GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP (cz.141)

31.07.2004
14:02
smile
[1]

Adamus [ Gladiator ]

Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP (cz.141)

Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI".
Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Dlatego postanowiłem trochę rozszerzyć jego temat i zapraszam do dyskusji o tych właśnie tytułach (i nie tylko ;-)).

Link do poprzedniej części:

31.07.2004
14:06
smile
[2]

Adamus [ Gladiator ]

DariFula --> A co do urlopu, to aż tak daleko się nie odrwałem od rzeczywistości, ale mam po czym odpoczywać ;-D. Jak ktoś zgadnie gdzie byłem (publikuje trzy zdjęcia), to stawiam duuuuuuże piwo :-)))))

31.07.2004
14:13
smile
[3]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Wczoraj pojawił się kolejny news na temat M&M Tribute.. Screenshotów co prawda za wielu nie dali, jest za to naprawdę sporo informacji na temat postępu w pracach. Po przeczytaniu tak się na MMT napaliłem, że z braku innych możliwości od rana kontynuuję moją grę w MM6 jednym rycerzem i 3 trupami-tagarzami:)

31.07.2004
14:19
[4]

Adamus [ Gladiator ]

Zdjęcie nr1

31.07.2004
14:19
[5]

Adamus [ Gladiator ]

zdjęcie nr2

31.07.2004
14:19
[6]

Adamus [ Gladiator ]

zdjęcie nr3

31.07.2004
14:21
[7]

Adamus [ Gladiator ]

Mac --> Jesteś nie do przeskoczenia :-DDD. Jedynie ten kto skończy gre czterema trupami moze Cie przebić :-)))

Odnosnie konkursu - jest baaardzo podchwytliwy ;-DDDD

31.07.2004
14:24
smile
[8]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Tytany powoli przestają stanowić wyzwanie.. i nie może być inaczej gdy staje się w obronie dwóch ślicznych pań;-) U trupków wystąpiła pewna anomalia.. mianowicie zdobyły już tyle ujemnych punktów życia, że te przeszły znowu na plus;-)

31.07.2004
14:26
[9]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Adamus --> Ten most to mi się z Pragą kojarzy, ale dwóch pozostałych w ogóle nie rozpoznaje:|

31.07.2004
21:53
smile
[10]

karothal [ Chor��y ]

Mam male pytanko...Czy wam chodzi M&M VII i VIII pod xp ?? Tryb zgodności nic nie daje.Wyłączanie kompozycji tez.Po kliknieciu graj gra poprostu wychodzi mi na pulpit i tyle.Obie gierki mam orginalne z tej seri Xtra klasyka

31.07.2004
21:55
smile
[11]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

karothal - ->Dzięki twojemu postowi zaoszczędziłem 20zł:) Mi także mm7 nie działa pod xp nawet sp1 nie pomógł:D

Mac- ->Zarzuć jeszcze jakiś screen-em.

31.07.2004
22:23
smile
[12]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Sorry ,że tak post za postem :)

Kiedyś na oficjalnym forum mm (które chyba już nie istnieja ,a jak istnieje to proszę o linka:) pisali ,że działanie mm7 na xp zależy też od sterowników kart graficznych.Nawet podawali jakie mają być do geforce.

31.07.2004
22:27
smile
[13]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Aschman --> Prosze bardzo:) Przede mną najgorsza częśc programu, czyli kolejno Gharik's Forge, Superior Temple of Baa, Castle Darkmoor i Castle Alamos. Ja przejdę te cztery, to już będzie z górki:)) Aktualnie kończę to pierwsze.. wszędzie pałętają się najbardziej znienawidzone przeze mnie kreatury, czyli warlockowie:| Aż strach pomyśleć co się będzie działo w Świątyni Baa, nie wspominając już o Alamos, gdzie Warlocków jak mrówków..

31.07.2004
22:29
[14]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Aschamn --> Mi MM7 łaziło i na GeForce i na Radeonie.. Wystarzył serviece pack:) Tobie pozostaje chyba tylko czekać na SP2, albo zainstalować 2 systemy - Win98Se, a następnie Win Xp

31.07.2004
22:32
smile
[15]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Mac- ->Miałem kiedyś dwa systemy akurat win xp i 98.Powiem jedno 98 nie wiem czy trzy razy był włanczany:)

01.08.2004
00:00
smile
[16]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mac - widze ze grasz dalej jednym zawodnikiem :D Hehe, Warlocki to mnie nie bolaly bardziej Oczka i Liche mnie denerwowaly wlasnie w Castle Darkmoor :) ufff jak jeszcze pomysle to do dzis mnie trzesie ;D

btw tymi screenami to mi tylko smaku narobiles :D

01.08.2004
00:21
smile
[17]

n0grav [ Konsul ]

Adamus: Budapeszt?

No moj ninjoshop ma lvl49 ale na poniedzialek bedzie 50 - obiecuje. A potem chyba skoncze gre, bo zaczyna to sie robic juz nudnawe

DariFula: wiem, ze mowiles o barierze jezykowej i wspomniales teraz nieskomplikowanie fabuly, ale moze bys sie jednak skusil na ktoras z wczesniejszych czesci wizardry? Wszystkie sa stare, wiekszosc z nich mozna sciagnac za darmo z roznych stron z klasykami (za wyjatkiem chyba 7 Gold). Maja niepowtarzalny klimat, i przynam, ze o wiele lepszy niz 8. Niestety, dawniej zeby grac w takie gry trzeba bylo miec wiecej uporu. Uporu, ktory Ty masz. Pytanie tylko, czy chcialbys sie zmierzyc z gra w ...trybie CGA na przyklad :)

a jesli chodzi o fallouta, to jak ktos chce, moge nakierowac na filmik, gdzie gosc konczy gre w 20 minut :)

01.08.2004
10:30
smile
[18]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Mam pewien problemik jak włanczam mm6 to takie coś mi się pokazuje - - >

01.08.2004
10:38
[19]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Aschman --> Masz za mało miejsca na dysku.. potrzebne jest conajmniej 30 MB.

01.08.2004
11:32
smile
[20]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Mam pytanko o mm6.Jaki jest sposób na zabicie Ooze.Napewno mają odporność na ataki fizycze:)

n0grav - ->Możesz podać linka do tego filmiku.

01.08.2004
14:15
[21]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Aschman --> Jak sam zauważyłeś, są odporne na ataki fizyczne.. pozostaje więc magia:) (na pewno działają żywioły, nie pamiętam natomiast jak jest z czarami kapłańskimi). A najlepiej nie zawracaj sobie nimi głowy... tą lokację można spokojnie przejść nie napotykając ani jednego gluta.

02.08.2004
08:43
[22]

Adamus [ Gladiator ]

Mac --> Zgadza się, pierwsze zdjęcie to Praga :-)
n0grav --> Też się zgadza trzecie zdjęcie to Budapeszt :-)
Zostało środkowe ;-)

02.08.2004
12:38
smile
[23]

DariFula [ Dari Fula ]

Adamus --> dzięki za tak obszerne info dotyczące cRPG -ów. Chyba zacznę od Planet... gdyż już wcześniej miałem sobie w to pograć, później rozważę M&M 6 czy 9. W heroes mam pierwsze cztery części, i też uważam, że trzecia jest najlepsza + dodatki (np. zamek z żywiołami), tyle, że już mnie się znudziła, gdyż grałem w to prawie przez rok.

Ze zdjęć to tylko Praga na tym pierwszym zdjęciu - reszta ??? Nie byłem nigdy w Budapeszcie (zd. nr 3 ) to bym napewno nie zgadł ...

02.08.2004
12:59
[24]

Sinic [ ]

No a ja na 34 lev wreszcie udalem sie pod wode po miecz. I mialem niezle zdobywanie go. Najpierw bukanierzy nie zostawili NIC... przezylem chwile zwatpienie. Juz sadzilem ze mam za wysoki level i nie uda mi sie zdobyc miecz. Jednak nastepna walka i juz 1 paczka. Tylko jedna i az jedna w tym wypadku. :) Do walki sie wtracala na dodatek smiercionosna plaszczka. W kazdym razie jednak 6-7 walka i miecz jest moj. :) Szykowalem sie na kilka godzin wyrwane z zyciorysu jak zwykle. Tymczasem od zwatpienia do wielkiej radosci bardzo szybko. :)
Pozniej pomyslalem o scenariuszu. Udalem sie do Rapaksow by wstapic do Templar i wreszcie odwiedzic ich oboz i uwolnic Drazica i Rodana. Napotkalem juz grupe 29 Rapaksow. Jednak dzieki milym krytykow i obrazeniom z miecza bardzo czesto juz powyzej 100 HP walka trwala w sumie krotko. Ale ostatecznie ta lokacja mnie doprowadzila do szybkiego zwatpienia. Moja postac juz wlasciwie osiagnela wszystko co mogla. :) Posiada ekwipunek i umiejetnosci pozwalajace jej na niszczenie wszystkiego co napotka. Jednak sprobuje jeszcze z nia wytrzymac troche ;)
Teraz zaczalem rozwijac inteligencje i zmysly. Pkt wytrzymalosci i czarow mam juz dawno wiecej niz mi potrzeba... Do 50 lev na pewno nie dojde. Chce tylko rozwinac wszystkie cechy na max i zobaczyc jak bedzie z awansami gdy pozostanie mi tylko poboznosc do przyznawania pkt. :) A to osiagne na szczescie przed lev 50. Wiec koniec z gra i ide na Ascension Peak levelowac. ;)

02.08.2004
13:19
smile
[25]

Adamus [ Gladiator ]

DariFula --> Nadal jednak radzę Ci się zastanowic nad Wizards & Warriors. Jest to chyba najbliższa W8 gra w jaką kiedykolwiek grałem.

02.08.2004
13:29
smile
[26]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

DariFula -->> wracając do dywagacji Fighter vs Rogue - w tej chwili moja drużyna ma mniej więcej 20 levele - jak grałem poprzednim razem drużyną z fighterem i z samurajem (rozwijanym tylko pod kątem walki wręcz) to fighter miał niewiele więcej killsów niż samuraj, natomiast teraz samuraj ma coś około 250 killsów a złodziej 480 - więc się pytam: ale o co chodzi?

02.08.2004
23:51
smile
[27]

DariFula [ Dari Fula ]

Sinic --> im wyższy level, tym teoretycznie lepsze cukiereczki można znaleźć, natomiast gdy jest za niski level postaci, wówczas prawdopodobieństwo natrafienia na coś tam może być równe 0, np. Diamond eyes Szaman, po zabiciu, nigdy nie zostawi postaci będącej poniżej bodajrze 14 lvl -u.

Adamus --> Wizards & Warriors, muszę pogrzebać w internecie i sprawdzić wymagania sprzętowe, M&M 6 i Planet (coś tam) pójdą na mym sprzęcie z całą pewnością (PIII 500, SB Live Platinium, VooDoo 3, Ram 192 , 2xHDD 8,4 i 6,4 GHz). Wielkie dzięki za te wszystkie tytuły "Wielki Bracie" ...

Sabathius --> wojownikiem z Light Sword dochodzi min. jedno/dwa uderzenie w późniejszej fazie gry (tak przewiduję +7 inicj.), w dodatku zawsze jest bersek (jak ustawimy), natomiast łotrzykiem mamy więcej ataków, lecz mniejszą siłę i wytrzymałość, dodatkowo LS nie zadaje tylko pchnięć - musi się nam łotrzyk lepiej rozwinąć i osiągnąć wyższe poziomy by dorównać wojownikowi. Bez Light Sword łotrzyk jest lepszy, z LS ??? kwestia sporna niestety ...

03.08.2004
00:02
[28]

Logadin [ Christian Noir Stein ]

Mac - screeny z prac nad MMT (oraz Making of z opisami) niedługo się pojawią na razie mamy jeszcze sporo zamieszania z lepszym zorganizowaniem pracy. Ale myślę, że tak za parę dni Felgar dorzuci trochę grafiki, obecnei sporo tego powstaje - do tego Oren napisał kapitalny track no6 (chociaż nie wiem czy to akurat trafi do działu publicznego). Czy też niesamowity outside-dungeon - mogę jedynei napiasć że jest to spokojnie najwikększa budowla jaką można było zobaczyć w jakiejkolwiek grze z serii M&M :)

Ale jako że zawsze zapodaję jakiś rendeerk wew. to i tym razem pokażę ukończony już niestety jeszcze nieoteksturowany model gargoyle'a.

03.08.2004
09:35
[29]

Adamus [ Gladiator ]

DariFula --> Wizards & Warriors jest grą z 2000 roku (ale nadal z bardzo fajna grafiką) i ma takie wymagania sprzętowe: Pentium II 300 MHz, 64 MB RAM, akcelerator 3D, czyli na Twoim sprzęcie powinna smigac :-).

Logadin --> Tak trzymaj :-). Kiedy testy? :-DDD

03.08.2004
09:41
smile
[30]

Adamus [ Gladiator ]

DariFula --> Zreszta przeczytaj sobie moją opinię na jej temat:
(musze przyznać, że chyba troche za mocno krytyczną ;-))
A co do tego "Wielkiego Brata" to hmmmmm, ;-p

03.08.2004
10:37
smile
[31]

DariFula [ Dari Fula ]

Adamus --> przeglądałem screeny Wizards & Warriors i mnie się to podoba, jednakże nie mogę się doczytać, czy jest spolszczone - ale nawet jak nie na święta sobie kupię. Natomiast z całą pewnością kupie te Planescape T., po screenach wydaje się być identyczne jak IceWind Dale ...

Odnośnie "Wielkiego Brata" to jest przenośnia, gdyż nadal wydaje mnie się, że jesteś jakimś Administratorem na forum, gdyż gdzie nie zajrzę poczytać o RPG -ach, to znajduję tam cząstkę Twej osoby, prawie zawsze jak nie jesteś autorem jakiegoś opisu, to coś tam zamieścisz - np. jak to nazywasz "mocna krytyka" gry Wizards & Warriors. Chyba mnie bajerujesz, że nie jesteś jakimś tam szanowanym członkiem klubu GOL -a (ile taki istnieje), albo właśnie Administratorem ...

03.08.2004
12:58
[32]

Sinic [ ]

DariFula -->
Twoje domysly co do Adamusa zmierzaja w dobrym kierunku. :) Chyba w FAQ cos o tym znajdziesz. Pamietam jedynie dyskusje o stopniach na forum. Nie za bardzo sie wtedy zgadzalem ze wszystkimi nazwami. W koncu gladiatorzy wystepowali ku uciesze tlumu i gineli najczesciej. :P Moze jednak tutejsi wladcy tak lekko ich na smierc nie skazuja. ;PP

03.08.2004
15:07
[33]

Adamus [ Gladiator ]

DariFula --> Chyba troche jednak przeceniasz moja skromną osobę :-). Wyjaśnienie jest naprawde prozaiczne. Otóż kilka lat temu jak nie było jeszcze Gry On-Line, kilku pasjonatów prowadziło strone internetową o nazwie Tower of Dreams https://www.tod.link.pl/, gdzie publikowali poradniki do najlepszego gatunku gier, czyli cRPG :-))). Mozna tam było również uzyskać potrzebne informacje na ten temat (coś tam nawet dla nich kiedyś napisałem :-)). Pod koniec roku 2000 postanowili przekształcić ta swoja stroną w profesjonalny wortal pod nazwą Gry On-Line .
Od samego początku działało przy nim forum dyskusyjne, gdzie udzielam się w zasadzie od początku :-), a ponieważ zostałem zapamietany przez szefostwo GOLa zaproponowano mi współpracę. Zreszta pierwszym moim "dziełem" ;-))) był poradnik do Wizards & Warriors. Co prawda ostatnio mało "publikuję" ;-)) ale napisałem tu sporo recenzji i zapowiedzi, oczywiście zawsze na tematy związane z grami cRPG (nawet udało mi się napisać taka krótką ich historię, która została opublikowana również w Świecie Gier Komputerowych - chwalę się - i kilka razy zreszta współpracowałem ze ŚGK, a nawet miałem propozycje prowadzenia tam Tawerny RPG, ale brak czasu :-((( mi na to nie pozwolił).
Co do forum, to jak juz wspomniałem jestem tu od poczatku i jako wielki miłośnik M&M VI założyłem ten wątek i jakoś ciągniemy go juz czwarty rok w naprawdę niezłym towarzystwie, do którego i Ty zawitałeś :-).
Też co prawda i na forum nie udzielam się już jak kiedyś, gdzie toczyłem prawdziwe boje zwłaszcza z jednym niestety tu nieobecnym forumowiczem o nicku leo987 :-D co zaskutkowało kilkoma ciekawymi watkami a nawet światną wspólpracą i stworzylismy razem z kilkoma innymi osobami zabawne opowiadanie fantasy (polecam do przeczytania): https://www.gry-online.pl/s061.asp?ID=47
Za te waleczne ;-) dyskusje jako pierwsi ludzie na forum otrzymaliśmy od Soula stopnie gladiatorów, które teraz są oznaką współpracownika GOLa. A co do pogrubionego stopnia, to niby jest to oznaka człowieka zasłuzonego dla forum, ale czym że ja na to zasłuzyłem?

03.08.2004
15:18
[34]

Adamus [ Gladiator ]

DariFula --> Jeszcze odnosnie W&W, to niestety jest po angielsku, ale naprawdę da sie pograć nawet z bardzo słabą znajomościa angielskiego (zreszta zawsze jest może nie najlepszy, ale po polsku mój poradnik). Radziłbym Ci tez poszukać CD Action, gdzie była publikowana, bo było to niedawno i może jeszcze w EMPiKu uda Ci ją złapac.

03.08.2004
17:52
smile
[35]

n0grav [ Konsul ]

widze, ze wracamy na tematy historyczne :)

a ja znow z tym samym nudnym wizardry8 :)
nie wiem ile z Was wie, ze postac nie moze miec wiecej niz 50lvl'u :(
tzn, poszczegolne poziomy postaci mam juz powyzej 52 poziomu (w sumie),ale jak sie przechodzi na kolejne levele to pojawia sie przez chwile lvl51 ale jak sie zakonczy akceptacje 'awansu levelu' to i tak jest lvl 50 (godfather)

teraz bardzo przyjemnie sie gra jak jest 500 punktow zycia (po supermanie), podbiegam do potworkow i zabijam po kolei :)
czasem jak jest duzo scorcherow, to jeszcze rzucam freeze all - ale zwykle to szkoda mi tury, skoro mozna w tym czasie podbiec albo zabic ze dwa stwory :)

ale chyba nie wytrzymam do 70 (51+19) levelu, zeby sprawdzic jak sie gra zachowuje gdy lvl pojedynczej klasy dochodzi do 50

03.08.2004
23:16
smile
[36]

DariFula [ Dari Fula ]

Adamus --> wielkie dzięki za obszerne info swej działalności w GOL -u, jak również o Tower of Dreams https://www.tod.link.pl/. Czyli jednak miałem rację, że w jakimś stopniu współpracujesz z administracją GOL -a. Poza tym wspomniałeś o Tawernie RPG w ŚGK. Powiem Tobie, że lubiałem ten kącik, choć to było dość dawno, katowałem wtedy HellFire (Diablo 1), a później Diablo 2 (chociaż dobrze nie pamiętam), a także World Cup 98 i Fifę 99/00. W Śgk był m.in. kącik sportowy i ludzie pisali o taktykach grania ... W sumie lubiałem tą gazetkę, choć już od kilku lat jej nie kupuję ...

Sinic --> być może zachęciłeś Adamusa do zwierzeń tuż po moim zapisie - za to dzięki. W pracy z reguły dowiaduję się o czymś tam, albo jako ostatni, albo jako pierwszy - z reguły raz jak zapomną mnie umieścić w e-mailu jako adresata, to przy następnym umieszczają jako pierwszego. Na tym forum, z tego co wnioskuję, pewnie wszyscy znali historię Adamusa, tylko ja dopiero musiałem ją poznać ... jako ostatni zresztą ...

n0grav --> tak już jest z tym levelem, że nieosiągniesz pow. 50. Stąd wiadomo, że osiągnąłeś lvl 50 i zapewne jesteś zadowolony, gdyż Twój Ninja jest praktyczne niedopokonania ... . Ninja jest jednakże kultową postacią do gry solo w Wiz 8, więc można spróbować innymi profesjami, niekoniecznie solo, i np. człowiek z żelaza dla utrudnienia (nie znam osobiście nikogo, kto by tak ukończył grę - nawet pełnym składem). W moim przypadku zawsze, jak trochę przynudzi mnie się Wizardry 8, zrobię sobie przerwę, to po tygodniu już czuję, że jakoś pusto się zrobiło - przerzucam tymi płytami z grami nie mogąc na nic się zdecydować, a jak nawet coś wybiorę to na krótko. Wracam ponownie do Wiz 8 i ... mam kolejny miesiąc z głowy ...

05.08.2004
12:06
smile
[37]

DariFula [ Dari Fula ]

Zaskoczę Was ...

Might & Magic VIII

Zainstalowałem sobie ten produkt i zacząłem grę postacią startową. Miałem znaleźć FredericaTalimere (czy jakoś), znalazłem i nawet się przyłączył do mnie. Wszedłem do jakiejś chatki i nająłem sobie necromantę z wampirem. Spacyfikowałem piratów na poboczu i łażę od chatki do chatki i nie wiem co mam właściwie zrobić ??? Gdzie nie wejdę, to jak nie misja, to jakaś nauka biegłości, na które mnie z reguły nie strać, czasami jakiś sklepik. Problem w tym, że nie mogę nigdzie znaleźć opisu przejścia, ani nawet jak rozwijać drużynę (w kogo i co inwestować i jak w ogóle się awansuje, czy jaką postacią zacząć jako startową ???) Może ktoś grał w M & M 8 i ma chęć się podzielić i przekazać odrobiny swego doświadczenia, gdyż ja, pomimo, że dialogi czytam po 2 - 3 razy, nie mogę się jakoś w tym połapać ...

pozdrawiam ...

05.08.2004
15:23
smile
[38]

Adamus [ Gladiator ]

DariFula --> odbierz maila :-)

05.08.2004
18:01
[39]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

darifulla----- jest taka jedna stronka o tym na hmm jak ta strona miala spoiler costam ?? wrazie czego pytaj tu. teraz musisz isc do swiatyni

06.08.2004
12:47
smile
[40]

DariFula [ Dari Fula ]

Adamus --> wielkie dzięki za przewodnik, przydatne są przede wszystkim queest -y i mapki danych lokacji. Opisy sposobu walk, awansów, itd. znalazłem na jednym z dysków (poradnik w jęz. polskim instaluje się z grą M & M 8). Nie ma tam jednak queestów, map, tylko informacje ogólne ... . Dzięki ...

Soldamn --> jestem w tej zaginionej świątyni, jakoś znalazłem tą wielką piramidkę na wyspie ... szkoda, że nie pamiętasz stronki, mimo wszystko dzięki ...

Helpik

W M & M 8 zacząłem grać od nowa, z powodów niewiedzy. Dla przykładu, nie wiedziałem, że po kliknięciu na beczki, studnie coś tam się otrzymuję. Jednakże przede wszystkim dlatego zacząłem powtórnie, gdyż za pierwszym razem będąc w świątyni, przy próbie kliknięcia na podgląd postaci np. ekwipunek, biegłości, nagrody, itd. na startowej postaci (przyłączonych nie) - gra wyskakiwała mnie do Windows - wychodząc całkowicie z gry. Wprawdzie, przy drugiej drużynie tak na razie się nie dzieję, ale nie wiem, czy to jest jakiś błąd w grze i wystarczy ściągnąć jakiegoś patch -a poprawiający ten feler, czy po prostu, muszę zainstalować grę ponownie i będzie już poprawnioe chodzić ???

Z góry dzięki za info ...

Przyznam Wam, że chyba się zarażę tą serią z cyklu M & M, ta ósma część podoba mnie się coraz bardziej, chociaż była odradzana. Już sobie przypuszczam jak się gra w część szóstą, czy dziewiątą ...

pozdrawiam ...

06.08.2004
14:46
[41]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

dziewiąta ?? hehe szczerze to nawet sie za nia nie zabieraj chyba ze lubisz zkłejkowane gry. :)

co do 8 to ja josobiscie ja bardzo lubie chociazby dlatego ze jest znikoma ilosc podziemi za ktorymi ja nie przepadam :)

dodam ci cos jeszcze:) przed najechaniem na beczke losowo robi sie kolor mzesz zapisac przed najechaniem na beczke i podwyzac to co chcesz komu chcesz :) co do drużyny to ja grałem w wiekszosci magami i w polowie gry zrobilo sie bardzo ciezko. zostaw sobie z poczatkowych postaci: twoja, tego faceta z questu (telimere ?) i woja zprzed swiatyni. z tego co pamietam to tutaj najsilniejsza bron to luk, ale moge sie mylic. :) życze powodzenia

06.08.2004
14:48
[42]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

https://www.the-spoiler.com/RPG/New.World.Computing/might.magic.8.1/index.html a oto ta strona, mam nadzieje ze jezyk to nie jest u ciebie duza przeszkoda :) w razie problemow ze stronka sluze pomoca :D

06.08.2004
17:19
smile
[43]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

No w koncu jest temat na ktory moge pisaaaaaaaaac ;)

Soldamn -> Moze MM9 nie byla gra lepsza od jej poprzedniczek, ale dala kilka fajnych pomyslow, ktore mi sie podobaly :) (Mac- prosze nie przytaczaj tu beznadziejnego inventory :D) W ogole to gralem w nia w sumie 3 razy 1 w wersje angielska i 2 razy w PL. Powiem szczerze fabula i klimat nadal pozostaja najwiekszym atutem firmy NWC, co do interface'u to pozostawie bez komentarza :) Natomiast sama gra jest imho swietna tylko trzeba sie do niej odpowiednio ustawic. Wiekszosc graczy, bez wyjatku nawet mojego, nastawila sie na jakis rekonesans, cos co bedzie ulepszona modyfikacja poprzednich czesci, dlatego wlasnie gra im sie nie spodobala i po kilku godzinach gry rzucali ja w kat, tlumaczac: co za skopana gra, fuj ! Moja natomiast opinia wobec tej gry jest z gola odmienna, za pierwszym razem tez podchodzilem do niej tak jak wiekszosc, marudzac i krytykujac, ale z biegiem rozwoju gry stawala sie ona naprawde super, wszystkie minusy jakby mijaly, skupienie przenosilo sie na fabule i chec zobaczenia co bedzie dalej :) Czlowiek zaczynal sie przyzwyczajac do troche "dziwnego" interface'u jak i innych odniennych aczkolwiek nie nowatorskich rozwiazaniach. Gra wciaga gracza w dalszy rozwoj wydarzen i skupia uwage juz na detalach jak zrobic to a jak tamto ! Tak wchloniety gracz zaczyna podazac sladami przygody !
Tak ja to odebralem :)

Reasumujac, bledem jest kogos zniechcecac skoro z kazdej gry mozna czerpac przyjemnosc (oczywiscie chodzi mi o odpowiedni gatunek). Ponadto ja goraco polecam te gierke wlasnie dlatego, zeby zobaczyc co moze uczynic wlasnie piekna fabula mimo beznadziejnych rozwiazan technicznych jak i merytorycznych :D

Edit: kilka bledow typograficznych :/

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-08-06 17:23:29]

06.08.2004
17:26
smile
[44]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

DariFula - ja polecam ci te stronke, a jesli bedziesz gral w MM6 to idz prosto do stronki przy moim nicku :D

06.08.2004
17:29
smile
[45]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

DariFula --> Ano i zapomnialem ze jest poradnik tu na GOLu :)

06.08.2004
17:29
smile
[46]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Bodziu - ->Ta twoja stronka o mm6 jest najlepsza(bo jedyna po polsku?:)

06.08.2004
17:30
smile
[47]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

DariFula - ze tez nie mozna linka zedytowac grrr... tamten to MM7 a ten to MM8 cos mi sie dzis kreci echhhh :(

06.08.2004
21:22
[48]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

bodziu--- nie kazdy ma abonament :(
adamus---> wez mi tez wyslij poradnik :) proooosze :)
darifula---> moze cie to ucieszy lub nie ale tez zaczalem tak jakos grac w 8 :) jestem juz na pustyni albo dopiero. jak cos to pytaj :)

06.08.2004
22:11
smile
[49]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Adamus- - >Ja bym tez prosił o poradanik do mm 7,8,9 ,a jak to za dużo to przynajmniej do 9:) e-mail [email protected]

06.08.2004
23:08
[50]

Sinic [ ]

Jakis czas temu zlozylem zamowienie w Merlinie na MM6. Przez pomylke przeslali mi MM7, ktorej jestem posiadaczem aktualnie. Zaczalem w nia grac, jednak w koncu zrezygnowalem bardzo szybko. Biorac pod uwage jednak duza liczbe zwolennikow tej gry, lubiacych rowniez Wiz8 ;), chyba czas do niej powrocic. :)

07.08.2004
20:10
[51]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

darifula --- gdzie jestes :P ??

08.08.2004
00:52
[52]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

ja teraz mam rozkaz zebrania 3 grup do przymierza :)
pochwale sie moja druzyna, imo bardzo cienko mi idzie. mam 20 expertow (25 to kwestia czasu) jeszcze zadna postac mi nie awanowala w rasie niestety :( ale niedlugo sie zmieni :P ide rozwalac lowcow smokow :)

08.08.2004
00:53
[53]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]


o obrazku zapomnialem

08.08.2004
00:54
[54]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

wielkie sorki za 3 post z koleji ale w opisie najpierw bylo napisane jedym z najdluzej ciagnietych watkow, teraz jest jednym z dwóch. nie mozna napisac najdluzszym ?? przeciez ten o dragon court juz padł (chyba ze chodzi o jakis inny)

08.08.2004
03:27
[55]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Soldam---------->>> jeśli najdłuższy to chodzi o czas, to karczma ma się dobrze, a jeśli o ilość części, to sporo wątków nas wyprzedza, oj sporo.

08.08.2004
12:10
[56]

Sinic [ ]

No to zaczalem gre w MM7. Jednak nie za bardzo wiem co sie dzieje. ;) Znalazlem stronke o tej grze, jednak poza wieloma szczegolami i pomocami nie zawiera jednak wszystkiego co by mnie interesowalo. Mag ma miec 30 inteligencji, rycerz 30 sily. No i nie wiem co do czego. ;) Co daje np szczescie? Opis w grze jest nieco niejasny. Dac go duzo? Paladyn ma sile 30, reszta w miare po rowno malo. Lutrznik ma wszystkiego po rowni wlasciwie. Tylko inteligencja i osobowosc na minimum. I taka postac wszystkiego po trochu jakos mi nie pasuje w sumie. ;)
Da sie jakos ustawic strzelanie tylko z broni dystanosowej? Lucznik ma ta kusze, jednak jak tylko wazki sie zbliza to walczy z nimi na piesci...
Co mi daje czlonkowstwo w gildiach magicznych? Wzialem magie ziemi i wody myslac ze pozostale dostane w gildiach. Jednak po przystapieni do nich nic sie dla moich postaci nie zmienilo.
Ilu ponadto NPC mozna przyjac? Niektorzy by byli niezlym wsparciem w walce. Uczony identyfikuje. Jednak nie wiem co on daje innego dla druzyny. Na razie nie mam kasy by wziac chocby 1. :) I jesliodjade z wyspy to co z NPC? Moge z ktoregos zrezygnowac i pozniej znow go wziac gdzies?

08.08.2004
13:37
smile
[57]

Lowi [ Generaďż˝ ]

Statystyki wsumie na poczatku niesa wazne.
Pozniej w trakcie gry mozna je zwiekszyc do takich poziomow jakie sa konieczne.
Sila -do walki
osobowosc-magia kaplana
intelekt-magia maga
wytrzymalosc-wazna dla wszystkich bo zwieksza pkt zycia
szczescie mozna na poczatku zignorowac.

mgagowi daj do inteligencji i wytrzymalosci kosztem reszty pkt
kaplanowi do osobowosci i wytrzymalosci
wojownikowi do sily i wytrzymalosci

Czlonkostwo gildi umozliwi ci kupowanie czarow w sklepach nalezacych do danej gildi.
Np mozesz miec 2 naraz i bedziesz pozniej mial 2 instruktorow zwiekszajacych doswiadczenia za wrogow .Mozesz ich zwalniac i zatrudniac do woli.jednak znikaja kiedy giniesz i musisz poszukac nowych .(ja zawsze szukalem Instruktorek pochodzenia elfickiego z tymi portretami zawsze bylo jakos milej w grze ;) )

Zaopatrz jaknszybciej druzyne w luki i walcz z wlaczona walka turowa ,musisz sie cofac i dusic spacje jesli dopuscisz do zwarcia beda walczyc wrecz a to na poczatku gry pewna smierc bo wszystko jest od druzyny silniejsze.
Poszukaj jak najszybciej postumentu dajacego czar dzien bogow i walcz na wyspie tylko pod wplywem tego.

tak wogule uciekaj z tej wyspy jak najszybciej aby objac w nagrode wspanialy zamek ;)

08.08.2004
18:52
smile
[58]

DariFula [ Dari Fula ]

Soldamn --> nadal w świątyni, ale od piątku nie miałem czasu sobie pograć, gdyż niestety trzeba pracować itd ... . Jutro dopiero w godzinach wieczornych ruszę dalej ...

pozdrawiam ...

08.08.2004
22:11
[59]

Sinic [ ]

lutrznik...lol :D Jak sie szybko pisze to czasem niezle wyrazy wychodza. ;)

Lowi -->
Dzieki za rady. Jednak zaczne wiec od poczatku, niewiele mam do cofania. Magowi dalem za malo wytrzymalosci. Kaplan jako kransolud dostal za to max, wiec przynajmniej tutaj trafilem. A co z celnoscia? Jak zauwazylem moje postacie niezbyt czesto trafiaja niestety.
Walcze od poczatku turowo. Jednak z tym cofaniem mialem problemy. I wkurzalo mnie gdy lucznik nie uzywal broni dystansowej w zwarciu. Ale pokombinuje z ta spacja by miec dystans do wrogow. :)

09.08.2004
12:02
[60]

Sinic [ ]

Noc szalenstwa. Skonczylem z MM7 niemal bialym rankiem. I moge tylko zalowac, ze sie ta gra jednak nie zajalem wczesniej. :) Teraz czas zaczac pomalu szukac MM6, moze gdzies jeszcze w magazynach bedzie jednak, i moze MM8 lub nawet MM9. ;)
Kiedys zaczynajac gre przede wszystkim nie uzywalem lukow/kusz i nie za bardzo wiedzialem o co chodzi z ta walka. Teraz moge jedynie stwierdzic, ze postacie magiczne sa rownie dobre w walce jak te do walki. A moc nie jest zbyt potrzebna. :) W kazdym razie zawiedziony smiercia ostatniej wazki, gdzie chcialem jeszcze exp i kase na bieglosci zrobic, udalem sie do zamku. I zaczelo mi sie to wszystko coraz bardziej podobac.
Przede wszystkim siegnalem wreszcie po instrukcje z plytki i to mi wiele wyjasnilo. Teraz juz gralem o wiele bardziej wiedzac o co tutaj chodzi i co do jakiej postaci z bieglosci sie dopasowuje.
I jednak pewne pytanka teraz. :)
Czy wszystkie bieglosci podstawowe bedace na Szmaragdowej Wyspie, do ktorej chyba juz wrocic nie moge, bede mogl zakupic gdzie indziej?
Z wielka przyjemnoscia uzywalem beczek podnoszacych statystyki. Jednak az do przesady chyba. Max to jest 30? Mag ma inteligencje 32. Przy kleryku podnoszac z 31 na 33 zauwazylem brak wzrostu pkt magii i ta zmiane jeszcze cofnalem na szczescie.
W kazdym razie patrzac na dyplomy z ukonczenia gry na stronce mam nadzieje na dlugi i nieskrepowany rozwoj postaci. To nic w stylu Baldursow. Ktos tam gral ponad 55 lat gry i postacie na ponad 1100 poziomiach. Wiec chyba rzeczywiscie moge zrobic z postaciami to co chce i statystyki wszystkie podniesc.

09.08.2004
13:05
[61]

Sinic [ ]

I jeszcze jedno pytanko. Niektore bieglosci, jak chociazby kupiectwo, zdaja sie nie potrzebowac pkt bieglosci. Jednak sa instruktorzy dajacy te pkt. W opisie poszczegolnych poziomow znajomosci nic nie pisze o pkt bieglosci. Moze ci instruktorzy daja swoimi pkt w tym wypadku szanse awansu na kolejne stopnie znajomosci? Oprocz kasy sa tam wlasnie potrzebne nauczycielom pkt bieglosci.

I co sie dzieje z watkiem? DariFula go rozwinal i mnie wciagnal tez do Wiz8. A teraz chyba ten szal opadl i juz sie nic nikomu nie chce. ;P

09.08.2004
18:33
[62]

.Jacek 99. [ Senator ]

Mam problem w Ultimie IX. Nie jest to FPP, ale mozna wlaczyc widok z oczu:)


Mianowicie urtatowala mnie kobiszcza przed smiercia(poczatek gry, gdy wyszedlem z pierwszej jaskini) i domaga sie runa jakiegos, ale nie powiedziala gdzie go szukac. kraze od paru godzin po swiecie i nie widze zadnej podejrzanej lokacji:) gdzie szukac tego runa:)

09.08.2004
19:04
[63]

JackSmith [ ]

Sinic--> o ile dobrze pamiętam, to instruktorzy do wszystkich umiejętności są dostępni w dalszej części MM7

Aschman --> oczywiście że stronka Bodzia jest najlepsza :-))

a dla pozostałych (cobyk Wam smaku narobić), w załączonym screenie - taki sobie komitet powitalny z MM6 ;-)) (oczywiście nie są to najstraszniejsi przeciwnicy, ale .... swój wygląd mają)

10.08.2004
02:36
smile
[64]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Jack - oj meczylem sie w tej lokacji z tymi Cusinartami, mocne sztuki, ale odpowiedni lvl spokojnie sobie z nimi dawal rade :D

10.08.2004
02:45
[65]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Bodziu--->>> A co to za męczenie? Krąg ognia aż do skutku, sporadycznie trzeba dobić któregoś ręcznie. W MM6 tylko oczy stwarzają problemy, ale też nie tyle są groźne co irytujące.

10.08.2004
13:19
[66]

Sinic [ ]

A ja tradycyjnie po przetestowaniu gierki zaczalem nowa druzyna grac po zaliczeniu kilku miast i 10 poziomow. :)

Statystyki nieco eksperymentalne. 2xmag elf 5, 22, 9, 10, 30, 13, 7 - kleryk krasnolud 12, 9, 23, 30, 7, 7, 7 - lucznik elf 5, 12, 9, 10, 30, 14, 7

i naprawde zaluje, ze tyle czasu ta gra u mnie przelezala zanim ja odkrylem. :0 Niezle tez sie gra w ArcoMage. :)

10.08.2004
18:57
[67]

JackSmith [ ]

Sinic --> ArcoMage to "debeściarstwo" - też bardzo ten element MM7 lubię. Co się zaś tyczy drużyny - to wydaje mi się dość trudna jak na pierwsze granie - ja chyba tylko raz spróbowałem z łucznikiem (zawsze wydawało mi się że to jest dość trudna w awansowaniu postać - o ile pamiętam - trzeba w stanie "niewidzialności" (nie mylić z nietrzeźwością) "zwiedzić" zamek tytanów) ....w każdym razie - powodzenia .....

Mr.Kalgan --> też staram się zakładać na te paskudy ognisty pierścionek ;-) ale o wiele chętniej używam "mass disto..." ale pomysł na wygląd tych "death knights" i "Cusinartów" jak dla mnie - zawodowy (coś jakby połączenie średniowiecznego rycerza z wojownikiem z cymerii ;-) i punkami z mada maxa ;-))

Bodziu --> właśnie tam wylądowałem (będą mniej więcej na 21-22 levelu i mając w drużynie palladyna, druidów i maga)

pozdr.

10.08.2004
22:31
[68]

Sinic [ ]

JackSmith -->
Lucznika wybralem poniewaz wydaje mi sie najlepszym uzupelnieniem dla postaci magicznych. Najlepiej z walczacych rozwija magie i ma dobre stosunkowo bieglosci. W tym poszukiwana przeze mnie percepcja. ;) Uwielbiam znajdowac wszystko co sie da i nie miec problemu z mozolnym klikaniem po wszystkim. ;) A jak z awansowaniem to sie zobaczy. Mam nadzieje ze sie jakos to mi uda.

10.08.2004
23:54
smile
[69]

Jowe [ Legionista ]

Sinic-->>Lucznik to dobry wybor.Wyprawy do twierdzy tytanow sie nieobawiaj.Jak tylko zdobedziesz czar niewidzialnosc warto sie tam natyhmiast wybrac.Skrzynki jakie tam sa warte sa ryzyka ;)
Ale przed rozwinieciem czarow ochroinnych kaplana to raczej sie tam z nikim niewalczy ;)
Lucznik jest dosc mocny coprawda w porownaniu z wojownikiem to i tak slabeusz ale zato pozniej bardziej przydatny jesli masz 2 magow .

11.08.2004
18:35
smile
[70]

JackSmith [ ]

Jowe, Sinic --> faktycznie, skrzynki w twierdzy zawierają świetne fanty. Ponadto - czar niewidzialności jest i tak niezbędny wręcz do skończenia gry (przynajmniej jak dla mnie) ..... Qurcze - może przez Was spróbuję drużynką z łucznikiem ?? He he - a może przy okazji - sprawdzę jak się gra z "czarnym" layoutem ;-))

11.08.2004
18:36
[71]

DariFula [ Dari Fula ]

Wprawdzie z wolnym czasem to u mnie ostatnimi czasy to trochę biednie, ale znalazłem chwilkę i gram w M & M 8 ...

W tej świątyni wprawdzie zrobiłem trochę porządku, znalazłem jakieś dwie księgi i diament, ale nie znalazłem żadnej statuetki ?! W ostatnim większym pomieszczeniu (przed wyjściem do statku, czy portalu) na środku stoi taki słup z głowami (dwa kwadraty), jest to chyba jakaś skrzynka, ale za cholerę nie potrafię jej otworzyć. Po prawej stronie od wejścia do powyższego pomiesczenia, znajduje się jakiś przycisk na wysokości takich jakby dwóch wieżyczek (chyba strzelają, nie jestem pewien), ale ten przycisk nie reaguje ?! Podejrzewam, że tam jest ta statuetka, ale nie bardzo wiem co zrobić dalej ... Help me ...

Dzięki ...

12.08.2004
00:41
smile
[72]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mr. Kalgan - a czy nie uwazasz ze wykorzystywanie bug-u gry zwiazanej wlasnie z tym ring of fire jest troche "unfair" ? No i jak masz jednego maga to troche ci to czasu zajmie zanim ich wykonczysz, a rycerzom nie przystoi uciekac tylko walczyc ;) Poza tym ty piszesz juz z perspektywy czasu i doswiadczenia, wiec teraz to znasz troche strategii zwiazanych z wybiciem co ciezszych mobkow. :P A ja pisalem kiedy to pierwszy raz sie za nich bralem i sprawily mi one wielkie klopoty a ich wysoka ilosc HP i wystepowanie w grupkach nie byla zbyt ciekawa perspektywa szybkiego zwyciestwa :)

btw wszelkiej masci oczy, to wcale takie trudne nie sa, no chyba ze dopadnie Cie ich wieksza ilosc to troche problemow mozna miec, natomiast 2-3 na raz to zaden problem. Juz bardziej mnie Warlockowie meczyli z tym cholernym Sanity :(

edit: pare bledow sie wkradlo :)

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-08-12 00:43:14]

12.08.2004
00:49
[73]

Sinic [ ]

Czar niewidzialnosci jesli jest do znalezienia to go pewnie znajde. ;) No i chyba przewedrowanie pod nim nie stanowi problemu. A jesli mozna walczyc z tytanami kiedys tam, to trzeba z nimi walczyc. ;)

A tymczasem ja sie wybralem do kurhanow. W sumie nie wiedzac co robie po nich wedrowalem. Uruchamialem kazda dzwignie przesuwajac ja w dol i szedlem do nastepnego "teleportera". W efekcie znalazlem sie na dole i zostalem "wtajemniczony". No i od tego momentu zaczelo sie szalenstwo. Przez kilka godzin wedrowalem przez kurchany i walczylem z roznymi stworami sie tam regenerujacymi. A postaci mam na 7 lev, raczej za wczesnie sie tam wybralem. W kazdym razie nie znalazlem wyjscia z nich. latarni tez nie znalazlem zreszta. Na szczescie znalazlem save tu po wejsciu do kurchanow... ;) Wroce tutaj duzo, duzo pozniej.... Chociaz dalej nie wiem o co tu chodzi i sie pewnie znow zgubie. Ale tym razem przynajmniej nie bede musial tak sie meczyc ze stworami.

12.08.2004
00:59
[74]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

darifula---

jak masz ten pokoj

-----------------------------|
| |
| |
| x w |
| |
| |
------------------------------

w - wiezyczka
x- jeden z czerwonych kwadratow. jak nadepniesz akurat na ten (jak na inny to strzela) to w scianie pojawi sie tajemna skrytka z posążkiem

12.08.2004
00:59
[75]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

kurde pokoj nie wyszedl

12.08.2004
01:01
[76]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

nadepnij na strzałke

12.08.2004
02:00
[77]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Bodziu---->>> No pewnie, że i ja się kiedyś męczyłem z Cusinartami, co tam Cusinartowie, W pierwszej grze, udało mi się jakoś rozwałkować okolice New Sorpigal (ale bez podziemi) i polazłem, bez łuków pieszo do zamku. Nie doszedłem. Nie wiedziałem, gdzie zamek i zabłądziłem, to raz, ale wyznawcy mnie mocno nadszarpywali i nie miałem z łuczniczymi jaszczurami szans najmniejszych.

No, ale co to zmienia, że Dziś można poudzielać nonszalanckich porad, "ring of fire" na nich panie dziejaszku........

Ps. Dlaczego piszesz, że z tym czarem jest związany jakiś bug. Że przenika przez ściany? Moim zdaniem taki jego urok i tak nie ma się z tego pożytku bez wizard eye.

12.08.2004
22:34
[78]

Sinic [ ]

Pytan pare o MM7.:;)
Bieglosc we wloczni. Na mistrzowskim daje mozliwosc wziecia wloczni w 1 reke. Dwureczna walka daje obrazenia x2. Czy ten poziom mistrzowski zachowuje ta wlasciwosc wloczni? A jesli tak to co jeszcze to daje? Co tam mozna z sensem w ta 2 reke wlozyc?
Skrocenie czasu akcji przy np zbroi skorzanej na ekspercie. Co to daje? Postac magiczna raczej chyba i tak zawsze ten 1 czar na runde rzuci. Wiec jaki tego sens?

A ogolnie to pierwsze kroki skierowalem do Deyi i zrobilem wszystkim eksperta w uczeniiu. Wyprawa do Neighon jednak okazala sie niemzoliwe po poziom mistrzowski. Walka wrecz to za wysokie progi. Wiec trzeba jednak bardziej rozwinac postacie i dac im inne bieglosci najpierw. Potrzebuje wiecej magii i/lub walki wrecz.
Z rudy da sie zrobic w Erathi kije do walki? Moi magowie nic teraz nie maja. Podstawowe na samym poczatku sprzedalem walczac i tak na dystans. A teraz nie moge znalezc nowych i co gorsza nikt mi nie chce ich sprzedac. Juz sporo razy probowalem robic bron z rudy i za kazdym razem rozne rodzaje wloczni, mieczy i maczug tylko wychodza.

12.08.2004
23:30
smile
[79]

Lowi [ Generaďż˝ ]

Sinic-->>Zignoruj bronie dla magow same sie pozniej znajda albo kupisz.Zbroje tez zignoruj narazie.
Druga wlucznie np albo tarcze ;)Bardziej sie pozniej licza stat jakie daje sama bron niz dmg.
Odrazu zacznij specjalizowac postacie
1 mag magia wody (jak najszybciej expert)kup mu czar chodzenie po wodzie
2 mag magia powietrza (jak najszybciej zrob esperta od tej chwili bedziesz okiem widzial wiecej )kup mu czar skakanie
Kaplanowi odrazu maxuj magie ciala i ducha (Natychmiast umiejetnosci expert )jak tylko sie da daj 7 pkt do kupiectwa(Niestety narazie tylko experta morzesz wykupic) kup mu odrazu czar zachowanie i regeneracja i uzywaj ich caly czas.
Lucznikowi maxuj percepcje.(zmniejsza znacznie obrazenia z pulapek od skrzynek)
Skrzynki otwieraj lucznikiem miej wlaczone zachowanie i regeneracje lucznik powinien przerzyc wybuch i w nogi a regeneracja zregeneruje nieprzytomnych slabeuszy.

Udaj sie do Deya.Na samej gorze mapy na prawym i lewym krancu mapy sa skrzynki.Idz najpierw do prawej .Niewdawaj sie w walke (chyba ze chcesz to wtedy taktyka walka turowa luki i do tylu az padna i spowrotem)
Wez ze skrzynki czesc golema i majatek (jest ci chyba rozpaczliwie potrzebny ;) Wroc po sladach i wtedy udaj sie w lewo i do gory mapy do 2 skrzynki.Miniesz obelisk i dotrzesz do miasta w dole .Zeskocz i wez zadanie na awans kaplana.Wypij herbate i do skrzynki po 2 czesc golema .Zeskocz w dol do morza (wlacz swobodne spadanie) udaj sie w prawo bedzie tam 2 skrzynka ,potem w lewo i udaj sie do Lasu.Z tamtad do Harmondale i do Erati a z tamtad do tatali .
Po prawej stronie mapy w gore jest wyspa udaj sie tam (chodzenie po wodzie sie przyda )Na brzegu jest skrzynka z czescia glema.Dalej znajdziesz wejscie do groty.Tam poszukaj mapy (zadanie na kaplana ).Niezle sie tam rez oblowisz w zloto ;) chodz niejest tam lekko na nizkim poziomie druzyny.Jak znajdziesz mape musisz sie niestety pofatygowac do deya ale warto bedziesz miec 1 postac awansowana ;)
To tak na poczatek ;)

13.08.2004
00:08
[80]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

mam pytanko. otorz posiadam mm9 wersje polska. i niestety zrządzeniem losu (przeprowadzka) cd nr 1 zostało doszczętnie porysowane. czy jest na forum osoba która mogłaby mi zapewnić (czyt. załatwić) mm9 pl cd 1 ??byłbym wdzięczny

13.08.2004
02:15
[81]

Sinic [ ]

Lowi -->
Dzieki za rady odnosnie rozwoju magow. Wlasnie nie za bardzo wiedzialem teraz co mam rozwijac im. :)
Kije chcialem im dac po prostu dlatego ze gdy dochodzilo do walki wrecz (czasem sie nie dalo tego uniknac) to musieli walczyc golymi rekami. W kazdym razie dalem im w koncu po sztylecie i jest ok. ;)
Rozwoj zbroi na razie ignoruje. Szczegolnie ze ekspert nic wlasciwie nie daje. Po prostu chcialem sie dowiedziec czy moze jednak ten bonus daje jakas korzysc w przyszlosci (chociazby 2 czary na runde)? :)
Lucznik niestety tarczy nie moze uzywac. A wlocznia w walce oburacz daje obrazenia x2. I nie wiem czy majac ja w 1 rece dalej ma ten bonus. Jesli tak to 2 wlocznie by moze daly x4 i byloby to mile. ;) A tak to zostaje ewentualnie 1 wlocznia w razie gdy druga sie uszkodzi. ;) W lucznik ma teraz niezla halabarde 3d6 +10
Mam juz percepcje na poziomie mistrzowskim i oczywiscie poczatkujacy w pulapkach. NPC +20 do szczescia i w kurhanach mi ginie polowa druzyny na pulapkach. Teraz zrobilem z rudy rekawice z +12 do pulapek i moze bedzie lepiej.
Ogolnie to tez mam druzynke na 9 lev i po prostu za malo HP by mogla przezyc.
Po przejsciu na mistrza percepcji znalazlem notabene sporo rudy kerganu w Harmondale i jeszcze nie skonczylem jej calej wykorzystywac. ;)
A finanse? Od poczatku handlowalem na trasie Harmondale-Erathia-Lasy i mialem kase. Teraz okazjonalnie woze towary do Alvee, Tatalii i Kurhanow. Jedyne czego mi na pewno nie brakuje w tej grze to kasa. :D
Na razie to wedruje bardzo zreszta nie po scenariuszowemu. ;) Skacze z miasta do miasta nie za bardzo sie przejmujac jakims scenariuszem. I w efekcie trafiam na przeciwnikow z ktorymi sobie nie moge poradzic. :) Ale akurat Deya (jak zreszta wiekszosc lokacji) dobrze wspominam z racji otwartosci terenow do walki. Ale na razie tam zwiedzilem bardzo mala czesc terenow. Chociaz inne lokacje w sumie sa pod tym wzgledem jednak lepsze. Ale ogolnie to w takim terenie moge spokojnie utrzymac dystans i zalatwic wszystko z lukow. Problemy mialem we wszelkiego typu tunelach. Dlatego zrezygnowalem z kurhanow ostatecznie. I dlatego nie poszedlem jeszcze tunelami do Nighon. Po prostu tam dochodzi do walki wrecz i moje postacie nie maja wiekszych szans.
A co do scenariusza. Wlasnie w opuszczonym dworze znalazlem obraz. I nawet jeszcze nie wiem skad mam dostac ta misje. ;)

13.08.2004
07:53
[82]

Lowi [ Generaďż˝ ]

Jak lew 9 to jeszcze bardzo nisko,
To pojedz powozem do Lasu tuleranskiego tam za 3 namiotami z expertami jest oltarzyk ktury daje odpornosci na stale.Poszukaj tam obeliska wokolo jest ruda.
W miescie dostaniesz zadanie na awans na lowce bodajrze i dastarczenie jakiejs fletni .Wez te zadania i skocz powozem do Avle Tam jest za miastem taka jaskinia gdzie te zadania zreaalizujesz .W Avle wez odrazu zadanie na maga wojownika dla Lucznika (dostaniesz zwoj liny)
Spowrotem do Avle i bedziesz miec odrazu lew ok 12.

13.08.2004
14:12
[83]

Sinic [ ]

Lev 12 mam juz, aczkolwiek w zupelnie inny sposob. ;)
Rude w Lesie Tulareanskim to juz dawno wyzbieralem. ;) Zadanie mam juz pobrane tez. Wedrowalem juz po wiekszosci miast i bralem co popadnie. ;) A teraz oczyscilem Earthie z gryfow i Avlee z wywern. Choc tam musialem sie wycofac po napotkaniu zywiolakow. A teraz jak mam schodzic do tuneli to czas isc do Nighon po mistrza nauki. A z drugiej strony przekonalem sie niestety ze w grze sa bledy. Wiele bieglosci mozna niby rozwijac do poziomu mistzowskiego bez awansowania postaci. Jest tak w instrukcji i opisach bieglosci podczas gry (kolor bialy). Tymczasem gdy chce awansowac to sie pojawia problem. Percepcje do mistrza awansowalem. Ale juz luk dla lucznika, bieglosci magiczne magoow, kaplana wymagaja awansu postaci. Mimo ze maja kolor bialy. Ide robic tego mistrza nauki majac nadzieje ze tutaj tego bledu nie ma...

13.08.2004
20:55
[84]

Sinic [ ]

Heh, chyba nigdy do tego Neighon nie dojde. po pokonaniu troglodytow i gogow, gdy juz bylem zadawolony jak to mi latwo idzie, trafilem do tuneli z minotaurami i oczami. No i tyle z podrozy. Wroce tam znow za kilka poziomow minumum. ;)

Mam pytanko o bonusy z przedmiotow. Zauwazylem ze sie kumuluja wszystkie. Jednak chyba sie nie kumuluja bonusy do bieglosci. Mozna miec tylko 1 przedmiot z bonusem do danej bieglosci? W tym wypadku chodzi mi konkretnie o pulapki. Mam te rekawice +12. Probowalem dolozyc pierscien a teraz pas. Bonus ciagle tylko +12.

13.08.2004
20:56
[85]

Sinic [ ]

Lowi -->
I dzieki jeszcze raz za wskazowki do rozwoju postaci magicznych. Z tymi czarami zycie jest jednak o wiele latwiejsze. :D

13.08.2004
22:27
smile
[86]

Lowi [ Generaďż˝ ]

Sinic>Ja to ci proponuje taki scenariusz
Będąc w harmondale poczekaj na niedziele i
udaj się na arenę i wygraj walkę na poziomie rycerz to się szybko przyda ;)
Udaj się do Zamku krasnoludów niepamietam już nazwy w tej chwili. weź zadanie uwolnienia górników z kopalni się do opuszczonego dworku (zdaje się ze już tam byłeś jeśli masz obraz) wymorduj wszystko co żywe i nieżywe w ten sposób masz zakotwiony quest na rycerza do odebrania nagroda w erati.Wychodzac z zamku krasnoludów na takiej wysepce połączonej mostami znajdziesz skrzynkę z następna częścią golema
Idź dalej do pustyni bracada (warto abyś już wcześniej miał uruchomione zadanie na maga wojownika z Avle)
Za stajnie u góry znajdziesz skrzynkę z nast. Częścią golema ,dostaniesz się tam czarem skok.
Idąc w gore mapy za stajnia znajdziesz grupę gryfów ,wiesz co z nimi zrobić ;)
Po lewej znajdziesz wejście do kopalni. W niej poszukaj 7 krasnoludków ;)
Z tymi sluzakami raczej niewarto na razie walczyć. Są odporne na ataki fizyczne i działa na nie tylko magia.
Jest tam winda do poziomu niżej. Musisz znaleźć taka maszynerie głośno stukająca .Włącz enter i pauza użyj liny. Jeśli maszyneria przestała stukać to ok. Wtedy polecam szybka ewakuacje.
Dalej wiadomo do króla krasnoludów ,do avle i do harmondale obejrzeć jaki mamy ładny wyremontowany zamek .Bajer ;)
W zamku zastaniesz gości. musisz wybrać jaka droga dalej będziesz wędrował.
Ostatnia cześć golema najtrudniej słabsza drużyna zdobyć.
Jeśli chcesz możesz to zdobyć moim sposobem
W avle weź czasowe odporności na magie wody (studnia i piedestał )
Udaj się na wyspę gdzie mieszkają nauczyciele zachodniej części mapy masz wyspę z obeliskiem jednej ze skrzynek jest cześć golema. I ty musisz wiedzieć w której bo masz 1 podejście . Podbiegasz otwierasz bierzesz cześć do plecaka .Raczej rzadko się udaje wrócić żywym z takiej wyprawy ale jeśli nawet zginiesz to masz golema skompletowanego.
Na pustyni bracada dostaniesz za to awans magów natychmiast wyszkol wyszkol mistrz magii powietrza.
Teraz podstawa kupić czar niewidzialność i latanie
Mając czar niewidzialność powinno ci się udać bez problemów dostać do nighon a tam wyszkol magie wody na mistrz .(przestaniesz się tak szwendaj wszędzie powozami ;) i naukę na poziomie mistrz.
Dalej to już bajka bo teraz powinieneś już mieć lew 35

;)

13.08.2004
23:26
[87]

Katane [ Useful Idiot ]

Ooooo, tu sie rozmawia o MM7 :)

Sinic --> Owszem, mozesz miec tylko jeden przedmiot z bonusem od bieglosci, w przeciwienstwie do przedmiotow podwyzszajacych statystyki.

Ja mam takie "zboczenie" i niewidzialnosci uzywam tylko raz w grze - przy quescie przejscia murow mgly, gdzie nie mozna nikogo zabic. W kopalniach kranosludow, przejsciu do Nighon, strefie wylegu, tunelach Eofol - wole wybic wszystko, co sie rusza ;)

14.08.2004
01:41
[88]

Sinic [ ]

Lowi -->
No ja nadal robie questy przypadkiem. ;) Wybralem sie do Deyi ja przejrzec. I jakos tak idac trafilem w koncu na skrzynke z noga golema. Wczesniej w ten sam sposob zdobylem korpus. Warto chyba sie wybrac w koncu na pustynie i przyjac to cale zadanie z golemem. ;) Ale tamta lokacja jakos mi sie nie podoba. Nie lubie takich zagadek z przemieszczaniem sie. ;)
Przyjalem tez zadanie na kaplana, wiec tym bardziej trzeba by sie w tamtym kierunku udac. Zobacze jeszcze z ta ostatnia czescia golema. No i chyba bym musial wplacic cos do banku. ;) W kazdym razie na mistrzu nauczania mi zalezy, wiec taka droge trzeba juz by bylo jak proponujesz wybrac. Musze miec a propos awansowane postacie na mistrza nauki? W grze stoi ze nie, ale juz przestalem w to wierzyc. ;)
A na razie z Deyi ide do Erathi wykorzystac nastepna dostawe rudy i awansowac z 12 na 14 poziom. :)

Katane -->
Dzieki za potwierdzenie smutnej informacji. :)
I ja tez wszystko wycinam jak leci. ;) W koncu kazdy trup to wiecej exp. :)
A MM7 u mnie sobie lezalo i przez ten watek w koncu sie zdecydowalem zagrac w nia. I teraz zaluje bardzo ze nie zrobilem tego wczesniej. :)

14.08.2004
09:51
[89]

Lowi [ Generaďż˝ ]

Sinic-->>Czytajac o twoich wyczynach w Wizardy doszlem do wniosku ze i w mm7 bedziesz dazyl do jak najw lew druzyny.To zawsze byl tez i moj cel.
W takim razie Mistrz nauki to podstawa, na poczatek 7 pkt bo takie sa wymagania a potem duozo do tej umiejetnosci.
;)

14.08.2004
14:39
[90]

Logadin [ Christian Noir Stein ]

Witam
Niedawno udostępniliśmy nowe screeny z naszgeo nowego ENGINE'u.

14.08.2004
14:46
smile
[91]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Logadin --> przywracacie wiarę w sens posiadania kompa. Nie masz pojęcia jak brakuje mi porządnego dungeon crawlera w trybie FPP, od premiery non stop katowanych Wizardrów, bądź pominiętego u nas Arxa mijają juz lata, a na horyzoncie poza Waszą produkcją nic nie widać. No może prawie nic.
Wiadomo coś na temat daty ewentualnej premiery?

14.08.2004
21:28
[92]

Katane [ Useful Idiot ]

Logadin --> OMG, niebo jest piekne, tylko jaki sprzet trzeba bedzie miec, zeby to pociagnac?

15.08.2004
11:43
[93]

Pawell88 [ Chor��y ]

Witam, mam taki dziwny problem. Otoz gram sobie w mm6 mam juz 40 lvl i 60 skill pointsow u Knighta i nie wiem w co je wpakowac :(. Nie ma tutaj Armaster tak jak w 8. Pozostaje Body Building? ;/

15.08.2004
11:50
[94]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Pawell88 --> jesli dobrze pamietam, obok umiejetnosci czysto bojowych (czy fizycznych), szkoliłem rycerza w otwieraniu pułapek, kupiectwie i podobnych.

15.08.2004
11:53
[95]

Sinic [ ]

Lowi -->
No to juz zaczynam dokladac do umiejetnosci uczenia sie kolejne zdobywane pkt bieglosci. :) I czekam az zdobede upragnionego mistrza. ;)

A w ogole to ja dopiero poznaje uroki MM7. Jeszcze wiele MM'esow przede mna.;) A tu juz sie szykuje MMT. Gdzie ja znajde na to wszystko czas? ;P

I pytanka tradycyjne. :)
Mam pewien problem z gildia najemnikow. Znalazlem informacje ze mialem tam byc do 2 tygodni. Nie zauwazylem tego wczesniej i minelo juz o wiele wiecej czasu. I moze stad te moje problemy. Jest tam pelno bandytow, z ktorymi jakos sobie poradzilem. Jednak sa tez 2 silne grupy czempionow z ktorymi dlugo jeszcze sobie nie poradze...

I znow o kumulacje bonusow z przedmiotow. Mam niestety przykre podejrzenie ze bonusy do regeneracji zycia czy magii sie nie kumuluja. Czar regeneracja daje 5, a wszystkie lacznie przedmioty dalej tylko 1 dodaja... Czy rzeczywiscie to sie nie kumuluje?

I w sumie jakiego najlepiej NPC dobrac. Wydaje sie jakby stracilo to dla mnie juz w sumie znaczenie. Od Szmaragdowej Wyspy mam oczywiscie premie 10 do uczenia sie. Tam wzialem NPC do kasy +10. Jego pozniej zmienilem na szczescie +20. Ale teraz moje postacie maja juz po ok 60 szczescia i nie wiem czy jest sens go dalej trzymac. Warto brac jakiegos innego?

15.08.2004
12:23
[96]

Lowi [ Generaďż˝ ]

Sinic--->>Zawsze bralem tylko npc z premia do uczenia.Sa 2 radzje nzuczyciele i instruktorzy.
Zawsze mialem instruktorow.Albo raczej powinienem rzec instruktorki ;)

15.08.2004
12:27
[97]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Witam po powrocie z gór:)

Logadin --> Ciągle zbieram szczękę z ziemi o_O To bije na głowę grafike w MM9.

Pawell88 --> Dla Knighta najlepszą umiejętnością jest Spear (w drugiej ręce powinien trzymać miecz), ponieważ każdy punkt zwiększa obrażenia i Armor Class. Pakuj wyłącznie to oraz dodatkowo body Building i Learning.

15.08.2004
13:14
[98]

Pawell88 [ Chor��y ]

Jeszcze jeden drobniutki problem. Jestem w Shadow Guild w Frozen Highlands i nie moge przedostac sie przez drzwi ;/ O co chodzi? BTW Mac mozna wiedziec jakich npc bierzesz?

15.08.2004
13:42
[99]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Pawell --> Ja tej lokacji dokładnie nie pamiętam, ale jest tam pełno ścian przez które można przechodzić. Obejdź wszystkie ściany i próbuj w nie wchodzić oraz klikać na nie.

Kogo biorę do drużyny.. to już zależy od składu. W normalnej grze biorę 2 NPC zwiększających magiczne umiejętności. Obecnie grając 1 Knightem i 3 trupami wziąłem NPC rzucającego Fly oraz uzdrawiacza. Jak wspomniał Lowi -- obowiązkowo ładne panny;-)

15.08.2004
13:50
smile
[100]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Zapraszam do następnej części:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.