GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Kubuś Puchatek RPG - autorskie systemy RPG

13.02.2002
23:09
[1]

Deser [ neurodeser ]

Kubuś Puchatek RPG - autorskie systemy RPG

Znalazłem tą Magię i Miecz (nr 4/99) ( to wstęp dla Tych ktorym obiecałem to gdzie indziej:)
Autorem systemu jest Sławek (niestety innych danych brak). Teraz kilka słów o samym systemie:
System przeznaczony jest dla tyc hktórzy marzą o przeżyciu mrożącej krew w żyłach przygody w Stumilowym Lesie i o wcieleniu się w jedną z legendarnych postaci. Bohater definiowany jest przez kilka cech/umiejętności specyficznych dla każdego bohatera. Większość nie jest obowiązkowa, równie dobrze może być opisany przez trzy umiejętności, jak i przez piętnaście. Wyjątek stanowią dwie cechy, które występują u każdego z mieszkańców Stumilowego lasu. Są to CONIECO i RACHOWANIE. Każda cecha może przyjmować wartość od 1 (najmniejsza) do 4 (wybitna). Dodatkowo każda z postaci posiada PUNKTY KARMY.
TESTY
Przyjmuje się, że jeśli bohater używa cechy mającej wartość 1 to rzecz przychodzi mu z wielkim trudem, 4 - z wielką łatwością. Zasada testowania jest prosta:
1. Mistrz Gry ustala poziom trudności testu od 1 do 14 i ustala którą cechę testujemy.
2. Gracz rzuca tylkoma kostkami sześciennymi ile wynosi wartość testowanej cechy. Powiedzmy trzema. Następnie sumuje wynik z dowolnych kostek aby otrzymać podaną przez MG liczbę. Może to być mniej lub więcej o 1.
np. MG wyznaczył sześć jako stopień trudności. Gracz rzuca trzema kostaki i wypada 3,4 i 5. Żadna kombinacja nie daje szóstki, ale 3+4=7 lub kostka 5 i są to również sukcesy.
Wynik równy temu wyznaczonemu oznacza - KRYTYCZNY SUKCES, o jeden więcej lub mniej - SUKCES, inne niepowodzenie. Niepowodzenia nie grożą bohaterowi żadnymi poważnymi konsekwencjami, poza może kilkoma kolcami jałowca w różnych częściach ciała :)
Jeżeli suma wszystkich wynikow na kostkach wynosi jeden (lub mniej:) - test zakończył się KATASTROFALNĄ PORAŻKĄ - najprawdopodobniej pszczoły zaczęły coś podejrzewać :)

Tyle tytułem wstępu :) Uff! mam kontynuować ? Jest społeczne zainteresowanie :) ?

14.02.2002
01:34
smile
[2]

erav [ Senator ]

nie zapomnij powiadowmic tygryska

14.02.2002
01:39
[3]

tygrysek [ behemot ]

świetne, chyba namówie graczy na małą sesyjkę podobnie można zrobić z moim systemem VIRUS, grasz komputerowym wirusem z możliwością mutowania i inteligentnego rozumowania, MG jest userem komputera a w dresie ... hmmm w dresiarzu musisz zagrać prawdziwego dresa :-) AvE

14.02.2002
01:43
[4]

erav [ Senator ]

==>tygrysek widze , ze trafiles pod wlasciwy adres...

14.02.2002
01:45
smile
[5]

tygrysek [ behemot ]

zawsze trafiam :-) erav --> a ty w co eRPeGujesz ??? AvE

14.02.2002
10:26
[6]

Deser [ neurodeser ]

Ok, widzę, że jednak trafili :))) Dalszy ciąg systemu będzie dziś późnym wieczorem, niewiele już zostało :))) Poszukam jakiś innych ciekawych "jednorazówek". Zabawa w Kubusia jest niezła i doskonale się sprawdza jako przerwa w ciągniętej dwa lata sadze :))) Przypomniał mi się systemik z Portalu, Kino nowej przygody to się zwało - klimaty ala Indiana Jones :)))

15.02.2002
00:46
[7]

Deser [ neurodeser ]

Miało być wieczorem, a ju po wieczorze :) Ale co tam :) Rachowanie: Cecha rachowanie testowana jest jesli twój bohater musi coś policzyć. Dodatkowo wpływa na wynik każdego innego testu. W zależności od wartości twojej cechy Rachowanie rzucasz kilkoma tzw. "dzikimi kostkami" - jedną jeśli twoje rachowani wynosi 3 - dwoma - 2 - trzema - 1 Za każdą jedynkę wyrzuconą na "dzikich kostkach" MG zabiera ci jedną z kostek testowych. Punkty Karmy Każdy bohater posiada punkty karmy - początkowo 1, które może w dowolnej chwili wydac aby kupić krytyczny sukces lub zapobiec katastrofalnej porażce. Punkty karmy regenerują się do stanu początkowego podczas "Małego conieco". Conieco Cecha ta określa jak często bohater musi spożywać małe conieco 1 - co dwie godziny 2 - co 4 godziny 3- co 6 godzin 4 - co 8 godzin Opuszczenie conieco oznacza, że bohater staje się apatyczny i markotny. za każde opuszczone conieco MG odejmuje jedną kostkę podczas testu. Poziomy testów. Sugerujemy nastepujący podział: 1. Poziom trudności 2-4 - najbardziej proste i banalne sytuacje 2. 6-7 - przeciętne testy 3. powyżej 10 - ekstremalnie trudne np. tabliczka mnożenia Zostały przykładowe postacie i bestiariusz :))) (aha, walka w systemie nie występuje :))) Mam to ciągnąć ? :) Ja pojąłem ten system dopiero w praktyce :))) Proponuję ctrl+c z pierwszego posta i ctrl+c z tego. Wkleić do notatniczka, przeczytac i grać. Acha i można pytać, wyjaśnię :) mam podręcznik przy sobie :))) (no ma ze cztery strony A4 :)))

15.02.2002
01:42
smile
[8]

tygrysek [ behemot ]

wrzuć stopień trudności dla hefalumpów i wuzli z bestiariusza AvE

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.