GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: CMAK Turniej Pancerny- cz 3 Zaczyna się zabawa!!!!!

03.12.2004
22:34
[1]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

Forum CM: CMAK Turniej Pancerny- cz 3 Zaczyna się zabawa!!!!!

Przeciwnicy zostali wylosowani!
https://www.667.hab.dsl.pipex.com/Wargaming/CM/2004-Armoured-Joust-CMAK/2004-Armoured-Joust-CMAK-Team-Draw.html
7 grudnia zaczynamy.
Każdy team ma mieć wspólne hasło (nie wiem po co)
Proponuje a --dla team 1
a --dla team 2:)
a i to samo dla team 3:)

Prosze być w gotowści do walki

03.12.2004
22:36
[2]

gro_oby [ Generaďż˝ ]


moze cos bardziej skomplikowanego:P a nuz ktos przypadkiem 1 nacisnie i bedzie problem bo beda znac chaslo;P
moze chaslo to bedzie pierwsza druga trzecia :)

03.12.2004
22:36
[3]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

A i zmieniłem zdanie:)
Kapitanowie mają wymyslic hasła dla teamów.

03.12.2004
22:39
[4]

gro_oby [ Generaďż˝ ]


zesz cholerny edit;;/

pisze tak
CMHQ PL T2 12 Blitz A 6
czyli moim przeciwnikiem jest
BLITZ - A "The A Team"
6 Martti Kylmälä ?

dobrze patrze?:) a teraz co mabyc? skoro juz sa wylosowani przeciwnicy:) bo to moj 1 raz.. tylko zeby nie bylo krwiscie:)

03.12.2004
23:04
[5]

Buczo. [ Bradypus variegatus ]

groby --> Tak, o ile Ty jesteś 12 w teamie 2.

No ja mam chyba wymagającego przeciwnika. 17 walk tylko, ale zaledwie 2 przegrane, a grał raczej z czołówką Blitza. Ale i tak nie ma szans ;)

03.12.2004
23:06
[6]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

Gracz grający axis, 7 grudnia wysyła plik z takimi warunkami do swojego npla:

Date: Oct 1942
Region: North Africa
-----------------------------------------------
Force Mix: Pure Armour
Nationality: Axis - German Allied - British
Division Type: Mechanised
Quality: Unrestricted
Purchase Units: Allow Human
Fitness: Fit
Casulties: None
Ammo: Full
Battle Type: Meeting Engagement
----------------------------------------------
Force Size: 3,000 pts or 5,000 pts. The default setting is 3,000 pts, however if both players are in agreement 5,000 pts can be used. (The Umpire's recommendation is 5,000 pts)
Map Size: Medium
Handicap: None
Rarity: None
Time: Dawn
Temperature: Cool
Weather: Overcast & Windy
Game Length: 20 Turns Fixed

Fog Of War: Full

03.12.2004
23:08
[7]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

A ja mam znanego mi z 1 turnieju z blitzem, pana Nikitę:)) (dla przypomnienia, był minor i major dla mnie;)

03.12.2004
23:14
[8]

faloxxx [ Generaďż˝ ]

to jakie ja mam chaslo ?

03.12.2004
23:22
[9]

gro_oby [ Generaďż˝ ]


03.12.2004
23:22
[10]

gro_oby [ Generaďż˝ ]


a ktos mojego przeciwnika kojarzy?:) gdzie wogole moge zobaczyc jego statsy??:)

03.12.2004
23:32
[11]

Buczo. [ Bradypus variegatus ]

groby --> Na stronie Blitza ;) Tylko go musisz wyszukać, a znając życie będzie daleko ;P

03.12.2004
23:36
smile
[12]

faloxxx [ Generaďż˝ ]

Drodzy Towarzysze broni
Jak wiadomo mamy w zamiarze wygrać turniej !! Pomimo iż moim zdaniem mamy 3 bardzo silne teamy, i mamy sporą szansę na zwycięstwo ale ... zawsze istnieje ryzyko porażki.
Proponuję więc zastosować jakiś system nobilitujący to wytężonego wysiłku, tak aby każdy gracz dał z siebie 200 % swoich możliwości. Moim zdaniem najprostsze rozwiązania są najlepsze, tak więc zasada kija i marchewki byłaby tu jak najbardziej na miejscu !!
Co proponuję ?? --> Za każdą przegraną bitwę w turnieju -20% dorobku punktowego w lidze, oraz publiczne sponiewieranie słowne na forum !!
Natomiast za zwycięstwo także można jakieś gratyfikacje dawać np +15 pkt w lidze.

Uważam że system ten zapewni nam zwycięstwo totalne i wieczną chwałę !!

Zapraszam do dyskusji !! Co o tym myślicie ??

03.12.2004
23:37
smile
[13]

stary [ ZiP ]

faloxxx - ok!

BTW ile to jest 20% od zera? :]

03.12.2004
23:41
smile
[14]

Buczo. [ Bradypus variegatus ]

faloxx --> Jestem ZA !! A że najlepiej motywuje odpowiedzialność zbiorowa, propnuje by te 20% odbierać także faloxxowie jako duchownemu przywódcy CMHQ. Faloxxa motywować nie trzeba więc 15 pkt za zwycięstwo przyznawać mu nie trzeba.

04.12.2004
00:04
[15]

gro_oby [ Generaďż˝ ]


moj przeciwnik rozegral 7 gier w tym 1 wygral heh:) niewiem czy to dobrze czy zle:P moze same gra scenariusze of sth:)

heh panowie alianci:) co najlepiej brac wg was?

04.12.2004
00:16
smile
[16]

feretrius [ Centurion ]

nogi za pas ...gro_oby...nogi za pas :)

04.12.2004
00:28
smile
[17]

jp2 [ Generaďż˝ ]

kto ma problemy z motywacją może dla utrudnienia zagrać lewą ręką.

04.12.2004
00:30
[18]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

Albo ruszać kursorem freelokiem, albo lepiej, siłą woli niszczyć npla czołgi:)

04.12.2004
01:45
smile
[19]

Pejotl [ Senator ]

Wy się smiejecie a ja mam za przeciwnika gościa z BofB - pewnie jakiś killerski wymiatacz...

04.12.2004
08:12
smile
[20]

jp2 [ Generaďż˝ ]

->pejotl
badhaggis ma 91 miejsce na 114 w ichniej lidze.
no i zawsze możesz powiesic horagiew nad kompem ;]

04.12.2004
09:28
smile
[21]

clown10 [ Pretorianin ]

all---->kogo poinformować że zmienił mi sie mail? przeciwnika czy Vulture`a? Proszę o szybką odpowiedź

04.12.2004
10:13
[22]

faloxxx [ Generaďż˝ ]

to byla tylko propozycja - nie chcecie to nie - dzialałem w dobrej wierze

filip --> jedno pytanie --> na stronie są sklady oraz kto z kim gra ale nie bardzo moge sie doczytac kto gra szkopami :/

04.12.2004
11:37
[23]

Patrick Blau [ Chor��y ]

Sory ,że zawracam głowę ale na jakiej wersji będą rozgrywane te mistrzostwa bo ... mam wersje 1.01 a ta 1.03 podobno nie jest taka fajna i czy patch no cd gdzieś jest do niej i... Ehhh
Poza tym co to za Herroberst ? z Blitza z którym mam walczyć bo nie mogę go znaleść...
Acha jeszcze mapka na której będą rozgrywane mistrzostwa.. jest na stronie armoured joust tak ? ale oczywiście nie mogę jej ugryść bo...czyżby ten patch 1.03 bez niego nie mogę nic z nią zdziałać, tak !?! Wrrrr.....

04.12.2004
12:33
[24]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

1.03 jest juz dobra. patch no-cd jest na www.gamecopyworld.com wpisujesz tam combat mission.
Jesli nie będziesz mógł znaleść, prześle ci przez gg.
faloxxx-->Wejdz na team & player listings i tam masz podane.
clown-->poinformuj i przeciwnika i Vulture'a

04.12.2004
14:19
smile
[25]

marczol [ Konsul ]

Oki ja wylosowałem "Stormdog", grał ktoś z nim? Mam jakieś wogóle szanse, czy już -20 pkt mi odejmiecie:)

04.12.2004
15:14
[26]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Ja bym motywował pejczem - nic tak nie motywuje jak dobre tortury ;-))
faloxxx bez urazy ale pomysł jest - zły

AD REM
Ta mapa jest ogromna jak na 20 tur - trzeba walić co sił w kołach do flag
Alianci mają Churchile - i gdybym grał aliantami to postawiłbym na mieszankę shermanów i churchili z przewagą premierów - strasznie toto ciężko rozwalić ;-) Niezłe są Valentynki 57mm
Dla Niemcow chyba zostają czołgi z dzialem 75mm bo 50mm słabo sobie radzą

Ja wylosowałem gościa BoB ze ścisłej czołówki mike8g - rozegrał 110 bitew - ktoś z nim grał ???

04.12.2004
18:15
[27]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

uwżam ze nie nalezy nagradzać, ale tylko karac:), z wygraną -10pkt, za przegraną -50, co i tak motywuje do zwycięstwa:)
A za wycofanie sie -100pk:), a remi -300pkt, żeby nie było takich co myslą że sie wymigają:P

05.12.2004
01:29
smile
[28]

el f [ RONIN-SARMATA ]

Cos ten ostatni turniej jakiś dziwny... zmieniają mapy, zmieniają okres, każą jakieś hasła wymyślać... :-(

05.12.2004
10:55
smile
[29]

clown10 [ Pretorianin ]

el F--->po prostu przeciwncy chcą tak ustawić mapy i siły żebyśmy nie mogli wygrać - próżny trud...;)))))

05.12.2004
11:31
[30]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

dobra hasło dla team 1 będzie:
"a10"


Kapitanów team 2 i 3 prosze o wymyslenie haseł i podanie ich swoim graczom.

05.12.2004
11:55
smile
[31]

Wiggins [ SSiberian Tiger ]

A ja nic nie wiem... Mialem zastapic po znajomosci Dextera, ktory sie wycofal, ale teraz nic nie wiem

05.12.2004
12:06
smile
[32]

Wiggins [ SSiberian Tiger ]

Juz wiem :) CMAKowo bedzie mnie rozprawiczal ichni lider, Red Devil.

Banzai !!!!!!

05.12.2004
12:43
[33]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Spoko Wigins - jeśli chodzi o walki pancerne CMAK nie różni się zbytnio od CMBB
Główną różnicą jest kurz na pustyni dzięki czemu widać ruchy i Twoje i przeciwnika

05.12.2004
13:20
smile
[34]

Pejotl [ Senator ]

mgk -> ale walnąłeś :) oczywiście że sie różnią

jeśli zrobisz szybkimi jednostkami kurz przed frontrm czołgów, możesz rozstawić swoje czołgi na dogodnej pozycji, bez nawiązywania walki. Później stojąc w miejscu będą miały przewagę w obserwacji nad przeciwnikiem, który będzie się poruszał!

Bardzo ważna jest celność( więc wyszkolenie) - jednostka która nie jest w stanie trafić drugim strzałem wroga nikogo nie trafi ponieważ będzie się rwała widoczność. Duży kaliber ma przewagę nad małym ponieważ wystrzał (dym) powoduje u przeciwnika zerwanie widoczności (LOS).

Oczywiscie to wszystko przy walkach na większą odległość (>500m?)

z bliska jest tak jak mówi mgk

05.12.2004
14:57
[35]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Pejotl - > walnąłem też słówko ,,zbytnio" ;-) a z kurzem należy poeksperymentować ;-) ale to zdradliwa broń ;-)

06.12.2004
17:43
smile
[36]

marczol [ Konsul ]

no chłopaki coś nam wątek od wczoraj umarł, ale ja już wysłałem maila do przeciwnika z plikem aby sprawdził wszystko czy jest oki:) No jeśli potwierdzi to zobaczymy czy zaistnieje jako międzynarodowy gracz CM:)

06.12.2004
18:04
[37]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

marczol-->Turniej zaczyna się jutro:)

06.12.2004
21:33
[38]

jp2 [ Generaďż˝ ]

->prośba kapitana T3
nie publikuj hasla na forum, wróg czuwa :)

->all
jak testy? u mnie s.malutkie padają jak muchy, czercze tylko z cienka lufą, generałowie spisuja sie znosnie nawet te bez wieży. szkopki maja przewage na dlugich dystansach dzieki lepszej optyce, na krótkich jednak nie moga sie czuć bezpiecznie.
mapa mało finezyjna. obawiam sie ze wiele wyników możne sie rozstrzygnąć "rzutem na taśmę"

06.12.2004
21:39
[39]

gro_oby [ Generaďż˝ ]


ja bym chcialwiedziec jakie chaslo ma t2:]

06.12.2004
22:23
[40]

el f [ RONIN-SARMATA ]

gro_oby - nie dostałes maila ?,
wysłałem do wszystkich...

06.12.2004
22:56
[41]

gro_oby [ Generaďż˝ ]


elf.. dostalem:) ale heh dziwnym trafem go nie przeczytalem:P przejarzalem teraz skrzynke i jest:) heh... czlowiek to ma czasami dziury...

07.12.2004
00:43
[42]

van der Rob [ Konsul ]

Panowie,

Poszukuję sparing partnera na nową mapę (jeszcze na niej nie grałem a walka tuż tuż).
Czy jest jakiś chętny na wtorek (od ok 20-21) i środę?

Czy macie jakieś nowe uwagi poza wcześniej publikowanymi (Granty i Valentyny IX vs PZIII j i PZIV) ?

Czy muszę już jutro wysyłać pliczek z zakupionymi wojskami - czy mogę jeszcze poczekać dzień-dwa?

07.12.2004
09:29
smile
[43]

Buczo. [ Bradypus variegatus ]

Ja kupiłem sześć plutonów czwóreczek i jednego Mardera. Założę się że podejdzie drogą wprost na flagi. A jesli tak to już po nim ;)

07.12.2004
09:41
[44]

jp2 [ Generaďż˝ ]

jesli chodzi o mało finezyjne taktyki to po stronie aliantów, przed flagami "na godzinie piatej pastrzac od brytoli" jest spore zagłębienie, wystarczjaco głebokie by ukryć nawet 3 plutony i wystraczjaco blisko flag by rzucic peleton "na taśmę".

07.12.2004
09:44
[45]

Buczo. [ Bradypus variegatus ]

jp2 --> Od strony Niemców też jest, a jeśli w dodatku na tym finiszu ustrzelisz jednego brytola to wygrałeś ;)
Zakładając oczywiscie że przez 19 tur staliście w tych zagłębieniach.

07.12.2004
17:08
smile
[46]

bonk_ [ Pretorianin ]

jakie ma hasło Team3??
można jutro wysłać plik czy trzeba dziś??

07.12.2004
17:34
smile
[47]

bonk_ [ Pretorianin ]

Jeśli nie trzeba dziś pliku wysyłać to szukam chętnego na spara do ustawien Turniejowych.Na dziś wieczór.
Ja Axis.Moge hostować.
3000pkt

07.12.2004
17:51
smile
[48]

Wiggins [ SSiberian Tiger ]

co to za bzdura ze wspolnym haslem druzyn?? i podawaniem go na forum ??

07.12.2004
18:10
[49]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

wale to, każdy niech wymyśli sobie hasło, mi się ten pomysł stanowczo nie podoba, choć teoretycznie ma umożliwić sędziemu sprawdzenie obu stron w wypadku całkowitego zniknięcia jednego z graczy.

07.12.2004
18:23
smile
[50]

marczol [ Konsul ]

oki ja już prowadzę regularną walkę jestem obkupioni i przeciwnik też, aktualnie pliczek nr. 3 - czyli się rozstawiam:) A zakupiłem 2x Pluton Pz IV G (średnich, nie wczesnych - nie późnych), 3x Marder IIIr (mam zamiar walczyć na dystans), 1x Pluton Pz IIIL, 1x Pluton Pz IIF i dwa pojedyńcze Panzerjager'y:) Wszystko oczywiście WETERAN, zobaczymy czy coś z tego wyjdzie:)

07.12.2004
18:30
[51]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

PROSZE PAMIĘTAC O USTAWIENIACH!!!!!!!
Date: Oct 1942
Region: North Africa
-----------------------------------------------
Force Mix: Pure Armour
Nationality: Axis - German Allied - British
Division Type: Mechanised
Quality: Unrestricted
Purchase Units: Allow Human
Fitness: Fit
Casulties: None
Ammo: Full
Battle Type: Meeting Engagement
----------------------------------------------
Force Size: 3,000 pts or 5,000 pts. The default setting is 3,000 pts, however if both players are in agreement 5,000 pts can be used. (The Umpire's recommendation is 5,000 pts)
Map Size: Medium
Handicap: None
Rarity: None
Time: Dawn
Temperature: Cool
Weather: Overcast & Windy
Game Length: 20 Turns Fixed

Fog Of War: Extreme


Z ZAZNACZENIEM NA FOW EXTREME!!!!!!!!

07.12.2004
18:51
smile
[52]

stary [ ZiP ]

przeciwnik się do mnie nie odezwał, do kiedy mam czekać spokojnie a kiedy zacząć eskalację problemu?

07.12.2004
18:59
[53]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

zip, jeżeli dwa dni miną, zaczynam przeprowadzac bałaganienie u nich:)

07.12.2004
19:11
[54]

Michael_wittmann [ Konsul ]

Ja też nie widze żywego ducha;/;/ (gram alinatami).. mam nadzieję że nie pomyliłem się--> że to niemcy generują inicjatywę.. pierwszy plik itd.. więc dzielnie czekam:)

07.12.2004
20:01
smile
[55]

marczol [ Konsul ]

Z tą mgłą to lipa, jak ja generowałem pliczek to była Full, a teraz extreme. nie chce cofać wszsytkiego bo aktulanie mam 4 pliczek i szkoda to zmarnować. A mapka nawet dobra dla niemców, jeżeli alianci zaatakują flagi. Jeśli to zrobi mój przeciwnik 3x Pluton Marderów IIIr weteran poprostu go rozmiecie:)

07.12.2004
20:26
smile
[56]

jp2 [ Generaďż˝ ]

...mój mail na stronce turnieju jest siakiś taki ostro zakodowany...może dlatego przeciwnik milczy?

z hasłem to durnota oczywista, ale jesli organizator się uparł to imo szefowie teamów powinni je rozesłać pocztą do graczy.


->buczo
jeśli w dodatku na tym finiszu ustrzelisz jednego brytola to wygrałeś

co prawda bronić tej haniebnej ;) taktyki nie będę ale...o co chodzi z tym jednym brytolem??? po to się rzuca 3 plutony żeby pare czołgów przetrwało. straty muszą być.

07.12.2004
20:51
smile
[57]

Pejotl [ Senator ]

Panowie! Ja tu chyba czegoś nie rozumiem

Zagrałem sobie z kompem w ustawieniach turniejowych. Wziąłem prawie same Churchille Green (plus jeden pluton Shermanów Vet - ich udział w bitwie był minimalny jak się okazało - jedynie w przedostatniej turze puscilem je fastem do flag) - niestety komp zakupił po 1/3 PzII, PzIII i PzIV, ale jedynym moim działaniem było dawanie czołgom Hunt do przodu - _żadnych_ manewrów, hull downów ani innych rzeczy.

Wygrałem totalem bez straty czołgu i bez straty jednego czołgisty..

Więc o co tu chodzi?

07.12.2004
21:27
smile
[58]

Pejotl [ Senator ]

Zagrałem jeszcze raz - tym razem dałem kompowi 5 plutonów PzIV G Vet a sam wziąlem Chorchile i M3Lee dla równego rachunku
Komp puścił 3 plutony do flag w centrum a dwoma objechał mnie z boku (ja stosowałem ulubiona taktykę polegającą na braku taktyki i jeździe do przodu) - gdyby nie to zwycięstwo byłoby bardziej okazałe. A tak 9 Chuchów i 1 M# Lee zabite oraz 16 PzIV zabitych i dwie bez dział.

Nadal nie wiem na czym polega trodnośc. Niech mnie ktoś oświeci!!!!

07.12.2004
21:31
[59]

gro_oby [ Generaďż˝ ]


a panowie aliantami lepiej zgodzic sie na gre na 3000 czy na 5000?

07.12.2004
21:43
smile
[60]

stary [ ZiP ]

ok, jednak zaczęliśmy o czasie, pierwsza wymiana plików za nami

07.12.2004
21:52
smile
[61]

el f [ RONIN-SARMATA ]

Hasła nie trzeba a nawet nie nalezy podawać na forum. Ma byc poprostu znane kapitanowi drużyny.

Pejotl - cóż, w nowych ustawieniach oś jest prawie bez szans - zagrałem sam ze soba hot-seata i mimo szczerych chęci wygrania osią wygrałem aliantami. Wziąłem czercze i szermany przeciw czwórom z długą armatą, trójkom z grubym pancerzem i długą lufą wspartym marderkami.
Myśle że organizator chce by przeciwnicy naszych asów mieli wieksze szanse urwania choć kilku gier aliantami... ;-)

07.12.2004
22:29
smile
[62]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Niestety Panowie macie rację - parę postów wyżej - podałem podobne wnioski - premier rządzi ;-))
Czyli nasi alianci muszą brać same premiery a Niemcy chować się po krzakach by jak najniżej przegrać ( tylko gdzie krzaki na pustyni ??) - no chyba że przeciwnicy nie wpadną na kupowanie ciężkiego złomu ;-) ale te ustawienia są bez sensu

07.12.2004
23:20
smile
[63]

Nigguz [ Chor��y ]

Lepiej brac PzIV G z pancerzem 80 czy 50 ??

07.12.2004
23:39
smile
[64]

bonk_ [ Pretorianin ]

Posłałem plik do mojego NPL.Mam nadzieje że dojdzie.
Aha wysłałem plik z ver.1.03 oby to był ten.

07.12.2004
23:48
[65]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Ja też poslalem wraz z raportem do Vulture - niestety gram Niemcami - zobaczymy co zakupi przeciwnik ja kupilem 4 plutony czwórek Vet z pancerzem 80 + pluton marderów i jakieś resztki wydałem na 3 pzIII -

08.12.2004
00:05
smile
[66]

el f [ RONIN-SARMATA ]

zastanawiam sie czy nie kupić za wszystko plutonów dwójek conscript... będzie chociaż wesoło :-)

08.12.2004
00:45
[67]

jp2 [ Generaďż˝ ]

kolejne testy:

premiery wersji 4 rzadzą. można własciwe wziaść je same. ale nie green tylko mix cracki/reg poł na poł.
panzer czwórki wymiekają. rade jedynie dała horda marderów (też koniecznie dobrze wyszkolonych) z paroma pz4 dla fasonu. nie grałem z kompem tylko sam ze sobą wynik remis 55:45 dla aliantów. ale tylko dzieki masie marderów.

08.12.2004
01:51
[68]

bonk_ [ Pretorianin ]

A mi się udało zremisować z żywym przeciwnikiem.Grając niemcami!
Niemcami bedzie cieżko...

08.12.2004
01:54
smile
[69]

Pejotl [ Senator ]

jp2 -> imho mardery to kiszka, w moich testach PzIV przeżywały po 2-3 penetracje z 57mmm... a Mardery raczej nie. Alianckie czołgi z drugiej strony są bardzo wrażliwe na penetracje z 75mm...

08.12.2004
01:56
[70]

van der Rob [ Konsul ]

Graliśmy z Bonkiem spara.
Tak na luzie dla poznania mapy. Po mocno zachowawczej grze Aliantami (błąd) mam takie wrażenia:

a) Warto wziąć same Granty i ew wsparcie Stuartów (rozpoznanie -obrona tylnej flagi)
b) Granty na hull down spokojnie rozwalają PZIVG
c) W naszej grze totalnym niewypałem okazały się Valentyny IX (zero trafień -współczynniki rzędu 1-9% do Maderów na hull down)
d) mapka jest jakaś dziwna - moim zdaniem ta pierwsza była znacznie ciekawsza.
e) Grając Niemcami polecam sporo Marderów (na Granty) oraz ew PZIIIj do walki pod flagą (max 2 plt reg).

Czy ktoś ma jakieś inne uwagi - jakieś sugestie co do zakupów (gram niemcami).
Będę wdzięczny za wszelkie info.
Kutuzow.

08.12.2004
01:58
[71]

van der Rob [ Konsul ]

jp2 ---> o jakim sprzecie mowa w zdaniu: "premiery w wersji 4 rządzą" ? Co takiego polecasz?

08.12.2004
02:23
smile
[72]

bonk_ [ Pretorianin ]

Skoro Kutozow napisał pare zdań to ja też coś zaskrąbam:
1)Plansza według mnie faworyzuje Alliatów!!Można spokojnie wjechać w jedno miejsce i zablokować szkopom droge
dojazdu do flag.Natomiast Dla niemców znalazłem ciekawe miejsce , które broni dostepu do flag Brytolom.Ja w tym miejscu postawiłem Plt.Mardenów.Myśle że jeśli postawi się tam 2xPlt to Brytole bede mięć kłopoty.Opróćz tego zaraz przy flagach patrząc ze strony niemieckiej jest las i można tam skoncetrowac Plt.III bedą widzieć flagi z boku a takżę tanki które mogą w to miejsce wjechać.Moge zamieścic fotke ale jak ktoś powiedział Wróg nie śpi:P
2)Sprzęt:
Niemcy:
Najlepszą brón jaka posiadają niemcy to ...szybkostrzelnośc Mardenów.Dobrze postawione mogą coś zdziałac.
Pozostałymi Tankami według mnie najlepiej trzymać się "k..y"
Brytyjczycy:
Grant żadzi.nie doprzebicia z przodu.Ale z boku to łatwy konsek.
Pozostałe czołgi według mnie niespisują się.
Podsumowanie:
Niemcami da się wygrać jeśli NPl nie kupi samych Grantów.

08.12.2004
08:16
smile
[73]

fabko1 [ Pretorianin ]

Ja wczoraj dla treningu zrobiłem sobie dwa testy z kompem i doszedłem do tego samego wniosku, co moi przedmówcy,
czyli axis ma przerąbane:-(.
- pierwszym teście kupiłem 4 plt. PIVG +1 plt PIII late+plt marderów IIIr wszystko reg, no i ledwo remis wyciągnąłem ,churchil siał najwieksze spustoszenie w moich szeregach,moje tanki pudłowaly niemiłosiernie,
- w drugim teście kupiłem 4 plt PIVG crack + plt marderów crack, było trochę lepiej bo wyszedł monorek,
u aliantów dobre wyniki miały sherman III i churchi,
Co do marderów, jeśli wystawi sie je od początku na górce na wprost flag, to po paru turach są juz bez ammo ppanc,moga jedynie przez pare tur trzymac przeciwnika na dystans,nie sa takie skuteczne za jakie się je uważa, w pierwszym teście plt reg na dystansie powyżej 1500m zniszczył 4 tanki, natomiast plt crack na tym samym dystansie nie zniszczył żadnej maszyny wroga,
to tyle z mojego punktu widzenia

08.12.2004
09:31
[74]

marczol [ Konsul ]

No gdybym więcej przeznaczył na testy mapki to bym trochę inne kupił wojska ale nie jest źle. Postawiłem na 3x Pluton weteran marderów IIIr i obstawiłem tą górkę co mówiliście dwoma, trzeci pluton trzymam w rezerwie:) Pz IIF robią zwiad, a IV trzymam obok marderów, bo nie wiem czy wróg czegoś nie wykombinuje. III ruszają tą droga na zachodzie wprost na flagi, są mięsem armatnim:)

08.12.2004
09:45
[75]

jp2 [ Generaďż˝ ]

->pejotl
przeciw masom czerczy zrobiłem 3 testy. w kazdym byla inna proporcja pz4 i marderow. najlepszy wynik byl przy minimlanej ilosci pz. podział sił obu stron: po 1/4 na flanki, 1/4 bezczelnie droga do flag, 1/4 "do dziury pod flagą" i wyjazd w ostanich turach.
od czasów BO mam b.dobra opinie o dziłach pieć-siedem ale ich skutecznosc na dlugich dystansach przeciww pz-cztery mile mnie zaskoczyła. czasem starczy 1 trafienie.

->van der rob
może to mania przesladowcza ;) ale staram sie nie pisac wprost zeby chociaz obcojezyczni szpiedzy nie qmali do konca.
premier to inaczej czercz.

aha i musze skorygowac opinie o walkach na dlugi dystans, co prawda niemcy maja lepsza optyke ale warto ich wciaganc w wymiane ognia zeby sie wyprztykali z tungustenow przy minimalnej szansie trafienia

08.12.2004
10:40
[76]

gro_oby [ Generaďż˝ ]


a panowie ze tak zapytam, na jakiej wersji my gramy?:P 1.1 czy 1.3?

08.12.2004
10:41
[77]

van der Rob [ Konsul ]

jp2 ----> Czy mam rozumieć ze Premiery są takie dobre? Wydawało mi się ze maja smiesznie słaby pancerz a działo chyba zbliżone do Valentyny? Czy coś źle zerknąłem?

Swoją drogą jaką taktykę dla Niemców proponujecie?

08.12.2004
11:18
[78]

Pejotl [ Senator ]

Rob->

Pancerze czołowe kolejno: wiezy, górnego kadłuba, dolnego kadłuba, jakość pancerza
Crusader 51/0st, 32/9st, 32/30st, 95%
Valentine 65/0st, 30/68st, 60/21st, 90%
Churchill 88/0st, 101/0st, 88/0st, 95%
Grant 76/47st, 38/58st, 51/15st, 85%
Sherman 76/0st, 51/56st, 51/15st, 85%


Patrząc na te parametry można domniemywać że wieża Granta jest bardziej odporna, ale raczej niewiele bardziej biorąc pod uwagę różnice w jakości. Natomiast kadłub jest żałośnie słaby.

Pytanie do zorientowanych - czy Grant przy hull Down strzela z haubicy czy nie? Bo samo działko 37 mm to na większą odległość nie ma szans z niemcami. Można by ewentualnie pomyśleć o wystawieniu Grantów na wabia, żeby przeciwnik wystrzelał amunicje ale ich cena zniechęca - już lepiej wziąć kilka szybkich stuartów do robienia zadymy :-)

08.12.2004
11:21
[79]

gro_oby [ Generaďż˝ ]


ekhem a ja nadal sie chce dowiedzidec czy gramy an 1.03?:P

08.12.2004
11:31
[80]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Chyba źle zerknąłeś - albo nie zmieniłeś okresu na październik, a chodzi o premiera na Ch ;-)
Z moich testów wynika że na b. długie dystanse nie ma co strzelać i na pierwszej górce zostawię jednego M dla postraszenia wroga Reszte sił rozdzielam na dwie części i z lewej strony jest taka fajna mała górka i z pozycji zasłoniętej można nieżle kosić . Z prawej strony też jest taka górka przy samym skraju mapy Ja spróbuję walić sierpowymi a środkiem puszczę generatory dymu zygzakiem ;-))

08.12.2004
11:33
[81]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Grant nie strzela z haubicy przy hulldown (na 90% ale może sie mylę ?)
gramy 1.03 (na 90% ale może sie mylę ?)

08.12.2004
11:43
smile
[82]

Pejotl [ Senator ]

taktyka dla aliantów - wziąć maksymalna ilość Premierów konskryptowych i postawić na pierwszej górce z własnej strony - w kupie, zeby wciągnąć przeciwnika w strzelanine z dużej odległości - jak Marderom zabraknie amunicji to wystarczy tylko podjechac do flag :)

08.12.2004
11:52
[83]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

-Pejotl z jakiej odległości skutecznie można za pomocą 75mm przebić pancerz Chuchila ???
- Taktyka dla Niemcow - pojedynki na średniej odległości - i chyba trzeba sobie odpuścić wjazd pod flagi
Grający aliantami moga się zgodzić na 5000 a dla Niemców to tylko więcej Churchili do ustrzelenia
generlnie -> mapa, okres bitwy i ilość tur wymuszają bardzo prostackie rozwiązania ze strony aliantów i strasznie trudne zadanie dla Niemców

08.12.2004
12:01
[84]

van der Rob [ Konsul ]

Panowie, mam pytanie -czemu zmieniono mape i okres?
Tamta (poza zbyt mala strefa rozstawienia) byla naprawde super -do tego sily byly dość wyrownane (para Grant+Valentyna IX vs PZIVG i PZIIIj). Teraz jakoś mocno w stronę Aliantów przegięto i mapa jakaś taka nijaka.

Pejotl ---> Dzięki za info- faktycznie mi sie pokopalo - myslałem o Crusaderach.

08.12.2004
12:06
[85]

jp2 [ Generaďż˝ ]

->pejotl
pisząc o granciku Natomiast kadłub jest żałośnie słaby
zapomnialeś dodac "patrząc na tabelki". bo toto wytrzymuje po kilka penetracji czasem, choc królem jest oczywiscie łinston czwarty.

08.12.2004
12:15
[86]

Wiggins [ SSiberian Tiger ]

Dajcie screeny mapki, pliz.

I nie piszcie jakie zakupy zrobiliscie. Mozna latwo to odczytac nie znajac angielskiego. No chyba ze tak:
Ja nie planuje kupic 12 x Grant VET, 9 x Stuart i 6 Shemranow CRK. Teraz jak moj przeciwnik zobaczy takiego posta, pomysli, ze pochwalilem sie zakupami, jakie zrobie :)

08.12.2004
12:18
[87]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

O ile przeciwnik będzie wiedział co znaczy ''turniej pancerny" ;-)

08.12.2004
12:38
[88]

van der Rob [ Konsul ]

Wiggins ----> Podawanie zakupów na forum w porównaniu z wcześniejszym podawaniem haseł dla team'ów uważam za niegroźną fanaberię ;-)

08.12.2004
12:39
smile
[89]

jp2 [ Generaďż˝ ]


->pejotl
mea culpa..napisałeś "patrzac na".

->wiggins
myslałeś chyba o "nie znając polskiego" :D
ale bardzo słuszna inicjatywa, moim zdaniem slabym pomysłem jest centralnie 4xplt Lee (elite) + 2xplt Valentine(reg) i max Stuart (reg) do rajdu na flankach

a co do mapy to jest to small hills, z dwoma bVP po srodku i minimalną iloscia palm. 1 droga przez srodek.

->mgk
dla ulatwienia proponuje częsc czwartą wątku zatytułowac 2004-Armoured-Joust-CMAK
a jesli ktoś dysponuje odpowiednim ipe to mógłby podrzucić linka blicowcom :)

08.12.2004
12:46
smile
[90]

Wiggins [ SSiberian Tiger ]

No dobra poslalem mejla do mojego przeciwnika. Pewnie sie odezwie w nocy po to Hamerykaniec. Szkoda dla niego, ze nie wie, ze jeszcze nie gralem w cmaka i nie mam zlych nawykow

08.12.2004
12:49
smile
[91]

Pejotl [ Senator ]

I'll spend all points to buy maximum quantity of conscript Crusaders VII, then i'll try to run into enemy formation from both sides and shoot his tanks from point blank range. That's the one and only tactics for Brits!!!!

Tak lepiej? :P

08.12.2004
12:51
smile
[92]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Mianujmy Wigginsa szefem kontrwywiadu i niech utworzy taki wątek - fałszywkę dla zmylenia przeciwnika ;-))

Moja armia to
3 plt pzIIc crack
3 plt pzIIIj short vet
4plt Marder II vet


(tylko kto w to uwierzy :-))

08.12.2004
13:01
[93]

Pejotl [ Senator ]

mgk -> hmmm a nie lepiej wziąć PzIIf zamiast PzIIc?

08.12.2004
14:20
[94]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Pejotl - to late I've already bought that
a tak przy okazji, czym to się różni oprócz literek

08.12.2004
14:28
[95]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

nie uzywajcie cyfr, wróg czuwa;)
moja armia to trzyplutoni pz-cztery doborowi, dwa plutony marderów doborowii jakieś śmiecie;)

08.12.2004
14:52
smile
[96]

Pejotl [ Senator ]

czy mnie oczy nie mylą że przy trzech tauzenach punktów szwab może wziąść tuzin czwórek i trójcę marderków podczas gdy angol _czterdziesci_ _dwóch_ walentych?

:)

08.12.2004
14:55
[97]

Buczo. [ Bradypus variegatus ]

Pejotl --> Ja mam 1,5 tuzina czwóreczek i samotnego maruderka ;) więc chyba coś źle obliczyłeś.

08.12.2004
15:09
smile
[98]

Pejotl [ Senator ]

Buczo - ja mówię o doświadczonych czwóreczkach rozmiar 80-siąt :)

08.12.2004
15:30
smile
[99]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Tak tak wypasione czwóreczki z balcharką osiemdziesiąt na osiemset metrów całkiem nieżle sobie radzą z premierkami - szczególnie jak je dorwą z boku - dla niemców jest z lewej strony taka fajna kamienista gorka ja wstawiłem tam osiem czwóreczek które walczą z tuzinem premierów - Niemcy mają trafienia pięćdziesiąt procent herbaciarze mają kilkanaście
W efekcie na razie stracilem jedną czwórkę i spaliłem 6 premierów

08.12.2004
17:22
smile
[100]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Po rozgrywce szachowej - sam ze sobą za przykladem Pejotla puścilem premiery do flag - (były premiery i pluton grantów) Niemcami zagrałem oważnie i wygrałem tackticalem niszcząc 21 premierów i tracąc 6 swoich wozów
3 premiery dojechały i zajęły jedną flagę. najlepsze rezultaty miałem gdy strzelałem w bok kolumny z odległości ok ośmiuset metrów, każda moja czwóreczka zaliczyła średnio po 2 premiery.
granty niestety strzelają z głównego działa w pozycji hull-down - to trochę dziwne ale może nasi alianci to wykorzystają ;-)
Czwóreczki model osiemdziesiąt bez pozycji hull down spisują sie lepiej bo pociski odbijają się od kadłuba

08.12.2004
17:44
smile
[101]

Pejotl [ Senator ]

mgk -> a premierami jechałeś taką dolinką nieco z prawej strony flag?
Bo ja w testach wybierałem ją a to okazuje się droga-pułapka, szczególnie gdy niemiec postawi ze dwa plutony czwórek na wzgórzu z prawej strony (patrząc od strony niemieckiej z lewej), które strzelają z flanki. Komp za każdym razem mnie tak załatwiał.
Chyba aliantami trzeba jechac odkrytym polem z lewej strony planszy - alianci _muszą_ postawić na przewagę liczebną i potrzebują odkrytego pola - wyjeżdzanie pojedynczymi czołgami pod ostrzał (a tak się dzieje w pofałdowanym terenie to samobójstwo)

08.12.2004
18:01
[102]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Dokładnie tak było - niech to będzie przestroga dla naszych aliantów - unikajcie tej pozornie dogodnej dolinki ;-))

08.12.2004
18:06
[103]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

A to link do ładnej tabelki gdzi można sprawdzić kto z kim gra - bez tajemniczych szyfrów w rodzaju 1CMHQPL2 vs 8Bob3 ;-)

08.12.2004
18:41
[104]

Pejotl [ Senator ]

mgk -> pojechałem z lewa dwudziestką czerczy, a dwie walente zostawiłem przy małej fladze. Komp zagrał tak jak zawsze czyli zrobił zasadzkę na tę dolinkę (komp miał osiem czwórek g-osiemdziesiąt i osiem g zwykłych i dwa mardery - wszystko wet.)
Walente zeszły niemal od razu od strzałów przez całą planszę (tzn jedna wybuchła a druga miała stratę dowódcy i się wycofała)
Czurczy straciłem 7 a przeciwnik około 15 swoich - nie wiem dokładnie które bo komp poddał swoją stronę w 16 etapie.

Grunt to jechac kupą - przy dużym natężeniu ognia w miarę szybko czwórka dostaje w wieżę - to podstawa w tym pojedynku bo od czołowego pancerza kadłuba czwórki osiemdziesiątki pociski odbijają się seriami (na 600 m) natomiast penetracja wieży nie nastręcza problemów.

Czurcze strzelają szybciej niż czwórki - czy tylko mi sie tak wydaje?

08.12.2004
21:05
[105]

Kłosiu [ Senator ]


Co wy serio z tymi churchami? Przeciez to nie ma zadnych zalet - slabe dzialo, slaba szybkosc, slaby pancerz, slaby czolg :)
Nikt nie patrzy na shermany III? Przeciez to czolgi o wiele lepsze od churchillow, a tylko 10 pkt na sztuce drozsze. Za to dzialo radzi sobie z Pz4 na kazdym dystansie, no i jest o wiele skuteczniejsze od 57mm :P. Do tego granty do sciagania na siebie ognia i bedzie wszystko ok :)

08.12.2004
21:18
[106]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Kłosiu- ja bym kupił mieszaninę sherm i czercz - niestety shermany schodziły u mnie od pierwszego trafienia

08.12.2004
21:43
smile
[107]

Pejotl [ Senator ]

Kłosiu -> sherman? Droższy od czurcza. Słaba szybkostrzelność, słaba przeżywalnośc, słaba celność i minimalna ilośc amunicji ppanc :)

w testach churczami wygrałem majorkiem tracąc 7, shermanami wygralem tacticalem tracąc 9 a walentynami wygrałem też tactical tracac 21 :) Za kazdego shermana możesz kupić 2 walentyny :)

08.12.2004
22:29
[108]

van der Rob [ Konsul ]

Mam pytanie -gdzie jest to miejsce o ktorym mowicie ze Niemcy maja dobry widok na doline pod flagą od strony Angoli?
Nie moge sie dobrac do skory tam zgromadzonym maszynom. Moze ktoś podeśle mi fotke z zaznaczonym miejscem?

Testowalem Marderki - Wygralem minorem -alo to tylko dlatego ze komp jakos tak gral bez pomyslu.

Zalety:
na dystansie ok 700-900m potrafily rozwalac Chercze (jak trafiły a tym było różnie)
Można ich kupić całkiem sporo


Wady:
źle ustawione (liczy się mocny skos na wzgórzu) potrafia płonąć od strzału stuarta
Mało amunicji AP
Nie można ustawić ciasno tak jak PZIV bo wybuch na jednym rozwala sąsiednie (zalety naturalnej klimatyzacji)
Na dystansie powyżej 1000m praktycznie niecelne (zanim się wstrzelają to już kończy się amunicja) - bardziej na postrach niż dla realnego zagrożenia.

08.12.2004
22:44
[109]

GenArieL [ Konsul ]

van der Rob Marder to moze nawet od karabinu Maszynowego z byle czołgu nawet stuarta :)

08.12.2004
22:56
[110]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

To taka górka z kamieniami na wierzchu w połowie dystansu , 1/4 mapy z lewej strony niemieckiej

09.12.2004
08:04
[111]

Kłosiu [ Senator ]


Pejotl --> ja wole duze prawdopodobienstwo wyeliminowania wroga pierwszym trafieniem u shermana niz duza szybkostrzelnosc u churchilla ;) Sherman ma tylko 10mm slabszy pancerz na wiezy, przy pionowym pancerzu bez znaczenia. Testy vs komp sa niemiarodajne, AI gra zawsze tak samo, jedzie na hunt w kierunku flag na przemian dwoma grupami czolgow, z 2-3 czolgami na flance. Testy przeciw AI moga jedynie wyrobic zle nawyki.

mgk --> a churchille nie schodzily? Moim zdaniem zwykly pech. Sherman ma wieksze szanse wyeliminowac pierwszym trafieniem Pz4 (ladunek wybuchowy w AP shermana) niz Pz4 jego.

Nie kupie w 20 turowej grze czolgow z predkoscia 15 mph :) To jest dobrowolne oddanie inicjatywy przeciwnikowi. Shermany III, nawet jezeli maja o wiele gorsza predkosc w terenie niz nominalne 30 mph i tak sa o wiele lepsze od bytyjskich wrakow.

09.12.2004
10:23
[112]

van der Rob [ Konsul ]

GenArieL ----> Nie doprecyzowałem - chodziło mi o Maredera ustawionego przeodem do celu i w pozycji hull down (co kolwiek w tym przypadku może to oznaczać) jednocześnie dodatkowo pochylonego do dołu - tak aby pancerz miał większy kąt. Właśnie w takich przypadkach zadażało się że przedni pancerz był przebijany przez Stuarta z odległości ok 600 m. A na takie małe g... troche szkoda marnować cennych AP w Marderze.
Mam pytanko -jak widzicie szanse PZIII j late do walka na odcinku -dziura pod flagą - flaga (w ostatniej turze)?

09.12.2004
10:24
[113]

van der Rob [ Konsul ]

... znów wyszło nie jasno - oczywisćie chodziło mi o pochylenie tylu Marderka do dołu.

09.12.2004
10:30
[114]

Rah V. Gelert [ Generaďż˝ ]

Klosiu - Sherman ma jeszcze jedna zalete- zyrostabilizator, co powoduje ze drastycznie nie spada mu celnosc podczas jazdy. A wiadomo ze w jadacy czolg trudniej trafic niz w stojacy.

Mam wraznie ze nikt nie zwraca za bardzo uwagi na taki potrzebny drobiazg ;-)

PS czy ktos robil testy porownawcze jak u shermana wyglada celnosc w trakcie jazdy w porownaniu do innych tankow?

09.12.2004
10:32
[115]

Buczo. [ Bradypus variegatus ]

Rah --> Ma stabilizator co jednak nie zmienia faktu że łatwiej jest stojącemu Pz IV trafić w ruszajcego się Shermana niż na odwrót ;)

09.12.2004
12:04
[116]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Ja bym jako aliant kupił mieszanką churczy (do walki pod flagą w ostatniej turze idealne - a pzIII rozwalają aż miło) osłanianych przez shermany i Granty - które rzeczywiście dużo lepiej strzelają i można je szybko przemieszczać

09.12.2004
12:08
[117]

Holmes__ [ Konsul ]

Potestowałem kilka godzin różne opcje i zakupy. Spostrzeżenia i subiektywne wskazówki dla Aliantów mam następujące (zaznaczam, że gram z moim przeciwnikiem za 5K).

1. Walka z podchodu nie ma sensu. Za dużo jednostek (kilkadziesiąt) czołgów a za mało czasu.
2. Kluczem do zwycięstwa jest jak najszybsze przepchanie jak największej liczby tanków w okolice flag.
3. Trzeba wydzielić trzy rodzaje sił - szturmowe (duża mobilność i duża siła rażenia dział niezbędna do obrony), osłaniające (duża przeżywalność, spora siła rażenia), przeszkadzajki (prędkość, prędkość, prędkość).

Zakupy zrobiłem następująco. Siły szturmowe to pięć-siedem plutonów szermanów, osłona to oczywiście granty, a przeszkadzajki zadymiacze - s. malutkie

Taktyka, która mi się sprawdziła z kompem to: na obu flankach alianckich są wzgórza, z których jest możliwy ostrzał flag oraz podjazdów do nich. Tam wysłałem część grantów. Główne siły idą środkiem w kolejności: s.malutkie, grandzie, szeremietiewy. Jak już ten cyrk dojedzie do wzgórza, które jest bezpośrednio przed lasem z flagami to zaczyna się gwóźdź programu. Grandzie wysuwają się w dużych odstępach do przodu ustawiając swoje wytrzymałe wieże na hull down i szukając lufami marderów na horyzoncie. POmiędzy nimi wypuszczam na pełnej prędkości s.malutkie - mają grzać do przodu póki ich nie rozwalą. Ściągają na siebie ogień i robią olbrzymią zasłonę dymną. Zaraz za nimi pełzną szeremietiewy i pakują się wszystkie pod sam lasek zajumując pozycje obronne.

Wynik starć z kompem (kupowałem mu sprzętu za 7K i doświadczenie +3) - wszystkie zwycięstwa major lub total. W większości przypadków traciłem wszystkie s. malutkie, z jednego - dwa grandzie i żadnego szeremietiewa. Przy zachowawczej taktyce (sporo marderów w osłonie, PzIV i PzIII w ostrożnym ataku) - niemcy mają zero szans. Jeżeli zdecyduje się Niemiec na jakieś kluczenie i podchody, to total pewny. Jeżeli rzuci pod flagi jakąś ekspedycję nie większą niż 1/3 sił, to w najlepszym wypadku dostanie tactical defeat.

Ta taktyka ma jeden słaby punkt - jeżeli Niemiec wypuści wszystkie swoje puszki jak na defiladzie po drodze wprost do flag. Może wtedy braknąć tur na wytłuczenie ich wszystkich oskrzydlającymi grandziami.

Generalnie uważam, że Niemcy mają bardzo trudne zadanie i nie zazdroszczę tym, którzy zasiądą za celwonikami PzIII i PzIV :o)

09.12.2004
12:22
[118]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Ja dla Niemców z kolei zalecam grę za trzy tysiące. to troszeczkę zmniejsza przewagę wroga (alainci oczywiście powinni tak jak holms wziąć - pięć tys) pezet trójki się nie sprawdzają na chyba że na s.malutkie ;-)
podstawą są pezet czwórki osiemdziesiąt i z pluton marderów Można zaryzykowac szybki wjazd pod flagi i dwa plutony oslaniajaco-opuzniajace ktore zwiaza siły wroga by jak najpozniej dotarl do flag. z bokow mapy mozna troche namieszac i walic w boki czerczy i szermow na zasadzie strzal i do tylu
Uwaga generalna - Niemcy maja przerąbane

09.12.2004
13:53
[119]

Nigguz [ Chor��y ]

Skad mam wziasc maila od Twodogswontona z ktorym gram ?
Na https://www.webandofbrothers.de/members.htm#T jak naciskam na jego xywe to wyswietla mi sie mail ale z sama jego xywa, bez jego adresu i nie moge wtedy wyslac

Wzialem 2pltxmarderow crack zeby tak nie zezowaly bo maja malo AP, 2xplt weteran czworek z 80
i 1plt regular pezet-trzy z L60 i 70mm
Co sadzicie o moich zakupach ? bo zawsze moge zmienic...

09.12.2004
14:18
smile
[120]

el f [ RONIN-SARMATA ]

Po moich testach z kompem, grając Niemcami najweselej było jak kupiłem same Pz II i... czekałem prawie do końca schowane po bokach i z tyłu mapy. Na koniec wszystkie puściłem fastem do flag... Angole nie nadążali celować, chmura się zrobiła jak po bombie jądrowej i nie mogli trafiać i całkiem sporo w ostatniej turze stało ich pod flagami :-)
Niemniej przeciwnik z krwi i kości może się na takie "cuś" nie nabrać...

09.12.2004
15:47
[121]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

Nigguz-->Znajdz swojego npla tutaj:
https://www.667.hab.dsl.pipex.com/Wargaming/CM/2004-Armoured-Joust-CMAK/2004-Armoured-Joust-CMAK-Team-Listing.html

po to jest strona turnieju
jego mail to:
[email protected]

09.12.2004
16:38
smile
[122]

Nigguz [ Chor��y ]

ok THX

10.12.2004
22:53
[123]

gro_oby [ Generaďż˝ ]


heh ja mam jakis zonk;/ przeciwnik wyslal mi plik ale ani odpalenie z cmaka 1.01 (pisze u dolu tak ) ani z 1.03 nic nie daje;( pisze ze ma inna wersje cmak niz ja!:( co mozebyc grane;/

10.12.2004
22:56
[124]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

gro_oby--->Może mieć wersje 1.0 , ale to już naprawdę musiałby być łoś....... może po prostu plik jest uszkodzony , powiedz mu co się dzieje i poproś żeby wygenerował jeszcze raz.

11.12.2004
15:39
smile
[125]

GenLee [ Konsul ]

gro_oby----> a to nie chodzi o to czasami, że jeden ma wersję CDV a drugi BTF???? Kiedyś miałem taki przypadek z graczem z Blitza (trzeba chyba podmienić exe). Zresztą Filip v Izabelin powinien coś na ten temat wiedzieć bo wówczas mi pomagał.

Pzdr

11.12.2004
16:13
[126]

gro_oby [ Generaďż˝ ]


filip mi pomogl dzisiaj rano;P okazalo sie ze to moja wersja:] okazalo sie ze sciaglem zlego cracka;P i mialem wersje 1.02:] ale juz jest elegancko i gramy:) a moj sklad to plutonik shermanikow doborowyy w liczbie jeden oraz 3 weteranskie:) do tego dwa plutoniki regularnych premierow i jeden weteranow stuartow czworek:] co mysliscie o takim doborze;P

12.12.2004
11:13
[127]

Buczo. [ Bradypus variegatus ]

U mnie przeciwnik ku mojemu zaskoczeniu poszedł na szeryfa pod flagami, jednak jego Shermany były rozsądniejsze i szybko się wycofały jednak strat po obu stronach nie udało się uniknąć. Ja straciłęm Pz IV i Mardera a on 2 Shermany. Teraz zapewne zaatakuje na skrzydle prosto pod moje 3 plutony Pz IV :D

12.12.2004
11:56
[128]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Mój npl - rozdzielił siły na 4 części - 2 kolumny po bokach planszy - jedna drogą i jedna dolinką
Stuart npla dotarł pierwszy do flag i trafił w pełnym gazie mojego pz4 crac z penetracją wieży.
Na szczęście dowódca pz4 odchylił głowę i rozwalił stuarta ;-) - u Angoli nawet te małe draństwa są niebezpieczne

12.12.2004
12:05
smile
[129]

Pejotl [ Senator ]

A moj przeciwnik jeszcze sie nie odezwał

12.12.2004
12:45
smile
[130]

Huscarl [ Konsul ]

Moj przeciwnik podeslal mi pliczek ja rozstawilem swoje sily i grzeje silniki. Plan jest teraz tylko czekiwania na powrot pliczku.

12.12.2004
13:37
smile
[131]

jp2 [ Generaďż˝ ]

mój też milczy.
może i dobrze bo jeszcze sie nie spaczowałem

12.12.2004
14:33
[132]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

W takim razie prosze "zainteresowanych" o to by znaleźli adres kapitan'a team- który im nie przesłał, i wysłali skargę.
(albo podali mi dane, i ja wyśle, jak ktoś sobie z ang. nie radzi:)

12.12.2004
14:53
[133]

gro_oby [ Generaďż˝ ]


hehe a moj przeciwnik dosc czesto odsyla:D wlasnie ogromne tumany kurza jada droga prosto na flage:) czesc wojsk kieruje sie na ta dziure przed flagami, 2 male kurzace sie chmurki sa z prawej strony i z lewej oraz jedna duza jedzie na ta wzgorze nad flagami:) ciekawe co sie bedzie dziac;P

12.12.2004
14:57
[134]

gro_oby [ Generaďż˝ ]


edit dla ubogich
czy trzeba wysylac komus jakas informacje o tym ze zaczelo sie walke ? czy tylko ten kto zaczynal:) aha i czy mam dac haslo swoje kapitanowi bo z rozbiegu dalem iinnne;)
koniec editu dla ubogich:P

12.12.2004
18:25
smile
[135]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

gro_oby Ty jesteś niereformowalny ;-)
inne hasło ? ale samolotów nie kupiłeś ;-))

12.12.2004
19:19
[136]

gro_oby [ Generaďż˝ ]


mgk mnie reforma ominela;P a samoloty kupilem... a co nie wolno? a to przepraszam;) to moze ja te dziala ipiechote schowam w trawie zeby ich ien bylo widac;P oooops;) a haslo mam inne przez przypadek bo plik przerabialem o 2 w nocy i chyba bylem juz spiacy;)

12.12.2004
20:52
smile
[137]

woland_ [ Pretorianin ]

Dostałem pierwszy pliczek od mojhego przeciwnika (Artúr Székely-Takács) i widze ze mapka byla zaladowana z pliku!!!
Czy to ja jestem niedoinformowany czy gosciu leci sobie w kulki???

12.12.2004
20:55
smile
[138]

Huscarl [ Konsul ]

woland ---> ales mnie rozbawil, GRAMY NA GOTOWEJ MAPCE ;) nie no z taka organizacja nie mozemy przegrac ;)

12.12.2004
21:05
smile
[139]

woland_ [ Pretorianin ]

ale ja porywczy jestem, dopiero doczytalem zasady. Durny ten turniej :DDDD

12.12.2004
21:08
smile
[140]

woland_ [ Pretorianin ]

Huscarl ----> ehhh Woland ostatnio strasznie zalatany i takie skutki. Gorzej ze zdazylem juz wyslac maila do Vultura :PPP

12.12.2004
21:31
[141]

gro_oby [ Generaďż˝ ]


czesciej woland parz na forum;PPP


hehe a ja musze pochwalic mojego przeciwnika:] odsyla pliki do 10 razy na dizen:]

13.12.2004
10:46
smile
[142]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

_ u mnie będzie kiepsko - przeciwnik kupił same Granty i jedzie równo całą szerokością planszy - jak na defiladzie - na razie jest 4-1 dla niego i prawdę mowiąc nie wiem jak to rozegrać - moje pociski rykoszetują a jego rozwalają mi wieże przy pierwszym trafieniu :-((( - durny ten turniej - na razie zająłem flagi może jak do iech dojedzie to szyk się złamie

13.12.2004
11:12
smile
[143]

fabko1 [ Pretorianin ]

A u mnie cisza :-/ wysłałem pierwszy plik w środę, Voltur przysłał potwierdzenie a przeciwnik milczy

13.12.2004
13:15
[144]

gro_oby [ Generaďż˝ ]


juz 20 plik za mna:] heh narazie widze ze przeciwnik wzial 2 plutony pzIVG:] jeden z tych plutonow idzie na wymiane ogniowa z moimi 4 churchilami:) powiedzcie mi na odleglosc 700m, pzIV maja szanse rozniesc od przodu premiera?

13.12.2004
13:24
[145]

Dziki Łoś [ Konsul ]

gro_oby ---> pewnie zaraz sam sie dowiesz ;)

13.12.2004
15:27
smile
[146]

Huscarl [ Konsul ]

gro_oby ---> jak cie znam to z twoich churchow zostanie miazga ;) ja nie wiem porywac sie na Pz IV i to G oj oby oby ;)

13.12.2004
15:31
[147]

Drackula [ Bloody Rider ]


Podajcie mi prosze najbardziej optymalny dobor wojsk po niemieckiej stronie, tzn tankow.

13.12.2004
17:49
smile
[148]

bonk_ [ Pretorianin ]

Meldunek z Frontu:
"Moja grupa Pancerna natknełą się na skromną grupe Brytyjskich Tanków "Grant" w ilość 8sztuk.Zajeli dogodne pozycje i mają nas na muszce.Jak mamy je zniszczyć?"


13.12.2004
18:14
smile
[149]

Huscarl [ Konsul ]

bonk ---> GRANTY to sa czolgi amerykanskie ;) co najwyzej zalogi moga byc brytyjskie ;)

a co do pytania to zrob jak Ruski pod Kurskiem TARANOWAC :)

13.12.2004
18:23
smile
[150]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

bonk-->A crack mardery się kupiło???:)
oraz reg pzIIIJlate by sciągać ogień na hull down ??
:P

13.12.2004
18:51
[151]

Holmes__ [ Konsul ]

U mnie bitwa w trakcie - rozwija się optymistycznie. Przeciwnik stracił na razie około 10 puszek, ja mam gun damage w jednym s. malutkim. Dwa plutony szermanów już siedzą w lasku pod flagami, trzeci i czwarty dojeżdżają. Granty zajęły pozycje ogniowe na flankach i trzymają lufy skierowane na ścianę dymu :o) A pojawiła się ona, gdyż pluton czołgów wsparcia kładzie zasłonę dymną na lewo i prawo - na razie mapa (od flag aż do pozycji niemieckich) wygląda jak stadion Wisły w derbach Krakowa - totalne zadymienie i nic nie widać na dalej niż 200 metrów.

Chyba się za kilka tur pokuszę o objechanie (dwoma plutonami Szermanów + 2 czołgi z pociskami dymnymi) głęboką flanką do małej flagi wroga, żeby pogrążyć Niemców całkowicie :o)

13.12.2004
20:13
smile
[152]

bonk_ [ Pretorianin ]

Filip-->oczywiście:P
Huscarl-->już jade taranować Granty Mardenami<lol>

13.12.2004
20:18
smile
[153]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

Dowódca 7 RTR mjr.Shogun <ffzzztt>lduje:
Napotkaliś<boom><ffzzztt> około 15-16 długolufowych Pz IV 1 Mardera (?) i 2 niezidentyfikowa<ffzzztt> pojazdy. Jako , że przeciwnik większość swych tanków<ffzzztt>grupował na flankach , moje <ffzzztt>rozpoznawcze w <ffzzztt>staci Stuartów poniosł<boom><ffzzztt><boom>olesne straty podczas próby przedarcia się na tyły wroga. Siły <ffzzztt>łówne regimentu wkrótce powinny <ffzzztt>nawiązać kontakt bojowy z wrogiem...... No ilepsze radiostacje by się przydały , bo te zakłócenia są zabójcze... ;))

13.12.2004
21:38
[154]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Izabelin - nie zartuj mardery mam pzIII mam ale przeciwnik ma ze 20 czołgów Lee i jedyne co uzyskałem to 2 trafienia w działa i mnóstwo rykoszetów - straciłem 5 wozów - to jest bez sensu

14.12.2004
12:24
smile
[155]

Buczo. [ Bradypus variegatus ]

Kolejny raport.
Mój przeciwnik nie jest w ciemię bity i ów atak na flance to jakieś szybkie gówienka, pewnie stuarty. Zaraz wejdą w zasięg mojej 3 plutonowej (Pz IV) zasadzki jednak jeśli przejdą to moje główne siły pod flagą będą miały przejebane ;) bo podejrzewam że właśnie szykuje resztę Grantów do frontalnego ataku.

14.12.2004
12:30
[156]

faloxxx [ Generaďż˝ ]

ja ze swoim przeciwnikiem jestem w 2 turze. Kupilem 15 grantów 6 crusaderów i 3 szermany. Plan jest prosty - granty wystawiaja wieze i przyjmuja na siebie trafienia a crusadery + szermany zachodzą z boku i rozwalają :D

14.12.2004
13:38
smile
[157]

GenArieL [ Konsul ]

A moj przeciwnik zniknoł :(((( Ja chcem GRAC :)

14.12.2004
14:19
smile
[158]

Pejotl [ Senator ]

GenAriel -> to kup harmonijkę ustną :) wydatek nieduży a grać możesz do upojenia :)

***

Mój przeciwnik zarzuca mi że to ja zniknąłem :)

14.12.2004
15:51
[159]

Kłosiu [ Senator ]


Widze 4 chmury kurzu przesuwajace sie w strone flagi. Zlowieszczy widok :)
Ale wielkosc pierwszego pliku mnie powalila - 3.8kb! A ja biedny myslalem ze 1.5mb to duzy plik :)

14.12.2004
15:52
[160]

Kłosiu [ Senator ]


3.8 mb oczywiscie :)

14.12.2004
16:07
[161]

Drackula [ Bloody Rider ]

No nie ch mi ktos mniej wiecej powie jaki sklad niemcami jest optymalny

14.12.2004
16:12
[162]

Buczo. [ Bradypus variegatus ]

Dracula --> Cieżko powiedzieć jaki jest optymalny, ale ja wziałem sześć plutonów czwórek G (early) i jakoś nie narzekam. IMHO nie trzeba brać z tych 80 mm pancerzem bo i tak z daleka walczymy w hull down, więc nic nam to nie daje a z bliska i tak z łatwością alianckie puszki przebijają te 80mm.

14.12.2004
16:20
[163]

van der Rob [ Konsul ]

Drakula ----> Widzę ze są tu chyba dwie szkoły - jedna preferuje PeZetCzwórki w wersji 80 mm pancerz (wróg czuwa), druga Marederki. Wszyscy są chyba zgodni że jako przeszkadzajki (ruchoma zasłona z kurzu) stosuje się PZII, i zazwyczaj plt PeZetek III do walk w ostatniej turze pod flagami. Jest szansa ze wsparte PZII nie wszystkie polegną.

Ja jestem zwolennikiem Marederków -wziołem je prawie na full. Dla mnie PeZetki czwórki mają za słabą wiezyczkę -praktycznie każdy strzał w wieżę, to potencjalne zejście tanka. Przy Marderkach jest za to możliwość ustawiania ich tyłem do dołu i podkręcania nachylenia pancerza. Są chyba także tańsze (wydaje mi się że kupiłem ich więcej niż gdybym kupował PeZerki).

Oczywiście wybór jednej lub drugiej metody to kwestia tego jaką taktykę się lubi (ofens PZIV, czy kitranie po kątach Marderkami). Dużo też zależy po prostu od farta. Ja np. w jednej z testowych walk pchnąłem po dwa plutony Marderków flankami - obie grupy napotkały porównywalne siły npl. Jedna pudłując strasznie (przy tej samej odległości) została powoli wybita. Druga grupa zaś całkiem ładnie poradziła sobie z premierami. Także Niemcy powinny chyba mocno liczyć na szczęście :-)

14.12.2004
16:40
smile
[164]

Pejotl [ Senator ]

A Aliantami??? Co brać?

Już byłem zdecydowany na Czurcze (miałem je przetestowane) - ale Kłosiu mi wymieszał w mózgu i teraz sam nie wiem

Chyba zrobie to co Kłosiu radził - prawie same Szarmeny. Przeciwnik zaproponował 5000 pkt - to może bitwa sama się wygra?

14.12.2004
16:44
[165]

van der Rob [ Konsul ]

Pejotl ----> W moich testach Czurcze potrafiły wytrzymać kilka strzałów z Marderków -co robiło na mnie niezłe wrażenie. Także myślę że chyba nieźle jest je wziąć choć ze 2 plt jako żelazną szpicę i wsparcie dla Szermanów.
Jedyna wada to ta ich szybkośc. Jak jednak podciągniesz szybciej Szermany tak żebyś miał widok na dojazd do głownych górek na flankach to Czercze będą mogły sobie spokojnie jechac.

14.12.2004
19:05
[166]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Ja powtórzę to co zrobil mó przeciwnik i na razie nie mam antidotum
Pluton stuartów pędem do flagi
Za resztę kupił Lee i jedzie całą szerokością planszy a na flankach ma po plutonie - gdzie nie pojadę tam walczę czołowo z Lee i to najczęściej hull-down - przerąbane

14.12.2004
20:58
[167]

Kłosiu [ Senator ]


Pejotl --> pomysl o paru grantach na dodatek :). Kilka plutonow Grantow w hulldown na poczatek i po paru turach van der Rob ze swoimi Marderami jest bez amunicji ;)
Ja tez gram na 5000. 40 pare czolgow na strone pozwala sie wyzyc ;)

14.12.2004
21:14
smile
[168]

Pejotl [ Senator ]

Znowu mi mieszacie w głowie. Przecież nie będe kupował pare deko tego parę tamtego... to nie przepis kucharski :)
Jak kupuje to jeden rodzaj od początku do końca - wtedy może mi się nie pokiełbasi co do czego używać :)

Rob -> a po co mi, jak mam czurcze, widok na cokolwiek. Niech przeciwnik się martwi żeby mieć widok!!! Przecież czurczami nie będę się ustawiał na hull down, a jak niemiec chce PzIV ustawić się na hull down to jego problem...

14.12.2004
22:07
[169]

gro_oby [ Generaďż˝ ]


no i mam klopot grr tam gdize mialybyc 4 PZIII okazalos ie ze jest tez pluton PZIVG:/ i po moim plutonie shermanow;(

15.12.2004
12:07
smile
[170]

ordonez [ Pretorianin ]

witam!

ja wziałem - moge juz pisac bo gra w toku - cztery plut Sherman III vet, cztery plut Grant vet, dwa plutony Lee vet
oraz trzy plut Stuart vet plus jakis bishop i 1 lee bo na to starczylo punktów. nie wiem jeszcze co dokładnie wział mój przeciwnik.
w 3 turze mam juz granty + lee + shermany na duzym wzgórzu na srodku (to z lasem) w pozycji hull down - czekam co zrobi mój przeciwnik. na lewej flance podjechalem plutonem sturatów malutkich do takiej górki z brzegu - mam tam dobra oslone z flanki i juz natknalem sie na podjezdzajacy pluton pz IV. na wzgórzy po prawo przy krawedzi poczatkowej zostawilem bishopa oraz pluton shermanów i jednego lee.

generalnie swoja falange pusilem srodkiem by zajac to wzgorze - mam tu dobry widok na cala plansze i podjazd do flag. na przodzie jada lee +granty za nimi shermany. stuuart jeden juz poleg - wyslalem go na fascie z lewej strony planszy jako kamikadze w strone przeciwnika - by rozponal jego pozycje.

ciekawe co kombinuje mój przeciwnik ;) na razie widze ze pojechal droga prosto do flag 1 cz. swoich sił, druga po mojej lewej zajechac chce mnie z flanki.

15.12.2004
12:57
smile
[171]

Wiggins [ SSiberian Tiger ]

Red Devil sitwierdzil, ze ma malo czasu i ze zagramy po Swietach.

Moze to i dobrze, bede mial czas na instalke CMAKa i obejrzenie mapy. Licze tez, ze lektura tego watku rzuci mi cien swiatla na to jak to sie je.

15.12.2004
13:32
smile
[172]

gro_oby [ Generaďż˝ ]


grrrr czy mozna miec wiekszego pecha!! moj pluton stuartow wyjechal na tyly jednego PZIII Z krotka lufa.. i heh zaden z nich nie trafil!! zadymilo i ten zdazyl sie troche obrocic! druga seria i jeden stuart trafia(ale rykoszet z tylu!!!!! to niemozliwe:() i znow piasek zaslania:( 3 seria zdazyl sie obrocic pzIII wladowal pocisk w jednego stuarta ktorych wybuchl, ale moje oczywiscie nie trafiaja, za sekunde 2 stuart lezy i w nastepnej turze 3!!! czy to jest mozliwe zeby z odlegosci 50m nie moc sobie trafic;( grrrrrrrrrrrrr

15.12.2004
13:33
smile
[173]

Pejotl [ Senator ]

Wiggins -> "lektura tego watku rzuci mi cien swiatla na to jak to sie je"

cień światła ? - kurcze, a mówili że częste granie w CM nie szkodzi......

15.12.2004
13:41
smile
[174]

Wiggins [ SSiberian Tiger ]

PJ --> uuuups,

ale od poniedzialku od 11.00 nie jestem soba - brutalnie stracilem dwa zeby madrosci, w tym jeden chirurgicznie. Ohyda !

Czuje sie intelelktualnie tak, jakbym 3 dni temu z drzewa zlazl.

16.12.2004
00:12
[175]

jp2 [ Generaďż˝ ]

dzizas, co wy z tymi s.malutkimi? pisałem że padają jak muchy :]

mój przeciwnik w koncu sie odezwał (po ponagleniu). światowy jakiś ;), dziś jest w Londku ale obiecał w poniedziałek wyslać plik z NY. będzie 5k

16.12.2004
00:32
smile
[176]

Pejotl [ Senator ]

jp2 -> odpisz mu że co prawda jesteś w Kluczborku ale plik odbierzesz w Kościerzynie :)
Też będziesz światowy :)


Mój przeciwnik się zdziwił że nie mógł mnie znaleźć w lidze - napisałem mu że ja roookie jestem :) i jeszcze z nikim w CM-a nie grałem

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-12-16 00:33:38]

16.12.2004
10:09
[177]

jp2 [ Generaďż˝ ]

->pejotl
jaki tam Kluczbork, Panie. ja odpisuje zwyczajnie, z dużego pokoju.
w ramach wojny psychologicznej poradziłem mu dać pilotowi bakszysz jeszcze przed startem :)

btw czy ktoś ma namiar na _działającego_ pacza 1,03 (najlepiej no-cd :)? coś tam sciagnąłem ale niespecjalnie mam czas eksperymentować a wiem, że bywają trefne. właściwie to poprosiłbym od razu na skrzynkę.

16.12.2004
10:36
smile
[178]

Wiggins [ SSiberian Tiger ]

Zainstalowalem CMAKa.
Ku mojemu zdziwieniu Niemcy mogli kupic wczesne Tygrysy !!!
Po patchu 1.03 na szczescie zniknely :)

Swoja droga, jesli ONI beda kombinowac z wersjami gry, to wpadna nam latwe automatyczne totale :P

16.12.2004
13:03
smile
[179]

ordonez [ Pretorianin ]

albo ja mam takiego pecha - albo aliantami nie jest tak mietowo. mam kilka plutonów grantów, lee i shermanów w pozycji hull down na wzgórzu pośrodku od strony aliantów. ,mój przeciwnik po prostu sobie jedzie ława pz IV i Pz III po lewej moje stronie - wynik: 2 zniszczone pz IV a moich 3 shermany, 2 granty, 2 lee nie liczac stuartów (zeszlo ich chyba 6 w momencie dzialan zaczepno - odciagajacych uwage). wszytskie moje wozy sa vet. schodza jak marzenie od pz IV (mimo ze wystawiam tylko wieze) - same gówno moga zrobic - same rykoszety.

zaczynam lekko powatpiewac w skutecznosc sprzetu alianckiego........... dlaczego ach dlaczego nie wzialem churchili ...........

16.12.2004
13:28
[180]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Ordonez - u mnie jest na odwrót - pz4 schodzą od jednego strzału a ja mam tylko rykoszety ??

16.12.2004
13:37
[181]

Wiggins [ SSiberian Tiger ]

Wlasnie testuje mapke.

Granty rzeczywiscie maja duzo rykoszetow.
Poki co nie znalazlem optymalnego miejsca dla Czerczow.
Nie wiem po co sa stuarty?? Powiedzcie mi. Schodzi to jak zloto

16.12.2004
13:45
[182]

Wiggins [ SSiberian Tiger ]

A jakby pchnac plt lub dwa czerczow wzdluz drogi, postawic przoedem do prawej flanki, a boki chronic lasem?? WYglada ciekawie...

16.12.2004
14:44
[183]

Pejotl [ Senator ]

Wiggins -> początek drogi (na wzgórzu) to pułapka - wrogie Mardery mają używanie stojąc na niemieckim końcu planszy.
IMHO trzeba jechać na lewo od drogi

16.12.2004
14:53
[184]

gro_oby [ Generaďż˝ ]

wiggins stuarty sa do dupy! popatrz wyzej co napisalem! moje 3 stuarty zostaly rozwalone od jednego pzIII krotko lufowego bo nie potrafily trafic w niego gdy stal tylem! a gdy trafil jeden to rykoszet byl! i pozniej pzIII spokojnie sie obrocil i bez problemy rozwalil moj pluton stuartow vet:/

wlasnie amamy 17 ture i przegryweam;/ heh bedzie tactical lub major jak nic;/

16.12.2004
15:00
[185]

Wiggins [ SSiberian Tiger ]

Na prawo od drogi jest dolinka, ktora pcham 2plt Grantow. Dojezdza toto do dorgi w 4ej turze, od 5tej tury napierdala po wzgorzach niemieckich z hull down az milo popatrzec. Poki co wzialem reg i z trafialnoscia kiepsk, ale co z tego, jak sa prawie nie do zdjecia??

W ten sposob powstaje rygiel do dzialan na prawym skrzydle, gdzie mozna dla odmiany puscic 12-15 szermow :)
Lewe w miare pasywnie, plt stuartow w jakiejs dolince jak najblizej npla i 2plt grantow do oslny na hull down.

Poki co niedzila mi to z kompem, bo jest powolny i ostrozny, ale od 6tej tury mam pole widzenia na startegiczne punkty mapy.

Aha z tylu roi sie od winstonow.

16.12.2004
15:03
[186]

Wiggins [ SSiberian Tiger ]

(edit)

Na prawo od drogi jest dolinka, ktora pcham 2plt Grantow. Dojezdza to-to do drogi w 4ej turze, od 5tej tury napierdala po wzgorzach niemieckich z hull down az milo popatrzec. Poki co wzialem reg i z trafialnoscia kiepsko, ale co z tego, jak sa prawie nie do zdjecia??

W ten sposob powstaje rygiel do dzialan na prawym skrzydle, gdzie mozna dla odmiany puscic 12-15 szermow :)
Lewe w miare pasywnie, plt stuartow w jakiejs dolince jak najblizej npla i 2plt grantow do oslony na hull down.

Poki co nie dziala mi to z kompem, bo jest powolny i ostrozny, ale od 6tej tury mam pole widzenia na strategiczne punkty mapy.

Aha, z tylu roi sie od winstonow, a w laskach pod flagami sa stuarty

16.12.2004
15:49
[187]

Kłosiu [ Senator ]


Grooby --> nie czytales postow w tym watku chyba. Stuarty sa po to zeby wygrac 2-3 tury nieskrepowanego ognia dla shermanow. Puszczasz stuarty przodem na fast, niemieckie czolgi celuja do nich jako do blizszych. W tym czasie zza gorki wyjezdzaja shermany w hulldown i strzelaja spokojnie w czolgi niemieckie, z ktorymi nie maja klopotu. W testach z kompem taka taktyka sie sprawdza, zniszczylem 20 pz4 przy stracie 3 shermanow i 6 stuartow.

16.12.2004
15:52
[188]

Wiggins [ SSiberian Tiger ]

Klosiu --> Szermy schodza dosyc czesto. Srednio 1 za 1 Pz IV. Mowie oczywiscie o krotkich dystansach, bo przy takiej zadymie zdarza sie to dosyc ciezko, poza tym, lamanie skrzydla wiaze sie z walka bezposrednia.

Chyba sklonny jestem jednak wziac granty

16.12.2004
15:54
[189]

gro_oby [ Generaďż˝ ]

to i tak po ptakach heh ale zeby nie trafily 3 staurty w jednego PZIII to bez przesady;) ale heh shermany na hull down ni etraekie znow dobre! moje 2 dosatly z 500mm od pzIVg i padly:( wiec nie mow ze sa takie ekstra;)

16.12.2004
21:24
[190]

gro_oby [ Generaďż˝ ]


echh trzeba bylo wziasc granty;)

kogo mam powiadomic o wyniku?

16.12.2004
21:36
[191]

Buczo. [ Bradypus variegatus ]

A jaki wynik ?

16.12.2004
21:42
[192]

gro_oby [ Generaďż˝ ]


jeszcze do konca niewiem ale jest 19 tura wiec ostatnia:) ale tak na oko dla niego major albo tactical:) coz ta dziura kolo flag gdzie jest lasek wcala taka fajna nie jest;) jak tam dwa plutony pzIVG wjechaly to moje dwa plutony shermanow plonely szybciej niz wstaje nowy dzien;/

17.12.2004
00:24
[193]

gro_oby [ Generaďż˝ ]


niestety chyab bedzie total heh, nawetniechce mi sie gadac co moje czolgi robia;) lepiej bylo wziasc granty niz shermany...;/ wiec do kogo mam slac informacje o grze?

17.12.2004
00:28
[194]

Buczo. [ Bradypus variegatus ]

groby --> No to chyba pierwszy Total dla CMHQ :P Czuj się wyróżniony.

17.12.2004
00:36
smile
[195]

gro_oby [ Generaďż˝ ]


heh nie mysl ze mi latwo jest przegrac totalem zwlaszcza gdy mi tak zalezy;/ no ale coz czasami bywa tak ze czlowiek jest bezsilny;) trafilem na lepszego:) albo on na beznadziejnego heh

17.12.2004
10:37
[196]

van der Rob [ Konsul ]

gro_oby ----> Spójz na to w ten sposób.. jesli to faktycznie będzie TOTAL Aliantami to znaczy że dokonałes niemożliwego :-) To też jakiś sukces. (tylko tych punktów dla wrogiej drużyny żal)

17.12.2004
10:43
[197]

gro_oby [ Generaďż˝ ]


heh nabijaj sie;/ a nie powiesz mi gdzie mam wyslac screen i informacje o walce???
wydaje mi sie ze wiem czemu przegralem:) nabralem samych crack i vet shermanow a przeciwnik wzial same earlyPZIVG i heh tam gdzie ja mialem 2 plutony w lasku shermanow wyskoczylo na mnie chyba ze 3plutony plus pzIII:) wszedzie on tak robil;/ jechal szeroka lawa po kilka plutonow a ja mialem po grupowane po 1 lub 2 plutony;/ i dlatego dostalem bo zalal mnie masa czolgow ech;./

17.12.2004
11:02
[198]

jp2 [ Generaďż˝ ]

prawda jest brutalna. stuarty i shermy sa bardzo ryzykowne dla graczy niewybitnych.
dlatego zachęcam greenów a nawet i nowoprzybyłych veteranów z frontu wschodniego do przemyślenia zakupów.
w każdym razie team3 ;)

->pejotl,mgk
dzięx za pacze. jeszcze nie wiem czy działają :)

17.12.2004
12:21
[199]

van der Rob [ Konsul ]

gro_oby ----> teraz na serio. Gdzie byłes kiedy na forum ludzie zakupy uzgadniali? Pisano przecież że dla Aliantów dobrym wyborem są Czercze - maja taki pancerz że spokojnie biorą PZIV na klate (w większej odległosci).
Stuarty mogą służyć tylko jako przenosny generator zapory z kurzu.

17.12.2004
12:30
[200]

gro_oby [ Generaďż˝ ]


heh wziolem bo pare osob tych lepszych pisalo ze shermany sa lepsze bo liczy sie predkosc dojazdy i wogole;) a chercze wziolem heh i z odlegloci duzych mardery je rozwalaly;/ wiec mi nie mow ze sa dobre;P

17.12.2004
12:43
smile
[201]

faloxxx [ Generaďż˝ ]

widzę ze jednak dobrze zrobilem stawiając głównie na granty :)
stuarty to syf jakich mało - celnością nie dorównują crusaderom a predkoscią po pustyni rowniez im ustepują pomimo iz maja mniejsze Vmax. Cieszę sie tez ze nie wzialem wiecej niz 3 szermany :) z tego co czytam wnioskuję ze sie niesprawdzają :)
narazie jestem w 4 turze i obaj z przeciwnikiem bardzo delikatnie podchodzimy do flag - nic sie nie dzieje ale na flankach granty wystawily wieze i czekają na śmiałków któtzy się odważą.
Przy fladze natomiast chcę zaatakowac od strony dolinki z prawej strony. Zrobie tak ze wystawie wieze grantami i zobacze co tam jest - postrzelam do nich a jesli bedzie trzeba wsparcia ogniowego to dam szermany - w tym czasie crusadery troche bardziej od prawej strony zrobią szybki rajd do innej dolinki coby szachowac przeciwnika z lewej strony. Jednoczesnie moje odwody (pluton Grantów) będzie sie poruszal po głównej drodze do flag po to aby dodatkowo pokryc teren polem obstrzału :) Kiedy już uporam sie z silami przciwnika crusadery ruszą w lewo aby zatoczyc łók i zamknac wroga a granty i szermany ruszą ławą do przodu :)

jesli popełniłem jakies bledy taktyczne to proszę o wytknięcie mi ich :

17.12.2004
12:56
[202]

van der Rob [ Konsul ]

faloxxx ----> Ja jako Axis planuje pokryć polem strzału wyjście z tej Twojej dolinki na prawo (patrzać od strony Allied) od flag. Ustawiłem na końcu planszy Mardery tak że widzą tera począwszy od końca lasku po druga flagę w pionie i od ujścia dolinki po otwartą przestrzeń z drugiej strony (tutaj będą dodakowo ubezpieczały Mardery z lewej flanki). Jesli dopadnę do górki po lewej stronie planszy (blisko boku mapy na wysokości flagi) to będę blokował droge do flag która prowadzi szczytem góry przed flagami -takze jak npl poprowadzi tamtendy tanki to będzie musiał wystawić burty pod ogień.

Mam nadzieję że pomogłem w ew. sprawdzeniu Twoich planów.

Jak pisałem wcześniej ja postawiłem na Mardery. Wszystko będzie zależało od ich celności.
Zdziwiłem się gdy okazało się że po pustynii Maredry pomykają szybciej niż PZII!


17.12.2004
13:04
smile
[203]

faloxxx [ Generaďż˝ ]

Rob --> po wzbijanym kurzu widzę że przeciwnik wykonuje inne ruch, bardzo ostroznie podchodzi 3 wielkimi kolumnami na wprost mnie. Natomiast jesli ma mardery tam gdzie mowisz to i tak chyba wieza granta zdoła przyjąc na siebie pocisk z mardera przy odleglosci wiekszenij niz 500 m ?

17.12.2004
13:42
[204]

Wiggins [ SSiberian Tiger ]

Wszystko wskazuje na to, ze ja tez odpuszcze sobie szelmy. Sa swietne ze swoja szybka wieza na walke manewrowa, ale w ciagu 20tur i na takiej mapie raczej na to bym nie liczyl. Tym bardziej, ze mozna sie spodziewac parasola ochronnego u Niemcow w postaci maruderow na wzgorzach z tylu.
Stawiam na walke czolowa, z pewnymi elementami zaskoczenia npla :0

17.12.2004
13:47
[205]

Drackula [ Bloody Rider ]


gram na 5000 punktow. Myslicie ze jak wezme 3/1 stosunek PzIVG i marderow to bedzie to dobra kombinacja? Czy moze dodac cos ale PZIII?

17.12.2004
14:13
[206]

van der Rob [ Konsul ]

Drackula ----> Gdzieś na górze tego Posta padło stwierdzenie żeby trzymać się zasady że Allied preferują bitwy za 5000 pkt, a Axis za 3000 pkt. Myślę że dobrze byłoby się tego trzymać.

Wynika to z przewagi Grantów (na hull down są prawie nie do zdjęcia) i Czerczów (pancerz czołowy) nad PZIVG (b słaba wieza - nie ma co próbować hull down) i Marderów (nie moga stać zbyt blisko siebie bo wybóch na jednym rozwala sąsiednie!).

17.12.2004
15:31
[207]

Wiggins [ SSiberian Tiger ]

Nie czuje CMAKa, nie czuje tez tej mapy :( Przegrywam sam ze saba grajac aliantami, a przeciez gram po raz pierwszy. Obawiam sie, zeby mnie ichni lider nie rozjechal :(

Wspaniale wyglada, jak niemieckie tanki sa penetrowane przez 57mki, szkoda tylko, ze za chwile odpowiadaja morderczym ogniem. Tylko w czolgach dwuzwiezowych widze swoje szanse.

17.12.2004
15:42
[208]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

Nowy wątek tutaj:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.