GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

PASCAL - no i mnie zagial:P

10.01.2005
18:11
[1]

.Jacek 99. [ Senator ]

PASCAL - no i mnie zagial:P

Wtam, mam problem z programem i pomyslalem ze moze pomozecie mi znalezc blad, bo ja sie glowie i nie wiem, a pewnie przegapiam cos banalnego. Otoz program w 1 petli wczytuje "pytanie" i wykonuje reszte pentli, pozniej sa 2 pentle w ktorych jedynie wypisuje dwie linie z poczatku petli(te writeln z tekstem) i znow jest petla poprawna.

czyli wyglada to tak

Dodac (d) czy odjac (o) z kolejki?
A moze zakonczyc program? (z)
---tu dzieje sie petla---
Dodac (d) czy odjac (o) z kolejki?
A moze zakonczyc program? (z)
Dodac (d) czy odjac (o) z kolejki?
A moze zakonczyc program? (z)
Dodac (d) czy odjac (o) z kolejki?
A moze zakonczyc program? (z)
---tu petla---
Dodac (d) czy odjac (o) z kolejki?
A moze zakonczyc program? (z)
Dodac (d) czy odjac (o) z kolejki?
A moze zakonczyc program? (z)
Dodac (d) czy odjac (o) z kolejki?
A moze zakonczyc program? (z)
--petla-----

i tak dalej

Macie moze pomysl co schrzalilem? Bede wdzieczny za wszelkie sugestie. Zmienialem petle na while ale jest tak nadal.

Ps. umieszczam tylko program glowny, procedury juz sprawdzilem.

Program:

begin
inicjalizuj(k);
repeat
Writeln('Dodac (d) czy odjac (o) z kolejki?');
Writeln('A moze zakonczyc program? (z)');
read(pytanie);
if pytanie='d' then
begin
wstaw(random(MAX),k);
wyswietl(k);
writeln;
end
else
if pytanie='o' then
begin
obsluz(k);
wyswietl(k);
writeln;
end
until pytanie='z';
readln;

end.


Bede bardzo wdzieczny za pomoc.

10.01.2005
18:32
[2]

.Jacek 99. [ Senator ]

Ktos podejmie wyzwanie?

Bo boje sie ze bede zmienial caly program jak tego byka nie znajde:P

10.01.2005
18:36
[3]

.Jacek 99. [ Senator ]

dobra znalazlem, ale nie rozumiem dlaczego to ma taki wplyw

Mianowicie zamiast
read(pytanie);
trzeba bylo uzyc
readln(pytanie);


Jakim cudem to taki balagan robilo nie wiem.

20.04.2005
15:46
[4]

SZySZeC [ Legionista ]

Jedyna różnica pomiędzy read i readln jest to, że po wykonaniu read zostaje w tym samy wierszu, a po readln robi się tak jakby enter czyli przechodzi do wiersza niżej

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.