GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Gothic2 & Noc Kruka (cz. 82)

22.11.2004
14:11
smile
[1]

Yancy [ Senator ]

Gothic2 & Noc Kruka (cz. 82)

Wątek poświęcony jest jednej z najwspanialszych gier cRPG – Gothic2. Tutaj rozmawiamy o swoich rozterkach związanych z grą, jak i problemach napotkanych podczas podróży po Korinis, Górniczej Dolinie oraz nowych tajemniczych miejscach. Doliny nie osłania już bezpieczna bariera. Grasują w niej Orkowie a nawet... mityczne Smoki. Musimy sprostać wielu wyzwaniom by pokonać wysłannika boga Beliara, który stoi za cała intrygą. To nasze przeznaczenie i jedyny sposób na przywrócenie chwilowego spokoju i równowagi w krainie Myrtany.

========================================================================

PORADY FORUMOWICZÓW

Informuję wszystkich o zmianie dotyczącej wstępniaka! Jak widać - został on skrócony. Ale bez obaw. Dzięki uprzejmości SilentOtto, można go w każdej chwili przeczytać online, bądź zrzucić sobie na dysk w postaci archiwum rar. Wielkie dzięki za pomoc w tej sprawie!!!
Cóż, wstępniak rozrósł się do ogromnych rozmiarów i wszyscy stali bywalcy jednogłośnie podjęli decyzje o takiej reorganizacji.

Gra doczekała się oficjalnego dodatku "NOC KRUKA". Jednak został on wydany jedynie w języku niemieckim. Losy polskiej wersji językowej - pozostają nieznane. Polski wydawca po kilkukrotnym przekładaniu terminu wydania - przesunął go obecnie na czas nieokreślony. Chętni do zagrania w Noc Kruka muszą się więc zadowolić wersją niemiecką dodatku lub zainstalować nieoficjalny patch zangielszczający. Być może fani spróbują kiedyś sił z polską łatką na jego bazie...


Poradnik instalacji niemieckiej Nocy Kruka by Yancy z przypisami by Gordek

No to teraz jak to wygląda skrótowo i co będzie potrzebne.
1. Gothic2 (ja miałem oryginał w polskiej wersji językowej),
2. Płytka z Nocą Kruka w wersji niemieckiej (zapewne będzie to kopia zapasowa),
3. Patch w najnowszej wersji do niemieckiej Nocy Kruka (obecnie 2.26)
4. Najnowsza wersja nieoficjalnego zangielszczenia (aktualnie 1.05b przyp. Gordek).
5. Będą jeszcze potrzebne przydatne pliczki "nocd" dla Nocy Kruka.

G2 należy zainstalować w sposób zwyczajny :) Następnie płytkę z Nocą Kruka ręcznie rozpakować uruchamiając instalator dodatku przez: -->menu start-->uruchom-->plik instalatora z przełącznikiem /x np. Jeśli CD-ROM mamy jako D:\ --> wpisujemy "D:\Gothic2-Addon-Setup.exe /x C:\NOTR". Spowoduje, to rozpakowanie wszystkich plików z płyty do katalogu C:\NOTR.
Jeżeli pojawia się problem z rozpakowaniem (win XP) na płytce znajduje się plik Gothic2-Addon-Setup.W01, który trzeba przegrać na twardy dysk a następnie zmienić jego rozszerzenie na *.exe i dopiero wtedy X:\Gothic2-Addon-Setup.exe /x
Następnie dobrze jest zaopatrzyć się w jakiegoś managera plików (Total Commander itp.) i wydrukować sobie drzewko katalogów https://gordek.w.interia.pl/list.txt (jeśli szkoda Nam papieru wystarczy je mieć cały czas otwarte). Korzystając z powyższej listy kopiujemy pliki do podanych katalogów. Jeśli nie ma danego katalogu, to trzeba go stworzyć. Jeśli jakiegoś pliku z listy nie ma w katalogu C:\NOTR pomijamy go. Wydaje się że to strasznie trudna robota. Ale tak nie jest. Wystarczy trochę uwagi i jakieś 15minut wolnego czasu. To najtrudniejszy etap, teraz już z górki.

Następnie trzeba zainstalować patcha 2.26 (zmieniamy ścieżkę na tę gdzie zainstalowaliśmy Gothica II) i podmienić pliczki na te nocd.
Teraz już tylko instalacja zangielszczenia. Trzeba dokładnie wskazać katalog. Domyślnie jest Gothic2 - a polska wersja instaluje się w katalogu Gothic II.

Na pulpicie pojawia się ikonka Gothic Starter. To ikonka pozwalająca uruchomić grę ze zangielszczeniem (lub z niemieckim tekstem). Startujemy i ma chodzić! Jeżeli gra nie startuje, cóż... Oznacza to że źle rozpakowaliśmy pliki. Jeśli działa - warto sprawdzić czy: na szczycie wieży Xardasa pojawiła się kapliczka Beliara, czy w wieży są nowe przedmioty, czy Xardas ma nowe opcje dialogowe, po drodze do miasta napotkamy nowych NPC-ów, w drodze do latarni są nowe stwory - dziki. To pomoże ustalić poprawność rozpakowania.

LINKI DO WSTEPNIAKA PONIŻEJ


https://www.frontline.neostrada.pl/gothic.html <--- Wersja online
www.frontline.neostrada.pl/gothic.rar <--- W postaci archiwum rar
========================================================================

Linki do stron związanych z Gothic'iem 2:
https://gamesweb.com/pc/tipps_tricks/gothic2/ <--- Mapy do Gothica 2 i wiele ciekawych rzeczy związanych z gra GERMAN
https://www.strefa.gamepress.pl/ <--- Ciekawa stonka o grach cRPG, jest nawet solucja do Nocy Kruka
https://gothic2.binio.com <--- Porady i mapki POLSKA
https://www.gothic2.glt.pl/ <--- Dużo info o G1 i G2 mapki, solucje, cheaty, itp.
https://www.realmsoftorment.net/gothic2/G2aTT-G2TNoTR_v1.0.exe <--- Nieoficjalny patch zangielszczający Noc Kruka
========================================================================

Minimalne Wymagania sprzętowe: PIII 700 Mhz, 256 MB Ram, akcelerator 3D 32 MB
========================================================================

Link do poprzedniej części:

22.11.2004
14:15
[2]

Yancy [ Senator ]

Zmieniłem troszeczke wstępniak. Dodałem małą poprawkę dotyczącą instalacji Nocy Kruka.

22.11.2004
16:14
[3]

Obestyjka [ Pretorianin ]

"szpon beliara"
zrobiłam piratów. grega jeszcze nie, po dexterze poszłam od razu do dodatku.
w NK, poszłam najpierw na prawo, zrobiłam.
poszłam potem w lewo. spotkałam sancho, zaatakował mnie, zabiłam go. pobiegałam troche po obozie, i wszyscy mnie atakowali, nie zależnie czy byłam w stroju maga wody czy ognia. to ze było tam sporo NPCów z imionami wywnioskowałam, ze chyba coś mnie omija...
co zrobiam zle i jak to odkrecic?

22.11.2004
16:22
[4]

muhabor [ Konsul ]

patch do Nocy jest w wersji 2.60
link do 1.05b wersji zangielszczenia ponizej

22.11.2004
16:31
[5]

Yancy [ Senator ]

Obestyjka ---> Czy Ty nie czytasz tekstu i nie rozmawiasz z NPC-ami? Nie wiem czy można odkręcić to co się już stało. Nie wiem czy da sie przejść dodatek zabijając wszystkich bandydtów - myślę że się da - ale tracisz w ten sposób całą przyjemność i wszystkie questy.

Jeden z Magów wody mówił że należy najpierw zdobyć zbroję bandyty - ta zaś miała być w obozie piratów. Jak pójdziesz w prawo - to zaraz na dzień dobry spotykasz Jacka Aligatora. On wprowadza Cię do obozu piratów. Po załatwieniu paru questów dostaniesz zbroję bandyty. Teraz dopiero idziesz do obozu bandytów. Zakładasz zbroję i oni Cię traktują jak swojego. Dalej sobie poradzisz :)

muhabor ---> Przyznaję, znowy zapomniałem o linku do najnowszej wersji zangielszczenia. Poprawię kolejnym razem.

22.11.2004
16:34
[6]

Trollf [ ]

Obestyjka -> aby bandyci Cie nie atakowali trzeba chodzic w zbroi bandytow... zbroje ta mozna 'pozyczyc' z kufra z chatki przywodcy piratow - Grega... choc zabijajac wszystkich bandytow da sie ukonczyc watek dodatku to jednak ominie Cie w ten sposob kilka questow dla tego obozu i troszke 'tla fabularnego' zwiazanego z glownym watkiem dodatku...

22.11.2004
17:08
[7]

Obestyjka [ Pretorianin ]

nie zabiłam wszystkich bandytów!

tylko sancha!

22.11.2004
17:14
[8]

Trollf [ ]

Obestyjka -> tym lepiej... teraz tylko zdobadz zboje bandziorow i graj dalej niczym sie nie przejmujac... ;-]

22.11.2004
17:50
[9]

Obestyjka [ Pretorianin ]

dzieki mordki :)

22.11.2004
20:06
[10]

Dagger [ Legend ]

Banalne pytanko - czy Dragonroot (czy jak sie tam ta roslina nazywa) dodaje +1 do Strength na stałe czy czasowo?

Nie chciało mi się sprawdzac doświadczalnie :)

22.11.2004
20:10
[11]

DarkStar [ PowerUser ]

na stale ale lepiej zmiksowac go ze szczawiem krolewskim - wtedy daje +5:)

22.11.2004
20:13
[12]

szokbar [ Pretorianin ]

Dagger <------------ na stałe ale bardziej połaca się zrobić miksturkę +5 do siły

22.11.2004
22:07
[13]

Yancy [ Senator ]

Mam dla Was złe nowiny. Obecnie miskstura siły daje +3 na stałe a nie +5. Dokładnie tak jak miktura zręczności. Eliksir ducha daje +5 many, a ekisir życia +20 pkt życia.

22.11.2004
22:25
smile
[14]

przygodahor [ Junior ]

mam problem
jak popodmieniać pliczki nocd
i skąd wziąść 2.26
yancy pomóż!!!!!!!

22.11.2004
22:34
[15]

Trollf [ ]

Yancy -> nie obecnie tylko w NK, bo niektorzy _obecnie_ to moga grac jeszcze w sama podstawke... ;-]

22.11.2004
22:38
[16]

Trollf [ ]

przygodahor ->
patch 2.26 do NK stad:

22.11.2004
22:47
[17]

Dagger [ Legend ]

Czyli się trzeba bawić w jakieś alchemie czy cuś? :)

22.11.2004
22:47
[18]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> Jak zwał tak zwał :P

przygodahor ---> Sprawdź sobie pocztę

Jestem już w świecie dodatku jako Najemnik. Tym razem wlazłem na 11 lev i w drugim rozdziale. Pomagał mi też Lares.

Jedna sprawa. Poprzednio byłem w trzecim rozdziale w dodatku. Kiedy szukałem ornamentu koło kręgu przy farmie Lobarta byli już poszukiwacze. Ale tym razem był tam i Calavorn. Więc udało nam się we dwójkę załatwić wszystkich i ocalić Vino!! Ale. Pokazał się jako opentany i po walce - powiedziałem mu że powinien się udać do klasztoru. Odparł że tak zrobi. Ale chwilę później w rozmowie z Lobartem miałem tylko opcję że Vino nie żyje. Sam Vino zaś rozpłynął się w niebyt :P Ech... Nieładnie - nieładnie.

22.11.2004
23:29
[19]

Kyahn [ Kibic ]

Panowie co to za patch 2.26 ???
Przecież najnowszy do NK to 2.6, ja żadnego 2.26 nie używałem, o co chodzi ???

23.11.2004
00:58
[20]

Trollf [ ]

Kyahn -> spokojnie, o nic nie chozi... ;-P oczywiscie ostatni to 2.6, tak sie po prostu przepisalo...

Yancy ->
w przyszlym watku warto bylo by wprowadzic 2 poprawki do wstepniaka ;-]
poprawic numer patcha do NK na 2.6
oraz podac do niego linka ->

23.11.2004
08:44
[21]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> Tak, następnym razem poprawię wszystkie błedy. Jak coś jeszcze widzisz - to pisz. Przyznaję że zbyt uważnie nie przeglądnąłem przed założeniem. Wszystko robię w locie w ostatnich dniach. A że jeszcze po ostatnich awariach prądu spalił się dysk na kompie w pracy - to miałem taką kręciołę że szkoda opisywać.

23.11.2004
09:06
[22]

Yancy [ Senator ]

Wątek poświęcony jest jednej z najwspanialszych gier cRPG – Gothic2. Tutaj rozmawiamy o swoich rozterkach związanych z grą, jak i problemach napotkanych podczas podróży po Korinis, Górniczej Dolinie oraz nowych tajemniczych rejonach Myrtany. Doliny nie osłania już magiczna bariera. Grasują w niej Orkowie a nawet... mityczne Smoki. Musimy sprostać wielu wyzwaniom by pokonać wysłanników boga Beliara, który stoi za cała intrygą. To nasze przeznaczenie a zarazem jedyny sposób na przywrócenie chwilowego spokoju i równowagi w krainie Myrtany.

========================================================================

PORADY FORUMOWICZÓW

Informuję wszystkich o zmianie dotyczącej wstępniaka! Jak widać - został on skrócony. Ale bez obaw. Dzięki uprzejmości SilentOtto, można go w każdej chwili przeczytać online, bądź zrzucić sobie na dysk w postaci archiwum rar. Wielkie dzięki za pomoc w tej sprawie!!!
Cóż, wstępniak rozrósł się do ogromnych rozmiarów i wszyscy stali bywalcy jednogłośnie podjęli decyzje o takiej reorganizacji.

Gra doczekała się oficjalnego dodatku "NOC KRUKA". Jednak został on wydany jedynie w języku niemieckim. Losy polskiej wersji językowej - pozostają nieznane. Polski wydawca po kilkukrotnym przekładaniu terminu wydania - przesunął go obecnie na czas nieokreślony. Chętni do zagrania w Noc Kruka muszą się więc zadowolić wersją niemiecką dodatku lub zainstalować nieoficjalny patch zangielszczający. Być może fani spróbują kiedyś sił z polską łatką...


Poradnik instalacji niemieckiej Nocy Kruka by Yancy z przypisami by Gordek

No to teraz jak to wygląda skrótowo i co będzie potrzebne.
1. Gothic2 (ja miałem oryginał w polskiej wersji językowej),
2. Płytka z Nocą Kruka w wersji niemieckiej (zapewne będzie to kopia zapasowa),
3. Patch w najnowszej wersji do niemieckiej Nocy Kruka (obecnie 2.6)
4. Najnowsza wersja nieoficjalnego zangielszczenia (aktualnie 1.05b przyp. Gordek).
5. Będą jeszcze potrzebne przydatne pliczki "nocd" dla Nocy Kruka.

G2 należy zainstalować w sposób zwyczajny :) Następnie płytkę z Nocą Kruka ręcznie rozpakować uruchamiając instalator dodatku przez: -->menu start-->uruchom-->plik instalatora z przełącznikiem /x np. Jeśli CD-ROM mamy jako D:\ --> wpisujemy "D:\Gothic2-Addon-Setup.exe /x C:\NOTR". Spowoduje, to rozpakowanie wszystkich plików z płyty do katalogu C:\NOTR.
Jeżeli pojawia się problem z rozpakowaniem (win XP) na płytce znajduje się plik Gothic2-Addon-Setup.W01, który trzeba przegrać na twardy dysk a następnie zmienić jego rozszerzenie na *.exe i dopiero wtedy uruchomić X:\Gothic2-Addon-Setup.exe /x
Następnie dobrze jest zaopatrzyć się w jakiegoś managera plików (Total Commander itp.) i wydrukować sobie drzewko katalogów https://gordek.w.interia.pl/list.txt (jeśli szkoda Nam papieru wystarczy je mieć cały czas otwarte). Korzystając z powyższej listy kopiujemy pliki do podanych katalogów. Jeśli nie ma danego katalogu, to trzeba go stworzyć. Jeśli jakiegoś pliku z listy nie ma w katalogu C:\NOTR pomijamy go. Wydaje się że to strasznie trudna robota. Ale tak nie jest. Wystarczy trochę uwagi i jakieś 15minut wolnego czasu. To najtrudniejszy etap, teraz już z górki.

Następnie trzeba zainstalować patcha 2.6 (zmieniamy ścieżkę na tę gdzie zainstalowaliśmy Gothica II) i po jego instalacji podmienić pliczki na te nocd.
Teraz już tylko instalacja zangielszczenia. Trzeba dokładnie wskazać katalog. Domyślnie jest Gothic2 - a polska wersja instaluje się w katalogu Gothic II.

Na pulpicie pojawia się ikonka Gothic Starter. To ikonka pozwalająca uruchomić grę ze zangielszczeniem (lub z niemieckim tekstem). Startujemy i ma chodzić! Jeżeli gra nie startuje, cóż... Oznacza to że źle rozpakowaliśmy pliki. Jeśli działa - warto sprawdzić czy: na szczycie wieży Xardasa pojawiła się kapliczka Beliara, czy w wieży są nowe przedmioty, czy Xardas ma nowe opcje dialogowe, po drodze do miasta napotkamy nowych NPC-ów, w drodze do latarni są nowe stwory - dziki. To pomoże ustalić poprawność rozpakowania.

LINKI DO WSTEPNIAKA PONIŻEJ


https://www.frontline.neostrada.pl/gothic.html <--- Wersja online
www.frontline.neostrada.pl/gothic.rar <--- W postaci archiwum rar
========================================================================

Linki do stron związanych z Gothic'iem 2:
https://gamesweb.com/pc/tipps_tricks/gothic2/ <--- Mapy do Gothica 2 i wiele ciekawych rzeczy związanych z gra GERMAN
https://www.gothic2.glt.pl/ <--- Dużo info o G1 i G2 mapki, solucje, cheaty, itp.
https://www.gothic.g4ce.pl/ <--- Jedna z najciekawszych polskich stron poświęcona G1, G2 i Nocy Kruka
https://www.poseidon.as.ro/g2tmod.html <--- Nieoficjalny patch zangielszczający Noc Kruka 1.05b
https://www.worldofgothic.de/dl/index.php?go=downloads&release_id=80 <--- Patch 2.6 do Nocy Kruka
========================================================================

Minimalne Wymagania sprzętowe: PIII 700 Mhz, 256 MB Ram, akcelerator 3D 32 MB
========================================================================

Link do poprzedniej części:

23.11.2004
09:07
[23]

Yancy [ Senator ]

Taką obecnie mam wersję wstępniaka. Poprawiłem co mi się w oczy rzuciło. W tym wreszcie uaktualniłem linki. Część poszła w piach - za to są nowe.

23.11.2004
09:39
[24]

Trollf [ ]

Yancy ->
tak sie zastanawiam nad ta instalacja NK... przepis we wstepniaku dotyczy kopii zapasowej (i chyba warto to zaznaczyc), natomiast w przypadku oryginalu proces jest znacznie latwiejszy i krotszy (nie trzeba recznie wypakowywac plikow i zamieniac tych nocd).
jesli ktos ma oryginal to:
1. sciaga ostatniego niemieckiego patcha do gothic2 (nie do NK) i rozpakowuje go z parametrem /x, z plikow ktore sie rozpakuja wybiera 2: gothic2.exe i ar.exe i podmienia te pliki, ktore sa w katalogu gry
2. instaluje dodatek normalnie
3. patch 2.6 do NK
4. zangielszczenie do NK ver2.6
5. odpala gre poprzez starter na pulpicie i juz...

23.11.2004
09:46
[25]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> Z oryginalną płytką nie trzeba przepisów. Po prostu się normalnie instaluje. Potrzebny jedynie jest maleńki programik windows enabler by kliknąć dalej - przy instalacji Nocy Kruka. Nie trzeba więc przepisów i nie trzeba nic podmieniać instalacja rusza - sprawdzałem.

Natomiast w punkcie drugim delikatnie zaznaczyłem że zapewne będzie to kopia zapasowa. Żadnych linków do plików nocd - nie będzie. A jeśli pojawi się wersja PL dodatku - wogóle wywalę ten poradnik.

23.11.2004
10:31
smile
[26]

muhabor [ Konsul ]

próbowałem już tej niemiecko-angielsko-polskiej wersji, ale powiem szczerze, wolę poczekać na polską Noc Kruka i kupić normalny dodatek w ludzkim języku.

23.11.2004
10:38
[27]

Yancy [ Senator ]

muhobar ---> Twoja wola. Ja tam mam czas na dłuższe granie tylko zimą, bo wtedy się więcej w domu siedzi. Zresztą - zangielszczenie jest naprawdę dobre. A dodatek PL? A kto powiedział ze wogóle będzie :> A tak - CDP mówi to od 1,5 roku. Słowa nic nie kosztują.

24.11.2004
08:45
[28]

Yancy [ Senator ]

Po wczorajszej sesji Najemnikiem zauważyłem - że do skończenia dodatku niezbędna jest nauka języków. Moja postać, na znacznie niższym poziomie niż Mag poprzednim raznem - jeszcze tej sztuki nie znała. I okazało się ze nie mogę odczytać ksiąg w bibliotece - a co za tym idzie - nie umiałbym odpowiedzieć na pytania ducha.

Nadal też występuje denerwująca rzecz. Sprzedawcy mają tendencję do zakładania najlepszej broni jaką posiadają - do użycia. Jeden z magów wody miał do sprzedania dwa znakomite (na ten etap gry) kijaszki. Kupiłem ten słabszy - po jakimś czasie wróciłem by kupić mocniejszy. Co z tego skoro ten znajdował się na plecach maga. Co ja się musiałem namęczyć by go zmusić do zmiany broni...

Jak wygląda sprawa magicznych i ognistych strzał i bełtów. Znalazłem 20 stuk z każdego typu. Ktoś je sprzdaje a ja przeoczyłem??? Jeśli trafiłby się sprzedawca z niekończącym się limitem strzał - to łucznik urusłby do rangi mega herosa (choć i bez tego jest wielki).

BTW, burza z czarów magów wody - ma zdecydowanie najlepsze efekty graficzne ze wszsytkich czarów :) Poezja.

24.11.2004
10:32
[29]

Patrol_wcg [ Konsul ]

Pograłem troche w NC ale WK***A mnie to bebłanie po niemiecku przełożone polskim i podpisami angielskimi ;/
Poczekam na NC PL ( dalej wierze ze wyjdzie szybko )
Zainstalowałem znowu Gothic 1 :) Dołączyłem sobie do Nowego obozu :) wykonałem kilka zadań... miedzy innymi znalazlem gniazdo pelzaczy... ale narazie nie jestem w stanie rozwalic tych cholernych Czarnych Goblinow w jaskini... jest ich tam chyba ze 100 :P stanowczo zaduzo jak na postac ktora ma 19 lvl :P Chyba postaram sie je odciagac pojeddynczo... o ile sie da :P
pozdrawiam . niech inos bedzie z wami

24.11.2004
10:40
[30]

Yancy [ Senator ]

Patrol ---> Nie rób sobie nadziej na szybkie pojawienie się PL-ki. Zwyczajnie nie ma na to szans. Chyba że przez szybko - rozumiesz - za parę miechów. Chętnie zagram wówczas ponownie.

Tak naprawdę - jedyne co mi przeszkadza to jeden z niemców podkładających głos. Ma tak paskudny bulgoczący akcent że robi się niedobrze. Ale gra pozostaje grą. Większość rzeczy nadal jest przecież po Polsku. A sam dodatek - udaje większy niż jest :P Ale czego wymagać - w końcu to tylko dodatek. A jak na dodatek - ilość nowinek jest przeogromna.

24.11.2004
10:50
[31]

Patrol_wcg [ Konsul ]

Tak wiem ale dla mnie jakoś przez te bulgoczenie szwabow gra traci swoj klimat i smaczek...
( moje osobiste zdanie ) moze temu ze nie nawidze szwabow :P ( temu ze oni maja NK a my nie :P )
Ja tam mam czas .... najwyrzej przejde jeszcze ze 3 albo 4 razy G 1 i G 2 :P hehe :) a moze wczesniej niz dodatek wyjdzie G 3 :P to sobie tez pogram :P
Moze sie przekonam wkoncu do takiego* grania to zaczne jeszcze raz... :)
Niech beliar was pochlonie :P ( hehe )

Poprawiłem na specjalnie błąd :P

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-11-25 12:19:44]

24.11.2004
13:23
[32]

Trollf [ ]

Yancy->
nie ma sprzedawcow strzal i beltow do magicznych lukow ;-P niestety... ;-]
czy tez odnosisz wrazenie, ze w dodatku glosy dla postaci podkladalo takze tylko kilku lektorow (podobnie jak w wersji pl) i kilka roznych postaci mowi tym samym glosem... -?-
i niech zgadne, to glos niemiecki Vatrasa mowi takim bulgotem? ;-]
imho w porownaniu do niemieckiej wersji, mysle ze wiekszosc polskich lektorow brzmi o wiele lepiej, jesli wyjdzie spolszczenie to ciekaw jestem jak podloza glos Skipa czy Grega (szczegolnie ten drugi jest rewelacyjny, jak zapodaje slangiem i sie cieszy gdy powiemy mu o obozie Dextera... ;-] - wg mnie to chyba najlepszy glos z dodatku)
no i czy pamietasz pierwsza przepowiednie tego goscia w Khorinis, najpierw mowi polskim niskim glosem, a pozniej ostatnie zdania wypowiada po niemiecku takim altem jakby go ktos za jajca scisnal... ;-]

Patrol_wcg ->
pyt. retoryczne: co oznacza skrot NC? ;-P

24.11.2004
14:57
[33]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> Co do strzał, to tylko tak pytałem, gdybym przeoczył - raz już grę z dodatkiem skończyłem i nie znalazłem sprzedawców. Trochę to głupie. 20 strzał to lekka przesada. Nie wiem po co właściwie one są. Chyba by zaszpanować przed znajomymi :P

To nie jest Twoje odczucie, ale fakt :) Głosów w niemieckiej wersji jest wręcz żałośnie mało. Pokusiłbym się o stwierdzenie że jeszcze mniej osób podkładało dubbing niż w polskiej wersji. Głosy w wersji PL są również lepsze jakościowo. Do tego wielu aktorów przynajmniej starało się wczuwać w swoją postać. Co niekiedy wyszło zabawnie - np. Wilk mówi momentami wręcz śmiesznie, Pyrokar też lekko przegina :) Ale mimo to - uważam że jest bardzo dobrze.

Kilka osób mówi głosem tego samego beznadziejnego bulgoczącego szwaba. Na 100% jeden z magów wody (albo więcej niż jeden, choć wydawało mi się że to nie Saturas - sprawdzę dziś). Ogólnie, głosy dopasowane są w niemieckiej wersji raczej nędznie. Greg akurat jest jednym z nielicznych wyjątków, choć nie jedynym.

24.11.2004
19:37
[34]

Patrol_wcg [ Konsul ]

Trollf --> Czepiasz sie szczegulow ;-P Oczywiście miałem na myśli Noc Kruka... Musiało mi sie coś pomylić :-) Chyba sie mi to wzieło z N - o - C :-P
Tak w ogóle... to ja tak pisze... jestem dyslektykiem :-)
Co chyba widać na karzdym kroku :)
Jezeli kogoś to razi to przepraszam....
Niech Inos bedzie z wami.

25.11.2004
09:04
smile
[35]

Yancy [ Senator ]

Skrót NC zwyczajowo oznacz Norton Commander :P Choć to raczej dla userów z dłuższym stażem. Z Nortonem rozstałem się na rzecz Dosa Navigatora - ale w firmie program nadal jest w powszechnym użytku :)

W G2 - nie wiem - Może Noc Cruka ;)

25.11.2004
09:24
[36]

muhabor [ Konsul ]

Mówiono że skróty do miasta nie działają, a jak przeskoczyłem po skałach niedaleko statku do Laresa to powiedział : "Did you SWIM here???"

25.11.2004
09:43
[37]

Trollf [ ]

muhabor ->
po grani kolo statku paladynow to nie skrot tylko jedna z drog na okolo... ;-]
nam chodzilo bardziej o prawdziwy skrot, czyli wskoczenie na niski murek obok bramy wschodniej i zeskoczenie stamtad na schody prowadzace do gornego miasta - po zainstalowaniu NK nie moglem w zaden sposob wskoczyc na ten murek
podobnie w przypadku klasztoru - zawsze wchodzilem po skalach z prawej strony, jednak w NK nie moglem tego wykonac, ale za to mozna wejsc po skalkach z lewej strony... ;-P

25.11.2004
10:01
[38]

muhabor [ Konsul ]

no tak , racja

25.11.2004
10:33
[39]

Obestyjka [ Pretorianin ]

ciekawie to wyszło:

trollf uwielbia całkowicie mixować postać. moze to przyzwyczajenie z morrowind. a yancy lubi półczystej krwii postacie. ja staram sie jak juz gram jakąś postać to zrobić z niej max czystej krwii. czyli magiem wczesniej w ogóle nie wydałam PN na siłe, czy zręcaznosc, tylko do zręcznosci tworzyłam max ilosc eliksirów.
dla was NK jest trudniejsza, dla mnie łatwiejsza. ja nie lubie poprostu wybijać potworów... a tutaj mając laresa, diego i kilku innych. czyli dla każego coś miłego :)

25.11.2004
12:19
[40]

Patrol_wcg [ Konsul ]

Yance --> :-P

Obestyjka --> ja tez wole postacie "czyste" Grając magiem pakowałem wszystkow mane , runy , eliksiry , czy kregi magi... Grając Paladynem waliłem wszystko na siłe i na miecze 2 reczne... odrobine tylko na runy paladynow... Grjąc najemnikiem ładowałem w siłe i zręcznosć... ( na strzelalem sie wtedy łukiem ze cheeeeeej... ) A co do potworów... Mam brzydki nawyk zabijania wszystkiego co sie rusza i nie ucieka na drzewo :-P Zawsze zaczynając od Ścierwojadów czy Wilków Przechodzac przez Krwiopijców Wargow... Kącząc np. Na wytluczeniu calej palisady :-P ( moja ulubina czesc G 2 ) A co do NK ( :-P ) Nie gram... Szwaby śmierdzą... a jeszcze bardziej ten ich BULKOT :-P ... Ja tam mam czas... poczekam na NK PL :) A w miedzy czasie potluke sobie troche potworki :-P i postaram sie wykonac WSZYSTKIE mozliwe do wykonania zadania... Ciekawe ile mi zajmie to wszystko... W G 1 i G 2 Grając kazda postacia Najemnikiem (potem magiem wody), Strarznikiem , Świrem z sekty ( G 1 ) . Najemnikiem , Paladynem , Magiem Ognia ( G 2 )...
Niech Beliar was pochłonie :-P

25.11.2004
12:45
[41]

Yancy [ Senator ]

No, ja grając staram się być w miarę "czystą" postacią. Choć najczęściej wychodzi z tego faktycznie "półczysta" postać. Trochę psuje szyki w G2 zręczność. Gdyby nie to że siła jest potrzebna do targania mieczy - byłaby to cecha zupełnie nieprzydatna.
Zręczność potrzebna jest do okradania, otwierania zamków, akrobatyki a także do zwiększania obrażeń w łukach i kuszach. Nawet mimo że obecnie kusze opierają się na sile. Gdyby można było zdobyć trochę lepszy miecz niż Betty opierający się na zręczności - i dodatkowo oburęczny - nawet Najemnikiem nie brałbym siły.

BTW, Trollf gra zwyczajnie Paladynem, tyle że wstępuje do klasztoru Magów Ognia :P

Teraz Zbliżam się do końca dodatku Najemnikiem i gra się całkiem miło. Tylko że pkt. nauki za mało jest na rozwinięcie wszystkiego co się chce. Np. z kuszami zakończę chyba na 34% bo jeśli chciałbym rozwinąć zręczność na 64 siłę na 90 i bronie dwuręczne na jakieś 74% - to może braknąć PN

Trollf ---> Zrobiłem dwie porcje tej mikstirki dla Fortuna z przepisu Manuela. Jedną łuknął gość i padł - drugą ja i też padłem :) Co robię nie tak? :P

25.11.2004
18:26
[42]

szokbar [ Pretorianin ]

mam zadanie znlaesc ornamenty od saturasa, jestem na farmie sekoba i nie wiem gdzie mam szukac ?? czy przy kregach ?? tam sa takie 2 przyciski ale nic sie nie dzieje jak je wcisne help!!

25.11.2004
21:40
smile
[43]

Patrol_wcg [ Konsul ]

Uffffffffff........... :-)
Jestem juz dziś wykończony ;-P
Mam juz postać na 35 LvL ( mag 6 kręgu ) po za tym mam 100 i 90 siły ... Jestem mistrzem w poslugiwaniu sie Kuszą :-) za to nie potrafie nawet w rękach trzymać miecza dwuręcznego :-P
Poszukiwałem dzieś tych wrednych Szamanów w światyni Śniącego... odnalazłem 3 ( w tym tego cholernego niesmiertelnego ( no chyba ze ma sie Izuriela [ czy siakoś tak ]
10 minut temu Xardas wykonał dla mnie runke :))) ... Juz ja nawet przetestwałem na okolicznych Orkach :-P
Sieje naprawde niezłe spustoszenie :-)
Mam takie jedno maleńkie pytanie.... z kąd moge wziąść inne runy 6 kręgu ?? Mam tylko tą która zrobił mi Xardas ( bodajże pierscien zaglady [ wkazdym razie to z Izuriela :-P ] )
Z 5 poziomu tez mi brakuje kilku i tez nie wiem z kad je wytrzasnać... ( mam buze ognia i lodowa fale )
AAAA :) i dowiedzialem sie czegos nowego :))))))) jestem z siebie dumny ! :-P Zabiłem Gomeza :D ( tak z nudow :-P ) zabrałem jego klucz do lochow :D uwolniłem kowala i ..... ULEPSZYŁ mi moją zbroje :D tzn.. te z wierzy Xsardasa :-P

Ps... Dziś moj brat po raz 1 przeszedł G 2 :) JESTEM Z NIEGO DUMNY :-P
(moja krew :-P)
[chyba sie troche rozpisałem... i nawalilem znowu chyba ze 100 bledaow... sory ]
Niech Inos wam przyświeca :=P

25.11.2004
21:42
smile
[44]

Patrol_wcg [ Konsul ]

aaaa..... zeby niebylo nie domowieć :-P Gram po raz enty w G 1 :-P
(chyba wszyscy sie zorietowali ale dla tych mniej wtajemniczonych to taka mala informacja :-P )

25.11.2004
22:04
[45]

Yancy [ Senator ]

spolier


Krąg koło farmy Lobarta jest nieaktywny. Tzn. zatrzęsię się ziemia i tyle. Kiedy dostaniesz już zadanie z odnalezieniem ornamentu - w kręgu będzie stał Calavorn. On powie że Paladyni ubili Kamiennego Strażnika i będziesz się musiał udać do Lorda Hagena. On da Ci pierszą część ornamentu. Druga część jest w kręgu koło farmy Sekoba. Tu niestety będzie trzeba strażnika ubić. Ten pojawi się po przełączeniu przełączników. Trzeci jest w kręgu za farmą Akilla. Ciężko może być bo masę stworów wokół. Ale można pogadać z Laresem - o ile pamiętam - może pomóc. Potem idziesz z tym do magw wody.


BTW - Szpon Beliara jest przereklamowany jako miecz. Mam go - i prawdę mówiąc - mizeria.

25.11.2004
22:07
[46]

Yancy [ Senator ]

szokobar ----> No i przycisków na kręgach jest po trzy a nie dwa.

Patrol ---> Urizel - to najlepsza runa. A z szóstego kręgu są o ile pamiętam tylko dwie.

25.11.2004
22:25
[47]

Raziel [ Action Boy ]

ja jak narazie zrobilem sobie przerwie. To jest - świat dodatku mam już za sobą, przede mną cala reszta:)

Yancy --> ja zrobilem tę miksturkę dla fortuna bez problemu, wrocila mu pamiec i quest zaliczony. Może coś robisz nie tak...

Co do szponu beliara - czy ja wiem, narazie jest super, te błyskawice:))) do tego można go upgrade'owac kosztem punktów życia w kapliczkach beliara. Niestety w grze nie ma ich za wiele. A własnie, kiedys widzialem szpon beliara jako miecz dwuręczny, z resztą Reaven wlasnie używal go jako broni dwuręcznej natomiast TO co ja mam jest jednoręczne...

25.11.2004
22:51
[48]

Yancy [ Senator ]

Raziel ---> Cała reszta po załatwieniu dodatku jest już taka sama. Z misksturą? A co tu można zrobić nie tak. Jest mikstura i tyle.

Ja macham dwuręcznym Szponem. Jak dla mnie - jest słaby. Może jesk go trochę ulepszę to będzie ciekawiej.

26.11.2004
14:50
[49]

b_omer [ Junior ]

Na jednym z kamiennych kręgów koło farmy Lobarta znajduję sie przełącznik (switch), na pewno coś otwiera, nie wiem tylko co i nie pamiętam czy był on już w Gothic 2 czy został dopiero wprowadzony w NK. Czy ktoś wie po co on tam jest ?

26.11.2004
15:17
[50]

Mastyl [ Legend ]


Widze ze macie anglojezyczna wersje NoTR. A mozna zapytac skad? Z tego co widze, na razie w sieci dostepne sa tylko kopie niemieckie. O kupnie orginalu to juz w ogole nie mowie, bo nie ma o czym... chyba.

26.11.2004
15:20
[51]

Patrol_wcg [ Konsul ]

Mastyl --> Przeczytaj wstepniak , Tam wszystko pisze ... mamy tylko patch angielski ktory sprawia ze napisay w grze sa po angielsku a teksty poslku / niemiecku

26.11.2004
17:27
[52]

szokbar [ Pretorianin ]

saturas powiedzial ze mam miec dowod wiernosci ale vatras nie ma zadnych nowych opcji dialogowych?? co robic?? help!!

26.11.2004
17:35
[53]

Yancy [ Senator ]

szokobar ---> Masz wypełnić dwa duże początkowe questy dla Saturasa. To znaczy ustalić kto jest handlarzem broni oraz co stało się z zaginionymi ludzmi. Oba questy są proste - nie będę Ci spoilerował.

26.11.2004
21:07
[54]

szokbar [ Pretorianin ]

Yancy --> dzieki

ale mam nastepne pytanie vatras pyta czy: (przetlumaczone na polski)

"czy MARTIN już wie o tym , trzeba go koniecznie poinformowac"

kto to jest ten martin??

26.11.2004
22:35
[55]

Yo5H [ spammajster ]

Witam, jakims niewytlumaczalnym zbiegiem okolicznosci nigdy nie slyszalem o tej grze (moze tylko tytul mi sie pare razy obil o uszy) ani nie widzialem jej w akcji. To jest jakis h&s ala' diablo z widokiem tpp ?

26.11.2004
23:21
[56]

Trollf [ ]

haha, Yo5H =] Gothic ma tyle wspolnego z H&S co Diablo z wyscigami samochodowymi... ;-P Gothic to doskonale cRPG (jedne z najlepszych) a walka opiera sie na elementach zrecznosciowych, czyli wiecej od gracza zalezy czy potyczka bedzie zwycieska niz od parametrow postaci... jest tu wszystko, walka, klimat, b.dobra fabula, czasem zagadki i duzo nieszablonowych zadan pobocznych...
w moim rankingu jest zdecydowanie wyzej niz morrowind, baldurs gate czy inne takie... :>

26.11.2004
23:25
[57]

Trollf [ ]

szokbar -> Martin to paladyn przebywajacy w porcie Khorinis (znalezc go mozna na rampie gdzie cwicza paladyni po lewej stronie drogi do statku paladynow)

26.11.2004
23:59
[58]

Yancy [ Senator ]

Martin to strażnik nie Paladyn.

Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić jak wygląda sprawa miecza Szpon Beliara. Chodzi mi o jego ulepszenie. Dotąd grałem magiem. Na początku w kapliczce go odblokowałem. Od czego zależą kolejne ulepszenia? Awansowałem o poziom poszedłem do kapliczki na na wieży Xardasa i nic. Potem znowu awans i w kapliczce w gildii złodziei ulepszyłem miecz.
Od czego to zależy? Bo za mało jeszcze widziałem by to jasno stwierdzić. Runę się zmieniało w dowolnym momencie na inną i co krąg magii były dostępne nowe czary - a miecz nie łapę.

27.11.2004
01:38
[59]

Trollf [ ]

Yancy -> jeden pies... i tych i tamtych nie lubie... ;-P

27.11.2004
09:00
smile
[60]

Kozen81 [ Junior ]

Błagam pomóżcie!Za cholere nie mogę zangielszczyć tej gry.Mam taką wersję tego moda: G2aTT-G2TNoTR_v1.0b5,próbowałem też wersji 1.0.Czytałem forum wszerz i wzdłuż.Zmiana nazwy katalogu nic nie daje.Po prostu nie wiem juz co mam robić. Instalowałem go już wszędzie gdzie było można.W podkatakogu Gothica2-System też.I nic ciągle mi wyskakuje ten pieprzony błąd

27.11.2004
09:45
smile
[61]

Kumavan [ child of KoRn ]

Mam dwa pytania do twórcy wątku tudzież innych kompetentnych osób...

1. Czy przed instalacją dodatku warto instalować jakiś nowy patch do podstawki? Jeśli tak to jakiś numerek patcha proszę.
2. Czy po instalacji NK, jeśli u Xardasa pojawiła się ta kapliczka nowa na górze, są nowe opcje dialogowe itp. to czy były jakieś większe problemy w trakcie gry a propos dodatku? W sensie że początek dobrze, pięknie a potem klapa.

From the mountain dzieki za odpowiedź.

27.11.2004
10:33
[62]

Yo5H [ spammajster ]

Ta gra wyszla w jakiejs serii "extra klasyka" czy temu podobnej ?

27.11.2004
10:36
[63]

Patrol_wcg [ Konsul ]

Kozen81 --> miałem to samo :) zmień nazwe docelową katalogu gdzie masz zainstalowanego G2 . Zmień z Gothic II na Gothic2 . U mnie pomogło :)

Kumavan --> Co do 1 nie warto :) patch z NK załatwia wsystko . A co do 2 nie spotkałem sie jeszcze z taka opinia zeby cos pozniej nie dzialało .

27.11.2004
10:37
[64]

Patrol_wcg [ Konsul ]

Yo5H --> Tak Ghotic 1 wyszedł bodajze w "extra klasyce czy grze " jakoś tak .

27.11.2004
10:52
[65]

Yo5H [ spammajster ]

a dwojka ? ile kosztuje ?

27.11.2004
11:23
[66]

Patrol_wcg [ Konsul ]

Sklep na GOL oferuje --> Gothic 2: Noc Kruka PL za cene 58.99 zł <buahaha>
A co do ceny G 2 o ile pamietam bylo to 50 zł w Media Mark
W sklepach internetowych nie znalazłem cem... powod ? " Towar aktualnie niedostępny " tylko NK jest :P aha... na Tim Soft tez znalazłem NK Pl :) za 59.99 zł :) chce ktoś zakupić ?:)

27.11.2004
11:24
[67]

Patrol_wcg [ Konsul ]

ps.. Ja kupiłęm G 2 za 99 zł i dostałem wtedy G 1 za free :) ale to było daaaaawno temu :)

27.11.2004
11:45
smile
[68]

Kumavan [ child of KoRn ]

Dlaczego żyjemy w takim ciemnym kraju co rok czasu (oby!) tłumaczy się dodatek. Nie mogę pojąć dlaczego nikt nie chce zarobić na przetłumaczeniu. Wydawca to blokuje czy jak ?! Kupiłoby się podstawkę, dodatek, 3 minuty roboty i atak. Ehhhh

27.11.2004
13:26
[69]

szokbar [ Pretorianin ]

co mam zrobic aby wreszcie zakonczyc ten quest ze znikajacymi ludźmi?? gadalem z wieloma osobami (w grze) i nic , czy chodzi o to aby znalesc ta panne co uciekla , jesli tak to gdzie ona jest?

27.11.2004
13:41
smile
[70]

Kozen81 [ Junior ]

Patrol_wcg --> niestety nie pomaga:)próbowałem tego już wcześniej.Chyba,że źle to instaluje.Gdzie mam to zainstalować?Robiłem to do katalogu Gothic2/System.W inne miejsca zresztą też:)

27.11.2004
14:22
[71]

Patrol_wcg [ Konsul ]

Kozen81 --> bede z toba szczery... pojecia nie mam jak mi sie udalo to wlaczyc... ja zmienialem wszyyyystko ( doslownie ) podmienialem pliki jeszcze raz , wgrywalem ten program po kilka razy w ruzne miejsca.... mi sie udalo jak wpakowalem to docelowo do katalogu Gothic2

Kumavan --> Niestety ale nie ponazekamy sobie tym razem na CD-P , to nie ich wina tylko YoWood , to oni przesoneli premiere z powodu jakich nieznanych mi konfliktow... CD-P nie mial wyboru i musiał przesunąć premiere...
Pociesz sie tym ze prace nad G 3 idą pełną parą :)

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-11-27 14:48:16]

27.11.2004
14:25
smile
[72]

Patrol_wcg [ Konsul ]

Czy ja tu jestem sam ? :P Trollf , Yancy i reszta .. pomocy ! :-P

ps. mała rocznica.. 400 -setny post :-P < leje sobie piwo>

27.11.2004
17:17
[73]

Trollf [ ]

szokbar -> w pierwszym rozdziale ostatnie zadanie dotyczace tego questu ze znikajacymi ludzmi to przeczytanie listu, ktory ma przy sobie Dexter w obozie bandytow (w gorach na poludnie od farmy Onara) i poinformowanie o tym Vatrasa... pozniej kolejne zadania z tym zwiazane to juz drugi rozdzial i kopalnie obok obozu bandziorow na wschodzie Jarkhendar...

27.11.2004
17:35
[74]

b_omer [ Junior ]

Drugi rozdział, z Laresem jestem przy pitamidzie, w podziemiach koło niej oddaję jakiś ornament Saturasowi. I co dalej mam zrobić, jak dowiedzieć się dlaczego porywano ludzi dla Ravena ? Jak ta historię ruszyc do przodu ?

27.11.2004
17:39
[75]

b_omer [ Junior ]

oczywiście chodziło mi piramidę a nie pitamidę

27.11.2004
17:46
[76]

Trollf [ ]

b_omer -> musisz przejsc przez portal do krainy dodatku, dostac sie do obozu bandytow i tam dalej rozwiazywac zadania (glowny watek fabularny dodatku)...

27.11.2004
18:07
[77]

b_omer [ Junior ]

Trollf -> Ale ten portal nie jest aktywny, magowie jeszcze nie wiedzą jak go uruchomić, tyle zrozumiałem.

27.11.2004
19:19
smile
[78]

Kumavan [ child of KoRn ]

Uporałem się z drzewem katalogów ale bez plików "nocd" nic więcej nie zdziałam. Proszę, niech ktoś wyśle je na [email protected] bo w necie nie znalazłem. Thx.

27.11.2004
20:17
[79]

Yancy [ Senator ]

b_omer ---> Portal jest nieaktywny to oczywiste. Trzeba najpierw zrobić dużego questa związanego z kawałkami ornamentu. Magowie Wody złożą ornament do kupy. Ale to nie wszystko - trzeba wypełnić questy z handlarzami broni i zaginionymi ludźmi dla Vatrasa i ostatecznie rozpocząć drugi rozdział. Dopiero wtedy Saturas odda nam kompletny ornament i możemy otworzyć portal.

Kumavan ---> Słabo szukasz. Niestety - nie mogę Ci na forum podać wskazuwek jak i gdzie szukać. Wysłać pliku też nie da rady. W domu to ja mam takie łącze że ledwie zwykłą pocztę mogę wysyłać. Może ktoś inny Ci podeśle.

27.11.2004
23:36
smile
[80]

Kumavan [ child of KoRn ]

Yancy -- może i słabo ale przynajmniej szukam! Sam doszedłem do "tej" strony ale ile razy zaczynam tam ściąganie to zatrzymuje sie na 2% a transfer po 0.5 kB! Większość osób z tego wątku już ma te pliki. Może w niedzielę ktoś znajdzie chwile na wysłanie.

27.11.2004
23:46
[81]

Trollf [ ]

Yancy -> nowy bonusik ;-] ->
no i pytanko, co sie wydarzylo obok tego jeziorka przy zejsciu do gorniczej doliny, ze Diego pyta czy pamietam? (nie gralem w Gothic1... ;-P)

28.11.2004
01:11
[82]

Patrol_wcg [ Konsul ]

Trollf --> w tym miejscu zaczyna sie G 1 :-P zostajesz wrzycony z klifu za bariere :-P wtedy przychodzi Bulit z kolegami i leja ci morde :-P zycie ratuje ci Diego :-P

28.11.2004
09:29
[83]

Yancy [ Senator ]

Kumavan ---> Jak sobie nie poradzisz do jutra, napisz - wyślę Ci z pracy.

Koło tego jeziorka zaczyna się cała historia :) Diego był szefem Cieni w Starym Obozie. Wprowadza nas w świat G2. Nie tyle ratuje nam życie co po prostu jest pierwszym przyjaznym NPC-em jakiego spotkamy.

Trollf ---> Czy Ty masz na sobie średnią zbroję najemnika? :P

Przekonałem się już do Szponu Beliara. Dzięki tej zabawce mogę walczyć nawet z Orkiem Elitą. Tego w lesie koło Korinis załatwiłem bez uszczerbku. Bez wątpienia fajnie się tym walczy - a co za tym idzie, gra paladymen ubranym w ciuszki maga - teraz nie ma sensu. Bo Mag jako jedyny Szponu nie użyje.
W Korinis wytłukłem prawie wszystko co się rusza. Teraz czas na Górniczą Dolinę. A to dopiero drugi rozdział. W dolinie byłem tylko po to by spotkać myśliwego i zagadnąć go o zbroję z pełzaczy.

Poprzestałem na nauce kuszy na 34%. Za to stwierdziłem że lepiej rozwinąć zręczność na 64. Więcej z tego będę miał z pewnością.

28.11.2004
10:07
[84]

Kumavan [ child of KoRn ]

Już znalazłem te pliki i mam ostatnie pytanie - kopiując pliki, żeby wyglądało to tak jak na drzewie katalogów, należy utworzyć np. katalog Addon-Backup a w nim katalog Miles. Do Miles wrzucam 6 plików Mss....m3d. W wyjściowej podstawce też jest katalog Miles z takimi plikami. Czy mam podmienić pliki na nowe czy tutaj akurat powinny zostać te stare? Ani we wstępniaku ani na wątku nie znalazłem odpowiedzi. Thx.

28.11.2004
11:07
[85]

Trollf [ ]

Patrol_wcg -> dzieki za info...

Kumavan -> podmieniaj wszystko jak leci, szkoda czasu na zastanawianie sie... ;-P

Yancy -> tak, bo gram teraz najemnikiem opartym calkowicie na zrecznosci ;-P
co do Szponu to jest swietny jako bron na 'srodkowe poziomy' postaci, docelowo jesli mialbym wybierac to zapewne zdecydowal bym sie na smocza zgube, ale dla mojej postaci opartej na zrecznosci to chyba juz go bede uzywal do konca, ale to dopiero zobacze gdy podbije troche zrecznosc... obecnie majac ok. 90 p. zrecznosci, wyszkolenie w jednorecznych na 118% ;-P i uzywajac mistrzowskiego miecza to orki zaledwie polaskotac moge... a dzieki Szponowi to wykosilem juz wszystkich w okolicach Khorinis (tylko polnocne lasy zostaly), Jarkendar oraz rozpracowalem polowe Doliny Gorniczej - postac ma juz 30 poziom, ktory by tak szybko bez Szponu nie osiagnela...
Co do Maga walczacego obureczna SZ to brak Szponu nie byl wcale odczuwalny - przeciwnie, bardzo mi sie przydaly: Mniejsze Leczenie, Korzenie, Lodowy Blok i Lodowa Fala... ;-P
oto koncowe statsy mojej poprzedniej postaci ->
czyli Maga* walczacego Smocza Zguba i majacego mozliwosc rzucania czarow 6-go poziomu ;-P

* lub jak kto woli: najemnika, ktory wstapil do klasztoru ;-P bo co jak co, ale Paladyn to to nie jest... ;->

28.11.2004
11:46
[86]

Yo5H [ spammajster ]

jak w g2 wykonac qsave/qload ?

28.11.2004
12:19
[87]

Trollf [ ]

Yo5H -> w pliku gothic.ini w folderze system w katalogu z gra zmienic
useQuickSaveKeys=0 na 1
pozniej w grze: F5 - zapis, F9 - odczyt

28.11.2004
12:39
smile
[88]

Kumavan [ child of KoRn ]

Pochlastam się... odpalam Gothic Starter, wszystko pięknie, w grze wybieram New Game, zaczyna się Loading i po chwili wywala do windy z błędem:
Error - Message
U: PAR: Class - size not compatibile: C_ITEM
CPP - size: 504
Script - size: 524
Jeśli ktoś potrafi pomóc to bardzo proszę bo mam straszną ochotę pograć, jeśli nie to dołączam do Patrol_wcg i czekam na polską wersję.

28.11.2004
14:36
[89]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> Możesz mówić co chcesz - ale i tak to wychodzi Paladyn :P

Mój Najemnik ma Szpon kilkukrotnie już ulepszony - jestem w drugim rozdziale i siły mam ledwie 65. Póki co inwestuję w inne rzeczy. Szponem wykosiłem już prawie wszystko co się dało w Korinis (oczywiście nie dokładnie - nie czesałem przecież lasów) i większość tałatajstwa w Górniczej Dolinie. Więc ja wiem - nic już trudniejszego w grze (prócz smoków) nie będzie. Smoczej Zguby i tak nie będę używał - bo bardziej podoba mi się miecz najemnika a teraz Szpon. W końcu gra polega na przyjemności a nie kalkulowaniu.

28.11.2004
15:05
smile
[90]

Kumavan [ child of KoRn ]

Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhhhaaaaaaaaa... udało się !! Yancy, Trollf, Patrol_wcg --- dzięki za pomoc, duzi rośnijcie.

Tylko że wszystko mam po niemiecku, napisy przede wszystkim. Ale już nie mam siły siedzieć nad tym. Zmieniłem nazwę katalogu Gothic II na Gothic2 ale nie pomogło. Ważne że działa!

28.11.2004
15:15
[91]

szokbar [ Pretorianin ]

szpon beliara znajdujemy w krainie dodatku??

28.11.2004
15:26
[92]

Patrol_wcg [ Konsul ]

Kumavan --> Witamy w wąskim kęgu NK

Trollf --> Ty zartowałeś z tym ze nie grałeś w 1 ?:-P

szokbar --> A i owszem znajduje sie w NK

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-11-28 15:32:34]

28.11.2004
17:43
[93]

Yancy [ Senator ]

Powiem Wam że rozpocząłem 3 rozdział moim Najemnikiem (31lev :P) i przytrafiło mi sie coś o czym muszę napisać bo zgłupiałem. Mianowicie wiadomo że 2 Paladynów stojących przy bramie teraz leży martwych. Jeden miał przy sobie runę teleprtu. Teraz miał dwie :)))))))))) Ta druga to święta strzała Pala - czyli taka którą mój Najemnik też może używać :) No i jak mam to rozumieć? Poprzednio jak grałem w NK magiem - tak nie było. He, he - może trzeba było magiem manę do 34 podpakować ;) Choć i tak mam 100.

28.11.2004
18:02
[94]

Kumavan [ child of KoRn ]

Nie pójdę dzisiaj spać a będę grał ! ;) Jutrzejsze kolokwium z angielskiego mocno na tym ucierpi :P
Wybiorę najemnika bo czytając wątek od części 79 same kłopoty macie z magiem a pala nigdy nie lubiłem.
Tylko ramu by mi się więcej przydało :(

28.11.2004
18:20
smile
[95]

Patrol_wcg [ Konsul ]

A ja tam nie lubie Najemnika :-P wole Paladyna , ewentualnie Maga :-P Najemnikiem nie lubie grac bo to zły człowiek :P a ja jestem prawym sługą inosa :P
Niech was Beliar pochlonie :-P hyhyhy

28.11.2004
20:39
[96]

ElvesBrew [ Centurion ]

ok...podniose pewna kwestie raz jeszcze...czy ktos z was ma radeona i uzywa sterownikow nowszych niz z grudnia zeszlego roku (catalyst. 3.8)....niestety przy nowszych niz rzeczone sterach gra nie wchodzi...' cant create 3D pleplple..' ktos z was ma ten problem albo wie jak go rozwiazac?

28.11.2004
22:17
[97]

Yancy [ Senator ]

Myślę że tym razem uda mi się skończyć grę powyżej 50 levelu :P
Zastanawiam się na ile warto się uczyć siły. Dobiłem do 89pkt. Nie wiem jaki jest limit nauczycieli ale na pewno bardzo wysoki. Pytanie - czy warto. Do 104 pkt. kosztuje to 15PN za pkt. Ale to już ogromny wydatek. Tyle że w którymś momencie trzeba przerwać :)

Szpon Beliara ulepsza się co drugi poziom doświadczenia. Maksymalnie rozwinięty zadaje 120 obrażeń, krytyki od cechy jak każdy miecz standardowo + 50% szansy na uderzenie magiczną błyskawicą. Na razie mam podaj 115obrażeń i 42% (ale dobiję na max do końca bo to jeszcze 8 poziomów tylko potrzeba a myślę że ze 12 zdobędę). Ten miecz to po prostu masakra. Pal sześć że taka Smocza Zguba zadaje większe obrażenia. Tu jak ładnie wychodzą krytyki (a wychodzą :P) i tak jesteśmy zawsze do przodu.

Trollf ---> Do ilu się uczyłeś siły? Bo nie wiem czy warto mi się uczyć na 104 czy wcześniej poczytać tablice i pozjadać mikstury... Chyba jednak warto się nauczyć na 104 - bo tych mikstur wcale tak wiele nie mam.

28.11.2004
23:09
[98]

ElvesBrew [ Centurion ]

heh, no i sie udalo....jakby ktos mial problem ze sterami ati to sprawa jest prosta..trzeba zmienic ustawienia w pliku .ini...zVidResFullscreenBPP z 16 na 32...banal a wielu ludzi z tego pwodu zmienilo karty graficzne:)

28.11.2004
23:11
[99]

Trollf [ ]

Yancy ->
dlatego wlasnie wole smocza zgube (sentyment do mojego 'maga' z podstawki ;-]) bo szpon jest przegiety i zbyt ulatwia gre... ;-]
sily uczylem sie do 94, pozniej +20 tablice, mikstury (ok. +20), inne duperele (gulasze tekli, jablka, erol, ognisty stek, lzy innosa itp.) i na koniec embala firgasto - moja postac miala wtedy 180 sily (z przedmiotami 208 ;-P) - wlasciwie dzieki przedmiotom (pierscienie, pas, amulet) walczylem smocza zguba juz na samym poczatku 3 rozdzialu...

teraz uwaga: kolejny MEGA WALEK w Gothic2: Noc Kruka ;-P
przed chwila przeprowadzilem testy broni opartej na zrecznosci (podobne do tych z kuszami, bo cos mi tutaj nie pasowalo... ;-P) - walczylem najlepsza bronia oparta na zrecznosci, czyli mieczem Betty (130/110) i co sie okazalo?
ano to, ze po zdjeciu przedmiotow dodajacych do zrecznosci i zalozeniu ekwipunku dodajacego do sily zadawalem o wiele wieksze obrazenia! (sic!) - stad wynika, ze wszelkie bronie oparte na zrecznosci, gdy postac ma bardzo malo sily (ja mialem zaledwie podstawowe 10 pkt) to wlasciwie papierowe zabawki jedynie laskoczace przeciwnikow -!-

podsumowujac: jaki jest sens uzywac wypasionych kusz w NK jak i broni opartej na zrecznosci, gdy obrazenia zadawane przez taka bron zaleza od innego wspolczynnika niz ten wymagany do uzywania broni... :o

28.11.2004
23:47
[100]

b_omer [ Junior ]

gdzie jest grobowiec Quarhodrona ? Myxir zlecił obudzić tego gościa i dał mi skypt przebudzający go. Próbowałem w kwaterze Ravena, na dnie kopalni w krypcie i nie działa.

29.11.2004
00:17
[101]

Trollf [ ]

b_omer ->
w dolinie na poludnie od chatki eremita jest kreta sciezka, za jednym z zakretow trzeba odbic w prawo do gory i tam jest grobowiec strzezony przez harpie, gobliny i trolla...

29.11.2004
00:20
[102]

Trollf [ ]

aha, dodam, ze w grobowcu Quahodrona na sarkofagu lezy magiczna kusza, wiec pozwoli Ci to okreslic czy dobrze trafiles...

29.11.2004
08:50
[103]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> A to ja już rok temu podejrzewałem że tak właśnie jest z bronią. Ale broni opartych na zręczności używałem tylko magiem i to w zasadzie do dobijania wilków więc... Mnie smuci co innego - że nadal działają sposoby na nieskończone doświadczenie. Ale to są sprawy, o których zawsze rozmawialiśmy poza forum. Lepiej by nie były powszechnie znane.

Nie dalelej jak dwa dni temu mówiłeś że Szpon to broń dobra na śrenie poziomy - a teraz że przegięta :P Nie - nie jest przegięta. Rozwinąć ją na max łatwo też nie jest. Mam 40lev i potrzebuję jeszcze 10 by rozwinąć na max Szpon. Czyli zrobię to pod koniec gry. Siłę olewam inna broń niż Szpon jest potrzebna w ostatnim starciu tylko więc mija się z celem dalej w siłę pakować. Pomijając wszystko inne - Szpon najlepiej wygląda a walka z nim dostarcza samych przyjemności.

I jeszcze sprawa grzybków. Postanowiłem sprawdzić ile w przeciętnej rozgrywce można z nich uzyskać many. Jest to niemało. Bo 40-45pkt. dla przeciętnej rozgrywki.

Dokończę grę Najemnikiem (niezmiennie strasznie przyjemnie się gra :)) i daję sobie spokój z G2. Wrócę do niego w wersji PL jako Paladyn. Na razie i tak za dużo się nasiedziałem.

29.11.2004
09:30
[104]

Dagger [ Legend ]

Małe pytanko - prosze w miarę możliwości bez spoilerów

Na ile wybór strony - najemnicy bądź palladyni determinuje dalszą rozgrywkę?
Czy to wybór w stylu raz a dobrze? No i czy są jakieś inne możliwości? :)

29.11.2004
09:46
[105]

Yancy [ Senator ]

Dagger ---> W grze są trzy główne obozy, których wybór determinuje dalszą rozgrywkę. Jest kilka mniejszych (liczę razem z dodatkiem), do których można wstąpić niezależnie od głównego obozu.

Nowicjusz -> Mag Ognia
Strażnik miejski -> Paladyn
Najemnik -> Łowca Smoków

Rozgrywka każą z tych postaci jest inna. Zwłaszcza jest to widocze w podstawce G2 (Noc Kruka jednak nieco zmienia styl gry). Inaczej na daną postać będą reagować NPC-e inna jest część questów.

29.11.2004
09:56
[106]

Dagger [ Legend ]

==>Yancy
Dzięki - o to mi chodziło

Rozumiem też że wybór dokonany na pierwszym etapie (najemnik, nowicjusz czy strażnik) jest już nieodwracalny

29.11.2004
10:03
[107]

Yancy [ Senator ]

Dagger <--- Tak, jest nieodwracalny. W przypadku Nowicjusza, przed wejściem do drugiego rozdziału zostaje się Magiem Ognia. Pozostałem postacie - znacznie później osiągną kolejne stopnie.

29.11.2004
16:06
[108]

Trollf [ ]

Yancy ->
przeciez to logiczne... Szpon gdy jest jeszcze nierozwiniety jest bardzo dobra bronia na srednie poziomy (dosc duzy demydz i brak wymagan), ale jak juz sie go podrasuje wtedy staje sie przegiety... ;-P
wlasciwie to tylko dzieki 'krytykom' wybilem wszystkich orkow dookola zamku w II rozdziale, gdyz moja postac majac 10 pkt sily zadaje normalnie smiesznie male obrazenia...
co do wygladu Szponu, to gusta sa rozne, ja akurat wole bardziej smukle i proste ostrza (najlepszy wygladem dla mnie jest waski miecz obureczny paladyna, no ale demydz juz nie ten... ;-]), choc fakt, efekty wizualne podczas walki Szponem sa naprawde dobre...

29.11.2004
16:25
[109]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> Chyba mnie nie zrozumiałeś. Napisałeś że Szpon jest dobry na średnie poziomy. A ja wcale tak nie uważam. Jest dobry zawsze. I strasznie rajcowny w użyciu. A o to przecież chodzi.

29.11.2004
17:01
[110]

Trollf [ ]

Yancy -> ja tak nie uwazam - nie jest dobry zawsze, bo pozniej jest juz po prostu przegiety... przykladowo wcale nie potrzeba trafic w przeciwnika by zadac mu obrazenia - podczas walki z Ravenem zablokowalem kazdy jego cios a mimo to ze 3 razy oberwalem blyskawica; wielokrotnie podczas walki z orkami zdarzylo sie, ze ork zablokowal moj cios, a mimo to otrzymal obrazenia z blyskawicy i zginal... walczac z golemami nie trzeba stosowac specjalnej strategii by zaatakowac w odpowiednim momencie tylko wystarcza 1-2 ciosy i po zawodach... czyz ta bron nie jest przegieta? tak czy inaczej znaczaco ulatwia walke z przeciwnikiem... :o

29.11.2004
18:17
[111]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> Czepiasz się jak zwykle ;) Skoro tak łatwo Ci się gra - to skończ grę używając słabych mieczy i nie maksuj postaci. Dodatki są dla ludzi znających grę na wylot i szukających jakichś nowinek. Mnie się miecz bardzo podoba i podobnie jak większość grajcych - używam głównie jego. A że nie da się zablokować jego krytyka? LOL - no dziwne nie jest. A jak blokujesz błyskawicę? A to przecież nic innego.

29.11.2004
18:33
[112]

Patrol_wcg [ Konsul ]

Hehe ano szpon jest BARDZO potezny :-) ale nie uzywalem go za bardzo jakos wolalem walic z luku :P ( tez z leksza przesadzone :-P mozna nim wytluc wsio sie rusza bez zadnego wysilku )
Niech inos bedzie z wami :-)

29.11.2004
19:16
[113]

Trollf [ ]

Yancy -> szansa na krytyczne obrazenia powinna byc tylko przy TRAFIONYCH ciosach, przeciez jak zablokuje cios Szponu to dlaczgo moja postac ma otrzymac obrazenia krytyczne od blyskawic skoro cios przeciwnika nawet nie dosiegnal celu... ja rozumiem, ze jak trafiam orka 3 razy i przy szansie ~30% wystepuje 1 krytyk, ale nie kumam tego, ze ork zablokowal wszystkie moje ciosy, a i tak zginal od blyskawic... LOL - poza tym ten miecz jest jakis dziwny i niedopracowany, zdarza sie, ze od razu blyskawica zabije orka, ktory wypuszcza z rak bron i pada na ziemie, ale bywalo rowniez tak, ze ork dostal z blyskawicy, dostalem za niego punkty dosiadczenia, a on stal jeszcze na nogach i machnal combosem 3 ciosy i ostatnim mnie zabil... :o moze jest to bron fajna i dla wielu osob bedzie to kolejne znaczne ulatwienie gry, ale dla mnie to wyglad molby byc inny ;-P i zachowanie tej broni wymagalo by jeszcze dopracowania...

29.11.2004
20:18
[114]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> Ech, przyzwyczajam się już powoli do tego że jesteś wiecznym malkontentem ;) Zastanawia mnie tylko - po co tak maksujesz te postacie - aby potem narzekać że jest za łatwo? Mój Najemnik ma obecnie 41 lev - kończę polowanie na smoki. Siły starcza mi na dzwignięcie miecza Rune Power (115 siły) i szacuję że wcześniej niż w ostatnim rozdziale nie będę miał jej tyle by dzwignąć najsilniejsze bronie. Czy było za łatwo? Absolutnie nie. Wycinanie Orków było całkiem sporym wyzwaniem - zwłaszcza że nie bawiłem się w wywabianie ich pojedyńczo.
Dla mnie jest normalne że niezależnie od tego czy przeciwnik dostanie cios czy przyjmie mój cios na blok - miecz trafia - co za tym idzie może nastąpić uderzenie błyskawicą. Jedyne co jest niedopracowane to fakt że czasami przeciwnik jest już martwy a jeszcze zada cios :) Ale - to jest bardziej zabawne niż denerwujące.

Jest Ci za łatwo - zdejmij zbroję.

29.11.2004
20:43
smile
[115]

Patrol_wcg [ Konsul ]

Lekcja fizyki by patrol @ :-P
Nastepuje udezenie szponem - Przeciwnik blokuje cios - MIECZEM ( zecz jasna ktory jest z METALU ) [ przewodzi prad :-P ] Nastepuje udezenie blyskawica i co sie dzieje ? zecz jasna ! blok ktory zostal wykonany nic nie daje gdyz bron jest metalowa... tym samym przeciwnik dostaje odbrazenia od blyskawic .
To była lekcja fizyki by patrol @ :-P
Dziekuje wszystkim słuchaczą :-P
hehe nie no zaruje oczywiscie ale skoro zastanawiacie sie czemu blok nic niedaje... najlatwiejsze wytlumaczenie chyba wlasnie podalem .
Niech inos bedzie z wami.

29.11.2004
22:05
[116]

Trollf [ ]

Yancy -> nie jestem malkontentem, przeciez nie bede pial z zachwytu na widok nawet najdrobniejszej nowinki jaka wnosza dodatki do gry ;-P po prostu wyrazam swoje uwagi krytyczne... uwazam, ze dodatek jako calosc jest swietny, szpon beliara dobry, ale wlasciwie tylko 'troche' przegiety... ;-]
postaci specjalnie nie maksuje po prostu gram normalnie tak jak w podstawce, a ze lubie walczyc wrecz to zawsze staram sie wybic wszystkich przeciwnikow na mapie, wiec i levele sobie skacza, nie korzystam tez z zadnych bugow dodajacych full kasy czy doswiadczenia, a punkty przeznaczam na te umiejetnosci, z ktorych korzystam caly czas, wiec jak walczylem oburecznymi to tylko w sile i procenty dodawalem, nie bawilem sie w kradzieze, nauke obdzierania z wnetrznosci czy inne wynalazki...
nie wiem na co wydawales punkty, ze tak malo sily masz, ale jesli bys normalnie wyuczyl sie do 94 to bys spokojnie mogl nosic juz smocza zgube... bo pozniej +20 z tablic, +28 z przedmiotow, a reszta z kapliczek i innych dupereli... po prostu miedzy nami taka roznica, ze mamy inny styl gry - Ty sie rozdrabniasz, a ja mam waska specjalizacje... ;-]

aha no i jak zadanie z almanachami u Maga? czy poprawili jego zaliczenie z porownaniu do podstawki, czy dalej jest ten sam blad? probowales je rozwiazac, czy nie?

29.11.2004
22:28
[117]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> Oczywiście że próbowałem zrobić zadanie z almanachami i powiem Ci - że nadal do niczego nie doszedłem. Trochę zgłupiałem. Ale jeszcze posprawdzam wszystkich nowych NPC-ów - bo mogłem kogoś z rozbiegu pominąć.
Sądzę że jak się uprę - to nie będzie problemu z podciągnięciem siły. Mam razem z paskiem i pierścieniem 125 i 10 korzeni + nietknięte kapliczki. Zwyczajnie nie zależy mi na szybkim ładowaniu w siłę. Bawię się po kolei każdym mieczem i kuszą. Na topór berserkera przyjdzie jeszcze czas.



Przy okazji jedna uwaga. Nie mogę pojąć czemu wśród grających panuje mit że jak się wytnie oblężenie zamku w drugim rozdziale - to w czwartym Orkowie się ponownie odradzają. Przecież to wierutna bzdura. Po prostu pojawiają się nowi i to wcale nie tak wielu - ledwie mała garstka. Jeśli nie wytniemy oblężenia - to Ci nowi też się pojawią.

29.11.2004
23:28
[118]

Trollf [ ]

Yancy -> co do sily to przypomnial mi sie pewien trik z podstawki, gdzie na maksa mozna bylo wyszkolic te ceche do 100, ale po obnizeniu (-20 pkt) pierscieniem orkowego przywodcy troche wiecej... ;-]
w sumie mozna zdobyc 2 takie pierscienie (5 rozdzial i zadanie dla Dar'a oraz 6 rozdz. i ork pulkownik w sali z 2 przelacznikami), wiec jesli by sily wyuczyc sie np. do 94 i pozniej obnizyc ja pierscieniami i znow podbic ja po obnizonych kosztach do jakiejs tam wartosci (zalezy ile nam punktow zostalo), a pozniej wladowac w postac wszystkie pozostale bonusy, to po tych eksperymentach i zdjeciu pierscieni z takiego np. najemca by wyrosl niezly osilek... ;-]

30.11.2004
00:45
[119]

Patrol_wcg [ Konsul ]

Ja tam mialem zawsze swom durny sposob na EXP-a stawałem w jakiejs komnacie.. stawalem przy Szkielecie MAgu :) on robil szkieleta a ja swoma szybkimi ciosami zwalalem go z "nog"
potrafilem tak sterczec po 10 godzin :-P :)
Yance , Trollf --> jakie mieliscie najwyrzsze LVL postaci ?

30.11.2004
08:45
smile
[120]

Yancy [ Senator ]

Link do kolejnego wątku

06.12.2004
18:55
[121]

lukis678 [ Legionista ]

Witam!
mam pytanko jak zdobyć szpon bo cos zabijanie potorów idzie mi słabo z gory dzienki

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.