GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Gwarancja międzynarodowa ?

08.01.2005
20:42
[1]

szakalaka [ Pretorianin ]

Gwarancja międzynarodowa ?

Witam

Mam prośbę może wiecie jakie firmy , produkujące sprzęt komputerowy, mają gwarancję międzynarodową ??. Dokładnie chodzi o to że sprzęt był by kupiony w USA i czy w Polsce ważna by była gwarancja? . Wiem że Toshiba taką gwarancję honoruje :). Proszę napiszcie jeżeli wiecie jakie firmy mają taką gwarancję.

Pozdrawiam

08.01.2005
22:39
smile
[2]

a.i.n... [ Kenya believe it? ]

Niestety chyba będziesz musiał sam się dowiedzieć jaką konkretne firmy maja politykę w tej kwestii.

W każdym razie uczulam na jedno:
niektóre firmy nie uznają gwarancji worldwide/międzynarodowej/czy_jak_tam_jeszcze_je_nazywają jeśli sprzęt nie wjechał legalnie na teren UE (obszaru celnego UE).
Ponieważ na sprzęt komputerowy z USA nie ma cła, chodzi tylko o zapłacenie VATu. Wystarczy zapłacić VAT w ktorymkolwiek kraju Unii.

Są też firmy, które gwarancji typu worldwide udzielają np. tylko na sprzęt przenośny (i precyzyjnie określają co to znaczy: sprzęt działający autonomicznie bez zasilania z sieci). Wtedy kupując komputer stacjonarny i przywożąc go zza oceanu jesteś zdany na płatny serwis. Albo wysyłanie sprzętu do serwisu gwarancyjnego w USA. Na swój koszt oczywiście.

Generalnie jeśli z gwarancją na sprzęt ze Stanów mogą być tego typu problemy, trzeba poważnie przekalkulować opłacalność zakupu sprzętu w Stanach.

Jeśli często tam latasz/bywasz i serwisowanie go tam nie jest problemem - nie ma się czego bać.

W przeciwnym przypadku może być lepiej nawet kupić sprzęt w Polsce.

Kupisz laptopa bez gwarancji ważnej w Polsce, padnie matryca albo płyta główna i jesteś w plecy o wiele więcej niż różnica zakupu między USA a Bolandą :)

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-01-08 22:38:55]

08.01.2005
22:41
[3]

wysiu [ ]

Na pewno Acer ma miedzynarodowa gwarancje, 1 rok.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.