
+Revenant+ [ Chor��y ]
Forum CM: Wygląd pojazdów pancernych w CMBB
Czy ktoś może wie, dlaczego w CMBB (v.1.03) IS-1, IS-2 i IS-3 wyglądają jednakowo? Tzn. wszystkie wyglądają jak IS-2. Ta sama sprawa dotyczy T-44, który wygląda jak T-34/85. Jeżeli tak ma być, to co w takim razie z 'algorytmami' rykoszetowania? Przecież IS-3 ma (miał/powinien mieć) o niebo lepszą zdolność 'odbijania' pocisków od ISa-2. Są może jakieś mody niwelujące to niedociągnięcie?

Rah V. Gelert [ Generaďż˝ ]
Wyglad niesty ma byc taki. No chyba ze bedzie kolejny pach :/ (w co watpie)
A co do "modelu rykoszetowania" to popatrz w tabelki ze te puszki roznia sie od siebie parametrami, wiec od tej strony powinno byc ok
+Revenant+ [ Chor��y ]
Hmmm, trochę dziwne to wszystko... A róznice w wymiarach, np. w wysokości? W zasadzie po jakiego grzyba dawali do tej gry T-44 i ISa-3. Chyba dla zwykłego picu. Czołgi te i tak nie brały udziału w wojnie.

oskarm [ Future Combat System ]
Revenant --> hehe to co robi komputer przy obliczeniach, a to co wyswietla grafika, to dwie zupełnie różne sprawy. Bez problemu mozna napisać nawalanke, która w tele będzie liczyła sobie ......... powiedzmy wielowymiarowe i nielioniowe równania różniczkowe. I podobnie jest w CM. Zły wyglad nei znaczy, że obliczenia są złe.
Dziki Łoś [ Konsul ]
Sęk w tym, że brały... To były sytuacje mniejsze niż margines ale były. IS3 chyba zaliczył 1 akcje bojową.
Revenant, strasznie upierdliwy jesteś :D Grafika obrazuje pewne rzeczy, a ryskoszetowanie jest wyliczane napewno nie z grafiki, tylko z algorytmu, więc Ty widzisz ISa 3 jaki ISa 2, ale algorytm rykoszetu widzi go jako trójkę.
Czekam na następne propzycje pacza, że np. jest wada w grafice, bo oddział ma 10 osób a widac tylko 3. I, że kiedy oddział rzuca granatami to nie ma animacji piechocińca, który wrzuca granat pod pokrywe silnika. No i immobilized, który nie ma grafiki zerwanej gąsiennicy.
Grafika tak czy siak jest umowna. Troszkę dystansu.

Buczo. [ Bradypus variegatus ]
Dziki Łoś --> To nic !!! Nie zapominaj że kołeczka się nie kręcą !!!

+Revenant+ [ Chor��y ]
Dziki Łoś ----------> Z tym udziałem ISa-3 w walkach to jest jak z Yeti, każdy o tym słyszał a nikt nie widział. Zresztą wszelkie monografie tych czołgów raczej o tym milczą lub wręcz zaprzeczają (vide: Janusz Manguski "T-44 - protoplasta rodziny powojennych czołgów średnich" nTW12/99; Janusz Manguski "Czołg ciężki IS-3" nTW 1-2/2002).
A co róznych detali grafiki (np zerwanej gąsiennicy, czy też np. - a poczepiam się jeszcze, a co - czołgistów 'wystających' z zamkniętych włazów) to raczej nie jest to zaletą gry. Choć, jak na strategię 3D to seria CM i tak nie ma raczej konkurencji pod względem grafiki. Tutaj nową jakość widać dopiero w przypadku Wartime Commandera: War Over Europe 1939-1945.
A tak BTW to wie ktos coś na temat tej gry?? Tzn. kiedy i gdzie się ukaże (już się ukazała?), itd.
Wozu [ Panzerjäger Raider ]
Dziki Łoś -> Revenant dobrze prawi, w artykuly w nTW zaprzeczaja uzyciu tych czolgow w 2ws... Choc sam niedawno probowalem jeszcze dowodzic, ze chociaz T-44 mogly :). Przynajmniej dla sprawa uzycia bojowego jeszcze do 8 maja 1945r. T-44 jest wieksza niz IS-3, gdyz produkcja tych ostatnich zaczela sie duzo wczesniej. Jednak dowodow brak, na Battlefield.ru, autor stronki pisze, ze T-44 uzyto dopiero w walce z Japonczykami, a to wydarzenie mialo miejsce juz po zakonczeniu wojny w Europie.
Szarik.69 [ Legionista ]
Co do Wartime Commander to nie ma jeszcze tej giery i pewnie długo nie będzie - podobnie jak w przypadku Combat Leader CoI. Grafikę i animację ta gra będzie miała nieziemską chociaż pewnie bliższa będzie szitu o nazwie Codename Panzers (czy jakoś tak) niż do serii CM. Pożyjemy - zobaczymy. IMHO w nalbliższych latach nie zanosi się na nic lepszego od CM - no chyba że Battlefront to spłodzi :-).
Szarik
+Revenant+ [ Chor��y ]
Szarik.69----------> Thx za info. Liczę, że może Wartime Commander taki zły nie będzie. Screeny, które widziałem (np poyczek pancernych) wyglądały bardzo obiecująco, w przeciwieństwie do Codename Panzers, które od początku wygladały karykaturalnie.
Nigguz [ Chor��y ]
dla mnie najwazniejsze jest to zeby bylo realistyczne przebijanie i paremetry pancerzy, a nie tak jak zrobili w codename panzers ze czolg ma "zycie" gdzie zmiejsza sie po kazdym pocisku
Marco^^ [ Pretorianin ]
a czego mozna sie spodziewac po grze typu rts.gralem w cod panzers i przyznam ze tam przynajmniej sie kreca koleczka :)
Kryan [ Legionista ]
Skoro juz mowa o IS-3 to ciekawie mnie czy Jadtigery braly udzial w jakiejs bitwie albo SturmbTigery? (czy jakos tak nie pamietam nazwy, w kazdym razie te z tym dzialem o blascie w tysiacach :)
gen. płk H. Guderian [ Generaďż˝ ]
Kryan ---> jagdtigery walczyły na zachodzie (ardeny?) w sile bodaj batalionu. sturm tigery walczyły również na zachodzie ale testowano ich chyba w czasie powstania warszawskiego.

+Revenant+ [ Chor��y ]
Kryan-----------> co do bojowego zastosowania Jagdtigerów i Sturmtigerów, to polecam tę świetną (i pewnie bardzo dobrze znaną członkom CMHQ) stronkę:
+Revenant+ [ Chor��y ]
i co do Sturmtigera:
oskarm [ Future Combat System ]
Wiecej o zastosowaniach bojowych Sturmtigerów można znaleść w monografii Tadeusza Mellemana "PzKpfw VI tiger vol.IV Sturmtiger" wydanej przez AJ-Press. Są tam opisane działania wszystkich kompani tych pojazdów, organizacja itd.

Wozu [ Panzerjäger Raider ]
A dla modelarzy ;), polecam monografie z Kagero. Mnostwo zdjec detali ST z muzeum w Sinsheim oraz calkiem niezle, komputerowo opracowane plany (w srodku byla takze blaszka fototrawiona do waloryzacji dzwigu w modelu Italeri lub Tamiya).