Hakim [ Konsul ]
The Elder Scrolls III: Morrowind - cz. 30
"Każde Wydarzenie poprzedza Przepowiednia. Ale bez Bohatera nie może być Wydarzenia."
Zurin Arctus Król - Cień
Witamy w wątku poświęconemu najlepszemu eRPeGowi wszechczasów!
-------------------------------------------------------
LINKI
Strona oficjalna gry:
https://www.elderscrolls.com/index.php
Polskie strony o grze:
Adamantytowa Wieża: https://www.elderscrolls.phx.pl
Elita Redoranu: https://www.morrowind.g4ce.pl
Mroczne Tajemnice Vvardenfell: https://dael.pcmaniak.net/main.php
Lista z pozostałymi stronami: https://www.morrowind.toplista.pl
Oficjalne, końcowe wersje patchy do polskiego wydania Morrowinda:
- do podstawki: ftp://ftp.cdprojekt.info/pub/pl/morrowind/patch/morrowind_pl_patch_120722a.zip
- do dodatków: ftp://ftp.cdprojekt.info/pub/pl/morrowind/patch/morrowind_tribunal_bloodmoon_pl_patch_141313_161820.zip
Zalecana kolejność instalowania (w przypadku posiadania obu dodatków):
Morrowind -> Tribunal -> Bloodmoon -> patch
Solucja Morrowinda (wątek główny, gildie oraz inne zadania - pliki Word)
https://rpgzone.gry-online.pl/morr_solucja.rar
Linki do polskiego konwertera modów:
- Oficjalny konwerter (nie obsługuje pluginów wymagających dodatków) www.morrowind.now.pl/pliki/download.php?op=getit&id=20
- Nieoficjalny (obsługujący dodatki) https://khron.fm.interia.pl/tcv.htm
Linki do map świata gry:
https://www.angelfire.com/empire/morrowind1/ (Mapa Vvardenfell - 612KB)
ftp://ftp.mplik.ru/Games/Updates/Elderscrolls/Docs/polygraphy_map_large.jpg (Mapa Vvardenfell - 8,85MB, rozdzielczość 5307x6186)
https://til.gamingsource.co.uk/maps/map-trib-huge.jpg (Mapa Twierdzy Smutku - 620KB)
https://til.gamingsource.co.uk/maps/bloodmoon_map_lg.jpg (Mapa Soltsheim - 141KB)
Interaktywna mapa z lokacjami niezaznaczonymi na mapie dołączonej do gry:
https://www.acc.umu.se/~chaan/mim_hi.zip 1,81MB
https://morromods.free.fr/tesmap_hi.exe 1,73MB
https://www.ni-te.de/Downloads/MoM.zip 2,08MB
Świetny program regulujący płynność gry (Morrowind FPS Optymizer):
https://modder-united.de/mwfps/Morrowind%20FPS%20Optimizer/Morrowind%20FPS%20Optimizer.v1.96.zip
Strony z modami i nie tylko:
https://www.rpgplanet.com/morrowind
https://thelys.mwsource.com
https://mwsource.com
Linki przydatne dla moderów:
https://perso.club-internet.fr/faust/morrowind/tutoriaux/mmmbiblev114.pdf (Morrowind Mod Maker’s Bible - angielska wersja językowa - 2,98MB)
https://members.lycos.co.uk/morrowind001/forums/upload/index.php?showforum=7 (forum o TESCS)
---------------------------------
KOMENDY KONSOLI
player->PlaceAtPC "identyfikator/imię" 1 10 1 - komenda "stawia" NPC-a o danym identyfikatorze (w większości wypadków jest identyczny z imieniem i nazwiskiem) w ilości szt. 1 w odległości (tylko teoretycznie) 10 stóp. Pozwala wskrzesić ubitego wcześniej potrzebnego NPC-a.
player->AddItem "identyfikator" X - gdzie "X" to ilość sztuk, a identyfikator to ... identyfikator :D Do znalezienia w edytorze. Komenda dodaje do inventory przedmiot w ilości podanej. Np. (niczego nie sugeruję :>):
player->AddItem "Gold_100" 10000 - dodaje 10 tys. złota :)
UWAGA: należy zwracać uwagę na wielkosć liter, cudzysłów oraz podkreślenia _ i spacje w identyfikatorach przedmiotów i postaci.
---------------------------------
LISTA NAUCZYCIELI
Akrobatyka: Senyndie, Kwatery Wojowników, Vivek-Arena // Alchemia: Abelle Chriditte, Komnsta Teleportacyjna, Twierdza Valenvaryon // Przemiana: Seryne Relas, Tel Branora, Dom Seryne Relas // Atletyka: Adibael Hainnabibi, Obóz Kaushtabibi // Topór: Alfhedil Elf-Hewer, Falensarano // Tarcza: Shardie, Fort Jeleni, Ald'ruhn // Broń Obuchowa: Ernse Llervu, Vivek, Dzielnica Świętego Delyna // Przywołanie: Methal Seran, Ald-Ruhn, Świątynia // Zniszczenie: Leles Birian, Wyspy Askadyjskie // Zaklinanie: Qorwyn, Indoranyon // Walka Wręcz: Taren Omothan, Klasztor Holamayan// Ciężka Zbroja: Seanwen, Vivek-Arena, Sala Treningowa // Iluzja: Erer Darothril, Sadrith Mora, Oberża Sprośnej Muriel // Lekka Zbroja: Aerin, Maar Gan, Dom Cechowy Andusa // Długie Ostrze: Ulms Drathan, Twierdza Armigers, Molag Maar // Celność: Missun Akin, Falasmaryon, Chata Missun Akina // Handel: Ababael Timsar-Dadisun, Obóz Zainab // Mistycyzm: Ardarume, Sadrith Mora, Gateway Inn Western Wing // Przywrócenie: Yakin Bael, Vos, Kaplica Vos // Zabezpieczenia: Hecerinde, Balmora, Dom Hecerinde // Krótkie Ostrze: Todwendy, Balmora, Szczęście Skazańca// Skradanie: Khajiit Ri'Shajirr, Shenkowa Łopata, Caldera // Włócznia: Mertis Falandas, Upiorna Brama, Wieża Zmierzchu // Retoryka: Drzemka-w-Cieniu-Drzew, Sadrith Mora, Dom Rosomaka Gildia Magów // Bez Zbroi: Khargol Gro-Boguk, Dagon Fel, Niezamieszkała Wieża
---------------------------------
ŁAPANIE DUSZ I ZAKLINANIE PRZEDMIOTÓW
Gdy spotkasz ofiarę, rzuć na nią zaklęcie SoulTrap (pojawia się mgiełka spowijająca ofiarę. Ważne jest to, abyś rzucił czar w czasie walki, a nie po zabiciu wroga. Teraz zabijasz potwora. Jeśli posiadasz odpowiedni kamień w ekwipunku to napełni się on jego duszą.
Po kliknięciu opcji 'Zaklinanie' w oknie dialogowym podczas rozmowy z Zaklinaczem przystępujemy do tworzenia przedmiotu. W okienko 'Nazwa' wpisujemy nazwę przedmiotu. Z sekcji „Zaklęcia” wybieramy czar, który chcemy dodać – musimy go mieć w liście swoich czarów). Na dole mamy opcję, która pozwoli nam wybrać sposób działania czaru – „Przy użyciu” oznacza, że zaklęcie zadziała wtedy, gdy je rzucimy z menu magii. „Przy trafieniu” - opcja dostępna tylko dla broni, oznacza że gdy uderzysz z tej broni to ona zada magiczne obrażenia wrogowi. Dostępna jest także kolejna opcja „Stale”, ale tylko wtedy, gdy kamień z duszą jest warty więcej niż 60000. Najlepiej schwytać Złotą Świętą lub Lunatyka. Opcja ta zapewnia stałe działanie przedmiotu - np. zwiększenie siły o 20 pkt. dla ulepszonej zbroi. Linia „Koszt” pokazuje nam, ile kosztuje dany przedmiot. W głównym oknie możemy wybrać zasięg, moc i czas trwania danego zaklęcia. Po kliknięciu opcji „Twórz” w naszym ekwipunku wyląduje magiczny przedmiot ...
by @d@m
Zaklinanie (Umagicznianie, ang. Enchanting)
Zaklinanie zalezy od 3 atrybutów:
- poziomu inteligencji,
- poziomu umiejętnosci Zaklinania,
- szczęścia.
Szczęściem nie warto sobie głowy zawracać bo ma marginalny wpływ, natomiast umiejetność zaklinania jest bardzo trudno rozwinąć - pozostaje więc inteligencja...
- załóżmy, ze postać ma bazowe INT oraz Enchant na poziomie 100,
- bardzo łatwo jest stworzyć pierścienie bądź amulety dodające np. 100 do INT na 10 sekund każdy... o ile bonusy z tego samego pierścienia sie nie sumują, to z pierścieni różnych już tak...
- dalej przychodzi z pomocą Alchemia, która także zależy od INT (im wyższa INT tym lepsze flaszki... oczywiście cały komplet sprzętu Grand-Master mile widziany...).
dalej juz prosto:
- bazowe 100 INT
- rzucam czary z pierścieni i amuletów - tutaj dalsze +600 INT
- zaczynam tworzyć flaszki... tworzę 2 sztuki i od razu je wypijam, co podbija INT, a to powoduje, że kolejne flaszki będą lepsze... i tak dalej...
by Trollf
---------------------------------
DODAWANIE I URUCHAMIANIE PLUGINÓW
(dotyczy wersji oficjalnej konwertera)
1. Przegrywasz pliki z plug-ina do miejsc wskazanych w readme (powinien być jakiś txt w zipie :>)
2. Jeżeli masz wersję Morro PL to uruchamiasz Konwerter i wskazujesz plik, który ma być przetworzony - jeżeli masz wersję angielską Morro - to ten pkt jest nieważny :) Pojawi Ci się w Morrowind/Data Files plik z nazwą taką samą jak zmieniany, tylko z "_" z przodu. Usuń stary, zmień nazwę na poprzednią.
3. Odpal Edytor i wejdź w File/Data Files - zaznacz dwuklikiem na kwadraciku po lewej od nazwy Morrowind, Tribunal, Bloodmoon (te dwa ostatnie jeżeli je posiadasz), oraz plugina. Z tym, że plugina w ten sposób, że po prostu klikasz na niego, a potem na dole po lewej jest "Set as Active File"(zmieni Ci się status plugina na „Active”. Klikasz na OK.
4. Czekasz, aż Ci się wszystko otworzy
5. Klikasz na Gameplay/Edit Scripts - otworzy Ci się nowe okienko.
6. Klikasz na "Recompile All"
7. Czekasz aż się skończy przetwarzać - na dole okienka masz postęp kompilacji.
8. Zamykasz okienko Edytora Skryptów
9. Klikasz na File/Save
10. Zamykasz wszystko i odpalasz grę - otworzy Ci się ten pierwszy screen , gdzie drugie od góry to "Pliki". Wejdź w to. Zaznacz znanym już nam dwulikiem tegoż plugina. Kliknij OK.
11. A teraz kliknij spokojnie na Uruchom Grę i ciesz się pluginem :D
by Hellmaker
-----------------------------------------------------
Zapraszamy do dyskusji i zadawania pytań. Jeżeli macie jakieś propozycje ulepszenia wstępu lub jakieś ciekawe linki to informujcie.
Prosimy o zgłaszanie niedziałających adresów.
Poprzednia część:
Hakim [ Konsul ]
Odchudziłem nieco wstęp. Usunąłem listę artefaktów (nie widziałem sensu jej istnienia) oraz sposób na tworzenie super potężnych eliksirów (uznany przez gremium tego wątku za podchodzący pod czitowanie).
Jeśli mają wrócić, to mówcie. Następny zakładający wskrzesi ich istnienie.
Dodałem informacje o patchach PL i nieoficjalnym konwerterze modów przerobionym (tak aby działał z modami do Trójcy i Blookda) przez Khorn'a - człowieka z Ekipy Adamantytowych Tytanów.
Prosiłbym też o nie przeciążanie wątku bo nas modemowcy uduszą ;-) a i na stałym łączu wątek 150+ postów chodzi wolno w godzinach szczytu (czyli nawa część po np. 100-120 postach - wedle woli zakładającego).
Pozdrawiam i życzę udanej zabawy :D
Hakim [ Konsul ]
HolyDeath ---> idź do zleceniodawcy zadania i oddaj mu kirys.
Szenk [ Master of Blaster ]
Hakim ---> Pacza do podstawki podobno nie trzeba, jak się instaluje dodatki. Tylko pacz do dodatku, czyli:
Hakim [ Konsul ]
Szenk ---> a nie wiesz może, czy Trójca naprawiała błędy dialogowe powstałe przy polonizacji gry (czyli de facto tylko w polskiej wersji występujące)?
Zastanawiają mnie też wielkości tych poprawek do gry. Te polskie mają kilkakrotnie więcej megabajtów niż angielskie.
A co dalej z modami typu Dialogi? Są nadal potrzebne czy nie?
Jak ktoś wynajdzie info czy readme to niech wrzuci liste zmian.
HolyDeath [ Konsul ]
idź do zleceniodawcy zadania i oddaj mu kirys.-----> Argh... Probowalem serio. Wkrzesilem Rufinusa z martwych, ALE ON DALEJ MAMROCZE SWOJE! Czyzby kolejny bug przez zainstalowanie bloodmoona?
Co do listy to chcialbymzeby wrocila, i czemu nie dodano Lodowego Ostrza Monarchy (50/40/30 kolejno uderzenie/ciecie/pchniecie + obrazenia od mrozu) i Maski Clavicusa Zlosliwego? (30 pkt. na stale do osobowosci).
And this foul creature has been vaniqished in the awful green smoke... AGAIN...
Yancy [ Senator ]
Hakim ---> Dobra robota. Zwłaszcza z alchemią. Niech nowych graczy na początku nie kusi. Co do długości wstępniaka. Na watku Gothic2 załatwiliśmy sprawę drastycznie a jednocześnie łagodnie :D Tzn. Wszystkie porady ze wstępniaka wyciąłem. Ale nie poszły w niepamięć. Są umieszczone na zaprzyjaźnionym serwerze i dostępne w każdej chwili jak ktoś szuka.
Wątki o Morrku są kurcze ostatnio trochę za długie. Na szybkim łączu to się tego wcale nie odczuwa. Ale jak ktoś używa modemu - to musi być straszne dla niego.
Szenk ---> Dzięki za info. Czyli instaluję Morro + dodatki i tylko patch do Bloodmoona. To jest jasne. Mam nadzieję że dialogów i PL_moda już nie trzeba. Mogę się tylko domyślać że ten duży patch do Morro dodaje zmiany jakie wprowadziły dodatki do podstawowego Morrka. Czyli np. nowy dziennik z listą questów.
Szenk [ Master of Blaster ]
Hakim --> Niestety, nie wiem nic więcej, niż już napisałem w tym wątku. Tyle się akurat dowiedziałem.
Podobnie jak Ty, czekam na jakieś "relacje na żywo" :)
Yancy [ Senator ]
Hakim ---> Dobra robota. Zwłaszcza z alchemią. Niech nowych graczy na początku nie kusi. Co do długości wstępniaka. Na watku Gothic2 załatwiliśmy sprawę drastycznie a jednocześnie łagodnie :D Tzn. Wszystkie porady ze wstępniaka wyciąłem. Ale nie poszły w niepamięć. Są umieszczone na zaprzyjaźnionym serwerze i dostępne w każdej chwili jak ktoś szuka.
Wątki o Morrku są kurcze ostatnio trochę za długie. Na szybkim łączu to się tego wcale nie odczuwa. Ale jak ktoś używa modemu - to musi być straszne dla niego.
Szenk ---> Dzięki za info. Czyli instaluję Morro + dodatki i tylko patch do Bloodmoona. To jest jasne. Mam nadzieję że dialogów i PL_moda już nie trzeba. Mogę się tylko domyślać że ten duży patch do Morro dodaje zmiany jakie wprowadziły dodatki do podstawowego Morrka. Czyli np. nowy dziennik z listą questów.
Hakim [ Konsul ]
HolyDeath ---> mi to zadanie zaliczyło bez problemu (choć z ciężkim sercem oddawałem mu moją zdobycz). Nic mi nie wiadomo o błędzie w tym queście. Całkiem możliwe.
Wiem, że moja odpowidź była głupia - sorki.
Co do listy, to no właśnie. zrobiona była dawno temu, było trochę aktualizacji z Trójcy, ale już nie z Przepowiedni (a wątek ten traktuje raczej o TES III, a nie o samym Morro). Usunąłem dlatego, że na pierwszej lepszej stronie o Morrowindzie jest zazwyczaj lista artefaktów opatrzona dodatkowo zdjęciem przedmiotu.
Dodatkowo, możnaby się kłócić co zaliczyć do artefaktów, a co nie. Ja kolekcjonowałem artefakty Kultu Tamriel. Wśród nich były obydwa wymienione przez ciebie, ale już wielu pozostałych spis nie obejmował.
Jeśli ma wrócić - spoko następny zakładający doda listę z powrotem.
Yancy ---> Dzięki. Właśnie już podziwiałem wasz wstęp z wątku o Gothic II. To było chyba najlepsze z możliwych posunięć.
Aha i jak ktoś ma chęć zakładania nowej części to śmiało. Yancy może Ty?
HolyDeath [ Konsul ]
Czy dlatego ze mam radiowke nie moge pokazac wam moich screen shotow?
Co do tego questu to mam go gleboko gdzies :|.
Jesli chodzi o liste to masz racje :].
And this foul creature has been vaniqished in the awful green smoke... AGAIN...
HolyDeath [ Konsul ]
A tutaj widzimy moj ekwipuneczek czy sie zmieni, zobaczymy :].
Hakim [ Konsul ]
HolyDeath ---> też łącze się radiowo i nie mam większych problemów z dodawaniem obrazków.
Co do screena to może ma on zbyt duży rozmiar? Maksymalnie rysunek może mieć chyba coś około 270kb, i musi być w formacie jpg, bmp, png albo gif.
Kurdt [ Kocham Olkę ]
Właśnie nabyłem Bloodmoon - mój 54 lvl argorianin Kurdt wraca na Morrowind :)
tomek@rick [ Konsul ]
Popieram Hakima.
Yancy [ Senator ]
Właśnie ze zdziwieniem zauważyłem że zaliczyłem dubla w poprzednim poście. Bardzo dziwne. Nie mam zwyczaju naciskać więcej niż raz "Opublikuj" - ale - nieważne.
Hakim ---> Masz świętą rację że we wstępniaku dodawanie informacji, które bez kłopotu można znaleźć na pierwszej lepszej stronie nie ma sensu. Tyczy się to właśnie listy artefaktów. Linki, komendy konsoli (te ostatnie to nawet obszerniej można opisać) czy uruchamianie pluginów - są akurat przydatne. Jeśli chcesz trochę odpocząć od zakładania wątków - nie ma kłopotu, następnym razem Cię wyręczę jeśli wątek zacznie się rozrastać.
A ile naprawdę łącznie było części wątku o Morrku - tego nie wie nikt :)
HolyDeath [ Konsul ]
Ale zmniejszylem ilosc kbsow do 194 i dalej nie moge wam screena pokazac :[.
LUDZIE HELPA!
Moze powiecie mi krok po kroku jak to zrobic (moze cos robie zle?).
And this foul creature has been vaniqished in the awful green smoke... AGAIN...
Hakim [ Konsul ]
Yancy ---> jeśli chodzi o numerowane części wątku seryjnego to ta część 30 jest w rzeczywistości częścią 148. Kiedyś z nudów (jak jeszcze działała normalna wyszukiwarka) dokopałem się do ostatniej części arabskiej (właśnie 118) i zsumowałem teraz z nowymi.
Czyli mamy 148 część wątku seryjnego o Morrowindzie.
HolyDeath ---> podczas pisania posta wciskasz przycisk "Przeglądaj..." i z okienka które wyskoczy wybierasz obrazek, który chcesz dodać (ale pewnie tak właśnie zawsze robiłeś). Jeśli to nie działa to niestety nie wiem jak Ci pomóc.
HolyDeath [ Konsul ]
Nic nie bede mowil...
Yancy [ Senator ]
Haim ---> No, ja tylko pamiętam że było ogrom tych wątków. W sumie - nie widzę powodu by tej numeracji prawdziwej nie przywrócić. Jak jeszcze dodać do tego że Morrkowe wątki lubiły się ciągnąć pod 300 postów :)
Yancy [ Senator ]
Hakim ---> Tak się właśnie spodziewałem że to gdzieś tyle tych wątków było. Jak dodać do tego że często się Morrkowe wątki ciągły w okolice 300 postów... W sumie - to nie widzę powodu, by nie przywrócić starej numeracji (albo choć w nawiasie zaznaczać).
Hakim [ Konsul ]
Yancy ---> Ja również jestem za. Myślałem już o tym prędzej (przy okazji liczenia tych wątków "rzymskich"), ale w sumie jakoś tak nawet tego nie zaproponowałem.
Wątków 300 postowych ja niestety nie pamiętam. Jestem tu od 8 części "arabskiej" :-)
Yancy [ Senator ]
Oj, coś mi się bardzo pokisiło z netem...
Hakim ---> Ja się specjalnie nie udzielałem - ale początkowe wątki świetnie pamiętam kiedy ludzie ssali wersję eng. potem pierwsze testy i wrażenia :) Śledziłem pilnie, bo wiele sobie po Morrku objecywałem. Czas pokazał że niestety nie wszystko wyszło jak fani daggera sobie wymarzyli.
Jeśli nikt nie będzie zgłaszał specjalnych objekcji - można by zacząć numerować po staremu i może już po arabsku. Nie chodzi o cyferki - ale trochę głupio wygląda by jeden z silniej rozbudowanych wątków miał 30 części.
Hakim [ Konsul ]
Yancy ---> ja oczywiście popieram (po arabsku).
A z ciekawostek, które sobie wtedy (gdy szukałem ostatniej części rzymskiej) spisałem mam jeszcze to:
Pierwsza wzmianka (do której się dokopałem) o Morrowindzie na forum Gry-Online pojawiła się dnia 27.05.2001 o godzinie 14:50 (https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=15680)
Za pierwszą część wątku seryjnego uznać można temat: MORROWIND: Nowy kierunek w grach cRPG założony 07.05.2002 (https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=434894).
Taki tytuł doczekał się części drugiej i trzeciej, po czym część czwarta cyklu wątków o grze dostał już tytuł, który widnieje do dzisiaj w każdym nowym wątku: The Elder Scrolls III – Morrowind (https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=456840).
Nawet się teraz zdziwiłem, że to sobie gdzieś zapisałem.
Yancy [ Senator ]
Hakim ---> No to Ci powiem, że kiedyś podobne poszukiwania "archeologiczne" odbyły się na wątku o Gothic2. Pierwszy znaleziony wątek okazał się niemal tak stary jak końcowe wątki o G1 i o dziwo znalazłem tam swoje posty (choć nie mialem pojęcia że się udzielałem juz wtedy).
Trollf [ ]
to ja dorzuce kolejnego linka:
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1515575
jest to ostatni watek pod rzymska numeracja CXII, kontynuowana od IV czesci (zalozonej przeze mnie ;-P)
czyli wynika, ze w sumie obecna czesc tego watku powinna miec nr 142... =]
HolyDeath [ Konsul ]
Ech...
No coz, zrobilem pare fotek mojej kolekcji w domku :].
Tylko nikomu tego pokazac nie moge :|.
Moze to dlatego, ze mam brak abonamentu? :[.
Co nie zmienia faktu, ze jestem Fallen Hero...
Niby to nic, ze jakis ork z toporem zwalil mnie na chwile z nog (nie wspomne o tym, ze go potem zabilem). NIC tego nie zmieni :[. Przeplatam gre w Morra z gra w Diablo II :].
Co do mozliwosci wysylania screenow, wszystkie sugestie mile widzane.
And this foul creature has been vaniqished in the awful green smoke... AGAIN...
HolyDeath [ Konsul ]
A tu widzimy jak sie urzadzilem :].
HolyDeath [ Konsul ]
No coz...
Po zbrojach (tak, tak tam miedzy wspaniala szata a ebonowym kirysem jest kirys bogow :P),
mieczach, rzutkach(!), shurikenach(!) itp. nadchodzi czas na "braci mniejszych" :] - czyli amulety, pierscienie, zlotko, klejnoty i dwemerowe przedmioty.
Tylko nie peknijcie z zazdrosci ;].
And this foul creature has been vaniqished in the awful green smoke... AGAIN...
Yancy [ Senator ]
Hakim, Trollf ---> To jak to jest z tymi numeracjami. Skąd taki rozrzut. 142,148... W sumie, Trollf sam najlepiej będzie pamiętał, udzielał się na wątku Morrka niemal od początku.
HolyDeath ---> Jeśli bawisz się w urządzanie domków, przeglądnij dział download z adamantytowej wieży. Z pewnością znajdziesz coś dla siebie. Np. manekiny na zbroje.
HolyDeath [ Konsul ]
Manekiny na zbroje? Takie jak na polkach sklepowych? Lal!
Musze to miec :].
Na poczatku nie planowalem stwarzac kolekcji tylko nie mialem komu tego sprzedac.
Nazbieralo sie i... efekty widac powyzej :] (co do szafki to na prawo od wspanialej szaty jest kielich goryczy a na lewo od kielicza indeks portalu Rethoan)
And this foul creature has been vaniqished in the awful green smoke... AGAIN...
Hakim [ Konsul ]
Yancy ---> dzisiaj pokusiłem się o dalsze poszukiwania :-)
Trolff ---> jest inna, "wyższa" (CXIII) część rzymska, która założona była prędzej niż ta o której wspominasz https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1487492 (???)
Dodatkowo części CIX, CX oraz CXII były dwukrotnie --->
Czyli 113 (CXIII) + 3 (zdublowane) + 30 (arabskich) = 146 Ale pewnie i to nie jest dokładna liczba :-D
Ciekawostka: w numeracji rzymskiej pojawiły się takie perełki jak:
LXXXX - 90
LXXXXI - 91
czy XCX - 100 :D
Alerik [ Diabolo Pomidoro ]
Mam problem.
Mam zadanie z tą Manwe, ma jakieś tam należności dla gildii magów. I nie mogę wejść do tej fortecy, bo wszyscy mnie atakują
To normalne?
BTW. jestem redgardem
Kurdt [ Kocham Olkę ]
Heh - właśnie zobaczyłem najpiękniejszy widok jaki dane mi było oglądać w grach komputerowych. Lake Fjalding podczas śnieznej nocy. Poezja. I'm under wrażnie :)
Kurdt [ Kocham Olkę ]
Kurde.. nie dodało obrazka :)
The LasT Child [ GoorkA ]
agh
wczoraj kupilem, dzis gralem moze z dwie godziny ale mnie wciagnelo, swietna grafa (niestety musze poczekac troche na nowego kompa by lepiej chodzilo)
tylko mam problem w Cechu w pierwszej miejscowosci jest gosc (na pietrze zaraz przy schodach) ktory prosi mnie bym wyweszyl kryjowke jakiegos goscia, walsnie co mam zrobic, gadalem z nim i nic ;/
Kurdt [ Kocham Olkę ]
The LasT Child ---> kryjówka jest w tej samej miejscowości, w pustym pniaku pośrodku małego bagienka. :)
Yancy [ Senator ]
Hakim ---> Ja wymiękłem przy części nazwanej "któraś tam z kolei". Ale skoro numery były podublowane - to zdaje się że masz rację. Padło tu jednak już tyle numerów że warto by się na jakiś zdecydować. 146? 148?
:P
The LasT Child [ GoorkA ]
Kurdt --> wystarczy ze sam to znajde czy musze sie od niego o tym dowiedziec???
Trollf [ ]
Yancy -> przypomnialem sobie.... wiesz dlaczego zmieniono numeracje watkow z rzymskiej na arabska? proste: bo ktos pokopal numery ;-P (w sumie to wiem nawet kto, ale nie bede pokazywal palcami =])
po prostu swego czasu byly 2 czesci CXII (arab.112) - jedna prawidlowa, a druga zostala zalozona znacznie pozniej i wlasnie po niej wprowadzono numeracje arabska (sek w tym, ze wykasowano licznik :/), w miedzyczasie powstalo zapewne kilka kolejnych czesci z numeracja rzymska, jednak nie pamietam na ilu sie skonczylo (na pewno byla jeszcze co najmniej jedna czesc 'rzymska')...
jesli istotnie Hakim dokopal sie do ostatniej rzymskiej wersji nr 118, i wierzac, ze to byl prawidlowy numer i nikt numeracji znow nie skopal ;-P, to nalezalo by dodac do tego jeszcze zdublowana wersje watku 112 (CXII), ktora faktycznie zapewne byla czescia nr 119, wiec by wychodzilo, ze obecny watek to czesc 149 =]
prosciej nie mozna chyba juz tego wytlumaczyc... -?- =]
tak czy inaczej, proponuje pojsc na kompromis i kolejny watek zatytulowac liczba np. 145 =]
Kurdt [ Kocham Olkę ]
Wystarczy że sam znajdziesz. Chyba - nie pamietam dokładnie bo sam to robiłem jakiś rok temu :)
Trollf [ ]
ok, w miedzyczasie Hakim przedstawil dosc ciekawa liste, gdzie wiecej czesci bylo zdublowanych ;-P
dobra, to kolejna czesc niech bedzie: 113 + 3 duble + 30 obecnych (146), czyli 147... =]
Yancy [ Senator ]
Trollf ---> Ja pamiętam co się stało z wątkiem. Udzielałem się na nim początkowo bardzo mało. Wręcz sporadycznie. Przeglądałem w miarę możliwości nie robiąc spoilerów, ale grałem dość niewiele bo sprzęt miałem mizerny (choć Morrka kupiłem po premierze). Potem którąś z kolei postacią przysiadłem na stałe i spędziłem w świecie Morrka morzeeeeeee czasu. Nie jestem zwolennikiem rzymskiej numeracji. Jest banalnie prosta - ale nie oszukujmy się - są na forum ludzie, mający blade pojęcie na ten temat. I to "dzięki" nim tak się wątek popsuł (jeśli idzie o numerację).
Nie chodzi o cyferki - ale moja propozycja jest taka by numerację jednak zmienić. Wszystko po to by uhonorować ten jeden z najdłuższych wątków na tym forum. Czy numerek będzie taki czy inny nie jest aż tak bardzo ważne. I tak sam wiesz jak ogromne były niektóre wątki. Nawet spośród tych ostatnich.
Według w miarę dokładnych wyliczeń - można się pokusić o nadanie numerka 148 kolejnemu wątkowi. Jest to liczba prawdziwa. A jeśli już coś - to zaniżona a nie zawyżona...
Kurdt [ Kocham Olkę ]
Ja tam sądzę, że liczba jest najmniej ważną sprawą w wątkach seryjnych :) Wazne, zeby było o czym pisac i z kim. A co do numerku wątek odwiedzam sporadycznie więc się nie wypowiem :)
HolyDeath [ Konsul ]
Hehe chyba natchnienie wrocilo :].
Czemu macie takie smutne miny?
I czemu dysktujecie o tak blahych sprawach jak numer watku?
Czy trza odwiedzic wszystkie 4 posagi domu czterech rogow (czy jakos tak).
I co mozna zrobic z kapliczka swietego?'
Eejjj... czemu tak szepczecie? I dlaczego wyjmujecie noze?
(pare chwil pozniej)
Khyyy-y Brutusiesynu moj, i ty przeciwko mnie?
And this foul creature has been vaniqished in the awful green smoke... AGAIN...
HolyDeath [ Konsul ]
Errrr...
No i polazlem po laske Mangusa (mam ja!) ale po drodze trafilem na - "jaskinie" a w ni jest kaplica a na nie napis "Tutaj Vivek swoim sprytem i slowem rozzloscil trzy daedry a z ich kosci zbudowal domu dla Dunmerow (czy jakos tak :P)". O so f tim choci?
Mam zlozyc 3 serca daedr?
And this foul creature has been vaniqished in the awful green smoke... AGAIN...
HolyDeath [ Konsul ]
C.D
Pierwsze co go uderzyło po otwarciu drzwi to była cisza.
Żaden szmer nie zakłócał spokoju grobowca, ale porozrzucane kości i urny świadczyły o czym innym. Ktoś próbował zrabować grobowiec (albo już to zrobił).
Aran podszedł do walających się w komnacie szczątków - szkieletu.
Pogruchotane maczugą kości - czaszka, i żebra dostarczyły potrzebnych informacji.
Wszędzie były rozbrojone bądź takie pułapki, które z łatwością można ominąć.
Dalej narastał szum... coś buczało, trzeszczało. Czuło się drgania potężnej mocy, jak potężnej tego nikt się nie dowie.
Na podłodze leżało jakieś ciało, podchodząc do niego Aran potrącił Topór co sprawiło, że istota będąca w kregu światła spytała:
- Kto śmie?!
- Ja śmiem - odparł Aran.
Nagle krąg zafalował i Aran mógł dostrzec istotę kryjacą się w kregu.
- Ty? Nawet po utracie niemal całej duszy, jesteś w stanie dalej stawiać mi opór? - spytała postać kryjaca się w kregu, że zdumieniem.
- Tak, Trollf przyszedłem po swoją duszę - odparł Aran.
- Już w Legionie byłem od was lepszy...
- Od NAS? Masz na myśli Nexusa? .
- Tak, wtedy na polach Gogoratch małeś po prostu farta! - warknął Trollf.
- Ale zapomniałeś jaką potężną broń tam zdobyłem, prawda? - odrzekł Aran - Krzyk Gniewu to potężna broń.
- Tak. Ale twoja własna moc z czasem zniknie. To nieuniknione.
- Właśnie dlatego przybyłem po to co mi odebrałeś. Widząc jak postąpiłeś z Nexusem sprawię byś błagał o śmierć... MOJA DUSZA NALEŻY DO MNIE!
Trollf wyjął maczugę.
- Łamacza Krzyku nie zrobiły ludzkie ręce, wiesz?
- Sprawdżmy jak długo wytrzymasz!
I zwarli się pośród szczątków zbroi, kości i broni.
Raz po raz ich bronie sie spotykały. Trollf walił maczugą tak by dosięgnąć kości, zaś Aran by odciąć mu łeb.
Trollf warknął - Jeżeli umrę przejdziesz tylko trzy kroki.
- Doprawdy? Przekonam się!
W końcu Trollf Odsłonił niechronioną głowę i Aran ją uciął. Głowa spadła z karku a Aran potknął się o maczugę Trollfa.
Zachwiał się, cofnął o trzy kroki, utrzymał równowagę. Nagle...
Halabarda skróciła go o głowę. Klątwa sie dopełniła.
Od Autora: Nazwy przedmiotów, imiona, bronie są tylko przypadkową zbieżnością i autor nie bierze na siebie odpowiedzialności za jakiekolwiek podobieństwa.
And this foul creature has been vaniqished in the awful green smoke... AGAIN...
HolyDeath [ Konsul ]
No coz...
Czyby wasza reakcja na moj ostatni post?
Spoko kto nie umarl zobaczy jeszcze kontynuacje :].
A tera zamiesze cos co mnie zabilo :].
[Już po walce z wilkami, ten po penetracji odbytu był na dodatek cały spalony, biedaczek]
G1: Podchodzę i ostrożnie wyjmuję mu rapier z tyłka.
MG: Broń wychodzi gładko z wilczego ścierwa, za to jest cała w gównie.
G1: To może jakiś +1 obrażeń od trucizny?
[Na sali już lekki ROTFL]
MG: (przez śmiech) Nope, nic z tego.
G1: Cóż, trudno, wycieram rapier w trawę i chowam do pochwy (nie, nie tej wilczej:P)
MG: O popatrz, a teraz są na nim ślady korozji!
G1: ...
[Zbiorowa śmiechawa]
And this foul creature has been vaniqished in the awful green smoke... AGAIN...
Kurdt [ Kocham Olkę ]
What? What are ya talkin' about? MOja nie rozumeić. (Głupia moja -wiem :).
Yancy [ Senator ]
Holy ---> Jesteś Mistrzem Gry?
HolyDeath [ Konsul ]
Yancy------> nie :]. Ale ten fragment sesji mnie rozsmieszyl :].
A co do moich pytan - co trza zrobic z kapliczka na gorze Kand i kapliczka swietego?
I co trza z posagami domow czterech rogow?
Kurdt----------> Przeczytaj uwaznie i popros by ktos ci wytlumaczyl :].
PS Kontynuacja juz w krotce - moze dzis? :].
And this foul creature has been vaniqished in the awful green smoke... AGAIN...
Kurdt [ Kocham Olkę ]
Głupia moja. Sesja RPG. Moja nie czytac uważnie. :) Ale nadal nie wiem co to ma wspólnego z Elder Scrolls :).
M: Ok podchodzę do tego dzika i oglądam co po nim zostało, co tam da się zjeść.
MG: Przy dziku znalazłeś batonika.
M: Co znalazłem?!
MG: No batonika...
M: Jakiego batonika?
MG: No powiedzmy, że czekoladowego z orzeszkami.
M: nie o to mi chodzi, pytam o...
J: Ej, jak nie chcesz tego batonika to ja go zjem.
M: Poczekaj przecież to jakieś jaja, batonik w Warhammerze??
J: Nie gadaj. Daj mi batonika.
M: Ej zostaw...
K: Wy dwaj przestańcie!! Zachowujecie się jak dzieci. Nawet nie pomyślicie, że ja też chcę batonika!!
M: Słuchajcie, przecież ja go znalazłem, jest mój.
J: No to co, ja go chce!!!
K: I ja!!!
M: EJJ SPOKÓJ!!!!!
J: DAWAAAAAAAAJ!!!!!!!
K: AAAAAAAAA!!!!!!!
M: O kur...
:)
HolyDeath [ Konsul ]
Kurdt----> Srry wiem, ze nie ma to nic wspolnego z Morrkiem wiec przepraszam.
Zapomniales dodac, ze Drake zostal wywalony przez MG a druzyna pociela sie o tego batonika :].
Czyli sesja sie skonczyla :]. Swoja droga zle to nie bylo ale nie jest az tak zabawne jak rzucanie kostka na "znajomosc dziczy" :].
Dorzuce komentarz MG - "Goblin dalej trzyma kusze w rękach, ale nie ma rąk" :].
PS Whoever or Whatever zna odpowiedzi na moje pytanka?!
And this foul creature has been vaniqished in the awful green smoke... AGAIN...
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
Ja tak trochę OT :P
HolyDeath - może ten tekst co go wklejasz wrzuć jako sygnaturkę ... conajmniej głupio wygląda w tej formie :P
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-09-26 13:53:48]
Kurdt [ Kocham Olkę ]
Można przecież ustawić sobie stałą sygnaturkę :)
HolyDeath [ Konsul ]
Hmmm...
Nie jestem pewen gdzie sie tekst w sygnaturke wkleja :/.
A co do moich pytan...
Nie wypowiem sie...
HolyDeath [ Konsul ]
Echm... Argh...
Mialem racje.
Gdzie sie wkleja ta sygnaturke?
Kurdt [ Kocham Olkę ]
Musisz wejsć w swoje dane (na górze strony jest przycisk "Aktualizuj" - obok twojej ksywki i napisu "brak abonamentu" :). Jak klikniesz Aktualizację, to wyświetli ci się okno, a tam w danych opcjonalnych jest Twoja sygnatura na Forum. Tam to wpisz, potem klikniij Aktualizuj Dane. To wsio.
HolyDeath [ Konsul ]
Whoever or Whatever ---------> Czy ktos wiec cos o wymienionych wyzej kapliczkach?
Nie zebym grozil...
Kurdt [ Kocham Olkę ]
HolyDeath ---> Na stronce obok mojego nick'a masz odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące Morrownid :) Bo ja nie wiem . :)
HolyDeath [ Konsul ]
Kurdt----> Thx for all. Znalazlem wszystkie informacje jakich potrzebuje.
Ale zaczynam od nowa (wlaczajac TYLKO wtyczke Morrowind, Tribunal :].
Na imieniem pomysle (Landisl, Marbolrn, Vendral, Shanterd itp).
Wezme maga - wojownika z toporkiem i ciezkim pncerzem. Nad magia pomysle :].
May Adun be with you...
HolyDeath [ Konsul ]
Co mialo byc zrobione zostalo zrobione...
Nazywam sie Marbolrn Standler i jestem Bojowym Adeptem (klasa stworzona wlasnonoznie :]).
Ciekawi mnie jak postac w ciezkiej zbroi (helm, nagolenniki i kirys zaciuchalem z Fortu Pelagiad a reszte dokupilem :]) moze lowic perly.
PS Zobacze jak z tym Kirysem i dam znac jak mi sie uda questa wykonac.
PSS Po wygraniu podstawki i Tribunala zaaktywuje wtyczke Blooda :].
HolyDeath [ Konsul ]
Zaraz... cos czuje... Moj pajeczy zmysl mnie ostrzega...
HolyDeath [ Konsul ]
Troche ciezko zakilnac przedmioty. Po paru sejwach lepiej mi idzie przeklinanie... :].
Zreszta nie myslalem, ze jak zabije Andariel i oczyszcze klasztor, ze zla to wy znikniecie...
zaraz... to chyba nie znaczy, ze wy... jasna cholera...
Ciesze sie, moj pajeczy zmysl znowu mnie uratowal - przed wami :].
PS Do jakiego rodu najlepiej dolaczyc postaci z:
- Topor.
- Ciezki pancerz.
- Zaklinanie (*&&%&%*!!!!!) :].
- Przywolywanie.
- Zniszczenie.
- + kilka innynych rodzajow magii.
- Platnerstwo.
Bo do Telvani nie chce chyba, ze mnie sytuacja zmusi.
Atreus [ Senator ]
Witam po raz pierwszy!
Jestem zainteresowany kupnem Morrowinda. Oczywiście z eXtra Klasyki :). Ale mam wątpliwości:
1. Athlon 1700+, 256 DDR, GeForce 2 MX400 - będzie przyjemnie? Oczywiście po wyłączeniu jakichś niepotrzebnych bajerów...
2. Spodobały mi się Fallout 2 i Planescape: Torment. Czyli żadne action-RPG w stylu Diablo. A Morrowind? Nie ma tam dużo siekaniny?
3. Czy w ogóle było jakieś demo Morrowinda?
To na razie tyle...
Szenk [ Master of Blaster ]
Atreus:
ad 1. Poprzedni sprzęt miałem podobny i grałem w Morka bezproblemowo - karta graficzna taka sama tylko procesor inny (P4 1,8 GHz). Jedynie ilość RAM-u może być nieco za mała - ja miałem 512.
ad 2. Morrowind o tyle różni się od wymienionych przez Ciebie tytułów, że nie ma w nim widoku z rzucie izometrycznym tylko widok z pierwszej osoby, ewentualnie - jak ktoś się uprze - można też grać z widokiem z trzeciej osoby. A co do siekaniny - Morrowind jest grą na tyle elastyczną, wyszło i wychodzi do niego tyle modów, że możesz ją sobie "przystosować" do sposobu gry, jaki Ci najbardziej odpowiada - od 100-procentowej siekaniny, po skoncentrowaniu się na wykonywaniu zadań, zwiedzaniu świata i "życia" w nim. Od Ciebie tylko zależy, jaka to będzie gra :)
ad 3. Niestety, demka Morrowinda nie było i nie będzie.
Dael... [ Junior ]
czy mógłbym prosić autora o zmiane linku do mojej strony z https://dael.pcmaniak.net/main.php
na www.elderscrolls.pl ?
Hakim [ Konsul ]
Atreus --->
1. Grałem na Athlon 1800+, 256 DDR, GeForce 3Ti, zasięg widzenia na maksa, wszystkie cienie wyłączone, rozdzielczość 1024x768. Grało się znośnie, ale bez rewelacji szybkościowej (w budynkach śmigało bardzo szybko, na otwartych przestrzeniach, już bywało różnie). Po kilku godzinach grania, gra znacznie zwalniała, wtedy robiłem reset kompa - wszystko wracało wówczas do normy.
Dael... ---> niestety ja nie mam abonamentu i nie mogę edytować postów, ale w następnym wątku będzie poprawny link. Dzięki za zwrócenie uwagi. Pozdrawiam.
HolyDeath [ Konsul ]
Jasna... :]. Jak mnie nie bylo to od razu sie tu ozywilo.
Heh, chyba MUSZE do Telvani - Mam WSZYSTKIE rodzaje magii.
Topor, ciezki pancerz, platnerstwo pozwala mi dolaczyc do gildi magow, wojownikow i legionu.
Heh musze sobie przygotowac kilka zwojow ekasha i dostac sie na polnocny zachod od Tel Branory, jakis pijak powiedzial mi o skarbie, COS mnie tam ciagnie :]. Czy by wstapic do Morag Tong KONIECZNIE musze miec kilka(dziesiat) pkt. slawy?
I czemu musze zaslaniac ten ry... eeee... "twarz" mojego bohatera :/ (nie chce mi sie patrzec w ten zezwierzecialy pysk(!)).
Czy daedryczne helmy zaslaniaja twarz? Powiedz, ze tak pliszzzz.
Czy sa jakies ebonowe obureczne topory (badz daedryczne)?
Czy moge patrzec na Crassusa Curio bez szkody dla zdrowia?
Kurdt [ Kocham Olkę ]
A jaką masz rasę? Bo jak zwierzęcą (Argorian, Kahjit) to nie użyjesz zamkniętego hełmu. Jak łatwo zdobyć sławę? Zostań Nevrarejczykiem :-). Możesz patrzeć na Curio. Są oczywiścei ebonowe topory. Daedryczne hełmy zasłaniają twarz - wszystkie trzy rodzaje są zamknięte.
HolyDeath [ Konsul ]
Nie pytalbym wtedy o zamkniety helm (nie czytales, ze musze czyms zaslaniac tw... ...arz?).
Chodzilo mi o OBURECZNE topory ebonowe sa takie? I czy sa OBURECZNE topory daedeyczne?
To sa trzy rodzaje daedrycznych helmow? I ile trza punktow slawy by DOLACZYC DO MORAG TONG! Thx (ale odpowiedz, jesli zdolasz na pytania powyzej).
HolyDeath [ Konsul ]
AAAAAAAAAaaaaaaa! Nie gonicie mnie! Juz nie bede!! Nie wiedzialem, nie robcie tegoooo...
Kurdt [ Kocham Olkę ]
So, jest more or less tak:
1. Nie ma Ebonowego dwuręcznego - chyba, przynajmniej ja nie znalazłem (a skompletowałem chyba większość zbroi :). Jest za to Daedric Battle Axe - dwuręczny.
2. Są trzy hełmy daedryczne - Face of God, Face of Terror i Face of Inspiration.
3. Nie wiem dokładnie - ja poszedłem do nich dopiero jak miałem powyżej 40 poziomu reputacji.
HolyDeath [ Konsul ]
No to po kolei:
- Nie ma Ebonowego oburecznego?! eeeeeeeeeeeeeeuuuuuugehee... Dobrze, ze jest daedryczny.
- No, no, no :] pocieszajace.
- No coz...
Hehe przynajmniej jakis ruch...
Gdzie mozna znalesc Daedric Battle Axe? Bardzo potrzebny :].
Czy daedryczna zbroja to pancerz ciezki czy sredni?
Zaklalem perscien na przyzywanie przodka na 16 sek. hurrra!
Hakim [ Konsul ]
HolyDeath ---> jakiegoś stałego miejsca, gdzie można zlaleźć ten topór nie pamiętam, ale na wyższym poziomie Twojej postaci, często zostawiają ją ubite Dremory.
Lokalizacja deadrycznych toporów wg Adamantytowej Wieży:
- Ibar-Dad
- Gordol- Ashalmawia: kaplica: zatopione krypty
Deadryczna zbroja to ciężki pancerz.
HolyDeath [ Konsul ]
- Ibar-Dad
- Goldor- Ashalmawia: kaplica: zatopione krypty
Ok, ok, ok ale znacie polozenie tych lokacji?
Co do pancerza - thx.
W wiezieniu (Tel Vos) byly jakies karteczki, kierujac sie ich wskazowkami znalazlem 5 monet dwemerow i ceramiczna mise.
Fajny klimacik (karteczka): ON TU JEST! Czulem sie jak w filmie grozy :].
W ogole karteczek bylo wiecej cool :]. Fajnie budowaly nastroj grozy.
Wiecej takich sytuacji i nie oderwe sie od kompa do rana :].
Gdzie mozna znalesc istoty warte powyzej 60 000?
Kurdt [ Kocham Olkę ]
Heh.. kiedyś to się znajdowało Estern Eggs że ho ho. :) Ja np. znalazłem Indianę Jonesa :)
Hakim [ Konsul ]
HolyDeath ---> co do tych lokacji - to skorzystaj z interaktywnej mapki - link we wstępie.
Istoty których dusza jest warta ponad 60000 pojawiają się przy wyższym poziomie postaci.
Kurdt ---> za Eastern Eggs w Morrowindzie uznać można Lorda Małpi Rozum (Cluttermonkey Lord) czy komnaty testowe. Nie wiadomo dlaczego pozostały one w grze :-)
Wspomniany Lord wzbudził nie lada ciekawość - wyposażony jest w kompletną zbroję deadryczną, stąd był wielce poszukiwany ;-)
Yancy [ Senator ]
Holy ---> Jak będziesz miał postać na wysokich levelach zaczną się pojawiać bardziej wymagający przeciwnicy. Deadry. Zostawiają one po sobie świetny sprzęt.
Na Deadryczną zbroję tak się nie napalaj - bo cholerstwo jest potwornie ciężkie. Zdobyć takją też prosto nie jest. Deadryczny Topór bojowy dwuręczny sam z siebie waży 90kg :P
Złota Święta (Golden Saint) warta jest 80000. A najwięcej wart jest Vivec zaklęty w gwiazdę azury - to jako ciekawostka.
Najlepsza broń w podstawce - to Złote Ostrze/Błękitne Znamię. Jest to jednoręczny miecz. W dodatkach można znaleźć jeszcze lepsze bronie. Zwłaszcza w Tribunalu.
Chcesz sobie ułatwić grę - zaklnij np. koszulę w lewitację na stałe - pomaga przy wędrówkach jak cholera. Jak znajdziesz miejsce gdzie na pewno wyłazi Złota Święta zapisz grę. Warto wczytywac kilka razy aż zostawi Deadryczny Pawęż po sobie. Ta cudowna tarcza to najlepszy przedmiot do zaklinania w grze. Można zrobić baaaardzo potężny przedmiot dodający coś na stałę. Np. furę siły.
HolyDeath [ Konsul ]
W morro? Gdzie?! GDZIE?! *GDZIE?!* *GDZIE?!*
Widze, ze stracilismy trzech najlepszych wojownikow - braci.
Wszyscy czujemy bol po ich utracie, zeganjcie Nexusie, Trollfie oraz Yancy.
Byliscie podpora bractwa az do teraz... na zawsze zostaniecie w naszych sercach i umyslach, a wasze czyny beda chwalic Kowacze Piesni.
Spoczywajcie w pokoju synowie Chaosu!
kociamber [ Canada ]
daleko w oddali
Yancy [ Senator ]
Holy ---> :P Ale my się nigdzie nie wybieramy :P Przynajmniej jeśli mowa o mnie - a i Trollf często tu zagląda mimo wszystko.
HolyDeath [ Konsul ]
BLUZNIERCA! Na stos z tym heretykiem! Niech nie hanbi pamieci naszych braci!
(Gdzie mozna znalesc owego Jindjane Jonsza?).
Chyba kupie czar przyzywanie zakletego topora :].
Ciekaaaaaawe gdzie mr. malpi rozum :].
Komnaty testowe? Woow! Mozna tam sobie cos ciekawego zrobic?
Co do zaklinania (^$^$$$&!!!!) TO moim najlepszym dotad osiagnieciem jest zaklecie pierscionka (wartosc 2 smoki) 16 sek. zjawe przodka! :]).
Hakim [ Konsul ]
HolyDeath ---> postacie warte więcej niż 60k pojawiają się przede wszystkim w okolicach kaplic deadrycznych, w siedzibach 6 Rodu oraz w okolicach Czerwonej Góry. Złote Święte występują również na Pastwiskach (północno-wschodnia część wyspy).
Kurdt [ Kocham Olkę ]
Ostatecznie Golden Saint'a można przyzwać ze zwoju - aczkolwiek ten kosztuje niemało. :)
HolyDeath [ Konsul ]
Złote Święte występują również na Pastwiskach (północno-wschodnia część wyspy)-------------------------> Cholercia przeciez ja tam chodze... (!) Wiacccccccccc!!!!! Czy Zlote Swiete to nie sa Zlote Bostwa? Argh, argh, argh... w okolicy czerwonej gory i szostego rodu nie pojde dopoki nie bede mial 35 lv. Czyli - jeszcze dluuuuuuugo. Magowie ucza sie powoli...
neXus [ Fallen Angel ]
HolyDeath -> muszę stwierdzić że pogłoski o mojej utracie są mocno przesadzone :P
A tak a'propos - gdzie są te komnaty testowe? Bo rozpaliliscie mą ciekawość...
A'propos deadredycznej pawęży - da sie w nią zakląć +24 siły na stale :D
HolyDeath [ Konsul ]
NeXus----> Z moim zaklinaniem to moge co najwyzej poprzeklinac :].
A pogloski o twojej smierci... no coz... otworzylem juz szampana wiec sie nie wypowiem...
A komnaty testowe to nie jest taki tor przeszkod? Blo by fajnie :].
Yancy [ Senator ]
neXus ---> Jesteś pewien że pawęż tylko 24? Wydaje mi się że tyle to tarcza - a pawęż więcej, sprawdzę w domu. Nie musisz zresztą zaklinać na stałą cyfrę. Można od 1-89 i tak wychodzi się lepiej :)
Yancy [ Senator ]
Deadryczny pawęż ma pojemność 225! I tak jak myślałem - można go zakląć choćby w siłę na stałe +45 albo od 1-89 i losować :P
Trollf [ ]
Yancy -> a nie uwazasz przypadkiem, ze to moze byc kolejne niedopatrznie tworcow (bug?) ;-P imho w zaklinaniu na stale powinen byc tylko jeden suwak wartosci, a nie dwa pozwalajace wybrac przedzial liczb, z ktorego poprzez wielokrotne zakladnie artefaktu losuje sie pozniej pozadana wartosc... czy widziales poza rzeczami tworzonymi przez graczy gdzies w grze przedmioty zaklete na staly efekt i pozwalajace na losowanie bonusowych wartosci z jakiegos zakresu... -?- (pyt. retoryczne jak by co ;-P)
Yancy [ Senator ]
Trollf ---> Trudno nazwać bugiem coś takiego. Fakt, jest to niedopatrzenie, nieprzemyślana decyzja i tyle. Jak ktoś ma kilka razy nałoży artefakt w ten sposób zaklęty to zamiast 45 - spokojnie dostanie bonus w okolicach 80. O bugach w Morrku szkoda zresztą się rozpisywać. Obaj wiemy że takich furtek różnego rodzaju jest strasznie dużo.
neXus [ Fallen Angel ]
Yancy - a to mozliwe - to pierscienie da sie max do +24 zaklac :) A tarcze zaklolem juz tak dawno ze nawet nie pamietam na ile :)
To byl wynik eksperymentowania z alchemia - podciagnelem sobie int do 100000 i zaklinalem wszystki co leci :)
Kubx [ Chor��y ]
Mam małe pytanko (Bloodmoon): Jakie są sposoby zamienienia się w wilkołaka?
Z góry THX
P.S. Prosze wymienić wszystkie możliwe
pozdro
Kurdt [ Kocham Olkę ]
Kubx ---> daj się pogryźć wilkołakowi. Ale mnie nie pytaj gdzie one są - dopiero teraz zacząłem Bloodmoon'a i też jakiegoś szukam. A ponoć na wyspie jest też artefakt, dzięki któremu można stać się wilkołakiem - ale nie wiem czy to prawda.
Yancy [ Senator ]
Wilkokłakiem ;) stajesz się dokadnie tak jak Wampirem. Nawet jak masz już odporności na max - to posuwając główny wątek do przodu i tak zostaniesz zakrażoy Lykantropią i albo isę wyleczysz albo zostaniesz Wilkołakiem.
HolyDeath [ Konsul ]
Musisz oczywiscie poczekac po zarazeniu chyba 72h.
Juz wilkolakow szukacie? Powiem wam, ze z malo wiarygodnego zrodla mozna, albo wilkolaki zwalczac albo sie do nich przylaczyc :].
Zatem pewnie spotkamy sie po przeciwnej stronie barykady (lowca wilkolakow :]).
Poza tym jakis gosc spod gildi magow z Ald'ruhn da nam zadanie jak macie Blooda :]. Ta wiadomosc jest prawdziwa bo questa od niego dostalem. Gosciu jest siwy i sie jaka :].
Na razie gram w Masquerade - wiem, ta zniewaga krwi wymaga, zatem czekam na was o zmierchu w czasie pelni z Pogrmca Krolow w reku ;].
Yancy [ Senator ]
No przecież piszę że główny wątek w Bloodmoonie tak się rozwija że zostajemy chcąc nie chcąc zarażeni Lykantropią. A grę można ukończyć jako Wilkołak lub wspomagając Skaalów. Albo się leczymy albo nie i zostajemy Wilkołakiem - a wtedy podczas snu quest zleca nam Hircyn.
HolyDeath [ Konsul ]
Hakim-----> Interaktywna mapka powiadasz? Na moim ultra szybkim laczu to moge sobie najwyzej poskakac.
Yancy------> Manekiny na zbroje? Wiesz co? Z pewnych powodow dziekuje... ja postoje... (powod patrz post wyzej).
Ale czy ktos cie tu slucha ;]?
Yancy [ Senator ]
Holy ---> Jak zwykle nie wiem o co Ci chodzi. Ale chyba już do tego przywykłeś. Pisz mniej kwieciście a bardziej jasno.
HolyDeath [ Konsul ]
Yancy------> Pisze to gdyz czasu mam malo... ida po mnie... slysze ich kroki.
Jezeli to czytasz to nikt nie przezyl. Chodzilo mi o to, ze mam za wolne lacze zeby sobie jakies modki sciagac :/.
Jezeli w czym zawinilem... kiedykolwiek... w czymkolwiek... wybaczcie.
(Lups Lups! Lups!!! BUM!)
- Nie, nie wezmiecie mnie zywcem!!! Dragdunk Khazad-Ali MEnu!!!
- Glupcze nie masz sans! Gin w imie Zdreghora!!
- Wasi bogowie sa niczym wobec potegi Khazad-Dum!!
(Klak! Strak, brzdak!)
- Aaaaaa... uchodzi, ze mnie zycie ale wciaz mam dosc sily na to...
(Pociaga dzwignie)
- Heee heee heeee... Baruk Khazadddd...
- Przeklety krasnolud! Uaktywnil straznika! Uciekajmy!
- Nie! Mistrz na to nie pozwoli... ale... jednak, wracajmy! SZYBKO!
- ZA POZNO!!
(Slychac krzyki i odglosy rzezi).
Yancy [ Senator ]
Holy ---> :P No to nie wpadłem na to ze o łącze Ci chodzi. Może chodzi o to samo co u mnie? Ostatnie kilka dni coś się sypie na łączach monopolisty telekomuny (niech ją wulkan pochłonie). W domu chodzi mi toto strasznie - ale i w pracy DSL 2mb/s zrywa się non stop.
Sam modek jeśli mnie pamięć nie zawodzi - był dosyć mały. Fajny jest dla estetów lubiących dekorować domki i kolekcjonować zbroje.
P.S. W całym świecie Morrowinda jest tylko 1 krasnolud - na dodatek chory na spaczenie więc wiele z krasnoludem wspólnego już nie ma ;)
HolyDeath [ Konsul ]
Yancy--> Noooooo wiesz? Zaskoczyles mnie :|. Sama wzmianka o ultra-hiper-mega szybkim laczu powinna byc jasna. Bylem jednak zbytnim optymista...
Co do PS'a co mnie obchodzi ten jeden krasnal? Kto moze mi przetlumaczyc wiszace ogrody?
Czy istnieje jakas odpowiedz na zadanie tego szurnietego Trybi... Treboniusa?
Ja mam 19,2 radiowe... Co do modka to go se pozniej wezme (jak mi stale lacze zaloza :]).
Yancy [ Senator ]
Holy ---->
1. Nie, sama wzmianka nie wystarczy. Raz już pisałem - jak coś chcesz - pisz jasno i wyraźnie.
2. Mod z manekinami waży 460kb - więc niezależnie jakie masz łącze ściągniesz go bez kłopotu. Włączając w to modem sprzed paru lat.
3. W poście przed moim wymieniasz krasnoluda a jako że jest to wątek o Morrku, to co piszesz do Morrka dopasowuję. W Morrku nie ma krasnoludów (chorego nie wliczam).
4. Nie musisz odpowiadać :P
HolyDeath [ Konsul ]
Yancy--->
1. OK. Bede pisal normalnie :].
2. Dobra ale jezeli nie to czuj na karku moj topor :].
3. Zatem ludzie chorzy na np. trad nie sa ludzmi? Gratuluje!
4. Ale odpowiem :].
HolyDeath [ Konsul ]
Cholera jak mam tego modka sciagnac?
Mam wyslac emaila z prosba czy cos?
Gdzie trzeba kliknac?
Eeeeeechhhh...
Kurdt [ Kocham Olkę ]
Pojawiły się kolejne informacje dot. TES IV: Oblivion (źródło: www.oblivion.pl)!
1. Fabuła, umiejscowienie, miejsce i czas akcji.
Jak już podejrzewano, gra rozgrywać się będzie w prowincji cesarskiej Cyrodiil, prawdopodobnie kilka lat po wydarzeniach na Vvardenfell. Jak nazwa sugeruje, fabułą będzie się obracać wokół pewnych wydarzeń związanych z Otchłanią i... tyle można powiedzieć, nie zdradzając zawiązania fabuły. Jeśli nie chcesz znać już teraz początkowej akcji gry, to radzę przejść do następnego akapitu.
Nasz bohater zaczyna znowu jako więzień, tym razem jednak odsiadujący wyrok w lochach Cesarskiego Miasta. Droga ku wolności otwiera się wraz z pewnym niemiłym dla cesarstwa incydentem. Otóż sam Uriel z asystą ucieka przed zamachowcami podziemnym przejściem, które �kto by pomyślał?- przebiega właśnie przez celę postaci gracza. Jeden ze strażników informuje o tym nieszczęsnego (?) więźnia i ginie z rąk zabójców. Potencjalny bohater przywdziewa rynsztunek denata i jako członek straży przybocznej cesarza, podąża �tajemnym przejściem� za Urielem. Tak się dziwnie składa, że wszyscy, poza postacią gracza giną i były więzień jest ostatnim na placu boju. Już po wydostaniu się z podziemnego korytarza Uriel ginie od ciosów zamachowca/ów, lecz na moment przed ulotnieniem się resztek życia, wręcza bohaterowi (który jakimś cudem zabija niemilca/ów) Amulet Królów i poleca zamknąć �Szczęki Otchłani�, co wiąże się z odnalezieniem pewnej, szczególnej osoby...
2. Ogólne zmiany
Zaraz po zakończeniu prac nad TES3: Morrowind, Bethesda skupiła się na stworzeniu w krótkim czasie, projektu ogromnego � choć jak zapowiada Howard, mniejszego niż MW (w artykule nie zostało sprecyzowane, pod jakim względem, ale można przypuścić, że to teren rozgrywki nie będzie tak duży, jak ten z TES3). Howard podaje dwie przyczyny tego stanu rzeczy. Po pierwsze, budżet i czas na produkcję gry nie ulegną większej zmianie, natomiast wzbogacona grafika będzie wymagać wzmożonej uwagi projektantów. Po drugie, statystycznie gracze wolą krótsze tytuły i często nie kończą bardziej wymagających gier (twierdzenie to zostawię bez komentarza). Howard charakter rozgrywki TES4: Oblivion określa stwierdzeniem na poziomie niewyżytego dzieciaka z poziomu szkoły podstawowej: "Fantasy, for us, is a knight on horseback running around and killing things". Krótko mówiąc, gra ma za zadanie przypodobać się 'mainstreamowym' graczom, jednocześnie unikając alienowania zwolenników skomplikowanych RPG'ów. Mając bardzo optymistyczne nastawienie, można mieć nadzieję (tia...), że Bethesda będzie pierwszą firmą, której ten karkołomny wyczyn się udał - jednak odrobina realizmu wzbudza niepokój co do kierunku rozwoju TES... Warto jednak nadmienić, że Oblivion poza typowym dla serii TES, skomplikowanym głównym wątkiem (Arena jest pewnym odstępstwem od tej reguły ;] ) ma kłaść nacisk na rozwój personalny bohatera, a także na relacje z osobą, której odnalezienie jest celem byłego więźnia. Kolejną naprawdę wartą wspomnienia (i podkreślenia) informacją jest fakt, że gra wykorzystuje zmodyfikowany silnik Havoc, więc można się spodziewać zdecydowanie bardziej realistycznej fizyki.
3. Rozgrywka
Ogólnie: Lasy i równiny Cyrodiil gracz będzie mógł przemierzać na grzbiecie wierzchowca, czego niestety zabrakło w poprzedniej części. Zaistnieje również możliwość walki konnej, a do ubicia będzie ponad 40 typów stworów, wśród których znajdą się przeróżne rodzaje Daedr, a także m.in. stary znajomy z Areny: Minotaur. Większość podstawowych czynności, jak warzenie mikstur, czy rozbrajanie zamków będzie się odbywała za pośrednictwem mini-gier, których stopień trudności będzie uzależniony od wysokości odpowiedniej umiejętności, lecz samo powodzenie akcji leży w rękach gracza.
Walka: Jest to bez wątpienia jeden z ważniejszych elementów gier cRPG, ponieważ w nadmiarze potrafi zepsuć przyjemność z gry (Baldurs Gate, czy niektóre części Final Fantasy), a jego niedopracowanie sprawi, że walka będzie zbyt czasochłonna etc. W TES4 poczyniono znaczne zmiany w stosunku do poprzedników (konkretniej w stosunku do MW, który to miał najuboższy system), tym razem za walkę mają odpowiadać dwa przyciski (przypominam, ze to gazeta konsolowa, więc ten aspekt opisano na przykładzie kontrolera X-BOX2), wciśnięcie jednego odpowiadać będzie za blokowanie, natomiast drugiego za podstawowy atak. Silniejsze ataki uzyskamy przez przytrzymanie odpowiedniego przycisku i wybranie jednego z kierunków - w ten sposób Bethesda miała zamiar stworzyć jak najprostszy w obsłudze system, jednocześnie oferując duże możliwości przeprowadzenia bitew. Co zostanie bez większych zmian, to obrażenia, które będą ciągle zależeć od broni, siły, pancerza przeciwnika, oraz oczywiście rodzaju wyprowadzonego ataku (w tej kwestii chyba nikt nie spodziewał się rewolucji?). Same starcia mają być zdecydowanie bardziej krwawe i widowiskowe, przypominające swym dynamizmem to, co można było zobaczyć w filmach pokroju "Braveheart". Dla leniwych pojawią się manekiny, na których zaistnieje możliwość wypróbowania broni/taktyki 'na sucho'.
Magia: Równie ważny element gry, co walka bronią białą/miotaną/wręcz, lecz w tej chwili niewiele o nim wiadomo. Z informacji wynika, że zachowane zostanie sześć szkół magii, oraz możliwość tworzenia nowych czarów i mieszania efektów różnych szkół w jednym zaklęciu.
Frakcje: W tej chwili znane jest sześć z organizacji, do których postać gracza będzie miała możliwość przyłączenia się. Są to trzy standardowe gildie, Mroczne Bractwo (powrót z DF i substytut Morag Tong z MW), Arena (nastawione na walkę gladiatorów) i Świątynia Dziewięciu Bóstw (chociaż ciekawiej i o wiele logiczniej byłoby zamieścić w grze poszczególne świątynie, to wydaje się, iż będzie to tylko jedna frakcja, skupiająca wszystkie popularne kulty aedrze - świadczą o tym m.in. witraże na katedrze; zainteresowani powinni od razu zorientować się, dlaczego ma to takie znaczenie). Warto zwrócić uwagę, że autorzy zapowiadają brak gildii pokroju Wielkich Domów Dunmerskich, których cechą szczególną (z punktu widzenia rozgrywki) był fakt, iż przyłączenie się do jednego z nich zabierało możliwość wejścia w szeregi pozostałych. Tym razem ma istnieć możliwość stanięcia na czele wszystkich organizacji.
4. NPC'e
Bohaterowie niezależni -w odróżnieniu od całej reszty gier cRPG (i nie tylko) -nie znikają, kiedy gracz opuszcza zawierającą ich komórkę, lecz cały czas prowadzą swoje życie (co przy ich liczbie szacowanej na ponad tysiąc, uznałbym za 'nieścisłość' redaktora GI). Ich zachowania zostaną wzbogacone o handel (również między sobą), podróże, odżywianie się, spanie etc. Wygłodniały wieśniak, bez grosza przy duszy spróbuje nawet ukraść jakiekolwiek pożywienie i niewykluczone, że gracz będzie padał ofiarą podobnych kradzieży. Stosunek poszczególnych postaci do postaci gracza będzie w pewnym stopniu rozpoznawalny po samym wyrazie twarzy rozmówcy - teraz przyjaciele uśmiechają się na nasz widok (zobaczymy, czy wrogowie będą znali podstawy dyplomacji). Jak przystało na centrum cywilizacji ludzkiej, mentalność Cyrodiilijczyków jest zdecydowanie bliższa naszej, niż dość pokręcona mentalność Dunmerów, oparta w podstawach na naukach Daedr. Odbije się to w zwiększonej gorliwości władz do karania przestępców (którymi mogą być również NPC'e).
5. Construction Set
Podobnie jak w przypadku TES3, Oblivion zostanie wyposażony w Construction Set (na 100% w wersji PC), który został w stosunku do pierwowzoru znacznie usprawniony. Tym razem CS został wyposażony m.in. w generator terenów, oraz generator postaci. W pierwszym przypadku wystarczy podać pożądane cechy szczególne danego terenu (czyli np. w przypadku lasu: gatunki drzew występujących, zagęszczenie etc.) i podziwiać ;] . Efekt końcowy oczywiście jest modyfikowalny, więc pojedyncze krzewy czy kamienie ciągle można przesuwać o cale, czy dodawać wg własnego uznania. Generator postaci potrafi na podstawie wprowadzonych wytycznych stworzyć bardzo szybko gotowego bohatera niezależnego (któremu można później 'suwakami' modyfikować odcień skóry, fryzurę, wiek, a także cechy typu: poziom agresji, pewność siebie etc.).
6. Wymagania
Ciągle nie ma pewnych danych w tej kwestii, poza pewnością, że będą na dzisiejsze standardy ogromne (wystarczy wspomnieć, że Bethesda chwali się najdoskonalszym dotychczas systemem oświetlenia użytym w grze). Poza PC, gra wyjdzie również na X-BOX2, oraz na Playstation3 (chociaż prawdopodobnie konsole nie będą mogły cieszyć się z dołączenia do kopii gry CS'a, Bethesda zapowiada możliwość ściągania dodatków z internetu dla wszystkich platform).
7. Data wydania
Tutaj terminy są w miarę zgodne: koniec/zima 2005, czyli znacznie wcześniej, niż przypuszczano.
A poza tym propunuję zmianę tytułu wątku, z "The Elder Scrolls III: Morrowind" na "The Elder Scrolls Saga". Co wy na to? :)
HolyDeath [ Konsul ]
Helmy im spadly z glow a miecze z rak...
Trollf [ ]
dokonalo sie!
moze juz czas, a moze nie, lecz w nowej krypcie spotkajmy sie... ;-P
Trollf [ ]
EDIT:
TEKST POWYZEJ OZNACZA, ZE NOWA CZESC TEGO WATKU ZOSTALA ZALOZONA, wiec zeby nikt nie przegapil... ;-P
HolyDeath [ Konsul ]
Ach jakiz to wiatru podmuchem gnanym?
Jakimz wersem kaprysnym?
Gdym ujrzal to cialo.
Te zwloki, rozszarpane, ktore cos rozoralo.
Z kazda chwila, momentem nieuchwytnym doznaje katuszy.
Jak bestia gdy nia wiatr rozjuszy.
Niczym duch.
Jak upior wsrod much.
Co cialo zra.
Co mozg jatrza.
Kiedy koniec bedzie?
Bym mogl powiedziec - "Koniec. Nic wiecej nie bedzie".