GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

DOOM 3 - czy dostaliśmy to co nam obiecano ? (analiza zapowiedzi gry w CDA)

14.08.2004
18:31
smile
[1]

CHESTER80 [ no legend ]

DOOM 3 - czy dostaliśmy to co nam obiecano ? (analiza zapowiedzi gry w CDA)

Po pierwsze - szanuję wszystkie opinie niezadowolonych z tej gry graczy, rozumiem że nie każdemu podoba się taki klimat. Nie mogę jednak przejść obojętnie (jako Doommaniak) wobec opini że "Doom3 to kaszana i zwykły shooter", że "tyle obiecano a wyszła zwykła strzelanka" i że "miała być rewolucja a jest kiszka". W styczniowym CD ACTION (tym z Doomem na okładce) znalazła się ekskluzywna i obszerna zapowiedź tej gry, opracowana przez redaktora gem-a. Pewnie większość z was zna ją na pamięć :) , ale postanowiłem przytoczyć kilka najważniejszych fragmentów z niej, w celu pokazania tym wszystkim narzekaczom, że Doom3 w wersji finalnej, jest dokładnie taki sam jak nam obiecywano. Oczywiście jest kilka drobnych nieścisłości, ale opisałem je pod każdym z fragmentów. Życzę miłej lektury i mam nadzieję że redakcja CDA, nie pozwie mnie do sądu za kopiowanie fragmentów tekstu :)

01: "(...) DOOM3 nie stanowi kontynuacji historii opowiedzianych w dwóch pierwszych częściach. Jest historią, która dzieje się nie "po" lecz "zamiast". Wyobraźcie sobie zatem, że DOOM i DOOM II niegdy nie zaistniały i że nigdy dotąd niewidzieliśmy jego bohatera (...). (...) DOOM położono w nim nacisk na tempo akcji - DOOM 3 stawia na jej intensywność oraz klimat.(...) Tim Willits - lead designer gry, wyjaśnia "Kiedy John Carmack wychodził z pomysłem DOOM-a we wczesnych latach 90, miał wizję, którą chciał urzeczywistnić; grę o szybkiej akcji, przerażających lokacjach i napawających grozą potworach. (...) jednak tamta orginalna wizja zostanie w pełni zrealizowana w DOOM-ie 3 ".
-------------------------
Chester mówi > I co ? Miała być rewolucja, wybitny scenariusz, nowatorskie rozwiązania ? Nie ! Dostaliśmy to co nam obiecano - przerażające lokacje, szybką akcję i napawające grozą potwory. Dostaliśmy starą historię, opowiedzianą na nowo.
-------------------------
02:"Pierwsza część gry przywodzi na myśl interaktywne intro Half Life'a - długi okres bez pojedynczego wystrzału. Tim Willits wyjaśnia "Po przybyciu na UAC będziesz miał szansę zwiedzenia części bazy, zanim jeszcze nastąpi inwazja sił piekła. Możesz obejrzeć niektóre z biur, porozmawiać z kilkoma postaciami (...) Sercem DOOM 3 jest akcja - twoja walka z siłami piekła, jednak pozwalamy ci również komunikować się z innymi postaciami i wykorzytsać je w niebezpiecznych sytuacjach. Wszystko to opakowane zostało w piekielną oprawę i fabułę, która uwiarygodni grę [...]". Wiarygodność gry to jedna z najważniejszych rzeczy na liście ID. Tim Willits: "Chcielibyśmy, by gracz, kiedy zasiada do DOOM 3, uwierzył, że jest tam, na Marsie i walczy z niewyobrażalnie przerażającymi potworami. (...) Chcieliśmy, by otoczenie było naprawdę przerażające, miejsca w pełni realistyczne - aby gracz mógł uwierzyć że tam jest. (...). To gra o tym, że jesteś w ciemnościach i wyskakują na ciebie złe stwory". (...) Zdażać się będą długie minuty, których zadaniem będzie jedynie zbudować klimat (...) w grze pojawią się całe setki metrów korytarzy, w których naszym krokom towarzyszyć będą jedynie niepokojące dźwięki (...).
-------------------------
Chester mówi > Jak chodzi o komunikowanie się z innymi postaciami, to owszem można ale jest to nadal komunikacja na etapie "kliknij to postać coś ci powie", tak jak w Half Life. Być może pan Willits nie wyraził się dość jasno, ale postacie same nam pomagają, nie trzeba ich prosić :) Mnie najbardziej rozwaliły te małe "robo-pająki", które kilka razy pomagają graczowi przebrnąć przez jakiś fragment bazy. Jak chodzi o wiarygodność designu, to ja to "kupuję" ! Grając w Doom3, czułem że naprawdę tam jestem. Ale to w sumie indywidualna sprawa każdego gracza. Jak chodzi o setki metrów korytarzy gdzie nic się nie dzieje - tu zgadzam się z przeciwnikami ! Nie ma setek, jest dużo mniej. Trochę szkoda. Ale są ! Fragment o czym jest ta gra jest chyba jasny dla każdego ? :)
------------------------
03:Interakcje z otoczeniem. (...) wszystko działa zgodnie z zasadami rządzącymi naszym światem. Tim Willits wyjaśnia "Każdy obiekt w grze, w tym także potwory, ma swoją masę i współczynnik tarcia. Jeśli poddany zostanie zewnętrzym siłą - zostanie kopnięty,trafiony pociskiem czy falą eksplozji - spadnie, odbije się, przetoczy bądź przeleci w całkowicie wiarygodny sposób" (...) potwory mogą wykorzystać w walce elemnty scenografii, np. rzucić czymś w kierunku bohatera".
------------------------
Chester mówi > interakcja to chyba najbardziej kontrowersyjna sprawa w tej grze i obiekt najczęstszych zarzutów przeciwników gry. Zgodzę się że dość zabawna jest niemożność rozwalnia paneli LCD, monitorów oraz większości lamp (są też takie które można rozwalić). Tak samo szyby są nietłukące, w całej grze znalazłem chyba tylko kilka szyb które dało się stłuc. Rzeby nie było jenak tak pesymistycznie, dodam że interakcja w grze występuje i potrafi gracza "rozwalić". Podam trzy przykłady:
-Puszki na stole. Podszedłem i zacząłem po kolei w nie walić (gołymi rękoma). Puszki w niesamowity sposób poszybowały w powietrze i spadły na podłogę, wyglądało to fantastycznie.
-Duże, okrągłe pudełko po popcornie (chyba) - strzeliłem w nie z pistoletu. Pudełko podskoczyło i zaczęło kręcić się na stole wokół własnej osi a na końcu spadło na podłogę. Być może było to troszkę przesadzone i ustwione na efekt, ale w grze oczekujemy przecież bajerów.
-Kartony, pudła. W pewnym momencie, drzwi do windy blokuje nam karton. Leży sobie dokładnie na progu windy, uderzany co chwilkę drzwiami które chcą się zamknąć ale karton im w tym przeszkadza ! Dopiero po kopnięciu, strzeleniu, karton ląduje w windzie a dzrzwi mogą się zamknąć.

Takich "interakcyjnych smaczków" jest w grze dużo i moim zdaniem, są one w stanie zrehabilitować nam brak możliwości strzelania do komputerów czy lamp. Jak chodzi o potwory wykorzytsujące elementy scenografii, ja spotkałem się z tym tylko raz, jak pan zombie, rzucił we mnie beczką z materiałem wybuchowym.
Były w tej zapowiedzi jeszcze opisy "rewelacyjnie wyglądających potworów", ale niechce mi się już tego przepisywać, myślę że wszyscy są zgodni że postaci w grze mają rewelacyjny wygląd (design) i czegoś takiego jeszcze nie było !
Fragment o interakcji z komputerami w bazie UAC też pominę bo każdy kto grał wie że ten element występuje w grze i jest świetnie pomyślany. Tak samo latarka i niemożność korzytsania z broni podczas jej używania - to też się sprawdziło ale wywołało burzę wśród graczy. To tyle w sumie chciałem powiedzieć i dodam że dla mnie Doom3 jest dokładnie tym czym miał być w zapowiedziach twórców. Pewne rzeczy mogły by być lepsze (interakcja) ale reszta bije wszystko na głowę i jestem w stanie wybaczyć ID pewne drobne, nieścisłości. Na koniec słówko o AI. Pisałem już to kiedyś, kłócąc się z innymi w wątku tygryska - nikt z nas nigdy nie przekona się czy potwory z piekła rzucają się na człowieka i walczą "na chama", ale jedno jest pewne, ciężko wymagać od nich kulturalnej konwersacji oraz przemyślanej taktyki operacyjnej ! :) To tyle chciałem napisać, pozdrawiam wszystkich maniaków i antymaniaków ! :)

PS:Wybaczcie wszelkie literówki i inne błędy. Wybaczcie też to nieszczęsne "Chester mówi >", ale kiepski jestem z ortografii i niemiałem pojęcia jak to zaznaczyć ! :)

14.08.2004
18:45
[2]

_MyszooR_ [ Ass Kicker ]

Ja uwazma ze dostalsimy nawet wiecej :)

14.08.2004
18:49
smile
[3]

Coy2K [ Veteran ]

geez wiemy ze sie najarałeś na gre...ale czy nie mogłeś swoich wypocin wrzucić do cyklicznego wątku o D3 ? jakby takich wątkow jeszcze bylo mało...co za ludzie

14.08.2004
19:01
smile
[4]

Seboos [ BIKE-INEEDMIQ-CLIMB ]

Coy2k -> prosze cie nie placz :>

14.08.2004
19:05
[5]

QQuel [ Master of Puppets ]

Coy2k - a po co:D

Ja nie wiem jak to jest z tym doomem, ale z ostatnich slow wynika ze stwory sa po prostu... glupie i wala na chama na gracza - duuuuzy blad. TO znaczy, ze gra jest latwa, i idzie bardziej na ilosc (to tylko teoretyka, gry na oczy nie widzialem:D) niz jakos tak jak w serious samie. Ogolnie jak dostane, powiem wiecej. TYlko to mnie zaniepokoilo.

14.08.2004
19:07
smile
[6]

CHESTER80 [ no legend ]

Coy2K ---> Ja też cię nie lubię, ale musimy się niestety tolerować. Mogłem to umieścić w wątku cyklicznym, ale tam raczej pojawiają się problemy technicze a chciałem żeby wszyscy zainteresowani mogli zobaczyć mój skromny wątek.

All ---> Dyskutujmy, argumentujmy, kłóćmy się :)

14.08.2004
19:10
[7]

Seboos [ BIKE-INEEDMIQ-CLIMB ]

Ja uwazam ze gra na veteranie jest za latwa...
Za duzo apteczek , zbroi ... i slabe te potwory. (oczywiscie zdarzaly sie lokacje trudniejsze...ale tylko troche ;p)

14.08.2004
19:14
[8]

Coy2K [ Veteran ]

Chester ja cie nie toleruje, szkoda ze jestes na tym forum...naprawde wielka szkoda

14.08.2004
19:20
[9]

CHESTER80 [ no legend ]

Coy2K ---> Wiesz że to zabawne, ale jesteś jedyną osobą która mnie na tym forum wkurza, i to nawet solidnie. I nie piszę tego "tak sobie". Od początku mojego krótkiego pobytu na GOLu zauważyłem twoje posty i od razu pomyślałem sobie: "tego gościa należy unikać". Oczywiście nie mam zamiaru opuszczać tego forum, bo tobie się nie podabo moja postać. Zostanę tu tak długo jak mnie to będzie "jarać".

14.08.2004
19:20
smile
[10]

Ma3lstrom [ Knight of Shadows ]

Coy2k--> Co ty chcesz od potworów?. Potwór to po prostu potwór czyli istota bezmuzga która po prostu atakuje i chce zabić więc trudno od niej oczekiwać żeby stosowała jakąś niezwykle zmyślną taktyke. No może jedynie Trites które atakują grupami mają jakieś większe szanse

14.08.2004
19:34
[11]

QQuel [ Master of Puppets ]

Maelstrom - ale on nic nie mial do otworow:D Ja mam (o ile to prawda ze sa glupie), bo gra teraz ma byc wymagajaca, a nie jakies denne biegajace byczki co tylko ladnie wygladaja...

14.08.2004
19:39
[12]

kinimini [ Centurion ]

CHESTER - nie tylko Kojtukej Cie nie lubi.
wiekszosc forumowiczow Cie nie lubi.
ja na przyklad szczerze Cie nienawidze!

14.08.2004
19:41
[13]

Marder [ Konsul ]

Chester80---> Dobrze że się poświęciłeś i zacytowałeś ten tekst z CDA. Czytałem na początku roku ten opis i gra potwierdziła słowa twórców. Widać dużo ludzi tego nie czytało a wyobrażali sobie Bóg wie co po Doomie 3.

14.08.2004
19:44
[14]

Marder [ Konsul ]

QQuel -----> Kup, zagraj, oceń, ale nie panikuj za wczasu. Wogóle najlepiej nie czytaj żadnych tekstów na forum bo za bardzo będziesz uprzedzony do pewnych rzeczy. A naprawdę nie warto.

14.08.2004
19:49
[15]

KruKu33 [ Centurion ]

Czy Doom 3 faktycznie jest pozycją tak innowacyjną i przełomową jak tego oczekiwaliśmy? Grafika i efekty wizualne są faktycznie niezwykłe, ale osobiście pamiętam znacznie starszą grę, która kilka lat temu oferowała niezwykły klimat i znakomitą zabawę (i do tego bez takiej ilości "czerwieni"), w stosunku do której DooM 3 wydaje się być mocno wtórny - zaryzykowałbym nawet określenie 'cieńszy'. Co powiedzielibyście na SystemShock3, w takiej oprawie graficznej jaką dziś oferuje Doom3?

--> benchmark.pl

zobaczymy co beda mowic serwisy za miesiac, jak wszyscy opadna z zachwytu i spojrza na d3 zimnym okiem.

14.08.2004
19:56
smile
[16]

CHESTER80 [ no legend ]

<--- Dla Marder-a oczywiście !

Marder ---> Wielkie dzięki za ciepłe słowa i docenienie mojego poświęcenia. Już się bałem że będą się tu wpisywać sami moi przeciwnicy :)

kinimini ---> Cóż mogę powiedzieć... Dziękuję za szczerość, mimo wszystko najgorsza prawada lepsza jest od ślicznego kłamstewka. Jestem troszkę zaskoczony że w 3 miesiące dorobiłem się tylu wrogów i że jak twierdzisz, "większość forumowiczów mnie nie lubi". Tak sobie myślę że w sumie powinienem się cieszyć z twojej nienawiści do mnie, zawsze to lepsze niż być niezauważonym...

14.08.2004
19:59
smile
[17]

Mariokwas [ Pretorianin ]

duma to można zgrilować, ale co do system shock`a 3 to byłbym badzo happy, jeszcze jakby oferował grafike taką jak dum 3

14.08.2004
20:08
smile
[18]

Marsellus Wallace [ Fukitol ]

No to szkoda! A myslałem, ze tylko ja wnerwiam Chestera na forum!

14.08.2004
20:20
smile
[19]

Mnieteq [ SimRacer ]

Chester --> Podobasz mi się :) Serio. Podoba mi się jak argumentujesz swoje wypowiedzi i jak odpierasz ataki forumowiczów-antydoomowców. Doceniam Twoje oddanie sprawie D3 ;) Chciałbym, żeby wszycy twoi oponenci mogli konkretnie odpowiadać na zarzuty, a nie rzucać teksty typu: bo ja Cie nie lubię - dla mnie to dziecinada...
Chester tak trzymaj. Chociaż ja osobiście jestem rozczarowany produktem ID - to tobie kolego należą sie uznania
Szacuneczek !

14.08.2004
20:38
smile
[20]

Bdx [ Senator ]

kinimini - a co ty kurde robiłeś jakąś sonde popularności? :/

chester ---->
punkt 01: zostawię praktycnie bez komentarza bo z tego kawałka tekstu ciężko wywnioskować jaką naprawdę wizję miał J.C, a ile mu z niej wyszło ( bądź też nie wyszło ). Ale wydaje mi się, że jak się robi coś 4 lata to nie po to żeby się w niektórych aspektach cofać ale przynajmniej zostać 'na poziomie'.

punkt 02: Wszystko to opakowane zostało w piekielną oprawę i fabułę, która uwiarygodni grę [...] Faktycznie oprawa ładna ale fabuła kuleje - jedynie początek jest znośny i klimatyczny ".

Wiarygodność gry to jedna z najważniejszych rzeczy na liście ID. Tim Willits: "Chcielibyśmy, by gracz, kiedy zasiada do DOOM 3, uwierzył, że jest tam, na Marsie i walczy z niewyobrażalnie przerażającymi potworami. (...) Chcieliśmy, by otoczenie było naprawdę przerażające, miejsca w pełni realistyczne - aby gracz mógł uwierzyć że tam jest. (...). - wiarygodność z taką fizyką i ynteligencją AI? btw. wielu ludzi te zombi nie 'wystrachują' :) graczy, coś mi się wydaje, że mógło to by być poprawione jeszcze klimatyczniejszym dźwiękiem...( moje odczucie )

To gra o tym, że jesteś w ciemnościach i wyskakują na ciebie złe stwory". - i co tu więcej napisać... :/ chyba faktycznie to indywidualna sprawa każdego z nas czy to mu się podoba czy nie - mi nie za bardzo

punkt 03: Interakcje z otoczeniem. (...) wszystko działa zgodnie z zasadami rządzącymi naszym światem. Tim Willits wyjaśnia "Każdy obiekt w grze, w tym także potwory, ma swoją masę i współczynnik tarcia. Jeśli poddany zostanie zewnętrzym siłą - zostanie kopnięty,trafiony pociskiem czy falą eksplozji - spadnie, odbije się, przetoczy bądź przeleci w całkowicie wiarygodny sposób" (...) potwory mogą wykorzystać w walce elemnty scenografii, np. rzucić czymś w kierunku bohatera". - no i to jak już wspomniałeś największa kontrowersja tej gry... ja bym nie powiedział że wszystko działa zgodnie z zasadami rządzącymi naszym światem chyba tylko zgodnie z zasadami marketingu i sloganami właśnie tego typu.. interakcja z otoczeniem jest żałosna i to zbija większość klimatu. Bo co z tego, że strącisz kilka puszek ze stołu na którym leżą jeszcze książki, komputery, lampki stołowe itp..pamiętasz pewnie pomieszczenie 'na początku' gry gdzie po wejsciu ze stołu operacyjnego wstawał zombiak - kopałeś tam niebieskie karnistry?? Daleko im było do rzeczywistego zachowywania - mój np. notorycznie zatrzymywał się 'na kancie'.. dobra to już wiemy - fizyka sucks :) a ha - blokujące skrzynki i przedmioty były już w duke 3d :))

Jedynie co podoba mi się z fizyki to 'ragdoll' przeciwników. No i faktycznie design tyrzyma poziom ale trochę mi tu brakuje 'rozczłonkowania' - fajnie jakby po pokojach latały szczątki demonicznego pomiotu.. czy wtedy psychodeliczny klimat nie był by lepszy :> ??

ehhh generalnie nie mam zamiaru absolutnie nikomu niczego sugerować i narzucać - fajnie, że wielu osobom doom 3 się podoba bo przynajmniej ID nie 'pójdzie z torbami' :D ale ja ciągle będę uważał, że doom to taki arcade wśród fps :)

peace u all





14.08.2004
20:44
[21]

Stoigniew [ Centurion ]

CHESTER80--->Pamietam jeszcze jak podczas prezentacji D3 na E3 w 2002 roku ktos ( nie pamietam czy Carmack czy Hollenshead) mowil o pewnym systemie deformacji , gdzie jeden poligon mial oddzialywac na inne, bezposredniemu dzialaniu mialy podlegac tylko te na ktore zadzialano reszta miala sie przesuwac w wyniku przesuniecia tamtych. Potem nic juz za bardzo o tym nie wspominano. W grze tego (chyba??) nie ma , przynajmniej nie zauwazylem- zreszta nie zuwazylem wielu sytuacji do tego - przeciwnicy rozlatuja sie na strzepy i pala, niszczenie drzwi i poreczy to moze sztywna animacja.
Bardzo byl chwalony silnik fizyczny a okazuje sie ze wielu przedmitow nawet nie mozna ruszyc ( juz nie mowie o niszczeniu).
Oswietlenie otoczenia przy wystrzalach -- tu sie nie czepiam tylko pytam- czy tego rzeczywiscie nie ma ( bo na moim R 9000 nie widac a na Ultra det. grafika wygllada cokolwiek dziwnie i dalej tego nie ma)
MNie to wali bo i tak od zawsze bylem fanem id. Szkoda tez ze Reznor odszedl bo muzyka ( a wlasciwie odglosy) z jednego z pierwszych trailerow z 2002 byla IMO lepsza ,ale to tylko tak.

14.08.2004
21:06
[22]

Coy2K [ Veteran ]

ja tylko sprostuję...moja niechęć do Chestera nijak sie ma do mojego nastawienia do samej gry jak to zasugerowal Mnieteq... bardzo wygodne wytlumaczenie ale mocno naciagane. O samej grze w tym watku sie nie wypowiadalem wiec nie wiem skad takie powiązania. Nie bede po raz n-ty pisal swojej argumentacji, bo to mija sie z celem.

och i ach Chesterku bardzo mnie tym zmartwiles ze jako jedyny cie denerwuje. Chyba założe bloga i wyleje tam wszystkie swoje żale ;(((((

14.08.2004
21:15
smile
[23]

AnalIza [ Legionista ]

kinimini --> ty się lepiej impotencie intelektualny nie wypowiadaj w imieniu innych forumowiczow, bo jak na razie z moich obserwacji wynika, ze to za tobą nie przepadają inni forumowicze. prezentujesz typowo dresiarski styl wypowiedzi. co nawet zgadza się z twoją rzekomą fotką...

14.08.2004
21:23
[24]

.Hubert [ ignoruj mnie ]

czy ktos mi moze powiedziec jak rozwalic tego potwora wielkiego w piekle ? nie moge sie dostac do oficjalnego tematu o d3 :‹

14.08.2004
21:44
[25]

kinimini [ Centurion ]

Analiza - rozumiem, ze jak ktos jest wysportowany, to jest dresiarzem?.... nie osmieszaj sie...

14.08.2004
21:55
[26]

leszo [ Mała Wojna ]

DOOM 3 ??? ---> super horrorek. Ale napewno nie najlepszy fps ....

14.08.2004
22:21
[27]

Mephistopheles [ Hellseeker ]

leszo ---> Ja powiedziałbym na odwrót.

14.08.2004
22:26
smile
[28]

leszo [ Mała Wojna ]

Mephistopheles ---> no co ty, panie... ach te gusta...

14.08.2004
22:38
[29]

Mephistopheles [ Hellseeker ]

leszo ---> Gust, czy nie gust - Ja tam w Doomie się nie przestraszyłem. Nie licząc jakiś tam drobnych tików. Ale to ma się nijak do mojego sławetnego podskoku na krześle, kiedy grałem w Silent Hilla 2.

14.08.2004
22:42
[30]

leszo [ Mała Wojna ]

ja już żygam w DOOM'ie tym syczeniem potforów (co rzucaja ogniste kule);straszny jest nawet mniej niz AvP . Ale ogólnie jest dobrym horrorem fps - SH to już tpp.

14.08.2004
22:52
[31]

Mephistopheles [ Hellseeker ]

No tak, gdyby tak nie syczały / charchały / nieważne co one tam robią, to przynajmniej możnaby się ich przestraszyć, bo nie wiedziałoby się, gdzie one są. Pod tym względem o wiele bardziej wolałem AvP.

14.08.2004
22:59
[32]

leszo [ Mała Wojna ]

i beznadziejnie, ze ciała sie wypalaja po zabiciu

15.08.2004
03:48
smile
[33]

CHESTER80 [ no legend ]

Coy2K ---> Z tym blogiem to świetny pomysł, chętnie poczytam...

Mnieteq ---> Dziękuję za niesamowicie miłe słowa ! Fajnie mieć chociaż kilku zwolenników wśród całej masy wrogów :)
Z tym Doomem to wyszło u mnie trochę przypadkowo. Czekałem sobie grzecznie na HL2 aż tu nagle Dooma3 wydali ! :)
Pograłem, zachwyciłem się i zaczęła się jedna wielka,niekończąca się polemika na forum. Lubię dużo pisać (chyba przegiołem z ilością postów), lubię się z ludźmi drażnić i lubię walkę na argumenty. A "forumowicze-antydoomowcy" (Boże co za określenie) są moim prywatnym zboczeniem ! :) Zwłaszcza że wśród nich (jak widać) jest grupka karczków-siłaczy :) A wśród takiej subkultury, wrogów jeszcze nie miałem :) A to zawsze jakaś nowość dla człowieka w tych smutnych jak piz.... czasach...

15.08.2004
03:55
[34]

Coy2K [ Veteran ]

walke na argumenty ? buahaahahaaha :-))))
Tu się uśmiałem :-)
Jestes tą grą tak zaślepiony, ze nie widzisz jej wad. Tu "walka" nie ma najmniejszego sensu. To jak tłumaczyć ślepemu jak wyglądają kolory...

15.08.2004
08:21
[35]

KruKu33 [ Centurion ]

trzymam stronę coy2k w ostatnim poscie -

dlaczego jestescie TAK zaslepieni, ze nie dostrzegacie, ze po 4 latach nalezalo dostac więcej, niż to co oferuje dziś d3?

dlaczego Wy nie podajecie żadnych argumentów (tak naprawde - to albo masz za slaby komputer, to sie nie wypowiadaj, albo nie wiem czego chcesz - jak nie chcesz to nie kupuj). Rzeczywiscie - morze argumentów...

15.08.2004
09:33
[36]

SULIK [ olewam zasady ]

moje odniesienie do gry:
Nuda nuda nuda
interakcja ze srodowiskiem malutka - no bo co to jest rozwalic kilka puszek - ty przeciez ich i tak nie rozwalisz :( - tylko najwyzej przestawisz
to samo z kartonowymi pudlami - najwyzej mozna przestawic
krzesla lataja tak jak by nic nie wazyly - a podobno kazdy przedmiot ma swoja wage - to dlaczego klawiatura od kompa jest nie mozliwa do ruszenia - i czemu wogule jest ?? (przeciez wszytko wykonuje sie poprzez wciskanie czegos na ekranach lcd)
nie da sie rozwalic automatow do gry
nie da sie rozwalic ekranow lcd
nie da sie uszkodzic latarki od bicia nia w mur
nie da sie rozbic szyb (no dobra ale jak wale z miniguna w szybe to nawet pancerna nie da rady)
a ludzmi sie wcale nie gada - od razu mozna sobie to odpuscic bo 90% i tak nie zechce z toba isc bo tu maja bezpieczniej :P a jak juz ida to Cie poganiaja abys szedl - bo trzeba isc i tyle
klimat jest... ale tylko momentami - potem sie czlowiek przyzwyczaja

jedynie mi sie czasem podoba jak wchodze z bronia do pomieszczenia jakiegos i nikogo nie widze, a zaraz potem zoombie wychodzi z jakiegos ciemnego konta - ale to jest do pzewidzenia na 200%
dlaczego jeden strzal w glowe nie powala zoombiaka ? - wszystkie zoombie sa przeciez takie same i zyja tylko i jedynie dzieki inpulsowi energetycznemu w mozgu

podobno wszytko na tej planecie jest wytwarzane z Tlenku zelaza(III) Fe2O3 - tlen, woda, paliwo... i ze niby dzieki temu zycie wroci na marsa - a gowno prawda
nawet jak by to zrobili to raz:
powiedtrze ktorym czlowiek oddycha nie moze miec za duzego stezenie tlanu - czlowiek potrzebuje azotu - chodz mu nie jest za bardzo potrzebny - miedzy innymi do tego, aby powietrze nie bylo w 100% zlozone z tlenu - taka ilosc tlenu by spalila czlowikowi wszytkie komorki
H2O - no niby i fanie mamy wode - tylko szkoda ze nie zdatna do spozycia - bo czystsza nizeli wda destylowana - mowiac inaczej po tygodniu picia takiej wody - mamy denata lub czlowieka z ogromna anemnia (ta woda wypluka z organizmu doslownie wszytko - a rosliny i tak dzieki niej nie beda rozsnac)
paliwo - H2 (juz nie wnikam skad je biora),duzo lepsze bylo by paliwo H2O - tak mieszanina piorunujaca (woda przed skropleniem), ale w roku 2100 ktoryms to ja byms tawial na atomowa energetyke a nie paliwa gazowego/cieklego :), zreszta jak chodzi o marsa to najlatwiej uzyc energi promieni slonecznych - bo mars jest blizej slonca wiec dostaje wiecej energii od slonca
wiec i watk technologiczno naukowy poszedl im zle

wad mozna wymieniac jeszcze dlugo,. natomiast zalety... hmmm.... hmmmm...

15.08.2004
09:35
[37]

SULIK [ olewam zasady ]

co do argumentow ze sprzetem - moim sprzetem udowodbnilem ze da sie grac na karcie graficznej ktora lezy ponizej minimalnej konfiguracji sprzetowej - na moejj karcie ta gra nawet nie powinna ruszyc

15.08.2004
09:43
[38]

Mephistopheles [ Hellseeker ]

SULIK ---> "bo mars jest blizej slonca wiec dostaje wiecej energii od slonca" - Bliżej od czego? :)

15.08.2004
09:52
[39]

SULIK [ olewam zasady ]

Meph - no to ok pomylilem sie :)
to z oddaleniem od slonca i energia sloneczna mozna wykreslic :D
- coz za wczesnie dla mnie chyba :]

15.08.2004
12:17
smile
[40]

'ekto [ Chor��y ]


Pozwoliłem sobie na podbicie wątku by wszyscy mogli poznać wady gry oraz wpadki programistów.

Wszystkiego chemicznego .

15.08.2004
12:55
smile
[41]

tygrysek [ behemot ]

podaruję sobie komentowanie tekstu, bo nie ma sensu

chester zrozum wreszcie to, że każdy kto wyraża opinię ma rację. i Ty, że gra super-hiper-cool i ja, że gra jest gniotem. zauważ, że doom3 i wszystko co się działo wokół niego to marketing. wszystkie te wypływające bety i jakieś niepełne informacje, wpływały nad rozwojem kultu, zanim gra została wydana. stworzono ochotę konsumpcji, czyli kupienia gry. nie do końca rozumiem Twojego punktu widzenia, ale każdy może myśleć sobie co chce przecież, więc też pod uwagę to, że ktoś może zupełnie inaczej postrzegać Twoje racje. reasumując te bzdety które piszę, to uważam, ze gra jest gniotem nadal, ponieważ akcja marketingowa stworzyła tylu samo konsumentów co przeciwników. przynajmniej tutaj na GOL'u. coś to musi znaczyć ... no chyba, że zdanie innych nie ma dla Ciebie żadnego.

15.08.2004
13:01
smile
[42]

Coy2K [ Veteran ]

...żadnego znaczenia ? ;-)

15.08.2004
13:15
smile
[43]

Chasm [ Generaďż˝ ]

Chester80 - nie przejmuj się tymi gnojkami (wiesz o kogo chodzić). niektórzy potrafią się tylko kłócić, bo sami są ograniczeni i bycie miłym im nie wypada, więc cóż zrobić? żyć się nie da, a zabić nie wolno! :) po prostu nie przejmuj się. są ludzie na tym forum, którzy potrafią być myli...

15.08.2004
13:16
smile
[44]

Chasm [ Generaďż˝ ]

kinimini - aha! i nie cwaniakuj! bo mówisz za innych! nie możesz wypowiadać się za innych! takie są zasady! rozumiesz, czy to za trudne?

15.08.2004
13:22
[45]

KruKu33 [ Centurion ]

chasm --> wczoraj w rozmowie z recenzentem byłem ciągle miły, starałem się dawać realne argumenty (nie takie ze D3 to ostatnie dno, tylko wskazywalem wady, ktorych jakos zabraklo w recenzji), a zostałem zjechany i zaliczony do bandy tempaków zwalczających D3. I jak tu normalnie dyskutować?

zainteresowanych wymiana zdan odsylam do watku: d3-recenzja

15.08.2004
13:22
smile
[46]

Chasm [ Generaďż˝ ]

Chester80 - kurcze, rozgadałem się. i nie na temat. uważam, że w twoim wątku jest wiele racji. po pierwsze to fakt, gra taka jest jaką zapowiadali. strach jest - może nie wszyscy się boja, ale ja np. tak. co do IQ wrogów, tak jak niektórzy zauważali dziwne, żeby zombiaki atakowały Cię taktycznie, unikały kul i atakowały twoje najsłabsze punkty. uważam, że zombie marines, na średnim typie potrafią walczyć, kryć się, uciekać i lecą na Ciebie jak widzą, że ładujesz broń. a że nie unikają kul i da się ich trafić, no cóż IQ w tym przypadku zawodzi. albo jak atakują zza rogu. też jest dobre. kurcze albo jak pierwszy raz spotykasz kobietę w grze i słyszysz wszędzie odgłosy. pomóż mi, chodz tu itp. Ogólnie rzecz biorąc gra jest bardzo dobra, nic nowego, ale wykonana rewelacyjnie...

15.08.2004
13:24
smile
[47]

Chasm [ Generaďż˝ ]

KruKu33 - przeze mnie? no cóż to nie moja wina, że niektórzy to kretyni i są niewychowani. jak widzę, że ktoś nie chcę się kłócić, to tym bardziej jestem miły. na mnie winy nie zwalaj. ale wyobraź sobie, jakby GOL płacił za bycie miłym na forum, wiesz ilu tych gości by się pozmieniało?

15.08.2004
13:28
[48]

kapitano [ Chor��y ]

Chester jestem z Tobą :)
Może z dyskusją wrócicie do oficjalngeo wątku ?

15.08.2004
13:30
[49]

Chasm [ Generaďż˝ ]

BDX - wiesz DOOM3, nawet jakby był beznadziejny, a nie jest, to też nie poszedłby na dno. ludzię tak czy siak kupią grę. może nie w Polsce - mowa tu o oryginałach, ale w krajach bogatszych... słuchaj, jeśli ta gra Ci się nie podoba, to dlaczego w nią grasz? znaczy się ja sugeruję wszystkim graczom, którym gra sie nie podobała, czy oni przypadkiem nie pomylili tematu. co lubią a czego nie lubią? shooter FPS? to nic innego jak ciągła akcja i strzelanie do wszystkiego, bo w końcu tak to się nazywa nie? a nie jakaś tam strategia, czy gra taktyczna. takich gier jest bardzo dużo do wyboru do koloru. chcecie taktykę? weźcie sobie choćby Operation Flashpoint. chcecie super horror? zagrajcie sobie w którąś z gier Silent Hill.

15.08.2004
13:38
smile
[50]

Chasm [ Generaďż˝ ]

Zobaczcie w ogóle co wynika z takiej rozmowy. W sumie to nic. Nikt nie komu nie pomaga. Każdy uważa innaczej. Rozumiem, tutaj Chester próbował nakierować tych co mają i co jeszcze nie mają DOOM'a pokazać im, że sumie to gra jest taka jaką zapowiadali ją w CDA. W sumie to nie ważne, że wedlug niektórych rewelacja, a innych gniot, bo tak czy siak zapowiedź pokazuje prawdę. Jest to co mówili. Nie ma jakiegoś psuedoobsesyjnego na temat gry, że będzie niewiadomo jaka i że dla niej zapomnimy co to rodzina i dziewczyny (hehe! jasne!:)). Więc o co chodzi pytam się?

15.08.2004
13:41
[51]

Chasm [ Generaďż˝ ]

Chester80 - życzę Ci powodzenia w tym wątku i ogólnie (Coy2k). ważne, że tobie ta gra się podoba... najlepiej byłoby rozmawiać na wątkach o tej grze, gdzie ludzie pomagaja sobie nawzajem, pokazują rozwiązania i ciekawe sprawy jakie im się trafiły. np.: że ta strona m******buddy.com naprawdę istnieje itp. a kłócenie się nie ma sensu... idę stąd...

15.08.2004
13:44
[52]

SULIK [ olewam zasady ]

Chasm - shoterem to jest painkiller - tam chociaz jest do czego strzelac, a tutaj ?? non stop pustki i brak przeciwnikow (no niby buduje to klimat - ale do shotera sie nie nadaje) - wiec bardziej ambitna ga - ale za to bardziej ambitnej gry tutaj nie ma z powodu brakow i to ogromnych :(

a co do tego co nam obiecywano a co dostalismy:
obiecywano innowacyjnosc wzgledem innych produktow - a co dostalismy ? moze innowacyjnosc wzgledem D1 i D2, a tak po za tym to wszytskie pomysly sa odgrzewane z innych gier
obiecywano genialna interakcje ze srodowiskiem - ale taka jak jest tutaj... to pffff... juz w Duke Nukem 3D chyba byla na podobnym poziomie, za to w max payne juz jest lepsza (mozna chociaz zniszczyc monitory tv)
obiecywano nam zajebisty klimat - no niby osamotnienie, dziwne dzwieki i wyskakujace z nikad potworki daje klimat, ale zaraz zostaje on popsuty przez zla interakcje :( - no coz... jak sie wczuwac to sie wczowac i moc rozwalic wszytko jak w zyciu
obiecywano genialna fizyke gry - a ja sie pytam gdzie ta fizyka ??
obiecywano bajonskie wymagania sprzetowe - to akurat dostalismy, a nawet wiecej :P

a czemu gram ? bo jak ja zaczne jakas gre to po prostu musze ja przejsc - nie ma rady - tylko ze chyba bedzie to jedna z niewielu gier ktora odinstaluje nim przejde

15.08.2004
13:51
[53]

CHESTER80 [ no legend ]

Panowie, na początku chciałem coś wyjaśnić. Otóż szanuję zdanie wszystkich, niezależnie czy gra się podoba czy nie. Czytam wszystkie wasze posty i wasze zdanie liczy się dla mnie. Jestem maniakiem gier i chcę wiedzieć o jak najwięcej nie tylko o grach ale opini danej gry wśród graczy. Chciałem tylko udowodnić w tym temacie, że Doom3 w którego (prawie) wszyscy graliśmy, jest prawie taki sam jak zapowiadali twórcy. Być może jestem fanatycznie zaślepiony tą grą, ale widzę też pewne wady, jak. np. niedopieszczona fizyka i interakcja, czy zbyt dużo zapożyczeń z Half-Life. Generalnie gra mi się jednak bardzo podoba (ale to już wiedzą wszyscy chyba) i rozumiem że nie każdemu musi się Doom3 podobać. Chciałem tylko udowodnić że Doom3 nie miał być rewolucją jak niektórzy sobie wmówili, co napewno było spowodowane tym dosyć natarczywym marketingiem który nakręcał ludzi przez 4 lata (zgadzam się z tygryskiem w 100%). Przejżałem wszystkie chyba forum dyskusyjne w Polsce i kilka zagranicznych i większość graczy jest Doomem3 zawiedziona. Ktoś fajnie napisał w wątku o Doomie3, że gdyby Doom3 wyszedł znienacka jako np. "Wiadro", dostałby napewno same "10" a gracze piali by z zachwytu. Obawiam się niestety że taki sam los spotka HL2, w końcu jest to w tej chwili najbardziej oczekiwana gra świata i jak w końcu wyjdzie, okaże się że jest to "tylko" zwykła strzelanka (znowu strzelanie do potworów z kosmosu) z ładną grafiką którą obejrzą nieliczni...

15.08.2004
15:37
[54]

KruKu33 [ Centurion ]

--> Chasm - nie, tu nie chodzi o Ciebie.

15.08.2004
19:41
[55]

Morgius [ Pretorianin ]

CHESTER80 --> ależ oczywiście że Doom miał być rewolucją, przynajmniej pod względem grafiki. Przy czym pisząc rewolucja mam na myśli takie gry jak Doom 1 , Quake 1, Unreal a ostatnio FarCry. Każda z nich była graficznym kamieniem milowym. I takim kamieniem milowym miał być Doom 3, ale ID poraz kolejny została wyprzedzona.

16.08.2004
17:55
[56]

Marder [ Konsul ]

FarCry to rewolucja graficzna ? Jaja sobie robicie kolego czy co. Te kolorowe teksturki rodem z mangi. Widziałeś co dzieje się z ogniem w Doom 3 albo raczej z powietrzem wokół niego. Drga jak na prawdę. Widziałeś dynamiczne cienie i pracę światła w zakamarkach bazy Marsa. To można nazwać może nie rewolucją, ale krokiem naprzód. Za rok, dwa każda szanująca się firma będzie tworzyć gry na engine z D3.

16.08.2004
18:00
[57]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Marder --> falujace powietrze i dynamiczne cienie byly juz w FarCry

16.08.2004
18:02
[58]

Marder [ Konsul ]

Sulik ---> Twoje oczekiwania przerosły rzeczywistość. Ja oczekiwałem starego dobrego Doom-a w nowej oprawie audio-wizualnej i taką grę otrzymałem. A fizyka, no masz przecież Havoka o co Ci chodzi. Chciałbyś móc wszystko rozpierniczyć co stoi i na drzewo nie ucieka. Bez jaj.

16.08.2004
18:04
[59]

Marder [ Konsul ]

Luke ---> Ok. Ale przecież Dooma nie zrobili w ciągu jednej nocy. Inni też pracują i wprowadzają nowinki techniczne.

16.08.2004
18:09
[60]

SULIK [ olewam zasady ]

Marder - chodzi ci o fizyke ?
ok wez piernicznij z calej sily z pieszci w swoj monitor - najlepiej LCD - co zobaczysz ?
no wlasnie cos takiego chcialbym zobaczyc w grze

jak juz tyle zwlekali i do tego dali jeszcez takie wymagania to juz by mogli to dopracowac :)

a jesli chodzi o watek "nakukowy" ktory wprowadzili to trzyma sie on kupy tylko dla osob ktore nie maja zielongo pojecia jaki jest wzor chemiczny wody :(

16.08.2004
18:13
[61]

SULIK [ olewam zasady ]

a co rozpierniczania:
jak juz zanzaczylem w powyzszym poscie o monitorach to jeszcze nic

przecie w starym max payne byla mozliowsc niszeczenia prawie wszytkiego
a tutaj co ??

a grafika ?
jak na takie wymagania to troche slaba :(
chocby Unreal2 mial juz bardzo podobna grafe a wymagania o niebo nizsze, Max Payne 2 - mial grafike juz miodzio jak dla mnie - a wymagania tez o lata swoetlne nizsze
zreszta w zadnej grze ID Software nie udalo sie zrobic wydajnego kodu pod wzgledem wymagan sprzetopwych :(

zawsze byli daleko za konkurencja w wysciugu na najlepsza grafikie kosztem jak najnizszych wymagan sprzetowych co doskonale udowodnili swoim Q3 Arena

16.08.2004
18:13
[62]

Coy2K [ Veteran ]

po pierwsze to wypraszam sobie, zeby byle szczyl nazywał mnie gnojkiem...
co się tyczy HL2...oczywiście czekam na ten tytuł z niecierpliwością i jak okaże się takim samym gniotem jak D3 to rowniez nie pozostawie na niej suchej nitki...
Chasm tu wspominał że FPP to strzelanie do wszystkiego. No więc pozwól że Cie oświecę, bo są rożne FPS'y a.k.a. FPP'y ...masz Painkillera ( jak wspomniał Sulik ) czy Serious Sama...tam masz mase wrogów bezustannie wyskakujących ze wszystkich stron...i może to i przeczy logice że jesteś sam a ich od groma to jednak ludzie to lubią ( ja również ) ...Doom 3 nie jest rasowym shooterem jak jego poprzednie części...tu miała być jakaś sensowna fabuła...miał być jakiś sens jakaś satysfakcja w tym że brnie się dalej ( nie mowie tu o zabijanych przeciwnikach gdzie satysfakcji raczej nie ma gdy strzela sie do nich jak do kaczek ) ... a tu lipa.
Jaka będzie przewaga HL2 nad D3 ?
Z pewnością zróżnicowane lokacje...a przede wszystkim większe przestrzenie ( co widać na screenach czy filmikach ).
Grafika... ( kto oglądał kilkuset megabajtowe Bink Videos wie o czym mowie ) ...ta plastikowa z D3 może i jest ładna ale mało realistyczna.
Fabuła... wszystko co ma inną fabułę ( fabułę ??? jaką fabułę ?? ) od D3 jest lepsze.
Brak monotonii i niespodziewane zwroty akcji ( po raz kolejny odsyłam do Bink Videos )
Niesamowita interakcja i grywalność ( Trap Town @ Bink Videos :-)
Można z kimś pogadać :-)
Wspolpraca z innymi NPC ( np. wspolna walka )

to tyle...

16.08.2004
18:22
[63]

SULIK [ olewam zasady ]

Podobnie jak Coy - chociaz bardziej oczekuje HL2 niz oczekiwalem D3 to jak okaze sie gniotem lub bardzo nie dopracowany i bedzie duzo gorszy nizeli zapowiedzi to tez nie mam zamiaru zostawiac na nim suchej nitki

no coz... jak obiecuja to niech robia tak aby sie pokryc z obietnicami :)

tylko ze po HL2 - oczekufe fabuly dopracowanej w kazdym calu - grafika mnie wali jaka bedzie
licze na silnik do ktorego modyfikacje pojawia sie juz w 2 dni po pojawieniu sie oryginala
licze na ogromna interakcje ze srodowiskiem
licze na rozmowy z NPC i mozliwosci wyboru
licze na to ze gre mozna zkonczyc na kilka sposobow

16.08.2004
18:27
smile
[64]

Bdx [ Senator ]

Chasm - ja nie napisałem, że ta gra jest beznadziejna i że nie mam ochoty w nią grać.. Opisałem tylko swoje odczucia do których nikogo nie chcę przekonywać, bo i tak się nie da ( porównaj sobie to z tym zdaniem wiesz DOOM3, nawet jakby był beznadziejny, a nie jest... )

16.08.2004
18:44
[65]

Seboos [ BIKE-INEEDMIQ-CLIMB ]

Sulik -> Jesli ty porownujesz Dooma 3 do Unreala pod wzgledem grafiki to jestes slepy albo masz cienkiego kompa ;p (sorry no bonus + no offence)

Mi sie tam D3 podoba bardzo , CSSource tez mi sie bardzo podoba (choc nienawidze Countera) i wiem ze Half Life 2 bedzie mi sie podobal...
Ten wasz ichniejszy marketing mam sowicie w dupie !!! :> Bo naprawde nie obchodza mnie peany ktore wyspiewuja tworcy gier... Zawsze tak bylo , ze gra miala zaskoczyc... zawsze... od kiedy pamietam... tylko kiedys mniej internetu bylo ...mniej sie o tym gadalo... i ludzie rzadziej szukali dziury w dupie...

Teraz tracicie czas tutaj pieprzac gupoty... i tak jedna strona nie przekona drugiej ...a ta druga pierwszej...

Sulik -> Mam gowniane pojecie o wodzie i mi sie fabulka podoba :> Twoj pech hehehe :>

16.08.2004
18:58
[66]

Morgius [ Pretorianin ]

Ja również oczekuje po HF2 porządnej interakcji z otoczeniem, takiej jaka pokazana jest na filmikach z tej gry. Wrażenie robi ta broń grawitacyjna za pomocą której można praktycznie wszystko przenieść i oderwać. Jeśli będzie tak jak na tych filmach, to Doom może udać się na wczesną emeryturę albo rentę inwalidzką.

16.08.2004
19:52
[67]

SULIK [ olewam zasady ]

Seboos - sadze, ze jesli nie masz pojecia o wodze to naprawde nie moj klopot, tylko twoj i masz ogromne braki edukacyjne ktore trzeba wreszcie nadrobic, a nie siedziec nad kompem calymi dniami i nocami

i porownuje silniki obu gier i nie silnik U tylko silnik U2 - widziales moze co tam sie dzieje z dymem (chodzi o U2) ??
a co do wymagan - jak juz mowilem - za duze wymagania jak na taka grafike

16.08.2004
20:25
[68]

Stoigniew [ Centurion ]

"zreszta w zadnej grze ID Software nie udalo sie zrobic wydajnego kodu pod wzgledem wymagan sprzetopwych :(
zawsze byli daleko za konkurencja w wysciugu na najlepsza grafikie kosztem jak najnizszych wymagan sprzetowych co doskonale udowodnili swoim Q3 Arena"
SULIK--> chyba masz wysoka goraczke ze takie bzdury wypisujesz. Silniki od id zawsze byly najbardziej skalowalne i njaczesciej kupowane ( szczegolnie tak wysmiewany przez Ciebie Q3)az wszystkim obrzydl. Dawaly sie uruchomic na sprzetach- i chodzily ponizej wszelkich granic - w Q3 dalo sie grac na Celeronie 300 i karcie z 4 MB Ram - co ty na to???
Unreal mial zawsze pewien prog ponizej ktorego nie dalo sie grac. Zreszta D3 tez chodzi na sprzetach ze pozal sie Boze a na low detail wyglada tez nie za strasznie jak mozna bylo sie spodziewac. Zreszta pomysl z konsola dawal pelna konfigurowalnosc niespotykana dotad (i do dzisiaj) w jakiejkolwiek grze. Unreal 2 mial podobna grafe - chyba dla mnie (nosze okulary) jak patrzylem z 10 metrow na monitor. Na fabule sie wyzywaj ale silnika nie znajdziesz lepszego. Jedyny minus - duze przestrzenie.

16.08.2004
20:51
smile
[69]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Ja zas mam inny problem w kwestii Dooma 3. Nie wiem czemu, ale im dluzej gram, tym coraz bardzoej dochodze do wniosku, ze te baze nie budowali ludzie, a zostala chyba przejeta po jakiejs inne cywilizacji. Pewnie dlatego na jej terenie notowane jest tak duzo wypadkow. Pierwsza sprawa to rozmieszczenie swiatel. Wiem, ze na potrzeby horroru sa one idealne, ale na potrzeby bazy naukowej - beznadziejne, chyba, ze przeprowadza sie testy na naukowacach, kiedy ogarnie ich paranoja. Oczywiscie w 22 wieku nie ma wlacznikow swiatla, chocby w malych magazynkach. Z reszta, ciekawe jeszcze przez ile lat w przyszlosci bedziemy do oswietlania pomieszczen uzywac zarowek i neonowek...? Kolejna sprawa, to oczywiscie tajemnicze pomieszczenia, z ktorych nagle wyskakuja zombi, impy i takie tam. Bardzo ciekawe jakie bylo oryginalne, pierwotne przeznaczenie takich pokoikow za opuszczajaca sie nagle sciana.
Dla mnie wiekszosc pomieszczen w Doomie 3 powiewa sztucznoscia, ktora nie pozwala mi poczuc jej klimatu - przestraszyc sie. Poza tym coraz bardziej denerwujaca jest dla mnie panujaca ciemnosc... kurna, wylaczyliby wszystkie swiatla i bylby spokoj. Owszem, na poczatku to wszystko robi wrazenie, ale pozniej staje sie to rutyna. Brakuje nawet w tej kwestii naglych zmian i pomyslowych rozwiazan. Kwestia strzealania na slepo w bardzo ciemne miejsca zabijac przy tym zombiaka, to wlasne jeden z przykladow tej rutyny.

17.08.2004
06:03
smile
[70]

Seboos [ BIKE-INEEDMIQ-CLIMB ]

Sulik -> Bardzo zabawne jest to iz uwazasz ze siedze przed kompem calymi dniami i nocami ... Bardzo. :-)
To ze nie mam pojecia o wodzie to oczywiscie nie twoj klopot , gratuluje spostrzegawczosci :>

Ogromne braki ...sluchaj ty skonczyles sredniaka chemicznego (moze to bylo technikum ?:P) wiec nie dziw ze wiesz wiecej ode mnie w tym przedmiocie ;]. Wiec nie badz taki kozak :>

'a co do wymagan - jak juz mowilem - za duze wymagania jak na taka grafike ' -> Imho slepy jestes.

19.08.2004
21:05
[71]

Marder [ Konsul ]

Wozu------> Do Combat Mission marsz, a nie mi tu herezja jakieś głosi :))
Twoje zarzuty równie dobrze można przypisać każdej innej grze z CM włacznie. Nie ma ideału.
A co do Doom-a to właśnie odpaliłem go na karcie FX 5900. No normalnie orgazm graficzny :-)

22.08.2004
11:10
[72]

Marder [ Konsul ]

Jeszcze jedno do wszystkich malkontentów słabej fizyki i małej interakcji. Fakt nie da się wszystkiego zdewastować i podziurawić, ale nie można pisać że jest do d... Czy ktoś z Was próbował ostrzelać z balkoniku wiszące w jednej sekcji lampy. Miodzi. Pociski odbijają się od metalowej osłony powodując kołysanie się całej lampy a do tego świało zaczyna tańczyć rzucając cienie na wszystko w dole. A co do jakości grafiki to trzeba mieć od GF 5900 lub Radeona 9800 w górę żeby przeżyć prawdziwy orgazm graficzny :-) Właśnie zmieniłem kartę i kopara mi opadła :))

22.08.2004
14:38
smile
[73]

Mr.Paul [ I love Driv3r & Gta Sa ]

CHESTER80----> dobra robota, popieram twoje wypowiedzi :)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.