Gambit [ le Diable Blanc ]
:Serie HoM&M, AoW i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.V)
"Heroes of Might & magic" - niewiele jest osób, które nie spotkały się z tą nazwą. Dla wielu jest to gra przełomowa, wprowadzająca powiew świeżości do świata gier, w którym wszystko już wymyślono. Niewielu wie jednak, że to nie od "Herosów" się zaczęło. Takie tytuły jak "King's Bounty", Master of magic, czy też Warlords powstały znacznie wcześniej. Również obecnie powstają gry o podobnym charakterze dorównujące (dla niektórych nawet przewyższające) grywalnością HoM&M (Age of Wonders, Disciples).
Zapraszam do dyskusji wszystkich fanów wymienionych wyżej gier, jak i tych, którzy nie mieli z nimi do tej pory styczności (są tacy?;-))
Poprzednia część:
Gambit [ le Diable Blanc ]
Mac --> jak nie będzie dla Ciebie problemu, to wrzuć tu jeszcze raz te screeny.
Mac [ Sentinel of VARN ]
ok wrzucę jeszcze raz. Niechcący założyłem drugi wątek:/
Gambit [ le Diable Blanc ]
dam petycję do moderatorów o skasowanie tamtego.
Mac [ Sentinel of VARN ]
A oto kilka informacji o Heroes 4. Na początek screen z właściwiościami kreatur z Academy i Heaven:
Mac [ Sentinel of VARN ]
Asylum & Necropolis:
Mac [ Sentinel of VARN ]
Preserve & Stronghold:
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Witam - - a wiec Leprechaun - kiedys slodki i przymilny stworek oferujacy nam bez ceregieli garniec zlota , wzial sie za wojaczke...... Ach co za czasy...... : )))) Mac -co tam u Ciebie ?
Mac [ Sentinel of VARN ]
i na koniec jednostki neutralne: Najsilniejszą i najdroższą jednostką w grze będzie czarny smok; najszybsze jednostki znajdziemy w preserve. Stronghold nie posiada magii, ale jego kreatury są bardzo wytrzymałe i silne przy niskich kosztach. Necropolis ma dość słabe w ataku jednostki, zostało to jednak zrekompensowane dość sporą krzepą jednostek pow. 3 poziomu i naturalnymi odpornościami.
Gambit [ le Diable Blanc ]
Mac --> petycja wysłana. Wiesz jak patrzę na te screeny to zastanawiam się jak będzie wyglądało polskie tłumaczenie. Wiem, że Ryslaw to porządny facet, ale nigdy nie miałem przekonania do lokalizacji.
Mac [ Sentinel of VARN ]
Witaj brzeszczot --> Ferie się skończyły więc możesz się domyślić jak się czuję:(( Ale radość w mym sercu rozpala fakt, że już niedługo tyle gier się ukaże:) Gambit --> Mnie szczerze mówiąć Behemot też nie przypadł do gustu, ale nie tylko on. Nie podoba mi się też duch, wampir i kilka innych kreatur. Najbardziej dziwi mnie fakt, że w H4 można jednocześnie produkować w zamku tylko 4 jednostki.
Mac [ Sentinel of VARN ]
Gambit --> Dzięki! Ja zawsze kupuję zlokalizowaną wersję i ściągam angielską przez DC. Jak mi się nie podoba lokalizacja, to robię angielską instalację i gram z orginalnym kompaktem. Zazwyczaj wszystko oprócz filmów jest wtedy po angielsku.
Gambit [ le Diable Blanc ]
Mac --> znaczy nie można mieć pięciu budynków kreaturowych (fajna nazwa)
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Taaak.... Mac - masz racje - aby do marca ; ) - Ja osobiscie uwazam ze MM9 w pl zobaczymy najwczesniej maj, czerwiec...... : (
Gambit [ le Diable Blanc ]
Mac --> niezłe rozwiązanie. Wilk syty i owca cała, choć pewnie niektórzy by się przyczepili.
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Mac - moglbys mi wyjasnic na jakiej zasadzie dziala DC (Direct Connect - jak mniemam) - czy to cos na zasadzie warezu ? Ewentulanie podac jesli to mozliwe jakies zrodla dostepu..... Jestem zielony w tym aspekcie..... Jesli to nie bylby dla Ciebie klopot to czy moglbys mi poscic takie info na meila...... [email protected] albo [email protected] Bede zobowiazany.....
Ryslaw [ Patrycjusz ]
Gambit --> ale na tych obrazkach nie ma raczej nic trudnego do przetlumaczenia. Od razu zaznaczam, ze mimo iz lubie Sapkowskiego nie pojawia sie w moim przekladzie zadne Oslizgi, Skorpeny, Przerazy czy Bobolaki. :)
Owen [ ]
Gambit ---> Widzę, że w tym tku zbawisz już raczej na stałe :-)) Patrząc na screeny wrzucone przez Maca wydaje się, ze najciekawszą propozycję jeżeli chodzi o jednostki ma IMO Heaven lub Academy. Zarówno cenowo jak i chyba jakościowo. Wiem, że plusy i minusy wyjdą w grze, ale to pierwsze wrażenie. W sumie jescze niewiadomo jak istototne będą poszczególne ststystyki w walce. Pożyjemy zobaczymy. Pozdrawiam
Owen [ ]
Rysław ---> Ja tam osobiście lubiłem skorpeny, ale chętnie zapoznam się z twoją propozycją. Może byś coś zapodał ;-)
Gambit [ le Diable Blanc ]
Ryslaw --> nie chodzi mi o jednostki tylko o ogół i nie o fakt, że coś schrzanisz (bo w to wątpię) tylko o to czy ja się przestawię...mam po prostu skrzywienie zawodowe i wszystkie gry mam w angielskich wersjach (tak samo miałem straszny żal jak Cartoon Network zaczęli tłumaczyć....no ale przynajmniej moja córka teraz rozumie co tam mówią) Owen --> Ano na to wygląda...no ale cóż...w Disciples 2 gram jak nawiedzony, Herosów 4 już zamówiłem i czekam na wydanie AoW2. Wygląda więc na to, że beę tu na stałe :)))
Mac [ Sentinel of VARN ]
Brzeszczot --> poszło:) Gambit --> Ja zrobiłem sobie kilkudniową przerwę z D2. 5 misja undeadów jest niemożliwa, mimo że mój bohater jest prawdziwym pakerem (120 damage do wszystkich przeciwników):/
Ryslaw [ Patrycjusz ]
Owen ---> a wiesz jak bylo w oryginale? "Naga", czyli kobieta z cialem weza. W jezyku polskim slowo to funkcjonuje w tym znaczeniu od chyba XIX wieku. A "skorpena" tu zupelnie inne stworzenie. To tak, jakbym slowo "ork" przetlumaczyl na przyklad na "bydler". Ni z gruchy ni z pietruchy.
Gambit [ le Diable Blanc ]
Mac --> no tak...zastanawiam się czy nie popełniłem błędu promując warrior kinga zamiast mage kinga. To chyba jedyny mały minusik tej gry, że do następnego scenariusza można przenieść tylko jednego bohatera.
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Ryslaw - a pamietasz jaka byla burza jak Mirage - doslownie przetlumaczylo pewna jednostke - i wyszlo Knurzy Jezdzcy (czy jakos tak) ? : ))))
Gambit [ le Diable Blanc ]
Chwilowo znikam...wrócę za około godzinę.... Tak przy okazji to dzisiaj nasz wątek przeżywa wspaniały rozkwit....to cieszy :)
Owen [ ]
Rysław --> Znam doskonale wersję oryginalną i polskie tłumaczenia kilka, mało, dużo, grupa zawsze mi się myliły, ale przyznaję baz bicia, że nie wiedziałem iż odpowiednikiem Naga jest "kobieta z ciałem węża". Problem polega na tym, że jest to określenie jakkolwiek trafne - niestety za długie. Orka w zyciu bym nie przetłumaczył i pozostawił ork. Uważam, że jest to nazwa własna i tyle. Swoją drogą Naga musi mieć inne korzenie niz język angielski, zatem dlaczego nie pozostwić Naga. Chybaże mamy idealny polski odpowiednik...
Gambit [ le Diable Blanc ]
Ryslaw --> a czasami Naga nie została wtedy Przerazą ?
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Dzieki Mac - doszlo - chyba sie podepne...... : )))
Ryslaw [ Patrycjusz ]
Owen ---> alez zostanie "Naga", wlasnie o tym pisalem. A slowo to pochodzi z arabskiego. Gambit --> masz racje "Naga" to byla "Przeraza", a "Naga Queen" to byla "Skorpena"
Ryslaw [ Patrycjusz ]
brzeszczot ---> debilnie przetlumaczyli a nie doslownie. "Knur" to jest samiec swini, a samiec dzika to "Odyniec".
Owen [ ]
Rysław --> No to szacunek :-))) Już bałem się, że coś może zostać przekombinowane. Sorry, nie przeczytałem wszystkich postów i najwyraźniej przeoczyłem to informację. Kajam się :-))) Gambit ---> Zamówienie na H4 złożone zostało jeszcze w 2001 :-)
Owen [ ]
Znikam na jakiś czas.
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Tak mysle - ze jesli chodzi o translacje nazw jednostek - najwazniejsza jest konsekwencja w wybranej wczesniej metodzie - jak i oddanie w nazwie tych cech potworow , ktore sa dla nich najbardziej charakterystyczne....
Ryslaw [ Patrycjusz ]
Pytanie za 10 punktow - z czego to jest? Sa to prawdziwe teksty, ktore pojawily sie w oficjalnie wydanej w Polsce grze (wbrew pozorom tlumaczenia nie robili piraci zza wschodniej granicy) ----------------------------------------------------------------------------------------------------------- Bezoki Shakti ma zadziwiająco skuteczne wizje, jeżeli chodzi o taktykę bitew Będąc istotą złożoną z czystej energii Monere cieszył się swą postacią Fiur - młody, o nie testowanych zdolnościach. (oryginal "Fiur is young, and his battle prowess untried") Posiadając talent dowodzenia smokami Mutare nie bez powodu pnie się ku szczytowi wśród władców. Można by oczekiwać, że minotaur zostanie wojakiem Xsi należała kiedyś do garstki kobiet, które wybrano do transformacji w licza.
eeve [ Patrycjószka ]
Rysiu, zapomniales jeszcze o: "Do not feed the dragonflies" = "Nie karmić muszek" i wielu innych rewelacjach :))
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Ryslaw - - Miecz Armagededdonu ? : )))
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Ryslaw - sorry - pomylilo mi sie - czy chodzi o "Pogrzebacz Dnia Ostatniego" ? w wersji Mirage ? : )))
Ryslaw [ Patrycjusz ]
brzeszczot --> tak jest :) Ale akurat tytul zostal dobrze przetlumaczony. I nie wydalo tego Mirage tylko IMG.
Mac [ Sentinel of VARN ]
W końcu pojawiły się pierwsze informacje o Warlords 4. W czwartej części tej wspaniałej sagi nastąpi wiele zmian. Przede wszystkim walki będą teraz rozgrywane taktycznie. Dla mnie to tragiczna wiadomość. Nie wyobrażam sobie W4 z takim trybem walki. Gra może stracić przez to cały swój urok, miejmy jednak nadzieję, że tak się nie stanie. Oprócz tego będzie można stawiać budynki w zamkach, a i zbudowanie zamku stanie się możliwe. Gra będzie oparta na engine Warlords Battlecry 2 - kolejna nianajlepsza wieść. Dla mnie grafika w Battlecry była bardzo cukierkowa i o ile do tej gry to pasowało, o tyle do W4 raczej pasować nie będzie (takie jest moje prywatne zdanie). Resztę wiadomości o W4 znajdziecie po tym linkiem:
Mac [ Sentinel of VARN ]
A teraz wiadomość dla spragnionych nowości ze świata AoW: RayowiB - jednemu z twórców map do AoW i AoW2 urodziła się dzisiaj czwarta córeczka. Miejmy nadzieję, że zainspiruje go ona do tworzenia conajmniej tak świetnych map, jakie były w AoW 1;-))
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Mac -jesli grafa Warlord ma byc na enginie WB - to rzeczywiscie nie najlepsza wiadomosc....
Gambit [ le Diable Blanc ]
Mac --> dla mnie nienajlepszą wiadomością byli już Warlords BattleCry. żeby z takiej fajnej turówki zrobić coś tak okrutnego ehhh
Owen [ ]
Mac ---> A pamiętasz jeszcze grafihę w HoMM I? To był dopiero popis cukierkowatości w grafice :-))) Nie zmienia to faktu, że gra między innymi właśnie tym wciągała niesamowicie. Właśnie na HoMMI przesiadłem się z Warlords II. Ehhh... to były czasy :-)
Mac [ Sentinel of VARN ]
Owen --> Najbardziej cukierkowate były Heroes II i one najbardziej mi się podobały z całej serii. Battlecry przeniosło tą cukierkowatość w pseudo-trzeci wymiar i wygląda to dość kiepsko. Postacie są trójwymiarowe, ale pozbawione są też wielu szczegółów (co nie ma miejsca w przypadku postaci rysowanych w HoMM2, czy Warlords 2). Ja przesiadłem się na odwrót - z Warlords 2 na Heroes 1. Najlepiej wspominam okres gdy kupiłem na giełdzie dyskietkę ze zdjęciem, na którym był zamek i napis Warlords. Wogóle nie miałem pojęcia co to za gra, a jak ją w końcu zobaczyłem, to wstałem od komputera kilka godzin później. To były wspaniałe czasy, które już nie wrócą. Tłoczyło się wtedy w 8 osób przy jenym kompie i młóciło się przez całe wakacje w Warlords 1. Ehh...
Gambit [ le Diable Blanc ]
Mac --> taaakkk...pamiętam to...graliśmy w Warlordsów w klubie fantastyki. W pewnym momencie ustawiliśmy limit czasowy na turę: minuta na jeden zamek.
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
A ja lubie jednak bardziej basniowe klimaty - HOMM3 w jesli chodzi o grafike jest dla mnie prawie idealem ale HOMM4 moze te wyobrazenia przebic - sie zobaczy....
Mac [ Sentinel of VARN ]
Gambit --> my zawsze ustalaliśmy, że ten kto bedzie się ruszał najdłużej będzie w następnej grze wybierał ostatni zamek, a ten kto najszybciej - wybierał pierwszy. Nikt nie chciał grać jasnoniebieskimi (chyba Horse Tribes) i prawie każdy chciał grać Elvaille, dlatego gra toczyła się dość szybko. Ostatnie lata, w których grałem w grupie na jednym kompie, to okres Master of Orion 2, HoMM2 i M.A.X. Potem rozpowszechniła się sieć i ten cholerny internet - skończyły się cudowne lata:/ No jeszcze w Age of Wonders trochę graliśmy, ale tylko w 2-3 osobowej grupie. brzeszczot --> moim zdaniem HoMM3 są mniej baśniowe od HoMM2 z tych samych powodów co MM7 od MM6. To już nie jest ten cudownie kolorowy bajkowy świat. Wszystkie kolory są jakby przyciemnione i bardziej ponure. No ale to kwestia gustu.
Gambit [ le Diable Blanc ]
Czas powrócić na pierwszą stronę...
Owen [ ]
Mac --> Heh... Bardzo dawno nie grałem w HoMM I ale pamiętam swoje pierwsze wrażenie jak do tego zasiadłem. W tym czasie podobnie jak zapewne Gambit straszliwie pogrywaliśmy w Warlords 2. No i to co zobaczyłem w HoMM było kosmicznie inne. Wielkie postacie na polu bitwy, czary i cała ta baśniowa otoczka. Różnica w grafice i sposobie gry była tak ogromna, że sprawiła, iż poczułem się jak w bajce :-)) Stąd może moje zdanie, że była to najbardziej cukierkowa grafika jaką widziałem. Swoją drogą, może gdybym spojrzał na to poraz kolejny, zmieniłbym zdanie :-) Gambit ---> Pełna rozgrywka na ciekawej mapie w dwie osoby w Warlords 2 zajmował nam całąnoc licząc od 20.00 do 8.00 :-)) Że też nie wpadliśmy na pomysł limitowania czasu rozgrywki...
Adel [ Pretorianin ]
a ja już niedługo będę miał Disciples 2 :))) w końcu zobacze czy takie dobre jak mówicie, jeszcze tylko napisze egzaminek w niedziele i już będę free :)) (o ile poprawek nie będzie =)))
Mac [ Sentinel of VARN ]
A oto nowy obrazek z HoMM4. Chyba poraz pierwszy widać tu zamek Academy w oknie głównym gry. Warto też zauważyć, że w grze na szczęście istnieją normalne mosty (a nie takie wielkie kanciaste - jak w dotychczasowych screenach). Owen --> Skoro widziałeś wtedy Herosy po raz pierwszy to nic dziwnego:) A ta rozgrywka w Warlords i tak trwała u ciebie krótko. U mnie w 8 osób jedna gra trwała ładny tydzień. A w dwie osoby trochę szybciej, ale też długo, bo mój rywal był tylko trochę gorszy ode mnie i rozwalnie go zajęło dużo czasu:)
Mac [ Sentinel of VARN ]
A tu widać zamek Preserve oraz kanciasty most, o którym wspominałem wcześniej. Zauważcie, że herosi jeżdżą na zebrach:)
Mac [ Sentinel of VARN ]
A tak wygląda targowisko. Nie wiele widać zmian, poza bardziej korzystnymi cenami.
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Mac - heheheheheheehehe..... dobre - pragne zwrocic uwage ze moga to byc barwy maskujace --- Bardzo ladnie wyglada HOMM4, o matko co to bedzie jak dostane je w swoje rece........
Mac [ Sentinel of VARN ]
Tutaj mamy puzzle z obelisków. Wygląda na to, że mapa do graala pokaże się dopiero po zwiedzeniu wszystkich obelisków, bo jak na razie na tych puzzlach nie widać nawet jej fragmentu.
Owen [ ]
Patrzę na te screeny i patrzę, i wiecie co?, sam nie jestem pewien czy mi się to bardziej podoba od III. Poczekamy zobaczymy. Pamiętam, że podobne wrażenia towarzyszyły mi gdy oglądałem przedpremierowe screeny z II a potem z III. Jedyne do czego na razie nie mam zastrzezżń to pole bitwy tu IMO wielka poprawa. No cóż - napięcie podnosi się.
Gambit [ le Diable Blanc ]
Mac --> Słodkie :)))
Mac [ Sentinel of VARN ]
brzeszczot --> barwy maskujące? kto wie... może zdolność stealth ma wpływ na taskie rzeczy jak maść konia:) Tak to już jest, że twórcy gier na siłe dodają urozmaicenia (vide MM9 i jego nowy ekwipunek). To All --> Na załączonym obok obrazku widać cień jakiejś dużej tajemniczej budowli (na wodzie). Poza tym doszedłem do wniosku, że ten budynek w kształcie demona z otwartą gębą to chyba teleport, bo tu poświata z jego gęby ma inny kolor niż na poprzednich screenach.
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Mac - zwrociles na podobienstwo graficzne i kolorystyczne (pastelowe cieple, zolto -brazowe barwy) interfejsow MM9 i HOMM4.....
Gambit [ le Diable Blanc ]
Mac --> ten cień może być od jakiejś wieży obserwacyjnej, co to pozwala widzieć "na odległe dystanse"
Mac [ Sentinel of VARN ]
Mam złe przeczucia w stosunku do mini-mapy w HoMM4. Jest kompletnie pozbawiona szczegółów. Na tym obrazku na mimi-mapie jest sama zieleń, a przecież znajduje się tam masa budynków, bohater i zamek (jest po lewej stronie za ekranem - widziałem na innym screenie) :/
Mac [ Sentinel of VARN ]
brzeszczot --> owszem zauważyłem:) O ile w Heorsach 4 wygląda to dobrze, to w MM9 już trochę gorzej. Zresztą bardziej mi się podobały brązowe okna ze złotym obramowaniem - jak w HoMM3.
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Mac -a co do minimapk - to moze (ale nie wydaje mi sie) posiada ona warstwy - poprzez filtrujesz to co widzisz -np. topografia terenu, surowce, struktury.....
Owen [ ]
brzeszczot --> Mam nadzieję, że masz rację. W innym wypadku, tym który wieszczey Mac, byłaby to ciężka porażka. Minimapa była poważnym składnikiem zmagań taktycznych :-\
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Przegladalem w salonie prasowym najnowszy Swiat Gier Komputerowych - Disciples 2 - zostal oceniony na 9 i jako "rewelacja" - jedyna wade jaka wymieniaja to zlewanie sie niektorych potworow z tlem
Mac [ Sentinel of VARN ]
Aaaaa!!!! tragiczna wiadmość - w AoW 2 podziemne tunele mają być znacznie uproszczone. Nie będzie już sieci podziemnych tuneli, tylko małe jaskinie. Możliwe też, że nie będzie 2 poziomu podziemi:(( Czemu twórcy dobrych gier zawsze muszą coś popsuć w sequelu? Ja strasznie uwielbiałem trzy poziomowe mapy z zawiłymi podziemnymi tunelami i krainami. Arrrgh!!!!
Mac [ Sentinel of VARN ]
Oto screen z edytora AoW2:
Mac [ Sentinel of VARN ]
...
Mac [ Sentinel of VARN ]
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Mac - slicznie wyglada AoW2 - postep w grafice jest ogromny........
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
no moze troche przesadzilem ale to nie zmienia faktu ze niezmiernie mi sie podoba - nawet nie wiem czy nie bardziej niz ta z HOMM4
Mac [ Sentinel of VARN ]
Oto link, pod którym znajdziecie opis wszystkich specjalnych zdolności kreatur w HoMM4:
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
chcecie sie czegos wiecej dowiedziec o Warlords IV -zapraszam pod ten link, a dwa screeny z gry....
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
WARLORDS IV.............
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
OKEJ -guzik z tego bedzie - musicie sami zobaczyc na stronie - obrazki sa za duze........
Mac [ Sentinel of VARN ]
brzeszczot --> te obrazki są z Warlords Battlecry (dlatego ich wcześniej nie zamieściłem;)), możliwe jednak, że będą również obecne w W4 - w końcu to (niestety) ten sam engine.
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Mac- hehe -witaj ! Linka jak pewnie zauwazyliscie tez nie zamiescilem - naprawiam ten blad....... MAC -serio ? widziales ten previev - na stronie drugiej sa dwa obrazki z gry, to np WB ? W co pocinasz : ))) ?
Mac [ Sentinel of VARN ]
brzeszczot --> nie zauważyłem, że preview ma 2 strony:/ A widziałem go, bo inaczej skąd bym wytrzasnął wieści z postu [19.02] 20:21 ??? Muszę powiedzieć, że ten screen z drugiej strony jest niczego sobie. Może jeszcze będą z tego W4 ludzie (znaczy się gry;))
Owen [ ]
brzeszczot, Mac ---> Screeny jakie zamieściliście podnoszą nieco na duchu :-) Może W wróci do czasów świetności...
lehou [ Centurion ]
HoMM IV - czy bedzie mozna w trybie multiplayer podczas tury innego gracza wykonywac jakies dzialania, np przegladac mape... ? chodzi o to zeby bezczynnie nie czekac na swoja ture, gdy grasz w kilka osob jest to dosyc meczace
Mac [ Sentinel of VARN ]
lehou --> W HoMM3 można było więc w "czwórce" chyba też będzie można.
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Panowie -widze ze niedlugo bedzie trzeba sie zaczac umawiac na sesyjki w Homm 4 ? Co wy na to ?
Mac [ Sentinel of VARN ]
brzeszczot --> bardzo dobry pomysł, ale dopiero jakiś czas po wyjściu gry na rynek. Lubię się najpierw oswoić z grą w trybie singleplayer:)
Shadowmage [ Master of Ghouls ]
No i trzeba opracować techniki rozbudowy zamków, poznać jednostki itd.
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Racja, racja -rzecz jasna -ja tez bede musial sie oswoic z gra, ale trzymajmy reke na pulsie ; )
Katane [ Useful Idiot ]
Hmmmm... A graliście w taką gierkę Lords of Magic? Całkeim fajna :)
Mac [ Sentinel of VARN ]
Katane --> Owszem grałem w LoM. Gra jest bardzo fajna, ale ma jeden wielki błąd - walka została zrobiona po prostu tragicznie. Nazabawniejsze jest to, że nieraz gdy wydawałem rozkaz ucieczki z pola bitwy, to moje wojsko stwierdziło, że najłatwiej będzie uciec w kierunku przeciwnika:) Na uwagę zasługuje bardzo dobra grafika, oraz rewelacyjna muzyka (gorąco polecam przesłuchać cały utwór Order - leci gdy gra się siłami porządku - znajduje się w postaci wava w katalogu z grą)
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
chcielibyscie obejrzec w pdf drzewka technologiczne - struktur jakie mozna wybodowac w miastach HOMM4 Zaden problem - udajcie sie za ponizszym linkiem.....
Shadowmage [ Master of Ghouls ]
Z tego drzewa technologii wynika, że będzie pewnie jedna droga szybsza, ale jednostki pewnie bedą słabsze.
Mac [ Sentinel of VARN ]
Shadowmage --> Mi się wydaje, że obydwie drogi są tak samo szybkie, tylko że w jednym przypadku jednostki są drogie i lepsze, za to w drugim - tanie i słabsze, ale większej ilości do wynajęcia.
Shadowmage [ Master of Ghouls ]
Mac-->Będę sie upierał przy swoim ;-)). Chociaż wiele będzie zależeć też od kosztów budynków. Możliwe, że się wyrówna. Pewnie masz rację, że słabszych będzie więcej.
Katane [ Useful Idiot ]
A Lords of Magic wydali kiedyś z ŚGK :-) Mam tę edycję nawet w domu... Może znowu bym pograł? :-) Jak to mówią Dwarfy - "I shall kill him!" :-)
Katane [ Useful Idiot ]
A jeszcze jedna giera mi się przypomniała... Może nie do końca w klimacie fantasy, ale ciekawa :-) Lords of the realm 2, bo tak się nazywała, wciągnęła mnie na dość długo :-)
Mac [ Sentinel of VARN ]
Katane --> Same zacne tytuły mi tu przytaczasz. Wspaniałe Lotr (skąd ja znam ten skrót?) 2!!! Obrazka niestety nie zamieszczę, bo znowi może się zdarzyć, że będzie wielki:/
Katane [ Useful Idiot ]
Mac --> Może spróbuj jeszcze raz zapisać obrazek...
Mac [ Sentinel of VARN ]
Katane --> teraz powinien być mały, bo zrozumiałem o co chodzi z tymi kolosami;) To All--> wie może ktoś, skąd można ściągnąć LotR2: Siege Pack???
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Mac- a o co chodzilo z tymi kolosami -jak je zamieszczales ?
Mac [ Sentinel of VARN ]
brzeszczot --> Nie zauważyłem, że to były Gify sztucznie zamienione na Jpg'i, a zemieszczanie Gifów jest zabronione na tym forum:/
Shadowmage [ Master of Ghouls ]
Samo mu wychodziło :-))
Mac [ Sentinel of VARN ]
Zapraszam do następnej części: