GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: Działanie modów "grid" (siatka) w CMBB i ogólnie

28.12.2004
13:19
[1]

Michał_S [ Junior ]

Forum CM: Działanie modów "grid" (siatka) w CMBB i ogólnie

Witam!
już jaakiś czas śledę forum "z zapartym tchem", w ogóle serię CM odkryłem dość niedawno, ale totalnie mnie podbiła. To mój pierwszy post na tym forum.
Pozdrawiam wszytkich i gratulacje z tych sukcesów (jak np. rozwalenie Blitza w CMBO), o których dało się już przeczytać.

Mam takie pytanie:
Czy ktoś z kolegów używających modów z siatką może podzielić się plizz doświadczeniami z wpływu owych modów na szybkość gry? Tzn. Czy bitmapy z siatką (z cmmods) są wolniejsze od defaultowych? A jak się ich prędkość ma do tych ze stronki CMHQ?

Pozdrawiam
Michał

28.12.2004
13:26
[2]

Llordus [ Generaďż˝ ]

Michał_S --> witaj ;)
Jesli idzie o mody grid/default - nie ma w zasadzie zadnej roznicy. No chyba ze mod grid bedzie wykonany w mniejszej rozdzielosci i mniejszej ilosci kolorow niz bitmapy oryginalne. Wtedy powinno to pozytywnie wplynac na wydajnosc gry, ale musisz miec swiadomosc ze pomniejszenie w ten sposob tylko bitmap terenu bedzie miec raczej niewielki wplyw na calosc. Co innego jak pomniejszysz sobie rozdzielczosc i ilosc kolorow na wszystkich bitmapach - wtedy przyrost wydajnosci bedzie nawet bardzo zauwazalny, niemniej przy ekstremalnych ustawieniach bedzie sie to wiazac ze strata w estetyce calosci.

28.12.2004
16:49
[3]

Michał_S [ Junior ]

Mam na myśli konkretnie te mody z cmmods: Caffino arid/grass/sand grid.

Mam dość wolnego kompa, kartę bez filtrowania anizotropowego. High contrast jakoś mi nie działa, więc chcę też mieć siatkę (ha, najlepiej, żeby było anizotropowe, high contrast i dyskretna siatka na raz, ale kiedy nie ma, co się lubi..).
niestety osobno są mody z siatką, osobno są te, które optymalizują grę (np. na stronce CMHQ) i osobno high contrast.

Więc na razie ukształtowanie terenu poznaję tylko poprzez "chodzenie" kamerą na poziomie 1. Co zajmuje od cholery czasu.

Więc próbuję znaleźć jakieś mody, które łączyłyby przynajmniej siatkę z małą objętością...

Pozdro

28.12.2004
17:33
smile
[4]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Michał_S ~~>
Te "optymalizujące" mody, to po prostu bitmapy o zmniejszonej gęstości zapisu obrazu - można to zrobić ręcznie. Chcesz mieć zoptymalizowane bitmapy z siatką ? Ściągnij bitmapy z siatką, a potem przekonwertuj je ręcznie (np. IrfanView) lub przy użyciu narzędzia zrobionego przez imć Llordusa.

29.12.2004
14:10
[5]

Michał_S [ Junior ]

:D No fakt, rzeczywiście. Teraz pamiętam, że gdzieś to czytałem... Jest, znalazłem w poradniku Szwejosa (---> Szwejos, poradnik to zajebista robota).

Bardzo chętnie zapiszę się na program Llordusa. pytanko, co on właściwie robi? Czy zmienia kolory z 24 na 8 bit, czy też zmniejsza odpowiednie pliki?

Mój mail to [email protected]

Pozdrawiam i dziękuję

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.