Michał_S [ Junior ]
Forum CM: Działanie modów "grid" (siatka) w CMBB i ogólnie
Witam!
już jaakiś czas śledę forum "z zapartym tchem", w ogóle serię CM odkryłem dość niedawno, ale totalnie mnie podbiła. To mój pierwszy post na tym forum.
Pozdrawiam wszytkich i gratulacje z tych sukcesów (jak np. rozwalenie Blitza w CMBO), o których dało się już przeczytać.
Mam takie pytanie:
Czy ktoś z kolegów używających modów z siatką może podzielić się plizz doświadczeniami z wpływu owych modów na szybkość gry? Tzn. Czy bitmapy z siatką (z cmmods) są wolniejsze od defaultowych? A jak się ich prędkość ma do tych ze stronki CMHQ?
Pozdrawiam
Michał
Llordus [ Generaďż˝ ]
Michał_S --> witaj ;)
Jesli idzie o mody grid/default - nie ma w zasadzie zadnej roznicy. No chyba ze mod grid bedzie wykonany w mniejszej rozdzielosci i mniejszej ilosci kolorow niz bitmapy oryginalne. Wtedy powinno to pozytywnie wplynac na wydajnosc gry, ale musisz miec swiadomosc ze pomniejszenie w ten sposob tylko bitmap terenu bedzie miec raczej niewielki wplyw na calosc. Co innego jak pomniejszysz sobie rozdzielczosc i ilosc kolorow na wszystkich bitmapach - wtedy przyrost wydajnosci bedzie nawet bardzo zauwazalny, niemniej przy ekstremalnych ustawieniach bedzie sie to wiazac ze strata w estetyce calosci.
Michał_S [ Junior ]
Mam na myśli konkretnie te mody z cmmods: Caffino arid/grass/sand grid.
Mam dość wolnego kompa, kartę bez filtrowania anizotropowego. High contrast jakoś mi nie działa, więc chcę też mieć siatkę (ha, najlepiej, żeby było anizotropowe, high contrast i dyskretna siatka na raz, ale kiedy nie ma, co się lubi..).
niestety osobno są mody z siatką, osobno są te, które optymalizują grę (np. na stronce CMHQ) i osobno high contrast.
Więc na razie ukształtowanie terenu poznaję tylko poprzez "chodzenie" kamerą na poziomie 1. Co zajmuje od cholery czasu.
Więc próbuję znaleźć jakieś mody, które łączyłyby przynajmniej siatkę z małą objętością...
Pozdro
jiser [ generał-major Zajcef ]
Michał_S ~~>
Te "optymalizujące" mody, to po prostu bitmapy o zmniejszonej gęstości zapisu obrazu - można to zrobić ręcznie. Chcesz mieć zoptymalizowane bitmapy z siatką ? Ściągnij bitmapy z siatką, a potem przekonwertuj je ręcznie (np. IrfanView) lub przy użyciu narzędzia zrobionego przez imć Llordusa.
Michał_S [ Junior ]
:D No fakt, rzeczywiście. Teraz pamiętam, że gdzieś to czytałem... Jest, znalazłem w poradniku Szwejosa (---> Szwejos, poradnik to zajebista robota).
Bardzo chętnie zapiszę się na program Llordusa. pytanko, co on właściwie robi? Czy zmienia kolory z 24 na 8 bit, czy też zmniejsza odpowiednie pliki?
Mój mail to [email protected]
Pozdrawiam i dziękuję