GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Neverwinter Nights - Blady Mistrz

25.09.2004
18:00
smile
[1]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Neverwinter Nights - Blady Mistrz

Może mi ktoś napisać swoje przemyślenia odnosnie strategii grania (i rozwoju) Bladym Mistrzem w NWN?

25.09.2004
18:48
smile
[2]

tomek@rick [ Konsul ]

A dokładnie??????

25.09.2004
18:49
[3]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

tomek@rick ---> Co dokładnie?

25.09.2004
18:51
[4]

Dwalin [ Reggae ]

Niezły w połączeniu mnich/czarodziej/blady mistrz lub wojownik/czarodziej/blady mistrz.

25.09.2004
18:55
[5]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Dwalin ---> Jakie to ma być połączenie?

Chodzi mi na jakich lvl rozwijać inne klasy i co taką postacią moge zdziałac?

Narazie tylko chciałem tak zrobić: 17 lvl Wizard, a potem Pale Master do końca.

ps. Dodam, że postać ma być pod rozgrywkę z kolegą. On 100% wojownik, a ja taki czaruś ;)

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-09-25 18:54:24]

25.09.2004
18:56
[6]

Dwalin [ Reggae ]

Możesz spróbować tak:

25.09.2004
19:49
smile
[7]

'ekto [ Chor��y ]

Dawno nie tykałem się NWN ale spróbuje coś zapodać z doświadczenia ( pvp oczywiście ).

Najlepsze kombo moim zdaniem to czary-mary do tego wojownik no i oczywiście blady mistrz.

Woja robisz tylko po to by mógł twój ludzik używać ciężkiej zbroi oraz tarczy. Może to troszke nie za bardzo do maga ale jednak. Następnie robisz wszystko pod czarodziej / czarownik i zaznaczam, że na początku wyboru cech postaci oraz atutów robisz wszystko pod niego oprócz wyboru profesji. Najlepsze jest to, że rezygnujesz ze zręczności (ustawiasz jedynie +1 wyższą wartość ograniczy tobie zbroja ) oraz siły a wszystko ładujesz w kondyche i mądrość bądź inteligencje.

W momencie kiedy będziesz kształtował maga niezbędne są zaklęcia bez gestów. Wybierasz ten atut lecz nie będziesz mógł korzystać z czarów z ostatniej półki ( jedyne wyjście to zaklęcia bez gestów I ( 1-3 poziom ), II ( 4-6 poziom) oraz III gdzie dopiero to trzecie da tobie możliwość czarowania na 9 poziomie ale zauważ że musisz do tego zużyć aż 3 atuty ). Następnym bardzo ważnym atutem jest ulepszone wyspecjalizowanie ( pojawi się w momencie kiedy będziesz już miał atut wyspecjalizowania). Zawsze przed każdą walką musisz uaktywnić ulepszone wyspecjalizowanie które daje +10 do klasy pancerza lecz odejmuje 10 punktów do rzutów ataku. Oczywiście maga nie obchodzi to czy trafi gościa czy nie więc zyskujemy baaardzo dużo.

Blady mistrz będzie tylko po to by nam kolega nie zpodał krytyka ( 10 lvl - odporność na trafienia krytyczne ).

Zawsze jak robiłem postać to z minimalnym 5 lvlem każdej profesji a więc sprawdzone kombo to :

wojownik 5 czarownik 25 blady mistrz 10

Gwarantuje, że jeśli odpowiednio wykreujesz takiego ludzika a Twój kumpel zlami choć troszke swojego woja - nie będzie miał szans na trafienie.

Oczywiście opis jest ogólnikowy i nie zostały wymienione wszystkie potrzebne atuty / cechy do wykreowania podobnej postaci.

25.09.2004
19:59
smile
[8]

Bajt [ ]

'ekto --> Oni chyba nie zamierzaja walczyc przeciwko sobie, bo wtedy czystego woja rozwala prawie kazdy mag :))

25.09.2004
20:55
[9]

Eliash [ Generaďż˝ ]

Cainoor -> Też początkowo fascynowałem się Bladym Mistrzem, taki nekromanta - przejmuje część cech od nieumarlych (nieumarła ręka, odporności, wezwanie nieumarłego itp.) ale w praktyce kiepsko wypada, a to dlatego że czarów mu przybywa dwa razy wolniej od zwykłego magusa. Jak dla mnie to o wiele za wolno. Klasa jest dobra dla postaci walczących (bonus do AC co kilka poziomów) zwłaszcza jako mix do mnicha.

25.09.2004
20:58
smile
[10]

Paudyn [ Kwisatz Haderach ]

Cainoor :::> Pościgaj Hayabusę. On jest oczarowany tą postacią i o ile mi wiadomo, ma nieźle podpakowanego wymiatacza ;o)

25.09.2004
23:19
[11]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Dzięki za rady.
Bajt dobrze założył. Gram z kolegą w teamie, wiec raczej ze sobą nie walczymy :)

Co do tego wojownika. Hmm. Ciekawy pomysł. Czy teraz, kiedy mam Czarodzieja na 2 lvl moge bez problemu "przeżucic" się na woja, a potem na bladego?
Cechy wybrałem wybitnie pod maga (ale charyzme i madrosc dalem na 10;).

ekto ---> Jak masz może czas i chęci to bardzo bym prosił o dokładniejszy opis. Chyba, że dysponujesz linkiem.

Paudyn ---> Nie mam jak go sciagnac. Mozesz mu dac link na gadu? JA nie mam :/

25.09.2004
23:51
[12]

zarith [ ]

cainoor --> tak, możesz

26.09.2004
01:42
smile
[13]

'ekto [ Chor��y ]

Aleś we mnie chlustnął tym linkiem. Pomysł na postać jest własny chociaż inspirowany na czymś co już nie jeden gracz wypróbował.

Jedyne co mogę dodać to trzeba uważać na co się rozdziela punkty umiejętności. Najlepiej jest zrobić tak by ostatnią profesją jaką wybierzesz był mag. Czyli robisz np. woja 5 później maga do 24 lvlu następnie blady 10 lvl i na koniec dobijasz maga do 25.

Przy rozdzielaniu owych punktów zobaczysz że np. awansując magiem będziesz mógł spokojnie podbijać koncentracje natomiast awans wojownikiem liczy się z tym że koncentracje będziesz mógł podbić ale ze stratą punktów ( zazwyczaj o 1pkt co drugi lvl ) jako że to nie jest klasyfikowane dla jego profesji. Tak samo powinno być z bladym ale w tym momencie nie jestem w stanie opisać dokładnie o jakie umiejętności chodzi poza oczywiście koncentracją.

A więc jeśli kończysz całą postać magiem wtedy punkty które nie rozdzieliłeś na magowe umiejętności rozdzielasz na sam koniec bez żadnych strat.

Być może żadną nowinką tutaj nie zabłysnąłem ale najlepiej jak byś miał jakieś konkretne pytania wtedy by można było coś zaradzić / przestrzec lub zapobiec.


26.09.2004
01:55
[14]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

ekto ---> Nie chciałem Cię urazić prośbą o link :) Np. ten podany przez Dwalina bardzo mi się przydał.
Dopiero teraz zdałem sobie sprawę, że nie musze być taka ciamajda w walce jak do tej pory myślałem. Heh.

Czy jest sens rozwijać levele Bladego Mistrza powyżej 10? Coś zyskuje?
Czemu polecasz rozwijanie najpierw klasy Czarodzieja do 24, a nie np. do 17 albo cuś?

26.09.2004
03:45
[15]

'ekto [ Chor��y ]

Najlepszym sposobem na sprawdzenie postaci jej możliwości oraz atrybutów końcowych jest wejście na serwer który jest przeznaczony jedynie do pvp czyli tzw. ARENA.
Tam robisz sobie ludzika 40 lvl w kilkanaście minut. Możesz wtedy sprawdzić które kombo bardziej Tobie pasuje a które nie. Próbuj tak podbijać postać by optymalnie dobierać atuty oraz rozdzielać punkty umiejętności.

Jeśli chodzi o bladego mistrza to jest on przydatny tylko dla uzyskania odporności na krytyki reszta jak kto woli ale tyle co grałem nie spotkałem się z odpowiednio groźną postacią bazującą na jego zdolnościach.

26.09.2004
10:12
[16]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

ekto ---> A znasz może jakiś inny, klimatyczny build dla postaci czarującej?

ps. Czy opłaca się robis maga/kapłana?

26.09.2004
11:17
[17]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Mam jeszcze takie pytanko: czy jest sens rozwijać Bladego Mistrza powyżej 10 lvl, czy lepiej dojśćdo tego 10 i rozwijać Czarodzieja? Co zyskują, a co tracą?

26.09.2004
11:37
[18]

Eliash [ Generaďż˝ ]

Cainoor -> Z każdym poziomem Bladego Mistrza postać mozę przyzwać potężniejeszego nieumarłego na końcu jest to demi-licz.

26.09.2004
11:39
[19]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Eliash ---> Na koncu, czyli na ktorym lvl? 37?

Czarodziej może chyba rzucać wiecej czarów?

26.09.2004
11:51
[20]

Eliash [ Generaďż˝ ]

Cainoor ->

Pale Master Ability - Summon Greater Undead
Level 9 - Mummy Warrior
Level 10 - Spectre
Level 12 - Vampire rogue
Level 14 - Greater Bodak
Level 16 - Ghast King
Level 18 - Vampire Mage
Level 20 - Skeletal Blackard
Level 22 - Lich
Level 24- Lich lord
Level 26- Alhoon (undead mind flayer)
Level 28 - Elder Alhoon
Level 30 - Demi Lich

26.09.2004
11:53
[21]

Eliash [ Generaďż˝ ]


Czarodziejowi przybywa czarów dwa razy szybciej niż Blademu Mistrzowi, poza tym Bladziak nie możę wybierać nowych czarów po awansie na nowy poziom - pozostaje mu tylko uczenie się ze zwojów.

26.09.2004
12:01
[22]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Eliash ---> Wielkie dzięki.

Możesz mi jeszcze wyjaśnić, czemu niektórzy polecają pare klas wojownika (jedni 5, inni 6, a jeszcze inni 4). Rozumiem, ze chodzi o możliwość noszenia zbroi.

Czemu ludzie tak bardzo cenią sobie pałasze (sejmitary?), czyżby chodziło o zwiększone uderzenia krytyczne?

26.09.2004
12:13
[23]

Eliash [ Generaďż˝ ]

Cainoor -> Na wojakach się za bardzo nie znam, gram zawsze magusami.
Ale IMHO chodzi o konkretne atuty, czy odporności które postac uzyskuje na tym levelu, np. Bladziak na 7 poziome uzyskuje odporność na unieruchomienie, paraliż i ogłuszenie. Inne klasy równiez uzyskuą takie bonusy awansując na następny poziom.

26.09.2004
12:18
[24]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

No jasne, chodzi o atuty! :)

Jeszcze tylko takie pytanka:
1. Co to jest tumble w polskiej wersji?
2. Jaki chowaniec jest najlepszy (jak będę miał Wizard'a na 6 lvl to chyba żaden;)?
3. Co ma takiego Sejmitar, że ludzie go wybierają?

26.09.2004
12:51
smile
[25]

Bajt [ ]

Cainoor ->
1. Upadanie
2. W walce to raczej zaden nie jest przydatny na wyzszych poziomach. Ale mozna wziac np. rusalke do otwierania zamkow, rozbrajania pulapek itd.
3. Sejmitar podobnie jak rapier ma krytyk 18-20/x2 co oznacza, ze krytyki moga wpasc juz przy 18 na kostce. Z ostroscia i atutem Poprawione trafienie krytyczne zasieg wynosi juz 12-20, a jesli do tego wezmiemy prestiza Mistrza Oreza, to mamy 10-20, czyli co drugi cios to krytyk.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.