DariFula [ Dari Fula ]
Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP (cz.147)
Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI".
Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Dlatego postanowiłem trochę rozszerzyć jego temat i zapraszam do dyskusji o tych właśnie tytułach (i nie tylko ;-)).
Link do poprzedniej części:
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-10-31 18:55:50]
Adamus [ Gladiator ]
DariFula --> Coś poszło nie tak? ;-))))) z zakładaniem wątku?
Adamus [ Gladiator ]
Bogas, Maevius --> Z tym patchem do M&M VI, to chyba bym się wstrzymał ;-). Bez niego jest w grze kilka fajnych rzeczy, które inaczej nie działają a i bez problemów mozna gre skończyć :-))
DariFula [ Dari Fula ]
Maevius --> ninja jest naprawdę boski, tylko potrzebuje dużo więcej czasu od innych profesji na rozwinięcie swych umiejętności. Siły to zbyt dużo to on nie będzie miał, ale jak to ninja duszek i zdobędzie Cane of Corpus, to już nie będą miały znaczenia potężne obrażenia od tej laski, acz krytyki i paraliże, którymi ninja zasypie przeciwników. Drugą stroną medalu jest fakt, iż ninja duszek jest najtrudniejszą profesją do rozwijania, jak i prowadzenia w początkowym etapie gry, ale z konkretną nawiązką odpłaca nam od 2/3 etapów końcowych gry. U Rapasków - tsunani, na Ascension Peak krytyki, czyli końcówka gry - sama przyjemność ...
W sumie dopiero co zacząłeś, więc możesz śmiało przekwalifikować ninje na łotra, wynalazcę, bądź barda, bądź zacząć grę od nowa. Chodzi o to, by ktoś z teamu umiał poradzić sobie z zamkami zapadkowymi. Ninja jest bardzo wymagającą profesją, i ciężko jest przy awansowaniu te 6 pkt. rozdzielić na współczynniki i te 9 pkt. na umiejętności, przy takich ilościach potrzeb i możliwości. Taka szkoła kompromisu, wierz mnie, nawet dla tych najbardziej doświadczonych w bojach w Wiz 8, to jest również wyzwaniem - umiejętnie rozwinąć ninje przy grze wioloosobowej w teamie ...
pozdrawiam ...
DariFula [ Dari Fula ]
Adamus --> skopiowałem nazwę wątku jako podtytuł, a ta sama się powieliła przy dodawaniu, w efekcie zrobiły się dwa podtytuły "Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP (cz.147)" ... następnym razem będę o tym pamiętał ...
Maevius [ Czarownik Budyniowy ]
DariFula -> Ale za to samuraj wymiata juz na szostym poziomie. Boje sie, co bedzie dalej :) I idzie mi latwiej, anizeli gralbym w szesc osob. Lord zadaje troszke male obrazenia, ale nadrabia wytrzymaloscia. Jak do diabla wcisnac mu bulawe zamiast mizerykordii?!
Maevius [ Czarownik Budyniowy ]
Adamus, fakt, ale na XP mi bez patchy raczej nie zadziala :)
Bogas [ Senator ]
Adamus- Ale bez patcha kilka rzeczy nie działa tak jak należy. A co to za fajne rzeczy o których mówisz?
Aschman [ Death Magick For Adepts ]
Adamus- ->Ja już wiem o jakie fajne rzeczy chodzi bez patcha:D
Maevius - ->MMVI działa normalnie na xp bez patchy , tylko trzeba uważać jak się instaluje sterowniki do karty graficznej.Przez to zaraz formatuje komputer:)
Bogas - ->A może znajdziesz jakiś magiczny patch do MMVII na xp?
Adamus [ Gladiator ]
Bogas --> Między innymi mam na mysli mozliwość noszenia przez postacie magiczne płytowych zbroii, czy też dzieki questowi z Firelordem dostep do praktycznie nieograniczonej (za wyjątkiem kasy na szkolenia) ilości punktów doświadczenia :-)
DariFula [ Dari Fula ]
Maevius --> leworęczne buławy to Diamond eyes i zwykły hammer, tzn. młotek. Młot dość szybko znajdziemy, czy też kupimy i jak poważnie myślimy o broni obuchowej dla Lorda, powinniśmy ćwiczyć walkę buławami, przynajmniej poprzez dzierżenie ich w jednym ręku podczas walk. Zwykły młotek jest niezły na początek w lewą dłoń, oczywiście dopóki nie dorwiemy diamond eyes, zaś w prawą z początku preferował bym raczej miecz, np. rapier Diamentowy floret z banku w Arnice, do czasu odnalezienia ciekawego rodzaju buławy, np. zaklętej ...
Adamus [ Gladiator ]
Tak przy okazji pozrowienia ze świata Stonekeepa :-)
Adamus [ Gladiator ]
I kilka obrazków dla przypomnienia:
Adamus [ Gladiator ]
Adamus [ Gladiator ]
Adamus [ Gladiator ]
I mój ulubiony smoczek :-)))
Maevius [ Czarownik Budyniowy ]
Ok, wzorem DariFula, zaczalem od poczatku. Mnich + Lotrzyk. Panowie narazie wymiataja.
DariFula, na jakich atrybutach koncentrowales sie rozwijajac te dwie klasy ? Napisales, ze potworki Cie nie widzialy - takie akcje zaczynaja sie od wysokich wartosci skradania sie ?
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
adamus - jak mi powiesz jak uruchomić stonekeepa na XP to cie będe wielbił :D
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Soldamn -->
Aschman [ Death Magick For Adepts ]
Yupi wreszcie zainstalowało mi się mm6:)
_Luke_- ->Możesz podać spis gier jakie obsługuje dosbox?
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Aschman --> liste kompatybilnosci masz pod linkiem wyzej w menu GAMES. Zapewniam, ze jest dluga :)
Adamus [ Gladiator ]
Soldamn --> _Luke_ Ci juz podpowiedział (zresztą mi też :-)). Do spółki to chyba będziemy musieli Go nie tylko ozłocić, ale chyba splatynowac ;-)))))
Bogas [ Senator ]
Adamus- Rozumiem ze chodzi Ci o to ze płytówki może nosić każdy. Bo inaczej nie widzę w tym nic dziwnego. Co jeszcze jeśli można wiedzieć daje nie instalowanie tego patcha?
Logadin [ Christian Noir Stein ]
Aschman - a ostatnio wpadł mi w ręce właśnie MM7 XP PATCH :)
Adamus [ Gladiator ]
Bogas --> Wydaje mi się, ze wyraziłem sie jasno - postacie magiczne :-)) - czyli, że magowie i drudzi, tez moga ubierac się w zbroje płytowe, oraz potrafia posługiwac sie broniami, które normalnie nie byłby dla nich dostepne, a co po zainstalowaniu patcha przestaje działać.
Bogas [ Senator ]
No to przecież napisałem :))) W każdym razie nie wiem czy korzystanie z bugów jest takie fajne :P Równie dobrze mogę grać na kodach.
Lukasz_C747 [ Centurion ]
Kolejne pytanie nooba do M&MVI :) - Czy starzenie sie (szczegolnie to magiczne) ma jakis wplyw na postacie? Bo ja nic nie zauwazylem, a w poradnikach czytalem ostrzezenia zeby nie dawac sie postarzec, bo fontanna negujaca wplyw starzenia sie jest pozno dostepna, czy tylko dlatego?
Aschman [ Death Magick For Adepts ]
Adamus- ->Ej o tym tricku nie słyszałem:D No ale co może zdziałać mag z mieczem?:)Mam pytanko gdzie najpredzej dostane zadanie promujące klase?
Mac [ Sentinel of VARN ]
Logadin --> Ale ten patch może nie działać z polską wersją, bo jest plik MM7.exe w wersji angielskiej. Sprawdzałeś to??
Btw. Tradycji musi stać się zadość - daj no jakiegoś nowego screena ;P
Lukasz_C747 --> Nic mi na ten temat nie wiadomo.. być może gdy osiągnie się jakiś ekstremalny wiek, to pojawią się skutki.. ja w każdym razie postarzałem się max. 10 lat i żadnych zmian nie zauważyłem. Całkiem możliwe że wiek wpływa na szybkość ataku bohatera, ale to nie jest pewne, ponieważ nie ma współczynnika, który by to jednoznacznie okreslał...
Logadin [ Christian Noir Stein ]
Mac - no właśnie nie miałem jeszcze okazji sprawdzić czy ruszy z PL wersją.
Mac [ Sentinel of VARN ]
Aschman --> Najprostsze zadanie promocji dostaniesz u Osrica Temper we Free Haven, Alberta Newtona w Misty Islands i nieco trudniejsze u Lorretty w Silver Cove.. Żadne z nich nie wymaga silnych postaci.. można je wykonać w zasadzie już na 1 poziomie.
Lukasz_C747 [ Centurion ]
Aschman - W Castle Ironfist od regenta (tylko na razie nie polecam rozmawiac z ksieciem/promocje dla paladynow) lub na Misty Island od lorda Newtona (promocje dla magow) :)
DariFula [ Dari Fula ]
Maevius --> by potworki nas nie widziały, to wiadomo jak najwięcej punktów inwestuj w krycie się i współczynniki kontrolujące czyli zręczność i w mniejszym stopniu szybkość i inteligencja, w sumie nie jestem do końca pewny, ale ma znaczenie również różnica poziomów doświadczenia twych postaci a poziomy doświadczenia zaatakowanych, mimo wszystko im krycie bliższe +100 tym mniej potworków przystąpi do ataku po podejściu ... A ha, jeszcze jedno, krycie się raczej nie ma znaczenia dla ataków magicznych, tylko czysto fizycznych, np. jak jakaś wiedźma, czy gapiec zamiast rzucić zaklęcie będzie chciała przystąpić do ataku fizycznego, po prostu zachowa się tak, jakby nie wykonała ruchu w danej turze ...
Odnośnie rozwoju postaci ze współczynników u mnicha i łotrzyka dbałem o wytrzymałość (z początku pobożność i zdrowie do max. 55 pkt. u obu), po dociągnięciu pobożności i zdrówka do 55 pkt. - dla mnicha siła +2, zręczność +1, szybkość +2, zmysły +1 - po zmaksowaniu szybkości (z reguły w pierwszej kolejności) po jednym punkcie dodatkowo do zmysłów i siłę lub +1 zdrowie; łotrzyk - siła +2, inteligencja +1, zręczność +2, szybkość +1 - po zmaksowaniu zręczności (z reg. w pierwszej kolejności) - po dodatkowym punkcie w inteligencję i szybkość ...
Odnośnie umiejętności u mnicha +3 cios krytyczny, +1 walka wręcz, +1 do kijów (przewidywałem użycie Hanay Bo i Zatoichi Bo), +1 krycie się, +3 psionka; u łotrzyka +2 na zamki i pułapki, +1 krycie się, +2 kradzież (niekonieczne), +3 walka wręcz, +1 walka na odległość lub walka dwoma broniami ...
Tak to u mnie wyglądało, ale to była tylko moja wizja rozwijania profesji łotrzyka i mnicha, twe zapotrzebowanie na umiejętności może być z goła odmienne, np. na krycie się +3, by już po wyjściu z Tryton mieć walki na luzie ...
pozdrawiam ...
Logadin [ Christian Noir Stein ]
Mac - no dobra :)
Jest to NPC, który w grze występuje często i da wam coś w stylu Zamku Harmondale z MM7 (jednak to nie będzie inan budowla :))
(niestety ostatnio w 3D mam wiele płatnej roboty i nie mam za bardzo keidy go dokończyć - niestety mimika w grze nei wchodzi w grę - do cut-scenek jednak kto wie)
Mac [ Sentinel of VARN ]
Logadin --> No no zapowiada się bardzo ładnie:) Jak rozumiem zostanie on jeszcze wygładzony ;-P A czy istnieje nadzieja że demo pojawi się w tym roku??
Logadin [ Christian Noir Stein ]
Mac - będzie wygładzony :) Dojdzie mu jeszcze kolczyk oraz broda. Dół ala REDGUARD (Bethesady)
Co do dema w tym roku - ciężko powiedzieć, zależy jak obecnie SF stoi z kodem oraz czy Level Designerzy się wyrobią ze wszystkimi lochami w pierwszej prowincji.
Czekamy też na nowy system dialogowy (większzość questów jest już zaplanowana, dialogi dla pierwszej prowincji w głównej mierze też).
Więc na razie na prawdę ciężko powiedziec czy demo si wyrobi na ten rok.
Bogas [ Senator ]
Logadin- Wiem ze to pytanie padało już milion razy ale w ilu procentach M&M Tribute jest ukonczony?
P.S. Nie obraziłbym się gdyby w grze była taka grafika jak ta na obrazku (screen oczywiście pochodzi z Oblivionu).
------------ >
Mac [ Sentinel of VARN ]
Logadin --> Najbardziej mi się podoba środkowa twarz na dole.. Wykapany kapitan pirackiego statku, który lubi zajrzeć do butelki:P
Mac [ Sentinel of VARN ]
Bogas --> Ja też bym się nie obraził, ale mój sprzęt stanowczo by zaprotestował ;-P
Logadin [ Christian Noir Stein ]
Bogas - niestety BLITZ MAX na wiele rzeczy nie pozwala :) A jak na razie lepszego engine'u w rozsądnej cenie jaką możemy zapłacić nie ma (testowaliśmy min. TrueVision, betę VividGL i inne).
Ale grafika wygląda BARDZO DOBRZE (zwlaszcza z w pełni animowaną gęstą wysoką trawą, animowanymi liśćmi i konarami drzew).
Radzi sobie spokojnei z wyświetleniem 40 postaci (1,000poly) na ekranie na średniej klasy PC (bez LOD'a oraz inncyh optymalizacji).
Jak na razie walczymy z systemem generowania podłoża (high-maps vs mesh terrain) - niedługo będzie zresztą ogólny update.
Co do procent ukończenia MMT - prawie gotowe questy, pełna fabuła, system promocji, statystyk.
Ogólnie gotowe jest wszystko niepowiązane z enginem i grafiką. Co do engine'u jedynie SF może coś na ten temat powiedzieć a nawet na forum DEV TEAM nie ma %-towego zaawansowania.
Dobra bo się za bardzo rozpisałem :) Jak na razie starczy :D Niedługo update na www (to i pewnie parę ciekawych screenów czeka was z level editor'a).
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Ten facet z sumiastami wąsami - dalibóg jako żywo - Jacek Żakowski ;-)
Bogas [ Senator ]
Logadin- Mi grafika w M&M Tribute się bardzo podoba. Nie potrzebuje nic lepszego zresztą na moim komputerze pewnie nawet MMT się nie uruchomi :P
Monastor [ Centurion ]
Fajna grafika Logadin :)
Dobrze widzieć, że się coś rusza w projekcie
PS
I'm watching you... MMT people
LUDZIE
Monastor [ Centurion ]
Wejdźcie na stronkę która jest podana po obu stronach posta
potem w MMT
w Monastor's Scavenger Hunt
I oglądajcie
Adamus [ Gladiator ]
BRZESZCZOT --> CHŁOPIE TY ZYJESZ???? A JUZ ZACZYNAŁEM MIEC PEWNE OBAWY ;-)
Adamus [ Gladiator ]
Monastor --> Logadin już tu niektóre (i nie tylko) z tych obrazków publikował :-)). Niestety polityka GOLa doprowadziła do tego, ze obrazki które sa dłużej na forum niz miesiąc są usuwane, tak, że cała masa śeietnych screenów powędrowała do kosza, naprawde wielka strata :-(((
A przy okazji, witamy kolejnego miłosnika M&M :-))))))
Mac [ Sentinel of VARN ]
No no.. co to się porobiło:) Brzeszczot wrócił, a Monastor wreszcie zawitał w te strony:)
Adamus --> Twoje wcześniejsze obawy odnośnie śmierci wątku są już chyba nie na czasie ;P
Adamus [ Gladiator ]
Mac --> To rzeczywiście niespotykane, połowa watku w 24 godziny? Cuda jakieś czy co? I jeszcze Brzeszczot wrócił...
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
jako żywo żyje i w tłuszcz obrastam [kolczuga przyciasna juz nieco :( i pordzewiala ] !
Pozdrawiam Adamusa, Maca, Bodzia i cala wesola ferajne...
jak mam sie nie dopisac skoro widze ze watek nie schodzi z gory listy - serce rosnie !
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
nic nie pisywalem bo rzadko niestety bywam ostatnio w krainach fantasy ale mozecie mi wierzyc z potworami przeroznej masci walcze na biezaco. W realu :)
Exp rosnie jak na drozdzach :)
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
Bogas---->>> trochę zbyt pochopnie przeszedłeś nad sugestiami Adamusa co do patchowania MM6. Nie wiem, czy efekty o których pisał Adamus to bugi, być może tak, skoro autorzy gry uniemozliwili korzystanie z nich w patchu, z drugiej strony, bynajmniej założenie kolczugi czy płytówki przez maga nie było sprawą prostą i wiązało się z odkryciem pewnego sekretu gry. Już bardziej na błąd wygladało doświadczenie u Lorda Ognia czy działanie skrzyni ze skarbami w Dragonsandzie, ale........
W każdym razie spatchowanie gry było tak czy owak konieczne, bo jej ukończenie bez patcha groziło rozstrojem nerwowym zwiazanym z wyrzutkami do windy. Ponadto pierścienie i inne artefakty nie działały jak należy. Ale patche są dwa, stary i nowy. UWAGA, stary jest bardzo trudno dostępny, ale to on jest właściwy. Oficjalny patch finalny, zamieszczony swojego czasu przez ŚGK w edycji z grą, powoduje (może powodować) szereg kłopotów, niektóre zadania stają się nierozwiazywalne, np. słynne jajo w Kriegspire czy ów klucz w Garik Forge na co uskarżał się w poprzedniej części Lukasz_C747.
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Mr.Kalgan --> chodzi Ci o patche 1.1 i 1.2? Czy jest jeszcze jakis inny, starszy? Btw. oba patche sa dostepne na wiadomej stronce:
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
_Luke_ ---->>> Patche ktore mam noszą oznaczenia "mm610-12" i "mm611-12" właściwy jest ten pierwszy. Ale istnieje jeszcze takie coś jak "mm6-patch" nie wiem co to.
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
_Luke_ ----->>> DZIWNE, na zapodanej stronie, patch 1.1 jest z 2002 roku!!!!!!!!!!, natomiast 1.2 z 1999 r. Trzeba by je ściągnąć, aby zobaczyć co to.
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Sciagnalem "mm610-12" i "mm611-12" i oba sa z 1999 :)
Bogas [ Senator ]
Mr. Kalgan- Nawet jeżeli to nie są błędy (w co wątpię) to i tak zaburzają poziom trudności gry. Więc i tak bym z tego nie korzystał...
A co do patchy to masz może adres skąd można ściągnąć właściwy patch?
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
Bogas--->>> _Luke_ już podał. Instalować należy mm610-12.
Bogas [ Senator ]
Dzięki. Jak pisałem swojego posta to waszych jeszcze nie było, i dlatego to pytanie :)
Lowi [ Generaďż˝ ]
Moim zdaniem ten numer ze skrzynka na pustyni (niepomne juz dokladnie jak sie zwala)jest bugiem a jak nie bugiem to nieporozumieniem.
Mozna bylo otwierac skrzynke az do znudzenia a za kazdym razem dodawalo x zlota do ekwipunku.Potem mozna bylo zloto w pewnej studni wymieniac na doswiadczenie .
Jak latwo sie domyslic mozna wtedy zrobic postac na lew xxx.
Taka zabawa robi ladny lew ale psuje zabawe.
Bodziu [ Lord Ironfist ]
Chcialbym dodac ze wszystkie patche sa na mojej stronce ^^ wiec jakby cos to zycze milego sciagania :)
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
Lowi ---> z tą studnią to nie tak do końca. Za pierwszym razem jak przylazło się do studni wychodziło po (nie pamiętam dokładnie) chyba 8 "kliknięć" na postać. Potem chyba raz na miesiąc się regenerowała do poziomu 1 kliknięcia na postać. Więc nie można było nabijać leveli w nieskończoność. A opłaty za to są słone :) 5000 za jeden klik więc nie ma tak kolorowo :)
Bogas [ Senator ]
Czy save z gry na patchu z KŚG będą chodzić na mm610-12, i czy nie będzie z tego powodu żadnych błędów?
I przy okazji drugie pytanie:
Rzadko jak grałem w M&M6, 7 lub 8 miałem w grze muzykę. Rozumiem ze ten błąd ma każdy. Da się coś zrobić aby zawsze w grze była muzyka?
Mac [ Sentinel of VARN ]
Bogas --> W W M&M 6,7 i 8 muzyka zaczyna grac po wejściu na nowy obszar i gdy utwór się skończy, będzie cicho do momentu, gdy przejdziesz do innego obszaru.. Jeśli masz dwa cd-romy, to może nawet nie grać w ogóle.. wtedy najlepiej pozmieniac litery dysków, a jak i to nie zadziała - odłączyć jeden z cd-romów lub osobno poza grą póścić play, jako ze muzyka jest w formacie Cd-Audio. Dodatkowo MM7 w wydaniu Mirage/Im Group/Cenega jest pozbawione muzyki z winy wydawcy, który oddał do tłoczni uszkodzoną płytę-matkę...
Mac [ Sentinel of VARN ]
eratta - póścić = puścić
Hell --> Na studni można nabijać expa bardzo długo, a po tygodniu studnia regeneruje się chyba do losowej ilości kliknięć.. Kiedyś z Mr.Kalganem badaliśmy ograniczenie expa na ok. 198 poziomie przy niespatchowanej wersji, a wtedy po prostu kładło się cegłę na spację, szło się na kawkę i exp się nabijał:)
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
ja równierz witam wszystkich :) obecnie kończe morrowinda i powoli rozglądam się za czymś nowym do pogrania (na ogień pójdzie chyba diabeł w kamieniu) chyba że ktoś ma jakiś ciekawy pomysł na starszą gierke w którą można pograć:)
Adamus [ Gladiator ]
Soldamn --> Z tym to chyba nie ma problemu? ;-))) Starszych świetnych cRPGów na pęczki :-)))
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
Bogas---->>> Z tą muzyką to są pewne problemy. Co do cz.7, Mac wyjaśnił, z 8 w zasadzie nie ma problemów, ale 6 jest pełna tajemnic. Otóż część dźwięków w grze jest, a części nie ma. Kiedy instalowałem ją w Win 95 wszystko chodziło dobrze, no a teraz w W98SE już podczas startu (ekran powitalny gry) muzyki nie ma, nie będzie też częsci odgłosów podłoża (trawa, jaskinie).
Ale czasem jest inaczej!!! Przez pewien czas byłem przekonany, że to jakowyś Dosowy atawizm, często bowiem po skonfigurowaniu karty dźwiękowej na przerwaniu 7 (a może 5 ?) dźwięk był poprawny, a np kiedy winda wrzuciła przerwanie 9 lub 12 było głucho. Wszelakoż, albo dziś nie potrafię tego ustawić, albo doszedł jakiś nowy czynnik (zbyt szybki procek????????), albo coś jeszcze innego, dość, że obywam się bez muzyki. Ale proponuję poeksperymentować z przydziałem przerwań.
Monastor [ Centurion ]
Ja mam jakieś stare wydanie MM6 bez muzyki :(
wszystkie dźwięki są, a muza... no cóż
PS
Jaki region w MM ma najlepszą muzykę (według was) ?
Dla mnie, najlepszy jest track z Barrow Downs (Dolina Kurhanów)
Słuchaliście już tracków do MMT ?
===============================================================
Niektóre screeny istotnie pochodzą z tego forum... ale przeważnie nie są one znane w gronie międzynarodowym. Na tym polega scavenger hunting, szukam w sieci obrazków i wrzucam je w jedno miejsce ;)
Obejrzyjcie pozostałe działy stronki :) Polecam MMT, Avatar Gallery i The Tales of Happy Rainbow Lich (muszę jeszcze poprawić błędy, to jest na razie wersja niemal robocza :) )
===============================================================
Nie wiedziałem że jestem taki sławny :D
"Monastor zwitał w te strony"
Rozumiem że Mac to ktoś z MMT (Marten ?? :unsure: )
===============================================================
Logadin, jak tam dżąglopław ? ;)
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
motyw z pustyni ironsand w mm8 nic nie pobije jest po prostu boski:)
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
adamus na pęczki ?? to znajdz mi jakas gre z tego przedziału:
1997-9 i malo zajmuje najlepiej do 200 mb :)
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
bez ultimy IX, daggerfalla
Baltazar [ Howl from Beyond ]
Lata 1997-99 to w cRPG prawie nowości:-))
Z innego przedziału czasowego nie mogą być??? I dlaczego tylko 200 mb
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
baltazar -----> 200mb - tych gier obecnie nie kupisz, a sciaganie 2 giga mi sie nie widzi:) wiec powiedzmy do 1 cd :) a te lata hmm od roku 96 w dół zaczynają się lata w których grafika już mi strasznie dokucza, a powyżej 2000 juz wiekszosc ciekawych rpgow mam za sobą, chyba ze znacie jakieś perełki dla mnie:)
Baltazar [ Howl from Beyond ]
Soldamn --> nie pamiętam co wyszło w tym okresie, System Shock2 na pewno. Wizards&Warriors???
Ale spróbuj poszukać - są starocie, w których grafika nie dokucza, jak chociażby Lands of Lore. Polecam!!!!!!!!!
Ja też staram sie nadrabiać zaległości i gram w Divine Divinity - całkiem dobra gra, mimo, że nie lubię widoku w rzucie izomterycznym.
Baltazar [ Howl from Beyond ]
Poszukaj Demise, jak nie grałeś. Absolutny hard-core, ale klimat tej gry jest niepowtarzalny.
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
baltazar---nienawidze dungeonówek:D
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
baltazar ---> lol jest genialny ale się zaciąłem - nie moge przejsc spotkania z 2 złodziejami bo mi kradną broń i nie mam czym walczyć:/
Adamus [ Gladiator ]
Soldamn --> Akurat ten okres nie jest najlepszym w historii cRPGów. Miałem na mysli troche starsze produkcje z lat 92-95 :-) i wiekszośc z nich nie potrzebowała więcej niż kilka dyskietek :-))))
Adamus [ Gladiator ]
Soldamn --> Jeszcze co do watków muzyczynych z M&M, to najlepszy jest ten ze światyn w M&M VI :-)
Adamus [ Gladiator ]
Soldamn --> Ale jakbys miał ochotę to polecam Ci z takich trochę starszych ale nowszych: Anvil of Dawn, Dungeon Master 2, Ultima Uderworld 1 i 2, Betrayal at Krondor, Entomorph, Shadows Over Riva, Thunderscape, Ravenloft, Menzoberranzan, Albion, Legacy, Might and Magic 4 i 5, mało? ;-))
Adamus [ Gladiator ]
Soldamn --> Ale jakbys miał ochotę to polecam Ci z takich trochę starszych ale nowszych: Anvil of Dawn, Dungeon Master 2, Ultima Uderworld 1 i 2, Betrayal at Krondor, Entomorph, Shadows Over Riva, Thunderscape, Ravenloft, Menzoberranzan, Albion, Legacy, Might and Magic 4 i 5, mało? ;-))
Adamus [ Gladiator ]
Sorry, jakis cudem udało mi sie dubla wstawić :-))), a niby nie mozna :-))))
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
nie napewno nie :) najlepszy jest z pustyni ironsand:)
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
dobra to kto mi pomoże z lolem ?? dracacle caves part 1, zchodzilem juz raz do part 2 , mam 3 osoby w teamie, mam emerald eye, nie wiem jak wyjsc z lvlu 2. w solulucji znalazlem ze musze 3 razy dotknac tego pokruszonego muru, ale nie wiem jak:/ próbuje to 3 razy kliknac myszka, 3 razy uderzyc mieczem, nic nie dziala. jakies pomysly ?? moze czegos zapomnialem wziasc??
Logadin [ Christian Noir Stein ]
Pełna wersja, nieokrojona do ściągnięcia legalnei i za darmo SYSTEM SHOCK2 znajduje się na PODPSACH + dodac do tego zestaw poprawiający roździelczośc niektórych tekstur (mniejszych niż 256x256) i można grać i grać i grać ... :)
Do tego prawie wszystkie gry wymienione przez Adamusa także leżą na PODPSACH.
A DEMISE powinieneś sprawdzić tak czy tak :) Gra mimo że dungeonówka w starym stylu jest świetna i od czasu premiery lata temu gram w nią do tej pory.
Mac [ Sentinel of VARN ]
Monastor --> Tak Martenz forum MMT to ja:)
Mój ulubiony motyw muzyczny to chyba muzyka z Free haven w MM6.. oprócz tego uwielbiam fragment z fletem w utworze lecącym podczas tworzenia postaci lub na arenie w MM6 oraz utwór w Shadow Guild Hideout z pianinem.. wprowadzający niesamowity nastrój grozy (niestety nie zawsze leci w tej lokacji...).
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
SS2 znam i grałem:) . kto mi pomoze z lolem??
Baltazar [ Howl from Beyond ]
Poszukaj w tych solucjach. Szczerze mówiąc niewiele pamiętam, mimo, że jeszcze nie tak dawno trochę bawiłem się tą gierką.
Monastor [ Centurion ]
BŁAGAM
niech mi ktoś wyciągnie muzę z MM6 na mp3 (za pomocą stosownego edytora) i prześle na maila...
Być może nie wiem co tracę :(
PS
Odpowie ktoś na pytanie o trackach z MMT ? :P
(jak nikt nie słuchał (nie pytam bywalców MMT forums :P), to są do ściągnięcia tu: https://www.mmt.34sp.com/downloads.shtml )
Logadin [ Christian Noir Stein ]
Przyłączam się do prośby MONASTORA - także mam wersję bez audio :/ A bez mp3 jakoś grać się odechciewa.
Mac [ Sentinel of VARN ]
Monastor, Logadin --> Mam soundtrack w formacie *.wma. Cały zajmuje ok 25 MB. Tylko muszę jeszcze poznać wasze maile:) Podajcie je na wątku albo na mojego maila - [email protected]
Monastor [ Centurion ]
Na wątku nie podam :P
ewentualnie przez GG albo PM na MMT ;)
Czyli przez GG
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
Po pierwsze, nie sądzę, aby istniała wersja mm6 bez muzyki. Ja też jej nie słyszę, ale ona JEST. Zobaczcie na płycie. Spróbujcie skonfigurować kartę muzyczną.
SOLDAM--->>> To ja ci polecę coś z tamtego okresu, nie jest Dungeonem i ma świetny klimat. Nazywa się to..... SOULBRINGER. Spróbuj dostać, he. he.
Osobiście czuję w sobie misję przypominania o tej niesłusznie zapomnianej przez wszystkich grze.
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
Soldamn--->>> Przepraszam za literówkę.
W katalogu Sound w mm6 jest 18 mb plik muzyczny którego nie da się otworzyć.
Mac [ Sentinel of VARN ]
Również polecam Soulbringera, naprawdę rewelacyjny cRPG z bardzo ciekawym, nieco zręcznościowym systemem walki. Niestety nigdy nie udało mi sie tego przejść:( Utknąłem, w którymś miejscu, nawet nie pamiętam jakim, a to chyba znak, że trzeba sobię tą grę przypomnieć:)
Mac [ Sentinel of VARN ]
Mr.Kalgan --> Ten 18MB plik to jedynie dzwięki, a muzyka jest w formacie Cd-Audio i ci którym nie udało się nabyć MM6 w orginale Mirage lub w wydaniu ŚGK, muszą się obejśc bez muzyki...
ivo [ Pretorianin ]
Mac -> nie pamiętasz może na ilu płytkach jest Soulbringer
Sabathius [ gdzie jest rooda? ]
Jakby Soldamn jeszcze nie wyniuchal -- peknieta sciane trzeba potraktowac mlotem znalezionym wczesniej
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
ivo----->>> Na jednej. Wydał to Interplay (znany z falloutów, BG itd, co tam mówić, bardzo znany)
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
Mac--->>> Ja utknąłem pod koniec (w przedostatniej lokacji ostatniej misji). Po prostu miałem niewypełnione 2 questy do których niepotrafiłem dotrzeć. Później okazało się, że nie roszyfrowałem systemu przesuwania mapy i nie dotarłem do 2 teleportów, ale już mi się nie chciało tego przechodzić poraz kolejny. Może pora wrócić,,,,,,,
Mac [ Sentinel of VARN ]
Hmm.. ja mam Soulbringera na dwóch płytkach:>
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
link