GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Gothic2 & Noc Kruka (cz. 90)

25.01.2005
10:09
smile
[1]

Yancy [ Senator ]

Gothic2 & Noc Kruka (cz. 90)

Wątek poświęcony jest jednej z najwspanialszych gier cRPG - Gothic2. Tutaj rozmawiamy o swoich rozterkach związanych z grą, jak i problemach napotkanych podczas podróży po Korinis, Górniczej Dolinie oraz nowych tajemniczych rejonach Myrtany. Doliny nie osłania już magiczna bariera. Grasują w niej Orkowie a nawet... mityczne Smoki. Musimy sprostać wielu wyzwaniom by pokonać wysłanników boga Beliara, który stoi za cała intrygą. To nasze przeznaczenie a zarazem jedyny sposób na przywrócenie chwilowego spokoju i równowagi w krainie Myrtany.

========================================================================

PORADY FORUMOWICZÓW

Informuję wszystkich o zmianie dotyczącej wstępniaka! Jak widać - został on skrócony. Ale bez obaw. Dzięki uprzejmości SilentOtto, można go w każdej chwili przeczytać online, bądź zrzucić sobie na dysk w postaci archiwum rar. Wielkie dzięki za pomoc w tej sprawie!!!
Cóż, wstępniak rozrósł się do ogromnych rozmiarów i wszyscy stali bywalcy jednogłośnie podjęli decyzje o takiej reorganizacji.

Gra doczekała się oficjalnego dodatku "NOC KRUKA". Po długim oczekiwaniu i wielokrotnym przekładaniu terminu, można się cieszyć również polską wersją dodatku. W związku z tym - wszelkie informacje dotyczące instalacji niemieckojęzycznej wersji dodatku na polską podstawkę, zostają ze wstępniaka usunięte.

Ważniejsze nowości i zmiany w rozwoju postaci wprowadzone wraz z Nocą Kruka by Yancy

1. Obecnie koszt rozwoju postaci jest identyczny NIEZALEŻNIE od tego do jakiego obozu należymy.
Siła, Zręczność i Mana
od 11-30 koszt 1 punkt nauki za 1 punkt umiejętności
od 31-60 2 punkty nauki za 1 punkty umiejętności
od 61-90 3 punkty nauki za 1 punkt umiejętności
od 91-120 4 punkty nauki za 1 punkt umiejętności
od 120 będziemy płacić 5 punktów nauki za 1 punkt umiejętności

Bronie 1 i 2 ręczne oraz Łuki i Kusze rozwijają się na podobnych zasadach punktowych. Nadal rozwijając jedną broń - zarazem będziemy podciągać drugą.
11-30 koszt 1 punkt nauki za 1% umiejętności
od 31-60 2 punkty nauki za 1% umiejętności
od 61-90 3 punkty nauki za 1% umiejętności
od 91-100 4 punkty nauki za 1% umiejętności

Oczywiście zasada jest podobna jak w Gothic2 - czyli rozwijamy umiejętność np. do 29 a następnie płacąc punkt za punkt rozwijamy do 34 itd. Ważne by o tym pamiętać. Ważne również by wszystkie mikstury dodające statystyki na stałe, kamienne tabliczki (nowość w Nocy Kruka) itp. - pozostawić sobie na sam koniec!

2. Mikstury dodające punkty do statystyk na stałe zmieniły swoją moc - dla przykładu:
Eliskir ducha z 10pkt teraz dodaje 5pkt
Eliksir siły z 5pkt siły tylko 3pkt
Eliksir zręczności z 5pkt 3pkt
Eliksir życia z 15pkt obecnie dodaje 20pkt

3. Odżywianie również uległo zmianie. Obecnie bonus można uzyskać WIELOKROTNIE.
Zjedzenie 25 jabłek dodaje +1 do siły - czyli bez zmian ale bonus można uzyskać wielokrotnie
Zjedzenie 50 mrocznych grzybków dawało +10 do many, obecnie daje +5 ale wielokrotnie

4. Jeżeli rozwiniemy zręczność powyżej 90 punktów - automatycznie uczymy się AKROBATYKI. Uwaga: to tych 90pkt wliczają się również bonusy jakie dają amulety, pierścienie i pasy! Po założeniu ich i podniesieniu zręczności uzyskamy i tak umiejętność akrobatyki, która nie zniknie jeśli zdejmiemy przedmioty i obniżymy zręczność poniżej 90pkt.

5. Obecnie Łuki opierają się na zręczności tak jak w G2, jednak kusze zostały zmienione i wymagają nie zręczności a siły. Występuje tu pewna niejasna sytuacja (być może bug). Zręczność NADAL wpływa na ilość obrażeń kuszy. Zwiększenie siły nic nie zmienia - natomiast podnoszenie zręczności zwiększa obrażenia zadawane przez każdą broń zasięgową wliczając w to oparte na sile kusze.
Podobnie ma się sprawa w przypadku mieczy opartych na zręczności a nie sile (np. Miecz Mistrzowski) - zwiększanie zręczności nie wpływa na zadawane przez nie obrażenia, natomiast zwiększanie siły - owszem.

6. Zmianie uległo punktowanie kradzieży kieszonkowych. Poprzednio co rozdział dostawaliśmy coraz więcej punktów za udane kradzieże. Obecnie zrobione jest to bardziej sensownie. Każda kolejna kradzież stopniowo punktowana jest coraz większą ilością punktów. Mamy więc wrażenie osiągania coraz większej biegłości w złodziejskim fachu.

7. Pojawiły się zestawy przedmiotów, które założone razem dają większe bonusy niż jeśli założymy każdy z osobna. W grze występują trzy takie zestawy, każdy składa się z trzech części - dwóch pierścieni oraz amuletu. Szkoda że zestawów jest tak mało a są to; Wojownik (dodający odporność na bronie), Uzdrowiciel (dodaje punkty życia) i Kapłan (dodaje punkty many). Założenie poszczególnych części zestawu razem - daje 2xwiększy bonus niż wynikałoby to z noszenia poszczególnych części oddzielnie.

8. Zupełną nowością jest nauka starożytnych języków. Posiada 3 stopnie wtajemniczenia. Do czego to potrzebne? Ano, w grze pojawiły się kamienne tabliczki dodające na stałe punkty do wszystkich statystyk oraz umiejętności posługiwania się każdą z broni (również 3 stopnie wtajemniczenia).

9. Obecnie NPC reagują na noszone przez nas zbroje. Jeśli np. założymy zbroję bandyty w klasztorze - zostaniemy wzięci za bandytę i zaatakowani. Odwrotnie - zakładając zbroję bandyty, nie będziemy przez bandytow atakowani.
Kolejną nowością są pasy, które uzupełniają rynsztunek i na zasadzie pierścieni i amuletów dodają punkty do naszych statystyk. Same pierścienie i amulety mają obecnie słabszą moc. Przykładowo - amulet siły dodawał +15 do siły, obecnie dodaje +10.
Dla równowagi - zbroje uległy znacznemu „podrasowaniu” w stosunku do podstawki G2.

10. Statystyki broni uległy sporym zmianom. Zwiększyły się ich obrażenia ale również i wymagania jakie trzeba spełnić by móc ich używać. Do tego broń w większości dostępna jest u kupców od samego początku gry.
Pojawiły się zupełnie nowe egzemplarze. W tym takie ciekawostki jak magiczny łuk i kusza, oraz ognisty łuk (niestety ze znikomą ilością amunicji do nich).
Zupełnie oddzielną sprawą jest Szpon Beliara. To unikatowy magiczny artefakt zamieniający się w rękach Najemnika i Paladyna w potężny miecz zadający oprócz zwykłych obrażeń, również ogromne obrażenia magiczne (jedno lub oburęczny w zależności od tego, którą umiejętność mamy wyżej rozwiniętą). Możemy go stale ulepszać w kapliczkach Beliara (kolejna nowość wniesiona przez dodatek) co dwa poziomy naszego awansu kosztem punktów życia. Szpon w rękach maga przyjmie postać magicznej runy z unikatowymi czarami. Runa jest tylko jedna - ale w kapliczkach możemy ją zmieniać dowolnie na inne, przy czym każdy kolejny krąg magii (do 5 włącznie) przynosi nowe zaklęcia. Z najpotężniejszym zaklęciem w grze włącznie :)

11. W grze znajduje się jeszcze cała masa innych zmian. Nowe sposoby na dostanie się do miasta i do każdego z głównych obozów, tresowany błędny ognik, nowe czary, nowe bronie, nowe potworki, teleporty.... Można by tak wymieniać jeszcze długo - ale o tym niech każdy przekona się już sam.


LINKI DO STAREGO WSTEPNIAKA PONIŻEJ


https://www.frontline.neostrada.pl/gothic.html <--- Wersja online
www.frontline.neostrada.pl/gothic.rar <--- W postaci archiwum rar
========================================================================

Linki do stron związanych z Gothic'iem 2:
https://gamesweb.com/pc/tipps_tricks/gothic2/ <--- Mapy do Gothica 2 i wiele ciekawych rzeczy związanych z gra GERMAN
https://www.gothic2.glt.pl/ <--- Dużo info o G1 i G2 mapki, solucje, cheaty, itp.
https://www.gothic.g4ce.pl/ <--- Jedna z najciekawszych polskich stron poświęcona G1, G2 i Nocy Kruka
https://www.worldofgothic.de/dl/index.php?go=downloads&release_id=81 <--- Baza danych o Gothic2 - w języku niemieckim
https://www.worldofgothic.de/dl/index.php?go=downloads&release_id=110 <--- j.w. z tym że zaktualizowana o dane z dodatku
========================================================================

Minimalne Wymagania sprzętowe: PIII 700 Mhz, 256 MB Ram, akcelerator 3D 32 MB
========================================================================

Link do poprzedniej części:

25.01.2005
10:11
smile
[2]

Yancy [ Senator ]

Link do kolejnego wątku

25.01.2005
10:14
[3]

Yancy [ Senator ]

Sorki za tego błędnego linka - znalazł się nie w tym wątku co trzeba. Ale nic się nie dzieje.

Nie pękajcie z tymi punktami - z łatwością i z Nocą Kruka można magiem zrobić 300pkt many - a to starczy na 2 deszcze ognia. Przecież tego nie przetrwa nawet grupa elitarnych orków. Po co niby więcej????

25.01.2005
10:19
[4]

Yancy [ Senator ]

Main quest z Nocy Kruka można zrobić tylko w rozdziale drugim lub trzecim. Przy czym nie da się przejść do czwartego rozdziału jeśli nie skończymy dodatku. Zwyczajnie Vatras nie pójdzie do Słonecznego Kręgu by odprawić rytuał póki nie pojawi się w mieście inny mag wody. Ten zaś się pojawi po skończeniu main questa z dodatku.

25.01.2005
10:30
[5]

maciekd [ Centurion ]

Yancy ---> z tymi punktami w sumie racja, nie ma co pękać, ale wychodzi na to że można znacznie wcześniej korzystać z mikstur, grzybków i kapliczek (oczywiście zachowując umiar) bo i tak nie jesteśmy w stanie osiagnąć maksymalnego poziomu do którego jest nas w stanie nauczyć nauczyciel (np. Milten-mana 200)

25.01.2005
10:38
[6]

Juzio [ Generaďż˝ ]

LFB--> moze zle sprecyzowalem pytanie.
Gram w "Noc Kruka" - tzn odpalam gre z ikony "NK" i moje pytanie polega na tym czy po zainstalowaniu NK i odpalaniu gry z ikony Ghotica 2 bedą jakies zmiany, a jesli to to jakie sa roznice na graniu w Ghotica 2 po zainstalowaniu NK a graniu w NK.
Mam nadzieje ze nie za bardzo pokrecilem.

25.01.2005
10:42
[7]

maciekd [ Centurion ]

LFB --> mi po zainstalowaniu NK zniknęły ikony G2.

25.01.2005
10:52
smile
[8]

SirGoldi [ Gladiator ]

Witam wszystkich fanów Gothica! Przerwa była nie mała ale na szczęscie już możemy cieszyć się nowymi krainami dodatku. ;)

Juzio ---> Zapewne mówisz o ikonce z pulpitu której tak naprawdę nie ma... spróbuj za jej pomocą włączyć grę.

Wracając do Nocy Kruka. Początkowo trochę się wystraszyłem gdy zobaczyłem iż praktycznie trzeba grać od początku. Na szczęście twórcy tak mądrze dołożyli wątki poboczne dodatku że po wykonaniu pierwszych zadań tak naprawdę już się nie nudzę (a powinienem gdyż Gothica 2 dokładnie przeszedłem trzy razy;)).
Widzę że tu organizujecie sobie jakiś konkurs - niestety to nie dla mnie. Wolę normalną grę. :)

25.01.2005
11:14
[9]

Yancy [ Senator ]

maciekd ---> Z Nocą Kruka jest szczególnie ważne aby wszsytkie boosty do statystyk zostawić sobie dopiero na sam koniec!
W przypadku many trzeba się jej nauczyć na jakieś 80 punktów. To spokojnie wystarczy. A już na pewno nie więcej niż 100. Zależy od stylu gry. Resztę załatwia alchemia, grzybki (około 40), kapliczki, piwo Coragona, bonus za tabliczki od Vatrasa, księga, no i kamienne tabliczki. W ostateczności jakieś pieścienie na dodatek. Ale ja na wielkim luziku zrobiłem 300punktów many i nie wspierałem się przedmiotami.

Punktów z powodzeniem starcza na wszystko - trzeba po prostu na wstępie sobie to przeliczyć.

25.01.2005
11:41
[10]

boomer12345 [ Junior ]

Noc kruka dostalem wczoraj, instalacja, odpalam - zdziwko ;o
GOTHIC 2 jeszcze raz, od samego poczatku??
To bez sensu, nie mam ochoty przechodzic wszystkiego od poczatku ( brak czasu ) chce zagrac w DODATEK!!!
Fajny mi dodatek, a raczej addony - lekko ulepszona 2 czesc. Bardzo sie zawiodlem, i ta grafika, miala byc odmlodzona ;/, dopiero przy 1600x1200 jakos to wyglada...
Nie twierdze ze seria gothic jest zla, fabula wymiata, wciaga w 100%, ale ten dodatek to jakas pomylka ;(
Z niecierpliwoscia czekam na 3 czesc.

25.01.2005
13:02
[11]

ormats [ Pretorianin ]

jak odplynac z wyspy?
jestem palladynem,mam zbroje palladyna i poswiecony dwa razy miecz( z lzami inosa)
wiem ze trzeba zebrac jeszcze ekipe.jak? kogo? paru gada ze mi pomoze ale nie ma opcji by ich
zabrac na okret.
z gory dzieki za pomoc.

25.01.2005
13:31
[12]

Pvt. Creak [ Criav ]

booomer --> w nocy kruka masz nowy świat + stary z dodatkami... musisz tylko trafić na nową wyspę

25.01.2005
13:37
smile
[13]

Patrol_wcg [ Konsul ]

Noi mam polska wersje Nocy Kruka :-P teraz bede was zasypywac glupimi pytaniami :D hie hie hie .... :D nareszcie normalnie Xardas do mnie gada :P tylko Vatras ma jakiś dziwny głos :-P
Jak przyjade z pracy to sobie pogram :-D doszłem juz do momentu gdzie mam szukać zaginionych ludzi . Zostałem strarznikiem miejskim , odwiedzilem tego pirata na wyspie :-) Nie ma źle ;-)

25.01.2005
13:48
smile
[14]

gris [ Generaďż˝ ]

Mnie zaraz krew zaleje...

Chcialem isc z Laresem do Magów Wody (wykopaliska). Wczesniej jednak mialem do wyboru Magów Wody lub na farme Onara. Wybrałem najpierw Farme Onara. Teraz juz nie mam opcji , by isc z niam do magow wody - a Lares mial chyba cos im ze mna zaniesc:P jakis ornament czy cos :) Czy to jest blad gry? Ma to jakas wielka wage co do rozwoju fabuły?

25.01.2005
13:55
[15]

Patrol_wcg [ Konsul ]

Tez jestem w tym momencie :P wiec dołaczam sie do pytania :P z tym ze ja dołączyłem sie do strarzy miejskiej :-) PALADYN rOOX :P

25.01.2005
14:16
smile
[16]

SirGoldi [ Gladiator ]

Za to ja nie miałem możliwości wybrania się z Laresem na farmę Onara. ;)
Teraz jestem przy kamiennych kręgach (kolejna wycieczka z Laresem, trzeba przyznać że jest on póki co jedną z ważniejszych postaci!) i robię sobie małą przerwe.

25.01.2005
14:34
[17]

gris [ Generaďż˝ ]

Hmmmmm Jak to nie miałes?

Ja gdy powiedziałem do Laresa "Dobra, chozmy"
Miałem wtedy dwie opcje do wyboru. Do magów wody i farme Onara.
Zanioslem kawałek ornamentu Laresowi(juz wczesniej), teraz powinnismy isc do Magow wody, lecz nie mam tej opcji! Czy ta misja z ornamentem i Laresem ma jakies znaczenie dla rozwoju gry?

25.01.2005
14:35
[18]

ivo [ Pretorianin ]

A nie wiecie co ze szczawiem królewskim ? Zawsze mogłem jeden znaleść przy kamiennych kręgach koło farmy Lobara a teraz nie ma .

25.01.2005
14:37
[19]

Yancy [ Senator ]

ivo ---> Widać rano Lobart zebrał. W wielu innych miejscach też pozrywali - nie wspominajac o Gorniczej Dolinie...

25.01.2005
14:37
smile
[20]

WolverineX [ Senator ]

co ty nie wiesz, owce go zjadly.

25.01.2005
14:42
[21]

hazard [ Pretorianin ]

Gothic RRRRRRRRRUUUUUUUUULLLLEEEEEEEEEEZZZZZZZZ

25.01.2005
14:47
[22]

SirGoldi [ Gladiator ]

Głęboko w lesie na wschód od Khorinis koło kamiennych kręgów chyba jest szczaw królewski. Przed chwilą tam byłem i wydawało mi się że jedną sztukę tej roślinki zerwałem. ;)

Nawiasem mówiąc, strasznie trudno jest. Mam dopiero 5 poziom a nie zanosi się aby zaraz akcja naprawdę ruszyła do przodu - strasznie ciężko jest z doświadczeniem. Do Górniczej Doliny nawet się nie wybieram bo skończyło by się to dla mnie tragicznie. :) Znalazłem kolejny ornament (2) i próbuje spowrotem przeteleportować się do tej jaskini gdzie jest Saturas. Może coś się ruszy...

gris ---> No nie miałem! :)
Była tylko jedna opcja tj. ta z tymi Magami Wody.

A tak wogóle to trenujecie już ognika? Całkiem przydatny jest ten stworek...

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-01-25 14:46:01]

25.01.2005
14:59
[23]

gris [ Generaďż˝ ]

Jesli nie zrobie zadania z tymi ornamentami to nie odwiedze nowej krainy? :/

25.01.2005
15:01
[24]

Yancy [ Senator ]

gris ---> Nie odwiedzisz. A czego się niby boisz? Cóż jest w tym zadaniu trudnego? Zwłaszcza że jeszcze moze pomóc Lares?

25.01.2005
15:07
smile
[25]

gris [ Generaďż˝ ]

yancy ---> Patrz kilka postow wyzej co napisalem! :-)

Nie mam opcji u Laresa by isc z nim do Saturasa z Ornamentem.... Mialem wczesniej dwie opcje do wyboru, na farme onara i do Saturasa :) Wybrałem na poczatek farme Onara, a teraz juz nie ma do Saturasa :)

25.01.2005
15:26
[26]

Kumavan [ child of KoRn ]

Głowy nie daje ale to jest chyba bug w NK. Też to zauważyłem że jak Lares odprowadzi nas do Onara to do kręgu już nie chce iść.
A szczaw za farmą Lobarta jest tak jak był.

25.01.2005
15:29
[27]

Niedzielny Gość [ Konsul ]


To prawda że gra ma tyle błędów co Chrome? Czytam fora i co chwila trafiam na jakiś problem...

25.01.2005
15:30
[28]

ivo [ Pretorianin ]

Kumavan -> kurcze, szukałewm dokładnie i nic, ani śladu. Gdzie ten szczaw zlokalizowałeś ?

25.01.2005
15:31
smile
[29]

gris [ Generaďż˝ ]

Ha, wlasnie wyczytalem w tej bazie danych ze to jest blad :)

Z tego co wyczytlem, wpisac kod by zamienic sie w laresa, wyrzucic ornament :) i zaniesc go samemu - jesli dobrze prezczytalem :)

25.01.2005
16:48
[30]

Yancy [ Senator ]

gris ---> A ja sobie nie przypominam na 100% ale za pierwszym razem wcale nie zabierałem nigdzie Laresa tylko sam zanosiłem ornament. Wcześniej Lares dał mi swój pierścień bym mógł być rozpoznawany wśród ludzi kręgu wody. Potem kiedy dostałem własny - oddałem go Laresowi.

Za drugim razem faktycznie zabrałem Laresa ze sobą i teraz w wersji PL również.

Niedzielny gość ---> Nie to bzdura.

25.01.2005
16:52
smile
[31]

pizmak [ Pretorianin ]

Siemka

Mam pytanie w sprawie tych magicznych tablic... Jak je uzywac ? Dowiem sie dopiero w konretnym momencie gry ? np w tym nowym swiecie ? Bo mam juz ich chyba z 10 i boje sie ze sie marnuja bo moglem cos przeoczyc :-)

25.01.2005
17:32
[32]

Trollf [ ]

pizmak -> jezykow sluzacych do zrozumienia tych tablic uczy pewien mag wody w ruinach pod piramida...

25.01.2005
19:07
smile
[33]

pizmak [ Pretorianin ]

dzieki, sam juz znalazlem, wiecej o nic nie pytam :-)
dodatek jest swietny :-)

25.01.2005
19:26
[34]

Kumavan [ child of KoRn ]

ivo -- za kręgiem, schodzi się niżej i musi być. Jak nie ma to bin laden ukradł :)

25.01.2005
19:32
[35]

koci_kwik [ Pretorianin ]

czy komus się tez to zdarzyło???

w wypełnieniu misji "Klatwa Bilgota" ( dodatek) zabrałem bidoka do przełęczy ale gdzieś mi sie po drodze podział.
Z uwagi na mizerne szanse jego przeprowadzenia nie szukałem go.
zajałem sie innymi misjami a gdy doszłem z Diego do przełeczy Bilgot tam stał cały i zdrowy i nawet dostałem 300 pkt doswiadczenia.
A nawet w pierwszej chwili to sie nawet go przestraszyłem......
A potem to się z tego śmiałem . To jakis błąd gry??? Czy co???

25.01.2005
20:11
[36]

Kumavan [ child of KoRn ]

koci_kwik -- tak to już jest w gothicu. Jeśli z kimś gdzieś idziesz, i zgubisz go po drodze to on się pojawi tam gdzie mieliście dojść.

Moje pytanie filozoficzne... czy wykorzystujecie Diego w GD w NK?? On może nabić nam mnóstwo punktów ale dla kogoś kto gra w GII siódmy raz to trochę niepoważne. Dlatego wziąłem go jak już byłem na tyle mighty że tłukliśmy po równo :)

25.01.2005
21:33
[37]

WolverineX [ Senator ]

czy ktos tak tez ma, ze jak daje "Wyjscie z gry" do windowsa, nie, to slyszy dzwiek jak by error czy jakis inny blad ???


ja spotkalem sie z bugiem czy mzoe nie dociagnieciem ze kolo Andre przy murze jak na sile sie wechne to laduje pod mapa a wtedy zapierniczam gdzie chce :) ale ja sobie wyszlem do kryjowki zlodzieji i bylo OK :) ale zdziwieni hahahaah byli :).

mialem tez buga w ktorym tekstury byly ale niewlasciwe, zamiast tekstury skaly,trawy, byly dywanow,ciuchow,drzwi i takich tam :)

Zauwazylem tez ze kapliczki innosa maja zmniejszony stat HP i MP jakie daja.

25.01.2005
21:47
smile
[38]

bone_man [ Powered by ATI ]

SPOJLER
Ja tez znalazlem pewnego buga (moze juz byl wymieniony), ktory daje nam nieograniczona ilosc kasy. Musimy byc czeladnikiem Harada. Wytwarzamy zwykly miecz, dokladniej dwa zwykle miecze. Jeden zakladamy na pas, drugi lezy spokojnie w plecaku. Podlazimy do Harada, mowimy, ze chcemy sprzedac bron, ktora wykulismy - dostajemy 150 zlota, a OBA miecze mamy w plecaku. Potem znowu, zakladamy miecz, gadamy i odbieramy kase. Mozna powtarzac w nieskonczonosc.
KONIEC SPOJLERA

Malo gralem i mam pytanie z tym quetem z Joe'm, ktory siedzi w tej wiezy. Wiem, ktora to wiez, ale jak sie do niej dostac? W koszarach byl klucz do jednej z wiez z zapoatrzeniem, ale do reszty nie pasuje. Mam umiejetnosc otwierania zamkow, ale tych drzwi nie moge otworzyc. Jakies malutkie sugestie? :P

25.01.2005
21:55
[39]

SirGoldi [ Gladiator ]

bone_man ---> Sam jestem ciekawe która to wieża. :)

Wracając do tematu. Póki co zatrzymałem się i nie wiem co dalej robić. Znalazłem cztery ornamenty (nareszcie...) ale Saturas nie chce mi zaufać (to bydlak!;)) i każe udać się do Vatrasa który w tym momencie nic ciekawego na temat przyjęcia mnie do kręgu do powiedzenia nie ma.
Chyba pierw muszę zająć się tymi zaginionymi ludzmi i bronią tylko nie bardzo wiem co i jak. Pierw muszę się dostać do wieży do której mam klucz.

25.01.2005
22:00
smile
[40]

gris [ Generaďż˝ ]

Dołączam sie do pytania Sir Goldiego! :) Własnie oddalem im kawałki ornamentu... teraz Vatras.
Podejrzewam ze musismy isc do Gorniczej Doliny i w trzecim rozdziale dostaniemy sie do Nowego Swiata :) Dobrze podejrzewam ??

Sir Goldi --> Ktory masz lvl? Widac, jestesmy w tym samym momencie. Jestes juz w jakiejs gildi? :)

25.01.2005
22:07
smile
[41]

SirGoldi [ Gladiator ]

gris ---> I chyba nawet zaczęliśmy równo. ;)
Ale nie dam się wyprzedzić! Miałem już zamiar na dziś skończyć ale w takim razie... *śmieje się* ;)
Póki co poziom mam niski bo dopiero 6 (albo 7, rzadko zaglądam do statystyk, naoglądałem się ich kiedy przechodziłem po raz -nty Gothica 2;)) i bardzo szybciutko przyłączyłem się do strażników żeby sprawy potoczyły się jak najszybciej.
A byłeś już u Vatrasa? Bo jak nie to nawet nie idz bo nic się nie dowiesz. ;) Albo tak jak mówisz musimy "skoczyć" do Górniczej Doliny (zaś ta ucieczka przed orkami na około zamku...), załatwić co trzeba wrócić i... myślę że to jeszcze za wcześnie - wątpie żeby po tym była już nowa kraina.
Szkoda że nie ma Multiplayera, rozwiązalibyśmy tą zagadkę razem. ;) Póki co ja posiedzę jeszcze trochę w okolicach Khorinis i spróbuje się zająć tymi zaginionymi ludzmi oraz skradzionym orężem.
Ahoj i udanych łowów! ;)

25.01.2005
23:21
smile
[42]

D:-->K@jon<--:D [ Konsul ]

Ha, no no trzeba przyznać, że sie trudno gra, poszukiwacza tłuke chyba z 1 minute, żeby padł( gram najemnikiem) :), kiedys to było fajnie. Wole nie myśleć co to będzie ze smokami, jaszczuroludźmi i innymi ciekawymi stworkami. 2 rozdział strasznie nudny, taki jak stary jedyne urozmaicenie to Diego który mi nabił z 6 lev :) Ide grać dalej..:)

26.01.2005
02:19
[43]

Trollf [ ]

gris, SirGoldi -> do nowej krainy dodatku mozna sie dostac juz na samym poczatku 2-go rozdzialu i nie trzeba wcale wczesniej odwiedzac GD...

26.01.2005
09:51
[44]

Yancy [ Senator ]

bone_man ---> W Gothicu2 jest kilka furtek dajćych nieograniczoną ilość kasy i są też sposoby na nieograniczone doświadczenie. Sposoby te najczęściej funkcjonują w drugim obiegu - tzn. dotąd na wątku panowała ładna zasada że się o nich nie pisało na forum a najwyżej rozmawiało na gg/tlenie. Osobiście znam większość z tych sposobów, nie zostały one usunięte wraz z Nocą Kruka :( Z wyboru NIGDY nie stosuję najmniejszego nawet myku - to zabija grę. Wiem że kusi - ale naprawdę nie warto. To prowadzi do lenistwa. A G2 oferuje naprawdę dużo sposobów na zarobek w uczciwy sposób.

26.01.2005
10:45
smile
[45]

SirGoldi [ Gladiator ]

Trollf ---> OK. Dzięki.

gris ---> W takim razie musimy pierw wykonać te zadania o zaginionych i o orężu. Tylko zastanawiam się jak? Może mała podpowiedz od doświadczonego gracza która to wieża? ;)

Yancy ---> Kusi? Napewno nie mnie. Przeszedłem Gothica 1 & 2 po kilka razy i ani raz żadnych sztuczek nie próbowałem.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-01-26 10:44:56]

26.01.2005
10:51
[46]

Yancy [ Senator ]

SirGoldi ---> Wieża? A skąd Ci to wogóle do głowy przyszło. Wyjdź z miasta pogadaj z farmerami - zadanie jest banalnie proste nie ma co podpowiadać.

26.01.2005
10:52
smile
[47]

SirGoldi [ Gladiator ]

Yancy ---> Znalazłem jakiś klucz w koszarach ale nieważne...
No właśnie mam teraz jakieś zadanko żeby pogadać z farmerami, zobaczymy. Dzięki.

26.01.2005
10:56
[48]

Yancy [ Senator ]

SirGoldi ---> I znadziejsz/ukradniesz jeszcze pozostałe cztery, które faktycznie są do wież w mieście. Ale nie ma to nic do questu z bronią. W sumie - tylko jedna z tych wież jest ciekawa - ale sam zobaczysz.
Zacznij od farmy Akilla. Od sidzenia w mieście questy się nie zrobią :)

26.01.2005
11:00
[49]

koci_kwik [ Pretorianin ]

Wiecie co mnie wkurza!
Poszukiwacze!
Miecz na nich nie działa. przynajmniej nie aż tak jak bym chciał.
Jaki czar jest najbardziej skuteczny.?
Bo powiem , że juz mam dość latania po krzakach bym ich jakos zgrabnie omijał.

Podobno ludzie się żalili że gothic II był za łatwy....
Mnie to jakoś nie przeszkadzało....

26.01.2005
11:08
[50]

Yancy [ Senator ]

koci_kwik ---> G2 był za łatwy i dodatek też mógłby być truniejszy :) Nie wiem jaką postacią grasz. Najemnikiem/Palem po ukończeniu dodatku nie miałem już z Poszukiwaczami najmniejszego problemu.
Magiem i owszem było trochę trudniej. Ale dałem sobie z nimi spokój do czasu złożenia Oka Innosa. Bo tych przy kręgu to wyciałem jednym deszczem ognia. Po zdobyciu ciężkiej szasty maga i założeniu oka - Poszukiwacze już mi prawie nic nie byli w stanie zrobic.

26.01.2005
11:41
[51]

koci_kwik [ Pretorianin ]

No jazda dalej po tych krzaczorach.....
Jak mam poczekac z nimi na Oko Inosa to jeszcze to potrwa. Teraz latam po "nowym świecie" a oko zostawiłem sobie na potem
Jako palladyn gram.
Teraz juz to troche lepiej idzie. ALe z tą trudnością to chyba przesadzili...
Ty wiesz jak długo zezyrała mnie polna bestia...Mnie wspaniałego wojownika, gotowego na śmierc w imie Inosa.....Życie bywa okrutne......

26.01.2005
11:45
[52]

Yancy [ Senator ]

koci_kwik ---> Rozwiń zręczność weź łuk w rękę i zobaczysz że sam się zdziwisz :P

26.01.2005
11:56
[53]

koci_kwik [ Pretorianin ]

Nie mam rozwiniętej zręczności o tym to wzasadzie się myśli na początku gry
A są łuki lub kusze na siłe a nie na zręczność
? bo są miecze na zręczność no a jeśli występuje alanogia to powinno być też odwotnie????

26.01.2005
12:00
[54]

Yancy [ Senator ]

Obecnie łuki zą na zręczność a kusze wymagają siły - ale i tak ilość zadawanych obrażeń zależy od zręczności - nawet w przypadku kuszy opierajacej się na sile.
Podobnie sprawa wygląda z siła i z mieczami. Łącznie z tymi opartymi na zręczności. Również siła zwiększa ich obrażenia. Na początku niezależnie od postaci warto pakować w zręczność i tyle. Multum punktów za kradzieże!! A do tego broń strzelecka jest strasznie mocna :)

Lookni do wstępniaka.

26.01.2005
12:11
[55]

LFB [ Generaďż˝ ]

A ja mam takiego zonka, Pirat który zlecił mi misję wykopania jego skarbu z 4 miejsc nie chce odemnie tego skarbu wziąść. Konkretnie problem być może polega na tym że wybrałem się do Dextera zanim skończyłem quest z wykopaniem skarbów. Mam pytanie czy zacięcie się współpracy z tym piratem w tym miejcu może mi uniemożliwić ukończenie gry ?

26.01.2005
12:18
[56]

SirGoldi [ Gladiator ]

Wszystko pięknie się układa.
Byłem na farmie Akila i zabiłem przy okazji najemników oraz dwie grupki bandytów (jedna koło mostu a druga w jaskini) oraz znalazłem rybkę z notatką ukrytą w jej wnętrznościach. ;)
Teraz zastanawiam się co dalej... U Dextera byłem więc może jeszcze raz skoczę na farmę Sekoba i przy okazji na tą niedaleko przełęczy. Z pewnością tam coś znajdę. :)

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-01-26 12:17:35]

26.01.2005
12:21
[57]

maciekd [ Centurion ]

Ja spróbuję magiem. Z tego co czytam różne opinie to magiem chyba na początku (1-3 rozdziały) jest najtrudniej. Ale to dobrze, zabawa będzie ciekawsza.
Na początku rozwiązując zadania w mieście, miałem zamiar rozwinąć postać w ten sposób że podpakować - jednoręczne i siłę do 34 pkt + jakiś pierścionek, a później wychodząć w teren i zabijając co łatwiejszych przeciwników i rozwiązując zadania w terenie, zbierać punkty i pakować już tylko w manę. Takie granie ma swój urok - poczęstować kogoś 1-2 kulami ognia i zakończyć jego żywot mieczykiem :). Jednak coraz bardziej się zastanawiam, czy jednak nie pakować wszystkiego w manę, alchemię, sprzedawać ziółka i kupować zwoje. Przecież czary przywołania np. szkieletu i poprawione kulą na początek mogą być bardziej przydatne. Muszę się jeszcze nad tym zastanowić. Choć jak wspomniałem, pierwsza wersja też kusi, w końcu każdy lubi pomachać mieczykiem :) Taki mag lekko bitewny mi najbardziej pasuje :)

Mam pytanie, podczas pierwszej rozmowy z Vatrasem, jest opcja oddania mu znalezionych tablic. Nie znam jeszcze kompletnie tematu tablic (np. czego można się uczyć) i nie wiem czy jak mu je oddam to ich nie stracę bezpowrotnie.

26.01.2005
12:28
[58]

LFB [ Generaďż˝ ]

maciekd -- > Ja gram magiem lekko bitewnym obecnie cały czas jestem w 1 akcie. Mam 50 siły i samodzielnie wykuty miecz o DMG 60. Uważam że jeśli wogóle chcesz używać miecza to ten jest minimalnym sensownym rozwiązaniem. Teraz resztę punktów zamierzam ładować w manę. Z magiem jest taki problem że sensowne i skuteczne czary pojawiają się dopiero w 4 akcie, a do tego czasu jakoś trzeba sobie radzić :D

26.01.2005
12:37
[59]

Yancy [ Senator ]

LFB ---> To zadanie nie ma żadnego znaczenia

SirKlesk ---> Kluczem jest Dexter :)

maciekd ---> Nie warto pakować tylko w manę wszystkiego. Odradzam pakowanie w siłę. Rozwiń zręczność - walcz łukiem i mieczem mistrzowskim. W manę cudów dawać nie musisz. Nawet przy władowaniu jedynie 64pkt powinieneś osiągnać 300 - a większa pula many - to strata punktów. Maksimum dla many jak się wolisz asekurować to 80-100.

26.01.2005
12:40
[60]

Yancy [ Senator ]

maciekd ---> Oczwyiście w żadnym wypadku nie dawaj w miecze ani w łuki więcej niż 34%! Miecze dużo dostaniesz z tabliczek, jest pierścień +10% no i 10% z miecza. I tak będziesz miał bardzo dużo. A w końcu miecz tylko służy jako oszczędzacz many. Zręczność zaś przydaje się do okradania, otwierania, łuków, akrobatyki - no - taka uniwersalna jest...

26.01.2005
13:05
[61]

Kumavan [ child of KoRn ]

Yancy -- do ilu punktów uczyć się broni 2H? Lub inaczej, ile mniej więcej można dodatkowo uzysakać z bonusów (tabliczki, bonus z broni itp)? Bo z tego co pamiętam pisałeś że nie warto się uczyć powyżej 100% Thx

26.01.2005
13:08
[62]

sorhed [ Centurion ]

powstaje pierwszy polski mod do gothica2.
https://www.gothic.phx.pl/

26.01.2005
13:12
smile
[63]

SirGoldi [ Gladiator ]

Mała prośba m.in do Yancy.
Wiem że w lasku na północ (za Sekobem) od miejsca gdzie teraz się znajduję są bandyci z Lucią i zapewne wszelkim orężem. Jako że jest tam troche ciężko prosiłbym o zaznaczenie miejsca w którym oni przebywają (tak mniej więcej...).

Dzięki! :)

26.01.2005
13:18
[64]

Kumavan [ child of KoRn ]

SPOJLER
SirGoldi -- oni są w samym rogu, na końcu tego lasku, zaraz za cmentarzem. Nie mam tu warunków do zaznaczenia na mapce :/ Najłatwiej możesz do nich dojść od drugiej strony czyli od tawerny nie od farmy Sekoba. Na drodze będziesz miał tylko kilka polnych bestyjek.

26.01.2005
13:26
smile
[65]

SirGoldi [ Gladiator ]

Kumavan ---> Wielkie dzięki.
Nie wkleiła mi się mapka... :)

26.01.2005
13:43
[66]

Trollf [ ]

Kumavan ->
jesli ma to byc postac uzywajaca najlepszej oburecznej broni w grze, to najemnikiem, palem i magiem uczysz sie do 75% (pozniej 5% ksiazka + 20% tablice, mag ma wczesniej jeszcze 2% gratis), jesli ma to byc najemnik walczacy wykutym mieczem to wystarczy do 65%...

26.01.2005
13:54
smile
[67]

SirGoldi [ Gladiator ]

Oj, ja chyba jestem dzisiaj bardzo nieuważny... :)
Nie mogę znaleźć tej jaskini (?) bandytów. Wrzucę mapkę i proszę o pomoc. ;)

Dla przypomnienia. Szukam bandytów przetrzymujących prawdopodobnie Lucię i posiadających poszukiwany oręż. Czyli - okolice Sekoba.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-01-26 13:53:36]

26.01.2005
14:06
smile
[68]

gris [ Generaďż˝ ]

Sir Goldi -->>

26.01.2005
14:09
[69]

Yancy [ Senator ]

Kumavan ---> Pewnie ktoś inny może mieć inne zdanie na ten temat, ale ja uważam że 64% to max na ile wart się uczyć broni oburęcznej. Zakładam żę grasz Najemnikiem.
20% dostanesz z tabliczek a 5% doda Ci książka kupiona w mieście od kupca Lutero (od drugiego rozdziału). 10% daje ciężki miecz Łowcy Smoków. Ten brakujący 1% możesz się douczyć jeśli naprawdę lubisz mieć okrągłe 100% :) Czemu tak?
Nie walczę Toporem Berserkera - bo mi się nie podoba jego wygląd. Nie używam też Smoczej Zguby bo to taka miniaturowa wersja Cieżkiego Miecza Łowcy Smoków. Używam za to tego ostatniego. Wygląda bardzo fajnie i przy minimalnie mniejszych obrażeniach - ma bonus 10% do broni dwuręcznych. Zamiennie używam Szponu Beliara - w przypadku tego miecza i tak jego siła leży w dodatkowych uderzeniach magicznych (szansa na nie zależna jest od rozwoju miecza a nie od % rozwoju broni 2H) a nie w zwykłych obrażeniach.

Grając Paladynem - wybrałem całkiem inną ścieżkę rozwoju. Łuki, broń 1-h i najpierw zręczność - potem siła. Po przeliczeniu pkt - tak mi jakoś najlepiej się ułożyło.

Zrobisz jak zechcesz. Zależy to od stylu gry. Pkt. dodatkowo masz zawsze tyle ile napisałem. Czyli 20% i 5%. Mag ma jeszcze 2% za modlitwę - ale te 2% dostaje dość wcześnie więc znaczenie jest marginalne.

Sir Goldi ---> W okolicach jaskini Sagitty jak nie możesz trafić - wypuść Ognika z amuletu - tam jest pełno ich mieczy na ziemi - doprowadzi Cię to do nich :)
BTW - mój nick możesz śmiało odmieniać ;)

26.01.2005
14:15
[70]

koci_kwik [ Pretorianin ]

o widze że wątek jak najnardziej aktywny...
No to jeszcze jedno pytanko
Szpon beliara! Kiedy jest on w grze( jestem w II rozdziale)

26.01.2005
14:20
[71]

Yancy [ Senator ]

koci_kwik ---> Po zakończeniu main questa z Nocy Kruka.

26.01.2005
14:20
[72]

koci_kwik [ Pretorianin ]

A HA-
a jeśli posiada się umiejętność kradzieży kieszonkowej to muszę wykupić tez skradanie?? czy bez skradania dobrze mi będzie szko???

26.01.2005
14:31
[73]

Yancy [ Senator ]

koci kwik ---> Skradanie nie ma absolutnie nic do kradzieży kieszonkowej. Przydaje się np. do cichego wkradania się noca do domów. Nie budzisz śpiących.

26.01.2005
14:32
[74]

Kumavan [ child of KoRn ]

dzięki Yancy :) ,a gram najemnikiem :)

koci_kwik -- skradanie się przydaje, np w questach dla gildii złodziei :) Nie pytaj o takie szczegóły, graj i ciesz się grą :)

26.01.2005
14:36
smile
[75]

SirGoldi [ Gladiator ]

Czas wybrać się do Fernanda i ujawnić mu jego przekręty. ;)
Ciekaw jestem jak wszystko dalej się potoczy... naraziej jest bardzo ciekawie.

26.01.2005
14:42
[76]

Kumavan [ child of KoRn ]

SirGoldi -- Fernando daje jedno zadanie, jeśli go wpakujesz za kratki to stracisz je zapewne.

26.01.2005
14:50
[77]

Yancy [ Senator ]

Kumavan ---> Niekoniecznie, można wziąć zadanie od Fernanda, iść do Górniczej i je wypełnić - a potem wsadzić go za kratki :)

26.01.2005
14:53
[78]

koci_kwik [ Pretorianin ]

ja gram i ciesze sie gra jak cholera!
ale teraz jeszcze jestem w pracy i w ten sposób skracam sobie czas , bo nudno tu jakos dzisiaj

26.01.2005
15:01
smile
[79]

SirGoldi [ Gladiator ]

Raczej preferuję grę postacią która odbierana jest jako sprawiedliwa i wierna królowi (w końcu strażnik a potem paladyn) a tak naprawdę jest ona przekupna i chciwa. ;)
Dlatego Fernanda raczej zostawię w spokoju.

26.01.2005
15:02
[80]

M@rine [ Konsul ]

Takie małe pytanie, ile Szpon Beliara wymaga siły i ile zadaje obrażeń na 1 poziomie rozwoju broni

26.01.2005
15:04
[81]

Yancy [ Senator ]

M@rine ---> Nie wymaga niczego. Nie pamiętam ile miał na początku obrażeń ale w wersji dwuręcznje na końcu miał 120 i 50% szansy na magiczne uderzenie. Zaczynamy z 25% szansy.

26.01.2005
20:59
smile
[82]

Yancy [ Senator ]

Starych screenów drugi raz zamieszczał nie będę. Ale czasami coś nowego też złapać warto.

Kiedy Greg mianował mnie dowódcą drużyny abordażowej - do oczysczenia kaniony mogłem zwerbować sobie ludzi. To swoista nowość - i zarazem namiastka prawdziwej drużyny. Chłopakom moża jedynie dać miksturę leczącą lub ich odesłać - ale dobre i to. Wcześniej ich nie brałem - ale za kolejnym razem staram się robić wszystko trochę inaczj. Banda ta jest wbrew pozorom bardzo groźna. Bez najmniejszego trudu z ich pomocą można oczyścić calutki kanion. Wliczjąc w to pacyfikację okowego obozu.

26.01.2005
21:44
[83]

SirGoldi [ Gladiator ]

Coś mi się zdaje że czas wyruszyć do Górniczej Doliny. ;)
Zadanie z zaginionym orężem rozwiązane a z zagionionymi ludzmi niestety - wręcz przeciwnie.
Nie wiem jak do tego zadania się zabrać i gdzie szukać. Byłem na tej plaży gdzie przebywa Skip i nic ciekawego się nie dowiedziałem (no poza Dexterem ale ostatecznie z nim też się nie dogadałem. Zadanie z gildią złodzei chyba zapsułem bo zapewne trzeba było "nakablować" na Rengaru Andre (nawiasem mówiąc, chyba jeszcze ani raz podczas gdy przechodziłem Gothica 2 nie udało mi się dostać do tego miejsca).

26.01.2005
22:42
smile
[84]

pizmak [ Pretorianin ]

Yancy no wlasnie z tym kanionem mam problem... zanim dostalem tego questa zeby go oczyscic zabilem 2 brzytwiaki.... i teraz po tym jak juz greg zlecil mi wybicie ich przetrzasnelem caly kanion wybijajac tez orki a pokazuje mi ze wciaz musze zabic 2 brzytwiaki :|
Gdzie one mogly sie schowac ??? zeby to tylko nie byl bug.... :|

26.01.2005
22:43
smile
[85]

Nazgrel [ Jedi ]

Witam serdecznie, i mam pytanko :)
Mam zamiar zostać najemnikiem i potem łowcą smoków. Na razie jestem na etapie zostawania obywatelem miasta, i chciałbym prosić o pomoc w rozwijaniu statystyk. Jak na razie wrzuciłem kilkanaście punktów w siłę i kilka w zręczność (żeby używać znośnego miecza i kuszy).
Jak dalej rozwijać? Wiem, że mana mi nie potrzebna. I co mam wybrać? Miecze jednoręczne, czy dwuręczne? Jakieś zacne argumenty proszę :) I co z pobocznych zdolności. Na razie mam obdzieranie skór i robienie kowalstwo. Nie wiem czy inwestować w mikstury, bo szkoda mi trochę punktów :) Acha, gram razem z Dodatkiem. Z góry dziękuje za pomoc, pozdrawiam.

26.01.2005
22:45
[86]

Dagger [ Legend ]

Gram sobie w Gothica I i mam pytanko dotyczące handlu - czy musi sie on koniecznie odbywać w ilościach hurtowych - jeśli mamy więcej przedmiotów?

26.01.2005
22:56
smile
[87]

.kNOT [ Progresor ]

pizmak -> Numerowane brzytwiaki pojawiają się razem z zadaniem. Wcześniejsze dokonania eksterminacyjne nie mają znaczenia...

Yancy -> Cechą prawdziwych RPGów jest (pojedynczy) awatar, drużyna to domena strategii ;-)

26.01.2005
23:30
[88]

Yancy [ Senator ]

pizmak ---> Min jeziorko i przejdź pod kamiennym łukiem do samego konca kaniony zamiast skręcać w stonę Orków - tak sobie myślę że tam są dwa ostatnie :)

SirGoldi ---> Na nikogo nie trzeba kablować by się dostać do Gildi. W jednym s poprzednich wątków opisywałem szczegółowo jak się dostać w sposób pokojowy i lejąc Attylę.
Kluczem do zadania z zaginonymi ludźmi jest Dexter.

Dagger - oczywiście że nie. Ctr - sprzedajesz po sztuce Alt - hurtowo

.kNOT ---> Sprawa dyskusyjna jedni wolą drużynę inni pojedyńcze alter ego - mnie tam wsio ryba grywam w każdy cRPG jaki wart jest poświęconego czasu :)

Nazgrel ---> Najemnik to siła i jeszcze raz siła. Rozwiń kusze (opierają się na sile) do 34% (29 +5 tak masz to robić nie inaczej) Miecze dwuręczne (jeśli takie lubisz) do 64% Siłę do 64pkt - zręczność - jak tam chcesz - mana zero.
Potem będziesz już czuł postać więc sam wybierzesz na co wydać resztę punktów. Mikstury i tabliczki NA KONIEC.

26.01.2005
23:40
smile
[89]

D:-->K@jon<--:D [ Konsul ]

No to se dzisiaj pograłem-8h, hu, gały mnie bolą :). Oj sie nabiegałem...
Po tych 8h grania stwierdzam że mój najemnik nadal jest leszczem :), ale przeboleje

26.01.2005
23:42
smile
[90]

.kNOT [ Progresor ]

Yancy -> Ale w RPG zawsze mamy pojedynczego bohatera, drużyny to już panie nie to ;-)

26.01.2005
23:50
smile
[91]

WolverineX [ Senator ]

dzis odpoczalem sobie od Nocy Kruka na rzecz Lineage 2 :) tez wciaga :)

27.01.2005
00:00
[92]

Yancy [ Senator ]

Ja jestem w połowie świata dodatku ostatnią postacią czyli straznikiem :) Tym razem moja postać jest łucznkiem - że tak powiem.

.kNOT ---> Nie przeczę. Ale ja już czasy papierowych RPG mam raczej za sobą :) Za stary jestem :)

27.01.2005
00:34
[93]

Patrol_wcg [ Konsul ]

Hmm.. zaciołem sie.. skleroza ? :| hmm.. Powiedzcie mi gdzie był ten grobowie z tym duchem co to mi Kruk zwiał i mam jakiś rytuał przeprowadzić nad jakiś grobem , ale za cholrer nie potrafie sobie przypomnieć gdzie ten grob był :| Tylko mi sie tu nie śmiać :P < nie ma to jak przejsc gre ze 20 razy i zapomnieć gdzie teń ciołek leży :P:P:P:P

27.01.2005
00:39
smile
[94]

bone_man [ Powered by ATI ]

Znowu problem. Raczej bug. Wczesniej nigdy go nie mialem. Quest nazywa sie "Do dna" w gospodzie Pod Martwia Harpia (?). Zamienilem oczywiscie gin na wode itp. itp. mialem przyjsc po Randolpha za 2 dni. Dwa dni minely, mialem wpis w dzienniku, zeby isc do gospody. Poszedlem, podlaze do Randolpha i nie mam zadnej linii dialogowej, tylko KONIEC :
Jakies pomysly, jak zakonczyc ten quest?

27.01.2005
00:40
smile
[95]

blood_x [ Skinhead oi! ]

Mam pytanie odnosnie gildi, mianowicie jestem straznikiem juz 10 lvl, 2 akt, wlasnie zglosilem Vatrasowi ze to KRUK stoi za porwaniami i pojawia mi sie opcja ze moge nalezec do "Wodnego kregu", moje pytanie jest czy warto czy maja Oni ciekawa fabule i ciekawe zadania ? Jak narazie nie mam jak dostac sie do piratow nie wspominajac o bandytach, kiedy bede mogl tez do nich sie dolaczyc. Sorrka jesli zamotalem :]

27.01.2005
00:51
[96]

WolverineX [ Senator ]

bone_man musisz pierw pogadac z wlascicielem gospody :)

27.01.2005
01:33
[97]

Trollf [ ]

blood_x -> jesli nie przystapisz do Kregu Wody nie ukonczysz po prostu gry i nie zobaczysz krainy dodatku...

27.01.2005
01:46
[98]

blood_x [ Skinhead oi! ]

a co z piratami lub bandytami jesli dolacze do Kregu wody, bede mogl dolaczys sie do nich ? (piratow, bandytow)

27.01.2005
02:14
[99]

Patrol_wcg [ Konsul ]

Ponawiam pytanie... UP !

27.01.2005
02:15
[100]

Patrol_wcg [ Konsul ]

blood_x --> bedziesz mogl .. a raczej jest to wskazane ... wtedy unikasz ( wielkiego ) pszelewu krfi :P

27.01.2005
02:40
[101]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Patrol_wcg >>> tak od dłuższego czasu przyglądam sie twoim wypowiedziom odnośnie Gothica i mam pytanie ty sie żalisz czy chwalisz, bo co nie widze to wszędzie piszesz ile to ty razy nie przeszedłeś tej gry w sygnaturce sobie jeszcze napisz. Co do pytania to ci nie odpowiem, bo skoro przeszedłes tą gra 20 RAZY (ojjjj normalnie jestes wielki) to powinienes wiedziec gdzie znajduje sie ta krypta, a świat dodatku nie jest tak duży, aby można było nie znaleść.

btw. zwykle nie reaguje na takie cos, ale w twoim przypadku zrobilem wyjątek nawet nie wiem czemu :|

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-01-27 02:46:34]

27.01.2005
07:43
smile
[102]

Mysia [ Szczurek ]

a ja chyba jesem za glupi na Gothica Noc kruka, bo juz kompletnie nie wiem co mam zrobic by sie dostac do terenow dodatku:) jestem w 3 akcie mam zlozone oko innosa, mam zlozony pierscien aktywujacy portal ale na razie ma go SATURAS, ktory mi go nie odda dopuki VATRAS nie da mi listupolecajacego, ale ten ostatni nie ma nawet takiej opcji dialogowej, rozwiazalem juz problem z dostawa broni dla bandytow i FERNANDA zapuszkowalem, do domu powrocil tez pomocnik THORBENA nie ma juz zadnych bandytow na mapie (nie liczac tych w obozie kolo farmy Onara, ale tam rozmawialem juz z DEXTEREM i kompletnie nie wiem co moglem przeoczyc, jak w takim razie dolaczyc do kregu wody??? Vatras na poczatku mowil ze musze rozwiazac zagadke znikajacych ludzi, oraz zaniesc ta wiadomosc lordowi hagenowi, jednakze nie ma takiej opcji dialogowej... jestem w kropce, oczywiscie bylem juz na plazy gdzie laduja piraci (tam gdzie siedzi samotny pirat) ale ten tez nic mi wiecej nie powie... co przegapilem?

27.01.2005
09:08
[103]

maciekd [ Centurion ]

Jak wiadomo przed bramami miasta na naszą pomoc w dostaniu się Khorinis liczy Greg. Gdy z nim rozmawiałem, powiedziałem mu że pomyślę nad tym. Poszedłem do miasta, po kilku dniach wracam, a Grega nie ma. Szukałe w mieście też go nie ma. Wiem że to postać dość istotna dla gry. Wiecie może gdzie ten pan się zaszył ?

27.01.2005
09:13
smile
[104]

Tinej10 [ Konsul ]

maciekd ---> poszukaj go w karczmie, tam gdzie sa pojedynki na alkochol.

27.01.2005
09:42
[105]

Trollf [ ]

Mysia -> porozmawiaj z Dexterem 'na miecze'... ;-]


maciekd -> Greg jest kolo karczmy, ale juz go nie interesuje dostanie sie do Khorinis...

27.01.2005
09:48
[106]

Yancy [ Senator ]

maciekd ---> Bo z Gregiem można się spotkać kilka razy albo i nie w zależności od tego jak postępujesz. Najpierw spotykasz go przed bramą. Wtedy dajesz mu ciuchy farmera (i tak są po nic). Potem spotyka się go w mieście na placu targowym. W następnej kolejności można go spotkać koło karczmy Orlana. Wtedy zaproponuje nam quest z odzyskaniem skarbu w pobliskiej jaskini. Jeśli to zrobimy - na koniec powie gdzie są zakopanne pozostałe przedmioty a sam będzie stał w bobliżu farmy Onara.

spoiler


Wreszcie kiedy zaczniemy bójkę z Dexterem - pojawi się Greg i nas wesprze. Od tej pory będzie siedział przy kominku tu gdzie siedział Dexter. Następnym razem spotkasz się z nim w świecie dodatku :)

koniec spoilera



bone_man ---> Z questem do dna może pojawić się mały kłopot. Nie z winy buga. Obecnie na moście za farmą Akilla są bandyci. Jeśli ich nie zabijesz a zaczniesz ten quest to Randolph spokojnie sobie ruszy wprost na nich. Mogę tylko przypuszczać że na tym moście sakończył się jego żywot.

blood-x ---> Wszystkie nowe obozy są tylko dodatkową atrakcją na zasadzie gildii złodziei. Można do nich dołączyć bez negatywnych skutków.


Mysia ---> Co Wy tak wszyscy rozmawiacie z tym Dexterem... ZAŁAMKA...

spoiler

Dextera masz wyzwać na pojedynek - i to wcale nie słowny :)

koniec spoilera



Jeśli kogoś pominąłem to sorrki nie mam na razie czasu na dokładniejsze odpowiedzi.

27.01.2005
10:27
[107]

Tinej10 [ Konsul ]

Yancy ---> jesli chodzi o quest "do dna" faktycznie na moscie sa bandyci i kiedy ruszy sie za Randolphem to zacznie sie bujka i on ginie, ale jeżeli pujdzie sam to spokojnie dotrze do gospody przynajmniej u mnie tak było.

27.01.2005
10:47
smile
[108]

bone_man [ Powered by ATI ]

Yancy --> Nie, nie :) Bandyci sa zalatwieni. Randolph siedzi z Rukharem w gospodzie i sobie pija. W dzienniku mam wpis, ze juz PO konkursie i zeby isc do karczmy. Ale kiedy tam dochodze, nie mam zadnej linii dialogowej z Randolphem. Orlan stoi przed wejsciem i tez nie ma zadnej wzmianki na temat konkursu. Nie chodzi mi o zadne doswiadczenie wynikajace z tego questa, czy pieniadze, tylko glupio tak ciagle w wykonywanych zadaniach miec ten jeden quest. :)
Pozdrawiam

27.01.2005
11:12
smile
[109]

Mysia [ Szczurek ]

Trollf; Yancy ---> a o tym nie pomyslalem, by go ukatrupic:), wiecie bo ja jestem ugodowy chlopak i specjalnie nie wszczynam burd bez powodu :) swoja droga to wypatrzylem kilka haczykow, a mianowicie chocby taki ze dodatek do Gothica NOC KRUKA nie powinien byc tak naprawde dodatkiem, tylko normalna gra Gothic 2 a obecny Gothic 2 powinien byc wersja okrojona, chocby dlatego ze w normalnym gothicu po nic nie jest potrzebny oboz bandytow Dextera, 3 teleporty starej rasy itp:) to tak moim zdaniem, a NK ma troche bugow, chocby takich jak ten ze skarbem jednookiego pirata, bylem we wszystkich 4 miejscach i nie moge mu jego oddac, moze dlatego ze wczesniej rozsuplalem juz jego woreczki, i zamienilem je na gotowke :)
widac jednak ze tym razem bede musial grac mniej ugodowo i tluc wszystkich ktorych popadnie, szkoda tylko ze nie bylo nigdzie zadnej wzmianki bym pozabijal bandytow dextera :)

27.01.2005
11:25
[110]

maciekd [ Centurion ]

czy to zadanie z dostaniem się Grega do miasta, które w dzienniku jest zapisane CHYBA jako człowiek z opaską na oku czy coś takiego, przejdzie do niewykonanych, czy może dalsze przygody z Gregiem będą się zapisywały w tym zadaniu (w dzienniku). Nie lubię mieć w dzienniku nie wykonanych zadań :)

27.01.2005
11:33
[111]

Yancy [ Senator ]

Mysia ---> Ano, nie odkryłeś ameryki. Przecież twrcy informowali że dodatek jest niemal gotowy po premierze G2. Myślę że jedyne nad czym pracowali to nowa mapa - reszta - czyli to co w Korinis pewnie było już gotowe. Natomiast z pewnością pracowali nad zmianami w statsach. To nowość, którą się zajęli po premierze podstawki z całą pewnością.

bone man ---> To to widzi mi się że to jakiś niemiły bug... Nie spotkałem się z nim. Orlan powinien zagadnąć do Ciebie. Raz kiedy konkurs jeszcze trwa - stoi przed karczmą i robi nam wyrzuty. Dzień po - też stoi i mówi że konkurs się zakończył.

27.01.2005
11:36
[112]

bone_man [ Powered by ATI ]

Yancy --> Dokladnie. W czasie trawnia konkursu powiedzial, ze niezle go urzadzilem, bo to troche nielegalne itp. A po konkursie stoi nadal przed tawerna, ale nic ciekawego nie ma do powiedzenia. No nic, dzieki za dobre checi. :)
Niestety, quest chyba pozostanie w wykonywanych. :/

27.01.2005
11:39
smile
[113]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Bardzo miło byłem zaskoczony, ze w końcu można założyć ciężką zbroje strażnika (G1:>) i to w zupełności za darmo normalnie cieszyłem sie jak dziecko :]

27.01.2005
11:41
smile
[114]

Tinej10 [ Konsul ]

O i jescze jedno pytanie po wyjsciu z miasta w strone farmy jest jaskinia a tam portal ktury przenosi koło takich drzwi w skale ale nie mam do nich klucza ?? skad to zdobyc bo nigdzie o nim nie usłyszałem.
i jak to jest z tymi gildiami, chce zostac palladynem czy moge sie przyłączyć do magów wody, czy musze do straży i tak dalej jak było w podstawce.
jestem w pierwszym rozdziale, 8 level, na razie podniosłem zręcznosc do 34 i siłę do 34 i pas+5 (no i jescze jabłka i kapliczki ) wiec ponad 40 jest, bronie jednoreczne na razie na 29, jak dalej inwestować, wydaje mi sie że w siłę bo te miecze maja okropne wymagania, czy jako wojownik bawic sie w zelarstwo ? przedtem nie zdobywałem takich umiejetności. I jak jest z mieczami jedno i dwu ręcznymi, duza różnica jest ??

27.01.2005
11:50
[115]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Tinej10 >>>> strażnik, najemnik, mag ognia nic co do tego sie nie zmieniło nadal są głownymi gildiami i nie zależenie do której przystąpisz bedziesz mógł zostać przyjęty do kręgu wody, bandytów, piratów poprostu te działaja na zasadzie gildii złodzieji zresztą, aby dostać sie do świata dodatku musisz przystąpić do kręgu wody. A aby dostać sie do kręgu wody musisz być w jakiejs głównej gildii zresztą Vatras wszystko wyjaśnia. Co do tych drzwi to porozmawiaj najpierw z Lesterem on skieruje Cie do odpowiedniej osoby :] Co do rozwoju to nie bede mówił jak rozwijać, bo każdy ma swój własny styl.

27.01.2005
12:00
smile
[116]

Mysia [ Szczurek ]

Tinej10 ---> co do roznicy w mieczach to spytaj sie kogos kto w nich szkoli , dla straznikow bedzie koles kolo lorda andree a dla najemnikow COR oni ci wyjasnia ze jednoreczna bron jest szybka, a dwureczna mocna i dluga i sluzy do trzymania na dystans, ale jest wolniejsza :)
wybor nalezy do Ciebie, grajac jakas klasa wojownicza (palladyn; lowca smokow) warto inwestowac w zelastwo, chyba ze chcesz byc lucznikiem/ kusznikiem, wszystko zalezy od Twoich predyspozycji, ja osobiscie (i to tylko moje gusta) jak gram najemnikiem to walcze kusza na dystans i mieczem w zwarciu:) (bardziej w zwarciu, a tylko leszczy tluke na dystans bo mi sie nie chce za nimi biegac :) wiec inwestowac musze w bron, wole bronie jednoreczne (bardziej mi sie podoba, bo jest naprawde dobra (moj ulubieniec to samodzielnie wykuty miecz poltorareczny ktory sprawdza sie naprawde dobrze w 2/3 rozdziale, gdy mam te 80 sily bo zadaje 100 damage i +10% do jednorecznych:) potem przesiade sie na inna bron jednoreczna:) ale decyzja nalezy tylko do gustow :) jak grasz palladynem to na poczatku w bron do walik w zwarciu a potem czesto sie przydaja palladynskie runy, ale z nimi to latwizna :)

27.01.2005
12:01
[117]

Patrol_wcg [ Konsul ]

Shakka --> Mylisz pojęcia . Poprostu bawi mnie to , że grając tyle razy zapomniałem gdzie jest grobowiec . To tyle w drodze wyjaśniej .

27.01.2005
12:03
[118]

gris [ Generaďż˝ ]

Jestem w 2 Rodziale - mam problem z Orkami.

Nosze mieczyk 75 atk. mam 80 siły (najemnik) i 45% w broniach dwuręcznych. Za zadna cholere nie moge walnac zadnemu orkowi zadnego "krytyka". Jest na nich jakis sposob? Bo sa za dobrzy :) chodzi o NK oczywiscie. Wybrałem najpierw Gornicza Doline, potem pojde do Nowego Swiata, dodanego w NK - dobrze zrobilem ?

27.01.2005
12:09
smile
[119]

Nazgrel [ Jedi ]

Yancy --> Dzięki za rady :) I jeszcze coś- czy warto rozwijać umiejętności myśliwskie? Jest z tego trochę pieniędzy? :)

27.01.2005
12:12
[120]

Yancy [ Senator ]

Nazgrel ---> W tej rozgrywce jestem czeladnikiem Łuczarza. Więc uczyłem się zdejmowania skór i skórowania jaszczurów. Dla mnie to jest jedyny zarobek póki co :) Ale generalnie - nie musisz się uczyć myślistwa jak nie masz ochoty. Można zarabiać na inne sposoby.
Jeśli masz ochotę na zbroję z pancerzy pełzaczy - to względnie tylko to.

27.01.2005
12:15
[121]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Patrol_wcg >>> oo jaka nagle zmiana podejścia jeszcze zapomniałeś wspomnieć o ilościach przejscia gry, bo jeszcze pomyśle, że przechodzisz jakąs metamorfoze, a i nie myśl sobie, ze to zdanie o tobie wyrobiłem sobie na podstawie tego jednego postu powyżej. To tyle w kwestii wyjaśnień i nie wracam juz do tego tematu, bo nie ma po co, a i ja nie mam czasu, aby cokolwiek wiecej pisać/mówic.

27.01.2005
12:18
[122]

Nazgrel [ Jedi ]

Yancy ---> Jak na razie na brak pieniędzy nie narzekam, ale czytałem gdzieś o krwi i łuskach smoków, można z nich chyba miecz zrobić czy pancerz. I nadal nie wiem jaki kierunek walki wybrać, dwuręczne czy jednoręczne... Najlepsze miecze dla Najemnika/Łowcy smoków to 1H czy 2H? :)

27.01.2005
12:21
[123]

Yancy [ Senator ]

Nazgrel ---> Dla Najemnika? No ja sobie nie wyobrażam inych niż dwuręczne :> Z łusk smoka można zrobić średnią zbroję łowcy. Ale jak jej nie zrobisz - też będzie :)

27.01.2005
12:22
[124]

Nazgrel [ Jedi ]

Yancy ---> O właśnie o to mi chodziło :) Dzięki jeszcze raz, ide pograć :)

27.01.2005
12:25
[125]

Trollf [ ]

bone_man -> idz sie przespij gdzies ze 2-3 dni lub wroc do tawerny po kilku dniach, gdyz czasem konkurs trwa dluzej niz 1-2 dni...


Tinej10 -> do tych drzwi zdobedziesz klucz jak wyjdziesz w dowolnym momencie ze swiata dodatku to bedzie wtedy przed nimi kamienny straznik z kluczem...


gris -> zacznij dodatek, gdyz jest latwiejszy od GD...


mysia -> "chocby takich jak ten ze skarbem jednookiego pirata, bylem we wszystkich 4 miejscach i nie moge mu jego oddac" -> miejsc gdzie Greg schowal skarb jest 5 (slownie: piec) ;-P no i nie ma znaczenia czy wczesniej otworzyles woreczki czy nie...

27.01.2005
12:26
smile
[126]

Mysia [ Szczurek ]

Nazgrel ---> juz pisalem, wybor nalezy do Ciebie a jezeli dla Ciebie najlepsza born to taka ktora zadje najwieksze obrazenia to na pewno bron 2H, ale ja osobiscie wole 1H bo sa szybsze:) a na ich dlugosc tez nie mozna nazekac, (przy sile 80optymalna bron dla mnie to dobry miecz poltorareczny samodzielnie wykuty z rudy 80/100 +10% do 1H) bo warga, orka, i inne bestie trafiaja wczesniej niz oni Ciebie, a sa duzo szybsze, dlatego moja recepta jest bron 1h, ale te jak wiadomo beda zadawaly mniejsze obrazenia ale ich szybkosc bedzie wieksza:) najlepsza bronia dla 1h bedzie orkowa zguba 130/130:) natomiast dla broni dwurecznych to sa ogulnodostepne zadajace do 170 dmg (ale pewnie samodzienie wykute, lub zupgreadowane przez palladynow beda zadawaly wiecej damage)

27.01.2005
12:28
smile
[127]

Yancy [ Senator ]

Link do kolejnego wątku

27.01.2005
12:32
smile
[128]

Mysia [ Szczurek ]

Trollf ---> moze sie pomylilem ale z tego co pamietam

te ktore znalazlem to

1. w jaskinii z czarnymi goblinami w drodze do farmy Onara
2. po lewej stronie wawozu ze schodami prowadzacymi na pastwiska przy wyjsciu z gurniczej doliny
3. na wysepce na przeciwko pkt.1
4. niedaleko wodospadow przy wejsciu do Gorniczej doliny

tego ostatniego rczej nie moge zloklaizowac, a biegac z nosem przy ziemii moge gdy bede znal blizsze informacje niz na "pastwisku za tamta farma" wolalbym bardziejsz czegolowe informacje, bo za farma sekoba nie ma zadnego pastwiska :) chyba ze zle szukam, ale okresl blizej to miejsce jak mozesz:)

27.01.2005
12:36
smile
[129]

Mysia [ Szczurek ]

Trollf ---> dla ulatwienia dolaczam mapke z zaznaczonymi odkrytymi przeze mnie miejscami, i zaznacz te piate brakujace miejsce:)

31.01.2005
10:56
[130]

aries [ Konsul ]

Yancy --> co do odkrywania nowości to jest kilka fajnych rzeczy ... nie wiem czy ktos na to wpadl .. np. dodatkowe punkty za odwage albo odejmowanie pktów doswiadczenia za oszustwo ... hihihihi... przednio sie ubawilem jak na to wpadlem ...
sa też sposoby na zyskanie dodatkowych pkt doswiadczenia jez w nowej czesci wyspy (ok. 5000) - niezle (ale to tez przypadek ze na to wpadlem); no i historia z dziennikiem lupów ... tez niezle (nie dawac jej zastępcy !!!) lepiej kupic klucz ... ale o tym innym razem :):):)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.