ronn [ moralizator ]
Kilka malo znanych, ale ciekawych filmow
Espinazo Del Diablo (kręgosłup diabła) [2001]
Hiszpania
Dramat wojenny/thriller
Akcja toczy sie w... Hiszpanii w latach 30 w sierocincu na odludziu. Fajny klimat i swietne zdjecia!
Obecná skola (Szkoła podstawowa) [1991]
Czechosłowacja
Dramat/komedia
Bardzo przyjemny film. Opowiada o pewnym malym, powojennym miasteczku u naszych poludniowych sasiadow, a w szczegolnosci o dzieciach chodzacych do szkoly podstawowej
Wożonko (wożonko) [2003][film amatorski]
Polska
Komedia/Komedia Dresiarska
Lekka i naprawde smieszna komedia krecona w polskich realiach. Grupka dresow porywa dziecko i.... Wszystko krecone w Gdansku i okolicach.
Amores Perros (Miłość to suka) [2000]
Meksyk
Dramat/Thriller
Poprzedni film tworcy '21 gramm'. Wszystko dzieje sie w Mexico city. Opowiesc o losach trojga ludzi. Ciekawe, niebanalne, sklaniajace do refleksji... polecam :)
Chien andalou, Un (Pies andaluzyjski) [1929]
Francja
Fantasy/Surreallistyczny
Trwa tylko kilkanascie minut. Autorem scenariusza jest Salvador Dali. Warto, chociazby dla sceny rozciecia oka zyletka..brrr...
Abre Los Ojos (Otwórz oczy) [1997]
Francja , Hiszpania , Włochy
Dramat/Thriller/Romans
Mezczyzna oskarzony o morderstwo, ktorego nie pamieta opowiada swojemu lekarzowi dziwna historie. Pozniej okazuje sie, ze wszystko staje na glowie..
Y Tu Mamá También (I Twoją matkę też) [2001]
Meksyk , USA
Dramat/Komedia/Romans
Opowiada o losach dwoch mlodych chlopakow, ktorzy wyjezdzaja z nowo poznana, piekna, starsza od nich kobieta na wakacje...
To tyle. Jak cos mi sie przypomni, to dopisze. Czekam na wasze propozycje, a jesli ogladaliscie ktorys z tych filmow to mile widziane sa komentarze :)
Nie piszcie jednak o znanych filmach, bo chodzi mi tu tylko i wylacznie o nieznane szerokiej publicznosci dziela.
Paszczak [ Oaza Spokoju ]
Mało znanych ? Człowieku !
Tóż to kino najwyższych lotów.
Mówię o :
Amores Perros
Abre Los Ojos
Y Tu Mamá También
Dzięki za listę, rozejrzę się za pozostałymi tytułami :)
Skype [ Konsul ]
część z tych filmów to wcale nie mało znane, ale o niektórych nie słyszałem, więc wielkie dzięki. Będzie trzeba obejrzeć
a.i.n... [ Kenya believe it? ]
Polecam Amores Perros w zestawie z I Twoją matkę też.
Może nie jedno po drugim, ale dzień po dniu do obejrzenia.
ttomcioo [ Poszukiwacz Przygód ]
Z filmów, które wymieniłeś, znam Amores Perros, Psa andaluzyjskiego, I Twoją matkę też, a widziałem Otwórz oczy. I zgadzam się, że jest na pewno warty uwagi. To pierwowzór hollywoodzkiego Vanilla Sky z Tomem Cruise'm, Cameron Diaz i Penelope Cruz. W hiszpańskim oryginale także grała Cruz. Film naprawdę dobry, ale właściwie nie można o nim nic opowiadać, bo im mniej się o nim wie, tym lepsza zabawa przy oglądaniu. W każdym razie warto.
Ja dorzucę od siebie dwa filmy, które należą do mojego prywatnego grona kilku tych naj najlepszych filmów, a nie są może znane powszechnie.
Twelve Monkeys (12 małp) 1995
USA
S-f
I tu lepiej wiedzieć jak najmniej. Rzecz dzieje się w przyszłości po katastrofie biologicznej, jaka dotknęła niemal cały glob. Grają Bruce Willis, Brad Pitt i Madeleine Stowe.
In The Name Of The Father (W imię ojca) 1993
USA - W. Brytania
Dramat/Dramat sądowy
Wielka rola Daniela Day-Lewisa. Film o chłopaku skazanym, mimo swej niewinności, na dożywocie za udział w zamachach bombowych w Belfaście. Skazany zostaje także jego ojciec..
ronn [ moralizator ]
Mi sie wydaje, ze dla 90% spoleczenstwa, to one sa malo znane :)
azarothen [ macio ]
Slyszalem o 4 z dotychczas wymienionych, widzialem 2 ;) (12 malp lecialo nawet na Polsacie i to chyba dosc znany film :)
eJay [ Gladiator ]
Polecam nowy film Almodovara "Bad Education" .Swietne aktorstwo...
ttomcioo [ Poszukiwacz Przygód ]
azarothen --> To, że coś było w telewizji nie oznacza, że jest filmem znanym. Gdzieś przecież trzeba te mniej znane oglądać. :)
John Michael Kane [ Centurion ]
Max 2002
Kanada / Niemcy / Węgry / Wlk. Bryt.
Dramat
Historia Maxa Rothmana (John Cusack) i mało wówczas znanego malarza - Adolfa Hitlera.
_____________
Twoją matkę też, 12 małp nie zaliczyłbym do mało znanych. A jeżeli tak to jeszcze dodam:
Impostor 2002
USA
S-F, Thriller
Nieźle opowiedziana historia pewnego inżyniera Spencera Olhama (Gary Sinise), świetne dekoracje (przypomniał mi się "Flashback"). Fabuły nie będę zdradzał.
_____________
44 Minutes 2003
USA
Kryminał na faktach (właściwie to fabularna relacja).
Pełny tytuł brzmi - 44 Minutes: The North Hollywood Shoot-Out. Jest to relacja z napadu na bank, która odbyła się w tej eksluzywnej dzielinicy Los Angeles. Prawda, bywa dziwniejsza niż fikcja.
_____________
Dead Man 1995
USA / Niemcy / Japonia
Trudno określić :-)
Znawcy na pewno znają, no ale to nie temat dla nich ewidentnie. Bardzo fajny film, dziwny zarazem, świetna po prostu muzyka i gra aktorska. Niecodzienna reżyseria by Jim Jarmusch.
Skype [ Konsul ]
To ja polecam film - Absolwent (The Graduate). Może nie należy on do nieznanych, ale warto go zobaczyć dla świetnej roli Dustina Hoffmana. Na tym filmie uczą się gry aktorskiej w szkołach flmowych.
POlecam też dokument Kieślowskiego "Gadające głowy" - Film zbudowany na zasadzie przeciwieństw, opozycji - polecam gorąco, to tylko 35 min.
John Michael Kane [ Centurion ]
errata:
@44mins
Pełny tytuł brzmi - 44 Minutes: The North Hollywood Shoot-Out. Jest to relacja z napadu na bank, który odbył się w tej eksluzywnej dzielinicy Los Angeles. Prawda, bywa dziwniejsza niż fikcja.
yazz_aka_maish [ Legend ]
John Michael Kane według mnie Impostor to straszny gniot, no ale o gustach się nie dyskutuje.
Od siebie polecam Equilibrium (ale to raczej już każdy zna) oraz Dark City (fajny klimat)
Tlaocetl [ Dowódca Aliantów-Gazala ]
nie trawię estetyki Almodovara...
polecam polski film z 2002: "Jak to się robi z dziewczynami" - świetna komedia, a jednocześnie film refleksyjny, o tym jak się rozwiewają młodzieńcze marzenia, z genialnym i zaskakującym zakończeniem (nie happy end ;)
John Michael Kane [ Centurion ]
yazz - mnie się Impostor podobał, ze względu na ten klimat. Może mam zbyt duży sentyment do Flashbacka (taka stara gra jakby ktoś nie "kumał").
A Equilibrium no to jeden z moich ulubionych filmów. Też polecam, ale on raczej jest znany...
John Michael Kane [ Centurion ]
Oo - Tlaocetl wymienił "Jak to..." -- dla mnie ten film to chłam z kolei.
Jedyny śmieszny tekst był o lalce Vadera, imho. Reszta - do zapomnienia (najlepiej wolałbym nie widzieć np. rozebranej Holtzówny czy jak jej tam.. Lubiczówny)...
Skype [ Konsul ]
polecam jeszcze Magnolię z Tomem Cruisem i Julianne Moore. Historia o zbiegach okoliczności, o szansach, spotkaniach.
no i jeszcze Zagubiona autostrada Davida Lyncha - klimatyczny, zagmatwany film, jak to u Lyncha
FreemaN [ ]
dla potrzeb tego watku zajrzalem do notatnika w DC++ z dluga lista filmow do sciagniecia i wybralem te mniej znane:
Festen
Animal Factory
Following
Fucking amal
Delicatessen
Flawless
Happiness
Sydney (Hard Eight)
Edtv
Bowfinger
Better Luck Tomorrow
info do wszystkich na imdb
Ostatnio przezywam fascynacje tworczoscia P. W. Andersona (wspomniana Magnolia) i filmami P. S. Hoffmana :)
John Michael Kane [ Centurion ]
Bowfinger'em raczej głowy bym sobie nie zawracał.
Animal Factory mam w planach obejrzeć. A co do filmów z Phillipem Hoffmanem to widziałem ostatnio "Along Came Polly" - gdzie świetnie zagrał postać drugoplanową (obrzydliwy gag na imprezie :>).
ronn [ moralizator ]
Szczegolnie polecam Wożonko. Amatorski film a naprawde bardzo ciekawy! (mozna go znalezc na eMule, DC++ i torrencie)
ronn [ moralizator ]
Up, porzadkowy.
Sizalus [ Generaďż˝ ]
Ogladalem wozonko i rzeczywiscie smieszny film to jest i w dodatku kpi z dresow co jest jego wielkim plusem.
Najlepsza scena dla mnie do dialog zakochanych na laweczce :)
Mastyl [ Legend ]
Jest juz co prawda "I twoja mtake tez" ale nie dodajcie przypadkiem do listy nowego filmu Almodovara "Mala educacion" ( zle wychowanie ) bo to gniot.
pisz [ nihilista ]
Słyszałem, że "The Usual Suspects" jest bardzo dobry i chyba mało znany....
Mastyl [ Legend ]
A smieszne chopciaz to "Wożonko" jest? Widze na screenie scenke jak dresiarz czyta ksiazke "Jak myslec sprawniej?" To mi troche jedzie harcerskim poczuciem hunoru... :/
yazz_aka_maish [ Legend ]
Mastyl no cóż, zależy jakie kto ma poczucie humoru. Według mnie Wożonko jest średnie, choć obejrzeć można. Już bardziej podobała mi się inna polska niezależna produkcja - Bułgarski Pościkk - ale to już komedia zryta na maxa :]
ronn [ moralizator ]
Mastyl --> Wedlug mnie film jest bardzo fajny. Co prawda zdazaja sie momenty przewidywalne i srednie, ale jako calosc prezentuje sie nader dobrze.
ronn [ moralizator ]
Bułgarski Poscikk, to dzielo 'ZF Skurcz' znanego m.in z teledyskow Kazika. Film mam na dysku, i zamierzam w najblizszej przyszlosci obejrzec. Tez slyszalem wiele pochlebnych opinii.
Brewer [ Chor��y ]
z wymiuenionych przez ronna filmow nie widzialem jedynie "Amores Perros " [21 gram wg mnie przyzwoite, nic ponadtto]; z produkcji, ktore obejrzalem nie spodobalo mi sie jedynie rodzime "wozonko" - rozbawily mnie jedynie wiersze czeslawa wapno i zaluje ze reszta tej skadinad komedii nie jest na takim poziomie ;)
ostatnio mnie takza napadla mania ogladania filmow niemalze hurtowo, wiec kilka moge polecic [nie wiem tylko czy nieznanych ;)]
1. Las Vegas Parano - film doskonaly, swietna rezyseria [T. Gilliam - jeden z pythonow] i gra aktorska [Del Toro i Deep], niepowtazalny klimat;
2. Grey Zone - bardzo ciekawy film opowiadajacy o obozie oswiecimskim
3. Ziemia niczyja - czarna komedia; groteskowo ujety problem wojny w Bosni; film doskonaly
4. 101 Reykajvik - film obyczajowo, ale usmiechnac sie takze prz ogladaniu mozna kilkakrotnie; ogolnie dobre kkino europejskie
5. Under Suspicion - ciekawa historia opowiedziana w filmie, ktorego akcja toczy sie przez jeden wieczor
6. About Schmidt - genialny [raz jeszcze] Jack Nicholson
Brewer [ Chor��y ]
John Michael Kane -> co do "Truposza" - film swietny, tak jak wiekszosc obrazow Jarmuscha
[z filmow tego rezysera cenie jednak najbardziej "Noc na ziemi" i "Ghost Doga"]
przypomnial mi sie jeszcze jeden ciekawy film, ktorego z pewnosci widzowie poslkich kin zobaczyc nie mogli; chodzi mi o obraz "donnie darko" - naprawde godny polecenia
tak poza tym to naprawde tv polskie publiczne sie stara - ostatnio puscili po raz drugi "Medee" i "Epiedemie" a jutro [poniedzialek] okolo 23 bedzie pokaza kolejne wybitne dzielo LvT "Tanczac w ciemnosciach" [choc dla mnie to akurat najslabszy jego film, co nie zmienia faktu, ze znakomity ;)]
JihaaD [ Loża Szyderców ]
"Wozonko" widzialem.Nawet niezle.
Dorzuclbym jeszcze "Ze zycie ma sens".Ciezko jest wyczaic, co jest tam naprawde, a co jest zagrane...
eJay [ Gladiator ]
Polecam amatorska polska produkcje pt. "Ze zycie ma sens". Film o cpunach ale z DRASTYCZNYMI scenami i prawdziwymi (wbijanie strzykawek w zyly, palenie skretow itd.). Jak obejrzycie to wybijecie sobie narkotyki z głowy. To powinni puszczac w szkołach.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-09-05 21:07:33]
JihaaD [ Loża Szyderców ]
eJay -nie odgapiaj :P O ile dobrze pamietam to najmocniejszym naroktykiem byla tam hera i nikt sobie w zyle nie dawal :) Ale moze mnie pamiec zawodzi,choc watpie.
A z tym wybijaniem prochow z glowy to sie z Toba nie zgadzam. Napewno daje duzo do myslenia w tej kwestii,jednak innych moze ten film zachecic do ziola i fety.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-09-05 21:19:15]
Fett [ Avatar ]
moze to i nie za mało znany film
American history X (więzeń nienawiści) [1998]
USA
dramat
"To zdecydowanie najlepszy film, który porusza temat rasizmu i organizacji neonazistowskich"
Mastyl [ Legend ]
A co do "Ze zycie ma sens" Sky Piastowskie moge sie podpisac bo widzialem.
Do dzis pamietam motyw: szef dresiarzy na Prozacu, sam nie bije, ale wrecza kij z komenda " przyjeb se sam, ja na prozacu jestem, nie moge sie denerwowac". I jeszcze kilka smiesznych momentow bylo, mordy zuli chociaz autentyczne. Poza tym swietna muzyka, jak np K44.
Paudyn [ Kwisatz Haderach ]
Słyszałem, że "The Usual Suspects" jest bardzo dobry i chyba mało znany....
To Pan się jeszcze nie zapoznał z tą produkjcą? Widzę, że jesteśmy kilka lat świetlnych w plecy ;o) Polecam jak najszybsze nadrobienie zaległości. Genialny film, genialna kreacja Kevina Spacey.
American History X nieco mnie rozczarowało. Jak dla mnie z czasem stało się zbyt schematyczne i wiało koszmarnymi uproszczeniami. No, ale gdyby na porządnie zająć się wątkami filmu, wyszły by pewnie ze 3 godziny...
Jesli już się ogląda Amores Perros, to można zaliczyć także 21 gramów. Nieco mniej brutalne, ale równie mocno oddziaływuje na wyobraźnię...
Z tych teoretycznie mniej znanych (teoretycznie, bo choć pewnie ludziom interesującym się kinem filmy są znane, to jednak przeważająca ilość znajomych szeroko otwierała oczy, gdy wymieniałem tytuły) polecam:
1.The full monty (Goło i wesoło) - Bardzo sympatyczna komedia angielska. Grupa mężczyzn pada ofiarą rewolucji ekonomicznej: stracili miejsca pracy. Muszą od nowa uczyć się żyć i zarabiać. Znajdują na to bardzo niekonwencjonalny sposób...
2.The city of lost children - film twórcy Amelii. Na platformie pośrodku morza, otoczonej starym polem minowym, mieszka nieszczęśliwy człowiek: starzeje się szybko, poniewż potrafi spać, ale nie potrafi śnić. Porywa więc dzieci z pobliskiego portu, by przeniknąć do ich świadomości - i ukraść ich sny.
3.Delicatessen (Delikatesy) - Kamienica na peryferiach wielkiego miasta, w jakiejś nieodległej przyszłości, w świecie trawionym morderczymi wojnami tworzy centrum niesamowitego światka Delicatessen. Zamieszkują ją niezwykle barwne postacie, a wkoło pleni się kanibalizm...
4.Święci z Bostonu - Film utrzymany w takim nieco tarantinowskim stylu ;o) Dwóch braci, z pochodzenia Irlandczyków, zabija - w akcie dość swoistej samoobrony - dwóch członków rosyjskiej mafii. Zachęceni tym doświadczeniem braciszkowie utwierdzają się w przekonaniu, że są kimś w rodzaju aniołów zemsty zesłanych przez Boga w celu oczyszczenia świata z szumowin. Śladami ich krwawej krucjaty podąża agent FBI o.. ekhem... specyficznych skłonnościach (niespodzianka dla wielbicieli Willema Dafoe) ;oP
5.Clerks (Sprzedawcy) - Komedia obyczajowa utrzymana w konwencji kina eksperymentalnego. Młody człowiek otrzymuje od szefa propozycję, by przepracował dodatkowy dzień jako sprzedawca w sklepie. Młody człowiek się zgadza, pracuje 14 godzin i przeżywa jeden z najcięższych dni w swym życiu.
6.W pogoni za Amy - Trwa zjazd autorów komiksów. Dwaj uczestnicy zjazdu spotykają dziewczynę, która jest autorką serialu konkurencyjnego. Dziewczyna jest lesbijką, mimo to jeden z chłopców stara się o jej względy. Ten drugi jest zazdrosny - i próbuje doprowadzić do rozbicia związku.
7.Myszy i ludzie - George i jego krewniak Lenny , olbrzym o umyśle dziecka , przemierzają Kalifornię w poszukiwaniu pracy. Nigdzie jednak nie udaje im się zagrzać miejsca. Dobroduszny, ale zdajacy sobie sprawy ze swojej siły Lenny, ciągle wplatuje się w kłopoty. Świetna rola Malkovicha.
8.Intymność - W każdą środę Jay i Claire spotykają się na dwie godziny i uprawiają seks. Nie wiedzą niczego o sobie, nie prowadzą żadnych rozmów - znają tylko swe imiona. Potem Claire idzie do domu. Przychodzi i odchodzi - beznamiętnie, jakby mimochodem, bez żadnych ceregieli. Pewnego dnia jednak nie zjawia się. Wówczas Jay uświadamia sobie, że bardzo mu na niej zależy. Zaczyna jej szukać, przemierzając ogromne przedmieścia Londynu...
9.Inwazja barbarzyńców - Rémy dogorywa w szpitalu na raka. Jego była żona Louise prosi ich syna Sébastiena, aby ten przyjechał z Londynu i spotkał się z umierającym ojcem. Sébastien waha się. On i ojciec nie utrzymywali kontaktów od lat. W końcu jednak ustępuje i postanawia przylecieć do Montrealu, aby pomóc matce i wesprzeć ojca. Wkrótce po przyjeździe porusza niebo i ziemię, aby ułatwić ojcu pogodzenie się z przemijaniem. Zwołuje również starych przyjaciół i jego byłe kochanki...
10.Szukając siebie - Kawałek asfaltu zmieniony w boisko do koszykówki, a na nim grupka chłopców trenujących dwutakt. Przy boisku stara kamienica sprzed II wojny światowej. Widok, jakich na Bronksie wiele. Jednak z najwyższego piętra budynku ktoś nieustannie śledzi każdy ruch chłopców. Tajemniczy mężczyzna (Sean Connery), o którym wiadomo tylko, że nigdy nie opuszcza mieszkania. Kim jest? Czemu nie wychodzi z domu? Jego sekret pozna czarnoskóry szesnastolatek, Jamal (Rob Brown) Ale Jamal również ma swój sekret. Właściciele elitarnej szkoły dostrzegli, że chłopak świetnie gra w koszykówkę, dlatego proponują mu stypendium. Nikt jednak nie wie, że Jamal oprócz talentu sportowego ma znacznie większy talent literacki. Nikt, z wyjątkiem tajemniczego lokatora...
PS. Aby w miarę sprawnie przybliżyć te filmy, posłużyłem się opisami z filmwebu, więc ewentualne błędy proszę reklamować tam ;o)
PPS. Jak coś jeszcze znajdę, to dopiszę...
Brewer [ Chor��y ]
Paudyn -> "Swietych.." - tez ogladalem niedawno - swietny film, mi przypominal nieco "Snatcha"
ktos wspomanil tez o "Fucking Amal" - kolejny bardzo dobry film skandynawskiego tworcy;
inne ciekawe, acz nie wybitne filmy to chocby "Fear X", "K-Pax" czy "Magnolia"
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
tylko ze te filmy ktore wyminiacie wcale nie sa nieznane :) Jaunet i Caro to znana firma :) almodovar von trier,
ii twoja matke tez jest bardziej znane bo jego rezyser wzial sie za HP 3
K-pax znany i bardzo fajny:)
myslalem ze bedziecie wypisywac kino niszowe, offowe a nie filmy kinowe i do tego dosyc znane ogółowi:)
FreemaN [ ]
Soldamn - racja.
w temacie polskich amatorskich produkcji dodam jeszcze "Łasice i borsuki" braci Matwiejczukow. dobra zabawa w stylu K. Smitha.
tak wogole to polecam link (jesli ktos jeszcze nie zna :)):
Brewer [ Chor��y ]
Soldamn ---> j
z kina artsytcznego jakis miesiac temu ogladalem "9 zyc T.Katza" - moze to cie zadowoli ;), naprawde polecam; do kina offwego zaliczylbym takze obraz "Julien - donkey boy", ale to jakos niedawno puscili w tvp1
Paszczak [ Oaza Spokoju ]
Paudyn--->
Z większością filmów podanych przez Ciebie się zapoznałem, ale Goło i Wesoło wala się już na dysku od dawna, teraz już wiem, że warto to to zobaczyć :P
A z pozycji "znanych, a zarazem nieznanych" - mam pytanie :
Do jakiejś gazetki dołączyli Zmruż Oczy. Warto się zapoznać ?
John Michael Kane [ Centurion ]
Zaczynacie jechać bardzo znanymi tytulami już powoli...
Dla kogoś kto filmów nie ogląda to mało znany będzie Terminator, Głupi i głupszy, O dwóch takich... etc. etc.
LvT, Smith itp to przecież znane, renomowane nazwiska. Niektórzy ich lubią za to "coś", niektórym są obojętni.
Niedługo się z tego tematu zrobi temat pt. "fajne filmy, które pamiętam i widziałem dawno temu i na pewno nikt inny ich nie pamięta".
A tak nawiasem, to ktoś widziałem wymienionego przeze mnie "Max'a" czy jestem osamtniony?
Paudyn [ Kwisatz Haderach ]
O ile Smith, czy LvT mogą być znani szerszej publiczności, o tyle Werner Herzog już aż tak szeroko znany chyba nie jest i jego filmami również warto się zainteresować.
yazz_aka_maish [ Legend ]
Przypomniało mi się, iż niegdyś założyłem podobny wątek i chciałem go teraz odszukać by rzucić kilka znakomitych tytułów, jednak wyszukiwarka na forum została tak zmodyfikowana, że nie mogę przeszukiwać wątków po tytule ani starszych niż 30 dni. Topic założyłem jakieś 8 miesięcy temu a nosił on nazwę mniej więcej taką:
"Snatch; Lock, Stock and Two Smokin Barrels"
Czy ktokowliek wie jak to teraz odszukać? Po wpisaniu np. Snatch wyszukiwarka zwraca mi rekordy z GOL jednak nie z forum, do tego te najnowsze :(
Wybaczcie offtopic, lecz naprawdę warto przejrzeć tamten wątek!
ronn [ moralizator ]
Zmruz oczy.. ja wiem.. mi sie ten film srednio podobal, co nie znaczy, ze jest zly.. jeden moralik wyjasniony na koncu, troche dialogow... na wlasne ryzyko :)
~Kaps~ [ Centurion ]
POlecam hilm "Sprawa si rypBa" polska komedia z lat `80 naprawde kawalek dobrej polskiej komedii
John Michael Kane [ Centurion ]
yazz - a widziałeś Mean Machine ?
klimaty podobne, produkcja - Guy Ritchie.
Vinnie Jones spoko zagrał, Statham też miał "ciekawą" rólkę :>
yazz_aka_maish [ Legend ]
John Michael Kane oczywiście, że tak, choć moim zdaniem nie tak wspaniałe ja Snatch czy Lock, Stock...(moim zdaniem najlepszy obraz Ritchie`go), że już nie wspomnę o całkowicie spieprzonym Swept Away - reżyser wiele stracił w moich oczach po nakręceniu tego shitu...
John Michael Kane [ Centurion ]
Oczywiście. Snatch i Lock to klasa.
Swept na szczęście (z tego co piszesz) - nie widziałem.
BoyLer [ tribunus plebis ]
To ja polece "Tańcząc w ciemnościach" Larsa von Triera. Film moze mało znany nie jest, ale wielu moglo o nim nie slyszeć bo to bardzo ambitne kino. No i co najważniejsze mówie o tym filmie bo jutro leci na TVP1.
Do głowy przychodzi mi teraz jeszcze "Słoń" Gusa van Santa.
Jak sobie cos jeszcze przypomne to napisze.
ytse_jam [ Legionista ]
Snatch i Lock, Stock'n 2 smoking barells to filmy po prostu piekne :) obydwa sa prawie ze idnentyczne wykorzystuje te same schematy i niektorych aktorow ( o ile sie nie myle ) ale sa warte obejrzenia. mysle ze nie jestem daleko od prawdy jesli snatch to swoisty remake lock, stock.. ( o ile mozna tak powiedziec o filmie z inna fabula :) tylko po prostu z inna czesciowo hollywoodzka obsada, nie zdziwilbym sie gdyby filmy te byly wyrezyserowane przez ta sama osobe.
Co do filmow o takim angielsko - gangsterskim klimacie to TVP puscila ostatnio niezly wg mnie kawalek "Chlopcy z Essex"
Święci to takze kawal dobrego klimatycznego kina wartego polecenia.
Nikt nie wspomnial o "Pi" filmie pewnie malo znanym o klimacie podobnym do Reqwiem dla snu ( rezyser ten sam )
gereg [ zajebisty stopień ]
ytse_jam
przekret i porachunki - oba te filmy sa Richiego
John Michael Kane [ Centurion ]
nie zdziwilbym sie gdyby filmy te byly wyrezyserowane przez ta sama osobe.
chyba żartujesz :) Przecież oba filmy zrobił Guy Ritchie.
btw, dziś urodziny Herzoga, Paudyn. :)
Ragn'or [ Konsul ]
O ile nie pojawił się już ten tytuł,to polecam Wam "Miasto zaginionych dzieci".
Brewer [ Chor��y ]
Herzog to tz calkiem niezly aktor ;)
wszystkiego naj... mu zycze ;)
John Michael Kane [ Centurion ]
Oglądając właśnie "Fahrenheit 9/11" (no comments, ale jak widze pana prezydenta us of a to mi sie scyzoryk w kieszeni otwiera) przypomniał mi się jeden film, który jest bardzo fajny a jest w miarę nieznany, a mianowicie:
Wag The Dog (1997)
USA
Polityczna Komedia
Obsada: Dustin Hoffman, Robert de Niro...
Reżyseria: Barry Levinson
Rdzeniem filmu jest przedstawienie jak łatwo przy pomocy odpowiednik środków (głównie mass-mediów) opanować czaaarne maaasy (potocznie zwane obywatelami).
Tak mi się po prostu przypomniało. Polecam.
ronn [ moralizator ]
Przed chwila obejrzalem Bulgarski Poscikk. Owszem fajny, ale wedlug mnie nie ten sam poziom co Wożonko.
Child of Bodom [ Real Madryt ]
Ogladalem "Wożonko". Tak jak w opisie, taka lekka komedia. No, nawet podobala mi sie.
Ptosio [ Legionista ]
yaaz-
yazz_aka_maish [ Legend ]
John Michael Kane - jeżeli chodzi o Swept Away to główną rolę zagrała tam Madonna. Zdaje się, iż małżonka Guy`a żądna roli w filmie z racji tego, że niewiele czasu jej zostało by wyesponować ciałko namówiła potulnego męża by nakręcił obraz z nią w roli głównej. Jestem pewien, że Sam Guy w życiu nie wpadłby na pomysł by nakręcić taką szmirę. Polecam obejrzeć, ale jedynie po to, by zobaczyć jak badzo można schrzanić film pomimo nietuzinkowego talentu. Obraz "Swept Away" ukazuje nam co dzieje się zludźmi, którzy dają się wcisnąć pod pantofel ;)))
thunderbolt [ Konsul ]
a ja wam polecam film pod tytulem: ,,MARTWICA MÓZGU'' to jest malo zanany ale ciekawy film zalatujacy do horroru ale i komedi!!
MANOLITO [ Generaďż˝ ]
pewnie już ktoś polecał, "Agirra gniew boży", dosłownie czułem na skórze tą nudę i beznadzieję jaką musieli przeżywać chłopcy Pizarra podczas poszukiwań nie istniejącego eldorado - polecam
m_ax [ Pretorianin ]
To ja polecam Intacto. Hiszpanski thriller naprawde warty obejrzenia. Opis w linku
Tlaocetl [ Dowódca Aliantów-Gazala ]
thunderbolt -> daj spokój - "Martwica mózgu" to największy klasyk w historii horroru, za chwilę ktoś poleci obejrzenie "Obywatela Kayna" i "12 gniewnych ludzi", bo to mało znane :/
mówmy o filmach, które nie leciały w TV
Arczens [ Legend ]
Jak znajdziecie chwile czasu to polecam Pi opis w linku :)
rethar [ Pretorianin ]
Mean Guns -----> https://www.filmweb.pl/Film?id=8444
Loaded Weapon -----> https://www.filmweb.pl/Film?id=9844
101 Reykjavik ------> https://www.filmweb.pl/Film?id=1361
3000 Miles to Graceland -------> https://www.filmweb.pl/Film?id=3495
Any Given Sunday ------> https://www.filmweb.pl/Film?id=966
Arlington Road -------> https://www.filmweb.pl/Film?id=3928
The Assignment ---> https://www.filmweb.pl/Film?id=33148
Bubba Ho-Tep -----> https://www.filmweb.pl/Film?id=93571
City of God ------> https://miasto.boga.filmweb.pl/
Crying Freeman ----> https://www.filmweb.pl/Film?id=33522
Das Boot -----> https://www.filmweb.pl/Film?id=1289
Donnie Darko ------> https://www.filmweb.pl/Film?id=5158
Fear X ------->https://www.filmweb.pl/Film?id=40302
The Hire -------> ( https://www.filmweb.pl/Film?id=116554 ) wszystkie epizody
Lola Rennt ------> https://www.filmweb.pl/Film?id=637
Memento --------> https://www.filmweb.pl/Film?id=7656
The Mothman Prophecies -----> https://przepowiednia.filmweb.pl/
Narc --------> https://www.filmweb.pl/Film?id=35248
Oldboy -------> https://oldboy.filmweb.pl/
Salton Sea ----> https://www.filmweb.pl/Film?id=10835
Sexy Beast ------> https://www.filmweb.pl/Film?id=30598
Top Secret! -----> https://www.filmweb.pl/Film?id=12077
U-Turn ------> https://www.filmweb.pl/Film?id=5206
...i wszystko Davida Lynch'a --------> https://david.lynch.filmweb.pl/
świetne filmy, wiekszość niekoniecznie znana szerszej widowni
yazz_aka_maish [ Legend ]
ptosio mogę spytać jak to zrobiłeś? :)
No i oczywiście zapraszam wszystkich pod poniższy link - zbiór naprawde ciekawych filmów :)