GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Co oznaczają i jakie mają znaczenie "trilinear......

08.09.2004
21:22
smile
[1]

Shalashaska [ REVOLVER OCELOT ]

Co oznaczają i jakie mają znaczenie "trilinear......

Co oznaczają i jakie mają znaczenie "trilinear,anisotropic,bilinear"?Do czego służą?Spotykam to zawsze w grach.

08.09.2004
21:25
[2]

mcl007 [ Galaxy Ranger ]

jest to rodzaj filtrowania wplywajacy na wspolczynnik jakosc/szybkosc gdy jak sie maja one do tego stosunku nie wiem do konca ale sa powiazane ze soba

08.09.2004
21:28
[3]

Conroy [ Dwie Szopy ]

Z góry mówię, że się nie znam, ale to chyba wpływa na jakość tekstur. Trilinlear oznacza oczywiście lepsze tekstury niż bilinear. Co to anisotropic nie wiem do czego to służy. Jedno jest pewnie - dzięki tym opcjom Far Cry wygląda jak wygląda :).

08.09.2004
21:30
smile
[4]

superzabijaka [ Konsul ]


tia, rodzaj filtrowania textur. W kolejności od najszybszych :bilinera, trilinear, aniso. Wpisz w google to będziesz mial milion definicji, ale nie o definicję chodzi ale o to co to faktycznie daje:) najprościej rzecz ujmując filtrowanie od bilinearnego w góre powoduje iż textura się nie rozpixlowuje, tj nie ma kwadratów (pixeli) a uśrednona wartość daje efekt rozmycia, przezco całośc jest spójna i milsza dla oka.:)

...to było coś za cZasów pierwszych Voodo, dzisiaj to już standard w każdej karcie 3d.

08.09.2004
21:30
[5]

holyfire [ Konsul ]

Trilinear jak sama nazwa wskazuje filtruje obraz potrójnie wyrównując krawędzie obiektów
Bilinear jak wyżyej tylko proces ogranicza się do jednego filtru
Antitrosopic zapobiega to powstawaniu tzw. schodków lecz odnosi się to kosztem wydajności.Jest to najbardziej zżerający moc filtr

08.09.2004
21:37
[6]

wolkov [ |Drummer| ]

holyfire -> powstawaniu schodkow zapobiega nie anisotropic lecz antialiasing, taka mala poprawka:).
Anisotropic to technika polegajaca na filtrowaniu textur "w oddali". Im wieksze ustawimy filtrowanie (x2, x4, x8 itp.), tym mniej rozmyte beda texturki na dalszym planie.

08.09.2004
21:47
[7]

holyfire [ Konsul ]

dzięki za korekte :]

08.09.2004
22:17
smile
[8]

oksza [ Senator ]


08.09.2004
22:21
[9]

stanson_ [ sta-N-son ]

ja osobiscie miedzy trilinear a bilinear nie widze jakiesc wiekszej roznicy (ZAROWNO W JAKOSCI JAK I W WYDAJNOSCI), za to anisotropic to juz co innego -ale trzeba miec mocny sprzet do tej opcji (szczegolnie w nowszych gierach)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.