Arxel [ SperMan ]
Co potrzebne by zrobić własną grę??
domyslam sie ze jakis program graficzny.
no ale co jeszcze??
Tsoushi [ Konsul ]
umiejetnosci i wiedza ---> to podstawa
Mati176 [ Mówcie mi Mefiu!!! ]
W większosci przypadków----kasa oraz dobrzy fachowcy...
wysiu [ ]
Co jest potrzebne, zeby samemu wybudowac dom?
Domyslam sie, ze gwozdzie, i co jeszcze?
Paudyn [ Kwisatz Haderach ]
Hmmm... pomysł?
Arxel [ SperMan ]
umiejetnosci w czym??
i wiedza tez na jaki temat
prosilbym o bardziej sprecyzowane odpowiedzi jesli mozna
Da5id. [ Snufkin ]
Kasa :)
Novus [ Generaďż˝ ]
wystarczy program graficzny i komputer.
(ale watek, czuje sie swieta)
WSWH Dibhala [ Generaďż˝ ]
-Pieniądze
-Scenariusz
-Szef projektu
-Graficy
-Programiści
-Wydawca
Nie wiem co jeszcze :)
picuś [ Generaďż˝ ]
- specjalisci od reklamy
mrEdDi [ ShoguN ]
Wyobraźnia i motywacja bo dobrej gryu się nie robi 5 minut tylko nawet i rok można ją robić ale zzałoże się ze po 2 lub 3 miesiącach może ci sie odechcieć
Arxel [ SperMan ]
ejj no nie smiejcie sie
ja naprawde chcialbym gre stworzyc.
no moze nie zalezy mi na jakiejs superprodukcji ale cos fachowego to chcialbym se stworzyc:]
Arxel [ SperMan ]
no nie. przy moim scerariuszo to moge ja robic nawet rok.
tylko wlasnie potrzebuje wiedziec co potrzebuje - ale glupie co nie hehe
moze jakies nazwy byscie zucili??
chodzi o nazwy programow potrzebnych lub pomagajacych przy stwarzaniu gry.
cycu2003 [ Senator ]
kiedys cos widzialem, taki badziewski program do zrobienia badziewskiej gry,
grafa slaba.... ale tworzyles swoja gre, poszukaj w necie
Vasago [ spamer ]
Umiejetnosci programowania zeby stworzyc silnik dzieki,ktoremu cos sie bedzie dzialo po nacisnieciu klawisza. Umiejetnosci tworzenia grafiki zeby ten engine mial czym poruszac. Umiejetnosci tworzenia dzwieku zeby ludzie nie podkrecali swoich wzmacniaczy na maksimum w bezowocnych probach uslyszenia czegokolwiek. Przydalaby sie tez znajomosc Directa albo OpenGL-a
BIGos [ bigos?! ale głupie ]
musisz umieć programować. wybór języka należy do ciebie.
jak już sie nauczysz to popytaj nas wtedy, ok ?
>Luzer< [ Music Addict ]
Co ty myślałeś? że w paincie narysujesz tekstury, wkleisz do "specjalnego programu" i gra się sama zrobi?
Nawet nie masz co się zabierać za tworzenie gry od podstaw zadając pytanie -jaki program trzeba ściągnąć
Może jedynie poszukać jakichś bardzo prostych game makerów, ale gry które tak stworzysz nie beda wiele warte
lez [ Konsul ]
Jest fajny programik do robienia prostych gierek i wszystko jest gotowe; RpgMaker
Grafa nie najlepsza :/ ale gry typu FF7,8 robi sie z przyjemnoscia; oczywiscie mozna kombinowac rozne skrypty moi kumple zrobili w tym programie cos takiego jak tibia :D
Link:
Arxel [ SperMan ]
Vasago---> dzieki za konkrety.
teraz wiem czego musze sie jeszcze nauczyc
czekalem wlasnie na cos madrego bo wiedzialem za 80% postow beda straszne glupoty
teraz tylko pozosytaje mi sie nauczyc jakiegos jezyka
przymierzalem sie juz od kilku miesiecy do nauki ale jakos nie mialem czasu
ale teraz wezme sie za siebie
jeszcze nie zabardzo kumam o co chodzi z tym tworzeniem grafiki ale na pweno sie dowiem.
dzieki Vasago!!
BIGos [ bigos?! ale głupie ]
Arxel - umówmy się - prędzej skończysz 18 lat niż jakąś grę - ale ucz się bo to ci się przyda, jeśli swoją przyszłośc wiążesz z informatyką :)
na początek polecam Basica albo pascala jako język programowania :)
ja pisałem pierwsze programy jako 7latek na Commodore 64 :) nawet w trybie graficznym :) ku mojemu zdziwieniu, jak dorwałem kompilator basica na PC to mogłem robić prawie to samo :)
w necie najwięcej znajdziesz o pascalu i to ci polecam na początek.
ścągnij sobie freepascal (taki program) i szukaj tutoriali.
jak napiszesz swój pierwszy kalkulator to się pochwal :D
Mortan [ ]
Sa swieta, ale nawet Mikołaj nie jest w stanie sprezentowac Ci tego czego potrzebujesz zeby napisac gre taką o ktorej myslisz :) Za kilkanascie lat bedziesz mogl sobie na studiach jakies statki czy inną pierdle w c++ napisac teraz to zapomnij :)
BIG0s --> w wieku 7 lat idzie sie do skzoly a nie pisze programy, zreszta losowe naciskanie klawiszy to nie jest program :P
wysiu [ ]
Mortan --> Nie wiesz, ze Bigos jest geniuszem wszechstronnie uzdolnionym, on juz w kołysce bedąc łeb urwał hydrze. A może węża dusił. Czy coś.
BIGos [ bigos?! ale głupie ]
Mortan, poważnie, pisałem :)
miałem taką ksiażkę do commodore o basicu :)
przepisywałem program, sprawdzałem czy działa, potem bawiłem się zmienianiem wartości zmiennych itd. :)
miałem problem z tablicami (ze zrozumieniem idei :)) i z konwersją liczb binarnych na dziesiętne (bo rozumiałem tylko "liczb" i "na" :))
moim największym osiągnięciem z tamtego okresu jest kalkulator dodający i odejmujący, mam go gdzieś na kasecie jeszcze :)
BBC BB [ massive attack ]
Jest tez taki program The Games Factory o ile sie nie myle. Kiedys do jakiejs gazety byl dołączony
Arxel [ SperMan ]
dzieki jeszcze raz
sa swieta wiec poucze sie... jezyka programowania
Mastyl [ Legend ]
Calkiem ciekawe gry retro 2D mozna napisac za pomoca swietnego programu Multimedia Fusion 1.5, przyda sie jeszzce do tego troche darmowych grafik i dziwekow, bo samemu po prostu nie dasz rady.
Strona producenta MMF -
Arxel [ SperMan ]
dzieki
teraz sa swieta wiec zabiore sie za nauke...jezyka progr.
mam nadzieje ze cos sie naucze
a jak zrobie kalkulator to sie napewno pochwale
macie to jak w banku hehe
Mastyl [ Legend ]
Games Factory niestety ma za male mozliwosci, nawet z masa wtyczke i pluginow. MMF to idealne wyjscie, bo mozna juz powalczyc o zrobinei czegos wieciej niz domowa kiła, a jednoczensie nie ztreba umiec programowac, prosta siatke zdarzen i nastepstw i wsyztskie edytory da sie opanowac w kilkanascie dni.
Jest jeszcze darmo9wy Game Maker, ale tu jest juz taki pseudoporgamistyczny jezyk skrytpowy, ktorego nigdy nie chcialo mi sie uczyc.
Do gier 3d sa profesjonalne ale dosc drogie narzedzia jak np "growa" edycja 3d studio, albo jezyk JaMagic , takze firmy Clickteam. Jednka nei dosc ze drogie, to dla przecietnego zjadacza chelba stowrzenie czegos w takim programie bedzie skomplikowane. Wiec jesli jestes amatorem, moim zdaniem opanowanie do perfeksji MMF i jego dodatkow. Mozesz w zasadzie trzasnac kazdy rodzej gry w 2d na tym, od platformowki , po RTS czy championship managera.
Arxel [ SperMan ]
czy moglby mi ktos dac linka bezposrednio do tego freepascal bo cos nie umiem znalez
ale slabo szukam he
BIGos [ bigos?! ale głupie ]
freepascal.org ?
davis [ ]
Bardzo dużo cierpliwości.
yasiu [ Konsul ]
przede wszystkim pomysl, i najlepiej kogos do pomocy
potem trza powoli, stopniowo wcielac ten pomysl w zycie uczac sie na biezaco czego trzeba
kasa nie jest niezbedna - wiadomo, ze bez kasy i zawodowych programistow/muzykow itp. nie uzyskasz efektu takiego jak w najnowszych grach, ale jesli pomysl jest dobry i gra sie komus spodoba, to juz dobrze :)
DeV@sT@toR [ Senator ]
Arxel ----------> Wydaje mi się, że rzucasz się z motyką na słońce - byś mógł stworzyć profesjonalną grę potrzebujesz a) talentu do mnóstwa rzeczy b) kilku dobrych lat nauki. Język programowania, DirectX (OpenGL), grafika - 3dStudio, muzyka - róznie, pomysł, scenariusz - to przerasta możliwości jednego człowieka. W dzisiejszym świecie gry pisze sztab ludzi (nawet powyżej 100 osób się zdarza) z wieloletnim doświadczeniem i pisze daną grę przez kilka lat, a i tak często wychodzi potworek. Zdarzają się jeszcze samotni twórcy, ale to na profesjonalnym rynku wyjątki, totalne.
iKzIvaeEr [ l33t ]
No, jak teraz przez święta się pouczysz to już za tydzień zobaczymy jakąś gre ;>
BTW. Soldat został stworzony przez 1 gościa, a gra wymiata :]
Novus [ Generaďż˝ ]
Arxel - szkoda ze zropbiles ten watek bo juz myslalem ze naprawde "wiesz jak dzwonic za FREE i to dozywotnio(...)" i kiedys powiesz. Ale niestety:(
lo0ol [ Jónior ]
wyobraznia
Ptosio [ Legionista ]
Pieniadze, Kasa, Umiejetnosci, Czas, a pozatym musisz byc socjotechnikiem conajmniej piatego poziomu
Zymek_1 [ Oficer ]
no to jak właściwie tworzy sie gierke
DeV@sT@toR [ Senator ]
Zymek_1 --------> Bueehehe, też pytanie :P W skrócie - piszesz silnik (strasznie skomplikowana rzecz jeśli ma być 3d i dobry), oczywiście sam silnik to nie koniec czysto programistycznych zabaw, tworzysz grafę, animacje, muzykę, składasz wszystko w całość, nie wspominam już o koncepcji, scenariuszu, i inszych pośrednich czynnościach. Brzmi banalnie? Spróbuj napisać zwykłego tetrisa pod windowsa to pogadamy :)
Mc-Muza [ Konsul ]
Chęci i silna wola.
Zax_Na_Max [ Bo Emeryt Znał Karate ]
Ja coś o tym wiem :) Próbowałem kiedyś zrobić giere, z moich szczerych chęci wyszedł bardzo dobry wężyk :) Zacznij od początku zabawiaj się programikami malutkimi, potem graficznymi, stwarzaj coś, może za 12lat będziesz umiał zrobić coś porządnego...
Arkulus [ Konsul ]
Silna wola ogromne umiejętności oczywiście duży budżet
boom_11 [ Konsul ]
najwazniejsze to znalezc czas i miec chęć. bo wiekszosci to sie znudzi po kilku dniach.
jak naprawde chcesz zrobic dobrą gre to zbiez kilku kolegow i zacznijcie robic cokolwiek do gry przez przynajmniej godzine dziennie. w takim tempie po pol roku wyjdzie wam jakas przyzwoita platwormowka
matisf [ X ]
Pomysł i dobra organizacja!
Mastyl [ Legend ]
A ja probowalem tworzyc wlasne gry swego czasu gre i powiem tak, wbrew pozorom nie pomysl sie liczy. Poczatkujacy tworca ma zawsze mase "swiezych" pomyslow. Zawsze moje prace stawaly w martwym punkcie w momencie zbierania i tworzenia zasobow - grafiki, dziweku i muzyki. To jest najwieksza czesc pracy, na prawde wielka, i czlowiekowi sie odechciewa realizowa najlepszy pomysl kiedy musi siedziec np nad kolejnymi fazami animacji spritow...
DeV@sT@toR [ Senator ]
Mastyl -------> Nie powiesz, że napisanie dobrego engine'u to błahostka, robota jeszcze trudniejsza i słusznie wyżej ceniona.
wata_PL [ Konsul ]
1pomysl
2umiejetnpsci
3miescioce latapracy:]
Arxel [ SperMan ]
a powie mi ktos gdzie sie uruchamia tego freepascal-a??
bo zainstalowalem ale nie moge znalez gdzie sie go wlacza
Zenedon_oi! [ Pretorianin ]
Jak chcesz pisać gry to najpierw posiądź jaką taką wiedze o komputerze:)
Wszystko masz w readme.
DeV@sT@toR [ Senator ]
Arxel --------> Myślę, że przyda Ci się ta stronka:
Arxel [ SperMan ]
DeV@sT@toR--->tylko spojrzalem i mysle ze cos tu znajde dzieki
a juz mialem isc spac , patrze ktos cos dopisal
dzieki!!!!!!!!!
DeV@sT@toR [ Senator ]
Arxel ------> Nie wiem czy znajdziesz coś o Pascalu, ale o tworzeniu gier z pewnością. Natomiast jeśli masz problemy z Pascalem to wpisz w google Pascal i szukaj rozwiązania, bądź też zapytaj na jakimś forum tematycznym (problem z odpaleniem jest co najmniej dziwny - przeczytaj plik readme w katalogu, do którego wrzuciłeś Pascala - takie błahaostki zazwyczja się tam wyjaśnia). Poza tym - nie nauczysz się programować bez literatury, więc ściągnij jakieś ebooki, bądź zakup książki. Powodzenia i upóru (bez tego nie masz szans - wchodzisz na grunt bardzo trudnych zagadnień wymagających kosmicznego samozaparcia).
Mastyl [ Legend ]
devastator ja mowie o grach amatorskich, jak ktos robi engine 3d do np, gry FPP to bym nazwal go co najmniej polprofesjonalista. Ale imho najwiecej zmudnej roboty dla amatora jest wlasnsie przy grafice, o ile sie nie ma specjalistycznych narzedzi, urzadzen i programow ( tablet, skaner, sprzet od rotoskopingu, kamera, kilka programow wszytsko to zgrywajacyh ). Zeby napisac prosty kod tzreba miec tylko komputer w zasadzie... dlatego jak chce sie zrobic gre trzeba jednak podzielic zadanai w grupei na specjalizacje., wiadomo ze sam nei dam rady zrobic wszytskiego, stad ja zalozmy napsize scenariusz i program, ktos cyknie grafike. Dlatego samotni autorzyt decyduja sie zwykle na gry tekstowe albo z grafika tylko symboliczna. Animacja to ciezkie zadanie.
W necie jest sporo darmowych zasobow, ale wierzcie mi, korzystanie z nich co najmneij o polowa zmneijsza satysfakcje ze stworzenia czegos "od zera".
Arxel [ SperMan ]
wiem. ale tak nie ma zadnego pliku readme:/
no coz bede wchodzi l we wszystko hehe
a co do samozaparcia to mam i to ograomne (naraqzie mam nadzieje ze na dlugo)
i jeszcze raz za te stronke
Arxel [ SperMan ]
no ja zamierzalbym stworzyc od zera...
na poczatek wogule podstawy pascala, potem jakis inny
ale co tam...moze kiedys cos stworze z kolegami jak oni tez beda umieli juz rozne rzeczy.
a narazie koncze ide spac jutro moze cos popracuje i jeszcze do rodziny na swieta. ale co tam... ja wierze w siebie i moje zdolnosci
i jeszcze przy samozaparciu i cierpliwosci to kto wie...
moze jeszcze o mnie uslyszycie.
Zenedon_oi! [ Pretorianin ]
Ech.....
Arxel [ SperMan ]
heh dobre hehe a nie ma spolszczenia?? hehe
DeV@sT@toR [ Senator ]
Arxel ------> Chcesz tworzyć gry nie znając podstaw angielskiego? hehe powodzenia. Tak nawiasem mówiąc mógłbyś zacząć od C++ :)
Mc-Muza [ Konsul ]
Ja polecam na początek TURBO PASCALA. Sam tam zaczynałem, i tam skończyłem.
Novus [ Generaďż˝ ]
Arxel - podstawy polskiego tez nie zaszkodzą...
Arxel [ SperMan ]
no dobra odswieze watek
to w koncu jaki jest najlepszy jezyk na poczatku?? nie liczac polskiego :P
pascal czy C++???
von Izabelin [ Luftgangsta ]
1) Delphi--program do programowania:)) (brzmi idiotycznie:)
2) Plugin OpenGL do Delphi, bys mógł używać grafę openGL
3) Blender-- taki b.dobry darmowy 3dmax
4) No i dużo czasu, musisz to wszystko napisac, narysowac itd...
A ten plugin do Delphi nazywa się GL Scene, i chyba ma swój silnik graficzny (nawet napewno:))
Ja robiłem kiedyś symulator działka przeciw lotniczego, (ale nie w 3-d, to było w delphi 2 czy 3:)
Niestety grę utraciłem bo nie zrobiłem backupy, i przy przeprowadzce przez ocean komp'a mi rąbneli:)) (grę robiłem z ojcem, pisaliśmy własny silnik do spriteów;), teraz będzie mniej roboty, a ja powoli zabieram sie za wersje 3-d Flak
DeV@sT@toR [ Senator ]
Arxel -------> C++ z pewnością ma DUŻO większe możliwości, właśnie w C się pisze zazwyczaj gry - zresztą wystarczy rzucić okiem na artukuły z podanej przeze mnie strony. Problem w tym czy wolisz z miejsca wpłynąć na głębokie wody, czy też uważasz, że lepiej zacząć od rzeczy prostszych i bardziej podstawowych. Pascal to teraz właściwie język szkoleniowy, swego rodzaju wprowadzenie do programowania i tak należy to traktować.
DeV@sT@toR [ Senator ]
PS. Bądź tak jak napisał von Izabelin - możesz się zainteresować Delphi, więcej w ten sposób osiągniesz niż zaczynając od Pascala imho.
gromusek [ Piwa dajcie ! ]
jak na poczatek polecam ci napisanie jakiejs gry online w PHP dosc prosty jezyk proste RPG na poczatek tekstowe jest latwo napisac moim zdanie na pozanie programowanie itp to dobry sposob...
slowik [ Legend ]
Arxel===>ja bym zaczynal od czego takiego jak C/C++ lub java, python (z tymze w java'ie i python'ie troche latwiej/mniej.... sie pisze :-) )
dlaczego zawsze wszyscy na poczatku katuja tego pascal'a ?? lepiej od samego C by zaczeli ...
DeV@sT@toR [ Senator ]
A właśnie - jak to jest, bo mnie to interesuje - czego właściwie uczą na studiach na początku? Czystego Pascala czy Object Pascala?
Rubaszny_Rabarbar [ Pretorianin ]
Talent i wiedze panie
Arxel [ SperMan ]
zrefreszuje watek
no to w koncu nie robcie mi wody z mozgo tylko powiedzcie czy Delhpi czy C++ czy co innego
i jak co to jeszcze nazwe jakiegos dobrego programu a jak co to na gg prosze :]
_Robo_ [ Generaďż˝ ]
C/C++, wroc za dwa lata jak juz bedziesz conieco umial i pomozemy dalej.
DeV@sT@toR [ Senator ]
Delphi to jest środowisko programowania w którym używasz Object Pascala, a więc odmiany Pascala w której zaimplementowane jest programowanie obiektowe. W każdym razie - jeśli Cię stać na to to najlepszym wyjściem jest C++, ale to już Twój wybór. I proszę o wyrozumiałość, jestem pijany dziś.
PS. Sam zaczynałem od PHP, później przyszedł C++, ale jako, że interesują mnie zastosowania webowe, skłaniam się ku Javie. Gdyby6m miał zamiar pisać gry - bez wahania wybrałbym C++.
Arxel [ SperMan ]
DeV@sT@toR ---> ale jakos piszesz hehe
a czy C++ jest darmowy czy nie??
DeV@sT@toR [ Senator ]
Są darmowe kompilatory C++, np. Dev C++ - właściwie, jest to jedyna droga do profesjonalnego pisania gier. Pascal, Delphi (czyli środowisko w którym piszesz w Object Pascalu) to jedynie szkolenie (choć oczywiście nie zawsze - ale tak jest zazwyczaj jeśli mowa o grach). 90% aplikacji pod winde powstaje w C++. Oczywiście da się napisać coś w Pascalu, tylko po co skoro C++ to język do wszelkich zastosowań. Możesz jeszcze się Javą zainteresować, jęsli chcesz pisać na komórki, bądź tworzyć serwisy www, możesz i w Pascalu pisać, tyle, że jakieś Quake'i itp. powstają w C++ :)
eMMeS [ Emotion of Heart-Love To Rock ]
3D Game Maker ( zagrasz w nią ty i twoja rodzina i nikt więcej ); albo kasa i możliwości i kontakty ( masz szansę na duży zarobek ); albo wsadź sobie w dupę swój pomysł na grę.
Arxel [ SperMan ]
spoczko
dokladnie to nie zaczalem jeszcze robic w zadnym jezyku tylko zaczalem czytac poradniki
ale zainteresuje sie C++ mam nadzieje ze dosc szybko pojme wiedze hee
DeV@sT@toR [ Senator ]
PS. Dev c++ to coś więcej niż kompilator :D
DeV@sT@toR [ Senator ]
PS2. Póki nie zainteresujesz się jakimś językiem - czaytanie tutoruali nie ma sensu. Dopiero jak poznasz choć podstway jakiegoś języka (C++ akurat uczy prwdziwego, sensownego programowania) będziesz wiedział w co się pakujesz :D Spróbuj już dziś - bądź jak najszybciej.
Arxel [ SperMan ]
cos wiecej to znaczy co??
DeV@sT@toR [ Senator ]
To znaczy - piszesz, debugujesz, kompilujesz itd. Tak mi się wydaje - nie używałem osobiście Dev C++, ale niektórzy określją ten program mianem cudu (jeśli chodzi o darmowe aplikacje) więc coś to znaczy.
DeV@sT@toR [ Senator ]
PS. Jeśli chcesz mam Symfonię C++ - jeśli nie ściągnąleś z linka jaki podawałem. Najlepsza książka na początek - wiele Cię nauczy nie tylko o C++, ale o samym programowaniu.
Arxel [ SperMan ]
wlasnie szukam
mam nadziej ze bedzie git - i chyba nie bedzie wyboeu hehe
a moze bysmy za jakies kilka lat stworzyli razem jakas gre?? no w koncu wy duzo umiecie ja tez cos tam umie(bede umial)
DeV@sT@toR [ Senator ]
Ja póki co niemal nic nie umiem - programowanie to nie wierszyk, którego możesz się nauczyć na pamięć, to lata praktyki :)
Arxel [ SperMan ]
heh no wiem ale moze za kilka(nascie) la...moze...moze....
ale i tak dluuuuuuuuga droga przed(emna)nami
Zenedon_oi! [ Pretorianin ]
Arxel --> Ja bym zaczął od Delphi z tego względu że jest dużo bardziej przejrzysty i wygląda jaśniej niż C. Później łatwo się przerzucić gdy się załapie podstawy programowania proceduralnego i można wziąć się za C++ i programowanie zorientowane obiektowo.
BIGos [ bigos?! ale głupie ]
Devastator, ja na tamtej stronie nie widze symfoni.
moglbys mi wyslac na mail ([email protected]) lub link z ktorego mozna sciagnac ?
mam 2 tomy wyskanowane a przydalby sie trzeci bo ide jak burza :D
Arxel [ SperMan ]
ludzie jak wy mi w glowie mieszacie :]
trudno biore sie od razu za C++ jak po tygodniu dalej nie bede zupelnie nic kumal to sie przezuce na Delphi
DeV@sT@toR---> mozesz zazucic linka lub co tam innego bo w kategorii ksiazki nie ma zadnej Symfoni
Arxel [ SperMan ]
ale wogule ta stronka jest tak jakby niezbyt zrozumiala (przynajmiej dla mnie nie wiem czy dla was tez)
tak sa tylko ksiazki itp czy jeszcze cos innego bo jakos do innych zeczy nie doszedlem
BIGos [ bigos?! ale głupie ]
Arxel ta stronka jest świetna, szczególnie polecam ci dział artykuły :)
ja jeszcze nie rozumiesz, yo nie martw sie, zrozumiesz jak poznasz zasady programowania i bedziesz sie zastanawial jak rozwiazac matematycznie taka czy inna sytuacje ktora chcesz wstawic do gry - mysle ze wtesy te artykuly ci pomoga :)
Zenedon_oi! [ Pretorianin ]
Do grafiki 2D polecam bibliotekę allegro pod C++ działa pod darmowymi kompilatorami(np. Dev-c++ i djgpp) a także pod komercyjnymi(Visual C++).
Arxel [ SperMan ]
hhe jakims dziwnym sposobem ominalem artykuly hehe i wszystko sie wyjasnilo
mozecie mi tez wyslac ta symfonie [email protected]
troche tego tam jest do poczytania ale jak ma sie checi :] narazie je mam
Arxel [ SperMan ]
chcialem se sciagnac kurs programowania w C++ (link ponizej )
ale sie nie da
sprawccie moze u was pojdzie sprobujcie sciagnac(chyba ze jest tam jeszcze jakis inny ale nie widzialem za bardzo)
Arxel [ SperMan ]
male odswiezenie watku
i czy moglby mi ktos wyslac linka tej symfoni???? oczywiscie nie tylko 3 tom ale wszystkie:]
Ginter !!!! [ Major ]
pełno pełno pieniedzy
Arxel [ SperMan ]
no to w koncu ma ktos to symfonie C++ czy nie??
bo nie mam z czego sie uczyc lol
BIGos [ bigos?! ale głupie ]
to sie nie ucz :)
programując musisz wykazac się BARDZO kreatywnym myśleniem, by przedstawić w formie mateatycznej to co chcesz. Jeśli nie jesteś nawet na tyle kreatywny, ze nie potrafisz skombinować sobie literatury w 3 dni to nie bierz się za to.
kreatywności się nie nauczysz z książki.
DeV@sT@toR [ Senator ]
Ściągnij sobie DC++ (program p2p) wejdź na hub husaria.n-ip.org, bądź inny polski i szukaj.
DeV@sT@toR [ Senator ]
errata: husaria.no-ip.org
Arxel [ SperMan ]
Dev C++ juz mam
probowalem stwrzyc jakas prosta aplikacje ale jeszcze nie doszedlem do tego co znacza niektorw zwroty i jak probuje uruchomic po komplikacji to wchodzi ale sama sie zamyka
i musze jeszcze duzo zeczy sie dowiedziec:]
no to w koncu ma ktos ta symfonie?? bo narazie ucze sie z roznych zrodel ale tam mi na poczatku zamiast opisac pokoleji to oni mi odrazu od jakis zmiennych, funkcji
itp
a nawet nie wspomna jakimi komedami sie rozpoczyna i zakancza caly ciag
ssjNaza [ Pretorianin ]
Arxel -----------> Człowieku jak chcesz możesz sie bawić w edytorach, może kiedyś załapiesz podstawy. Miałem znajomego, programiste z własną firmą komputerową. Zadałem mu kiedyś pytanie czy stworzyłby grę komputerową. Popatrzył na mnie, uśmiechnął się i odparł: "Nigdy w życiu, to robota bez końca, żeby stworzyć jakiś ambitny silnik gry potrzeba conajmniej rocznej pracy kilku ludzi"
Do nauki C++ na przyzwoitym poziomie potrzeba kilku lat intenstywnej pracy, a co tu dopiero mówić o stworzeniu silnika pod gre i samej gry. Jak by tworzenie gier było takie proste każdy by je robił, nie uważasz?
_Jotun_ [ spamer ]
Bigos, wez juz idz spac, bo jak czytam te twoje mistrzowskie rady to ze smiechu zasnac nie moge... :D
7 lat i programy pisales?! Wow.. to co Ty tu jeszcze robisz? Nie lepiej zaciągnac jakas fuche u Billa i pracowac przy powstawaniu nowego systemu?
BIGos [ bigos?! ale głupie ]
Jotun - nie wiem jak tam z twoim rozwojem, u mnie było dośc szybko.
Zaskocze cię, bo płynnie czytałem już jak miałem 4 :)
a programować to i teraz umiem w podstawowym zakresie w Pascalu i C++ (strukuralnie jedynie).
Nie piszę programów bo nie umiem programowac obiektowo :)
DeV@sT@toR [ Senator ]
BIGos --------> Jak z Ciebie taki geniusz to nie widzę sensownych powodów dla któraych miałbys nie poznać programowania obiektowego. Śmieszne :)
BIGos [ bigos?! ale głupie ]
Devastator, nie jestem geniuszem, co zostało stwierdzone :) po prostu szybszy rozwój
i dlatego właśnie uczę się programowania obiektowego, z symfonii Grębosza :)
też nie sądze aby były jakieś przeciwwskazania :)
czemu wcześniej tego nie zrobiłem ? a po co ? :)
na C64 i tak nie było nic do roboty bo te gry były ... "mało rozbudowane", więc zacząłem się bawić Basikiem :) Na PC to już inna sprawa, jak go dostałem do już miałem 13 lat, a ile wtedy było gierek - kto myślał o programowaniu! - dlatego nauczyłem się tylko strukturalnego Pascala i przerobiłem megazaawansowane programy z C64 na peceta :) przepisałem znaczy :) no i htmla :)
gdzieś, kiedyś po drodze, chyba z nudów wygrzebałem w internecie kurs c++ i wyuczyłem się strukturalnego :) teraz biorę się na poważnie za obiektowy C++, Delphi nie ruszam, szkoda czasu.
Zawsze wiedziałem, że chcę pracować w branży IT, właśnie dlatego zacząłem się tego uczyć. Celuję w jakąś dobrą uczelnię informatyczną w kraju, ale to dopiero za 2 lata, a najpierw matura. rozszerzona informatyka i technologia informacyjna.
Mam nadzieje, ze to zamyka temat waszych wannabe-złośliwych komentarzy :)
jak zalezy ci bardzo, Devastator, na dowodzie - zadaj problem który rozwiążę ci w C++, basicu lub pascalu. Pamiętaj, że jesli chodzi o matematykę to jestem w pierwszej klasie liceum :)
Jeśli ci nie zależy na dowodzie - shut the fuck up :) pierdolić bez sensu każdy potrafi :)
mam nadzieje, że wyczerpałem temat :)
Imix [ Konsul ]
Zeby zrobic gre trza miec pomysla.
przeciez nie wszystkie gry to gry komputerowe, do zwyklej wystarczy czasem tylko kartka papieru i dlugopis :))