GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

==== Cywilizacja - część 17 ====

27.02.2002
07:20
[1]

Piter65 [ Centurion ]

==== Cywilizacja - część 17 ====

No to dociągnęliśmy do części 17 :)))
Poniżej link do części 16

27.02.2002
07:28
[2]

Piter65 [ Centurion ]

Grul ---> Można tylko przesuwać jednostki tego samego typu stojące na tym samym polu wykorzystując klawisz "J", niestety rozkazy trzeba wydawać osobno dla każdej jednostki. Jeszcze parę pathy i programiści z Firaxis dojdą do tego że łączenia w grupy workers'ów to świetny pomysł ;))). Co do ustalania priorytetów to są jakieś opcje ale ja z nich nie korzystałem.

27.02.2002
08:50
[3]

Joanna [ Kerowyn ]

Grul ---> zajrzyj do Civilopedii - Game Concepts - Hotkeys: Unit Commands (choć nie wprowadzono najnowszych zmian - np. brak polecenia "J", ale te zmiany masz wymienione w poprzednim wątku)

27.02.2002
10:55
[4]

Piter65 [ Centurion ]

Grul ---> W zał. str. 1 ze skrótami dla robotników (nie uwzględnia zmian w pathach)

27.02.2002
10:56
[5]

Piter65 [ Centurion ]

Grul ---> W zał. str. 2 ze skrótami dla robotników (nie uwzględnia zmian w pathach) Może ci to pomoże.

27.02.2002
12:04
[6]

Grul [ Konsul ]

Ok, dzięki wam(ehh, że też nie zajrzałem wcześniej do civilopedii tylko od razu z błahostkami na forum, wybaczcie ;P A czytaliście tą wiadomość? Ciekawią mnie te mapy, aż nie mogę doczekać się weekendu :D

27.02.2002
12:33
[7]

Joanna [ Kerowyn ]

Jak ciekawią cię mody, scenariusze i mapy to polecam polską strone Civ III - jest nawet mapa Polski... Ja jeszcze poczekam troche na grę z wykorzystaniem modów i scenariuszy do dobrego poznania podstaw.

27.02.2002
16:34
[8]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Cieszę się, że CD-Projekt nie zlokalizował gierki bo byśmy musieli na patche pół roku czekać, a tak tylko z netu ściągnąć i już. Ma ktoś pojęcie kiedy będzie dodatek z nowymi civilizacjami ? Bo na razie projekt chyba stoi w miejscu, a ja nie wiem jak można pomóc.

28.02.2002
07:51
[9]

Piter65 [ Centurion ]

Dla znających angielski pod tym adresem jest zapis chatu z pracownikami Firaxis

02.03.2002
19:02
smile
[10]

Beren [ Senator ]

mam takie jedno lamerskie pytanie (ale kto pyta, nie bladzi :): jak sie ugrade'uje jednostki?

02.03.2002
19:41
[11]

Beren [ Senator ]

ej no, nikt tu nie zaglada ?

02.03.2002
20:16
smile
[12]

Joanna [ Kerowyn ]

Jesli jednostka znajduje się w mieście w którym są koszary i może byc upgreadowana (znasz technologię i masz kasę) pojawia się nowy guziczek - z blyskawicą - ponad rzędem dostepnych dotąd opcji

02.03.2002
20:37
smile
[13]

Beren [ Senator ]

a wiec brakowalo mi koszar...

02.03.2002
20:41
[14]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Kurcze, trochę długo ten wątek był zaniedbywany... Gram sobie Grekami na Prince i muszę powiedzieć, że wystartowałem nieźle, jestem najlepszy - rok już 1500 A.D. Jednak słabość terenu pod najlepsze miasta (tundry) daje się we znaki, bo teraz mam bardzo nędzną produkcję, przez co gra jest raczej nie do wygrania. Jak tylko rozpocznie się wojna zostanę zgnieciony.

03.03.2002
18:22
[15]

Beren [ Senator ]

cos watek powoli sie konczy; czyzby nikt juz nie gral (ew. nie chcial sie dzielic swoimi przezyciami) ? napiszcie cos wiecej o wrazeniach gry z nowym patchem (np. czy oplaca sie wogule go sciagac, czy poczekac na nastepny) ja zaczne sie udzielac na tym watku (o ile bedzie jeszcze istnial), jesli (a wlasciwie "kiedy") zaczne wygrywac :)

03.03.2002
18:38
[16]

Joanna [ Kerowyn ]

Tymczasem przegrywam na deity, więc nie ma co się chwalić :-) Przeważnie koło 1400 roku i z ze zbliżoną ilością punktów. Jedną z przyczyn porażki jest - jeśli wierzyć liście dyskusyjnej z Apolytona właśnie patch, który drastycznie utrudnia wymianę technologii z komputerem. Niektórzy wprost zapowiadają, że z tego powodu wrócili do wersji 1.16f mimo konieczności przesuwania pojedyńczych workersów po mapie. Wypróbowuje różne nacje - obiecujący są Irokezi, których konny wojownik umożliwia szybki atak, tylko, żeby udało mi się na czas ich wyprodukowac w dużej ilości... Ponadto ja nie lubie grać agresywnie, a na deity to wg mnie jedyna droga :(

03.03.2002
21:41
smile
[17]

Beren [ Senator ]

mam kolejne pytanie: jak stworzyc armie w miescie z Military Academy ?

03.03.2002
23:10
[18]

Joanna [ Kerowyn ]

Budujesz armie tak jak wszystko inne - pojawia się liście. Wyprodukowany przywódca rózni sie od pozyskanego na polu walki tylko tym, że nie może przyspieszyc budowy cudu.

04.03.2002
07:59
[19]

Piter65 [ Centurion ]

Faktycznie zmiany, które wprowadził path 1.17f w handlu, są denerwujące, żeby to sprawdzić zacząłem grać na regencie i tak wyprzedzam o kilka technologii i oferuję jedną komputerowi i on mi daje np. 20 sztuk złota mając około 100 sztuk złota na swoim koncie i kontakt z innymi cywilizacjami. W podobnej sytuacji próbuję od komputera otrzymać masonry i oferuję Literaturę, komputer nie jest zainteresowany. Pytam się co chciałby za to otrzymać a on dalej, że nie jest zainteresowany. Bardzo rzadko oferuje pieniądze w przeliczeniu na turę. Joanno ---> Spróbowałem na deity zagrać Rosjanami i miłe zaskoczenie wyprzedziłem komputer w technologii, oczywiście mówię o tych otrzymywanych z wiosek przy pomocy zwiadowców. Ponadto często można z wiosek uzyskać osadników. W sumie dostałem czterech osadników i 8 wynalazków, odbyło się to w okresie pierwszych 2000 lat rozwoju. Trzech osadników pojawiło się z wiosek znajdujących się w obrębie zakładanego miasta. Niestety, komputer nie chciał handlować (tzn. oferował 5, 10, 20 sztuk złota, czyli nie do przyjęcia). Trzeba chyba spróbować z pathem 1.16f tak jak piszesz.

04.03.2002
08:28
[20]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Z tego co mówicie gra na Deity jest nie do wygrania w 1.17f, ale ja się jeszcze do niej nie pcham. Uważam, że ten patch wprowadza pozytywne zmiany, a skoro gram na ciut niższych poziomach trudności to jest ok. Jednak z niecirpliwością czekam na kolejną poprawkę.

04.03.2002
11:42
[21]

Piter65 [ Centurion ]

Tu jest ciekawy wywiad z graczem, który ukończył grę na deity

04.03.2002
12:32
[22]

Joanna [ Kerowyn ]

Wywiad ciekawy, zgadzam się z wnioskami ale niestety wymaga to nudnej gry. Save/load nieskończoną ilość razy. Ja staram sie unikać save load i grać z marszu. Powiedzmy 2-3 razy w całej grze sie cofam. Natomiast taktykę mam podobną do opisanej. Ale nigdy nie zaczynam mapy od nowa - choc nieraz sobie obiecywałam, to wolę wybrać nową rozgrywkę niż urobić punktacji :-)) Mam tylko jedna uwagę co do Wielkiej Biblioteki. W ostatniej grze na deity postawiłam ją i nic. Dlaczego? Prawdopodobnie z powodu kontaktu z jedną tylko cywilizacją - pozostałe były na innym kontynencie poza zasięgiem galer. Ponadto mozna skutecznie rozwalać miasta nie tylko rycerstwem - wystarczają również górscy wojownicy w pierwszej fazie gry. (Rozwaliłam nimi francuzów)

06.03.2002
07:23
[23]

Piter65 [ Centurion ]

Upgerade armii z pathem 1.17f możliwy, ponizej link do opisu. Ciekawe czy następnym pathu to zlikwidują :)))

06.03.2002
08:37
[24]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Piter 65 ----->>> I tak rozwiazałes zagadkę o co chodziło z tymi upgrade'ami w opisie. Gratuluję. Ale prawdopodobnie jest to zamierzone, czyli nastepne patche nie powinny tego likwidowac.

06.03.2002
13:22
[25]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Upgrade Armii jest fajny, szkoda tylko, że armia ma tyle ruchów ile najwolniejsza jednostka...

06.03.2002
14:07
[26]

Piter65 [ Centurion ]

I szkoda, że armia tak powoli się regeneruje po ataku

06.03.2002
14:11
[27]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Racja. Jednak armia ma też swoje zalety. Zrobiłem sobie armię z 3 hoplitów i nikt i nic nie mógł mi ich rozwalić do czasu cavalery !!! wszyscy byli elite i miasteczko z nimi "na obronie" naprawdę było bezpieczne.

07.03.2002
11:27
[28]

Dessloch [ Senator ]

https://civ3.ask-klan.net.pl/pl/index.html nie iwem czy widzieliscie ale jest jakis mod mod polakow... nie wiem co to jet... ale mma nadzieje ze jest to cywiluizacja polska :) ale oswieccie mnie :D

07.03.2002
14:15
[29]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

mam duży problem. po zainstalowaniu patcha myslalem, że mam już dobry edytor. zrobiłem w koncu mapke (siadziałem z 3h) i co się okazuje ? mam ten zjebany... .bic ver. 3.0, gdy poprawiłem na .bic ver. 2.10 nie wczytuje mi mojej mapki... nie wiem co zrobić.

08.03.2002
14:01
[30]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Nikt się nie spotkał z podobnym problemem ? Shit, trzeba się porzegnać z tą mapką :(

08.03.2002
14:32
[31]

Joanna [ Kerowyn ]

Cainnor -->A ściągnąłeś poprawkę do edytora 1.17F - jest "luzem" na Apolytonie 2,5MB?

08.03.2002
14:38
[32]

Joanna [ Kerowyn ]

Cainoor --> przepraszam za literówkę :-) Dessloch --> jest kilka modów z polakami, ale tymczasem to badziewie ->zajrzyj na Gildie Cywilizacji - link poniżej - jest tam na forum dyskusja o nich Na Apolytonie jest kolejna gra miesiąca - tym razem na wściekłej mapie (same góry i wody). Poziom monarch, gra amerykanami. Ukończyłam ją poprzez zwyciestwo dyplomatyczne.

08.03.2002
14:44
smile
[33]

Joanna [ Kerowyn ]

Jak sie nie czyta uważnie to się statsuje. :-)) Dessloch --> faktycznie pojawił sie mod który chyba będzie porządny - dyskusje dotyczyły modów "konkurencyjnych". Ściagam go i pewnie dam recenzje niedługo :-))

10.03.2002
11:53
[34]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Joanno ---> Właśnie problem w tym, że po wgraniu poprawionego edytora nie chce mi przeczytać mapki stworzonej w tym spieprzonym. Dzięki jednak za odp. Już i tak się pogodziłem z jej stratą. Ile miałaś punktów po ukończeniu mapki miesiąca ? (czy ta na apolytonie to ta sama co na civfanatics ?)

10.03.2002
12:22
[35]

Joanna [ Kerowyn ]

Cainoor ---> ponad 1400, zwycięstwo dyplomatyczne. Ta sama mapka ale na innym poziomie trudności i ustalonym typie zwycięstwa (przez podbój) jest na polskiej gildzie cywilizacji jako gra miesiąca Recenzja z polskiego moda: Przyjemnie się robi gdy Kraków jest stolicą :-) Co do husarii to do grafiki mam zastrzeżenia - napisałam o nich na ich forum - najważniejsze: odwrócona polska flaga :-)) Problemem jest niska skuteczność husarii na wyższych stopniach trudności. Jest odkrywana dość późno i przy intensywnej wymianie technologii między AI przeciwnikami stają się strzelcy. Właściwie na imperatorze jedynym ratunkiem jest atak pierwszymi dwoma husarzami, problem w tym, że z reguły pojawienie się ich jest najgorszym momentem do toczenia wojen. Państwo jest rozległe, ale ma bardzo słabą infrastrukturę i nieprzetrzyma raczej kontrataku.

11.03.2002
01:47
[36]

Rakes [ Generaďż˝ ]

Przed chwila skonczylem grac :-) (gralem na drugim poziomie, mapa Huge, 6 cyw.) A ze gram od niedawna to mam pare malych pytan. Mo ze juz one padly, ale coz szukalem w poprzednich watkach i ich nie znalazlem, moze za slabo szukalem :-) 1. Mialem cos takiego ze wynajduje jakis wynalazek (Chyba Super Conductor) pozostaje mi 7 tur do wykrycia, az tu nagle w natepnej tirze mam nagle 1 ture. Istniej cos takiego jak bonus sasiedzki? moze to dlatego ze moj sasid to odkryl (z ruskimi mialem granice ladowa) 2. Kolejna sprawa to z kasa. Mam 440 kasy (-110 na ture) ...a w nastepnej kolejce okazuje sie ze mam 500, jak to mozliwe ? W tym czasie nic nie sprzedawalem ani nie handlowalem. 3. Czy grajac na drugim pozimie (chyba to jest warlord) wynik 1642 to duzo? (wygralem przez wyslananie statku 4. Teraz troche statystyki :-) Czy laczny wskaznik kultury 108tys to duzo? (gralem niemcami) W jednym miescie mialem mialem ponad 11tys kultury i 111 produkcji? Czesto zdarzaja sie Wam takie miasta? Jak sobie jeszcze cos przypomne to sie jeszcze zapytam :-) Sory za lamerskie pytania, wiem ze Wy juz gracie na deity czy jak to sie tam zwie ...zle coz ja dopiero zaczynam :-)

12.03.2002
10:11
smile
[37]

Rakes [ Generaďż˝ ]

No nie mowcie za zabilem watek swoim ostatnim postem :-)

12.03.2002
11:34
[38]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Rakes ---->>> Co do p.2 to możliwe, że w miastach były niepokoje (nie dawały kasy, niepokoje ustały, kasa płynęła - ? -. 1642 jako łaczny wynik, to niezbyt dużo, ale nie trzeba się go wstydzic - niemniej wskaźniki kultury dość wysokie (dziwi trochę wynik końcowy - czyżbyś miał mało miast i mieszkańców na mapie Huge?). Co do p. 1. Brak mi koncepcji, ale może jak wyżej, trafiłes na ruch z zamieszkami i wówczas mało kasy pzełożyło sie na brak kolbek, a po uspokojeniu kolbki dopaliły się ? To All ---->>> Jak to aktualnie jest z myśliwcami, reagują po patchach na bombowce, czy dalej nic?

12.03.2002
11:40
[39]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Rakes --->>> Co do punktu 2. Gra nico fałszuje prognozowanie wpływów do kasy, prognoza opiera sie bowiem na danej infrastrukturze miast. Jeżeli w ruchu następnym wybudowały się banki, albo jakowys cud ekonomiczny, to wynik końcowy bedzie się od prognozowanego różnił. Ale wykazana przez Ciebie różnica (170?) wskazuje raczej na wariant z niepokojami.

12.03.2002
16:04
[40]

Rakes [ Generaďż˝ ]

Mr.Kalagan --> Byl to okres pokoju, nie bylo zadnych wojen. Jedynie co mi przychodzi na chwile obecna do glowy, to fakt ze zdobylem jakies surowce, ktore znacznie poprawily nastroje spoleczne. Stosowalem metode budowania miast kolo sasiada gdzie byly jakies ciekawe surowce. Najczesciej na poczaatku pod miasto byly max 4-6 kratek. Ale szybko rozbudowaywalem budynki w stylu temple, coloseum itd. Kultura miasta rosla i w taki sposob grabilem surowce przygraniczne. To jest jedyne co przychodzi mi do glowy. Raczej nie byl to wynbik budwowania bankow czy cudow, gdzy to bylo juz pod sam koniec gry, gdzie cudow ekonomicznych juz nie bylo, a i banki mialem juz pobudowane. Co do mysliwcow to nie zauwazylem zeby atakowaly, ale nie sugeruj sie moja opinia gdyz nie mialem za wiele potyczek lotniczych.

12.03.2002
16:19
[41]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Rakes ---> Najprawdopodobniej wzrost wynalaszczości i kasy był spowodowany świętem w mieści "We love King Rakes" :))) Może tak jak mówiłeś znalazłeś jakiś surowiec lub zakończyłeś wojnę. Myśliwce u mnie (1.17f) atakują bombowce. (albo mam dobrą shize ;)

12.03.2002
17:34
[42]

Joanna [ Kerowyn ]

Mr.Kalgan --> mysliwce (przynajmniej odrzutowe) działały poprawnie juz w 1.16. Z tym, że zasięg ich działania jest nie wielki.

12.03.2002
19:58
[43]

Marcio [ Muchożerny Ścianołaz ]

a o jakiej cywylizacji gadacie 1 2 czy 3

12.03.2002
20:15
[44]

Joanna [ Kerowyn ]

Marcio ---> O 3 zasadniczo, ale inne też bywają obgadywane

12.03.2002
20:50
[45]

Marcio [ Muchożerny Ścianołaz ]

to fajnie bo mam 2 ale niedlugo brat zalatwi mi 3 :)

14.03.2002
16:18
[46]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Marcio ---> W dwójkę swego czasu zagrywałem się jeszcze chyba więcej niż w jedynkę :))) Muszę powiedzieć, że chodź Civ 3 nie wnosi dużo nowego gra mi się w nią najprzyjemniej z całej serii.

18.03.2002
10:20
smile
[47]

Drzedan [ Chor��y ]

Ludzie co tu tak pusto ostatnimi czasy? Że ja milcze to rozumiem bo mam kompa w naprawie, ale reszta ?

19.03.2002
07:34
[48]

Piter65 [ Centurion ]

Pojawiła się informcja o nowym pathu, który ma wprowadzić możliwość topienia okrętów przez artylerię i lotnictwo [tzn tak mi się wydaje, bo "angielski trudna języka" :)))]. Oczywiście osoby, które znają angielski proszę o jakąś dokładniejszą informację.

19.03.2002
09:45
smile
[49]

Joanna [ Kerowyn ]

Piter65 ---> Te mozliwości zostaną wprowadzone w patchu do edytora jako opcje. Niestety nie do standardowej gry. Zajrze jeszcze po południu do Apolytona może będzie coś więcej - teraz za nic mi się niechce otworzyć :-( TO ALL ---> Właśnie mnie wygryźli z Hall of Fame na Civfanatic :-( PYTANIE CZY WALCZYĆ o powrót na podium? Sama nie wiem - z jednej strony frajda bicia rekordów, z drugiej gra na wynik jest grą nudniejszą. Proszę o Wasze opinie

19.03.2002
10:01
[50]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Joanna ---->>> Walczyć. GO górą. Polska górą. Nasz los i honor w Twoich rękach.

19.03.2002
12:40
[51]

Piter65 [ Centurion ]

Joanno ---> Graj dla przyjemności a jak przy okazji poprawisz rekord to będziesz miała podwójną satysfakcję :))) Faktycznie szkoda, że wprowadzili to tylko do edytora. Wygląda na to że trzeba będzie chyba się przestawić na grę z modami. Prędzej czy później pojawi się mod, który zostanie uznany za nieoficjalny standard i większość będzie z niego korzystała. Kiedy miała się pojawić w sprzedaży wersja umożliwiająca grę w sieci?

19.03.2002
13:08
[52]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Piter65 ---> Dobre pytanie. Gdyby Civka miała możliwość multiplayer to była by jeszcze bardziej eksploatowana. Czy trzeba będzie kupić coś by sieć działała, czy dadzą coś do ściągnięcia z I-netu ?

20.03.2002
00:44
smile
[53]

Joanna [ Kerowyn ]

No to mam problem: przysiedziałam parę godzin i juz mam wynik na emperorze na solidne 8 miejsce na Hall of Fame na CivFanatics - 4735 punktów PYTANIE ---> powtórzyć grę na tym samym starcie co pozwoli pewnie wygrzebać sporo punktów, ale jest nudne?

20.03.2002
09:13
smile
[54]

wojtess [ Generaďż˝ ]

Czy ktoś ma jakąś taktykę zwycięstwa na trybie boskim gry Jakieś ogólne porady? Ktoś grał i zakończył grę niezłym rezultatem ?

20.03.2002
09:18
smile
[55]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

wojtess -->> Szukaj porady u Joanny... Ona tu stanowi jedyną wyrocznię i Mistrzynię. Nie znam nikogo innego kto jest w stanie jej dorównać... ;))

20.03.2002
12:04
[56]

Joanna [ Kerowyn ]

wojtess ---> na deity nie wygrałam jak dotąd (specjalnie się nie staram, bo to właściwie nie jest gra) ale bez większych kłopotów utrzymuje się do końca - czyli czyjejś wygranej najczęściej przez zbudowanie statku kosmicznego. Moją słabością jest mało agresywna militarnie gra. A na deity jest to jedyny sposób na zwycięstwo. By się utrzymać do końca trzeba wybrać cywilizacje dysponującą dobrymi jednostkami na początku - polecam górskich wojowników (Irokezi) gdyż nieśmiertelni są nieco za wolni i zdobyć miasta jeszcze jednej cywilizacji. By wygrać trzeba zdobyc na początku miasta dwóch cywilizacji - i jak dotąd to mnie się nie udaje. Konieczne także jest posiadanie Wielkiej Biblioteki. Reszta zależy od mapy.... Właściwie polecam grę na poziomach imperatora - gra trudna, ale bez większych kłopotów, lub przy grze dla czystej przyjemności, bez ograniczeń w wyborze cywilizacji i sposobu zwycięstwa - poziom monarch. Ponadto na gildzie cywilizacji masz wywiad z kolega który wygrał wysoko na deity Saurus ---> :-) Miło, ale są tu tez naprawdę inni dobrzy spece

20.03.2002
13:28
[57]

wojtess [ Generaďż˝ ]

Dzięki Joanna, ale na imperatorze już grałem i przestało mnie to interesować. Zależy mi na niezłym zwycięstwie na deity. Podaj link do tej strony, jesli nie sprawi to wiekszego kłopotu prosiłbym o dokładny.

20.03.2002
14:19
[58]

Joanna [ Kerowyn ]

wojtess ---> na tej stronie wejdź w Hall of Fame i z tamtąd weź wywiad - nie ma własnego adresu Przy okazji powiedz coś o swoich grach na imperatorze - kim i jaki sposób zwyciestwa.

23.03.2002
14:47
[59]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Ile czekacie podczas tury cpu na mapie Huge na swój ruch ? Czy po patchu zostało to zmienione ? Gdy grałem raz na huge mapie to chyba z 5 min. czekałem aż comp się ruszy (oczywiście w późniejszym etapie). Od tamtej pory nie grałem na tak wielkiej mapie (zawsze standart). Czy jest sens by spróbować ponownie ? (mam tylko pIII 500 i 128 ramu)

23.03.2002
15:30
[60]

Rakes [ Generaďż˝ ]

Jak gralem na huge to przelaczanie tury trwalo ok 15-20 sek - oczywiscie gdy bylo raczej spokojnie (nie bylo wojen i takich tam). Ale jak komputer zacza mnie atakowac (chyba 3 na raz to sie to znacznie wydluza - mialem wlaczona animacje i pokazywanie rucjhow komputera). Gram na athlonie 1,4 i 256 ddr.

23.03.2002
17:17
[61]

Joanna [ Kerowyn ]

Cainoor, Rakes ---> praktycznie szybkość komputera nie ma większego znaczenia, jeśli nie wyłączy się wszystkich możliwych animacji. Dopiero od patcha 1.16 mozna wyłaczyc praktycznie wszystko i gra się nie wlecze. Ale trzeba uważać by nie zostać zaskoczonym nieoczekiwanym uderzeniem przeciwnika

23.03.2002
17:51
[62]

Grul [ Konsul ]

Ciekawe czy będzie civ 4 :)) , hmmm chyba teraz będzie robiona raczej na siłe i dla kasy(o ile wogule bedzie), nie widzę żadnych nowych, ciekawych pomysłów jakie możnaby zastosować w civ4. A co wy byście chcieli zobaczyć w civ4?? Jedyną drogą jaką zapewne pojdzie Sid, według mnie, to jeszcze wiecej cywilizacji, jednostek, wynalazkow itd., lepsza grafika, dodatkowo jakis generator własnych cywilizacji, moze jakies ciekawe kampanie :), no i duze mozliwosci trybu multiplayer

24.03.2002
13:44
[63]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Mi tam na razei 3 wystarczy ;)) Zacząłem grę na Eperor. Ja mam jeszcze kilku Mounted Warriors, a cpu już Cavalery ;)) ale i tak jest nieźle. Może uda się wygrać. Ja naprawdę czekam na tryb multi do Civki. Co prawda mam modem, ale jak tylko zdam maturkę (heh) to będe miał stałe. A poza tym mółby być tryb hot seat.

26.03.2002
17:22
[64]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Hmmm... coś długo nikt tu nie zagląda. Na CivFanatics można przeczytać kilka bardzo mądrych spostrzeżeń na temat zdobywania dużej ilości punktów, czy wykorzystanie explorerów. Dało mi to trochę do myślenia.

27.03.2002
09:56
smile
[65]

Drzedan [ Chor��y ]

Wesołych Świąt dla wszystkich civmaniaków

27.03.2002
17:15
[66]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Dzięki. Przyłąnczam się do życzeń :)) Właśnie skończyłem grę na Emperor. Kurcze, tylko 3500 punktów, ale była to moja pierwsza wygrana na tym poziomie. Wysłałem statek kosmiczny w 1814 AD. Moja taktyka: 100% na taxes. Wszystko dosłownie kupowałem za gold per turn ;)) Jak nikomu nic nie płaciłem miałem chyba ze 700/turę. Ale trzeba było raz na jakiś czas dać 150/t. za wynalazki, czy za surowce. Miałem dobre kontakty z cpu, dlatego mogłem przeżyć nie posiadając wielkiej armii.

29.03.2002
10:45
[67]

Piter65 [ Centurion ]

Wesołych Świąt ---> Dla wszystkich Gram obecnie na poziomie regent Francuzami i muszę przyznać, że mam kłopoty z dotrzymaniem kroku komputerowi w wynalazkach (chyba ujawniają się zmiany wprowadzone pathem 1.17f). Wcześniej poruszana była na liście kwestia nieoczekiwanego przyśpieszenia wynalazków (np z 10 tur na 1). Podczas obecnej rozgrywki kilka razy zaobserwowałem takie przyśpieszenie i wydaje mi się, że następuje ono wtedy gdy większość cywilizacji odkryła już ten wynalazek. 10 kwietnia kupuję H&MIV i rozstanę się na jakiś czas z cywilizacją. Cainoor ---> Gartuluję

29.03.2002
11:14
[68]

Joanna [ Kerowyn ]

Wesołych Świąt dla wszystkich Caninoor ---> tak są to interesujące teksty - zwłaszcza te dotyczące punktacji. A długo nikt nie zagląda, bo chyba rozgryźliśmy grę dość dokładnie :-). Ja gram w tej chwili 1 raz w tygodniu więc nie ma specjalnie o czym pisać.

29.03.2002
11:28
[69]

Rakes [ Generaďż˝ ]

Tez wszystkim wesolych swiat :-)))))

29.03.2002
12:27
[70]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Powodzenia w grze i w życiu. Serdecznie pozdrawiam wszystkich, wybaczcie, że gram w cos innego, ale przeglądam systematycznie ten wątek.

29.03.2002
12:31
smile
[71]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Wesołych świąt, smacznego jajka i mokrego dyngusa wszystkim życzę....

29.03.2002
12:39
smile
[72]

matik [ Konsul ]

Pozdrawiam wszystkich civmaniaków i życzę wesołych i spokojnych świąt!

29.03.2002
13:22
smile
[73]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Dokonałem niezłego odkrycia: Na Epmeror mogłem jeszcze dość masowo kupować wynalazki za kasę (tak od 200/na turę). Natomiast na Deity jest to prawie niemożliwe. Oczywiście od czasu do czasu coś tak uda mi się wyskrobać, ale jest to 100 razy trudniejsze. Grając na poziomie boskim (teraz 1300 AD) komputer użądza już głosowania UN. Jednak ja nawet nie mam możliwości wyboru siebie samego :( Narazie używam sposobu Autosave w turze, w której cpu miał głosować i oddalam przegraną - jednak zdaje sobie sprawę, że to cheat. Ale co tam ;))) Ktoś tu wspomniał o 10.04 ;)) Heh, też będę pogrywał w HoM&M 4, ale na Civkę zawsze znajdę czas.

02.04.2002
13:58
[74]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Święta święta i po świętach... ;)) Po porażce na Diety musiałem sobie "odbić" na cpu :) Zagrałem na Chieftaine - wiecie jaka to radość móc rozwalać Modern Armorem jeszcze spearmanów, hehe. Szybka gierka - tylko 1300 punktów, ale ile zabawy ! ;))

03.04.2002
15:45
[75]

jez [ Pretorianin ]

hmm powiedzcie mi proszę, co zrobić żyby uniknąć tego cholernego waste ! W 80 % miasta mam produkcję rzędu 30 shieldów ale wszystkie (oprócz jednej) tracę na waste !!!! AAAAAAAAAAAAa !!!! I to zarówno w komunie jak i demokracji :( Gram na Regencie

03.04.2002
16:26
[76]

jez [ Pretorianin ]

halo ;)

03.04.2002
16:29
smile
[77]

Joanna [ Kerowyn ]

jez --> trzeba przywyknąć :-) Niestety to jedyna rada. Pomaga dobre umieszczenie zapomnianego Pałacu, sąd, posterunek policji i chyba "we love you day. Jednak nawet przy najlepszym umieszczeniu tego wszystkiego miast naprawdę produkcyjnych nie będziesz mieć więcej niż 12-16. Z tym, ze to spokojnie starcza do wygranej. Gdyby nie zastosowano tego chwytu z korupcją, zwyciężałaby automatycznie większa cywilizacja

04.04.2002
14:21
[78]

jez [ Pretorianin ]

dzięki :) to może jeszcze jedno pytanko - mam miliony workersów poustawianych na tryb auto. Da się coś zrobić, żeby nie oglądać ich poczynań ? Przez nich jedna tura trwa mi po 20 minut :( Wiem, że mona wyłaczyć animacje, ale może coś więcej ?

04.04.2002
23:45
[79]

Joanna [ Kerowyn ]

Od wersji 1.16F są rozbudowane opcje wyłączania animacji. m.in jeśli pamiętam np. nieanimowanie automatycznych czynności. Więc powybieraj wśród opcji tak byś był usadysfakcjonowany. Ja z reguły w późniejszym okresie wyłączam wszystkie animacje - chyba, że spodziewam się ataku.

05.04.2002
01:41
[80]

jopin [ Generaďż˝ ]

Hmmm.... wiecie mam "pozyczona" wersje gry :)))) i jezeli bede probowal instalowac jakies pacze to wiedomo ze gra mi nie zadziala czy mozna cos z tym zrobic...

05.04.2002
15:23
[81]

jez [ Pretorianin ]

ogólnie trzecia civa ma jedną wielką wadę - nie można sobie tak wszystkiego fajnie scustomizować jak w Ctp czy Civ2 :( Moje CtP już praktycznie jest zupełnie inną grą niż oryginał, ale za to dla mnie wprost idealną - wydłużyłem sobie rozgrywkę do tego stopnia, żę z miesiąc gram na jednej mapce :)))

05.04.2002
16:33
smile
[82]

Joanna [ Kerowyn ]

Jez ---> nie można??? hmm - a mody?

05.04.2002
16:36
[83]

jez [ Pretorianin ]

ale to nie to samo :( tam to wszystko odbywało się "legalnie i oficjalnie" :) a nie jakieś tam mody czy scenariusze. Były pliczki i się je edytowało tylko.

05.04.2002
16:42
[84]

Joanna [ Kerowyn ]

Ejże jeżu :-) ---> tu masz przecież dołaczony edytor - o chyba sporych możliwościach (choć pewnie mozna by dać większe).

05.04.2002
16:46
[85]

jez [ Pretorianin ]

ale mnie to nie zadawala ;P :)))))) pliczki tekstowe to było to hehe :)

07.04.2002
10:44
[86]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Czy wie ktoś kiedy wyjdzie nowy patch i co będzie zmieniał ? Jeszcze przed świętami była plotka, że ma wyjść, ale narazie nic z tego.

13.04.2002
16:56
[87]

jez [ Pretorianin ]

mam jeszcze jedno pytanko - czy może w jednej grze dwa razy zdarzyć się Golden Age ?

15.04.2002
07:38
[88]

Piter65 [ Centurion ]

Jez --> Ja zawsze miałem "Golden Age" jednokrotnie, rozegrałem z różnym skutkiem około 10 gierek na róznych poziomach.

15.04.2002
21:01
[89]

maniek_ [ O_o ]

A ja mam takie pytanko: Ściągnołem sobie Civ1 i zagrywam się w nią, ale grafa niezbyt nowoczesna, program Dosowy to raz działą a raz nie. No więc, chcę zakupić którąś cywilizację (3 odpada, nie ten sprzęt), którą byście polecili? 2, CTP ? Było by fajnie jak by była po Polsku, ale to nie jest istotne, z góry dzięki.

15.04.2002
21:19
[90]

Joanna [ Kerowyn ]

ja polecę CIV II (a zwłaszcza niezłe sceniariusze do niej których pełno na sieci) - ostatnio była z kilkoma czasopismami za parenaście złotych. Wielu się zachwyca CTP II - nie wiem - mnie znudziła jedynka na tyle, ze dwójki nie próbowałam :)

15.04.2002
21:22
[91]

maniek_ [ O_o ]

A jakie czasopisma i czy CTPII dla cywilizacjowego laika będzie okej. No i PL wersje?

15.04.2002
21:30
smile
[92]

Joanna [ Kerowyn ]

zabij mnie nie pamietam :) - na początku roku widziałam w kiosku zestaw dwóch gier - jedną z nich była polska cywilka. I pod koniec roku w jakiejś innej - cóż ipozostaje nternet - redakcje - tu masz GoLowski spis redakcji

15.04.2002
21:36
[93]

maniek_ [ O_o ]

Civ1 się uczyłem bez instrukcji, i było to długie i bolesne 8^) Jak już to bym preferował wersję pudełkową. Ale dzięki :-)

15.04.2002
21:43
[94]

Joanna [ Kerowyn ]

w numerze 12 Świata Gier komputerowych był artykuł: Granie tanie niesłychanie: Civilization 2 + Axis&Allies czyli pewnie było wydane w jakims dodatku do tej gazety

15.04.2002
21:44
smile
[95]

Roko [ Generaďż˝ ]

Mam pytanie : czy można wymieniać jednostki wchodzące w skład armii ( i jak ) ??? Dzięki.

16.04.2002
08:09
[96]

Piter65 [ Centurion ]

Roko ---> Można ale po zainstalowaniu patha 1.18f. Jeżeli mamy np. armię z kawalerii to musimy najechać na armię jeszcze jednym odziałem kawalerii (przy czym musi on mieć jeszcze możliwość ruchu) i wciskamy przycisk "J". Po wskazaniu celu wszystkie odziały tego samego typu wychodzą z armii i można dokonać modernizacji. W przypadku armii, która nie ma wszystkich punktów życia trzeba uważać, bo przy wyprowadzeniu oddziałów z armii o 4 punktach życia wyjdzie tylko jeden oddział pozostałe wyparują :))) (opisany przypadek dotyczy armii złożonej jednostek "elite" i "veteran")

16.04.2002
09:04
[97]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Piter 65 ----->>> No to jestem nieźle opóźniony. Wyszedł 1.18f ? Może dałbyś linka (ja sobie go znajdę, ale staraliśmy się, aby ten wątek miał poniekąd kompediowy charakter). Co jeszcze nowego w 1.18f?

16.04.2002
09:09
[98]

Piter65 [ Centurion ]

Przepraszam ale miało być 1.17f :))) Ale ma się ukazać nowy path, poniżej informacja ze strony civfanatics.com: "New Civ3 Patch This Week! posted by Thunderfall at 4:25 PM We received this advanced notice from Jeff Morris (producer at Firaxis Games) earlier this afternoon: Hey guys. Here's a heads up on the new patch. Unless there is a last minute issue, we'll release the readme.txt this Wednesday (4/17/02) and the patch on Friday (4/19/02). It's v1.21f. Thanks Jeff for the heads up!"

16.04.2002
23:32
smile
[99]

Roko [ Generaďż˝ ]

Piter65 -----> Big Dzięx !!

17.04.2002
13:40
smile
[100]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

No to doczołgaliśmy się do kolejnej odsłony.Kto założy kolejną część?

17.04.2002
13:53
[101]

Joanna [ Kerowyn ]

natepny:

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.