Attyla [ Legend ]
Kantyna pod pijanym pilotem
Zatem otwieram podwoje naszej Kantyny pod pijanym pilotem! Miejsce to przeznaczone jest dla wszystkich fanatykow historii lotnictwa, ktorzy lubia i chca pogadac sobie niezobowiazujaco o maszynach ciezszych od powietrza, ktore zmienily nieodwracalnie ten swiat, i zamilowanie do ktorych jest cecha wspolna wielu ludzi. Bedziemy tu rozmawiali o wszystkim:
1. o nowych konstrukcjach
2. o starych konstrukcjach:-))))
3. o historii
4. wspolczesnosci
5. przyszlosci
6. sposobach odwzorowywania tych wspanialych maszyn z wykorzystaniem roznorodnych technik i materialow
7. o wielu, wielu innych rzeczach zwiazanych z lataniem
Mam nadzieje, ze Kantyna ta zagosci na stale na lamach naszego wspanialego Forum:-)))))
Przepraszam, za niewymyslne logo, ale nie mam talentu do wizualizacji.
Zatem odlaszam nieograniczony przetarg na plik jpg, z ktorym od dzisiaj bedziemy kojazyc nasza kantyne!
Etka [ Imprinterka Dusz ]
to ja myslalam ze tu nowa karczma powstaje a to tylko o mechanizacji ;-)
Annihilator [ ]
Brawo!!! PS. a na obrazku to co zwalczaja maszyny latajace lub to co kleja modelarze (w koncu to nie tylko samoloty :))
Shadowmage [ Master of Ghouls ]
Co to za konkurencja dla karczmy? Mam takie pytanie. Słyszałem o takim samolocie pasarzerskim co niby miał wlatywać gdzieś pod orbite i lecieć do celu w pare minut. Czy to prawda? No i sprawa przetargu. Proponuję F-16 falcon
Attyla [ Legend ]
Prawda. Jest conajmniej kilka projeketow tego rodzaju maszym. Jeden z nich zaklłada zastosowanie maszyny bezskrzydlowej a opartej na kadlubie nosnym.
Bratek [ Pretorianin ]
No fantastyczny poczatek !!!! Ja obstaję przy Grippenie . I czekamy na propozycje logo !!!!!!!!!!!!!!!!
Annihilator [ ]
...i ma byc uzywany naped pulsacyjny itd. PS. slyszalem o samolocie ktory by mial specjalny generator plazmy z przody co by powodowalo ze lecialby w jakby stozku o zmniejszonym oporze aeodynamicznym...
U-boot [ Karl Dönitz ]
Nie ma co, najlepsze maszyny już były, teraz mamy doczynienia tylko z elektroniką, człowiek wogóle się nie liczy, a kiedyś tylko lepszy wygrywał nawet na słabszym sprzęcie (patrz nasze PZL -11c kontra Me109)
Bratek [ Pretorianin ]
..z tego co wiem to juz prowadzone doswiadczenia z takim silnikiem !
Bratek [ Pretorianin ]
... no tak nasze pezetelki były zwrotne co doskonale wykorzystywali nasi piloci !
Azirafal [ Konsul ]
Gripen niesprawdzony jest, ale chyba lepszy niż F-16.
slayerrulez [ Konsul ]
u-boot --> tak , tylko ze ten slabszy ginal.. a co powiesz na samoloty bezzalogowe, dzieki ktorym wojny beda pochlaniac mniej ofiar w ludziach ? a tutaj piekny f14. zziiuuuuu !! : )
Bratek [ Pretorianin ]
Azirafal ==> duzo nowych konstrukcji jest niesprawdzonych , co nie znaczy ze mozna sprawdzone konstrukcje modyfikowac w nieskonczonść
Sabathius [ gdzie jest rooda? ]
i jeszcze jeden, i jeszcze raz
Bratek [ Pretorianin ]
a tu nastepne .. F 14 na chwile przed ziuuuuuuuu ...
Sabathius [ gdzie jest rooda? ]
szok kulturowy
U-boot [ Karl Dönitz ]
slayerrulez --> Czemu tak twierdzisz? W sytuacji jeden na jednego wygywał lepszy (nawet gdy miał słabszą maszynę oczywiście bez skrajności), teraz to nie możliwe; piloci czasami widzą sie tylko na ekranach radarów. A samoloty bezzałogowe - bezduszne maszyny, zero piękna. Kiedyś oglądając walkę mógł człowiek nacieszyć oko - teraz przy tych prędkościach i wyposażeniu nie ma na to miejsca.
Lechiander [ Wardancer ]
Czy ktoś miałby fotki Su-"ileś tam", kiedy "zawraca" prawie w miejscu? Widziałem to ładnych parę latek temu w jakimś czasopiśmie i chcciałbym odświeżyć sobie wrażenia.
slayerrulez [ Konsul ]
moj ty ubotku - jak czlowiek widzal walke powietrzna (troche niski musial byc pulap..) to uciekal gdzie pieprz rosnie (po pierwsze) a po drugie - ludzie podczas wojny maja wazniejsze rzeczy na glowie od gapienia sie na takie bzdurki. poza tym mi podobaja sie smuke sylwetki nowoczesnych maszyn - nawet takich latajacych skrzydelek.. : )
Bratek [ Pretorianin ]
Sabathius ==. kiedyś widziałem taki film na video - amerykański lotniskowiec przeniosł sie w czasie do dnia ataku japońskiego na pearl harbour. Była taka jedna scena walki Zer z Tomcatami :-)))
Lechiander [ Wardancer ]
Bartek ---> Jakiej walki? :-)))
Azirafal [ Konsul ]
Brate ----> "The final countdown"
Azirafal [ Konsul ]
Bratek oczywiście.
U-boot [ Karl Dönitz ]
slayerrulez --> rozumiem, że podobaja Ci się maszyny współczesne Walka powietrzna w czasie II wojny rozgrywała się na różnych pułapach, jej piękno doceniał ten kto chciał oczywiście, mi w dużej mierze chodziło o pilotów, jeśli jesteś fachowcem w jakieś dziedzinie to potrafisz ocenić czyjś kunszt, a teraz młokos na super maszynie potrafi skasować kogo chce jeśli ma tylko lepszy sprzęt.
Bratek [ Pretorianin ]
U-boot , slayerrulez ==> do tego mozna by dołaczyc jeszcze pierwszą wojne swiatową i urok strzelania do siebie z pistoletów w poczatkowym jej okresie :-)))
Bratek [ Pretorianin ]
Azirafal ==> własnie :-)))
Annihilator [ ]
dogonimy karczme :)) a ja wrzucam kilka rysuneczkow :)
Annihilator [ ]
neeeext :) - boska maszyna...
Annihilator [ ]
chyba F-111 ale nie dam glowy (ewentualnie B1 ale watpie)
Annihilator [ ]
najbardziej smiercionosna maszyna!
Bratek [ Pretorianin ]
..jest tu kto ??
Annihilator [ ]
ej co tak cicho? wolkov -> dla ciebie :)
Bratek [ Pretorianin ]
Annihilator ==> dobre hahahahahah dogonimy karczmę :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))
Bratek [ Pretorianin ]
... no to dla wolkova
Bratek [ Pretorianin ]
..zauważam tendencje do fascynacji ruskimi konstrukcjami - ciekawe ze jak bylismy w UW to wszyscy zachwycali sie zachodnimi maszynami .. ??
Attyla [ Legend ]
Ten Tomcat super! Zrobilem sobie z niego tapete!
Annihilator [ ]
Bratek -> hmm to chyba dlatego ze teraz pojawia sie mozliwosc porownania w rzeczywistosci tych maszyn... chociaz ruskie maja slaba Awionike i tak ich uwielbiam :)
slide [ Legionista ]
Swoja droga to ewolucja metod eliminacji przeciwnika w czasie I W.S jest bardzo ciekawa. Na poczatku wrogie samoloty tylko sie mijaly w powietrzu a piloci wymieniali gentelmenskie uklony.. Ale jak wiadomo ludzka wyobraznia nie zna granic.... np. jeden z rosyjskich pilotow stosowal w celu eliminacji wrogich maszyn kotwicy na lince. Celowal ta kotwica we wroga maszyne i co dalej latwo sie domyslec -plotno i sklejka to raczej nie jest zbyt wytrzymaly material :))) Doszedl nawet do sporej wprawy... Zaryzykowalbym twiedzenie ze byl on pierwszym marynarzem wsrod lotnikow :))
Attyla [ Legend ]
Slide - Wogule I WS, to pod tym wzgledem super okres. Wtedy wszystko bylo pierwsze!
Attyla [ Legend ]
Slide - Wogule I WS, to pod tym wzgledem super okres. Wtedy wszystko bylo pierwsze!
Annihilator [ ]
slide -> witaj na pokladzie :) widze ze bedziesz stalym bywalcem! i jak zwykle obrazek
Annihilator [ ]
neeeext :)
Bratek [ Pretorianin ]
Annihilator ==> świat idzie do przodu i zostawanie w tyle z elektroniką tylko pogorszy sytuację rosjan- wiadomo - ruskie są prostsze w obsłudze pewno bardziej wytrzymałe na warunki atmosferyczne.ALe opierać sie na ruskiej prostocie to tak jak by np. nie stosować chowanego podwozia bo a to sie otworzy albo nie, komplikuje konstrukcje zwieksza masę płatowca jego koszt itp
Bratek [ Pretorianin ]
to ja tez cus dolączę ...
Attyla [ Legend ]
Bratek - to tak jak z samolotami w II WS. Ruscy mieli samoloty gorsze technicznie i slabszych pilotow. Sek w tym, ze nie latali parami ani nawet Schwarmami tylko od razu dywizjami:-))))))) Ilosc! Tylko ilosc! Filozofia opierajaca sie na stwierdzeniu, ze jesli zniszcza nam 500 samolotow, to i tak zostanie jeszcze dosc, zeby ich poslac do piekla:-))))
slide [ Legionista ]
Ale sami amerykanie w swojej pogoni za nowinkami technicznymi takze zabrneli w slepy zaulek (i sami to przyznaja). Chodzi mi tutaj o trening pilota. Wiadomo ze wspolczesne samoloty stawiaja przed pilotem niesamowite wymagania jezeli chodzi o wytrzymalosc fizyczna. Przeciazenia jakie jest w stanie zniesc pilot sa bariera ktora ogranicza mozliwosci platowcow. I o ile Amerykanie postawili na rozwiaznaia techniczne majace na celu pomoc pilotom w znoszeniu przeciazen to Rosjanie klada glowny nacisk na samego pilota i trenig fizyczny. Efekt jest taki ze nie ma na swiecie pilotow potrafiacych zniesc tak duze przeciazenia jak piloci rosyjscy. No i amerykanie powoli wracaja dos tarych sprawdzonych metod stosowanych w panstwach s.p Ukladu Waszawskiego Tak na marginesie to predzej czy pozniej pilot zostanie wyeliminowany z samolotu. Juz w tej chwili jest najwiekszym ograniczeniem jezeli chodzi o poprawianie zwrotnosci i manewrowosci samolotow.
Annihilator [ ]
hmm niewiem czy wiecie ze w 2 WW niemcom zakazano walczyc z Jakami 3 (bo mialy za duza zwrotnosc :))
Bratek [ Pretorianin ]
eliminacja pilotów to kwestia czasu.Z tego co wiem to Predatorami w Iraku i Afganistanie sterowali modelarze modeli latającyh wcieleni do armi. Poza tym w przyszłosci komputery beda tak inteligentne ze same bedą pilotami i oszklona kabina przejdzie do historii... ale do tego wszystkiego potrzebny jest rozwój elektronki na co amerykańcy stawiają ..
slide [ Legionista ]
hehe..Rosyjscy modelarze zawsze nalezeli do scislej czolowki swiatowej ;))
Attyla [ Legend ]
Draco - slady eksploatacji to bardzo zlozony problem. Przede wszystkim wszystko zalezy od tego, czy robisz dioramy, czy modele "wolne". Druga sprawa to oczywiscie rodzaj modelu (czolg ma inne slady niz np. samolot). Trzecie sprawa to kwestia podjecia decyzji, czy model ma byc redukcyjny czy nie. Modele na zawody musza sie charakteryzowac przede wszystkim bardzo dobra dokumentacja fotograficzna. Dokumentacja pozwalajaca min. na zdefoiniowanie i odtworzenie sladow eksploatacji wystepujacych na oryginale. Mozesz tez bawic sie w robienie "standardiwych" sladow eksploatacyjynch. W przypadku czolgow bedzie to zurzycie gonsiennic i slady trakcyjne, przecieranie farb kamuflazowych i okopcenia. Te ostatnie sa stosunkowo najprostrze w wykonaniu. Po prostu trzeba na farbe podkladowa nalozyc aerografem cienka warstwe rozcienczonego lakieru podstawowego z dodatkiem czerni. Moze tez byc sama czern. Po wyschnieciu tej warstwy trzeba jeszcze "ograniczyc" slady kolorem podstawowym i gotowe. Podobnie robisz z porzecieraniem farb. Tu stosujecz nie kolor podstawowy a metalizer. Sek w tym, ze bardzo trodno dobrac odpowiedzi metalizer. Slady trakcyjne to przede wszystkim bloto i szczatki roslinnosci. Bloto robisz ze szpachli (tzn. farba wymieszana z duza iloscia talku kosmetycznego. Taku powinno wyc tyle, zeby porobily sie drobniutkie grudki. Nakladasz to na model skalpelem i skalpelem ograniczasz jego wytsepowanie. Pamietaj, aby ingerecje skalpelem ograniczyc do minimum! kazde nastepne pociagniecie to slady nie do zamaskowania! Wymaga to generalnie cholernie duzo doswiadczenia. Zurzycie gonsiennic toumiejetne polaczenie rdzy i sczernialem stali. TTrzeba pamietac o tym, ze koniecznie trzeba wybrac pore roku, do ktorej bedziesz dostosowywal swoje slady. Wiadomo przeciez, ze czolgu z operacji Charkowskiej w 43 nie "ozdobisz" suchym blotem, czy sucha rdza. Generalne slady eksploatacyjne to wyzsza szkola jazdy.
Bratek [ Pretorianin ]
...a taki Hornecik ..
Attyla [ Legend ]
WOW!!! Super! Jestem za tym, zeby ta fotka stanowila nasze logo! Co wy o tym?
Viti [ Capo Di Tutti Capi ]
Ja lubię tą maszynkę :-) PS. Dlaczego ten wątek ma taką beznadziejną nazwę ?
Bratek [ Pretorianin ]
Viti ==> żebyś sie mile rozczarował po wejsciu inside :-))
Attyla [ Legend ]
Ladna forka Viti. Witamy na pokladzie!:-))))
Viti [ Capo Di Tutti Capi ]
Bratek - takie nazwy nie budzą zaufania. Wszedłem na wątek tylko dlatego że był on firmowany przez Attylę. PS. Czy ci brytole w ogóle potrafia lądować ;-)
Bratek [ Pretorianin ]
Attyla ==> mówisz ?? zobaczymy co inni NATO ... nie wiem co on robi ale chyba przekracza barierę .
Viti [ Capo Di Tutti Capi ]
...Chyba jednak nie potrafią ; P
Viti [ Capo Di Tutti Capi ]
To się nazywa profanacja ---->
Attyla [ Legend ]
To jeszcze nic. W domu mam fotke Fw 190 A-8 z czerwonymi gwiazdami i zielonym serduszkiem:-)))))) To jest dopiero profanacja!
Viti [ Capo Di Tutti Capi ]
Jakie nic ; P Zerówa w amerykańskim oznakowaniu. ...brrrrrr PS . Dla osłody, zdjęcie z autografem... No własnie, czyim :) ?
mur [ Legionista ]
teraz coś nowszego
Bratek [ Pretorianin ]
..no ja nie wiem Yamamoto ???
Viti [ Capo Di Tutti Capi ]
mur - o boże, a co to za paskudztwo :P ?
Bratek [ Pretorianin ]
Jaka sama nazwa wątku wskazuje pijany pilot , to i maszyny pijanych konstruktorów
mur [ Legionista ]
paskudztwo?
Attyla [ Legend ]
Saburo Sakai
slide [ Legionista ]
Viti -> oczywiscie Saburo Sakai - 64 maszyny przez tego pana poszly na dno lub odwiedzily dzungle :)))
Annihilator [ ]
to ja tez cos wrzuce :)
Viti [ Capo Di Tutti Capi ]
Pewno że Saburo Sakai :-)))))))))
mur [ Legionista ]
S-37 czy jak kto woli Su-47
Annihilator [ ]
hmm czas odswierzyc :) ktos tu robi modele 1:72 samolotow? a moze ktos ma Aerograf i jakies wskazowki co do uzywania jego?
Attyla [ Legend ]
Zadaj konkretne pytanie Annihilator. Aerograf to zabawka, ktorej sie roznie uzywa dla osiagniecia roznych celow. W kazdym razie 1:72 to moja skala od mniej wiecej 15 lat:-)))
Annihilator [ ]
ok. :) Attyla -> znasz producenta aerografow z Łukowa? podobno niezle... i wlasnie tego sobie zarzyczylem na imieniny :) sprezarka z Lodowki... i jak narazie tyle bo imieniny mam 15 marca a sprezarke wciaz buduje... a pytania to: jakiego mniej wiecej uzywac cisnienia?
Attyla [ Legend ]
Czy ja znam? Ja poochodze z Lukowa, i uzywam jego aerografow mniej wiecej od 10-ciu lat! Wczesniej jego urzadzenia raczej nie nadawaly sie do modelarstwa. Pare lat temu zmienilo sie to diametralnie. Teraz robi on jezeli nie najlepsze, to jedne z najlepszych aerografow na swiecie. A co do cisnienia, to to zalezy od tego co chcesz malowac, jaka farba, jak rozcienczona itd itp. Jakis konkretny cel? Moze na przykladzie bedzie latwiej.
Annihilator [ ]
Attyla -> WWWWOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOWWWWW :) to juz napewno kupuje :) a co do cisnienia... to farbki Agama (najlepsze kolory do Jaka 3), rozcienczona... hmm mozesz poradzic w jakich proporcjach? (rozcienczalnk chyba standard Wamodu - tyle przeczytalem na pl.rec.modelarstwo bo w praktyce jestem laikiem :)) a cel - pomalowac duze powierzchnie :)
MMRR [ Centurion ]
Wiem, że to wątek głównie o lotnictwie, ale skoro wyrósł z wątku o modelarstwie to może to kogoś zainteresuje - do ściagnięcia papierowe modele motocykli: Yamaha XJR1300 Yamaha Dragstar Classic Yamaha YZF-R1 Yamaha Vmax
Annihilator [ ]
MMRR -> czy ktos mowil ze to watek o lotnictwie? to raczej watek o modelarstwie gdzie sie dyskutuje o lotnictwie :)))) a wycinanki fajne :) juz kiedys widzialem
slide [ Legionista ]
A ja mam dla was zagadke :)) Jaki samolot dwuplatowy jako chyba jedyny w historii moze sie szczycic tym iz stal sie zguba dla kilku odrzutowcow wojskowych.. dla ktorych walka z tym dwuplatowcem byla ostatnia.... o jaki dwuplatowiec chodzi ?:)
Attyla [ Legend ]
Uuuuuu - to cie zmartwie Annihilator - nigdy nie uzywalem Agamy. Wogole nie palam zbytnia sympatia do akrylow. Wole Testorsy. Bedziesz je musial potestowac sam. Jezeli jednak ich konsystencja jest podobna do Testorsow (a tak mi sie wydaje, to do malowania podstawowego nie powinienies ich rozcienczac, a do sladow eksploatacji w proporcji 50/50 do okopcen i 70-80/20-30 do plam oleju itp
Bratek [ Pretorianin ]
... No witam syskich co tam słychać ?? :-)))
Bratek [ Pretorianin ]
Czy ktos dysponuje jakimiś zdjeciami lotniskowców: Yorktowna Enterprise'a lub Horneta z okresu bitew na Morzu Koralowym albo o Midway ??
Viti [ Capo Di Tutti Capi ]
Bratek - proszę Cię bardzo :-)
Bratek [ Pretorianin ]
Viti ==> dzieki :-))
Bratek [ Pretorianin ]
..dobra a jakieś wogóle zdjecia lotniskowców typu Yorktown ??
Attyla [ Legend ]
Czy jestem jakis popaprany, skoro na poczatku wojny na dalekim wschodzie moja sympatia zawsze jest po stronie aliantow, a potem (od bitwy pod Leyte i wogole Filipin) moja sympatia jest po sronie Japonczykow?
Viti [ Capo Di Tutti Capi ]
Attyla - to i tak jesteś 'poukładany' ;) . Mi jest żal Yorktowna (taki piękny okręt i zatopiony). Mam do niego sentyment jeszcze z bitwy na Morzu Koralowym. A za chwilę. - Dzielny Tomonaga, ale im dojeb****. ;-)
Bratek [ Pretorianin ]
Atylla ==> rozwalasz mnie w pozytywnym tego słowa znaczeniu - jak czyatłem Flisowskiego Burze nad pacyfikeim to maiłem te same odczucia zal amerykanów brytyjczyków itp a potem jak te japońskie biedaki obrywały od tysiecy samolotów startujących z dziestąek lotniskowcóe eskortowych i cięzkich to z kolei zal mi sie robiło japonców
Bratek [ Pretorianin ]
Ale opłacało sie Yorktowna za Soryu Hiryu Kagę i Akagi -czy nie ????
Attyla [ Legend ]
Mieli wiecej szczescia niz rozumu:-)))))))
Attyla [ Legend ]
hehehehehe - Viti
Attyla [ Legend ]
Jedno pytanko: Dysponuje ktos schematami malowan i fotografiami bf 109 E i F Moldersa? Szykuje sie do popelnienia takiego modelu, a materialow jak na lekarstwo
Bratek [ Pretorianin ]
przykro mi ja nic takiego nie posiadam ..
Annihilator [ ]
Attyla -> Agama to tez Emalie :)) bardzo podobne do testorsa (wlasciwie to chce uzywac Testorsow i Agamy). Dzieki za porady - kompresorek w budowie a imieniny coraz blizej :)
Attyla [ Legend ]
Gdzie miszkasz Annihilator? Jezeli w W-wie, to podam ci adres, gdzie mozna kupic dobry kompresor. Dobry przede wszystkim dlatego, ze do jego obslugi nie trzeba zakladac sluchawek ochronnych:-)))))
Annihilator [ ]
Attyla -> Hej! :) prawda mieszkam w wawie :) ale za adres sklepu z kompresorkami dzieki bo moj lodowkowy chdzi tak cichutko i jest prawie na ukonczeniu (wybralem taki bo moje finanse nie sa zbyt duze :() Pozdrawiam! ps. moze by zmienic nazwe na Modelarstwo i Technika Wojskowa? bo duzo osob nie wie o czym tu gadamy....
Attyla [ Legend ]
Bogiem a prawda to tytul jest mi obojetny. Jezeli nie bedzie innych sprzeciwow, to czemu nie?
Bratek [ Pretorianin ]
..nazwa ok ale dodajcie juz vol. 2 przy niej :-))
Bratek [ Pretorianin ]
..nazwa ok ale dodajcie juz vol. 2 przy niej :-))
Bratek [ Pretorianin ]
.. a może hmm pachnie mi tu trochę reklamą :-)))) jesli chodzi o nazwę
Annihilator [ ]
eee :) ok zaloze nowy watek mam nadzieje ze wiecej osob sie tam zbierze...
Bratek [ Pretorianin ]
OK !!