Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
Jagged Alliance - Bractwo Najemników - cz. 1
Witamy w Bractwie (i Siostrzeństwie :>) Najemników :)
[tutaj będzie wstępniak jak sie wątek rozwinie] :))))
Na razie sprawy organizacyjne :)
1. Umieściłem to w kategorii cRPG, bo nie bardzo wiem pod co podpiąć :) Kategorii "taktyczne" - nie ma :)
2. Jak sie rozwinie, to możemy parę rzeczy ładnych zrobić :)
No to chyba na tyle spraw organizacyjnych :)
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-01-17 14:03:56]
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
I od razu ciekawostka - wyczytałem, że gdzieś jest kwiaciarnia wysyłkowa w Arulco - gdzie ? :-) Ponoć można z niej wysłać kwiatki z życzeniami do Meduny :D:D i biedny Elliot dostaje w pysk tym razem sześciokrotnie :D
Torn [ Merces Letifer ]
To ja może nieśmiało się wpiszę jako pierwszy - zawsze chciałem w tą grę zagrać, aczkolwiek nigdy nie mam czasu albo zawsze w coś innego gram :>
Ale mam JA1, JA2, Wildfire... kiedyś na bank zagram.
Raziellus [ Legionista ]
Kwiaciarnia jest podpięta pod link do zakładu pogrzebowego, to tak dla jasności żeby nie było że ktoś chciał lady D. przyjemność zrobic. Na kwiaty kasy nie żałowałem i wybrałem najdroższe + wszystkie dodatki... łącznie z ciastem :D
Storm Shadow [ Semper Fidelis ]
Hellmaker a co Waść znowu kombinuje?? ;)
me2... sie przyłączam.
viesiek [ hoo-doo ]
jak dla mnie ta gra to kicz... :p
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
Raziellus ----> dzięki - zaraz wysyłam :D Ale swoja droga, to biedny ten Elliot. Pod sam koniec gry wygląda jak z plakatu "Bo sąsiadka ma nowe futro" :))))))))))
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
viesiek ---> to po cholerę się wpisujesz ? Chcesz do Legenda dobić jak najszybciej ? :P
Raziellus [ Legionista ]
viesiek---> No cóż o gustach sie nie dyskutuje. Ale wiele osób tak uważa bo podchodzi do niej jak do jakiegos Alien Shootera i idzie na żywioł dostając w zadek, a tu potrzebne jest podejscie taktyczne. Ja sam pamietam jak zacząłem grać w pierwszego JA to po paru minutach dałem se luz i gra leżała dłuuuższy czas. Ale dałem gierce drugą szansę i im dłużej grałem tym bardziej mnie wciągała. No ale nic na siłę. Chce tylko powiedzieć że coś należy poznać stosunkowo dobrze by móc to oceniać.
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
Raziellus ---> No ja własnie pisałem o tym w wątku Falloutowym :) Podszedłem do tego jak do Fallouta Tacticsa i każdego z drużyny chciałem mieć "All-in-one" i poszedłem na żywioł :)
Ale jak zacząłem przy byle okazji dostawać łomot taki, że O BOGOWIE ! :> to zassałem sobie "strategy guide" z netu i przeszedłem na specjalizację :) Od tej pory gra stała się ... hm ... może nie prostsza - bo zawiadywanie specjalistami jednak wymaga knujstwa trochę - ale "prawdziwsza" (o ile tak to można określić ;) ).
Raziellus [ Legionista ]
Hellmaker--> Ja osobiście nie posunąłem się tak daleko. 1. Moje alter ego jako wysmienity strzelec z eksperyza w ogniu ciągłym. 2 Drugi strzelec do pomocy (Magic jak mi później kasy starczyło) 3. Medyk/Lekarz. Spider od początku tak sie wyszkoliła że nie musiałem jej zmieniać na lepszego. 4. Mechanik do otwierania drzwi i naprawy. 5 Gus z moździerzem na ciężkie kłopoty. 6. Jutrzny wół (najlepiej Steroid bo ma tez dużą mechanikę. Qrde jak teraz na to patrze to jednak poszedłem na specjalizacje :D Chociaż może nie tak bardzo jak Ty.
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
e tam daleko :)
Ja mam podobną drużynę, tyle że zamiast Pani Doktor Spider mam Lynxa - dobry lekarz (nie ideał, ale niezły - chociaż teraz już jest fest wyszkolony :)) i świetny strzelec. Zresztą mam go od początku.
W moim alter ego postawilem raczej w Night Ops i maks strzelectwo. Trzeba przyznać że różnica w walce w dzień i w nocy jest kolosalna.
Mechanik/włamywacz - oczywiście Steroid "Babcia Gontarska błogosławi mnie z góry wielkim bogactwem" (jak znajdzie coś fajnego) :)))))))
Zresztą skopiuję z wątku falloutowego :)
1. Alter Ego - jako Night Ops, ale nietypowego trochę - max zdrowia, niedużo siły, max marksman, 80 int, zręczność 85, 60 dowodzenia, 0 leczenia, mechaniki i mat. wybuch.
2. Lynx-a - drogi dosyć (ale bez przesady :) - 99 Marksman (celny jak sukinsyn - z reguły mu daję amunicję HP i walę w łeb - co drugi strzał urywa łebek gościom - fajna animacja rodem z Fallouta :D), sporo zdrowia, leczenie. Aha - raz wręciłem w łeb gościowi za 173 pkt :)
3. "Steroida" Gontarskiego <rotfl><rotfl> byłego strażaka z Polski :D- mówi jak totalny niedorozwój (pomimo int 62 :), w opisie ma "nie chce sie poddać badaniom moczu" :D, ale ma potężnego powera w łapach - 91 (łomy :>), sporo zręczności, mechanikę na wysokim poziomie (81 - mało który zamek oprze się jego wytrychom :>) i 99 zdrowia :D
4. Irę - leczenie, ekspert szkolenia - świetnie się przydaje do rozbudowy samoobrony ... i w sumie tyle :D
5. Dimitri - totalny głupek - nie wiem po co mi on :-) Słabo strzela, oprócz leczenia na dość niskim poziomie, to nie ma nic :/ Noooo... mechanika na poziomie 71. A w dodatku debil jeden ma sklerozę, która mnie już ze dwa razy doprowadziła prawie do zgonu :| Daję mu rozkaz skradać się na leżąco pod murkiem (coby go nie zauważyli) od pkt do pkt, a ten przygłup wstaje w połowie drogi - zaraz koło wartownika i mówi ("Zapominam, ciągle zapominam ...") wurwa nać - zapomniał co ma robić i gdzie iść ! Toż to może człowieka szlag trafić z takim sklerotykiem :)
6. Scope - wypasiona snajperówa i stosunkowo tania (bez skojarzeń z tirówkami proszę :>) zwinność 89, int 81, marksman 99 :)
7. Oczywiście nasz nieoceniony "kierowca bombowca", czyli właściciel furgonetki z lodami :D Nawet int ma na poziomie 35 :) Cienki jak dupa węża :)
Z tego "początkowego" zestawu wywaliłem w końcu tego sklerotycznego głupka i wziąlem Raven - świetny strzelec/snajper i w dodatku ma Night Ops :) Pasujemy do siebie :D A że mąż daleko od akcji szkoli się, to może jakiś romansik ? :))))))))
Teraz mi jeszcze doszedł Raider (mąż Raven) - świetny szkoleniowiec i Pani dr. Spider. Jak skończę szkolić samoobronę w danym terenie (Ira i Raider), to Pani dr. szkoli ich w leczeniu - Ira już jest całkiem niezła :) 67 w leczeniu :) a dzięki temu, że większość samoobrony ona właśnie wyszkoliła to dowodzenie ma 96 :D Raider przy niej jest cienki bolek :)
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-01-16 18:48:18]
Gorthaur [ Legionista ]
wie ktos moze dlaczego nie ma na polskim rynku Wildfire ?
gladius [ Óglaigh na hÉireann ]
Dimitri to jedna z najlepszych postaci w grze, tylko trzeba wiedzieć, jak go używać. Po pierwsze, mimo, że jego statystyki na to nie wskazują, uczy się bardzo szybko (podobnie Ira). Po drugie, ma on umiejętność Throwing. Wyposażamy Dimitriego w noże do rzucania i noktowizor (docelowo UV goggles) i idziemy na misję w nocy. Dimitri jednym rzutem z tyłu zabija wroga. Po cichu... Przy odrobinie wprawy przechodzimy planszę jednym żołnierzem - Dimitrim - zabijając po cichu wszystkich kolesi, nawet tych szarych.
I porada, jak zdobyć niezłą broń na początku. Atakujemy SAM site przy lotnisku w Drassen. Zostawiamy 2 żołnierzy w budynku, najlepiej w pomieszczeniu bez okien. Dajemy im jakieś automaty czy co tam mamy. Przyspieszamy czas, po dniu czy dwóch do SAM site wysłany zostaje oddział 6 "szarych". Bronimy się oczywiście w czasie rzeczywistym. Strzelamy na wiwat, "szarzy" słyszą i próbują do nas przyjść. W drzwiach mieści się jeden na raz, a nasi 2 żołnierze rozwalą go bez problemów. Po szarych zostaje zawsze coś fajnego, z reguły przynajmniej jeden karabin.
Przed atakiem szarych możemy rozstawić parę min. Pomóc nie pomoże, ale i nie zaszkodzi.
techman [ Konsul ]
Grałem i nioe przeszedłem nawet pierwszej misji, więc dałem spokój;] tak samo z falloutem:P Ale młody byłem;] Moze keidyś dojrzeje;]
Diplo [ Generaďż˝ ]
No, w koncu jakis fajny wątek na tym forum :).
W jagged alliance gram od poczatku, jak tylko wyszedl w polsce (zamawialem praktycznie w ciemno, przed premiera po zagraniu w demo). W grze odrazu sie zakochalem :). Jak dla mnie nie ma lepszej gry taktycznej na PC. Silent Storm pogrzebal swe szanse wprowadzajac do rozgrywki te glupie roboty.
Co do druzyny, ja mam staly schemat:
1. Alter Ego : Operacje nocne + rzucanie / walka wrecz
2. Igor : na poczatku kiepskawy, ale szybko sie uczy :)
3. Nails / trevor (w zaleznosci od finansow) : otwiera zamki / ew. sciany :)
4. Cliff : niezle strzela i niezle leczy.
5. Linx : Linx + dragonov = Mission Success
6. Shadow : nie trzeba chyba przedstawiac
Na poczatku biore czesto tez wolfa, potem tylko dzwiga on ciezary ;)
drugi oddzial to darmowi najemnicy, glownie szkola samoobrone, lecza i nosza sprzet ciezki, typu amunicja do mozdziezy, wyrzutnie law i amunicje.
Akcje przeprowadzam zazwyczaj w nocy (szczegolnie jak mam juz noktowizory). Atak staram sie przeprowadzic z dwoch stron dzielac druzyne na dwa zespoly.
1. Alter ego, Shadow i do oslony Linx, 2. Reszta.
Wiekszosc wrogow staram sie zalatwiac po cichu. Alter ego + noz, ew. dimitri + noz do rzucania. Ludzi wyposazam glownie w Stayer AUG a snajperow w dragonovy. Oczywiscie bron na maxa ulepszona. Na poczatku rozgrywki wale czym sie da, roznie bywa :).
Polecam tez Moda Wildfire, gierka staje sie 10x trudniejsza i ciekawsza zarazem. Zdobycie na poczatku stanowiska z rakietami graniczy z cudem. (wiecej o nim w linku, kiedys probowalem zaczac dyskusje na ten temat ;) )
Pozdrawiam.
Gangsta_^ [ Latin Lover ]
Widzę, że powstał wątek o mojej ulubionej grze :).W jagged alliance gram od poczatku, jak tylko wyszedl w polsce (zamawialem praktycznie w ciemno, przed premiera po zagraniu w demo). W grze odrazu sie zakochalem :). Jak dla mnie nie ma lepszej gry taktycznej na PC.
Ragn'or [ Konsul ]
Ja zawsze na początku brałem Blood'a(sztuki walki),Nailsa,Irę.
Nails ma niezły komentarz jak załatwi wroga z shotguna....cytuję:"obciągnij mi lufę".Zawsze ten tekst bawił mnie do łez.
Potem niezłym rozpruwaczem jest Ivan-jakoś dziwnie mi się z Arnoldem kojarzy.
Gra jest super(JA2)
muhabor [ Konsul ]
ok, zazanaczam ten wątek do ulubionych, jedna z moich najlepiej wspominanych gier forever
wampirek [ Pretorianin ]
To i ja się dopisze do wątku.
Dla mnie to jedna z najlepszych gier taktycznych, nawet lepsza od Silent Storm.
Wiele dni i nocy spędziłem grając we wszystkie części.Niestety skończyłem tylko JA2,5, pozostałe tez skończę,kwestia czasu.
Korzystając z okazji, wie kotoś może o spolszczeniu Wildfire?
dudek101 [ Konsul ]
no to i ja sie dopisze :)
ragn'or -> mi z Arnie'm bardziej kojarzy sie Steroid
wampirek -> co do silentstorma to gierka jest rewelacyjna, ale Panzerkleiny
totalnie psuja zabawe (przynajmniej dla mnie) - Jagged mimo uplywu lat broni sie niezle
troche tylko szkoda ze wildfire jest srednio dopracowanym i stabilnym dodatkiem oferowanym jako nowa gra (przegieta cena)
gladius [ Óglaigh na hÉireann ]
Panzerkleiny są fajne :) A Silent Storm pod względem technicznym jest zdecydowanie lepszy od JA. Ale ja i tak wolę Jaggeda.
Wiecie, że można wyrwać przeciwnikowi broń wciskając ctrl? A jeszcze lepiej dać mu w łeb 3x pięścią lub łomem, jak straci przytomność klikając ctrl (kursor zamienia się w łapkę) możemy odebrać broń. Tylko trzeba podejść kilkoma żołnierzami, żeby się punkty akcji nie skończyły.
dudek101 [ Konsul ]
technicznie SS jest rewelacyjny (ciagle jeszcze zachwycam sie fizyka swiata), ale P.K. to nieporozumienie - po pierwsze psuja klimat, a po drugie cholernie wkurzaja :)
co do zabierania broni to mozna tez ostrzelac delikwenta po nogach jakas slaba amunicja - tez padnie :)
Hitmanio [ KG 21 ]
W sumie dawno nie grałem w JA (mam JA 2.5: UB), ale zawsze robiłem:
- Siebie (zwykle snajpa i rzucanie nożem)
- Shadow (sam wygląd mówi sam za siebie)
- Steroid (POLAK!)
To był mój podstawowy team :) A reszta to różnie bywało...
Conroy [ Dwie Szopy ]
Ale mnie nakręciliście. Już instaluję :).
gladius--> Czy u Ciebie też, podczas wyrywania broni, gra "myśli" przez dłuższy czas?
dudek101 [ Konsul ]
pewnie tak, bo i u mnie tez odbieranie broni troche trwa
graf_0 [ Nożownik ]
A czy słyszeliście o Brigade e5 - prawdziwym następcy JA2??? Grafika 3d, ale bez fajerwerków, zamiast systemu turowego - system "prawdziwego" czasu i aktywnej pauzy, multum broni - ponad 100, do kazdej broni 6 slotów do ulepszeń, samych celowników optycznych kilkanaście, tworzona w Rosji przez 1C, wspomaganą przez głównego programistę JA2 (nazwiska nie pamiętam). Gra ma ponoć wyjść w I kwartale 2005.
Dostępne jest kiepskie - stare demo na fileplanet, i świetne - nowe, niestety tylko dla beta testerów.
A co do JA2 to gram jednocześnie w Wildfire i Urban Chaos - i jest to zupełnie inne podejście - w wildfire jest hardore - pełno drogiego sprzętu, szybkie i mocne karabiny, i wszystko ciężkie jak cholera :) a w Urban Chaos asz wrażenie że walczysz w Bułgarii lub Rumunii - wszędzie tanie i kiepskie pistolety ale wrogowie realistycznie biegają bez suoer pancerzy - myśle że gra się nawet przyjemniej niż w wildfira
a mój ulubiony alterego to - oburęczy i skradanie + 2*p90, lub autoweapons + g11 (+ amunicja za pomocą trainera)
link do brigade e5 przepuście przez babelfisha i można czytać
graf_0 [ Nożownik ]
toi jeszce dam parę obrazków z e5 żeby zainteresowac was tym tematem
Mały Miś [ Konsul ]
a co powiecie o dodatku Urban Chaos?
jak dla mnie nawet całkiem niezły, są nowe lokacje (stacje metra, łodzie), najemnicy i bronie, jednak te bronie to nie przypadły mi do gustu wole starego, dobrego kałacha niż jakieś cuda z kosmicznymi nazwami
teraz ściągam wildfire zobaczymy jak to się prezentuje, czy rzeczywiście jest takie dobre jak wszyscy tutaj zachwalają
graf_0 [ Nożownik ]
i jescze jeden obrazek broni, czyli tego co merc-e lubią najbardziej
Gangsta_^ [ Latin Lover ]
graf_o----> Dzięki, nie słyszałem o tym.
Mógłby mi ktos wytłumaczyć, co to jest to Urban Chaos? Jakis oficjalny dodatek do kupienia w sklepie, czy nakładka z netu? Nie słyszałem o tym, a skoro dużo nowych rzeczy, to chętnie bym zagrał.
Raziellus [ Legionista ]
Qrde robie sobie smaka na te Wildfire i Urban Chaos! Mam polską wersję JA2 1.05r Może ktoś podać linki do tych dodatków? Z góry thanks.
Mały Miś [ Konsul ]
graf_0 --> a ta gra wyjdzie po angielsku? bo na tych obrazkach co zamieściłeś widze że jest po rosyjsku, a to raczej nie ułatwiło by grania
graf_0 [ Nożownik ]
link do Urban Chaos'a, moda dostępnego w necie, za https://www.ja2.abc.pl/
UC zmienia znacznie więcej niż Wildfire - daje nam właściewie nową grę (zupełnie nowe miasta, mapy, bronie, fabułę) i zmienia charakter walki - jak zaczniesz w pierwszym sektorzez pistoletem makorowa to zrozumiesz co mam na myśli, pociski hp nareszcie do czegoś się przydają (mało tego pokochasz te pociski)
UC w przeciwieństwie do Dedriana lives działa doskonale z polską wersją, tfu co ja mówię, działa :) a napisy są po polsko-angielsku :) a grać można z przyjemnością
graf_0 [ Nożownik ]
mały miś -> a po jaką cholerę ktoś tworzyłby grę i nie wydawał jej po angielsku? :) to nie miałoby sensu ekonomicznego
zresztą pierszy screen jest po angielsku, a demo z fileplanet chyba też, alo jest stare i kiepskie
gdyby ktoś miał znajomego betatestera (były zapisy i testeró jest sporo) lub zdołał upolowac demo ver5 to bylbym dozgonnie wdzięczny.
i jeszce jeden link do UC
Raziellus [ Legionista ]
graf_0--> Wielkie dzięki za link!
Mały Miś--> ??? Ja na obrazkach widze angielskie napisy...
wampirek [ Pretorianin ]
Słyszeliście może kiedy wyjdzie JA3?
Dawno temu widziałem kilka screenów i od tamtej pory nic...cisza.
Conroy [ Dwie Szopy ]
Zacząłem grę ponownie.
1. Ja - Tobias "Conroy" Rieper - nocne i skradanie.
2. Blood - rzucanie nożem i walka wręcz - najczęściej ogłusza uderzeniami w głowę, a następnie kradnie broń.
3. Trevor - naprawia i otwierza, czasem sobie strzeli :).
4. Ira - leczenie i samoobrona.
I jest fajnie :).
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
Ja też rozpocząłem grę od nowa :-)
MIKRO SPOILEREK :)
Deirdranna jest łatwa do ubicia jak mało kto :D Zamiast ładować w nią tony ołowiu wystarczy mieć maczetę :D Cała jest zbroja jest na nic przeciwko starej, dobrej, ostrej stali :) Albo Speca od Martial Art - całkowicie ignoruje jej AC :)
KONIEC SPOILERKA
Moja świeżutka drużyna to:
1. Moje alter ego - wiadomo - Night Ops, skradanie. Marksman, zdrowie, zręczność, zwinność, inteligencja na 85, dowodzenie 35, reszta na 0. Dowodzenie rośnie w błyskawicznym tempie, jak na samym początku się przydzieli gościa do szkolenia samoobrony razem z Irą. Po Drassen i Chitzenie mam już 72 dowodzenia :)
2. Lynx - snajper (od czasu do czasu leczenie, ale rzadko)
3. Steroid - jak widzę, to ulubiona postać większości graczy :D:D Dopiero teraz zauważyłem, że oprócz naprawy mechaniki jest specem od elektroniki :)
4. Doktor Spider - Night Ops, skradanie. Tak, tak posiada te dwie umiejętności :) Oprócz tego genialna lekarka, całkiem niezła w strzelaniu jak na tą cenę :) Początkowo ma 70 Marksman, ale teraz po dwóch miastach ma już 81. Dwa MP5K w ręce i co zadyma to pkt do Marksman :)
5. Standartowo Ira :)
A TERAZ CIEKAWOSTKI (pkty 3-5 troche spoilerowate :>):D
1. Nie wiem, czy skojarzyliście głos, akcent i sposób wymowy Steroida ... Do mnie dotarło dopiero po długim czasie :) Przecież on mówi prawie dokładnie tak samo jak ten szkopski agent UNATCO Gunther z Deus Ex :)))))))))) Bo polski akcent w angielskim wydaniu to to nie jest :|
2. Jak dostaniecie zadanie, żeby odeskortować Johna i Mary z Chitzen do Drassen na lotnisko, to każcie im biec. Oprócz powalającej animacji (John pomyka z brzucholem wypiętym do przodu - jak klasyczny podstarzały grubas, to jeszcze jak są na granicy utraty przytomności to boskie hasła rzucają :D:D:D).
3. Jeżeli chcecie, żeby Wam jak najszybciej rosła lojalność w danym mieście, to po prostu po przejęciu miasta, atakujcie wszystkie patrole Deirdranny, które kręcą się koło miasta (w bezpośredniej odległości - te dwa kwadraty dalej nie mają wpływu na lojalność).
4. Jak usłyszycie info o Deirdranny w stylu "Bedą mieli niespodziankę", to kupcie sobie gaz musztardowy, albo trzymajcie przynajmniej jeden przy sobie - najbliższe miasto, które zaatakujecie będzie zawierało Mike'a - najemnika, który jest naprawdę niezły. Ma maskę przeciwgazową, ale przeciwko gazowi musztardowemu to ona jest mało skuteczna. A skurczybyk potrafi z dużej odległości wkręcić całą serię w dowolnego z Waszych najemników (to właśnie od niego miałem ten karabin 4,7 mm) :D
5. W Almie, żeby zapobiec wysadzeniu w powietrze prototypu Karabinu rakietowego wystarczy "najzdrowszym" i najlepiej opancerzonym najemnikiem stanąć tuż przed przyciskiem alarmu. Nie wcisną go, a Ty załapiesz się na sprzęta. Badziewnego, ale drogiego :)
Pewnie to wszystko wiecie, ale może są tacy co nie wiedzą :)
[edit] literówki i ...
Śmiesznostka :)
Jak dostaniecie zadanie od Marthy w Cambrii coby odszukać jej syna w San Mona, to odszukajcie go, przyprowadźcie, "zainkasujcie" podziękowania a potem zastrzelcie - tak, wiem że jestem psychiczny :D Martha dostanie zawału :)))))))))) Lojalność poleci na pysk, ale przecież macie sejwa sprzed zastrzelenia Joey'a no nie ? ;)
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-01-17 13:15:24]
gladius [ Óglaigh na hÉireann ]
IMO nie ma sensu umiejętność skradania, o wiele lepsze efekty daje "night ops" na experta. Z reguły nie podchodzimy tak blisko do wroga, żeby przydało się skradanie, o wiele lepiej zobaczyć go wcześniej.
Zręczność i zwinność też nie mają aż takiego znaczenia (dla alter ego), Najważniejsza jest siła, żeby dużo nosić i wisdom - żeby się szybko uczyć. Dowodzenie faktycznie na 35 - nie przydaje się w praktyce. Warto dać 35 na umiejętności techniczne, żeby w razie czego odblokować broń.
Johna i Mary można zabrać helikopterem. Nagroda w postaci dwoch automagów jest sympatyczna, tymi pistoletami nieźle posluguje się lesba Meltdown. Jeśli chcemy ich używać, warto zamontować sprężynę przyspieszającą strzelanie i przedłużacze do luf :)
Umiejętność "elektronika" jest mało przydatna, służy właściwie tylko do zbudowania wykrywacza ruchu, który i tak jest dość cienki i szybko zużywa baterie.
Przedmioty przydatne:
sprężyna + metal rod - "przyspieszacz" strzelania, warto zamontowac na docelowym karabinie (np. minimi). Jeśli mamy tylko jedną "metal rod" a więcej sprężyn to po polączeniu mamy tyle przyspieszaczy, co sprężyn.
metalowa tulejka + taśma klejąca + super glut - przedłużacz do lufy, zwiększa zasięg
puszka coli + sznurek - potykacz, mało przydatny
gameboy + pad + x-ray tube + copper wire + baterie - wykrywacz ruchu
kryształki + dynamit - lepsze ładunki wybuchowe
Otwieranie drzwi tak naprawdę przydaje się dość rzadko (laboratorium) w pozostałych przypadkach można po prostu odstrzelić zamek albo wysadzić ścianę.
gladius [ Óglaigh na hÉireann ]
Acha - amunicja HP i AP. Z reguły używanie HP daje mierne efekty, z wyjątkiem kotów ;-)
Jeśli mamy najemnika ze zdolnością ambidextreus (np. Meltdown) warto załadować do obu broni inną amunicję. Strzał w głowę najpierw za pomocą naboju AP a zaraz potem HP daje często zadziwiające efekty... Zwłaszcza strzał z automaga.
Storm Shadow [ Semper Fidelis ]
To i ja sie pochwale moim dream teamem. Choc juz dawno nie grałem w JA wiec bledy w nazwiskach i ksywkach mogą być znaczne :)
1. No niby ja... :). Zwykle wybieram operacje nocne i albo umiejetnosc naprawiania albo oburecznosc. Choc pozniej to jest nieprzydtne, ale ma sie taki sprzet ze wystarczy miec trochę szcześcia niz umijetnosci :). Punkty rozkładam róznie ale teraz nie pamietam jak :).
2. Cyntia Guzzman "Fox" robi mi za madyka a w miare upływu czasu staje sie porzadnym najemnikiem za bardzo małe pieniądze w porównaniu i np. Shadowem od którego jest znacznie lepsza jak sie rozwinie :).
3. Boby Gontarsky "Steroid" tani, silny mechanik a do tego wysoki współczynnik strzelania od poczatku. Pozniej staje sie znakomitym snajperem.
4. Gryzzli tak jak Steroid robi sie swietnym zolnierzem a i na poczatku jest bardo pomocny.
5. Kiedy juz sie trochę wzbogacę, dochodzi Blood. Dość male pieniądze dosc dobry czego trzeba wiecej?
6. Dimitri jak sie tylko da go zwerbowac.
A kiedy juz sie rozszaleje na dobre tworze 2 oddział:
1 & 2 miejsce to małzeństwo facet to znakomity dowódca a jego zona to swietna snajperka (nie pamietam jak sie nazywają).
3. Maddog? (nie pamietam) goscia znajduje sie na zlomowisku i chetnie sie przyłacza :). Kolejny mechanik ale ich nigdy za duzo.
4. Shadow nie trzeba go przedstawiac.
5. Lynx
6. To juz loteria :)
Reszta te wszytkie Szenki, Dynama, kierowca "robiący lody", czy Ira przemieszczają sie z miasta do miasta trenując samoobronę. Jak dla mnie sa za słabi aby mieli walczyc na pierwszej lini. Szczegolnie w Almie czy podczas zdobywania bazy wojkowej niedaleko Meduny. Do tych zadań jedynie najlepsi moga iść.
Lechiander [ Wardancer ]
Hellmaker ---> Czy któryś z owych falloutowców marudził, że wymaga to pdowójnego podkreślenia?
gladius [ Óglaigh na hÉireann ]
Uważam, że dobór najemników nie ma aż takiego znaczenia :) Ostatnio wybieram tych, co mają śmieszne odzywki. Moi faworyci to Malice, Fidel, Igor & Iwan. Tak naprawdę do walk starcza 2-3 ludzi. Alter ego (night ops expert), Dimitri + UV goggles + noże (przy odrobinie szczęścia wybija cały oddział tymi nożami), jeden niezły strzelec z night ops - Lynx, Scope, Raven, Stephen.
Najzabawniejsi są najemnicy od Specka - Razor i Gasket. Boki można zrywać od ich odzywek. Jeśli płacimy Speckowi regularnie, potem są dostępni całkiem nieźli żołnierze (Ale wtedy i tak stać nas na najmocniejszych z AIM).
Całkiem dobrym jest też Conrad Gillet, jeśli uda nam się go zwerbować.
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
gladius --> Nie zgodzę sie z Tobą co do skradania i kilku innych rzeczy :) Większość to moje obserwacje, a część ze strategy guide - naprawdę rozbudowanego :)
Skradanie jest świetnym uzupełnieniem Night Ops - możesz podejść znacznie bliżej do wroga, przez co uzyskujesz pewniejsze trafienie - np. w łeb :)
Zwinność - ma olbrzymie znaczenie - na poziomie 85 masz 25 pkt ruchu w turze. Jak masz zwinność - powiedzmy 60 - to masz tych ruchów 15-18 (nie pamiętam dokładnie) co przy AK-74 daje Ci conajmniej cztery dodatkowe strzały/turę.
Zręczność - jest dodatkowym współczynnikiem modyfikującym nie tylko naprawę czy leczenie, ale Marksman. Wysoka zręczność = wysokie prawdopodobieństwo trafienia (jak znajdę wzór, to go zapodam - gdzieś go widziałem, tylko nie pamiętam gdzie :D
Siła - nie jest potrzebna duża na początku. Wystarczy 60-65. Obładowujesz swojego Alter Ego powyżej 150% i poruszasz się na piechotę między miastami (nie helikopter ani samochody) i siła sama sobie rośnie i to dość szybko :) Na dystansie Drassen-Chitzena spokojnie o 2 pkt :)
Inteligencja - (nie wiem dlaczego tak przetłumaczyli Wisdom :| ...) - fakt jest SAKRAMENCKO ważna :) Jak widać po kierowcy furgonetki, który ją ma napoziomie 35 i ... no nie jest zbyt lotny :D
Mechanika niby jest potrzebna przy zablokowanej broni, ale ... wystarczy ją cały czas mieć sprawną powyżej 95% i zacięcia się nie zdarzają :) A jeżeli już, to z reguły pomaga drugi strzał :) A ustawienie mechaniki na 0 daje przecież dodatkowe 15 pkt na Twoje statsy :)
Co do automagów - fakt - potężne kopyta :D
Amunicja ... hmmm... różnie bywa. Często nawet na mocno "opancerzonych" regular (tych w czerwonych wdziankach) HP działa cuda jak trafisz w nogi :) Często też trafienie w tułów amunicją HP nie daje wymiernych efektów w postaci ubytku pkt zdrowia przez cel, ale pojawia się komunikat np. "cel utracił 20 pkt. umiejętności strzeleckich" albo "cel upuścił broń". Trafienie HP w głowę - szczególnie dwa razy pod rząd - potrafi (bezpunktowo co do zdrowia) powalić gościa na ziemię co najmniej na 3-4 tury. Zresztą trafienie w tułów też. Po prostu pozbawia cel całej energii (tchu?).
Poza tym w trybie Sci-Fi jest niezastąpiona na robale (oprócz królowej) :)
Nie mówię, że AP jest zła :) Brońcie mnie bogowie :) Jest świetna :)
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
Lechiander ---> dlaczego podwójnego potwierdzenia ? Że niby i w wątku Fallouta i tutaj ? Przepraszam, jeżeli czujesz się urażony tym, że mogłem posądzić Falloutowców o obrażanie się, ale nie chciałem :)
*stawia piwo wzmocnione Rad-Xem* :) Już nie gniewasz się ? :)
Chodziło mi o to, że ... a zresztą ... :) Już nie ma podwójnego podkreślenia :P
gladius [ Óglaigh na hÉireann ]
Hellmaker - OK, co do współczynników to racja, zwłaszcza co do punktów ruchu. Co do skradania, to ja go po prostu nie używam, co wynika z taktyki. Albo idę Dimitrim (noc) widzę wroga i rzucam w niego nożem - śmierć na miejscu, jak trafi. (na samym początku mogą być kłopoty, ale po awansie Dimitri rzuca bardzo celnie). Zakrwawionym nożem rzuca się gorzej (subiektywne wrażenie) więc warto cisnąć nim w glebę i podnieść - będzie czysty.
Druga taktyka jest prostsza - ustawiam ekipę w jakimś dość dobrze chronionym miejscu (albo - zupełnie otwartym). Wszyscy muszą mieć noktowizory. Oddaję strzał w powietrze i czekam. Wrogowie przychodzą, z reguły mam "interrupt" i po prostu ich rozstrzeliwuję. Jedyne niebezpieczeństwo przy tej taktyce jest wtedy, gdy wrogowie mają moździerz. Mogą zaszkodzić.
Co do amunicji HP - tak, pozbawia energii, ale nie wiem, czy proste zabicie nie jest w tm przypadku lepsze - zwłaszcza, jak nie chcemy podbierać broni. Wydaje mi się, że ta amunicja daje niezłe efekty w serii.
Co sądzicie o snajperkach? (w podstawowej wersji). IMO zarówno Dragunow jak i m21 są troszkę za słabe a strzał w glowę nie zawsze jest skuteczny, nawet w rękach dobrego snajpera.
wampirek [ Pretorianin ]
gladius---->
Masz rację z tymi snajperkami.Pamiętam jak Lynx`em skradłem się do jakiegoś kolesia,sieknałem go w tył głowy Dragunovem a on żyje!
zdarzało mi się to także gdy super karabinkiem maszynowym strzelałem seriami,wszystkie strzały celne a wróg dalej żyje.Nie wierzę by miał taki super pancerz.
Conroy [ Dwie Szopy ]
Dla mnie największym rozczarowaniem są granaty. Rzucam je przeciwnikowi pod nogi, a ten się jeno przewraca i traci pare HP.
Lechiander [ Wardancer ]
Hellmaker ---> Się nie obraziłem, ani nic takiego. Co ja, baba w ciązy jakaś, cy cós? :-) Po prostu trochę to niesprawiedliwe było. Ludzie mogli to odczytać tak, jakbyś został wyrzucony z Fallouta, a tak przeciez nie było. :-P ;-)
A z tym gniewaniem, to przesadziłeś!
gladius [ Óglaigh na hÉireann ]
O właśnie - granaty są słabiutkie. Używam tylko granatów gazowy i ogłuszających. Frag grenade są cienkie jak barszcz, nadają się ewentualnie do rozbrajania min albo rozproszenia przeciwników. Czasem jest tak, że mamy "interrupt" i dwóch przeciwników w polu rażenia, ale punktów ruchu na pacyfikację jednego. Wtedy ewentualnie może się przydać granat. Ale lepiej uciekać w kierunku swoich.
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
Jak na taką potęgę jak to opisują, to Dragunow jest o d*pę rozbić :(((((
Co z tego, że ma cholerny zasięg, jak ma niewiele wyższy dmg od np. Steyr-a AUG (który i tak ma zasięg 50), czy nawet AK-74 który ma zasięg 35, skoro ma 13 PA (!!!) na strzał, co daje z reguły jeden strzał na turę, góra dwa (niemierzone). AK-74 w tym czasie oddam przynajmniej 4-5 mierzonych strzałów (10 niemierzonych), a każdy strzał jest porównywalny w dmg :/ Co daje prosty przelicznik, że taki AK-74 w jednej turze jest w stanie zadać 2,5 do 5 razy wiekszy dmg. Zresztą tak naprawdę mało kiedy sie wykorzystuje zasięg Dragunowa. Szczególnie w operacjach nocnych, kiedy i tak trzeba blisko podejść :)
W dzień kara za zasięg jest 2% za każde pole powyżej 5.
Czyli jeżeli strzelasz z odległości 25 to kara za zasięg jest : (25-5)x 2%=40%.
Za strzały w głowę i nogi jest dodatkowo -3% (głowa), -1%(nogi), licząc od pierwszego pola.
W nocy kary są podwojone, a jeżeli masz Night Ops są x 1,5 a nie 2x, a jeżeli masz noktowizor - nie są brane pod uwagę.
[edit] popieprzyłem z tymi modyfikatorami, ale już jest dobrze :)
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-01-17 14:36:41]
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
Lechiander ----> hehehehe :) Ale piwko to i tak se wysiorpamy :D
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
gladius ---> cuda działają jeszcze granaty z gazem musztardowym :) nawet jeżeli goście mają maski, to tylko pierwsza tura jest "protected" a potem gaz działa tak jakby maski nie było - w dodatku ze skutkiem śmiertelnym :)
dudek101 [ Konsul ]
hellmaker - dolacz do druzyny slaya, daj mu snajperke, poloz na dachu i moze zmienisz zdanie :)
gladius [ Óglaigh na hÉireann ]
O tak, gaz musztardowy czyni cuda. Kiedyś udała mi się fajna akcja - ustawiłem dwóch najemników w okolicach drzwi, przed budynkiem. Trzeci najemnik wrzucił przez okno gaz musztardowy. Chłopaki wybiegli ze środka i zostali rozstrzelani.
Szkoda, że nie ma takich granatów kaliber 40mm.
A jakie są najbardziej nieudane bronie w JA2? IMO totalnym nieporozumieniem jest Talon. Zabiera miejsce na inne modyfikacje, zasięg ma porównywalny do rzutu z ręki a obrażenia zadaje niewielkie. Prawie tak samo bezużyteczny jest granatnik m74 (albo m72). Wszystkie pistolety oprócz automaga są równie bezużyteczne, zasięg tragiczny, obrażenia słabe a koszt strzału jak z prawdziwej broni. Miałyby jekieś uzasadnienie, gdyby strzał z pistoletu był "tani" np 2-3 punkty ruchu... ale nie 13 czy 9.
Za to milutkim urządzeniem jest moździerz. Oj, jakie to fajne :)
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
dudek101 --> Nie zmienię :P Co daje ogromny zasięg skoro masz jeden strzał porównywalny z "normalną" bronią, która ma tych strzał 5 czy więcej ?
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
Ja sobie kiedyś źle kliknąłem (coś mi się gra przycięła w tym momencie - system zapchany przez eMule :>) i zrzuciłem sobie granat moździerzowy na łeb :D:D
gladius [ Óglaigh na hÉireann ]
Zwłaszcza, że ten zasięg możesz wydłużyć za pomocą metalowej rurki, kleju i taśmy klejącej. Albo - zamiast jednego strzału z Dragunowa oddać serię z RPK 74 albo minimi. Zauważyłem jedną rzecz (nie wiem, czy wynika z mechaniki gry czy tak mi się wydaje tylko), że z Dragunowa łatwiej trafić, zwłaszcza jak strzela słaby strzelec. Daję takie coś Irze albo Hamousowi, strzelają jako jedni z oddziału, w tułów nie głowę i nabijają sobie statystyki. Od wykończenia wroga są inni.
gladius [ Óglaigh na hÉireann ]
Ja miałem fajną akcję z moździerzem - strzelili do mnie, ale pocisk był niewypałem. usłyszałem tylko gniewny okrzyk "Rats!!!".
Conroy [ Dwie Szopy ]
Hellmaker--> Ja w Falloucie postrzeliłem się ze snajperki w oko...
dudek101 [ Konsul ]
hellmaker - nie chodzi mi o zasieg, najemnik w rodzaju slay'a (ma on jako jedna z cech snajper reaper tez chyba ma ta ceche) po wsadzeniu go na dach praktycznie caly czas zalatwia przeciwnikow headshotami, w przypadku pozostalych najemnikow ta sztuczka niestety zadko sie udaje :(
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
Conroy <rotfl><rotfl<rotfl><rotfl>
gladius ---> jest dodatkowa kara wynikająca z zasięgu maksymalnego broni. Jest podawana wzorem:
((Odległość od celu x3) - Maksymalny zasięg broni) / 1.7 = wartość bezwzględna dodatkowej kary do celności
Czyli np. na zasięgu 18 różnica pomiędzy MP5K, a Steyr AUG:
MP5K...........................(18x3-20)/1.7=20
Steyr AUG....................(18x3-50)/1.7=2
Więc dla MP5K masz 20% kary, a Steyr-a AUG 2% :)
W dodatku "Out of range" podwyższa tą karę o 50% :)
gladius [ Óglaigh na hÉireann ]
Hellmaker - właśnie zabiłeś przyjemność z grania w JA2... Zamiast myśleć "Steyr AUG to zajebista spluwa" należy myśleć "Steyr AUG ma dobry współczynnik odległości od celu, bo tylko 2% i jeśli przesunę się o jeden kwadrat to będę miał o 4% większe szanse trafienia niż z MP5 gdziejestmójkalkulatordojasnejcholery"
Lechiander [ Wardancer ]
Hellmaker ---> Piwa i pacierza nie odmawiam. :-))
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
Są też poprawiacze tych statystyk przecież :)
Celownik laserowy - daje 20% wiekszą szansę trafienia
Luneta - daje 20% do każdego dodatkowego punktu wydanego na celowanie w zasięgu strzału. Czyli jeżeli koszt strzału z danej odległości jest 8, a Ty wydasz 2 dodatkowe pkty (czyli 10) to masz 40% większą szansę trafienia. Dotyczy to tylko tułowia. Głowa i nogi korzystają dodatkowo z modyfikatorów przedstawionych wcześniej.
Dwójnóg - 10 % do trafienia, ale tylko jak leżysz.
Przedłużka - dodatkowe 10 pól zasięgu.
I jeszcze dodatkowe kary :P
Cel przykucnięty - 20% kary
Cel leżący - 40% kary
Te dwie kary liczą się do 5 pola włącznie. Od piątego pola dodajemy jeszcze po 3% na każde pole ażdo osiągnięcia maksymalnego zasięgu. ALE .... maksymalna kara może być 20% dla kucającego, 30% dla leżącego.
RAAAAAANNNYYYY - chyba już dość tych statystyk :))))))
BTW - wszystkie pochodzą z oficjalnej strony SirTecha dotyczącej JA 2 :)
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
gladius --> już nie będę :)))))))
gladius [ Óglaigh na hÉireann ]
Hellmaker - ja wolę myśleć, że po prostu skuteczniej jest strzelić z AK-74 do przeciwnika w polu widzenia, niż z mp5 do gościa w krzakach... A z celownikiem optycznym będzie łatwiej trafić :)
LooZ^ [ be free like a bird ]
&%#&$! Gdzie ja mialem tego cholernego JA2 :/
Diplo [ Generaďż˝ ]
Wlasnie sciagam tego Urban Chaos, na fotkach wyglada zachecajaco.
gladius [ Óglaigh na hÉireann ]
U mnie to nie chciało pójść. Najpierw dekompresowało się przeszło godzinę, a potem nic...
sajlentbob [ Konsul ]
Charaszo - Charaszo
nareszcie wątek o mojej ulubionej grze (obok UFO:EU)
gre zaczynam 2 najemnikami
1. Alter ego - skradanie, nocne operacje ew. sztuki walki (skradamy sie i dwoma trzema ciosami nokautujemy)
najważniejsza jest moim zdaniem int. i zwinnosc. (szybkosc uczenia sie, inicjatywa - przerwanie i punkty ruchu, skradanie)
alter łatwo rozwinąć strzelanie wystarczy stosowac taktyke że to on dobija
2. Reaper - swietny snajper i dodatkowo ma mechanike na jako takim poziomie
po paru misjach dochodzą kolejno:
3.Magic (a czego on nie potrafi)
4.Iwan (ckm w jego rekach to smierc całej najbliższej okolicy)
5.Shadow.(instant kamuflaż)
6.Scope (strzelanie)
Taki team to dream team :)
Amunicja HP jest niezastąpiona na koty czy robale (bez niej na wyższych poziomach takie potyczki to śmierc)
Czy ktoś pamięta jeszcze JA 1 albo Deadly Games?
graf_0 [ Nożownik ]
jedno pytanie w kwestii mechaniki gry, czy zwiększone morale, lub inny czynnik wpływa koszt strzału, bo zdarza się że z broni która ma koszt AP5 strzelać za 3 AP, ale nie wiem od czego to zależy.
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
Na koszt strzału wpływa:
1. odległość
2. pora doby (noc/dzień)
3. stan broni
4. usprawnienia do broni
Najczęściej też "wstrzelanie się" zmniejsza koszt. Zauważ, że pierwszy strzał jest "najdroższy", a kolejne są "tańsze".
Co do morale ... jeszcze tego nie rozgryzłem :| Nigdy mi nie spadło poniżej "stabilne" :|
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
Rozwaliła mnie Pani Doktor Spider <rotfl><rotfl><rotfl>
trafiła gostka w łeb krytykiem za 130. Łeb mu urwało, siknęła fontanna, a Pani Doktor tonem pełnym samozadowolenia "Jestem taką hipokrytką" :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Gangsta_^ [ Latin Lover ]
Przez noc ściągam Urban Chaos. Mam nadzieję, że rano już będzie i będę mógł sobie pograć.
Diplo [ Generaďż˝ ]
Odpalilem sobie wczoraj na troche UC, wybralem druzyne, wyslalem ich w pole. I ku mojemu zdziwieniu zaden z najemnikow nie mial broni :D. Ciekawa opcja w sumie.
dudek101 [ Konsul ]
diplo -> a zaznaczyles przy wynajmowaniu opcje 'z ekwipunkiem' ?
Roko [ Generaďż˝ ]
Gram w Wildfire, extra gra, no jak na złość ciągle bardzo często wywala mnie do windowsa, szczegolnie w lokacji J9 ( Tixa ).
Jest może dostępny jakiś patch ?
dudek101 [ Konsul ]
wywalanie sie wildfire to niestety czesta przypadlosc :(
co do patcha to jeszcze chyba go nie ma i pewnie nie predko sie pojawi biorac pod uwage to co kupujesz w pudelku z wildfire jest zmodyfikowana przez jednego typa podstawowa wersja jaggeda
tak przy okazj - widzieliscie juz ja2 w rozdzielczosci 800x600 ? jakis czas temu trafilem w sieci na patcha zmieniajacego rozdzielczosc w grze - wyglada to ciekawie, ale jest troche mniej stabilne od standardowej gry (ale jest przynajmniej bardziej stabilne niz wildfire)
Diplo [ Generaďż˝ ]
dudek101 ---> Jasne, za kogo ty mnie masz? ;) Nawet moj alter ego jest bez sprzetu. Przegladajac liste najemnikow tez nie maja oni nic na wyposarzeniu.
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
Aaaaaa.... już wiem co mnie strasznie wpieprza :) Brak tłumików dla czegoś większego niż MP5K, czy MAC-10 :|
Niechby cholera się niszczył nawet 2% na strzał, ale żeby były :|
gladius [ Óglaigh na hÉireann ]
Żeby chociaż w wildfire był Val silent...
gladius [ Óglaigh na hÉireann ]
Patcha można znaleźć na stronie "liberate arulco". Niestety nie działa z wildfire :(
graf_0 [ Nożownik ]
hellmaker -> zaiteresuj się innymi modami - np Night Ops, niestety po rosyjsku :) lub którąś z wersji wildfira dostępnego jako mod, ewentualnie modmoda wildfire, jestem pewnien że widziałem tłumiki do colta comando, i przytłumione snajperki.
Jest jeszce JA2 item editor, prosty i wygdny, zrobisz sobie taką broń jaką zechcesz :)
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
A skąd wytrzasnąć Item Editor ? :-) Jakiegoś linka pls :) Albo siakieś linki do stronek z modami .... mlask :)
Wrzucę je do wstępniaka :)
dudek101 [ Konsul ]
hellmaker -> na przyklad stad
https://www.strategyplanet.com/jaggedalliance/ - kopalnia dodatkow i narzedzi do jaggedow
graf_0 -> pamietasz skad mozna sciagnac night ops ? na tej samej stronie jest tez patch zmieniajacy rodzielczosc na 800x600 - zapomnialem gdzie to bylo :)
aha - jak bawiles sie night ops to pochwal sie - nie mialem sily przebijac sie przez te strony po rosyjsku :)
dudek101 [ Konsul ]
[edit dla ubogich]
jest tez inna ciekawa strona
freelancer.ag.ru - na szczescie jest angielska wersja :)
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
dudek101 ---> dzięki :)
dudek101 [ Konsul ]
na stronce ja2.prv.pl jest przyjemny opis urban chaos (pewnie wiecie, ale to pewnie juz wiecie :))
graf_0 [ Nożownik ]
W tej chwili zrezygnowałem z grania w Wildfire'a, zbyt podobne do zwykłego JA2, i przerzuciłem się na UC + mod UC core (osłabia najemników na początku gry, żyby mogli się rozwinąć, podnosi zasięg pistoletów, obniża zasięg broni o zasięgu większym od widzialnego, zwiększa obrażenia broni.), A ja dodatkowo poprawiłem noże (są szybsze i bardziej zabójcze), i narysowałem sobie nowy nożyk :).
W tym układzie modyfikacji walka odbywa się na bliski, i bardzo bliski dystans, i jest bardzo zabójcza .
Co do night ops to jeszcze nie próbowałem, nie mam czasu.
I jeszce jedno, na dniach powinno udać mi się zorganizować demo multiplayer do Brigade e5, miejmy nadzieję :)
A jeśli ktoś chce grać w zwykłą JA2 to polecam weapon mod wildfire'a + własne uznianie i preferencje :) a wtedy pistolety strzelające za 1 i m16 z tłumikami to żaden problem
dudek101 [ Konsul ]
graf_0 -> skad mozna zassac UC core ?
VENOM® [ Legionista ]
Gdzie i za ile można kupić "Brigade e5" Można zassać gdzieś jakieś demko po samych skrinach się napaliłem
gladius [ Óglaigh na hÉireann ]
Czy da się odpalić wildfire w jakiejś ludzkiej rozdzielczości?
graf_0 [ Nożownik ]
Venom -> nie, można ani kupić ani sciągnąć brigade e5, bo jeszce nie wyszlo, powinno zostać wydane w kwietniu.
Obecnie jest w fazie beta-testów (zamkniętych), ale na filepalnet jest stare demo - kiepske.
Ja w tej chwili dogaduję się z jednymz betatesterów, aby nacisnął na producentów i może multiplayerdemo pojawi si e na 1 dzień na ich stronie. Zobaczymy.
dudek101 - > nie pamiętam skąd, ale za około 10 minut udostępnie ten modzik, i edytory i jeszce coś na swojej www
graf_0 [ Nożownik ]
w porządku strona już działa, możecie ściagać mody, itp.
napiszcie jeśli macie pytania
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
link nie działa :)
i mam pytanie - czy Item Editor działa Wam z wersją PL ? Bo mi coś nie bardzo chce :|
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-01-19 19:04:12]
graf_0 [ Nożownik ]
dziwne ze nie dziala, juz podaje prwadziwy adres
graf_0 [ Nożownik ]
z polsak wersja ja2 dziala bez problemu, tylko wczesniej musisz wykryc wersje, za pomocą Offset Find'a, który jest razem z edytorem, otwierasz, wykrywasz i zapsujesz plik *.version, bedzie działać. Nie cdziałą za to z Wildfire'm pełnym.
LooZ^ [ be free like a bird ]
Mala ciekawostka ;) Polaczenie tego co tygryski lubia najbardziej ;)
LooZ^ [ be free like a bird ]
LooZ^ [ be free like a bird ]
'ekto [ Chor��y ]
Na początek pytanie typowo techniczne. Czy istnieją jakieś poprawiacze graficzne
do Jagged Alliance 2.5 Unfinished Business. Nie posiada ta gra opcji zmiany rozdzielczości
więc może jest jakiś patch który by umożliwiał coś takiego.
A po drugie to gra jest bardzo trudna mimo ustawienia opcji na -nowicjusz-.
Nie dość, że jestem "jechany" przy każdej próbie walki z wrogiem to na dodatek
mój hero którego sobie stworzyłem według tutejszych wskazówek posiada za mało
punktów akcji ( 16 pkt to chyba nie za dużo ). Pewnie jakaś cecha jest za to
odpowiedzialna.
Pozdrawiam
Conroy [ Dwie Szopy ]
Looz--> WTF? Co to jest?
ekto--> Wyśpij się - będziesz miał więcej PA.
graf_0 [ Nożownik ]
'ekto -> nie słyszałem o żadnych patchach graficznych do UB, i faktycznie gra jest trudna, ale taki jej urok (pokochaj alt+s, i alt+l :) to twoja najlepsza broń)
zas na ilość punktów ruchy bazowo odpowiada zwinność - agility, ale wiele innych czynników też jest brane pod uwagę (obciążenie, zmęczenie, rany, morale). maksymalna wartość AP to 20, z tym że można zaoszczędzić do 5 punktów ruchu z poprzedniej tury - wowczas możesz mieć do 25.
LooZ^ [ be free like a bird ]
Conroy : Powstajacy mod do JA2, niestety... jak to czesto bywa... po rosyjsku :/
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-01-19 21:59:24]
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
Za ilość pkt akcji jest odpowiedzialna zwinność.
Musisz pamiętać o jednym - nie da się "iść na żywioł" - potrzebna jest ścisła specjalizacja. Snajper, lekarz, mechanik, itd. Próba stworzenia żołnierzy, którzy potrafią wszystko .... skończy się na tym, że będą dostawać łomot cały czas i nic nie będą potrafić.
Skradaj się, czołgaj, podchodź po jednym kroku, korzystaj z naturalnych osłon (drzewa, krzaki, kamienie, rogi budynków).
Bierz najemników z umiejetnością Night Ops i atakuj w nocy (daje większe pole widzenia w nocy).
Korzystaj z udogodnień typu noktowizory, maski przeciwgazowe.
Jak atakujesz korzystaj ze skradania się (domyślnie bodajże klawisz "Z" - imie zaświeci się na żółto) i w przykucnięciu - dużo większa szansa, że pierwszy zauważysz wroga.
Nie poruszaj sie po planszy sam - podchodź krok po kroczku całą drużyną. Najsłabszych trzymaj z tyłu, lekarze niech się czołgają, ale niech będą w pobliżu.
Jak masz możliwość umieść jednego z drużyny z bronia o największym zasięgu na dachu i operuj cały czas w jego polu widzenia.
Zastawiaj zasadzki. Jak masz możliwość to schowaj drużynę za drzewami, krzakami lub kamieniami (skradając się oczywiście) tak żeby byli rozciągnięci w mniej więcej linię, lekarza daj z tyłu, żeby do każdego miał blisko i ..... strzel w powietrze :) Wrogowie się będą zbiegać po jednym-dwóch. Dadzą Ci szansę się wykończyć :)
Żeby się nie zlatywali na odgłos strzału - używaj noży, tłumików.
Uważnie czytaj jakie najemnik ma umiejętności dodatkowe (np. Night Ops, Szkolenie, Skradanie, itd.) ta umiejętność ZAWSZE daje olbrzymie bonusy.
CZĘSTO ZAPISUJ na kilku różnych sejwach :)
Czasami kiedy zauważysz wroga, to wcale nie znaczy, że on Cię widzi. Jeżeli w danej chwili jest Ci to niewygodne - zapisz i sprawdź, czy będzie strzelał, czy sobie pójdzie.
Jak masz słabe umiejętności strzeleckie - strzelaj w tułów - szanse trafienia w głowę, czy nogi maleją drastycznie.
ZAWSZE staraj się zostawić 2-3 pkty ruchu pod koniec każdej tury - częściowo przenoszą się do następnej. Chyba że nie masz innego wyjścia.
Wyjście zza winkla, strzał, powrót za winkiel - jest lepsze niż wyjście zza winkla i dwa strzały bez możliwości powrotu. Nie wiesz, czy koło tego którego widzisz nie ma kogoś kto pokaże się w trakcie kolejki wroga i właduje w Ciebie serie, bo sie nie schowałeś.
Jeżeli w nocy skradając się masz komunikat "Taki_to_a_taki" usłyszał cichy odgłos z np. Północy - zatrzymaj się - wróg może Ci wyleźć prosto pod lufę, a nie Ty jemu.
Tyle podstawowych rad - może coś pomoże :)
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-01-19 22:04:06]
'ekto [ Chor��y ]
Mógłby ktoś jeszcze naprowadzić mnie na to jak spać drużyną oraz jak np.
przeczekać do nocy na terenie w którym wiadomo, że przebywa wróg.
Próbowałem użyć kompresji czasowej ale dostałem informacje - bitwa trwa -
mimo, że znajdowałem się jedynie na terenie wroga nie tocząc jeszcze walki.
Poza tym próbowałem używać zdolności medycznych pewnego najemnika
( medycyna 72 pkt. ) i sie okazuje, że baaardzo cieniutko to leczenie wygląda.
Może coś źle robie ? Podchodze kolesiem do medyka u którego odpalam apteczke
i klikam na leczenie gościa do momentu kiedy sie nie wyprztykam z PA. To samo
w następnej rundzie i w następnej i .... efektów prawie że nie widać ! Używałem
zestawu medycznego i apteczki.
Storm Shadow [ Semper Fidelis ]
ekto ---->> na obszarach kontrolowanych przez wroga nie da sie odpoczywać, leczyc, cwiczyć itp. niewazne czy walczysz czy poprostu jestes ukryty w tej lokacji tak jak w realnym swiecie predzej czy pozniej by Twoich najemnikow odnalezli jak by sobie spali w najlepsze :).
Ad. 2. Zalezy jaki poziom zdolnosci ma dana osoba, to raz. Im wiecej tym lepiej oczywiscie. Samo leczenie jest jednak podzielone na dwa etapy. Tak samo jak na prawdziwym polu bitwy - Bandazowanie lekarz tylko banadazuje a samoleczenie odbywa sie albo w trakcie podrózy albo odpoczywania. Wtedy sie wybera w menu taktycznym opcje lekarz i pacjent. Jeszcze raz mowie ze to wszytko trwa i nawet 2-3 dni potrzeba zeby najemnik odzyskal pełnię sił. Kiedy odbije sie szpital jest lepiej bo znajdujacy sie tam lekarz o wiele szybciej leczy rannych ale to niestety kosztuje.
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
'ekto ---> po pierwsze w boju używaj tylko Pakietów PP (Pierwszej Pomocy). Apteczki sa potrzebne do leczenia po bitwie. Znajdujesz miejsce gdzie będziesz miał spokój (jeżeli sektor jest czysty, to możesz tam, ale lepiej jest do miasta w którym juz masz samoobronę) i zapodajesz temu z umiejętnością Leczenie na wysokim poziomie funkcję Lekarz, a rannemu Pacjent. Lekarz MUSI mieć w inwentarzu apteczkę.
W czasie walki turowej bandażowanie jest dosyć wolne, więc czasami lepiej przeczekać nawałnicę aż będziesz miał chwilę spokoju i wtedy bandażować.
Jezeli masz np. kogoś z umiejętnością Leczenie na poziomie 70+ i drugiego z um. na poz. np. 40, to przydzielaj obydwoje jako Lekarzy - tamten drugi będzie się przy okazji uczył, a Leczenie szło ciut szybciej :) Oczywiście drugi też musi mieć Apteczkę.
Możesz równocześnie mieć kilku Lekarzy i kilku Pacjentów.
Po KAŻDEJ walce jak tylko masz możliwość (np. ustawiłeś Lekarzy i Pacjentów), zapodawaj komuś z dużą Mechaniką - Naprawę Wyposażenia. Kamizelka kevlarowa z ubytkiem 5% sprawności to coś koło 2-3% ubytku w ochronie. Pamiętaj o tym, że Mechanik zawsze naprawia najpierw swoje rzeczy - Pauza/komunikat - potem uzbrojeniei wyposażenie reszty drużyny - Pauza/komunikat - a potem dopiero ekwipunek całej drużyny. Tak więc naprawa jest podzielona na trzy części i nie przestawaj naprawiać dopóki sam nie powie, że skończył.
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
graf_0 ---> uruchamiam OffsetFind, wpisuję co trza (wersja językowa, wersja programu) i zapisuję. Odpalam edytor, Open, wskazuję .exe JA2 i ...... wisi :((((((((((((
graf_0 [ Nożownik ]
Hellmaker-> sprawdziłem, działa bez problemu z 1.00pl, i wersja 1.05r (czyli najnowsza) z około 5 minutowym opuźnieniem (amd2000+512mb ramu). W końcu musi rozpakować cały exe.
JA2Wedit działą dużo szybciej, musisz otworzyć myweapons.txt w exelu i zmieniać a potem zapisać zmiany.
-=]o[=- [ Generaďż˝ ]
ja właśnie kończe JA2 po raz, już chyba ze trzeci ale nadal nurtuje mnie parę rzeczy:
1. jak zrobić z RDX jakieś materiałey wybuchowe ew. jak tego użyć?
2. gdzie można znaleźć dużo LAW'ów?
3. których najemników najbardziej lubicie, jeżeli chodzi o JA2?
4. z czego można zrobić jakieś fajne przydatne przedmioty?
graf_0 [ Nożownik ]
]o[ ->
1. nie pamiętam dokłądnie ale rdx służyło do wzmacniania dynamitu, powstawało hmx, a inne zastoswanie to położenie pod drzwiami i rzut mini granatem - przydaje się kiedy brakuje detonatorów.
2. LAwy, są w sektorze do którego zabierają cie kiedy sie poddasz, około 2 pola na wschód od Meduny,
3. NAjbardziej lubię swojego ("time to take out the trash!"), nie przepadam za shadowem czy innymi masterami :) Malice - za nożowanie, Blood - sobrze rzuca i wygrywa na ringu w San Mona, Hitman- fajnie wygąda (klimat prawdziwego, kulturalnego zabójcy)
4. poza rod+sprong i przedłóżki do lufy wiele więcej nie potrzeba, można sklecieć rada ale ciągle brakuje baterii więc i tak szkoda zachodu.
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
Ja schodzę po raz drugi (bo drugi raz gram) do Królowej Robali :) Tym razem jestem wypakowany słoikami tak, że jak chodzę to brzdękam :D:D:D Już nie będę skąpił gluta na pokrycie armora :)
Caine [ Konsul ]
NO NARESZCIE!! czas odkurzyć płytki z JA i UB :D
Gratuluję imponującego zestawu porad taktycznych. Od siebie dodam tylko, że za najlepszy bulid dla profilu IMP uważam operacje nocne i oburęczność (czy jak to tam się nazywało)... broń automatyczna była w podstawce schrzaniona, poprawiono to ponoć w unfinished business
ps.gdzie w Arulco znaleźć P90? Cztery magazynki znalazłem w laboratorium, ale samej broni niet.
Gangsta_^ [ Latin Lover ]
Cholera, ściągnąłem Urban Chaos, ale cały czas gra wychodzi do windowsa po zabiciu w trzecim sektorze ostatniego przeciwnika :/. Może ktoś zna rozwiązanie? Jeśli nie, to jednk powrócę do podstawowej wersji.
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
Caine ---> broń automatyczna była o tyle schrzaniona, że występował tzw. "Burst Bug" - jak w serii miałes 5 kul i pierwsza trafiła to miałeś sekwencję "trafiony-pudło-trafiony-pudło-trafiony" niezależnie od odległości - nawet jak do łba przystawiłeś :) W wersji PL 1.05r nie zauważyłem, żeby to się pojawiło.
FN P90 niestety jest cholernie trudny do znalezienia. W odróżnieniu od G11 (ten na naboje 4,7mm) nie ma ustalonego "położenia". Amunicje do FN P90 można czasami kupić u Tony'ego w San Mona, ale sam gnat jest losowy.
Natomiast sam G11 ZAWSZE jest w łapkach Mike'a - tego zawodowca, którego wynajmuje Deirdranna (w którymś momencie mówi coś w stylu "Będą mieli niespodziankę" czy jakoś tak i w następnej "budowlanej" lokacji zawsze się pojawia Mike - niezależnie od tego czy to miasto, czy SAM Site, czy więzienie)
-=]o[=- [ Generaďż˝ ]
to może mały upik?
Caine [ Konsul ]
Jak UP to UP :)
Czy wiesz, że...
można podnieść inteligencję najemnika?
niech uzbroi ładunek czasowy C4 a następnie podniesie go i spróbuje rozbroić.
w jeden dzień załapać dwa poziomy i wyszkolić mat.wybuchowe do 100?(przydatne przy podnoszeniu inteligencji:)?
Niech twój merc ma chociaż szczątkową Explosives. Każ mu podłożyć minę. Potem niech ją podniesie i rozbroi. I tak do skutku. Miny są przy pierwszych SAMach AFAIR.
dudek101 [ Konsul ]
wiemy wiemy, mine mozesz znalezc tez w drassen w ruinach uniwersytetu (najpierw trzeba ja zlokalizowac i rozbroic)
Conroy [ Dwie Szopy ]
dudek--> Ruiny uniwersytetu są w Cambrii :).
Roko [ Generaďż˝ ]
gram w Wildfire i w miastach mam problem, niekiedy nie chce zaliczyć mi zajęcia sektoru, chociaż wszyscy wrogowie zabici ( pewne na 100% ).
Czasem zdarza się tez ze, jacyś cholerni cywile do mnie strzelają, jak ich skoszę to polularność spada :(
Co robić?
gladius [ Óglaigh na hÉireann ]
Roko - cywile strzelają prawdopodobnie dlatego, że któregoś z nich przypadkiem (lub celowo) trafiłeś.
graf_0 [ Nożownik ]
zastanawiam się czy nie zrobić moda do JA2 - wywalić lmg, większośc karabinó szturmowych i snajperskich a dodać duzó pistoeltów i smg, to byłby mod do UC - i dawałby większy realizm jesłi chodzi o broń dostępną w cywilizowanym świecie - na pewno dużo trudniej jest kupić w europiie i usa m-16 z trybem auto czy SVD niż kilka uzi czy rosyjskich smg.
Napiszcie co sądzicie o takim modzie.
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
a ja się zastanawiam nad jednym :) Skoro Steroid potrafi naprawić pręt aluminiowy, to dlaczego nie potrafi naprawić płytek ceramicznych ? :D
Komplet Spectry + obleśne coś zwane "krwią Królowej Robali" daje 99% ochrony. Plus płytki ceramiczne - 115%. Ale one sie cholernie szybko zużywają :|
graf_0 [ Nożownik ]
hellmaker- > nie zużywają się jeśli nikt cię nie trafia :)
Nauczyłem się tego ked grałem w JA2 tylko swoim mercem z imp'u (taki tryb lone wolf :))
zacząłem codzić tylk ow kamizelce spectra , bez chełmu i spodni, bo jeśłi trafili mnie w głowę to obrażena i tak były na tyle duże że prowadziły do opcji load, a każdy kilogram mniej panczerza to kilgram więcej na ammo i broń.
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
graf_0 ---> niby owszem, ale jeżeli przekraczasz 100% udźwigu, to Siła rośnie Ci dość szybko, szczególnie jeżeli wędrujesz na piechotę :-) A hełm Spectra + gluj z Królowej robali udowodnił swoją skuteczność parę razy jak dostałem w łeb (komunikat, że dostałem w łeb), a obrażeń nie było :-)
A teraz .....
OGŁOSZENIE :)
Mam do opchnięcia Fallout Tactics Pack :) Czyli F1, F2, FT:BoS (pudełko oraz instrukcja) + Jagged Alliance 2 (z CD-Action) :-)
Fallouty raz instalowane dla testu :) JA 2 dość porysowane (z trzeciej ręki :|), ale sprawne jak najbardziej :)
Pukać na GyGy, albo na maila :-)
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-01-24 15:32:22]
gladius [ Óglaigh na hÉireann ]
Info dla tych, co nie grali jeszcze w JA@: Wildfire
Wildfire... trudne jak cholera, trzeba było przemodelować taktykę. Granie w nocy jest o wiele mniej skuteczne, wrogowie rzucają flary :(
Ale nareszcie rzut granatem wywiera jakieś skutki, a wroga można zabić jednym strzałem z SVD. Ogólnie warto - polecam Wildfire tym, którzy JA2 znają na pamięć.
Z różnic - przemodelowano bronie - sporo nowych, sensowniejsze statystyki (zwłaszcza zasięg). Zrezygnowano z bezużytecznych pistoletów. LAW wreszcie na rakiety, można ładować. Granaty są skuteczne, można nawet rozwalić nimi ścianę. Już na początku gry można rekrutować Carlosa i Miguela. W podstawowej JA2 w momencie, gdy dawało się ich przyłączyć byli o wiele za ciency. Teraz jak znalazł.
Taktyka z Dimitrim i nożami sprawdza się średnio :-/ wrogów jest zbyt dużo, żeby bawić się w sradanie.
Przemodelowano wszystkie budynki - są większe i trudniejsze. Dużo pozamykanych drzwi, które nie zawsze da się odstrzelić. Ładunki wybuchowe i lockpicking stają się potrzebne.
Często zdarzało mi się, że gdzieś ukrył się jeden wróg i za cholerę nie mogłem go wytropić.
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
Czy nie zirytowało Was JA 2.5 Unfinished Business ?
- tylko kilkanaście sektorów
- Na początku mam śmieci a nie broń :P No ale to jestem w stanie zrozumieć. Ale że tamci w połowie są z kamuflażem (czyli weterani), a druga połowa "regular" ... przegięcie.
- stopień trudności mocno przegięty. Jak tworzę od początku swój alter ego i wybieram drużynę, to dostaję łomot od 3-4 gości. Jak importuję z JA 2, to stopień trudności się podnosi i pomimo, że mam lepszych, to ... dostaję łomot od 2-3 gości :| Trafiają mnie z drugiego końca sektora, rzucają granatami jak olimpijczycy, jak wreszcie trafię, to za 3-6 pkt, a oni mnie za każdym razem ładują po 30 :|
- leżę za kamieniem spoza którego świata nie widzę, a ten burak z 50m mnie trafia :|
I TO WSZYSTKO W PIERWSZYM SEKTORZE PO LĄDOWANIU NA POZIOMIE NOWICJUSZ o_O
Przeszedłem JA2 na najwyższym poziomie trudności, więc sądziłem, że grę opanowałem jako tako, ale JA2.5: UB rozwiało moja wiarę w siebie.
gladius [ Óglaigh na hÉireann ]
Hellmaker - no to zagraj w Wildfire...
Mały Miś [ Konsul ]
wreszcie udało śiągnąć się mi Wildfire, gram sobie i pierwsze zdiwienie zaliczyłem po zdobyciu Dresden, NIE MA KOPALNI
powiedzcie mi jak w Wildfire można zarabiać pieniądze?
dudek101 [ Konsul ]
kopalnia raczej jest, musisz zagadac z szefem gornikow (o ile go nie ustrzeliles wczesniej)
w wildfire pozmieniane sa skrypty NPC'ow, w drassen wystarczy chyba tylko zagadac z nim najemnikiem o wysokim leadership, przy innych kopalniach trzeba bardziej pokombinowac (np. zagadac odpowiednia postacia, odbic kogos z wiezienia, wybic jakis gang itp.)
d.
gladius [ Óglaigh na hÉireann ]
Maly Miś - kopalnie są tak jak w podstawowym JA2, tylko większe :) Żeby wydobywać należy mieć a) określony poziom loyality w mieście (chyba powyżej 25%) oraz b) zagadać z szefem kopalni za pomocą najemnika z wysokim leadership. W Wildfire można prawie od razu zwerbować Carlosa i Miguela, należy w Drassen pogadać z księdzem, a gdy dostaniemy komunikat o dostarczeniu żywności do Omerty, możemy zwerbować przywódców. Dimitriego można zwerbować już na samym początku. Mihuel nadaje się doskonale do rozmów z NPC.
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
Czyli Wildfire, to po prostu JA2, tylko ze zmianami - nazwijmy to - kosmetycznymi ?
gladius [ Óglaigh na hÉireann ]
Hellmaker - jeśli przyjąć, że zmiany broni, jej charakterystyk oraz całkowite przemodelowanie lokacji to zmiany kosmetyczne, to tak. Poza tym jest trudniej (liczba i siła wrogów). Sama fabuła nie uległa zmianie - jest chyba jakiś dodatkowy wątek z kingpinem, ale jeszcze nie doszedłem. Wildfire to mod do JA2 a nie nowa gra.
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
A Wildfire działa z wersją PL ? :-)
paciorus [ Annius Verus ]
przeczytalem z uwaga wasze dream teamy i zauwazylem ze nie ma ANI JEDNEGO najemnika ktorego ja uzywam
oto moj ranking /oprocz ponizszych zadowolony jestem w zasadzie tylko z Conrada tego z Almy/:
1. Stephen Rothman - swietnie strzela blyskawicznie sie uczy po prostu super,
2. Sydney Nathelson /?/ nie pamietam nazwiska a nie chce mi sie odpalac gry - ma troche pedalskie odzywki ale jest dobry,
3 Wolf - duzo nosi i blyskawicznie reperuje bron
taki team /tj IMP+ powyzsi+Conrad+Ira/ zalatwia cala gra na expert
nie galem jeszcze w mody, bo nie mam UB ;-( a chcialem od niego zaczac, ale chyba sie zlamie i sprobuje to co posciagalem tj Deidranna Lives, Urban Chaos i Wildfire oraz jakies mody posciagane ze stronki JASquadu
gladius [ Óglaigh na hÉireann ]
Hellmaker - Wildfire instaluje się jako samodzielna gra. Nie wymaga podstawki.
paciorus - kwestia doboru najemników nie ma tak naprawdę znaczenia, zwłaszcza w podstawce. O ile przynajmniej jeden (z IMP) umie strzelać, to reszta jest obojętna.
Roko [ Generaďż˝ ]
Panowie pomocy ! Ja przez ten Wildfire dostanę nerwicy ;)
W sektorze J9 Tixa mam uwolnić z wiezienia niejakiego Dynamo, tyle że ten gość biega sobie luzem
i na dodatek atakuje mnie. Co robić?
gladius [ Óglaigh na hÉireann ]
Roko - wczytać poprzedniego sejwa. Pewnie trafiłeś jakiegoś cywila i stąd kłopot.
BTW - właśnie zepsuł mi się ostatni sejw w Wildfire. Parę godzin grania poszło się... Wildfire jest dosyć niestabilne, niestety.
Tracona [ Junior ]
Kwiatki można wysyłać w Laptopie w AIM póżniej Tam gdzie dom pogrzebowy jest Kwiaciarnia,
LooZ^ [ be free like a bird ]
Wkoncu mam JA2 :D Muahahaha :)
PS. Jak wyglada sprawa patchowania wersji z CDA?
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-02-01 17:19:48]
frer [ Konsul ]
mam pytanie, mam tylko podstawowe JA2 ale czy jest sens grac na tej drugiej opcji poza realistyczna?? jak probowalem to po pewnym czasie potwory jakies mi atakowaly kopalnie, 2-3 ataki wystarczyly zeby wybic cala dobrze wyszkolona samoobrone (bo leppera z nimi nie bylo, pewnie dlatego :) )??
gladius [ Óglaigh na hÉireann ]
frer - tryb sf dodaje nowego questa - z robalami, które trzeba wybić. Ja gram zawsze w trybie realistic, nie podoba mi się motyw z obcymi.
frer [ Konsul ]
poradzcie mi jakas taktyke do gry, mam kolesia o specjalizacji operacje nocne i bron automatyczna (wolalbym snajpera ale ujdzie) ale po paru walkach byl prawie martwy i tylko musze czekac az sie wyleczy...
LooZ^ [ be free like a bird ]
Hm... Niech mi ktos powie, jak rozwalic te $*#&$ czolgi, bo mnie wlasnie takie dwa denerwuja jak wlasnie zamierzalem wreczyc Pani D. kwiaty osobiscie :)