
tadzikg [ Konsul ]
[the sims2] Oficjalny watek The Sims 2-cz1
I stało się faktem..... Od dawien dawna bardzo hucznie zapowiadana gra TheSims2 nareszcie trafiła w moje ręce - ukłony dla ELECTRONIC ARTS POLSKA J Znacie niesamowite pragnienie zagrania w nową wersję jednej z najbardziej kultowych gier. Czy warto było czekać - to pytanie towarzyszyło mi przy instalacji - niektórzy w pewnym momencie zaczęli być negatywnie nastawieni do tytułu TheSims2, po prostu stwierdzili, że gra jest przereklamowana. Jest , udało się - pojawiła się nowa ikonka na pulpicie - klikam w nią - w krótkim czasie mogę się delektować zupełnie nową, oryginalną i miłą dla ucha muzyką. Również film wejściowy w grze jest na dużo wyższym poziomie niż w poczciwej "jedynce". Gram - nie sprawia mi to żadnych trudności. TheSims2 ma wiele wspólnych cech z podstawową wersją TheSims, jednak nie mam wątpliwości - warto było poczekać - to co trafiło do mojego komputera - bez wątpienia można stwierdzić, że jest dużo lepsze.
Później zaczynam dostrzegać detale. Sterowanie grą nie sprawiło mi większych kłopotów, jednak jest na pewno bardziej uciążliwe niż w poprzedniej wersji ponieważ musimy operować również kątem kamery, a nie tylko przybliżeniem, oddaleniem i pozycją. Jednak przy drugiej grze problem ze sterowaniem całkowicie znika - kwestia przyzwyczajenia. Poruszanie się w grze jak i wiele innych akcji jest ułatwione poprzez liczne skróty klawiszowe, np. przytrzymany ctrl + prawy przycisk myszy zmienia kąt nachylenia kamery.
Dla ułatwienia początkowej gry dla każdego fana został stworzony obszerny samouczek, przez który możemy się zdecydować przebrnąć zanim rozpoczniemy grę. Samouczek składa się z pięciu części, w tym trzy są podstawami gry. Przez każdy etap samouczka będzie nas dzielnie prowadził Janek Profesorek. Część pierwsza jest skierowana do osób, które nie miały wcześniejszego kontaktu z żadną grą z serii TheSims. Nauczy ona nas wydawania podstawowych poleceń dla naszego sima oraz jak zadbać o jego podstawowe potrzeby takie jak higiena, energia, kontakty itp. Natomiast druga część samouczka zapozna nas z kontaktami między simami, nauczy nas jak zmieniać postacie podczas gry czy też zapozna nas z panelem pragnień i obaw - panel ten podpowiada nam to co naprawdę chcą robić nasi simowie. Część trzecia jest poświęcona budowie domu, nauczymy się w niej podstawowych czynności jak budowanie ścian, wstawianie drzwi i okien oraz nauczymy się podstawowych skrótów klawiszowych, które ułatwiają oraz umożliwiają szybkie i wygodne zbudowanie danych obiektów. Dwa następne punkty samouczka wychodzą już poza podstawy gry. Pierwszy z nich jest przeznaczony dla graczy poprzedniej części "simów", a dowiemy się w nim jakie nowości zostały dodane do gry. Natomiast w drugim punkcie wychodzącym poza podstawowe czynności w grze są opisane nowe możliwości trybu budowania. Wszystko jest opisane bardzo wyczerpująco, pomimo że sam tego nie zrobiłem w pierwszej chwili - na pewno warto się zapoznać z samouczkiem zanim przystąpimy do gry, gdyż ułatwi nam to stawianie pierwszych kroków w nowej grze.
No właśnie, nowości w grze? Tak jest ich sporo! Od tej pory w grze nasi podopieczni się starzeją. Sim przechodzi przez pięć etapów życia - od niemowlaka po emeryta. W grze mamy panel z informacją o wieku naszego sima, który pokazuje nam ile dni zostało do przejścia sima w następny okres jego życia. Dokładnie nie można opisać ile zajmie rozwój naszego sima i przejście do następnego etapu życia, ponieważ jest to zależne od tego ile czasu będziemy mu poświęcać i od decyzji jakie sam będzie podejmował.
W internecie było głośno na temat pogody i zmianach pór roku w grze - niestety nic takiego w niej nie występuje. Ja z jednej strony się cieszę, ponieważ jeżeli pomyślę sobie jak gra miałaby się ciąć przy padaniu deszczu czy też śniegu... Prawdopodobnie również dlatego zostało to wyeliminowane z gry. Jednak może czeka na mnie takie przeżycie jak deszcz podczas gry? Jak na razie jeszcze się nie zdarzyło, także marne szanse - w grze nie odnalazłem żadnej prognozy pogody czy innego typu informacji o deszczu, słońcu itp.
W grze teraz mamy wskaźnik aspiracji, który powinien być powiększany z dnia na dzień. Spełnienie celów życiowych naszego sima będzie zależało od tego czego pragnie i obawia się. Mamy również wskaźnik aspiracji, który w zależności czy spełni się pragnienie lub zrealizuje się obawa będzie rósł i malał. Aby dowiedzieć się więcej informacji na temat pragnienia możemy dwukrotnie kliknąć na ikonie obrazującej dane pragnienie, po czym wyświetli nam się pełen opis co zrobić itp. Przykładowym pragnieniem jest np. rozpoczęcie konkretnej kariery zawodowej. W każdej chwili możemy zablokować któreś z pragnień w obawie przed zniknięciem jego zanim zdążymy je zrealizować. Pragnienia i Obawy są rezultatem codziennych decyzji podejmowanych przez naszego sima, gdy odejdą jedne - pojawiają się drugie. Przy tworzeniu naszego sima wybieramy najsilniejszą motywację dla niego, a są to: bogactwo, romanse, popularność i kilka innych. Każdy sim, tak jak w naszym normalnym życiu różni się od drugiego, co sprawia, że nie ma simów z identycznymi pragnieniami i obawami. Po zaspokojeniu pragnień naszego sima lub wspięciu się na coraz to wyższe szczeble kariery zawodowej dostajemy punkty aspiracji, które możemy wymienić na różne rzeczy w katalogu nagród aspiracji. Przedmioty z tego katalogu pomogą naszym simom wypełnić najwyższe pragnienia i osiągnąć najwyższe szczeble w karierze zawodowej. Zaleca się zapoznanie z opisem przedmiotu przed jego użyciem, kilka z nich można używać przez określony czas.
Teraz każda rodzina ma swoje drzewo genealogiczne, możemy w nim poznać przodków naszego sima. Cechy takie jak kolor oczu, włosów mogą przechodzić z pokolenia na pokolenie. Sim oprócz wyżej wspomnianych pragnień i obaw posiada także swoje wspomnienia, które na jakiś czas są utrwalone w jego pamięci. W wspomnieniach umieszczają się zarówno dobre historie jak i te złe, zaczynając na niedobrym jedzeniu, a kończąc na pierwszym pocałunku.
Gra TheSims2 została wzbogacona o bardziej zaawansowany tryb budowania, który pozwala nam na zbudowanie naprawdę efektownych domów. Ściany możemy budować bezpośrednio na ziemi, jednak jeżeli chcemy zbudować wysoki dom musimy położyć fundamenty. Fundamenty utrzymują konstrukcję domu, jak i tworzą miejsce na werandy i tarasy, można je budować prosto i po przekątnej. W TheSims2 nie ma już problemu z wstawianiem drzwi czy okien na ścianach zbudowanych po przekątnej, teraz jest to możliwe. Krycie domu dachem jest również bardziej zaawansowane, ponieważ budujemy dach według własnych potrzeb i własnego wzoru. Jeżeli chodzi o ilość pięter - może być ich aż trzy, a do tego dodatkowo możemy zbudować taras na dachu.
Możemy również stworzyć swoje własne otoczenie, do wyboru mamy ponad 14 gotowych terenów, na których będziemy umieszczać ozdoby, parcele czy też takie obiekty jak przeróżnego rodzaju wzniesienia. Jeżeli chodzi o gotowe otoczenia to są dostępne w grze trzy - Miłowo, Dziwnowo oraz Werona. Każda z nich ma swoją własną historię. Na przykład w Weronie dzieje się akcja na wzór Romea i Julii, ponieważ mieszkają w niej dwie rodziny - Montekowie i Kapuleci, od dawien dawna obie familie wojują ze sobą nawzajem, jednak to nie przeszkodziło młodszemu pokoleniu w zakochaniu się w sobie. Od nas będzie zależało czy rodziny się zjednoczą, czy też ich wojna stanie się bardziej zażarta. Werona jest chyba największym miastem dostępnym w TheSims2, znajdziemy tutaj najwięcej domów - zamieszkałych i na sprzedaż. W Weronie znajdują się trzy parcele publiczne. Jedną z nich jest Zaułek Wierszokletów, nasz sim może tutaj nabyć niezliczoną ilość czasopism, gazet czy też książek. Następną parcelą jest Rynek Werony, na którym znajdziemy największą ilość przeróżnego towaru o najwyższej jakości. Ostatnim budynkiem, który możemy odwiedzić jest Aktorów, ta parcela jest przedstawiana dla gracza jako "miejsce dla simów o wyjątkowym smaku", a nie znajdziemy tam nic innego jak kilka stołów do gry, telewizora oraz regału, z którego możemy kupić sobie jedną z gier - SimCity4 Godziny Szczytu lub TheSims PozaDomem, oczywiście po powrocie do domu jeżeli mamy komputer lub konsole możemy zagrać w poprzednio zakupioną grę.
Miłowo jest małą mieściną, w której mieszka znana nam dobrze z poprzedniej wersji rodzina Ćwir. Wygląd tego miasta nie jest niczym nadzwyczajnym - jedno wzniesienie, kilka domów na krzyż oraz mnóstwo drzew. Miłowo jest połączone z resztą świata wielkim mostem, natomiast znajdują się w nim cztery parcele publiczne - Basen, Park Leśny, Miejscowy Butik oraz Centrum Handlowe.
Dziwnowo - w tym mieście nic nie jest takie jakie się wydaje, wszystko odbiega od standardów codziennego życia. Dziwnowo jest położone na terenie pustyni, nie ma tutaj drzew - zamiast nich są kaktusy. Liczne anteny, wiatraki wytwarzające energię elektryczną, skały - to cały krajobraz tej miejscowości. Tutaj również mieszka rodzina znana z poprzednich części o wdzięcznym nazwisku - Papużka. W Dziwnowie mamy dwie parcele publiczne - Sanatorium słynące z ogromnego basenu oraz łaźni leczniczych oraz Centrum Handlowe, w którym nasi simowie znajdą przeróżną ilość ubrań, gadżetów i jedzenia.
Do parceli publicznych znajdujących się w danym mieście możemy udać się poprzez zamówienie taksówki przez telefon, w grze jest również możliwość umówienia się z simem, w którejś z parceli publicznych lub zaproszenia go do siebie, niestety nie ma możliwości odwiedzenia innego sima.
W grze mamy dużo nowych możliwości jeżeli chodzi o kontakt między dwoma simami, teraz możemy robić niemalże wszystko - od flirtowania, poprzez zachęcanie, a kończąc na wywołaniu kłótni. Nasi simowie mają wiele możliwości bawienia się ze sobą, między innymi takie popularne zabawy jak łapki, łaskotki i popularna gra w "berka". Zabawy w grupie są lepszym rozwiązaniem niż w samotności, ponieważ bawiącym się simom będą dochodziły punkty "zabawy" w jego potrzebach. Najbardziej prostą zabawą jest oglądanie obłoków poza domem. Młodsi simowie mogą się bawić w sposób taki jak prawie każdy z nas to robił w dzieciństwie - jednym z takich sposobów jest skakanie po łóżku. Takich możliwości gra nam daje setki, także nie sposób to wszystko opisać.
Jak już wcześniej wspomniałem, czas w grze płynie tak jak w życiu. Bez przerwy przebiega proces starzenia się naszego sima, nasz ulubieniec będzie przechodził przez sześć etapów życia, a są to: niemowlę, maluch, dziecko, nastolatek, dorosły i emeryt. Niemowlaka będziemy musieli przewijać, kąpać, uczyć chodzić itp. Malucha będziemy musieli sadzać na specjalny, tylko jego nocnik, gdy będzie miał potrzebę uda się do łazienki i zacznie krzyczeć oraz wsadzać ręce do sedesu. Starsze simy umieją wykonywać czynności powszechnie uważane za "chamskie", potrafią na przykład bekać. Jeżeli nasz sim nie będzie brał przez dłuższy czas kąpieli zacznie "parować" zielono-żółto-brązowym smrodem, a inne simy nie będą chciały przebywać w jego otoczeniu.
Śmierć, czym tak naprawdę ona jest? W TheSims2 nie nazywa ona się już tak pospolicie jak w poprzedniej części, teraz zamiast "kostuchy" mamy "Mrocznego Kosiarza". Przychodzi ona w różnych momentach gry, możemy specjalnie uśmiercić sima, poprzez zagłodzenie go, utopienie w basenie, lecz może też zginąć w życiu codziennym i to nie tylko podczas pożaru. Sim może umrzeć nawet przy wychodzeniu z basenu, poprzez poślizgnięcie się na drabince. Przyjście śmierci początkowo wydawało mi się zrobione dość straszne, ponieważ na początku mamy mroczną muzykę w tle i straszne odgłosy wydawane przez "mrocznego kosiarza", lecz potem śmierć łapie za telefon komórkowy i zaczyna się z kimś przekrzykiwać, gdy przyszła do mojego sima myślałem, że spadnę z krzesła. Na pewno była to miła niespodzianka.
O samej grze można pisać w nieskończoność, jednak najlepiej poczekać do premiery, która będzie już 17 września i zagrać, ponieważ wrażenia z gry są nie do opisania. Gra nie nudzi się po godzinie grania, tak jak to było w przypadku jedynki u niektórych graczy, nowe opcje bardzo upodabniające grę do życia codziennego każdego z nas uatrakcyjniają grę i powodują, że naprawdę możemy w nią grać godzinami! Na koniec jeszcze podam ostatnio opublikowane wymagania gry:
Jeśli posiadasz kartę graficzną obsługującą T&L (sprzętowy silnik transformacji i oświetlenia) z conajmniej 32 MB pamięci, musisz mieć przynajmniej:
Procesor Pentium3 600 MHz lub lepszy
256 MB RAM dla systemów Windows: XP, ME, 98 lub 2000
Co najmniej 3.5 GB wolnego miejsca na dysku
Jeśli Twoja karta nie obsługuje techniki T&L (jak np. Intel Extreme Graphics lub seria Radeon 7xxx), wtedy potrzebujesz co najmniej:
Procesor 2.0 GHz lub lepszy
256 MB RAM dla systemów Windows: XP, ME, 98 lub 2000
Co najmniej 3.5 GB wolnego miejsca na dysku
Obsługiwane karty graficzne (im więcej pamięci, tym lepiej):
Seria ATI RadeonTM (7000 lub lepsza)
7000, 7200, 7500 (wymagają procesora 2.0 GHz)
8500, All-In-Wonder 8500
9000, 9200, 9500, 9600, 9700, 9800
Seria Nvidia® QuadroTM
Quadro, Quadro2, Quadro4
Seria Nvidia® (GeForce2 lub lepsza)
GeForce2
GeForce3, 3 Ti
GeForce4, 4Ti, MX 420, 440
GeForce FX 5200, 5600, 5700, 5800, 5900, 5950
GeForce 6800
Intel® Extreme Graphics (wymaga procesora 2.0GHz)
82845, 82865
tekst jest ze strony ktora podalem :]

Metam [ Pretorianin ]
Hmm ten wątek powinien być założony we wrześniu teraz raczej nie będzie się cieszył zbyt dużym zainteresowaniem, chociaż kto wie. Pozatym wstępniak trochę przydługawy :). Czy na tym zdjęciu jest dwóch facetów czy mi się tylko wydaje? Jeżeli jest to dwóch gości to weź zmnień te zdjęcie na drugi raz :) z góry dzięki :).
tadzikg [ Konsul ]
nie ma tam facetow.
to facet i babka