GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: CMx2, nowe rewelacje!

15.01.2005
10:44
smile
[1]

koksbox [ Pretorianin ]

Forum CM: CMx2, nowe rewelacje!

Witam
Ostatnio na forum battlefron.comt tworcy naszej ukochanej serii CM zaprezentowali kilka informacji odnosnie nowego enginu CMx2:)

Chyba najbardziej goraca wiadomoscia sa pojedynczy zolnierze! Tak, oddzial 10 zolnierzy bedzie wyswietlany na mapie jako 10 oddzielnych istnien :D Zupelnie jak w Close Combat. Dla mnie rewelacja nr 1!!!

Druga wazna sprawa to grafika porownywalna z wspolczesnymi FPSami :) Autorzy zapewniaja iz ich dzielo bedzie wygladac o wiele lepiej niz Wartime Command tworzony przez Codemaster!! :D
Oczywiscie drastycznie wzrosna wymagania sprzetowe. Bez powiedzmy gf6200, 2ghz cupu jako minimum sie nie obejdzie, ale przeciez do premiery pierwszej gry ponad rok, wiec jest duzo czasu na uzbieranie na nowy hardware.

Kolejna rewelacja to nowy tryb kampanii, ktory wyglada jak polaczone w lancuszek scenariusze (troche w stylu close combat 3).
Niestety nie bedzie dynamicznej kampanii.. ale wsumie po powyzszych zachwytach jest mi to obojetne.

Mozliwe iz pojawi sie zapis calej biwty jako film! :)

Nie moge sie doczekac. Battlefront chyba zaskoczyl wszystkich. Przypominam ze 2006 rok to nie tylko CMx2 ale rowniez Operation Flashpoint 2 :)
Ciezko mi sobie wyobrazic bitwe na 3000 pktow infrantry z pojedynczymi zolnierzami na mapie:D Normalnie przezyje orgazm widzac walczace ze soba bataliony!

pozdrawiam

15.01.2005
11:00
[2]

Kłosiu [ Senator ]


Koxbox jak zwykle pelen entuzjazmu...
Tez mi rewolucja, pojedynczy zolnierze... Jaki to niby ma miec wplyw na gre poza wizualnym? Grafika to oczywiscie dobra rzecz, ale mam nadzieje ze poprawia bledy ze starego CM, a nie ze cala para pojdzie w grafike.

15.01.2005
11:08
smile
[3]

bonk_ [ Pretorianin ]

Panowie z Battlefrontu czytają moje myśli<hurrrrrrrrrrrrraaa>:P
Dzięki koksbox za info!!!

15.01.2005
11:17
[4]

Nigguz [ Chor��y ]

a dla mnie pojedyncze zolnierze sa jedna z najwazniejszych rzezczy

15.01.2005
11:19
[5]

Nigguz [ Chor��y ]

fajnie by bylo gdyby zrobili od 1939

15.01.2005
11:20
smile
[6]

Marco^^ [ Pretorianin ]

milo slyszec ale kto ze starych graczy zmieni sprzet dla grafiki msyle ze nie duzo z nas stac na taki sprzet jak gf 6200. oczywiscie klosiu ma racje poprawic glowne bugi z poprzednich czesci wtedy gra bedzie miodzio

15.01.2005
11:22
smile
[7]

BIGos [ bigos?! ale głupie ]


a jakie bys chcial jeszcze poprawki oprocz grafiki?

CM moze nie jest idealne, ale jak zaczna zbyt gleboko dłubać to jest o wiele większa szansa że coś zepsują, a nie poprawią
zmiany graficzne bardzo w porządku, mam nadzieje, że do 2006 wszyscy będą mieli kompa który uciągnie takie cuś :)

swoją drogą - nsreszcie kółeczka będą się kręcić :D

15.01.2005
11:23
[8]

Marco^^ [ Pretorianin ]

koksbox mozesz podac linka do tych rewelacji poczytalbym sobie. z gory thx

15.01.2005
11:29
[9]

~~Hauptmann Corum [ Chor��y ]

BIGos --> wystarczy pograc troche by sie dowiedziec.

Jesli piechota ma byc tylko wyodrebniona by cieszyc oko to wielka szkoda, bo jezeli juz to powinno sie zastosowac oddzielna psychike dla kazdego zolnierza, oddzielne okienko z jego stanem amunicyjnym - jak w CC, no i na Boga by nareszcie podnosili bron z ziemii.. no ale jakby wygladala bitwa na 3000 z takimi zmianami... dlatego wydaje mi sie ze to bedzie niepotrzebny zabieg kosmetyczny.

Zreszta wiekszosc dzisiejszych gier jest nastawiona na grafe..


15.01.2005
11:31
smile
[10]

koksbox [ Pretorianin ]

oto link: https://www.battlefront.com/discuss/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=30;t=003351;p=1
Watek ciagnie sie przez jak narazie 7 stron.

I najwazniejsze cytaty :P
"I'm really not here to introduce new information, but I will remind people of stuff we've already said will be in CMx2 [Smile] Specifically, 1:1 man representation and terrain graphics which are based on much smaller "tile" sizes."
https://www.battlefront.com/discuss/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=30;t=003351;p=6

"Graphics will be as good if not better than the best of the 1st Person Shooters out there. We don't know of any likely wargame that can match even what CMAK looked like [Smile] One game was mentioned in this thread, but we too aren't sure when (or if) it will be released. It also appears to be less of a wargame, as you guys would define it, and more RTS. "
https://www.battlefront.com/discuss/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=30;t=003351;p=4

15.01.2005
11:33
[11]

Marco^^ [ Pretorianin ]

bigos jest tyle bugow ze szkoda tu wymieniac bo by mi czasu zabraklo np. piechota ostrzelana spanikowana ucieka w strone wroga , i wiele innych. dobry pomysl z piechota i grafika mysle ze przez to duzo nowych graczy przezuci sie na cm jest to duza szansa dla battlefrontu tylko jest jeden haczyk. jak bt wystawi cene okolo 60 $ przypuszczam ze duzo osob zamiast orginala kupi pirata na targu :)

15.01.2005
11:35
smile
[12]

Kłosiu [ Senator ]


Bigos --> pojazdy amunicyjne, poprawienie zasiegu mozdzierzy sterowanych przez spottera, nieprzezroczyste i nieprzepuszczalne dla pociskow wraki czolgow, mozliwosc wydania rozkazow calemu plutonowi jednoczesnie ma zasadzie - wskazuje miejsce i ewentualnie szyk, a on sie w miare logicznie rozstawia w danym punkcie, wiecej mozliwosci uszkodzenia czolgu (tu idealem na razie jest SP:WaW), jakas opcja dynamicznej kampanii, chocby przez zaimplementowanie fanowskich rozwiazan liczonych teraz recznie itp itd. Wymieniac mozna by dlugo, pojedynczy zolnierze sa akurat na szarym koncu :)

15.01.2005
11:43
smile
[13]

koksbox [ Pretorianin ]

Wyczytalem rowniez ze chca stworzyc 8 gier w ciagu 6 lat na tym engine. W tym mozliwe ze S/F, fantasy etc :D

Nie zapominajcie ze CMx2 to zupelnie nowy engine, wiec pewnie bedzie mial inne bugi.

15.01.2005
11:46
[14]

Marco^^ [ Pretorianin ]

koksbox bez bugow nigdy sie nie obejdzie a moze sie tak zdarzyc ze bedzie wiecej bledow niz w poprzednich czesciach czego bym im nie wybaczyl :)

15.01.2005
11:58
smile
[15]

koksbox [ Pretorianin ]

Bugi i braki sa w starym enginie CM, ale nie zapominajcie jaka droge przeszli tworcy od pierwszej wersji cm:bo do ostatniej ak. Teraz moze byc juz tylko lepiej!

Oczywiscie mozna byc niezadowolonym, iz nie polatali w pelni pierwszego enginu tylko zaczeli prace nad kolejnym odrazu chyba po premierze CM:bb. Jednak z drugiej strony inaczej na to spojrzymy w 2006 roku :)

Pozatym tym razem, pierwszy raz w historii, CM bedzie mialo az 2 konkurentow na jednej polce.
Wartime Command, Close Combat: Red Phoenix. Obie gry z maksymalnym realizmem, grafika 3d i pojedynczymi zolnierzami :)
Oczywiscie nie liczac kolejnej czesci Steel Panthers, ale to juz turowka w 2d :)

15.01.2005
12:08
smile
[16]

koksbox [ Pretorianin ]

Zapomnialem jeszcze o innych konkurencyjnych grach: a mianowicie Eric Young: Squad Assault 2 i jakis chyba Kombat(niemiecka produkcja) :)
Rowniez ta sama polka co CM i 2006 roku.

Wiec, hehe :D, bedzie ciekawie

15.01.2005
12:24
[17]

Kłosiu [ Senator ]


koxbox --> zle dzielisz te gry. CM to nie jest ta sama polka, chyba ze dzielisz tylko ze wzgledu na grafike. CM ma skale batalionu, CC plutonu a ten caly Squad assault to skala kompanii. Tak ze sa to zupelnie inne gry, a z tym pelnym realizmem to sie wstrzymaj az wyjda :D Mowisz tak o kazdej nowej grze :)

15.01.2005
12:52
smile
[18]

jiser [ generał-major Zajcef ]

To najgorsze informacje z BTFu (od chwili wydania AK).
Wszystkie zmiany kierują się w stronę wizualności, nawet jeśli miałoby to pogorszyć efekt merytoryczny.

Cóż, kierunek ostatnich działań BTFu na to wskazywał.
Po wydaniu autorskiego dzieła CM:BO i skorygowaniu parametrów (BB), panom odbiła palma związana z przestawieniem się na sposób myślenia wydawców w rodzaju Cenegi czy innego śmiecia.
Grrr :[

15.01.2005
12:54
[19]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

To jest ciekawe:
The new engine will allow us to do WWII, sci-fi, current, fantasy, Civil War, whatever... and do it without it taking years to release.

Silnik w takim razie będzie całkiem rozbudowany i edytowalny w miarę łatwo (jeśli nie będziesz miał hasło:)

15.01.2005
12:59
[20]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

jiser-->
A dlaczego uważasz, że jeśli Cmx2 będzie mialo poprawioną grafikę i taki sam silnik bitewny to będzie źle??
Jeśli oczywyście zmienią na gorsze silnik bitewny, to pójdę z tobą machać pochodnią pod siedzibą BTF:)
Ale akurat ja lubie też zeby gra była ładna, (najpierw oczywiscie metoryczność i realizm, ale wole ładną grę od brzydkiej jesli są prawie takie same).
2. Z tym gf6200 to bym się nie podniecal, raczej myśle że to będzie karta potrzebna żeby odpalić wszystko na high.

15.01.2005
13:08
smile
[21]

Holmes__ [ Konsul ]

von Izabelin ---> no w rzeczy samej bosko! Tylko, że jeżeli coś jest do wszystkiego to z reguły okazuje się być do ....

1." Lordzie Vader! Zbliżają się wrogie X-wingi!" "Huuuuu, huuuuu, ustawcie, huuuu, huuuu, wirlebindy, huuuu, huuuu, w pozycji, huuuuu, huuuuu, hulldown".

2. "Aragornie, ratunkuuuu! To Uruk-khai!" "Frodo, szybko, użyj hide. Dzięki pierścieniowi twoje exposure spadnie do 0%!"

3. "Sir! Dwie Jagpanthery 1000 yardów od naszych pozycji. Co robić?" "Użyjcie mocy durnie!"

Zatem jestem w strachu co do efektów działania tego engine :o/

15.01.2005
13:09
smile
[22]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Izabelin ~~>
<---
Naiwny...
Oczywiście, też wolę "ładną" grę od "brzydszej" - natomiast mówimy o grze taktycznej - tutaj wystarczy zaprojektować dobry interface, cała reszta to jakaś bzdura :((

15.01.2005
14:05
[23]

Buczo. [ Bradypus variegatus ]

von Izabelin --> GF 6200 za ponad rok to nie będzie nic specjalnego, a przy takich zmianach graficznych nie wyobrażam sobie żeby pociągneły tą grę jakieś FX 5200 czy Radeony 9200.
Ja się cieszę że gra będzie dużo ładniejsza będzie czym oko nacieszyć a wątpie by cofnęli się w rozwoju i uprościli grę. Zmian na plus zbyt dużych też się nie spodziewam czyli będziemy mieli starego CMa w ładnej oprawie, teraz może nawet przestanę przewijać filmik podczas grania ;)

15.01.2005
14:24
[24]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

Holmes-->No nie wiem, takim silnikiem jest FS2004 microsyfu, taki silnik ma RTW, taki silnik ma Operation Flashpoint, a nie są do d...

Jiser--> Ale dobry interface juz jest, nazywa się CMBO-BB-AK, a teraz popraią grafę.
Modle się o to, by został interface z CM-ów, a dali tylko nową grafikę

Buczo-->Mysle, że gf2 jak pociąga RTW i Ił-2FB+AEP+PF (choć na medium/low i 1024x768, mój stary gf2 chodził pięknie na takich ustawieniach w tych grach, a one w mało wymagających nie należą:)
to i pociagnie CMx2 jak zmienisz ustawienia. Nie musisz przecież grać na Full settings wszystko.
Dokładnie wyraziłeś moje zdanie, będziemy mieć nowy CM, w bardzo ładnej oprawie graficznej:)) i wątpie by zrobili gre dla mięczaków, zostawią reszte tak samo, (a zresztą jak są jakieś dzieciaki co nie doceniają realizmu, to w CMBO/BB/AK dają FoW na none czy easy(czy jak to tam sie nazywa?:)

15.01.2005
14:59
smile
[25]

faloxxx [ Generaďż˝ ]

Zauważcie że minimalną kartą jaka obsłóży CM2 będzie 6200 !! Może nie każdy zdaje sobie sprawe co to znaczy - a znaczy to tyle że dziś też można grać na karcie rivie z 16MB ramu na pokładzie, a nawet na karcie na slot PCI, tylko jak taka gra wygląda :/

Mnie osobiśice graficzne wodotryski nie interesują. Wolę aby gra nabrała jeszcze wiecej cech realności.

15.01.2005
15:09
[26]

Marco^^ [ Pretorianin ]

no tak ale jak ja mam na swojej karcie gf 4200 titanium 128mb 30 klatek na sekunde i mniej w cmak przy rozdzielczosci 1024x764
to watpie by moja karta byla w stanie pociagnac cmx2.

15.01.2005
15:11
smile
[27]

koksbox [ Pretorianin ]

Ludzie! Tego GF6200 podalem tak dla przykladu :P
to nie jest gf6800 za 2k zlotych!
Autorzy stiwerdzili iz obecene komputery nie beda miec problemow z pociagnieciem CMx2, ale taki pentium 3 1000, plus jakis gf 3 bedzie mial duze problemy...

A ta karta GF6200 teraz kosztuje 400 zl, ma ladne osiagi, to jak kiedys gf2 mx dla pelnych GF2:)

W momenice premiery bedzie kosztowac duzo ponizej 100 zl :D

To naprawde jest sensowne minimum :D

15.01.2005
16:11
[28]

Nigguz [ Chor��y ]

niech zrobia jak najlepszy engine... mi sie ta gra nie znudzi nawet jak bede gral na 100 pkt a ta gra i tak na dlugo ma starczyc, po co robic nowego cma tylko z paroma nowymi poprawkami i troche lepsza grafika ?

15.01.2005
17:30
[29]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

Marco-->Ale cmak/bb mają kiepski silnik, mi na 9550XT@9600pro wyciąga 30 klatek też:))
Myśle, że bez problemu na gf4200tit odpalisz cmx2, ale to tylko moje nie obiektywne zdanie:))

Dalej twierdzę, że autorzy gadają o ustawieniach full, jak da się niższa rozd. mniej detali itd. to pociągnie też.

A mnie teraz bardziej interesuje, jaki front będzie:)) (może CMBO +BB+AK w jednym na nowym silniku+ 39 rok??:)

15.01.2005
17:40
[30]

Runnersan [ Konsul ]

Ja mam nadzieje, że nie zrezygnują z realizmu i nie wstawią pasków energii, aby gra stała się bardziej strawna dla szerszej rzeszy graczy...

To byłby koszmar

15.01.2005
18:11
smile
[31]

Marco^^ [ Pretorianin ]

filip a co bedzie jesli tworcy gry zafunduja nam zle paliwo ? :D

15.01.2005
20:03
smile
[32]

faloxxx [ Generaďż˝ ]

filip --> karta gf4 od kart na PCI dzieli kilka epok jesli brac pod uwage rozwoj sprzetu komputerowego. Taka sama odleglosc bedzie miedzy gf4, R9550 itp w stosunku do kart ktore bedą w czasie kiedy wydadza CM2 - a to oznacza ze to co mamy w kompach pujdzie na smietnik :/

15.01.2005
20:18
[33]

iNfiNity! [ Senator ]

Co wy tak martwicie się tym GF6200? Przecież to są naprawde lipne karty... jedyna sensowna karta NVIDI to teraz 6600GT i wyżej albo stary dobry wysłużony GF4TI

15.01.2005
20:40
smile
[34]

JEZY [ Junior ]

Witam!
Jak dla mnie to żadna rewelacja, wolałbym żeby skuipili się na podniesieniu jeszcze realizmu niż na graficznych fajerwerkach. Przy widoku pojedyńczych żołnierzy to się dopiro zacznie. Teraz żołnierze są pokazani "symbolicznie" czyli 3 żołnierzy - cała drużyna i są niejasnosći dlaczego to dlaczego tamto. Jednak wszystko idzie wyjaśnić bo nie widać działań pojedyńczego żołnierza. Straty i efekty są zadowalające i wszystko gra. Chciałbym teraz zobaczyć atak batalionu i poruszanie sie pojedyńczych żołnierzy. Większość graczy CMa to nie laicy, którzy nie mają pojęcia o taktyce piechoty. Ciekawe czy uda się odwzorować to wszystko w skali każdego żołnierza tzn. będą kryć się ogniem, chować indywidualnie za przeszkody i tak dalej. Narazie sie nie podniecam na zapas:)

15.01.2005
21:44
smile
[35]

Dziarmaga [ Konsul ]

Panowie nie martwcie sie na zapas - jak by były problemy z graniem z powodu zbyt dużych wymagań to zawsze mamy magika LLORDUSA - moze pokombinuje - pozmniejsza co trzeba i pójdzie każdemu - dziękujmy Panu że Llordus jest wśród nas! pzdr dla NIEGO!

15.01.2005
22:31
smile
[36]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

Marco-->Będzie duża, śmierdząca kupa:]

15.01.2005
22:33
[37]

gro_oby [ Generaďż˝ ]

a ja jakos dziwnie na 9200 radeonie mam duzo fpsow;P nie tak jak filip;P nawet kiedys gralem na 3 cmaki jednoczesnie i nic nie zauwazylem spadku zadnego:]

16.01.2005
09:30
[38]

Marco^^ [ Pretorianin ]

gro oby duzo tzn. ile ? ja mam tak samo uruchomie 3 cmaki i tez nie ma spadku fpsow to taka gra :)

16.01.2005
14:29
smile
[39]

clown10 [ Pretorianin ]

nie chciałbym okazać sie złym prorokiem ale...w sumie nie wiemy jakie będzie dokładnie CM2. Jednak sądząc po zapowiedziach wiem jakie będzie CM3 - FPP przypominający Battlefield, paski siły itp. Generalnie wszelkie gry dążą to tego typu standardów. A że jest to niezbyt pozytywna tendencja to już inna sprawa...

16.01.2005
15:45
[40]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

clown-->Ja nic o paskach siły nie przeczytałem;)), a jedyny odnośnik do FPP, to że grafika będzie uber;)
gro_oby--> Tylko, że w CMAK/ 30 fpsów to idealnie płynna gra:), maks czasami pojawia się 50FPS-ów, ale nie widac żadnej róźnicy, generalnie CM to statyczna gra.
A w jedynm przypadku mam 70fpsów, jak jedzie szybko pojazd po drodze (np 50mph) i z bliska ogladam, to wtedy jest duzo klatek na sekundę.

16.01.2005
17:33
[41]

clown10 [ Pretorianin ]

Izabelin--->hiehie paski będą prędzej czy później. A grafika może i będzie uber tylko ze grywalność bedzie unter ;))))

16.01.2005
18:03
[42]

Marco^^ [ Pretorianin ]

clown10 jak masz byc takim optymista to lepiej zebys nic nie mowil bo zniechecasz linnych ludzi

16.01.2005
18:26
smile
[43]

clown10 [ Pretorianin ]

Marco---->hmm a co? mam być wznieconym do granic możliwości hurraoptymistą? później tacy ludzie są największymi sceptykami - a to kółeczka się nie kręcą, a to przeszkadzają im inne mało znaczące szczegóły - nie wiem jak ty ale ja nie będę co pół roku zmieniał kompa tylko dla tego żeby sobie pograć w nowe części CM - po prostu nie stać mnie na to. A co do wypowiadania się to to jest forum - każdy ma możliwość wypowiedzenia swojego zdania - ja próbuję ostudzić zapał żeby później nie było wielkich rozczarowań...

16.01.2005
19:49
[44]

Marco^^ [ Pretorianin ]

clown zobacz sobie moj post wyzej tam wlasnie jest napisana moja opinia w ktorej stwierdzam ze nie kazdego bedzie stac na kupno nowego sprzetu tylko dlatego zeby pograc sobie w nowe gry.
ja to tak odebralem nie stac cie na kupno nowego sprzetu zeby pograc w nowe cm wiec bedziesz studzil zapaly innych . a jest rozwiazanie w twoim przypadku takie zeby grac w stare czesci a teraz nie ma co przypuszczac co bedzie a czego nie bedzie bo to nie ma sensu gra wyjdzie przekonamy sie.

16.01.2005
20:46
smile
[45]

faloxxx [ Generaďż˝ ]

Marco --> nie ma co przypuszczac co bedzie a czego nie bedzie bo to nie ma sensu gra wyjdzie przekonamy sie <-- w takim razie po co ten wątek ?? skoro nie ma sensu przypuszczac to dyskusja jest zbędna. Tak czy siak szykuje się wielka kaszana, battlefront mydli nam oczy super grafiką a wmiędzyczasie kaszani gre, do ktorej obsłógi będzie potrzebny komp-monster :/ Mi to nie odpowiada i zgadzam się z clownem w 100%

16.01.2005
20:53
smile
[46]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Wątek był widać z założenia po to, żeby się poweselić, że <uwaga uwaga> już niedługo kółka będą się kręcić :D

16.01.2005
21:06
smile
[47]

oskarm [ Future Combat System ]

jiser --> kółka to był standard 5 lat temu, ja teraz bym oczekiwał odpowiedniej fizyki chlebotania siechlebaka i menaszki w zalezności od prędkości biegu żołnierza

16.01.2005
21:08
[48]

faloxxx [ Generaďż˝ ]

Jiser --> to było pytanie retoryczne, ja wiem po co powstał wątek i jak każdy z niecierpliwością czekam na wieści, ale te które narazie dochodzą nie są zbyt optymistyczne - przynajmniej jak dla mnie !

16.01.2005
21:19
smile
[49]

koksbox [ Pretorianin ]

Panowie, zchowajcie zdrowy rozsadek!

CMx2 bedzie na pewno lepsze od poprzednich czesci :) Autorzy lepiej niz my wiedza co robic i nigdy nie pojda w slady rtsow z paskami zdrowia i masowym kilkaniem na sekunde. Zreszta bardzo milo sie z nimi dyskutuje na forum.

Potwierdzono iz kazdy zolnierz bedzie odrebna autonomia na polu walki! Skomplikuje to gre jakies 10 razy! :D
Autorzy rowniez wyeliminuje bledy starego CM, ktore wyzej wymienil Klosiu.
W tym opracowywuja zupelnie nowy realistyczny system "widzenia przez jednostki".

Battlefront odniosl ogromny sukces na poprzednich realistycznych grach, wiec nie widze nawet podstaw by twierdzic iz kolejny CM bedzie mniej realistyczny...

CMx2 bedzie starym CM z systemem pauzy co 60 sekund, tylko znacznie bardziej skomplikowanym, rozbudowanym i ladniejszym.

16.01.2005
21:51
smile
[50]

jiser [ generał-major Zajcef ]

faloxx ~~>
Drogi Faloxxie .. zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości :]

koksbox ~~>
"CMx2 bedzie na pewno lepsze od poprzednich czesci :) Autorzy lepiej niz my wiedza co robic i nigdy nie pojda w slady rtsow z paskami zdrowia i masowym kilkaniem na sekunde. Zreszta bardzo milo sie z nimi dyskutuje na forum."
Trudno mi się zgodzić z tym co napisałeś ... ale niestety jest to związane ze starą prawdą: jak sobie czegoś sam nie zrobisz porządnie, to nikt tego za Ciebie porządnie nie zrobi :/

"Potwierdzono iz kazdy zolnierz bedzie odrebna autonomia na polu walki! Skomplikuje to gre jakies 10 razy!"
Gry jako interakcji gracza - nie komplikuje. Gry - modelu środowiska - a i owszem.

"Battlefront odniosl ogromny sukces na poprzednich realistycznych grach, wiec nie widze nawet podstaw by twierdzic iz kolejny CM bedzie mniej realistyczny..."
A o której serii gier piszesz, że takie realistyczne ? Airborne Assault ? Niespecjalnie. TacOps ? Też niespecjalnie. Najbardziej - owszem - Combat Mission. Ale tutaj - patrz wyżej - długa lista skarg i zarzaleń ;)

Przykład błędu, o którym nie było tu dotąd wspomniane - nieograniczone kąty elewacji dział w pojazdach pancernych. Skutek ? Można postawić Hetzera na stoku o nachyleniu +15 st. i zrobić z niego coś w rodzaju bunkra przeciwpancernego (zwiększyłaby się odporność i tak dobrego pancerza przedniego). Tymczasem w rzeczywistości nie mógły on NAWET prowadzić ognia - kąt podniesienia jego lufy był w zakresie od -6 do +12 st .. mógłby sobie postrzelać na wiwat w kierunku chmurek.

"Autorzy rowniez wyeliminuje bledy starego CM, ktore wyzej wymienil Klosiu.
W tym opracowywuja zupelnie nowy realistyczny system "widzenia przez jednostki".
"
Jakoś nie znalazłem żadnego realistycznego faktu o trosce BTFu w tej materii. Pierwszy bug jaki należałoby załatać to borg spotting ... a do tego, niestety, ale należałoby zacząć od zupełnie innej idei na grę niż ta w CM.

Żeby nie było że narzekam ;] idę sobie ponarzekać gdzie indziej ]:>

16.01.2005
22:04
[51]

gro_oby [ Generaďż˝ ]


borg spotting? what the hell? co to jest;]

16.01.2005
22:07
smile
[52]

koksbox [ Pretorianin ]

clown10, faloxxx i jiser nie uwazacie, ze Wasz konserwatyzm jest bezsensowny i komiczny?

Spojrzcie na to z perspektywy czasu. Dzieki postepowi technicznemu CM wyglada tak ja wyglada, widzicie wybuchy, jednostki. Gdybysmy sie zatrzymali 10 lat temu to nadal gralibysmy w 256 kolorowe gry z mapami na 100 hexow i zetonami, na 486 :d.

Moge sie z Wami zalozyc iz zupelnie inaczej bedziecie patrzyc na CMx2 w 2008 roku :)
Takie duskusje byly wzgledne odkad pamietam. Kiedys dawno temu, byly nawet spory typu "po co nam glupie 3d"

Ja jestem w pelni za postepem technicznym, dzieki temu moze w 2020 bedzie pelny fotorealizm i pole walki bedzie nieodroznialne od zdjec.

Znam troche ludzi z Battlefront i wiem ze bardzo dobrze znaja sie na rzeczy :)
Bledy jak "borg spotting" byly zbyt trudne, czy wrecz niemozliwe do wyeliminowania w starym enginie, dlatego chlopaki z 6 letnim doswiadczeniem z CMx1 pisza zupelnie nowy, bez np owego bledu: cytat:
"Beating the Spotting Borg into the ground is still a primary design goal. I'd say on a feature by feature basis it is still #1 priority."

Ostatni news:
W kolejnych odslonach CMx2 pojawic ie multi-multiplayer :) gra online dla wiecej niz 2 graczy.

16.01.2005
22:08
[53]

LooZ^ [ be free like a bird ]

faloxxx : A jakie to wiesci dochodza do ciebie oprocz takich, ze bedzie nowy i ladny silnik graficzny? Jak rozumiem sama gra nie znajduje sie jeszcze w fazie produkcji i wszelkie paniczne glosy sa oparte conajwyzej na domyslach. Czyz nie?

16.01.2005
22:12
[54]

koksbox [ Pretorianin ]

gro_oby--> borg spoting jest to taka sytuacja ze gdy jakas jednostka zauwaza wroga to wszystkie jednostki nagle go widza. Cos jak "laczona swiadomosc" jednostek :P
Nie bedzie tego w CMx2.

16.01.2005
22:12
[55]

jiser [ generał-major Zajcef ]

grooby ~~>

Zasada "Ty widzisz - wszyscy widzą"

Baardzo uproszcza CM. Przykładem, w którym w CM kierując się borg-spottingiem wyraźnie mija się z rzeczywistością, jest to, że wojska brytyjskie do samego końca wojny nie wypracowały sobie metod współdziałania piechoty z czołgami i vice versa. Taką obrazową ilustracją tego faktu jest scenka z Kompanii braci podczas operacji Garden (o ile dobrze pamiętam), gdzie ludzie z kompanii E starają się ostrzec brytyjskiego dowódcę czołgu o tym, że za rogiem budynku jest schowany niemiecki Jagdpanzer. Oczywiście brytyjczyk ignorując ostrzeżenie, wystawia się pod lufę niemiaszków i ginie zanim zdąży obrócić wieżę.
Brytyjczycy na prawdę mieli z tym problemy na polu walki. A tym czasem w CMie .. wystarczy dojrzeć cel, choćby snajperem, choćby ślad okopu i czołg, choćby schowany, może zacząć prowadzić ogień (a często sam zacznie go prowadzić).

16.01.2005
22:14
smile
[56]

Buczo. [ Bradypus variegatus ]

A znacie jakiś dobry sposób na rozwiązanie tego problemu ?

16.01.2005
22:21
[57]

jiser [ generał-major Zajcef ]

koksbox ~~>

Konserwatyzm ? :D Nie znalazłeś na to lepszego słowa ? :> Konserwatyzm zakłada przywiązanie do istniejącego stanu rzeczy :]

Masz zupełnie inną perspektywę. Patrzysz na rzecz jako jeszcze jedną grę, która zostanie wydana.

16.01.2005
22:21
smile
[58]

koksbox [ Pretorianin ]

Buczo. pelne rozwiazanie jest mozliwe gdyz jak wiadomo jest to tylko gra z perspektywa "boga". Jednak mozna to w pewien sposob obejsc. Np wysuniety snajper dostrzega czolg, to przelaczjac sie na inna jednostke, ktora go nie widzi cel znika i niemozliwy jest atak. no chyba ze maja radio i sie dogadaja :D

16.01.2005
22:22
[59]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Wycieło mi sporą część poprzedniego postu a nie mam czasu pisać od nowa :/
Kiedy indziej podyskutuję :)

16.01.2005
22:23
[60]

Buczo. [ Bradypus variegatus ]

Ale Ty to widzisz i możesz im wydać rozkaz strzelania w pustkę, choćby smokiem, albo obrócenia się w tamtą stronę. To nie rozwiązuje sprawy.

16.01.2005
22:25
smile
[61]

bonk_ [ Pretorianin ]

jiser--->''Taką obrazową ilustracją tego faktu jest scenka z Kompanii braci podczas operacji Garden (o ile dobrze pamiętam), gdzie ludzie z kompanii E starają się ostrzec brytyjskiego dowódcę czołgu o tym, że za rogiem budynku jest schowany niemiecki Jagdpanzer... "
A przypadkiem to nie był Tiger:)

16.01.2005
22:27
smile
[62]

koksbox [ Pretorianin ]

Buczo. gdy jest perspektywa "boga" znaczy gracz moze patrzyc na pole walki pod dowolnym katem, nie da sie w pelni rozwiazac tego problemu. :)
Osobiscie wole takie rozwiazania niz pelny realizm i perspeltywe z oczu dowodcy plus raporty swoich ludzi.

16.01.2005
22:39
[63]

jiser [ generał-major Zajcef ]

bonk ~~>
A skąd ja mam takie rzeczy pamiętać :) Oglądałem to dwa i pół roku temu. Napisałem "o ile dobrze pamięta" i tyczyło się to wszystkich szczegółów.

koksbox ~~>
... i stąd wynika Twoje zadowolenie na to, co czytasz. Ty chcesz RTSa ]:>

16.01.2005
22:40
[64]

gro_oby [ Generaďż˝ ]


nieno chyba koksbox ten proces moglby byc szybki:) po prostu na mapie zaznaczone bylyby zetony odpowiadajace twoim jednostka i moglbys przelaczac po kolei i tyle;) ale wtedy pomylscie ile by bylo roboty gdybys mial batalion;P tak latac na kazdej jednostce i sprawdzac co widzi;)

16.01.2005
22:49
smile
[65]

koksbox [ Pretorianin ]

jiser jak sobie wyobrazasz pelny realizm, typu dowodca musi sie wysrac :D. Stracilibysmy tylko kontrole i grywalnosc.
Np bedac dowodca dywizji wiedzielibysmy tylko bardzo ogolnie co sie dzieje na polu walki a nasza ingerencja poza poczatkowymi rozkazami w tych 30 rundach byla by calkowicie zminimalizowana, a wszystko opieralo sie wlasciwie o to jak AI dowodcy kompanii i plutonu poradza sobie z rozkazami, tzn jak przebiegnie w komputerze losowanie :P.
Imo gra bylaby malo ciekawa i nie wymagala takich umiejetnosci oraz zaangazowania :)

16.01.2005
23:06
smile
[66]

Panzer Jaeger [ Konsul ]

"Oczywiscie drastycznie wzrosna wymagania sprzetowe. Bez powiedzmy gf6200, 2ghz cupu jako minimum sie nie obejdzie, ale przeciez do premiery pierwszej gry ponad rok, wiec jest duzo czasu na uzbieranie na nowy hardware."
Niech mnie w d*** pocałują.

16.01.2005
23:13
smile
[67]

koksbox [ Pretorianin ]

Panzer Jaeger nie rozumiem Twojej nienawisci....

16.01.2005
23:21
smile
[68]

faloxxx [ Generaďż˝ ]

koxbox --> ja tez nierozumiem - jakiej nienawiści ?? ja tez jestem wku***** przez te wymagania ale nie widze co lub kogo mialbym nienawidziec

16.01.2005
23:35
[69]

Buczo. [ Bradypus variegatus ]

faloxx --> Przecież Ty masz GF 4800, więc kartę wydajnością porównywalną z GF 6200 tylko że nie obsługującej całej masy efektów, ale akurat wątpie by nowy CM wykorzystywał DX 9 ;)

16.01.2005
23:38
[70]

faloxxx [ Generaďż˝ ]

Buczo --> wtydź się chłopie !! 6200 to inna epoka - ta karta jest 10x mocniejsza od najmocniejszego 4Ti !!! kto ci nagadał głópot ze 6200 jest takie jak gf4.
Pozatym racz zauważyc ze 6200 to minimalne wymagania :/ to tak jakbym dzis gral w kombata na rivie :[

16.01.2005
23:49
[71]

Buczo. [ Bradypus variegatus ]

faloxx --> Nie rozśmieszaj mnie ;) 6200 to najsłabsza z najnowszych kart NVidii i zdecydowanie odstaje od 6600 czy 6800. W 3dmarku 2001 osiaga podobne rezulaty co GF4600 a raczej wątpie by panowie z BTF byli na tyle zdolni by wmontować najnowsze efekty do CMa, zresztą nie wiem w jakim celu ;)

17.01.2005
00:06
[72]

faloxxx [ Generaďż˝ ]

Buczo --> mądralo niedłógo gf4 pujdzie w odstawke i w byle jakiej nowej grze bedzie mial 4fps. Najslabsza karta z serii 6 jest duzo szybsza niz 4. A co do CM to skoro silnik powstanie za rok to nie widze innej mozliwosci jak ta ze bedzie obslogilwal DX 9 . W innym przypadku bedzie przestarzały i nic niewarty :/

17.01.2005
00:10
[73]

Buczo. [ Bradypus variegatus ]

A tak właściwie skąd Koxbox wział tą informację o GF 6200 ?? Na forum BTF nie mogę znaleźć takiej informacji :/

17.01.2005
00:22
[74]

LooZ^ [ be free like a bird ]

Buczo : Koxbox podawal to jako wlasny przyklad, a nie podany przez tworcow.

17.01.2005
00:26
smile
[75]

koksbox [ Pretorianin ]

Powiedzmy ze mam male znajomosci wsrod grafikow BTF :)

Szacuja ze wymagania CMx2 beda gdzies na poziomie Dooma 3 z naciskiem na mocny procesor, conajmniej 2gh.
GF6200 mozna ladnie podkrecic na 6600 :) bardzo sympatyczna karta.

Zrozumcie ze w chwili wydania CMx2 bedzie mialo dosc niskie wymagania w stosunku do pozostalych gier typu Unreal 3, OFP2, HL3 wiec niczym sie nie przejmujcie. To ponad 14 miesiecy czekania :d

17.01.2005
00:42
[76]

Lt Ursus [ Generaďż˝ ]

Jiser--> W CM jest już tak że nie wszyscy na raz widzą cel. W czasie trwania rundy cel widzą ci którzy go dojrzą. Myślę o sytuacjach gdy przykładowo jedzie czołg ty dostrzegasz z boku przeciwnika ale twój czołg jedzie prosto i celuje do piechoty nie wuidząc jeszcze że coś go namierza z boku. Dopiero jeżeli tura się kończy to możesz mu wydać odpowiedni rozkaz.Obawiam się że to ciężko będzie zmienić. Każde kolejne rozwiązanie może być bardziej realistyczne ale jeżeli nadal mamy widzieć całe pole bitwy to ten efekt w jakimś stopniu raczej też zostanie.

17.01.2005
00:56
smile
[77]

koksbox [ Pretorianin ]

Pokaze wam pewna ciekawostke, projekt nie zwiazany z CM!!!

Ta gra miala w 2000 r konkurowac z CM, CC i seria Steel Panthers--->

17.01.2005
00:57
[78]

koksbox [ Pretorianin ]

obrazek:

17.01.2005
00:57
smile
[79]

faloxxx [ Generaďż˝ ]

bardzo ladna gra dobrze ze nie wyszla bo napeno takie "nic" byloby konkurencją :D

17.01.2005
00:59
smile
[80]

faloxxx [ Generaďż˝ ]

Na tym obrazku najbardziej mi sie podoba przycisk "end turn" :D

17.01.2005
01:00
[81]

koksbox [ Pretorianin ]

W 2004 doczekala sie nowego, sensownego enginu 3d--->

Niestety braklo funduszy i gra nigdy nie powstanie :(

17.01.2005
08:08
[82]

RMATYSIAK [ Konsul ]

koksbox -> podaj jakies blisze dane o tej grze.

17.01.2005
09:13
[83]

Marco^^ [ Pretorianin ]

faloxx jak dla mnie niepotrzebnie narzekasz na wymagania sprzetowe. Jakie beda przekonamy sie za rok lub wiecej a grac zawsze mozna tylko na mniejszych detalach.

17.01.2005
09:18
smile
[84]

Buczo. [ Bradypus variegatus ]

faloxx --> Skąd Ty masz te rewelacje o wydajności 6200 ?? Chyba z kosmosu ;) A co do wykorzystywania DX 9c....CMBB wyszedł w 2002 roku a wykorzystywał który DX ? :]

17.01.2005
10:08
smile
[85]

T_bone [ Generalleutnant ]

kox---> ładny fotomontaż :DD Na pierwszym obrazku czołgi i mapa z CC, okopy i część interface-u ze Steel Panthers. Nie wiem tylko z której gry są te ikonki w stylu arty i end turn ;))

17.01.2005
12:04
[86]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

Drugi obrazek, to czołgi i znaczki z CM, a teren cholera wie skąd, wygląda jak Rom Total War na Rivie TNT:))

17.01.2005
18:32
[87]

Sauron_ [ Chor��y ]

A ja panowie na samą myśl o tym, że miałbym kazdego ludka (choćby tylko z kompani) samodzielnie pzresuwać, robi mi się niedobrze :) zamiast gry zrobiłoby się coś na kształt układania mozaiki - cholernie nudne i powolne.

17.01.2005
18:45
[88]

graf_0 [ Nożownik ]

Sauron, i inni -> w kwestii tych 10 ludzików, to myślę (bo nie chciało mi się szukac wątku na forum battelfrontu :)) to będzię raczej wzbogacenie graficzne niz wzbogacenie systemu logicznego gry,po prostu zamiast 3 ludzi idących do lasu będzie widocznych 10 ludzi, kilku będzie biegło z przodu a kilku z tyłu, 1 z rkm, a jeden będzie miał na chełmie znaczek dowódcy. Ja oddział trafi pod ogień wroga to żołnierze rzucą się na ziemię, może któryś zginie, ale nie dlatego że szeregowego Jona Doe trafi pojedyńczy pocisk wystrzelony przez niemieckiego Hansa strzelającego z k98, tylko dlatego że jego odziała znalazł sę pod ogniem o sile 85 i miał cover 10%.
Takie rozwiązanie pozwoliłoby na zaspokojenie potrzeb zarówno fanó realizmu batalionowego jak i poprawiło wrażenia estetyczne z gry.

17.01.2005
18:57
[89]

Kłosiu [ Senator ]


Te obrazki to jakies faki. Pierwszy zywcem sciagniety z CC3, zmontowany z okopami i czolgami z SP, drugi to pojazdy z CM, nawet im sie nie chcialo oryginalnych tekstur z BB zmienic :D. I jaki PzIVJ, kazdy widzi ze to wczesne PzIVG :)

17.01.2005
18:59
[90]

koksbox [ Pretorianin ]

Z tego co napisali wynika ze pojedynczy zolnierze beda jak w Close Combat. Kazdy bedzie oddzielnym istnieniem z osobnym morale etc, a dowodzic bedzie mozna jedynie jak w starym CM calym oddzialem.

17.01.2005
19:01
smile
[91]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Kłosiu > Zeby sprawdzic czy jest to Pz. IV G/H lub J musialbys zobaczyc jego tyleczek ;o)))).

17.01.2005
19:11
[92]

Kłosiu [ Senator ]


Wozu --> w pierwszym czolgu widac rure wydechu ;P

Ale glownie chodzilo mi o to ze to jest model PzIVG z CMBB z oryginalnymi teksturami :)

17.01.2005
19:30
[93]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Kłosiu -> Szczerze, to ja tam nic nie widze :P, ale mimo to, bankowate tlumiki byly tez montowane na wczesnych Pz. IV J. Natomiast z tej perspektywy nie powinny byc widoczne pozniejsze (rurowate) tlumiki plomieni :)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.