GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

wersal 2

14.08.2004
20:05
smile
[1]

barba [ Legionista ]

wersal 2

czy ktos wie , gdzie mozna znalezc solucje po polsku? oczywiscie nieplatna!!!!!!!!! utknelam w wielkiej stajni krolewskiej, gdzie przed osiodlaniem konia trzeba uzyskac rozkaz do wyjazdu i nie moge tego zrobic. moze ktos ma na to sposob?

14.08.2004
20:08
[2]

Kruk [ In Flames ]

Nie pomogę Ci jeżeli chodzi o samą grę, ale nachodzi mnie pytanie: skąd masz tego gniota? :)

14.08.2004
20:09
[3]

Kruk [ In Flames ]

A jednak....

Hey, hey it is your lucky day!:)

Akt 1: Poranna toaleta Króla Jegomości
Z wazy w Przedpokoju Bassano weźcie mały klucz Nr 1. Pogadajcie z wkurzonym Le Brunem i zaproponujcie, że odnajdziecie jego szkice. Zejdźcie po schodkach w dół i znajdźcie w szafkach nożyczki i pamflet A (na artystów). Potem wróćcie na górę, do apartamentów królewskich i wejdźcie (innymi) schodkami wyżej. Tam nożyczkami otwórzcie kufer i weźcie kartkę papieru. Podświetlcie ją płomieniem świecy, a objawi się tytuł jakiejś bajki La Fontaine\'a. (Tytuły bajek zmieniają się za każdym razem, gdy rozpoczynacie grę od nowa). Potem pogadajcie z lokajem stojącym w królewskiej sypialni.

Akt 2: Od Toalety do Rady

Pogadajcie z Bontempsem ścielącym królewskie łoże. Porozmawiajcie też z lokajem strzegącym komnat markizy de Maintenon i przekażcie mu wiadomość od Bontempsa. Pokażcie mu też pamflet A. Da wam on inny (B) - zjadliwą satyrę na ród królewski. Pokażcie Bontempsowi i ten pamflet, po czym weźcie świecę i klucz z szafy stojącej obok łoża. Kluczem otwórzcie jedną z bliźniaczych komód z Przedpokoju Bassano i weźcie znalezione w niej szkice. Pokażcie je Monsignore\'owi w salonie Królewskim, potem zanieście je Le Brunowi, malującemu sklepienie w Salonie Wojennym. Połóżcie fałszywy szkic na stoliku, weźcie pędzel, zanurzcie go w złotej farbie i powleczcie nią szkic. Objawi wam się tytuł drugiej bajki. Pogadajcie z Bontempsem i dajcie mu szkic.

Akt 3: Od Rady do mszy

W Salonie Obfitości pogadajcie ze Szwajcarem sterczącym przed drzwiami Gabinetu Osobliwości. W Salonie Wojny weźcie ze stolika węgiel i papier. Kliknijcie na małych drzwiach w rogu Salonu Apolla. Weźcie bilardowy kij z Salonu Diany (aby sięgnąć po pamflet C, ukryty w pobliżu malowidła w Salonie Marsa). Pogadajcie ze Szwajcarem stojącym przed Schodami Ambasadorskimi - dostaniecie odeń klucz do drzwiczek w Salonie Apolla. Otwórzcie je i ruszajcie w lewo. Po drodze zauważycie, że brat królewski ukrywa coś w jednej z szafek w Salonie Marsa. Ruszajcie dalej i weźcie - kilkakrotnie klikając - nuty ze stojaka. Potem poproście Lully\'ego, by obejrzał fragment zapisu nutowego. Spełnijcie prośbę Lully\'ego - poprosi was, byście odszukali Racine\'a i sprawdzili wiarygodność pewnego cytatu. Będziecie musieli łazić dwukrotnie, artyści są okropnie zapominalscy. Po drodze zajrzyjcie do szafki w Salonie Marsa i weźcie z niej klucz Nr 2. Gdy wrócicie po raz drugi do Lully\'ego, dostaniecie od niego rozszyfrowane nutki - i kolejny tytuł bajki La Fontaine\'a. Dajcie nuty Bontempsowi i weźcie od niego pisemne pozwolenie na wejście do Gabinetu Osobliwości. Pokażcie przepustkę lokajowi i wejdźcie. Zajrzyjcie do szuflady, połóżcie papier na medalionach, zasmarujcie go węglem i zróbcie odbitki. Pokażcie odbitki Monsignore\'owi (taki tytuł nosił brat królewski), potem pogadajcie z markizem Croissy w Salonie Apolla. Pomoże wam w deszyfracji, ale chętnie by coś przekąsił. Czas już pogadać z Bontempsem - zaanonsujcie się Szwajcarowi w Salonie Obfitości.

Akt 4: Obiad

Idźcie do biura markiza de Croissy w skrzydle ministerialnym i dajcie mu kawał placka, który weźmiecie od lokaja stojącego na półpiętrze Schodów Ambasadorskich. Popatrzcie na biurko, weźcie pióro i użyjcie go na epigrafie, klikając na literach w porządku wskazanym w pamflecie B. Z półki po prawej wyciągnijcie pamflet D (na rząd). Pokażcie epigraf i pamflet D Bontempsowi stojącemu w Hali Straży. Idźcie do biura Louvoisa (naprzeciwko biur Croissy\'ego) i z biurka weźcie notatkę z nazwą trzech miejscowości, a także teleskop. Zbadajcie sejf ukryty w ścianie z lewej. Daty otwierające sejf możecie znaleźć w kalendarium panowania Ludwika XIV albo postępując zgodnie z moją radą. Wróćcie do Bontempsa i opowiedzcie mu o swoich dokonaniach. Podsłuchajcie, o czym rozmawiają arystokraci w Hali Straży. Bitwa pod Rocroi to rok 1643. Przejdźcie do Sali Zwierciadlanej i przypatrzcie się (przez teleskop) dwu malowidłom na suficie. Znajdziecie kolejne daty (1668 i 1674). Otwórzcie sejf w biurze Louvoisa, weźcie plany Vaubana i połóżcie je na planach w biurze Croissy\'ego. Zobaczycie tytuł kolejnej bajki. Wróćcie do Bontempsa - po drodze napotkacie markizę de Maintenon, która wręczy wam pamflet na religię. Pokażcie go Bontempsowi.

Akt 5: Król przy pracy

Idźcie do kaplicy (Schodami Ambasadorów w dół i w lewo). Wejdźcie do zakrystii i obejrzyjcie sobie stalle, a właściwie szufladki. Znajdziecie w nich grawiurę, mały klucz Nr 3 i kawał linki (ten znajdziecie na posadzce). Wracając do Bontempsa, obejrzyjcie plany na stole bilardowym w Salonie Diany. Pogadajcie z Bontempsem, który tym razem czeka w Salonie Wenus. Wróćcie do zakrystii i poproście o pomoc ojca de la Chaize. Pokażcie mu pamflet E (ten o religii). Za jego radą wróćcie na górę i pokażcie pamflet kardynałowi de Bouillon. Wróćcie do ojca la Chaize i poproszeni o dodatkową wskazówkę, podajcie mu grawiurę. Potem zanieście pamflet E Bontempsowi. Pogadajcie z nim i weźcie spis bajek. Przejdźcie do Salonu Wojennego - jeśli sterczy tam Szwajcar, to znaczy, że coś jeszcze zaniedbaliście - weźcie drabinę, przystawcie ją do rusztowania i wespnijcie się na górę. Nie możecie dobrze obejrzeć żyrandola, bo jest za ciemno. Zejdźcie, przestawcie drabinę tam, gdzie stała poprzednio i podwiążcie liną zasłonę. Weźcie drabinę, przystawcie ją do rusztowania i wejdźcie na górę. A, teraz coś widać! No dobra. Musicie opuścić żyrandol. Poproście Bontempsa o klucz na poddasze. Możecie się na nie dostać schodkami ukrytymi na tyłach Salonu Apolla. Na poddaszu uruchomcie mechanizm opuszczający żyrandol. Cóż, niekiedy zdarzają się wypadki. Zejdźcie na dół i weźcie memorandum z żyrandola. Dajcie je Bontempsowi.

Akt 6: Przechadzka po Ogrodach

Weźcie grabki leżące za donicą nieopodal Apteki. Weźcie też z Apteki lekarstwo - możecie wziąć tylko jedno, to właściwe. Pogadajcie z Le Notre\'em i wejdźcie do Labiryntu. Połaźcie tam i ówdzie, aż odnajdziecie diuka de Maine. Pogadajcie, i wyjdźcie z altany, po czym wróćcie, by zobaczyć się z nim jeszcze raz. Teraz trochę zmiękł, bo rozbolał go brzuch. Dajcie mu lek, zostawi wam na ławce plany Labiryntu La Fontaine\'a. Teraz uważajcie. Popatrzcie na plan Labiryntu, a potem na spis ośmiu bajek, który dał wam Bontemps. Porównując jedno z drugim, ustawcie bajki we właściwej, numerycznej kolejności - od bajeczki o najniższym numerze na planie, do tej o numerze najwyższym; najlepiej przepiszcie spis w nowej kolejności na oddzielnej kartce papieru. Łażąc teraz po Labiryncie, odwiedźcie po kolei każdy bajkowy zakątek i spiszcie z tabliczek kolejne litery o numerach z memorandum. Otrzymacie zdanie \"It is not in the power of kings to attain perfection\". (Nie jest w mocy królów osiągnięcie doskonałości). Wyjdźcie z labiryntu - po drodze objaśnijcie Bontempsowi, że już wiecie wszystko.

Akt 7: Od kolacji do spanka

Spiskowiec - królewski stryj, książę Gaston - zapalił lont w kominku i dał nogę! Od was zależy unieszkodliwienie machiny piekielnej - a macie niewiele czasu. Ruszajcie przed siebie. W następnej komnacie weźcie kij do gaszenia świec. Pędźcie do Galerii Zwierciadeł i w lewo - grabkami - przeszukajcie donicę pod oknem z lewej. Weźcie klucz i wracajcie. Chyżo do sypialni królewskiej - w niej zaczynaliście ten akt - i dalej. W sąsiednim salonie zapalcie świecę od kominka i oświetlcie nią drzwi na poddasze. Ruszajcie schodami na stryszek. Po znalezieniu bomby, wetknijcie w nią klucze: od 1-szego do 4-tego - poczynając od lewej. Potem zabierzcie się do bomby - unieszkodliwicie ją, układając literki w hasło o niedoskonałości królów (niektóre pola powinny być puste, by oddzielać od siebie poszczególne słowa). I to byłoby na tyle...

15.08.2004
13:53
smile
[4]

barba [ Legionista ]

witam, Kruku,
dzieki , ze sie odezwales, ale po 1-sze, nie jest to juz taki straszny "gniot", ostatanio juz i tak nie mam w co grac, a przy okazji milo sobie pozwiedzac Wersal, ktory dobrze znam z autopsji bo mieszkam wlasnie niedaleczko, a po 2-gie , to chyba jest solucja z Wersalu 1.............. a ja namietnie szukam solucji do 2-ki!!!!!!!!!!!ale po polsku, zeby bylo weselej mam solucje po angielsku, po francusku i po rosyjsku, ale w zadnej z nich nie ma tego czego potrzeuje i mialam nadzieje, ze moze w polskiej cos znajde.
pozdro z Francji barba

16.08.2004
10:00
smile
[5]

anka [ Pretorianin ]

barba --> https://ksgry.redakcja.pl/poradniki/przyklad.asp?Id=2175 oto solucja po polsku..mnie osobiscie seria Wersal..nawet sie podobala..ciekwie bylo "poszwedac sie" po zakamrkach Wersalu.Pozdrawiam i zycze powodzenia!

16.08.2004
13:55
[6]

Kruk [ In Flames ]

Cóż o gustach się nie dyskutuje. To, że podoba Ci się Wersal 2 to twoja subiektywna opinia i należy ją szanować.
Kiedyś tam tylko mi podobał się Konung: Legenda Północy.

Co do solucji to sorry, ale w serwisie, z którego ją zaczerpnąłem było napisanie wyraźnie WERSAL2 :)

16.08.2004
13:57
smile
[7]

SirGoldi [ Gladiator ]

anka ---> Jeśli tak jak w moim przypadku kiedyś się tam było nie ma się raczej ochoty do tego wracać w słabym komputerowym wydaniu. Zapewniam Cię. ;)

16.08.2004
14:16
[8]

anka [ Pretorianin ]

SirGoldi ---> byc moze..ja niestety nie bylam osobiscie...wiec zostal mi tylko Wersal w wersji komputerowej...przynajmniej na razie ...mam nadzieje... :)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.