Marder [ Konsul ]
Forum CM: G.I. Combat - nowe screeny
Też przyznaję że już się zakochałem w tej grze. Mam wrażenie że faceci którzy ją robią byli namiętnymi graczami CM. W swojej produkcji postanowili zrobić jeszcze kilka rzeczy lepiej i dokładniej no i efekt widać. Już nie mogę się doczekać kiedy ta gra wyjdzie.
PAK [ Pretorianin ]
Ale ten system.......... Pojedyńczy żołnierze, jak będą ze sobą walczyły dwie kompanie to bedzie do oblecenia ponad stu łebków? Czy rozkazy się będzie wydawać tylko na danym poziomie organizacji (powiedzmy dla drużyny, plutonu)? A wozy bojowe? Będą formacje czy tak jak w CM, czyli kwiatek do kożucha?
Szymon [ Konsul ]
w CC też był każdy żołnierz pokazany ale dowodzenie było na poziomie drużyny
Kłosiu [ Senator ]
Moze byc fajne... Jakby jeszcze realizm byl na poziomie Operation Flashpoint to bym sie nie obrazil ;-) Ale w amerykanskiej grze to raczej niemozliwe.
RRBM [ Pretorianin ]
Oby jescze komp wytrzymał taką ilość grafiki. Czy wszystkim zależy na gragice czy na dobrej zabawie z grą? Po tych screnach mam obawy że to może być tylko wizualna uczta.
Marder [ Konsul ]
PAK ------> Z tego co widać na screenach mam wrażenie że dowodzenie będzie na poziomie drużyny ( plutonu ?). Zwróć uwagę że wszędzie widać podświetlonych jednocześnie kilku żołnierzy. To fakt, ogarnięcie tylu ludzi (kompania) byłoby nieco uciążliwe. Kłosiu -----> Wystarczy jak realizm będzie na poziomie CM, czy CC. Na screenach nie widać żadnych wskaźników stanu psychofizycznego żołnierzy. Mam nadzieję że takowe jednak tam są. RRBM -------> Na zdjęciach każda gra wygląda dobrze. Gorzej kiedy przyjdzie w nią zagrać. Miejmy nadzieję że chłopaki napisali szybki engine.
Łosiu [ Prefekt ]
OTO FAQ G.I.COMBAT - IMHO jest na co czekać Will there be a detailed psychological model for the soldiers in GI Combat? Yes the soldiers will be affected by the following psychological states. Fanatic: The soldier is acting above and beyond the call of duty. The soldier will obey any order and has a high efficiency on the battlefield. Heroic: The Soldier feels confident and is performing better than usual. He has a heightened sense of duty and performance on the battlefield. Normal: The soldier is feeling well and not under stress. He will perform normally. Hindered: The soldier is under fire, is slightly stressed but can fire back. He may not be able to carry out all orders but is able to return fire. Pinned: The soldier is hiding from heavy enemy fire but may return fire. He may not be able to move if ordered to move but will return fire at a reduced efficiency. Cower: The soldier is keeping his head down and will only fire occasionally. He will not move if ordered to move and will only fire occasionally. Panic: The soldier has his combat efficiency dramatically reduced due to enemy fire. He will not obey orders or return fire. Berserk: A berserk soldier has gone over the edge. He has lost his feelings for himself and is acting irrationally to bring about an end to his situation. A separate morale model will run concurrent with the psychological state of the soldier. Good: The soldier is obeying orders. Broken: The soldier has stopped obeying orders and may rout as more fire impacts his area. He may calm down given time, and the presence of a battlefield commander and/or his unit leader may help bring him around. Routed: This soldier has decided to make a run for it. He will rout to the nearest cover and stay there in a broken state until rallied by a leader. Will GI Combat have accurate models for weapons affects and armor penetration? Careful attention will be applied to make the GI Combat database as historically accurate as possible. Each weapon will have over forty different data entries for ballistics, rate of fire, armor penetration, etc. Will GI Combat have accurate models for vehicles, vehicle textures, and data for the vehicles? The vehicles will be modeled in 3D for all aspects of their armor including thickness, slope, and hardness. The weapons and ammunition loads will be historical representations of normal vehicles for each type in 1944. Crewmembers will be of correct number and tracked as individuals. Will there be medical troops in GI Combat? There are no plans for medics in GI Combat. That does not mean there will not be medics in GI Combat. Will there be snipers in GI Combat? Yes, two kinds in fact. There will dedicated snipers that operate on their own as trained snipers and single men that can be split off from squads to act as snipers when no trained snipers are available. What soldier weapons will be portrayed in GI Combat? Here is a list of light weapons that will be in GI Combat. Here is a list of light weapons that will be in GI Combat. Here is a list of light weapons that will be in GI Combat. American M11A (Grenade) M15 (Smoke Grenade) M9 Anti-tank (Rifle Grenade) M17 (Rifle Grenade) Satchel Charge (Explosives) .45 M1911A1 (Automatic Pistol) .30 M1903 “Springfield” (Rifle) .30 M1 (Carbine) .30 M1 “Garand” (Rifle) M1928 “Thompson” (Sub-Machinegun) M3 “Grease Gun” (Sub-Machinegun) M1918M2 “BAR” (Automatic Rifle) M1919A6 .30 cal (“Light” Machinegun) M1919A4 .30 cal (Machinegun) M2-HB (.50 cal machine gun) M1 2.36 “Bazooka” (Rocket Launcher) M2 60mm (Light Mortar) M1 81mm (Medium Mortar) 4.2 Inch chemical mortar (Heavy Mortar) M2-2 flamethrower German Handgranate (Hand Grenade) Geballte Ladung 3kg (Explosives) Geballte Ladung (Grenade Bundle) Walther P 38 (Pistol) Mauser Kar 98 k (Rifle) Mauser Kar 98 k ZF 4 (Rifle with scope) Gewehr 43 (Semi-Automatic Rifle) Maschinenpistole 40 (Sub-machinegun) Sturmgewehr 44 (Assault Rifle) Maschinengewehr 15 (Machinegun) Sturm-Maschinengewehr 34 (Assault Drum Machinegun) Sturm-Maschinengewehr 42 (Assault Drum Machinegun) Maschinengewehr 34 (Light Machinegun) Maschinengewehr 42 (Light Machinegun) schweres Maschinengewehr 34 (Heavy Machinegun) schweres Maschinengewehr 42 (Heavy Machinegun) Panzerbüchse 39 klein (Modified Anti-tank Rifle) Granatbüchse 39 gross (Modified Anti-tank Rifle) Hafthohlladung (Magnetic Anti-tank Mine) Panzerfaust 30 (Shape Charged Ant-tank Rocket) Panzerfaust 60 (Shape Charged Ant-tank Rocket) Panzerschreck (Shape Charged Ant-tank Rocket) Granatwerfer 34 (Medium Mortar) Flammenwerfer 41 (Flame Thrower) What vehicles and guns will be portrayed in GI Combat? Here is a list of just some of the vehicles in GI Combat. United States Vehicles M4A1 (75mm) Sherman (Medium Tank) M4A1 (76mm) Sherman (Medium Tank) M4A1 (105mm) Sherman (Medium Tank) M5 Stewart (Light Tank) M3 with .30 cal Machine Gun (Halftrack) M3 with .30 & .50 cal Machine Guns (Halftrack) M4 with 81mm Mortar (Halftrack) M8 (Armored Car) M20 (Armored Car) M8A1 (Light tank-howitzer) M10 (Tank Destroyer) M18 (Tank Destroyer) M36 (Tank Destroyer) United States Guns M1A1 75mm (Howitzer) 4.2" Chemical Mortar (Heavy Mortar) 57mm AT Gun (Anti-tank Gun) 3 Inch Gun (Anti-tank Gun) German Vehicles SdKfz 251 KdoWg (Command Halftrack) SdKfz 251/1 MG 42 (Machinegun Halftrack) SdKfz 251/9 7.5cm (Howitzer Halftrack) SdKfz 251/2 8cm (Mortar Halftrack) SdKfz 251/10 3.7cm (Anti-tank Halftrack) SdKfz 251/16 Flamm (Flame Thrower Halftrack) Panzer IV G 7.5cm (Medium Tank) Panzer V D 7.5cm Panther (Medium Tank) Panzer V G 7.5cm Panther (Medium Tank) Befehlspanzer V (Command Tank) Befehlspanzer IV (Command Tank) Tiger E 8.8cm (Heavy Tank) Sturmgeschütz III G 7.5cm (Tank Destroyer) Sturmhaubitze 42 10.5cm (Assault Gun) SdKfz 234/1 2cm (Armored Car) SdKfz 234/2 5cm Puma (Armored Car) SdKfz 234/3 7.5cm (Armored Car) SdKfz 231 (8-rad) 2cm (Armored Car) Hetzer 7.5cm (Tank Destroyer) Marder III 7.62cm (Tank Destroyer) German Guns Infanteriegeschütz 7.5cm (Howitzer) 3.7cm-PaK 35/36 (Anti-tank Gun) 5cm-PaK 38 (Anti-tank Gun) 7.5cm-PaK 40 (Anti-tank Gun) 8.8cm-PaK 43 (Anti-tank Gun) 8.8cm FlaK 36 (Anti-aircraft/tank Gun)
Łosiu [ Prefekt ]
A to link
Bergerus [ Pretorianin ]
Ze skrinow widac tyle, ze kreca sie stada facetow ustawionych w linie albo zbitych w kupe. Gra skupia sie na podnieceniu jakims pseudo cehcami psychicznymi zolnierza. Dla mnie wyglada to na sziciora. Proba reanimacji Close Combat w 3D. Pewnie po pierwszym pierdzie reklamowym i zachlystnieciu sie przez dzieciaki gra umrze jak wiele innych. Mam nadzieje, ze sie myle. Ale to tylko Amerykanie ;-(((((((((
Łosiu [ Prefekt ]
Czekałem na twą wypowiedź Bergerusie - zawsze pełna optymizmu i wiary :-)))
PAK [ Pretorianin ]
To ja się poczepiam: gdzie jest M-26 General Pershing i M-24 General Chafee? W małych ilościach czy nie ale wzięły udział w walkach. Nie przewidują Tygrysa II? Nie ma Jeepa? To już dziwne, szczególnie jeśli wziąć pod uwagę skąd pochodzą autorzy. I kolejna gra (po CM) która nie przewiduje użycia FG-42? Akurat falischirmgewehr-ów było chyba więcej niż Gw-43. Coś mi się wydaje, że to będzie kiła. Kaktus mi wyrośnie jak te cuda z odzielnym morale, psychologią i wyszkoleniem będą działać w praktyce.
Trael [ Konsul ]
Te cuda z morale są takie same ja w CC i nic nowego autorzy nie wymyślili. Po drugie będą tylko amerykańce i germany. Z tego co zrozumiałem akcja będzie się toczyć w 44 roku. Poza tym pewnie będzie miało zabójcze wymagania.
Trael [ Konsul ]
Chciałem jescze dodać, że sama grafika nie świadczy o grze i także myślę że to będzie klon CC w 3D, ale nie tracę do końca nadzieji
Łosiu [ Prefekt ]
Panowie zanim będziecie krtytykować radzę dobrze przeczytać - na wstępie jest zdanie "Here is a list of just some of the vehicles in GI Combat." To tyle :-)
PAK [ Pretorianin ]
W CC nigdy nie grałem, więc nie mam porównania. Ale z doświadczenia wiem, że takie skomplikowane systemy raczej nie działają najlepiej w grach. Im większy stopień komplikacji tym większe "kukuły" wyskakują. Już sobie wyobrażam jakie numery będą z "berserkerem". Żołnierzyki będą latać i walić do wszystkiego co się rusza, w tym do swoich? Bzdura. Lepiej by spróbowali wymodelować załamanie, zmęczenie bitwne.
Bergerus [ Pretorianin ]
Podziwiam twoj optymizm Losiu, ale chlopaki maja racje. Wyglada na przerobe CC. Jak zwykle bedzie to gra o akcji kilku druzyn piechoty i kupie sprzetu, ktore ustawione na krawedziach planszy zblizaja sie do siebie i strzelaja. Cale cudo bedzie polegalo na grafice i efektach. Gracze beda sie podniecali, ze widac kazdego goscia z kazdym karabinem i moze nawet ogienki u wylotu lufy. Ale bedzie to pewnie kolejna walka w stylu Westernu - goscie zblizaja sie do siebie z dwoch stron ulicy. I kto pierwszy wyciagnie. Tfu, znaczy pistolet. Jezeli w grze nie bede wiedzial po co cos robie, jezeli nie bedzie fazy rozpoznania pozycji wroga, przygotowania ogniowego, jezeli nie bede znal zadania, sytuacji u sasiadow i mozliwosci wsparcia to bedzie to zawsze gra FPP lub TPP (w dobie 3D) udajaca strategie! Bergi
Bergerus [ Pretorianin ]
Ale co tu wymagac. Nasi bracia Czesi zrobili Operation Flashpoint. Zrobili zwyklego shootera z ambicjami. Gdyby zrobili jeszcze jeden krok mielibysmy gre rewolucyjna i przelomowa. A tak mamy tylko rewelacyjna. Otoz ja jako major na polu walki moge tylko patrzec jak wszyscy lataja po polu walki. Nie ma interaktywnosci, wzywania przez radio kogokolwiek i sterowania walka. A szkoda, bo bylby to hit kilku sezonow. Chociaz, moze mozna napisac do tej gry kilka skrpcikow? Berger
oskarm [ Future Combat System ]
Panowie trochę umiaru w dzieleniu skóry na niedźwiedziu! Jescze w to nie graliście i już marudzicie. Zaczekajcie na premierę i pierwszy "raz" z tą gierką. Dopiero później się o niej wypowiedzcie.
RMATYSIAK [ Konsul ]
Jak zagramy zobaczymy. A narazie minelo na stronie 10000 odwiedzin przy 10000 moze losiu jaka nagrode ufunduje. (piwo czy cos takiego) Poz RM
Łosiu [ Prefekt ]
To 10000 odwiedzin od założenia licznika, czyli miesiąca chyba???
Marder [ Konsul ]
No proszę znowu malkontenci. Wszędzie ich pełno. Odnoszę wrażenie że niektórym to nawet CM się nie podoba. Panowie CC była jedną z najlepszych gier wojennych w małej skali taktycznej. Koronę straciła na rzecz CM. Między innymi dlatego że faceci tej gry nie rozwijali, a aż się prosiło zrobić w 3D lub rzucie izometrycznym. Bergerus -------> Co masz do CC w 3D. Wogóle grałeś kiedyś w CC. Jeżeli tak to przejście do widoku jak w CM niczego nie zmieni a jeszcze bardziej uaktracyjni rozgrywkę. Realizm, zachowanie jednostek, wsparcie, pozostaje takie samo. Zwróć uwagę na screeny. Wsparcie jest na pewno o czym świadczą ikony: działa, samolotu i statku w dolnym prawym rogu menu. Ludzie więcej optymizmu !!! PS. Że jak, zbliżają się ulicą i wyciągają gnaty ha, ha. Chyba niedawno oglądałeś " W samo południe".
Trael [ Konsul ]
Mam nadzieję, że wsparcie nie będzie takie jak w CC V raz na bitwę i to jeszcze strrasznie niecelne.
Szymon [ Konsul ]
Na tym linku jest zdjęcie na którym Amerykanie i Niemcy stoją na przeciw siebie na łace i strzelają. Jeden Amerykanin z pistoletem (oficer?) stoi jakieś 20 metrów od Niemców i schyla się żeby nikt go nie przyuważył :) Ciekawe czy mu się uda pozostać w ukryciu?
Łosiu [ Prefekt ]
EEEE tam, ten screen ma już ze 3 miechy, od tej pory dużo się zmieniło :-)
JOY [ Generaďż˝ ]
Trael a o którym wsparciu mówisz Niemców czy Aliantów. No i oczywiście chodzi ci o ostrał z możdzierzy, morza czy powietrza? Z morza ostrzał może i był niecelny ale i tak rozwalał wszystko i wszystkich :)
Trael [ Konsul ]
----> Joy o wszystkich były piekielnie niecelne jeśli wzywał je gracz po obu stronach. Jak wzywał komputer to było cholernie skuteczne.
Radzik [ Pretorianin ]
JOY, Trael ---> Ja brałem poprawkę na wiatr, więc na celność nie narzekałem ;-), ale to moje wsparcie strzelało zawsze ślepakami - raz robiłem ostrzał z morza, trafiło centralnie w bunkier, a Niemiaszki nawet się nie wystraszyli. :(
Bergerus [ Pretorianin ]
----> Marder: Jak zadajesz pytanie to postaw znak zapytania :-) CC bardzo mis ie podobalo, ale tylko CC2 i CC3. Reszta to gnioty z bledami w znajdowaniu drogi, przesuwaniu sie czolgow, ostrzale mozdzierzy i oszukiwaniu przez komputer. Poza tym w CC4 i CC5 zdarzalo sie, ze obie strony staly prawie naprzeciw siebie na malych planszach i bitwa przypominala sieczke. CC bylo swietne, ale do momentu kiedy nie odkrylem, ze jak wezme sama piechote i ze dwa dziala ppanc to piechota biegiem i w jednej kupie niszcze wszystko na planszy poza czolgami wroga, ktore rozwala artyleria lub inne srodki ppanc. Ale poza tym rzeczywiscie CC2 i CC3 byly swietne. I moze bym je chcial zobaczyc w 3D, ale kilka lat temu. Dzis system CMBO jest dla mnie o wiele prawdziwszy. ROZUMIESZ! Nie to, ze CMBO jest w 3D tylko, ze jest prawdziwsze od strzelanki CC. I przerobienie CC na 3D nic nie zmieni. W CC siekanka doprowadzala do fizycznego wybicia nieprzyjaciela. W CMBO czesto atak zalamuje sie po upadku morale we wlasnych jednostkach (chociaz i tak za malo jest ucieczek w CMBO). Pozdrawiam i smuci mnie, ze mnie, ktory wywolalem swego czasu histerie (radosna) na temat CC3 (bylem chory i mialem czas pisac na newsach) pyta sie czy gralem w te gre ;-((((((((((
BULA [ Centurion ]
------>Bergerus nie przejmuj się Marderem ,chłopak chyba nie za bardzo wie z kim rozmawia :-) Ja również jestem zdania , że CC było dobre w czesci 2 i 3 ,a pozniej nastapił "koniec" serii.I odgrzewanie teraz tego tematu w 3D bedzie niewypałem,a po screenach i tym " psychological model" nie ma co sobie za dużo obiecywać.Mam pytanie:co z NSS??? plajta? juz nie bedzie kącika Moje Boje? Pozdrowienia
Łosiu [ Prefekt ]
Kącik Moje Boje może być na CMHQ jakby ktoś pytał :-)) Czekam na teksty jakby co :-)) Berger to jak...........??
Marder [ Konsul ]
Bergerus-----> Jeśli jesteś tym gościem co myślę to po co Ci to "us". Twoje wypociny na łamach (SS) zawsze lubiłem czytać i w większości się z nimi zgadzam. Ale nawet sam musisz przyznać że na stronach SS nigdy nie pozwoliłbyś sobie na tak radykalne skrytykowanie G.I. Combat jeszcze przed premierą. PS. Co z czasopismem. Plajta ? Reaktywuje się ? Jeśli to koniec to duża strata, bo po ŚP "Gamblerze", "SS" było najlepszą merytorycznie gazetą o grach. Daj znać czy jeszcze będę miał okazje poczytać "Moje boje".
Bergerus [ Pretorianin ]
----> Marder: Czesc o Slodki.:-) Niestety jak pewnie wiesz jestem juz sklerotycznym dziadkiem. Zapomnialem hasla po tym jak Losiu zarejestrowal mnie kiedys w GOL. Ponowna rejestracja spowodowala, ze berger byl juz zablokowany i stad koncowka byc moze nawet hetycka, a co najmniej minojska :-))))))))) Co z SS nie wiem, bo nikt juz sie nigdy do mnie nie odezwal ;-(((((((( To normalne w tej branzy - znaczy takie chamstwo. Moich Bojow juz pewnie nie bedzie, ale moze mi kiedys odpali i znajde czas to napisze kilka ksiazek. A G.I. Combat pewnie bym skrytykowal pisza cartykul do SS, ale co po drodze do drukarni by z nim zrobiono i dlaczego od pewnego momentu teksty i oceny byly zmieniane to juz inna bajka. Ale najlepsze jest to, ze naczelny Waldemar czesto nawet o tym nie wiedzial. Po prostu wlazidupstwo powstawalo na nizszym szczeblu. A nawet nie wlazi... tylko to, ze swait jest cool, wiec i wszystkie gry sa cool. Taki styl myslenia bogatej mlodzierzy piszacej do gazet i majacej bogatych rodzicow. Pozdrawki
JOY [ Generaďż˝ ]
No No !! Slynny Berger tu, tez czytałem twoje wypociny na łamach SS i nawet fajne były. Mam nadzieje że znajdziesz czas na pisanie podobnych rzeczy (być może też na łamach innych gazet). Bula - juz tak jest zamieszane ze nie kumam mówicie o IV czesci CC czy o G.I.C? Przyznam szczerze że w Cc 3 cz. grałem tylko w demo i baaardzo mi sie spodobała ale cena tej gry wtedy (ok 200 zl!!!!) skutecznie mnie odstraszyła grałem tylko wiec w 4 (srednia) i 5 (kiepska) cz. CC W nich podobała mi sie tylko możliwość wykonczenia wroga poprzez odciecie go od zaopatrzenia (ale wygrywanie z kompem jest latwe jak bula z maslem) i tego, a raczej Kampani brakuje mi w CM. Czy tez wiecie moze czy w CM 2 bedzie porządna kampania i czy mozna bedzie odcinac wroga od zaopatrzenia?
Marder [ Konsul ]
Berger -----> No to wielka szkoda. A ja myślałem że zachowania o których napisałeś to zdarzają się tylko w "Polityce" czy "Gazecie wyborczej". No cóż, chyba bezpowrotnie minęły czasy kiedy czasopisma o grach tworzyli ludzie dla których ważniejsza była idea i dobra zabawa niż pieniądze i wazeliniarstwo. Pozdrawiam
RMATYSIAK [ Konsul ]
Berger milo poznac. Dziki tobie zaczolem szukac informacjo o CM. Dzieki tobie cieszylem sie nia. (dopuki mi sie cd nie rozpadl w cdromie (cholerne lg 52)). Co do Gi tego co najwazniejsz eni widac. Najwazniejsze sa algorytmy. A te dopiero wyjda w praniu. Ps Panowie sprubujcie napisac algorytm dla pojedynczego zolnieza a zobaczycie ze to nie jest takie proste.