traun [ Pretorianin ]
Forum CM: Proszę o radę co do tworzenia scenariuszy......
Mam do Was pytanie, czy jest jakiś sposób by wskazać na mapie miejsce w którym mają się pojawić posiłki. Ja robiłem scenariusze i nijak niemogę dojść do rozstawienia posiłków wojska przeciwnika potrafią się nawet pojawić na tyłach moich wojsk. Proszę o poradę.....
lonia [ Centurion ]
Na mapie musza byc takie tablicki s napisem Reinforcment ,wiec nalezy je postawic tam gdzie chcesz aby przyszly posilki.
BamSey [ Generaďż˝ ]
traun----> Mało tego co pisze Ionia można nawet uzywając opcji " link to map" ustalić że np posiłki przyjdą w momencie nie ustalanym za pomocą liczby tur ale np po osiągnięciu przez wojska wroga lub nasze konkretnego punktu/lini na mapie. Generalnie mozna to wykorzystać np do tego by zrównowazać scenariusz wydzielając posiłki stosownie do sytuacji jaką osiagnął gracz a nie niezaleznie od niej (ustawiając sztywną ilość tur przybycia posiłków)
traun [ Pretorianin ]
Dziękuję za porady może pozwolą mi one stworzyć sobie parę ciekawych bitew. A czy przypadkiem nieda się w scenariuszu ustawić przeciwnikowi wybierania automatycznego jego jednostek...mam wrażenie że nie ale się zapytam Was grzecznie...
lonia [ Centurion ]
BamSey--> gdzie jest ta opcja "link to map"
jiser [ generał-major Zajcef ]
1) W scenariuszach - grupę posiłków ustawia się w edytorze jednostek wiąrząc ją z turą, od której zaczyna się losowanie ich przybycia, oraz prawdopodobieństwo przybycia na turę. Jest ono stałe - jeśli ustawi się "5 tura, 50%" - to na początku piątej tury komputer wykona losowanie z 50% szansą na przybycie, jeżeli nie przybędą w 5-tej, to na początku tury 6-tej wykonywane jest losowanie z 50% szansą, etc.
2) W operacjach - grupę posiłków można związać z:
a) bitwą (analogicznie do tego co w scenariuszach, z tymże w operacjach jednostki nie pojawiają się między turami, a między bitwami)
b) jako wzmocnienie szczebla pułkowego/dywizyjnego - takie grupy posiłków są wyzwalane przez komputer z pewnym prawdopodobieństwem, zależnym od strat i postępu operacji
c) związane z lokalizacją - gdy oznaczone miejsce "pojawi" się w "okienu bitwy" dynamicznej operacji (dynamiczne operacje mają widoczny tylko kawałek terenu związanego z całą operacją)
Następnie - grupy posiłków z punktów 1. oraz 2c. należy związać z miejscem, w którym się pojawią. W podglądzie mapy edytora map pojawiają się tabliczki "reinforcements" które ustawia się w terenie, podobnie jak flagi. Należy przy ustawianiu posiłków w scenariuszach pamiętać, że:
1) nie ma żadnej kontoli na sposobem rozłożenia jednostek w tym miejscu. Plutony są często rozrzucone i przemieszane, a pobliskie przeszkody terenowe mogą sprawiać kłopoty. Nie raz mi się zdarzyło w nienajlepiej napisanym scenariuszu, aby np. Humber został przez komputer wstawiony do domku. Jak można się domyśleć, nie można wtedy było z niego jakkolwiek skorzystać. Wskazówka: figurki symbolizujące jednostki są rozstawiane wg tego samego mechanizmu co przy pierwotnym rozstawieniu wzdłuż krawędzi przy QB, ALE na obszarze ograniczonym jakimś okręgiem wogół postawionej tabliczki "reinforcements".
2) należy przemyśleć sprawę co może sie stać przy pojawieniu się posiłków na planszy. Często takie grupy chaotycznie ułożonych figurek od razu wpadają pod ogień wrogich MG lub ATG (np scenariusz "AK To the Last Man") lub, co gorsza, duże grupy jednotek wpadają na siebie (np scenariusz AK "W krainie wybornego wina" autorstwa Shoguna) ... nno, chyba że oczekuje się tego rodzaju rzezi. Ale IMO zbyt mocno destabilizuje to wyważenie sił w scenariuszu ... rzezie mają to do siebie, że nie wiadomo kto po nich może mieć przewagę.
Bardziej szczegółowe informacje dostępne są w PDFowych manualach do wszystkich trzech gier.
BamSey [ Generaďż˝ ]
Ionia---> Opcja "link to map"jest dostepna w czasie tworzenia operacji. Wchodzisz w "edytor jednostek" potem w górnym prawym rogu wybierasz np "posiłki 1" i na dole ekranu masz opcje do wyboru jaki rodzaj posiłków to ma być, opcja link to map jest tam jako druga od góry.....