GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Q3Arena czy UT

21.06.2001
18:05
smile
[1]

Arbor [ Generaďż˝ ]

Q3Arena czy UT

Chciałbym się dowiedzeić co myślicie na ten temat. Która z tych gier jest lepsza. Moim skromnym zdaniem Q3 jest o niebo lepsze. A co wy o tym myślicie?

21.06.2001
18:08
[2]

_yazz_aka_maish [ Generaďż˝ ]

Ufff...nawet nie wiesz jaką rozpętałeś wojnę... Ja nie mam zdecydowanego faworyta. Czasem wolę pograć w UT, czasem w Q3. Może minimalnie wygrywa UT. pozdro. yazz

21.06.2001
18:16
smile
[3]

Trollf [ ]

Ja jestem chyba dziwny... ;)) Chociaz w Q3 gram od poczatku (jeszcze czasy testow), a w UT tylko sobie troszke pogralem (moze tydzien, badz ze dwa), to w Unreala zagrywalem sie na smierc :), a Q1 tylko troszke liznalem, a na Q2 prawie nie spojrzalem w ogole... Zadna z tych gier nie jest lepsza czy gorsza - dla mnie po prostu Unreal rzadzi w singlu, a w Q3 najdluzej gram... :) Same paradoxy.... :) ps dyskusja nt. ktora gra jest lepsza na pewno nie bedzie dyskusja obiektywna, zreszta tak Ty lubisz Q3 tak inni lubia UT i vice versa i pozniej znowy vice Versa i znowu... :)) w sumie to jest temat rzeka - odkad ukazal sie Unreal i UT swiat podzielil sie na 2 czesci :) a i tak najwiecej osob gra w sapera... Buahahaha :)))

21.06.2001
18:35
[4]

Dessloch [ Senator ]

wiele mowi za tym ze Q]I[ jest lepszy: lepsza grafika, duzo skinów (ale po co) ale UT mimo gorszej (?! tez nie koniecznie) grafiki, ma o wiele lepsze mapy, dwa tryby strzelania z broni, no i nie ma tylu wnerwiajacych modeli. q3 jest strasznie kolorowa, az sie rzygac chce. UT pojdzie na wolniejszym sprzecie, QIII ma troche wieksze wymagania. botow noie bede komentowal bo w UT sa o niebo lepsze, ale to sie nie liczy w tych grach, liczy sie grywalnosc, a beznadziejne mapy w QuakeIII zmniejszają grywalnosc, na dodatek przewazaja kolory takie jak czerwien, pomarancz, zolc.... az nieprzyjemnie.

21.06.2001
19:07
smile
[5]

Trollf [ ]

Dessloch --> ja bym raczej powiedzial, ze sa gracze i Gracze. Dla niektorych osob (w tym i dla mnie) nie liczy sie na pierwszym miejscu grafika. W koncu jak grasz ktorys tam setny z kolei raz na danej mapie to w ogole nie zwracasz juz uwagi czy ta sciana ma ladna ceglana teksture z napisami, a ta rzezba co wystaje z tamtej sciany nie ma lewego oka... :) Tak na prawde gram wciaz w rozdzielczosci 640x480! - chociaz sprzet by mi pozwalal na spokojnie wiecej (TNT2 PRO, D850, 256 MB). Mnogosc skinow tez nie ma dla mnie wiekszego znaczenia - mam ustawiona zmienna gdzie wszystkie modele innych graczy sa takie jak moj (sarge-blue). Co do botow to sie z Toba calkowice zgodze - te w Q3 to kompletne debile, jesli mozna je tak nazwac, probuja co prawda nadrabiac cholerna celnoscia, ale jak je rozpracujesz to i na nightmare spoko sobie poradzisz... O mapach UT nie bede sie wypowiadal - pamietam tylko Morbius (tak to sie pisze? :) - ta w kosmosie). Natomiast na Q3 nie narzekam. Dlatego, ze era oryginalnych map juz sie raczej skonczyla (chociaz i tam bylo kilka rodzynek) - obecnie przede wszystkim dominuja mapy stworzone przez uzytkownikow, a niektore z nich na prawde sa zajebiste. Jesli chodzi o bron to o ile mnogosc funkcji arsenalu w samym Unrealu byla zajebista, to w UT jakos mi nie za bardzo juz pasuje. W grach multi-fpp lubie przede wszystkim szybkosc, a majac dostep do tylu funkcji broni to albo bym stracil na szybkosci, albo w ogole czesci funkcji bym nie wykorzystywal. W Q3 jakos sobie radze z zastosowaniem odpowiedniego sprzetu w danym momencie, a Q3 na ProModzie z szybkim przelaczaniem giwer na razie dla mnie nie ma sobie rownych ;))

21.06.2001
19:17
[6]

Dessloch [ Senator ]

dokladnie grafika nie jest najwazniejsza tesh gram na min detali, dlatego uwazam ze QIII jest kiepawy, bo ma tylko ta zalete (?!) a co do mnogosci giwer to raczej nie widze tutaj ttracenia na predkosci, ani nie uzywania czesci, kazda jest dobra do czegos innego nawet taki bio jest genialny w niektorych sytuacjach, a double enforcer moze byc nawet lepszy d miniguna. w QIII sztucznie sie zwieksza dynamike gry, powyzej 100 zycie spada do setki, przez co sie wszyscy spiesza.... i jest zludny efekt dynamiki gry

21.06.2001
20:05
smile
[7]

wolkov [ |Drummer| ]

Moim zdaniem to dwie świetne gry sieciowe i nie potrafię powiedzieć, która jest lepsza: Kwak jest bardzo szybki i w ogóle nie ma tam czasu na zastanowienie się, a UT pomimo, że też jest niezłą młócką, to jest chwila czasu na jakiś głębszy oddech (rzadko:)). UT wydaje mi się bardziej pomysłowy od QIII, mapy w kwaku są świetne, ale dla mnie za "ciasne", w UT jest sporo większych przestrzeni i platform, gdzie może naraz spotkać się wielu graczy. Grafika w obydwóch gierkach jest świetna, a która lepsza, to rzecz gustu. Może i engine QIII ma większy potencjał, ale gra faktycznie jest trochę "cukierkowa" (tam i tak nie ma czasu na zwiedzanie map i podziwianie grafy). Większość czasu grałem w te gierki w sieci LAN w trybie software 640x480 medium detail, QIII default openGL bez textur (śmiga jak przecinak:))))). Obydwie gry są dobre, a wygrywa UTQIII:)) pozdrawiam wolkov

21.06.2001
20:06
[8]

Trollf [ ]

Dess, jesli dobrze pamietam (jesli zle to popraw mnie) to w UT sa takie giwery jak Sniper Rifle (z zoomem) oraz Shock Rifle - i chyba z tego co pamietam obie trafiaja ze skutkiem natychmaistowym (Shock chyba prawie bez opoznienia). Pytanie, ktore mi sie nasuwa: po co az dwie? W Q3 jest tylko jedna (Rail Gun), ktora posiada zoom (w Q3 zoom dziala niezaleznie od kazdej broni) i zachowyje sie analogicznie jak Shock czy Rifle. W oryginalnym Unrealu czegos takiego chyba nie bylo, byla tylko Snajperka (-?-) Jesli mozesz to wyjasnij mi w jakich sytuacjach uzywasz obu tych broni? - (nie pytam o pocisk energetyczny - drugi tryb Shocka). Dess :)) podoba mi sie Twoje stwierdzenie :) o sztucznym zwiekszaniu dynamiki Q3. W Q3 jest wiele map gdzie nie ma megahealtha, wiec maxymalny poziom zycia nie przekracza nigdy 100 [tylko swierzo po respawnie ma 125, aby od razu nie zabic jakiegos newbie i nie zniechecic go do gry ;)]. W Q3 o wiele wieksze znaczenie niz health ma zbroja, a w ProModzie jak nie pilnujesz zbroi to martwy jestes ;) Co prawda VQ3 (czyste q3) z perspektywy czasu rzeczywiscie wydaje mi sie wolne :) - jak przyzwyczailem sie do Promoda to pozniej jak sprobowalem VQ3 to myslalem, ze ogladam film klatka po klatce :))

21.06.2001
20:12
[9]

wolkov [ |Drummer| ]

Trollf-> ShockRifle w UT posiada tak na dobrą sprawe 3 tryby strzału: LMB, RMB , prawy przycisk = powolna kula, lewym puszczasz w nią promień i wywołujesz potężnego giba, który jest niezłym narzędziem destrukcji (to 3 - ci tryb). Ta broń naprawdę się przydaje, można nią siać spore zniszczenie:)))) pozdrawiam wolkov

21.06.2001
20:12
[10]

TeadyBeeR [ Legend ]

Na poczatku powiem,ze mam i UT i Q3.UT mam tylko dlatego,ze kumpel z LANu chcial ze mna w to zagrac,wiec mam.Gra ta nie przypadla mi do gustu.IMHO jest wolniejsza od Q3 (pod wzgledem dynamiki i sprzetowym).Takze bronie w UT sa jak dla mnie przekombinowane.Q3 rzeczywiscie jest za bardzo kolorowe i bajkowe,ale jak sie duzo gra to sie juz na to uwagi nie zwraca. Niech nikt nie mysli,ze jestem jakims q3 wyjadaczem.W q3 nie gralem juz od dawna,ale kiedys byl okres ,ze sie gralo godzinami.

21.06.2001
20:14
smile
[11]

wolkov [ |Drummer| ]

A czym charakteryzuje się promode QIII ? tzn. czym się różni od czystego QIII ?

21.06.2001
20:14
smile
[12]

Viti [ Capo Di Tutti Capi ]

Nie jestem Dessloch, ale chyba mogę dać ci odpowiedź na jedno pytanie. Po co "aż" ? dwie. Po to żeby było ciekawiej niż w Q3 :-) Shock ma 3 tryby strzelania: promień, kule, oraz strzelanie promieniem w w/w kule. Rifle ma zoom i tryb zwykły. Czy RailGun z Q3 ma 5 trybów strzelania ? Jak bym doliczył jeszcze InstaGib to by się zrobiło 6 trybów.

21.06.2001
20:48
[13]

Dessloch [ Senator ]

poza tym shock nie trafia od razu w przeciwnika, troche czasu jednak uplywa zanim pocisk (??? - raczej tryb l) doleci do celu, im dalej tym wolniej, jest szybka, ale nie mozna rowanc ze snipą ktora jakakoliek odleglos od razu dolatuje do celu, shockeiem nie da sie zrobic head shota, snipa da. sniperka ma zoom (logiczne) reszta nie (tesh logficzne) w QIII nielogiczne sie wydaje zoom z kazda bronia! przeciez to przesada... a co do predkosci i dynamiki, w UT zdecydowanie mozna speed zwiekszyc on baaaaardzo duzo, tak duzo ze nic sie nie da zrobic :P

21.06.2001
20:52
smile
[14]

Arbor [ Generaďż˝ ]

W Q]I[ jak byś miał 5 trybów to zanim byś któryś wybrał to by cie dawno przmielili z 10 razy.

21.06.2001
20:56
[15]

Dessloch [ Senator ]

arbor czy ty grales kiedys w UT???? 3 tryby w shock strzelasz jednym kula szybko do ciebie leci strzelasz drugim wieksza i wolniejsza kula do ciebie lecisz 3 strelasz naciskasz prawy przycisk myszy kula leci, lewy naciskasz i kula wybucha, nie widze w tym nic wolnego jak jestes wprawiny w uzywania kazda bronia to nie jest to wolniejsze od quaka, tylko musi byc ustawiona taka sama predkosc jak w Quaku, tak z 130 % speed

21.06.2001
20:59
[16]

Arbor [ Generaďż˝ ]

Grałem w UT ale nie gtrałem brońmi z UT w Q3. Uważam że 3 tryby to ściema

21.06.2001
21:09
[17]

Dessloch [ Senator ]

to zle uwazasz. 3 tryb -- jesli jests obok wybuchajacej kuli -- TRUP 1 i 2 -- roznica predkosci i sile razenia wszystkie sie uzywa bez wyjatkow, zalezy w jakiej sytuacji

21.06.2001
21:11
smile
[18]

Arbor [ Generaďż˝ ]

Może i masz racje ale najbardziej mnie wkurza minigun. Ta broń nie powinna się tam pojawić. To mi się naie podoba. Uważam że się w Q3 gra lepiej ale UT ma przewage bo dostępny jest Asaut.

21.06.2001
21:15
[19]

Dessloch [ Senator ]

a ja nie widze nic zlego w minigunie, bron calkiem realistyczna... railgun (?) w Quakeu jest np. beznadziejny. nie popre tego argumentami jak ty :P

21.06.2001
21:19
smile
[20]

Arbor [ Generaďż˝ ]

Dobra to cie nie rusza. To co powiesz na to że w Q3 jest lepsza akcja lepsze boty. Nie zachowują się jak cioty. Jak gram w Q3 i widze jakiegoś bota np to oczko to się lepiej czuję niż jak poraz setny zabijam gościa który w okolicy ma 100 braci których nie da się od siebie odrónić bez zbliżenia a to raczej jest niewskazane.

21.06.2001
21:19
smile
[21]

Viti [ Capo Di Tutti Capi ]

Arbor -> Nie lubisz miniguna, bo nikogo nie udało ci się pewno przytrzymać na pełnym magazynku. Uwiesz to jedna z fajniejszych rzeczy, patrzeć jak gostek zdycha w konwulsjach w ogniu miniguna :-) Ps. Albo Ciebie ktoś przytrzymał :-) . A UT ma więcej przewag nad Q3, nie tylko Assault.

21.06.2001
21:32
smile
[22]

wolkov [ |Drummer| ]

Arbor-->boty w QIII to bieda panie...same wchodzą mi pod rakiety, które w nie puszczam, zero inteligencji, co najwyżej dobra celność...bieda:((. Specjalnie przed chwilą grałem sobie specjalnie w QIII, żeby sprawdzić jak się zachowują boty.

21.06.2001
21:32
[23]

Dessloch [ Senator ]

wlasnie sam przytoczyles przeciwko sobie argument, w UT wiecej graczy moze grac, zeby nie skakalo. mozna grac nawet w 32. a jest mnoostfo skinoof w UT, ktore sa ciekawsze niz w QIII, a po co zblizac??? snajpy trzeba bylo cay czas uzywac. po co masz odrozniac kto jest kiM??? pisze ci na srodku ekranu kto jest przed toba, a jak troche jush pograsz to bedziesz wiedzial kto jest kto, mimo wszystko skinoof nie jestt tak malo, po dwa (M i K) commando i soldier + xan mark, i rozne kolory.

21.06.2001
21:34
[24]

Dessloch [ Senator ]

dokladnie wolkov boty w QIII sa tylko celne nic poza tym. patreza przez sciany :>> zaswsze w cciebie celuja nawet jak jestes za sciana.... LOL

21.06.2001
21:46
[25]

Arbor [ Generaďż˝ ]

Sorry że się spytam ale na jakim wy poziomie gracie? Sami wchodzą pod rakiety? Kurde czy nie ma tu żadnych fanów Q3?

21.06.2001
22:04
smile
[26]

wolkov [ |Drummer| ]

Muszę zaznaczyć, że nie jestem wyjadaczem QIII, grałem na poziomie Hurt me Plenty, wiem, że to niedużo, ale już na tym poziomie bociszcza są cholernie celne jak dla mnie. A to, że wchodzą pod rakiety - przytoczyłem tylko śmieszny przykład, który nieraz mi się przydarzył. Moim zdaniem boty w QIII są głupie i tyle, i ani trochę nie przypominają żywych graczy. Swoją drogą...żeby tak celować rakietką jak one to trzeba chyba miesiącami trenować refleks i wyczucie. Cóż Arbor, jeżeli uważasz, że boty w QIII są rewelacją, to widocznie bardzo mało grałeś w single UT. Spróbuj z botami na poziomie Inhuman albo Godlike, a zobaczysz co znaczy dobra celność + dobre AI. A co do QIII - uważam, że to świetna gra i wcale się nie czepiam - z ludźmi gra się całkiem przyjemnie. pozdrówka wolkov

21.06.2001
22:10
smile
[27]

Viti [ Capo Di Tutti Capi ]

To fakt. Dla mnie boty na Godlike'u są nie do pokonania, w DM przegrywam w szybkości zabijania, w TeamDM moja drużyna daje dupy i też przegrywam w CTF i Assault nie próbowałem, ale wolę nie myśleć co to by było.

21.06.2001
23:27
smile
[28]

Trollf [ ]

wolkov --> - w Promode jesli robisz to z wprawa mozesz poruszac sie o wiele szybciej niz w Vq3, wykonywac dluzsze skoki, wyzej skoczyc itp. - wieksza kontrola ruchow postaci, mozesz zatrzymac sie prawie natychmiast, skrecic bardzo szybko o 90 stopni, czy po bardzo malym luku zawrocic i pognac szybko w zupelnie przeciwnym kierunku bez zatrzymania sie - o wiele wieksza kontrola ruchow postaci w powietrzu - mozesz np. wyskoczyc poza jakas polke i w powietrzu zawrocic opadajac znowu na polke - respawn masz ze 100 punktami zycia a nie 125 - zbroja nawet gdy masz jej 200 jednostek nie spada - powyzej 200 jednostek juz sie nie dozbroisz - zmniejszona ilosc posiadanej amunicji i amunicji wystepujacej w niektorych paczkach - przy smierci zostaje plecak z twym wyposarzeniem co miales - moze go ktokolwiek podniesc i zyskac amunicje i bronie, ktore miales w chwili smierci - quad posiada 4-krotna sile strzalu a nie 3-krotna jak w oryginalnym Vq3 - zmiana broni natychmiastowa - mozesz np. trzymac kogos na spawie i pozniej nacisnac przycisk zmiany broni np. na railguna - czesto zakonczonym zgonem przeciwnika - zwiekszona sila i szybkosc rakiet oraz splash damage - mozesz nap strzelic gosciowi pod nogi rakieta, sila wybuchu uniesie go w gore, a ty np. blyskawicznie przelaczasz bron na np. spaware i zanim opadnie na ziemie usmazysz mu flaki ;)) - gdy biegasz ze 100 punktami zycia zejscie powoduje pojedyncza rakieta, pojedynczy strzal z railguna, pojedynczy granat i czasem pojedynczy strzal z shotguna, gdy tylko wezmiesz zbroje mozesz czuc sie prawie kozakiem ;)) - jesli ktos zabierze przed toba bron to nastepna pojawia sie dopiero za 15 sekund, a nie prawie od razu jak w zwyklym Q3 - obnizona sila machineguna i plasmaguna - teraz ciezko jest zalatwic przeciwnika pojedyncza seria z machineguna - mozliwosc zmiany kolorow skinow gornej i dolnej czesci niezaleznie (spodnie i kurtka moga byc innego koloru) - no i przede wszystkim wspaniale mapy! - wszelkie tricki, ktore w czystym Vq3 byly tylko prezentowane na widowiskowch demkach a na co dzien raczej sie ich nie wykonywalo w Promode nabieraja nowego znaczenia - teraz by dobrze poruszac sie po mapach promodowych musisz znac czesc trickow - w Vq3 nie bylo to takie wazne. - i wiele innych zmian, o ktorych nie chce mi sie pisac lub, o ktorych zapomnialem, badz nie zwrocilem na nie uwagi.. :) Wszystko to sprawia, ze demka Promodowe naprawde moga zszokowac swa szybkoscia i dynamizmem walki w porownaniu do Vq3, lecz niestety tyle tych zmian sprawia, ze z Vq3 przejsc na Promode niektorym jest bardzo trudno - czasem przypomina to zupelnie inna gre! Dess, nie mowmy moze w przypadku Q3 i UT o realistycznych broniach i zachowaniach :)) bardziej to pasuje do CS i in. a juz najbardziej do rzeczywistosci :) Dla mnie nie wazne jest, ze w demobilu sprzedawca uzna mnie za wariata gdy spytam czy moze dostane najnowszy Railgun.., ale jak odpowiada mi dana bron w samej grze :) LOL To All: boty w czystym Vq3 to na prawde zenada, co prawda probowali to naprawic wydajac kolejne PR do Quaka, lecz i tak wiele sie nie zmienilo (jest lepiej, ale nadal boty graja bardzo schematycznie - czesto lapie sie na tym, ze od tak sobie wypuszczam rakiete, a bocik ja przyjmuje na klate :) - jesli brakuje im zycia to klapki na oczy i wio po healtha, lecz niestety czesciej wpadaja na moj granat po drodze... troche smutne bo jesli nauczysz sie rozwalac spokojnie boty i trafisz pozniej na zwyklego czlowieka, ktory ma gorsza od nich celnosc, ale mysli i gra nieprzewidywalnie to mozesz miec male klopoty... :) Dess, calkowita racja, czesto nawet nie wiesz skad dostaniesz - nawet jak jestes otoczony przez cztery sciany i zadnego bota nie ma w poblizu... LOL :) Arbor --> co do botow w Q3 to Cie rozczaruje.. :)) Przeszedlem wszystkie poziomy na Nightmare oprocz ostatniego (q3t6) i boty wchodzily mi zwykle same pod rakiety... :)

21.06.2001
23:52
smile
[29]

wolkov [ |Drummer| ]

Chłe, chłeeee:)), a nie mówiłem, że wchodzą skubańce pod rakiety ?... Trollf--> big THX! odpowiedż, którą mi udzieliłeś jest zaprawdę wyczerpująca. Hmmm, Promode wydaje mi sie byc swietną sprawą. Wobec tego mam jeszcze kilka banalnych nieco pytań na temat Promode: - jak ją zdobyć ? - czy są do niej boty (nie lubię poznawać map dostajac w grzywkę od real graczy;-)) ...tylko dwa pytania - to tyle :) pozdrawiam wolkov

22.06.2001
02:09
smile
[30]

Trollf [ ]

Heh :) wolkow wersji Promoda jest mnostwo, ale jakos sprobuje Ci doradzic ;) najbardziej miesza ID software wydajac coraz to kolejne PR (Point Release - patche), z ktorych kazdy nastepny nie jest kompatybilny z poprzednim PR ani protokolem sieciowym ani mozliwoscia ogladania demek - na nowych PR starych demek sobie nie poogladasz :( Aktualny PR (wiekszosc serwow na tym stoi) to PR 1.27g (ponad 18MB) - polecam najpierw to sciagnac (polecam Gracz.net - link do sekcji download ponizej) Aktualny Promode to CPMA 0.99u1 (ponad 2MB) (mozesz sciagnac z: "https://quake3.fpp.pl/" - zakladka PLIKI na pierwszej stronie). Ew. mozesz tez zobaczyc OSP (przy wlaczonej opcji Promode bardzo niewielkie roznice do oryginalnego Promoda) - jest to rowniez zaawansowany mod do rozgrywki multi i przeznaczony specjalnie do turnieji 1on1, tdm, ctf i in.oraz majacy bardzo rozbudowane opcje spectatora. Aktualna wersja to OSP 0.99u1 - standardowo ma wlaczony tryb Promode. Teraz sprawa botow. Sa one identyczne jak w czystym Q3 - Promode nic tu nie zmienia - jest tylko "nakladka" na oryginalne Q3, wiec boty beda takie jakie sa zaprogramowane w PR, ktorego uzywasz. (w ver. 1.27g sa troszke lepsze od tych podstawowych - juz nie tak z checia wlaza pod rakiete, ale za to spokojnie zdejmuje je w powietrzu railem ;) No i mapy :) Proponuje sciagnac mapy typowo Promodowe. tzw. mappack1 i 2 (sa na "https://quake3.fpp.pl/?pl:pages:show:24:::") wolkow, nie wiem czy wiesz, ale Polacy za granica jesli chodzi o Promode czesto sa okreslani jako ludzie posiadajacy Mad Skillz :) - demka Polskie na PM naleza do najbardziej widowiskowych i dynamicznych w swiecie.. :) Wlasciwie w naszym kraju ;P masz multum serwow PM, natomiast VanillaQ3 u nas jak na lekarstwo [ten na GO bedzie wyjatkiem potwierdzajacym regule ;)] - u nas jesli chodzi o Q3 to dotychczas bylo zupelnie odwrotnie niz na swiecie :) - amerykance i in. jakos za bardzo nie sa entuzjastami Promoda...

22.06.2001
12:23
[31]

Dessloch [ Senator ]

ciekawe bo w QIII musza robic mody zeby uatrakcyjnic gre a w UT nie. chyba ze mody w stylu TO, SF itp. a co do wchodzenia pod rakiete to logiczne ze jak spadasz to upadniesz w danym miejscu i celowanie w gore mija sie z celem, dlatego strzela sie w ziemi, tam gdzie sie przewiduje gdzie gosc spadnie, nie ma to nic z oszukiwaniem.

22.06.2001
13:06
[32]

Trollf [ ]

Dess, akurat w PM miejsce, w ktorym upadniesz nie jest az takie oczywiste. Gdy wejdziesz na jumppada i nic nie bedziesz robil (ani ruszal mysza i dotykal klawiatury) to rzeczywiscie upadniesz w latwo przewidywalnym i wyznaczonym miejscu. Lecz majac wplyw na bardzo duza kontrole lotu w powietrzu czesto mozesz zawrocic i wyladowac nawet w miejscu, z ktorego wyskoczyles! Zreszta w PM czasem akcja rozgrywa sie tak szybko, ze jesli goscia nie zdazysz zestrzelic zanim upadnie na ziemie, to pozniej mozesz juz nie zdazyc nic zrobic... :) PM rzeczywiscie powstal z mysla by urozmaicic i przyspieszyc gre w czyste Q3 (wlasciwie jednym z zalozen bylo wziecie tego co najlepsze z QW i innych Quakow) - lecz wlasciwie przypomina to troche inna gre - jesli jestes bardzo dobry w czystym Q3 to probujac sil na Promodzie, na poczatku mozesz nawet od srednich graczy dostawac bencki. Mnie osobiscie w zadnym wypadku pojawienie sie tego modu nie przeszkadza :) Ja nie jestem zwolennikiem teorii, ze skoro gra zostala wydana, to trzeba w nia grac dokladnie taka jaka jest i nic ponad to. Skoro mozliwe i dostepne sa wszelkie modyfikacje to czemu nie mam wybrac tych, ktore dostarczaja mi najwiecej radochy i satysfakcji z gry?

22.06.2001
18:05
[33]

Dessloch [ Senator ]

pro mode wcale taki szybki nie jest, w UT nie trzeba moda nawet do tego, mozna sobie po prostu zmienic air control, speed itp.... a co do rakiet to raczej ciezko trafic gdy gosc leci... trzeba raczej poczekac az spadnie.... albo probowac trafic ale po co jak szansa trafienia jest mala

22.06.2001
23:04
[34]

Trollf [ ]

Dess, dobrze, PM taki szybki wcale nie jest, a szachy wcale takie wolne tez nie sa jak co niektorym sie wydaje :) - szybkosc gry zalezy od predyspozycji i preferencji gracza. Poza tym czy to zmienianie air control i speed w UT to nie jest wlasnie tym sztucznym zwiekszaniem predkosci, ktore to zarzucales wczesniej Qwakowi? Poza tym ciekawi mnie czy ta opcja dziala jesli akurat masz sesje na serwie. Ty u siebie przesuwasz suwak na 200% a wszyscy inni zaczynaja wymiotowac na zakretach, bo za duza predkosc? - watpie :) ustawiasz to zapewne na samym serwie i wplywa to na wszystkich graczy, a zapewne nie wszyscy preferuja taka szybkosc jak Ty, jesli ustawisz ja inna niz standardowa. W PM nie potrzeba zwiekszac w ten wlasnie wg mnie sztuczny sposob predkosci poniewaz istniejaca grawitacja, kontrola postaci, natychmiastowa zmiana broni, natychmiastowy respawn po sfragowaniu i wiele innych kosmetycznych zmian w porownaniu do Vq3 spowodowalo, ze rozgrywka na prawde jest dynamiczna. jesli chodzi o rakiety to juz nie raz udalo mi sie stracic kogos nia w locie - kwestia wprawy, zreszta do tych bedacych w powietrzu w zasadzie mozesz strzelac ze wszystkiego. Nawet widzialem i sam doswiadczylem nie raz pojedynkow powietrznych na granaty! - serio :) A skoro Ty mowisz, ze trzeba poczekac raczej az przeciwnik spadnie, to mam pytanie, co robisz podczas tego kiedy on spada? Nie wiem jak w UT, ale w Q nawet na "ziemskich" mapach masz duzo jumppadow i stosunkowo duzo masz okazji by znalezc sie w powietrzu. Szybkosc PM nie daje czasu na to zeby sie zastanawiac i czekac na pewna sytuacje kiedy gosc wejdzie Ci pod lufe. Jesli grasz z dobrym przeciwnikiem to czesto jak nie zestrzelisz go w powietrzu to pozniej mozesz nie zdazyc nic zrobic... A to, ze szansa trafienia jest mala? No coz, PM jest wystarczajaco szybki, ze spokojnie mozesz, a nawet musisz i zdazysz wystrzelic rakiete czy cos innego zanim przeciwnik spadnie na ziemie - nie zaszkodzi sprobowac skoro masz taka mozliwosc. Poza tym nie wiem jak innym, ale mnie chwile spedzane w powietrzu dluza sie niezmiernie jesli nic nie robie :) Jakby tego bylo jeszcze malo to w PM walki powietrzne sa jakby chlebem powszednim. W porownaniu do Vq3 gdy przeciwnik dostanie rakieta i przezyje to czesto odrzuci go dosc daleko, a jesli jest on dobry to bedzie do ciebie z powietrza strzelal. Czy wtedy tez bedziesz sie patrzyl i czekal az opadnie na ziemie? Owszem moze i opadnie, ale na twoje zwloki, bo wlasnie biernie czekales az opadnie na ziemie. :) Sorki, Dess, ale odnosze troche wrazenie, ze albo nie grales wystarczajaco dlugo w PM, zeby nauczyc sie poruszac i docenic jego szybkosc, albo nie grales w ogole, albo go bardzo nie lubisz, albo tez wszystkie powyzsze przyczyny naraz ;)) - no offence :)

22.06.2001
23:29
[35]

Dessloch [ Senator ]

po pierwsze buym nie siedział biernie az spadnie, tylko zmienil bron i pozniej ogladal bym spadajace zwloki a jesli nie zrozumiales z ta predkoscia i aircontrolem to sie nie chwal tym, jak sie taki serwer postawi to wszyscy beda mieli baaardzo szybko, nieraz bylem na takim, ale zbyt duzo ludzi narzekalo ze za szybko.... a w Q trzeba moda do tego lol

23.06.2001
01:14
[36]

Trollf [ ]

wiec czemu sam sobie przeczysz? najpierw piszesz, ze celowanie w gore mija sie z celem i lepiej czekac az spadnie na ziemie, a pozniej jednak bys strzelil i ogladal spadajace zwloki? chyba nie przeczytales uwaznie mojego posta, ale nie trudz sie, podam to jeszcze raz tutaj: "ustawiasz to zapewne na samym serwie i wplywa to na wszystkich graczy, a zapewne nie wszyscy preferuja taka szybkosc jak Ty, jesli ustawisz ja inna niz standardowa." - w sumie napisalem to samo co ty, ze ustawia sie to od strony serwa i nie kazdemu moze sie to spodobac, sorry winetou, byc moze napisalem to jednak wczesniej dosc lamerskim jezykiem, tak, ze mogles tego nie zrozumiec, wybacz mi mastah - rotfl do czego w Q trzeba moda? do zwiekszenia szybkosci? moze i by sie przydalo ;P czy ty myslisz, ze PM to tylko taka mala zmiana speedu i aircontrol? - rozczaruje cie, raczej nie tylko - zapominasz np. o natychmiastowej zmianie broni oraz o natychmiastowych respawnach - niby mala rzecz, a cieszy. widocznie nie czytales moich wszystkich postow z tego watku (nie dziwilbym sie - sa dlugie ;P) - ja nie mam nic co do istnienia i potrzeby takiego moda, zadna gra nie jest doskonala na tyle, by poprawki nie moglyby jej polepszyc... zreszta w samym swiatku Quake, takie dysputy jak my na temat Q3 i UT sa utrzymane w klimacie: PM vs VQ3.

23.06.2001
03:09
smile
[37]

Misiek [ Pretorianin ]

Hihi, najlepiej to by bylo jakby w obydwu tych strzelankach zobili takie same mapy, takie same bronie i takie same postacie... wtedy by sie nikt nie klocil... Albo jeszcze lepiej by bylo jakby na serwer mozna bylo sie polaczyc niezaleznie od frontenda.... wtedy kazdy z wyznawcow gralby w swoja gre, tylko fizyke trzeba by bylo usrednic :) Najlepszy w takim wypadku bylby TeamMode, Quakowcy na Unrealowcow :))) To bylby czad ;)

23.06.2001
12:52
[38]

Dessloch [ Senator ]

w UT natychmiastowy respawn to normalka, tylko trzeba po prostu ustawic, z gravitacja tesh napewno mozna zrobic, nic trudnego. a co do strzelania w gore to ty chyba zapomniałes o czym byla mowa, byla mowa o strzelaniu rakietami w powietrze jak gostek leci, co moim zdaniem mija sie z celem, dlatego powiedziałem ze ja bym zrobil zmiane broni, a jak by spadal blisko ziemu\i to bym strzelil pare w to miejsce zeby go przynajmniej speszyc. CZyli albo nie czytałes moich postów, albo zapomniałes o co chodziło w naszej dyskusji... na poczatku chodziło o to ze mowiles ze nie tak latwo przewidziec w PM gdzie gostek upadnie i nie warto czekac z strzelaniem tam rakietami, dlatego trzeba strzelac zanim gostek spadniie na ziemi.... cos takiego, nie chce mi sie cytowac, bo jest to wyyysooookooo wiec ty tym trazem a teraz ja zacytuje Ciebie, i do tego odnosiłem moja odpowiedz... "Poza tym ciekawi mnie czy ta opcja dziala jesli akurat masz sesje na serwie. Ty u siebie przesuwasz suwak na 200% a wszyscy inni zaczynaja wymiotowac na zakretach, bo za duza predkosc? - watpie :) "

23.06.2001
13:22
smile
[39]

wolkov [ |Drummer| ]

Hi Trolff! Jeszcze raz dzięki za wyczerpującą odpowiedź na temat CPM:). O tym, że Polacy rządzą słyszałem już wielokrotnie. Wydaje mi się, że na zachodzie dlatego CPM się nie przyjęło, bo zawodowa liga preferuje vQIII, na którym można bić szmalec, jeżeli jest się b.dobrym graczem oczywiście. W sprawie CPM mam jeszcze (sorry jeśli Cię męczę:) pytanko(a): - muszę mieć jakies nowsze patche, żeby CPM dzialal ? - gdzie przekopiowac te pliki (ściągnąłem sobie), są tam cfg, jakiś systemowy,itp. dzięki z góry za odpowiedź - pozdrówka wolkov

23.06.2001
15:55
[40]

Trollf [ ]

wiem, ze byla mowa o rakietach - nie wiem jak w UT ale trafienie kogos w PM w powietrzu rakieta nie jest czyms niezwyklym i maloprawdopodobnym - oczywiscie mam na mysli sytuacje w walkach na bliski i sredni dystans, a nie wtedy gdy gostek jest na drugim koncu duzej mapy co w sytuacji gdy oprocz rakiety masz tylko machineguna, czy tez na niego przelaczysz, wiedzac, ze jest kilkukrotnie mniej skuteczny? (a take sytuacje w PM - szczegolnie w grach TDM, gdy biegasz tylko z jedna bronia i nie za bardzo masz na co przelaczyc nie naleza do rzadkosci) to, ze czesto ciezko jest przewidziec gdzie gostek wyladuje i jaka bedzie mial trajektorie lotu nie oznacza, ze nie masz nie skorzystac z szansy wystrzelenia rakiety gdy znajduje sie on w powietrzu - dzieki natychmiastowemu trybowi zmiany broni masz na to duzo czasu wiem, to ja zaczalem, ale moze przestanmy sie juz cytowac dlatego, ze zawsze druga osoba stara sie wybierac zdania, ktore same moga znaczyc cos zupelnie innego niz gdy zostaly uzyte w calym tekscie ten cytat ktory zapodales, wraz z dalsza czescia mojej wypowiedzi oznacza to, ze takie parametry szykosci itp. zmieniasz tylko od strony serwera i nie masz na nie wplywu gdy jestes tylko normalnym graczem podlaczonym do tego serwera - ale o tym juz pisalem... Dess, poza tym nie wiem czy zauwazyles, ale nasza dyskusja nie jest juz utrzymana w klimacie UT vs Q3 - ja nie robie zadnych zarzutow UT (uwazam, ze jest to dobra gra - tylko po prostu w nia juz nie gram), natomiast Ty starasz sie wykazac jaki PM jest do dupy - a wiele zarzutow, ktore mozesz odniesc do Vq3 nie moze odnosic sie do PM - za duzo zostalo tam zmienione) poza tym strategie i techniki walki, ktore doskonale sprawdzaja sie w UT nie musza wcale byc takie dobre w PM. Peace. wolkov --> w zaciszu domowym :) moze byc tak, ze czesto nie bedziesz potrzebowal najnowszych patchy, ale radze sie w nie zaopatrzyc - bo gdy bedziesz chcial sprobowac grania na necie to raczej wszystkie serwy na nich chodza, zreszta PR wprowadzaja rowniez pewne usprawnienia w samym Q3 - dlatego sciagnij sobie PR 1.27g - instalacja z exe'ka - w glownym katalogu Q3 zaloz katalog np. promode i skopiuj do niego wszystkie pliki PM z zachowaniem struktury katalogow - jesli chcesz uruchomic teraz moda to odpal normalnie Q3 i w menu wybierz opcje MODS - tam oprocz oryginalnego Q3 powinienes miec do wyboru OSP-PM lub CPMA w zaleznosci co sciagnales - tylko sie nie zniechecaj jesli bedziesz musial sie od nowa troszke uczyc poruszac :) - fizyka i kontrola postaci jest troche inna niz w Vq3 :) GL to U, Man... ;)

23.06.2001
16:31
smile
[41]

wolkov [ |Drummer| ]

Hmmm...nie za bardzo mi się udaje, nie wiem dlaczego. Zaznaczam, że mam w tej chwili "gołego" Kwaka, bez żadnego patcha (bo mi się właśnie ściąga:)). W każdym razie nie mam opcji MODS w głównym menu QIII. Całość mam skopiowaną w głównym katalogu, w katalogu base QIII też próbowałem i nic...Trollf - help me! :) pozdrowka wolkov

23.06.2001
16:41
smile
[42]

Trollf [ ]

wolkov - spox :) to, ze nie masz opcji MODS to wina samego Q3 - w oryginalnym Q3 mody odpalalo sie z linii polecen jak sciagniesz tego PR i go zainstalujesz to pojawi sie opcja MODS :) w zalaczeniu obrazek jak to wyglada u mnie, powinienes z niego odczytac wszelkie info o tym gdzie i jak spopiowac poprawnie PM

23.06.2001
16:57
smile
[43]

wolkov [ |Drummer| ]

Mam jakąś inną wersję, bo u mnie to wygląda tak: Ps.Patch się ściąga:) - still:)

23.06.2001
17:08
smile
[44]

Trollf [ ]

Masz po prostu pierwsza oficjalna (nie bete) versje PM 1.0 :) niestety to wersja sprzed kilku miesiecy - obecnie chyba zadny serwer na tym juz nie stoi sciagnij sobie CPMA (Challenge ProMode Arena) dokladniej CPMA 99u1 lub 99u2 - najnowsza ver. ponizej bezposredni link do najnowszej wersji CPMA zebys nie musial daleko szukac ;) (ok. 2,1 MB)

23.06.2001
17:18
smile
[45]

wolkov [ |Drummer| ]

Heh, dzieki Trollf, powinienem Ci chyba flaszkę postawić ;-), choćby za cierpliwość do mnie - ale dzięki setkom pytań dużo się dowiaduję, a w świecie Quake jestem zacofany, bo w sieci grałem jeszcze za czasów testów i tuż po ukazaniu się gry po LAN - ie z kumplami:) pozdrowka - wolkov

23.06.2001
17:22
smile
[46]

Trollf [ ]

flaszke, nie flaszke - ale jak postawia serwer na GO to moze tam sie spotkamy i troche inaczej sobie pogadamy... ;)))))

23.06.2001
17:39
smile
[47]

wolkov [ |Drummer| ]

...jak się spotkamy na GO to będziesz miał chłopca do bicia:). Ale trochę potrenuję i postaram się być w dobrej formie :) Patch lada moment będzie, złoże sprawozdanie z pierwszego zderzenia z CPM:)

23.06.2001
17:57
[48]

Dessloch [ Senator ]

trolff, po prostu bronie UT, mowie ze ma podobne funkcje bez moda, a qIII musi mieć moda... niestety nie moge powiedziec o Quaku ze mi sie podoba (ty tak powiedziałes o UT), poniewaz mi sie po prostu nie podoba... mowilem dlaczego.

23.06.2001
18:53
smile
[49]

wolkov [ |Drummer| ]

Trollf--> już wszystko hula jak należy - dzięxy! spróbowałem przez chwile pograć z botem, całkiem fajne (pytanie - jak zmienic HUD ? bo ten jest za duży). Gra faktycznie zrobiła się dużo bardziej dynamiczna, a z rocket jumpa można doskoczyć pod chmury:)). Wyobraź sobie, że ta wersja, którą załączyłem na obrazku, w ogóle nie chciała chodzić - komp mi się całkiem wykrzaczał jak ją uruchomiłem, teraz mam CPMA 99u2 i jest gicio. Muszę jeszcze popróbować różnych sztuczek, żeby maksymalnie odczuć zmiany co do vQ3, bo na razie odczułem tylko niesamowitą dynamikę poruszania się - czuję się jakbym biegł tygrysem:)), a nie sierżantem:)), no i wiadomo: respawny, natychmiastowa zmiana giwery, itp. fajne, trza się w to wkręcić, że tak powiem. pozdrawiam wolkov

23.06.2001
19:12
[50]

TeadyBeeR [ Legend ]

No to moze i ja sie do was dolacze na GO.BTW jakie sa adresy najszybszych serverow Q3? No i dlaczego u mnie jest napisane,ze mam 1.27h a niby najnowszy to 1.27f?

23.06.2001
19:48
[51]

Trollf [ ]

Dess, ale przed kim bronisz UT? - ja mu nic nie zarzucam - kiedys o niebo wolalem grac w Unreala niz w jakiegos quake'a, ale jak wyszedl Q3 i pokazal sie UT to po zagraniu w obie gry odczulem, ze teraz bardziej Q3 mi pasuje... a mody do gier w dzisiejszych czasach to normalka, a to ze Q3 jak piszesz musi miec moda aby miec podobne funkcje jak UT, to wcale nie znaczy, ze chce sie upodobnic z tymi funkcjami do UT. PM zaprojektowany byl z mysla aby stworzyc cos z klimatu QuakeWorld w Q3 a nie odwzorowywac UT... wolkov, obok zdjecie mojego huda (640x480), jak mozesz to wrzuc screena swojego i powiedz co chcesz zmienic... pzdr

24.06.2001
11:30
smile
[52]

Devil [ Chor��y ]

jeżeli o mnie chodzi to tylko UT bo qIII to shit grafe ma ok ale nic poza tym UT jest najlepsze i nic go nie pokona !!!!! UT RULEZ!!!!!!

24.06.2001
14:43
smile
[53]

Czezare [ Chor��y ]

Czy mozesz Trollf podac adres tego serwera na GO?Czy da sie na nim zagrac majac zainstalowany najnowszy patch 1.29?

24.06.2001
14:49
[54]

Czezare [ Chor��y ]

Devil---->A powiedz no Devil kogo obchodzi grafa w FPP?Ja gram w Q3 Promode majac wylaczone wszystkie doslownie bajery i jeszcze wiecej.Nie chodzi przeciez w FPP o to, zeby gra pieknie wygladala tylko zeby chodzila plynnie i szybko i dawala zadowolenie z samej rozgrywki a nie z grafy.Jak chce zobaczyc ladna grafe to wlaczam sobie Blade of Darkness.Innymi slowy grafa w FPP jest dla mnie tak samo wazna jak zeszloroczny snieg.

24.06.2001
15:55
[55]

Trollf [ ]

Czezare, jak napisalem wczesniej to serwer na GO dopiero postawia.. :( Ale to zalezy od tzw. czynnikow zewnetrznych (podlaczenia dodatkowego lacza). Jesli chcesz wiedziec kiedy to zrobia, to co tydzien odpowiedz jest taka sama: w tym tygodniu. :))) [Fajek - no offense :) - przeciez wiem, ze to nie Twoja dzialka, a szkoda :( bo pewnie dawno by bylo to juz zrobione ;)] I jak znam zycie to serwer zapewne bedzie wpierw na baseQ3 - moze pozniej jesli bedziemy krzyczec jednoglosnie to wstawia PM... -?- who knows? Jak serw bedzie postawiony to info o nim bedzie zapewne pod ponizszym adresem:

24.06.2001
16:21
[56]

Czezare [ Chor��y ]

Trollf-->big thx!

24.06.2001
17:39
[57]

Soulcatcher [ Prefekt ]

nowe łącze do tpsa do serwerów gier już jest, może poniedziałek (zamiast przyszły tydzień) :)

24.06.2001
17:59
[58]

Dessloch [ Senator ]

Czezare--> DOKŁADNIE kogo obchodzi grafa w FPP, dlatego QIII mu sie nie podoba, bo jej jedynym plusem jest grafa, nic poza tym. a płynni to UT chodzi, nawet na beznadziejnym sprzecie (bez przesady), wiem bo testowałem te gry na kompie qmpla, mial raczej słaby sprzet, karta graficzna jakas TNT2 16MB, celeron 466, 64mb RAM, i co. UT na min detalach chodził płynnie (troche sie dlugo ladowal), a QIII skakało, ładowało sie baaaaaardzo dlugo (na moim tesh sie dlugo laduje mapka, w UT trwa to sekunde)... ja tesh uzywam min detali, chociaz detale modeli mam na maks, bo wtedy latwiej je widac, nie sa takie rozmazane.

24.06.2001
21:07
[59]

Czezare [ Chor��y ]

Dessloh-->Chodzilo mi o to, ze grafa nie jest i nie moze byc wyznacznikiem tego, czy gra FPP jest dobra czy nie.Moze byc bura, szara, zlota, gowniana, sraczkowata.O tym decyduje fizyka, tempo gry, oraz mechanika samej rozgrywki.Ja gram tylko i praktycznie wylacznie w Q3 Promode.Zwyklego Q3 nie trawie.UT swego czasu tez mi sie spodobal. Kupilem oryginal w dniu premiery i przez pierwsze pol roku zagrywalem sie w niego.Od momentu jednak, jak ukazala sie pierwsza wersja Q3 CPM 1.0 rzucilem UT w diably.Malo tego, dalem ja w prezencie koledze.Nigdy do niej nie wroce.Nie mowie Dessloh, ze UT jest gra zla, wrecz przeciwnie.Dla zwyklego Q3 stanowi duza konkurencje, a nawet jest od niej minimalnie lepsza.Jednak przy Promodzie nie ma szans.To moje odczucie i moj gust.BTW nie wiem, dlaczego Q3 tak kiepsko u Ciebie chodzi.U mnie mapy laduja sie szybko a ilosc klatek rzadko schodzi ponizej 90 fps.Oczywiscie to wszystko na min. detalach i rozdzialce 640x480.Moj komp to P III 550 GF2 MX 32MB, 128 MB RAM.

24.06.2001
21:57
[60]

TeadyBeeR [ Legend ]

O moich upodobaniach juz pisalem,wiec teraz napisze o wymaganiach.UT w minimalnych u mnie chodzil bardzo wolno,natomiast q3 chodzi sprawnie i przewaznie nie spada ponizj 20fps. Sprzet testowy :):AMD 3DNow! 350MHz ,Riva TNT 16mb,64mb ramu --->slabiutki :(

26.06.2001
19:34
[61]

wolkov [ |Drummer| ]

Witam! Trollf-->z tym HUDem, to nie ma sprawy, już się do niego przyzwyczaiłem, chodzi mi zaś o cos innego: potrzebuje jakichs fajnych mapek do PM, bo sciagnalem jakis propack, ale tam sa znane Q3dm2, Q3dm4 itp., tylko troche przerobione na potrzeby PM. Podoba mi sie Instagib na Q3dm17! Rulez! znam tylko jeden sposob na zdobycie Quada na tej mapie, jest ich więcej ?: Pozdrowka

19.08.2001
22:01
[62]

Majkosz [ Chor��y ]

Oczywiści Unreal Turnament

19.08.2001
22:03
[63]

_yazz_aka_maish [ Generaďż˝ ]

Aleś wątek rozgrzebał ;-)))

19.08.2001
22:05
[64]

Dalamar [ Konsul ]

Oczywiście że UT :)) Gram w niego na iP MMX @250Mhz, 128 MB RAM, Voodoo Rush 6MB i jest dobrze ( w okienku 400/300 20fps :) )

21.08.2001
00:28
smile
[65]

Antychrist [ Chor��y ]

A ja wam powiem ze wole unrela boty,bron,plansze...itd. Ale nawet unreal nie umywa sie do starego QUAKE I . Ta gra to bylo cos. NIEPOROWNYWALNY KLIMAT . QUAKE I RULEZZZZZZZZZZZZ

21.08.2001
11:59
[66]

Dessloch [ Senator ]

otoz to, quake to bylo cos, a wraz z nastepnymi czesciami piepszyli go kompletnie, w przeciwienstwie do duzo mlodszej serii unreal...

24.08.2001
22:57
[67]

anonimowy [ Legend ]

UT jest tysiac razy lepsze ale tylko pod warunkiem ze jest nagrany dodatek Tactical Ops 1.4 Beta. (zamiast zwyklych broni snajperki, kalachy itp. ) super odjazd ale tylko na multi z tym dodatkiem. Na singlew mozna grac inaczej. Masz swoja brygade i kupujesz gnaty (jak w cs prawie) kase dostaje sie za zabijanie. POLECAM!!!!!!!!!!!!!! pozdro BEKA

24.08.2001
23:14
[68]

Dessloch [ Senator ]

a ja bardziej polecam Tactical Ops 2.0 :D bo nowsze i lepsze...

25.08.2001
00:16
[69]

Deone [ Centurion ]

Trollf --------> !!!!!!!!!!!!! ARRRRRGGGGGGGGGGHHHHHHHH co ty peirdzielisz z tym obrotem o 90 stopni , zatrzymaniem sie itp. Przed chwila odpalilem q3 i nie mialem zadnych problemow, opoznien itp. NICZEGO w obrotach ani ztrzymaniach. Teraz troche od siebie wrzuce. Boty w Q3 - sprawa sporna. O ile w UT rzeczywiscie sa dosyc inteligentne to tyle w Q3 sa troche glupawe prawda. Ale za to pokonanie bota na nightmare w Q3 sprawia RADOSC po prostu czysta radosc. W UT z tego co pamietam po miesiacu grania rozkladalem boty na Godlike na lopatki. W q3 do tej pory nie moge rozwalic Xaero na nightmare ;). Co do Promode. Wielu z was mowi ze to co jest normalnie w UT to zostalo uwzglednione dopiero w Promodzie dla Q3. Czesciowo to jest prawda ale nie calkiem. W koncu q3 i ut nigdy nie mialy byc swoimi klonami. To ze niektore rzeczy sa takie same to czesciowo tez zalezy od serwa w ut ( wspomniana kontrola lotu i szybkosc ). IMHO Q3 posiada tez lepszy dobor broni ( co z tego ze bronie w ut miaja bo 2 czy nawet ASMD ma trzy - trzeci prawie niemozliwy do wykonania jesli sie nie stoi w miejscu ). Przede wszystkim Q3 ma doskonala rakietnice. W ut rakietnica jest hmmm jakby to nazwac, BEZNADZIEJNA. Lubilem w ut 3 bronie - Reedemer, snajpe i tego plasma guna :). Lubie co prawda obie gry ale mimo wszystko bardziej wole Q3 ( wiem ze obsmarowalem to troche ut )

25.08.2001
01:00
[70]

Dessloch [ Senator ]

nie jako pierwszy rosmarowałes :D a co do ustawien trudnbosci w UT... to boty mozna tesh dodatkowo ustawic, na godlike, + maksyamlna celnosc... itd... one jeszcze maja wlasniejinne usatwienia. Bo mozna wielee jeszcze rzeczy ui nich poprawic, np. zeby wiecej strafowały, byly celniejsze, np. kampowaly wiecej mozna ustawic itd (reszty nie pamieteam)

25.08.2001
02:38
[71]

Deone [ Centurion ]

Dessloch -> Mowisz ze mozna ustawic jeszcze max celnosc.... A grales kiedys z gosciem ktory uzywal aimbota po sieci. Pewno wrazenia takie same :) ( w q3 tez :) ) BTW - Chcecie sposob na xaero na Nightmare na mapach kosmicznych ? Dorwijcie jako pierwsi raila - moze sie wam uda :D

25.08.2001
10:42
[72]

anonimowy [ Legend ]

Przez was sie zajaralem i musze teraz sciagac Tactical Ops 2.0 hehe (zreszta do q3 tez istnieje podobny mod: Urban Terror 2.0-2.3 Beta)

25.08.2001
10:43
[73]

anonimowy [ Legend ]

Ale Op. Flashpoint i tak rulezzz:PPP

25.08.2001
11:46
[74]

Dessloch [ Senator ]

method pamietaj o patchu 436... deone, sam mowiles o trudności i ze kładziesz boty w UT na łopatki, ale na najtrudniejszym poziomie nie grałes.... bo takiego ciotowatego botaa w nightmare łatwo pokonasz, to samo w UT, boty nie są takie same, mogą miec rozne cechy, ktore sie samemu ustawia.... zagraj z 30 botami do 1000, zobaczysz jakie sa roznice miedzy kazdym botem... a co do goscia w necie z aimbotem grałem i wygrałem.... co parwada uu stał serw i miałem ping dobry to i tak wygrałem.... [gosc nie uzywa jeddnak radaru za moja prosba :D]

25.08.2001
14:53
[75]

anonimowy [ Legend ]

Dessloch czy ty czasem nie grywasz na polskim serwerze Urban Terror???Bo ten nick jakis znajomy...

25.08.2001
20:40
[76]

Deone [ Centurion ]

Dessloch -> a i owszem kladlem je bez problemoof. Ale zapomnialem o tych dodatkowych ustwieniach. W tej chwili nie mam ut wiec ci nie powiem czy z nimi wygram. Zreszta jak mowilem - lubie obie gry ale q3 bardziej :) ( w ut jechalem ze az milo mojego qmpla wiec fajne to bylo :)

25.08.2001
22:17
smile
[77]

SULIK [ olewam zasady ]

Moja odpowiedz brzmi : UU UU TTTTTTTTTTT UU UU TTTTTTTTTTT UU UU TT UU UU TT UU UU TT UUUUUU TT UUUUUU TT

25.08.2001
22:19
[78]

SULIK [ olewam zasady ]

sorki ale w poprzednim coś mi się nie udało :( a chodziło mi oczywiście o UT a tak serio od UT i Q3 lepszy jest HL

25.08.2001
23:00
[79]

NoBraiN [ Pretorianin ]

Eeee tam q3 SZAJS UT SZaJS x 2 . LUDZIe Ludziska ze tak sie wyraze jest tylko jedna najwspanialsza najbardzie grywalna i najpiekniejsza FPP lub jak kto woli FPS o nazwie QUAKE (!!!!!! yasss mann ) tak moi mili Quake nieumrze nigdy .Wiec zamiast sie spierac UT czy Q3 lepiej zarzucic QW i popykac sobie na dm2 (maj favorite map :))

25.08.2001
23:17
[80]

LA Lamma [ Konsul ]

According to me Q3 jest lepsze, ale jak widać na załączonym obrazku, to tylko kfestja góstó...

29.08.2001
11:47
[81]

sYs|yavor [ Generaďż˝ ]

Pozwole sobie dopisac mala uwage. Otoz gram w UT od czasow wersji demo, gram duzo i chyba w miare dobrze. Przez ostatnie dwa tygodnie gralem dla odmiany duzo w Tribes 2. Co sie okazuje? Okazuje sie, ze choc w Tribes 2 nie ma takiej szybkostrzelnosci broni, UT jest dla mnie WOLNE. To straszne odkrycie dla kogos, kto tej grze poswiecil dwa lata zycia :-) Malo tego: w obecnej postaci UT zaczynam traktowac wylacznie rozrywkowo, gdyz w wiekszosci przypadkow rozgrywka przeciwko dobremu przeciwnikowi jest NUDNA i ogranicza sie niemalze wylacznie do CELOWANIA, glownie ze snajpy. Do tego dochodza problemy z kodem sieciowym UT. Nawet grajac na LAN-ie zdarzaja sie irytujace sytuacje, w ktorych trafienia nie sa zaliczane. A co dopiero w internecie, gdzie jak mam wysoki ping - zle, bo nie trafiam, jak mam niski a inni wysoki - zle, bo we mnie bez problemu trafiaja. Gra w UT na serwie, gdzie gracze maja pingi 100, odpowiada grze w T2 na serwie z pingiem grubo ponad 300 - a i tak wowczas w T2 nie wyczuwa sie takiej przypadkowosci (mam na mysli problemy z kodem sieciowym) jak w UT. Coz, moim zdaniem UT... nie nadaje sie do profesjonalnego grania w internecie (chyba ze ktos zapewni rzeczywiste pingi na poziomie 20-30, to moze :-P). Z wielkim smutkiem stwierdzam, ze jedna wymiana ognia w T2 sprawia mi obecnie znacznie wiecej satysfakcji, niz niejeden dlugi mecz w UT, szczegolnie z dobrym przeciwnikiem...

29.08.2001
11:54
smile
[82]

Viti [ Capo Di Tutti Capi ]

Prawdopodobnie sYs|yavor ma rację (nigdy nie grałem w Tribes 2), ostatnio jak grałem w UT nie mogłem trafić nikogo ze snajpery, chociaż widziałem łeb w środku celownika. Powód ? Oczywiście lagi. Nie muszę mówić że było to bardzo irytujące. Na przykład w TO 2.0, lagi nie są już tak uciążliwe, to znaczy można grać z małymi lagami, bez widma zjedzenia ze złości klawiatury.

29.08.2001
14:39
[83]

Yazoo [ Pretorianin ]

W q3 zacząłem grać z chwilą wydania pierwszego q3testu. w ut od wydania dema. I jedna różnica od razu rzuciła mi się w oczy - dynamika i szybkość rozgrywki. W Q3, jak wspomniało już kilka osób przede mną, nie ma czasu na złapanie oddechu, wszystko dzieje się niesamowicie szybko, a dodając do tego pro mode'a można poprostu oszaleć :). UT również jest szybkie, ale czuć brak dynamiki...inaczej: unreal wydaje mi się troche mechaniczny, sztuczny...cóż nie wiem jak to określić. Natomiast q3 jest strasznie "żywy"... Pozatym, zainkasowanie fraga w grze z ID daje mi znacznie większą satysfakcje niż w UT, nie wiem dlaczego, może dzięki temu wielkiemu napisowi 'You Fragged..." :). Co do broni - UT może i wyprzedza q3 innowacyjnością, ale mimo wszystko to właśnie z gun'ami z kwaka czuję się 'jak w domu' :). Są łatwe, proste i przyjemne :P. a w UT...cóż - to poprostu nie to. np. taki rocket luncher. w Q3 jeden tryb strzelania, a jaka satysfakcja :), a w UT... Tryby gry - teraz kolej na przewagę UT. Zdecydowanie najbardziej lubię standardowy dedmecz, ale zaraz po nim domination. o ile wiem, jest to raczej mało popularny rodzaj rozgrywki, a szkoda. Nie ma to jak 4-teamow'a zadyma na DOM-Morpheus :P. mapy...cóż - pod tym względem nawet nie będę próbował porównywać obu gier - w obu levele są naprawdę świetne. A że w q3 trochę za bardzo cukierkowe....cóż - mi to jednak nie przeszkadza. Sądzę, że to, która gra jest lepsza jest wyłącznie sprawą gustu. i tyle. po co więc kłócić się która gierka lepsza?? Lepiej grajcie - bo servery robią się puste :).

29.08.2001
14:39
[84]

Yazoo [ Pretorianin ]

W q3 zacząłem grać z chwilą wydania pierwszego q3testu. w ut od wydania dema. I jedna różnica od razu rzuciła mi się w oczy - dynamika i szybkość rozgrywki. W Q3, jak wspomniało już kilka osób przede mną, nie ma czasu na złapanie oddechu, wszystko dzieje się niesamowicie szybko, a dodając do tego pro mode'a można poprostu oszaleć :). UT również jest szybkie, ale czuć brak dynamiki...inaczej: unreal wydaje mi się troche mechaniczny, sztuczny...cóż nie wiem jak to określić. Natomiast q3 jest strasznie "żywy"... Pozatym, zainkasowanie fraga w grze z ID daje mi znacznie większą satysfakcje niż w UT, nie wiem dlaczego, może dzięki temu wielkiemu napisowi 'You Fragged..." :). Co do broni - UT może i wyprzedza q3 innowacyjnością, ale mimo wszystko to właśnie z gun'ami z kwaka czuję się 'jak w domu' :). Są łatwe, proste i przyjemne :P. a w UT...cóż - to poprostu nie to. np. taki rocket luncher. w Q3 jeden tryb strzelania, a jaka satysfakcja :), a w UT... Tryby gry - teraz kolej na przewagę UT. Zdecydowanie najbardziej lubię standardowy dedmecz, ale zaraz po nim domination. o ile wiem, jest to raczej mało popularny rodzaj rozgrywki, a szkoda. Nie ma to jak 4-teamow'a zadyma na DOM-Morpheus :P. mapy...cóż - pod tym względem nawet nie będę próbował porównywać obu gier - w obu levele są naprawdę świetne. A że w q3 trochę za bardzo cukierkowe....cóż - mi to jednak nie przeszkadza. Sądzę, że to, która gra jest lepsza jest wyłącznie sprawą gustu. i tyle. po co więc kłócić się która gierka lepsza?? Lepiej grajcie - bo servery robią się puste :).

29.08.2001
15:27
[85]

Kelner:-) [ Legionista ]

Wszyscy macie racje! Jednak ja sadze ze nie mozna okreslic ktora gra jest leprz czy Q3A czy UT. Jedni polubia UT a inni pokochaja Q3A. Wiec po co sobie zapoltywac tym glowe jak i tak ten spor pozostanie nie roztrzygniety? Ja gralem w obie gry i troche lepiej polubilem Q3A. Urzekla mnie chba troch grafika ( popatrzcie np. na rozbabrane cialo wlasne lub przciwnika mozna zobatrzec serce czy nawet dlon:-)) Q3A jest o wiele krwawszy i moze to mnie przeciagnelo na stronr fanow Q3A. Jednak UT tez mi sie spodobal... ale...to...cos...! JA GLOSUJE NA Q3A!!!!!!!

29.08.2001
15:56
smile
[86]

Diplo [ Generaďż˝ ]

W obie gry gra sie swietnie. Obie maja dobra grafike, miodnosc i klimat. Jednak na kozysc UT moim zdaniem przemawiaja fajne mapy oraz dwa tryby strzzelania!!!!!!!!!!!!. Dlatego glosuje na UT

29.08.2001
18:40
[87]

sYs|yavor [ Generaďż˝ ]

Dwa to chyba w najprostszych broniach :-P Bazuka w UT ma 5 trybow strzelania :-P

29.08.2001
21:28
[88]

Dessloch [ Senator ]

hmm rockett launcher ma 13 trybow strzelania...

29.08.2001
22:58
[89]

sYs|yavor [ Generaďż˝ ]

Nie :-P Tryb to sposob strzelania, a nie to, ile pociskow zostaje wystrzelonych :-P 1. Pojedynczy normalny. 2. Pojedynczy instant. 3. 2-6 pociskow jednoczesnie (tzw. ladowanie) 4. samonaprowadzanie 5. granaty. Jak nie liczysz, piec trybow :-P

29.08.2001
23:16
smile
[90]

Kelner:-) [ Legionista ]

Q3A jest leprzy i IT nawet ilosc trybow broni nie pomoze!!!!!!!!!!!!!!!!1 Fani, maniacy Q3A przybywajcie!!!!!!!!!!!

29.08.2001
23:17
smile
[91]

ShatteR [ Pretorianin ]

To oczewiste ze Q3Arena jest lepszy!!!!!!, moj poziom to nightmar ulubiona plansze cmp1 i oczewiscie ProMode na Point Relase 1.29f, wlasnie na oficjalnych stronach q3 wyszly boty o niebo lepsze niz jakis Xaero, jesli nie wystarczaja wam podstawowe boty na nightmar w q3 to POLECAM!!!!!! PoZdRo dla wszystkich fanow Q3!!!! i oczewiscie czekamy na mam nadzieje boskiego q4!!!!!

22.12.2001
12:26
smile
[92]

tymczasowy7496 [ Junior ]

eeeeeeee.ale macie problemyosobiscie wole ut bo ma lepsze prawie wszystko ale w q3 tez sie elegancko gra bo ma duzo krwii i fajny klimat.jakby dozucic te dwie rzeczy do ut to powstalaby gra idealna(no prawie) niekturzy sie przypieprzajom do tego ze w q3 jest lepsza grafa. moze som ladniejsze texturki kolorki ale w ut jest brasdziej fotorealistyczna postrufka dla fanuf obu gier!!!!!!!!!!

22.12.2001
13:41
smile
[93]

wolkov [ |Drummer| ]

UT Rules i tyle - koniec sporu :P

22.12.2001
14:02
smile
[94]

cremator [ Konsul ]

moim zdaniem Q3 rzadzi - zajebista dynamika, niesamowita fizyka...(brak rocket jumpow w UT to gwozdz do trumny tej produkcji) i przede wszystkim wspanialy klimat. Moje odczucie jest takie, ze gdy gram w MP w UT to moge to robic jedna reka a druga drapac sie po jajach... Slimacze tempo rozgrywki, za wolne przeladowania niektorych broni...:-(((( Porazka na calej linii... I zeby nie bylo - ukonczylem obie giery na singlu na najwyzszych poziomach trudnosci wiec wiem co mowie. Po prostu nie ma co sie nad tym faktem rozwodzic - w MP rzadza Q3 i CS...:-)))

22.12.2001
14:05
smile
[95]

Annihilator [ ]

AvP2 rulz.....

22.12.2001
14:43
[96]

picuś [ Generaďż˝ ]

UT poprostu wymiata Q3 zartowalem UT jest poprostu lepszy w grze druzynowej

22.12.2001
15:01
smile
[97]

KoRasS [ Centurion ]

w ut gram od roku i poprostu kocham te gre ale czasami lubie odpalic demko q3 i sie pobawic z botami :D

22.12.2001
15:52
[98]

Shadowmage [ Master of Ghouls ]

Wolę unreala. Berdziej grywalny, a w q3 są miom zdaniem trochę za jaskrawe kolory.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.