GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Gamespot zrecenzował HL2, rewolucji nie ma...

15.11.2004
22:38
[1]

Jogurt Truskawkowy [ bez owoców ]

Gamespot zrecenzował HL2, rewolucji nie ma...

... ale dużo y idzie, wygląda na to, że warto było czekać tyle czasu.

Ocena: 9,2

Miłej lektury

Wiadomość została zmieniona przez Moderatora | 2004-11-15 22:42:07

15.11.2004
22:43
[2]

Zax_Na_Max [ Bo Emeryt Znał Karate ]

Jak to nie ma rewolucji? Ta gra tworzy rewolucję......

15.11.2004
23:03
smile
[3]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Far Cry dostał 9,2
Doom 3 dostał 8,5
Half-Life 2 dostał 9,2

Czyli jest dobrze, a nawet bardzo dobrze!

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-11-15 23:11:44]

15.11.2004
23:06
[4]

Jogurt Truskawkowy [ bez owoców ]

Cainoor-->

Doom był bardzo przereklamowany, poza grafiką nie oferował nic nowego. Hal life 2 oferuje rewelacyjną fizykę (Sprawdzaliśmy już w CS:S), bardzo dobrą grafikę (conajmniej), różne pojazdy...itp, jednak chyba zasługuje na dobrą notę. Poza tym, nawet jesli okazałoby się, że HL2 to niewypał to i tak dostałby dobre noty...

15.11.2004
23:08
smile
[5]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Jogurt ---> Mi tam Doom 3 się bardzo podoba i nie mam do niego zastrzeżeń. Skoro Half-Life 2 ma być jeszcze lepszy to jestem very happy. Poczekam, aż dostane gre w swoje ręcę i ją dokładnie przebadam :) Mam nadzieje, że pójdzie mi na moim sprzęcie, skoro grałem i w Dooma 3.

15.11.2004
23:12
[6]

Jogurt Truskawkowy [ bez owoców ]

Cainoor-->

Doom 3, nie jest słaba grą, poprostu leci po oklepanych standardach. Mi też grało się przyjemnie, ale pod koniec zaczęło przynudzać, ostro przynudzać

15.11.2004
23:13
smile
[7]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Fabuła zawsze była mocną stroną w Half-Life. Mam nadzieje, że i tym razem będzie równie udana :)
Co do Doom'a... pamiętasz fabułe w jego pierwszych dwóch odsłonach? ;)

15.11.2004
23:16
smile
[8]

Ozzie [ Konsul ]

Wiec wedlug Gamespot'u HL2 zasluguje na taka sama ocene jak Farcry? Zalosne poprostu zalosne... o Farcry juz nikt nie pamieta, HL2 natomiast rozpoczyna rewolucje w rozgrywkach sieciowych dzieki modom jakie mozna stworzyc dzieki bogactwu jakie oferuje silnik HL2.

Jesli recenzent nie wzial tego pod uwage to jest niezlym oslem.

15.11.2004
23:17
[9]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Kij z FC, jesli uwazaja, ze shit w postaci halo 2 jest lepszy niz drugi halflife to to jest dopiero niepokojace...

15.11.2004
23:18
[10]

Jogurt Truskawkowy [ bez owoców ]

Cainoor-->

Ja nie mówię tu o fabule, Doom zawsze bazował na "zabij wszystko co złe" więc do tego nie można się przyczepić, ot co III wraca do pierwowzoru, za pare dni bedzie mozna podyskutowac za to o fabule HL2, jak jużnajwiększe maniaki poukanczają grę ;)

15.11.2004
23:20
[11]

Jogurt Truskawkowy [ bez owoców ]

_Luke_-->

Brzydko to określe. Ty chyba na ryj upadłeś jeśli twierdzisz, że HALO 2 to shit, odpłyń człowieku, nawet w to nie grałeś... odpłyń jak najdalej

15.11.2004
23:21
[12]

Ozzie [ Konsul ]

_Luke_ ---> Ohiohohoh ahahahahaa tego nie zauwazylem!

Halo 2 skonczylem w kilka godzin, zrobilo na mnie bardzo srednie wrazenie. Jesli HL2 jest wedlug Gamespot gorsza gra, to w takim razie wlasnie przestaje czytac jakiekolwiek ich recenzje, ciekawe ile im zaplacili za recenzje Halo2?

15.11.2004
23:22
smile
[13]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Jogurt --> ciesze sie ze sie ze mna zgadzasz

15.11.2004
23:23
[14]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Luke ---> Grałeś chociaż?? Poza tym, to była ocena na X-Boxa.

15.11.2004
23:25
[15]

Coy2K [ Veteran ]

hmm shit to troche obraza... jak juz ktos kiedys napisal trudno o dobrego fpp na konsolę ( bo tez rzadko sie takie pojawiają ) a Halo ( 1 i 2 ) to naprawde dobre i grywalne shootery...no ale tylko na konsolę bo na pieca mamy mase o niebo i o klasę lepszych gier z gatunku fpp

15.11.2004
23:28
smile
[16]

koksbox [ Pretorianin ]

Gamespot moim zdaniem ma najlepsze recenzje.

Gra nie jest zadna rewolucja. Poza ladna(szczegolowa) grafika i starym systemem fizyki*, nie oferuje nic nowego.
Autor recenzji pisze iz jest rozczarowany slabszym niz w czesci 1 AI zolnierzy, prostota oraz gorsza fabula.
Co do modow to tez rewelacji nie ma.
Taka szczegolowa grafika i wysokie skomplikowanie enginu powoduje iz stworzenie jakiego kolwiek wiekszego modu bedzie trwac lata do tego czasu wyjda nowe enginy, jak Unreal 3 i HL2 bedzie juz przestarzaly.

*stara fizyka, gdyz obecnie w najnowszych silnikach mozna symulowac tkaniny, wlosy, trwale odksztalcenia obiektow :P

15.11.2004
23:29
[17]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Cainoor --> Owszem, gralem. Ta gra wg mnie w zadnym razie nie zasluguje na tak wysoka ocene.

Jedynke nawet cala skonczylem (PC) i troche pluje sobie w brode bo moglem pograc w tym czasie w cos fajniejszego, jednak ciagle mialem nadzieje ze cos mnie jeszcze w tej grze zaskoczy :)

15.11.2004
23:33
[18]

Jogurt Truskawkowy [ bez owoców ]

_luke_-->

No to teraz tylko wstrzymaj się z wypowiedziami do momentu gdy zagrasz w HLka, ok misiu?
:* <--na lepszy humor
Tymczasem idę spać, jutro szkoła się szykuje, zapewne z południa zostaniemy obsypani wątkami n.t. HL2 :)

15.11.2004
23:34
[19]

Ozzie [ Konsul ]

koksbox --> Chyba nie wiesz o czym piszesz, znasz w ogole mozliwosci silnika HL2 czy obejrzales pare screenow?
Tworzenie modow trudne? A to dobre, bo tworzenie modow jest obecnie o wiele latwiejsze i daje znacznie wiecej mozliwosci, starczy obserwowac jakie postepy juz teraz czynia tworcy modow do HL2.

Kilka modow jest juz gotowych, zreszta co ma szczegolowosc grafiki do trudnosci w tworzeniu moda? Wiesz ty chociaz o czym piszesz?

15.11.2004
23:40
[20]

ronn [ moralizator ]

Cytat :

City 17 is a run-down urban center that's the equivalent of the Warsaw ghettos during World War II, but instead of Jews being rounded up to live in City 17, it's all the remnants of a defeated humanity

15.11.2004
23:44
smile
[21]

ronn [ moralizator ]

Wedlug mnie ten screen robi wrazenie -->

15.11.2004
23:46
smile
[22]

Fatalis [ Konsul ]

ronn -> oj,robi,robi tylko zdajesz sobie sprawe że to pewnie odpalane jest na jakim P4,1 GB DDR,Radeon X800 XT itd i all na maxa ?

15.11.2004
23:49
smile
[23]

koksbox [ Pretorianin ]

Ozzie, reczywiscie nie wiem o czym pisze, bo tak sie zabawnie sklada, ze juz pracowalem komercyjnie na kilkoma grami jako grafik :P Tworzylem modele, tekstury, animacje, skrypty, efekty z czasteczkami. Ale to pewnie nie ma znaczenia :D
hehehe
ehhh, te "wszystko wiedzace" dzieci, nie zdaja sobie sprawy ile pracy kosztuja developerow gry :P

15.11.2004
23:50
smile
[24]

ronn [ moralizator ]

Zaraz sie dowiemy, ze koksbox tworzyl HL2 i Shreka :)

15.11.2004
23:57
[25]

Ozzie [ Konsul ]

koksbox ---> Wlasnie widze jakim jestes specjalista, ciekawe jak wyjasnisz szybki rozwoj modow do HL2 jeszcze przed premiera gry?
Swoja droga nie nazywaj mnie dzieckiem, jestem dorosly i sam bralem udzial w tworzeniu kilku mniejszych modow do HL, wiem jak to wyglada wiec nie zgrywaj takiego specjalisty ok?

Przygotowanie modeli, tekstur, map wcale nie jest takie trudne, trzeba tylko znalezc kilku utalentowanych ludzi, inaczej rzeczywiscie moze to zajac lata...

15.11.2004
23:58
[26]

Coy2K [ Veteran ]

nie ma to jak skromnosc...ja pracowałem przy projekcie do Baldura ;)

15.11.2004
23:59
smile
[27]

Ozzie [ Konsul ]

koksbox -->
Sorry za kolejny post ale napisales ze pracowales jako grafik i zajmowales sie skryptami(?) i cala reszta? Jesli jedna osoba ma tyle zadan to nie dziwne, ze stworzenie nawet krotkiego epizodu gry zajmuje lata...

16.11.2004
00:19
[28]

koksbox [ Pretorianin ]

Ozzie te mody musialy powstawac rownolegle z HL2.

Widze ze nie macie pojecia za bardzo o tworzeniu modow.
Gdyby to bylo takie proste to powstawala by masa super modow co miesiac :P
A tymaczasem tak latwo nie jest.

Tworzenie modelu postaci to w prostych punktach na ogol wyglada tak(kolejnosc czasami sie zmienia): wymodelowanie(stworzenie )siatki, stworzenie map UV, oteksturowanie(wiele warstw np normal, specluar, opacity), stworzenie riga(systemu kosci), pozniej animacja postaci, pozniej eksport do formatu gry, a czasami jest tak ze te czynnosci sie bardzo komplikuja. Np normal mapy wymagaja wymodelowania szczegolowego modelu np 1mln poligonow nastepnie dospasownie do niego odpwiednika z 1tys poligonow.
Wszystko to to ogrom pracy.

Pisanie skryptow tez nalezy do grafika. Np mialem przy projekcie pewnej gry stworzyc 30 roznych efektow eksplozji opartych na systemie czastek wbudowanym w engine gry.
Programisci tylko dostarczyli oprogramowanie, a ja sam musialem zaprojektowac czastki, nadac im teksture, predkosc, wielkosc, by koncowa animacja wygladala nalezycie.

Tak samo bylo z skryptami animacji postaci, by plynnie przenikaly sie rozne ruchy, np bieg i skakanie.

16.11.2004
01:07
[29]

Ozzie [ Konsul ]

koksbox --> Chyba myla ci sie mody z pelnymi grami. Tworcy modow nie tworza wlasnych szkieletow animacji.
Jesli sie nie zorientowales to w modach wykorzystywane sa juz dostepne elementy i stworzenie modelu to wlasnie model + tekstury, a tekstury tworzone sa w jednym ciagu.
Modele tworzone w 3D MAx sa upraszczane automatycznie, nikt nie tworzy modeli importowanych do gry wlasnorecznie...
Poza tym jesli nie zauwazyles to 99% zawartosci map tworzonych jest przy uzyciu narzedzi do tego przeznaczonych, narazie niewiele map nawet w platnych grach opartych jest o modele importowane z 3D MAX.

Mody to nie pelne gry ktorych tworcy dostaja pieniadze za wlozona prace chcialem zauwazyc, nie wiem czy ty to pojmujesz.

16.11.2004
01:45
[30]

maciek_ssi [ pro evolutioned ]

przeciez to oczywiste, ze na poczatku jakichkolwiek prac tworzy sie odpowiednie narzedzia, aby ulatwic sobie sprawe

16.11.2004
08:32
smile
[31]

legrooch [ Legend ]

Coy2k ==> Nie pamiętam, żebyśmy pracowali razem :>

16.11.2004
08:50
smile
[32]

tramer [ ]

na IGNie dla odmiany milion procent entuzjazmu :)

16.11.2004
11:21
smile
[33]

Mariokwas [ Pretorianin ]

Ozzie--->mylisz się i to bardzo, czasy kiedy twórcy modów opierali się na istniejących szkieletach i animacjach już dawno mineły, jeśli nie jesteś zorientowany to zciągnij sobie np. kilka modów do UT 2004 a sam się zorientujesz. Co to znaczy "tworzenie textur w jednym ciągu" i "Modele tworzone w 3D MAx sa upraszczane automatycznie" jakieś brednie piszesz. Jeśli nie wiesz to obecnie mody są tworzone przez zapaleńców którzy wszystkie textury i modele tworzą od podstaw, niejednokrotnie ich jakość jest lepsza niż w oryginalnych grach, tak więc zbastutj trochę, masz trochę przestażałą wiedze na ten temat............

16.11.2004
11:25
smile
[34]

ronn [ moralizator ]

Mariokwas --> Skoro sa tacy zdolni, to niech sami zrobia gre, a nie tylko mody do tych juz istniejacych.

16.11.2004
12:22
[35]

Coy2K [ Veteran ]

legrooch bo pracowalem inkognito ;)

16.11.2004
12:29
smile
[36]

legrooch [ Legend ]

Gdybym wiedział, to bym Cię wywalił z zespołu. Ewentualnie pozwoliłbym Ci zrobić sprite'a miecza dwuręcznego +1 :>

16.11.2004
12:58
[37]

Ozzie [ Konsul ]

Mariokwas -->
I ile jest takich grup ludzi? Nie sadzisz ze jednak wiekszosc modow jest tworzona przy uzyciu troche prostszych metod? Modele niby nie sa upraszczane podczas importu do edytora map?

Co z tego ze kilka modow jest technicznie lepiej zrobionych niz inne? Ja mowie o wiekszosci modow, o jakichs 95%.
Nie mam przestarzalej wiedzy, poprostu grywam w rozne mody, nie te 2-3 najpopularniejsze...

16.11.2004
13:02
smile
[38]

Coy2K [ Veteran ]

huh zazdrosniku jeden to dzieki mnie gra stala sie legendą w gatunku rpg :P

16.11.2004
13:31
smile
[39]

legrooch [ Legend ]

Że co???? Dzięki tobie????
Ty zrobiłeś jeden sprite, a ja napisałem silnik 1 i 2 + podkładałem głos!
I to wszystko sam! Ty to może incognito przynosiłeś mi pizzę!

16.11.2004
13:38
smile
[40]

Swidrygajłow [ ]

BG to kaszana i nie ma co się chwalić, ze się nią robiło

16.11.2004
13:46
smile
[41]

Chrees [ Konsul ]

Dajcie spokój Słońca, zaraz zaczniecie się licytować kto napisał więcej linijek kodu w jakiejś grze, a od tego już tylko krok do licytacji kto ile zarabia, kto ma "dłuższego", albo wyższe IQ :>
Piszcie o konkretach, Wasze życiowe "osiągnięcia" naprawdę nikogo myslę w 1/10 nawet nie fascynują jak fabuła, czy grafika w HL2 :D

16.11.2004
17:38
[42]

Coy2K [ Veteran ]

legrooch zazdrosc po prostu przez Ciebie przemawia ;)
Swidrygajłow kolejny zazdrosnik :P

16.11.2004
17:45
[43]

_MyszooR_ [ Ass Kicker ]

Zapodalibyscie lepiej linka do tej recki

16.11.2004
17:46
[44]

Coy2K [ Veteran ]

heh co za kolo... te piraty to ci pewnie na dysk koledzy z sieci podsyłają skoro nawet recenzji z game spota nie potrafisz znalezc

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-11-16 17:50:38]

16.11.2004
22:28
[45]

Dagger [ Legend ]

LOL - podpowiem że ostatnio link do recki był na 1-szej stronie

Zreszta uważam recenzje na GS za całkiem wyważoną - ocena wysoka ale jednoczesnie w tekscie napisano że niekoniecznie musi sie podobać fanom 1-szej czesci.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.