GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: dzieńdobrywieczór, a ja mam takie pytanie...

10.01.2005
10:24
smile
[1]

jaćwingus [ Pretorianin ]

Forum CM: dzieńdobrywieczór, a ja mam takie pytanie...

...w ślad za kolegą żbikiem pytam:
ponieważ jeszcze nie grałem przez TPC ślicznie poproszę o wskazówki:
1) jak sprawdzić czy mogę być hostem
2) krok po kroku połączenie z przeciwnikiem
3) inne rzeczy jeśli są ważne

cóż może ktoś podratuje laika w tej dziedzinie lub będzie chciał rozegrać partyjkę np. w CMBB?
a może jest jakiś poradnik dla niewtajemniczonych poproszę o link
Pozdr jacwingus

10.01.2005
10:38
[2]

sprezynka [ Pretorianin ]

Oto fragment z poradnika szwejosa:
-----------------
12. Jak zacząć grać w lidze CMBB / AK ?

Potrzebne jest konto mailowe i Gadu-Gadu, (do grania z ludźmi z zagranicy ICQ, lub multikomunikator z ICQ i GG, np. Miranda )

Należy się zarejestrować na CMHQ.
Potem jeżeli chcemy grać TCP/IP to najlepiej jest wejść na łącznik ( z uruchomionym GG którego numer podaj w profilu gracza) i zobacz czy są chętni.
Jeżeli chcesz grać przez PBEM to najlepiej zarejestruj się na forum GOL i załóż wątek w części forum Gol-a „Combat Mission” zwanej na CMHQ po prostu „forum CMHQ”

Zakładanie gier tcp/ip wymaga posiadania zewnętrznego numeru IP lub przekierowania portów porty 7023 i 7024. Jeżeli jest się w jakiejś sieci (np.; osiedlowej, blokowej…) można poprosić grzecznie admina o przekierowanie zewnętrzne portów 7023 i 7024. motywując to małym ruchem na tych portach - gra turowa, niewielkie pliki i z rzadka wymieniane. CM używają tylko protokołu TCP, nie posługują się UDP. Adres, który podajesz przeciwnikowi, powinien być adresem widzialnym z sieci, czyli IP serwera maskującego. Firewall zainstalowany na kompie musi mieć też te porty dla CM otwarte.

Przy graniu przez TCP/IP należy pamiętać o wyłączeniu wszystkich programów obciążających połączenie sieciowe (szczególnie wszelkich p2p, serwerów ftp… ) gdyż ich równoległe używanie często powoduje zerwanie połączenia w grze. Przeglądarkę internetową również warto zamknąć, tak by całe łącze służyło do transmisji pakietów CM.

Granie przez PBEM niesie ze sobą ryzyko oszustwa przy generowaniu mapy. Niestety gracz tworzący pierwszy plik może go załadować u siebie i obejrzeć teren. Najlepiej więc całość gry przeprowadzić na TCP/IP.

W bitwie TCP/IP podstawową przewagą nad PBEM-em jest to, ze w swoich posunięciach widzisz ciągłość. TCP/IP to też oddziaływanie psychologiczne, intensywność emocji walki niedostępna przy rozgrywce PBEM-owej. Czynnik „morale” gracza ma większe znaczenie.
No i będąc początkującym graczem łatwiej jest przełknąć przegraną które trwa 2-4 godziny a nie przegraną ciągnącą się mailami miesiąc lub dwa czasu.
Większość czołówki graczy CMHQ to ludzie grający dużo przez TCP/IP.
Ten typ gry gwarantuje najszybszy wzrost doświadczenia i poziomu gry. Pozwala szybko zweryfikować własne taktyki i po analizie wyników dokonać sensownych korekt.
------------------------------

Całość w linku poniżej.

BTW: jaćwingus, my mamy chyba grać w BB? Odezwij się mejlowo.

10.01.2005
11:09
smile
[3]

jaćwingus [ Pretorianin ]

sprezynka-->pięknie dziękuję
a jeśli mogę to jeszcze zapytam:
co zrobić jeśli chcę zagrać TPC z przeciwnikiem bez użycia łącznika
czyli powiedzmy że już się ugadałem co do dnia, godziny i co dalej czy w połączeniu z oponentem wpisuję IP przeciwnika?
ewentualnie co dalej , czego mogę się spodziewać. Wolałbym uniknąc takiej sytuacji że druga strona czeka na mnie a ja bezskutecznie prubuję nawiązać łączność.
czy mój IP jest ważny dla przeciwnika?

10.01.2005
11:20
smile
[4]

BukE [ Majster ]

Ustaw sie z nim na jakas godzine i zagadaj na GG. Wtedy stawiasz serwer, podajesz mu IP i mowisz : "Pakuj sie bejbe" :-)
Zadna rewelacja. :-)

10.01.2005
11:21
[5]

BukE [ Majster ]

Dodam jeszcze, ze poprzez GG jestes z nplem w ciaglym kontakcie. Np. nie moze sie połączyc to minimalizuje gre i pisze, ze cos sie spsuło.

10.01.2005
11:23
[6]

Mały Miś [ Konsul ]


jaćwingus ---> jeśli jesteś hostem to podajesz przeciwnikowi swój IP w przeciwnym wypadku czekasz na IP przeciwnika i wpisujesz jego numer. Użycie GG lub innych komunikatorów jest bardzo pomocne, najczęściej to właśnie przez GG podaje przeciwnikowi swój numer IP

10.01.2005
11:34
[7]

Rah V. Gelert [ Generaďż˝ ]

IP na GG lepiej podawac stosujac zamiast kropek spacje - czyli zamiast 10.0.12.126 10 0 12 126
z kropkami czasami na GG potrafi nie wyswietlic twojemu rozmowcy, co moze stworzyc tragiczno/komiczne sytuacje ;-)

10.01.2005
11:38
[8]

Mały Miś [ Konsul ]


Rah V. Gelert ---> ip oraz adresy email nie wyświetlają się w GG wówczas, gdy rozmówca nie ma Cię dodanego do listy kontaktów

10.01.2005
12:34
[9]

Rah V. Gelert [ Generaďż˝ ]

Mały Miś - moze i tak, nie sprawdzalem. Ale wole dmuchac na zimmne i zawsze podaje bez kropek, za spacjami.

10.01.2005
14:02
smile
[10]

jaćwingus [ Pretorianin ]

dzięki panowie i panie czas spróbować w praktyce
Pozdr jacwing

10.01.2005
22:52
smile
[11]

Dziarmaga [ Konsul ]

Hej!
Doceniam wartosc komunikatro w trakcie nawiazywania walki by TCP - ale jednocześnie ostrzegam - zbyt częsta przełączanie okna gry i komunikatora (np. postawiłeś grę i nie mozesz sie doczekać aż przeciwnik wejdzie - więc go pospieszasz co rusz na gg) moze spowodowac błedy w wyświetlaniu gry... najczęściej brakuje dolnego paska operacyjnego...
acha i sprawa z innej beczki: jak ktos ma myszkę optyczną - to zdaża się że się "zawiesza" - nie panikowac - tylko wyjąć i włożyć wtyczkę (z tyłu komputera, a raczej obudowy) i grać dalej :)
pzdr :)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.