GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Locomotion - następca Tycoon Transport!!!

09.09.2004
19:07
[1]

Abdank [ Legionista ]

Locomotion - następca Tycoon Transport!!!

Na kontynuację tej rewelacyjnej gry tak długo czekaliśmy!
Właśnie gram w demo i pragnę się podzielić pierwszymi wrażeniami.
1) Pomysł stary, nowa grafika, interface czytelny i jasny (trochę prostszy niż w pierwowzorze).
2) Nowość - można budować tramwaje!
3) Gra czerpie pomysły z RollerCoaster Tycoona – np. sposób budowania dróg i torów. Jest to dość problematyczne – o ile w RollerCoasterze ten pomysł się sprawdzał przy precyzyjnym budowaniu atrakcji, o tyle tu czujemy na plecach oddech komputerowej konkurencji, która dużo sprawniej buduje drogi czy kładzie tory, a chyba nie o zawody w klikaniu myszą tu chodzi… aczkolwiek na starcie mamy pieniędzy na 2-4 skromne trasy więc szybkość klikania nie powinna zbytnio rzutować na wynik rozgrywki.

Oczywiście to wszystko tyczy się wersji demo – w wersji finalnej może być trochę inaczej.

09.09.2004
19:51
[2]

Bartold [ Chor��y ]

Jakie wymagania, żeby poprawnie chodziło?

09.09.2004
22:21
[3]

marioking [ Junior ]

Nastepca to za duzo powiedziane, nowosci prawie zadnych a kilka rzeczy w stosunku do TTD to nawet ubylo. Wiec to bardziej remake i to raczej nieudany. Grafika zmienila sie chyba nawet na gorsze, moze i ladnie wyglada ale napewno o wiele mniej czytelna. Brakuje takiej opcji co jest w transport giant wylaczajaca drzewka ktore cholernie przeszkadzaja przy budowie w zalesionych terenach.
w stosunko do TTd brak, a przynajmniej niezauwazylem tego po 2-dniowym kontakcie z gra:
-dzialan reklamowych w miastach, w tym wykupu wylacznosci na transport(mozna bez tego przezyc)
- subsydiow ( tez mozna przerzyc, chociarz to byly czasem ciekawe wyzwania)
- brak mozliwosci wykupu konkurencyjnej filmy( i tu nie da sie powiedziec ze mozna to przezyc, co to za gra ekonomiczna, kpina).

a co do wymagan:
MINIMUM SYSTEM REQUIREMENTS
Operating System: Windows® 98/Me/2000/XP
Processor: 500 MHz Intel® Pentium III or equivalent
Memory: 128 MB RAM
Hard Disk Space: 550 MB Free

10.09.2004
07:03
[4]

Mały Miś [ Konsul ]


mnie najbardziej niepodoba się w tej grze brak train depotów oraz zwrotnice między torami w linii dwutorowej troche gorzej się buduje bo musi być kratka przerwy między torami, a to troche utrudnia planowanie trasy
pozatym gierka spoko, a do nowego sposobu budowania linii można się przyzwyczaić

10.09.2004
08:33
[5]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Czy ja wiem? Train depoty można jeszcze jakoś przeżyć, walkę z konkurencją za pośrednictwem opłaconych działań u burmistrza już nie, chociaż nie możemy być pewni, że taka funkcja na pewno nie istnieje (może pojawiają się w późniejszej fazie gry, w końcu to tylko demo). Mnie najbardziej denerwuje niemożność budowy tunelu gdzie się chce. Z moich obserwacji wynika, że tunele można kłaść tylko na ground level, ale za to dochodzi możliwość budowy dowolnej trasy pod ziemią a nie tylko w linii prostej.

Nie mogę sobie też poradzić z autobusami, które tak w Transport Tycoon kręcą się bez celu a czasem nawet zatrzymują na nie swoich przystankach. Opcja Express jest taka sobie, wolałbym szczegółowe ustawianie gdzie chcę aby autobus się zatrzymał a gdzie nie.

Jak na razie uważam, że Locomotion jest grą zdecydowanie lepszą niż Transport Tycoon, chociaż na ostateczne osądy trzeba będzie poczekać do opublikowania pełnej wersji gry.

10.09.2004
10:21
[6]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Jeszcze jedna kwestia: marioking, schowaj sobie te chore wizje. Wszystko wskazuje na to, że kilka rzeczy ubyło - to fakt - ale nowości jest całkiem sporo.

10.09.2004
10:43
[7]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Pewnie coś głupio przeoczyłem, ale istnieje w ogóle możliwość usunięcia raz postawionego przystanku autobusowego??

10.09.2004
11:15
[8]

marioking [ Junior ]

U.V. Impaler to jest forum do wyrazania opini i to w konkretnym temacie i jesli sie z czyms nie zgadzasz to moze bys sie wypowiedzial z czym konkretnie a nie walniesz cos bez sensu i nie wiadomo o co ci chodzi. Pomijajac ze twoje wypowiedz jest zupelnie nie na temat tego watku wiec laskawie spadaj jesli nie masz nic konkretnego do powiedzenia.

10.09.2004
11:34
[9]

marioking [ Junior ]

U.V. Impaler i nie wiem gdzie ty widzisz te nowosci, ktore zrownowaza usuniecie z gry wszystkich elementow zwiazanych z walka z konkurencja. Jedyna wieksza nowosc to tramwaje a reszta to kosmetyka, doszedl jeden nowy towar porawiono troche istniejace drzewka polaczen, huta wkoncu potrzebuje wegla i rudy by dzialaac a nie tylko rudy. I reszta to komsetyka, napewno zadna z tych zmian nie rekompensuje tego co zostalo wyciete, a z tego co przewertowalem instrukcje od gry nie ma co liczyc na jakies pozniejsze pojawienia sie tych elementow zwiazanych z walka konkurencja. Wiec jesli ktos ma jakies chore wizje to tylko ty.

10.09.2004
12:29
[10]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Jeżeli dla Ciebie istotną nowością są tylko tramwaje, a pomijasz "kosmetykę" związaną z:

1) Pełną dowolnością w budowaniu stacji kolejowych, nieważne czy na gruncie, na moście czy pod ziemią.
2) Możliwością tworzenia mostów z zakrętami, tworzenia rozjazdów na mostach.
3) Możliwością budowania mostów nad budynkami, dzięki czemu można eksperymentować w dużych miastach, np. tworząc stację kolejową nad budynkami.
4) Tworzeniem podziemnych tras kolejowych, nie tylko prostych ale z zakrętami.
5) Umieszczaniem przystanków autobusowych i tramwajowych na drogach.
6) Zwiększaniem produkcji fabryk nie według ustalonych z góry norm i wydarzeń losowych ale wskutek zwiększania ilości przewożonych surowców.
7) Zwiększoną inteligencją komputerowego przeciwnika, potrafiącego np. ominąć wytworzony przez Ciebie zator na drodze.
8) Tworzeniem mostów na olbrzymich wysokościach.

...to ja Ci współczuję. O metodach walki z konkurencją wypowiem się jak dostanę w swoje ręce pełną wersję gry.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-09-10 12:30:08]

10.09.2004
20:10
[11]

marioking [ Junior ]

drobnica, sporo tego ale drobnica bez ktorej mozna przezyc, a pelna wersja niczym w opcjach sie nie rozni jak pisalem wczesniej. Czyli w pelnej wersji tez nie uswiadczysz dzialan reklamowych w miastach i nie ma tez mozliwosci wykupu udzialow konkurencji i zadnej innej formy walki z konkurencja nie odnotowalem. Naweet nie trzeba do gry siegac wystarczy przejrzec manulaa ktory ma opisane wszlkei mozliwosci gry i niestety o walce z konkurencja tam tez nic nie ma. To co wymieniles to pewne plusy ale niestety nie niweluja braku tak istotnego elementu. Jest sie ogolnie skazanym ta paletajce sie wszystkie firmy i poza dosyc czasochlonnym recznym rzucaniem klod pod nog nic innego nie mozna zrobic.

10.09.2004
23:36
[12]

Chupacabra [ Senator ]

widze, ze cos dla mnie ,trzeba bedzie dorwac to :). Kiedy to w polsce wychodzi? kto wydaje i po ile?

11.09.2004
10:37
smile
[13]

lowell [ Konsul ]

Wczoraj gralem do poznej nocy. Dla mnie bomba ;) Gra faktycznie ma pare brakow i niedlugo na pewno pojawia sie patche ale spedza sie przy niej czas bardzo przyjemnie. A to najwazniejsze. Polecam.

11.09.2004
11:45
[14]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Marioking. Skoro masz pełną wersję gry z instrukcją to mam pytanie: da się jakoś przypisać konkretny towar do wagonu? Np. istnieje ten sam wagon na stal, papier i drewno. Po przywiezieniu drewna do zakładu od razu ładowany jest na niego papier a to akurat mi nie leży i nie chcę żeby pociąg go zabierał.

11.09.2004
12:05
smile
[15]

Prezes_Krzychu [ PREZES ]

gra wyglada jak jakas beta ;/ srednio dopracowana ... transport tycoon bardziej mi sie podobal ...

mogli bardziej to dopracowac klasycznego transporta w odnowonej szcie graficznej zrobic ...

w sumie 6/10 ... dla Locomotion

a 9/10 dla Tycoon Transport

11.09.2004
14:45
[16]

marioking [ Junior ]

Szczerze to nie gralem za duzo, po tym rozczarowaniu z konkurencja zaczalem znowu grac w TTD. Ale popatrzylem i niestety takiej opcji nie widzie. A nie rozwiazuje sprawy wybranie opcji unload w rozkladzie dla tej stacji? Coprawda sa unloady dla kazdego towaru ale jak sprawdzilem mozna wybrac wszystkie mozliwe opcje a pociag rozladuje to co ma i odjedzie. Niestety nie mialem czasu na przeprowadzenie symulacji z twoim problemem gdy na stacji jest towar ktory moze zabrac ten wagon.

11.09.2004
19:36
smile
[17]

samotny widelec [ Chor��y ]

Locomotion? Stare to jak świat. I głupie na dodatek. Grałem na Amidze, dawno temu.

12.09.2004
09:57
[18]

Mały Miś [ Konsul ]


powiem wam,ze im dłużej w to gram tym mnie mi się ta gra podoba, już lepiej by zrobili poprawiając tylko grafike w starym TTDX z patchem wprowadzającym presygnały, a reszte powinni zostawić bez zmian

15.09.2004
10:14
[19]

Abdank [ Legionista ]

A jak budować tunele???
Gram już w pełną wersję i nijak nie mogę załapać jak się buduje tunele - staję przed górą (zbocze łagodne lub pionowa ściana) i nic!
Czy ktoś wie jak to zrobić?

W sumie gra robi wrażenie dość (niestety!) nudnej monotonii.

15.09.2004
10:17
[20]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Przeczytaj instrukcje (tip: shift key)

15.09.2004
11:15
[21]

Mały Miś [ Konsul ]


Abdank --> aby wybudować tunel misisz mieć pionową ściane na conajmniej 15m, podchodzisz do niej torami i dalej sam komp zaproponuje ci budowe tunelu

15.09.2004
12:02
[22]

Diplo [ Generaďż˝ ]

Troche pogralem.. gra ogolnie fajna (lepsza na pewno niz Transport Giant) ale jednak czuje sie pewien niedosyt... Najbardziej irytuje mnie system budowania torow.. moim zdaniem to bez sens ze za niewielkie pieniadze mozna zbudowac wszystkie tory w powietrzu... tak samo tunele, cena nie wiele wieksza niz tory na powierzchni.. w TTD zeby zbudowac tunel, czy tez most trzeba bylo sie niezle wykosztowac... tu niestety tego nie ma, co bardzo ulatwia rozgrywke :/.

Najbardziej jak zwykle w tego typu grach podoba mi sie projektowanie stacji, do ktorej podjezdza kupa pociagow :)

15.09.2004
12:03
[23]

Diplo [ Generaďż˝ ]

i jeszcze jeden screen :)

17.09.2004
17:03
smile
[24]

Bri [ Konsul ]

swiezo po demku Rome:Total War trafilem na locomotion - a wlasciwie ona na mnie :) mam radoche ze hej
wpadła mi w łapki pełna wersja (no chyba...) i już zagryzam się w kolejne scenariusze (dobrze że uporządkowane wg poziomów trudności) najbardziej czekam na pojazdy z lat 90 i pozniejsze bo jak sie zaczyna w 1950 i takie stare trupki sie wleka ... :D
poza tym grafika ma w sobie wszystko to co mi sie podobało w starym ttd ale nie ogranicza rozdzielczosci no i oczywiscie jest ciut poprawiona (no minelo te 10 lat) ale zeby w wymaganiach pisac directX9b (?gdzie tu jakieś efekty 3d ?? kpina :P) i tyle ramu....
muzyczki takie nie wyrazne ale ragtime'y sie mi podobaja
dziwi mnie natomiast czemu nie ma naprawiania pojazdów w zajezdniach (czy to samochodowych czy kolejowych ....) stanie mi tu taki i dymi i nie kwapi sie zjechac (no bo gdzie)
no i

a to przypisywanie jest ciekawe - kupuje sie flatbed wagon (czy jakos tak) i pociag automatycznie podjezdzajac na stacje laduje np. stali ile moze, ale jak jest jej mniej od pojemnosci to trzeba przypisac mu zeby poczekal i zaladowal akurat stal do pelna (nawet jak na dworcu pojawi sie co innego pasujacego na ten wagon... ja wpadlem dopiero po 20 minutach bo mi sie nie chciala ladowac ruda zelaza a mialem ustawione by zabieral wegiel :P

w sumie po 2 dniach nie mozna powiedziec nic wiecej (nie da sie recznie tworzyc map - jest jedynie generator terenu wiec nie zrobisz polski jak w ttd) ale za to scenariusz sie robi kilkoma ruchami i to jest kapitalne.
powiedzialbym ze 7/10 i wracam pojezdzic moim tirem (18 wheels of steel: pedal to the metal)

pozdrawiam
A (previously know as Briareos)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.