GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Serie M&M, Wizardry i inne cRPGi w trybie FPP [Część 44]

22.02.2002
19:02
smile
[1]

VOSTOK [ Konsul ]

Serie M&M, Wizardry i inne cRPGi w trybie FPP [Część 44]

Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI". Powstał on jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego kilkadziesiąt osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, Demise, czy Daggerfall. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Dlatego postanowiłem trochę rozszerzyć jego temat i zapraszam do dyskusji o tych właśnie tytułach (i nie tylko ;-)).

Poprzedni wątek:

22.02.2002
20:15
smile
[2]

Katane [ Useful Idiot ]

Ufff, mam dość MM7 na dzisiaj :-) Opisałem jakieś 60 kreatur i na razie mi wystarczy ;-) Jutro dokończę :-) A teraz: Might & Magic 6!

22.02.2002
20:42
smile
[3]

VOSTOK [ Konsul ]

Katane>>>Dostałeś Rozkłady jazdy?? Jeśli szukasz jeszcze czegoś daj znac może mam , a chętnie pomogę BTW>>>Dzis wszystko dobrze mi wyszlo[z watkiem rzecz jasna:) ]

22.02.2002
21:14
smile
[4]

Katane [ Useful Idiot ]

VOSTOK --> Dostałem, dostałem :-) Już od wczoraj są na stronce :-)

22.02.2002
21:57
[5]

TenKtóryNieMaNazwy [ Legionista ]

Maleńka prośba - wpiszcie ( jeżeli możecie ) w nagłówku każdego nowego wątku, adres do strony Bodzia ( oczywiście nie jako link, wszak dwóch sznureczków się nie da ) - ponieważ przeglądanie wątków w poszukiwaniu tego adresu, "siedząc na modemie", jest zaprawdę uciążliwe........... pozdrawiam

22.02.2002
22:20
smile
[6]

VOSTOK [ Konsul ]

mYSLE ŻE bODZIU POWINIEN SAM O TYM DECYDOWAĆ aczkolwiek wiem że niektórzy tym bardziej narzekaliby że ten wątek poswięcony jest TYLKO serii MM. jA PODAM GO TU

22.02.2002
22:22
smile
[7]

VOSTOK [ Konsul ]

Mac>>>Zmieniłem wygląd zgodnie z twymi sugestiami, jesli chcesz to moge ci podesłac tę stronkę raz jescze, tym razem bedziesz mógł powiedzieć coś więcej o stronie merytorycznej :) Zresztą każdy ktoby tylko chciał wycenic mą stronke, otrzyma ją rzecz jasna :)) Pozdrawiam!!

22.02.2002
22:25
smile
[8]

Raziel [ Action Boy ]

w wstępie jest napisane że wątek ten powstal w lutym 2001 i jest jednym z najdluższych wątków...i czym tu sie chwalić? przez caly rok uzbieralo sie dopieo 44 części?

22.02.2002
22:41
[9]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Raziel --> Tylko 44 części? Wydaje mi się, że to dużo zważywszy, że gadamy tu na konkretny temat, a nie prawie o wszystkim (vide karczma). A tak poza tym to o co ci chodzi? Kłamiemy mówiąc, że to jeden z najdłuższych wątków? Nie! więc wsadź nos w swój sos i jak nie pasuje to sio!

22.02.2002
22:42
smile
[10]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Hmm.. może trochę za bardzo wybuchłem... ale mam dzisiaj zły dzień:(

22.02.2002
22:44
[11]

VOSTOK [ Konsul ]

Raziel>>Ty lubisz cRPG, my lubimy cRPGi, więc lubimy to samo. Fallouty sa świetne tak jak i SeriaMM jest swietna. Ustukano tu 44 watki ale będzie wiecej. Myslę że nie powinno cie to Bulwersowac. Pozdrawiam

23.02.2002
00:28
smile
[12]

VOSTOK [ Konsul ]

Mac>>>A oto moja strona po transformacji. Sorry za kiepską jkaość ale tak to juz bywa!!

23.02.2002
08:27
[13]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Vostok --> Teraz to wygląda o niebo lepiej:) A napisy możesz zrobić w jakimś odcieniu zółci.

23.02.2002
12:06
smile
[14]

VOSTOK [ Konsul ]

Bodziu ma pytanko>>>Mógłbym na swej stronce zamieścic twą recenzje Wiz8???

23.02.2002
12:19
smile
[15]

Katane [ Useful Idiot ]

Dział z potworami skończony! Za co teraz miałem się zabrać...

23.02.2002
12:43
smile
[16]

VOSTOK [ Konsul ]

Mma pytanie do Webmasterów(z góry przepraszam za Off-Topic) Sytuację przedstawiam na Screenie--->>>Chciałbym osiagnąc zamierzony Efekt, lub choćby bliski zamierzonemu :) Katane>>Gratulejszynz :)

23.02.2002
19:16
[17]

Katane [ Useful Idiot ]

Bodziu --> Ten Javascript jest całkiem podobny do Delphi :-))) Podczas robienia spisu potworów zauważyłem ciekawą... rzecz :-) Otóź ilość XP za potwora zależy tylko od jego HP!!! Jak dla mnie absurd! Taka Queen of the Dead da nam tylko 3000 XP, a Red Dragon 11000. Już wolałbym walczyć z 3 Dragonami niż z jedną Queen. Ból jest jak ją sieknę Incinirate za 500 pts. a ona będzie miała na sobie Pain Reflection. I jeszcze ten Dragon Breath...

23.02.2002
20:37
smile
[18]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

VOSTOK -->> Spox, proszę Cię bardzo :-)) Katane -->> Do Delphi??? Prędzej do C++, a napewno do Javy :-))))

23.02.2002
20:43
smile
[19]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

VOSTOK -> Popatrz na moją stronkę o lokacjach tam jest coś podobnego, lub link do Hints'ów tez na mojej stronce. Jakby nie patrzeć jest to wykorzystanie właściwości CSS i obsługi poprzez JavaScript :-))) A jak będziesz miała problemy to napisz do mnie z konkretną propozycją a spróbujemy coś na to zaradzić :-)))

23.02.2002
20:47
smile
[20]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

VOSTOK -->> Miało być miał. Sorki za Miała :(((

23.02.2002
20:47
smile
[21]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

VOSTOK -->> Miało być miał. Sorki za Miała :(((

23.02.2002
21:23
smile
[22]

VOSTOK [ Konsul ]

Bodziu >>>> Przejzałem dział Hints, ale za Chiny Ludowe nie łapę : (( Sprawdzę loakcje... Dokładnie coś takiego jak w lokacjach!!!! Spróbuję sam a jkby co dam ci znać droga Mejlową : ) Pozdrawiam

24.02.2002
13:13
smile
[23]

kiowas [ Legend ]

Pamieta ktos dokladnie kiedy trzeba zagrac na flecie w Murmurwoods, zeby pokazal sie Unicorn King?

24.02.2002
14:21
[24]

Mac [ Sentinel of VARN ]

kiowas --> chyba 24 czerwca rano.

24.02.2002
16:19
smile
[25]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Co trzeba zrobić w Strefie Wylęgu w M&M 7? Przeszedłem ją już parę razy, raz pozabijałem wszystko, raz nie pozabijałem nic, a Archibald dalej marudzi i nie zalicza mi tego zadania... Jest tam jakiś "haczyk"?

24.02.2002
17:06
smile
[26]

Katane [ Useful Idiot ]

Sliva --> Ze stronki: Wejście do Strefy znajduje się w zaraz obok wejścia do Czeluści. Spotkacie tam Żywiołaki Ognia, Gogi oraz bardzo silne i wytrzymałe Behemoty. Z tymi ostatnimi będzie spory problem. W skrócie: idźcie prosto, zeskoczcie na dól z mostu, zabijcie Behemoty. Dojdziecie do pokoju, w którym jedna (a nawet dwie ;-) ze scian są fałszywe. Dojdziecie do mini-labiryntu. Jest on dośc prosty, tu wcisnąć przycisk, tam otworzą się drzwi, itd. Dojdziecie w końcu do komnaty z przepaścią. Kolejny przycisk schowany jest sprytnie w baseniku z wodą :) Wysunie się most. Wciśnijcie kolejny przycisk, a następnie zeskoczcie w dół i skierujcie się na wschód. Na końcu korytarza znajduje się wyjście.

24.02.2002
18:08
smile
[27]

anonimowy [ Legend ]

Mi się wydaje że na flecie gra się po ty by wejść do olbrzymiego miecza w wymiarze między wymiarami a ni w murmuwoods. W owym mieczu znajdują się twórcy gry wyglądający na piratów. Coś takiego jak pod wodą w M&M7.

24.02.2002
19:50
smile
[28]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Thanks Katane! Na Twoją pomoc zawsze można liczyć :-) Po prostu nie znalazłem tej ukrytej ściany na dole :-(

24.02.2002
20:09
smile
[29]

Katane [ Useful Idiot ]

Sliva --> Dla fana Tool'a - wszystko ;-))))

24.02.2002
22:03
smile
[30]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

ARX FATALIS - demo juz wkrotce.......... "As you have already noticed, the Arx Fatalis Demo originally scheduled for a mid-february release, is not out yet. "We have the demo here already, but still have to solve some hardware compatibility problems. My guess is it will take another 1 or 2 weeks", says Fishtank PR Lady Ulla Wenderoth. Also, she indicated, the demo in its current state weighs in at around 180MB, but that may still change, so don't take this information for granted!"

24.02.2002
22:57
[31]

Adel [ Pretorianin ]

aaa kto mi powie gdzie jest to miejsce z questu na ninje ? bo nie chce mi się z kartką i długopisem rozszyfrowywać tego :) choć już wszystko mam :))) of koz chodzi o MM7 :)

24.02.2002
23:46
smile
[32]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Nie zna ktoś może jekiejś stronki o serii Eye of the Beholder??? Przydałby mi się opis czarów do tej gry, a podręcznika AD&D niestety nie posiadam:/ brzeszczot --> witam spowrotem:) Adel --> ja ci niestety nie pomogę. Pamięć już nie ta co kiedyś... ;-))

24.02.2002
23:48
smile
[33]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

A ja ponownie o M&M7... Przeszedłem Strefę Wylęgu, ale znów natknąłem się na problem. Nie mogę znaleźć jednej z części ołtarza, tej ze świątyni ciemności w Czeluści. Opukałem już wszystkie ściany i nie wiem gdzie to cholerstwo jest. Pomóżcie! Katane -> Ty jesteś w temacie więc znów najbardziej liczę na Ciebie :-)

24.02.2002
23:50
smile
[34]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Adel -> W Erathi na południu (prawy-dolny róg mapy). A tak na marginesie: który masz level? Ja właśnie nabiłem 52 :-)

25.02.2002
00:13
[35]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Zakladka na jednej z prywatnych stron maniaka RPG........ A jakie sa Wasze typy ? RPG music Anyone who has ever taken a look at the RPG Usenet newsgroups probably has seen a discussion on music for gaming. I have compiled a group of instrumentals and songs that goes with the first two adventures of the Sycros (or Irth, depending on the system) campaign. Ideally, I would put sound files for the entire adventure "soundtrack" here, but that would require getting licenses from all of the various record companies, and would also take up a huge amount of space. Instead, I've provided the "playlist." Sycrosian Adventures, Volumes 1 & 2 (fits on a 110 minute cassette tape). Side A: Main Theme (Gustav Holst- "Mars") Watergard (Aaron Copland- "Fanfare for the Common Man") Ducal Guards (Ludwig van Beethoven- "Turkish March") Paladian Knights (Richard Wagner- "Ride of the Valkyries") Rangers (Tingstad, Rumbel & Lanz- "Oaks") Priests of the Church (Gregorian Chorale- "Veni Creator") Wizards (Gustav Holst- "Uranus") Albion Intelligence (Enya- "Anywhere is") The Guardhouse Inn (Yes- "Mood for a Day") Departure (David Lanz- "Take the High Road") Dwarven Mines (Giuseppe Verdi- "Anvil Chorus") Captured Children (Gustav Holst- "Venus") Side B: Escape from the Mines (Buster Soundtrack- "The Robbery") Wind Vale, Elfish Town (Enya- "Lothlórien") Dwarven Celebration (Secret Garden- "The Rap") Zarakan's Theme (Carl Orff- Carmina Burana: "O Fortuna") Journey through the Lair (Ludwig van Beethoven- 9th sympony, 2nd movement) Lady in Distress (Batman Motion Picture Score- "Roof Fight") Battle for the Exit (Star Trek: The Motion Picture- "Klingon Battle") Zarakan's Plan Revealed (Mussorgsky- "A Night on Bald Mountain") Lord Harcnath's Death Announced (Yes- "Soon") Victory, Defeat, Frustration (Ludwig van Beethoven- 6th Symphony, "The Storm") To the Next Adventure… (Ippolitov-Ivanov- "Caucasian Sketches, Procession of the Sardar")

25.02.2002
00:22
[36]

Mac [ Sentinel of VARN ]

sliva --> nie jestem pewien, czy o to chodzi, ale w świątyni ciemności w głównej sali znajduje się ołtarz. Jeśli masz dobrą percepcję, to zauważysz, że na tylniej części tego ołtarza tuż przy podłodze znajduje się mały czerwony kwadracik. Po jego naciśnięciu ołtarz się przesuwa i pojawia się skarb:)

25.02.2002
00:27
[37]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Mac- poki co sprobuj tutaj -jesli chodzi o Eye of Beholder...........

25.02.2002
00:27
smile
[38]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> jeśłi chodzi o muzykę z Crpgów to uwielbiam: - motyw z menu w Icewind Dale - Prawie wszystkie utwory z BG2: ToB oraz utwór z menu BG2. - utwór z MM6 podczas tworzenia drużyny (to samo jest na arenie) oraz utwór z Free Haven i z Misty Islands - Diablo - tristram - Darkstone - wioska I jeszcze sporo innych, których w tej chwili nie pamiętam.

25.02.2002
00:28
[39]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Mac -> Dzięki wielkie! Już zaczynałem wątpić czy mi ktoś jeszcze dziś pomoże :-)

25.02.2002
00:30
[40]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> dzięki! Na pierwszy rzut oka spisu czarów tam nie ma, ale są za to inne rodzynki:)

25.02.2002
00:33
[41]

Mac [ Sentinel of VARN ]

sliva --> nie ma sprawy. Pamętam to, bo męczyłem się z tym przez 2 rzeczywiste miesiące (nikt u mnie w drużynie nie rozwinął jeszcze wtedy percepcji).

25.02.2002
00:39
[42]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Mac - ale mam cos jeszcze - to sa chyba listy czarow -ogolnie systemu AD&D i gier cRPG robionych wg tych zasad Ale jak mowie nie jestem pewien - musialbys sie rozejrzec..... : ) sam nie wiem....

25.02.2002
00:47
[43]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

a zreszta popatrzcie - niech powroci wspomnien czar........ : )

25.02.2002
00:56
[44]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

MAC ---- > moze to , hę ? "Offensive Spells Burning Hands, *Cause Light Wounds, Shocking Grasp, *Flame Blade, Vampiric Touch, *Cause Serious Wounds and *Cause Critical Wounds: These are hand to hand magical attacks. The spell caster must be in the front rank to attack with them. Because of the time it takes to cast these spells and the vulnerability of many spell casters, they are normally the offensive spells of last resort. ---------------- i tak dalej i tak dalej.......

25.02.2002
07:02
[45]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> dizęki, teraz mam wszystko czego tylko dusza zapragnie odnośnie EoB:)

25.02.2002
08:51
smile
[46]

Owen [ ]

Jan Jansen ---> I tak i nie :-))) Do tego aby wejść do miecza niezbędny jest flet. Natomiast to o czym pisze Kiowas to quest z obelisków z Królem jednorożców oraz time vault.

25.02.2002
09:01
[47]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Mac- wlasnie przed chwila sam sobie sciagnelem w pracy EoBa, kurcze jak to kiedys bylo mozna ciekawa i niezwykle grywalna / miodna gre zmiescic na 1,50 MB.....

25.02.2002
11:07
smile
[48]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

To All -->> Jak Wy możecie grać w te polskojęzyczne gry??? Kurdę wczoraj zacząłem grać w MM8PL i nijak nie mogę sie połapać, dla mnie topór to AXE, a terminy, miecz, sztylet, włócznia, jakoś tak nie po ludzku ;-))) Bardzo ciężko się przyzwyczaić do takich nowych nazw. Niestety jestem wychowany na anglojęzycznych gierkach :(( Przez te spolszczenie jakoś urok blednie gry, może dlatego ze grało się wcześniej w wersję angielską :(( Jak Wy to oceniacie ????

25.02.2002
11:14
[49]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Bodziu --> Ja też wolę wersje angielskie, ale nie mam takich problemów jak ty z wersjami spolszczonymi. Przynajmniej nie od strony tekstów, bo dialogi często pozostawiają wiele do życzenia.

25.02.2002
11:15
[50]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> żeby jeszcze w tych starych grach było coś takiego jak mapa, to byłbym wniebowzięty:)

25.02.2002
11:19
smile
[51]

Owen [ ]

Bodziu ---> Ja też wychowałem się na grach anglojęzycznych, co nie zmienia faktu, że dobre spolszczenia nie powodują u mnie dziwnych drgawek. Inna sprawa, to fakt, że nigdy jeszcze nie widziałem spolszczenia chociażby bez jednej wpadki :-\ ALe do mieczy, szteyletów i włóczni, tarcz i zbroi można sie przyzwyczaić :-))) Uwierz na słowo :-)

25.02.2002
12:15
smile
[52]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Owen -->> Przyzwyczaić to się człowiek do wszystkiego może, tylko napis Miecz jakoś tak dziwnie się na niego patrzy ;-)) Ale trzeba się reformować, w końcu coraz więcej gier w naszym ojczystym języku :-)) Nie wiem tylko czy to dobrze czy zle ???

25.02.2002
12:32
smile
[53]

Katane [ Useful Idiot ]

Bodziu --> IMHO źle. Na niczym się tak angielskiego nie nauczyłem jak na grach :-) Sliva --> Mac już Ci odpowiedział, jak widzę :-) Po prostu w godzinach 7-13 jestem w szkole, i nie mam dotępu do forum :-/ Ale jakby co, to służę :-)

25.02.2002
12:43
smile
[54]

Owen [ ]

Bodziu, Katane ---> No to stanę trochę w obronie lokalizacji. Wychodzę z założenia, że gra jest po to aby w nią grać. Nauka języka jest tylko elemntem pobocznym. Ja też bardzo dużo skorzystałem na wersjach anglojęzycznych, ale czasy się zmieniają. Na szczęście pozostaje sieć i można grę sobie ściągnąć (kupić) w wersji angielskiej czy też innojęzycznej. Uważam, że dzięi dobrym lokalizacjom zwiększa się dostępność gier i rośnie rynek. Może tego jeszcze nie widać tak dokładnie, ale to się IMO zmienia. A wracając do miecza - to jest to idealnie pasujące słowo do angielskiego sword i nie kłuje w oczy :-) jak niektóre neologizmy. Powodzenia Bodziu w reformie :-))

25.02.2002
13:27
smile
[55]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Mac - tak brak mapki - to jest jakis problem - ale pod tym pierwszym linkiem jaki Ci dalem mozesz sciagnac komlet mapek do EoB - ale oczywiscie jest to duze i dosc upierdliwe utrudnienie (choc niektorzy uwazaja czy uwazali ze rysowanie wlasnej mapki bardziej identyfikuje gracza z swaitem gry) Bodziu - ja tam ciesze sie ze gry lokalizuja , gdyz anglika znam tak sobie - nie wyobrazam sobie gry przeze mnie w orginalnego Tornmenta, natomiast zgadzam sie ze w dziedzinie lokalizacji jest jeszcze duzo do zrobienia choc jest wiadoma nam wszystkich firma ktora wyraznie przoduje w tej dziedzinie - oby taka postawa przeszla tez na innych dystrubutorow... Bodziu -a co do zbitki AXE - TOPOR no coz nie chce byc inaczej...taki jest nasz spiewny jezyk Pomysl jeszcze jak brzmi zbitka - "brzeszczot miecza..." - tak sobie, nie..... : )))

25.02.2002
14:41
[56]

Adel [ Pretorianin ]

sliva thx za info :) a na którym levelu moi są to ja nie pamiętam - ostatnie dni gram w disciples 2 :)

25.02.2002
14:49
smile
[57]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Panowie (a przede wszystkim do Ciebie Owen) nie podchodźcie do mnie jak do jakiegoś staruszka, nie popadajcie w skrajności. Po prostu zapytałem co na ten temat uważacie, chciałem usłyszeć Wasze refleksje dotyczące polskich lokalizacji i nic więcej. Za bardzo wzieliscie to do siebie, grałem przecież w takie lokalizacje jak BG i BG2, poza tym iż w weersjach angielskich lepiej były dobrane głosy postaci, to nic tym grom nie mozna było zarzucic, były naprawdę super spolszczone. Wspomnę tutaj jeszcze o super gierce Planescape Torment PL, była rewelacyjna, czy też Icewind Dale PL. A na koniec aby rozwiać Wasze pewne wątpliwości to mam MM8PL dwie wersje (MIrage i CDProjekt), tak też grałem w MM8pl dużo wcześniej. :-)))

25.02.2002
14:56
smile
[58]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Nie wspomniałem jeszcze o gierce, w którą właśnie pogrywam to Heroes 3 (w dodatki Armagedon Blade i Shadow of the Death), które są naprawdę super spolszczone i bez którego ciężko by się grało (choć myslę że dałbym rade - w końcu Daggerfalla przeszedłem całego ;-))).

25.02.2002
15:11
smile
[59]

Owen [ ]

Bodziu ---> Widzę, że poczułeś się urażony, a niepotrzebnie :-)) Zauważyć należy, mordki usmiechnięte przy każdym poście jaki zamieściłem. Podjąłem określoną dyskusję absolutnie nie w złej wierze, a zwyczjnie chcąc kulturalnie wymienić myśli i poglądy. Nie podchodzę do Ciebie jak do staruszka i nie prałem żadje z wypowiedzi do siebie. Podkreślam, traktowałm to jak dyskusję. Uważam, że masz rację co do głosu postaci. W wersjacj polskich brzmią często sztucznie (studyjnie) jakby dobywały się z bustego pudełka. I błąd. Nie tak to powinno brzmieć. Bodziu, nie bierz tego do siebie. To miała być dyskusja i na to liczyłem :-) Ps. Miecz brzmi całkiem fajnie :-))))

25.02.2002
15:17
smile
[60]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Owen -->> Spox, ale tak jakoś dziwnie się poczułem :-))) No i widzę że sie zgadzamy :)))

25.02.2002
15:38
smile
[61]

Owen [ ]

Bodziu ---> No to cieszę się, że kryzys został zazegnany :-)) Co do zgody jak najbardziej. Prawda jest taka, że rynek polskich lokalizacji dopiero raczkuje. Dajmy im trochę czasu :-))

25.02.2002
15:54
[62]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Bodziu --> Jak wspomniałeś o Heroes 3, to postanowiłem nieco uzupełnić swoją wypowiedź. Mianowicie tak samo jak ty nie potrafię się oswoić ze spolszczeniem, ale w jednym konkretnym gatunku gier - strategie. Nie rozumiem jak może ci się podobać spolszczenie H3 przez Im Group. Poczytaj sobie opisane przez Rysława buraki w spolszczeniach w wątku o HoMM:) (najbardziej dobijające jest tłumaczenie: Don't feed the Dragonflies - nie karmić muszek:)) Najpierw grałem w angielską wersję H3 i jak zobaczyłem spolszczoną to mi się niedobrze zrobiło (familiars - chowańce - tragicznie to brzmi).

25.02.2002
18:52
smile
[63]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

MAC - EoB udalo mi sie odpalic ta gierke na moim kompie w domu - i to na czystym XP PRO (smiga niesamowicie, co prawda bez dzwieku, ale b. ladnie wyglada nawet dzisiaj)

25.02.2002
19:02
[64]

Adel [ Pretorianin ]

Homm3 - RoE jest po prostu fatalnie spolszczone... tylu buraków to ja w życiu nie widziałem... Dragonflies - Oślizgi Smocze hmm ciekawe skąd im to się wzięło, poza tym pomylone kilka jednostek (np. są alpy -> wampiry, powinno być odwrotnie, złe oko -> beholder także powinno być na odwrót etc.) przykładów na to jest mnóstwo :)

25.02.2002
19:31
[65]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> muzyki nie masz? to żałuj, bo jest całkiem klimatyczna. I lepiej skasuj tego Xp'eka, zanim najdzie cię ochota na rzucenie monitorem o ścianę;-) Ja mam Win98 SE oraz niezawodnego Dosa, w którym muzyczka pięknie sobie leci:)

25.02.2002
21:13
smile
[66]

VOSTOK [ Konsul ]

To ja się do tej burzy lokalizacyjnej dołączę i powiem : NIE wyobrażam sobie gry w Tormenta zlokalizowanego>>>a to ze wzgladu na tragiczne podkłady wokalne.

25.02.2002
21:30
smile
[67]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

VOSTOK - nie zabieralem zdania dotychczas na temat Twojej stronki gdyz sledzilem Twoja wymiane zdan z MACiem - po uwzglednieniu jego uwag stronka na screenie wygladalo dobrze..... jesli mozesz przeslac mi ta wersje to moze powiem cos wiecej...... wogole to cieszy Twoja inicjatywa , za ktora trzymam kciuki......

26.02.2002
15:35
smile
[68]

VOSTOK [ Konsul ]

Właśnie ubiłem te cholerna Nessie, Ma>>Wspominałeś że ona coś nam zostawia>>Ja nic od niej nieotzrymałem:(. Czuję się oszukany :)

26.02.2002
16:33
[69]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Vostok --> Powiedziałem, że skarb znajduje się ZA Nessie.

26.02.2002
16:45
[70]

VOSTOK [ Konsul ]

Fakt za nia była kupka złomu. A ty wspominałeś że jakiś istrument..... Aha skarb był w skrzyni>>Tak??

26.02.2002
16:55
[71]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Vostok --> tak. Ja tam znalazłem instrument:/

26.02.2002
16:59
[72]

VOSTOK [ Konsul ]

Trudno, idę się wyzyc na wiosce Bajyinn :)

26.02.2002
17:45
smile
[73]

anonimowy [ Legend ]

Owen-->ale do questu z obeliskami nie potrzeba fletu wystarczy tam pójść o właściwej pożę ( środek lata czyli 24 Czerwca rano- czyli 9-11godzina) w odpowiednim miejscu i tam zabić króla jednorożców. on będzie miał przy sobie klucz do krypty. A flet jest tam niepotrzebny. A Kiowas pisze i o murmuwoods i o flecie.

26.02.2002
21:03
smile
[74]

Kane [ Beautiful St-Ranger ]

mam pytanko: jak/gdzie w Wizardry8 znaleźć klucz w rapax rift do otwarcia takiej energetycznej klatki ze Staffem w środku????

26.02.2002
21:31
smile
[75]

VOSTOK [ Konsul ]

Mac>>Kiedys mówiłem ci że przedmioty w Wiz8 są generowane losowo, ty twierdziłeś że jest inaczej>> Moze to cię przekona >> Na Forum Ironwork's pytałem gdzie można znależć LIGHT SWORDA. Oto odpowiedż "The pirate ghosts at the shipwreck in the Bayjin Shallows have been known to drop light swords as random treasure. You may need to make several tries at killing them before one shows up. Some people have spent hours on this, so be prepared. The chest in the Bayjin hut sometimes has a light sword or light shield. However, don't count on it. Most of the time, I end up with a Vaporizer. Your best bet is the spooks, since treasure is generated at time of monster death. The chest in Bayjin is fixed the moment you cross the boundary and Bayjin loads. "

26.02.2002
22:00
[76]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Vostok --> Widac pomyliłem się. Niemniej niektóre przedmioty są zawsze w konkretnych miejscach (np. Rouing Drums, albo hełm samuraja, o którym kiedyś wspominałem). Kane --> Klucz do tej klatki, to zdaje się taka niebieska laska, którą zdobywasz po zabiciu wyższej kapłanki. Ja też miałem ten problem, bo myślałem, że ta laska to zwykły przedmiot i cały czas miałem go w ekwipunku:/

26.02.2002
22:03
[77]

Kane [ Beautiful St-Ranger ]

Mac ---> thnx, nosze to i nawet uzywam magiem ale nie spodziewalem sie, ze ksztalt klucza tej rozdzki to podpowiedz...

27.02.2002
00:14
smile
[78]

VOSTOK [ Konsul ]

HAHAHHAAHHAH>>>MAM MAM MAM. Po trzech CHOLERNYCH GODZINACH CIĄGŁYCH WALK Z PIRATAMI ma *Light* *Sword'a*. Ha jestem bardzo szczęśliwy.

27.02.2002
08:29
smile
[79]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mac, Adel -->>Co do Heroes 3 to czepiacie się, zobaczcie jakie buraki miała MM7PL i MM8 PL spolszczone przez CDProjekt (Katane i sliva to nawet na forum przedstawiali) a nikt nawet nie robił z tego tak zwanej burzy w szklance wody ;-))) Nie ma idealnych spolszczeń, jak to Owen powiedział my Polacy w tym dopiero raczkujemy, dajmy im szansę i czas :-))) Aha zobaczymy jak CDProjekt spolszczy Heroes 4 ??? Z pewnością też będziecie narzekać, ale i także będziecie GRAĆ :-))) I to wielką przyjemnością :-)))

27.02.2002
08:34
[80]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Bodziu - w co teraz pocinasz,w jakiego cRPGa, czy w HOMM

27.02.2002
09:46
smile
[81]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Bodziu --> HoMM3 jest tak samo tragicznie spolszczone jak MM7 i 8 autorstwa Im Group. A napisałem o tym, bo prawie spadłem z krzesła jak napisałeś, że HoMM3 jest super spolszczone;-)) Ja osobiście nie mam żadnych obaw związanych ze spolszczeniem H4, bo nie będzie to poprawiana lokalizacja, tylko gra tłumaczona od nowa. Na pewno jakieś buraki się znajdą i na pewno będę grać z wielką przyjemnością:)

27.02.2002
10:16
[82]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Mac ----->>> Masz rację, ale każda nowa wersja pociąga za sobą niebezpieczeństwo nowych błędów. CDP niestety nie jest ostatnio od nich wolne. MM7 musiało uzyskać nowa wersje, ta gra została totalnie skopana przez Mirage (IM Group). Jednak wersja CDP też nie była idealna, nie chodzi o język ale o błędy programistów. Pytanie czy w przypadku MM8 "skórka stała wyprawki" nie kupiłem tej wersji, ale refleksje prezentowane na tym forum bynajmniej nie sprawiają abym nabrał na nią apetytu. Biorąc pod uwage, że Gorasul też niezbyt dobrze świadczy o starannosci CDP i do żadnej z tych gier nie ma oficjalnych zapowiedzi patchy, obawy przed nową wersją HoMM3 są w pełni uzasadnione, co z tego, że Rysław przebuduje warstwę językową, jest ona w wersji IM Group momentami śmieszna i nieporadna, ale gra chodzi dobrze. A jak będzie w nowej wersji? Przestrzegałem już w przypadku MM8 i wykrakałem.

27.02.2002
11:11
[83]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mr.Kalgan ---> MM7 i 8 ma te błędy, bo z tego co wiem nie odbyły się żadne beta-testy nowych lokalizacji. Tak samo będzie zapewne z HoMM3. Jednak w przypadku HoMM4 beta-testy raczej na pewno się odbędą, dlatego nie spodziewam się tam jakichś wielkich i licznych buraków.

27.02.2002
11:36
smile
[84]

Owen [ ]

Jan Jensen ---> O! ja myślałem, że trzeba tam na tym fleciku zagrać :-) Swoją drogą biegałem z tym fletem po lochach i w każdym z nich próbowałem grać i jak zgadujesz nic sie nie działo. He, he śmiesznie to musiało wyglądać :-))) Pozdroofka

27.02.2002
11:39
smile
[85]

Owen [ ]

Mac ---> Beta HoMMVI? Wiesz może coś na ten temat? Rysław ---> A może ty coś byś powiedział? Nie potrzebujecie betatesterów :-))))

27.02.2002
11:48
[86]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Owen - - > : )) - dobre z tym fletem.... Mac --- > mam takie osobiste wrazenie - a kto mnie wyprowadzi z bledu temu moge postawic piwko.... ze nowe lokalizacje spolszczonych juz gier traktowane sa troszke po macoszemu(czy doczekamy sie pacza do MM7 - smiem watpic -hehe to taka podpucha...), a i Gorasul, no coz..... - zerknijcie na watek jemu poswiecony - wpadka z odczytem 3 dysku, literowki, nie rozpoznawanie plci postaci - chodzi o formy gramatyczne...

27.02.2002
14:48
smile
[87]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mac -->> Musisz być troszeczkę obiektywny, bo Twój subiektywizm pozostawia bardzo wiele do życzenia. Moowisz że mało co nie spadłeś z krzesła, hmm... Dla mnie ta gra była bardzo dobrze spolszczona jak na ówczesne czasy (z tym super to może przesadziłem). Natomiast bardzo bym prosił abyś powiedział mi jaką to Ty uważasz za grę super spolszczoną ??? A jeśli chodzi o H4 to abyś się nie zdziwił, MM8 miała powtórne wyjście z w lokalizację i co? Nawet Rysław moowił iż wiele tekstów jest poprawione, a i tak nie ominęło się bez kolejnych ale już innych błędów. Tak też podchodziłbym do wszystkich lokalizacji z pewnym dystansem, a co do superspolszczenia, hmmm... to dla jednych to będzie rewelacja a dla drugich upadek z krzesła. Badźmy obiektywni, ale nie popadajmy w skrajności. I jeszcze jedno, kiedyś na forach próbowałem też bronić pewnych osiągnięć i nigdy nie obeszło się bez krytyki, bardzo dużo mamy krytyków dzisiaj, dlaczego nigdy nie cieszymy się z tego co mamy, przecież zawsze może być gorzej. Dla Ciebie gra MM6 jest super the best of, ale uwierz mi dla innych może to być zupełna klapa. Reasumując sorki za trochę ironii, ale wieczne krytyki są już naprawdę męczące, czy my Polacy umiemy tylko wiecznie narzekać, co z entuzjazmem, może faktycznie odszedł do lamusa i nie chcemy po niego więcej sięgać ??? :((( (((Tylko mi się nie obrażaj !!!))))) :-)))))

27.02.2002
14:58
smile
[88]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Przepraszam tych których mógłbym urazić powyższym postem, ale nikt nie docenia wysiłku, wkładu pracy w zlokalizowanie gry. Przecież to jest naprawdę cholernie trudne zadanie. Nie moowiąc o tym że mamy niższe ceny gier. Czy ktoś pamięta jak gry kosztowały powyżej 160zł, a nawet 200zł i to nie spolszczone. A teraz mamy hity w wersji polskiej za 50-99zł. I nikt tego nawet nie zauważa :((((

27.02.2002
15:04
smile
[89]

Owen [ ]

Bodziu ---> My już tą kwestię między sobą wyjaśnialiśmy kilka postów temu :-))) Jakiś nośny ten temat :-)

27.02.2002
15:23
smile
[90]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Owen -->> Ach tam nośny temat, emocje raczej !! I na dodatek płyta głowna mi w kompie padła !!! Teraz nawet win95 nie mogę zainstalować :(( Wogole zadnych windowsów, nie mowiąc o Linuxie :(( I jak grać ?????? A wszystko przez Mac'a ;-))))

27.02.2002
15:28
smile
[91]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

brzeszczot -->> Z powyższego postu [27.02] 15:23 iż pogrywam Real Life of Trouble :-))) Jak zwykle pełen optymizmu !!!

27.02.2002
15:29
smile
[92]

Owen [ ]

Bodziu ---> Ja tam chyba nic bym nie miał przeciwko temu aby padła mi płyta. Może byłby to bodziec do jakiegoś znaczengo upgradu mojej archaicznej maszyny :-))))

27.02.2002
15:33
smile
[93]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Owen ->> I tu Cie popieram, ale ja mam całkiem nową płytę ASUSa A7M266 która swego czasu kosztowała mnie 550zł bo z drugiej ręki, a teraz co, brak gwarancji ciągnie mnie pod wodę. He he ale dam sobie radę kupię nową ;-))) I'm just kidding. W końcu można płyty naprawiać :)))

27.02.2002
15:36
[94]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Bodziu - aaaaaaaaaaaaaa............gralem w ta gre - niezla platformowka, a przeciwnik nie zna litosci......

27.02.2002
15:44
[95]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

brzeszczot -->> No właśnie to ta, ale ona chyba jest typyu cRPG ;-))) A jej dokładniejsza nazwa to: RLoT Q&A !!! Rozszyfruj już sobie to sam :-)))

27.02.2002
16:33
smile
[96]

Katane [ Useful Idiot ]

Cholera, ale mnie denerwuje ten DHTML. Co nie zrobię, to "Błąd skryptu". Jak tak dalej pójdzie, to dam sobie spokój i zacznę ściągać własne skrypty :-/ A przecież chcę pisać własne :-/

27.02.2002
20:06
[97]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Bodziu --> Nie da się ukryć, że każde spolszczenie ma jakieś bugi, ale w jednym przypadku są to razące błędy (HoMM2,3 MM7,8), a w innym już nie tak bardzo rażące (Baldur's gate, Planescape Torment). Za super spolszczenie uważam Planescape Torment. Do tej pory nie zauważyłem ani jednego błędu i pewnie znalazłbym jakieś, ale dopiero przy dokładniejszym "przeskanowaniu" tegoż produktu. I tu tkwi właśnie różnica między super spolszczniem, a kiepskim spolszczeniem. W tym dobrym błędy zauważasz tylko, gdy ich szukasz, zaś w tym kiepskim lecą ci one prosto w twarz bez szansy uniku;-)) A wieczne krytyki wynikają z tego, że wszyscy dobrze wiemy, że MM6 jest cudowne, a HoMM3 wspaniałe, itp. , itd. więc po co o tym pisać? P.S. Ja się tak łatwo nie obrażam, co najwyżej się zbulwersuję;-))

27.02.2002
20:14
[98]

Katane [ Useful Idiot ]

No macie, ale gafę walnąłem. I dopiero teraz zauważyłem. Oczywiście: Zacznę ściągać CUDZE skrypty.

27.02.2002
20:14
[99]

Katane [ Useful Idiot ]

No macie, ale gafę walnąłem. I dopiero teraz zauważyłem. Oczywiście: Zacznę ściągać CUDZE skrypty.

27.02.2002
20:15
smile
[100]

Katane [ Useful Idiot ]

Boooooże, zaraz idę spać, nic mi dzisiaj nie wychodzi :-(((

27.02.2002
20:22
smile
[101]

Katane [ Useful Idiot ]

Nowy wątek:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.