GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Gothic2 & Noc Kruka (cz. 88)

19.01.2005
10:40
smile
[1]

Yancy [ Senator ]

Gothic2 & Noc Kruka (cz. 88)

Wątek poświęcony jest jednej z najwspanialszych gier cRPG - Gothic2. Tutaj rozmawiamy o swoich rozterkach związanych z grą, jak i problemach napotkanych podczas podróży po Korinis, Górniczej Dolinie oraz nowych tajemniczych rejonach Myrtany. Doliny nie osłania już magiczna bariera. Grasują w niej Orkowie a nawet... mityczne Smoki. Musimy sprostać wielu wyzwaniom by pokonać wysłanników boga Beliara, który stoi za cała intrygą. To nasze przeznaczenie a zarazem jedyny sposób na przywrócenie chwilowego spokoju i równowagi w krainie Myrtany.

========================================================================

PORADY FORUMOWICZÓW

Informuję wszystkich o zmianie dotyczącej wstępniaka! Jak widać - został on skrócony. Ale bez obaw. Dzięki uprzejmości SilentOtto, można go w każdej chwili przeczytać online, bądź zrzucić sobie na dysk w postaci archiwum rar. Wielkie dzięki za pomoc w tej sprawie!!!
Cóż, wstępniak rozrósł się do ogromnych rozmiarów i wszyscy stali bywalcy jednogłośnie podjęli decyzje o takiej reorganizacji.

Gra doczekała się oficjalnego dodatku "NOC KRUKA". Po długim oczekiwaniu i wielokrotnym przekładaniu terminu, można się cieszyć również polską wersją dodatku. W związku z tym - wszelkie informacje dotyczące instalacji niemieckojęzycznej wersji dodatku na polską podstawkę, zostają ze wstępniaka usunięte.

Ważniejsze nowości i zmiany w rozwoju postaci wprowadzone wraz z Nocą Kruka by Yancy

1. Obecnie koszt rozwoju postaci jest identyczny NIEZALEŻNIE od tego do jakiego obozu należymy.
Siła, Zręczność i Mana
od 11-30 koszt 1 punkt nauki za 1 punkt umiejętności
od 31-60 2 punkty nauki za 1 punkty umiejętności
od 61-90 3 punkty nauki za 1 punkt umiejętności
od 91-120 4 punkty nauki za 1 punkt umiejętności
od 120 będziemy płacić 5 punktów nauki za 1 punkt umiejętności

Bronie 1 i 2 ręczne oraz Łuki i Kusze rozwijają się na podobnych zasadach punktowych. Nadal rozwijając jedną broń - zarazem będziemy podciągać drugą.
11-30 koszt 1 punkt nauki za 1% umiejętności
od 31-60 2 punkty nauki za 1% umiejętności
od 61-90 3 punkty nauki za 1% umiejętności
od 91-100 4 punkty nauki za 1% umiejętności

Oczywiście zasada jest podobna jak w Gothic2 - czyli rozwijamy umiejętność np. do 29 a następnie płacąc punkt za punkt rozwijamy do 34 itd. Ważne by o tym pamiętać. Ważne również by wszystkie mikstury dodające statystyki na stałe, kamienne tabliczki (nowość w Nocy Kruka) itp. - pozostawić sobie na sam koniec!

2. Mikstury dodające punkty do statystyk na stałe zmieniły swoją moc - dla przykładu:
Eliskir ducha z 10pkt teraz dodaje 5pkt
Eliksir siły z 5pkt siły tylko 3pkt
Eliksir zręczności z 5pkt 3pkt
Eliksir życia z 15pkt obecnie dodaje 20pkt

3. Odżywianie również uległo zmianie. Obecnie bonus można uzyskać WIELOKROTNIE.
Zjedzenie 25 jabłek dodaje +1 do siły - czyli bez zmian ale bonus można uzyskać wielokrotnie
Zjedzenie 50 mrocznych grzybków dawało +10 do many, obecnie daje +5 ale wielokrotnie

4. Jeżeli rozwiniemy zręczność powyżej 90 punktów - automatycznie uczymy się AKROBATYKI. Uwaga: to tych 90pkt wliczają się również bonusy jakie dają amulety, pierścienie i pasy! Po założeniu ich i podniesieniu zręczności uzyskamy i tak umiejętność akrobatyki, która nie zniknie jeśli zdejmiemy przedmioty i obniżymy zręczność poniżej 90pkt.

5. Obecnie Łuki opierają się na zręczności tak jak w G2, jednak kusze zostały zmienione i wymagają nie zręczności a siły. Występuje tu pewna niejasna sytuacja (być może bug). Zręczność NADAL wpływa na ilość obrażeń kuszy. Zwiększenie siły nic nie zmienia - natomiast podnoszenie zręczności zwiększa obrażenia zadawane przez każdą broń zasięgową wliczając w to oparte na sile kusze.
Podobnie ma się sprawa w przypadku mieczy opartych na zręczności a nie sile (np. Miecz Mistrzowski) - zwiększanie zręczności nie wpływa na zadawane przez nie obrażenia, natomiast zwiększanie siły - owszem.

6. Zmianie uległo punktowanie kradzieży kieszonkowych. Poprzednio co rozdział dostawaliśmy coraz więcej punktów za udane kradzieże. Obecnie zrobione jest to bardziej sensownie. Każda kolejna kradzież stopniowo punktowana jest coraz większą ilością punktów. Mamy więc wrażenie osiągania coraz większej biegłości w złodziejskim fachu.

7. Pojawiły się zestawy przedmiotów, które założone razem dają większe bonusy niż jeśli założymy każdy z osobna. W grze występują trzy takie zestawy, każdy składa się z trzech części - dwóch pierścieni oraz amuletu. Szkoda że zestawów jest tak mało a są to; Wojownik (dodający odporność na bronie), Uzdrowiciel (dodaje punkty życia) i Kapłan (dodaje punkty many). Założenie poszczególnych części zestawu razem – daje 2xwiększy bonus niż wynikałoby to z noszenia poszczególnych części oddzielnie.

8. Zupełną nowością jest nauka starożytnych języków. Posiada 3 stopnie wtajemniczenia. Do czego to potrzebne? Ano, w grze pojawiły się kamienne tabliczki dodające na stałe punkty do wszystkich statystyk oraz umiejętności posługiwania się każdą z broni (również 3 stopnie wtajemniczenia).

9. Obecnie NPC reagują na noszone przez nas zbroje. Jeśli np. założymy zbroję bandyty w klasztorze – zostaniemy wzięci za bandytę i zaatakowani. Odwrotnie – zakładając zbroję bandyty, nie będziemy przez bandytow atakowani.
Kolejną nowością są pasy, które uzupełniają rynsztunek i na zasadzie pierścieni i amuletów dodają punkty do naszych statystyk. Same pierścienie i amulety mają obecnie słabszą moc. Przykładowo – amulet siły dodawał +15 do siły, obecnie dodaje +10.
Dla równowagi – zbroje uległy znacznemu „podrasowaniu” w stosunku do podstawki G2.

10. Statystyki broni uległy sporym zmianom. Zwiększyły się ich obrażenia ale również i wymagania jakie trzeba spełnić by móc ich używać. Do tego broń w większości dostępna jest u kupców od samego początku gry.
Pojawiły się zupełnie nowe egzemplarze. W tym takie ciekawostki jak magiczny łuk i kusza, oraz ognisty łuk (niestety ze znikomą ilością amunicji do nich).
Zupełnie oddzielną sprawą jest Szpon Beliara. To unikatowy magiczny artefakt zamieniający się w rękach Najemnika i Paladyna w potężny miecz zadający oprócz zwykłych obrażeń, również ogromne obrażenia magiczne (jedno lub oburęczny w zależności od tego, którą umiejętność mamy wyżej rozwiniętą). Możemy go stale ulepszać w kapliczkach Beliara (kolejna nowość wniesiona przez dodatek) co dwa poziomy naszego awansu kosztem punktów życia. Szpon w rękach maga przyjmie postać magicznej runy z unikatowymi czarami. Runa jest tylko jedna – ale w kapliczkach możemy ją zmieniać dowolnie na inne, przy czym każdy kolejny krąg magii (do 5 włącznie) przynosi nowe zaklęcia. Z najpotężniejszym zaklęciem w grze włącznie :)

11. W grze znajduje się jeszcze cała masa innych zmian. Nowe sposoby na dostanie się do miasta i do każdego z głównych obozów, tresowany błędny ognik, nowe czary, nowe bronie, nowe potworki, teleporty.... Można by tak wymieniać jeszcze długo – ale o tym niech każdy przekona się już sam.


LINKI DO STAREGO WSTEPNIAKA PONIŻEJ


https://www.frontline.neostrada.pl/gothic.html <--- Wersja online
www.frontline.neostrada.pl/gothic.rar <--- W postaci archiwum rar
========================================================================

Linki do stron związanych z Gothic'iem 2:
https://gamesweb.com/pc/tipps_tricks/gothic2/ <--- Mapy do Gothica 2 i wiele ciekawych rzeczy związanych z gra GERMAN
https://www.gothic2.glt.pl/ <--- Dużo info o G1 i G2 mapki, solucje, cheaty, itp.
https://www.gothic.g4ce.pl/ <--- Jedna z najciekawszych polskich stron poświęcona G1, G2 i Nocy Kruka
========================================================================

Minimalne Wymagania sprzętowe: PIII 700 Mhz, 256 MB Ram, akcelerator 3D 32 MB
========================================================================

Link do poprzedniej części:

19.01.2005
10:42
[2]

Yancy [ Senator ]

Jakieś pół godziny temu dostałem paczkę. Nie pytajcie co jest w środku - nie wiem - sprawdzę po robocie :)

Zgodnie z objetnicą - nowa część wątku ze zmienionym wstępniakiem w wersji 1.0beta ;)

19.01.2005
10:45
[3]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> Mam zainstalowane NWN i oba dodatki. Nie dalej jak w sobotę zessałem nawet najnowsze uaktualnienia. Ale zabrać do dodatków się nie mogę. Nie mogę się zdecydować na wybór postaci :)))

Wierzę że dodatki są lepsze od podstawki. Ta w singlu była bardzo przeciętna. Jej siła to multi.

19.01.2005
10:58
smile
[4]

Mysia [ Szczurek ]

Yancy ---> jestes farciazem :) ja jak do tej pory nadal czekam :)

19.01.2005
11:02
[5]

Trollf [ ]

Yancy -> a jakie postacie wolisz? hokus-pokus czy zbrojne? jesli te drugie to moge torszke Ci o nich napisac (klasy prestizowe rowniez) bo ten dodatek chyba z 10 razy przeszedlem albo i wiecej... ;-]

19.01.2005
11:13
smile
[6]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> To zależy, ale w większości przypadków wybieram postacie walczące w zwarciu. Nie jest to regułą oczywiście :) Jeśli możesz coś doradzić - będę wdzięczny. W moim przypadku gra w co bradziej złożony cRPG to wielogodzinne, czasem wielodniowe planowanie postaci :))) Jak już zacznę - to kończę spokojnie i jest z górki.

Mysia ---> Luzik - dostaniesz dziś na 100%

19.01.2005
11:16
smile
[7]

Gilmar [ Easy Rider ]

Ale ta przesyłka sie nachodzi...
Czekam az zapuka do drzwi...

Lp. Nazwisko Data Godzina Opis Stacja
1 19/01/2005 07:56:54 Przesylka wychodzaca z sortowni WAW
2 19/01/2005 00:42:13 Przesylka wchodzaca do sortowni WAW
3 18/01/2005 15:40:30 Przesylka odebrana przez kuriera WAW
4 18/01/2005 10:18:59 Przesylka wchodzaca do sortowni WAW

19.01.2005
12:05
[8]

Trollf [ ]

Yancy -> co do tej paczki, o ja bym otworzyl od razu by sie przekonac co jest w srodku, bo po powrocie z pracy okaze sie, ze bedzie tam karteczka infomujaca o przesunieciu premiery i kilka innych gierek na otarcie lez... ;-P

no i we wstepniaku nie widze 'creditsow' w punkcie o demydzu broni ;-P nie po to przeprowadzalem testy, publikowalem opisane screeny oraz klepalem zombiaki i szkielety po godzinach, by to przeszlo bez echa... ;-]


[offtopic]
Yancy -> na poczatek poinienes wiedziec, ze zaczynajac gre w HotU postac ma od razu 15 poziom, a dodatek konczy sie w okolicach 27-29 poziomu w zaleznosci jak postac rozwiniesz...

imho klasy prestizowe warte uwagi to:
z SoU - mistyczny lucznik i tancerz cieni, ew. skrytobojca;
z HotU - uczen czerwonego smoka, blady mistrz, czempion torna i mistrz broni

jesli lubisz grac 'lucznikiem' to chyba najlepsza kombinacja to: elf - wojownik(6)/mag(1)/mistyczny lucznik(reszta) - jeden poziom maga to wymagania tej klasy, 6 poziomow woja daje duzo roznych atutow na starcie (w tym ulepszona walke lukiem), postac dosc fajna do grania i taka odmiana od 'zwyklych klepaczy' ;-]

jesli ma byc cos w stylu zlodzieja to najlepiej polaczyc to z tancerzm cieni (mozna chowac sie w cieniu bedac nawet obserwowanym! ;-]) i ew. pozniej (jesli postac zla) dodac kilka poziomow zabojcy...

jak lubisz mnicha, to lepiej mu przed poziomem 20-tym nie zmieniac profesji ;-] za to pozniej mozna dac albo tancerza cieni, tudziez zabojce (gdy mnich zly), albo po prostu zostawic go w spokoju, bo i tak kolo jest niezly bez dodatkow... ;-]

jesli chcesz w lapie trzymac jakies zelazo i dobrym byc, to mozesz do woja (lub paladyna) dodac 10 poziomow czempiona torma (to samo co woj + ogromne bonusy do rzutow obronnych), a wojownik + czempion + mistrz broni to naprawde niezla kombinacja...

no i teraz moje 'eksperymentalne' wynalazki ;-]
wojownik(6-8)/uczen cz.smoka(10)/bard(reszta) - swietne bonusy, niewiarygodna sila i wysokie inne statystyki - jesli polczymy to z mieczem dwurecznym (np. Enserric) i go odpowiednio ulepszymi to jest to po prostu chodzacy rzeznik... ;-]

no i 'hit sezonu' ;-P
bard (4)/uczen cz.smoka(10)/blady mistrz(reszta)
coz... jest to po prostu chodzacy czolg... niewiarygodnie wysoka KP (z najbardziej wypasionym sprzetem dostepnym w HotU i na poziomie 40 osiaga ponad 100KP ;-P) oprocz tego masa innych bonusow (odpornosc na krytyki, calkowita na ogien itp.) - nie jest to postac ktora bedzie ekspresowo zabijac (cos za cos), jednak ogromne bonusy ochronne (w tym KP) sprawiaja, ze przeciwnik bedzie mial spory problem by postac w ogole trafic i zadac jej znaczne obraznia...

hmm... to tyle w skrocie, jesli bedziesz sie chcial wiecej dowiedziec o poszczegolnej klasie prestizowej to napisz...
[/offtopic]

19.01.2005
12:17
[9]

Mysia [ Szczurek ]

Yancy ---> dostalem, jedyna wada jaka odkrylem to zle opakowana Kingdom under fire, to praktycznie tylko papierowa koperta bez niczego, nie postarali sie w tym wypadku :(

19.01.2005
12:36
[10]

Obestyjka [ Pretorianin ]

czy ja otworzyłam zły wątek?! czy on tylko z nazwy pozostał G2 & NK?! widze sporo wywodów an temat inncyh gier...

19.01.2005
12:38
smile
[11]

Gilmar [ Easy Rider ]

A to jest zabronione...???

19.01.2005
12:43
smile
[12]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Mam nadzieje, ze do mnie jutro zapuka dobry wujek listonosz z paczką :]

19.01.2005
12:47
smile
[13]

Gilmar [ Easy Rider ]

Shakka ---------> jutro...??? Co Ty takiej małej wiary...???

19.01.2005
12:48
smile
[14]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Gilmar >>>> ano jutro, bo ja po dacie wydania jade :] a nie upgradem CD-Projektu czy jak to sie tam zwie :> no chyba, ze normalnie też dostarczaja dzień przed :]

19.01.2005
13:09
smile
[15]

Gilmar [ Easy Rider ]

Shakka --------> zartuje sobie z ta wiarą. Wiesz, podobno moja paczka wyszła z sortowni przed 8.00 tylko nie wiem dokąd...??? Z upgradem CD projektu mam pierwszy raz do czynienia. Nie mam jak na razie podstaw aby im nie wierzyć.

19.01.2005
13:18
smile
[16]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Gilmar >>>> może kurierowi sie spodobała i już jej nie zobaczysz :]

19.01.2005
13:27
smile
[17]

Gilmar [ Easy Rider ]

Mam!!!

Pudełko jak po butach, ale mocna tasma... przegryzłem..., to gra...??? bardziej przypomina kasete magnetowidową. Instrukcja, katalog gier, karta rejestracji elektronicznej, koperta z "Kingdom Under Fire" Wszystko...

19.01.2005
13:31
smile
[18]

Khelben [ PointGuard ]

Mam pewnien problem.
Otóż "Noc Kruka" nie chce się uruchomić. Pojawia się info że gra jest wczytywana, ekran robi się czarny i nastepnie wraca Windowsa.
Wiece może jak to naprawić ?

19.01.2005
13:54
smile
[19]

ChronosTheBlack [ Centurion ]

Ja dopiero jutro po zajęciach na uczelni pojade kupić "Noc Kruka" ...

Życzę miłej gry, wszystkim którzy już mają tą grę oraz tym którzy tą grę będą mieli w przyszłości :)

19.01.2005
14:24
smile
[20]

Mysia [ Szczurek ]

Ja mam zamiar dzisiaj wieczorem albo najwczesniej jutro z ranka zabawic sie z Gothicem:) tym razem jednak bede ja przechodzil nad wyraz powoli by sie nia delektowac :) i mam nadzieje ze nie bedzie z instalacja i gra zadnych problemow:)

Khelben ---> jako ze piewszy masz ten problem, (ja jeszcze swojej nie instalowalem) ak wiec pozostaje info do CDP :(

19.01.2005
15:07
[21]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> Wielkie dzięki za porady, zabieram się za analizę - pewnie będą pytania pomocnicze. Na razie też walnę małego offtopica. NWN jest o tyle inną grą że wybiera się jedną postać. Do podstawki używałem wojownika połamanego ze złodziejem. Koniec końców - kombinacja całkiem miła - ale nie od początku. Mistyczny Łucznik - bardzo mi się spodobał po wstępnym przeglądzie. Myślałem już o nim jako postaci połamanej z Łowcą lub Wojem.
Natomiast zupełnie mnie zaskoczyła Twoja postać Bard/Uczeń Smoka/Blady Mistrz. Totalnie nie przyszła mi do głowy taka kombinacja! Na tyle mnie ona zaciekawiła że może ją właśnie wybiorę. Tyle że czemu Bard a nie Czarownik?

Obestyjka ---> Widać niezbyt często odwiedzasz wiekowe wątki seryjne. Gdyby nie dyskusje fanów na różne tematy luźno związane z ogólnie nas wszystkich interesującym tematem cRPG (i nie tylko) wątek dawno już przestałby istnieć w formie jaką ma obecnie.

Mysia ---> Bo ta bonusowa gierka - to właściwie żaden bonus. Osobiście mam przynajmniej dwie takie dodane jako bonus od Wirtualnego Świata. Jak dla mnie - mogli już nic nie dodawać i przynajmniej nie chwalić się tym bonusem :P

Khelben ---> Miałem pewien problem z Nocą Kruka. Mianowicie jechałem zawsze na detonatorach 44.04. Ale by zobaczyć NFSU2 musiałem odpalić najnowsze. Bez nich gra nie szła. Za to na nich nie odpalał się G2 :)))) Cóż zrobiłem? Misz-masz. Zainstalowałem detki 44.04 dając cały czas - nie zamieniaj plików na starsze. Po tej z pozoru absurdalnej operacji - chodzi i G2 i NFSU2 :)

19.01.2005
15:16
smile
[22]

Mysia [ Szczurek ]

Yancy ---> wiesz dla mnie to jednak jakis bonus bo KUF jeszcze nie mialem w swojej kolekcji:) ale mogli by dac chociaz jakies opakowanie DVD a nie takie papierowe:/ a co sie tyczy gothica to przez najblizszy czas bede tylko go meczyc :) wreszcie moje oczekiwania dobiegly konca i moge sie na nowo pograzyc w mojej ulubionej gierce :)

19.01.2005
15:58
[23]

Yancy [ Senator ]

Mysia ---> Prawdę mówiac - to mam tyle płytek w pudełkach - że obecnie preferuję papierowe koperty lub "słupki" :)
Jeśli idzie zaś o wydawanie gierek - prawdę mówiąc najrozsądniej wydawane są gierki na konsolki. Mam PS2 - wszystkie gierki są łącznie z instrukcjami w zgrabnych DVD boxach zajmujących mało miejsca. Nie ma problemu co zrobić z kartonowym pudełkiem. Ano... bo tu jest mój (i z moich rozmów ze znajomymi wynika że nie tylko mój) problem. Nie mam sumienia wyrzucać pudełek po grach :)))) Z początku nie było to problemem - Ale teraz zaczyna się robić problem :)

19.01.2005
16:04
[24]

Trollf [ ]

[offtopic]
Yancy -> jest to postac zbrojna, a 4 poziomy czarownika absolutnie nic do tej postaci nie wnosza... lepiej barda, bo mozna zagrac kilka piesni oraz czesc punktow umiejetnosci wladowac w UAI (uzycie magicznych przedmiotow), wiec postac bedzie mogla korzystac z wiekszosci zwojow oraz uzywac wiele przedmiotow normalnie dla jej profesji/rasy niedostepnych (przykladowo jest swietny plaszczyk na poczatku do kupienia tylko dla mnicha - speed oraz +4 do KP, bardzo fajna sprawa jak dla tej postaci... ;-])
od poczatku rozwijamy poziomy kolejno: bard (3) / blady mistrz (2) / uczen cz.smoka (10) i tak wlasnie zaczynasz HotU... nastepnie rozwijamy bladego do 10 poziomu, a dalej juz wedlug uznania albo blady (m.in. bonus 2KP co 4 poiomy) albo bard (piesni, UAI, umiejetnosc unikow dodajaca do KP i takie tam...)
mozesz rowniez wziasc atut ciezka zbroja, a wtedy taka postac bedzie jak rosyjska konserwa i przeciwnikowi bedzie ciezko ja otowrzyc... ;-]
przygotuj sie na to, ze ta postac w porownaniu do walorow defensywnych ma dosc skromne bonusy do trafienia, ale w polaczeniu z przedmiotami i bonusem 8 pkt do sily z ucznia, moze osiagnac nawet ponad 40 pkt tej cechy... wiec nie jest zle ;-] podczas koncowej walki zadawalem minimalne obraznia wiec dosc dlugo bitewka trwala, ale ogromna KP (chyba ponad 70) sprawiala, ze wyskoczylem sobie na 5 min na herbatke, bo przeciwnik mial problemy z trafieniem postaci... ;-]
podsumowujac: nie jest to przecinak, ktory wchodzi w przeciwnikow jak noz w maslo, lecz raczej walec, ktory predzej czy pozniej i tak wszystko 'dostojnie' i bez pospiechu rozjedzie... ;-]
[/offtopic]

19.01.2005
17:04
smile
[25]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> Twoja postać mocno mnie zainteresowała i to jest ważne. Ani przez ułamek sekundy nie przyszło mi do głowy by taką kombinację zrobić. Zbyt praktyczna to ona nie jest ale interesująca.
Pytanie - jak z charakterem bazowym? No i używanie magicznych przedmiotów - po prostu trzeba mieć choć punkt - czy jest tam określone ile by używać tego a tego?
BTW - nie wiem czy się ze mną zgodzisz - ale najwierniej i najgenialniej zasady walki D&D (3.5) oddane są w Świątyni Pierwotnego Zła. Ja do dziś jestem pod wrażeniem. Szkoda że sama gra ma fatalną kampanię w singlu (jej długość i jakość pozostawia wiele do życzenia).

Wrażenia z otwarcia pudełka z Nocą Kruka
Na razie tylko otwieram pudełko - zagram wieczorkiem. W pudle poniewierają się (dosłownie - bo pudło jest ogromne a zawartość mała) dwie rzeczy - koperta z dwiema płytkami zawierająca bonusową grę Kingdom Under Fire i zafoliowane pudełko z dodatkiem.
Sięgając po dodatek natychmiast odniosłem pozytywne wrażenie. To opakowanie jest GENIALNE. To jest to!! Tak powinny być wydawane wszystkie gry. Jest to BOX na 2 DVD - a więc ten grubszy. Mniej więcej grubości kasety wideo. Box wsunięty jest w zgrabne tekturowe etui z ładnym (znanym nam już) nadrukiem. DUŻY POZYTYW! Wygląda jak książka i nie ma problemów co zrobić z pudłem!
Wewnątrz - standardzik. 2CD jedno z dodatkiem i drugie z muzyką audio z gry. Do tego karta rejestracji elektronicznej, katalog CDP oraz cieniuteńka instrukcja. Instrukcja jest cieniutka - ale zawiera informacje o zmianach w grze w tym o zmianie wydatkowania punktów na rozwój postaci. W związku z tym - od następnego wątku wszystko co można w instrukcji przeczytać - ze wstępniaka wywalam.

BTW - zastanawiałem się nad tłumaczeniem najsilniejszego czaru ze Szponu Beliara. Jest dokładnie takie jak myślałem. Czyli wierne a nie piękne :D Mamy więc Krzyk Umarłych. Ja proponowałem Lamęt Potępionych - ale cóż - nie ja byłem w zespole tłumaczącym grę :P

19.01.2005
17:20
smile
[26]

Bajt [ ]

Mam!
Wlasnie dostalem przesyleczke z gra i zaraz zabieram sie za granie (co tam, ze kiepsko sie czuje).
Pudelko jest rzeczywiscie miodzio. Chocby dlatego warto kupowac oryginaly ;))

No to spadam grac. Zapewne wpadne tu jak bede mial jakies problemy.

PS. Hehe, widze, ze stara wiara z pewnego watku tez sie tutaj zbiera. Pozdro :)

19.01.2005
17:27
[27]

Trollf [ ]

Yancy -> chyba sobie zartujesz ;-P postac niepraktyczna? hmm... co jak co, ale wsrod postaci zbrojnych to ona akurat ma najwieksze szanse by na nogach utrzymac sie jak najdluzej: niewrazliwosc na zatrzymanie, paraliz, ogluszenie, uderzenia krytyczne, sen oraz calkowita niewrazliowsc na ogien, do tego bonusy +8 sila, po 2 inteligencja, kondycja i charyzma, a przede wszystkim OGROMNE premie do KP sprawiaja, ze postac ta spokojnie sobie radzi w sytuacjach wymagajacych od zwyklego wojownika lykniecia flaszki zycia, czy wypijania roznych miksturek koksujacych przed walka, a ze eksterminacja trwa troche dluzej, to nie ma w tym przypadku az tak duzego znaczenia...
co do charakteru to tylko taki jakiego wymaga profesja barda... a jesli chodzi o uzywanie magicznych przedmiotow to jest to umiejetnosc, wiec im wiecej punktow tym wiecej lepszych przedmiotow mozemy uzywac... wlasciwie te punkty na umiejenosci, ktore zaoszczedzilem podczas poziomow bladego, wladowalem pozniej w ta umiejetnosc (oraz uniki) przy okazji dodania kolejnego poziomu barda...

co do ToEE to sie nie zgodze ;-] dla mnie gra-porazka ;-P nawet nie przeszedlem drugiej planszy w demie ;-P nie wiem czy tak jest rowniez w pelnej wersji, ale walki turowe zupelnie mi nie odpowiadaja...

19.01.2005
17:31
[28]

Trollf [ ]

Yancy -> aha, no i jeszcze zapomnialem o wymaganiach charakteru na bladego miszcza - nie moze byc dobry.... ;-]

19.01.2005
17:35
smile
[29]

D:-->K@jon<--:D [ Konsul ]

Czy z nacie jakieś sklepy internetowe, gdzie można kupić Noc Kruka, po cenie niższej od preferowanej(59.90)?? Hehs, zagapiłem sie ze strefą upgreadu, cd projektu...:]

19.01.2005
17:50
smile
[30]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

Ludzie pomóżcie :)

Dostałem dzisiaj NK a nie mogę go urochomić :( Pojawia czarny ekran i już niby gra działa.. ale nagle wyrąbuje mnie do windy (mam XP). Słyszałem o problemach z Service Packiem 2 ale ja mam SP1. Czy to jakieś kolejne badziewne zabezpiecznie antipirackie?? Dodam, że nie mam żadnych programów emulujących.... Plizz help.

19.01.2005
18:22
[31]

Trollf [ ]

albatros -> to pewnie 'sterowniki od grafiki', spojrz kilka postow wyzej, Yancy cos tam juz na ten temat napisal...

19.01.2005
18:33
[32]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> Wiesz, myślę że wypróbuję tą postać. Zainteresowała mnie. Zobaczę jak mi się będzie grało. Nic nie stoi w końcu na przeszkodzie by po kilku godzinach zacząć od nowa.
Co do Świątyni - ta gra to gównie engin. Sama kampania to to jakby mod pokazujący jego możliwości. Graficznie bardzo mi się podoba. Turowy system walk? Cóż - mnie akurat to odpowiadało w wersji jaką dostałem w Świątyni (dema nie widziałem). Pewną wadą może być wydłużenie czasu trwania rozgrywki. Ale też nie do końca. Mniej walk - a ciekawsze i już przestaje to być problemem. Nie lubisz walk turowych, więc nie lubisz Fallouta? :P

Człowieku O Trudnym Nicku :P ---> W Hurtowni Play można kupić Noc Kruka taniej.

OKI idę sprawdzić czy działa ten cały dodatek PL.

19.01.2005
18:43
[33]

Khelben [ PointGuard ]

@lb@tros --> Miałem ten sam problem i rozwiązałem go następująco:
a)zainstalowałem GII
b)reset kompa
c)pograłem chwile w GII - bez save'owania
d)reset
e)instalacja NK
f)reset
g)gra działą i nie wywala do windowsa

19.01.2005
18:53
[34]

QrKo [ Enslaved One ]


Jeee... Wy już gracie ;] Ale fajnie... Jest na 1 plytce dodatek rozumiem?

19.01.2005
19:16
[35]

krzesło [ Junior ]

ej kto wie co trzeba zrobić gdy jest sie łowcą smoków
żeby zdobyć zbroje ze smoczych jaj

19.01.2005
19:17
[36]

krzesło [ Junior ]

zebrałem wszystkie smocze jaja
benet powiedziałmi że to jusz wszystkie i dupa

19.01.2005
19:18
[37]

krzesło [ Junior ]

kto wie przoszę o kontakt
na gadu gadu
oto numer 4340597

19.01.2005
21:08
smile
[38]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

Khelben --> Wielkie dzięki, pomogło :)

19.01.2005
22:14
[39]

Yancy [ Senator ]

krzysło ---> Nie robi się zbroi z jaj. Najlepsza zbroja dla Najemnika to Ciężka Zbroja Łowcy Smoków.

Po około trzech godzina z dodatkiem PL mogę już parę słów napisać. Nie o samym dodatku - bo ten to już mam za sobą i teraz pograłem głównie by ocenić polonizację. W zasadzie wszystko jest oki. Ale :) No tak - zawsze jest kilka ale. Drobne błędy - trafiało się że linia dialogowa pojawiała się na pół sekundy i znikała. W wersji niemieckiej tego nie było. Ale to drobiazg. I tak większość osób słucha nie czyta.
Niestety - dodatkowe dialogi dodane do wypowiedzi starych NPC-ów różnią się. Momentami znacznie (posłuchajcie Torbena). Czasami jest to spowodowane inną intonacją czytającego lektora - ale nie tylko. Dzwięk jest inaczej zmontowany. Na przykład - aktor czytający rolę głównego bohatera odwalił kawał dobrej roboty. W sensie - czytał dokładnie tak samo jak w podstawce (a na przykład aktorzy dubbingujący Vatrasa czy Laresa już troszkę inaczej) - jednak od strony technicznej dzwięk jest inaczej nagrany (in minus) więc różnicę słychać.

Generalnie - źle nie jest. Lepsze to o niebo niż nieszczęsny językowy mix.

Teraz planuję zostać Paladynem (buuu... ale co zrobić - pozostałe obozy już zaliczyłem) chyba z mieczem jednoręcznym i łukiem. Ale spieszył się już z grą nie będę. Wcześniej chyba jednak NWN postacią zaplanowaną przez Trollfa :)

20.01.2005
09:51
[40]

Trollf [ ]

Yancy -> potyczki turowe 'rozwalaja' mi caly klimat crpg... ja tam jestem w goracej wodzie kapany ;-] przez to odechcialo mi sie grac prawie od samego poczatku w takie gierki jak wizardy czy wlasnie toee... a co do fallouta, to... hmm... wcale w niego nie gralem ;-P dlatego, ze nie gustuje po prostu w postapokaliptycznych klimatach, no i te turowki ;-P jedyne miejsce gdzie walki turowe mi sie podobaja to seria hom&m, no ale przeciez to gra strategiczna, a nie crpg...

co do tej postaci z NWN to pamietaj, ze podstawa w wielu walkach (np. smoki, golemy) jest jak najwieksza KP, czyli warto wybrac atut ciezka zbroja i walczyc z tarcza, a punkciki ladowac w umiejetnosc upadania przy okazji poziomow barda, ktora co 5 pkt ponosi KP

20.01.2005
10:18
smile
[41]

Bilbo_B [ crazy Hobbit ]

Witam!! Śledziłem wątek Gothica II jak w niego grałem... Teraz dostałem Noc Kruka... Mam malutkie pytanko - czy ktos mi moze napisac mniej wiecej od ktorego watku jest cos o Nocy Kruka...?? Wczoraj probowalem ale nie da sie przeczytac wszystkich watkow... A moze zapytam inaczej => co powinienem wiedziec o dodatku (oprocz info ze wstepniaka)?
Mam pare pytan:
1. Zaczynam grac od nowa w NK??
2. Wyczytałem w instrukcji ze dodatek zmienia całą gre... kompiluje sie z nia.

20.01.2005
11:17
[42]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> Jak czas pozwoli, dziś zabiorę się za tą postać. Nie pali mi się w końcu do Nocy Kruka trzeci raz a co chciałem to już wczraj z PL-ki zobaczyłem.
Mam jeszcze pytanie o główne statsy tej postaci. Jak dawałeś i co rozwijać. Normalnie sam doskonale wiem - ale nie "czuję" tej postaci jeszcze :)
Co do Fallouta - uwielbiam tą grę. Zwłaszcza część drugą, którą skończylem wiele razy. Do turówek nie mam nic. Jak nie patrzeć Final Fantasy to też turówka a to kolejna z lubianych przezemnie pozycji.

Bilbo ---> Dodatek doskonale wtapia się w G2. Nie jest to oddzielna plansza ale uzupełnienie całej gry. Nie da się grać oddzielnie w dodatek. Jeśli planujesz w niego zagrać TRZEBA zacząć grę od początku.
Od kilku wątków wstecz gramy tu w Noc Kruka - nie musisz strasznie głęboko szukać.

20.01.2005
11:32
smile
[43]

Kumavan [ child of KoRn ]

Hejka, mam taka propozycje, moze troche naiwna. Sporo osob zaczyna teraz grac w GII z NK od nowa. W moim przypadku bedzie to przedostatnie granie w GII (albo ostatnie jesli w wakacje nie znajde czasu). I propozycja jest taka zeby wszyscy grajacy od nowa w miare przechodzenia kolejnych kolacji mowili o roznych sztuczkach ktorych uzywaja, jakichs ciekawostkach ktore nie wszyscy znaja. Jestem pewien ze wiedza Yancego i nie tylko jego jest sporo wieksza niz np. moja. A cel propozycji jest taki zeby poznac dokladnie GII.
Alt tu nie dziala wiec sorki za brak ogonkow :)

20.01.2005
11:33
[44]

wildone [ Konsul ]

Yancy - przeczytalem twoj ostatni post, ze aby moc grac w Noc Kruka to trzeba zacząć gre od początku.Wiec niedarady grac w dodatek nową postacią??
Sporo czasu mineło od mego ostatniego grania w podstawke,przelazłem ją dwa razy i niechce mi się robić to drugi raz aby móc zagrać w dodatek rozwiniętą postacią.

20.01.2005
12:06
[45]

Lodziorz [ Chor��y ]

Jest to prawda że orginalny Gothic Noc Kruka nie pójdzie na piracie Gothic 2 ???

20.01.2005
12:43
[46]

Yancy [ Senator ]

Lodziorz ---> A po co Ci taka wiedza potrzebna :)

wildone ---> Po zainstalowanoi Nocy Kruka nie działają zapisy z podstawki. Więc choćby nie wiem co - trzeba zacząć grę od zera. Zresztą - dodatek to nie tylko nowa mapa. Nowości pojawiają się od pierwszej minuty gry.

Kumavan ---> W sumie, to my cały czas dzielimy się róznymi ciekawostkami :)

20.01.2005
12:45
[47]

Yancy [ Senator ]

Powiem tyle. Grając w G2 z zainstalowaną Nocą Kruka - w stacji CD znajduje się płytka z dodatkiem a nie jak dotąd płytka z podstawki. Sorki że na dwie raty - ale miałem o tym wcale nie wspominać.

20.01.2005
12:47
[48]

Lodziorz [ Chor��y ]

Yancy---> po to bo chce grać,a nie mam orginalnego Gothica 2 a chce sobie kupić orginalnego Noc Kruka... więc może mi powiesz czy będzie mi działać czy nie

20.01.2005
13:13
[49]

Yancy [ Senator ]

Odpowiedz jest już przecież w moim poprzednim poście. Będzie.

20.01.2005
13:42
smile
[50]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Hyhyhy mam wujek listonosz przyniósł :> no to testing :]

20.01.2005
15:24
[51]

Trollf [ ]

hmm... prawie wszyscy sie ciesza (badz beda za jakis czas sie cieszyc) NK... ja juz z G2 i NK jakis czas temu skonczylem, ale na koniec chcialbym sie podzielic pewnymi 'znaleziskami', ktore to wygrzebalem z niemieckiej stronki o gothic'u...

Gothic 2 Datenbank
https://www.worldofgothic.de/dl/index.php?go=downloads&release_id=81
jest to baza danych o gothic2 w jezyku niemieckim - w sumie nie zwrocil bym na nia uwagi z powodu bariery jezykowej, ale nie moglem przejsc obok niej obojetnie, gdyz znajduje sie tam chyba WSZYSTKO na temat tej gry - opisy postaci, zadan, lokacji, statystyki potworow, przemioty, miksturki, zwoje, mapy, porady itp. - jest to najbardziej szczegolowa 'encyklopedia' wiedzy o gothic2 jaka widzialem dotychczas na sieci (na mapach sa nawet zaznaczone klucze do skrzyn, czy pojedyncze zwoje, czy tez miejsca przebywania 'zwierzyny lownej') - dla maniaka gothic2 pozycja obowiazkowa!
(bariere jezykowa mozna zminimalizowac np. kopiujac poszczegolne fragmenty tekstow do transalatora online znajdujacego sie na altavista: https://babelfish.altavista.com/ i tlumaczac je na 'ynglish')

Gothic 2 Addon Datenbank
https://www.worldofgothic.de/dl/index.php?go=downloads&release_id=110
j.w. z ta roznica jedynie, ze informacje sa zaktualizowane do wersji gothic2 po zainstalowaniu dodatku... oczywiscie osoby, ktore nie ukonczyly dodatku sciagaja ta baze na wlasna odpowiedzialnosc, gdyz wiele informacji to po prostu 'okrutne spoilery' ;-P
tak czy inaczej, dla osob ktore ukoncza dodatek i zyja w swiecie gothic rownoczesnie swiat rzeczywisty postrzegajac jako wirtualny ;-P to pozycja nadzwyczaj obowiazkowa! ;-]


Yancy -> mysle, ze warto te linki dodac rowniez do wstepniaka, mimo, ze sa po niemiecku, to nigdzie nie znajdzie sie tylu informacji dot. gothic2+nk co tam...


[offtop]
Yancy -> charyzme na poczatku postac miala chyba na 12 lub 10, nie pamietam ile minimum dla barda (pozniej bonus +2 ze smoka), inteligencji tez 12 (pozniej +2 smok, dodatkowe +2p. do umiejnosci sie przydaje), madrosc chyba na 10, kondycja chyba 12 (pozniej+2 bonus), zrecznosc (nie pamietam, ale moze 13 dla jakis tam atutow chyba), reszta w sile (pozniej bonus az +8) - w czasie gry ladowalem punkty juz tylko w sile, gdyz wplywa to na wielkosc zadawanych obrazen oraz premie do trafienia bronia... wlasciwie wsrod tych cech najwazniejsza jest tu sila, ktora ma za zadanie zrekompensowac 'dosc przecietne' walory ofensywne postaci...
jesli za bardzo nie wczujesz sie w ta postac, to polecam mix czlowieka wojownika/barda/ucznia cz.smoka z mieczem oburecznym - duzo wojennych atutow woja, mozliwosc epickich atutow do krytykow oraz ogromna sila przemieniaja ta postac w prawdziwego rzeznika ;-] jedynie trzeba pamietac by miedzy wojem i bardem nie bylo wiekszej roznicy poziomow niz 1, gdy uczen smoka jest na wyzszym poziomie, bo beda kary do expa...
[/offtop]

20.01.2005
15:43
smile
[52]

zuromil [ Człowiek Jazda ]

co do Gothic`a czesci pierwszej! jak sie wyciaga tam bron? dzisiaj dostalem ta gre bo kolega mi powiedzial ze to fajowa gra! ale jakos nie moege zalozyc zadnej broni! jestem kolo kopalni i znalazlem kilof wcisnalem tab i wybralem kilof a tu lipa! i jakis kurczako podobne stworzenie pozbawilo mnie calej energi i game over! jak znam zycie odpowiedz bedzie prosta! :|

20.01.2005
16:00
[53]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> Święta prawda, najlepsze strony o G2 i NK są w języku niemieckim.

zuromil ---> Tabem wchodzisz do okienka ekwipunku. Kursorami wybierasz pozycję np. broń i jeśli spełniasz wymagania to controlem ją wybierasz jako aktywną - podświetli się i pojawi się cyferka oznaczająca pod którym klawiszem numerycznym ona jest. Esc wychdzisz z menu i wybierasz broń np 1 to zawsze bronie białe, 2 to zasięgowe - reszta to czary.
Walka to trzymanie controla i wciskanie kursorów.

20.01.2005
16:10
[54]

Dagger [ Legend ]

==>zuromil
Żeby założyć broń przycisk akcji - domyślnie LPM i strzałka w górę (czy też inny klawisz dzięki któremu twoja postać porusza sie do przodu) - na obrazku broni powinna sie pojawic czerwona jedynka.

Aby mieć broń aktywną wciskasz spację albo jej numer - 1.

20.01.2005
16:29
[55]

Obestyjka [ Pretorianin ]

wreszcie po kilkukrtonym graniu od poczatku doszłam do smoków. wybrałam sie od razu na zimowego.
co oni zrobili z tym smokami?! rzucam błyskawice (4 poziom) - zero reakcji. rzucam gniew beliara - tam z 1% zeszło mu z paska życia i zaraz wróciło.
jak ja mam magoem tego smoka pokonać?! jakie czary na niego działają?!

20.01.2005
17:03
[56]

Yancy [ Senator ]

Obestyjka ---> Trzeba było czytać co pisaliśmy o smokach :)
Smoki mają obecnie bardzo szybką regenerację - nie ma więc mowy o przerwach w walce. Jednak wbrew pozorom - smoki nadal są bardzo łatwo. Pierwsze trzy spokojnie można załatwić na luziku wzywając sobie zombie z runy Szponu. Ostatniego - Lodowego raczej Zombie nie załatwią. Ale od czego Deszcz Ognia ze scrolla. Miej przy sobie na wszelki wypadek 4 takie zwoje. Smok padnie ani nie jęknie.

To porada dla czystego maga. Bo taki Mag jakiego proponuje Trollf ubije smoka z równą łatwością co Najemnik.

20.01.2005
17:11
[57]

Trollf [ ]

heh, smoki sa nadal prostackie ;-P jesli ktos nie ma pomyslu to: lodowego wystarczy zmniejszyc zwojem, a pozniej juz tylko jedna kulka ognia i po sprawie ;-] na ognistego i bagiennego starczy po jednym demonie ze zwoju, a na kamiennego tylko 1 deszcz ognia (takze ze zwoju)... ;-] wszystkie zwoje mozna dostac badz to w klasztorze czy miescie...

20.01.2005
17:51
smile
[58]

Barthez x [ Konsul ]

A zastanawia mnie kilka rzeczy. Chcę przejść Noc Kruka i nie wiem do jakiej gildii mam wstąpić (chodzi o podstawkę): magów, najemników, czy paladynów. Każdą tę gilldię już przeszedłem, ale ani u najemników, ani u paladynów nie dostałem ciężkiej zbroi. Niech ktoś powie jak otrzymać ciężką zbroję rycerza (taką jak ma Lord Hagen) i ciężką zbroję łowcy smoków (zaniosłem Bennetowi prawie wszystkie jaja z jaskiń zaznaczonych na mapie, a potem nie mogłem już poruszyć kwestii tej zbroi i w ostateczności jej nie otrzymałem). No i stoję przed dylematem jaką gildią przejść po raz 4 Gothic'a II (w tym także NK). Z jednej strony najczęściej używam broni, więc powinienem przechodzić najemnikami. Z drugiej jednak nie mam pewności co do tej zbroi, czy ją otrzymam???, bo bardzo bym chciał. tak samo z paladynami. Paladynami przechodziłem grę zupełnie na początku, kiedy nie byłem jeszcze tak z Gothick'iem obeznany (no i tak samo nie mam pewności czy wreszcie otrzymam, tę cudowną zbroję). No i wreszcie magowie. Magiem przeszedłem grę na wylot, ale w NK jest dosyć dużo nowych czarów i chciałbym je przetestować, a nie mam takiej możliwości grając paladynami czy najemnikami (chodzi o runy i manę). Poradźcie co byście zrobili na moim miejscu? Większość osób pewnie powie że przejść grę 3 razy, ale chodzi mi tak na raz. No i proszę o odpowiedź w sprawie tych zbroi (krok po kroku, co mam zrobić by je otrzymać). Aha, no i czy w NK można na raz wstąpić do tych czterech ugrupowań (złodziei, magów wody i piratów), tak by za jednym razem przejść cały dodatek? Z góry dzięki za odpowiedź!

20.01.2005
18:10
smile
[59]

Bajt [ ]

Super. Wczoraj sobie pogralem, dzisiaj wracam do domu, chce odpalic gre a tu lipa.
Pojawia sie jedynie splash z napisem Noc Kruka, po czym znika i to by bylo na tyle jesli chodzi o granie.

Jakies sugestie?

Ech, wlasnie zauwazylem sposob Khelbena. No nic, ide przetestowac, mam nadzieje, ze to zadziala.

20.01.2005
18:23
[60]

Trollf [ ]

Barthez x ->
- ciezka zbroje najemca zdobywa sie w 5 rozdziale i nie sa do tego potrzebne jaja smoka, jesli dobrze pamietam to wystarczylo tylko pogadac z Bennetem i za 20 tysiakow te zbroje kupic...
- zbroja pala takze w 5 rozdziale... trzeba przeczytac alamanach w ukrytej bibliotece, stworzyc rune teleportacji i przeniesc sie do pomieszczenia ze zbroja
- do zlodzieji prawie zawsze mozna przystapic (jak? - patrz link do faq we wstepniaku)
- do magow wody nie mozna przystapic, mozna zostac przyjetym za to do 'kregu wody', jest to niezbedne do ukaczenia gry, wiec...
- do piratow teoretycznie mozna nie przystapic, ale jesli bedziesz podazal zgodnie z glowna fabula gry to bez problemu sie do nich 'zapiszesz'...

co do dylematu postaci to wiedz, ze zawsze rozwija sie je tak samo bez wzgledu na gildie, dlatego mozesz sobie zrobic maga rzucajacego czary nawet 6-go poziomu oraz walczacego najlepszym mieczem dwurecznym w grze - jednak ta postac wymaga 'troche' planowania no i nie ma dostepu extra-hiper-uber-max miecza szponem beliara zwanym... tak czy inaczej polecam i tak przejscie gierki 2x (zbrojnym: pal lub najemiec - jeden pies ;-P oraz magiem)

20.01.2005
19:39
[61]

Barthez x [ Konsul ]

Trollf --> ale jakto nie trzeba jaj, żeby otrzymać zbroję? Ja miałem tyle kasy, a mimo to nic nie otrzymałem. Przyniosłem te jaja i dostałem za nie tylko pieniądze. O zbroi nie było nawet mowy.

20.01.2005
19:53
smile
[62]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Co do tych baz danych o Gothic 2 (podanych przez Trollf'a) - ta dotyczaca podstawki jest czesciowo rowniez po angielsku :)

20.01.2005
21:05
[63]

Trollf [ ]

Barthez x -> no po prostu nie trzeba... aby Bennet oferowal zbroje za 20 tysiakow nalezy uprzednio przeczytac almanach w tajemnej bibliotece i to wszystko... natomiast jaja mozna albo sprzedac Bennetowi albo zrobic w ostatnim rozdziale z nich miksture (Embarla Firgasto) dodajaca az +15 pkt do najwyzszego wspolczynnika (sila lub zrecznosc)...

20.01.2005
21:25
[64]

grzesiq [ Pretorianin ]

Witam mam pytanie kupiłem dzis noc kruka i nie wiem o co chodzi mam przejsc wszystko od poczatku czy moge jakos przeniesc sie do nowych lokacji troche nudno przechodzic wszystko jeszcze raz

20.01.2005
21:29
[65]

grzesiq [ Pretorianin ]

juz wiem ze musze wiec mysle ze na tyle został zmieniony gothic dwa ze juz od poczatku bedzie ciekawie

20.01.2005
21:33
[66]

Trollf [ ]

grzesiq -> trzeba wszystko zaczynac od poczatku... dodatek po prostu wnosi zbyt wiele zmian (w tym zwiazanych z rozwojem postaci - patrz: wstepniak), a pierwsze 3 rozdzialy wcale nie sa nudne, bo zostaly bardzo urozmaicone, wiec jesli naprawde nie chcesz przechodzic calej gry, to wystarczy, ze ukonczysz wlasciwie te 3 pierwsze rozdzialy, bo 4, 5 i 6 rozdzial sa praktycznie wcale nie zmienione w porownaniu do podstawki...

20.01.2005
21:36
[67]

Barthez x [ Konsul ]

Trollf --> Czyli aby zdobyć zbroję i paladyna i łowcy smoków muszę przeczytać ten almanach tak? A co to za almanach (czy otrzymuję go w głównym wątku gry, czy muszę zrobić jakiś inny quest? i w jakiej bibliotece muszę go przeczytać i jak się do niej dostanę?).

20.01.2005
21:38
[68]

grzesiq [ Pretorianin ]

Dieki Trollf juz wszystko wiem ide grac gra jest warta przypomnienia tak czy siak

20.01.2005
21:56
[69]

Trollf [ ]

Barthez x -> almanach jest w tajemnej bibliotece pod klasztorem, tam gdzie znajduje sie mapa do dworu irdorath (dostep jedynie w 5 rozdziale podazajac za glownym watkiem)

20.01.2005
23:25
[70]

Immortal_Daemon [ Konsul ]

Jak gra się łowcą smoków to w 5 rozdziale jest zadanie zdobycia jajców smoka od jaszczuroludzi
ile ich jest bo znalazłem 10 i nie wiem czy to już koniec zadania

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-01-20 23:24:21]

20.01.2005
23:38
[71]

Kuba_3 [ Pretorianin ]

A ja mam takie pytanie: w queście "Gdzie są zaginieni mieszkańcy" doszedłem do momentu, w którym Dexter wyznaje że Kruk jest jego szefem. I tu trop się urywa, w dzienniku jest jakaś notka że muszę znaleść dowód. Nie wiem co dalej. Co mam zrobić??

21.01.2005
00:03
[72]

Yancy [ Senator ]

Kuba ---> Nic - bardzo dobrze. Musisz zabić Dextera. Znajdziesz przy nim list. To kończy na razie tą sprawę. Dowiesz się co stało się z zaginionymi. Zamelduj o tym Vatrasowi. Dalszy ciąg ta historia będzie miała w świecie dodatku.

Trollf ---> Dziś jeszcze nie potestowałem Twojej postaci z NWN :) Jeszcze przeglądałem G2. Ech, część postaci z podstawki ma dodane nowe opcje dialogowe. No i zdarza się że te nowe kwestie czyta... inny aktor... Buu... Nie popisali się panowie. Długie oczekiwanie na zdrowie nie wyszło dodatkowi. A już czemu nowe kwestie nagrane są, że tak powiem - na innych ustawieniach dzwięku (inaczej brzmią) - to zupełnie nie rozumiem.
W dodatku pojawiają się też czasami pojedyncze wtręty ze staropolszczyzny. Np. ni z gruszki ni z pietruszki ktoś mówi "onegdaj". Kiepski pomysł. Jako że są to tylko pojedyńcze słowa raz na jakiś czas - wyglądają niczym średniowieczny miecz w składzie karabinów maszynowych.
Cóż - lepiej że tak jest niż wcale. Poprawek raczej nie będzie.

21.01.2005
01:10
[73]

NicK [ Smokus Multikillus ]

Natknąłem się na mały problem. Otóż nie bardzo wiem jak awansować postać. Być może dokonać tego można dopiero po jakimś szkoleniu, ale czy żeby wpakować kilka punktów w siłę, trzeba się szkolić? Wyświetlenie arkusza postaci pokazuje tylko statystyki bez możliwości edycji, tak jak to jest w porządnych grach ;) Być może nie wiem jakiej opcji użyć, ale w tej idiotycznej instrukcji nie napisano nic o awansowaniu postaci - tzn. jak to się technicznie w grze robi... Co za dziadostwo...

21.01.2005
01:20
smile
[74]

pasożyt [ amator brzoskwinek ]


NicK musisz znalezc kogos kto Ci zwiekszy sile, zrecznosc itd. po prostu w opcjach rozmow z postaciami masz dodatkowe menu zwieksz sile itp. no chyba ze sie cos zmienilo od dwojki bo w nk jeszce nie gram ;)

21.01.2005
08:53
[75]

Yancy [ Senator ]

Rozwój postaci jest opisany w instrukcji. Względnie rozmawiając z NPC-ami też wszystkiego można sie dowiedzieć.

21.01.2005
09:43
[76]

Trollf [ ]

NicK -> w G2 mozna edytowac statystyki w oknie postaci podobnie jak to bylo w Dragon Court... ;-P ;-] =]

21.01.2005
10:39
[77]

NicK [ Smokus Multikillus ]

THX za podpowiedzi :)

Swoją drogą to pamiętałem z poprzedniej rozgrywki, że coś tam się trenowało u gości, ale byłem pewien, że dotyczy to tylko takich aspektów jak specjalistyczny trening, a nie zwykłe zwiększenie siły, czy zręczności. Bo o ile nauczyciel może zdradzić nam pewne tajniki rzemiosła, czy sztuki, to siłę i zręczność zdobywa się "samoistnie". Chyba nikt od gadania, czy teorii nie zrobił się bardziej zręczny, czy silniejszy.

Trollf ---> W DC to trzeba było się dużo wczytywać i statsy zmieniały się same. Chyba że ktoś sobie cheaty uprawiał ;) Ja wolałem ciężką walkę i wiele godzin spędzonych przy kompie ;)

21.01.2005
10:57
[78]

..::Tr0yAn::.. [ Konsul ]

mam problem mianowicie po uruchomieniu gry i zaladowaniu save'a ekran miga, tekstury zanikaja, natomiast kiedy wylacze i odpale jeszcze raz wszystko dziala ok
mam gf 5700 256 ddr, i detonatory 66.93 wiec nie powinno byc problemow
gram na maks detalach, ale nawet na najmniejszych jest identyczna sytuacja
HELP

aha i jeszcze jedno, mianowicie stoje przed wyborem profesji i nie wiem czy sa jakies nowe ciekawe i czy po dolaczeniu do kregu wody bede mogl zostac magiem wody?
jesli tak to czy w przypadku beliara jest tak samo?

21.01.2005
11:14
[79]

Yancy [ Senator ]

Trojan ---> Nie ma żadnych nowych głównych obozów. Aż tak daleko zmiany w dodatku nie idą. Nie można dołączyć do Magów Wody a jedynie do Kręgu Wody. Jak mówi Lares - to coś w rodzaju Paladynów dla Magów Innosa - tylko bardziej tajnych i mniej szumnych. Niezależnie od obozu można do Kręgu dołączyć. Prócz tego są bandyci i piraci - do obu obozów też można dołączyć bez problemów. Ale są to gildie na podobieństwo gildii złodziei.
Wyznawcą Beliara stajesz się tylko czysto teoretycznie :)

21.01.2005
11:28
[80]

wata_PL [ Konsul ]

pytanko gdzie moge znalesc grobowiec tego goscia co trzeba go przywolac podobno ma stac przed nim troll a ja szukam i nimoge znalesc pomocie plizka :]

21.01.2005
11:57
[81]

Obestyjka [ Pretorianin ]

wata ---> teleportuj sie do tej doliny w południowo zachodniej czesc. tam obok jest chatka z gosciem który chce ubranie.
teraz wybierz sciezke na której siedzi cieniostwór. to jestsciezka na lewo od tego domku.
idac nią bedzie mała odnoga w lewo, pójdź nią. jesli trafisz na stado harpii, czarne gobliny i trola to bedziesz wiedział, ze dobrze trafiłes.

21.01.2005
11:59
[82]

Obestyjka [ Pretorianin ]

yancy---> czytałam, ze smoki sie regenreują wczesniej, ale nie spodziewałąm sie odpornosci na, jakże wspaniałą, błyskawice (4 lev).
coś dziwnego sie stało jak ubijałam zimowgo smoka. po 3 deszczach zostało mu 5% życia. i.. stał spokojnie, patrzać sie w bok, totalnie mnie olewjąc, a ze byłam 2-3m od niego to dziwne.

21.01.2005
12:02
[83]

Obestyjka [ Pretorianin ]

co do szaty pijanego mistrza. to pamietam jak o niej pisaliście. któryś z was stwierdzał, ze wygląda jakby latał nago, a drugi miał problem z zamałą ilością ginu, wiec posłużył sie jakimś trikiem otrzymanym od cdprojektu. ale wtedy nie napisaliście jak można ją dostać.

21.01.2005
13:05
[84]

Kuba_3 [ Pretorianin ]

Wiecie może gdzie dokładnie jest ten teleporter co to ma się znajdować niedaleko gospody Orlana? Bo szukam, szukam i znaleść nie mogę:)

Aha i jeszcze jedno: kto z Khorinis zgodzi się pójść ze mną do tego wielkiego lasu po fragment ornamentu?

21.01.2005
13:22
[85]

Trollf [ ]

Kuba_3 ->
- na poludnie od tawerny, obok cmentarza, za zamknietymi drewnianymi drzwiami w skale...
- nikt ;-P jesli droga wydaje Ci sie za trudna to: wchodzisz na skaly w poblizu mostu obok farmy Akila, idziesz na polnoc w poblize schodow prowadzacych do slonecznego kregu, zmieniasz sie za pomoca zwoju w warga, biegniesz do kamiennego kregu w lesie i zagryzasz bez problemu 2 gobliny-szkielety, uruchamiasz przelaczniki, przywolujesz ze zwoju golema, badz szkieleta, zabierasz ornament, wypijasz miksturke sybkosci i wracasz droga, ktora przyszedles... ;-]

21.01.2005
14:30
smile
[86]

Barthez x [ Konsul ]

Trollf-> czyli rozumiem, że muszę w tej bibliotece przeczytać almanach i stworzyć jakąś runę, która teleportuje mnie do pewnego miejsca, gdzie będzie ciężka zbroja paladyna? (tak mi kolega powiedział). A czy ze zbroją łowcy smoków jest tak samo, czy muszę porozmawiać z Bemmetem? I o co chodzi z tą runą? Czy muszę odnaleźć jakieś składniki, czy będę ją potrafił zrobić itd. Co muszę zrobić by się teleportować do tego miejsca i jak to jest z tym Bennetem? Dzięx za wszystkie odpowiedzi.

21.01.2005
15:13
smile
[87]

Yogi_B [ Konsul ]

Barthez - z powodu nieobecności Trollfa ja Ci odpowiem:

Grając w tą grą czytaj uwaznie wszytsko, rozmawiaj ze wszystkimi, a przede wszytskim z Xardasem, od niego dowiesz sie dokładnie co i jak z tą runą i zbroja. Ta gra, jak chyba żadna inna prowadzi gracza za rękę, jesli chodzi o główne zadania. Poza tym pisąłeś, że ukończyłeś ghotica 3 razy. Jestem nieziernie iekawy jak Ci się to udało bez zadania z biblioteką :)) Bo widać, że nie masz pojęcia o co tu chodzi.


Trollf - rozpieszczasz ludzi, oni już nic nie myślą, tylko czekają aż im wyłożysz wszytsko na tacy :))

21.01.2005
16:00
[88]

Yancy [ Senator ]

Prawda, prawda. Ludzie, odpowiedź znajdziecie tu z pewnością - ale naprawdę wcześniej polecam posprawdzać samemu co i jak zrobić/znaleźć. Satysfakcja gwarantowana :)

Obestyjka ---> Hmm... Nie chce mi się zerkać do starych wątków - ale wydawało mi się że pisałem iż smoki są odporne na całą masę czarów w tym większą błyskawicę :) Tyle tylko że koniec końcow - szybko się okazało że nie taki diabeł straszny...

A gra mimo że faktycznie obecnie jest znacznie trudniejsza - nadal jest za prosta. Najmniej rzuca się to w oczy jeśli gramy Magiem nastawionym na magię i czarowanie. Ten robi się niemal bogiem - ale dopiero w piątym rozdziale. No bo co może podskoczyć komuś kto ma 300 many i jest w stanie rzucić 2x desz ognia pod rząd...
Z drugiej strony - nie ma też co przesadzać - pierwsze trzy rozdziały (czyli to co w grze najlepsze) - są pod względem trudności w sam raz obecnie. Taki poziom trudności normal :P

21.01.2005
16:43
[89]

Yogi_B [ Konsul ]

yancy - a jak ze skutecznością palladyński czarów na smoki?? Bo w wersji podstawowej palladyn nie musiał miecza wyjmować walcząc ze smokami, orkami w sumie też :))

21.01.2005
17:14
[90]

Yancy [ Senator ]

Yogi ---> To już przeszłość z tego co dane było mi zobaczyć. Święta Strzała to już nie to co było. Co prawda - Paladynem będę grał dopiero teraz (grałem Magiem i Najmnikiem) ale podczas gry Najemnikiem znalazłem Paladyńską runę Święta Strzała. Delikatnie mówiąc - byłem nią rozczarowany...
Oczywiście czy miałem rację czy nie - to się dopiero zobaczy. Wówczas prawie wcale owej runki nie dotykałem. Zresztą, runę tą zostawił martwy Pal przy bramie do Górniczej Doliny. Może jej pojawienie się to jakiś bug i nie działała jak trzeba - jakoś nie przypominam sobie by była ona tam podczas moich poprzednich sesji z G2 bez dodatku? Któż to wie.

21.01.2005
17:44
smile
[91]

Bajt [ ]

Pomocy!
Skorzystalem ze sposobu Khelbena, zainstalowalem od nowa gre i dzialala.... do momentu gdy wylaczylem kompa i uruchomilem znowu.

Znowu dzieje sie to samo, gra pokazuje tylko plansze z napisem Noc Kruka, po czym okienko znika i nic sie nie dzieje.

Mam WinaXP + SP2. Nie mowcie mi, ze nie dziala na sp2, bo sie chyba potne... Nie dosc, ze ledwo mi net dziala, to jeszcze gra... :[
Juz nie wiem co robic :((


Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-01-21 17:42:44]

21.01.2005
18:00
[92]

Kuba_3 [ Pretorianin ]

Wielkie dzięki za pomoc Trollf.

A tak wogóle to główny wątek NK jest na razie bardzo ciekawy, mam nadzieję że nie skończy się zbyt szybko...

21.01.2005
19:01
[93]

Yancy [ Senator ]

Bajt ---> Jedyne co mogę powiedzieć, że spotkałem się z sytuacją kiedy G2 dało się uruchomić raz. Po wyjściu do windy - należało zrestartować kompa. Bez restartu drugie uruchomienie w jednej sesji było niemożliwe bo gra się nie uruchamiała. To jedyny problem z jakim ja się spotkałem.

21.01.2005
19:18
smile
[94]

ChronosTheBlack [ Centurion ]

Pograłem troche w Noc Kruka i mogę śmiało powiedzieć że chętnie będę grał dalej... kilka nowych elementów jakie wnosi Noc Kruka, które już zdołałem zobaczyć, bardzo mi się spodobały...
Narazie nie grałem długo, mam w tej chwili 5 poziom i jeszcze nie przyłączyłem się do żadnej Gildii... narazie zwiedzam świat gry, zabijam słabsze potworki i zbieram jak najwięcej quest'ów(rozmawiam w grze z kim się da)... w Gothic'a 1 oraz w Gothic'a 2 grałem kilka razy... teraz gdy gram w Gothic'a 2 wraz z zainstalowaną Nocą Kruka postanowiłem że będę bardziej cieszył się grą i nie będę się spieszył z wykonywaniem głównych jak i pobocznych zadań... pozwiedzam świat gry, pozabijam potworki które będę miał możliwość pokonać itp. a jak to mi się znudzi albo już nie będzie czego zwiedzać albo na co polować to wezmę się za questy i tak będę robił co rozdział :)

Życzę wszystkim miłej gry.

21.01.2005
19:55
smile
[95]

Bajt [ ]

Juz sobie poradzilem. Jak ktos bedzie mial podobny problem to niech zajrzy pod ponizszy link.

21.01.2005
20:29
[96]

Barthez x [ Konsul ]

Yogi_B -> No w bibliotece oczywiście byłem, ale nie przeczytałem tej księgi. Teraz już wszystko wiem i poradziłem sobie z tym zadaniem. A jak to ma być w przypadku łowcy smoków? Należy zrobić to samo, przeczytać tę księgę z biblioteki i w bibliotece, po czym udać się do Beneta?

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-01-22 10:36:04]

21.01.2005
21:34
[97]

Kuba_3 [ Pretorianin ]

Uff, ja już jakiś czas jestem w świecie dodatku. Muszę przyznać, że jest on bardzo ciekawy, tylko łatwo o śmierć. Mam zadanie znalezienia 5 tablic władców miasta dla Saturasa. Byłem w gildii uczonych, niezła jatka była. Rhiordian podał mi te 5 świątyń gdzie mogę znaleść te tablice. Ale w tej fortecy niedaleko obozu piratów nic nie ma! Gdzie mam szukać, wydaje mi się że tam powinna być jakaś tablica (gildia wojowników)??

22.01.2005
11:55
[98]

M@rine [ Konsul ]

Barthez x----->Tak. Po przeczytaniu księgi porozmawiaj z bennetem i powiedz mu żeby dodał do pancerza troche rudy magicznej i będzie można kupic za 20000 sztuk złota ciężką zbroję łowcy smoków.

22.01.2005
12:32
[99]

Yancy [ Senator ]

Wczoraj ledwie godzinkę spędziłem z Nocą Kruka - nie ma już teraz za kolejnym razem motywacji do pośmiechu. Pirata Grega, czyta w polskiej wersji znacznie słabszy lektor niż ten z niemieckiej. Jak to ma być głos Herszta Piratów, starego wilka morskiego i twardego kapitana - to ja jestem święty...

Trollf ---> Offtopic, ta postać z NWN - w Twojej wersji czym walczyła? Jedną czy dwiema broniami? Względnie - jakimi? Przyznam, że jeśli moja postać jest wysokopoziomowa - to preferuję dwie bronie.

22.01.2005
13:02
[100]

Mati176 [ Mówcie mi Mefiu!!! ]

instaluje ponownie Gothic 2 i dziś zaopatrze sie w Noc Kruka :)...W skali od 1-10 jako ocenilibysce ten doatek?

22.01.2005
13:53
[101]

Trollf [ ]

Yancy -> a jak tam glos Skipa? imho w oryginale tez byl swietny...

Yancy -> no i offtop: 1 bron + tarcza... dlaczego? otoz sila tej postaci tkwi w jej walorach obronnych - jest to po prostu mistrz defensywy... jesli ta postac bedzie miala zawsze jak najwieksza KP to moze nawet uzywac kiepskiego scyzoryka, by pokonac przeciwnika... zreszta aby dobrze walczyc 2 kosami trzeba poswiecic przynajmniej 3 atuty (walka dwiema bronmi, ulepszona walka 2 bronmi i oburecznosc) oraz miec zrecznosc na poziomie 15... pamietaj, ze zadna z tych klas nie dostaje tylu atutow co wojownik, a te ktore sa dostepne w zupelnosci wystarczaja... bron, ktora walczylem to rapier lub dlugi miecz... sam jestem zwolenikiem 2 broni jeszcze od czasow BG ale ta postac to cos zupelnie innego, w tym przypadku chodzi o to, by nie dac sie trafic - motto postaci: 'defensywa ponad wszytko, atak jakos sam sobie da rade' ;-]
no i nie zapomnij o atutach: powalanie, ew. ulepszone powalanie, bo przydaje sie w wielu walkach... ;-]
hmm.. no i jeszcze jedno, jesli teraz masz zamiar zaczac HotU a nie grales jeszcze w SoU, to moze lepiej zmienic kolejnosc? gdyz w HotU jest sporo nawiazan do 1-go dodatku (zwlaszcza 1 rozdzial - najemnicy, czy tez kobold Deekin, ktorego jako jedynego mozesz ciagnac ze soba przez cala gre...) - poza tym jesli skonczysz HotU, a pozniej zaczniesz 1-szy dodatek to bedzie to taki 'krok wstecz' i moze okazac sie to nudne... no chyba, ze wolisz ogladac na samym koncu 'prequele' ;-]

22.01.2005
13:57
[102]

Trollf [ ]

Mati176 -> na 8, 9 bylo by pewnie, gdyby rozdz. 4-6 tez zostaly urozmaicone...

22.01.2005
14:21
[103]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> Już troszkę bawiłem się w kombinowanie z postacią - jak jak już zacznę - to potem idzie :) Tyle że najbardziej lubię na wstępie mieć jakiś plan i gotowy pomysł na postać a nie improwizować. Dlatewgo grając w gry oparte na D&D dużo czasu spędzam z podręcznikiem.
Co do kolejności dodatków - no - z pewnością masz rację :) Trzeba by jednak najpierw pograć w pierwszy...


Skip również odzywa się głosem nie pasującym do wilka morskiego. Nic a nic. Oczywiście najbardziej boli to w przypadku Grega, który dotąd był jedną z moich ulubionych postaci z dodatku. Ciekawe jak będą mówili inni piraci - wczytam chyba jakiś zapis by zobaczyć - choć miałem tego nie robić :)

Mti176 ---> Oceniłbym dodatek wysoko. Conajmniej na 8 punktów. Byłoby więcej - gdyby kilka rzeczy. Na przykład zupełny brak wyważenia broni. Teraz najlepszej broni może użyć każdy i jest do kupienia od początku w sklepach.
Śmieszy jak sprzedawcy mówią że nie mają nic ciekaweg!! A już całkiem nie rozumiem kiedy postać z dodatku denerwuje się (kampitan Greg) i mówi że sprzedawcy mają sam złom!!! Miecz Pala był był znakomity - teraz to nic ciekawego. Miecz Najemnika kiedyś najsilnieszy w grze nagle jest słabszy niż jego mniejszy brat smocza zguba...

22.01.2005
18:46
[104]

Kuba_3 [ Pretorianin ]

Mam do was jeszcze jedno pytanie. Gdzie jest tablica (zadanie dla Saturasa) z gildii wojowników?Wydaje mi się że powinna być w tej fortecy na klifie niedaleko obozu piratów, ale tam nic nie ma. Znalazłem już 3 (niebieską, filoletową, żółtą), wiem gdzie jest 4 ale właśnie tej mi brakuje.
Wiecie gdzie ona jest?

I jeszcze jedno: kto jest zabójcą Angusa i Franka(?)?? I jak można się o tym dowiedzieć?
Z góry dziekuje za pomoc.

22.01.2005
23:08
[105]

Yancy [ Senator ]

Kuba ---> Zabójcą jest bandyta mieszkający w jaskini na uboczu od głównego campu bandytów. Aby zakończyć to zadania muszisz znaleźć obu martwych kolesi. Ci są w jaskin przy jeziorku gdzie polowałeś z Aligatorem Jackiem. Jaskinię trochę słabo widać. Jak zejdziesz na sam dół to szukaj jej w skałach po lewej.
Jeśli dobrze pamiętam to gildia wojowników jest na bagnach. Zejdź na dół i idź przy samej skale mając ją stale przy prawej ręce. W końcu dojdziesz do ich siedziby. Jest tam trochę jaszczurów i sporo kamiennych strażników. Mam nadzieję że dobrze pamiętam i to była gildia wojów :)

Obecnie gram bardzo powoli i jeszcze do świata dodatku nie dotarłem.

22.01.2005
23:18
[106]

Kuba_3 [ Pretorianin ]

Yancy ---> tam na bagnach już byłem, jest to dom uzdrowicieli, 4 tablice już mam brakuje mi tylko tej z gildii wojowników, jestem prawie pewien że jest nią forteca na klifie niedaleko obozu piratów, tylko że tam nie ma żadnej tablicy. A chyba powinna być, bo dotychczas we wszystkich domach (uzdrowicieli, kapłanów itd.) były tablice... Nikt nie wie gdzie można ją znaleść?

22.01.2005
23:53
[107]

Trollf [ ]

Kuba_3 -> fioletowa (dolina, czesc wsch.), niebieska (dolina, czesc zach.), zielona (bagna), zolta (kanion, biblioteka) - natomiast dom wojownikow jest w obozie bandytow i jesli bedziesz wykonywal zadania glownego watku to czerwona tablice zarobisz od Estebana...

23.01.2005
09:15
[108]

koci_kwik [ Pretorianin ]

Ja też mam pytanko:
Kto ze straży w mieście Korinis jest odpowiedzialny za
ryby tego rybaka co jest na plaży (imie jego mi uciekło)

i w jeszcze innej misji pt. Handlarze bronia duzo ich poodkrywałem i jeszcze nie doszłem do ostatecznego wyniku. Mam taka wskazówke ze ta osoba znajduje sie w gornym miescie.
Mam ja znalesc ,czy moze ktos z innych ludzi ma mi powiedziec kto to taki....

Bo w gornym miesci podchodze do wszystkim i wyczekuje czy pokaze mi sie watek z bronia czy nie.
Jak dotad tez efektu...

Będę bardzo wdzięczny.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-01-23 09:15:41]

23.01.2005
09:28
[109]

Yancy [ Senator ]

Kuba ---> Ano zgadza się, mój błąd - ostatnią tabliczkę dostaniesz po zabiciu Estabana.

koci_kwik ---> W sprawie ryb pogadaj z Martinem, tym gościem co pilnuje paczek.
Sprawę handlarza bronią kończy zabicie kilku bandytów obok jaskinii Sagitty. Powinieneś mieć list podpisany przez Fernanda, pałasze z jego inicjałem i pierścień gildii kupców zamorskich. Pokaż to Fernandowi w górnym mieście - zrób z nim co chcesz - potem i tak pójdź do Martina i powiedz co odkryłeś - a następnie do Vatrasa.

23.01.2005
11:15
[110]

Lodziorz [ Chor��y ]

Kto ma zastąpić Vatrasa. Powiedział mi że mam poszukać jakiegoś innego maga wody, aby się z nim zmienił. (Oko Inosa już mi sie popsuło :) i teraz on ma coś zrobić żeby je naprawić, ale najpierw mam kogoś poszukać by się z nim zmienił, gdzie ten ktoś jest?.)

23.01.2005
11:40
[111]

Trollf [ ]

Lodziorz -> Vatrasa zastepuje chyba mag wodny Myxir, ale aby to sie stalo musisz po prostu ukonczyc glowny watek w krainie dodatku...

23.01.2005
12:10
[112]

CrazyMan [ Ur-Shak ]

wlasnie wgrywam noc kruka pl :) pozniej zdam relacje z gry...juz sie nie moge doczekac :D

23.01.2005
12:13
[113]

_MyszooR_ [ Ass Kicker ]

Zapodajcie screeny z gierki :) Ciekawe czy rzeczywiscie poprawili grafike.

23.01.2005
12:21
[114]

bartiz [ Pretorianin ]


Mam pytanie pewnie już było ale nie chce mi się szukać w tylu postach.

Czy piracka wersja "Gothic 2 Noc Kruka" będzie działać na oryginalnej GOTHIC 2??

23.01.2005
12:24
[115]

_MyszooR_ [ Ass Kicker ]

bartiz - moim zdaniem : tak

23.01.2005
13:40
smile
[116]

Yancy [ Senator ]

Link do kolejnego wątku

06.02.2005
17:40
[117]

__Kama__ [ Junior ]

Odpowiedzi dla Quarahodrona!?!?!?!?!?!?!?

Czy ktoś mi może powiedzieć co temu duszkowi trzeba powiedzieć i co najważniejsze w jakiej kolejności ??????? bo utknołem w tym mniejscu...

Z góry więlkie dzięki :)

07.02.2005
20:10
[118]

slayton [ Junior ]

Wie ktos jak przedostac sie nad przepascia w miejscu gdzie jest zerwany most? W jedna strone (tam) przeskoczylem z wystepu skalnego znajdujacego sie wlasnie nad tym mostem lecz mam teraz problem z powrotem :(. Pomozcie prosze!

07.02.2005
20:28
[119]

Kuba_3 [ Pretorianin ]

Kama, Slayton --- nie wiem czy zauważyliście ale jest już nowsza część tego wątku i to nowsza o bodajże 7 części:) Napiszcie tam, na pewno ktoś wam pomoże.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.