GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Pytanie do panów gitarowców nt. jednego chwytu .

06.01.2005
21:46
smile
[1]

Arcy Hp [ Pan i Władca ]

Pytanie do panów gitarowców nt. jednego chwytu .

Teraz własnie ucze sie kolęd z tabulatur i mam problem z jedną z nich . Gram obecnie "Silent Night" i nie rozumiem co mam zrobić bo zagraniu chwytu Em. Tutaj macie całą kolejność :

[D7 Em Em/C#]

D7 rozumiem Em rozumiem ale co znaczy do diaska Em/C# ?!

Prosze o wytłumaczenie drodzy golowicze :/

Pozdrawiam!

06.01.2005
21:48
[2]

Chacal [ ? ]

to jest o ile sie nie myle Cis, czyli zagranie o ton wyzej

06.01.2005
21:50
smile
[3]

Arcy Hp [ Pan i Władca ]

Chacal ---> czyli jak miałbym podnieść o ton wyżej ? :/

06.01.2005
21:53
[4]

BIGos [ bigos?! ale głupie ]


zagrać chwyt Cis :)
znajdź sobie w internecie ten akord

gra sie tak:

E 0
B 0
G 0
D 2
A 4
E x

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-01-06 21:56:01]

06.01.2005
22:36
smile
[5]

Arcy Hp [ Pan i Władca ]

Dzięki Bigos :-) Nie brzmi mi to jak pół tonu wyżej ale Cis-a już gram :D


Pozdro :-)

06.01.2005
22:43
[6]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Jest stały wątek gitaromaniacki.

Ogólnie oznaczenie Em/C# czyta się jako molowy akord E z dodanym basowym dźwiękiem c# (cis). W przypadku gitar, ten dodany dźwięk basowy najczęściej zastępuje jeden z dźwięków basowych triady akordu.
Zapisanie Em/C# tym się różni od Em6, że w drugim przypadeku tenże dźwięk cis dodałoby się (zwykle) powyżej triady akordu.

06.01.2005
22:45
[7]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Aha, a samo Em/C# może wyglądać tak jak BIGos opisał. Może, ale nie musi ;p

06.01.2005
22:51
smile
[8]

BIGos [ bigos?! ale głupie ]


głębokie braki w teorii muzycznej mi świecą po oczach :)

06.01.2005
22:54
smile
[9]

Arcy Hp [ Pan i Władca ]

jiser ----> a jakiegoś linka na ten wątek możesz podać?

06.01.2005
22:57
[10]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Jak sam siebie przeczytałem, to stwiedzam że niekoniecznie da się to prosto zrozumieć. Może lepiej będzie opisać na przykładach :|

.. Em .. Em/C# .. Em6
.. 0 ...... 0 .......... 0 .....
.. 0 ....... 0 .......... 2 .....
.. 0 ....... 0 .......... 0 .....
.. 2 ....... 2 .......... 2 .....
.. 2 ....... 4 .......... 2 .....
.. 0 ...... (0) ........ 0 .....

To, co zmieniło się w drugim i trzecim akordzie w porównaniu do pierwszego, to zamiana jednego z podstawowych dźwięków akordu (w tym przypadku - h) na dźwięk dodany do akordu - cis. W drugim akordzie cis jest wśród dźwięków basowych, w trzecim - wśród wiolinowych.

Tyle filozofii.

06.01.2005
23:02
[11]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Niespecjalnie.
To znaczy - nie podam, bo nie znam. Teorii muzyki uczyłem się z książek :)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.