GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

zaprzeczenie twierdzenia pitagorasa- potrzebna pomoc

29.12.2004
12:36
smile
[1]

Rahl [ Pretorianin ]

zaprzeczenie twierdzenia pitagorasa- potrzebna pomoc

Zna ktos stronke z wyjasnieniem zaprzeczenie twierdzenia pitagorasa, albo jakis innych matematycznych paradoksow, potrzebuje ich na projekt z matmy wielkie thx za pomoc

29.12.2004
12:38
smile
[2]

eJay [ Gladiator ]


Moze to ci troche wyjasni sytuacje:)

29.12.2004
13:13
[3]

Rahl [ Pretorianin ]

Thx ejay zobaczysz dostaniemy dzieki temu wiecej punktow od ciebie ;]
up - im wiecej tym lepiej :) panowie pomozecie?

29.12.2004
13:17
smile
[4]

eJay [ Gladiator ]


U mnie narazie leserowanie jesli chodzi o projekt:)

29.12.2004
13:21
smile
[5]

Romanujan [ Konstruktor Katapult ]

Paradoks 1 - Wyjaśnij to:

1zł = 100gr = 10gr * 10gr = 0,1 zł * 0,1 zł = 0,01 zł = 1 gr


Paradoks 2 - Wyjaśnij to (Oznaczenia są standardowe, tzn. ^ oznacza "do potęgi", a \sqrt‹x› to pierwiastek kwadratowy z "x"):

-1 = (-1)^1 = (-1)^(2 * 0,5) = ((-1)^2)^(0,5) = 1^(0,5) = \sqrt‹1› = 1

29.12.2004
13:23
[6]

Romanujan [ Konstruktor Katapult ]

Zobacz też tutaj:

29.12.2004
13:26
smile
[7]

eJay [ Gladiator ]


29.12.2004
13:34
[8]

Romanujan [ Konstruktor Katapult ]

Antynomia Russela:

Niech R będzie zbiorem wszystkich zbiorów, które nie są swoimi własnymi elementami. Czy zbiór R jest swoim własnym elementem? Łatwo zauważyć, że zbiór R jest swoim elementem wtedy i tylko wtedy, gdy nim nie jest!

Można to zapisać na symbolach (\in - należy do, \notin - nie należy do):

R = ‹ A: A jest zbiorem i A \notin A ›

Czy R \in R ?

R \in R <=> R \in ‹ A: A jest zbiorem i A \notin A › <=> R\notin R

29.12.2004
13:37
[9]

Romanujan [ Konstruktor Katapult ]

Tutaj masz mnóstwo różnych paradoksów matematycznych i logicznych:

29.12.2004
13:39
smile
[10]

Mortan [ ]

1) paradoks strzały, mówiący, ze strzała wypuszczona z luku nigdy nie doleci do celu (wynika to z faktu, Iz w każdej chwili teraźniejszej strzała owa nie porusza się, lecz spoczywa, zajmując jakieś określone miejsce w przestrzeni - ponieważ zaś czas składa się z takich właśnie chwil, tzn. chwil, w których strzała spoczywa, wiec w istocie spoczywa ona w ogóle i nie może posuwać się do przodu),

No jak nie doleci, jak doleci :) Ehh ci teoretycy ....

29.12.2004
13:43
smile
[11]

Xazaxus [ ka Neophyte ! Love God ]

Romanujan -> Paradoks z 1 zł prosty, bo 10 gr * 10 gr = 100 gr^2 czyli nie 1 zł, ale drugiego paradoksu -1 = 1 nie wiem jak wyjaśnić? :U Głupi jestem wiem. :)

29.12.2004
13:45
smile
[12]

Api15 [ Konsul ]

tu masz zaprzeczenie:

Zadanie:
Matka jest o 21 lat starsza od swojego dziecka. Za 6 lat Dziecko będzie 5 razy młodsze od matki
Pytanie:
Gdzie jest ojciec? To zadanie jest do rozwiązania i nie jest tak trudne, na jakie wygląda. Nie patrz na rozwiązanie, można je rozwiązać matematycznie.
Uwaga:
Pytanie "Gdzie jest ojciec" musisz dokładnie przeanalizować.

29.12.2004
13:46
[13]

GROM Giwera [ Sołdat ]

Romanujan -
1. 0,1zł * 0,1zł to nie jest 0,01 zł tylko 0,01 zł ^ (do kwadratu)
2. Nie potrafie dokladnie powiedziec dlaczego tak wychodzi... ale jak widac mozesz -1 przeksztalcic w 1, ale 1 nie uda ci sie przeksztalcic w -1 dlatego to nie jest rownanie poprawne, o cos takiego chodzi... tego typu rzeczy na matematyce mialem dawno :p

29.12.2004
13:49
smile
[14]

Xazaxus [ ka Neophyte ! Love God ]

Api15 -> Może jestem zboczony, ale wyszło mi, że ojciec jest na matce. :D

29.12.2004
13:49
[15]

Novus [ Generaďż˝ ]

Api - w matce?:)

29.12.2004
13:55
[16]

Novus [ Generaďż˝ ]

Drugi paradoks (ten z -1=1) jest banalny, wystarczy zauwazyc ze jedno z przejsc jest sprzeczne z definicja.

29.12.2004
13:56
[17]

GROM Giwera [ Sołdat ]

w pracy ?:-)

29.12.2004
14:00
smile
[18]

Xazaxus [ ka Neophyte ! Love God ]

Novus -> podpowiedz ciemniakowi (mnie). :) Z racji tego, że powinienem kombinować do upadłego wystarczy podpowiedź, a nie odpowiedź. :D

29.12.2004
14:02
[19]

Novus [ Generaďż˝ ]

ok, podpowiedz - sprawdz defnicje dzialania matematycznego okreslonego tak: (((a)^x)^y)=(a)^xy
sprawdz kiedy to jest prawdziwe:)

ale paradoks ladny, tego jeszcze nie widzialem:)

29.12.2004
14:13
[20]

Xazaxus [ ka Neophyte ! Love God ]

Może mam książki dla imbecyli, ale nigdzie nie mam tam założeń przy rozpisie definicji takiego działania.. o.O Ale już widzę, że przy podstawach ujemnych i wykładnikach nienaturalnych to się nie sprawdzi.. Tylko czy to trzeba jakoś udowodnić? A jeśli tak, to jak? :D

29.12.2004
14:16
[21]

Novus [ Generaďż˝ ]

ja wiem czy ksiazka dla imbecyli? to np w kompendium wiedzy z matmy dowolnym jest. Jest tam wlasnie takie cos
dzialania na potegach
Dla dowolnych dodatnich a, b:
...
...
...
(((a)^x)^y)=(a)^xy
...
...
...
i to caly sekret, definicja, a tam wykolali powyzsze dzialanie przy ujemnej podstawie.

29.12.2004
14:16
[22]

Xazaxus [ ka Neophyte ! Love God ]

A i jeszcze coś takiego widzę:
((-1)^2)^0.5 = \sqrt<(-1)^2> = |-1|

29.12.2004
14:17
[23]

Xazaxus [ ka Neophyte ! Love God ]

No, czyli dla imbecyli - w książce dla 1 LO i gim nie ma takiego założenia, dzięki. :D

29.12.2004
14:19
[24]

Novus [ Generaďż˝ ]

jezeli nie ma takich zalozen to radze zmienic podrecznik, bo pozniej wyjda takie kwiatki ze zapytany o tw. Pitagorasa odpowiesz "a^2=b^2 + c^2"

29.12.2004
14:19
[25]

Romanujan [ Konstruktor Katapult ]

W większości podręczników nie ma takiego założenia, niestety... (wiem, bo przez kilka miesięcy uczyłem w szkole dzieci matematyki).

29.12.2004
14:21
[26]

Xazaxus [ ka Neophyte ! Love God ]

Uczennica z mojej klasy w gim o tw. Pitagorasa powiedziała, że "a + b + c". :D
Chętnie zmieniłbym podręcznik, razem z nauczycielką, która go wybrała. :( A skoro już przy tym jesteśmy, czym jest błąd procentowy? Ona mówiła nam coś innego niż jest w książce i jestem ciekaw jak to jest?

29.12.2004
14:25
[27]

Novus [ Generaďż˝ ]

zaraz poszukam ale "na ucho" jest to procentowa roznica wartosci, czyli jak wyszlo "a" a mialo wyjsc "b" to bledem procentowym ja bym nazwal (a/b)*100%

29.12.2004
14:28
[28]

Xazaxus [ ka Neophyte ! Love God ]

I tak samo jest w encyklopedii czyli wartość szacowana (zgadywana) do wartości prawdziwej w procentach. A ona nam powiedziała, że w książce jest błąd i ma być błąd bezwzględny do wartości prawdziwej, czyli (a-b)/a. :D Czyli procent od błędu. :D I wcale jej nie przeszkadzało, że w jednym zadaniu wyszło 18 650 %. :D

29.12.2004
14:28
[29]

Novus [ Generaďż˝ ]

dobra juz wiem: to jest (|a-b|/a)*100

29.12.2004
14:28
[30]

Xazaxus [ ka Neophyte ! Love God ]

To jednak miała rację. :U nic nie mówiłem. :D

29.12.2004
14:28
[31]

Novus [ Generaďż˝ ]

no to sam nie wiem, tak znalazlem w internecie:)

29.12.2004
14:31
smile
[32]

Xazaxus [ ka Neophyte ! Love God ]

(a-b)/a raczej na pewno. Zrobiłem bałagan, sorry. ^_^

29.12.2004
14:31
[33]

Dagger [ Legend ]

==>Romanujan
Paradoks z podziałem złotówki jest pozorny.

Nie powinna tam występować przecież jednostka po obu stronach działania - nie ma przecież "groszy kwadratowych"- tym samym:

1zł = 10 * 10gr= 10 * 0,1 zł = 1zł

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.