GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: Prośba o pomoc przy poradniku - słownik ang-pol CMHQ.

12.09.2004
15:06
[1]

szwejos [ Konsul ]

Forum CM: Prośba o pomoc przy poradniku - słownik ang-pol CMHQ.

Mam prośbę o pomoc przy pisaniu poradnika. Jeżeli komuś by się chciało niech napisze słownik pojęć używanych na CMHQ. Chodzi o rozdział poradnika przyszłego zawierający wyrażenia typu :
coy - kompania
conscript - poborowy
green - rekrut
rain -deszcz
BVP - duża flaga zwycięstwa ( duży punkt do zdobycia, o wartości taktycznej ? strategicznej ? )
57L/73 działo kalibru 57 mm o 73 krotnej długości lufy ( działo długolufowe o przeznaczeniu ppanc)
medium tree - średnie drzewka

itd...

Chodzi o w miarę kompleksowe i dokładne wytłumaczenie dla ludzi zupełnie zielonych w tematyce wojennej wszystkich pojęć używanych na CMHQ i pomoc dla graczy posiadających jedną wersje tylko językową.
Tak by każdy szybko wiedział o czym mówi druga strona np. przy umawianiu się na warunki gry.
Ktoś kto podjął by się tej roboty powinien posiadać dwie wersje językowe gry.

Ja sam mogę to zrobić, ale pisanie poradnika to bardzo czasochłonne zajęcie i ostatnio miałem nawet dłuższą przerwę.
Aktualnie poradnik zajmuje jakieś 16 stron worda i jest to jakieś 60% tego co ma być docelowo.

12.09.2004
15:13
[2]

forsetii [ Konsul ]

chętnie bym ci pomógł ale jeszcze jestem zielony w cm:)

12.09.2004
15:15
[3]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

To jest z mojego poradnika do CM, który daleh jest pisany przezemnie:


Rozkazy piechoty:
Halt---Zatrzymać się.
Run---Biegnij.
Move---Idź.
Contact---Idź aż do napotkania oporu/osztrzału.
Advance---Naprzód, poruszajcie się uważnie naprzód
Assault---Nacieraj na cel.
Sneak---Skradaj się.
Withdraw---Wycofać się.
Rotate---Obróc się.
Hide---Ukryj się.
Pause---Dodaje 15 sekund opóżnienia w wykonaniu rozkazu.
Target---Namierz cel.
Target Next---Namierz następny cel.
Cover Arc---Łuk w którym wolno sztrzelac twoim żołnierzom, npla poza nim nie będzie atakowany.
Split Squad---Podziel Druzynę.
Line of Sight---Linia wzroku.

Rozkazy Pojazdów/Czołgów:
Halt---Zatrzymać się.
Fast---Poruszaj się szybko.
Move—Porzuszaj się normalnym tempem.
Reverse---Wsteczny.
Contact---Poruszaj się aż napotkasz npla.
Hunt---Poruszaj się aż napotkasz wrogi pojazd, walcz z nim, po zniszczeniu jedź dalej.
Seek Hull Down---Poszukuj trasy gdzie wystaje tylko wieża.górna część kadłuba pojazdu.
Rotate---Obróc się.
Cover Arc--- Łuk w którym wolno sztrzelac twojemu pojazdowi, npla poza nim nie będzie atakowany.
Cover Armor---Twój pojazd będzie atakował tylko pojazdy npla w tym łuku.
Pause---Dodaje 15 sekund opóżnienia w wykonaniu rozkazu.
Button up/Un-button---Zamknij właz, otwórz właz.

12.09.2004
15:16
[4]

gro_oby [ Generaďż˝ ]

hmm czemu ja w cmku mam 10sekund przerwy jak dam pause?:]

12.09.2004
15:18
[5]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

tyle tego mam:

Z przemyśleń Filipa von Izabelina
Achtung Combined Arms!!


Czyli zbiór prawd i madrości (głupot też) Cm-owych, które zebrałem przez 2 lata walki multiplaerowej w tą piekną grę.

Autor: Oberst Fallschrimjager Filip von Izabelin, Żelażny Krzyż 2 i 1 klasy, Krzyż Rycerski z Liśćmi Dębowymi, Mieczami i Diamentami, Niemiecki Krzyż w Złocie, prywatny Maybach od Fuhera i kilka innych bajerów.

Spis Treści:
Wprowadzenie.
1. Ogólny zarys kupowania jednostek do Combined Arms.
2. Wykorzystanie terenu
3. Ogólne wskazówki taktyczne
4. Piechota
5. Czołgi
6. Support
7. Artyleria
8. Lotnictwo
9. Zawanowane metody wprowadzania przeciwnika w błąd.
10. Objasnienia przydatnych i popularnych Skrótów, Rozkazów i Pojęć w grze oraz poradniku.






Wprowadzenie:

Najpierw chciałbym podziękowac wszystkim graczom CMHQPL, których poprzednie praca, AAR-y (After Action Reports—opisy bitew) oraz walki zemną dały mi podstawy by naskrobac coś tu o taktyce do gry CMBB i CMAK (pierwszą część omine w poradniku, bo tam trzeba stosowac calkowicie inne metody działania i nie mam zamiaru się teraz gubić pomiędzy grami i stworzyć moloch którego nikt nie przeczyta a tym bardziej zrozumie).
W tym poradniku zajmę się taktyką do bitew na ustawieniu Combined Arms (Siły Mieszane), gdyż właśnie to ustawienie jest najczesciej używane przez graczy. Jest to poradnik do gry skierownany głównie do poczatkujacych graczy, ale chce zaznaczyć, że samo przeczytanie go nie da zadnych efektów, bo CM to jest gra gdzie niestety trzeba tez myśleć oraz cały czas się uczyć i nie będzie efektu od „kufajmana do Wittmana” w jeden dzień. Tu tylko dowiesz się kilku podstawowych rzeczy i kilka przydatnych manewrów oraz inforamcji, które ci pomogą przetrwać pierwsze bitwy bez jakichś spektakularnych klęsk (mam taką nadziejeJ.) OK zacyznamy od kupowania jednostek do Combined Arms.





Rozdział Nr 1: Ogólny zarys kupowania jednostek do Combined Arms.

Ok wchodzimy do naszej ziemianki sztabowej rozglądamy się po niej i widzimy plazmowy wyświetlacz 28 cali i zaczynamy zabawę.
W Oknie kupowania jednostek w grze mamy taki piękny widok:


!!!TUTAJ JEST ZDJĘCIE!!!!

Zaczynamy od góry, pierwsza zakładka ARMY to oczywiscie wybór strony, ale w QB multiplayer nie będziemy musieli nic tam dotykać. Dalej na prawo NATION jest kraj którego jednsotki będziemy kupować. Tu zazwyczaj mozemy wybrać jeden lub dwa narodowosci zaleznie od roku i miesiącu wojny w którym gramy. Następnie wybieramy rodzaj Dywizji. Tu już zazwyczaj mamy duzy wybór jednostek takich jak Piechota Liniowa (Infantry), siły zmechanizowane (Mechanized), po górską piechote (Mountain), Kawalerię, Jednostki SS, Fallschrimjager, Gwardia Czerwona itd...
Kolejna zakładka to poziom wyszkolenia jednostek które mamy zamiar kupić, a ostatnie trzy (Fittnes, headcount oraz Location) nas nie interesuja bo są dostepne tylko w edytorze.
Po wybraniu sobie narodowości oraz rodzaju dywizji idziemy kupowac naszych dzielnych wojaków na tym wirtualnym targu. Ilość punktów które mozemy „wydać” na nasze siły jest pokazana przy prawej krawędzi pod napisem Total. Pierwsza liczba to ilość wydanych już punktów, druga to ile mamy do wydania.
Teraz co znacza te zakładki:
1. Infantry (Piechota) to pałacyk królowej pola bitwy, piechoty. Tutaj mozemy zakupić sobie plutony, kompanie i bataliony piechoty, osobno lub np z wsparciem batalionowym. Podstawowo jednostka to pluton, dzielący się na 2 do 6 squadów i dowódcę plutonu. Następnie kilka plutonów tworzy kompanię, a kilka komapnii batalion. Zaleta kupowania większych jednostek jest to, że poszczególne squady, wsparcie itd, dostajecie taniej. Główną wadą jest to, ze przy okazji sztab wciska wam róźne „cuda”, które niekoniecznie będą wam pasować, np kompania Volksgrenadierów będzie miał 6 sharpshooterów do „pakietu”.
2. Support (Wsparcie). Tu siedza wszelakiego rodzaju jednsotki wsparcia takie jak, mozdzierze, działa, karabiny masyznowe, miotacze płomieni, rusznice ppanc i co się komu zamarzy w fabrykach rhienmetal-borsig.
3. Vehicle (pojazdy). Tutaj mają parking wszystkie urzadzenia kołowo/gąsienicowe, których jeszcze nie mozemy klasyfikowac jako czołg. Miłośnicy „O jeden most za daleko” tu znajdą swoje ulubione jeepy z pólcalowym Browningiem, a hardcore-owcy Halftracki z miotaczami płomieni, ckm-ami, działami itp. Tez tu będa wszelakie samochody zwiadowcze, kubelwageny, cięzarówki oraz tankietki.
4. Armor(Pojazdy Opancerzone, czyli mówiąc po ludzku czołgi.)Wreście to co tygryski lubią najbardziejJ, czyli nasz prywatny skłąd złomu o szumnej nazwie Armor. Miejsce postoju urządziły sobie tu bryczki takie jak Stuart (lekki czołg rozpoznaczy), po kochane przez wsyzstkich za celność na 3km t-34, aż do jezdzących stoczni złomowych takich jak King Tiger czy IS-3 oraz wszelakie działa samobieżne, stugi, mardery, hummele czy ISU-152.
5. Artillery/Air (Artyleria / Lotnictwo) W tej zakładce będą wszscy faceci z lornetkami, radiem/telefonem oraz wariaci w jasnych szalikach i brykach po 2000 koni bez dopalania. Obserwatorzy Artyleryjscy (Spotterzy) to nasza prywatna metoda robienia piekła na ziemi z wsparciem dział „za mapy”. Jedynne ślady ich obecności to spotter, oraz leje w ziemi po osztrzale. Na dole listy, znajdują się samoloty które mozemy zamówić z pobliskiego lotniska (jesli pogoda jest dobra).
6. Fortifications (Fortyfikacje). No i ostani już dział, fortyfikacje to jest to na co czekają sadyści zakładajacy pola minowe, budujacy żelbetonowe mastaby z mg42 i wszelakie inne pułapki oraz bunkry. Tu znajdziemy takie bajery jak drut koczasty, miny przeciw piechotne, przeciw pancerne, bunkry, okopy, blokady drogowe i TRP (Target Reference Point (punkt wsztrzelania).


Teraz jeszcze widzimy napis Spent. W tej linii oficer sztabowy pokaże nam ile wydalismy na dany rodzaj wojsk. W Allowed pokazuje nam ile wolno nam wydać na dany rodzaj wojsk.
Z trudnych do zrozumienia rzeczy zostało nam jeszcze dział Avaiable, Chosen i Rarity.
W pierwszym mamy liste jednostek do kupienia, w drugim te ktore juz kupilismy, a rarity wymaga nowego zdania. Rarity to jest procent (%) dodany do podstawowej ceny jednostki z powodu „rzadkości” występowania tego sprzętu na froncie. Dlatego KingTiger ktory kosztuje nominalnie 300pkt, z powodu rarity jest za 650pkt. Daje to nam bardziej sprawiedliwą grę i troche bardziej rzeczywistą.




12.09.2004
15:20
[6]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

Teraz zaczne gadac głupoty o tym co zgruba kupić do gry. Nie podam wam zestawu „Platinum Edition” bo nie ma takiego, ktory wam zawsze zapewni wygraną (no moze oprócz batalionu King Tigerów.). Jednsotki kupujemy zależenie od terenu który wybraliśmy oraz naszej taktyki. Jako że większosć bitew jest rozgrywana na ustawieniach modest hills, moderate trees, village (średnie lasy, średnie wzgórza, wioska) to dla tych ustawień będe omawiał co i jak.
Najpierw zastanawiamy się jak chcemy zagrać. Do kupowania zabieramy się z nastawieniem: „Zrobie tak i tak”. Więc jeśli chcemy szybkiego rajdu pod flagi, kupujemy dużo pojazdów jak Half-tracki i robimy rajd z piechotą która wyrzucamy pod flagą. Ale skupmy się na podstawach. Mamy standartowy teren i powiedzmy 1500pkt do wydania w ME. Jest październik 44 roku, przed nami jest rozlokowana odpowiednia nam siła rosjan z takim samym zadaniem jak my. Najlepiej według mnie zacząć od kupowania piechoty. Musimy wybrać piechotę do różnych zadań, więc najlepiej nie jednego rodzaju. Więc do walki wpierwszej linni pomiędzy drzewami bierzemy jednsotki piechoty o duzej sile ognia na bliski dystans, czyli wyposażnonych w dużą ilość SMG (Sub-machine gun (pistolet masyznowy)). Ich podstawową wadą jest mała ilość amunicji oraz kiepski FPP (Fire-power points (punkty siły ognia)) na dystans poz 50-60m. Za to w walce ponizej 50m wymiatają wszystko. A żeby ich wspierać z daleka, czy użyac do walki po zuzyciu ammunicji u Smg squadów, nalezy tez kupić zwyklą piechotę rifle, o niskim FPP na 40m, ale dobrym na 100-200, duzej ilości amunicji, oraz jeszcze są tani. (Ja np cenię sobie jednsotki Fallschrimjager za ich uniwersalnosc, znośną liczbę amunicji oraz duzy FPP na każdą odległosć. Ich wadą jest choleryczna cena). Jesli gramy stacjonarnie i pozwalamy npla zajać flagi, to przyda się kupienie w support duzej ilość dział, mozdzierzy i ckmów, które będą przygniatać sily przeciwnka przed i w czasie szturmu. Działa i mozdzierze będą mogły jeszcze sztrzelać nabojami dymnymi które będą osłaniac twoje siły. Teraz jedna uwaga która w moim przekonaniu jest bardzo ważna!!. NIE WARTO kupować sprzetu o wysokim rarity. Zgadza się, te z wysokim rarity to zazwyczaj fajne zabawki, które są wstanie zabić stado is-ów 3, czy super AA 37mm z 80% rarity wymiata większość pojazdów o lżejszym pancerzu. Ale jak stracisz taką super drogą zabawke, to jest płacz. Dlatego lepiej jest mieć 4 20mmAA niz jedno 37mm. Moze nie przebijesz tylnego pancerza t-34 przy pomocy 20mmAA, ale jak jedno stracisz to taki nie boli. A zresztą lekkie AA w dużej ilosci powoduje straszne skutki dla gąsienic i dział wśród pojazdów wroga. Nieraz widziałem King Tiger’a rozbitego przez 25mmAA ruskich, dlatego ze zmasowany osztrzał urywał mu gąsienice, niszczył celowniki działa i wyniku tego małego Armagedonu, załoga opuszczała pojazd. A jak łatwo sobie obliczyć 25mmAA kosztuje około 20pkt (zaleznie od rarity), a King Tiger średnio po 450pkt.
//Ok koniec przerywnika o rusznicach na tygryski//
Za to jesli gramy dynamicznie, natychmiast zajmując flagi i tam oczekując końca modlac się by mineło 30 tur zanim facet przemieli całą wieś, to kupujemy kilka lekkich dział, takich jak 75mm IG (Infantry Gun( Działo Piechoty), kilka lekkich pelotek, ktore będą kryć nasze zmechanizowane siły jadące pod flagę. Najlepiej kupić pluton piechoty zmechanizowanej, bo Half-Tracki (od teraz HT)) dostaniesz taniej. Do tego jakiś lekki AC (Armored Car (Samochód opancerzony)) który swoją pukawką będzie krył transport piechoty. (albo niszcyzł analogicznych transport u npla). Naszą pancerną pięść wybieramy też zależnie od taktyki. Jeśli wybjeżdzamy czołgami do przodu, przydaje sie czołg o niezłym pancerzu (odpornym na lekkie działka) szybkiej wiezyce i porzadnym dziale (75mmL/46 wystarczy całkowicie). U niemców takim czołgiem jest nieuzywany przez większosć graczy PzIV (jeden z lepszych czołgów w CM, dużo ammunicji i tani), u rosjan t-34, a reszty aliantów sherman. Taki pzIV wspieramy łowcą czołgów, o niskiej sylwetce, dobrym dziale i dobrym pancerzu. Tu do wyboru mamy tanie StugiIII, o niezłym pancerzu (ale nie odpornym na 85mm z t-34/85), dobrym działem (75mmL/46) oraz średnią ilością amunicji. Rosyjskim odpowiednikiem jest su-85. Na czołgi stnowczo lepszy jest Hetzer, o super nachylonym pancerzu 60mm grubosci, a używany na hull down (wystaje tylko góra pojazdu za konturu terenu) prawie niezniszczalny przez większość dzial u ruskich (oprócz 122mm z Is-2 i inych heavy-weightów). Ma za to mało amunicji i wolno przeładowywuje. Moim zdaniem nie warto inwestowac w Tigery i Pantery (choć czasami to robie;), bo można nasz jedynny czołg glupio stracić i mamy klops. Nie patrzymy tutaj, czy był to najlpeszy cozłg wojny czy nie, tylko z punktu widzenia lepiej stracić jedno PzIV i mieć drugie, niż mieć fajczącą sie Panterę.
Niezmienia to faktu, że dobrze użyta Pantera jest wstanie sama bitwe wygrać, ale czasami się zabagni, przyleci samolot, czy będzie weak-point penetration i co zrobisz??
Ostatni dział który nas interesuje w ME to Artyleria/Lotnictwo. Artyleria jest królem bitwy i użyta dobrze, jest wstanie załamac każdą obronnę i kazdy atak. W ME nie warto kupowac artylerii o kalibrze większym niż 150mm-120mm z powodu strasznie długiego czasu wzywania jej. (a u Rosjan w ogóle w ME nie wychodzić poza 82mm i 76mm.).
Do szybkiego przygniecenia siły przeciwnika i spowodowania paniki najlepiej nadają sie spotterzy mozdzierzy 81mm (U Niemców 81mm, USA to samo, Ruscy 82mm, Angole 3 Calowe (76,2mm)). Do spowodowania duzych strat u wrogich jdnsotek, nalezy kupić artylerię 105mm lub mozdzierze 120mm (Niemcy 105mm/120mm, USA /105mm/nie ma odpowiednika, Ruskim w ME nie warto duzego, bo za długo czekasz, Angole 25pdr/4.2 calowe). Małe kalibry mają najmiejszy czas anmierzania, rzedu 1-2 minut, większe po 2-4, a największe (150mm-350mm) od 4 do 20 minut.
Lotnictwo: Tu mamy naszego jokera, który moze spowodowac klęskę przeciwnika, lub twojąJ. Kupione przez nas samoloty, przylatują kiedy chcą w czasie bitwy, atakują co chcą (jak się pomylą, to atakują tez twoje siły), lub moga w ogóle nie przylecieć. Panuje też taka zasada, że twój samolot zostanie zesztrzelony pierwszym nabojem pelotki przeciwnika, a jego samolot będzie latał 10 tur, śmiejac się z twojej baterii pplot. Więc lotnictwo to inwestycja dla tych co lubią ryzyko. Często właśnie jeden samolot przewaza szalę bitwy na jedną lub druga stronę. Tu wam już więcej nie doradze, musicie wybrac sami czy chcecie ponieść to ryzyko.
Leicmy do następnego rozdziału...



Rozdział nr 2: Wykorzystanie Terenu

Nasz 28 calowy przyjaciel (cicho tam zboczeńcy) z miłym bzyknięciem oznajmia nam że właśnie zmienił rozdzieloczość i jestesmy na polu bitwy. Uznaje, że nie muszę wam tłumaczyć jak uzywać interfejsu, bo jest on raczej intiucyjny. Przydaje się wiedzieć, że kilknięcie prawym przyciskiem myszki na jednsotke, pokazuje tabelke rozkazów (ten sam efekt uzyskamy naciskając spację, mając wybraną jednostkę wcześniej).



I na razie tutaj koniec:))
jeszcze skróty + 1 którego zapomniałem dodac w 1 poscie




Rodział nr 10: Objasnienia przydatnych i popularnych Skrótów, Kombinacji Klawiszy, Rozkazów i Pojęć w grze oraz poradniku.

Skróty:
CM---Combat Mission.
CMBO---Combat Mission: Beyond Overlord (1 część Combat Mission).
CMBB---Combat Mission: Barbarossa to Berlin (2 część CM).
CMAK---Combat Mission: Afrika Korps (3 część CM).
MP---Mulitplayer---Gra wieloosobowa.
ME—Meeting Engagement—Bój spotkaniowy (najpopularnijszy rodzaj bitwy MP).
QB---Quick Battle---Szybka Bitwa.
AAR---After Action Report---Raport po bitwie.
Npla---Nieprzyjaciel.
LOS---Line of Sight---Linia wzroku.
IG---Infantry Gun---działo piechoty.
PaK---Panzerabhwerkanonne---działo przeciwpancerne.
Ppanc---działo przeciwpancerne.
FlaK---działa przeciwlotnicze.
Pplot---działa przeciwlotnicze.
AA---działa przeciwlotnicze.
TH---TankHunter---łowca czołgów.
HT---Halftrack---transporer pół gąsienicowy.
AC---Armored Car---Samochód opancerozny.
Jabo(s)---lotnik sztrumowy.
KT/JP/JT---odpowiednio: King Tiger/JagdPanther/JagdTiger.
Potwory---super cięzkie czołgi rodzaju KT, JG, StrumTiger, IS-3, Churchill, Sherman Jumbo.
AT Mines---miny przeciwpancerne.
Daisy Chain AT mines---miny ppanc kładzione na powierzchni.
AP Mines---Miny przeciwpiechotne.
Schrek/Faust---okreslenia niemieckich broni przeciwpancernych Panzershreck i Panzerfaust.


Rozkazy piechoty:
Halt---Zatrzymać się.
Run---Biegnij.
Move---Idź.
Contact---Idź aż do napotkania oporu/osztrzału.
Advance---Naprzód, poruszajcie się uważnie naprzód
Assault---Nacieraj na cel.
Sneak---Skradaj się.
Withdraw---Wycofać się.
Rotate---Obróc się.
Hide---Ukryj się.
Pause---Dodaje 15 sekund opóżnienia w wykonaniu rozkazu.
Target---Namierz cel.
Target Next---Namierz następny cel.
Cover Arc---Łuk w którym wolno sztrzelac twoim żołnierzom, npla poza nim nie będzie atakowany.
Split Squad---Podziel Druzynę.
Line of Sight---Linia wzroku.

Rozkazy Pojazdów/Czołgów:
Halt---Zatrzymać się.
Fast---Poruszaj się szybko.
Move—Porzuszaj się normalnym tempem.
Reverse---Wsteczny.
Contact---Poruszaj się aż napotkasz npla.
Hunt---Poruszaj się aż napotkasz wrogi pojazd, walcz z nim, po zniszczeniu jedź dalej.
Seek Hull Down---Poszukuj trasy gdzie wystaje tylko wieża.górna część kadłuba pojazdu.
Rotate---Obróc się.
Cover Arc--- Łuk w którym wolno sztrzelac twojemu pojazdowi, npla poza nim nie będzie atakowany.
Cover Armor---Twój pojazd będzie atakował tylko pojazdy npla w tym łuku.
Pause---Dodaje 15 sekund opóżnienia w wykonaniu rozkazu.
Button up/Un-button---Zamknij właz, otwórz właz.

12.09.2004
15:21
smile
[7]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

Nie jest to najgorsza praca, ale wymaga jeszcze duzo dopracywowania:)

12.09.2004
15:28
smile
[8]

szwejos [ Konsul ]


Dzięki za szybki odzew, wychodze teraz z domku, będe późnym wieczorm i coś więcej skrobne.

12.09.2004
15:32
[9]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

Szwejos-->Może powinismy połączyć nasze poradniki?
Bo ja głównie skupiam się na taktyce, ty na sprzęcie, więc połączenie mogło by byc uniwersalne:)

12.09.2004
15:35
[10]

szwejos [ Konsul ]


Będe wieczorem to odpowiem. Taktyki po prostu jeszcze nie zdążyłem napisać.

12.09.2004
15:54
[11]

jiser [ generał-major Zajcef ]

grooby ~~>
w BO opóźnienie otrzymania rozkazów było niezależne od ilości waypoint-ów, a pauza dodawała 15 s
w BB/AK większa ilość rozkazów to większe opóźnienie, a pauza dodaje 10 s
jedno z drugim jest związane jako metoda proporcjonowania działań jednostek w czasie tury

12.09.2004
22:59
[12]

szwejos [ Konsul ]

von Izabelin-->Myśle że lepiej bedzie jak napiszemy te poradniki oddzielnie. Nawet jeżeli taktyka będzie opisana w inny sposób to tylko uświadomi początkującym, że nie ma gotowych recept. Trzeba główkować nad każdą mapką bardzo ciężko.
Jak będą dwa + poradnik sprzętowy Pejotla to będzie to sytuacja korzystna dla środowiska.
Co do pytań o ksywe to kiedyś ją zdradze, ale to nieprędka decyzja. A już na pewno nastąpi to nie wcześniej niż po ukończeniu poradnika.

Co do słownik to sobie go pożycze od Ciebie ale będe go znacznie rozbudowywał.
Chodzi mi o te wszystkie słówka typu: rain , open ground.... itd

12.09.2004
23:35
[13]

gro_oby [ Generaďż˝ ]

jiser no wlasnie hehe:] ja mam cmaka i u mnie bylo 10s:]

13.09.2004
00:06
smile
[14]

merkav [ Aguś ]

57L/73 działo kalibru 57 mm o 73 krotnej długości lufy -> 57L/73 - działo kalibru 57mm o lufie długości 73 kalibrów

Tak chyba bedzie lepiej brzmialo :)

13.09.2004
00:22
smile
[15]

szwejos [ Konsul ]


Dzięki merkaw, właśnie wiedziałem że ten opis sknociłem, ale nie bardzo wiedziałem jak to sformułować.

Takie uwagi jak ta Twoja są bardzo cenne , proszę o więcej.

13.09.2004
00:31
[16]

jiser [ generał-major Zajcef ]

szwejos ~~>

Cover Armor---Twój pojazd będzie atakował tylko pojazdy npla w tym łuku.

'cover armor', o czym się boleśnie kiedyś przekonałem, NIE REAGUJE na pojazdy z zakładki 'vehicles', tylko na 'armor' .. ale to łatwo zweryfikować, zaraz zrobię test

warto dodać to, o czym wspomniałem w związku z długością pauzy

OT: kamuflujesz się ? :>

13.09.2004
01:04
smile
[17]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Poprawka:
BB, użyte jedno sowieckie działo piechoty, jedno sowieckie działo p-panc, oba z rozkazem 'cover armor' ..
oba nie reagują na niemieckiego SPW 251/1 (transporter piechoty) dopóki ich nie zaatakuje, choć jeździ minutę w obrębie stożka rozkazu .. oba reagują na niemieckiego SPW 251/9 (Stummela 7,5) gdy tylko wjedzie w stożek rozkazu .. no i oczywiście oba reagują na PzKpfW III L

w AK miałem podobną w tym względzie sytuację, że przed nosem mojego punktu p-panc przejechała cała kolumna niemieckich Panzergrenadierów na transporterach i żaden nie strzelił, dopóki jeden z transporterów nie wjechał do ich okopu :/

modyfikuję tezę: 'cover armor' nie reaguje na pojazdy pomocnicze (oznaczone przy zakupach w zakładce 'vehicles' kolorem błękitnym)

13.09.2004
01:14
[18]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Sprawdzone na innych pojazdach pomocniczych: 'cover armor' na nie nie działa.
Zabawna sytuacja powstała kiedy (przy teście było włączone 'extreme fog of war') działo zaczeło się namierzać na cel rozpoznany jako 'armored car', a przestało kiedy rozpoznało go jako 'PSW 223'. Nie oddało strzału.

Więcej nie spamuję w wątku ;]

13.09.2004
10:10
smile
[19]

BamSey [ Generaďż˝ ]

Szwejos-----> Uderz do mnie na maila coś zaradzimy na te słówka:)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.