GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: Rome TW(demo)co wy na to?

23.08.2004
20:57
[1]

Molzey [ Chor��y ]

Forum CM: Rome TW(demo)co wy na to?

Graliście?
Niestety inwazja RTS trwa....Jak narazie w porównaniu do Medieval,to jest kiepsko.Tempo akcji jest tak szybkie,że w zasadzie trudno myślec o jakimkolwiek manewrze.Kilka sekund i oddział ucieka lub ginie....Słonie ostrożnie przechodzą przez swoich,depcząc tylko wrogów.Oszczepnicy to prawdziwi olimpijczycy....

23.08.2004
21:01
[2]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

A gdzie to jest dostępne - link please ;-)

23.08.2004
21:21
[3]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Molzey---a wiesz do czego sluzy przycisk "P" :))))
slonia masakruja obydwie strony no chyba ze gralismy w inna gre?

w porownaniu do MTW postep z kawaleria:) (Sacred Band masakruje)

23.08.2004
21:35
[4]

Molzey [ Chor��y ]

Tak wiem do czego służy P,ale chodzi mi o to,że np nie da sie związać wroga na chwilę by go obejść, bo albo ty albo on już po chwili nie żyje....A słonie nie masakrują swoich,a przynajmniej w większości przypadków nie...
No i strasznie mi się podoba,że koleś trafiony płonącą strzałą "sie zwengla" w ułamku sekundy....
mgk--->choćby na www.gamershell.com

23.08.2004
23:12
smile
[5]

bonk_ [ Pretorianin ]

gralem gralem ........ale nie u siebie.Slonie to czolgi kawaleria to kawaleria a z piechata mozna zrobic miazge.Tempo szybkie ale zobacze jak bedzie sie gralo na GetForce4 bo jutro ide do kuzynka.Gierka jak narazie rewelka ale....zobacze jutro to sie wypowiem.

23.08.2004
23:14
smile
[6]

bonk_ [ Pretorianin ]

molzey--->slonie miazdza swoich jak masło!!!mi sie udało po swoich przejsc:P

24.08.2004
11:34
smile
[7]

ssjNaza [ Pretorianin ]

Qurde chyba sie zabije!!! 2 godziny czekałem w kolejce na pobieranie i 3 godziny ściągałem to temo, a teraz dupa. Nie chodzi pod Windowsem 98 :(

24.08.2004
11:42
smile
[8]

T_bone [ Generalleutnant ]

ssjNaza---> Chodzi pod Win98 :P

Trzeba przyznać że twórcy nieźle się przyłożyli, nie mam jakiegoś super sprzętu a gra chodzi bardzo płynnie :)

24.08.2004
12:28
[9]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

T_Bone-->Tzn jaki masz sprzęt??

24.08.2004
12:33
smile
[10]

koksbox [ Pretorianin ]

Mi to demo chodzi wolniej niz Doom 3.
W shoguna gralo sie plynnie na C300 o ile pamietam.
Takze za bardzo sie nie przylozyli Ci twórcy :P

24.08.2004
12:54
[11]

ssjNaza [ Pretorianin ]

Jak instaluje próbuje zainstalować demo wyskakuje mi coś w stylu: Windows 98 is not supported...

24.08.2004
13:52
[12]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

koksbox-->Tylko shogun był sprzed troche latek:)), a celeron 300 to nie jest najnowszy sprzęt;), ja mam chyba 4 letniego czy 3 letniego AMD athlon 1400, i boje się ze coś nie pójdzie:D

24.08.2004
14:37
smile
[13]

Molzey [ Chor��y ]

No cóż,ja mam Athlona2400+,512 DDR RAM,GForce4 MX440 i .....ledwo, ledwo...
W ustawieniach 800x600 16bit,i wszystko na low,bez jakichkolwiek " efektów specjalnych" działa na granicy grywalności:((( Piszę o bitwie of coz,nie o tutorialu.
Przy czym IMHO demko oferuje to samo co było w Medievalu.Jedyna zmiana to engine i szybkość rozgrywki....
Trza poczekać na warstwę strategiczną ,bo jak na razie to nie ma nad czym piać z zachwytu.....

24.08.2004
14:50
smile
[14]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Jak to nic się nie zmieniło ???? Seria Total War jest jedną z najlepszych w dziejach gier i forma prowadzenia bitew juz w shogunie i medievalu była niezła - ale tu graficznie i nastrojowo jest świetnie. Ładne modele rózne odwzorowania poszczególnych rodzajów ataku - latające strzały - jak w kinie :-)
Ja i tak wolę warstwę strategicznę ale IMHO grafika i sosób walk taktycznych jest bliski ideału - szkoda ,że CM nie jest tak starannie zrobione
U mnie AMD2500+ 512 rAM I GFORCE 2(PRO) na max detalach tutorial pomyka aż miło (1024x756)

24.08.2004
14:51
[15]

Caldur [ Konsul ]

A u mnie na Athlonie 2000+, 256 DDR RAM, Readon 9200 na max detalach i rozdzielczości 1024x768 chodziło bardzo przyjemnie.
Mozley ma rację, że z tego dema trudno się zorientować co do zmian, demko do Medievala było pod tym względem lepsze.

Zmiany (tyle ile zauważyłem po krótkiej przygodzie z demem, te "ważne") :
- "leczenie się" części "zabitych" żółnierzy po bitwie
- poprawiona fizyka gry
- las jest nareszcie lasem, tzn. można śledzić jenostki biegające między drzewami
- śliczne jednostki
- zdecydowanie poprawiona animacja oddziałów

Jest także sporo błędów, ale to tylko demo ...

Zauważyłem także takie malutkie fioletowo- zielone prostokąciki na teksturze terenu, ktoś miał to samo ?

24.08.2004
14:53
[16]

hiwis [ Pretorianin ]

Hmmm - ciekawe - ja uruchomiłem na Duronie 1,2 ; 384 DDR RAM ; GF4 MX 440 w 800/600 32 bit'y ze wszystkimi ustawieniami na średnim poziomie i ... śmiga - może nie jak rakieta ale jak dobry sportowy wóz ;-)

24.08.2004
15:06
[17]

Molzey [ Chor��y ]

hiwis
Ty piszesz o bitwie?Bo jak tak to ja chcę twojego Durona.....
mgk
No a co się zmieniło?Bo patrzę, patrze i nie widzę.Jedyne co jest lepsze niż w Medieval to konnica,która wreszcie ma
odpowiednią siłę uderzenia.A reszta??Moim zdaniem gra idzie w stronę Warcraft3 (nawiasem mówiąc fajna bardzo),
tyle że to miał być RTW a nie RTS!Jeśli w Medieval dało się dowodzić praktycznie bez użycia pauzy,to tutaj jest to prawie niemożliwe.....Wiadomo,po co komu nudne rozgrywanie bitew po pół godziny jeśli taką Trebię da się załatwić w niecałe pięć....A sprzedaż rośnie:((((

24.08.2004
15:23
[18]

T_bone [ Generalleutnant ]

Na Athlonie 2000XP, 256 MB Ram, Gf5200FX i Win 98 gra chodzi na medium w 800x600 konfortowo, wyższych ustawień nie próbowałem.
Z zapowiedzi i screenów wnioskowałem że nie będzie się dało w to grać ;D
Samo demo jest dość średnie jeśli chodzi o grywalność, ale podobne wrażenie miałem przy demach poprzednich części :P Poprostu trudno mi się wczuć w takie pojedyńcze bitwy, wole kampanię.

24.08.2004
15:37
smile
[19]

sturm [ Australopitek ]

Mialem przed chwila taka smieszna sytuacje ze moj dowodca ganial sie z rzymskim w kolko i nie mogli sie dogonic:)Tak jak pies stara sie zlapac swoj ogon tak te 2 jednostki sie poruszaly:)
Ale generalnie mi sie podoba:)Nawet mysle czy nie poszukac gdzies wersji oryginalnej inaczej zanim bedzie dostepny oryginal.

24.08.2004
15:56
smile
[20]

ninja777 [ Chor��y ]

Musze przyznac ze tak dobrze to sie nie bawilem od czasu Centuriona na Amige.. takze powiem ze jest dobrze :) szykuje sie strategia wszechczasow. Ten okres
historyczny zawsze nalezal do moich ulubionych.
w 1280x1024 przy detalach high i max zblizeniu kamery plus dobre kolumny - mozna poczuc sie jak w kinie....

24.08.2004
16:34
smile
[21]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

A widzieliście szarżujące słonie rozbijające szyk zmęczonej i osłabionej piechoty :-)))))
MIODZIO Jak na mnie leciały to sam się bałem ;-)
jak jest wgierce aktywna pauza to mi wystarczy a to że szybko się chłopcy wyżynają to trudno - mnie ta bitwa po stronie Hannibala zajęła ok 30 minut świetnej zabawy i heroic victory ( słonie zarąbały z 400 ze stratą 1 ;-))
Jutro zagram Rzymianami ;-)

24.08.2004
16:52
smile
[22]

bonk_ [ Pretorianin ]

Caldur---.Rome TW rzadzi pod kazdym wzgledem.Gralem dzis na :Athlon 1700+@2800+, Abit Nf7-s ver.2.0 , 512 mb ddr 400@430, GeForce 4 Ti 4200 taktowanie:250@290/513@600, Na 1024-768High Detal i szło .....ZAJEBISCIE!!!
Molzey-->Rome idzie w strone WarCraft.buahabuaha.Moze pod wzgledem ilosci wojsk<LOL><LOL><LOL>

24.08.2004
18:36
[23]

Molzey [ Chor��y ]

bonk
Nie, pod tym względem nie.Pod względem przewagi formy nad treścią i owszem.Gra ewidentnie robiona jest pod
nastolatków,którzy jak zobaczą latające ludki na 30 m nad ziemią i zwęglające się w sekundę te same ludki,to im to
wystarczy.Jeśli 100 żołnierzy wycina innych stu w około 15 sekund to tym lepiej,prawda?
Jaki realizm!Ach,och!Gra roku!
mgk
30 minut Hannibalem?Ale 25 minut chyba goniłeś uciekających rzymian:)
Podkreślę jeszcze raz-sądząc po demku-to jak na razie ,Rome nie jest tak genialne jak się zapowiadało....
Medieval ciagle rządzi....Poczekajmy na całość...

24.08.2004
18:47
smile
[24]

BIGos [ bigos?! ale głupie ]


Molzey - u ciebie tak wolno chodzi z powodu karty graficznej.
GF4 MX to tak jak GF2.
ja mam GF4ti 4200 i chodzi szybko, tylko co jakiś czas są zacięcia, ale jest to wina mojej za małej ilości pamięci (256).
a to się już niedługo zmieni :)

24.08.2004
18:50
[25]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Molzey--ale w medievala bez modow to grac sie wrecz nie da ;D
fakt troche za szybko sie to wszystko rozgrywa ale nadal mimo wszystko liczy sie taktyka ;D
a slonie to przypominaja Olifanty z LOTRA :0

24.08.2004
19:15
[26]

Molzey [ Chor��y ]

BIGos
Tak wiem,pora na zmianę ale...kassssa.....:(((

24.08.2004
20:27
[27]

MANOLITO [ Generaďż˝ ]

zgredek--->z tymi olifantami to całkowita racja, słonie były raczej bronią psycholigiczną, a jeśli starły się z przeciwnikiem wystarczająco odpornym psychicznie, szybko je eliminowano, a co najciekawsze, słonie często były większym zagrożeniem dla własnych wojsk, wystarczyło, że zginął kornak, a słonisko wpadało w szał, aby zabezpieczyć się przed tym, szkolono, żołnierzy chroniących te zacne zwięrzęcia, w szybkim podcinaniu pęcin!
a co do gry
1. za szybkie starcia
2. odziały zbyt szybko i zbyt sprawnie po rozproszeniu tworzą zwarte formacje, nie muszę chyba nikomu mówić, że w rzeczywistości pomieszane odziały, często doprowadzano do porządku nawet kilka godzin, do tego są zbyt doskonałe, wszyscy stoją obok siebie w równych identycznych odległosciach, w realu , często zachęcano przeciwnka do ataku tylko po to by zdezorganizować jego szyki a tym samym sprawne dowodzenie, a w tym samym czasie z flank, z ukrycia, lub po obejście atakowano w pełni sformowanymi ugrupowaniami, przeciwnik zajęty walką nie był w stanie zreorganizować się, a tym samym dać skuteczny odpór, miedzy innymi dlatego, starano się atakować tylko cześcią swych sił mając w odwodzie wpełni manewrowy odział przygotowany na tego typu niespodzianki.
I jeszcze jedno, nigdy nie słyszałem, żeby dało się równocześnie biec, skręcać całym odziałem i przy okazji zachować spoistość szyku!
3. formacje wśród dzikich barbarzyńców!, dzikie ludy co najwyżej potrafiły stworzyć mur z tarcz i grzecznie stać w miejscu, a gdy przyszło do przemarszu w takiej formacji, szybko tracili zwartość i zamieniali się w bezładny tłum którym nie dało się dowodzić
4. rozkazy wykonywane są natychmiast, w rzeczywistości, dowódca często był w stanie wydać tylko jeden danej formacji, resztę pozostawiając bogu
5 brak rannych widocznych na polu walki, konie giną razem z jeźdźcem i odwrotnie, spalający się żołnierze po trafieniu zapaloną strzałą, zresztą ciekawe od czego je odpalają, strzały wystrzelone z dużej odległości (tzw. nawiją) mogą co najwyżej ranić nie opancorzenogo przeciwnika, lub jego konie, wraz ze zbliżaniem się przeciwnika skuteczność ostrzału powinna rosnąć.
6. brak obozu (może będzie w pełnej wersji), zajęcie go i zniszczenie, mogło zmusić przeciwnika do zakończenia kampani (brak zapasów) a tym bardziej gdy walki toczyły się na zadupiach europy, w jednej z bitew z galami cezar obwarował swe wojska, a gdy galom skończyła się żywność, po prostu rozeszli się do domu!i tak to cezar dzięki łopacie podbił galię.
7. ogólnie (jak na razie) gra pod względem mechaniki nie wiele się posuneła do przodu, za to grafa wymiata:)

24.08.2004
20:47
smile
[28]

bonk_ [ Pretorianin ]

Manolito--->a moze jeszcze nie widac jak żołnierze dlupia w nosie,lub nie widac jak po koniu gonia muchy.To jest tylko demo podkreslam DEMO!!!!Wiec to jest pokazanie gry i jej mozliwosci z jak najlepszej strony(najmniej realistycznej )A pamietacie Sudden Strike Demo gdzie z MG42 można bylo rozwalic czołg!A w pelnej wersji tego nie bylo.Rome to inna gra niż Medieval zobaczaczysz Pelna wersje to pogadamy.Pozdrowienia

24.08.2004
21:12
smile
[29]

MANOLITO [ Generaďż˝ ]

bonk-----> gdzie tam pisałem o muchach:) sam chyba przyznasz, że spalanie się całego wojownika od jednej strzały, to lekka przesada?, nie mówiąc już o koniach ginących równocześnie z jeżdźcem i na odwrót, o ile mi wiadomo, dema są po to wydawane, by jak najlepjej ukazać dany produkt, a więc nakreślić jego najmocniejsze strony, (niech pocieknie ślinka) więc nie wydaje mi się, żeby zmiany w pełnej wersji były dużo większe od treści dema, ale tak jak ty też mam tę złudną nadzieję, że będzie lepiej, bo jak na razie niestety poza grafą nie wiele się zmieniło na lepsze, ale tak to jest jak się wydaje produkt dla wszystkich, czyli dla nikogo.

24.08.2004
21:21
smile
[30]

Molzey [ Chor��y ]

Manolito
Cieszę się ,że ktos oprócz mnie widzi także minusy tego demka....Pełna gra pewnie będzie fajna,ale fajnych gier to ja mam na pęczki:)Ta miała być(będzie???) wyjątkowa.....Eh,wszystko przez tych amerykańskich nastoletnich murzyńskich analfabetów .:))

24.08.2004
21:55
[31]

Drackula [ Bloody Rider ]

MANOLITO----> no to chyba gralismy w inne dema :), u mnie trafieni strzala sie nie spalali, oddzialy faktycznie nie traca szybko szyku ale przy skrecaniu nie jest to skladnie jak bylo w MTW. Tutaj skrecasz oddzial i on skreca bokiem a nie zmienia kieunku szyku. Slonie sa latwe do spanikowania, wystarczy skrimishenami je obrzucac a zaczna szalec. Ja szarzuja przez swoje oddzialy to tratuja swoja rownie krwawo. To ze np. konie kina z jezdzcami lub odwrotnie potem jest odwzorowane w statystykach, kiedy masz kilku jezdzcow powiedzmy uzdrowionych. a poza tym to tylko demo wiec nie wiadomo czy jdnostki beda tak szybko konczyly walke. w programie timr commander walki byly raczej dluzsze wie uwazam ze z osadami trzeba poczekac.

24.08.2004
22:13
[32]

Molzey [ Chor��y ]

Drackula
Faktycznie w inne ,bo u mnie po trafieniu płonącą strzałą zwęgla się koń z jeźdźcem.Lepsze te strzały niż napalm...

25.08.2004
12:22
smile
[33]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Mozley->,,fajnych gier mam na pęczki" - bogaty człowiek ;-) - ja mam z pięc fajnych bo reszta całkiem słaba i (albo) nie kupowałem
Marudzić zawsze można - casus kółeczek w CM
,,nastoletnich murzyńskich analfabetów" , do tej pory wszystkiemu winni byli Żydzi i cykliści a teraz murzyni robiący(kupujący) gry - ciekawy pogląd na świat ????

25.08.2004
13:02
smile
[34]

Molzey [ Chor��y ]

mgk
Gratuluję poczucia humoru;)Wiadomo że marudzić nie można-demo jest genialne!Nie ma słabych punktów!
Boże ,tam są słonie a ONI marudzą!Co za głupki!Kawaleria działa tak wspaniale!Nareszcie nie trzeba myśleć!
Klik,klik,klik....szybciej,szybciej.
Ja osobiście kupię ze trzy kopie RTW,by wyrazić me bezkrytyczne uwielbienie dla twórców i dać odpór przebrzydłym
malkontentom.
Fakty są takie:Rzymianie gdyby walczyli tak jak w demku to nie podbili by nawet swoich przedmieść,a co dopiero świata.Ja się pytam GDZIE jest przewaga Rzymskiej piechoty uzyskiwana organizacją i dyscypliną??W demku po początkowym ustawieniu w ciągu sekund rozsypują sie jak jacyś barbarzyńcy....
Ja się pytam CZEMU kawaleria jest tak bardzo skuteczna??W czasach gdy kawaleria była tylko dodatkiem do piechoty?
W demku można wyrżnąć ponad połowe armii Rzymskiej samą Sacred Band Cavalry....Jednym oddziałem...
Dlaczego Oszczepnicy uciekają tak szybko,że nie oddają nawet jednego rzutu w przeciwnika??
Dlaczego jednostki wyrzynają sie tak szybko,że jakiekolwiek planowanie nie ma sensu??Chcę związać centrum,na chwilkę,by posłać jazdę na flankę,wydaję rozkaz jeżdzie i....oooooo nie ma już centrum...Wytrzymali całe 5 sekund!
Wow!To jest akcja!To są emocje!
Tak wiem -trzeba "p" uzywać-tylko jak to zrobić w multiplayu?Ależ ze mnie maruda....

25.08.2004
13:10
smile
[35]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

ja naprawdę chciałem popolemizować ale nie moge znaleźć żadnego argumentu do którego mógłbym się poważnie odnieść A już robienie ze mnie miłośnika szybkich akcji jest szczytem absurdu

25.08.2004
13:23
[36]

Molzey [ Chor��y ]

Widzisz,mgk,polemizować można wtedy gdy ludzie mają przeciwne zdania.Ten przypadek tu zachodzi.Jeśli ty uważasz ,że polemika polega na tym -ty chwalisz, a ja się z tobą zgadzam-to nie będzie polemiki....
Proszę odnieś sie w takim razie niepoważnie do moich zarzutów.Pośmiejemy się razem jaki to ze mnie imbecyl,co?

25.08.2004
13:40
[37]

Drackula [ Bloody Rider ]

Panowie to tylko DEMO.

Molzey---->Gdzie przewaga powiadasz? Ano jak pomiedzy 100 ldzmi przebiegnie 6 sloni to raczej male szanse na zachowanieorganizacji w oddziale, wiec to ze sie rozsypuja to wcale nie jest dziwne. Ale jak bedzie naprawde to musimy poczekac na plna wersje.
Kawaleria mocna? Owszem to juz nie to co w MTW ale tylko wtedy kiedy atakuje oddzial juz walczacy lub o niskim morale. Wyslalem Sacred Band Cavalery do ataku i tak sie stalo ze Rzymscy spearmeni zdazyli sie odwrocic i uformowac szyk, tyz przed sama kawaleria. Rozpedu juz nie dalo siew wychamowac i oddzial poniosl opbrzymie straty.
Slonie wydaja sie tutaj nieposkromiaone ale wedlug mnie to tylko i wylacznie z powodu DEMA gdzie raczej ciezko mowic o AI komputera na tak obcietej wersji gry. Zobaczymy jak to bedzie w pelnej wersji bo odnoszac sie do programu Time Commander to slonie w starciu z rozproszona lekka piechota i pod ostrzalem nie maja najmniejszych szans, powtarzam najmniejszych szans i wtedy trzeba juz pomyslec jak ich uzyc aby bylo to skuteczne tym bardziej ze pewnie rekrutacja tego typu oddzialow bedzie bardzo ale bardzo ograniczona. Mozemy sobie ferwowac oceny ze walcza za szybko i za szybko gina ale ja wole sie powstrzymac z ocenami do mmomentu zagrania w pelna wersje i wtedy zobaczyc co i jak. Tym bardziej ze na ofocjalnym forum poswieconemu demowi i tymi problemami o ktorych tutaj tez nowa nie ma narazie wypowiedzi tworcow gier co tez daje do myslenia, poprawiaja juz cos w grze lub mialo tak byc.

25.08.2004
14:48
[38]

Warmen [ Pretorianin ]

Mnie najbardziej zaskakuje to, że w serii total war, każdy oddział ma radio

25.08.2004
15:09
smile
[39]

max501 [ Pretorianin ]

Warmen--->>> racja!

Molzey--->>> niestety :-( muszę się zgodzić!

To co prawda demo, ale pokazuje ono kierunek w którym (chyba) poszli twórcy gry.
Uprościć, ubarwić, przyśpieszyć. I co ważne poszerzyć grupę docelową. W MTW grali chyba ludzie trochę starsi, bardziej wykształceni, interesujący się choć trochę historią. Przez co niebyła to gra ze szczytów list przebojów (gdzie królują takie super, extra, gierki jak np. Sims). A teraz postanowiono to zmienić. Będzie kolorowo, szybko i czadersko....
Obym się mylił.

25.08.2004
16:02
[40]

MP-ror [ Konsul ]


O co wam chodzi z tym radiem? Jakie radio ?

25.08.2004
16:35
smile
[41]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Ludzie sie starają robią bardzo dobre i oryginalne gry a zawsze znajdą sie tacy, którzy z powodu braku kręcących się kółeczek lub właśnie dlatego, że kółeczka się kręcą, a powinny być żetony i dziesiątki tabelek ( to ma być realizm ;-))
powiedzą że gra jest do d... ew dla czarnych nastolatków

25.08.2004
16:49
[42]

Warmen [ Pretorianin ]

MP-ror-->z radiem chodzi o to że , możesz wydawać polecenia bez jakich kolwiek opóźnień, chodźby najbardziej oddalonym jednostką
Cała seria total war ma ten defekt

że już nie wsponę o muszkieterach i arkeburzystach strzelającytch na wylot przez własne wojska, na których zresztą nie robi to żadnego wrqażenia

25.08.2004
16:58
[43]

Drackula [ Bloody Rider ]

Warmen-----> w Rome nie ma arkebuzerow :). A z opoznieniem to faktycznie mogli cos takiego dolozyc, na zasadzie z starej gry Centurion bodajrze, gdzie dowodca mial kolo slyszalnosci wokol siebie i mogl eydawac rozkazy tylko rym oddzialom wewnatrz. Hoc z drugiej strony oponienia wcale nie musi byc. Jesli wezmiesz pod uwage ze kazdy pojedynczy oddzial ma teraz dowodce, ktory nie bedac w walce obserwuje generla i czeka na znak do ataku lub innego manewru. W czasie walki nie jestem pwien ale wydaje mi sie ze jest male opznienie w stosunku do rozkazu.

25.08.2004
17:12
smile
[44]

max501 [ Pretorianin ]

mgk--->>> Niech się starają. Przecież nie dają gier za darmo. To przemysł. Socjalizm się skończył, nie trzeba już wszystkim dziękować za to, że w ogóle coś robią.

A gra zapowiada się super. Ale nie wszystkim musi się wszystko podobać. MTW też ma wiele minusów, ale miał klimat. Jak na razie w RTW tego nie widzę, właśnie przez te bajery.

Pozwól, że użyję Twojego stylu:

Zawsze się znajdą tacy, którym wszystko się podoba i nie dadzą nic skrytykować. Piszą, że gra jest najlepsza, twórcy najlepsi i koniec dyskusji. A robienie ze mnie rasisty jest szczytem absurdu.

koniec tematu

25.08.2004
17:49
[45]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Tak widze ogromne pokłady poczucia humoru - Max501 sie obraził bo gierka jest za ładna ;-)
A jakies powazne wnioski ????
Zobaczył demko i juz wie znaczy sie wiedzący ;-)
Nie wszystko robi sie dla kasy a tej akurat serii widzę duże zangażowanie artystów różnych branż i nie wydaje mi sie właściwe mieszanie ich z błotem bo komuś coś się nie podba (albo co bardziej prawdopodobne nie przetestował demka dokładnie)
-słonie puszczone samotnie - owszem rozbijają pierwse szeregi ale potem giną
-kawaleria w starciu z dobrą piechotą nie ma szans
- jest dużo opcji taktycznych
-równe w sile jednostki mogą całkiem długo sie naparzać

25.08.2004
17:53
[46]

MANOLITO [ Generaďż˝ ]

max---> całkowita racja, jeśli mam wydać na oryginała, 100 -150 zł, to chyba mam prawo rządać odpowiedniej jakości, a coś czuję, że zamiast mercedesa wśród gier dostaniemy w łapy marnego tico

25.08.2004
18:58
smile
[47]

gro_oby [ Generaďż˝ ]

ejeje ale gdzie wy macie plonace odzialy?:D mi nigdy sie nie zdarzylo:] specjalnie ogladalem ale nic he, tylko strzala plonie i zaraz trup a nie ze caly plonie:D hmm wy tez nie macie pozostalosci trupow? moze to zmienia w pelnej wersi;P ja chce truuupy:D a wg mnie lepiej bedzie sie grac w RTW bo np. obserwowalem kawalerie i gdy ustawilem moich triari to tylko ogladalem jak kawaleria sie rozbijala:D i bylo ekstra to widac, triari wystawili piki i pierwsze szeregi kawaleri po prostu rozbily sie:] a pozniej tylko kawaleria zaczela spychac troche triari ale w koncu ich pokonali:D i bilans strat? 11trriari i 40kawaleri:) i kto tu mowil ze kawaleria jets ehe best:D a wogole ktos mi powie jak tworzyc zolwia?:D przeciez podobno mialo sie go tworzyc:D gierka wymiata;) ale napewno orginal bedzie DUUUZO lepszy:]

26.08.2004
10:24
[48]

max501 [ Pretorianin ]

mgk--->>> Ciężko się dyskutuje gdy oponent ma problem ze zrozumieniem tekstu, lub używa manipulacji nadinterpretując czyjąść wypowiedź poprzez dorzucanie jakiś treści.

1. Nie jestem obrażony tylko zawiedziony (znasz różnicę?)
2. Nie mieszałem twórców z błotem. Pisałem o grze i marketingu.
Jeżeli (oby nie) masz ochotę to somentować to przeczytaj dokładnie.

Zauważyłem, że swoje posty, w których próbujesz z kimś dyskutować (przynajmniej w tym wątku) zawsze zaczynasz od ośmieszania/oczerniania rozmówcy. Proponuję skupić się na temacie, a nie na osobach. Nie słyszałeś o asertywności?

26.08.2004
10:27
smile
[49]

gro_oby [ Generaďż˝ ]

max501 asertywnosc to wcale nie to co myslisz:] i w zaden sposob nie odnosi sie do mgk:]

26.08.2004
10:37
[50]

max501 [ Pretorianin ]

gro_oby--->>> Przepraszam nie rozumiem o co ci chodzi.
Ale domyślam się, że asertywnośc rozumiesz jako "sztukę odmawiania" - bo tak potocznie jest rozumiana. Ale to tylko jeden z elementów.
To przedewszystkim umiejętność wyrażania swoich myśli i poglądów bez obrażania innych osób, z poszanowaniem innych poglądów.
Zgodzisz się czy nie?!

26.08.2004
10:39
smile
[51]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Jak to się nie odnosi ;-) Ja jestem bardzo asertywny - nawet żonę mam psychologa ;-)
Jakoś nie widzę żebym kogoś mieszł z błotem - stwierdziłem że MaX501 ma duże poczucie humoru i jest wiedzący ;-)))
Chętnie sobie posomentuje asertywnie ;-)) - cokolwiek to znaczy ;-))

26.08.2004
10:45
[52]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

MAX501 - Ty się nie zaperzaj tylko daj poważne argumenty -
Ja podałem kilka przemawiających na korzyść - prosze o polemikę lub jakieś inne wady poza zbyt ładną grafiką

26.08.2004
10:49
[53]

max501 [ Pretorianin ]

somentuje = skomentuje
Znam ci ja paru psychologów, którzy co innego wykładają, a inaczej się w domu zachowują. Tak jak i lekarzy, którzy pacjentom mówią o szkodliwości palenia, a sami palą jeden za drugim.
Profesja czy ukończone studia o niczym nie świadczą.

Wiedzieć nie zawsze równa się czynić.
Co niestety widać.

26.08.2004
10:56
smile
[54]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Tak - właśnie się doczekałem argumentów na temat Total War ;-)
zacytuje klasyka - max501-nie chce mi sie z toba gadac
nastepny do ignorowania

26.08.2004
11:05
smile
[55]

Pejotl [ Senator ]

Ja tam wyjątkowo mogę być tolerancyjny - wszyscy macie racje :)
(to w duchu nowoczesnego pojmowania tolerancji)

Berger mi opowiadał swoje wrażenia z gry i wynika z nich że w tym wątku jedni opisali swoją grę w Tutorial a drudzy grę w przykładową bitwę jaka znajduje się w demie. Ot i wszystko :)

26.08.2004
11:09
smile
[56]

gro_oby [ Generaďż˝ ]

ejj a moj post wczesniejszy niz ostatni ktos przeczytal?:P bo tam zapytalem o cos a nikt mi nie odpowiedzial;P

26.08.2004
11:14
[57]

max501 [ Pretorianin ]

mgk---->>>
To chyba nie jest czat ale forum?. Nie wiszę cały czas na tej stronie w oczekiwaniu na czyjąś odpowiedź. A ostatni post napisałem za nim przeczytałem twój.
Ale jeżeli nie chcesz gadać, to trudno i tak ciężko byłoby mi się dopasować.
Aha --->>> ja się nie zaparzam (vide dopasowanie)

A co do gry ---->>> to przedewszytkim brakuje mrocznego klimatu jak z MTW, a po drugie wnerwiają mnie strzałki i podświetlenia. Przez co grając nie mam takiego wrażenia jak w poprzedniczce, że jestem świedkiem wielkiego, wciągającego widowiska, a raczej kolejnej gry z bajerami. Tak jak w grach z "automatów".

Nie twierdzę, że gra jest do kitu, z niecierpliwością czekam na ukazanie się jej na rynku. Ale te dwa aspekty mi się nie podobają. Nie mam zamiaru bić czołem przed twórcami i samą grą.
Mam chyba do tego prawo?!

26.08.2004
11:23
[58]

Molzey [ Chor��y ]

gro_oby
Trupów jest całe mnóstwo,kolesie się zwęglają,a Trebię grając Kartagińczykami na dowolnym stopniu trudności wygrywa się w mniej niż 5 minut.Rzymianami trwa to odrobinkę dłużej.
Spowodowane jest to szalonym tempem w jakim mordują się jednostki.
Bitwa tej wielkości w Medievalu to ,zależnie od taktyki i gracza,ze 20 minut....Przynajmniej.
Ale to będzie gra wszechczasów!(Nie wiem na jakiej podstawie,ale wielu tak twierdzi....)
mgk
Ty chyba już tylko do lustereczka mówisz,co?Bo jak tak wszystkich ignorujesz.....

26.08.2004
11:38
[59]

Drackula [ Bloody Rider ]


Nie zapominajcie ze tutaj bitwa trwa bardzo krotko z powodu juz automatycznego rozstawienia, wojska stoja face to face i nie ma juz czasu na manewry. Wczoraj wlaczylem demko po raz kolejny i bez uderzenia sloni i konnicy w tyly rzymian walka trwala i trwala. Piechota sie tlukla dosc dlugo. No i jak jzu wpomnialem w demku AI jest szczatkowe wiec o czym my tu mowimy.

26.08.2004
12:24
[60]

max501 [ Pretorianin ]

Miejmy nadzieję, że w pełnej wersji rozgrywki będą dłuższe.
Oby się nie sprawdziło porzekadło, że "Nadzieja matką (...)"

Ma ktoś wieści o premierze w Polsce? Ostatnio słyszałem o 01.10.

26.08.2004
12:27
smile
[61]

GenLee [ Konsul ]

Drackula----> masz rację- jednostki są rozstawione i nie ma czasu i miejsca na manewry. Być może dlatego cała gra przebiega zbyt szybko i traci na miodności (przynajmniej dla mnie) w wersji pełnej mam nadzieję na większą możliwość manewrowania :), bo na razie wrażenia mam lekko mówiąc- średnie.

26.08.2004
13:06
[62]

Zenedon_oi! [ Pretorianin ]

Może ja ślepy jestem ale chyba nie ma w grze opcji zmieniania formacji(rozproszona, zwarta, klin).

A tak ogólnie to mi to rtsem zalatuje dosyć mocno. W Shogunie i Medievalu było czuć że dowodzimy wielkimi oddziałami a tu tego nie czuć. No i jeszcze do tego wkurza mnie strasznie to że jak klikasz na oddziały to one gadają.

26.08.2004
13:43
[63]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Namawiam do poeksperymentowania po jednej bitwie gdzie Rzymianie idą na rzeź trudno ocenić grę - no chyba że jest się wiedzącym ;-)
Spróbujcie najpierw puścić słonie frontalnie szarżą
ew. wycofajcie się z tego świetnego wzgórza - tu Hannibal ma świetną pozycję wyjściową i dobre jednostki
uderzcie dobrą piechotą na inną dobrą piechotę - będą się zmagać całkiem długo aż nadejdzie odsiecz np kawalerii
dalej podtrzymuje że jest sporo opcji taktycznych i ładnie wyglądają różne formy ataku - świetne walki w lesie itp.
A i tak seria Total War głównie pociąa mnie warstwą strategiczną a wiele bitew szczególnie tych 5000 na 4000 rozgrywałem automatycznie - więc trudno po jednym demku marudzić -
Strasznie wkurza mnie malkontenctwo zarozumiałych domorosłych ekspertów, którzy pewnie w większości i tak kupią piraty bo gierka jest słaba więc autorom nie zapłacimy
Ja wole doceniać włożoną pracę - oczywiście że dla pieniędzy, bo po to min. się pracuje.
PS - gadanie dowódców też mnie wkurza ;-)

26.08.2004
13:52
[64]

ninja777 [ Chor��y ]

Jesli wam sie gra nie podoba to po prostu w nia przestancie grac.... albo zrobcie lepsza, spory na temat szczególikow nie maja sensu.
Uwazam te gre za napewno duzo ciekawsza od tej papki dla nastolatkow co teraz wychodzi, ale i tak nigdy sie nikomu nie dogodzi w 100%...

26.08.2004
14:22
[65]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Zendon - opcja zmiany formacji jest w prawym dolnym rogu

26.08.2004
14:30
smile
[66]

Molzey [ Chor��y ]

mgk
A po czym mam oceniać grę jak nie po demku??Po tym jak mi ogórki ukisły w piwnicy?Zreszta oceniam demko,a nie finalny produkt bo tego przecież nie ma.Trudno oceniać grę po jednym demku ,no chyba że się jest wiedzacym i wie się że będzie doskonała...
No i proszę ,ja domorosły ekspert i złodziej poważam się nie zgadzać z wielkim mgk.Taki jestem zarozumiały.
Wyluzuj troszkę koleś...
ninja777
Taki tekst-nie podoba ci sie to zrób lepszą-jest miażdżący wprost.Jestem wielkim fanem tej serii i chyba oczywiste jest
że chciałbym by była jak najlepsza.I piszę co mnie boli.Nie podoba ci się co piszę-nie czytaj tego:)

26.08.2004
14:50
smile
[67]

max501 [ Pretorianin ]

tiaaaaaa....
Nic się niezrobi z gościami, którzy lubią innym przypisywać głupotę, złodziejstwo i inne takie.
Groch o ścianę...
Cóż kultury dorosłego (?) człowieka trudno nauczyć.
Jak tu mówić o argumentach, jak rozmówca pała tylką jakąś dziwną odmianą nienawiści. Nie ma elementarnych podstaw do rozmowy.

26.08.2004
15:04
[68]

NeoBerger [ Generaďż˝ ]

Wyjątkowo włączę się do dyskusji.

Zagrałem sobie w słynne już demko RTW i odniosłem wrażenia w kolejności:
1. Grafika jest świetna.
2. Grafika jest płynnna mimo, że mam Dżiforsa 3 to po ustawieniu wszystkich mgieł i cieni, a nawet antyaliasingu wszystko chodzi płynnie.
3. Ludziki o dziwo pi razy drzwi nawet przypominają figurki z książek o armiach z czasów wojen punickich.
4. Marsze i manewry oddziałów to mistrzostwo. Kolumna kawalerii dostaje ode mnie rozkaz skrętu na wroga i... nie wyrabia. Uderza nieco z boku bo nie miała możliwości skrócenia promienia skrętu.
5. Oddział po marszu traci czas by się uporządkować.
6. Podstawą jest współpraca różnych rodzajów wojsk.

I tu się zaczynają schody.

7. To co dobrze wygląda w tutorialu czy niedużej bitwie w Trebbi wali się. Zdaje się, że zbyt podkręcono wzrost skuteczności przy współdziałaniu oddziałów. I stąd walka oddziału piechoty z oddziałem piechoty trwa długo. I nawet straty nie są zabójcze. Ale... gdy dochodzi ostrzał łuczników, a kawaleria wpada z boku jest po walce. A przecież w każdej bitwie nastąpi zmieszanie rodzajów oddziałów i wtedy chyba następuje zbytnie sprzężenie zwrotne czego aż tak nie chciamno zrobić.
8. Słonie samotne zaatakowane przez skirmiszerów nadają się na złom.
9. Ale słonie atakujące zaangażowaną piechotę wymiatają oba walczące oddziały.
Jest więc w tym jakiś sens.

Generalnie:
1. Brak zmęczenia. Kawaleria chasa (hasa?) jak chce.
2. Brak możliwości rozciągania oddziałów (przynajmniej nie zauważyłem).
3. Brak możliwości dowodzenia zgrupowaniami w sensie wydawania im rozkazów (przynajmniej nie zauważyłem, chociaż w zapowiedziach stało jak byk, że możemy powierzać generałom samodzielne zadania na polu walki). Można przecież zaimplementować pomysły Sida Meier'a z Gettysburga. Np. rozkaz Advance, charge dla danego zgrupowania, ale nie na konkretny oddział tylko dla zgrupowania.
4. Łucznicy kretyńscy z ich płonącymi strzałami to zapowiedź GROTESKI i MAGICZNOŚCI w RTW. Mają być jeszcze Druidowie (pewnie będą czarować), Egipcjanie w strojach nie z tej epoki i parę takich odlotów twórców gry.

Bitwa w demie:
1. Ktoś już to zauważył. Bitwa wydaje się szybka ponieważ już jest rozstawiona, a oddziały są już praktycznie w zwarciu (skirmiszerzy i łucznicy). Stąd pewne złudzenie.
2. Rzeczą dyskusyjną jest oczywiście niezaprzeczalnie szybsze niż w MTW rozstrzyganie starć z udziałem różnych rodzajów jednostek. Ale jest pytanie czy walki rzeczywiste trwały tak długo jak w MTW gdzie oddziałek piechoty wytrzymywał jednoczesne uderzenie dwóch oddziałów piechoty wroga, ostrzał łuczników i uderzenie jazdy z boku??? Czy może było jednak tak jak w RTW???
Odpowiedź jest raczej, że tak jak w RTW. Jak już doszło do starcia to było ono szybsze gdy pojawiał się czynnik decydujący w postaci kawalerii w walce piechoty.
Czynnikiem, który powoduje, że takie szybkie rozstrzygnięcia są denerwujące jest skala gry. Plansza w porównaniu z rzeczywistym terenem jest niewielka, a oddziałów kilka. Jeżeli więc cała bitwa nie jest de facto odtworzeniem w 100 procentach realnym, a oddział na planszy gry nie jest jednym jedynym realnym oddziałem, ale wyobrażeniem kilku oddziałów - to być może jednak większa ślamazarność rodem z MTW była bardziej poprawna.

Dla mnie RTW jest grą śliczną, ciekawą i nie powodującą wymiotów dlatego, że mówienie i myślenie o serii TW jako o serii odtwarzającej jakąś rzeczywistość jest śmieszne.
Seria TW to dawny system gier typu EMPIRE i RISK, gdzie gracz ma obszary, zajmuje je i wystawia jednostki. Im więcej obszarów, im bardziej jednorodne, tym więcej jednostek. Itd.

Seria TW polega w warstwie wojskowej na produkcji jednostek, co w odniesieniu do średniowiecza, a przede wszystkim do starożytności jest co najmniej niewłaściwe.
Dane polis greckie, a w skali gry jakiś związek na danym obszarze, wystawić mógł tyle a tyle hoplitów-obywateli, tylu a tylu własnych lekkozbrojnych i konnych. Jeżeli miał więcej kasy to jeszcze się zatrudniało jakichś najemników lub przywoływało króla-awanturnika np. Pyrrusa. I nie było tu miejsca na produkcję tylko na system stosunków społecznych i ekonomie. I wbrew pozorom byłoby to proste do zrobienia, ciekawsze i poważniejsze.
Ale skoro TW wygląda jak wygląda, z przyjemnością pogram sobie w RTW, bez zadęcia i oczekiwań.

Dla wszystkich niezadowolonych z dema mam rowiązanie. Od tygonia zagrywam się w najnowszą wersję Hellenic Total War - świetnego moda do MTW-VI.
Można używając edytora Gnoma wszystko pozmieniać, a grafika jak na poziom MTW jest więcej niż świetna.
Link: https://www.hellenictotalwar.com/

Pzdr

Berger

26.08.2004
15:17
[69]

Drackula [ Bloody Rider ]


Attyla-----> No to troszku CI odpowiem, ale nie wiela :)

7. To co dobrze wygląda w tutorialu czy niedużej bitwie w Trebbi wali się. Zdaje się, że zbyt podkręcono wzrost skuteczności przy współdziałaniu oddziałów. - Wydaje mi sie ze ogolnie skutecznosc jest dosc bardzo podkrecona i mam cicha nadzieje, pewnei zludna ze to tylko jest srobione tak na potrzeby dema.

9. Ale słonie atakujące zaangażowaną piechotę wymiatają oba walczące oddziały. - Otoz szarzujace slonie przez swoj oddzial, powoduja dezorganizacje oddzailu bez strat zadanych z ich strony. U przeciwnika jest to juz dezorganizacja i straty. Generalnie moje odczucie jest takie ze dla szarzy slonmi trzeba bedzie zostawiac miejsce pomiedzy swoimi oddzialami bo zwarty walka oddzial ktory straci spojnosc jest juz do bani a slonie maja dzika tendencje zwracac w momentach najmniej oczekiwanych. Ale jest to taki fajny czynnik niespodzianki i zaskoczenia.

2. Brak możliwości rozciągania oddziałów (przynajmniej nie zauważyłem). - u mnie byla taka mozliwosc, zupelnie jak w MTW.

Wspaomniales ze bedzie mozliwe kupowane oddzialow niezaleznie od populacji. Ja natomist czytalem ze wlasnie rekrutacjia odzialow bedzie uzalezniona od populacji miasta lub miasteczka i nie bedzie to nieograniczone, tak wiec w pewnym momencie moze nam zabraknac surowca w postaci masy ludzkiej do wystawiania oddzialow. Najbardziej bedzie to odczuwalne dla oddzialoe elitarnych, ktore naprawde trzeba bedzie umiejetnie i oszczednie dozowac w kazdej bitwie.

26.08.2004
15:18
[70]

Drackula [ Bloody Rider ]

Attyla----> Aha co do innych punktow to albo sie zgadzam albo nie sprawdzalem albo nie zauwazylem, lub co gorsza nie mam swoich przemyslen jeszcze :)

26.08.2004
15:19
smile
[71]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

nareszcie ktoś poważnie potraktował temat
Berger brawo
Faktycznie opis jednostki kawaleri sugerował totalne wyczerpanie ale chłopcy dzielnie ganiali po lesie wrogą piechotę inna sprawa że coś słabo im szło i piechota w większości uciekła - może to wpływ zmęczenia.
Zauważyłem że jednostka konnicy w galopie wyrażnie zwolniła napotykając wzgórze

26.08.2004
15:22
smile
[72]

max501 [ Pretorianin ]

To Attyla = Berger?!
Proszę, dawno nie zaglądałem...
Takie niepodzianki!

26.08.2004
15:25
smile
[73]

Drackula [ Bloody Rider ]


Lo kuzwa ale sie pomietoli mi we lbie :P

Sorki Berger i Attyla za pomylke, faktycznie to co pisalem powyzej bylo skierowane do Bergera.

Nie wiem czemu sie pomylilem, widocznie myslalem o Attyli bo on grywal duzo w MTW.

26.08.2004
15:26
smile
[74]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

PS@ Ja nikogo personalnie nie wskazywałem ale widać w 2 przypadkach ktoś się poczuł winny ;-)

26.08.2004
15:41
smile
[75]

max501 [ Pretorianin ]

Ja też nikogo personalnie nie wskazywałem. Ale proszę sam doszedł!
Czyli czytać uważnie już umie. Jest jakiś progres...
Jeszcze tylko ta kultura...

26.08.2004
15:51
smile
[76]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Ups myślałem ze Max w chwili rozumnej refleksji pisał o sobie - zawsze pokutuje we mnie ta bezpodstawna wiara w ludzi ;-)

26.08.2004
15:59
smile
[77]

max501 [ Pretorianin ]

Tak, widać tą wiarę w ludzi po postach z obelgami.
Brakuje Ci pewnej spójności i konsekwencji.

Zresztą ponoć miałem być przez imć mgk ignorowany?!

26.08.2004
18:39
smile
[78]

Molzey [ Chor��y ]

mgk
A jak napiszę że jesteś chamem i ogólnie rzecz biorąc burakiem,to co zareagujesz?Bo jak zareagujesz ,znaczy,
poczówasz się do bycia tymże?
Na marginesie-jesteś jednym i drugim....
EOT

26.08.2004
18:44
smile
[79]

Molzey [ Chor��y ]

Berger
Piękne dzięki za linka,świetne!
Oprócz strzał zapalających mają być jeszcze płonące świnie do straszenia słoni,oraz wrzeszczące barbarzyńskie baby
do obniżania morale legionistów.......:)))

26.08.2004
19:05
smile
[80]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Do kolegów Generałów
1) proszę prześledzić moje posty i pokazać choć jeden obrażliwy
2) Co zrobić z takimi przypadkami gdy na prośbę o rzeczowe argumenty padają wyzwiska (przypadek tych co mają słoneczka w kolorze buraków 2 posty wyżej - to chyba przypadk z tym kolorem ;-)) - czy to sparaw dla admina ??

26.08.2004
19:17
smile
[81]

Pejotl [ Senator ]

mgk -> prowokujesz, wiatr siejesz to i burzę zbierasz.

Twoje posty mają trzy fundamentalne wady:
- prezentują twoje jasne i stanowcze stanowisko
- pisane są w tonie kpiarskim i prowokującym
- z powyzszych powodów mogą być traktowane przez bardziej emocjonalnych dyskutantów jak obraźliwe.

z drugiej strony ->
Niestety niektórzy widzę nie potrafią dyskutować i uznać że oponent może mieć inne zdanie i bronić go fanatycznie. Ale dyskusja nie polega na waleniu pięścią na odlew. Jak ktoś chce mieć inne zdanie to niech sobie ma - jego strata. Wystarczyło mgk olać ciepłym moczem i wsi w dyskusji nie robić bo nie ma o co.

To było moje zdanie. Teraz możecie sie na mnie zbiorowo obrazić :)

26.08.2004
19:20
smile
[82]

Drackula [ Bloody Rider ]

Pejotl-----> chamie!!! , zawsze musisz ludzia tak prawde wygarniac ? :p

26.08.2004
19:35
smile
[83]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Pejotl - jak mogłeś tak jasno i w trzech punktach zniszczyć całą długo przygotowywaną prowokację
Ale wiesz co - zrobie Ci na złość i się nie obrażę (wciąż pamiętam Twoje upodobania kulinarne i cenię sobie swoje przedsionki ;-)
Generalnie to traktuje to jako intelektualną grę i odprężenie w pracy ;-)) A najbardziej mnie cieszy jak zaczynają lecieć epitety - prawdę mówiąc liczyłem na lepsze ;-)

26.08.2004
19:46
smile
[84]

Pejotl [ Senator ]

mgk -> ty prowoku jeden!!!!!!!!

26.08.2004
20:12
smile
[85]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Prowoku ........ Prowoku......... Ty........ Ty.............. wiem w obcym jezyku Cie wyzwę
You atriumeater

26.08.2004
22:26
smile
[86]

NeoBerger [ Generaďż˝ ]

Drackula wrote:
"9. Ale słonie atakujące zaangażowaną piechotę wymiatają oba walczące oddziały. - Otoz szarzujace slonie przez swoj oddzial, powoduja dezorganizacje oddzailu bez strat zadanych z ich strony. U przeciwnika jest to juz dezorganizacja i straty. Generalnie moje odczucie jest takie ze dla szarzy slonmi trzeba bedzie zostawiac miejsce pomiedzy swoimi oddzialami bo zwarty walka oddzial ktory straci spojnosc jest juz do bani a slonie maja dzika tendencje zwracac w momentach najmniej oczekiwanych. Ale jest to taki fajny czynnik niespodzianki i zaskoczenia.
2. Brak możliwości rozciągania oddziałów (przynajmniej nie zauważyłem). - u mnie byla taka mozliwosc, zupelnie jak w MTW.
Wspaomniales ze bedzie mozliwe kupowane oddzialow niezaleznie od populacji. Ja natomist czytalem ze wlasnie rekrutacjia odzialow bedzie uzalezniona od populacji miasta lub miasteczka i nie bedzie to nieograniczone, tak wiec w pewnym momencie moze nam zabraknac surowca w postaci masy ludzkiej do wystawiania oddzialow. Najbardziej bedzie to odczuwalne dla oddzialoe elitarnych, ktore naprawde trzeba bedzie umiejetnie i oszczednie dozowac w kazdej bitwie"

Co do sloni to widzialem jak dwa wrogie oddzialy splatane w walce najechalo stado sloni. Potem tylko lecialy piora, sorry, ciala w gore. Ale pewnie jest jak mowisz.
Dzieki za te szyki. Chyba trzeba prawym przyciskiem a nie lewym. Dzieki.

Z ta historycznoscia to o co innego mi chodzilo.
W polis nie bylo zasobow, zeby przez kilka lat wyprodukowac ilus hoplitow. Tylko bylo np. 16 tys. obywateli, ktorzy byli hoplitami. A wiec mozesz 16 tys. hoplitow wystawic od razu.

Pzdr

Berger vel Attylla?

27.08.2004
00:33
[87]

Molzey [ Chor��y ]

Miało być EOT ale...
"Strasznie wkurza mnie malkontenctwo zarozumiałych domorosłych ekspertów, którzy pewnie w większości i tak kupią piraty bo gierka jest słaba więc autorom nie zapłacimy "
To zdanie nie jest przecież dla nikogo obrażliwe,prawda mgk?To tylko taka intelektualna rozrywka...U ciebie na salonach nazwanie kogoś głupkiem i złodziejem to po prostu taka forma dyskusji?Ale jak ktoś w się zrewanżuje to
już jest sprawa dla admina....
Cóż z bólem przyznaję, że nie dorastam poziomem do ciebie mgk.Naprawdę tylko ty masz rację.Poruszasz się na nieosiągalnych dla mnie wyżynach kultury i wiedzy.

27.08.2004
10:11
[88]

van der Rob [ Konsul ]

Nie wiem czy wszyscy znają ten link:

https://www.totalwar.org.pl/?ArtId=186

Polecam -jest tam bardzo dużo MODów.
Swoją droga to ciekawe że Demko RTW jest dopiero od kilku dni, a już powstało tyle MOD-ów do niego.
Zadziwiające.

BTW: Czy ktoś grał już Rzymianami?

27.08.2004
10:20
smile
[89]

gro_oby [ Generaďż˝ ]

ja gralem:) duuuuzo nimi trudniej jest grac, bo musisz atakowac pod gorem, z obu stron atakuje cie kawaleria itd. itp;)

27.08.2004
10:31
smile
[90]

Cisekk [ Pretorianin ]

Mozna rozciagac oddzialy! :) Prawym klikiem myszy przytzymac i rozciagnac we wlasciwym miejscu.

27.08.2004
11:37
[91]

NeoBerger [ Generaďż˝ ]

Cisekk --> Wlasnie wczoraj wieczorem to odkrylem. Oderwany od matecznika MTW nie wpadlem wczesniej na ten prosty pomysl ;-)))

gro_oby --> A ja sie wycofalem Rzymianami za rzeczke i... Ogladalem bezpiecznie jak stada Punijczykow chodza po lasach szukajac grzybow. AI zglupialo i mnie nie zauwazalo. Wszystko chyba przez ten ciek wodny czy jak?
Inna rzecz, ze jak zaznaczylem kilka oddzialow i je polaczylem, a nastepnie dalem dowodztwo nad tym zgrupowaniem AI, to komp uformowal zgrabna linie, ale za Boga nie moglem odkryc dlaczego w takim, a nie innym miejscu. I nie sposob juz bylo, poza zmiana szyku, wydac mu innego rozkazu ktory by komp wykonal.

27.08.2004
11:49
[92]

Drackula [ Bloody Rider ]

Berger----> to jest to o czym pisalem wczesniej, AI w demie jest strasznie ale to strasznie zubozone. JEst zaprogramowane co zrobic w tej bitwie i nic poza tym. Ty wycofales wojsko i komp zwariowal. Mysle ze w pelnej wersji bedzie to duuuuzo lepiej zrobione. Przynajmniej ogladajac program Time Commander(wiem powtarzam sie) bylo widac ze AI jest na dosc wysokim poziomie i potrafilo ludziom dokopac.

27.08.2004
11:52
[93]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Mnie niestety patch na rzymian nie zadziałał (pewnie dlatego że w innym folderze zainstalowałem ;-)
Ale eksperymentuje Kartaginą - moja piechota zwarla się z rzymską i przez moje wojska puściłem słonie - rozwaliły wszystko ale wydawało mi się że część moich wojaków wstała i ruszyła dalej do boju.
Zauważyłem też że część wojsk rzymskich po rozbciu zebrała się w kupę i ruszyła na odsiecz gonionym przez Hannibala kolegom. Rozbite trzy oddziały utworzyły kolumne marszową i potem zaatakowały zmieniając szyk na bojowy
AI się pogubiło jak z 3 stron moje wojska wróciły i zaatakowały

27.08.2004
12:06
[94]

Molzey [ Chor��y ]

Tak,po zainstalowaniu kilku modów, a szczególnie "ambush" widać że nie jest tak źle jak mi się wydawało....
W Tribii przemodelowana jest Sacred Band cavalry,to znaczy ma podbite tak wspólczyniki że jest za silna.Oszczepnicy,
gdy mają włączone skirmish nie nadają się do niczego,trza ich ręcznie kontrolować.
Słonie czasem tratują swoich,a czasem potrafią przebiec w szarży przez własny oddział "slalomem" nie depcząc nikogo.
Upieram się że "kill ratio" jest za wysoki.Chłopaki w ciągu sekund mordują dziesiątki wrogów.
Nie podobają mi się tez te zielone strzałki pod zaznaczoną jednostką,na szczęście można to wyłączyć.
Nie podoba mi się to że piechota porusza się tak szybko,sprinterzy w zbrojach....

27.08.2004
12:28
smile
[95]

NeoBerger [ Generaďż˝ ]

All --> Mam dwie wiadomosci, dobra i zla.
Najpierw dobra. Gra ma sie podobno ukazac w Polsce rowno z premiera zachodnia za 99 zl, a nie 190 jak na Zachodzie.

A teraz zla. Na tej samej stronie, na ktorej znalazlem poprzednia rewelacje jest opis jednostek w grze.
Co tam demo. Co tam szybkosc poruszania sie jednostek (zaraz bedzie jakis edytor, w ktorym sie wszystkie parametry zmieni).
Ale kto wymyslal do tej gry jednostki.
Oto strona ze spisem:
https://www.totalwar.org.pl/index.php?ArtId=40
Nubijscy wlocznicy to oddzialy zlozone z niewolnikow? Oddzialy druidow, nagich wojownikow germansko-celtyckich, kobiety germanskie, swinie ogniowe, psy szczekajace dupami, znowu nieszczesni chlopi? Urban Cohort jako najlepszy oddzial rzymski? Katafrakci jako nieprzebijajacy falangi? A te oddzialy macedonskie? A te dziwne rodzaje hoplitow? A te stosy sacred bandow?
Panowie Tworcy gry do nauki!
Szkoda, ze Uniwersytet Warszawski uczestniczacy w spolszczeniu gry nie ma prawa zmieniac tych glupot.

Cala moja nadzieja w tym, ze powstanie edytor (chyba nawet juz jest), ktory umozliwi modowanie i wyciecie tych idtiotycznych oddzialow i zastapienie kretynskich parametrow.

Wstrzasniety acz nie zmieszany

Berger

27.08.2004
12:32
smile
[96]

NeoBerger [ Generaďż˝ ]

Mam pytanko do towarzyszy niedoli.

Czy kupic gre w wersji zachodniej czy polska wersje?

Nie chodzi o cene tylko boje sie jak ognia spolszczenia, a poza tym nie mam pojecia jak beda z tym chodzily mody, ktorych jak znam zycie powstana dziesiatki.

A jezeli wersje zachodnia to czy znacie najtanszy sklep z pre-orderem?
I nie mysle tu o osiolku ;-)))

Berger

27.08.2004
12:36
[97]

Drackula [ Bloody Rider ]


Berger-----> a tam, jednostkami nie ma co sie przejmowac, znow attyla moda zrobi i bedzie dobrze niz lepiej :).
A teraz co do dostepnych nacji opisanych na tej stronce, ktora podales. JA czytalem, ze grajac Rzymem i podbijajac jakas nacje automatycznie ja odblokowujemy. I nie musimy skonczyc gry aby moc zagrac tomze nacja. Skonczenie kapani Rzymem aotomatycznie ma odblokowac wszystkie nacje, nawet te nie podbite i umozlic rogrywke nimi.

27.08.2004
12:38
smile
[98]

Drackula [ Bloody Rider ]


Berger----> ja kupuje w amazonie.co.uk. Maja 1/3 znizki w przedsprzedazy a data wydania to juz sie nei przejmuje, dzien w ta czy w druga.

Sorki, w poprzednim watku mialo byc Attyla a nie attyla

27.08.2004
13:21
[99]

NeoBerger [ Generaďż˝ ]

Drackula --> A po co te jaja z odblokowywaniem nacji?

Juz zamowiles w amazonie? Tez sie sadzilem na ich strone, ale premiera w Brytanii ma byc 1 pazdziernika dopiero ;-(

27.08.2004
17:37
smile
[100]

ssjNaza [ Pretorianin ]

Dobra, wreszcie udało mi się odpalić demko, bez instalki nawet i po 4 krotnie rozegranej bitwie takie oto mam uwagi:

1) Demko chodzi 4 razy szybcie w rozdzielczości 1024 na 768, niż w 800 na 600.
2) Moi kartagińscy pikinierzy nie mają pik!!! Nie wiem czy tylko u mnie tak jest, ale nie mają autentycznie swoich sarriss. Może kartagiczycy mają jakieś braki w zaopatrzeniu, bo rzymianie mają piki. Wydają się, że coś trzymają, ale tam nic nie ma, chyba że to nowe wunderwaffe - rzymianie nawet sie nie kapną kiedy sie na nie nadzieją :P Nawet nie wiecie jak żałośnie wygląda taka falanga :P

27.08.2004
18:42
[101]

Molzey [ Chor��y ]

ssjNaza
W pliku preferences zmieniasz UNIT_USE_SHADERS na True.I piki będą.

27.08.2004
20:44
[102]

vit123 [ Pretorianin ]


NeoBerger ---> daty podawane w sklepach internetowych sa jedynie orintacyjne i nie należy brać ich dosłownie bo datę pojawienia się ustala wydawca a nie sklep internetowy

27.08.2004
20:54
smile
[103]

ssjNaza [ Pretorianin ]

Mozley ----> Dzięki zadziałało. Teraz jest dużo lepiej jakoś tak nie swojo było bez tych pik :)

28.08.2004
13:14
[104]

sakhar [ Animus Mundi ]

Berger --> znam tego moda i masz rację - jest rewelacyjny:))))
I pytanie - czy ta gra będzie chodzić pod win server 2003?? Bo jak na razie to nie mogłem odpalić dema ze względu na to, iz nie obsługuje ono tego systemu - czy jest jakiś sposób by to obejść bo dla jedengo dema nie będę systemu zmieniał:)))?

28.08.2004
20:27
[105]

ssjNaza [ Pretorianin ]

sakhar -----> można grać w demo bez instalki, wystarczy tylko uruchomić plik rome.exe w katalogu data bodajże.

29.08.2004
12:29
[106]

sakhar [ Animus Mundi ]

ssjNaza--> dzięki, odpaliłem:) I gra wygląda całkiem apetycznie:) Nawet z eMule w tle, i kilkoma innymi aplikacjami chodziła w miarę płynnie. Tylko zastanawiały mnie nogi żołnierzy - kikutki bez stóp - to normalne:)))??

29.08.2004
13:13
[107]

MANOLITO [ Generaďż˝ ]

sakhar---> to raczej nie normalne:) w moim demku wojownicy mają stopy, inni zgłaszają, że po trafieniu zapaloną strzałą ich wojownicy się nie spalają, choć ja i wielu innych tak ma, podobnie jest ze znikającymi wlóczniami itd,itd

29.08.2004
15:08
[108]

Imix [ Konsul ]

Heh widze ze demo Rome Total War wywolalo mala burze :)
Chociaz demko wyszlo w poniedzialek, dopiero dzisiaj udalo mi sie w nie zagrac, praca niestety nie pozwala mi na zabawe zbyt czesto...
Zagralem i co?
Pierwsze co rzuca sie w oczy to rzecz jasna grafika, ktora nawet na medium jest sliczna, szczegolowa, ta trawa i szarzujace rzymskie oddzialy :) Na zblizeniach bitwa wyglada wspaniale, animacja tez niczego sobie...
Podobnie jest z dzwiekiem, przemarsze wojsk extra, czuc bitwe.
Gra ma ogromny potencjal, mysle ze walka nie mozna nic zarzucic, to ze rozpedzona konnica rozwala w chwilke zwiazana walka piechote nieprzyjaciela nie powinno dziwic. Slonie tez nie sa nie do pokonania, zle uzyte nie nadaja sie do niczego, dobrze uzyte rozwalaja przeciwnika jak olifanty we Wladcy Pierscieni :) a to glownie przez strach i panike jaka wywoluja :)

W demie najbardziej denerwuja mnie te trujkaciki/straleczki pod oddzialem, przez to gra traci podniosly klimat, staje sie podobna do zwyklych strategii. Przestajemy sie czuc jak prawdziwi dowudcy prawdziwych legionow...
Denerwuja mnie rowniez te rozblyski podczas strzelania ognistymi strzalami, to chyba jakis babol a nie celowy bajer :) ale tak czy siak to kwas.
Wkurzala mnie rowniez kamera, ale to juz chyba wszystko...

W demie taktyka podczas bitwy jest bardzo ograniczona, ale to dlatego ze dostajemy wszystko na tacy i mamy tylko dokonczyc dziela, nie mamy wplywu na sklad armii, ustawienie na polu bitwy itd.
Szkoda tez ze te demko jest takie krotkie, w medievalu mielismy wiecej potyczek, szturmowalismy zamek itd. Ciekawe jak to bedzie wygladalo w Rome TW ta smola czy olej... bajer :)

Gra bedzie zajebista!! Nie moge sie doczekac :)

29.08.2004
15:32
smile
[109]

gro_oby [ Generaďż˝ ]

jak to niemamy?:D jest programik dzieki ktoremu mozemy dowolnie ustawiac nacje i zolnierzy:D dzis graldem sobie galami na rzymian i heh powiem wam ze szarza nawet lekkie kawaleri na tych galow konczy sie zle;P a czasai sliiicznie obserwuje jak triari scieraja sie moimi swordsmenami i heh, masakra;) galowie moga tylko duuuuuza iloscia wojska przytloczyc:D ps. co to formacji to galowie w nitkrych modach sa rozproszenie:) nie ladnie sciesnieni ale raczej cos na kstalt kola i to duuuzo miejsca zajmuje;) dla tych co im przeszkadzalo to;P

29.08.2004
17:57
[110]

NeoBerger [ Generaďż˝ ]

Mnie powalilo jak odkrylem jak ujawnic piki w punickiej piechocie i ze mozna jej wydac rozkaz ustawienia falangi. TO WYGLADA REWELACYJNIE. Jak na obrazach. A jak slicznie sie Rzymianie nadziewaja na sarissy!
Mozna tez dac jezdzie numidyjskiej rozkaz jazdy w koleczko i rzucania oszczepami.
Ale w bitwie wydaje mi sie najwazniejsze morale.
Jak robilem bitwy przy pomocy modu to strona z mniejszym morale dostawala becki.
No i komp jak zwykle wysyla dowodce do walki. W kazdej czesci TW usuwaja ten bug i on znowu sie pojawia w kolejnej czesci.
BTW: Nie wiem czemu, ale ciagle wylacza mi pewne opcje graficzne.

Aaaaaa: Mam pytanko: dlaczego nie moge zamowic tej gry w pre-order na brytyjskim amazonie?

D.

29.08.2004
19:25
smile
[111]

Pejotl [ Senator ]

Berger -> "dlaczego nie moge zamowic tej gry w pre-order na brytyjskim amazonie? "
Bo amazon obsługuje tylko Europę a nie jakieś kraiki w Azji? :)

29.08.2004
19:36
[112]

Imix [ Konsul ]

gro_oby ---> mozesz podac linkia do tego programu ktorym mozna ustawic kim chce sie walczyc? albo przynajmniej portal z ktorego mozna to sciagnac

29.08.2004
20:07
smile
[113]

gro_oby [ Generaďż˝ ]

https://www.totalwar.org.pl/pliki/rodeo.zip :) banalny program w obludze;) aha nie przesadz z jednostkami bo gra sie zawiesza;) 500 jednostek nie ustawisz np. dla triari;P

29.08.2004
20:18
smile
[114]

thral14 [ Chor��y ]

Ja miałem od poniedziałku rozwalonego kompa ale jak go dostałem spowrotem w czwartek to od razu ściągnełem demko i teraz cały czas w nie gram...Gra jest zaj***sta jak dla mnie. Zwłaszcza na max detalach i z 4x antylisingiem(czy jakoś tak sie to pisze.. :)Nie moge sie doczekać 27 września.. :)

PS. Przed chwilą grałem sobie rzymianami i tak mi ci kartageńczycy wyjechali słońmi w moje odziały że przebiły sie przez poczwórny szereg...

31.08.2004
15:09
smile
[115]

NeoBerger [ Generaďż˝ ]

Drackula --> I jak z tym brytyjskim amazonem?
Jak tam zamowiles RTW skoro mi napisali, ze absolutnie do czegos takiego jak Polska nie wysylaja gier?
A moze ty mieszkasz w Anglii to bysmy jakos sie dogadali?

B.

31.08.2004
15:34
smile
[116]

max501 [ Pretorianin ]

Właśnie! Da się teraz jakoś już Rome kupić?!
Przeca nie mogę się już doczekać.
A tu jeszcze cały miesiąc...

05.09.2004
13:26
smile
[117]

MANOLITO [ Generaďż˝ ]

Po dokładnym przyjżeniu się demku, muszę zdementować to co powyżej napisałem, i muszę przyznać, że szykuje się gra roku!.
A więc, galowie (czyt.barbarzyńcy) nie tworzą żadnych zwartych formacji, stoją nierówno przypominając raczej dziką tłuszczę niż regularne wojsko (i oto chodzi). Ciężka piechota kartagińczyków, po zformowaniu falangi, staje się bardzo mało manewrowa (i oto chodzi), motyw ze scytyjskim kręgiem jaki tworzą konni oszczepnicy(miotacze dzirytów?) po prostu rozłożył mnie na łopatki, większość strat nieprzyjaciel ponosi podczas ucieczki(co też jest zgodne z rzeczywistością), lekka rzymska piechota obrzuca wrogów swoimi "pilum" (tyle, że mają ich w zapasie co najmniej kilka, nie wiem czy tak było w rzczywistości) ogromną rolę odgrywa morale, co też jest zgodne z rzeczywistością, wystarczy, że jeden oddział podda tyły, a reszta za jego przykładem zwykle robi to samo, tyle że, uciekają zawsze w tą samą stronę (ciekawe dlaczego?).
Jeśli chodzi o dżwięki to bardzo miłe wrażenie robi zgiełk bitewny, żołnierze w chwili spokoju, coś sobie nucą, pochrząkają, rozglądają się na boki itd.
Łucznicy swoim ostrzałem, nie wiele mogą zdziałać, jeśli jednak nieprzyjaciel odwróci się do nich plecami robią istną rzeź(choć drażnią znikające strzały, napinanie "pustych" łuków i oczywiście spalający się wojacy w oka mgnieniu po trafieniu zaplonym pociskiem).
Co do jazdy to nareszcie pokazuje swoje "kły" nawet atakując falangę od czoła, potrafi ostro namieszać, nie mówiąc gdy atakuje z flanku lub od tyłu, przy okazji jest bardzo wrażliwa na ostrzał, (niestety wraz z koniem ginie jeżdziec i odwrotnie).
to tyle mojej samo krytyki:)

05.09.2004
15:24
[118]

Cisekk [ Pretorianin ]

Jak dla mnie duzym minusem gry jest szybkość rozgrywania bitwy (nie mowie tu o braku rozstawiania jednostek) chcac przyjzec sie ataku mojej kawaleri w tym samym moemencie moje prawe skrzydlo zostaej rozbite przez wroga? Gdzie tu przyjemnosc z ogladania jak rozpedzona kawaleria wjezdza w piechote wroga. Gracz zmuszony jest skakac z jedenje "jednostki" do drugiej. Przez to gra staje sie podbona do RTSa klikac klikac i jeszcze raz klikac.
Mam nadzieje ze predkosc bitwy w pelnym wydaniu bedzie podobna do tej z MTW.

05.09.2004
15:48
smile
[119]

gro_oby [ Generaďż˝ ]

ahaaaa wiec autorzy gry maja tak zrobic zebys mogl sobie spokojnie ogladnac jak kawaleria rozwala przeciwnika, a w tym czasie reszta odzialow ma specjalnie zwolnic, przestac walcycz? ale ty masz chore pomysly he

05.09.2004
16:00
[120]

Cisekk [ Pretorianin ]

pisze zeby szybkosc rozgrywania bitwe odpowiadala tej z MTW, masz chyba problemy ze zroumieniem tekstu??

05.09.2004
16:15
[121]

gro_oby [ Generaďż˝ ]

ale z jakiego powodu? zebys mogl sobie ogladnac jak kawaleria atakuje? chory czlowiek:]

05.09.2004
17:00
smile
[122]

Cisekk [ Pretorianin ]

Zeby moc kontrolowac pole bitwy zeby widziec jaki skutek wywarl atak kawalerii, zeby widziec czy walczace wojska poradza sobie czy potrzebne jest wsparcie. Przez 2-3 sekudny skupisz sie na jedym odcinku bitwy a na drugim juz pikinierzy siedza na tyłkach kawaleri ktora wczesniej zatakowala piechote wroga.
A drugi powod to, TAK lubie ogladac walczace odzialy natomaist szybkosc bitwe odbiera tą przyjemnosc bo pole bitwy musi byc z reguly oberwowane z max oddalenia zeby nie przeoczyc jakiegos ruchu przeciwnika, No ale jesli Tobie to sie nie podoba i nie widzisz roznicy miedzy gra RTW a planszówka to juz Twoj problem.

05.09.2004
20:38
smile
[123]

gro_oby [ Generaďż˝ ]

to graj w cm a nie w rome total war:) jesli chcesz planszowke to idz do sklepu i kup sobie:) heh ja jakos zawsze moglem sobie poogladac jednostki walaczace niewiem o czm ty mowisz:) 2-3 sekundy? ty masz chyba innego RTW:) albo idz tworca powiedz zeby specjalnie dla ceibie spowolnili ruchy jednostek, i zeby piechota o minute dluzej trzymala specjalnie dla pana ciska zeby on mogl w spokoju popatrzec jak jego kawaleria atakuje:]

06.09.2004
09:14
[124]

MANOLITO [ Generaďż˝ ]

Zapomniałem w poprzedniej wypowiedzi dodać, że gra ma kilka, przynajmniej dla mnie, poważnych mankamentów, a mianowicie, mamy zbyt wielką kontrolę nad jednostkami, w każdej chwili możemy wydać im dowolny rozkaz, co już nie jest realistyczne, i co gorsza, oni zawsze jeśli nie są spanikowani te rozkazy wykonują, tak więc w grze nie są uwzględnione takie czynniki jak emocje, zasięg komunikacji, i tak jak ktoś już napisał wszyscy mają radio, gdzie np, nasze odziały zamiast wykonywać rozkazy, mogły by rzucać się w pogoń za nieprzyjacielem ignorując lub nie wiedząc o naszych rozkazach np.pozostania w miejscu.
Kolejny mankament to bardzo, bardzo szybkie doprowadzanie szyku po walce/rozproszeniu do porządku np. walcząc z ciężką kartagińską piechotą (12 razy sacred band infantry) mając do dyspozycji identyczną ilość lekkiej piechoty (hastati) i tylko jeden odział kawaleri, udało mi się ich rozgromić ze stratami 10 krotnie mniejszymi od nich, wystarczyło przyjąć atak falangi na piechotę w tym czasie wjechać jednym odziałem kawaleri na tyły wroga i przeprowadzić szarżę (z odległości 20m! sic!)po zmasakrowaniu wrogiej falangi, wycofać się, na nowo zformować i zaatakować najbliższą piechotę, i tak udało mi się zrobić trzy razy kompletnie wyniszczając całe odziały, a czwarty zdrowo nadszarpując i zmuszajć do ucieczki, i to w czasie nie wiele przekraczającym minutę, i w dodatku przy zerowym exp/wpn/armor.
Było by idealnie gdyby sposób rozgrywki został zaporzyczony z CM, chyba wiecie o czym mówię:)

06.09.2004
10:01
[125]

Attyla [ Legend ]

Manolito - wiem, że dawno, ale co mi tam:-) Pisałeś swego czasu, że słonie były bronią psychologiczną. Skąd taki pomysł? Oczywiście wywoływały one zabobonny strach - ale z tych samych powodów co Tygrysy w czasie 2WS. One były poprostu niemal nie do zatrzymania. Problemy były związane z tym, że słoń trafiony w miękką część rozjuszał się i był równie groźny dla swoich jak i dla wroga (dlatego przy słoniu zawsze szło paru ludzi ze specjalnymi nożami do przecinania im pęcin). To samo, gdy zginął kornak. Jednak same słonie wchodziły w każdy szyk jak w masło. Zatrzymać ich się w szyku "twardym" nie dało. Rzymianie zaś dawali sobie z nimi radę z 2 powodów:
1. było ich (słoni) bardzo mało (słonie pochodziły z Indii - czyli musiały przechodzić przez terytoria Perskie - a Persom nie zależało zbytnio na słoniach w składzie armii rzymskiej). Była diabelnie drogie i delikatne, więc zwykle używano ich do celów reprezentacyjnych (np. Bizantyńczycy mieli w swojej armiii słonie niemal do końca - tj. do AD 1204 - i bodaj nigdy nie użyli ich w walce
2. od czasów reformy Mariusza stosowali szyk otwarty, którego siłą była elastyczność taktyczna z zastosowanie dużych ilości broni miotającej (pila, proce i - żadziej - łuki). Walka ze słoniami zatem polegała głównie na wprowadzaniu ich w panikę lub szał. Np. znanym sposobem "zatrzymania" ataku słoni było ich nastraszenie za pomocą głośnych trąb, ognia itp.

Jednak rzeczywistość była taka, że jeżeli słonie doprowadzono do zwarcia z wrogiem to efekt nie był tylko psychologicznym. Walka może nie wyglądała jak w LOTR, bo słonie są mniejsze, ale skutki zdeżenia z wrogiem podobne.

06.09.2004
10:20
smile
[126]

MANOLITO [ Generaďż˝ ]

atylla ---> niestety:) muszę przyznać ci rację, mam raczej mglistą wiedzę w tym temacie:), choć oparłem ją na założeniu, że ze względu na ich małe ilości(słoni) nie mogły odgrywać decydującej roli podczas bitew, i z stąd założenie o ich możliwościach odziaływania psychologicznego, i dzięki za sprostowanie:)

06.09.2004
12:44
smile
[127]

Pejotl [ Senator ]

Co nie przeszkadzało by w armii rzymskiej panowała fobia słoni i "panika słoniowa" (analogicznie do "paniki czołgowej" w II wś) co mozna przeczytać miedzy wierszami w opisach bitew z Pyrrusem - gdzie autorzy rzymscy kazdy sukces czy wręcz każdą akcję przeciwników na polu walki przypisują oddziałom wspieranym przez słonie.

06.09.2004
13:26
smile
[128]

Attyla [ Legend ]

Pejotl - zgadza się. Rzecz w tym, że tam właśnie Rzymianie spotkali się ze słoniami po raz pierwszy. Już w czasie wojen greckich słonie nie robiły na nich takiego piorunującego wrażenia.

08.09.2004
00:46
[129]

Czarny-PL [ Junior ]

Musze wam powiedziec ze jestem pod wrazeniem enginu tej gry!!!!
Tak sprawnego kodu nie widzialem juz od czasow amigi
Na moim laptopie gdzie jest tylko karta grafiki radeon9000 i pentium4-2.4GHZ giera ta smiga az milo!!!!!
Jest tylko jeden babol ale to chyba wina dema gdyz u kartaginczykow znika mi las pik!!!
nie raz wgraja sie a nie raz nie.....

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.