GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Gothic2 & Noc Kruka (cz. 80)

07.11.2004
14:34
smile
[1]

Yancy [ Senator ]

Gothic2 & Noc Kruka (cz. 80)

Ukazala sie kolejna czesc wspanialej gry, jaka jest Gothic 2. Tutaj rozmawiamy o swoich rozterkach zwiazanych z gra, jak i problemach, napotkanych podczas podrózy po Korinis i Górniczej Dolinie. Doliny nie oslania juz bezpieczna bariera. Grasuja w niej Orkowie a nawet... mityczne Smoki. Musimy sprostac wielu wyzwaniom by pokonac wyslannika boga Beliara, który stoi za cala intryga. To nasze przeznaczenie i jedyny sposób na przywrócenie spokoju i równowagi w krainie Myrtany!

========================================================================

PORADY FORUMOWICZÓW

Informuje wszystkich o zmianie dotyczacej wstepniaka! Jak widac - zostal on skrócony. Ale bez obaw. Dzieki uprzejmosci SilentOtto, mozna go w kazdej chwili przeczytac online, badz zrzucic sobie na dysk w postaci archiwum rar. Wielkie dzieki za pomoc w tej sprawie!!!
Cóz, wstepniak rozrósl sie do ogromnych rozmiarów i wszyscy stali bywalcy jednoglosnie podjeli decyzje o takiej reorganizacji.

Gra doczekała się oficjalnego dodatku "NOC KRUKA". Jednak został on wydany jedynie w języku niemieckim. Losy polskiej wersji językowej - pozostają nieznane. Polski wydawca po kilkukrotnym przekładaniu terminu wydania - przesunął go obecnie na czas nieokreślony. Chętni do zagrania w Noc Kruka muszą się więc zadowolić wersją niemiecką dodatku lub zainstalować nieoficjalny patch zangielszczający. Być może fani spróbują kiedyś sił z polską łatką na jego bazie...


Poradnik instalacji niemieckiej Nocy Kruka by Yancy z przypisami by Gordek

No to teraz jak to wygląda skrótowo i co będzie potrzebne.
1. Gothic2 (ja miałem oryginał w polskiej wersji językowej),
2. Płytka z Nocą Kruka w wersji niemieckiej (zapewne będzie to kopia zapasowa),
3. Patch w najnowszej wersji do niemieckiej Nocy Kruka (obecnie 2.26)
4. Najnowsza wersja nieoficjalnego zangielszczenia (aktualnie 1.05b przyp. Gordek).
5. Będą jeszcze potrzebne przydatne pliczki "nocd" dla Nocy Kruka.

G2 należy zainstalować w sposób zwyczajny :) Następnie płytkę z Nocą Kruka ręcznie rozpakować uruchamiając instalator dodatku przez: -->menu start-->uruchom-->plik instalatora z przełącznikiem /x np. Jeśli CD-ROM mamy jako D:\ --> wpisujemy "D:\Gothic2-Addon-Setup.exe /x C:\NOTR". Spowoduje, to rozpakowanie wszystkich plików z płyty do katalogu C:\NOTR. Następnie dobrze jest zaopatrzyć się w jakiegoś managera plików (Total Commander itp.) i wydrukowac sobie drzewko katalogów https://gordek.w.interia.pl/list.txt (jeśli szkoda Nam papieru wystarczy je mieć cały czas otwarte). Korzystając z powyższej listy kopiujemy pliki do podanych katalogów. Jeśli nie ma danego katalogu, to trzeba go stworzyć. Jeśli jakiegoś pliku z listy nie ma w katalogu C:\NOTR pomijamy go. Wydaje się że to strasznie trudna robota. Ale tak nie jest. Wystarczy trochę uwagi i jakieś 15minut wolnego czasu. To najtrudniejszy etap, teraz już z górki.

Następnie trzeba zainstalować patcha 2.26 (zmieniamy ścieżkę na tę gdzie zainstalowaliśmy Gothica II) i podmienić pliczki na te nocd.
Teraz już tylko instalacja zangielszczenia. Trzeba dokłanie wskazać katalog. Domyślnie jest Gothic2 - a polska wersja instaluje się w katalogu Gothic II.

Na pulpicie pojawia się ikonka Gothic Starter. To ikonka pozwalająca uruchomić grę ze zangielszczeniem (lub z niemieckim tekstem). Startujemy i ma chodzić! Jeżeli gra nie startuje, cóż... Oznacza to że źle rozpakowaliśmy pliki. Jeśli działa - warto sprawdzić czy: na szczycie wieży Xardasa pojawiła się kapliczka Beliara, czy w wieży są nowe przedmioty, czy Xardas ma nowe opcje dialogowe, po drodze do miasta napotkamy nowych NPC-ów, w drodze do latarni są nowe stwory - dziki. To pomoże ustalić poprawność rozpakowania.

LINKI DO WSTEPNIAKA PONIŻEJ


https://www.frontline.neostrada.pl/gothic.html <--- Wersja online
www.frontline.neostrada.pl/gothic.rar <--- W postaci archiwum rar
========================================================================

Linki do stron zwiazanych z Gothic'iem 2:
https://gamesweb.com/pc/tipps_tricks/gothic2/ <--- Mapy do Gothica 2 i wiele ciekawych rzeczy zwiazanych z gra GERMAN
https://www.strefa.gamepress.pl/ <--- Ciekawa stronka o grach cRPG, jest nawet solucja do Nocy Kruka
https://gothic2.binio.com <--- Porady i mapki POLSKA
https://www.gothic2.glt.pl/ <--- Duzo info o G1 i G2 mapki, solucje, cheaty, itp.
https://www.realmsoftorment.net/gothic2/G2aTT-G2TNoTR_v1.0.exe <--- Nieoficjalny patch zangielszczający Noc Kruka
========================================================================

Minimalne Wymagania sprzetowe: PIII 700 Mhz, 256 MB Ram, akcelerator 3D 32 MB
========================================================================

Link do poprzedniej czesci:

07.11.2004
14:38
[2]

Yancy [ Senator ]

Chwilowo zmieniłem wstępniak. Zapewne jego ostateczna wersja będzie troszkę inna następnym razem. Póki co dodałem poradnik instalacji dodatku by było wiadomo co i jak bez zbędnych pytań.

07.11.2004
14:39
[3]

thunderbolt [ Konsul ]


pierwszy chyba :)

07.11.2004
14:40
smile
[4]

thunderbolt [ Konsul ]


kurcze spuznilem sie :(

07.11.2004
15:00
[5]

Yancy [ Senator ]

Gordek ---> Tak wygląda mój Nowicjusz. Omówię go krótko ze wspomnieniem błędów, które popełniłem przez nieuwagę.

Założenie - nie jest to czysty Mag biegający z kosturem dwuręcznym opartym na magi (screen w poprzednim wątku). Mój Mag aby odkryć wszystkie przyjemności płynące z gry jest bardziej uniwersalny. Będę posługiwał się bronią jednoręczną opartą na zręczności i posiłkował się łukiem dla oszczędności buteleczek z maną. PRZED wstąpieniem do klasztoru rozwijam broń jednoręczną na 29% + 5% czyli płacąć punkt za punkt rozwijam do 34%. Dokładnie tak samo postępuję w przypadku łuków i zręczności. Następnie gość przed koszarami uczy mnie 2% w broni jednoręcznej za free. Ja niestety o tym zapomniałem i nauczyłem się tych 2% wcześniej :)))) Cóż mój błąd. Taki sam błąd popełniłem ze zręcznością. Rozwinąłem ją na na 30 - bo nie wiedziałem że od 31 kosztuje to już 1pkt za 2PN - nie zauważyłem tego, a potem było za późno. Moje gapiostwo.

Można oczywiście rozwinąć bronie dwuręczne na 34% i walić do klasztoru. Tam kostur oparty na magii i to tyle.
Z innych rzeczy - wszystko co ze złodziejstwem związane rozwinąć warto, kowalstwo na 1 poziom, myślistwo bo jest tanie a uprzyjemnia grę. Potem oczywiście alchemię tak by nauczyć się mikstury dodającej manę na stałe. No i mana, mana, mana.

Raziel ---> Ja to robiłem tak. Rozpakowywałem pliki kończąc na /x rozpakowuje wtedy pliki pojedyńczo. Znajdowałem dany plik na liście i wrzuacałem do katalogu. Te których nie było - zakładałem. Nie zwracaj uwagi na wszelkie katalogi backup i save. Ech... czasu nie ma - bo zrobiłbym skrypta...

07.11.2004
15:02
[6]

Yancy [ Senator ]

Zapomniałem screena...

07.11.2004
16:13
[7]

Trollf [ ]

Yancy -> pokaz gest zlodziejski Rengaru, a nauczy Cie 1 pkt zrecznosci, malo ale zawsze cos... (to tak jakbys i o tym zapomnial ;])
moim zdaniem wszelkie bonusy do sily, dexa, broni itp. sa na poczatku 'nieoplacalne' i warto je zdobyc dopiero rozwijajac umiejetnosci powyzej 34, a jeszcze lepiej wstrzymac sie z tym do 64 pkt w danej umiejetnosci...

no i jak chcesz dobry luk, to udaj sie do obozu Dextera i wejdz na sam szczyt jednej z wiez, parametrow nie pamietam, ale na pierwszy rzut oka ten luk robi swietne wrazenie, gdyz wyglada troszke nietypowo w porownaniu do innych lukow - strzaly, ktore sie tam znajduja zreszta tez... :>

07.11.2004
16:55
smile
[8]

Raziel [ Action Boy ]

no wszystko wydaje sie dzialac sprawnie:) juz spotkalem pare nowych postaci m. in. łucznik calvarez przed bandytami oraz pirat greg przed wejsciem do miasta. Fajnie to wygląda ogolnie, a polączenie polsko-niemiecko-angielskie przyprawia o wybuchy śmiechu:D Nasz glowny bohater to teraz poliglota:D

07.11.2004
17:10
[9]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> Heh, a widził Ty wymagania lepszych łuków? Np. Łuk Łowcy Smoków 160/160. Takich rzeczy nigdy mój mag nie użyje.
Oczywiście - pamiętałem o +1 od Rangaru. Ale rozwój zręczności zwaliłem zupełnie. Zwyczajnie na początku nie miałem bladego pojęcia jaki jest koszt. Nauczyłem się do 30 łącznie z +1 od Rangaru i dopiero wtedy zauważyłem że zręczność kosztuje mnie już teraz 2PN za 1pkt cechy. Ale było już za późno. Nie miałem żadnych zapisów. Od 60 (właściwie od 64) zręczność kosztuje juz 4PN za 1pkt...

Nie byłem jeszcze u Dextera. Teraz Dexter i jego bandyci są rozmieszczeni po całym Korinis. Jak wiesz - dodano to co pierwotnie z G2 wycięto. A po złączeniu... No... poezja. Teraz to się gra :)

Na przykład. Pod mostem w drodze do Karczmy pod Martwą Harpią (w okolicy jaskini ze skrzynią z runą) - było piękne pobojowisko. Teraz siedzi tam gość i mówi co się stało. Jak to napadli go bandyci i zrzucili wóz z mostu. Oczwyiście - bandyci na moście są :)
Miał być tresowany Ognik. No i jest :) Vateras daje nam amulet, który wzywa Ognika. Może on poszukiwać różnych rzeczy.

Ja Cię Trollf namawiam do grania w dodatek jaki jest. Nie wiadomo czy CDP wyda go wogóle. Jak wyda - zawsze mozesz zagrać jeszcze raz wówczas.

07.11.2004
17:32
[10]

Trollf [ ]

Yancy -> nie musisz mnie do niczego namawiac, bo ja juz od jakiegos czasu gram w dodatek ;-] mialem nawet postac na 8 poziomie, ale rozpoczalem gre ponownie (obecnie 5 poziom) gdyz tez wpadlem w kilka 'pulapek' podczas jej rozwiajania ;-]

z ciekawszych rzeczy, to moge napisac, ze jak dostalem sie do miasta od strony morza i pozniej zakradlem sie do magazynu za sklepem Matteo, to zwedzilem ze skrzyn wszelkie mozliwe wdzinaka jakie posiadaja mieszkancy Khorinis... jak zalozylem jedno z nich, to pozniej aby wejsc do miasta nie musialem dawac lapowki, listu Canthara, czy skorzystac ze stroju farmeskiego Akila, tylko straznik mruknal pod nosem, ze wygladam na takiego co pewnie duzo kasy ma i mnie wpuscil... :D

07.11.2004
17:43
[11]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> A to dobre :)) Wiesz, no mnie o te marne parę punkciaków nie chce się wracać do początku. Z grubsza mam postać jaką chciałem. Tyle że z tą nauką broni to nie jest tak jak ktoś pisał. Niezależnie od obozu obowiązują te same zasady. Ergo - mogłem być w klasztrze już dawno. Ale też nic się z tego powodu nie stało. Zagra się przecież jeszcze najmniej raz :> Będzie czas na poprawki :> Może już w polską wersję :P (w wydanie tej ostatniej coraz mniej wierzę).

07.11.2004
20:29
[12]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Nie rozumiem czegoś w Waszym rozumowaniu. Dlaczego uczyć się broni jednoręcznych do 34%? Czy powyżej 30 nie płacimy 2 PN za 1 punkt umiejętności? Podobnie nie kapuje jak to jest ze zręcznością. W umiejętnościach takich jak siła, zręczność itp. chyba nie było ograniczeń, że do 30 wydajemy 1PN za PU, a powyżej 30 już tak. Chyba, że wstąpiło się do jakiegoś obozu. Czy teraz coś zmienili? Dodatkowo chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób można zostać magiem wody? Czy na początku muszę wstępować do magów ognia?

07.11.2004
21:16
[13]

Obestyjka [ Pretorianin ]

jak sie zostanie magiem ognia to spoko można też zostać magiem wody. vatras o tym mówi.
mag wody to jakby dodatek do podstawowej gildii.

uważam, ze polskiej wersji nie wydadzą, ponieważ do tej pory tego nie zrobili, a programy komputerowe szybko tracą na wartości/świeżości. po prostu uznali, ze robienie wersji polskiej, wydawanie tego jest w polsce nie opłacane.

07.11.2004
21:20
[14]

Obestyjka [ Pretorianin ]

też musiałam zacząć nową postać, przez pewne błędy.

wybieram sie aktualnie z bartokiem do lasu i jestem w szoku. on nie radzi sobie zupełnie z wilkami, ubicie wiecej niż 3 dla niego jest nie do zrobienia. czyżby aż tak podrasowali bestyjki.

niesamowite wrażenie robi "opiekuńczość" npców. vatras i lares dokładnie tłumaczą i prawie prowadzą krok po kroku przez pierwszy rozdział.

07.11.2004
22:27
[15]

FockeWulf [ Chor��y ]

Gordek-> nie zostaniesz magiem wody, bo nie ma takiej gildii. Gildie pozostaly takie same jak w G2 (najemnicy, straznicy nowicjusze). Natomiast wszystkie postaci przystapia do kregu magow wody, aby wykonywac zadania na nowej lokacji.
Prawdopodobnie magowie wody beda mogli nauczac nowych czarow, nie wiem na pewno, bo gram najemnikiem.

07.11.2004
22:43
[16]

ElvesBrew [ Centurion ]

ludzie pomozta:)

mam nastepujacy problem z noca kruka ( ten sam problem wystepuje w podst. wersji gothica)...gra nie odpala na catalystach wyzszych niz 3.8...wywala komunikat ze nie moze utworzyc srodowiska 3D iplepleple zmieni karte graficzna ( radeon 8500)...jest to z pewnoscia wina sterownikow...problem dotyczy nei tylko mnie bo jest ta kwestia opisana na forum jowood ale nikt nie zaproponowal sensownego rozwiazania a ludzi z tym problemem jest sporo...ten radeon to z pewnoscia ostatnia karta ATI jaka kupilem mimo ze jakosc obrazu jest naprawde dobra

07.11.2004
23:11
[17]

Raziel [ Action Boy ]

fockewulf --> no co ty za glupoty opowiadasz:) przecież mozna sie dołączyc do Magow Wody, Bandytów i Piratow.

07.11.2004
23:20
[18]

Yancy [ Senator ]

Gordek ---> Tzn. czego nie rozumiesz? :) Właśnie o to chodzi - od 30pkt nauka kosztuje 2PN za 1pkt cechy. Ale jak rozwiniesz do 29 to masz aktywną opcję 5PN za 5pkt cechy. Wybierasz płacisz 5PN i masz 34pkt cechy - proste.

Kurcze - ale dowalili teraz. Kula ognia z drugiego kręgu kosztuje aż 10PN. Nie chcę wiedzieć jak inne czary. Ale jak patrzę na cenę alchemii, nauki języka, many i fakt że buteleczka z eliksirem many to tylko 5pkt... No nie poszaleję. Zaczynam się zastanawiać czy dobrze zrobiłem nie zostając czystym magiem. Stare przyzwyczajenia się ciągle nie sprawdzają.

Na którym poziomie kończy się przeciętnie grę z dodatkiem?

Zawaliłem jeszcze jedną rzecz. Wspomniałem Lordowi Andre gdzie jest gildia złodziei. Kazał mi się nią zająć. Więc myślałem że to nic takiego- nie zabiję ich i już. A tu schodzę oddać Cassie kielichy i... gildia wybita. Dupa straszna. Andre powiedział że wysłał na dół ludzi. Tego się nie spodziewałem. Jeśli są jakieś nowe zadania dla złodziei - to właśnie poszły w piach :(

Ech - preferujący miecze i siłę mają teraz łatwiej niż inni. Mam ochotę aż zacząć jeszcze raz, ale lepiej się wstrzymam - bo pewno jeszcze odkryję nie jedną nowinkę stawiającą grę na głowie. Cóż. Tą rozgrywkę potraktuję jako testową. Szkoda tylko ze nie gram jako najemnik. Na nim najbardziej bezproblemowo można testować. Dla Maga błędy mogą się okazać bardzo bolesne.

07.11.2004
23:23
[19]

Trollf [ ]

Yancy -> nie tylko bronie sie wyrownaly, dex i sila tez tyle samo punktow zjadaja niezaleznie od czlonkostwa postacia w gildiach...

Gordek -> najpierw szkolisz sie do 29% w danej umiejetnosci po normalnej cenie (1PN za 1pkt umiejetnosci), a pozniej znow jednorazowo uczysz sie kolejnych 5%, ktore wtedy sa liczone po jednostkowej cenie - masz wtedy 34% za 24PN (bo 10% masz od samego poczatku), gdybys najpierw nauczyl sie 30%, to pozniej za te 4% bys zaplacil podwojnie (wydal razem 28PN), a w tym przypadku oszczedzasz po prostu 4PN... identyczna sytuacja jest ze szkoleniem do 64% zamiast 60% (najpierw 59% i pozniej jednorazowo 5%)...

w NK zmienili zdobywanie punktow umiejetnosci (sila, zrecznosc i wszystkie bronie) - wszystkie zdobywa sie identycznie i niezaleznie od postaci...
do 34% (lub 34pkt w przypadku sily lub zrecznosci) wydajemy 1PN za 1%/1pkt, do 64% wydajemy 2PN za 1%/1pkt, a powyzej az 4PN za 1%/1pkt, przy czym nie ma juz zaleznosci miedzy bronia jedno i dwureczna oraz lukami a kuszami - mozemy wyuczyc sie lukow na maksa, a kusze pozostana nadal na tych 10%...


Obestyjka -> Bartok nie radzi sobie z wilkami, gdyz jest ich duzo (chyba 6 jesli dobrze pamietam) i co chwile otrzymuje obrazenia... natomiast pozniej z cieniostworem i orkiem poradzil sobie u mnie wysmienicie... ogolnie co do przeciwnikow to troszke ich podrasowali (zwierzaki maja wieksze odpornosci) a bandyci o wiele lepsza bron niz poprzednio - ostatnio walczylem na 8 poziomie z mniejszym szkieletem i wydaje mi sie, ze poprawili rowniez zachowanie przeciwnikow w walce, ten maly skurczybyk robil niezle zwody mieczem i musialem troszke nameczyc by go pokonac, a zwykle szkielety sa jeszcze dla mojej postaci po prostu zabojcze... (ale za to trolle w ogole sie nie zmienily i mozna je pokonac tak latwo jak dawniej :>)


Co do Magow Wody, to wlasciwie nie sa to tylko magowie ale 'stowarzyszenie' noszace nazwe Kregu Wody, do ktorego to nalezy oprocz Vatrasa takze kilka innych osob nie bedacych magami (np. Lares, najemnik Cord itp.) i mozna do nich dolaczyc nawet nie bedac w zadnej gildii...

08.11.2004
01:06
[20]

Kyahn [ Kibic ]

Trollf---> zależność między jedno i dwuręcznymi broniami jest. Ja mam 75% jednoręcznej (książki i tablice) i 30% dwu,
a żadnej z "dróg rozwoju" w tej umiejętności nie korzystałem.

Świetną sprawę właśnie odkryłem i walczę sobie mieczykiem Beliar's Claw (musiałem zaprzedać duszę Beliarowi ^^).
Pozdr.

08.11.2004
11:01
[21]

Obestyjka [ Pretorianin ]

yancy--->co do gildi złodzieji, to co zrobiłeś to ja sie na tym poślizgnęlam grając pierwszy raz w g2. to sie chyba nazywa "jeden z 2 pozostałych sposób".to tak jak z MIką (tym strażnikiem przed wschodnią bramą.) jak mu powiesz, ze farma akila jest zaatakowane, to ich wyrżnie, razem z farmerami za ciebie i wtedy nie ma punktów. (po drodze są , za strażników nie ma).

do ogółu---> rozmawiałam z kumplem informatykiem.powiedział ze jeśli jest nie zgodność wersji to wystarczy zmienic ustawienia w rejestrze. nie miałam tego kolegi pod ręką, wiec nie udało mi sie go użyć do przestawienia tego ;)

nie zauważyłam żebyście mówili o bonusie darona. jest tak oczywisty?

08.11.2004
11:06
[22]

Obestyjka [ Pretorianin ]

cd. o daronie wspomniałam odnosnie wypowiedzi yancego - sprawozdania ze stosowania LP(PN) i wszelkich bonusów, mówiło wszytskich ale do tego sie nie ustosunkował.

08.11.2004
17:06
[23]

Yancy [ Senator ]

Obestyjka ---> Jeśli mówisz o datkach dla Darona, za które coś się dostaje, to jest to takie oczywiste. Jak wszystko co nie jest nowe i nie pojawiło się dopiero w Nocy Kruka. Wałkowaliśmy tu każdy prawie szczegół - prócz kilku myków, o których rozmawiało się tylko poza forum :P

Po prostu. Daron i Kapliczki na końcu!!! I to po wstąpieniu do wybranego obozy. Bo wcześniej dają zbyt ogólne bonusy.

Kaahn ---> Walnij screena z tym mieczem. Gram magie więc mi on byłby i tak po nic - ale na przyszłość można zobaczyć.

Ktoś chciał odemnie by mu przesłać pliczki nocd! Odebrałem maila w pracy tuż przed wyjściem. Więc mogę jutro dać linka, lub niech ta osoba odezwie się jeszcze raz. Nie siedziałem na necie ani dziś - ani pewno jutro, więc jestem ogólnie niedostępny w ciągu dnia. Dopiero wieczorem.

Ech, przenoszenie się na inny system po kilku latach bez reinstalki, ze wszystkimi drobiazgami... Więcej roboty niż się spodziewałem. A jeszcze w międzyczasie normalnie trzeba pracować.

Przy okazji. Musiałem postawić dwa systemy, MS_DOS6.22 i Win2000. Gdzie jest coś w rodzaju autoexeca przy takiej kombinacji. Bo po instalce Win2000 oczywiście już autoexeca i config.sysa nie ma tu gdzie zwyczajowo winny być. Tak to jest jak człowiekowi trzeba czystego DOS-a :( Póki było Win98 to był luz... Zachciało mi się dwóch procesorów (wolałbym jeden a dobry - ale co zrobić...)

08.11.2004
17:25
[24]

Kyahn [ Kibic ]

Yancy---> proszę bardzo oto on. Wiesz ten miecz jest po wykonaniu jednego z głównych questów, więc i tak będziesz mógł go używać, lub też zrobić z nim co innego, ale przecież nie będę spoilerował.
Pozdr.

08.11.2004
17:36
[25]

Yancy [ Senator ]

Kyahn ---> No, niczego sobie, co utwierdza mnie tylko w przekonaniu by traktować pierwszą rozgrywkę tylko jako test...

08.11.2004
18:19
[26]

FockeWulf [ Chor��y ]

Raziel-->czytaj dobrze, Magiem Wody nie zostaniesz, ale zostaniesz przyjety do kregu Magow Wody, dostajesz pierscionek, zbroje i zostajesz ich pomagierem. Tzn. ze nie mozna zalozyc niebieskiej sukienki i uczyc sie kregow jak u Magow Ognia, chyba, ze w twojej grze jest inaczej... ;)

08.11.2004
19:00
[27]

Obestyjka [ Pretorianin ]

yancy---> dałam daronowi 20x50 sztuk złota i dostałam przynajmniej 17-18 bonusów + 5 życie. a jestem na 5 levelu. to pomaga na początku. a co takiego daje później. co da nowicjuszowi, bo magowi, to wiem ze nic nie da:)

08.11.2004
19:36
[28]

Yancy [ Senator ]

Obestyjka ---> A tak dokładnie to nie pamiętam. Pamiętam za to że dawał nawet PN.

Dokonałem małego oszustwa :) Tzn. Sprowadziłem z konsoli do gildii złodziei całą martwą trójkę. Qesty i tak poszły w piach - ale głupio było kiedy tak strasznie tam świeciło pustkami. Zysków nie mam z tego żadnych poza estetycznymi :P Mam nadzieję że coś się nie popieprzy z tego powodu. Niby to czit - ale taki, z którego nie ma żadnych zysków, więc...

A tu nasz stary znajomy wyczekiwany od czasu notki przy lodowym smoku. Jeśli myślicie że było to powitanie starych przyjaciół - to jesteście w błędzie. Saturas nazwał mnie sukinsynem i wypomniał co zmalowałem z rudą w Nowym Obozie :))
BTW, jak ktoś nie wie - Saturas jest w wykopaliskach pod piramidą.

08.11.2004
20:18
[29]

Trollf [ ]

Yancy -> nie spoileruj! :D

hmm... zastanawia mnie to, ze chyba dodatek spowodowal 'niedzialanie' niektorych skrotow... :o na kilkadziesiat prob, ani razu nie udalo mi sie przeskoczyc niskich murow w okolicach wschodniej bramy Khorinis... natomiast do klasztoru mozna wejsc w 1 rozdziale nie bedac nowicjuszem, tak latwo jak poprzednio, ale z niego wyjsc (wskoczyc na dach, z ktorejs z kolumn) juz raczej chyba sie nie da - kilkadziesiat prob zakonczylo sie niepowodzeniem - a dodam, ze te dwie rzeczy w podstawowej wersji gry mozna bylo zrobic bez wiekszych problemow...

08.11.2004
20:18
[30]

Raziel [ Action Boy ]

fockewulf --> w takim razie screenshoty kłamią, a na gamespocie zamieszczają fotomontaże? (czy to nie jest strój bandyty?, nie mowie o czlowieku na pierwszym planie)

08.11.2004
20:23
smile
[31]

Raziel [ Action Boy ]

prosilbym aby ktos podeslał mi na maila pliczek "mss32.dll" z folderu system w gothicu. Przy uruchamianiu mam jakies bledy, tzn gra dziala w 100% i nic sie nie stanie jak bedzie tak jak bedzie bo ten dll odpowiada za dźwiek MILES ktory mam wylączony, aczkolwiek wolalbym zeby dalo sie włączac gre bez komunikatow:)

moj mail jak juz podawalem [email protected], za podeslanie z gory wielkie thx

08.11.2004
20:27
[32]

Kyahn [ Kibic ]

Raziel ----> to jest zbroja bandytów, można do nich dołączyć, tak samo jest z piratami (ale to jest trochę na innych zasadach jak podstawowe 3 obozy). Do Magów Wody się nie da dołączyć, tzn że nie możesz w profesji mieć wpisane Mag Wody, tak samo nie możesz mieć tam wpisane Bandyta, czy też Pirat. Możesz jedynie należeć do kręgu Magów Wody i tyle.

08.11.2004
21:18
[33]

bartkm [ Junior ]

Trollf --> Skróty do miasta nie działają już niestety :( tu sie zgodze, ale do klasztoru dostać się i wydostać nie ma problemu!!
Przecież zawsze mozesz po wejściu do klasztoru kupić sobie kulcz :))) i wyjść przez drzwi

08.11.2004
21:27
[34]

Yancy [ Senator ]

Języków uczyć się warto :) W samym Korinis znalazłem kilkanaście tablic. I to nawet już były i te z III poziomu. A wcale jakoś specjalnie nie szukałem. Język znam tylko na 1 poziomie (ach ten ciągły deficyt punktów nauki :(((( ) - ale można powiedzieć - że obecnie te tablice to niemal mus by podśrubować umiejętności.

Faktem jest że Mag musi Daronowi dawać datki przed wstąpieniem do klasztoru Shaolin. To oczywiście słuszna uwaga. Ja obecnie niemal nic mu nie dałem. Szkoda mi było kasy - bo teraz to jego bonusy są bardzo marne. Trochę dodatkowych pkt. życia na początku jest jak znalazł jasne.

08.11.2004
21:52
[35]

Trollf [ ]

bartkm -> masz na mysli ten klucz dostepny u Goraka? hmn... You make my day! :D thanks, bo myslalem, ze do czego innego on jest... :>


Yancy -> tablic jest tyle, ze dodaja one w sumie minimum 20 pkt do wszystkiego (bronie, sila, dex i mana), a w kilku przypadkach nawet troche wiecej (np. mana)...
jesli sie uda to zrobie maga z oburecznymi min. na 90%, sila 160, czarami leczacymi i zamrazajacymi... :D

08.11.2004
22:33
[36]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> Nie wiem czy Ci się uda. Coś wątpie. No i pytanie po co? Przeciez jak chcesz tak grać to bierz Pala - albo nawet Łowcę ze scrollami. Ty to zawsze musisz kombinować :> Tylko że w tym wypadku robi się z Maga Paladyn.

Stworki są teraz cholernie podrasowane (na początku tego może nie widać), a Szata Arcymaga w porównaniu ze zbrojami Pala i Łowcy - wypada dość mizernie. Mam nadzieję że choć do tych 300pkt many dociągnę. Ideałem byłoby 450 - ale obawiam się że na taki wynik trzeba poświęcić zbyt wiele innych rzeczy. Więc - nie warto. Butla z esencją życia to obecnie 20pkt, ale za to Esencja duch - tylko 5 :( No i trochę trzeba punkciaków na naukę poświęcić też trzeba.

09.11.2004
00:00
[37]

Obestyjka [ Pretorianin ]

teraz mag jest wygodniejszy.
jest więcej broni na zręczność, wiec co 10 punktów zręcznosci, moge sobie już bron wymieniać. i jeszcze łuki... szkoda, ze już nie kusze :(
ten efekt jest śmieszny, zamiast many podrasowuje sobie zręcznosc... wiec bronie jednoreczne, łuki, zamki.... a za chwile sie z tego robi klasyczny mag:)

co jest z tymi czarami. narazie rzucałam zwoje (ognista strzała)kilka razy i na stonce (kurcze juz zapomniałam polską nazwe) na field runer - zrobiło to minimalne wrażenie - jak kula ognia na czarnym trolu.
źle trafiłam? za daleko? czy teraz magia jest taka słaba?!

09.11.2004
09:55
[38]

Yancy [ Senator ]

Obestyjka ---> Po prostu ognista strzała taka cienka jest. Pocieszę Cię, że Kula Ognia już jest całkiem niezła. 15 many 75 obrażeń. Dla porównania - strzała 5 many 25 obrażeń.

Z Magiem mam to samo. Póki co many nie rozwijałem praktycznie wcale (6pkt) a mam 13 poziom. Oby się to nie zemściło...

09.11.2004
12:46
[39]

Trollf [ ]

Yancy ->
Palem nie bede gral bo nie lubie ;-P jakos od strony fabularnej nie pasuje mi to kablowanie na wszystkich i wszystko dookola... :o jakos nigdy w zadnym crpg nie gralem Palem, oprocz pierwszego przejscia Gothic2... zreszta to bylo dawno i nieprawda ;-P Lowca ze scrollami tez odpada, gdyz papierkow jest strasznie ograniczona ilosc...

nie patrze na podzial, ktory wyznaczaja gildie, lecz chodzi mi o stworzenie postaci, ktora: dobrze walczy dobrymi dwurecznymi bronmi oraz potrafi sie leczyc w najbardziej ekonomiczny sposob* oraz ulatwia sobie walke z trudnymi przeciwnikami poprzez ich zamrozenie...

* dla przykladu: najprostsza buteleczka przywracajaca zycie odnawia je o 50pkt, natomiast z 1 najprostszej buteleczki many (50pkt) w polaczeniu z najmniejsza runa leczenia, mozemy odnowic zycie az o 1000 punktow! (5x10x200)

czy sie to uda? mysle, ze tak, gdyz:
obecnie postac ma 11 poziom, 34 pkt sily, i 55% w oburecznych... za 2 poziomy bedzie miala 64% w oburecznych, pozniej potrzebuje nauczyc sie tylko czytania tablic (3 poziomy) oraz eliksirow sily (2 poziomy) - wtedy 64% wyuczone + 20% z tablic +5% z ksiegi od Lutero +2% od Pala w klasztorze i mamy 91% w oburecznych, calkiem przyzwoity wynik...
sily docelowo potrzebuje 160, niby duzo, ale przeciez nie trzeba sie tyle uczyc, patrzac od konca:
+20 pkt z tablic, wiec musze juz podciagnac sile 'tylko' do 140...
jesli w grze znajde/zrobie przynajmniej 10 mikstur podbijajacych sile to mam nastepne +30 pkt, wtedy nauczyc sie sily wystarczy juz do 110 (jesli mikstur bedzie wiecej to tym lepiej)
kapliczki, gulasz tekli, piwo coragona, grzybki itp to nastepne ok. +10 pkt do sily
amulet, pas i pierscienie to ok. +20 do sily, no i nie zapominajmy o Embarla Firgasto ze smoczych jaj dodajacej +15 do najwyzszego wspolczynnika (tu sila) - po podsumowaniu wychodzi, ze wystarczy sily podbic w zaokragleniu do ok.64 pkt, czyli obecnie to ok. 6 poziomow (z 34pkt).
aby osiagnac to wszystko postac moja potrzebuje zdobyc przynajmniej 24 poziom... :o
reszta PN z dalszych poziomow idzie na mane, nauke kregow magii i 2 run zamrazajacych (rune leczaca mam za friko na przeleczy), a to co zostanie to dalej na sile i/lub nauke kusz ew. inne kaprysy i zachcianki... ;-P
nadal myslisz, ze sie nie uda? ;-]

09.11.2004
13:23
[40]

FockeWulf [ Chor��y ]

ehhh Raziel, chyba sie nie rozumiemy. W odpowiedzi na post Gordka napisalem, ze nie mozna zostac Magiem Wody. I to jest prawda. Zostaje sie tylko przyjetym do kregu Magow Wody, a jest to formacja poboczna, nie glowna gildia, podobnie jak Piraci i Bandyci. Nie pisalem, ze NIE ZOSTAJE sie Bandyta i Piratem, fabula wymusza przylaczenie, sam nosilem takie zbroje, jak na twoim screenie. Konczac ten bezsensowny dyskurs zycze wszystkim dobrej zabawy w NK.

09.11.2004
13:58
[41]

Kyahn [ Kibic ]

Trollf ----> jak ty szukasz tych tablic, że masz +20 z każdej dziedziny, ja jak mam 10 to się cieszę ???

09.11.2004
14:12
smile
[42]

gris [ Generaďż˝ ]

Jesli macie cierpliwosc jeszcze to odpowiedzcie mi na pytanie :)

Patch zaingielszczajacy...
W waszym poradniku pisze iz potrzebny 1.05b a we wstepniaku link do 1.0, mozna podac link dotego nowszego i lepszego ?

09.11.2004
15:20
smile
[43]

gris [ Generaďż˝ ]

I jeszcze jedno...

NP. z Gothica 2 jest folder System. Tam tez podmieniac pliki z wypakowanego ? Chodzi mi o to czy wszystko trzeba podmieniac co moge...?

09.11.2004
17:03
[44]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> No bardzo ładnie to wygląda jak tak opowiadasz - ale nadal jestem sceptyczny i nadal uważam nie ma sensu grać magiem tylko dla runy leczącej rany. Skoro planujesz walczyć w zwarciu - niby w jakim celu wybierasz postać z najsłabszą zbroją w całej grze (tym razem różnice są duże 150/150 bronie i strzały pala i łowcy do 100/100 Maga - chyba że w Nocy Kruka są inne zbroje, o których jeszcze nie wiem).

Siła 160 - a czemu akurat 160? Już na wstępie jest topór Berserkera 170 siły - jeszcze lepszy :> Tak, wiem - zaraz powiesz że nie lubisz toporów ;)
Noszenie amuletu siły? Cóż. Wygodne to nie jest. Zdarza mi się używać amuletu przywołującego Błędnego Ognika - bo jest on nawet przydatny. Po drugie, nosi się Oko Inosa, mag dostaje jeszcze inny miły amulet... Takie zmienianie co trochę to...

Kapliczki Ci siły nie dodadzą. Grając Magiem o ile pamiętam najczęściej dawały bonusy do many. Tu akurat może mnie pamięć zawodzić - bo teraz ich jeszcze nie używałem. Co byś nie zrobił - Magiem będziesz żadnym. Jeśli gra kończy się obecnie w okolicach 50lev - to na te zachcianki raczej się nie nastawiaj :P Koszty czarów też wzrosły.

Prawda jesct taka - weź sobie najemnika - MARVIN MODE - insert ch i wykup sobie u gościa krąg magii i runę sam znajdziesz.

BTW - do światobliwego Maga jeszcze mniej pasuje wkręcanie wszystkich naookoło i włamywanie się do skrzynek. Ale... Przecież nasza postać nie zostaje Magiem czy Palem z przekonania - ale dlatego że nie ma innego sposobu by załatwić przy okazji własne sprawy. Ja tak zawsze to traktowałem.

09.11.2004
17:19
[45]

hazard [ Pretorianin ]

Gdzie znaleźć golema, co go musze zabić żeby zostać magiem

09.11.2004
19:10
[46]

Yancy [ Senator ]

hazard ---> Jak biegniesz ścieżką próby ognia nie można go minąć. Od karczmy biegnij drogą w stronę spalonego domostwa (obok siedzi kusznik Dagomir - nie sposób nie trafić). Po drodze spotkasz innego nowicjusza, który dokładnie mówi gdzie jest golem. A jak nie możesz traficz - biegnij tą ścieżką z włączonym łukiem. Namierzy Ci na 100% magicznego golema. Jest po prawej stronie. Tak jak mówi Nowicujsz - jak zobaczysz wiszący most - znaczy że jesteś za daleko :P

09.11.2004
20:48
[47]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Ja jednak rezygnuję na razie z gry w Noc Kruka. Poczekam albo na polską wersję, albo na więcej RAMu :) To będzie i tak mniej więcej ten sam termin. Z chęcią jednak poczytam Wasze nowinki :)

09.11.2004
21:22
[48]

Trollf [ ]

Kyahn -> a jaka umiejetnosc Cie interesuje? tak czy inaczej w grze jest tyle tablic, ze wszystkie cechy mozna przynajmniej o 20 pkt podpakowac... jeli o mnie chodzi, to dany obszar przeszukuje przynajmniej 2 razy (raz zeby zabic przeciwnikow i zgarnac wiekszosc lupow, a za drugim razem spokojnie i pedantycznie zbierajac roslinki i inne pozostale smieci... ;-])


Yancy ->
"Skoro planujesz walczyć w zwarciu - niby w jakim celu wybierasz postać z najsłabszą zbroją w całej grze"
a co to ma do rzeczy? ;-] prawdziwa walka polega na tym, zeby sie nie dac trafic... ;-] nie wiem ile Ty spedziles czasu na walce bronmi oburecznymi w G2, ale ja uwielbiam walczyc wrecz w tej grze... do tej pory pokonalem juz polowe najemnikow i w wiekszosci przypadkow podczas potyczek ciosy przeciwnika podczas jednej walki dosiegaly mnie tylko 1-2 razy, a czesc walk byla bez uszczerbku na zdrowiu, gdyz po prostu wszystkie ciosy blokowalem... jesli chodzi o szkielety i orkow, to tez spokojnie mozna je w ten sposob pokonac, ale jeszcze moja postac macha za wolno bronia, by blokowac ich ciosy, za kilka poziomow powinno juz byc ok.
a jesli chodzi o zwierzyne to z duza iloscia przeciwnikow tez mozna sobie poradzic robiac uniki lub trzymac zwierzaki na dystans (od tego jest wlasnie bron obureczna, ktora ma znacznie wiekszy zasieg niz bron jednoreczna), a do pozostalych przypadkow (czyt. zebacze i inne talatajstwa) ma zastosowanie bryla lodu (zzera ona co prawda 40 many, ale moja postac docelowo bedzie miala ok. +50 pkt many, a bryle bede stosowal okazyjnie), natomiast co do lodowej fali zabierajacej 120 many to fakt, moze nie uda mi sie jej zdobyc, ale sadze, ze nie bedzie mi potrzebna...

"Siła 160 - a czemu akurat 160?"
jak to dlaczego?! - Smocza Zguba czeka, wzywa mnie z daleka! =] wiem, ze toporek berserka zadaje wieksze obrazenia, ale tylko o 10 punktow, no i przeciez sam stwierdziles, ze nie lubie toporow... =] no i w ostatecznosci pozostaje szpon Beliara, ktory nie ma wymagan co do sily ;-] (heh, sluga Innosa zaprzedajacy dusze Beliarowi, ciekawe... =])

co do kapliczek, to myslalem, ze dodaja one glownie do cechy majacej najwyzsza wartosc, jesli jest inaczej, to te kilka punktow w sumie to i tak niewielka strata, prawda?

"Co byś nie zrobił - Magiem będziesz żadnym."
heh, alez ja nie chce byc typowym magiem ;-P jesli chodzi o mnie to Pal nie pasuje mi kompletnie ideologicznie, Najemcem wystarczajaco duzo gralem w podstawce i brakowalo mi zawsze czarow leczacych, gdyz sa o wiele wygodniejsze i ekonomiczniejsze w uzyciu (rune mozna podpiac pod klawisz szybkiego wyboru, a z flaszkami zycia tego nie zrobisz)
zreszta obecnie w NK jak sie wyrownaly sposoby rozwijania umiejetnosci niezaleznie od gildii, to nie ma to takiego znaczenia jak wczesniej - obecnie najemnik, mag czy pal wydadza dokladnie tyle samo PN na nauke danej umiejetnosci...

"Prawda jesct taka - weź sobie najemnika - MARVIN MODE - insert ch i wykup sobie u gościa krąg magii i runę sam znajdziesz."
NO FOOKIN CHEATS, MAN!

co do BTW, to moja postac ma jedynie skradanie i otwieranie zamkow, ktore pozwolilo jej obrobic prawie cale Khorinis, ale przeciez nie jest jeszcze zwiazana z zadna gildia, wiec narazie nie ma tutaj mowy o przekretach swietobliwego maga, jeszcze ma czas by sie nawrocic... ;-]

09.11.2004
21:50
[49]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> Cóż mam powiedzieć. Przecież przekonywał Cię nie będę :) Oby Ci starczyło pkt na to wszystko co planujesz. Mam 16 poziom i widzę że krucho może być. Manę rozwinąć obecnie do wysokiego poziomu jest pioruńsko trudno. Delikatnie mówiąc. Powiedziałbym że w tym przypadku twórcy trochę przecholowali. Mała szansa by udało Ci się lodową falę rzucić. Tyle Ci powiem. Patrząc na to co proponujesz z rozwojem - wyjście ponad 100pkt many - będzie trudne. Czyli innymi słowy zamykasz sobie drogę do lepszych czarów - ale i tak pewnie nie strczyłoby Ci punkciaków by je nawet wykupić - cp dopiero rzucać :P

Co więcej mogę powiedzieć. Pierwszy raz grając w G2 wchodząc do Górniczej Doliny poszedłem skrótem. Zwyczajnie - obecnie Orkowie byli dla mnie zbyt ciężcy. Blokowanie? A pewnie. Ale jak walczysz z dwoma Orkami na raz - to wiele to nie daje. Zresztą stwory są bardziej podrasowane i to nie tylko siłowo. Stać i wywabiać pojedyńczo Orków - nie bardzo mi się chce. Zwłąszcza że mały błąd krytyk i mnie nie ma.

Najemnik z mieczem dwuręcznym to chyba moja ulubiona postać. Ale właśnie - najemnik z ogromnym dwuręcznym mieczyskiem najlepszym w grze. Nie dość że dużo lepszy niż Smocza Zguba - to jeszcze ma 10% bonusu do broni dwuręcznych obecnie. Następna moja rozgrywka to Najemnik. Pala sobie zostawię na polską wersje - czyli może nigdy nim nie zagram :)))

Kapiliczki dają początkowo ogólne bonusy. A to siła +1 a to życie a to zręczność. Ale jak wstąpisz do Klasztoru - głównie manę. I to tylko +1. Jeszcze dokładnie nie testowałem. Kiedyś rozkładaliśmy kapliczki na czynniki pierwsze.

Smoczą Zgubę juz sprzedałem. Jaskinię oczyściłem czarami. Animuję maga i nie mam sentymentów by toczyć ze szkieletami duele 1:1. Siła maga w czarach. Jak będę Najemnikiem to się z nimi pomęczę.

Buteleczki można używać z klawisza - trzeba po prostu dopisać odpowiednią liniję do pliku ini. Było o tym na wątku mówione. Fakt że dawno... Ale może nie wiesz.

O broniach z dodatku - wiele nie wiem, tak naprawdę to mało widziałem bo przez portal nie przeszedłem i nieprędko to nastąpi. Tak jak mówię - rozgrywkę magiem traktuję tylko jako wstęp i sprawdzenie. Prawdziwe emocję zostawiam sobie na Najemnika.

A na koniec - sympatyczny łuk - kolejna nowość w świecie G2

P.S. Wierzę Ci Trollf że osiągniesz co planujesz z postacią (o ile będzie to możliwe - 500PN - to naprawdę tyle co nic obecnie). Pamiętam Twoje podejrzane eksperymenta z Morrka ;) i nasze dyskusje na temat różnych dziwności jakie można było zrobić.

09.11.2004
22:20
[50]

Kyahn [ Kibic ]

Trollf-----> interesuje mnie broń jednoręczna i siła, nic poza tym. W sumie jak się tak zastanowić to gram dość szybko, bo chciałem
zobaczyć co tam w dodatku nowego, mam dopiero 28 lvl a już jestem w akcie 3 z wielką częścią zadań niezrobionych.
Po prostu mi się nie chciało i nie wiem czy się zachce.

Ja gram palem, broń jednoręczna, z czarów chcę się tylko leczyć, 0 strzelania, 0 zręczności.
Z resztą jak dla mnie nie ma różnicy między paladynem i najemnikiem, bo ani tu ani tu nie używam magii, drogę rozwoju mam taką samą.
Nienawidzę magii nie tylko w Gothicu, po prostu jakoś tak mam :)))
Broni dwuręcznej też nie lubię, jak dla mnie jest za wolna.

P.S. Ciężko wywabiać teraz orki, przeważnie brałem ich po 2óch na siebie (z dwoma elitarnymi niestety nie dawałem rady),
ale teren w okół zamku oczyściłem.

09.11.2004
23:13
[51]

Yancy [ Senator ]

Kyahn ---> He, he - też nie lubiłem broni dwuręcznych. Ale zmieniłem zdanie :) Co do broni zasięgowych - no nie wiem jak kusze (pewnie tak samo) ale łuki teraz naprawdę są świetne. Znaczna poprawa tak na oko w stosunku do tego co było.
Mój Paladyn też zawsze walczył mieczem jednoręcznym i magią. Uczyłem się alchemii i pakowałem wsio w magię. Gra taką postacią była łatwa. Ale i tak łatwiej i przyjemniej grało się strasznie napakowanym w siłę Łowcą Smoków. Z bronią dwuręczną i siłą rozwiniętą do niebotycznych rozmiarów - ork Elita był na raz. Teraz nie wiem czy byłoby to wykonalne.

Również przyspieszyłem rozgrywkę. Za dużo zmian o których nie wiedziałem - i postać daleka jest od ideału. Ale zaczynał od nowa nie będę przecież - bo warto sprawdzić wszystkie trzy postacie i tak.

Najbardziej szkoda że mana teraz tyle aż kosztuje. Już od 30 pkt 2PN za pkt. Potem jest jeszcze fatalniej. A potem - już całkiem tragicznie - bo koszt stale rośnie :(
Do 300 by rozwinąć to trzeba się bardzo starać i to pd początku.

09.11.2004
23:49
[52]

Kyahn [ Kibic ]

Yancy--->ale dla mnie Orc Elite może być i na 3 strzały, ja nie lubię broni dwuręcznych (mam tak po Gothicu I), broni dystansowych też nie lubię, bo zabijanie z czegoś takiego nie sprawia mi przyjemności. Pewnie dziwny jestem, ale co tam :)

10.11.2004
08:52
[53]

Yancy [ Senator ]

Kyahn ---> Dziwny - nie dziwny, ja tam Cię trochę rozumiem. Ale brzmi to nieco zabawnie :>

Natomiast sprawa z maną wyglada niebyt przyjemnie. Nie wiem ile jest teraz max nauki u nauczycieli - ale nie ma to znaczenia. Bo 54pkt to max co warto się uczyć. Potem za dużo to kosztuje. Czy nie jest to więc lekką przesadą?
Szacuję że ucząc się wszystkiego co chcę osiągnę to w okolicach 43lev. Przy czym manę u nauczycieli ledwie na 64pkt! A końcowy jej poziom to będzie ledwie 150pkt w porywach z przedmiotami 200pkt.

10.11.2004
09:46
[54]

Trollf [ ]

Yancy -> jak dla mnie to sie za bardzo rozdrabniales na pocztaku ;-] w podstawce to nie mialo znaczenia, ale juz w NK praktycznie od samego startu trzeba sie zdecydowac na 1-2 konkretne umiejetnosci i tylko je rozwijac... jesli bym mial zrobic czystego maga w NK to na pewno bym nie ladowal PN w zrecznosc, sile czy tez jakies bronie, no i nie bral bym kradziezy ;-P wtedy wszystko ladowal bym w mane, nauke jezykow, kregow i run oraz alchemie (miksturki many)... dodatkowo nie chce Cie martwic ;-] ale wyczytalem gdzies, ze w kazdym rozdziale mozesz sie nauczyc tylko jednego kregu magii... :o (oby to byla nieprawda... ;>)

10.11.2004
10:48
[55]

endzi [ Pretorianin ]

Yancy, dzieki za rady z czitami - poskutkowało - dostałem się do Xardasa - później widziałem się z szamanem ogrów i dostałem sie do wolnej kopalnii. Tutaj oczywiscie cienie atakuja mnie, ale problem zaczyna sie nizej... wybijałem ich, ale nagle Ian stanął jak słup i nie reaguje na nic, w międzyczasie robiły mi sie errory w grze i przeinstalowałem ją, a Iana juz zostawiłem.
jednak moje pytania to - który z tych ogrów to ten od Ulu-mulu ? Czy to jeden z tych ptrzy kołowrotach ? jak mam zabic Asghana - straznika przy bramie do pełzaczy (których oczywiście juz nie ma) ? Facet nie reaguje na żadna moja broń, skutecznie mnie ubijając... łuk, kusza, broń jednoręczna, dwuręczna, czary ognia - nic. prosze znów o poradę.

10.11.2004
11:10
[56]

blood_x [ Skinhead oi! ]

Mam pytanie Gothica 2 bede przechodzil juz parwie po raz 2 a teraz dostalem Noc kruka. Jesli zechce byc Najemnikiem na co na poczatku zbierac punkty ?? Kolejne pytanie jak zroznicowaly sie bronie "Orkowe" ? Czy dalej potrzebuja duzo sily a same malo odbieraja zycia czy moze cos sie zmienilo ?

10.11.2004
11:45
[57]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> Też tak myślałem - ale do momentu aż zobaczyłem ile potem kosztuje mana u nauczycieli :))) Guzik by mi dało jechanie w samą manę. W momencie jak 10pkt. many kosztuje 40PN (a potem może i więcej jeszcze dalej - nie wiem) jej rozwijanie u nauczycieli nic nie daję. Ergo - straciłem na wpakowaniu w co innego, jakieś 20pkt many. Czyli tyle co nic. Nie dawać w zręczność w złodziejstwo? A to niby czemu. Mam robić load save przed każdą skrzynką? Na złodziejstwie obecnie zarabia się maaaasę pkt doświadczenia no i tylko tak można zdobyć klucze. Ale bym oszczędził na tym. Nie myśl kategoriami początkowego rozwoju tylko tego co się dzieje dalej po 2x poziomie kiedy rozwój cech u nauczieli traci sens (cechy powyżej 64).
Bez łuków i mieczy - ciężko byłoby mi sobie poradzić. A tym samym bez zręczności, na których się to opiera. To nie jest Gothic jakiego pamiętasz. Mag musi się posiłkować bronią. Na jednego orka Wojownika trzeba kilka kul ognia nie będę się godzinę mordował z 5 okrami. To ma być przyjemność - nie mordęga. Po co marnować kulę ognia na 3 wilki skoro obecnie to trzy strzały z łuku i nawet nie dobiegną (miecze w porównaniu z bronią zasięgową rozczarowują, wygląda to tak jakby każdy strzał z łuku dawał automatycznie krytyka - oczywiście uwzględniając odporności danego stworka na daną broń - szkielet to dwie kule ognia a z łuku trzeba by się napykać zdrowo).

10.11.2004
12:24
[58]

Obestyjka [ Pretorianin ]

sorki mam zaćmienie - gdzie jest ta runa lecząca?
czy to przy tym paladynie jak sie idzie od przejścia przez przełęcz w dół, z zębaczem?

trollf---> z tego co pamietam to piwo coragona i grzybki to dają bonusy many.


10.11.2004
12:26
[59]

Yancy [ Senator ]

blood-x ---> Wszystkie bronie są baaaardzo mocno podpakowane. Orkowe również. Jeśli chcesz grać najemnikiem, masz bardzo prostą ścieżkę rozwoju. Inwstuj w siłę. Najwierw 29 + 5 czyli do 34. W kanałach pod miastem jest amulet +10 siła a w górniczej dolinie kupisz pas +10 siła. Następnie siłę będziesz rozwiłjał znowu do 59 + 5 czyli do 64. Dalej to już jak uważasz. Buteleczki, alchemia, kamienne tablice... Buteleczka to teraz +3.

W drugiej kolejności rozwjasz w międzyczasie bronie dwuręczne i kusze też do 64. Najlepszy miecz Najemnika daje bonus +10 do broni, trochę z tablic też dostaniesz - będzie dobrze :)

10.11.2004
12:29
[60]

Yancy [ Senator ]

Piwo daje bonus +2 do życia +1 mana. Kapliczki magowi też dają zazwyczaj + mana. Trollf trocę się zapędził :)

Sam już nie pamiętam gdzie była runa. Ani nie zwróciłem uwagi skad się wzięła w ekwipunku.

10.11.2004
12:31
[61]

Obestyjka [ Pretorianin ]

kurcze. czy wiecie gdzie są te części ornamantu, od portalu magów wody.
zrozumiałam tyle: dostałam mapę, na której są zaznaczone miejsca, gzdie leżą pozostałe 3 częśći ornamentu, gdy je znajde otworze tunel.

10.11.2004
12:36
[62]

endzi [ Pretorianin ]

Bardzo proszę o pomoc, bo wyczuwam, że mój post zagubi się niedostrzezony:

Yancy, dzieki za rady z czitami - poskutkowało - dostałem się do Xardasa - później widziałem się z szamanem ogrów i dostałem sie do wolnej kopalnii. Tutaj oczywiscie cienie atakuja mnie, ale problem zaczyna sie nizej... wybijałem ich, ale nagle Ian stanął jak słup i nie reaguje na nic, w międzyczasie robiły mi sie errory w grze i przeinstalowałem ją, a Iana juz zostawiłem.
jednak moje pytania to - który z tych ogrów to ten od Ulu-mulu ? Czy to jeden z tych ptrzy kołowrotach ? jak mam zabic Asghana - straznika przy bramie do pełzaczy (których oczywiście juz nie ma) ? Facet nie reaguje na żadna moja broń, skutecznie mnie ubijając... łuk, kusza, broń jednoręczna, dwuręczna, czary ognia - nic. prosze znów o poradę.

10.11.2004
13:21
[63]

Yancy [ Senator ]

endzi ---> Ja po prostu słabo pamiętam Gothic. W G1 niestety lubiły wypaść błędy różnego rodzaju i to znacznie częściej niż w G2.
Mogę jedynie polecić którąś stronę ze wstępniaka.

10.11.2004
15:53
[64]

Trollf [ ]

Yancy, Obestyjka -> napisalem grzybki, a myslalem o 'japkach' ;-] co do piwa to fakt, zapedzilem sie... ale coz, jak widac to wszyscy sa dodatkiem skolowani, bo wiele rzeczy wywrocil on po prostu do gory nogami... ;-]

Yancy -> wczesniej nie doczytalem:
"Ale w&#322;a&#347;nie - najemnik z ogromnym dwur&#281;cznym mieczyskiem najlepszym w grze. Nie do&#347;&#263; &#380;e du&#380;o lepszy ni&#380; Smocza Zguba - to jeszcze ma 10% bonusu do broni dwur&#281;cznych obecnie."
hmm... czy duzo lepszy to raczej polemizowal bym =] tak bylo w podstawce, w NK najlepsza bron pod wzgledm obrazen to obureczny topor berserkera (200), nastepnie wlasnie smocza zguba (190) a dopiero pozniej najlepszy miecz najemnika (180) - porownujac te 2 ostanie, to maja one identyczne wymagania co do sily (160), miecz najemnika dodaje 10% do oburecznych, ale zguba 10 obrazen wiecej, wiec jesli masz rozwinieta umiejetnosc wakli oburecznymi na 100% to lepsza imho jest zguba... :o

10.11.2004
16:59
[65]

Obestyjka [ Pretorianin ]

czy ktoś mi napisze gdzie dokłądnie są te kawałki ornamanetu/amuletu do portalu?!

10.11.2004
17:24
[66]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> Nie ma sensu się licytować co lepsze. W istocie - nie wiem czy nie ma lepszej broni w dodatku, bo go jeszcze nie skończyłem. To co ma przy sobie itemfeller to są wyłącznie rzeczy z podstawki.

10.11.2004
17:45
[67]

Yancy [ Senator ]

No bo jeśli o fajny wygląd broni chodzi...

10.11.2004
19:48
[68]

Kyahn [ Kibic ]

Yancy ---> czy to czasem nie jest Beliar's Claw w wersji dwuręcznej ???
Możesz podać jego parametry.
Mój po 4 upgrade'ach ma 101 dmg i 34% szans na extra dmg, kosztowało mnie to 35 + 10 +5 +5 HP.
Jak wygląda sprawa u Ciebie ???
Aha, zauważyłem też coś takiego, że mimo iż miecz ten nie wymaga siły, to po jej zwiększeniu o 20, od razu zauważyłem różnicę bijąc orki, ciekawe czy tak samo jest ze zręcznością.
Pozdr.

P.S. Kto rozwijał siłę do 100 i w jakim akcie to było ???

10.11.2004
20:20
smile
[69]

W_O_D_Z_U [ Makaveli ]

ostatnio rzadko tu zaglądam
kurce kiwdy ekońcu noc kruka wejdze bo ja już zaczynam nawet w simsy przez to grać

11.11.2004
10:29
[70]

Yancy [ Senator ]

Kyahn ---> Tak, to dwuręczny Szpon Belira w wersj ognistej. Nastomiast niewiele mogę Ci o nim powiedzieć poza tym że ma 120 obrażeń. Bo to miecz tylko na potrzeby screena :)

Jestem w trzecim rozdziale i jest cieżko. Chyba się pospieszyłem z przeskoczeniem do 3 rozdziału. Nie byłem oczywiście w świecie dodatku jeszcze. Kula ognia jest czarem za słabym na ten etap. Na Orka Wojownika trzeba aż 6. Szamanowi właściwie nic nie zrobi. Ale szamna akurat jest łatwy w walce wręcz.
Z bardzo wielkim trudem pokonałem pierwszego Poszukiwacza przy bramie. Oni noszą teraz bardzo potężne zbroje. Kulą Ognia wogóle nic mu nie zrobisz... Chyba się pospieszyłem... W walce wręcz - cóż - ich czary w kilka chwil sprowadzają do parteru. Pokonanie trzech na raz jak na ten moment jest dla mnie wręcz niemożliwe.

11.11.2004
12:07
[71]

Trollf [ ]

Yancy -> ktory masz poziom w tym 3 rozdziale? bo ja wciaz siedze w pierwszym, z 14 poz. i nie przylaczylem sie jeszcze do zadnej gildii... narazie jedyni przciwnicy, ktorych nie moge pokonac w walce wrecz, to cieniostwory, wargowie oraz orkowie-wojownicy, no i rycerze cienia obok smoczej zguby... :o


Kyahn -> jesli chodzi o tablice do jednorecznych w 1 rozdziale:
- 2% w gniezdzie polnych bestii nieopodal farmy Onara,
- 2% na trawie zaraz za mostkiem wiszacym (po prawej stronie) w drodze od tawerny do piramidy,
- 4% na skalach w okolicach jaskini, ktora znajduje sie przy schodach na zachod od slonecznego kregu,
- 4% na malej wyspie ze skarbem zlodzieji (zachod od Khorinis), ale nie pamietam czy gdzies na zewnatrz czy w jaskini...

polozenia reszty tablic nie znam, bo jestem dopiero w 1 rozdziale... ;-]

11.11.2004
12:34
smile
[72]

gris [ Generaďż˝ ]

Ktos tu gdzies pisał ze przed miastem spotykamy pirata z dodatku. Ja go szukam wszedzie na trasie i nie znajduje :)

Gram w Dodatek do Gothica 2, Calvarona juz spotkałem dawno... Ale gdzie ten pirat sie znajduje?

11.11.2004
13:58
smile
[73]

Kyahn [ Kibic ]

Yancy ----> z tego wniosek, że Szpon Beliara dostosowuje się do Ciebie, tzn staje się taką bronią, w jakiej jesteś lepszy. Dziwnie zrobiłeś, bo świat dodatku jest łatwiejszy niż Górnicza Dolina i walka z Orkami.

Trollf------> z jednoręcznych wyuczyłem się 14% z tablic (3x 2% i 2x 4%), tyle, że jedną znalazłem w krainie dodatku. W każdym razie w Górniczej Dolinie, tablic jest baaardzo mało i ciężko o nie. Skoro notujesz takie rzeczy, to planujesz napisać poradnik ???
Aha, no właśnie, ja raczej bez większych problemów radzę sobie z Orkami, wystarczy mieć 30% broni jednoręcznych i dużo miejsca,
i oczywiście musi byc 1 (chodzi mi o początkową fazę gry, np tego w jaskini na drodze z Khorinis do Gospody zabiłem chyba na 6 lvl).
Natomiast nijak nie byłem w stanie poradzić sobie ze szkieletami. U Ciebie jest odwrotnie :))))



11.11.2004
16:29
[74]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Trollf--> Ja cieniostwora pokonałem w podstawce mając 5 lvl, nie wydaje mi się, żeby aż tak go skosowali, żebyś nie dał mu rady na 14 lvlu. Oczywiście na tym 5 lvlu nie można dać się trafić :) U Ciebie pewnie podobnie. Technika odskoku w ostatniej chwili i kontrataku sprawdza się znakomicie. Trzeba tylko mieć dużo wolnej przestrzeni za sobą :D

11.11.2004
16:31
[75]

renekk [ Junior ]

Witam
Jestem nowy juz dawno sciagnełem Noc Kruka ale nie radze sobie z zainstalowaniem czy mógłby mi ktos podrzucic drzewko bardzo bym był wdzieczny

11.11.2004
16:48
[76]

Gordek [ Generaďż˝ ]

renekk--> Następpnym razem przeczytaj dokładnie wstępniak. Tam masz linka.

11.11.2004
18:02
[77]

Trollf [ ]

Kyahn -> pewnie wszystko zalezy od tego, ze mamy rozne bronie, wiec troche inne strategie walki :] ale w koncu uparlem sie na tego orka wojownika i chyba z 2-3 minuty ganialem sie z nim po sciezce i w koncu dalem mu rade... :> co do szkieletow natomiast to wcale nie potrzeba duzo miejsca do walki (wystarczy nawet mala jaskinia), wazne jest wlasciwie to, ze nie nalezy stosowac zadnych kombosow, po kazdym ciosie robic blok lub czasem odskok (jesli szkielet jest blisko to podwojny blok, bo najczesciej uderza podwojnym combosem) i tylko kontraatakowac (czyli, blok, blok, kontratak itd.), mozna czasem zaatakowac jesli szkielet jest troche dalej (tutaj wlasciwie wychodzi przewaga broni dwurecznej), gdyz dosc czesto mozna trafic zanim szkielet sie do nas zblizy i odda cios lub zdazy nasz cios zablokowac... aby trzymac koscieja na dystans i kontrolowac sytuacje nalezy czasem zrobic 'pusty blok', wtedy szkieletor odskoczy...


Gordek -> w NK wszystko jest podrasowane dosc mocno... przykladowo: moja postac obecnie ma 15 poziom, ponad 300 pkt zycia, 74% w oburecznych, sily 66 pkt i walczy bronia zadajaca obrazenia 70 pkt - w przypadku walki z cieniostworem, wystarczy, ze oberwie tylko 3x by zejsc smiertelnie, natomiast by zabic bestie potrzebuje zadac cos ok. 30 ciosow ;-P wlasnie przed chwila to sprawdzilem, bo udalo mi sie ukatrupic pierwszego cieniostwora... ;-]

11.11.2004
18:39
[78]

renekk [ Junior ]

Dzieki dzisiaj bede próbował

11.11.2004
20:03
smile
[79]

Pichtowy [ Konsul ]

powiedzcie mi czy zmienili cos w sposobie walki wrecz. W GothicuII bylo to mniej wiecej tak: jak lejemy oponenta to kamera sie na nim lockuje i wszedzi za nim obraca, jak gostek jest sam to nie ma problemu (no prawie) ale jak ma kolegow to oni moga bezkarnie lac nas od flanki albo nawet frontu nie zwazajac na kolizje z nasza i ich kumpli bronia (przenika przez nich :( ) Strasznie mnie to wnerwialo w podstawce, w ogole to uwarzam ze mechanike walki wrecz mogliby skopiowac z Jedi Knight Academy (czy jakos tak)- tam mozna bylo kroic wszystkich dookola! Kwestia Longinusowska trzech glow jednym cieciem to byla tylko kwestia treningu i odpowiedniego ustawienia szturmowcow (no i moze enableowania kawalkowania cial).

11.11.2004
20:06
smile
[80]

Raziel [ Action Boy ]

zaobserwowalem dziwną rzecz w dodatku:

mianowicie chodzi oto ze wraz z dodatkiem pojawily się nowe odzywki gadających miedzy sobą npc'ow w języku polskim .

Zawsze byly takie tam "to doprawdy interesujące" itp a teraz da sie uslyszec czasem "uciekał jakby go beliar gonił" albo dzisiaj doslyszalem czegos o "cnocie palladyna"

dziwna sprawa:))) czyżby dodatek uaktywnij sekwencje mowione przez polskich aktorow ktore nie zostaly uzyte w grze?

11.11.2004
22:25
[81]

Obestyjka [ Pretorianin ]

do tych którzy bywają w świecie z dodatku.

czy mozecie mi sie pomóc tam dostać?!
zabiegałam miejsca zaznaczona na mapie. czyli kamienne kręgi i nic nie znalazłam.

11.11.2004
22:29
[82]

Kyahn [ Kibic ]

Obestyjka ------> dla Ciebie będzie (dla innych SPOILER )

Na kamiennych kręgach są przyciski (na każdy krąg przypada po 3), po ich wciśnięciu następuje trzęsienie ziemi i wyskakuje strażnik.
Oczywiście musisz go zabić,a z "ciała" wyjąć część ornamentu. To wszystko. Pozdr.


12.11.2004
09:04
[83]

Raziel [ Action Boy ]

kyahn --> a ja na jednym kręgu tak zrobilem, ziemia sie zatrząsła i nic sie nie stalo.

12.11.2004
09:33
[84]

Trollf [ ]

Raziel -> bo najpierw trzeba sie udac z Laresem do Magow Wody i pokazac Saturasowi jeden z kawalkow ornamentu, ktory ma Lares, a pozniej udac sie do Nefariusa, ktory daje nam mape kregow... wtedy jak lazisz po kregach kamiennych to wlasnie przy tym kregu, przy ktorym nic nie ma czeka Cavalron i daje wskazowke co do jednego z kawalkow ornamentu...

12.11.2004
14:58
[85]

Yancy [ Senator ]

Jestem już w świecie dodatku. Tzn. muszę być. Nie da się wyjść poza trzeci rozdział bez załatwienia dodatku. Vateras nie ruszy się bowiem z miejsca póki w mieście nie zastąpi go inny mag wody. Załatwiłem więc co załatwić miałem i ruszyłem do świata dodatku. Zrsztą - później mogłoby być tam faktyczne zbyt łatwo.
Mam obecnie 21 poziom. Walczę mieczem mistrzowskim i łukiem kompozytowym. Oczywiście + Kula Ognia. Cieniostwory przestały być już dla mnie groźne. Groźne są za to nadal Wargi. Tzn. - one atakują stadem. A trzy pasyfikują mnie dosłownie w ułamku sekundy. Podobnie spomcze zębacze. Orwowie Wojownicy nadal są bardzo dużym zagrożeniem i nadal się z nimi męczę mocno. Poszukiwacze - róznie. Zatłukłem ich koło 15 i walka z nimi była wielkim wyzwaniem. Zwłaszcza że obecnie Poszukiwacz może rzucić nawet Deszcz Ognia!!!!!!!!!!!!! Innymi słowy - śmierć na miejscu. Pozatym - noszą doskonałe zbroje i na tym etapie gry naprawdę są sporym wyzwaniem.

W górniczej Dolinie nie znalazłem ani jednego Szczawiu (nawet tu gdzie były) - ani jednej miksturki i ani jednej gobliniej jagody i smoczego korzenia. Oczywiście chodziłem ścieżkami z dala od Orków. Ale tu gdzie poprzednio były - teraz nie ma nic. Nie ma też ani śladu kamiennych tablic (ale spoko - w świecie dodatku jest ich też sporo).

Przerwa techniczna :)))

Magowie musieli oczywiście przyszpanować przedemną znajomością magii. Jakby tego pierścienia normalnie złożyć się nie dało.

12.11.2004
15:04
[86]

Tańczący na Zgliszczach [ Anioł Czeluści ]

Witam Was, koneserzy Gothica :)
Mam takie małe pytanko dot. drugiej części tej gry (cudnej poniekąd). Mianowicie przeszedłem Gothica 1 już sobie na wskroś kilka razy i chciałbym pograć w dwójeczkę. Jednak teraz jest on praktycznie nie do kupienia. I stąd moje pytanie - czy nie orientujecie się czy będzie jakieś wznowienie polskiej edycji (np. w związku z pojawieniem się dodatku)?

12.11.2004
15:17
[87]

Yancy [ Senator ]

Całe ten tajny Krąg Wody bardzo mi się prawdę mówiąc podoba. I ta konspiracja w tawernie Orlana. Bardzo pozytywnie to odebrałem. Oto screen :))

gris ---> Pirat jest koło schodów wiodących od farmy Lobarta :) Jak go nie masz - źle zainstalowałeś pliki. Czeka Cię reinstalka. To Herszt piratów, fajny facio - zleca parę questów - w tym jeden z poszukiwaniem zakopanych skarbów - podobał mi się.



spoiler
Kiedy powiedziałem mu już o Dexterze i udałem się przetrzepać mu skórę, pojawił się Greg i nim się obejrzałem wykosił prawie cały obóz Bandytów w momencie.
koniec spoilera


Obecnie najczęściej korzystam z łuku. jest naprawdę morderczy. No - ale nie sprawdza się na szkielety, na poszukiwaczy to już totalna dupa (mają szaty 120 przeciw b. strzeleckim). Na Orków też niespecjalnie się łuk sprawdza. Oczywiście mówię o moim kompozytowym 65/60. Gdzie mu tam do najleszych. Ale tych nigdy nie naciągnę jako mag.

W świecie dodatku (BTW - Mag wody uczy many do 120 i to chyba jest max. ja póki co mam 64 i nie wiem czy więcej się będę uczył bo już teraz kosztuje to 3PN za 1 - a dalej 4 za 1). Chciałem nauczyć się zaklęcia gejzer - nowość i ładnie wygląda - a zadaje 150pkt obrażeń. Jednak na Poszukiwacza trzeba by ze 3-4 takie. A koszt rzucenia to... 75pkt many! Przecholowali panowie. Oj przecholowali. Skończę z magiem mogącym rzucić 1 deszcz ognia na raz. Fakt - ża Ork Wojownik (czy cała horda) tego nie przeżyje. Ale elita i owszem. Cóż zrobić. Jak już dobrnąłem tak daleko to wiem że sobie jakoś poradzę do końca. Jest trudno. Ale panowie - czy to wada? Porzednio było za łatwo. Stanowczo za łatwo. I to każdą postacią.

12.11.2004
17:15
[88]

Kyahn [ Kibic ]

Yancy----> a wiesz może kto uczy siły do 120 ??? Skąd poza tym wiesz, że mag wody uczy do 120 many ???
Powiedz proszę :)
Pozdr.

12.11.2004
18:38
[89]

Trollf [ ]

Yancy ->
Greg stoi przed miastem tylko wtedy, gdy jeszcze do miasta nie wejdziemy, jak wlazlem do Khorinis droga alternatywna i z niego normalnie przez brame wyszedlem to Grega juz pod miastem nie bylo... wiec Gris mogl pierwszy raz pirata przeoczyc, a jak znalazl sie w miescie (tym bardziej zostal uczniem czeladnika) to teraz Grega moze spotkac juz tylko kolo Tawerny...

co do obozu bandytow, to ja po pokonaniu Dextera wybieglem szybko na zewnatrz i zdarzylem jeszcze z 3 gosci sprzatnac sprzed nosa Gregowi... ;-]

co do malej ilosci many u maga, to sadze, ze nie powinno byc z tym problemu w NK ;-] ja nie wydalem nawet najmniejszego PN na mane, a mam jej juz prawie 70 punktow... :o po prostu tablice daja duzo (ponad +20), grzybki (+5), piwko Coragona, 1 datek dla Darona, miksturki many, a reszta z kapliczek... wlasciwie kapliczki dla maga sa kluczem do sukcesu, bo jesli codziennie pomodli sie przy nich za stowke to otrzyma sie 1 pkt many... najpierw jako niezrzeszony otrzymywalem glownie punkty sily, a pozniej jako mag zawsze mane... poprzednio w podstawce mozna bylo skorzystac z kapliczek chyba tylko 10 razy, ale w NK wydaje sie to bez limitu - skorzystalem juz z kapliczek chyba sporo ponad 20 razy...


Kyahn ->
sily do 120 uczy kowal Carl w dzielnicy portowej lub do 200 Erol (kupiec, na ktorego napadli bandyci przy moscie do Tawerny, jesli wykonales zadanie dla niego to jest w chatce Bustera, przy jeziorku w drodze na farme Onara) oraz takze do 200 Torlof na farmie Onara

12.11.2004
18:40
[90]

Raziel [ Action Boy ]

Yancy --> Ty jakos dziwnie grasz:) przeciez do kręgu mozna juz wstąpic w 1/2 rozdziale a Ty zrobiles to dopiero teraz?

12.11.2004
18:50
[91]

Trollf [ ]

Raziel -> jak znam zycie, to Yancy chcial sobie najlepsze zostawic na deser =]

13.11.2004
03:09
[92]

Kyahn [ Kibic ]

Trollf ---> dzięki wielkie, a czy ktoś może mi wytłumaczyć skąd Wy wiecie,że tam ten NPC uczy siły do 200 ???
Bo coś mi tu jakimś wałkiem jedzie :P

13.11.2004
11:22
[93]

Yancy [ Senator ]

Po pierwsze Trollf ma rację, ja chciałem zostawić dodatek na deser. I warto było zwlekać, bo świat dodatku jest piękny i bardzo zróżnicowany.

Z kapliczek dotąd prawie nie korzystałem. Powód? Dopiero teraz nabiłem manę do 64 i przedemną decyzja, uczyć się dalej u naczycieli, czy boostować z miskstur i tablic. Wybieram to drugie, bo boję się że braknie mi PN na naukę czarów w innym przypadku.

Po trzecie - jeśli jeszcze nie wiesz Trollf ---> to ucieszy Cię na pewno to znalezisko :)))) Mnie ucieszyło niezmiernie. Mam nadzieję że przyniesie mi więcej szczęścia niż poprzedniemu właścicielowi.

13.11.2004
11:23
[94]

Obestyjka [ Pretorianin ]

trollf---> mam nadzieje, ze masz racje z tymi kapliczkami. podciągnełam mane do max 1 za 1, mam 34 punkty i jakoś nei mam ochoty marnować wiecej punktów PN za tą skandaliczną stawkę. nauki języków zostawiam sobie na później.

na razie miałam zabawe w górnicznej dolinie. poszłam tam na poziomie 6. spotkałam diego, który poprosiło zprowadzenie do przełęczy. po drodze wycinał wszystko co sie ruszało (raz nawet 4 orki naraz), a punkty szły dla mnie. ma ograniczone zastosowanie, ponieważ nie chciał sie zblizać do zamku i palisady. czasem tylko trzeba go było poić eliksirami życia. niesamowite wrażenie robiło jak oddawał 2 strzały z łuku i warg martwy.

13.11.2004
11:24
[95]

Yancy [ Senator ]

Teraz można trafić nawet na takie kwiatki. Nie będę mówił nawet jak mnie to zdziwiło. :))))))

13.11.2004
11:38
[96]

Yancy [ Senator ]

Nie wiem jak teraz jest z kapliczkami. Z wiadomych względów - dotąd z nich nie korzystałem. Ale - poprzednio dawały najsłabsze bonusy w I-szym rozdziale. W dalszych lepsze. No i ilość ich użycia była ograniczona. Tak na oko jakieś 20 razy. Gdyby teraz odnawiały się co rozdział - to byłoby super (a dla mnie ból - bo jestem w trzeciem a raz je używałem).
Tak czy siak - bonus 20 many jest niebagatelny. Jako że już mam te 64 pkt. to dziś je potestuję. Wrócę na chcwilkę do Korinis i zobaczę.

Siły jak dotąd nikt nie uczył na więcej niż 90pkt. Tak było w G2. Dopiero na statku kowal Bennet uczył do 100 - ale to było za późno - bo do tej pory każdy miał więcej :)))))
To samo kusze. Dagomir do 60% - w szóstym rodziale na statku Paladyn do 100%. Jak jest teraz nie wiem. Ale Kuszy i mieczy nie warto się uczyć powyżej 64% Resza z kamiennych tablic. Obecnie przy broni zasięgowej te % oznaczją z jakiej odległości trafiamy.

I jeszcze screen.

Warto się rozglądać z góry :)))) Więcej widać. Obok tego krzyżyka była jaskinia (nowe rodzaje zombie w zbrojach - łukiem ich nie ruszysz - ale w walce wręcz są żałosne). W jaskini znalazłem pierścień i amulet. Nie pamiętam inskrypcji - ale to coś w stylu - "trzech braci z zamku, we trójkę jesteśmy potężniejsi". Jest gdzieś trzecia część tego zestawiku? I coś on daje razem faktycznie? :)

13.11.2004
11:57
smile
[97]

blood_x [ Skinhead oi! ]

Mam pytanie czy jak dolacze sie do magicznego kregu, to juz nie bede mogl dolaczyc sie do piratow albo zbojnikow ? Bo narazie poki co daze do bycia najemnikiem a potem chcialbym nalezec do piratow albo zbojow :)

13.11.2004
12:07
smile
[98]

Tańczący na Zgliszczach [ Anioł Czeluści ]

Widzę, że mój poprzedni post został zupełnie olany? Dzięki.

13.11.2004
12:11
[99]

Yancy [ Senator ]

Tańczący ---> Skoro nikt nic nie mówi to znaczy że nie ma po prostu pojęcia. Gothica2 dotąd można było bez kłopotu kupić na allegro. Myślę że powinieneś tam się skierować. Na reeddycję w nabliższych kilku miesiącach bym nie liczył. Nie wiadomo bowiem co właściwie jest grane z dodatkiem.

blood ---> Oczywiście że można. Obozy główne zostają tak jak było.

13.11.2004
12:16
[100]

Tańczący na Zgliszczach [ Anioł Czeluści ]

Yancy, ale jak widzisz można było coś napisać. I wtedy nikt nie poczułby się urażony. A takie zbywanie milczeniem bynajmniej miłe nie jest.

13.11.2004
12:20
[101]

Yancy [ Senator ]

Tańczący ---> Odpisałem Ci wczoraj, znacznie obszerniej niż dziś - ale w trakcie wysyłanie posta brakło netu. Potem całkiem światła. A potem wyleciało mi z głowy i już nie powtarzałem.

13.11.2004
12:23
[102]

Finarfin Król Noldorów [ Legionista ]

Hmm...a kiedy ma wyjść Noc Kruka w wersji PL? :P

13.11.2004
13:46
[103]

Trollf [ ]

Yancy, Obestyjka ->
kapliczki ciagle dzialaja, skorzystalem z nich juz chyba ponad 30 razy (jak nie wiecej), a mana zbliza mi sie do 80, a nie wydalem na nia zadnego PN ;-]

Yancy ->
ta rune juz mam, rozpracowalem juz chyba ponad 3/4 dodatku... jednak nie jest to az taka rewelacja ;-] dlatego, ze to runa 3 kregu, a ja jestem dopiero w 2 rozdziale z wyuczonym 1 kregiem... do tego jest mniej ekonomiczna od runy leczacej z 1 kregu, gdyz za 25 pkt many przywraca 400 pkt zycia, a runa leczenia lekkich ran zuzywa 10/200 czyli rzucajac ja 2 razy efekt ten sam, a 5 pkt many mniej... ;-]

co do stunt bonus to rzeczywiscie mozna sie za pierwszym razem niezle zdziwic :> ja pozniej jak spadlem to przegladalem okienko ze statystykami czy sie cos nie pozmienialo =]

co do tych pierscieni i amuletow z opisami na temat braci, to w NK sa 3 zestawy: wojownika, kaplana oraz uzdrowiciela i w zaleznosci ile tych przedmiotow nosimy z danego zestawu daja one rozne bonusy... wojownik dodaje ochrone przed bronia, kaplan mane, a uzdrowiciel bonus do zycia... z tego co pamietam, to zestaw kaplana daje kilkadziesiat punktow many, uzdrowiciela sporo ponad setke zycia, a wojownika kilkadziesiat pkt ochrony przed bronia...

13.11.2004
13:50
[104]

Yancy [ Senator ]

Finarfin ---> Tego nie wie nikt. Na pewno nie w tym roku.

Mam 25lev many 174. Czyli że jak ktoś naprawdę się poświęci nauce many - może ją podciągnąć i na 300pkt. A w każdym razie na 250 z pewnością. Kapliczki uczą many o 20pkt. Potem już dodają życia +3. A potem nie wiem - nie sprawdzałem.
Z nauką dziwna sprawa jest. Niby mag uczy na 120. Ale miałem 124 podszedłem do niego i miał opcję nauki :) I to + 5 za 20PN. Ale już w kolejnej rozmowie tej opcji nie było :)

A tu kolejny miły gadget. Magiczna Kusza. Zadaje 200obrażeń i wymaga 75siły. Niestety - podobnie jak ognisty łuk - i ona potrzebuje specjalnych bełtów.

13.11.2004
13:54
[105]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> Kapiliczki sprawdziłem 5 minut temu - dału mi manę +20 i ani punktu więcej. Do dodatku wlazłem w 3 rozdziale - więc dla mnie ta runa to jest rewelka bo w momencie wraca niemal całe życie - a trzeci krąg już znam. Zestawiki jeśli takie są jak piszesz - to już się cieszę.

13.11.2004
15:07
[106]

Yancy [ Senator ]

Znalazłem dwie części zestawu kapłanów i wojowników. Jest tak. Amulet daje +10many a pierścień daje +5. Ale jak są włożnone razem - to już jest +20 a nie +15. Trzeciej części niestety nadal nie mam. Tak czy siak - mam manę 200pkt. Co byłoby całkiem niezłym wynikiem - gdyby nie to że aby wymiatać potrzeba jej równo 300pkt. Cóż - tyle niestety nie osiągnę. Ale wiem już że jest to możliwe jak się dobrze postarać.

Bandzior Franco miał przy sobie miły amulecik. Można było go gwizdnąć :P

13.11.2004
15:13
[107]

Mordakien [ Chor��y ]

witam wszystkich.
mam pytanie do tych którzy mieli kłopoty z uruchomieniem gothica 2.
więc ja mam tak:
włanczam gre i jest wczytywanie... prosze czekać no i czekam czekam i nic włanczam alt+ctrl+delete i pisze: Gothic 2(nie odpowiada)
miał ktoś z was taki problem jak tak to co zrobiliście?
i kiedyś mi chodziło pod tym sa

13.11.2004
17:59
[108]

Trollf [ ]

Yancy ->
przed chwila sprawdzilem i caly zestaw Kaplana daje razem +40 mana...

13.11.2004
19:06
[109]

szokbar [ Pretorianin ]

witam

mam zamiar grac w noc kruka po ang bo nigdy sie nie doczekam polskiej wersji

i mam od razu pytania:

z tego co przeczytalem to nauczyciele ucza statystyk do 200?? to prawda??

bron pazur beliara jest 1 czy 2 reczna?

czy bronie wymagają teraz np 160 sily itp?? to kiedy bedzie mozna ich uzywac?? chyba tylko na sam koniec

czy bronie 1 reczne sa duzo slabsze od 2??

to chyba wszystko na razie pozdro

13.11.2004
19:31
[110]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> Tak, zdobyłem cały zestaw Kapłana i Wojownika. Zestaw kapłana składa się z amuletu mana +10 i dwóch pierścieni +5 każdy. Założone razem - dają jednak aż 40punktów many. To dużo. I będę go nosił :P
Zestaw wojownika na tej samej zasadzie daje +40 przeciw zwykłym bronią. Też nielicho. I teraz tak. W podstawce G2 robienie tej zbroi mijało się z celem. Teraz, kiedy jest dodatek - warto ją zrobić. Koszt nauki zdobywania pancerzy to tylko 3PN. Zbroja w połączeniu z zestawem wojownika daje 110 obrony przeciw bronią - a można ją mieć już w drugom rozdziale i śmigać w niej w dodatku. Orków można pustoszyć (prócz elity - nadal ich nie tykam - ale mjąc 115 many załatwiam na luzie po dwóch zwykłych).

BTW, Pyroka nadal uczy many do 250 :)))) Tyle że pod koniec 1:5 :P A może i więcej będzie...

szokobar ---> Nie wiem czy nauczyciele uczą do 200. I tak nie dałbyć rady się do tylu nauczyć. Brakłoby zwyczajnie pkt. A sens tego żaden. Od tego są przedmioty i alchemia + kamienne tablice.
Szpon beliara może być jaki chesz.
Bronie :) Topór Berserkera wymaga 170siły. To prawda - takie są teraz wymagania.
Jeśli idzie o obrażenia - bronie jednoręczne są widocznie słabsze od oburęcznych.

13.11.2004
19:41
[111]

szokbar [ Pretorianin ]

wiec do ilu warto sie uczyc??

ja w 2 mialme na maxa sile , dwureczne i inne przydatne rzeczy i pod koniec mialme 50 pkt wolnych i bylme palem, zanim podbiegna to z run a pozniej mieczem i to bylo dziecinnie proste
ale czy to dalej bedzie skuteczne - o wiele silniejsze potwory

warto isc bardziej w nocy kruka w 1 czy 2 ?? prosze bez szczrgolow dlaczego tak , a czemu nie tylko werdykt

z gory thx

13.11.2004
20:32
[112]

blood_x [ Skinhead oi! ]

Yancy >>> Hmmm jak to, to mozna uczyc sie robic zbroje ???

13.11.2004
21:30
[113]

Trollf [ ]

szokobar ->
w NK zmienil sie sposob rozwijania umiejetnosci - 1 pkt sily kosztuje 1 punkt nauki do wartosci 34, pozniej do 64 jeden pkt sily kosztuje 2 PN, nastepnie do 94 3PN itd. - zeby osiagnac sile na poziomie 100 potrzeba prawie 200 PN, czyli 20 poziomow... :o wiec cala strategia rozwoju postaci z wersji podstawowej nie sprawdza sie wcale w NK...


blood_x ->
nie mozna tworzyc pancerzy, to na zdjeciu Yancy'ego to zbroja z pancerzy pelzaczy, ktora moze zrobic bodajze jeden z najemnikow (Wilk?) na farmie Onara...


Yancy ->
nadal uwazam, ze nie warto sobie glowy ta zbroja zawracac ;-] pod koniec Dodatku dostaniesz podobna zbroje bandycka (wiem, ze jak sie pojawisz w niej gdziekolwiek oprocz bandytow to Cie wszyscy atakuja, ale na potwory jest bardzo dobra), poza tym na Dodatek wystarcza spokojnie zbroje Magow Wody i Piratow...

nie wiem czy Cie to zainteresuje, ale Mag jako jedyny nie moze uzywac Szponu Beliara ;-] za to otrzymuje od Beliara runki... =] ja narazie mam tylko 1 krag i otrzymalem rune "Korzenie", ktora rzucona na przeciwnika unieruchamia go w miejscu na 20 sekund... :o

13.11.2004
21:47
[114]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> Tyle że ja w tej zbrojce przeszedłem cały drugi rozdział G2 i większość trzeciego... W dodatku nie ma w niej gdzie pobiegać to fakt. Choć bez przesady - miejsca wolnego jej sporo. Chodzi tylko o obozy. Runy? A czym się za nie płaci? Jak PN - to dziękuję. Mam 29 poziom i wszystkie PN od teraz przeznaczam już tylko na kręgi magii i runy. Jak życiem - to czemu nie. Choć Strach - działa też na Orków :) Więc unieruchomienia mi nie trzeba.

A oto miecz - marzenie każdego kto inwestuje w zręczność. Szkoda że o nim wcześniej nie wiedziałem. Ale cóż - za późno. I tak mam tej zręczności 70 bez amuletów. Ale pewno już wiele więcej nie będzie...

13.11.2004
22:06
[115]

Mordakien [ Chor��y ]

skąd wy bierzecie te wszystkie zajebiste przedmioty ?? ja jak grałem i byłem w 3 rozdziale to miałem tylko co to jakiś miecz kupiony lub po gościu jakimś i to taki że inni mieli ten sam miecz...

13.11.2004
22:18
[116]

Mordakien [ Chor��y ]

i czy nikt mi nie pomoże w tym co napisałem wyżej?? ja bym naprawdę chciał sobie pograć

13.11.2004
22:38
[117]

Trollf [ ]

Yancy ->
za ta runke od Beliara nie zaplacilem w PN... odebralo mi jedynie -5 pkt zycia, czyli smiesznie malo... nie wiem jak ze zdobyciem innych run, ale nie wydaje mi sie by cos sie zmienilo, bo to chyba taka nagroda dla maga, by zrekompenowac brak szponu beliara...

13.11.2004
23:20
[118]

Immortal_Daemon [ Konsul ]

Mam dwa pytania dotyczące Gothica I:
1.Da sie jakos zdobyc ciezka zbroje straznika
2.Da sie jakos zagadac z bandytami, ktorzy maja swoj oboz niedaleko jednego z kamieni ogniskujacych, czy tylko mozna ich rozdupczyc

13.11.2004
23:48
[119]

Immortal_Daemon [ Konsul ]

^^^up^^^^

14.11.2004
00:01
[120]

Yancy [ Senator ]

Nie da się zdobyć ciężkiej zbroi strażnika - i niestety nic nie da się zrobić z tymi bandytami.

14.11.2004
00:08
smile
[121]

Yancy [ Senator ]

Link do kolejnej części wątku

20.11.2004
13:48
smile
[122]

saster [ Junior ]

ciężka zbroja da się idz do cavalorna pogadaj o strażnikasz on cię wyśle do starego obozu żebyś porozmawiał z thorusem porozmawiaj z nim o strażnikach i o zbroi on cipowie żebysz szedł do kużni tam zapytaj się o ciężką zboję a ten odpowiada że kosztyje 20.000 tysiaków ja mam ale narazie gram w noc kruka pl a do tamtych kolesiów przy kamieniu ogniskójącym da się ich tylko nałomotać yancy miał racje do kolesiów ale nie do zbri jestem doświadczonym gothico znawcem przeszłem 1 gothica 2 i teraz noc kruka jestem 4 rozdział i dołączyłem do piratów

z poważaniem saster

20.11.2004
13:52
[123]

saster [ Junior ]

to jest kto główny bochaterek naćpany heee

01.12.2004
14:24
[124]

dawidek07 [ Junior ]

dodatek mi chodzi jest spoko, ale kolo 1 wilka (za owcą) wlącza mi sie i pisze że jest jakiś bląd.

08.12.2004
20:16
[125]

slyr [ Junior ]

hej mam problem z odpaleniem Nocy Kruka.

1. Nie mam zainstalowanej podstawki - mam ja skopiowana (czy trzeba koniecznie instalowac?)
2. Z dodatkiem zrobilem wszystko tak jak we wstepniaku - powinno byc ok ......
3. odpalam i mam blad "Nie znaleziono punktu wejscia procedury _RIB_provider_library_handle@0 w bibliotece mss32.dll"

4. PLZ POMOCY o co chodzi????

Pozdrawiam

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.