Yancy [ Senator ]
Gothic2 & Noc Kruka (cz. 81)
Ukazala sie kolejna czesc wspanialej gry, jaka jest Gothic 2. Tutaj rozmawiamy o swoich rozterkach zwiazanych z gra, jak i problemach, napotkanych podczas podrózy po Korinis i Górniczej Dolinie. Doliny nie oslania juz bezpieczna bariera. Grasuja w niej Orkowie a nawet... mityczne Smoki. Musimy sprostac wielu wyzwaniom by pokonac wyslannika boga Beliara, który stoi za cala intryga. To nasze przeznaczenie i jedyny sposób na przywrócenie spokoju i równowagi w krainie Myrtany!
========================================================================
PORADY FORUMOWICZÓW
Informuje wszystkich o zmianie dotyczacej wstepniaka! Jak widac - zostal on skrócony. Ale bez obaw. Dzieki uprzejmosci SilentOtto, mozna go w kazdej chwili przeczytac online, badz zrzucic sobie na dysk w postaci archiwum rar. Wielkie dzieki za pomoc w tej sprawie!!!
Cóz, wstepniak rozrósl sie do ogromnych rozmiarów i wszyscy stali bywalcy jednoglosnie podjeli decyzje o takiej reorganizacji.
Gra doczekała się oficjalnego dodatku "NOC KRUKA". Jednak został on wydany jedynie w języku niemieckim. Losy polskiej wersji językowej - pozostają nieznane. Polski wydawca po kilkukrotnym przekładaniu terminu wydania - przesunął go obecnie na czas nieokreślony. Chętni do zagrania w Noc Kruka muszą się więc zadowolić wersją niemiecką dodatku lub zainstalować nieoficjalny patch zangielszczający. Być może fani spróbują kiedyś sił z polską łatką na jego bazie...
Poradnik instalacji niemieckiej Nocy Kruka by Yancy z przypisami by Gordek
No to teraz jak to wygląda skrótowo i co będzie potrzebne.
1. Gothic2 (ja miałem oryginał w polskiej wersji językowej),
2. Płytka z Nocą Kruka w wersji niemieckiej (zapewne będzie to kopia zapasowa),
3. Patch w najnowszej wersji do niemieckiej Nocy Kruka (obecnie 2.26)
4. Najnowsza wersja nieoficjalnego zangielszczenia (aktualnie 1.05b przyp. Gordek).
5. Będą jeszcze potrzebne przydatne pliczki "nocd" dla Nocy Kruka.
G2 należy zainstalować w sposób zwyczajny :) Następnie płytkę z Nocą Kruka ręcznie rozpakować uruchamiając instalator dodatku przez: -->menu start-->uruchom-->plik instalatora z przełącznikiem /x np. Jeśli CD-ROM mamy jako D:\ --> wpisujemy "D:\Gothic2-Addon-Setup.exe /x C:\NOTR". Spowoduje, to rozpakowanie wszystkich plików z płyty do katalogu C:\NOTR. Następnie dobrze jest zaopatrzyć się w jakiegoś managera plików (Total Commander itp.) i wydrukowac sobie drzewko katalogów https://gordek.w.interia.pl/list.txt (jeśli szkoda Nam papieru wystarczy je mieć cały czas otwarte). Korzystając z powyższej listy kopiujemy pliki do podanych katalogów. Jeśli nie ma danego katalogu, to trzeba go stworzyć. Jeśli jakiegoś pliku z listy nie ma w katalogu C:\NOTR pomijamy go. Wydaje się że to strasznie trudna robota. Ale tak nie jest. Wystarczy trochę uwagi i jakieś 15minut wolnego czasu. To najtrudniejszy etap, teraz już z górki.
Następnie trzeba zainstalować patcha 2.26 (zmieniamy ścieżkę na tę gdzie zainstalowaliśmy Gothica II) i podmienić pliczki na te nocd.
Teraz już tylko instalacja zangielszczenia. Trzeba dokłanie wskazać katalog. Domyślnie jest Gothic2 - a polska wersja instaluje się w katalogu Gothic II.
Na pulpicie pojawia się ikonka Gothic Starter. To ikonka pozwalająca uruchomić grę ze zangielszczeniem (lub z niemieckim tekstem). Startujemy i ma chodzić! Jeżeli gra nie startuje, cóż... Oznacza to że źle rozpakowaliśmy pliki. Jeśli działa - warto sprawdzić czy: na szczycie wieży Xardasa pojawiła się kapliczka Beliara, czy w wieży są nowe przedmioty, czy Xardas ma nowe opcje dialogowe, po drodze do miasta napotkamy nowych NPC-ów, w drodze do latarni są nowe stwory - dziki. To pomoże ustalić poprawność rozpakowania.
LINKI DO WSTEPNIAKA PONIŻEJ
https://www.frontline.neostrada.pl/gothic.html <--- Wersja online
www.frontline.neostrada.pl/gothic.rar <--- W postaci archiwum rar
========================================================================
Linki do stron zwiazanych z Gothic'iem 2:
https://gamesweb.com/pc/tipps_tricks/gothic2/ <--- Mapy do Gothica 2 i wiele ciekawych rzeczy zwiazanych z gra GERMAN
https://www.strefa.gamepress.pl/ <--- Ciekawa stronka o grach cRPG, jest nawet solucja do Nocy Kruka
https://gothic2.binio.com <--- Porady i mapki POLSKA
https://www.gothic2.glt.pl/ <--- Duzo info o G1 i G2 mapki, solucje, cheaty, itp.
https://www.realmsoftorment.net/gothic2/G2aTT-G2TNoTR_v1.0.exe <--- Nieoficjalny patch zangielszczający Noc Kruka
========================================================================
Minimalne Wymagania sprzetowe: PIII 700 Mhz, 256 MB Ram, akcelerator 3D 32 MB
========================================================================
Link do poprzedniej czesci:
Yancy [ Senator ]
Wątek się trochę rozkręcił - głównie za sprawą tych panów :P
Chętnych do poczytania o dodatku zapraszam do poprzednich części wątku. Od jakiegoś czasu ostro pogrywamy w Noc Kruka :)
szokbar [ Pretorianin ]
czy szpon beliara jest najsilniejsza bronia w grze??
grajac w noc kruka najemnikiem bardziej oplaca sie isc w miecze dwureczne czy jednoreczne??
szokbar [ Pretorianin ]
zapomnialem jeszcze jedno:
czy w zwiaazku z tym ze teraz sa bardzo potezne miecze oparte na zrecznosci nie oplaca sie bardziej pakowac w zrecznosc niz sile?? jesli dobrze mysle to dla nich zamiast sily wykorzystuje sie zrecznosc przy krytyku?? a jak jest ze szponem beliara?? wtedy mozna zaoszczedzic na sile i zamiast rozwijac miecze+sila+zrecznosc+luk tylko miecz+zrecznosc+luk. czy dobrze rozumuje??
Trollf [ ]
szokobar ->
jesli chcesz by najemnik byl w czyms dobry to nie rozwijasz mu rownoczesnie zrecznosci i sily... w NK zmienilo sie to, ze teraz kusze wymagaja sily, a nie zrecznosci jak to bylo poprzednio - wiec inwestujac w sile rozwijasz miecze i ew. kusze, natomiast podnoszac zrecznosc korzystasz z mieczy opratych na zrecznosci i lukow...
najlepszy miecz oparty na zrecznosci to jednoreczna Betty (130 obrazen / 110 zrecznosci) - do zdobycia juz w drugim rozdziale w swiecie dodatku w obozie bandytow...
natomiast najlepszy miecz jednoreczny oparty na sile, ktory moze wykuc najemnik ma 160 obr / 140 sily / +10% do jednorecznych
jesli chodzi o bronie obureczne, to najemnik moze wykuc mieczyk zadajacy 180 obrazen przy 160 sily +10% do oburecznych, ale bron zadajaca najwieksze obrazenia w grze, to obureczny topor berserkera (200 obr / 170 sily)
jednak musisz pamietac, ze jesli chcesz w ogole myslec o uzywaniu broni wymagajacej powyzej 140 pkt sily, to nalezy sily wyuczyc sie do ok. 90 pkt, a dopiero pozniej wladowac tutaj wszelkie inne bonusy z gulaszu tekli, jablek, kapliczek, mikstur czy tablic...
wiec nie spodziewaj sie, ze bedziesz wymiatal np. takim toporkiem berserkera przed 30-35 poziomem ;-]
co do Szponu Beliara to jest to specyficzna bron... w wersji podstawowej, gdy jest jednoreczna zadaje 90 pkt obrazen, gdy obureczna 100 - jednak posiada ona szanse (wyrazona w %) na zadanie dodatkowych obrazen przeciwnikowi, szansa ta zwieksza sie z kazdym poziomem Twojej postaci (nalezy sie wtedy pomodlic przy kapliczce Beliara, kazde zwiekszenie szansy o 2% zabiera 5 pkt zycia Twojej postaci) - maksymalna szansa to cos chyba ok. 30 kilku %...
to czy Szpon bedzie jedno czy dwureczny zalezy tylko od wyszkolenia Twojej postaci, jesli jest ona bardziej zaawansowana w broniach jednorecznych Szpon bedzie jednoreczny... (niestety nie wiem co bedzie jak jedno i dwureczne bronie sa wyszkolone na tym samym poziomie ;-P)
jesli rozchodzi sie o dylemat czy jedno czy obureczne, to ja preferuje zdecydowanie te drugie... przede wszystkim dlatego, ze maja wiekszy zasieg i przy odrobinie wprawy mozna spokojnie trzymac na dystans wszelkich przeciwnikow... w oburecznych wazne jest przede wszystkim szybkie wyszkolenie umiejetnosci walki tymi bronmi, gdyz na poczatku sa po prostu bardzo wolne, od poziomu mistrzowskiego (+64%) juz jest bardzo dobrze...
"jesli dobrze mysle to dla nich zamiast sily wykorzystuje sie zrecznosc przy krytyku??"
owszem, ale o krytyku decyduje przede wszystkim wyszkolenie w danej broni, mozesz miec nawet 100 pkt sily i bron zadajaca 100 pkt obrazen, ale jak masz wyszkolenie w tej broni na 10% to bedziesz w sumie zadawal mniejsze obrazenia niz osoba posiadajaca np. sile 70 i bron o 70 pkt obrazen ale majaca wyszkolenie w tej broni np. na 75%...
szokbar [ Pretorianin ]
o ile mnie pamiec nie zawodzi bo w gothica grlame rok temu to na początku nie można bylo wcale zdobyc broni 2recznych albo bardzo trudno czy teraz jest inaczej (poki co zbieram kasiorke na noc kruka-ile ona koszuje w niemczech?) i jeszcze pytanie: czy mozna juz w 1 rozdziale isc do krainy dodatku?
Mordakien [ Chor��y ]
więc chyba najlepiej zrobić tak że pierw przejde lub dojde daleko w G2 bez NK i będę inwestował w jedną rzecz np. siła i jak setupne dodatek to będę miał dalej tyle tej siły i nie będę miał kar np. 3 PN za 1 siły
szokbar [ Pretorianin ]
Mordiaken ---> o ile dobrze slyszalem to save'y z podstawki nie dzialaja z noca kruka i odwrotnie
Yancy [ Senator ]
Trollf ---> Nie jest tak źle w przypadku postaci walczących. Najemnik rozwija broń 2-h do 64. Do 100 lub niemal do 100% można się nauczyć. Ja mam ponad 30% w broniach dwuręcznych a nie uczę się ich. Z kuszami może być gorzej. Ale ludzie - te % w przypadku broni zasięgowej nie oznaczają krytyka. Tylko szansę na trafienie z dużej odległości. Poza tym - dotąd Dagomir uczył i tak kusz max na 60%. Co do siły - zgadzam się. Trzeba się jej uczyć na około 90. Więcej absolutnie nie warto. W grze dotąd znalazłem 13szczawiów. A do końca jeszcze trochę będzie. Tablice miksturki kapliczki - lekko licząc to kolejne 40pkt. Słowem - nie jest źle :P
Widziałem że goście co bardzo się starali kończyli dodatek na 67lev :) Obecnie mam 30lev zakłdam że dobiję do 50 bez kłopoty. A wszystko prócz kręgów magii i czarów już znam.
Brtty to tylko ciekawostka. Nie daje Bonusu 10% do broni jednoręcznych. Więc przy tej samej zręczności defacto jest gorsza niż Miecz Mistrzowski. Bo mając 110zręczności zadawałbym nim tylko 10pkt obrażeń więcej. Oczywiście - nigdy mój mag tyle zręczności nie osiągnie.
A oto kolejne ciekawe znalezisko. Trudno było się dostać do miejsca gdzie leży ten łuk. Ale jeszcze trudniej wydostać :)
Yancy [ Senator ]
errata
Od 64 do 100 można się broni 2h nauczyć z tabliczek
Miecz nazywa się Betty - a ja zakładam że takim mieczem macha Mag więc nie ma broni 1h rozwiniętej zbyt wysoko. Czyli każdy % do roni 1h się liczy bardzo dla takiej postaci. A bonus 10% z miecza mistrowskiego to dużo.
szokbar [ Pretorianin ]
czyli jak dobrze rozumuje Yancy to uczymy sie dwurecznej do 64 a reszte pakujemy w sile??
czy jesli sie ma jakiejs broni dwurecznej powyzej 100% to wtedy obrazenia sa wieksze niz gdy ma sie 100%??
Yancy [ Senator ]
szokobar --> Nie. Powyżej 100% oznacza że zmarnowałeś niepotrzebnie punkty. Te procenty w przypadku broni ręcznej oznaczają że masz wyrażoną w % szansę na zadanie ciosu krytycznego. Czyli na dodanie do obrażeń broni bonusu w wysokości Twojej siły.
Broni 2h warto uczyć się na zadadzie znanej z G2 - czyli 29% +5% i potem 59% + 5%. Razem 64%. Podobnie kusze. Z tym że kusze chyba tylko do 60% przed 6 rozdziałem się da. Następnie uczymy się z kamiennych tabliczek.
Resztę pkt. Inwestujemy w siłę, naukę języków, alchemię (konkretnie mikstura siły) i co kto lubi. Ja dodałbym 34pkt w zręczność. Na okradaniu zarobiłem kupę kasy i kilkadziesiąt tysięcy doświadczenia. A to jak dotąd :)))
blood_x [ Skinhead oi! ]
Yancy >>> Jestes mym drugim Bogiem bo pierwszy jest Beliar ]:->.
Pytanie do ludzi :) ktory mielisci poziom gdy przylaczaliscie sie do ktorejs z gildi ?
Yancy [ Senator ]
Trollf ---> Wziąłem te runy Beliara, choć zniszczenie miecza to 2000expa. Ale co tam. Mam dwa pierwsze. Nic specjalenego. Ale koszt póki co to tylko 15p. życia. Więcej nie było. Zawsze można się runkami zresztą pobwaić :)
blood ---> Ja się nie spieszę ze wstępowaniem do gildii. Ale jest tak. Bez dodatku - miało t znaczenie. Teraz już nie. Bo koszt nauki umiejętności niezależnie od gildii jest taki sam. Ale to dopiero z Nocą Kruka te zmiany. Tyle że fajnie najpierw pokombinować, powypełniać różne questy... Wstępuję do gildii pow. 10 poziomu. Zawsze.
A oto i tytułowy Kruk :P
Dodatek sprytnie udaje większy niż jest. Świat bowiem w istocie jest mniejszy niż Górnicza Dolina. Ale za to jest ładny. Zwłaszcza polecam kapitalne bagna.
Trollf [ ]
szokobar ->
do krainy dodatku mozna dostac sie najwczesniej w 2 rozdziale...
Yancy ->
- widze, ze tez wlazles do ruin za zerwanym mostem =] pytanie tylko jak sie tam dostales i jak wydostales, bo ciekawi mnie czy wpadlismy na ten sam pomysl... ;-] (aby nie psuc innym zabawy wyslij mi odpowiedz na maila jesli chcesz ;-] - [email protected])
"Od 64 do 100 można się broni 2h nauczyć z tabliczek"
- nie mozna, gdyz tabliczek jest tyle ze max. to +20% (3x2%, 2x4% i 2x6%), wiec w tym przypadku bylo by to 'tylko' 84%...
w przypadku mojego Maga droga do setki wyglada tak:
wyuczone 64% + 2% od Paladyna Sergio w Klasztorze + 5% z ksiegi 'Podwojne Bloki' od kupca Lutero w II rozdziale + 14% z tabliczek + nastepnie wyuczenie sie 9% (3 poziomy) tak by bylo do 94% + na sam koniec pozostala tabliczka poziomu III (6%)
- obecnie w NK od I rozdzialu Dragomir uczy kusz do 75%, a milicjantow ;-P, Paladynow oraz chyba Magow szkoli Ruga do 90%...
"Resztę pkt. Inwestujemy w siłę, naukę języków, alchemię (konkretnie mikstura siły) i co kto lubi."
- dodam, ze aby w ogole myslec o tworzeniu mikstur sily przed 6 rozdzialem nalezy sie na ucznia przyjac do czeladnika Constantino, gdyz on jako jedyna osoba do 6 rozdzialu uczy mikstur sily i sek w tym, ze uczy TYLKO swych uczniow...
Trollf [ ]
Yancy ->
jak dla mnie to runka I kregu 'Korzenie' jest swietna!
jesli atakuje mnie wiecej niz 2 orkow to po prostu jednego z nich unieruchamiam, dzieki tej runce wlasciwie oczyscilem polnocne lasy Khorinis z wszystkich wargow i orkow, a niedawno wykosilem juz ponad 1/3 orkow spod zamku... doskonaly element strategiczny! :>
BTW:
screeny, ktore tu wklejamy sa pewnie fajne, ale z tym ostatnim troszke przesadziles... TAAKI spoiler! gdybym juz tego nie mial za soba i zobaczyl Twojego posta, to bym chyba sie pocial... ;-P
Trollf [ ]
errr... errata do 16:51
zamiast (3x2%, 2x4% i 2x6%), powinno byc (3x2%, 2x4% i 1x6%)
ElvesBrew [ Centurion ]
no hej...mam takie pytanie...canthar mnie sprzedal lordowi andre i kupcy nie chca ze mna handlowac dopoki mu nie zaplace 500 PLN...jest to nieco dziwne bo na poczatku spejcalnie zanim do niego poszedlem kupilem sobie ciuchy chlopa i mnie nie poznal...pozniej nie bylo tego questu z Sara...tylko bez niczego mnie zadenenucjowal..mial ktos cos takiego?
Yancy [ Senator ]
ElvesBrew ---> Niestety, kantara nie bardzo da się oszukać. Ja to załatwiam zawsze tak. Biorę od niego questa i go wydaję. On siedzi w więzieniu cały pierwszy rozdział (nie wiem jak drugi - bo drugi się dzieje w górniczej dolinie) w trzecim wychodzi i nas wydaje kim jesteśmy. Ale wtedy 500sz złota to śmieszna suma.
spoiler
Trollf ---> Trollf, no z tym spoilerem to przesadziłeś. Przecież w intrze widzimy Ravena i chyba ani przez moment niw wątpiłeś że będzie trzeba się z nim zmierzyć :P
koniec spoilera
Tak wogóle, to fakt, troszkę przesadziłem z tymi broniami. A to dlatego że zapomniałem o tym że 10% jest bazowo. Ale i tak uważam że nie warto uczyć się ponad 64%. Choć... wydawało mi się że miałem dwie tabliczki 2h broni z trzeciego poziomu... Ale mogę się mylić - i łatwo sprawdzić. Bo broni się nie uczyłem więc co mam to z tabliczek. Książki nie kupowałem. A 2% z klasztoru to wiadomo.
Zaraz Ci napiszę jak dostałem się za most :)
Jestemem w czwartym po złożeniu Oka. Szata Arcymaga + Oko Innosa (inne ma teraz parametry) to niezła ochrona. Razem to jest 110/110/80/70. A to znaczy tyle - że kule ognia Poszukiwaczy już nic mi nie robią :P Mają inne czary ale te najczęściej lecą w moją stronę.
Teraz co do run. Czary Magów Ognia jak dotąd są do dupy!!! Błyskawica z 4 kręgu kosztowała mnie 5PN (!!! a kula ognia z drugiego 10PN). Kosztuje 30many i zadaje 150 brażeń magicznych. Rewelka. Bo odporność na magię nie jest wśród storów zbyt częsta. Dla porównania. Lodowa pięść kosztuje 10PN zadaje 125 obrażeń kosztem 25 many. Więc kto chciałby jej używać? Nic - zobaczę jak się będzie grało. Czy dam już radę walczyć z Elitą Orków. Póki co zabiłem tylko jednego w tej rozgrywce :)
Yancy [ Senator ]
Szybka Errata ----> !!!! Miałem na myśli że czary Magów Wody są jak dotąd do dupy :)
ElvesBrew [ Centurion ]
--> yancy
ja tez tak zwykle robilem...tyle ze na pocztku zawieralem z nim uklad a potem zamist Sary wydawalem jego...teraz myslalem ze w olgole tego nei bedzie a tu niespodzianka..Sary sie pozbyl sam a mi ni z tego z owego zafundowal ten myk...
Yancy [ Senator ]
ElvesBrew ---> Nawet jak Canthara unikałem w mieście - nic to nie dawało. Kończyło się tym że już w I-szym rozdziale musiałem na gwałt szukać 500szt złota :P
ElvesBrew [ Centurion ]
hehe..no wlasnie chyba przyjdzie mi na gwalt szukac tej kasy:)....
Yancy [ Senator ]
ElvesBrew ---> Pocieszę Cię, razem z dodatkiem jest jeszcze łatwiej o kasę. Trochę zręczności - otwieranie zamków i masz i kasę i exp. Teraz w miarę ilości okradanych ludzi rośnie ilość expa za "pożyczanie" sakiewek i kluczy (czasem trafią się strzały, amulet).
Przy okazji. Obecnie alchemicy uczą troszkę inaczej. Tzn. - na dzień dobry jest tak. Constantino uczy eliksiru siły za 20PN a Sagitta po przyniesieniu jej słonecznego aloesu uczy eliksiru zręczności za 20PN. Ignaz w porcie może nas nauczyć jak robić eliksir szybkości. Z Ignazem różnież wiązał się quest. Trzeba kogoś pobić i rzucić na niego czar zapomnienia. Kogoś samotnego poza portem. Nieźle się uśmiałem bo w Nocy Kruka jest gość, który miał wykonać podobny quest dla Ignaza - ale skończyło się to dla niego marnie :P
Nie wiem kto uczy eliksirów dodających pkt. życia na stałe - bo uważam że ich nauka to największa głupota jaka może być. Czysta strata szczawiu (chyba że ktoś lubi mieć strasznie dużo pkt. życia). Esencji ducha - nauczy nas Sagtta, lub Mag Wody w dodatku.
Obecnie znakomitym pomysłem jest zostać czeladnikiem u Constantina. Za grzybki (których jest mrowie wszędzie a zwłaszcza w dodatku) zrbrałem ładną sumkę. Miecze można się nauczyć kuć u Benneta i sprzedawać za całkiem niezłą kasę bez łaski Harada. Nic nie tracimy. A w każdym razie niewiele (100 u Harada jeśli jesteśmy czeladnikiem - 64 bez tego).
Co do mnie - to w zadzie mając już w miarę wysoki lev i piorun, dobrnąłem do momentu kiedy mogę spokojnie zacząć grę od nowa inną postacią. Nic więcej nie zobaczę raczej czego nie znam. Początkowo byłem bardzo sceptyczny zmianom w rozwoju postaci - ale teraz uważam że wyszło to grze na dobre. Tym bardziej że dodatki są zazwyczaj dla weteranów. Odpornośc stworków na różne rodzaje obrażeń też są bardzo dobrze dobrane.
Raziel [ Action Boy ]
yancy --> nie galopuj, teraz u harada mozna sprzedawac kazdy wykuty samodzielnie miecz np. "fine sword" za jedną sztuke Harad daje nam 250!. Dzięki temu obecnie na kasę nie narzekam, no chyba że na jej nadmiar:) A za zjadanie grzybkow są bonusy do many więc nie jestem pewien czy to dobry pomysł.
Yancy [ Senator ]
Raziel ---> Za zjadanie grzybków jest bonus tylko raz +5 many chyba po zjedzeniu 40. Kasa - nie stanowi problemu jeśli mam być szczery- niezależnie od wszystkiego. A jako że nie toleruję buga z kowalstwem... Myślę że wiesz o co mi chodzi. Nie będę opisywał bo może czytają ludzie grający pierwszy raz. Za nauką u Constantina przemawia najbardziej nauka eliskirów siły.
Jeśli Harad daje teraz 250 - to nieźle. Nie wiedziałem. Ale nic to nie zmienia.
Trollf [ ]
hmm... lekko sie wkur... zirytowalem, bo na poczatku zatrudnilem sie u Bospera nie wiedzac, ze tylko Constantino moze nauczyc eliksirow sily do 6 rozdzialu... obecnie jeszcze jestem w 2 rozdziale (koncowka) i postac ma 33 poziom i niewykorzystane ok. 30 PN, sek w tym, ze gdyby sie teraz nauczyla mikstur sily, to mogla by walczyc juz Smocza Zguba! :o tymczasem sily ma w sumie 145 pkt i walczy sejmitarem 145/145 - prawda jest taka, ze orkow wojownikow i szamanow musze zdzielic przez leb 3x, elite biore na 4-5, jaszczuroludzi i golemy na 2x, a wiekszosc stworkow pada po 1 razie (szkielety rowniez ;-P)...
dochodze do wniosku, ze najtrudniejszy wlasciwie jest I rozdzial, duzo zmian w porownaniu do podstawki, silniejsze stworki itp.
Yancy [ Senator ]
Trollf ---> No ja posuwałem się inaczej. Dobiłem do początku czwartego rzozdziału. Mam 32 lev. Nie zależy mi na maksowaniu poziomu bo i po co. W drugim rozdziale przed Orkami generalnie uciekałem. W trzecim unikałem poszukiwaczy - ale całkiem nieźle kosiłem Orków. Choć nie mam ambicji wybić wszsytkich. Szkoda mi czasu - wolę zacząć grać dugi raz.
W Ciężkiej Szacie Maga z Okiem Innosa - Poszukiwacze przestają być wogóle groźni. Posiadając błyskawicę, bez trudu koszę Wargi i Smocze Zębacze. Z Elitą jeszcze nie walczyłem magią. Jednego usiekłem mieczem w Korinis i to ledwie - bo mój miecz niemal go nie ranił. Ale z Czarami pogadamy sobie inaczej :P A jak będzie mało - to pod koniec jest Ognisty deszcz np. :P
zylka [ Legionista ]
Widzieliście to ... ciekawe co da sie z tym zrobic?
Yancy [ Senator ]
zylka ---> To chyba oczywiste, nic nie da się z tym zrobić. A co byś chciał? Przekuć na miecz? :P
ElvesBrew [ Centurion ]
wlazlem do tej jaskini na wyspie gdzie sa skrzynie do ktorych klucze dala mi hanna...i nie moge wylezc bo pulapka mnie zabija:)...jakis patent na to:)?
Yancy [ Senator ]
Uwaga - post może zawierać spoilery - więc kto nie grał wcale w G2 - niech sobie odpuści!
Tak na szybkinsa postanowiłem przejść czwarty rozdział. Głównie chodziło mi o to jak obecnie prezentują się smoki. Do tej pory wszyscy narzekali że były strasznie słabe. Zmierzyłem się na razie z bagiennym. I mam mieszane uczucia. Z jednej strony - dla maga smok jest wyzwaniem. Tzn. - ma dużą odporność na magię i błyskawicą można mu... Z drugiej strony - wspomogłe się w inny sposób - o czym za chwilkę. Na strzały - też smok nie reagował ani trochę. Za to wyszło na to że ma strasznie małą odporność na broń sieczną. No i jeszcze jedno. Smok posiada regenerację. Baardzo szybką regenerację. Nie ma więc mowy o wysofaniu się i wypicu napojów leczących. To jest jedna konkretna bitwa!
Jako że w końcu jestem magiem - użyłem runy Beliara 4 kręgu - wezwanie Zombie. Te Zombiaki są bardzo dobre. Bo mają ciężkie zbroje i niezłe miecze. Posiekały smoka w miarę prosto. Z innymi może jednak tak pięknie nie być.
Właśnie i teraz sprawa Szponu Beliara dla Maga. Kosztem 15pkt życia - broń ta zostaje zamieniona w runę. Tylko jedną runę. Ale... Wygląda to tak - modląc się przy kapliczce Beliara - za free możemy zmienić czar na inny. Wybór jest całkiem spory i im więcej kręgów magii znamy tym do potężniejszych czarów mamy dostęp. Zawsze jeden na raz. Miłe urozmaicenie gry.
Kolejna rzecz. Jeśli mamy zręczność pow 90pkt - automatycznie uczymy się akrobatyki. Nawet jeśli chwilowo podniesiemy zręczność przedmiotami a potem je zdejmiemy - umiejętność pozostaje. Cóż. Akrobatyka jaka jest - każdy wie. Czasem się przydaje - czasem jest bezużyteczna.
No i mając 35poziom - zostało mi 40PN - w sumie już tylko na zbytki. Wniosek - na początku uczcie się co chcecie i nie bójcie się inwestować w podstawową cechę. Ja np. żałuję że więcej nie dałem w manę przed jej zmaksowaniem. Choć i bez tego sobie radzę. Cóż - dobiję zręczność na 100 za to :P
Nawet Najemnikiem warto tą zręczność podpakować. Punktów Nauki i tak nie braknie. Gdybym teraz grał od zera - moja postać wyglądałaby inaczej - ale wszystkiego się człowiek uczy na błędach.
Yancy [ Senator ]
ElvesBrew ---> Jeśli nie masz run teleportacji - to ciężka sprawa. PRZED przejściem przez kolce jest na ścianie pochodnia albo latarnia. PRzekręcenie jej wyłącza kolce :P Ale jak już wlazłeś...
Kyahn [ Kibic ]
Yancy -----> a oto moje odczucia :)))
Właśnie dzisiaj walczyłem ze smokami i powiem miałem nielada problem.
Pierwszy poszedł bagienny, ale się z badziewiem namęczyłem, wreszcie jakoś po wypiciu mikstury szybości sklepałem go.
Potem przyszła kolej na ognistego, na początku nijak nie mogłem go podejść, ale wpadłem na pomysł i użyłem Ice Wave (czy jakoś tak), smoczek zamarzł, a ja go sklepałem.
Trzeci był ten w wieży, akurat przed nim podpompowałem Szpon Beliara i po pierwszym natarciu smoczysko padło.
Na koniec zostawiłem sobie lodowego i postanowiłem się nie męczyć - 2 scrolle z "deszczem ognia" i najsilniejszy ze smoków padł.
Walka ze smokiem przy użyciu broni jednoręcznej 1vs1 jest ciężka, bo "zionięcie" ogniem Cię odrzuca, przez to jest się strasznie poniewieranym, na dodatek smoka bardzo ciężko obiec nawet po wypiciu "speeda". Na pewno są dużo mocniejsze niż w podstawce, gdzie nie miałem najmniejszych problemów w zabijaniu ich.
Pozdr.
ElvesBrew [ Centurion ]
hehe...a ja tak sie cieszylem jak jaszczury padly na tej pulapce:)
głupia baba [ Pretorianin ]
Elvesbrew - a mówiłeś, że pracujesz:):):)
Yancy [ Senator ]
Kyahn ---> Ja póki co tylko z tym jednym smokiem walczyłem. Deszcz ognia to mój ulubiony czar - ale to ostateczność. Gdybym już naprawdę nie mógł spbie poradzić. Albo gdyby nie mogło sobie poradzić kilku moich Zombiaków do pomocy :)
Lodowa Fala zawsze była na liście czarów, które warto moim zdaniem brać dla maga.
Co do reszty przeciwników. Groźni są jedynie Orkowie Elitarni. Jaszczuroludzie jak ciency w zwarciu byli - tak i ciency pozostali. A Elita Orków - to naprawdę Elita. Gość nim padnie przyjmuje na klatę kilka błyskawic. Ciekawe czy padnie po jednym deszczu ognia czy nie. Bo nie wiem czy dociągnę manę do 300 na dwa na raz. Może mi kilka punkciaków zabraknać (przez własny błąd w rozwoju na początku) - ale najwyżej się dociągnie przedmiotami na 300.
Trollf [ ]
Yancy ->
wcale nie mialem zamiaru sie licytowac, czy lepszy miecz czy tez czary... ;-P
po prostu stwierdzilem fakt, ze najtrudniej jest na poczatku... ;-] wczoraj mialem dokonczyc 2 rozdzial ale bylo za latwo, wiec wyszlo na to, ze rozpoczalem gre od nowa :D nie ma to jak klimat I i II rozdzialu... :o
Yancy [ Senator ]
Trollf ---> A widzisz :) I tu się mamy. Właśnie o to chodzi. Jak już możesz machać bardzo silnym mieczem - to gra robi się nudnawa.
W przypadku Maga, który opiera się na czarach, taki moment następuje dopiero w piątym rozdziale. I to pod koniec - bo wcześniej nie da sie wyuczyć kręgów. Mieczem Orka Elitę musiałbym tłuc bardzo długo. A piorunem... Cóż. Jednego na raz załawiam spoko. Ale jak już wyjdzie dwóch... to jak mam szczęście jeden padnie. Cztery smocze zębacze to też na raz zbyt wiele.
A wystarczy grać spokojnie, uczyć się myśliwstwa, zręczności i nie myśleć o statsach - a można się grą cieszyć właściwie do końca. Ostatni rozdział zaś traktować jako popis i test wszystkiego czego się nauczyło. Tu - nadal mag jak rządził tak i rządzi.
Na początku bardzo się obawiałem że będzie za trudno itp. - ale jest oki. Oczywiście początek jest najlepszy. No i fajne jest to że już mam ochotę na kolejną rozgrywkę. Gothic jest pod tym względem wielki.
ElvesBrew [ Centurion ]
---->g. baba
to juz sie o nic zapytac nie wolno....aa?
renekk [ Junior ]
Witam mam problem
po uruchomieniu gry z przełacznikem x pojawia mi czarny
ekrani gdy zamkne gre dopiero pliki wskakuja mi do katalogu tylko z tym ż e wiekszosc z nich ma po 0kb. i duzo brakuje i co z tym zrobic
Trollf [ ]
:D
Trollf [ ]
renekk ->
przeczytaj wstepniak, tam jest szczegolowo opisane jak zainstalowac NK...
Pichtowy [ Konsul ]
Yancy--> Masz racje z tym że magiem się lepiej gra. Co prawda gralem tylko w podstawke ale magiem najlepiej mi smakowalo. Palem maialem 42 level (bez wiekszego kombinowania) i 200+ siły (dokładnie to nie pamietam ale sejwy gdzies lezą to moge sprawdzic) - zadnych problemów nie było, nik mi nie naskoczyl, a jak dorwalem swiete runy to w ogole bylo pozamiatane, podobnie najemniasem (poszedłem w kusze). Magiem to była zabawa, moje ulubione zaklecie to przywolywanie szkieletow, najlepiej po pare na raz, albo zamrażanie (a potem kasacja bezbronnego delikwenta).
Po grze magiem to z rozpedu przeszedlem gII jeszcze raz, a po grze palem to już po III akcie byłem tak wypalony ze polowalem tylko na jak najwieksza sile(szczaf:)) inaczej wcale by mi sie nie chcialo konczyc.
Andrew_wojownik [ Centurion ]
A gdzie można te szczawie znaleśc? Parę jest zawsze w tych samych miejscach, a reszta genegowana losowo. Zazwyczaj gdzie? Nazazie mam tylko 4. Farta mialem bo zanim do Korinis wogule doszedłem to już 2 znalazłem :D
Trollf [ ]
Andrew ->
jesli chodzi o podstawowa wersje G2 to info o roslinkach masz tutaj:
https://www.gothic.phx.pl/gothic2/infopage.php?id=29
natomiast w przypadku NK to sie wszystko pozmienialo, np. w gorniczej dolinie w ogole nie znajdzie sie ani goblinich jagod, smoczych korzeni czy szczawiu krolewskiego, zadne gobliny jagod juz tez nie maja, ani zaden ork elita nie zostawi smoczego korzenia... w NK zarowno te roslinki jak i wszelkie eliksiry dodajace do wspolczynnikow zostaly znacznie ograniczone...
Yancy [ Senator ]
Znowu uprzedzam że tekst może zawierać spoilery. Zwłaszcza niech nie czytają Ci, którzy jeszcze w G2 nie grali.
Dobiłem do końca 5 rozdziału. To znaczy mam mnóstwo stworów specjalnie zostawionych na ubicie - ale mogę też wsiadać na statek i wypłynąć. Nic już ciekawego i nowego nie znalazłem poza jedną rzeczą. Ale po kolei.
Smoki są obecnie naprawdę sporym wyzwaniem. A już zwłaszcza lodowy. Przywołane Zombie nie był w stanie wiele zdziałać. Moje czary zgoła nic. Regeneracja tego smoka jest za szybka. Załatwiłem go więc trzema ognistymi deszczami ze scrolli. Narzekaliśmy na cienkie smoki... Smoki już nie są cienkie.
Many dorobiłem się 250 bez przedmiotów. I myślę że tyle styknie. Zręczność 110 z pasem +10. A poziom ledwie 40. Myślę że na mapie zostało stworów tak na 10lev jeszcze :)
Runy szóstego poziomu kosztują po 20PN. Nie zadają więcej obrażeń niż 500pkt. Rządzą tradycyjnie. Choć jest pewien wyjątek.
Mag jako jedyny zamienia Szpon Beliara w Runę. Ostatnia runa jest 5 poziomu (jeszcz -5 pkt życia). Ale jaka! Kosztuje aż 250pkt many (na szczęście mam tyle) i zadaje 666pkt obrażeń!!!
efekt działania - kto nie chce - niech sobie nie psuje niespodzianki i nie czyta.
Po rzuceniu przywołujemy na kilka sekun czaszkę która młóci wrogów. Testowałem w górnym mieście na stojących tam dwóch rzędach Paladynów. Czacha ich zmiotła w momencie :P
Yancy [ Senator ]
Dokończyłem grę magiem. Krótko mówiąc - nie ma wątpliwości że pod koniec to nadal najsilniejsza postać w grze. Powiedziałbym że obecnie nawet jeszcze bardziej jest to widoczne. Z dobiciem do 300pkt many problemu nie było. Więcej ładować nie ma najmniejszego sensu. Dwa ogniste deszcze zmiatają absolutnie wszystko. Przeżyć może jedynie co lepszy smok. Ale ognisty deszcz i tak wymięka przy dobrze rzuconym Lamęcie Umarłych. Czar ten nie zawsze uderza tak jak nam się wydaje i to jego jedyna wada. Ale jak wyjdzie... Mój rekord to kilkunastu Orków na jeden raz. W tym było kilku Szamanów i Elit. Fakt, trzeba ich było w kupę zebrać - ale było takie mjejsce wokół zamku gdzie aż gęsto od Orków było.
Ostatni rozdział to formalność. Myślałem że dwa gady będą wielkim wyzwaniem. Nie były. Ostatni przeciwnik nie ma regeneracji - w zamian - jest odporny na Zniszczenie Ożywieńca i runy ze Szponu Beliara. Mimo to walka była wręcz banalna. Trochę zaskoczył mnie mag pilnujący wejścia. Znienacka rzucił Lamęt Umarłych :) A potem kolejne. Ale pierwszy przeżyłem - a kolejnych już mogłem uniknąć. Deszczu Ognia zaś on uniknąć nie mógł :P
Ostatni Boss ma dwie nowe odzywki. I to tyle nowinek. Cała reszta po staremu.
Po co jest Czarna Ruda w grze? Dla maga nie znalazłem jej zastosowania.
Obecnie warto się uczyć jeszcze mniejszej ilości czarów niż w G2.
lev2 - Kula Ognia 10PN
lev4 - Większa Błyskawica 5PN
lev5 - Wezwanie Demona 20PN (bez tego czaru też da się przeżyć)
lev6 - Ognisty Deszcz 20PN
lev5 - Szpon Beliara - zamienić na Lamęt Umarłych - to jest łacznie za -20pkt życia.
Leczenie śrenich i lekkich ran + strach z lev3 (to z tych przydatnych) można znaleźć. Prócz tego znaleźć można Szkielet goblina i Lodową Strzałę.
Ja nauczyłem się jeszcze światła z lev1 (1PN :)))) oraz Świętej Strzały i Tchnienia Śmierci. Ale bez tych czarów można się obejść. Poznałem je tylko dla zabawy. Zniszczenie Nieumarłych obecnie jest zupełnie nieprzydatne. Nawet Upadły Paladyn Ariol nie wytrzymał Deszczu Ognia.
Jak się już zagrało najciekawszą postacią - to teraz trzeba sobie zrobić przerwę :) Trochę czasu spędziłem w G2. Trochę luzu od kompa się przyda.
Trollf [ ]
Yancy ->
swiatlo mozna za darmo zdobyc od martwego Pala na przeleczy, szkoda wydawac nawet tego 1 PN dla takiej badziewnej runy... ;-] imho, efekt tego oswietlenia w grze jest kiepsko rozwiazany, gdyz 'lampa' znajduje sie nad glowa postaci co w przypadku widoku TPP po prostu zaslania to co znajduje sie przed postacia... znacznie lepiej by bylo gdyby to postac emanowala swiatlem... obecnie to bardziej mnie ta runa przeszkadza niz pomaga - zdecydowanie wole korzystac z pochodni...
wiedziales, ze z grzybkow i jablek mozna korzystac wielokrotnie? nie pamietam jak bylo w podstawce, ale chyba bonusy byly jednorazowe, teraz w NK KAZDE zjedzenie 50 grzybow daje +5 do many i KAZDE zjedzenie 25 jablek +1 do sily... a grzybkow jest od ch..a i troche... ;-] mysle ze razem spokojnie +20 (i wiecej) pkt do many da sie ta droga uzyskac...
no i male sprostowanie co do Constantino i eliksirow sily... nauke tych eliksirow ma zarezerwowana wylacznie dla swoich uczniow, ale tylko do rozdzialu 3, od tego momentu uczy juz wszystkich...
co do smokow to pokonalem juz 3 i sie po prostu rozczarowalem... ;-] fakt, ze ich zioniecie odbiera wiecej zycia i one same posiadaja regeneracje, ale strategia walki wrecz jest identyczna jak poprzednio z ta roznica jedynie, ze warto przed walka lyknac miksture szybkosci... najbardziej nie podoba mi sie to, ze smok sam nie atakuje :/ jesli postac stoi poza zasiegiem jego zioniecia, to gadzina stoi i nieruchomo czeka... :/ a myslalem, ze bede ganiany po calej jaskini... walczylem w ten sposob z jednym smokiem, uszkodzilem go do polowy i mialem malo zycia, wiec odbieglem kawalek poza obszar zioniecia, rzucilem na siebie kilka czarow leczacych, otworzylem plecak, zregenerowalem mane, wypilem miksture szybkosci i pobieglem na chama dobic gada.... :o hmm... imho same podrasowanie statystyk smoka prawie nic nie zmienilo w strategii walki...
Gammazoni [ Junior ]
no dobra, a skąd można za darmo zdobyć tego patcha do nocy kruka (ver.2.26)?
Trollf [ ]
Gammazoni ->
Gammazoni [ Junior ]
...a poza tym to co to za magiczne sztuczki z tym"/x"?
w start->uruchom-> no i co tu mam właśnie wpisać???
czy np.:
D:\Gothic2-Addon-Setup.exe /x C:\NOTR - uruchamia mi się zwyczajna instalacja a potem powiadomienie o zmodyfikowanym "Gothic ]["
cz może mam nagrać na twardego i wpisać:
C:\Documents And Settings\Gammazoni\Pulpit\Gothic2-Addon-Setup.exe /x C:\NOTR
Yancy [ Senator ]
Trollf ---> Skoro na tym etapie gry używasz najsilniejszych mieczy, to niby czego się spodziewasz?
Runa światła paladyna jest tak żałosna że nie warto o niej mówić ani jej nawet podnosić z zniemi. Wyglądam to jak 25W kolorowa żarówka w proównaniu do żarówki białej 150W. Dlatego o niej nie wspominam. A światła - jak najbardziej warto się uczyć. Nie wiem zresztą na co miałbym sępić te PN i na co trzymać te puste runy? Tym bardziej że mimo że miałem wszsytkiego więcej niż planowałem, prócz many bo tą zaplanowałem sobie na 300 i tyle osiągnąłem - dokładniej 301. Pkt. zostało mi bardzo dużo na koniec. Na tyle dużo że 50 wydałem w naukę czarów tylko dla zabawy - a z myślistwa poznałem wszystko. Ty za bardzo kalkulujesz - a nie na tym to polega. Ja gram by się grą cieszyć. Chce mi się mieć wezwanie Demona - to się uczę. A nie myślę kategoriami że jak się nie nauczę - to zyska o 10pkt większą zręczność (przykładowo). No i po co mi to. By skończyć grę i narzekać że jest za łatwa? Wcale nie jest za łatwa.
Tak wiem że grzybki podnoszą wiele razy manę. To wynika ze słów samego Constantina gdy zdradza nam ten "sekret". Ale zwyczajnie nauka many powyżej 300 nie ma sensu. Na 450 i tak nie dociągniesz. Zresztą po co? Zjadłem ponad 100 - potem sprzedawałem.
Mag jest zdecydowanie najprzyjemniejszą postacią w prowadzeniu. Chyba że ktoś robi z Maga Pala i nazywa go magiem ;) Stopień trudności jest umiejętnie wyważony. Nie ma miejsca na szarżowanie - bo zwyczajenie - dostęp do lepszych czarów uzyskujemy sukcesywnie w dalszych rozdziałach. Nie trafią się sytuacje że ktoś w początkowych rozdziałach jest już bogiem. Czary, o niemal boskiej mocy dotajemy w piatym rozdziale. I to jeśli grzecznie inwestowaliśmy w manę. Lament Umarłych - 250 many. Deszcz Ognia 150 - ale wypada mieć dwa bo Ork Elita nie padnie od jednego.
Trollf [ ]
Yancy -> a dlaczego mam nie uzywac najlepszych mieczy, skoro pozwalaja na to umiejetnosci mojej postaci? :o Ty przeciez tez jak zdobyles ognisty deszcz, to od tego momentu nie walczyles z orkami ognistym pociskiem z I kregu? fakt, ze w przypadku Maga oznacza to dopiero 5 rozdzial, ale czyz nie powinno byc tak zrobione rowniez z bronia? chyba nie powiesz mi, ze gdyby byla mozliwosc zdobycia i uzywania(!) ognistego deszczu przez Maga juz w 2 rozdziale to bys z niej nie skorzystal? ;-P
w podstawce wiadomo bylo, ze nikt wrecz nie bedzie tak dobrze wymiatal jak najemnik (najlepsza bron oraz +15 do sily z embarla firgasto w porownaniu do Pala, brak kar w rozwijaniu sily i umiejetnosci walki w porownaniu do Maga) - obecnie w NK mozna stworzyc postac, ktora pod koniec posiada dostep do najlepszych broni (sila 170+ / wyszkolenie w oburecznych 100%) oraz posiada mozliwosc rzucania poteznych czarow kregu 5 (np. lodowa fala), hmm...
podsumowujac: rozdzialy I i II dodatku (m.in. nowa kraina) naprawde zajebiste (ciekawie i trudniej niz w podstawce), pozniej juz coraz mniej roznic i coraz latwiej...
zreszta o to chodzi ze za duzo tez nie kalkulowalem, Ty wydawales sporo punktow na umiejetnosci nie zwiazane bezposednio z magia, a mimo to stworzyles dobrego maga, ja natomiast nie rozdrabnialem sie tylko inwestowalem punkty w waska specjalizacje (sila + obureczne), a pozniej troche w magie (czary do 3 poziomu) - zarowno moj przypadek, jak i Twoj dowodza jednego, ze PN starczy prawie na wszystko, a przeciez na samym poczatku tak rozowo to nie wygladalo... w sumie chyba pod tym wzgledem sie prawie nic nie zmienilo, z jednej strony wzrosly wymagania rozwijanych umiejetnosci, zmalaly wartosci dodawane przez miksturki, zmalala ilosc skladnikow na te mikstury, a z drugiej strony pojawily sie nowe bonusy (m.in.tablice) - to wszystko sprawia, ze poczatki sa trudne, pozniej jest juz coraz prosciej, a jesli o mnie chodzi, to ta postacia latwo jest zdecydowanie za szybko... ;-]
Yancy [ Senator ]
Trollf ---> Ja się mogę z Tobą w wielu sprawach zgodzić. Głównie w takiej - że moim zdaniem możliwość kupienia najlepszego topora już... w pierwszym rozdziale - niczemu nie służy (to tyczy się również Smoczej Zguby). Mnie w G i G2 zawsze bawiło odwiedzanie co rozdział kupców i sprawdzanie co nowego się pojawiło. A tu - lipa. Od początku mam wszystko jak na talerzu. Bolesny jest również fakt - że obecnie najsilniejszy miecz nie należy do Najemika (jest ogólnie dostępny). Bolesny jest wreszcie fakt - że postacie bardzo "pojednakowiały". Czyli stało się to co mnie drażniło w Morrku.
Ale - to że coś jest możliwe - nie znaczy że mam tego używać tylko dlatego że się da, mimo że psuje to zabawę. Np. niekończąca się stal u Benneta. To że wiem że tak jest - nie znaczy że będę w nieskończoność kuł miecze. Mimo wszystko nauczyłem się myśliwstwa i czego tylko się dało tylko dla zdobycia kasy. Bo - tak moim zdaniem jest zabawniej.
To że w Morrku dzięki alchemii da się zrobić mega miksturę - nie oznacza że takową robię. Po co niby? By sobie popsuć grę?
Nie odkryłeś Ameryki :) W Gothicu najlepsze są początki. Wręcz zwalają z Nóg. Moim zdaniem pierwsze 3 rozdziały. Ale też i one zajmują w moim przypadku 75% czasu gry.
Oblężenie zamku? W piątym rozdziale wycięcie wszystkich w pień zajęło mi tyle czasu ile zajmuje obiegnięcie zamku z miksturą szybkości z małymi przerwami na wypicie mikstur many. Było to zabawne. Nic nie zbierałem. Prócz kamiennych tabliczek.
To prawda - na początku nie wyglądało że będzie się dało tak wysoko rozwinąć postać. Zwłaszcza manę. Okazało się jednak że nauka 100pkt u nauczycieli wystarczy z naddatkiem. Całą resztę zdobyłem z tabliczek mikstur, kapliczek, grzybków itd. itp. Do czasu dobicia do tych 100pkt. Było ciężko z maną. Bo oszczędzałem wsio na koniec. A w międzyczasie wydawałem pkt. na prawo i lewo nie skupiając się wcale na manie. Ale - z perspektywy cieszę się że tak się stało. Bo status niemal boski osiągnąłem dopiero pod koniec 5 rozdziału. Tyle że tak powinno być :)
Mimo że kusi ponownie pomęczyć się magiem - następna rozrywka należy do Najemnika. Pal - może na wersję PL dopier. Ech, dawno Palem nie grałem.
Kyahn [ Kibic ]
Hehehe, a dla mnie było CIĘŻKO i już, ostatniego smoka nie pokonałbym bez czarów :)
Inna sprawa, że grałem dla zabawy i ładowałem pkty w to co nie trzeba :)))
Miałem raptem 88% w broni jednoręcznej, nie modliłem się za wiele, nie jadłem "wielokrotnie" grzybków jabłek itp itd.
Mój miecz, czyli Beliar's Claw nic,a nic nie robił ostatniemu smokowi, bo jak się okazało to
on (albo jego pan - już nie pamiętam) go stworzył.
Innos Wrath jest gówniany i tyleż samo robił smokowi, efekt nie miałem czym go lać :))))
Inna sprawa, że miałem tylko 171 siły, a grę skończyłem na 45lvl (czas gry ok 35h).
Poza tym jest jeszcze jedna rzecz, która mnie strasznie zdenerwowała.
Kumpel grał "łucznikiem" i mając ok 100 zręcznośći, 40% i łuk z obr 95 powalał orka bodajże 3-4 strzałami.
Natomiast ja miałem ponad 60% w kuszy, ponad 120 siły i kuszę z obr 150 i orka nie zabiłbym nawet 10 strzałami.
Prawie nic mu nie robiłem.
O co qrwa chodzi ???
Czyżby kusze też zależały od zręczności (tej miałem 10) ???
W każdym razie robię przerwę od GII i wracam do Fify :)))
Niestety po akcie II, czyli zwiedzeniu świata dodatku, gra przestała mi już sprawiać radość.
Ostatnie 2 akty to już raczej była katorga niż przyjemność.
Chyba przyjdzie mi poczekać na GIII.
Pozdr.
szokbar [ Pretorianin ]
czesc otoz we wstepniaku jest link do patcha zaangielszczajacego w wersji 1.0 a najnowszy to 1.05b. czy moze jest to po prostu 1.05b ale zapisiany jako 1.0??
Yancy [ Senator ]
szokobar ---> Link jest do finalnej wersji 1.0. Nie testowałem wersji 1.05b (b to może nawet oznaczenie bety). Nic się nie przejmuj. Gram drugi raz z wersją 1.0 i nie mam większych uwago do jakości zangielszczenia. Jest na dobrym poziomie.
Kyahn ---> Cóż, mnie od czwartego rozdziału też już nie grało się zbyt miło. Przemknąłem więc niczym huragan do końca. Z Magiem zresztą robi się to błyskawicznie. W szóstym rozdziale nawet nie musiałem się specjalnie posiłkować leczeniem. Okazjonalnie. Ale mogąc rzucić dwa ogniste deszcze na raz lub Lament Umarłych... któż mógł mi podskoczyć.
Zacząłem grać jeszcze raz - tym razem dołączę do Najemników. Zobaczę jak to jest.
Kuszy nie testowałem jeszcze. Ale o łukach już pisałem. Są fenomenalne. Wygląda to tak jakby za każdym strzałem zadawały obrażenie krytyczne. Jeśli inaczej będzie z kuszami - mocno się zdziwię i wkurzę - bo jasna sprawa że na kusze teraz się nastawiam. Oczywiście jeśli przeciwnik ma wysoką odporność na strzały - to i łukiem mu skoczysz.
Ostatni przciwnik - tak jak pisałem. Jest odporny na rune/miecz Szpon Beliara. Jest też odporny na Zniszczenie Ożywieńca. Ale nie jest odporny na Ognisty Deszcz :> no i nie ma regeneracji. Do tego - cóż - przyołane Demony to naprawdę solidni partnerzy w interesach.
Kyahn [ Kibic ]
Yancy ---- > Z kuszami jest coś nie tak, przynajmniej w porównaniu do łuków.
Ostatni przeciwnik MA regenerację i to zdecydowanie najwyższą ze wszystkich smoków, trzeba było go mieczem "połaskotać"
to byś się przekonał.
Kumpel właśnie skończył grę "łucznikiem" - rzeczywiście łuk jest przegięty, jedynym problemem są Trolle,
które są na niego odporne, natomiast wszystkie smoki padały jak kaczki.
Yancy [ Senator ]
Kyahn ---> He, no to faktycznie trochę śmieszna sprawa. Ja nie zauważyłem by miał regenerację. Widać nie zdążył tego zademonstrować nim zginął :P
Kusze jak wiesz zmieniły się bardzo - bo obecnie opierają się na sile. Moge tylko przypuszczać że pojawiły się jakieś bugi - sprawdzę - bo teraz będę brał kusze.
Jeden ze smoków mówi do moje Maga że aby pokonać ostaniego przeciwnika muszę posiadać zbroje wykonaną specjalnie dla mnie i taką runę. Mag żadnej zbroi nie nosi - najwyżej mowa tu o zbroi Pala. Co do runy - zakładam że mowa o Tajemnicy Biblioteki vel. Świętej strzale. Co jest obecnie totalną bzdurą. Gad jest bowiem praktycznie zupełnie odporny na obrażenia magiczne. Święta strzała nic mu nie robi. Na szczęście nie jest odporny na obrażenia od Ognia :)))
Trolle są odporne na strzały - ale za to nie mają odporności na broń sieczną.
Patrol_wcg [ Konsul ]
I stało sie :) zaczolem grać 4 raz w G ][ ... jakiś rok temu zaczołem grać Paladynem :) Przeszłęm w miesiac , zagralem jeszcze raz :) przeszłem w 2 miesiace ( wykonujac wszystkie mozliwe zadania ) po 3 miesiacach zagralem Najemnikiem :) Przeszłem po 3 tygodniach :) Wczoraj zaczołęm grać Od Początku :) Zostałem sobie Nowicjuszem :) Zdałęm prube ognia :) i JESTEM MAGIEM ( narazie 1 kręgu ) :D
Niech Beliar zpusci na was dar łaski :P
ps...
Standardowo sory za byki :P
Yancy [ Senator ]
Patrol ---> No to witamy wśród grających w Noc Kruka.
BTW, faktycznie, jeśli idzie o ilość błedów - wymiatasz :P
Trollf [ ]
Yancy -> w NK nie ma zadnego podzialu na obrazenia normalne i krytyczne jesli chodzi o bronie dystansowe... np. luki zadaja zawsze obrazenia, ktore sa suma obrazen broni i zrecznosci postaci... z tego co zaobserwowalem podobnie jest w przypadku kusz - moja postac ma ok. 160 pkt sily i smocza kusze z obrazeniami 150, aby zabic np. takiego weza blotnego potrzebuje 3 strzalow, natomiast machajac mieczem o obr. 190 (smocza zguba) potrzebuje zadac 2 ciosy... sprawdzalem rowniez kusze na smokach lecz ta droga nie bylem w stanie zabic zadnego regenerujacego sie gada z 2 powodow: kusze chyba troche wolniej strzelaja od lukow oraz nie kazdy strzal z kuszy mialem celny (tylko 40% wyszkolenia) - porownujac tak na oko, to mieczem musialem gada zdzielic ok. 7-8 razy natomiast kusza (gdyby nie bylo regeneracji) to pewnie z 20-30...
Trollf [ ]
up, bo ktos wyciagnal na wierzch poprzednia czesc...
Yancy ->
paliles moze "zielonego nowicjusza"? ;-] zajebiscie oczyszcza umysl i za pierwszego skreta jest 5 pkt expa =]
natomiast co do tej dziury przez, ktora sie spadalo i ukazywal sie napis: Stunt bonus i otrzymywalo sie +100 expa, to jesli drugi raz tam skoczylem otrzymalem znow +100 expa i napis Exploit Penalty =] za trzecim razem ponownie +100 expa i napis taki jak na poczatku, dalej nie chcialo mi sie sprawdzac, bo jest za duzo lazenia... ;-]
szokbar [ Pretorianin ]
otoz mam problem z zainstalowaniem nocy kruka wg Waszego sposobu
wpisuje w "Uruchom" następujaca komende :
"G:\Gothic2-Addon-Setup.exe /x C:\NOTR"
i normalnie wlacza mi sie instalator
moge prosic o instrukcje dla ludzi bardzo ograniczonych??
Trollf [ ]
szokobar ->
jesli wpiszesz ta komende
G:\Gothic2-Addon-Setup.exe /x C:\NOTR
to powinien wlaczyc sie instalator, ale bez zadnych przyciskow, tekstow czy czegokolwiek podobnego, tylko bedzie widac czarny ekran - w tym momencie powinny sie wypakowywac pliki na dysk do katalogu c:\notr (nie ma zadnego paska, czy czegokolwiek innego informujacego o postepie prac!) - jesli pliki sie rozpakuja, czarne okno instalatora powinno sie wylaczyc bez zadnego pytania...
szokbar [ Pretorianin ]
Tak robie i nic!! Tylko instalator Nocy Kruka włącza się!! help!! plz!!
szokbar [ Pretorianin ]
czy jest jakiś inny sposób rozpakowania tych plików?? help!! plz!!
szokbar [ Pretorianin ]
czy jest jakiś inny sposób rozpakowania tych plików?? help!! plz!!
Kyahn [ Kibic ]
szokbar ----> ehh już o tym pisałem, ale Panom odpowiedzialnym za wstępniak widać zmieniać się nie chciało. :PPP
Na płytce masz plik Gothic2-Addon-Setup.W01 (coś takiego, w każdym razie na bank to rozszerzenie). Przegrywasz go na HDD,
następnie zmieniasz rozszerzenie na *.exe i dopiero wtedy walisz X:\Gothic2-Addon-Setup.exe /x. Powinno pójść.
Trollf ------> kusze działają inaczej niż łuki. Kumpel te smoki po prostu zmiatał, nie było mowy o 20-30 strzałach bez regeneracji.
Tam ta ilość wahała się w granicy do 10 (oczywiście z regeneracją).
A poza tym jest jeszcze taki numer, że nawet jak masz 100% to i tak nie trafiasz z dużej odległości, to już nie jest to co w GI (nie wiem jak było w podstawce, bo tam nigdy nie miałem 100%).
W każdym razie w 6 rozdziale miał on np Warga na 1 strzała, przy mojej broni jednoręcznej były to aż 2-3 ciosy (zależało czy wszedł "grom" z Beliar's Claw)
Łuk jest przegięty, a kusze zjebane takie są moje odczucia i już :)))
Pozdr.
szokbar [ Pretorianin ]
DZIĘKI KYAHN!! rozpakowałem, a teraz musze jeszcze resztre zrobić. DZIĘKI KYAHN jeszcze raz!! juz niedlugo bede se gral :DD
Kyahn [ Kibic ]
szokbar ---->np, tylko się nie pomyl przy przegrywaniu plików :))))
szokbar [ Pretorianin ]
Kyahn --> dzieki ze nie przekrecasz mojego nicka :)
i tu mam problem: skopiowalem pliki i jak wlaczam gothicstarter to wyskakuje ze nie ma
" game:g2att-g2tnotr.ini " po angilesku a po niemiecku:
" game:gothicgame.ini "
help!! co zle zrobilem?? prosze o pomoc!!nie chce wszystkiego wywalac i jeszcze raz instalowac a mojego gothica ma kumpel :\\\
Kyahn [ Kibic ]
szokbar ----> nie przekręcam, bo nicki zawsze wklejam, więc siłą rzeczy ciężko mi je przekręcić :)
A co do błędu to możesz sprawdzić, patrząc na drzewko, gdzie te pliki wpakowałeś,a gdzie powinny być, ale nie wiem czy Ci to coś pomoże.
Jak nie to będziesz musiał chyba wszystko jeszcze raz od początku kłaść, ale nie martw się, mi się dopiero za drugim razem udało.
Pozdr.
szokbar [ Pretorianin ]
teraz juz dziala ale mowi aby wsadzic plytke z gra noc kruka?? co jest?? help!! tylko sie nie smiejcie bo moje ostatnie posty dotycza tylko pomocy :PPP
szokbar [ Pretorianin ]
Następnie trzeba zainstalować patcha 2.26 (zmieniamy ścieżkę na tę gdzie zainstalowaliśmy Gothica II) i podmienić pliczki na te nocd.
co to znaczy?? :p bo chyba ominolem ten punkt
ale patcha 2.26 mam zainstalwoanego
szokbar [ Pretorianin ]
teraz juz wiem!! nie mam plikow nocd!! blagam o linka bo szukalme i nic :( !!
Ths [ Konsul ]
Pamięta ktoś może odpowiedzi na te 7 pytań Quarhodrona??
Yancy [ Senator ]
Ths ---> Tak. Bo namordowałem się z tym. Pytanie jest podchwytliwe :P A właściwa odpowiedź - to - "nie mogę tewgo wiedzieć". Resztę pewnie znasz jak księgi czytałeś.
Trollf ---> No to jasno wynika z Twojego posta że wcale nie jest tak samo z łukami i kuszami. Ja ze znacznie słabszym łukiem miałem węża na trzy razy. A z mocniejszymi na raz. Przy strzale z łuku z pewnością obrażenia sumują się z bonusem od zręczności. A i to nawet nie wiem czy wystarczyłoby na wytłumaczenie wymiatania łuków.
Jako że gram teraz Najemnikiem - bardzo szybko to sprawdzę - bo... na razie strzelam z łuku.
Zielonego nowicjusza paliłem. Też się uśmiałem z bonusu +5exp. Ale tego zadania dla Fortuno nie skończyłem. Znalazłem przepis w jego skrzyni, skręciłem zioło - dałem mu bucha i co dalej? Zadanie nadal nie jest zakończone.
Nie testowałem kolejny raz skoku - choć mnie korciło :)
W grze występuje wiele dziwności. Np. Dagomir nie uczy mnie kusz - twierdząc że mam za mało zręczności. No to jak to jest. Czyżby kusze mimo wszystko nadal się na zręczności opierału? :)))) To samo gość w koszarach w Korinis. Tłumaczy zasady nauki mieczami wg. starych zasad :P Tzn. że jak rozwijasz jedną - automatycznie rozwija się i druga.
Jeden z najfajniejszych tekstów w grze jest przy queście z przyniesieniem ziela dla Ciphera. Kiedy nie miałem wymaganych 10 - gość odzywa się - "Tyle to wypalę na jeden raz".
Kyahn ---> Fakt, nie chciało mi się poprawiać sposobu instalacji we wstępniaku. W ostatnich dniach - miałem najazd pytań jak zainstalować (o dziwo nawet od ludzi spoza forum) i już nie mam nawet siły patrzeć na posty tego tematu dotyczące. Następnym razem postaram się to uaktualnić. Chyba że ktoś inny zrobi to wcześniej.
Ths [ Konsul ]
Yancy--->a czy mógłbyś podać odpowiedzi na pozostałe bo mało uważnie czytałem te księgi
Yancy [ Senator ]
Ths ---> Paiętam historię, ale nie wiem czy dokładnie pamiętam pytania (tzn. - mam zapisane ale nie wiem czy w kolejności).
Tylko Guardians od Death mógł go obudzić, bronić ludzi miała kasta Warriors Caste, Rozkazy gość przyjmował od Priest Cate (bo sam do niej należał), przyczyną całego zła była Warriors Caste, głos w radzie pięciu należał do Scholars Caste, leczeniem zajmowali się Healers. I wreszcie to niesczęsne ostanie pytanie z zalaniem portalu. Odpowiadasz - nie ma pojęcia a nie Healers.
Może będzie dobrze. Nie wiem czy dobrze to pamiętam i czy dobrze zapisałem.
szokbar [ Pretorianin ]
Ponawiam moje pytanie:
Skąd wziąć te pliki "nocd" (szukalem i nic) i jakie to są pliki, gdzie trzeba je wkleić??
Błagam o szybką odpowiedź!!
Yancy [ Senator ]
szokobar ---> Z oczywistych wzgledow nie licz na odpowiedz na forum. A tak wogole, to sprawdzales moze poczte? :P
Trollf [ ]
Yancy -> wg mnie jest tak samo i z lukami i z kuszami... mysle, ze kolega Kyahna troche to ubarwil, a Kyahn jeszcze troche to podkolorowal.. ;-]
testowalem luki i kusze na przedostatnim smoku...
sila 170+ / kusze ~ 45% / bron: smocza kusza z obrazeniami 180
efekt: spokojnie moglem smoka zalatwic bez straty zycia :o aby gadzina zeszla smiertelnie potrzebowalem oddac srednio 20 strzalow z czego przynajmniej 5 zawsze bylo chybionych...
natomiast w przypadku lukow:
zrecznosc ok.100 / luki ~40% / luk jesionowy z obrazeniami 80
efekt: zabicie smoka jest niemozliwe ;-P dlatego, ze czesc strzalow chybiala, a pozostale zadawaly mu po prostu smieszne obrazenia, ktore w wyniku regeneracji smoka zaraz sie uzdrawialy... w ciagu ok. 2 minut strzelania nie udalo mi sie zmniejszyc zycia smoka nawet o marne 5% ;-P
testowalem rowniez podobna kombinacje na poszukiwaczach i tam wystarcza 3 strzaly z kuszy, a w przypadku luku musialem ich oddac znacznie wiecej (logiczne to, bo przeciez mialem luk zadajacy mniej obrazen i znacznie mniej zrecznosci niz sily...)
co do zadania z 'zielonym nowicjuszem' to pozniej trzeba znalezc Miguela (ten bandyta, ktory zbiera ziola na malej wysepce zaraz za wejsciem do obozu bandytow) i wyciagnac od niego przepis na pewna miksture, ktora nalezy przyrzadzic na stole alchemicznym i zaniesc ja Fortuno... sek w tym, ze wypicie tej mikstury daje wiecej expa (~1200) niz oddanie jej Fortuno ;-] a od goscia nie dowiemy sie wlasciwie pozniej nic az tak ciekawego...
Kyahn [ Kibic ]
Trollf -------> a dupa tam :P
Kolega nic nie ubarwił, bo gra obok mnie - mieszkam w akademiku, więc sam widziałem co i jak.
Na bieżąco mogłem więc porównać. Głównie porównywałem na orkach.
Zrobiłem test - miałem wyższy lvl i suma dmg od mojej kuszy i siły była większa niż dmg jego łuku + jego zręczność.
W % byliśmy mniej więcej na tym samy lvl +/- 10% (ale ten sam poziom).
Nie było bata, żebym ustrzelił orka, w kilku strzałach, podczas gdy on robił to bodajże w 3-4.
Może tak jak pisałem dmg od kuszy zależy od zręczności.
Z tego co wiem to Ty postać rozwijasz kompleksowo, ja natomiast miałem 10 zręczności,
natomiast kumpel 10 siły. Może ta zręczność ma jednak znaczenie w kuszach, w przeciwieństwie do łuków, gdzie siła nie jest potrzebna.
Pozdr.
Kyahn [ Kibic ]
Trollf ----> a zresztą jak mi nie wierzysz to daj mi maila.
Jak nie chcesz publicznie to na gg, albo podeślij go na mojego maila.
Mam save'a z początku 6 rozdziału, gdzie używam kuszy 180 dmg, czyli mam ponad 150 siły i 10 zręczności,
i strzały naprawdę nic nie robią orkom, właśnie przed chwilą sam sprawdzałem.
Mogę Ci go podesłać.
Pozdr.
Ths [ Konsul ]
Yancy--->dzięki bardzo zadziałało
Trollf [ ]
Kyahn -> wierze... postanowilem zbadac blizej cala sprawe i przeprowadzilem testy, rysunek powinien wszystko wyjasnic... ;-] jednym slowem: walek i to niezly... ;-P
Kyahn [ Kibic ]
Wniosek z tego taki, że kusz w ogóle nie opłaca się rozwijać.
Chyba zabrakłoby PN, żeby grać kusznikiem z prawdziwego zdarzenia.
Szkoda, że tak to skopali.
Yancy [ Senator ]
Trollf ---> Mnie się już nie spodobało coś z tym że Dagomir nadal pytał mnie o zręczność... Innymi słowy - kusze są potraktowane na łapu capu. Ale - mój najemnik będzie miał rozwiniętą zręczność w stopniu podobnym do maga. Jako że nie wyobrażam sobie gry bez okradania ludzi. A kuszy i tak będę używał - łuki już odegrały poprzednio swoją rolę. Jak dotąd - ze względu na szybkość - kusze wymiękają. A dziwna sprawa ze zręcznością - dobija je.
Niestety - nowości potraktowane są po macoszemu. Nie tylko gość w koszarach opowiada pierdoły o nauce broni. Jeszcze większe bzdury opowiada Cord :))))))) Mówi coś - co już nie ma miejsca :( Czy nikt tego nie testował?
Skoro tu na forum grupa ludzi po 1, 2 rozgrywkach wyłapała całą masę bugów - to co robią beta testerzy?
renekk [ Junior ]
Czy mógłby mi ktoś podać odpowiedz na pytania Quarhodrona bez tego nie dostane sie do Ravena tylko ze gram w wersje niemiecka z góry dziekuje
Ths [ Konsul ]
Troszkę wyżej Yancy o tym pisał
Nazgrel [ Jedi ]
Witam szanownych bywalców tego wątku :)
Mam pytanko- z tego co wyczytałem to gracie sobie w Noc Kruka- czyżby w Niemiecką wersje? Czy może jakieś patche polonizujące instalowaliście? :]
Kumavan [ child of KoRn ]
To ja też zadam podobne pytanie... co i gdzie kupić / ściągnąć (ściągnąć w sensie ze strony twórców gry) do oryginalnej polskiej podstawki, żeby w końcu pograć w NK. Bo nie ma co liczyć na polską wersję chyba. Pograłbym chętnie z wielkiego sentymentu do gothica. Thx
Trollf [ ]
Nazgrel, Kumavan ->
przeczytajcie wstepniak, tam macie przeciez wszystko punkt po punkcie opisane co i jak... :o
przygodahor [ Junior ]
Cze jestem nowym użytkownikiem .
interesuje sie gothikiem i wszytkim z tym związanym.
myślę ze się od was wszystkiego dowiem ponieważ czytałem wasze posty i są bardzo interesujące
jestem dobrze obeznany w gothicu I i II.
Jak chcecie to pytajcie, myśle że wam odpowiem na wiele pytań.
Troche sobie pogadamy.
szokbar [ Pretorianin ]
mam pytanko:
czy z kamiennychj tablic mozna nauczyc sie tylko broni jedno i dwurecznych??
bo ja znalazlem jakas i nie wiem czy warto ja oddac
przygodahor [ Junior ]
niwiem nie grałem jeszcze w noc kruka tylko w I i II
dopiero będe zaczynał w to grać
może yancy ci odpowie albo kyahn
Patrol_wcg [ Konsul ]
Mam taki mały problem ;] Jestem w 5 akcie mam wejsc do tego cholernego tajnego pomieszczenia z lzami inosa i chyba jakas zbroja tam byla... z tego co pamietam jak gralem paladynem .... podchodze do stolu runicnego .... mam wode i rune i zamiast kamiania teleportacyjjnego to tworzy mi sie swiety pocisk... o co w tym chodzi ? ;]
szokbar [ Pretorianin ]
Patrol_wcg ------------> jak mniemam grasz obecnie magiem wiec zamiast zbroi bedziesz mial rune :)
Yancy [ Senator ]
Z kamiennych tablic można się nauczyć każdej rzeczy. Tj. Łuków, Kusz, Siły, Zręczności, Many, Życia, Broni 1 i 2 ręcznych. Aby tego dokonać trzeba znać języki (są trzypoziomy zaawansowania tak jak stopień mocy tablic). Języków uczy jeden z magów wody i taki eremita w świecie dodatku. Pod żadnym pozorem nie warto się tablic pozbywać. Chyba że chodzi o stare tablice - te skupuje Saturas.
przygodahor [ Junior ]
znacie jakąś stronke z której można scągnąć gothica po niemiecku
Pytam z ciekawości bo juz mam prawie załatwioną.
Patrol_wcg [ Konsul ]
szokbar --> a no racja :P i znowu skaczylem G2 :P zajelo mi to tym razem az 3 dni ;] ehh.... ja chce noc kruka.... ale nie mam z kad... ehhhhhhh :( <chlip>
Yancy --> No ja wiem :P
Patrol_wcg [ Konsul ]
Własnie dostałem kopie bezpieczenstwa G2 the night of the raven :) zaraz zaczne instalacje :) trzymajcie kciuki :)
przygodahor [ Junior ]
co to za kopia bezpieczeństwa????????
Patrol_wcg [ Konsul ]
moja kopia :P
Ps... Gra działa wspaniale... ruszyła za 1 razem ale mam problem z zainstalowaniem zangielszczenia
wyskakuje mi jakis blad ze brakuje mi jakiegos pliku
wie ktos o co chodzi ?
Patrol_wcg [ Konsul ]
Coś takiego mi wyskakuje
" Fehler beim Ausfuhren von:
"W:\Gry\Gothic II\System\Gothic2.exe"
-Game:g2att-g2tnotr.ini
Nie można odnależć określonego pliku. "
Ths [ Konsul ]
Zangielszczenie standardowo instaluje się w Gothic2 a gra w Gothic II. Sprobuj zmienić zmienic katalog Gothic II na Gothic2 i powinno być wszystko dobrze
Obestyjka [ Pretorianin ]
chłopaki! kurcze ale jestem do tyłu z grą... jak zwykle okazuje sie, ze najciekawiej jest jak sie pozbędzie faceta:) mam 2h na 3dni na granie. a ze uwielbiam grać to jest sytuacja max wyjątkowa.
możecie mi podrzucic jak zdobyć szpon beliara?
Trollf [ ]
Obestyjka -> musisz po prostu wykonywac zadania zwiazane z obozem bandytow i to wlasciwie wszystko... gdyz szpon zdobywa sie pod koniec glownego watku dodatku...
Yancy [ Senator ]
Obestyjka ---> Szpon Beliara zdobywasz zawsze po ukonczeniu Nocy Kruka. A co z nim zrobisz to wwoja sprawa. Grając magiem - miecz zmieni się w runę jeśli zdecydujesz się zatrzymać.
Yancy [ Senator ]
Link do kolejnej części wątku