GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Vampire The Masquerade: Bloodlines - czwarte spalenie :)

30.11.2004
21:04
[1]

Cradle of Filth [ Konsul ]

Vampire The Masquerade: Bloodlines - czwarte spalenie :)

Vampire The Masquerade: Bloodlines - czwarte spalenie :)

Vampire The Masquerade - Bloodlines jest kolejną wirtualną interpretacją klasycznego (pen & paper) systemu RPG firmy White Wolf Publishing. Głównymi wykonawcami produktu są programiści, którzy stworzyli wcześniej m.in. Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura i debiutancką odsłonę kultowego cyklu Fallout. Akcję osadzono w trójwymiarowym środowisku, prezentowanym z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Natomiast renderowaniem oprawy wizualnej zajmuje się zaawansowany „silnik” Source, zaprojektowany pierwotnie dla drugiej części serii Half-Life.

Nieliniowa warstwa fabularna przedstawia nam alternatywną wizję współczesnego Los Angeles, zatopionego bez reszty w mrocznej atmosferze (niebo szczelnie przykryte ciemnymi chmurami, zadymione nocne kluby, przesiąknięte wilgocią kanały, spowite mgłą cmentarze itp.). Właśnie w takim otoczeniu rozpoczynamy drogę na szczyt hierarchii jednego z siedmiu klanów wampirów (np. Nosferatu, Gangrel i Malkavian). Każde stronnictwo oferuje swojemu członkowi specyficzne umiejętności (niewidzialność, nadnaturalna szybkość, kontrola umysłu itd.), determinujące sposób prowadzenia rozgrywki. Bohater może posiadać maksymalnie dwanaście zdolności, ulegających rozwojowi za sprawą punktów doświadczenia. Pomocne w eliminowaniu wszelakich oponentów okazują się jednak nie tylko wspomniane sprawności, ale również rozmaite rodzaje broni (m.in. nóż, katana, pistolet maszynowy i miotacz płomieni).

Ponadto developerzy zaimplementowali system dialogów, oparty o przygotowane wcześniej ścieżki i ukazujący realistyczne emocje na twarzach rozmówców. Do tego dochodzą jeszcze zaawansowane algorytmy Sztucznej Inteligencji i wysoki stopień interaktywności wirtualnego środowiska. Całości dopełnia opcja wieloosobowej zabawy online, traktująca o walkach grup wampirów z łowcami.

Data polskiej premiery: 26 listopada 2004
Cena: 169 zł

Oficjalna strona www gry: https://www.vampirebloodlines.com/

MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE (OFICJALNE):
3D hardware accelerator card required - 100% DirectX® 9.0c-compatible 64MB video card and drivers
1.2 GHz Athlon(tm) or 1.2 GHz Pentium® III processor or higher
384MB of RAM (512MB of RAM recommended)
Microsoft® Windows® 98/ME/2000/XP
Quad-Speed CD-ROM drive (600 K/sec sustained transfer rate) and drivers
3.3 GB of uncompressed hard disk space for game files and saved games (plus 1.4 GB for Windows® swap file)
100% DirectX® 9.0-compatible 16-bit sound card and drivers
100% Windows® 98/ME/2000/XP-compatible mouse, keyboard, and drivers
DirectX® 9.0c (Included)
Supported Chipsets for 98/ME/2000/XP
All ATI® Radeon® Chipsets
All NVIDIA® GeForce(tm) Chipsets
Matrox® Parhelia(tm) Chipset

Sposób na zwiększenie ilości klatek na sekundę:
Jesli masz 1GB RAM uruchamiaj gre z parametrem: "-heapsize 512000"
Jesli masz 512MB RAM uruchamiaj gre z parametrem: "-heapsize 256000"
Robisz to tak:
1. Klikasz na "Play games" w Steamie.
2. PPM na Half Life 2 - Properties
3. Klikasz na Launch Options
4. Tam wpisujesz "-heapsize 256000"
Oczywiscie zamiast steama dopisujemy do skrotu.

Zapraszamy do dyskusji :) Uwaga! Posty bezposrednio zwiazane z piractwem typu "skad zassac", "mam jeszcze xx godzin do konca", "szukam ciasteczka" beda usuwane :)

Poprzedni wątek:


30.11.2004
21:08
[2]

Stranger [Gry-OnLine] [ Dead Man Walking ]

Nie za wczesnie? Nawet nie mial 150 postow... Na przyszlosc zakladaj dopiero jak ma 180+

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-11-30 21:08:32]

30.11.2004
21:14
smile
[3]

^Piotrek^ [ Toilet Tantalizer ]

Up porządkowo-statsowniczy :)

btw. proszę o powagę w tytule wątku - w następnym wątku tego durnego uśmieszka ma nie być! :)

30.11.2004
21:14
smile
[4]

artaban [ swamp thing ]

No bomba. A ja właśnie pracowałem nad porządnym wstępniakiem. Bo do tego były pretensje już przy poprzedniej części.

30.11.2004
21:15
[5]

Stranger [Gry-OnLine] [ Dead Man Walking ]

Jakby co za zgoda autora tej czesci watku moge zmodyfikowac wstep.

^Piotrek^ --> a :-E moze byc ;) ?

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-11-30 21:15:31]

30.11.2004
21:16
smile
[6]

artaban [ swamp thing ]

Stranger --> Tak coś czuliśmy :)

30.11.2004
21:17
smile
[7]

Mastyl [ Legend ]


Chyba nie zalapalem zartu ze wstepniaka - co jest pirackiego w poscie o tresci "szukam ciasteczka" ?

30.11.2004
21:18
smile
[8]

Cradle of Filth [ Konsul ]

artaban -------> to popracuj jeszcze i w nastepnej czesci go wkleisz :)

btw : sam bym popracowal nad tym ale cazsu za bardzo nie mam :(


30.11.2004
21:18
[9]

^Piotrek^ [ Toilet Tantalizer ]

Stranger --> :[ - jedyna akceptowalna mordka, ale lepiej jakby w ogóle nie było. Wampiry się nie uśmiechają.

30.11.2004
21:19
[10]

Stranger [Gry-OnLine] [ Dead Man Walking ]

Mastyl --> i bardzo dobrze, ze nie wiesz :) to nic pozytywnego ;)

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-11-30 21:18:51]

30.11.2004
21:19
smile
[11]

Mastyl [ Legend ]


Chyba, ze szuka ciastecka, bo mu sie [w domysle] sciąga Vampire :) To rozumiem.

30.11.2004
21:19
smile
[12]

artaban [ swamp thing ]

Piotrek --> Zwłaszcza Malkavianie :)

30.11.2004
21:20
[13]

Cradle of Filth [ Konsul ]

stranger ---> zgadzam sie na zmodyfikowanie wstepu :) no problem

piotrek----> moim zdaniem usmieszek jest ok powinno byc tylko tak : :)<ironiczny>

30.11.2004
21:23
[14]

Mastyl [ Legend ]


Acha, macie tu klimatycznego gifa --->

30.11.2004
21:44
smile
[15]

^Piotrek^ [ Toilet Tantalizer ]

artaban ---> u Malkavian liczy się co dany osobnik chce przez uśmiech wyrazić :)

30.11.2004
21:48
smile
[16]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Dobra, a gdzie jest multi? :P

30.11.2004
22:20
[17]

HopkinZ [ Senator ]

Jak zakładać wątek to porządnie. Gdzie nowy wstępniak? Ech, nawet boldem nie ma tyh istotnych informacji.

Ja dziś nie grąłem w ogóle niestety, gdyż nauka mnie od gry odciągnęla :). Ale to się najpewniej zmieni już jutro =].

Cainoor--->
multi nie ma.

30.11.2004
22:21
[18]

Cradle of Filth [ Konsul ]

Cainoor -----> a jak wyobrazasz sobie multi w tej grze ??

30.11.2004
22:23
[19]

HopkinZ [ Senator ]

cradle--->
potyczki uliczne z kumplami... chociażby.

30.11.2004
22:24
[20]

artaban [ swamp thing ]

Przeszedłem Giovannich i ruszam do Leopolda :) Ale to może wieczorem. Chwilowo chciałbym wyrazić rozczarowanie nad pewną... nazwijmy to liniowością. Otóż nie można wrócić do Natural History Muzeum jeśli się już je przeszło. Ja dopiero ostatnio wróciłem do szpitala w downtown, którego wcześniej minąłem i okazuje się, że mimo, iż potrzebna książka jest w NHM - nie mam go już na mapie. Szkoda. Niby to tylko side quest, ale jednak jakiś dysonans się wkrada. Podejrzewam, ze rzecz się ma tak samo z wszystkimi specjalnymi lokacjami.

30.11.2004
22:25
[21]

Cradle of Filth [ Konsul ]

HopkinZ -----> przy tej ilosci klatek w jakiej gra dziala na ulicach w miescie to marnie by te potyczki wygladaly

30.11.2004
22:29
[22]

Cradle of Filth [ Konsul ]

artaban ---> tak niestety gra jest dosyc liniowa tez to zauwazylem, mogli by sie ztym bardziej postarac i dluzej popracowac

30.11.2004
22:31
smile
[23]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Cradle of Filth ---> Jak? Nijak :) Jakaś arena dla sprawdzenia swoich umiejętności heh.

30.11.2004
22:36
[24]

Mastyl [ Legend ]

A w Neverwinter nights potrafili...

30.11.2004
22:40
[25]

HopkinZ [ Senator ]

MAstyl--->
bueh :), żartować to można ale nie na temat tkaich powaznych spraw :]. Pewno jakiś dodatek wyjdzie juz z kodem dosyć zoptymalizowanym, to i opcję multi dodadzą =].

30.11.2004
22:45
[26]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Nie no, opcji multi to na 99% nie będzie. Nie z taką myslą ta gra była robione :/

01.12.2004
00:51
[27]

Indoctrine [ Konsul ]

Kilka uwag i pytanko :)

Gra ma rewelacyjny klimat. Na pewno jest to jedna z ciekawszych pozycji ostatnich lat.
Rozwój postaci także zrobiony naprawdę porządnie. Brak expa za zabijanie i premiowanie niesiłowych rozwiązań to bardzo dobra rzecz.
Skile, atrybuty, featy, pięknie powiązane, duży plus.

Ale niestety, gra jest strasznie liniowa :(
Nie odczuwa się tego bardzo, lecz fakt jest faktem. Ilość questów pobocznych nie wzbudza też entuzjazmu. Na szczęście można większość z nich wykonać w rozmaity sposób i to mnie cieszy :)

A teraz pytanko:

Muszę od jednego gościa dorwać jego rekopis scenariusza filmu o wampirach, oraz złapać jego informatora.
Niestety, mój Gangrel jest mało charyzmatyczny i przekonać nie daję rady..
Więc:
Czy szukać mam w pokoju na górze(tego co ma zamek poziomu 8, czy gdzieś indziej jest jakaś wskazówka?)?

01.12.2004
00:53
[28]

cneyhaz [ Generał dywizji ]

No to swietnie gdy dodaje linijke -console gra sie nie laduje tylko wyskakuje blad zwiazany z script.sounds.txt jutro napisze dokladnie co i jak :(

01.12.2004
01:11
[29]

Mastyl [ Legend ]


HopkinZ - no dobra, wiem ze NWN jest niezasluzenie niepopularne, ale podam lepszy przyklad - w Arcanum Troika wrzucila multi. I choc malo kto probowal - dalo sie w to grac, i to calkiem fajnie. Niestety wlasnie jako ze malo kto gral, w Vampirze zupelnie oleli sprawe. A szkoda, bo granie online w mody do tego Vampira byloby swietne...

01.12.2004
01:12
smile
[30]

Mastyl [ Legend ]


Tako rzecze najstraszliwszy z wampirow, sam Hrabia --->

01.12.2004
01:38
smile
[31]

piniusz [ Generaďż˝ ]

Jak dla mnie mimo liniowości, gra jest świetna! Dla porównania FF VII.
Kto grał ten wie. Oczywiście to całkiem inne gry, chodzi o liniowość:)
Zacząłem od początku, zmieniłem charakterystykę postaci Ventrue i czekam co będzie dalej. Obecnie jestem na statku w Santa Monica:)
Pozdrawiam wszystkich grających:)

01.12.2004
07:39
[32]

Niob [ Konsul ]

heh ja wlasnie szukam tego statku :P
pewnie mi jeszcze troche zejdzie podejrzewalem ze sie wchodzi z plazy ale jakos nie znalazlem tam nigdzie przejscia :/ no nic dzis szukam dalej ;-)

01.12.2004
08:24
smile
[33]

piniusz [ Generaďż˝ ]

Niob--> Na plaży stoi ponton motorowy. Cały czarny, więc nie widać go na pierwszy rzut oka:) Musisz na niego wskoczyć, wtedy przeniesie cię na statek.

01.12.2004
09:17
[34]

Niob [ Konsul ]

Hehe po napisaniu posta wlaczylem gre i zauwazylem :P ale musze przyznac ze na najmniejszej rozdzielczosci i przy wylaczeniu wszystkich efektow ten ponton calkiem ladnie sie "wtapia" w otoczenie :)

01.12.2004
09:55
smile
[35]

Yos_sarian [ Irving Washington ]

Sluchajcie pewnie wyjde na lamera ale co mi tam. Czy ktos wie jak zaszlachtowac te piepszone obrazy w galerii?

01.12.2004
10:04
smile
[36]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Musisz to zrobić w odpowiedniej kolejności. Tak jak pory roku idą bodajże :)

Ja mam natomiast inny problem. Mieliście kiedyś takie artefakty z grafY?

01.12.2004
10:07
[37]

artaban [ swamp thing ]

Yos_sarian --> Ja je zaszlachtowałem chronologicznie, nawet nie zwróciłem uwagi na pory roku. Wystarczy popatrzeć na historię: stworzenie człowieka, wygnanie z Raju, zabicie Abla, itp.

01.12.2004
10:08
smile
[38]

artaban [ swamp thing ]

grrr, wykupię sobie abonament...

Cainoor --> Nie mieliśmy :) Ale ładnie wygląda :)

01.12.2004
10:12
smile
[39]

Yos_sarian [ Irving Washington ]

dziekuje

01.12.2004
14:25
[40]

Football Fan [ Legionista ]

Kolejny dziwny problem... Grajac Brujah dostaje zadanie od hakera nosferatu o wdziecznym imieniu Mitnick aby ustawic dla niego trzy huby. Trzeci jest w Metalhead Industries w pokoju "Operations" na gorze, wszystko pieknie i ladnie ale tak jak wczesniej podawal hasla do tych komputerow tak teraz hasla nie ma i bedac juz na gorze i nie znajac hasel do "net security i safe" nie mam jak wykonac zadania. Moje umiejetnosci hakerskie sa zbyt niskie zeby zlamac to haslo wie ktos moze jakie sa te hasla albo gdzie mozna je zdobyc ???

01.12.2004
14:39
[41]

artaban [ swamp thing ]

Football Fan --> Z tego co mi wiadomo jest to zadanie stricte dla hakerów, więc raczej karteczki z hasłem nigdzie nie będzie. Tym bardziej, że kolejne zadanie od Mitnicka będą wymagać coraz wyższej umiejętności hakowania.

01.12.2004
16:02
[42]

HopkinZ [ Senator ]

Yos Sarin, artaban--->
w tym chodzi własnie oto, aby zniszczyć te obrazy w kolejności chronologicznej. Czyli tak jak mówił artaban.

Cainoor--->
miałem tkaie coś przy Midtown Madnes 2 :). Ściągnij nowe sterowniki, powinno pomóc.

01.12.2004
16:04
[43]

Lodziorz [ Chor��y ]

Gra nie chce mi się uruchomić, zainstalowałem i jak chce ją włączyć to pojawia mi sie ładne okienko z napisem Vampire the Masquerade Bloodlines i tak sobie jest ciągle.. nic się nie dzieje, nawet dysk nie wyrczy :/ a czyta ciągle z płyty (światełko miga)

Miał ktoś tak problem? co mam zrobić zeby mi działało?? Prosze pomóżcie bo z Wami też o tej grze pogadać...

01.12.2004
16:41
[44]

Lodziorz [ Chor��y ]

a i jeszcze zapomniałem powiedzieć,że jak tak sobie czekam żeby gra się włączyła to po pewnym czasie wyskakuje błąd aplikacji Vampire.exe i że zostanie ona zamknieta :/

01.12.2004
16:53
smile
[45]

Bajt [ ]

Wyjasnijcie mi jedna rzecz - dlaczego we wstepniaku w ostatnim akapicie (o zwiekszaniu FPS) jest napisane Half-Life 2??

01.12.2004
17:00
[46]

Mastyl [ Legend ]


Bajt bo to gry na tym samym enginie, i ta porada pierwotnie dotyczy HL2, ale ponoc dziala tez z Bloodlines.

Ale fakt, ktos moglby zmienic w nastepnej.

01.12.2004
17:55
smile
[47]

Suka [ Centurion ]

Lodziorz---> ja mam ten sam problem. Niech ktoś napisze co mam zrobić żeby ta gra działała, bo ja już kurwicy dostaje!

01.12.2004
18:02
[48]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Lodziarz i Suka ---> Macie piraty.

01.12.2004
18:09
smile
[49]

piniusz [ Generaďż˝ ]

Help: jestem w Grout's mansion w pomieszczeniu z wlączonym generatorem (błyskawice). Na ścianie po lewej jest wajcha. Przełączam ją w położenie open. Tylko co otwieram?

01.12.2004
18:20
smile
[50]

Ragn'or [ Konsul ]

Jeśli dobrze pamiętam,to tych wajch w tym pomieszczeniu było kilka.Każda z nich kasuje jedno wyładowanie elektryczne-dzięki czemu możesz pociągnąć za następną,ostatnia otwiera drzwi.(no chyba ,że pomyliłem lokacje:P ).Prostackie.

01.12.2004
18:22
[51]

HopkinZ [ Senator ]

Cainoor----->
po przestawieniu jednej z nich na środku komnaty "wyłącza" się jedno z ogniw, dzięki czemu znika jedna z błyskawic. Możesz wtedy przejśc o dwa segmenty w bok, na lewo, gdzie poza wajchą znajdziesz jakiś przedmiot jeszze :).

01.12.2004
18:23
[52]

piniusz [ Generaďż˝ ]

Masz pewno rację...tylko mi nie znika żadne z wyładowań:(
Trudno.

01.12.2004
18:25
smile
[53]

Ragn'or [ Konsul ]

EEE sorry,tu jeszcze nie dotarłem.Może spróbuj w to postrzelać?

01.12.2004
18:26
smile
[54]

piniusz [ Generaďż˝ ]

Sorry za zawracanie głowy...zniknęło, tylko nie zauważyłem...to na środku...zlało się z otoczeniem:)

01.12.2004
18:29
[55]

HopkinZ [ Senator ]

Hehe, oczywiście miało to być do piniusza--->

racja, znika jedna po środku. Trzeba kucnąć, przejść na środek i obrócić się w lewo.

01.12.2004
18:40
smile
[56]

piniusz [ Generaďż˝ ]

Dzięki HopkinZ:)

01.12.2004
19:10
smile
[57]

Cradle of Filth [ Konsul ]

suka i lodziarz ---> macie piraty, tez jak mialem na początku pirata mialem ten sam problem :)

polecam jakiegos a....wiecej nic nie moge powiedziec...regulamin zabrania :D

01.12.2004
19:29
[58]

Lodziorz [ Chor��y ]

Cradle of Filth -----> już wiem co mam zrobić i zrobiłem.. gra chodzi no i mi się nie tnie na tym deszczyku :D no może raz czy dwa chwilowo przycieła.

Panowie mam pomysła... może by tak dodać do wstępniaka w następnym wątku opis poszczególnych klanów?? Ja dopiero zaczynam grać więc może ktoś z was poleci mi jakiś klan? nie wiem kim mam grać? kim gra jest jakciekawsza? :]

01.12.2004
19:44
[59]

HopkinZ [ Senator ]

Lodziorz--->
po pierwsze "najciekawsza" :]. Po drugie:

Brujah---->
polecam tylko i wyłącznie do bitki. Włączasz dyscyplinę Potence i możesz zbić każdego. Dołączasz do tego Celerity i jesteś nie do pokonania w otwartej walce. Jednak jeżeli chcesz mieć czasem kilka więcej opcji dialogowych i zauważać różne rozwiązania problemów "od razu" zamiast krążyć w kółko dwie godziny, nie polecam tego klanu =].

Gangrel--->
także bitka. Zamienia się w co popadnie i potem killemuje przeciwnika. Jednak też raczej ludzie za nim nie przepadają :).

Malkavian---->
No on to za wiele nie myśli =]. Też się świetnie biją, lecz ich głównym atutem jest sama osobowość. Chcesz mieć ześwirowane teksty, pokręcone rozmowy i zabawne sytuacje co chwila, wybierz Malkaviana, jednak nie jest inteligentny zbytnio z reguły, więc nie warto pakować expa w umiejętności dyplomacji.

Nosferatu--->
Z nim to w ogóle nikt nie gada :D. Więc też tylko bić się potrafi. Korzystając z Obfuscate (niewidoczność) i Potency potrafi zlać każdego wroga na kwaśne jabłuszko =].

Toreador--->
Podobnie jak Ventrue jest "pośrodku". Celerity, Auspex i Presence czynią Toreadora świetnym w walce, gdyż jest zwinny jak cholera a z Presence wrogowie też szybko będą padać, doskonałym w "dodatkowych rozwiązaniach" gdyż szybciej dostrzega różne rzeczy, oraz dobrym rozmówcą, gdyż taka jego natura. Właśnie Tobie go polecam na początek, lecz nie tylko Toreadora. Patrz niżej :).

Tremere--->
Dominate, auspex i ich szczególne czary czynią z nich świetnych wojaków, jednak gorzej wypadają podczas starć "jeden kontra reszta świata". A to oznacza, że walcząc Tremerem z pięcioma wrogami naraz możesz mięć niemałe kłopoty. A odnośnie gadki to zależy od tego, jak rozdzielisz expa. Mimo to grając Tremerem lepiej chyba poświecić pdki na wszelkie intelidżensy niż charyzmy :).

Ventrue--->
kolejny "ni to ni tamto, jednak sprawdza się znakomicie". Ventrue pakujemy expa głównie w takie sprawy jak charisma, intelignece, intimidation, research, scholastic i otrzymujemy gościa, który potrafi i świetnie gadać, przekonywać, kłamać i nakłaniać do swojej woli oraz vampirka, który wchodząc do pomieszczenia od razu widzi wszystkie ukryte przejścia, ważne przedmioty itd. W walce nie sprawdza się najgorzej. Nie polecam lądować mu expa w bronie palne. Trochę strength oraz mele attacks, ręka jakiegoś szalonego naukowca lub zwykła siekiera w łapę i używając Blood Busta Ventrue potrafi poradzić sobie z kilkoma przeciwnikami naraz. Oczywiście, jeżeli potrafimy odpowiednio dobrze walczyć w zwarciu i potrafi też wyczaić 'taktykę' przeciwnika :). Jego także polecam na początku. I chociaż czasem w miejscach skazanych na walkę (nie zawsze można się podkraść do wroga i zasztyletować go od tyłu, ani zauroczenia go i przemknięcia się bokiem) będziesz musiał kilka razy loadowac grę i próbować innych taktyk to jednak gra się nim bardzo miło :).


Acha i jeszcze taka jedna rada. Pakuj conieco w skilla hacking, gdyż umiejętność sie przydaje i nadaje wiele smaczków grze :).

01.12.2004
19:48
[60]

Lodziorz [ Chor��y ]

HopkinZ ----> żeś sie rozpisał :]
No to może teraz ładnie poprosić i żeby to na przyszłość do wstępniaka dali :)

01.12.2004
20:35
[61]

Cradle of Filth [ Konsul ]

lodziarz ---> jak ktos zna angielski to nei potrzebuje tlumaczenia , tam wszystko jest napisane przy wyborze postaci w grze, no a jesli ktos nie zna angola to odradzam w ogóle zabieranie sie za gre...

01.12.2004
20:43
[62]

Cradle of Filth [ Konsul ]

a ja dalej czekam na patcha i jestem ciekaw kiedy sie doczekam, bo bez patcha to nie mam ochoty wracac do santa monica....

01.12.2004
20:45
smile
[63]

zarith [ ]

wiecie już o co chodzi z meritami i flawami? (aka historia postaci - piotrek dawał skriny dwie częsci temu). dlaczego tylko on je ma? bardzo przydatna rzecz to jest przecież:)

01.12.2004
20:50
[64]

HopkinZ [ Senator ]

zarith--->
ino jedynie bonusy i minusy przy skilach i w zachowaniu postaci :)

lodziorz---->
myśle, że nie trzeba. Wstępniak by się rozrósł montrualnie a poza tym to jest dosyć sąłby opis. Trzeba by prędzej zebać dopracowany opis od kilku osób, które grały poszczególnymi klanami i dobrze je poznały.

01.12.2004
20:55
smile
[65]

zarith [ ]

ino jedynie, ale jednocześnie 'aż':)

01.12.2004
20:58
[66]

Daevyan [ Legionista ]

SPOILER

Mam problem z pewnym momentem gry, a mianowicie chodzi o te cholernie rozlegle kanaly pod Holly Wood. Mecze sie z nimi chyba od 3 godzin ale jak narazie szlo, a teraz jestem w kropce... Jestem w pomieszczeniu w ktorym z wentylacji wylazi pajako podobny stwor zrobiony pewnie prze Trzymisia. Lezy tam tez troche trupow chyba policjantow a nad glowa wisi jakas platforma. Po prawej przepasc po wskoczeniu do ktorej czeka Final Death a za przepascia fragment sciany ktory da sie zepsuc... tylko problem w tym ze nie wiem jak przedostac sie na druga strone.. HELP...

01.12.2004
21:36
smile
[67]

cneyhaz [ Generał dywizji ]

Ja takze czekam na patcha bo inaczej nie przejde gry :(
Mam nadzieje ze nie bedzie trzeba dlugo czekac i zdecyduja sie na odblokowanie merits and flaws

01.12.2004
21:54
smile
[68]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

Instalowac patche. Powinno byc chociaz troche lepiej. Zreszta poczytajcie w readme zip'ow, co dokladnie sie zmiena.

01.12.2004
22:05
smile
[69]

artaban [ swamp thing ]

Daevyan --> Hm, skoro już znalazłeś przejście dalej to nie wiem w czym problem. SPOJLER Skaczesz na ścianę z lewej strony przejścia (tego do przekucia). Tam jest taki malutki parapecik, więc nie spadasz w przepaść, potem kulisz się do ściany, podpełzasz do owego przejścia, kujesz i po kłopocie. KONIEC SPOJLERA

01.12.2004
22:38
[70]

chaos3000 [ Chor��y ]

Maevius--->
nadzieji narobiles a to tylko zmiana xp-ekow

Do wszystkich--->
dajcie znac jak patch wyjdzie.

01.12.2004
23:03
[71]

Blugkolf [ Centurion ]

@Daevyan

Spojler

Nie musisz skakać w ogóle, wystarczy że przesuniesz beczki które stoją koło przepaści i za nimi przy ścianie idzie gzyms, zakręca i idzie aż do tej kratki, spokojnie możesz po nim przejść.

01.12.2004
23:18
[72]

Blugkolf [ Centurion ]

@zarith

merits and flaws możesz sobie odblokowac z konsoli wystraczy wpisać w niej vchar_edit_histories "1"

01.12.2004
23:57
[73]

Daevyan [ Legionista ]

Dzieki Wam :) hmm ten gzymsik wydawal sie taki cienki ;P

02.12.2004
00:00
[74]

vatos [ Junior ]

SPOILER

Ja natomiast mam problem w China Town temple natrafilem tam na takie drzwi ----->
i niewiem jak je otworzyc, prubowalem jakos przesunac ta belke ale ani drgnie.
Czy ktos z was dotarl do tego mementu i moze mi pomoc??
z gory dziekuje

02.12.2004
01:23
[75]

piniusz [ Generaďż˝ ]

Siedzę wstacji pomp(droga do Nosferatu), i za chiny ludowe nie mogę z niej wyjść...Uruchomilem pompy, żeby zalaly zbiorniki - nie mogę wplynąć do nich, bo mnie wypychają. Zatrzymalem pompy. Zbiorniki są puste, nie mogę wplynąć na górę...Chyba, że istnieje inna droga dalej...
Pomoc potrzebna:)

02.12.2004
05:47
smile
[76]

artaban [ swamp thing ]

Coś mi się rozregulowało :/ Obudziłem się pół godziny temu i nie mogę zasnąć :/ Podkreślę tylko, że do pracy mam na 10.00 i piechotą do niej dochodzę w kwadrans :/

Przy okazji:
piniusz --> SPOJLER
Oczyszczasz sobie drogę od przełącznika do wody. Stajesz przy przełączniku. Stan początkowy: zbiorniki puste. Wiatrak nie działa. Przełączasz na napełnienie zbiorników i biegniesz jakby goniło cię stado bawołów. Czyli - olewasz drabinkę, skaczesz z pięterka i nurkujesz. Wszystko jest absolutnie na styk. Wiatrak zaczyna cię odpychać tuż przed rozwidleniem. Jeżeli zrobiłeś wszystko odpowiednio szybko - zdążysz. Aha - na rozwidleniu w prawo.
PO SPOJLERZE

vatos --> Jeszcze tam nie doszedłem.

02.12.2004
07:14
[77]

vatos [ Junior ]

Wlaczylem dzisiaj gre i belka normalnie sie przesunela, bardzo dziwne:)

02.12.2004
09:40
smile
[78]

piniusz [ Generaďż˝ ]

Artaban---->Stokrotne podzięki:)

02.12.2004
09:46
[79]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

Nie tylko punkty doswiadczenia. Jeden:

put this exe into your game folder (the one with vampire.exe) in and run it to patch the following file:

vampire\maps\sp_soc_3.bsp

one byte is changed and it should fix the crash on exiting the society of leopold by boat

i'm very interested in feedback on the success of this, it works on my pc, but that's no guarantee - i'm also interested to know if people who didn't have the leopold crash when playing were playing as nosferatu and whether or not nosferatu work after this patch

either post on the forums at dilapidation.com or pop into #bloodlines on irc.darkmyst.org and look for dan_upright


drugi:

oma Vampire Patch 0.3


Chyba warto co? Jesli cokolwiek poprawia.

this is an unoffocial patch for "vampire the masquerade: bloodlines" by troika games

this patch attempts to fix the following bugs, no guarantees are made, since i haven't had time to test it yet - consider this an alpha release

backup your files first and use at your own risk

-----
fixes (i've been as yet unable to test any marked with a *, so any confirmations of those would be nice):

v0.3
-----
xp for killing bach and saving johansen in the leopold quest should now be given*
when intimidating vandal, you should now get the free bloodpack*
fix for society of leopold exit crash (see leopatch.rar)
added changelog.txt for those who want to know exactly what's been altered

v0.2
-----
the computer in the nocturne theatre being hackable for mitnick's quest before you've even met mitnick
mercurio giving morphine quest reward twice if you have morphine the first time you meet him
skipping the tutorial now gives lockpicks, the .38 and 2xp
food critic quest should now always give reward, only worked in v0.1 under very specific circumstances (if you've already completed this quest, you'll notice it become unfinished in your log - go to your haven and type "tomSetQuestFour()" to complete it and get the reward)
dialogue option from asylum blood donor showing up for the confessions blood donor when playing as a female

v0.1
-----
lily's sire's license plate not showing up in quest log
mercurio not selling the swat rifle*
food critic quest not giving a reward
serial killer quest failing when persuading him not to kill again*
isaac's conversation not allowing anyone but toreadors to mention the tzimisce*
gargoyle quest completion lines constantly reappearing in isaac's conversation*
dialogue line showing up twice when venus gives you money
melee attacks doing zero damage when breaking obfuscate level 1 or 2 with an attack
being able to tell strauss you solved his gargoyle problem even if you didn't know he had a gargoyle problem*
gary's email quests for the posters sometimes not all appearing*

02.12.2004
10:34
smile
[80]

piniusz [ Generaďż˝ ]

No i mam kolejny problem...Pod ścianą stoi terminal. Potrzebna jest karta kodowa prawdopodobnie do otwarcia wlazu na środku.
Gdzie ją przeoczylem?
Oby nie na początku labiryntu. Zabijane stwory nie mialy jej przy sobie...Chyba...

02.12.2004
10:44
smile
[81]

artaban [ swamp thing ]

piniusz --> Spokojnie, nie na początku :)
SPOJLER
Kilka skrętów wcześniej widzisz przez moment nosferatu z celerity (śmiga ci przez ekran). Za nim biegną dwie cholery. Zanim do nicz dobiegasz - załatwiają nosa. Załatwiasz cholery, a na ziemi, obok ciała nosa, będzie karta. Poszperaj w okolicznych korutarzach, to nie jest daleko.
PO SPOJLERZE

02.12.2004
11:01
smile
[82]

piniusz [ Generaďż˝ ]

Fakt lecial tam taki jeden...Mialem mało energii i postanowiłem przeczekać...Później się z nimi rozprawiłem...Wróce poszukać karty...


Jest! Leżała sobie spokojnie koło kościotrupa:)
Muszę być uważniejszy....
Dzięki jeszcze raz:)

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-12-02 11:05:27]

02.12.2004
12:59
[83]

piniusz [ Generaďż˝ ]

Tymczasem dotarlem do Fu Syndicate'u.
I wszedlem do tego pomieszczenia.
Jest stąd wyjście?
Próbowalem rozwalić to draństwo, ale bez skutku...

02.12.2004
13:46
smile
[84]

artaban [ swamp thing ]

piniusz --> Niedługo mnie dogonisz. bo chwilowo nie mam czasu grać :)
SPOJLER
Widzisz trzy kratki i małe pomieszczenia za nimi? W każdym z takich pomieszczeń jest szara szybka na ścianie. Rozstrzelaj każdą :)
PO SPOJLERZE

02.12.2004
17:58
smile
[85]

cneyhaz [ Generał dywizji ]

Zaczyna mnie to juz denerwowac
Jak chce ruszyc gre -console to wyskakuje mi unable to load manifest scriptsounds.txt
Ten nieoficjalny patch (leapatch) ktory mial naprawic motyw z lodka tez nie dziala :(
Kolo sie zamyka stoje w miejscu :(
Niech sie pospiesza lepiej z tym patchem bo to kompromitacja z ich strony juz mniejsza o optymailzacje bo to ujdzie jako blad ale to ze sie gry nie da przejsc to hmmmm lekko mowiac przesada

02.12.2004
18:07
smile
[86]

ciemek [ Senator ]

Witam! Dopiero zaczolem gre - przeszedlem hotel (klimat faktycznie powala na kolana - chwilami jest strasznie), jednak w logu wciaz pozostaje mi quest o uratowaniu tej kobiety. Jak mam to zrobic ?

PS2: Siostrzyczki roxxuja

02.12.2004
18:18
[87]

HopkinZ [ Senator ]

ciemke--->
dobre pytanie :). Ja tez jedynie zrobiłem co trzeba dla Teresy, mnie mogłem nic zaradzic dla zabłąkanej duszy. Jednak otrzymujemy sporo wskazówek SPOILER jak chociażby, prawda, to, że w pamiętniku czytamy, jak to mąż nie chce jej wypuścić, bodajże tam w łązience ją trzyma gdzieś czy coś. Wszystko było zapisane w tym dzienniku, który znajdowałeś w kuchni, w której straszyło =]. KONIEC SPOILERA

I zarazem koniec wiadomość =]

02.12.2004
18:24
[88]

Johnn [ Ghoul ]

ciemek --- Te zadanie sie samo wykonuje jak zrobisz te zadanie dla tej babki. Chodzi o to ze do uwolnienia duszy potrzeba zabrac naszyjnik dzieki ktoremu jej maz trzyma ja tam, a dla tej babki co daje zadanie tez ten sam naszyjnik. Jest na samej gorze.


Mam pytanko z kanalami, mianowicie ide nimi w zadaniu od Barona w poszukiwaniu Nosferatu i wydaje mi sie ze sa zawsze dwie drogi, jedna przez drzwi biura, a jedna inna, czy one prowadza do tego samego celu czy moze sie myle?

03.12.2004
07:29
smile
[89]

piniusz [ Generaďż˝ ]

Artaban -->Co ja bym bez ciebie zrobil...?:)
Ale ze mnie buc...
Dziękuję:)

03.12.2004
08:04
smile
[90]

artaban [ swamp thing ]

piniusz --> Nie żartuj, zacinasz się dokładnie w tych samych pomieszczeniach, co ja :) Miałem po prostu albo więcej czasu, albo dłuższy trening na przygodówkach :)

03.12.2004
11:29
smile
[91]

cneyhaz [ Generał dywizji ]

I NEED UR SUPPORT!!!!!!!!!!
Sprawa wyglada nastepujaco:
udalo mi sie wreszcie uruchomic gre z -console gra sie laduje tyle ze bez reklam mam main menu z otwarta consola zamykam ja daje load (lub new game) i gra wywala sie do windy :( (bez zadnego komunikatu ale crashlog jest)
Czy ktos mial podobny problem i wie jak temu zaradzic??
Z GORY WIELKIE DZIEKI

03.12.2004
12:32
[92]

Stranger [Gry-OnLine] [ Dead Man Walking ]

Prawdopodobnie dzis albo jutro wybiore sie po ta gre. Mam jedno wazne pytanko: ktory klan Waszym zdaniem najlepiej jest wybrac? Oczywiscie (w miare mozliwosci) planuje skonczyc co najmniej 2-3 razy. Ktorym klanem najlepiej zaczac? Prosze o plusy i minusy ;)

Edit: Moze byc swirowato, wazne zeby za pierwszym razem bylo ciekawie :)

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-12-03 12:33:07]

03.12.2004
12:34
[93]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

HopkinZ opisał to w miare prawdziwie pare postów wyżej :)

03.12.2004
12:37
[94]

cneyhaz [ Generał dywizji ]

Stranger [Gry-OnLine]
Najwieksza przyjemnosc za pierwszym razem czerpie sie z "non-combat" clans gdzie sila zalatwia sie rzeczy w mniejszym stopniu
Moje propozycja jak dla Ciebie:
1.Ventrue (male)
2.Toreador (female)
3.Malkavian (both sex)

A o plusach i minusach klanow pisano juz wyzej......chyba ze chodzi Tobie o moje zdanie.Jesli jednak o moje zdanie to prosze o sygnal

03.12.2004
12:39
smile
[95]

piniusz [ Generaďż˝ ]

Artaban--> Pewno jedno i drugie:)
Jutro przysiądę bardziej...Wreszcie:)

03.12.2004
12:45
[96]

artaban [ swamp thing ]

Stranger --> Jeżeli ma być ciekawie to bardzo polecam Malkaviana :) Cudowne dialogi :) Dość specyficzna na pewno będzie gra Nosem (niemożność rozmowy z większością ludzi :) oraz, jak radził cneyhaz, Ventrue/Torr - najwięcej opcji dialogowych. Postać bojową sugeruję na drugie przejście.

03.12.2004
13:25
smile
[97]

zarith [ ]

stranger --> wydaje mi się, że albo toreador, albo malkavian, albo brujah:)

03.12.2004
14:55
[98]

Stranger [Gry-OnLine] [ Dead Man Walking ]

Sprobuje Malkavianem :) A tak w razie czego, dobry jest w walce :) ?

03.12.2004
15:00
[99]

Cradle of Filth [ Konsul ]

malkawian jest cakliem dobry w walce

03.12.2004
15:13
smile
[100]

zarith [ ]

prawde mówiąc, każdy wampir jest dobry w walce :> gram toreadorem, xp daje głównie na socjale i lockpicki, a większych problemów jak dotąd nie uświadczyłem...

03.12.2004
15:25
[101]

Cradle of Filth [ Konsul ]

no wlasnie zarith ma racje kazdy wampir dobrze walczy, ale najlepiej Burjah - jego umiejetnosc "potence" czyni cuda, po aktywacji tej umiejetnosci przeciwnicy latają po planszy od ciosów normalnie jak w Asterixie i Obelixie ;)

03.12.2004
15:57
smile
[102]

HopkinZ [ Senator ]

Zmusiliście mnie do tego :).

Brujah---->
Klan IDEALNY do rozwiązań siłowych. Po prostu żyć i zabijać =]. Głównymi plusami są dwie dyscypliny ‘celerity’ oraz ‘potence’. Na wyższych poziomach tej pierwszej śmigasz między wrogami, a oni cię nawet nie widzą. Innymi słowy, bullet time :). Używając tej drugiej zwiększamy swoją siłę na pewien czas, innymi słowy, sklepać piąchami potrafimy każdego. Dosłownie; czy zwykły rzezimieszek, czy boss questa, nie ważne, i tak wszyscy padają pod naszymi ściśniętymi dłońmi =].
Jednak jest to wariant dobry wtedy, gdy grę już znasz i chcesz się przyjemnie zabawić. Grając Brujah nie warto ładować w charyzmę, inteligencję i takie zdolności jak hacking czy snekaing =]. Opłaca się ino w lockpicking trochę dołożyć i w zdolności „odpornościowe”. Nie polecam też dokładania punktów w broni palne, pakowanie na siłowni (stamina, strength, melee, unarmed, defense) w zupełności wystarcza =]. To sprawia, że rzadko wyjdziemy z problemu dyplomatycznie, jednak gdy dojdzie do walki nie będziemy mięli problemu.

Gangrel--->
Gangrel to Wampir, który woli życie outsidera. Jego egzystencja polega na walce i na niczym więcej. Przy tym klanie polecam zabawę z broniami palnymi, tak więc dexterity i ranged weapons to skille, w które powinno się pakować experienca. Czemu nie warto ładować się nim w walkę w zwarciu? Ano temu, iż nie ma żadnych „super” dyscyplin.
Fortitiude (odporność) to, prawdę powiedziawszy, nic specjalnego. Widoczne i odczuwalne bonusy są dopiero na wyższych poziomach tej dyscypliny, a zanim uzbieramy tyle expa, minie sporo czasu. ‘Animalism” to też nic nadzwyczajnego. Ot, zdolność oswajania zwierząt i naginania ich do swej woli. No, ale jeżeli nie potrafisz bez tej dyscypliny pożywić się na szczurze tylko musisz mu swoimi mocami prać mózg aby do ciebie podszedł to cóż, w ogóle nie polecam grać Gangrelem :P.
Na szczególną uwagę zasługuje ‘Protean’, czyli specyficzna dla klanu Gangrel dyscyplina: transformacja. Dzięki niej zamienić się możemy ot na przykład w wilka, co czasem przydaje się bardzo, nie powiem, że nie =].
Gangrelem polecam pobawić się także w trochę „inne” sprawy, jak chociażby hackowanie (masa smaczków w grze kryje się w kompach, ponadto często można zyskać dodatkowego expa za bonusowe informacje) czy chociażby sneaking, gdyż nie ma nic piękniejszego niż walnąć przeciwnikowi headshota od tyłu z odległości kilku centymetrów :).

Malkavian---->
Huh, tu mam problem, bo zachwalanym przez wszystkim Malakvianem nie miałem przyjemności choćby tutoriala nawet przejść :). Tutaj powinien się wypowiedzieć ktoś, kto tym klanem pogrywa już czas jakiś.
Sam mogę tylko powiedzieć, że na pewno gra się nim ekstremalnie. Ponoć każdy jego tekst jest zwariowany, pokręcony i bardzo śmieszny. Mają bardzo przydatną dyscyplinę ‘ausepx’, dzięki której widzą przez ściany. Cóż, przydatne to mało powiedziane, gdyż jest to po prostu fenomenalna dyscyplina =]. Nie wiem jak to się ma odnośnie przeciwników w Hollywood (kto grał ten wie o czym mówię), ale dzięki ‘auspex’ możemy przygotować taktykę, opracować strategię pojedynku, który zaraz ma nastąpić, oraz zauważyć czasem rzeczy, o których nie mieliśmy pojęcia. (np. zacięliśmy się, nie wiemy gdzie iść. Włączamy auspex i zauważymy jakąś istotę poniżej lub powyżej nas. Wtedy wystarczy znaleźć jakieś ukryte przejście odpowiedni w dół/górę).
Dwie pozostałe dyscypliny to ‘dominacja’ oraz ‘dementation’. O ile nie mam pojęcia o co chodzi w tej drugiej to ta pierwsza jest przydatna. Jasne, nie na początku. W końcu co to za przyjemność „zahipnotyzować” jedną istotę, która zresztą i tak nas zauważy gdy się do niej zbliżymy. Zabawa zaczyna się jednak wtedy, gdy na poziomie 3 zwykłe ‘dominate’ przerodzi się w ‘suicide’ =]. A przypominam, że ‘suicide’ to dopiero środkowa „efektywność” danej dyscypliny :).

Nosferatu--->
Nim tez niestety nie grałem jeszcze, więc tak jak wcześniej, mogę udzielić tylko ogólnych rad.
Z uwagi na to, że raczej nikt z nim nie gada bo się go wszyscy boją, wybieramy życie wojaka. Dyscyplina: ‘potence’, i wszystko jasne. Zwiększamy swoją siłę i klepiemy każdego kogo popadnie. Poza tym, mamy jeszcze dostęp do ‘obfuscate’, czyli niewidoczności. Zakraść się na tyły wroga i urządzić masakrę, zaraz po headshocie z zaskoczenia najpiękniejsza rzecz w tej grze ;).
Tą postacią będę grał w Bloodlines, jak tylko ją ukończę teraz, za pierwszym razem. Więc dopiero wtedy będę mógł się szczegółowiej wypowiedzieć na temat Nosferatu (a raczej szybko to nie nastąpi).

Toreador--->
Toreador to bodaj najbardziej „ludzki” wampir. Chodzi nie tyle i ich wygląd, lecz raczej o ich osobowość, charakter, bycie. Zabawowi, często posiadają własne kluby nocne i te sprawy.
Są bardzo ciekawą klasą ponieważ Toreadorzy to chyba najbardziej uniwersalny klan w grze. Z jednej strony mają wrodzone zdolności do szybkości, zręczności + dyscyplina ‘celerity’. Czyni to ich świetnymi strzelcami. Z drugiej strony dzięki wspomnianej ‘celerity’ oraz ‘prezencji’ stają się tez dobrze, gdy dochodzi do walki w zwarciu.
Dlatego wybór należy do gracza. Głównym naszym problemem będzie tu rozlokowanie expa pomiędzy charyzmę, inteligencję, research, intemidate, sedduction, perswazję. Naprawdę trudno się zdecydować =]. Nie ulega jednak wątpliwości, że taka postać będzie bez problemu przekonywała istoty, aby wyjawiły jej jakąś tajemnicę czy też zastraszała je, aby nie robili jakiejś rzeczy (doskonałe reakcje NPCów na nasze „zastraszające” teksty, szczególnie pewnego pana pisarza =]). Poza tym jeżeli dołożymy trochę do „finance” to wyciągniemy więcej forsy od ludzi, co tez przydaje się nie rzadko =]. (mała ciekawostka. Będzie spoiler, ale w sumie nie taki wielki =]. Dzięki zwykłej zdolności perswazji podczas rozmowy z LaCroix w jego siedzibie wyciągnąłem od niego 700 dolców, co w początkowym stadium gry jest bagatelną kwotą =]).
Przyda się też trochę lockpicka i sneaking. Dalej zostają umiejętności waleczne. Jednak tutaj wszystko leży po stronie gracza. Czy wybierzesz walkę w zwarciu czy z broni palnych: owszem, będzie ci trudniej. Jednak gdy umiejętnie wykorzystasz Torreadorskie dyscypliny (‘celerity’ = bullet time | ‘auspex’ = dostrzeganie przeciwnika przez ściany | ‘prezencja’ = bonusy w walce, osłabia pobliskich przeciwników, odejmując im punkty siły. Tym samym zadaje mniej obrażeń) to z pewnością walka stanie się też niezłą zabawą.

Tremere--->
Magowie; i wszystko jasne :). Oni nie biją się pięściami. Phe, to zbyt duże barbarzyństwo :). Lepiej humanitarnie podgrzać np. krew w przeciwniku, aby chwilkę potem obserwować flaki i czerwoną farbę na ścianie =].
Przyglądając się Tremerom bliżej można dojść do wniosku, że w walce sprawić się mogę lepiej niż niejeden Brujah. Zresztą, każdy fan Forgotten Realms i cRPG wie, kto tak naprawdę wymiata na wyższych poziomach doświadczenia ;).
Tak więc mamy trzy dyscypliny. Każda z nich jest po prostu fenomenalna. Wspominana wcześniej ‘dominacja’ to przydatne narzędzie. Zauroczyć przeciwników tak, aby powybijali się nawzajem, lub też nakłonić ich organizm do lekkiego przyśpieszenia naturalnej śmierci to bardzo szybki i mało kłopotliwy sposób na zwycięski pojedynek.
‘Auspex’ przydaje się, gdy „wchodzimy w nieznane”. Dzięki ‘nadwrażliwości’ możemy bardzo sobie ułatwić życie, a poza tym sam efekt dyscypliny jest bardzo fajny :). Ostatnim „bonusem” jest ‘thaumaturgy’, czyli Magia Krwii. Mniam =].
No i co nieco o jego skillach i atrybutach. Na pewno przydatne będzie lockpicking, research, scholarship (czy scholastyk? Ech, sam nie pamiętam już nawet =]). Poza tym inteligencja, wits, hacking, i mamy maszynkę do baaaaaardzo satysfakcjonującego eliminowania przeciwników oraz do hackowania kompów, co też się niezmiernie przydaje.
A jeżeli już dochodzi do walki w zwarciu to nie trzeba doprawdy pakować całych hektolitrów potu na mięśnie. Zwykły nożyk połączony ze sprawnym klikaniem myszką wystarczy :).
Grając Tremere z pewnością można poświecić co nieco na charyzmę, jednak wtedy trochę bardziej należy skupić się na poszczególnych „zdolnościach” przekonywania. Czy ma to być zastraszani, możliwość dodatkowych linijek konwersacyjnych, sugestia, nakłanianie „mentalne” do własnej woli... Polecam szczególnie „zastraszenie”, które jeszcze nigdy mnie nie zawiodło =].

Ventrue--->
Ventrue, ach, to jest gość =]. Dosyć śmieszna wydawać się może moja fascynacja tym klanem, gdyż mają koszmarne dyscypliny :). ‘Fortitude’ (odporność) oraz ‘prezencja’ na początku się kompletnie nie przydają. Prezencja dopiero w wyższych stadiach rozwoju jest opłacalna, gdy na wszystkich przeciwników w pobliżu działa niezły „minus”, który dobiera im siły, osłabia ich itd.
Jednak to co ważna w Ventrue to „dominate”. Wspominałem już o tym, możliwość zmuszenia istoty do samobójstwa lub nakłonienie przeciwników, aby sami się powybijali. Bardzo przyjemne, nie powiem :).
Walka jest też ważna. Nie polecam nimi używać broni palnych. Jakoś do tego eleganckiego Vewntrue mi to nie pasuje. Świetnie sprawdza się jednak nawet tylko trochę podpakowane strength oraz mele weapons. Trzy punkty w siłę i ze dwa w Mele wystarczają, aby radzić sobie z kilkoma przeciwnikami jednocześnie. No i jak wspomniałem, używać broni białej =]. Doskonale sprawdza się Nóż, szybkie jest jak cholera, a gdy wprawnie będziemy się nim posługiwać to bez problemu będzie kłaść przeciwnika taktyką np.: potrójny kombos odrzucający przeciwnika na ziemi, zanim ten wstanie już rozpoczynamy jakąś „dobitkę” i wróg leży i kwiczy... a w zasadzie nie kwiczy, bo już nie oddycha :).
Co prawda nie jestem w grze daleko, jednak aktualnie walczą dwuręcznym młotem. Dziwna z tym sprawa, bo broń ta jest niemal tak sprawna jak nożyk =]. A do tego potęęężna, potrafi jednym walnięciem odrzucić przeciwnika. Dobicie leżącego to niby nic honorowego, ale który Wampir zwraca na to uwagę? Powiecie, że właśnie Ventrue powinien? Brednie, wystarczy spojrzeć na głównego NPCa w grze i od razu widać prawdziwą naturę Ventrue ;).
Ventrue będziemy jednak głownie gadać, gadać i gadać. Charisma, persuasion, intimidate, sedduction i naprawdę za pomocą konwersacji rozwiążemy więcej problemów, szybciej wyciągniemy od kogoś jakieś informacje, nakłonimy do dodatkowej nagrody, przekonamy, że można nam zaufać itd. itd. itd.
Bardzo ważna jest też umiejętność sneaking. Ventrue trochę gorzej radzi sobie w walce otwartej dlatego trzeba będzie często się podkraść do przeciwnika i po cichu go zabić. Jest to bardzo efektywne oraz spektakularne (koleś, który obrywa od tyłu w skroń, leci w bok, przebija szybę i wpada do pomieszczenia obok – siekiera rządzi :)), no i nie muszę mówić, że nie narażamy się wtedy na obrażenia ze strony wroga =]. Jeszcze tylko wspomnę, że warto też trochę dać expa w inteligence oraz research, żeby szybciej zauważać ważne dla questów przedmioty i mieć możliwość na czytanie znajdywanych książek.


REASUMUJĄC
Polecam na początku grę Ventrue oraz Toreadorem. Jednak to rozmowa jest tutaj głównym bonusem, a walki to dodatek, według mnie :). Po raz drugi grę przejść można Brujah lub Gangrelem. Bitka, bitka i jeszcze raz bitka. Klepanie wrogów, olewanie rozmów, mało inteligentne odzywki i jeszcze raz bójka :).
Za trzecim razem możemy się zastanowić nad dwoma wyjściami. Albo zwariowany Malkavian, na którego pewno ja się zdecyduję, grając po raz trzeci. Lub Nosferatu, tajemniczy gość, o którym na razie nic jeszcze sam nie wiem =].

03.12.2004
17:23
smile
[103]

cneyhaz [ Generał dywizji ]

HopkinZ
Taaa zmusilismy nie ma to jak reklama ;P

03.12.2004
18:56
[104]

Lodziorz [ Chor��y ]

Na początku... Merkucio czy jak mu tam powiedział mi że mam coś wysadzić, ale nie wiem co i gdzie to jest, już coś wybuchowego mam, tak jak by plecak :D Powiedzcie mi co i gdzie mam wysadzić. PLIZZ

03.12.2004
18:59
[105]

Cradle of Filth [ Konsul ]

lodziarz---> idziesz do takiego goscia(nosferatu, imienia nie pamietam) znajduje sie on w wielkiej beczce po ojelu, musisz przejsc przez kraty ,i on cie zaprowadzi do magazynu gdzie masz wysadzic go,jezeli wczesniej wykonales zadanie dla teresy i ta przestala go przesladowac...

03.12.2004
19:45
[106]

Lodziorz [ Chor��y ]

Cradle of Filth ---> a gdzie ten gościu jest? bo nie umie go znaleźć.
I jeszcze gościu z plaży dał mi zadanie coś tam o jakiejś dziołszce... popytałem się o nią, dostałęm foto, klucz i co ja mam z tym zrobić?

03.12.2004
19:49
[107]

HopkinZ [ Senator ]

Do wszystkich, którzy przeszli kanały Hollywood---->

Mam pytanko odnośnie tego słąwnego już wiatraka i przejśćia "na styk". Czy jest to wtedy, gdy w Electrical Room wyłączamy prąd? Dalej mamy taką wajchą on/off i 'zejście' pod wodę. Droga rozwidla się na dwa korytarze i mam jakieś Rezervoiry 1 i 2" :]. Jeśli to już tutaj to czy ktoś zaawansowany moze mi rzec, jak długo jeszcze będe musiał tłuc sie po tych kanałach wraz z tymi strasznymi stowrkami, gdy przy każdym ich ataku komputer nie wyrabia i gra się tnie :)?

03.12.2004
19:50
[108]

HopkinZ [ Senator ]

Lodziorz--->
Wychdozisz z baru Asylum i idzesz prosto. Dochodzisz do krat, otwierasz je i wchdzoisz na Oil Station, czy Gas Station, nie pamiętma. Tam masz tkai namiot, obchodząc go z prawej strony zauwazysz wejście. Koleś czeka na ciebie w środku.

03.12.2004
19:55
[109]

Niob [ Konsul ]

wszyscy walcza jakimis nozami itp a moja toreadorka zasuwa piesciami az milo patrzec :P do tego shotgun na bossow i wlasciwie zadnych problemow niemialem :) a teraz jeszcze z blood shieldem laze po combat areach i diablo przyjemniej sie zrobilo wiec nie wiem co tam niektorzy plumkali ze sie walczy brujah itp ;-)

03.12.2004
19:58
[110]

Niob [ Konsul ]

edit dla ubogich:
mialo byc tremerka :P
a toreadora mam tez i tez piachami nawala ;-)

03.12.2004
20:48
[111]

Lodziorz [ Chor��y ]

HopkinZ ---> ide do tych krat,ale nie moge ich otworzyć. Cradle of Filth gadał coś o Teresie, mam od niej zadanie coś o duszach i musze iść do jakiegoś hotelu ale też nie wiem gdzie on jest... więc najpierw musze zrobić jej zadanie, a potem dopiero bede mógł wejść za te kraty?? Napiszcie mi gdzie jest ten hotel. prosze :)

03.12.2004
20:53
[112]

Niob [ Konsul ]

teresa daje ci klucz do tych krat jak sie zgodzisz na jej zadanie i za nimi jest wejscie do hotelu

03.12.2004
21:02
[113]

HopkinZ [ Senator ]

Lodziorz--->
do hotelu możesz dojśc przez kanały pod Santa Monica(wystarczy czasem wcisnąc klawisz 'L' i poczytać dziennik).

03.12.2004
21:34
[114]

Lodziorz [ Chor��y ]

HopkinZ ----> a gdzie się wchodzi do kanałów???? :] Sorki za takie pytania,ale ja poważnie nie wiem gdzie :)

03.12.2004
21:37
[115]

HopkinZ [ Senator ]

Lodziorz--->
kanały zwykle są "pod spodem". Prosty wniosek = znajdź gdzieś wejśćie pod ulicę w postaci okrągłego włazu (zwykle spotkany w ciemnych uliczkach) i według podanych cio wskazówek dojdź do przejścia do hotelu.

03.12.2004
22:34
[116]

Cradle of Filth [ Konsul ]

tak to jest jak ktos nie zna angielskiego Lodziarz ;)

03.12.2004
23:06
[117]

Lodziorz [ Chor��y ]

Cradle of Filth ---> ja coś tam po angielsku umie :) ale jak próbuje wykonać jakieś zadanie to połowe kapuje co mam zrobić a połowe nie :/ ta moja angielszczyzna troche kuleje :D

Jestem już w tym Hotelu, mam pełne gacie (nie powiem czego :P ) i co mam dalej robić? Zrobiłem już tam prąd, teraz biegam sobie znów tam gdzie są te schody (na początku jak wchodze) a wyjść nie umie i jeszcze nic tam konkretnego nie zrobiłem :/ po co ta babka tam lata i mie straszy :D

04.12.2004
00:05
[118]

comet7 [ Legionista ]

A mozecie mi powiedziec co mam zrobic kiedy po instalacji i obecności fizyczno -duchowej cd1 w napędzie wyskakuje text: "there is no cd1 in drive F:\. Please re-insert the cd, click OK, and then restar the game."??? bo mnie k**wica bachnie :/

04.12.2004
00:08
smile
[119]

artaban [ swamp thing ]

comet7 --> A masz oryginał? To dzwoń do dystrybutora, wymieni.

04.12.2004
00:25
[120]

Lodziorz [ Chor��y ]

comet7 ---> napewno masz pirarta :P
To musisz ten tego... nie mogę Ci powiedzieć tak jak mi nie mogli, bo wiesz... regulamin :D ale ja se poradziłem :]

Już se z tym hotelem poradziłem :) nie musicie pisać co mam zrobić (źle szukałem i klucza jednego pominołem;/ )

04.12.2004
11:02
smile
[121]

Beaverus [ Bounty Hunter ]

mam pytania 2 :
1. czy wam tez sie ta gra tak dlugo laduje???
2. a ze ostanio mam maly problem z miejscem na dysku
to :
3.3 GB of uncompressed hard disk space for game files and saved games (plus 1.4 GB for Windows® swap file)

czy to 1,4gb wolnego miejsca na SWAP file musi byc na partycji gdzie mam gre czy na partycji gdzie mam windowsa ?
takie glupie to pytanko ale z gory dzieki za odpowiedz :D

04.12.2004
11:19
[122]

Xaltorun [ Konsul ]

HeH Gierka GIT !! nieźle sie zaczyna :D Koleś sadysta (gimble), Kostnica w podziemiach bez ciał, Dom duchów:P GAngrel rulz!! Ktoś ma mzoe gangrela na 5 lvlu feral claws ?

04.12.2004
12:51
smile
[123]

cneyhaz [ Generał dywizji ]

Ktos wie juz cos dokladniej na temat oficjalnego patcha do VtM:B i jego przyblizonej (lub konkretnej) daty??

04.12.2004
13:44
[124]

HopkinZ [ Senator ]

Beaverus--->
1. Tak :], ale w watku o grze, tym w komentarzach od encyklopedii, ktoś dał jakiś sposób na to, aby szybciej sie obszary łądowały.
2. To musi być na partycji gdzie asmz windowsa, te 1,4 GB. Przynajmniej tak biore to na logikę. Ja mam dosyć spory dysk w ogóle więc się takimi drobnostkami nie przejmuję :).

cneyhaz--->
człowieku, to nie film. Tu nie ma określonej premiera na kilka miesiecy przed :).

04.12.2004
14:10
[125]

cneyhaz [ Generał dywizji ]

HopkinZ
Powiedzmy ze dziwi mnie Twoja postawa.
Zakladajac ze ktos nie ma dostepu do internetu (lub po prostu nie potrafi lub ze wzgledow technicznych nie jest w stanie uruchomic konsoli) nie moze przejsc gry do konca a dal za nia grube pieniadze.Czy choc tak drobna sprawa nie powinna byc rozwiazana w trybie natychmiastowym??
P.S.
Zapewne zaraz uslysze ze skoro nie ma netu to patcha tez nie sciagnie ;P

04.12.2004
14:11
smile
[126]

cneyhaz [ Generał dywizji ]

HopkinZ
Ja Ci dam kilka miesiecy ;P

04.12.2004
15:39
smile
[127]

cneyhaz [ Generał dywizji ]

Krotka pilka:
Gdzie znajde w muzeum fetysz??

04.12.2004
15:47
smile
[128]

artaban [ swamp thing ]

cneyhaz --> Ten dla Pishy? Niestety, nie mogłem wrócić do tego zadania, więc nie wiem. Ale mam prośbę - jeżeli ktoś wie, to niech zaznaczy to dokładnie jako spojler, bo chciałbym przy następnej grze to znaleźć.

Dostałem miotacz ognia do łap. Cudo :)

04.12.2004
16:18
[129]

Niob [ Konsul ]

SPOILER
fetysz jest w podziemiach
jak mamy zejscie do korytarzy dolnych to tam zaraz jest pokoj straznika idac korytarzami dalej mozemy dojsc do:
drzwi z zamkiem szyfrowym
tuz obok nich jest sala z oknem i drzwiami gdzie jest komputer i karta do drzwi
idac dalej korytarzem mijamy szybe za ktora widac pokoj da sie tam wejsc tylko rozbijajc szybe i tutaj jest fetysz (tzn ja nie znalazlem innego sposob wejscia)
SPOILER

jak ktos dalej nietrafi to moge troszke dokladniej sporobowac objasnic

04.12.2004
16:26
[130]

cneyhaz [ Generał dywizji ]

artaban
Dokladnie ten dla Pishy...dla ulatwienia sobie poszukiwan wszystkich straznikow zatluklem a i tak nie wiem gdzie jest.2 maile znalazlem dotyczace ow fetyszu (ze zostal przeniesiony do innego pomieszczenia) ale jakos nie potrafie go znalesc i chodze w kolko.

04.12.2004
17:06
[131]

cneyhaz [ Generał dywizji ]

Niob
Thx
Poszukam wedle wytycznych

04.12.2004
17:11
smile
[132]

artaban [ swamp thing ]

Maevius --> Dzięki za patcha. U mnie działa. Zaaplikowałem go tuż przed wejściem do Leopoldów i z wyjściem nie było problemu.

Niob --> Ślicznie dziękuję za wytłuszczenie spojlera :)

04.12.2004
17:25
[133]

poczmistrzztczowa [ Junior ]

...wiec tak: mam oryginala, nowe stery do karty, wymaganiom komputerek moj raczej sprostal, mam nawet plakat andrzeja leppera a mimo to gra sie wylacza gdy wczytuje pierwsze miasto...(czasami wylacza sie po samym filmiku wprowadzajacym...)...pomocy panowie bo zklece tu zaraz z chusteczki do nosa i opakowanka po chipsach uzi i bede zabijal ludzi z wscieklosci

04.12.2004
17:37
[134]

Lodziorz [ Chor��y ]

Kiedy bede móg iść do DownTown i jak sie tam idzie :D bo nie wiem... a nudzi mi sie juz Santa Monica :]

04.12.2004
17:46
[135]

HopkinZ [ Senator ]

potmistrz--->
nie wiem jak pomóc.

Lodziorz--->
jedno z wyamgań to: podstawy jezyka angielskiego. Nie ma polonizacji narazie więc lepiej chyba bedzie gre odstawić. Po OceanHotel będziesz miał możliwość dostanie się do DownTown dzięki taksówce, któa stoi niedaleko klubu Asylum.

04.12.2004
17:59
[136]

guti [ Centurion ]


jak się hackuje?mam hacking na 4....

04.12.2004
18:08
[137]

Perrin Aybara [ Pretorianin ]

guti --> Za kazdym razem jak siadasz przy komputerze na dole ekranu pisze, ze hackowanie to Ctrl + C :)

04.12.2004
19:16
[138]

guti [ Centurion ]


Perrin----dzięki ,niezauważyłem poprostu...

04.12.2004
19:42
[139]

HopkinZ [ Senator ]

Powiem jedno: WOW

SPOILER CHOĆ NIE TAKI WIELKI :)

W cafe internetowej, w Hollywood natknąłem się na dosyć ciekawego emaila. Po shackowaniu jednego z komputerów i przeczytaniu kilke mało ciekawych maili dotarłem do czegoś tkaiego:

"I just straight snatched the new Troika game. If you haxxor the code you can unlock clan Chacula"

Nie znam prawde powiedzawszy na Świecie Mroku, ale czy tkai klan istnieje w owym świecie? Bo jeżeli tak może być ciekawie. Co prawda nie mam pojęcia co ozancza ów neologizm 'haxxor' ale nie pozostjae nic innego jak przechodzić dlaej gre i czytać wszystkie maile :).

KONIEC SPOILERKA

I teraz pytanie do bywalców ChinaTwon. Wiem, że wyjde na ułomnego człowieka, ale gdzie w Restauracji Red Dragon jest wejście na wyższe piętro?

04.12.2004
20:40
[140]

Johnn [ Ghoul ]

HopkinZ ----> ta babka co przyjmuje gosci ma guzik w tej ambonie trzeba samemu go nacisnac :)

04.12.2004
21:39
[141]

Football Fan [ Legionista ]

Nie wiem czy to bug czy cos nie tak jest u mnie ale jest dziwny motyw :) Po odnalezieniu sarkofagu automatycznie laduje sie obszar u ksiecia Lacroix czy jak mu tam wszystko idzie normalnie Beckett mowi mi o tym zebym odnalazl doktorka, wypytuje sie go o wszystko co sie da i konczac rozmowe przenosi mnie do holu budynku ksiecia, stwierdzilem ze wroca na gore zobaczyc czy z ksieciem mozna jeszcze pogadac o sarkofagu i innych rzeczach. Porozmawialem z nim dal mi 300 dolarow za zadanie z sarkofagiem, koncze z nim rozmowe i..... zamiast stac normalnie lub zeby mnie znowu do holu przenioslo to wlacza sie sekwencja filmowa w ktorej moja postac podchodzi do sarkofagu przy ktorym stoi Beckett i tak sobie ta sekwencja trwa, stoimy sobie i nic sie nie dzieje zadnych mozliwosci dialogu dziala tylko przycisk questlogu i escape a odejsc nie moge mial ktos taki problem ??? Niby moge tam nie wracac i isc zalatwiac zadania ale czy jak wroce tam po ukonczeniu zadania z profesorkiem znowu nie bedzie tego samego ?:) thx za pomoc i sorki za to ze sie tak rozpisalem ale chcialem problem doglebnie opisac :)

04.12.2004
21:42
[142]

cneyhaz [ Generał dywizji ]

HopkinZ
"If you haxxor the code you can unlock clan Chacula"

To taki sam easter egg jak "Nie chodzi o to czy zwyciezysz w tej grze.Wazne ze ja kupiles"

A odpowiadajac Tobie na pytanie dot. WW taki klan nie istnieje


04.12.2004
21:45
smile
[143]

cneyhaz [ Generał dywizji ]

Football Fan
Ja przyznam sie ze takowego problemu nie mialem wiec nie moge Ci niestety pomoc :(

04.12.2004
21:47
[144]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

Czy moglibyscie powrzucac jakies skriny. Byle nie z dialogow. Z walki tez niekoniecznie - powklejajcie enviroment :)

04.12.2004
21:49
[145]

cneyhaz [ Generał dywizji ]

artaban
Mowisz ze Tobie dziala ten patch ktore zapodal Maevius??
Mozesz napisac czy sciagnales calosc czy tylko leopatch i jaka grales postacia??

04.12.2004
21:55
[146]

cneyhaz [ Generał dywizji ]

Maevius
Hmmm widac ze w teorii gry bardziej siedzisz niz w praktyce.Zatem powiedz co chcialbys z otoczenia zobaczyc a spelnimy Twe zyczenie/zyczenia

04.12.2004
21:58
[147]

Stranger [Gry-OnLine] [ Dead Man Walking ]

NOWY WĄTEK

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.