GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: Regulamin ligi CMBB - prace remontowo-konserwatorskie

04.01.2005
17:13
[1]

Pejotl [ Senator ]

Forum CM: Regulamin ligi CMBB - prace remontowo-konserwatorskie

Wersja robocza
***

Regulamin

Rejestracja gracza
* Jedna osoba może zarejestrować się w serwisie tylko raz. Złamanie tej reguły powoduje usunięcia wszystkich kont tego gracza z ligi a może skutkować całkowitym zablokowaniem dostępu do serwisu.
* Zarejestrowany gracz może brać udział w rozgrywkach każdej z lig: CMBO, CMBB, CMAK

Jak zaczynać walkę
* Przed rozpoczęciem rozgrywki Gracze ustalają między sobą jej warunki: wielkość punktową, rok i miesiąc, rodzaj terenu, pogodę itp., sposób rozgrywania (PBeM czy TCP/IP). W przypadku gier PBEM powinni określić także akceptowalne tempo pojedynku (przybliżoną liczbę plików wymienianych dziennie/tygodniowo)
* Przed rozpoczęciem bitwy Gracze powinni jasno umówić się czy rozgrywka obwarowana jest dodatkowymi warunkami (np. czy jest zgodna z Kodeksem Honorowym - patrz Aneks nr 2 do niniejszego regulaminu)
* W przypadku rozgrywania walki przez TCP/IP gracz ma obowiązek:
o informować przeciwnika o możliwych problemach technicznych które moga wpłynąć na przebieg gry (np. zawieszenie się komputera)
o w przypadku przerwania gry zachować ostatni zapis rozgrywki
* Rozpoczęte rozgrywki PBEM zaleca się niezwłocznie zarejestrować jako walkę w toku - ma to później wpływ na obliczanie wyniku.

Zakłócenia przebiegu walk
* W przypadku powaznych opóźnień (powyżej 1 tygodnia) w grach PBEM gracz powinien zawiadomić swojego przeciwnika (przeciwników) o chwilowej niemożności odpisywania i wyznaczyć datę wznowienia walki
* W przypadku zrywania połączenia w grach TCP/IP podczas, którego jeden z graczy dwukrotnie (w dwu różnych turach) traci możliwość wydawania rozkazów ma prawo domagać się rozpoczęcia walki od nowa - jednak z prawa tego musi skorzystać od razu.

Ograniczenia w rozgrywaniu walk
* Para graczy może rozegrać nie więcej niż 4 gry ligowe w ciągu 60 dni
* Gracz nie może rozegrać z jednym przeciwnikiem więcej niż 30% swoich gier ligowych w jednej wersji gry (limit obowiązuje dopiero powyżej 4 walk rozegranych z jednym przeciwnikiem)
* Gracz który rozegrał w lidze mniej niż 4 walki może toczyć rozgrywki ligowe wyłącznie z graczami którzy rozegrali nie więcej niż dziesięć walk. Przy sprawdzaniu powyższego limitu uwzględnia się wszystkie zarejestrowane walki ligowe oraz sparingowe we wszystkich wersjach (BO, BB, AK) gry.
* Walki sparringowe nie podlegają żadnym limitom

Zakończenie walki
* Walka może skonczyć się na cztery sposoby: 1) poprzez dogranie do końca, 2) poprzez zgodę na zawieszenie broni (CF), 3) poprzez umówienie się co do wyniku w sytuacjach raczej oczywistych, 4) poprzez poddanie się. Gracze nie powinni nadużywać mozliwości umawiania się przed zakończeniem gry co do jej wyniku - należy pamiętać że zarówno wynik jak i przynależność flag pokazywane są tylko w przybliżeniu. Jeśli gracze umawiają się na zakończenie walki przez CF i nagle okazuje się że jedna z flag zmienia przynależność (albo staje się neutralna) w stosunku do tego co było widać w trakcie gry - nie powinni sie dziwić i poprawiać osiągniętego wyniku na czyjąś korzyść.
* W przypadku kiedy jedna ze stron nie może dokończyć walki z ważnych przyczyn obiektywnych - drugi z graczy nie powinien wykorzystywać tej sytuacji dla osiągnięcia nadmiernych korzyści (np. domagania sie Total Victory w dopiero co zaczętej walce).
* Zaczęte walki powinny być kończone - uchylanie się bez powodu przed dokończeniem walki jest niedopuszczalne.

Rejestracja wyniku
* Po zakończeniu pojedynku ligowego jeden z Graczy (wygrywający, o ile Gracze nie umówią się inaczej) rejestruje wynik i powiadamia o tym swojego przeciwnika, który ma obowiązek jak naszybciej wynik zatwierdzić. Punktacja ligowa zostanie zaktualizowana po potwierdzeniu wyniku. Obaj gracze mają obowiązek uważnego sprawdzenia czy parametry bitwy zostały prawidłowo wpisane.

Tabele ligowe
* Gracze są podzieleni na trzy grupy:
o Grupa Pierwsza
o Grupa Druga
o Grupa Eliminacyjna
Do Grupy Eliminacyjnej należą wszyscy gracze którzy rozegrali mniej niż 4 walki ligowe. Sposób podziału pozostałych graczy na Grupę Pierwszą i Grupę Drugą określają moderatorzy na podstawie obserwacji wyników.
* Gracz, który przez dłuższy czas nie rejestruje walk może zostać usunięty z tabeli ligowych (ale nie z tabeli wszechczasów), ale nie znaczy to że jego dane zostały trwale usunięte. Gdy po tej przerwie zarejestruje wyniki dwóch gier - znowu zostanie uwzględniony w tabeli, z całym dotychczasowym dorobkiem.

Moderator ligi ma zawsze rację
* Wszystkie przypadki nie objęte niniejszym regulaminem będą rozstrzygane przez moderatorów. Decyzja moderatorów jest ostateczna.
* Aktualnie moderatorami ligi są Dexter, Zip i Szymon



Aneks nr 1
Punktacja w lidze

Punktacja i wzorki wzięły się z istniejących rozwiązań w ligach karcianych. Wygranie (czy nawet remis) z osobą o wysokim rankingu możemy zarobić więcej niż za grę z osobą z małą liczbą punktów rankingowych. Osoby, które nie rozegrały jeszcze ani jednej gry startują z rankingiem 0, później zmienia się on po każdej rozgrywce wg. wzoru (liczymy oczywiście każdemu graczowi z osobna): wzór gdzie:

[TU BĘDZIE RYSUNEK Z WZOREM]


* N = nowy ranking
* S = stary ranking
* K = współczynnik K, czyli odzwierciedlenie "wagi" meczu
wielkość
scenariusza K
do 400 1
500 - 900 14
1000 - 1250 20
1500 25
2000 30
3000 45
więcej 50
* W = wynik:
Wynik "W" dla zwycięzcy "W" dla pokonanego
Total Victory 1,5 0
Major Victory 1,2 0,1
Tactical Victory 1,0 0,25
Minior Victory 0,8 0,4
Draw 0,5 0,5
* P = stary ranking przeciwnika

Wyniki zaokrąglane do dwóch miejsc po przecinku.


Aneks nr 2 - Kodeks Honorowy
Jeśli gracze umawiają się na grę według Kodeksu Honorowego powinni unikać następujących zachowań:

* Nie nalezy używać załóg rozbitych pojazdów (rozbitego sprzętu) do działań ofensywnych. Za działania ofensywne uważa się: udzial w ataku na pozycje wroga, udział w ruchu naprzód w szeregach piechoty lub samodzielnie, ruch w celu rozpoznania terenu i inne aktywne działania mogące doprowadzić do kontaktu z wrogiem. Za działania dopuszczalne uznaje się - ustawienie załogi przy zdobytej fladze w celu jej obrony (i ew. walka w obronie tej flagi), ustawienie załogi za własnymi liniami na flance w celu obserwacji terenu. Załogi będące w składzie grupy wojska znajdującej się w okrążeniu mają prawo wziąć udział w walce w celu wyjścia z okrążenia.

* Nie nalezy stosować metody walki polegającej na rozpaczliwym biegu piechoty lub jazdy pojazdami w ostatniej turze do flagi w celu jej przejściowego zdobycia lub neutralizacji. Ograniczenie nie dotyczy posuwania się w normalnej walce w stronę flagi a jedynie ataków "kamikaze".

04.01.2005
17:32
[2]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Ostatni warunek powinien dotyczyc tylko BO Jezeli w BB albo AK ktos gra na fixed - to sam sie prosi o atak na flage :-)

04.01.2005
18:07
[3]

Nigguz [ Chor��y ]

a co ja mam zrobic jak Sir_K nie odpowiada mi na maile od jakiegos miesiaca i wogole znikl ??

04.01.2005
18:11
[4]

Pejotl [ Senator ]

Nigguz -> zgłaszać do moderatora ligi

06.01.2005
16:14
smile
[5]

Zelnik [ Centurion ]

Pejotl--->"Kodeks Honorowy" chyba niejest w pełni napisany. Będzie coś jeszcze?? Trwają jakieś dyskusje??

06.01.2005
16:24
[6]

Pejotl [ Senator ]

Zelnik -> dyskusje są tutaj: https://www.gry-online.pl/cm/cm_s043.asp?ID=3189183&N=1

06.01.2005
18:10
[7]

Lt Ursus [ Generaďż˝ ]

Tak na marginesie to chyba wskazane byłoby określenie co oznacza nowy i stary ranking bo pojęcia te są nieco mętne i nie wiadomo o co chodzi i jakie wartości liczbowe podstawiać licząc samemu.

07.01.2005
08:59
smile
[8]

Generał SJU [ Pretorianin ]

Ursus---> stary ranking to ilość Twoich/przeciwnika punktów w lidze w momencie rejestracji bitwy a nowy to Twoja ilość po dodaniu zdobytych w tej bitwie punktów.
Prześlę Ci na mail'a gotowy arkusz liczący punkty

07.01.2005
09:08
smile
[9]

Generał SJU [ Pretorianin ]

Jeżeli ktoś jeszcze chciałby taki arkusz to niech da znać. Arkusz jest oczywiście w Excel'u

07.01.2005
11:32
smile
[10]

jp2 [ Generaďż˝ ]

->Pejotl

no to jak juz porządkujesz rzeczy oczywiste dla starych i "przekombinowabne" dla młodych to mam 1 sprawę:


* Gracze są podzieleni na trzy grupy:
o Grupa Pierwsza
o Grupa Druga
o Grupa Eliminacyjna
Do Grupy Eliminacyjnej należą wszyscy gracze którzy rozegrali mniej niż 4 walki ligowe. Sposób podziału pozostałych graczy na Grupę Pierwszą i Grupę Drugą określają moderatorzy na podstawie obserwacji wyników.
* Gracz, który przez dłuższy czas nie rejestruje walk może zostać usunięty z tabeli ligowych (ale nie z tabeli wszechczasów), ale nie znaczy to że jego dane zostały trwale usunięte. Gdy po tej przerwie zarejestruje wyniki dwóch gier - znowu zostanie uwzględniony w tabeli, z całym dotychczasowym dorobkiem.


podział na grupy jest reliktem epoki błędów i wypaczeń ;) kiedyś słuzyły do określania kto z kim "powninien", teraz mamy programową blokadę. zatem: wyciąć, uprościć regulamin :)

07.01.2005
22:57
smile
[11]

Pejotl [ Senator ]

Zgłoszone postulaty do tej pory:
w BO - Nie wolno kupować SdKfz 7/1 i 7/2.
do Kodeksu H.
w BO - celowe podpalanie terenu w celu uniemozliwienia przejscia wrogowi.

problem -> jak uwzględnić w regulaminie problem zrywania połączeń w grach TCP/IP?

jp2 -> ja nie zmieniam ligi tylko regulamin :) Skoro w lidze są te grupy to i w regulaminie.

15.01.2005
23:34
smile
[12]

Pejotl [ Senator ]

Wersja robocza 1_1 (uniwersalna dla wszystkich lig)
***

Regulamin

Rejestracja gracza
* Jedna osoba może zarejestrować się w serwisie tylko raz. Złamanie tej reguły powoduje usunięcia wszystkich kont tego gracza z ligi a może skutkować całkowitym zablokowaniem dostępu do serwisu.
* Zarejestrowany gracz może brać udział w rozgrywkach każdej z lig: CMBO, CMBB, CMAK

Jak zaczynać walkę
* Przed rozpoczęciem rozgrywki Gracze ustalają między sobą jej warunki: wielkość punktową, rok i miesiąc, rodzaj terenu, pogodę itp., sposób rozgrywania (PBeM czy TCP/IP). W przypadku gier PBEM powinni określić także akceptowalne tempo pojedynku (przybliżoną liczbę plików wymienianych dziennie/tygodniowo)
* Przed rozpoczęciem bitwy Gracze powinni jasno umówić się czy rozgrywka obwarowana jest dodatkowymi warunkami (np. czy jest zgodna z Kodeksem Honorowym - patrz Aneks nr 2 do niniejszego regulaminu). W grach CMBO domyślnie stosuje się zakaz kupowania SdKfz 7/1 i 7/2.
* W przypadku rozgrywania walki przez TCP/IP gracz ma obowiązek:
o informować przeciwnika o możliwych problemach technicznych które moga wpłynąć na przebieg gry (np. zawieszenie się komputera)
o w przypadku przerwania gry zachować ostatni zapis rozgrywki
* Rozpoczęte rozgrywki PBEM zaleca się niezwłocznie zarejestrować jako walkę w toku - ma to później wpływ na obliczanie wyniku.

Zakłócenia przebiegu walk
* W przypadku powaznych opóźnień (powyżej 1 tygodnia) w grach PBEM gracz powinien zawiadomić swojego przeciwnika (przeciwników) o czasowej niemożności odpisywania i wyznaczyć datę wznowienia walki
* W przypadku zrywania połączenia w grach TCP/IP, o ile nie ma to miejsca w ostatnich turach, po trzecim zerwaniu gracz bardziej poszkodowany (który stracił mozliwość wydawania rozkazów, lub dla którego wynik przeliczonej od nowa tury był niekorzystny) może domagać się anulowania gry, o ile przyczyna zerwania połączenia nie leżała po jego stronie. (#do wyjaśnienia - czy na pewno widać z której strony zerwane zostało połączenie?#).

Ograniczenia w rozgrywaniu walk
* Para graczy może rozegrać nie więcej niż 4 gry ligowe w ciągu 60 dni
* Gracz nie może rozegrać z jednym przeciwnikiem więcej niż 30% swoich gier ligowych w jednej wersji gry (limit obowiązuje dopiero powyżej 4 walk rozegranych z jednym przeciwnikiem)
* Gracz który rozegrał w lidze mniej niż 4 walki może toczyć rozgrywki ligowe wyłącznie z graczami którzy rozegrali nie więcej niż dziesięć walk. Przy sprawdzaniu powyższego limitu uwzględnia się wszystkie zarejestrowane walki ligowe oraz sparingowe we wszystkich wersjach (BO, BB, AK) gry.
* Walki sparringowe nie podlegają żadnym limitom

Zakończenie walki
* Walka może skonczyć się na cztery sposoby: 1) poprzez dogranie do końca, 2) poprzez zgodę na zawieszenie broni (CF), 3) poprzez umówienie się co do wyniku w sytuacjach raczej oczywistych, 4) poprzez poddanie się. Gracze nie powinni nadużywać mozliwości umawiania się przed zakończeniem gry co do jej wyniku - należy pamiętać że zarówno wynik jak i przynależność flag pokazywane są tylko w przybliżeniu. Jeśli gracze umawiają się na zakończenie walki przez CF i nagle okazuje się że jedna z flag zmienia przynależność (albo staje się neutralna) w stosunku do tego co było widać w trakcie gry - nie powinni sie dziwić i poprawiać osiągniętego wyniku na czyjąś korzyść.
* W przypadku kiedy jedna ze stron nie może dokończyć walki z ważnych przyczyn obiektywnych - drugi z graczy nie powinien wykorzystywać tej sytuacji dla osiągnięcia nadmiernych korzyści (np. domagania sie Total Victory w dopiero co zaczętej walce).
* Zaczęte walki powinny być kończone - uchylanie się bez powodu przed dokończeniem walki jest niedopuszczalne. Gracz stosujący takie praktyki może zostac usunięty z ligi.

Rejestracja wyniku
* Po zakończeniu pojedynku ligowego jeden z Graczy (wygrywający, o ile Gracze nie umówią się inaczej) rejestruje wynik i powiadamia o tym swojego przeciwnika, który ma obowiązek jak naszybciej wynik zatwierdzić. Punktacja ligowa zostanie zaktualizowana po potwierdzeniu wyniku. Obaj gracze mają obowiązek uważnego sprawdzenia czy parametry bitwy zostały prawidłowo wpisane.

Tabele ligowe
* Gracze są podzieleni na trzy grupy:
o Grupa Pierwsza
o Grupa Druga
o Grupa Eliminacyjna
Do Grupy Eliminacyjnej należą wszyscy gracze którzy rozegrali mniej niż 4 walki ligowe. Sposób podziału pozostałych graczy na Grupę Pierwszą i Grupę Drugą określają moderatorzy na podstawie obserwacji wyników.
* Gracz, który przez dłuższy czas nie rejestruje walk może zostać usunięty z tabeli ligowych (ale nie z tabeli wszechczasów), ale nie znaczy to że jego dane zostały trwale usunięte. Gdy po tej przerwie zarejestruje wyniki dwóch gier - znowu zostanie uwzględniony w tabeli, z całym dotychczasowym dorobkiem.

Fair Play
* Liga ma służyć rozrywce a nie rywalizacji na śmierć i zycie. Gracze poświęcają swój czas aby wspólnie dostarczyć sobie intelektualnej rozrywki - dlatego powinni odnosić sie do siebie z minimum szacunku i przynajmniej odrobiną uprzejmości. Wyniki dotychczasowych walk ani pozycja w lidze nie są podstawą do deprecjonowania niczyjej osoby czy wyrażania ostentacyjnego lekceważenia i innych złośliwych i nieeleganckich zachowań.
*W przypadkach spornych nalezy uwzględnić że przeciwnik może widzieć całą sytuację inaczej, mógł się pomylić lub czegoś nie zrozumieć. W takich sytuacjach nie nalezy zaczynać dyskusji od zarzucania przeciwnikowi oszustwa i używania wobec niego słów obelżywych.
*W przypadku posiadania wątpliwości co do tego czy dane zachowanie należy uznać za sprzeczne z zasadami fair play, albo z regulaminem, gracz powinien przedstawić sytuacje na Forum CM, gdzie może liczyć na opinie graczy bardziej doświadczonych.

Moderator ligi ma zawsze rację
* Wszystkie przypadki nie objęte niniejszym regulaminem będą rozstrzygane przez moderatorów. Decyzja moderatorów jest ostateczna.
* Aktualnie moderatorami ligi są Dexter, Zip i Szymon



Aneks nr 1
Punktacja w lidze

Punktacja i wzorki wzięły się z istniejących rozwiązań w ligach karcianych. Wygranie (czy nawet remis) z osobą o wysokim rankingu możemy zarobić więcej niż za grę z osobą z małą liczbą punktów rankingowych. Osoby, które nie rozegrały jeszcze ani jednej gry startują z rankingiem 0, później zmienia się on po każdej rozgrywce wg. wzoru (liczymy oczywiście każdemu graczowi z osobna): wzór gdzie:

[TU BĘDZIE RYSUNEK Z WZOREM]


* N = nowy ranking (po walce)
* S = stary ranking (przed walką)
* K = współczynnik K, czyli odzwierciedlenie "wagi" meczu
wielkość
scenariusza K
do 400 1
500 - 900 14
1000 - 1250 20
1500 25
2000 30
3000 45
więcej 50
* W = wynik:
Wynik "W" dla zwycięzcy "W" dla pokonanego
Total Victory 1,5 0
Major Victory 1,2 0,1
Tactical Victory 1,0 0,25
Minior Victory 0,8 0,4
Draw 0,5 0,5
* P = stary ranking przeciwnika

Wyniki zaokrąglane do dwóch miejsc po przecinku.


Aneks nr 2 - Kodeks Honorowy
Jeśli gracze umawiają się na grę według Kodeksu Honorowego powinni unikać następujących zachowań:

* Nie nalezy używać załóg rozbitych pojazdów (rozbitego sprzętu) do działań ofensywnych. Za działania ofensywne uważa się: udzial w ataku na pozycje wroga, udział w ruchu naprzód w szeregach piechoty lub samodzielnie, ruch w celu rozpoznania terenu i inne aktywne działania mogące doprowadzić do kontaktu z wrogiem. Za działania dopuszczalne uznaje się - ustawienie załogi przy zdobytej fladze w celu jej obrony (i ew. walka w obronie tej flagi), ustawienie załogi za własnymi liniami na flance w celu obserwacji terenu. Załogi będące w składzie grupy wojska znajdującej się w okrążeniu mają prawo wziąć udział w walce w celu wyjścia z okrążenia.

* Nie nalezy stosować metody walki polegającej na rozpaczliwym biegu piechoty lub jazdy pojazdami w ostatniej turze do flagi w celu jej przejściowego zdobycia lub neutralizacji. Ograniczenie nie dotyczy posuwania się w normalnej walce w stronę flagi a jedynie ataków "kamikaze".

* Nie należy stosować miotaczy ognia w celu podpalania gruntu i lasów. Miotacze moga być stosowane przeciw jednostkom wroga i przeciw budynkom.

16.01.2005
00:23
smile
[13]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

A jaka różnica jest między płonącym domkiem a płonacym laskiem :-)
O ile mnie pamieć nie myli to w jakims oficjalnym poradniku do CM (angielskim) -radzono by podpalać zboże itp.
bo w zbożu moskal stoi :-))

16.01.2005
00:24
[14]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

A jaka różnica jest między płonącym domkiem a płonacym laskiem :-)
O ile mnie pamieć nie myli to w jakims oficjalnym poradniku do CM (angielskim) -radzono by podpalać zboże itp.
bo w zbożu moskal stoi :-))

16.01.2005
00:33
[15]

Pejotl [ Senator ]

mgk -> w walkach miejskich stosowano podpalanie domów....chyba..... ale nie słyszałem o podpalaniu zboża bo w zbożu moskal stoi :)

16.01.2005
00:35
smile
[16]

jiser [ generał-major Zajcef ]

mgk ~~>
Taka, że na pole na którym stoi (nie zajmujący całego pola) domek, można wejść, a na pole z płonącym lasem - nie.

Nie najszczęśliwszym rozwiązaniem jest zakaz jakiegokolwiek użycia miotaczy poza wymienionymi przypadkami ...
ale ja i tak nie gram ligi, to mi - przysłowiowo - wisi ];>

16.01.2005
09:21
[17]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Otóż to Jisser , otóż to :-) ja generalnie jestem przeciw tworzeniu nowych regulaminów gry - (poza tymi zabugowanymi pojazdami)

16.01.2005
09:51
smile
[18]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

A jak będą podpalać dom -te w którym mieszkasz ?
i przypadkiem podpalą ogródek (scattered trees) ? to co ??? awanturka na forum ?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę że Honorowy Kodeks pomysłu Pejotla jest niezłym rozwiązaniem - >
ale musi być dołożona pierwsza zasada:
1) Gracze CMHQ nie obrażają innych graczy - a spory rozstrzyga się polubownie za pomoca arbitra

16.01.2005
09:54
[19]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

~Ups - nieprecyzyjnie się wyraziłem -> punkt Fair Play z regulaminu - > powinien być pierwszym punktem kodeksu Honorowego -> pewnie powinien być i tu i tu

16.01.2005
09:55
smile
[20]

Generał SJU [ Pretorianin ]

Pejotl---> wyrazy uznania za spójny i jasny regulamin. Moje uwagi: w punktach dot. Fair Play zamieniłbym jednak lub wyrzucił słowo "minimum" (przy szacunku). Kształtujmy postawy ludzi, odnośmy się do siebie z maksimum szacunku:).
A w Kodeksie jakoś nie mogę zrozumieć argumentów za zakazem podpalania pól i lasów. To sztuczne ograniczenie i nie wiem czemu ma służyć. Nie jest niezgodne z realizmem - las można podpalić tak samo jak domek.

16.01.2005
11:37
[21]

Buczo. [ Bradypus variegatus ]

Pejotl --> A Wietnam to co ?? Powiedz amerykanom że podpalanie dżungli i do tego z powietrza było zagraniem niehonorowym :P
A co do scattered trees to wcale nie jest tak łatwo je podpalić, można zużyć nawet połowę amunicji w Waspie i nic się nie stanie.

16.01.2005
13:08
[22]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Podpalanie lasów pojawiło się jeszcze na początku Wojny Ojczyźnianej. Ale zarówna tam jak i w Wietnamie nie było flag, do których dostęp mógł być zablokowany pożarem. Poza tym, tam można było poczekać 2 godziny aż to, co miało się wypalić, wypali się. W CM nie masz tej możliwości.

W efekcie - skuteczniej jest wykorzystać Waspy do rajdu przed flagi i podpalenia wszystkiego co się da .. nawet jeżeli je stracisz.

29.01.2005
19:44
[23]

Pejotl [ Senator ]

Na podstawie przemyśleń z ostatniej wielkiej dyskusji pierwszy akapit regulaminu proponuję uzupełnić do postaci poniższej:

Rejestracja gracza
* Jedna osoba może zarejestrować się w serwisie tylko raz. Złamanie tej reguły powoduje usunięcia wszystkich kont tego gracza z ligi a może skutkować całkowitym zablokowaniem dostępu do serwisu.
* Zarejestrowany gracz może brać udział w rozgrywkach każdej z lig: CMBO, CMBB, CMAK
* Podczas wybierania pseudonimu pod jakim gracz chce się zarejestrować zabronione jest używanie:
a) wyrazów obraźliwych,
b) wyrazów mogących być uznane za pochwałę czynów karalnych, oraz
c) nazwisk i innych określeń mogących sugerować identyfikowanie się gracza ze zbrodniarzami wojennymi czy zbrodniczymi ruchami i ideologiami (np. Hitler, Stalin, Pol Pot).
d) innych wyrazów i określeń przekraczających granicę dobrego smaku
Dozwolone, aczkolwiek wysoce niepolecane jest używanie nazwisk bohaterów wojennych jeśli są one kojarzone ze zbrodniczym reżimem w obronie którego występowali. Ze względu na coraz liczniejsze kontakty CMHQPL z klubami zagranicznymi, nowi gracze zachęcani są do wykazania się patriotyzmem i nie przybierania jako pseudonimów nazwisk słynnych postaci historycznych lub bohaterów wojennych, jeśli występowali oni przeciw Polsce i przelewali krew Polaków.
Administrator ma prawo usunąć pseudonim naruszający powyższe ograniczenia bez uprzedzenia.

Jak zwykle czekam na opinie

29.01.2005
19:48
[24]

Geronimo_ [ Chor��y ]

Świetnie napisane.

Popieram w 100%.

30.01.2005
00:28
smile
[25]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

I tu Cię pejotl zdziwie -
wszystko OK

30.01.2005
00:45
smile
[26]

soldat [ Konsul ]

popieram takie nicki sa poprostu obciachowe... nie mowiac o jakiej kolwiek oryginalnosci


co do miotaczy ognia coz nie zgadzam sie... jest to sposob ale malo skuteczny bo miotacze nie zawsze zapalaja wszystko odrazu i do tego sa slabe wiec kazdy czolg czy dzialko nawet slabego kalibru pozbedzie sie takiego waspa czy ht z miotaczem bez problemu i do tego urozmaica to gre.
pamietajmy ze aby cos zapalic trzeba miec na to czas i mozliwosci jesli 2 gracz postawi skuteczny opor przeciwnik przestanie podpalac potraktujmy to tak samo jak jazde na flagi w cmbb i cmak z turami na variable, skoro przeciwnik spalil mu lasy tzn ze poprostu byl za slaby.

30.01.2005
01:31
smile
[27]

el f [ RONIN-SARMATA ]

" i nie przybierania jako pseudonimów nazwisk słynnych postaci historycznych lub bohaterów wojennych, jeśli występowali oni przeciw Polsce i przelewali krew Polaków." - to czasem dosyć trudno stwierdzić... ja bym generalnie sugerował raczej neutralne nicki ale to taka luxna uwaga.

Generalnie - ok, duże brawa za kawał dobrej roboty :-)

30.01.2005
15:01
[28]

Amizaurus [ Centurion ]


Chciałbym spytać jak widziany jest w społeczności CM manewr typu posłanie na początku gry pustego jeepa albo BA-64 na stronę wroga w celu rozpoznania jego pozycji ? Oczywiście jeep nie ma szans przeżycia raczej... Czy to cos takiego jak gra załogami lub blokowanie flag, czy legalny i dozwolony manewr ?

30.01.2005
15:20
smile
[29]

el f [ RONIN-SARMATA ]

Amizaurus - to się nazywa "rozpoznanie walką" :-)

30.01.2005
15:42
smile
[30]

BamSey [ Generaďż˝ ]

Pejotl----> Dla mnie bomba.

03.02.2005
09:13
[31]

Pejotl [ Senator ]

Uzupełniłem część o Fair Play w odpowiedzi na wydarzenia opisane przez bonka.

Rejestracja gracza
* Jedna osoba może zarejestrować się w serwisie tylko raz. Złamanie tej reguły powoduje usunięcia wszystkich kont tego gracza z ligi a może skutkować całkowitym zablokowaniem dostępu do serwisu.
* Zarejestrowany gracz może brać udział w rozgrywkach każdej z lig: CMBO, CMBB, CMAK
* Podczas wybierania pseudonimu pod jakim gracz chce się zarejestrować zabronione jest używanie:
a) wyrazów obraźliwych,
b) wyrazów mogących być uznane za pochwałę czynów karalnych, oraz
c) nazwisk i innych określeń mogących sugerować identyfikowanie się gracza ze zbrodniarzami wojennymi czy zbrodniczymi ruchami i ideologiami (np. Hitler, Stalin, Pol Pot).
d) innych wyrazów i określeń przekraczających granicę dobrego smaku
Dozwolone, aczkolwiek wysoce niepolecane jest używanie nazwisk bohaterów wojennych jeśli są one kojarzone ze zbrodniczym reżimem w obronie którego występowali. Ze względu na coraz liczniejsze kontakty CMHQPL z klubami zagranicznymi, nowi gracze zachęcani są do wykazania się patriotyzmem i nie przybierania jako pseudonimów nazwisk słynnych postaci historycznych lub bohaterów wojennych, jeśli występowali oni przeciw Polsce i przelewali krew Polaków.
Pseudonim naruszający powyższe ograniczenia może zostać usunięty przez administratora.


Jak zaczynać walkę
* Przed rozpoczęciem rozgrywki Gracze ustalają między sobą jej warunki: wielkość punktową, rok i miesiąc, rodzaj terenu, pogodę itp., sposób rozgrywania (PBeM czy TCP/IP). W przypadku gier PBEM powinni określić także akceptowalne tempo pojedynku (przybliżoną liczbę plików wymienianych dziennie/tygodniowo)
* Przed rozpoczęciem bitwy Gracze powinni jasno umówić się czy rozgrywka obwarowana jest dodatkowymi warunkami (np. czy jest zgodna z Kodeksem Honorowym - patrz Aneks nr 2 do niniejszego regulaminu). W grach CMBO domyślnie stosuje się zakaz kupowania SdKfz 7/1 i 7/2.
* W przypadku rozgrywania walki przez TCP/IP gracz ma obowiązek:
o informować przeciwnika o możliwych problemach technicznych które moga wpłynąć na przebieg gry (np. zawieszenie się komputera)
o w przypadku przerwania gry zachować ostatni zapis rozgrywki
* Rozpoczęte rozgrywki PBEM zaleca się niezwłocznie zarejestrować jako walkę w toku - ma to później wpływ na obliczanie wyniku.

Zakłócenia przebiegu walk
* W przypadku powaznych opóźnień (powyżej 1 tygodnia) w grach PBEM gracz powinien zawiadomić swojego przeciwnika (przeciwników) o czasowej niemożności odpisywania i wyznaczyć datę wznowienia walki
* W przypadku zrywania połączenia w grach TCP/IP, o ile nie ma to miejsca w ostatnich turach, po trzecim zerwaniu gracz bardziej poszkodowany (który stracił mozliwość wydawania rozkazów, lub dla którego wynik przeliczonej od nowa tury był niekorzystny) może domagać się anulowania gry, o ile przyczyna zerwania połączenia nie leżała po jego stronie. (#do wyjaśnienia - czy na pewno widać z której strony zerwane zostało połączenie?#).

Ograniczenia w rozgrywaniu walk
* Para graczy może rozegrać nie więcej niż 4 gry ligowe w ciągu 60 dni
* Gracz nie może rozegrać z jednym przeciwnikiem więcej niż 30% swoich gier ligowych w jednej wersji gry (limit obowiązuje dopiero powyżej 4 walk rozegranych z jednym przeciwnikiem)
* Gracz który rozegrał w lidze mniej niż 4 walki może toczyć rozgrywki ligowe wyłącznie z graczami którzy rozegrali nie więcej niż dziesięć walk. Przy sprawdzaniu powyższego limitu uwzględnia się wszystkie zarejestrowane walki ligowe oraz sparingowe we wszystkich wersjach (BO, BB, AK) gry.
* Walki sparringowe nie podlegają żadnym limitom

Zakończenie walki
* Walka może skonczyć się na cztery sposoby: 1) poprzez dogranie do końca, 2) poprzez zgodę na zawieszenie broni (CF), 3) poprzez umówienie się co do wyniku w sytuacjach raczej oczywistych, 4) poprzez poddanie się. Gracze nie powinni nadużywać mozliwości umawiania się przed zakończeniem gry co do jej wyniku - należy pamiętać że zarówno wynik jak i przynależność flag pokazywane są tylko w przybliżeniu. Jeśli gracze umawiają się na zakończenie walki przez CF i nagle okazuje się że jedna z flag zmienia przynależność (albo staje się neutralna) w stosunku do tego co było widać w trakcie gry - nie powinni sie dziwić i poprawiać osiągniętego wyniku na czyjąś korzyść.
* W przypadku kiedy jedna ze stron nie może dokończyć walki z ważnych przyczyn obiektywnych - drugi z graczy nie powinien wykorzystywać tej sytuacji dla osiągnięcia nadmiernych korzyści (np. domagania sie Total Victory w dopiero co zaczętej walce).
* Zaczęte walki powinny być kończone - uchylanie się bez powodu przed dokończeniem walki jest niedopuszczalne. Gracz stosujący takie praktyki może zostac usunięty z ligi.

Rejestracja wyniku
* Po zakończeniu pojedynku ligowego jeden z Graczy (wygrywający, o ile Gracze nie umówią się inaczej) rejestruje wynik i powiadamia o tym swojego przeciwnika, który ma obowiązek jak naszybciej wynik zatwierdzić. Punktacja ligowa zostanie zaktualizowana po potwierdzeniu wyniku. Obaj gracze mają obowiązek uważnego sprawdzenia czy parametry bitwy zostały prawidłowo wpisane.

Tabele ligowe
* Gracze są podzieleni na trzy grupy:
o Grupa Pierwsza
o Grupa Druga
o Grupa Eliminacyjna
Do Grupy Eliminacyjnej należą wszyscy gracze którzy rozegrali mniej niż 4 walki ligowe. Sposób podziału pozostałych graczy na Grupę Pierwszą i Grupę Drugą określają moderatorzy na podstawie obserwacji wyników.
* Gracz, który przez dłuższy czas nie rejestruje walk może zostać usunięty z tabeli ligowych (ale nie z tabeli wszechczasów), ale nie znaczy to że jego dane zostały trwale usunięte. Gdy po tej przerwie zarejestruje wyniki dwóch gier - znowu zostanie uwzględniony w tabeli, z całym dotychczasowym dorobkiem.

Fair Play
* Liga ma służyć rozrywce a nie rywalizacji na śmierć i zycie. Gracze poświęcają swój czas aby wspólnie dostarczyć sobie intelektualnej rozrywki - dlatego powinni odnosić sie do siebie z minimum szacunku i przynajmniej odrobiną uprzejmości. Wyniki dotychczasowych walk ani pozycja w lidze nie są podstawą do deprecjonowania niczyjej osoby czy wyrażania ostentacyjnego lekceważenia i innych złośliwych i nieeleganckich zachowań.
*W przypadkach spornych nalezy uwzględnić że przeciwnik może widzieć całą sytuację inaczej, mógł się pomylić lub czegoś nie zrozumieć. W takich sytuacjach nie nalezy zaczynać dyskusji od zarzucania przeciwnikowi oszustwa i używania wobec niego słów obelżywych.
*W przypadku posiadania wątpliwości co do tego czy dane zachowanie należy uznać za sprzeczne z zasadami fair play, albo z regulaminem, gracz powinien przedstawić sytuacje na Forum CM, gdzie może liczyć na opinie graczy bardziej doświadczonych.
(NOWE)*Gracz, który jest przez swojego przeciwnika obrażany lub zalewany wypowiedziami lekceważącymi bądź zawierającymi nieprzyzwoite słownictwo powinien wezwać przeciwnika do zaprzestania takich wypowiedzi, a jesli to nie poskutkuje - ma prawo przerwać walkę lub odmówić rejestracji walki, jeśli uległa ona zakończeniu. Zaleca się zachowanie screena z wypowiedziami przeciwnika, w przypadku jeśli przeciwnik odwoła się do administratora.

Moderator ligi ma zawsze rację
* Wszystkie przypadki nie objęte niniejszym regulaminem będą rozstrzygane przez moderatorów. Decyzja moderatorów jest ostateczna.
* Aktualnie moderatorami ligi są Dexter, Zip i Szymon


Aneks nr 1
Punktacja w lidze

Punktacja i wzorki wzięły się z istniejących rozwiązań w ligach karcianych. Wygranie (czy nawet remis) z osobą o wysokim rankingu możemy zarobić więcej niż za grę z osobą z małą liczbą punktów rankingowych. Osoby, które nie rozegrały jeszcze ani jednej gry startują z rankingiem 0, później zmienia się on po każdej rozgrywce wg. wzoru (liczymy oczywiście każdemu graczowi z osobna): wzór gdzie:

[TU BĘDZIE RYSUNEK Z WZOREM]


* N = nowy ranking (po walce)
* S = stary ranking (przed walką)
* K = współczynnik K, czyli odzwierciedlenie "wagi" meczu
wielkość
scenariusza K
do 400 1
500 - 900 14
1000 - 1250 20
1500 25
2000 30
3000 45
więcej 50
* W = wynik:
Wynik "W" dla zwycięzcy "W" dla pokonanego
Total Victory 1,5 0
Major Victory 1,2 0,1
Tactical Victory 1,0 0,25
Minior Victory 0,8 0,4
Draw 0,5 0,5
* P = stary ranking przeciwnika

Wyniki zaokrąglane do dwóch miejsc po przecinku.


Aneks nr 2 - Kodeks Honorowy (NIEOBOWIĄZKOWY)
Jeśli gracze umawiają się na grę według Kodeksu Honorowego powinni unikać następujących zachowań:

* Nie nalezy używać załóg rozbitych pojazdów (rozbitego sprzętu) do działań ofensywnych. Za działania ofensywne uważa się: udzial w ataku na pozycje wroga, udział w ruchu naprzód w szeregach piechoty lub samodzielnie, ruch w celu rozpoznania terenu i inne aktywne działania mogące doprowadzić do kontaktu z wrogiem. Za działania dopuszczalne uznaje się - ustawienie załogi przy zdobytej fladze w celu jej obrony (i ew. walka w obronie tej flagi), ustawienie załogi za własnymi liniami na flance w celu obserwacji terenu. Załogi będące w składzie grupy wojska znajdującej się w okrążeniu mają prawo wziąć udział w walce w celu wyjścia z okrążenia.

* Nie nalezy stosować metody walki polegającej na rozpaczliwym biegu piechoty lub jazdy pojazdami w ostatniej turze do flagi w celu jej przejściowego zdobycia lub neutralizacji. Ograniczenie nie dotyczy posuwania się w normalnej walce w stronę flagi a jedynie ataków "kamikaze".

* Nie należy stosować miotaczy ognia w celu podpalania gruntu i lasów. Miotacze moga być stosowane przeciw jednostkom wroga i przeciw budynkom.

Jak zwykle proszę o uwagi

03.02.2005
09:34
[32]

jaćwingus [ Pretorianin ]

(NOWE w Fair Play) jak rzekł Czarniecki w "Ogniem i Mieczem" - tegom chciał ;)

07.03.2005
18:13
[33]

Pejotl [ Senator ]

Dodany rozdział o oszustwach i uzupełniłem rozdział "Zakończenie walki" o kwestie związane z hasłem.

Rejestracja gracza
* Jedna osoba może zarejestrować się w serwisie tylko raz. Złamanie tej reguły powoduje usunięcia wszystkich kont tego

gracza z ligi a może skutkować całkowitym zablokowaniem dostępu do serwisu.
* Zarejestrowany gracz może brać udział w rozgrywkach każdej z lig: CMBO, CMBB, CMAK
* Podczas wybierania pseudonimu pod jakim gracz chce się zarejestrować zabronione jest używanie:
a) wyrazów obraźliwych,
b) wyrazów mogących być uznane za pochwałę czynów karalnych, oraz
c) nazwisk i innych określeń mogących sugerować identyfikowanie się gracza ze zbrodniarzami wojennymi czy zbrodniczymi

ruchami i ideologiami (np. Hitler, Stalin, Pol Pot).
d) innych wyrazów i określeń przekraczających granicę dobrego smaku
Dozwolone, aczkolwiek wysoce niepolecane jest używanie nazwisk bohaterów wojennych jeśli są one kojarzone ze

zbrodniczym reżimem w obronie którego występowali. Ze względu na coraz liczniejsze kontakty CMHQPL z klubami

zagranicznymi, nowi gracze zachęcani są do wykazania się patriotyzmem i nie przybierania jako pseudonimów nazwisk

słynnych postaci historycznych lub bohaterów wojennych, jeśli występowali oni przeciw Polsce i przelewali krew Polaków.
Pseudonim naruszający powyższe ograniczenia może zostać usunięty przez administratora.


Jak zaczynać walkę
* Przed rozpoczęciem rozgrywki Gracze ustalają między sobą jej warunki: wielkość punktową, rok i miesiąc, rodzaj

terenu, pogodę itp., sposób rozgrywania (PBeM czy TCP/IP). W przypadku gier PBEM powinni określić także akceptowalne

tempo pojedynku (przybliżoną liczbę plików wymienianych dziennie/tygodniowo)
* Przed rozpoczęciem bitwy Gracze powinni jasno umówić się czy rozgrywka obwarowana jest dodatkowymi warunkami (np. czy

jest zgodna z Kodeksem Honorowym - patrz Aneks nr 2 do niniejszego regulaminu). W grach CMBO domyślnie stosuje się

zakaz kupowania SdKfz 7/1 i 7/2.
* W przypadku rozgrywania walki przez TCP/IP gracz ma obowiązek:
o informować przeciwnika o możliwych problemach technicznych które moga wpłynąć na przebieg gry (np. zawieszenie się

komputera)
o w przypadku przerwania gry zachować ostatni zapis rozgrywki
* Rozpoczęte rozgrywki PBEM zaleca się niezwłocznie zarejestrować jako walkę w toku - ma to później wpływ na obliczanie

wyniku.

Zakłócenia przebiegu walk
* W przypadku powaznych opóźnień (powyżej 1 tygodnia) w grach PBEM gracz powinien zawiadomić swojego przeciwnika

(przeciwników) o czasowej niemożności odpisywania i wyznaczyć datę wznowienia walki
* W przypadku nagminnego zrywania połączenia w grach TCP/IP, o ile gra nie jest już w fazie końcowej, gracz bardziej

poszkodowany (który stracił dwa lub więcej razy mozliwość wydawania rozkazów, lub dla którego wynik przeliczonej od

nowa tury był skrajnie niekorzystny) może domagać się anulowania gry.

Ograniczenia w rozgrywaniu walk
* Para graczy może rozegrać nie więcej niż 4 gry ligowe w ciągu 60 dni
* Gracz nie może rozegrać z jednym przeciwnikiem więcej niż 30% swoich gier ligowych w jednej wersji gry (limit

obowiązuje dopiero powyżej 4 walk rozegranych z jednym przeciwnikiem)
* Gracz który rozegrał w lidze mniej niż 4 walki może toczyć rozgrywki ligowe wyłącznie z graczami którzy rozegrali nie

więcej niż dziesięć walk. Przy sprawdzaniu powyższego limitu uwzględnia się wszystkie zarejestrowane walki ligowe oraz

sparingowe we wszystkich wersjach (BO, BB, AK) gry.
* Walki sparringowe nie podlegają żadnym limitom

Zakończenie walki
* Walka może skonczyć się na cztery sposoby: 1) poprzez dogranie do końca, 2) poprzez zgodę na zawieszenie broni (CF),

3) poprzez umówienie się co do wyniku w sytuacjach raczej oczywistych, 4) poprzez poddanie się. Gracze nie powinni

nadużywać mozliwości umawiania się przed zakończeniem gry co do jej wyniku - należy pamiętać że zarówno wynik jak i

przynależność flag pokazywane są tylko w przybliżeniu. Jeśli gracze umawiają się na zakończenie walki przez CF i nagle

okazuje się że jedna z flag zmienia przynależność (albo staje się neutralna) w stosunku do tego co było widać w trakcie

gry - nie powinni sie dziwić i poprawiać osiągniętego wyniku na czyjąś korzyść.
* W przypadku kiedy jedna ze stron nie może dokończyć walki z ważnych przyczyn obiektywnych - drugi z graczy nie

powinien wykorzystywać tej sytuacji dla osiągnięcia nadmiernych korzyści (np. domagania sie Total Victory w dopiero co

zaczętej walce).
* Zaczęte walki powinny być kończone - uchylanie się bez powodu przed dokończeniem walki jest niedopuszczalne. Gracz

stosujący takie praktyki może zostac usunięty z ligi.
* Po zakończeniu walki gracz ma obowiązek udostępnienia swojego hasła na żądanie strony przeciwnej

Rejestracja wyniku
* Po zakończeniu pojedynku ligowego jeden z Graczy (wygrywający, o ile Gracze nie umówią się inaczej) rejestruje wynik

i powiadamia o tym swojego przeciwnika, który ma obowiązek jak naszybciej wynik zatwierdzić. Punktacja ligowa zostanie

zaktualizowana po potwierdzeniu wyniku. Obaj gracze mają obowiązek uważnego sprawdzenia czy parametry bitwy zostały

prawidłowo wpisane.

Tabele ligowe
* Gracze są podzieleni na trzy grupy:
o Grupa Pierwsza
o Grupa Druga
o Grupa Eliminacyjna
Do Grupy Eliminacyjnej należą wszyscy gracze którzy rozegrali mniej niż 4 walki ligowe. Sposób podziału pozostałych

graczy na Grupę Pierwszą i Grupę Drugą określają moderatorzy na podstawie obserwacji wyników.
* Gracz, który przez dłuższy czas nie rejestruje walk może zostać usunięty z tabeli ligowych (ale nie z tabeli

wszechczasów), ale nie znaczy to że jego dane zostały trwale usunięte. Gdy po tej przerwie zarejestruje wyniki dwóch

gier - znowu zostanie uwzględniony w tabeli, z całym dotychczasowym dorobkiem.

Fair Play
* Liga ma służyć rozrywce a nie rywalizacji na śmierć i zycie. Gracze poświęcają swój czas aby wspólnie dostarczyć

sobie intelektualnej rozrywki - dlatego powinni odnosić sie do siebie z minimum szacunku i przynajmniej odrobiną

uprzejmości. Wyniki dotychczasowych walk ani pozycja w lidze nie są podstawą do deprecjonowania niczyjej osoby czy

wyrażania ostentacyjnego lekceważenia i innych złośliwych i nieeleganckich zachowań.
*W przypadkach spornych nalezy uwzględnić że przeciwnik może widzieć całą sytuację inaczej, mógł się pomylić lub czegoś

nie zrozumieć. W takich sytuacjach nie nalezy zaczynać dyskusji od zarzucania przeciwnikowi oszustwa i używania wobec

niego słów obelżywych.
*W przypadku posiadania wątpliwości co do tego czy dane zachowanie należy uznać za sprzeczne z zasadami fair play, albo

z regulaminem, gracz powinien przedstawić sytuacje na Forum CM, gdzie może liczyć na opinie graczy bardziej

doświadczonych.
(NOWE)*Gracz, który jest przez swojego przeciwnika obrażany lub zalewany wypowiedziami lekceważącymi bądź zawierającymi

nieprzyzwoite słownictwo powinien wezwać przeciwnika do zaprzestania takich wypowiedzi, a jesli to nie poskutkuje - ma

prawo przerwać walkę lub odmówić rejestracji walki, jeśli uległa ona zakończeniu. Zaleca się zachowanie screena z

wypowiedziami przeciwnika, w przypadku jeśli przeciwnik odwoła się do administratora.

Oszustwa
* Wszelkie przypadki oszustw w grach ligowych będą tępione z całą mocą. W przypadku podejrzenia oszustwa sprawę należy

zgłosić do moderatora lub do specjalnie powołanego "trybunału" (skład trybunału zostanie opublikowany w zakładce

"Sztab").

Moderator ligi ma zawsze rację
* Wszystkie przypadki nie objęte niniejszym regulaminem będą rozstrzygane przez moderatorów. Decyzja moderatorów jest

ostateczna.
* Aktualnie moderatorami ligi są Dexter, Zip i Szymon


Aneks nr 1
Punktacja w lidze

Punktacja i wzorki wzięły się z istniejących rozwiązań w ligach karcianych. Wygranie (czy nawet remis) z osobą o

wysokim rankingu możemy zarobić więcej niż za grę z osobą z małą liczbą punktów rankingowych. Osoby, które nie

rozegrały jeszcze ani jednej gry startują z rankingiem 0, później zmienia się on po każdej rozgrywce wg. wzoru (liczymy

oczywiście każdemu graczowi z osobna): wzór gdzie:

[TU BĘDZIE RYSUNEK Z WZOREM]


* N = nowy ranking (po walce)
* S = stary ranking (przed walką)
* K = współczynnik K, czyli odzwierciedlenie "wagi" meczu
wielkość
scenariusza K
do 400 1
500 - 900 14
1000 - 1250 20
1500 25
2000 30
3000 45
więcej 50
* W = wynik:
Wynik "W" dla zwycięzcy "W" dla pokonanego
Total Victory 1,5 0
Major Victory 1,2 0,1
Tactical Victory 1,0 0,25
Minior Victory 0,8 0,4
Draw 0,5 0,5
* P = stary ranking przeciwnika

Wyniki zaokrąglane do dwóch miejsc po przecinku.


Aneks nr 2 - Kodeks Honorowy (NIEOBOWIĄZKOWY)
Jeśli gracze umawiają się na grę według Kodeksu Honorowego powinni unikać następujących zachowań:

* Nie nalezy używać załóg rozbitych pojazdów (rozbitego sprzętu) do działań ofensywnych. Za działania ofensywne uważa

się: udzial w ataku na pozycje wroga, udział w ruchu naprzód w szeregach piechoty lub samodzielnie, ruch w celu

rozpoznania terenu i inne aktywne działania mogące doprowadzić do kontaktu z wrogiem. Za działania dopuszczalne uznaje

się - ustawienie załogi przy zdobytej fladze w celu jej obrony (i ew. walka w obronie tej flagi), ustawienie załogi za

własnymi liniami na flance w celu obserwacji terenu. Załogi będące w składzie grupy wojska znajdującej się w okrążeniu

mają prawo wziąć udział w walce w celu wyjścia z okrążenia.

* Nie nalezy stosować metody walki polegającej na rozpaczliwym biegu piechoty lub jazdy pojazdami w ostatniej turze do

flagi w celu jej przejściowego zdobycia lub neutralizacji. Ograniczenie nie dotyczy posuwania się w normalnej walce w

stronę flagi a jedynie ataków "kamikaze".

* Nie należy stosować miotaczy ognia w celu podpalania gruntu i lasów. Miotacze moga być stosowane przeciw jednostkom

wroga i przeciw budynkom.

Jak zwykle proszę o uwagi

07.03.2005
18:32
smile
[34]

robcez [ Centurion ]

Nie no co to za paranoje !!
odnośnie załog rozbitych czołgów i tych miotaczy to poprostu jakieś nie porozumnienie!!
Podpalanie terenu było taktyczyn zagraniem w czasie wojny stosowane po obu stronach!!
A załoga co co opuszczała pojazd stawała się jednostką bojową piechoty !! tylko w cm sa uzbrojeni w pistolety :(( a w realu mieli karabiny i smg.

Apeluje aby teraz na siłe nie wymyślać bzdur !!
Dziękuję :)

07.03.2005
18:34
[35]

Pejotl [ Senator ]

robcez -> załogi i miotacze to jest propozycja nieobowiązkowa - nie chcesz to umów się z przeciwnikiem że nie grasz na takie pierdoły :) i już

07.03.2005
18:35
smile
[36]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Pejotl ja mam malutką uwagę
Sformulowanie udostępnic hasło na żądanie może co bardziej delikatnych graczy powstrzymywać przed takim żądaniem
Ja bym udostepnianie hasła uczynil obligatoryjnym przy przesłaniu ostatniego pliku
Ale po namyśle (5 sekund pract mózgu) ;-) to może i Twoja propozycja jest wystarczająca bo w końcu nikt nie wie czy przeciwnik poprosi o to haslo czy nie ;-) A groźba zdemaskowania jako oszusta powinna być wystarczającym straszakiem ;-)
reasumując - proponuje przyjąc ten regulamin

07.03.2005
19:11
[37]

-żbiku- [ Centurion ]

Witam - fajnie, że jest regulamin, bo przystępując do CMHQ otrzymalem parę wskazuwek czego mogę się spodziewać. Od tego są regulaminy ( w pracy, szkole itd.) Regulamin powinien wskazywać wszystko co porządkuje zasady przed przystąpieniem do gry - jednak regulowanie co można w czasie gry, a czego nie można, gdy gracz występuje z pozycji boga - to przeregulowanie ( odniosę się do życia - każdego spotkał się z jakimś przepisem lub regułą która powodowała że trzeba było donieść lub zastosoweać jakiś bezsensowny dokument).
Ponieważ jestem świeżym graczem to teoretycznie te zasady powinny dziaklać na moją korzyść( brak doświadczenia - a tu wskazówki czego unikać), ale ja nie chce tego, bo zaraz się okaże, że nie można stosować tego czy innego pojazdu etc.

Uważam, że regulamin powinien być w miarę ogólny ( kultura - TAK, i to nie minimum (bo co to znaczy), zasady punkacji i rejstracji wyniku - TAK, ogólne zasady jak zaczynać walkę- TAK ,
ale mówienie, że nie wolno podpalać tego czy owego, używać załóg -NIE - to sztuczne ograniczenie i nie powinno znajdować się w regulaminie, a w poradniku do gry, bo zamydla obraz całości.


07.03.2005
19:14
[38]

-żbiku- [ Centurion ]

przepraszam za blędy, obiecuję, że przejdę na edytor tekstów (jeśli to możliwe) i postaram się nie robić takich kwiatków - "wskazuwek" - dobre

07.03.2005
19:28
[39]

Pejotl [ Senator ]

Teraz spojrzałem i widzę że coś sie formatowanie rozjechało :(

żbiku - z tym "minimum" to racja, zapomniałem to poprawić. Oczywiście mowa o "normalnym" szacunku do przeciwnika.

08.03.2005
13:29
[40]

Szymon [ Konsul ]

fajny regulamin
powinien być do wszystkich lig a nie tylko do BB jak w temacie

08.03.2005
15:28
[41]

mp [ Legionista ]

Pejotl ---> Jeśli chodzi o kodeks honorowy to moze rozdzieliłbyś go na 2 części. 1 część byłaby o rushowaniu na flagi wszystkim co sie ma w ostatniej turze. 2 część to reszta.

Naprawde dla niektórych zakaz używania załóg może być nie do "przełknięcia".

08.03.2005
15:59
[42]

radykal [ Konsul ]

No Pejotl ogólnie regulamin malinka
ale z tym podpalaniem to przesadziles ...
masz jakis uraz do ognia , poparzyłes sie ostatnio ???? :)

Zapis powinien brzmiec :
nie etyczny jest sposób gry polegajacy na podpalniu podejscia do flag w sposób uniemozliwiajacy przeciwnikowi dojscie do niej ....

Jak w grze bym prewencyjnie grillowal skraj lasu ( bo moze wróg tam siedzi , to co gram nieetycznie bo to las ... bez przesady ....
Albo prewencyjne grilowanie we mgle lub przy grze w nocy gdzie widocznośc jest ograniczona .. zapis jest malo precyzyjny

08.03.2005
16:02
[43]

Pejotl [ Senator ]

mp, radykal -> to są zapisy nieobowiązkowe.
Dla jasności to co jest pod hasłem Kodeks honorowy zostanie oddzielone od regulaminu grubą kreską :). Co najmniej. Żeby się nie myliło :)

08.03.2005
18:00
smile
[44]

Messiah [ Pretorianin ]

Zdaje się że "gruba kreska" znów będzie budzić kontrowersje ;) Nie jestem psychologiem, ale wydaje mi się że sprzeciw niektórych graczy odnośnie używnia załóg i miotaczy ognia wynika z faktu nazwania zapisów nieobowiązkowych - Kodeksem honorowym. Wszyscy którzy nie będą tego stosować mogą czuć że grają "niehonorowo". Już widzę te dopiski w komentarzach do walk - gra niehonorowa, lub coś w tym rodzaju.
A tak w ogóle to czy spalenie człowieka, choćby pikselowego jest bardziej honorowe od spalenia trawy lub paru drzew :)
Reasumując, regulamin w porządku, tylko trzeba rozważyć zastąpienie nazwy "Kodeks honorowy" czymś innym.
A żeby nie wyszło że tylko się czepiam to nawet dam propozycję: "Zasady dodatkowe, ale nieobowiązkowe, dla profesjonalistów".

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.