GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP (cz.146)

21.10.2004
10:20
smile
[1]

Adamus [ Gladiator ]

Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP (cz.146)

Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI".
Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Dlatego postanowiłem trochę rozszerzyć jego temat i zapraszam do dyskusji o tych właśnie tytułach (i nie tylko ;-)).

Link do poprzedniej części:

21.10.2004
10:23
smile
[2]

Adamus [ Gladiator ]

Dzieki _Luke_ :-) (to takie proste? ;-P, coś mało myslący wczoraj byłem ;-)))

21.10.2004
18:20
[3]

JRK [ Generał ]


Eeech, Luke piękne masz te rarytasiki pudełkowe :) Ja obecnie szperam na Allegro w poszukiwaniu takich cudów. I z takich większych atrakcji udało mi się wygrzebać:

(obrazek z mobygames, ale sam go tam wrzuciłem, więc nie mam wyrzutów sumienia ;-)

21.10.2004
18:25
[4]

JRK [ Generał ]


A to przepiękne pudełeczko kupiłem lat temu hoho w Lublinie - był taki sklep IPS. No po prostu perełeczka :) I na dodatek z polską instrukcją :)

21.10.2004
18:26
[5]

JRK [ Generał ]


I jeszcze coś dla Adamusa ;-)

21.10.2004
23:13
smile
[6]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

JRK --> aj ja jaj... :) superek... szczegolnie LOL - mam do tej gry slabosc a niestety nie posiadam wersji oryginalnej :(

ps. nie chcialo mi sie robic paru fotek... co prawda nie do konca jest to cRPG ale na pewno jakies elementy ma :)

22.10.2004
06:51
[7]

Adamus [ Gladiator ]

JRK --> Dzięki :-)))) MNIAM, MNIAM, MNIAM

_Luke_ --> To Masz mój mail? Jakby co to: [email protected]

22.10.2004
12:00
[8]

JRK [ Generał ]


LOLe udało mi się oryginalne skompletować syskie tsy :) A z ciekawszych elelementów kolekcji to się jeszcze pochwalę:

22.10.2004
12:01
[9]

JRK [ Generał ]


Gierka może nie taka wspaniała, ale za to jak to sie mowi RARE ;-)

22.10.2004
12:03
[10]

JRK [ Generał ]


I już naprawdę na koniec chwalenia się ;-)

22.10.2004
12:51
[11]

Mastyl [ Legend ]


O, na fotce Luke'a zapomniany Shadowcaster. Gralem w to kiedys, mzoe czas odswiezyc... ja bym to pod cRPG Fpp podcignal, bo z twego co pamietam byla tam mas przedmiotow , rozne formy posatci - zamiast rozwoju, dadatkowo niezla fabula i klasyczne "inventory".

22.10.2004
14:18
smile
[12]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

JRK - powiem krotko: MANIAK :P

22.10.2004
14:35
smile
[13]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

A jak juz zaczeliscie ze staroci to powiem szczerze, iz ostatnio jak wspominam takie tytuly Lands of Lore (wszystkie czesci swietne z reszta), Revenant, XCOM, Betrayal at Krondor czy Return to Krondor (juz nawet nazwy dobrze nie pamietam ale bylem nia zachwycony ;), wspomniany juz Albion, to byly naprawde swietne gierki, przy ktorych czlowiek spedzal milo czas z przygoda za pan brat ^^

Ehhhh ... !


Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-10-22 14:42:25]

22.10.2004
14:55
[14]

Yacob_25 [ Centurion ]

Adamus --> niewątpliwie masz rację, chociaż raczej wolałbym nowe gry, ze świeżymi pomysłami (i oprawą rzecz jasna), które będa miały taką grywalność jak te stare... W które notabene gra się bardzo przyjemnie, mimo iż oprawa "trąci myszką" (chociażby wspominane LoL).

A tak na marginesie - czy były kiedyś omawiane w wątku Yendorian Tales? I czy ktoś dysponuje działającą wersją? W necie niestety nie mogę znaleźć. Kiedyś grałem w część I, a III nie chciała się uruchomić... Mowa o wersji shareware oczywiście.

22.10.2004
17:34
[15]

Mastyl [ Legend ]


Yacob_25 - glowy nie dam, ale pelna , 3-rozdzialowa wersja chyba nie wyszlka w koncu. Kazdy kto gral, gral zwykle w shareware. Ja spedizlem z 8 godzin nad sharewerowym chapter 1, przypominalo mi Might and magic czesci 3-5 , ale wciagnelo bardziej. Jak pamietam bylo budowanie wlasnego zamku...

23.10.2004
07:32
[16]

Adamus [ Gladiator ]

Dzięki _Luke_ za przesyłki :-).

Yacob_25 --> Tylko, ze niestety ostatnio nic ciekawego z gatunku cRPG nie wychodzi :-(, a jak juz wyjdzie, to tylko usiąść i płakać (no z małymi wyjątkami ;-))

24.10.2004
13:47
[17]

Mac [ Sentinel of VARN ]

^up

Ja niestety nie mam cyfrowego aparatu, żeby pochwalić się swoimi zdobyczami, ale za to pochwalę się ukończeniem MM6 jednym rycerzem i 3 trupami:)

24.10.2004
13:48
[18]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Zdecydowanie najcięższą lokacją były Gharik's Forge, Superior Temple of Baa oraz szczególnie trudny Tomb of Varn, w którym to kilka razy poważnie zastanawiałem się nad przerwaniem gry.. Za to zaskakująco łatwe okazały się lokacje z kryształami.. Castle Kriegspire dało się przejśc w parę minut zabijając przy tym jedynie 3 minotaury. Niewiele więcej zajeło zodbycie Krzyształów w pozostałych lokacjach, tyle że tam trzeba było czasem przebijać się slalomem przez rzesze potworów:)

24.10.2004
13:49
[19]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Podczas gry zauważyłem, iż Plate Armor nawet na poziomie Master potwornie spowalnia ataki postaci.. również Leather Armor nie wpływa na to zbyt korzystnie, natomiast o dziwo Chain Mail nie spowalnia ani odrobinę nawet na pozomie umiejętności 1.

24.10.2004
15:34
smile
[20]

Adamus [ Gladiator ]

Mac --> Chylę czoła :-)
Ale że Ci sie chciało :-)))))
Bodziu --> Dołączyc ten wynik do najdziwniejszych osiągnięc w M&M VI :-))))

25.10.2004
01:32
[21]

Mastyl [ Legend ]

Jestem po przymusowym reinstalu systemu, niestety savy z Wiz 8 poszly sobie.

I wiecie co? Chyba nie mam sily drugi raz sie meczyc z tymi masakrycznymi walkami :) Na razie gram znow w Morrowinda, i powiem ze nawet nanwjyzszym stopniu trudnosci nie jest ta gra nawet w 1/10 takim wyzwaniem jak Wiz 8. Wiz 8 to naprawde fenomem, rzadko zdarzalo mi sie tyle razy uzywac opcji load w czasie walk :) Ilosc zgonow nieslychana... slowme, chyba na razie brak mi jednak odpornosci aby to ukonczyc :)

25.10.2004
13:10
[22]

Adamus [ Gladiator ]

Mastyl --> Nie poddawaj się :-)))

_Luke_ --> Zainstalowałem, ale myszka jakoś dziwnie chodzi (nosi ja do prawej strony ekranu) i gram w Stonekeepa na starym :-)). JESZCZE RAZ WIELKIE DZIEKI

25.10.2004
13:15
[23]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Adamus --> nie ma problemu :) polecam sie na przyszlosc

25.10.2004
16:26
[24]

JRK [ Generał ]


Co do Yendorian Tales - ukazały się pełne (nie-sharewarowe) wersje wszystkich trzech części - mimo iż grać się da tylko w 2 i 3 (jedynka w jakims dzikim izometrze, juz dla mnie niestrawialne). Dwojke skonczylem, trojke - co ciekawe - gram nawet w tym momencie ;-) Tzn. gralbym ale w piatek moj komputer oddal ducha i chwilowo jestem odciety :-(
A przy okazji staroci - fajna aukcja na allegro - szkoda, ze jeste goly jak swiety turecki, bo bym powalczyl...

25.10.2004
18:28
smile
[25]

Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]

Oszuściknęliście mnie w poprzednim wątku :D
RUNE to wcale nie H&S :-) To platformówka 3D :D:D:D:D Ale bardzo mi się podoba :D Czasami się trzeba nakombinować "gdziedocholeryjestdalszadrogaicoautormiałnamyśli" :D:D:D


[edit] Czy Wy też macie taką śmieszną justyfikację posta ? :-)

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-10-25 18:29:02]

25.10.2004
20:07
[26]

Lukasz_C747 [ Centurion ]

Mam problem i prosilbym o pomoc.
Po dopakowaniu sie wrocilem do Gharik's Forge, posprzatalem :) i trafilem na zamkniete drzwi. Niestety mimo iz pamietam ze klucz do nich mialem, okazalo sie ze w ekwipunku pusto (bralem go na pewno, sprawdzilem w Silver Helm). Czy sa moze jakies edytory ekwipunku? Inaczej gry nie skoncze.... :(

25.10.2004
20:56
smile
[27]

Mastyl [ Legend ]


Hellmaker - odpowiedzialbym Ci, ale nie wiem co to jest justyfikacja.

25.10.2004
21:36
[28]

Adamus [ Gladiator ]

Lukasz_C747 --> Wydaje mi sie cos na ten temat słyszałem, ale poniewaz nigdy z czegos takiego nie korzystam, to niestety nie jestem w stanie Ci pomóc. Ale spróbuj poszukac na stronach związanych z kodami i M&M VI.

Hellmaker --> Co Masz na mysli?

25.10.2004
23:09
smile
[29]

Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]

Mastyl ---> justyfikacja to jest dopasowanie wiersza do marginesów. W lewo, w prawo, środek, do obydwóch ...
A na obrazku jest jak mi rozrzuciło słowa bo justyfikuje do obydwóch stron :)

Adamus ---> o to Ci chodziło ? :)

25.10.2004
23:26
[30]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Lukasz_C747 --> A sprawdzałeś u Seera w Castle Ironfist??

25.10.2004
23:35
smile
[31]

Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]

Seer w Castle Ironfist ma chyba tylko "Zwój Ostatecznego Pieprznięcia" :D:D:D jak się go zgubi :)
Nie jestem pewien, ale chyba coś było z tym kluczem przy niespatchowanej grze ... a może tylko mi tak coś świta ? :D

25.10.2004
23:53
[32]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Hellmaker --> Mi tam Seer zawsze zwraca Tarczę Lorda Kilburna, zaraz po tym jak ją oddam Humphrey'owi:)

26.10.2004
01:08
[33]

hugo [ v4 ]

BTW Rune, ktoś grał w Rune: Halls of Valhalla?

Mial to być stand-alone dodatek do podstawowego Rune, ale wersja finalna była taka ze mianowano ją rune 2....

Ktoś grał i ma porównanie co pozmieniano w stosunku do pierwowzoru?


I jeszcze pytanie a.d. rune 1, bo właśnie kończę grać (kiedys grałem ale nie skończyłem), otóż dotarłem do ostatniego "bossa" - wielki gościu, z wyłamanymi żebrami, z żmiją nad głową. Wyskoczyło kilka większych szkieletów, po czym pojawił sie "boss", którego rozwaliłem (wpada do kwasu). Po jego rozwaleniu strumuk kwasu zmienił kolor, boss pod zmieniona postacią z niego wychodzi i... gdzieś znika... przegapiłem cut-scenkę i nie wiem co się wydarzyło... próbowałem wskoczyć do kwasu, pokazuje się loading i po chwili komunikat że nie można wcztać URL (napis na środku ekranu, gra działa dalej). Nie wiem co się dzieje, ani co trzeba bylo zrobić po wyjściu tego bossa z kwasu.... (?)

26.10.2004
01:11
smile
[34]

hugo [ v4 ]

Mac ==> o żesz ty, nie sądziłem że ci się to uda... jednym rycerzem to już normalnie zboczenie jest... :P

26.10.2004
01:20
[35]

hugo [ v4 ]

Mała poprawka, R:hov nie jest stand-alone ;)

26.10.2004
01:21
smile
[36]

hugo [ v4 ]

Mała poprawka #2, R:hov, jest i nie jest stand alone ;))
(działa i jako dodatek i samodzielnie)

26.10.2004
06:35
[37]

Adamus [ Gladiator ]

Hell --> A o to chodzi ;-). Tak, mam tak samo, ale przyznam się, że nie zwróciłem na to uwagi :-DDD.

Lukasz_C747 --> No właśnie, koledzy przypomnieli :-). Jak zagubisz jakiś questowy item, to seer na wzgórzu za Castle Ironfist powinien Ci to oddać :-)

26.10.2004
08:12
smile
[38]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mac - przeslij mi ten wynik MM6 na maila ([email protected]) dzieki :))

26.10.2004
08:43
[39]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Bodziu --> To ja dziękuje za wyróżnienie:P Poszło priorytetem :)

A teraz chyba pójdę w ślady Adamusa i wezmę się za Wizardry 7.. ostatnim razem udało mi się dojśc aż do drugiego pola za startową lokacją:P Tym razem może będzie lepiej..

26.10.2004
11:09
smile
[40]

Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]

A ja mam pytanie co do tego właśnie kawalka :-) Wybiłem wszystkich w tej dużej sali przed Lokim. Nic mi się nie otwarło :| Gdzie mam teraz iść ? Albo co zrobić ?

26.10.2004
16:37
[41]

Lukasz_C747 [ Centurion ]

Hellamker - Mam patcha na plycie z gra, ale nie chcial sie zainstalowac.
To all - Dzieki za pomoc, ale nie zadzialalo.... Nic mi nie dal :( (mam aktywne questy: rozmieszczenia figurek, zniszczenia obozu diablow i znalezienia klepsydry, wiec to raczej nie wina aktywnosci innego questu).

26.10.2004
18:56
smile
[42]

Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]

hugo ---> no odezwij się :) Pomóż mi z moim pytankiem :)

26.10.2004
22:00
[43]

Mac [ Sentinel of VARN ]

^ up. Informcja już trochę nie na czasie, ale pare tygodni temu twórcy Exulta, czyli programiku pozwalającego grać w Ultime 7 pod Windowsem, weszli w nową fazę swojego projektu i pracują nad "utrójwymiarowieniem" Ultimy:) Dla mnie po prostu bomba.. jakoś nigdy nie miałem okazji ukończyć U7 i dodatku do niej, a być może juz niedługo będzie po temu okazja:)

26.10.2004
22:43
[44]

hugo [ v4 ]

Hellmaker ==> chodzi ci o to wejście przegrodzone poziomymi kratami? To mi się ono otworzyło po wybiciu wszystkich zombie ktróre wskakują do kwasu w komnacie poprzedzającej tę kratę... sprawdź czy czasem gdzies się jakiś nie zablokował, wiem tylko że mi się ono samo otworzyło...

26.10.2004
23:24
smile
[45]

Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]

hugo ---> kurna ... wybiłem tam już wszystkich :D Ale jeszcze polatam i zobaczę czy jakiś burak się gdzieś nie zaczaił :-)

27.10.2004
01:14
[46]

Mastyl [ Legend ]


Mac rewelacja!

Oby zrobili w wersji pozwalajacej grac.... U7 ( a wlasciwie wszytskie jej czesci ;) to jedna z najwiekszych, najbardziej rozbudowanych i najciekawszych gier cRPG z tego okresu, a takze uznawana za najlepsza i najabardzij "rpgowa" z serii.

Jedyny prztyk to byla dla mnie zawsze ta meczaca oczy grafika. Exulta probowalem ale to wciaz nie bylo to. Strawilbym gdyby grafika zostala podniesiona chociaz do poziomu U8... a 3d zupelnie mnei zadowoli.

BTW moznaby uzywac modeli 3d z Ultimy Online :)

27.10.2004
11:14
smile
[47]

Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]

hugo ---> już wiem co źle zrobiłem :) Po prostu bug w grze:) Tam jest tak, że ze ściany wypada zwykły szkieleto-zombie, wskakuje do jeziorka i wyłazi jako Master zombie :) i dopiero idzie na Ciebie ..... ja w ferworze walki ubiłem jakiegoś co leciał dopiero do jeziorka i nie policzyło go :)
Testowałem to potem żeby potwierdzić moje podejrzenia.
Jak stałem w drzwiach i czekałem aż przylecą już przmienione, to spoko. Ale jak ubijałem chociażby jednego lecącego do sadzawki, to te kraty się nie otwierały :)

A teraz jestem SUPER MASTER :D Niezły monster się z niego zrobił po pływaniu w krwi Lokiego :D

27.10.2004
12:41
[48]

skerok [ Centurion ]

Hellmaker ; Hugo ---> O jakiej gierce rozmawiacie?

27.10.2004
13:03
[49]

hugo [ v4 ]

hellmaker ==> heh, to dziwne bo ja też ubijałem ich "w locie" zanim dobiegli do kwasu i jakoś krata się otworzyła....

skerok ==> Rune

27.10.2004
13:30
[50]

JRK [ Generał ]


Tak sobie przypadkowo zawędrowałem na niemiecki e-bay i znalazłem takie oto smakowite kąski - szkoda tylko, że pewnie po niemiecku i no bez tego najważniejszego - kartonowego pudełeczka ;-)

https://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=8175&item=5131847525&rd=1
https://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=8175&item=5131847516&rd=1

27.10.2004
19:23
[51]

Lukasz_C747 [ Centurion ]

LOL czasem sam sie dziwie swojej glupocie. Okazalo sie, ze klucza musialem uzyc gdzies duzo wczesniej, a te drzwi wymagaly nacisniecia dzwigni, ktorej wczesniej za Chiny Ludowe nie moglem znalesc....
Swoja droga szukajac edytorow, widzialem jakies wzmianki o edytorach lochow do M&M VI - brzmi ciekawie.

27.10.2004
21:32
smile
[52]

Yacob_25 [ Centurion ]

Pomóżcie proszę w pewnie oczywistej rzeczy - jak otworzyć szklaną gablotkę w górnym klasztorze (tę ze zbroją dla samuraja)?

27.10.2004
21:38
[53]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Yacob_25.. Wszystkie szyby w klaszorze zbiją się gdy zagrasz na dzwonach kościelnych na najwyższych obrotach w pomieszczeniu obok biblioteki.

27.10.2004
21:45
smile
[54]

Yacob_25 [ Centurion ]

Mac --> dzięki za poradę - idę wypróbować te dzwony :)

29.10.2004
10:13
[55]

Adamus [ Gladiator ]

Cos znów pustki sie tu zrobiły. A ja pogrywam w Stonekeepa :-))))

DariFula --> Ja Ci idzie z W8?

29.10.2004
10:22
[56]

Mac [ Sentinel of VARN ]

A ja spróbowałem w Wiz7Gold i kolejny raz wymiękłem:( Walki trwają tu dłużej niz w W8 o_O

29.10.2004
14:32
[57]

Adamus [ Gladiator ]

Mac --> Wyłącz efekty dzwiekowe i muzykę, to zobaczysz jakie są szybkie ;-)))

29.10.2004
19:19
smile
[58]

rdzawy [ Centurion ]

mam małe pytanko do znawców serii Might & Magic a dokładniej chodzi mi o VI. co należy zrobić aby ukończyć grę? jakie jest nasze główne zadanie/ nie chodzi mi o spoiler ale o wątek fabularny bo mój ojczulek słabo zna angielski a ja trochę nie jestem w temacie

29.10.2004
19:35
smile
[59]

Lowi [ Generał ]

Zajrzyj na strone Bodzia. Jest tam wszystko przystepnie opisane.
Nawet slao znajac jezyk angieski mozna ta gre ukonczyc czego jestem dowodem ;)

30.10.2004
08:20
[60]

Adamus [ Gladiator ]

rdzawy --> Z tym pytaniem, to jest troche trudna sprawa ;-). Bo niby w zasadzie odpowiedz jest jasna URATOWAĆ ERATHIĘ, to żeby do tego doprowadzić, to juz dłuuuga droga :-))))

30.10.2004
10:32
[61]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Adamus --> Ty widze musisz koniecznie zdjąc z półki to zakurzone MM6 i zagrać, bo uratowac trzeba Enroth, a nie Erathię ;-P

rdzawy --> Sytuacja wygląda w ten sposób, że na miasteczko Sweet Water spadł meteor, który okazał się byc statkiem rasy demonów zwanych Kreeganami. Oczywiście doszło do starcia z siłami Królestwa i na początku gry szala wyraźnie przechyla się na korzyść Kreeganów. O Królu Rolandzie Ironfist słuch zaginął, po tym jak stoczył on bitwę z demonami pod Kriegspire... na dodatek w całym Enroth zaczęli pojawiać się wyznawcy kultu Baa rozpowiadający, iż rodzina Królewska utraciła tytułowe Błogosławieństwo Niebios, na co wskazują ostatnie wydarzenia..

Naszym zadaniem jest oczywiście zapobiec inwazji Kreeganów:) A żeby to zrobić, trzeba się wpierw poradzić wyroczni. Dostęp do niej też nie jest zbyt łatwy, ponieważ wymagana jest zgoda 6 władców krain tworzących kontynent Enroth..

30.10.2004
11:23
[62]

Adamus [ Gladiator ]

Mac --> W tym wieku, chyba juz moge mieć sklerozę? ;-)))

rdzawy --> Oto podpowiedzi ze strony Bodzia dotyczące głównego wątku fabularnego:

Mały spoilerek ;-)))
Powinieneś pokazać pierwszy list (komu?) Andover Potbello w New Sorpigal.
Musisz oddać List Wilbur Humphrey w Castle Ironfist. (alternatywa zamiast temu powyżej :)))
Otrzymasz radę jak wykonać Quest dla 6 Lordów Enroth.
Musisz zaspokoić 6 członków High Council (Wysokiej Rady) w Free Heaven aby zwiedzić Oracle. Każdy z lordów powierzy ci zadanie do wykonania. Jeśli wykonasz każde powierzone ci zadanie i zadowolisz każdego z lordów to otrzymasz w końcu ich zezwolenie na odwiedzenie ORACLE.
Pojawi się także Slicker Silvertongue, który jet zdrajcą, no i oczywiście twoim zadaniem jest udowodnienie właśnie tego. Udowodnić to musisz regentowi Humphrey'owi aby dany osobnik został wydalony z Rady. Zgodnie ze wskazówką proroka musisz udać się do Superior Temple of Baa w Kriegspire i powrócić z dowodem zdrady.
Oracle został uśpiony przez Archibalda, a ty musisz go przywrócić do życia znajdując cztery "memory crystals". Znaleźć je możesz w: Hermit' Isle, Castle Alamos, Castle Kriegspire i Castle Darkmoor.
Aby zwiększyć dostęp do centrum kontroli (Control Center) musisz zlokalizować Control Cube (Sześcian Kontroli) w Temple of VARN (Dragonsand). Za jego pomocą uzyskasz dostęp do Control Center. Reaktor w Kreegan jest odporny na wszystkie ataki, tylko starożytna broń (Ancient Weapon) z Center Control może mu zaszkodzić. Bądź pewny, że posiadasz tę broń i zdolność aby jej użyć.
Zanim zniszczysz reaktor, potrzebujesz czaru zdolnego powtrzymywać efekt eksplozji. Musisz uwolnić Archibalda z jego kamiennego uwięzienia. Porozmawiaj z Nicolai i przynieś mu Third Eye -- a on pozwoli ci na użycie Tanir's Bell aby przywrócic Archibalda do normalności. Od teraz powinieneś być zdolny przekonać Archibalda, aby dał ci potrzebną wiedzę.
Teraz pozostało ci tylko zniszczyć Kreegan Hive. Zniszcz reaktor, pokonaj królową.

30.10.2004
18:02
[63]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

Pytanie a) Gdzie teraz mozna dostac Might and Magic VI ?
Pytanie b) Jaka rekomendujecie druzyne w Wiz 8 na start ?

30.10.2004
18:11
[64]

Adamus [ Gladiator ]

Maevius --> Od czasu do czasu mozna M&M VI kupić na Allegro.
Natomiast co do drużyny w Wizardry 8, to są różne szkoły. Grę da sie ukończyc nawet jedna postacią (co dowiodło w tym wątku kilka osób :-))), ale na pierwszy raz, to polecam Ci całą sześcioosobowa ekipę. I tu jest tyle wersji, ilu grających w W8 :-))). Ja za pierwszym razem grałem wojownikiem, lordem, zwiadowcą, kapłanem i dwoma magami, a za drugim wojownikiem, lordem, kapłanem, bardem, magiem i psionikiem i chyba ta druga ekipa była lepsza. Do wzmocnienia druzyny polecam walkirię Vi i robota - mnicha.

30.10.2004
18:14
smile
[65]

Adamus [ Gladiator ]

Maevius --> Właśnie na Allegro mozna jeszcze przes 5 godzin licytowac szósteczke :-)

30.10.2004
18:15
[66]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

Adamus ja wiele razy zaczynalem Wizardry, ale teraz dzieki 'wiz fast' ja skoncze :)

6 osobowa ekipa bywalo mi za latwo, byly tu glosy zeby grac w trzy osoby. Prosze o dokladniejsze porady! :)

A MM6 znajdę

30.10.2004
18:16
smile
[67]

Adamus [ Gladiator ]

TO "S" NA KOŃCU przez, TO WINA SZYBKICH PALCÓW, A NIE BRAKU W ORTOGRAFII :-(

30.10.2004
18:20
[68]

Adamus [ Gladiator ]

Maevius --> To musisz poczekać na innych, bo ja grałem dwa razy ekipa sześcioosobowa i raz ostatnio jedna postacią i nie mam doświadczenia w tak okrojonej druzynie. Ale jakby Ci sie chciało poszukac, to kilka watków temu była tu na ten temat juz dyskusja.

30.10.2004
18:22
[69]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

Jedna postacia ? Kim grales ? :)

30.10.2004
18:23
[70]

Adamus [ Gladiator ]

Maevius --> Znalazłem porady DariFula dla Dziadka:

30.09.2004 | 01:32
DariFula [ Centurion ]


Dziadek --> duo łotrzyka z mnichem jest fantastyczny, oboje się uzupełniają. Z początku ciężko, ale nie awansuj w klasztorze wyżej jak do 6 poziomu max postaciami, gdyż w drodze do Arniki możesz spotkać ciężkie do przejścia towarzycho (łotrzy, banici, itd.), a i po górnym klasztorze zaczną kręcić się pomorowe szczury, i będzie ciężko. A na szóstym lvl -u postaci - spacerek, i dla rozgrywki, i zdobycia doświadczenia i podszkolenia umiejętności - co najwyżej wściekłe szczury i wyrobnicy ... W Arnice dla łotra znajdziesz niezłe bronie nieprzeklęte, np. szpadę w banku, czy już tarczę +2, bądź fantastyczny, acz przeklęty miecz krwiożerczy i słabszy sztylet złodziei (zależność osobistej tatkyki gry). Trudniej z mnichem, dla niego dopiero u Croock na bagnach natrafić można na kijek Hanay Bo, ale kija trzeba poćwiczyć, gdyż w Bayinn, czy u Martena w Grotach, jak się trafi, albo u Rapasków trafi się napewno - doskonały Zatoichi Bo. No ale mnich to psionk, z początku magią nadrobi, więc ... Naprawdę to fantastyczny duet ...

Ze składów trzy osobowych, to proponował bym podobny podany do Katane, jednakże Samuraja, albo Mnicha zamienił bym chyba na ninję. Swego czasu grałem trio: Lord (wyposażony w dwie buławy Diamond eyes), Samuraj (Light swor + enchanted wakizashi) i ninja (nie pamiętam, czy z Cane of corpus) i było ... trochę za mocno przyłatwo - po prostu druzgocili, nie walczyli ...

W chwili obecnej gram również trio: Mnich (trenuje kijki - 2x shilleah), łotrzyk (na razie diamentowy floret i puginart (czy jakoś), ale ma w zanadrzu krwiożercę i mocną wersję sztyletu złodziei) i łotrzyk (chciałem powalczyć toporami i postrzelać w końcu z pacyfikatorów) Jest nieźle, gdyż właśnie spacyfikowałem towarzycho ze Skraju Dziczy i dorwałem wdzianka dla mnicha ...

30.10.2004
18:25
[71]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

Z checia bym zajrzal, gdyby nie to ze przedostatni watek zostal skasowany (WTF?)

30.10.2004
18:25
smile
[72]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

Adamus, dzieki :)

30.10.2004
18:25
[73]

Adamus [ Gladiator ]

Maevius --> Ja skończyłem za poradą DariFula Mnichem-Biskupem. On to zrobił chyba w sumie trzema postaciami: Mnichem, Ninja i Łotrzykiem - z tym, ze tylko łotrzyk był był łamania z Biskupem.

30.10.2004
18:26
smile
[74]

Adamus [ Gladiator ]

Maevius --> Jak chcesz przegladzć wczesniejsze wątki, to musisz zmienc czas w wyszukiwarce.

30.10.2004
18:28
smile
[75]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

Adamus, zabiore sie za Lorda, Samuraja i Ninje :)

30.10.2004
18:28
smile
[76]

Adamus [ Gladiator ]

Jak się człowiek spieszy... :-) Miało być "łotrzyk był bez łamania" :-)))

30.10.2004
18:29
[77]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

Sorry za double posta, ale ..

W wiz 7 tez gralem, tyle ze majac .. hmhm, 10 lat. Pamietam, ze doszedlem przez jakies skaly i gory to siakiegos miasta ;)

Teraz, na studiach, pora odswiezyc i wiz 7 :)

30.10.2004
18:36
smile
[78]

Adamus [ Gladiator ]

Maevius --> Ale mówię uczciwie, że W7, to juz teraz dla naprawdę hardcore'wych cRPGowców :-)))

30.10.2004
18:41
[79]

Adamus [ Gladiator ]

Maevius --> A z osób, które ukończyły W8 jedna osoba, to Katane robił to chyba Samurajem :-)

30.10.2004
18:41
[80]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Wiz7 to chyba najtrudniejsza gra cRPG w jaka mialem przyjemnosc zagrac, a troche tego bylo...

30.10.2004
19:03
[81]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

Jak jest z umiejetnoscia unikow w Wiz 8 ? I ktora postac jest w tym najlepsza ?

30.10.2004
19:25
[82]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

Tworze na poczatek rozgrywki Lorda, Samuraja i Ninje.

Jakie atrybuty ustalic na poczatku dla tych klas ?

30.10.2004
19:39
[83]

DariFula [ Dari Fula ]


Maevius --> krycie się jest dostępne w Wiz8 dla profesji łotrzyka, mnicha i ninjy. Dla gier solo najlepszą profesją jest bez wątpienia ninja, wprawdzie trochę to oklepane, gdyż większość decyduję się na duszka ninję przy solo (dla dostępności przeklętej laski Cane of Corpus). Ninja, kosztem powolniejszego awansowania na wyższe poziomy, łączy w sobie cechy łotrzyka (zamki i pułapki, kradzież) i mnicha (krytyczne uderzenie), do tego również ma dostępność umiejętności Krycie się. Wprawdzie ninja nie jest tak odporny na uderzenia jak mnich, nie ma również możliwości używania łuków i kusz, co może łotrzyk, ale za to jest odporniejszy na magię (+5 za duszka, +10 za ninję), do tego ma dostępność magii alchemicznej, czyli swoiście obszarowej. Ninjy nie opłaca się rekrutować do teamów pow. trzy osobowych, gdyż ninja potrzebuję masę czasu i doświadczenia, by choć trochę, czy też w pełni się rozwinąć, by stać się poważnym wojownikiem frontalnym ...
Jak Łotrzyk, to tak uzbrojony jak na screenie obok (łuk to strong bow, zaś sztylet to sztylecik - miecz to chyba wiadomo każdemu)...

pozdrawiam ...

30.10.2004
19:43
smile
[84]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

DariFula - Dzieki za info. Powiedz mi jeszcze, jakie atrybuty podniesc na poczatku dla tych postaci ? Tzn dla Lorda, Samuraja i Ninjy. I co rozwijac dalej ? Na czym sie koncentrowac ?

No i ogolnie, kto jest najlepszy w umiejetnosci dogde, czyli unikaniu ciosow przeciwnika.

30.10.2004
19:48
smile
[85]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Ale jestem dziś zdenerwowany od rana czekam na nową płyte główną ,aż mi jeden koleś ją przywiezie,więc w czasie oczekiwania zainstalowałem Heroes 3.I to był błąd bo tak mi się strasznie chcę teraz grać w mm6 ,że mało .A to tylko kwestia formata i sterowników.Ale niestety musze czekać na płyte:( Choćbym o 01:00 skończył formata zagram w mm6:D

Off topic:) Zainstalowałem SP2 , na nim dalej nie działa mm7.Strasznie zwalnia kompa i psuje internet.Nie polecam:P

30.10.2004
20:05
[86]

DariFula [ Dari Fula ]


Maevius --> dla lorda (screen obok), z góry zapewne nastawiasz się na buławy (diamond eyes - dwie sztuki do zdobycia masz zapewnione), współczynniki zręczność, ciut wytrzymałość i siła - później szybkość i zdrówko; z umiejętności to +3 zapewnine na boskość, pozostałe wg uznania. Samuraj, z góry przewidujesz zapewne miecze (najlepsza broń tuż po Cane of Corpus i "Light" sword - czyli wyłącznie dla samuraja muramasha blade (choć będzie ciężko ze zdobyciem, tzn. z natrafieniem na niego). Uzbrojony w bushido blade/Ivory blade i enchanted wakizashi. Współczynniki to zręczność i siła, ciut na wytrzymałość i szybkość - później zmysły (krytyki); umiejętności: miecz, walka wręcz i jak da radę to po dwa punkty na poziom na czarnoksięstwo. Ninja - temat rzeka - współczynniki zręczność (krycie się), dla krytyków - szybkość i zmysły, później siła i wytrzymałość (wytrzymałość max. do 55 pkt. nie więcej); z umiejętności to +3 krycie się,+1 pułapki i zamki i +2 alchemia, reszta wg własnego uznania ...

Powyższe odnosi do mojego kreowania drużyny, gdy grałem również takim trio i wierz mi, drużyna była tak silna, że druzgociła ... tylko jedna zasada, po wyjściu z Arniki nigdzie się nie śpiesz, gdyż każda walka to jakaś tam nauka, jakieś tam punkty do umiejętności i do tego jeszcze experience gratis ...

Życzę powodzenia ...

30.10.2004
20:16
smile
[87]

DariFula [ Dari Fula ]


Maevius --> nie ma profesji najlepszej w kryciu się, trzy profesje mają dostęp do tej umiejętności, a to która będzie najlepsza, zależy od naszego rozwinięcia każdej z nich. Teoretycznie to chyba łotrzyk, ze względu, iż szybciej pnie się w górę, jeżeli chodzi o poziomy doświadczenia. Jak ostatnio grałem duetem mnicha i łotrzyka, to z reguły potworki stały przy mnie podczas walki, ale prawie wcale nie atakowały, gdyż mnie nie widzieli, a nawet jnak zdarzył się już atak, to nie mogli trafić. W tym właśnie tkwi piękno krycia się. Łotrzyk, w odróżnieniu do ninjy, czy mnicha, może używać tarczy, więc przy dobrym mieczu nie potrzebuje broni pomocniczej, tylko lepiej założyć tarczę, wówczas co drugie, jak nie większość trafień w łotrzyka, zostaną odbite właśnie przez tarczę ...

Więc zgodnie z powyższym, kto jest najlepszy w unikaniu ciosów - teoretycznie łotrzyk ...

30.10.2004
20:26
smile
[88]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Witam.

Dawno nie zaglądałem na forum, ale teraz czytając Wasze posty trochę się "podjarałem" tą grą solo w Wiz8 :-) Może nadszedł czas ukończyć ją ponownie :-)

Nie uważacie jednak, że takie podejście twórców gry do rozgrywki - mam na myśli uzależnienie leveli przeciwników od doświadczenia drużyny - w jakiś sposób jest niedopracowanym elementem (nie użyję słowa "bug")?



30.10.2004
20:26
smile
[89]

DariFula [ Dari Fula ]

Sorry do powyższego - to nie był duet łotra z mnichem, tylko trio z cofniętym mocno łowcą ... pomerdało mnie się ...

31.10.2004
08:16
[90]

Adamus [ Gladiator ]

Silva --> Witaj :-))). I to jest właśnie piekne w Wizardry8, ze na każdym poziomie doświadczenia, każda walka jest wyzwaniem, a nie że wybyczysz sobie druzyne i najgroźniejszego przeciwnia w grze załatwiasz pierdnęciem ;-)))

DariFula --> jak widzisz nie brak grających w W8 i potrzebujących Twojej pomocy :-))). Jak tam W7?

31.10.2004
08:17
smile
[91]

Adamus [ Gladiator ]

Sliva --> SORRY :-( tak dawno tu Cie nie było, ze przeręciłem Twój nick :-(

31.10.2004
11:06
smile
[92]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Adamus -> Rzeczywiście, dodaje to rozgrywce uroku i daje dużo więcej możliwości :-)

Pamiętam jak się męczyłem na samym początku (droga do arniki brr...), a tu wychodzi, że wystarczyło trochę się wstrzymać z awansami.

A jak to jest z tymi pojedynczymi bossami (np. Nessie). Ich level jest stały, czy też jakoś skorelowany z poziomem gracza?


31.10.2004
11:08
smile
[93]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Adamus -> Nic się nie stało - kiedyś też wszyscy (prawie) przekręcali mi nicka :-)

31.10.2004
12:17
[94]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]


No i mam tego mojego Lorda, Samuraja i Ninje. Dobrze miota, ale Ninja jest z nich najslabszy - strasznie mocno przyjmuje obrazenia i ledwo co trafia :) Lord za to jest niesamowicie wytrzymaly, a Samuraj piekielnie mocno tnie i dobrze unika. Ale ten Ninja..

Jak ich rozwijac, na czym sie koncentrowac ? Sa juz na 4 poziomie.. I przy dwoch wezowcach mialem klopot. Nie bardzo rozumiem, jak uaktywnic umiejetnosci typu Uderzenie krytyczne czy 'krycie sie i backstab' u Ninjy.

Poprosze o jakies ogolne porady co do prowadzenia tych postaci :) Wybaczcie za chaotyczna spojnosc mojego posta, ale spiesze sie do sklepu ;)

31.10.2004
16:00
smile
[95]

Bogas [ Senator ]

Po zainstalowaniu patcha dołączonego do M&M6 z Świata Gier Komputerowych gra nie chce się pojawić w trybie pełnego ekranu. W poprzednich grach jakoś sobie z tym poradziłem ale teraz nie wiem jak :)
Może mi ktoś pomóc z tym problemem?

31.10.2004
16:03
smile
[96]

Bogas [ Senator ]

Lol. Właśnie rozwiązałem swój problem. Nie wiem dlaczego ale F4 przedtem nie zadziałał :P

31.10.2004
16:10
[97]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

Bogas, czy moglbys mi wyslac patch ? Na [email protected] Niestety ostatnia kopie MM6 ktos mi sprzatnal wczoraj z allegro.

31.10.2004
16:54
smile
[98]

Bogas [ Senator ]

Maevius - Poszło...

31.10.2004
17:58
[99]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

Odnosnie Wizardry 8 - Panowie, moj Lord jest juz mlodzianem a Samuraj po raz pierwszy skorzystal podczas walki z 'ciosu blyskawicy'. Jakiez bylo moje zdziwienie, gdy pajeczak dostal combo zlozone z 4 ciosow pod rzad + druga reka. Moje pytanie.. Dlaczego Ninja jest taki slaby ? Malo trafia, a jak juz trafi, to slabo.. Ech. Prowadze go tak jak radzil DariFula.

Jak do jasnej ciasnej, wpakowac Lordowi bulawe do drugiej reki ? W pierwszej ma rapier, w drugiej - mizerykordie. Pomimo wladania dwiema bronmi powyzej 20, nie chce przyjac bulawy do drugiej łapy..

31.10.2004
18:50
smile
[100]

DariFula [ Dari Fula ]


Zapraszamy do nowego wątku:

© 2000-2021 GRY-OnLine S.A.