GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Czy podobała wam się muzyka z gry Return To Castle Wolfenstein i Quake 3?

01.03.2002
22:16
[1]

Requiem [ has aides ]

Czy podobała wam się muzyka z gry Return To Castle Wolfenstein i Quake 3?

... napewno!
A teraz możecie jej słuchac niekoniecznie podczas gry!
(wiem, wiem to brzmi jak reklama jakiejś płyty, a wiec przejde do rzeczy:)

Muzyka z Quaka 3 i z RTCW znajduje się w pliczkach *.pk3 ale co trzeba mieć aby je otworzyć?
a więc nic! No... dosłownie nic, bo trzeba mieć WinZIP-a lub WinRAR-a, a w ostateczności Windowsowskie Foldery Skompresowane (Windows ME i XP)



Return To Castle Wolfenstein:

Muzyka z gry znajduje się w pliku sp_pak1.pk3 , który siedzi w katalogu Return to Castle Wolfenstein/Main/
Klikacie na niego prawym przyciskiem z JEDNOCZEŚNIE wcisniętym klawiszem SHIFT i z menu wybieracie "Otwórz z..." (win 9x)
a w WinXP wystarczy bez shifta samo otwórz. Pojawi sie okienko z wyborem programu, trzeba KONIECZNIE odznaczyć
kwadracik na dole "zawsze używaj tego programu do otwierania tego pliku" (czy coś w tym stylu). teraz trzeba wybrać program.
Jeżeli na liście nie ma WinRARA lub WinZIPA, to trzeba wybrac "przeglądaj" i w "Program Files" znaleść katalog któregoś z tych programów.
Jeżeli w WinME nie macie WinRara lub WinZipa, to uzyjcie Folderów Skompresowanych, które są widoczne w oknie wyboru programu.
Wybierzcie program i kliknijcie "otwórz". Pojawi wam się okno programu z otworzonym plikiem sp_pak1.pk3, w którym widac 4 katalogi (Sound, Text, ui i video)
Muzyka znajduje sie w katalogu Sound/Music/ - są tu wszystkie 'kawałki' z gry, w formacie WAV. Wystarczy teraz poprzeciagac pliczki na pulpit
i macie słynną muzyke! :))
Przydałoby się też to skompresować, w tym celu powinniscie sciagnac program 'MP3 Compressor' i skompresowac pliczki, co jest bardzo proste:)



Quake 3:

Wszystko jak wyżej, ale:
muzyka znajduje się w pliku pak0.pk3 , który siedzi w katalogu "baseq3",
a w środku tego pliczku (po otwarciu WinZipem lub Rarem): katalog "music"
Jest tam 16 ostrych (metalowych) kawałków, które słyszelismy podczas fragowania:))



(obrazek obok to fotka "WinRara" z otwartym plikasem z Wolfa (juz w muzyce:) )


Miłej zabawy:)))

01.03.2002
23:22
[2]

Requiem [ has aides ]

heh w ten sposob (poprzez edycje paków) można przetlumaczyć Wolfa na polski:))) wystarczy dokładnie przetlumaczyc pliczki w katalogu "tekst" (w pliku sp_pak1.pk3) jednak duuuuzo tego... przed chwila przetlumaczylem pliczek "strings.txt" i mam polskie wersje takie jak: "Misja nie powiodła się!\nNaukowiec został zabity" "Misja nie powiodła się!\nCzołg został zniszczony" "Misja nie powiodła się!\nNie udało ci się wejść\ndo wyrzutni rakiet" :) ale opisy misji + rozkazy i listy naukowców to duuuuuzo tłumaczenia (ponad 200 pliczków) (katalog EnglishUSA) a swoją drogą ciekawe czemu nie wydali Wolf-a PL jak to tak prosto przetłumaczyć... może nie dostali zgody... ehh prawa autorskie

01.03.2002
23:25
[3]

Fudoshin [ Generaďż˝ ]

Hmm muzyka w q3? chyba ruscy wycieli ;))) A tak serio, to niezbyt mi sie podoba :)

01.03.2002
23:28
[4]

Riven [ infamousbutcher ]

Sjuper! No to teraz będzie ... "Hitlerowskie świnie przegrały!" :DD

02.03.2002
00:03
[5]

Requiem [ has aides ]

liczyłem na wiecej odpowiedzi... i chociazby opinii o muzie:> a tu pustka... co jest? wszyscy spią? czy nie chcą uszkodzic gry (I tak sie nie uszkodzi:)? czy wlasnie sluchaja tej muzy? :))) talk to me!

02.03.2002
00:29
[6]

Valencis [ Transmuter ]

Jako, że zajmuję się Radiantem, rozbebeszanie plików PK3 to dla mnie nic nowego. Właściwie to mapy robię od niedawna, a wcześniej musiałem się tego nauczyć, żeby móc wsadzić wszystkie dodatkowe mapy do jednego pliku. Tak poza tym to lubię muzyczkę w Quake III (w RtCW dużo nie grałem, to się nie wypowiadam). Miło, że twórcy dorzucili trochę muzyki, która nie jest skojarzona z żadną mapą, wolę taką wstawiać do moich dzieł (wolałbym - bo jak na razie, to muzyki dodać do mapy nie umiem :( ). A kto umie otwierać pliki *.PAK z Q1 i Q2????

02.03.2002
00:37
[7]

Requiem [ has aides ]

Valencis: oooooo!!! z nieba mi spadłeś bo mam problema co do radianta... zaraz napisze a co do paków z q2 to jest do tego program PakExpl - moge Ci wyszlac jak cchesz:) a to mój problem co do Q3radianta: dorwałem sie do edytora map q3 i zrobiłem przykladową mapkę, ale mam problem z zapisaniem jej w formacje *.bsp Gdy wybieram, tak jak było w poradach na q3arena.gry..., to wyskakuje mi error: (zawartosc konsoli) : ================== Running bsp command... D:\Gry\quake3\Tools\q3map D:/Gry/quake3/baseq3/maps/1.map >>C:\DOCUME~1\FRANKB~1\USTAWI~1\Temp\junk.txt D:\Gry\quake3\Tools\q3map -vis -threads 1 D:/Gry/quake3/baseq3/maps/1.map >>C:\DOCUME~1\FRANKB~1\USTAWI~1\Temp\junk.txt D:\Gry\quake3\Tools\q3map -light -extra -threads 1 D:/Gry/quake3/baseq3/maps/1.map >>C:\DOCUME~1\FRANKB~1\USTAWI~1\Temp\junk.txt Q3Map v1.0m (c) 1999 Id Software Inc. ---- q3map ---- ************ ERROR ************ Error opening D:/Gry/quake3/baseq3/scripts/shaderlist.txt: No such file or directory Q3Map v1.0m (c) 1999 Id Software Inc. ---- vis ---- reading D:/Gry/quake3/baseq3/maps/1.bsp ************ ERROR ************ Error opening D:/Gry/quake3/baseq3/maps/1.bsp: No such file or directory Q3Map v1.0m (c) 1999 Id Software Inc. ----- Lighting ---- Extra detail tracing ************ ERROR ************ Error opening D:/Gry/quake3/baseq3/scripts/shaderlist.txt: No such file or directory completed. Run time was 0 hours, 0 minutes and 4 seconds w katalogu "baseq3" nie ma folderu "scripts" ani pliczku "shaderlist.txt". W opcjach programu katalogi są poprawnie ustawione... czy ktoś mógłby mi powiedziec o co w tym chodzi, lub podpowiedziec mi, co zrobic, aby zapisać ta mapkę w bsp ? ps. jezeli mozesz (i wiesz:) to napisz tu co zrobic:) lub na chacie - bede tam siedział

02.03.2002
00:37
[8]

Requiem [ has aides ]

ps. ten pak expl tez do q1 jest

02.03.2002
01:08
[9]

Requiem [ has aides ]

Valencis: a może wysłałbyś mi cały katalog quake3/baseq3/scripts/* - ze wszystkimi plikami ze środka, spakowany zipem? (chyba tam powinny byc same txt?)

02.03.2002
15:49
[10]

Requiem [ has aides ]

:) :(

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.