Swidrygajłow [ ]
Najlepszy film SF
Naszła mnie ochota na obejrzenia naprawdę dobrego filmu z szertoko pojętego SF, ale nie znam się, bo wczesniej nei bardzo interesował mnie ten nurt kinomatografii.
Dlatego dawajcie swoje ulubione filmy z tego gatunku, moga byc starsze i w ogole wszystko co NAPRAWDE WARTO obejrzeć.
z góry dzięki
Father Michael [ Padre ]
"Ghost in the Shell"
gladius [ Óglaigh na hÉireann ]
czarno-białe amerykanskie filmy sf... kupa smiechu
eJay [ Gladiator ]
Terminator 2
Obcy - cala seria
Gwiezdne Wojny ( stara Trylogia, 2 nowe czesci sa mocno srednie)
Predator
Blade Runner
PanSmok [ Konsul ]
taaa - Ghost jak najbardziej
Misio-Jedi [ Legend ]
Swidrygajłow ---> Star Wars !!! nad czym tu się zastanawiać ?
Piotrek.K [ Cyberdine Systems ]
Oprczo wymienionych wczesniej polecam jeszcze:
StarGate, czyli po naszemu Gwiezdne Wrota. A jak juz sie wciagniesz to zacznij ogladac serial o ty samym tytule :D
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Z ostatnich chyba "Impostor"
zarith [ ]
hardware albo 2001
Goofy23 [ FC Barcelona ]
ho ho stary,trochę tego jest
np. Dzień Niepodległości,Misja na Marsa,5 Element,Żołnierze Kosmosu
Osyseja Kosmiczna 2010,Powrót do Przyszłości (3 części) :D
Marsellus Wallace [ Fukitol ]
"Człowiek, który nieprawdopodobnie się zmniejsza" - film SF z 1957 roku, oparty na książce.
Swidrygajłow [ ]
zależy mi też na "ukrytych perłach" czyli filmach nie znanych szerokiej publice, a któe są naprawde godne uwagi
Paudyn [ Kwisatz Haderach ]
1 Alien Quadrilogy
2 Terminator - trylogia
3 Gwiezdne Wojny – epizody 4-6
4.2001: Odyseja Kosmiczna
5.Blade Runner
Zwłaszcza ten ostatni film to taka ukryta perełka, bo choć światowego sukcesu nie odniósł, miłosnicy SF nie wyobrażają sobie chyba swojej kolekcji bez tego tytułu...
niv0let [ Pretorianin ]
a co sądzicie o Chronicles of Riddick? oglądał już ktoś?
Szenk [ Master of Blaster ]
Swidrygajłow ---> Jak Ci zależy na "ukrytych perełkach" to "Hardware" - jak polecił Zarith.
Od siebie dorzucę "Dark City", ewentualnie "Ukryty wymiar".
niv0let [ Pretorianin ]
oo i polecam to: https://www.imdb.com/chart/scifi
eJay [ Gladiator ]
niv0let-------------->Ja mam w planie to obejrzec:)
Swidrygajłow-------------------->Do takich perełek naleza: Pitch Black, Supernova i wiele innych:)
Swidrygajłow [ ]
eJay - wygrzeb z pamięci te inne
eJay [ Gladiator ]
Doonie Darko, czesciowo The Big Empty...Poprostu trzeba poszukac:)
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Dodałbym jeszcze The Dark City i Equilibrium.
Gooz' [ Generaďż˝ ]
Kurde... Donnie Darko to SF? Dobrze wiedzieć...
Predator 1, 2
Obcy 1, 2, 3, 4
Mimic
Misja na Marsa
Czerwona planeta
Ukryty wymiar
Zagubieni w kosmosie
Odyseja kosmiczna 2001 (2010)
Vasago [ spamer ]
Cypher. Moze nie jest najlepszy,ale bardzo dobry. Nie wiem czemu przeszedl bez echa.
Niedzielny Gość [ Konsul ]
Zastanawia mnie fakt dlaczego na pierwszych miejscach znajdują się takie filmy jak Żołnierze Kosmosu czy chociażby Gwiedne Wojny. Filmy takie to po prostu sensacja przeniesiona w realia S-F i nic więcej. Istnieją przecież tytuły, które oprucz dawki adrenaliny starają się coś przekazać widzowi. Weźmy na przykład wspomniany przez zaritha Hardware, Odyseja 2001 czy 1984... Każdy z nas odbierze ten film inaczej i inne nasuną mu się wnioski. Ważne jest to, żeby film po sobie coś zostawił w nas samych.
«Widzisz te potężne budowle? Nie zostanie tu kamień na kamieniu, który by nie był zwalony»
Ewangelia w/g św. Marka r.13
ps. Dla wielbicieli fantasy polecam DragonSlayera (polskie włumaczenie to: Uczeń Czarnoksiężnika (chyba)
r.ADM [ Pretorianin ]
The day that Earth stood still.
karollus [ parek v rohliku ]
E.T
MarcinRegin [ Konsul ]
Blade Runner
Ukryty wymiar
Odyseja kosmiczna
Saturn 3 (Hektor rulez)
Obcy 1,2
Gattaca
oraz (chociaż to animowane) "Ghost in The Shell" - naprawdę niegłupi.
sasquath_ [ Pretorianin ]
"postaman" z Costenerem, wiele osob mowila ze to szmira ale mi sie podobal:) mial taki troche fallotowy klimat:)
*...:::JaRo:::...* [ stara beka dobrze kisi ]
Obcy I i II
Terminator 2
Cube ( pierwsza część )
Predator I i II
Mark24 [ >>>Martinez751<<< ]
Z ostatnich nowości:
"I Robot"
Kawał dobrego klasycznego science-fiction, a nie jakieś dickowskie psychologiczne bzdury. Polecam!
ZARA [ Generaďż˝ ]
Blade Runner
Star Wars (stara trylogia)
Obcy (trylogia)
Ghost in the Shell
Terminator 1,2
Brazil
Dr. Strangelove
Predator
Swidrygajłow [ ]
to od siebie dodam "The thing" Carpentera
Drackula [ Bloody Rider ]
SOLARIS
z seriali BABILON 5
Ide jutro na iRobot (niesety nie wygralem wstepu na premiere w Londynie :P) a 27 na Riddick'a :)
Milka^_^ [ Potępieniec ]
"Obcy: 8 pasażer Nostormo"
"Obcy: Decydujące starcie"
"Obcy 3"
"Obcy: Przebudzenie"
"Predator"
"Predator 2"
War [ dance of death ]
Star Wars
War [ dance of death ]
Sorry za drugi post - dziś możesz sobie na polsacie oglądnąc wymieniany już tu -> Alien 4 :) have fUn :)
Mephistopheles [ Hellseeker ]
Bez wątpienia - Predator.
Mysza [ ]
Blade Runner
Brazil
Delicatessen (i proszę się nie kłócić, klimat postapokaliptyczny, aż ciarki po plecach chodzą:)
Obce
I tak na marginesie... "Hardware" często można znaleźć również pod tytułem "M.A.R.K. 13"... lub obydwoma... :)
CHESTER80 [ no legend ]
Ja polecam przedewszystkim trylogię Roberta Zemeckisa - Powrót do przyszłości (Back to the future).
Napewno znasz ten film na pamięć, ale jak nie znasz to obejrzyj koniecznie ! Tak dokładnie jest to komedia-science fiction, ale z naciskiem na science fiction. Wychowałem się na tej trylogii i co prawda jestem teraz mało inteligentny (pozdrowienia dla Suhoj'a !) ale to napewno nie przez ten film ;) Polecam gorąco ! A jak masz kaskę i film ci się spodoba, to polecam ci wydanie DVD z tymi trzema filmami ! Jest to jedno z lepszych (moim zdaniem) wydań DVD w Polsce ! Są ciekawe dodatki i niesamowicie zabawne sceny usunięte (nieudane).
akhkharu [ Konsul ]
Jako, że jeszcze nikt nie wspomniał, dorzucę jeszcze:
DIUNE (Davida Lyncha);
Star Trek'i;
Conana the Barbarian;
Abbys;
the Breed;
the Cell;
Cyborg (może nie najlepszy, ale na pewno klasyka);
Dreamcatcher;
Evil Dead'y (no niby horror, ale jak tego można nie obejrzeć... ;-));
the One (może nie za bardzo ambitny, ale obejrzeć nie zaszkodzi);
the Prophecy I, II, III;
Red Planet;
Signs;
the Thirteenth Floor;
Twelve Monkeys;
X-meni...
Na razie chyba starczy... co? :P
Mephistopheles [ Hellseeker ]
akhkharu ---> Od kiedy Conan, Evil Dead i Thr Phropecy to SF?
ssummoner [ Nagi Golas ]
A mowił tu ktoś o Gwiezdnch Wrotach? Zarówno film jak i serial warto obejrzeć.
akhkharu [ Konsul ]
Mephistopheles --> pisałem co mi do głowy przyszło... więc sprostowanie: Conan - Fantasy... Evil Dead - horror (jak napisałem z resztą... chociaż armię ciemności bym zaliczył już do SF/Fantasy)... The Phropecy - moze i horror, ale mi się kojaży z SF...
picuś [ Generaďż˝ ]
Moje typy:
-Star Wars (Classic Trylogy)
-Matrix (oczywiscie pierwsza czesc) :P
-Obcy: ÓPN
-Obcy: Decydujące starcie
-Odyseja Kosmiczna 2001
-Coś (horror ale w klimacie sf)
-Star Trek (do wyboru)
PS Nikt nie poleca Solaris ??
garm4 [ Centurion ]
"ALL THIS MOMENTS ARE LOST IN TIME LIKE TEARS I THE RAIN"
Blade Runner only
Viti [ Capo Di Tutti Capi ]
To ja dodam jeszcze
A.I.
Akira
Swidrygajłow [ ]
z wyminieonych poiwyżej odradzam:
- Equilibrium - fabuła bez sensu i pełna niespójności (swiat bez uczuc itd), 100% przewidywalność i ogoleni nuda, jedynie sekwencje walki można obejrzeć
- Dzień NIepodległości - zupełna kicha, film zrobiony wg typowego amerykańskiego szablonu i to w tak nachalny sposob że aż na mdłości zbiera
- Matrix >1 - nuda, chcoiaz mi i 1 sie nie podobała
- Cube 2 - film przekombinowany, nudny, nie dotrwałem nawet do końca (ten akurat nie był wymieniony zdaje się)
i polecam
12 małp - naprawde dobrze zrobiony film, swietny Brad Pitt , Willis też nieźle gra
5 element - niby nic takiego, film typowo rozrywkowy, ale bardzo dobrze zropbiony
Gattaca - siwtny film, daje troche do myślenia (raczej skłania do refleksji - EDIT dla ubogich ale sprawdzajacych przed wysłaniem posta)[\i]
a.i.n... [ Kenya believe it? ]
2001: A Space Odyssey - jeden z niewielu filmów, w którym przestrzeń kosmiczna jest CICHA.
Nic mnie tak nie wk... denerwuje niż rożne dźwięki laserów, silnikow rakietowych, jonowych, wybuchów - przecież w przestrzeni kosmicznej jest cisza :P
Poza tym ten film to klasyka, tzw "a must see".
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-08-10 16:31:18]
Mack5 [ Killer Instinct ]
Zdecydowanie "Ghost in the Shell".
BoyLer [ tribunus plebis ]
6sty dzień
12 małp
13 piętro (to jest wielka ukryta perła)
Children of Dune
Titan AE (animowany film)
i to chyba na tyle, reszta tytułów już została w tym watku wymieniona (jesli cos mojego sie powiela z tym co zostalo zaproponowane, to przez zwykle przeoczenie).
niv0let [ Pretorianin ]
obejrzałem w końcu Riddicka, i ma bardzo fajny klimat - generalnie raczej film akcji osadzony w fantastycznym świecie w przyszłości. Bardzo fajnie pokazana wizja świata, trochę nawiązująca do diuny, trochę do gwiezdnych wojen a trochę po prostu do rambo :)) .
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-08-10 17:07:55]
zmudix [ palnik ]
Avalon --> film kręcony w Polsce przez Japończyka :) mi się bardzo spodobał
Requiem [ has aides ]
Plan 9 from Outer Space
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
swidrygajłow heh dziwne masz uzasadnienia
equilibrium --- jedyny film imo powstaly w tym wieku godny obejzenia. ciekawa fabula swietne aktorstwo fajne efekty i daje do myslenia.
5 element----- takie sobie nic szczegolnego
gattaca----drewnane aktorstwo, nawet ta aktorka z kill billa nic nie pomogla mimo iz swietna jest
r.ADM [ Pretorianin ]
zarith -> obejrzalem wlasnie ten hardware, straszny crap.
wymieniles obok, 2001 wiec spodziewalem sie swietnego sf a to tylko poczatek i koniec dobry mialo ;) ot, takie 'machine on a killing spree" zenada w sumie
Kruk [ In Flames ]
OBCY!!!
Najlepiej od części pierwszej do ostatniej. Po kolei.
Moim zdaniem w czwórce wystąpiła najpiękniejsza kobieta, która stąpa po naszym globie. Idealna*.
*No, czasami coś tam ze sklepu zwędzi. Nic, to tylko ludzkie :))
szagrad [ XIII. STOLETÍ ]
Stawiam na 5 element Gwiezdne Wojny i Obcego
Ward [ Generaďż˝ ]
bezapelacyjnie Star Wars
tyle że 5 element w tym spisie jakoś mi nie pasuje - ale może tylko ja nie znoszę tego filmu ;->
eJay [ Gladiator ]
Boyler----------------->6-ty dzien???? Bez przesady:) Straszny crap. Film kosztowal blisko 80 mln dolarow i nigdzie tego nie widac. Efekty drewniane. Aktorstwo denne. Mozna obejrzec tylko dla Arniego:)
Swidrygajłow [ ]
Soldamn – wszystko w mojej opinii:
Equillibrium – scenariusz do tego filmu musiał pisac jakiś 8-letni dzieciak. Podstawowe założenie, ze świat ma być lepszy po wyeliminowaniu uczuć jest tak aburdalne że od razu odrzuca. Musiał to wymyślić ktoś bardzo naiwny. Ale akceptując myśl autora widać w trakcie filmu kolejne niekonswkwencje, np. ambicja – czy to nie jest uczucie? A widąc ją gołym okiem u „killerów”. Tak samo nienawiśc itd. Po drugie fabuła jest kompletnie przewidywalna i ani razu nie byłem zaskoczony zwrotem akcji, a zakończenie to kompletna porażka, motyw strasznie wyświechtany.
5 element – traktuje ten film jako typowo rozrywkowy, coś w konwecji najlepszych Bondów z Rogerem Moorem. Nie jest to typowy SF, ale można go od biedy zaliczyć do tej kategorii. Na pewno film zawdzięcza swój sukces Bruce’owi Willisowi, który ma w sobie to coś, co sprawia że film ma niepowtarzalna atmosfere dobrej zabawy.
Gattaca – film oglądałem z 6 lat temu i dlatego nie będę się odnosił do aktorstwa, bo po prostu nie pamietam dokłądnie. Natomiast fabuła jest naprawdę niezła i może wcale nie jest to już SF.
>--edek--< [ Legionista ]
Ktos tu wspomnial o "Człowieku, który nieprawdopodobnie sie zmniejszal" - film choc stary to zrobil na mnie wrazenie, co prawda moze dlatego ze bylem dzieckiem gdy to ogladalem i byl to chyba pierwszy tego typu film jaki widzialem. Jakby co, to polecam bo dzis leci na "Ale Kino" o 10.55.
PiccoloUve [ Pretorianin ]
Szenk i U. V. Impaler -> Tak jest! "Dark City"! Miło, że ktoś popiera moje zdanie. Alex Proyas to wizjoner! <chrząknięcie> Naturalną koleją rzeczy zapraszam do oglądania innych filmów tego Pana.
eJay [ Gladiator ]
Polecam "Ja, Robot" Proyasa:) Film bardzo efektowny, z ciekawa fabuła:)
PiccoloUve [ Pretorianin ]
eJay -> Czyli w końcu ktoś go oglądał? I jak? I jak?
Mariokwas [ Pretorianin ]
1.Bunker Palace Hotel (1989)
2.Tykho Moon (1997)
3.Immortel (2004)
Dwa pierwsz bardzo ocierają sie o s-f, a ostatni to już jest s-f, polecam wszystki bo naprawde warto a nie zauważyłem żeby je ktoś wymienił.
Niedzielny Gość [ Konsul ]
r.ADM --> niczego więcej oprócz robota nie zauważyłeś? Taaaa, w takim razie wróć do oglądania Equilibrium... Nie zapomnij że niedługo wchodzi do kin kolejny "bardzo dobry" film - Aliens vs. Predator.
Mastyl [ Legend ]
Blade Runner, PI, Odyseja Kosmiczna.
A smieszne sa stare jak juz ktos wspomnial... bardzo polecam film "Forbidden planet" z 195x roku. Kupa smiechu, bo w roli Kosmicznego Komandora ... młody Leslie Nielsen.
Eliash [ Generaďż˝ ]
Aliens 2