GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Close Combat i okolice...# 81

15.07.2004
09:16
smile
[1]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Close Combat i okolice...# 81

Witam wszystkich na stronie fanów i maniaków serii gier taktycznych czasu rzeczywistego z pod znaku CLOSE COMBAT. Poznasz tutaj grupę ludzi o umysłach zmąconych wojną, weteranów z najróżniejszych frontów największej z wojen. W niezliczonych opowiadaniach i raportach z pierwszej linii, tak rzeczywistych iż poczujesz zapach spalonego prochu, odnajdziesz w sobie duszę żołnierza i kto wie...może ruszysz z kompanią wiernych przyjaciół na wspólny bój. Może myślisz sobie teraz "co wy wiecie o Bastogne, Normandii czy Stalingradzie?", a ja ci powiem że my tam kiedyś byliśmy...

"D-Day" minął jakby niezauważony, podobnie jak rocznica bitwy pod Kurskiem... Panowie oficerowie, albo na urlopach/wakacjach, albo właśnie się na nie wybierają...

Obok PzkwII L w "letnim" wydaniu, poniżej link do powszedniej części..

15.07.2004
09:18
smile
[2]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Jakaœ "zwa³ka" w polskich literach... :-(

15.07.2004
10:01
smile
[3]

T_bone [ Generalleutnant ]

Ghost----> Jestem daleki od stwierdzenia ¿e D-day min¹³ jakby niezauwa¿ony... ;)

Kampania Olivier vs Bone na pla¿y Omaha zakoñczy³a siê wyj¹tkiem krytycznym sava :P Dobrze wszystkim radze, nie grajcie w moda Omaha, szkoda nerwów. Szykuje siê powrót do kampanii w Ardenach gdzie trwa ostatnia tura.

16.07.2004
10:03
smile
[4]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

T_Bone! :-P

Ruszy³em Grand Campaign w ramach dywizji LSSAH. Pocz¹tek przebieg³ bardzo spokojnie - w pierwszej operacji straty wynios³y mo¿e trzech lub czterech ¿o³nierzy. Kiedy LAH skierowa³a siê na ¯ytomierz, "kartografia" zg³osi³a brak trzech kolejnych map - ukr1,2,4. Dobra³em z innego Ÿród³a i posz³o dalej. Zaczyna siê robiæ ciekawie, bo pojawi³y siê wreszcie sowieckie czo³gi... :-)

18.07.2004
10:22
[5]

olivier [ unterfeldwebel ]

Co ty Bone za herezje prawisz. Grajcie w Omaha bo to bardzo dobry mod, niestety poœpiech twórcy spowodowa³ niedopracowanie od strony technicznej dziêki czemu kampania siê prêdzej (dawna kampania z Bonem) czy póŸniej (obecna kampania z Bonem) wywala na ryj:p A i miejmy nadziejê ¿e ten Stalingrad siê kiedykolwiek urodzi....

18.07.2004
19:22
smile
[6]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

A propos Zytomierza, to przypomniala mi sie ciekawa fotka :).

18.07.2004
21:11
smile
[7]

Krwawy [ Genera� ]

Kierwa co z tym stalingradem ?? Za 6 dni "Bia³e niedzwiedzie" a tu ciagle cicho??

18.07.2004
22:18
[8]

T_bone [ Generalleutnant ]

Prêdzej wyjdzie Kharkov ni¿ Stalingrad :P Goœæ który robi moda podobno zaj¹³ siê sprawami nie wirtualnymi wiêc czekanie jak dla mnie nie ma sensu.

19.07.2004
15:32
[9]

janko [ Konsul ]

Ale fajne to PzIV, usuniête ko³o napinaj¹ce (nie przypominam sobie takiej wersji czwórki, chyba ¿e mnie Wozu naprostuje). Ciekawe jak to siê trzyma³o na tym ostatnim kole bie¿nym?
Dawno siê nie odzywa³em, bo i nic siê nie dzieje. Nuda. Dziwna wojna. Chyba napiszê ksi¹¿kê.
:o))

19.07.2004
20:12
[10]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

NIe... ja bym sie tu nic glebszego nie doszukiwal. Ot poprostu ersatz, aby tylko jakos czolga dzialal bez kola napinajacego. W zasadzie nie wiadome jest jak by taki czolg poruszal sie, ale klopoty z ewentualnym spadaniem gasienicy, mozna sobie wyobrazic.

19.07.2004
20:51
[11]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Janko! Drole de guerre ju¿ kiedyœ siê odby³a - skutki wszyscy widzieli

Zabieram siê za czytanie ksi¹¿ki "Corregidor - Szturm na Ska³ê 1945". Ktoœ to ju¿ czyta³...?

23.07.2004
22:51
[12]

janko [ Konsul ]

Czy ktoœ z kolegów oficyjerów testuje tê zachêcaj¹co wygl¹dajac¹ z ok³adki grê Soldiers? Warto zakupiæ? Bo cc to lipa.....

B³e, che, che, che...

23.07.2004
23:38
smile
[13]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

janko -> Najlatwiej sprawdzic demka (chyba teraz juz dwa). Mi sie srednio podoba. Ciekawie walczy piechota... (nieoslonieta bardzo szybko ginie, widac potege kemow, sprawnosc peemow i zabojcza skutecznosc karabinow), ale cala reszta ma swoje korzenie w plytkich RTSach, czyli postacie maja paski energii i nie potrafia panikowac, nawet jak zostanie 2% "zycia" to nie wplywa to np. na poruszanie sie czy strzelanie (tak przynajmniej bylo w pierwszym demku). Zas co sie tyczy walk pancernych, to jest to chyba jakis zart. Od momentu jak przez ponad minute "stukaly sie" Pz. IV (chyba D lub E) z Shermanem M4 na dystansie do 5m, gra stracila caly urok - chyba mialy na pokladzie jakies drewniane kolki a nie pociski ppanc.

24.07.2004
10:27
[14]

T_bone [ Generalleutnant ]

Wozu---> To gra z serii kolorowanych komandowsów z fajerwerkami a nie nastêpca Pazner Elite, dobrze ¿e chocia¿ tym czo³gom nie zmniejsza siê pasek energii jak w zwyk³ych, pospolitych RTS-ach. Gra napewno jest dobrze wykonana i mniej "dzieciêca" ni¿ taki Codname: Panzer's. Takie s¹ moje wra¿enia po demie.

24.07.2004
10:51
smile
[15]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Hej, Panzer Elite, to juz inna para kaloszy :)... W zasadzie nawet starych kaloszy, wciaz z wielka nadzieja czekam na jakis symulator (konkrentnie symulator a nie strzelanke z czolgiem) pojazdow pancernych z 2ws.

Narazie musze sie zadowolic tylko tym :P --->>

24.07.2004
10:55
[16]

T_bone [ Generalleutnant ]

Wozu---> Hehe bêdê musia³ skombinowaæ tak z 1GB ramu do czasu a¿ wyjdzie wersja 0.62 :D

24.07.2004
11:03
smile
[17]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

No ja mam 512MB :/ i Prochorowka wgrywa mi sie ok. 2 min, ale za to mapa jest gigantyczna - takze jesli chodzi o ilosc sprzetu.

A tymczasem.. Desant w drodze na Krete... Jakiemus Brytolowi moze sie poszczescic... i miec +12 za jednym zamachem ;o))

24.07.2004
11:07
[18]

T_bone [ Generalleutnant ]

Aktualnie mam jeszcze 256 wiêc gra na wiekszych mapach to koszmar :P

Zdjêcie z bogatego archiwum --->

24.07.2004
11:22
[19]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

No to fakt, 256MB, to nawet nie jest zalecane w przypadku FH 0.61 :P.... Ale tez znam ludzi, ktorzy mimo wszystko na takiej wielkosci RAM graja :).
A co sie tyczy kolekcji, to zdjec mam niewiele, bo zwykle jestem zajetym czyms innym ;o)). Czasem jak jest spokojniej, to zlapie sie cos fajnego na widok dla PrintScreena ;).

29.07.2004
13:19
smile
[20]

T_bone [ Generalleutnant ]

Na CSO jest w¹tek pt. "Stalingrad, GJS 4.4 and Kursk" w którym toczy siê dyskusja g³ównie na temat moda Stalingrad. G³ówny twórca moda Manoi nie daje znaku ¿ycia od 3 miesiêcy a reszta zespo³u nie ma zbyt wielkiej mo¿liwoœci dzia³ania bez niego :P Myœle ¿e dobrze uj¹³ sprawê twórca moda Kharkov Ironcross "I believe that Manoi is gone forever. so face it Stalingard is dead!!!". Dobrze ¿e chocia¿ mapy zosta³y swego czasu wydane, mog¹ siê przydaæ modmakerom w przysz³oœci :P

29.07.2004
13:36
smile
[21]

Lim [ Senator ]

Ghost2 ---> to musi byœ ciekawa ksi¹¿ka
Mia³em daaawno temu tygrysa (ksi¹¿eczkê) na ten temat
Po latach stwierdzi³em ¿e to jeden z najlepiej napisanych tygrysów , masa dat, danych bez zbêdnej ideologii i fabularyzacji ...nie mam pojêcia co siê sta³o z setkami tych ksi¹¿eczek - niejasne przypuszczenia mam co do zawartoœci kartonów gdzieœ w piwnicy :/

Bone - jak patrzê na BF to zaraz mam ochotê pograæ w CC
te dwie gry to niebo i ziemia ...oczywiœcie CC to niebo :D

29.07.2004
13:47
smile
[22]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Lim -> Sprobowalbys zagrac w FH (to naprawde nie ma prawie nic wspolnego z BF), do tego w dobrym teamie :D, a zobaczylbys, ze Niebo to nie tylko CC :o))))))

29.07.2004
14:27
[23]

T_bone [ Generalleutnant ]

Taa nauki wyniesione z CC sprawdzaj¹ siê w Forgotten Hope :P Nie jeŸdziæ Tygrysem po miasteczku bo mo¿e wyskoczyæ zapaleniec z ³adunkiem wybuchowym :DD

29.07.2004
14:28
[24]

T_bone [ Generalleutnant ]

Aha Lim zapomnia³em ¿e mam coœ dla ciebie ---->

29.07.2004
14:31
smile
[25]

T_bone [ Generalleutnant ]

I jeszcze ostatni prezencik dla naszego Lima i gwiezdnego pilota Juzia :>

29.07.2004
15:07
smile
[26]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

T_bone -> Moze i racje, ze sprzetem ciezkim i powolnym nie powinno sie jezdzic pod budynkami, ale... Sprobuj przezyc wjazd kolumny pancernej do Arnhem :P. Jak dotad zawsze grajac Brytolami przegrywalem. Za to Tygrys w bitwie o Walirsk sprawia wrazenie potegi... ale do czasu az na horyzoncie zjawi 6 T-34 :D... Choc mojemu koledze udalo sie z wielkim zapalem wypunktowac Tygrysa... BT-7 :P. Zaczail sie za jakims budynkiem, pod zgliszczami i walil non-stop przez jakas chwile. W koncu Tygrysa zapalil i gosc ze srodka ewakuowal sie.

29.07.2004
16:49
smile
[27]

T_bone [ Generalleutnant ]

Wozu----> Na moich ustawieniach graficznych przyrz¹dy celownicze Tygrysa trochê szwankuj¹, trzeba celowaæ œrodkiem trójk¹ta a nie tak ja w innych czo³gach czubkiem wiêc mia³em przez d³ugi czas problemy z celnym strzelaniem :) Samego Tigera na Valirsku ³atwo zniszczyæ strzel¹c ze wzgórza w g¹sienice, ubywa mu wtedy zadziwiaj¹co du¿o energii :P Pamiêtam jak ubi³em Królewskiego Tygrysa na mapie battle of the bulge, zaczai³em siê niedaleko wyjazdu ze spawnu Tygrysa za tak¹ chat¹ Shermanem i czeka³em z wy³¹czonym silnikem. Po paru minutach us³ysza³em rycz¹cy silnik KT na pe³nych obrotach, kiedy mina³ chatê odczeka³em chwilê i zacz¹lem strzelaæ w jego ty³ tak szybko jak ³adowniczy ³adowa³ pociski. Jak ju¿ zacz¹³ siê obracaæ w moj¹ stronê stan¹³ mu silnik i by³o po wszystkim... A¿ mi siê rêce przy tym trzes³y :DDD

29.07.2004
19:38
smile
[28]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

I wlasnie za takie akcje kocham FH 0.61 :D. Tydzien temu na Valirsk z kolega mielismy takie zdarzenie. Ja siedzialem w BT-7 i z kumplem zajmowalismy flage daleko na zachod od skrzyzowania w miasteczku (w starszej wersji bylo chyba tam lotnisko... tego teraz juz nie pamietam). Tak sie zlozylo, ze przejal on Pz. IV. Wracamy wiec na wschod, do miasteczka, po drodze jest taki most-wiadukt. Wyjezdzamy zza zakretu - ja pierwszy w swojej betuszce... I nagle zamarlem. Przede mna zatrzymal sie Pz. IV. Zdazylem jeszcze powiedziec do kumpla, ktory jechal z tylu o niespodziance na drodze i... obserwowalem jak mozolnie, sekunda za sekunda wieza przekreca sie w moja strone. No wtedy sadzilem, ze to juz koniec. Zdarzylem tylko raz wcisnac klawisz spustu... Jednak po wystrzale zauwazylem, ze trafienie nie zrobilo na Pz. IV zadnego wrazenia. I wtem zauwazylem, ze jego lufa dokladnie mierzy w moja wierzyczke. Az tu nagla jak nie rozpadnie sie on na czesci! ... To byl moj kolega, ten w zdobycznym Pz. IV, ktory zaskoczyl chyba totalnie "niemca". Cale zdarzenie trwalo faktycznie moze z 5 sekund maksymalnie, ale zapadlo mi bardzo w pamieci... I ten niemilosiernie wydluzajacy sie czas gdy wieza z lufa przekreca sie w moja strone, a ja czekam i czekam i czekam az sie w koncu dzialo naladuje :P.

Co do celownika, to wiesz, ze w BFie, nie ma opcji zoomu dla pojazdow, wiec gora trojkacika mozna razic cele do 100m, potem trzeba uwzgledniac luk jaki robi pocisk po wystrzale.

30.07.2004
14:47
[29]

Dydas [ Konsul ]

Witam
Chcia³bym zapytaæ czy jest jakaœ ³atka do CC5 na wersje polsk¹? I jakbym móg³ prosiæ jakieœ dobre polskie www na temat tej gierki :)

30.07.2004
15:23
[30]

T_bone [ Generalleutnant ]

Dydas---> Nie ma ³atki zmieniaj¹cej jêzyk na polski. Polska strona to www.closecombat.prv.pl

30.07.2004
19:47
smile
[31]

Dydas [ Konsul ]

Witam
Mam takie pytanko. Chcia³bym zagraæ z moim kolegom przez multiplayer tylko nie wiem w jaki to zrobiæ sposób. Czy móg³by ktoœ mi napisaæ po krótce jak to najproœciej zrobiæ. Wiem, ¿e pytanie mo¿e zdawaæ sie prymitywne ale obaj mamy CC od dzisiaj. A i zapomnia³ bym, chodzi o CC5

30.07.2004
20:22
smile
[32]

T_bone [ Generalleutnant ]

Dydas---> Najproœciej wygl¹da to tak...
Dajesz Multiplayer i host game TCP, podajesz swoje IP koledze i on siê ³¹czy.
Tak to wygl¹da jeœli masz du¿o szczêœcia, jak nie masz to mog¹ siê dziaæ nastêpuj¹ce rzeczy:
a) nie masz zewnêtrznego IP wiêc ¿egnasz siê z jak¹kolwiek myœl¹ o grze.
b) bitwy wywalaj¹ siê przy samym koñcy a wtedy trzeba patcha 5.01 (ten patch to chyba mus tak czy siak) albo zainstalowaæ jakiegoœ moda.
c) macie lagi :P
Jeœli gracie na LANie to ja siê nie znam :P

30.07.2004
21:07
[33]

Dydas [ Konsul ]

T_bone ---> Wielkie dzieki! Tylko jeden problem -> po instalacji patcha 5.01 wyskakuje mi, ¿e chce CD-ka, który znajduje siê w œrodku... A a ¿adnego nie widzia³em na tej stronce co poda³eœ wczeœniej

30.07.2004
21:29
[34]

Dydas [ Konsul ]

"... ¿adnego a..." oczywiœcie :)

31.07.2004
10:36
[35]

T_bone [ Generalleutnant ]

Dydas---> Patcha najlepiej wypakowaæ do innego folderu i tam wyrzuciæ jego CC5.exe ¿eby nie zast¹pi³o orginalnego i wtedy dopiero instalowaæ patcha. Skoro ju¿ zainstalowa³eœ to nowe CC5.exe to stare powinno byæ na p³ycie, poprostu je skopjuj.

03.08.2004
09:06
smile
[36]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Mackay! Ma³a zagadka dla Ciebie... :-D Poni¿sze zdjêcie zrobiono chyba po bitwie o most Arnhem, albo raczej przed jeœli braæ uwagê wygl¹d tych panów. Zgadnij, kto zacz - ten pierwszy z prawej... :-P Dla u³atwienia dodam, ¿e jest to dosyæ bliska dla Ciebie postaæ...

03.08.2004
09:09
smile
[37]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

W ramach dalszych u³atwieñ mogê dorzuciæ jeszcze jeden obrazek - ten sam cz³owiek, ale dla odmiany "filmowy" z "O jeden most za daleko"...

03.08.2004
10:50
smile
[38]

Mackay [ Red Devil ]

hyhy to latwa zagadka Ghost ;)

wydaje mi sie ze to zdjecie bylo robione zaraz na poczatku operacji...faktycznie po bitwie juz takich usmiechow raczej nie mieli :]

03.08.2004
10:58
smile
[39]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Mackay! Nie doœæ, ¿e siê nie cieszyli tak otwarcie, to i fizjonomie mieli troche inne - o samym tylko Ericku Mackay'u w podpisie do tego zdjêcia podano, ¿e zwia³ z niewoli, mimo ¿e by³ kilka razy ranny. Ma³o tego, pomóg³ jeszcze wielu innym Czerwonym Diab³om przedostaæ siê na drug¹ stronê Renu. Nawiasem mówi¹c, zdjêcie zaczerpn¹³em z angielskiego wydania "O jeden most za daleko" - jest wiele ciekawych zdjêæ, których wczeœniej nie widzia³em, a tych zwi¹zanych z "A bridge too far" widzia³em ju¿ ca³kiem sporo.

03.08.2004
15:29
smile
[40]

olivier [ unterfeldwebel ]

Có¿ za wspania³a lineczka z jednego z w¹tków CM, zawsze szuka³em czegoœ na ten temat a tu proszê. Pantery i Tygrys z powstañczymi za³ogami.. ach a¿ siê prosi o pierwszy prawdziwy polski film wojenny:) Szkoda ze nie by³o wtedy w warszawie jakiegoœ zagubionego amerykañskiego czo³gisty wtedy Hollywood by siê na pewno pokusi³o:)

03.08.2004
15:40
[41]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Dla zainteresowanych :>. Jest bardzo prawdopodobne, ze dla FH wykroi sie oficjalna mapka z Powstania Warszawskiego. Narazie trwaja prace nad nieoficjalna mapka z tego co jest do dyspozycji w FH 0.61. W zamierzeniach ma to byc cos w stylu Arnhem-Berlin.
No.. to tak OT dla T_bone'a i moze kogos, kto chcialby zerknac milszym okiem na FH ;o))

03.08.2004
16:30
smile
[42]

T_bone [ Generalleutnant ]

Wozu----> Widzia³em ten w¹tek, ja tam bym wola³ zobaczyæ tak¹ mapê w innej grze w której stawia siê na dzia³ania piechoty bo FH to jednak g³ownie "realistyczne" pojazdy, dla piechoty to nie ta skala.

03.08.2004
16:36
smile
[43]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Ja Ci dam, ze to nie gra dla piechoty :P. Jesli masz pancerzownice, zaden czolg nie straszny.... o ile kumple za karabinami potrafia dac oslone przeciw piechocie. Arnhem chyba wszystko tlumaczy :P

03.08.2004
17:18
smile
[44]

T_bone [ Generalleutnant ]

Wozu---> Ech czo³gi, popatrz jak wygl¹da walka ¿o³nierza z ¿o³nierzem... Dooko³a sztuczny teren, prawdziwe budynki do których mo¿na wejœæ i prowadziæ z nich ogieñ to rarytas do tego fizyka postaci przypominaj¹ca Call of Duty w wersji 1.0 (podskakiwanie), tragicznie oddane bronie w stylu super mauserów czy nagantów które strzelaj¹ z punktu A do B z tak¹ specyficzn¹ sztucznoœci¹ i zabójcz¹ skutecznoœci¹. Dodam jeszcze ¿e na wiêkszych mapach piechota wygl¹da poprostu zabawnie np. miasta broni trzech rozrzuconych po okolicy goœci a w rzeczywistoœci robi³by to zawarty pluton czy co tam jeszcze. ¯eby walka wyg³¹da³a realistycznie mapa musia³a by byæ jeszcze ograniczona do jednej góra dwóch ulic z prawdziwymi budynkami. Silnik BFa nie jest wstanie pokazaæ prawdziwych walk piechoty i tyle.

03.08.2004
17:55
[45]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Ech... Nic na to nie poradze, ze tak to odbierasz. Ale super karabiny... z tym sie nie zgodze. Raczej bedziesz mial szczescie jesli przezyjesz strzal w glowe lub klatke piersiowa. Natomiast strzaly w nogi i rece nie sa smiertelne (od razu)... jednak poprostu kazdy trzyma i tak celownik na wysokosci glowy :). A co do strzelania z punktu A do B...to w zasadzie nie wiem co masz na mysli, to ze nie powinny strzelac pociskami po torze prostym ? Tak sie sklada, ze BF liczy balistyke kazdego wystrzelonego obiekty, w tym i pociskow z karabinow i pistoletow - dlatego min. z tego powodu trzeba brac poprawki na strzelanie w ruchu.
Podskakiwanie... Tak, to byl blad tworcow BF, ze nie wprowadzili jakiegos miernika energii, sily postaci. No ale coz, BF jest arcade'owa strzelanka, wiec czego tu oczekiwac. Po za tym EA juz sie wypial na BF :/, aktualnie pielegnuje tylko BF:Vietnam, a bez kodu BF1942, rudno cokolwiek zmniec tworcom modow w strukturze gry.

03.08.2004
19:44
[46]

T_bone [ Generalleutnant ]

Wozu---> Jak chce polataæ to gram w I³a, jak chce powalczyæ piechot¹ to gram w MoH, CoD, OPF czy co tam jeszcze, kiedy chce powalczyæ czo³giem to khem tu nie ma zbyt wielkiego wyboru ;) Chce przez to powidzieæ ¿e Forgotten Hope jest dla mnie najbardziej optymalnym po³¹czeniem wszystkiego, nie mogê jedna przyznaæ ¿e wybitnie realistycznie przedstawia walkê samych ¿o³nierzy bo poprostu silnik gry do tego nie s³u¿y³ i trudno go na coœ takiego przerobiæ.

03.08.2004
20:07
smile
[47]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Gralem kiedys w MoH, a nawet CoD... ale niestety roznicy nie czulem. No chyba, ze chcesz powiedziec, ze inaczej sie gra w klaustrofobicznych budynkach, a inaczej w otwartym polu (ewentualnie miescie).

03.08.2004
20:30
[48]

T_bone [ Generalleutnant ]

Wozu---> W tych grach mapa to kawa³ek miasta, kilka linii ¿ywop³otów, jakaœ tam droga i farma a w BFie w ci¹gu 5 min. przechodzimy ca³¹ Iwo Jime, Kretê i ca³¹ obronê wyspy stanowi np. 16 goœci co w tamtych grach stanowi³by mo¿e obronê dwóch domów. Zdecydowanie najlepiej walkê piechoty oddaj¹ dwie gry: AA:O i Vietcong (tu zaznaczam ¿e w grze on-line) tak samo pod wzglêdem terenu dzia³añ jak i oddania broni i wogóle. Forgotten Hope to gra o czo³gach przedewszystkim, reszta to tylko dodatek.

03.08.2004
20:38
smile
[49]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Hmm... Bycmoze. Ale jakby co... wpadnij na Arnhem, to moze razem przytrzemy nosa Niemcom ;o) [oczywiscie jak bedziesz mial czas/mozliwosci/chec itp.]

03.08.2004
21:00
smile
[50]

T_bone [ Generalleutnant ]

Wozu---> mam chêæ, czas, mo¿liwoœæ :) A gdzie i kiedy mo¿na ciê spotkaæ ??

03.08.2004
21:03
smile
[51]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Chocby teraz :). Zaraz zjem paczka i odezwe sie na GG jesli mam wciaz aktalny numer :).

03.08.2004
21:07
smile
[52]

T_bone [ Generalleutnant ]

Trzeba zejœæ z "okolic" i wróciæ do Close Combat ;D
Polecam adresik zwi¹zany z modem Kharkov CC5 i... Market Garden.

04.08.2004
16:27
[53]

Dydas [ Konsul ]

Jako, ¿e jestem pocz¹tkuj¹cym graczem mam takie pytanko, które zapewne zda Wam siê proste :)
A wiêc, co oznaczaj¹ kó³eczka (zielone, ¿ó³te, czerwone, czarne) w momencie gdy chcê zaatakowaæ wybran¹ jednostkê?

04.08.2004
20:54
smile
[54]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Dydas! Witaj! :-D O ile pamiêtam instrukcjê do jednej z czêœci, kolor tego "kó³eczka" oznacza prawdopodobieñstwo celnego trafienia atakowanej jednostki. Kolor zielony oznacza, ¿e prawie na pewno trafisz celnie.

04.08.2004
21:33
[55]

olivier [ unterfeldwebel ]

Oczywiœcie Ghost siê pomyli³ zapewne nieœwiadomie, nie chodzi o prawdopodobieñstwo celnego trafienia ale o prawdopodobieñstwo przebicia pancerza/zniszczenia jednostki.

05.08.2004
10:08
smile
[56]

T_bone [ Generalleutnant ]

Dok³adny cytat z instrukcji ehehe:
"Kiedy znajdzie siê (celownik) na oddziale przeciwnika, zmienia kolor w zale¿noœci od prawdopodobienstwa jego trafienia. Zielony 100-60% ¯ó³ty 59-30% Czerwony 29-10% czarny 9-0%."

Tak jest w instrukcji a prostym jêzykiem mówi¹c, jak coœ jest na zielonym to to rozwalisz :DD

05.08.2004
12:17
smile
[57]

olivier [ unterfeldwebel ]

Gratulacje dla pana t³umacza, stu lat ¿ycia i dziesiêciorga dzieci:)

05.08.2004
15:08
smile
[58]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Olivier! Przecie¿ takie kolory pokazuj¹ siê nie tylko przy strzelaniu do celów opancerzonych..., a nic mi nie wiadomo, ¿eby jacykolwiek piechurzy nosili jakiœ opepanc...:-P

05.08.2004
20:38
smile
[59]

olivier [ unterfeldwebel ]

Wiedzia³em ze ktoœ moze cfaniakowaæ;) dlatego napisa³em wy¿ej "prawdopodobieñstwo przebicia pancerza/zniszczenia jednostki":) Pocfaniakuje jeszcze bardziej: potencjalna celnoœæ trafienia zale¿y od wyszkolenia jednostki, jest dla gracza zagadk¹ do czasu g³oœnego BUM lub piechociarza padaj¹cego na twarz (no chyba ¿e pocisk przeszed³ obok i tu siê pocimy gêsto , jeszcze bardziej jeœli pocisk trafi³ w cel lecz niewiele to da³o, wtedy w³aœnie wychodzi nam "celnoœæ trafienia":) ).

06.08.2004
10:03
[60]

Dydas [ Konsul ]

I kolejne pytanko =P
Co oznaczaj¹ poszczególne kolory, podczas wybieranaia oddzia³ów do danej bitwy (tak samo zielony, zó³ty, czerwony czarny)
Z gory dzieki za odpowiedz
Aha i nie musicie sie sprzeczac z powodu moich pytan ;o)

06.08.2004
10:41
[61]

T_bone [ Generalleutnant ]

Dydas---> to morale oddzia³ów, zielone to bardzo dobre, ¿ó³te to œrednie, czerwony i czarny to z³e.
Na stronie któr¹ ci poda³em jest do œci¹gniêcia fanowska instrukcja, mo¿e j¹ œci¹gniesz, tam powinno byæ wszystko opisane...

10.08.2004
18:04
[62]

zurek16 [ Pretorianin ]

Witam, czy wiem moze ktos jak poradzic sobie z string error w CC4 z modem vetbob 1.1??

10.08.2004
18:58
[63]

janko [ Konsul ]

Czeœæ, ktoœ kiedyœ na forum szuka³ cc3, jest na allegro ale t³um ludzi chce to kupiæ. Jeszcze 6 dni a juz 51 z³...

10.08.2004
19:00
[64]

janko [ Konsul ]

NIe 6 tylko 2.... sorki....

14.08.2004
15:58
smile
[65]

T_bone [ Generalleutnant ]

Oto raport z ca³oœci walk jakie mia³y miejsce wczasie zakoñczonej ostatnio kampanii Olivier vs T_Bone w Ardenach :)

Plany operacji:
Nasz atak w Ardenach mia³ rozpocz¹æ siê 16 Grudnia, wed³ug danych wywiadu pozycje nieprzyjaciela
przed nami by³y obsadzone "zielon¹" piechot¹, mimo to obawialiœmy siê sztuczek alianckiego genera³a ;)
Operacjê mia³ rozpocz¹æ zmasowany atak piechoty i silny ostrza³ artyleryjski.
Osobiœcie apelowa³em w OKW ¿eby to czo³gi pierwsze przekroczy³y liniê frontu lecz fuhrer by³ przekonany ¿e przeciwnik jest tak s³aby ¿e wystarczy sama piechota aby nieprzyjaciel uciek³ w pop³ochu.
W pierwszych dniach liczy³a siê szybkoœæ, mieliœmy 3 g³ówne cele których osi¹gniêcie by³o kluczowe dla operacji:
St. Vith, Houffalize i Bastogne. Najwa¿niejsze by³o Houffalize, tam krzy¿owa³y siê drogi
ca³ego naszego obszaru dzia³añ i by³o ono kluczowe do rozwiniêcia dalszego ataku.

"Mein Fuhrer nieprzyjaciel ucieka w pop³ochu, zwyciêstwo bêdzie nasze' czyli 16-19 Grudnia:

16 grudnia moje oddzia³y prze³ama³y opór piechoty nieprzyjaciela i fal¹ wyla³y siê zza
umocnieñ linii Zygfryda, tylko na kilku odcinkach nieprzyjaciel zdo³a³ siê utrzymaæ do popo³udnia. Szybko
ruszyliœmy na zachód praktycznie nie napotykaj¹c oporu. 12 Dywizja Volksgrenadierów w brawurowym
ataku zajê³a St. Vith osi¹gaj¹c pierwszy cel strategiczny operacji. Prêdkoœæ z jak¹ nacieraliœmy by³a naprawdê
imponuj¹ca, a¿ zaczyna³em siê baæ ¿e czo³gi nie nad¹¿¹ :P 17 Grudnia na pó³nocnym i centralnym odcinku
frontu prowadzenie objê³y oddzia³y grenadierów pancernych i regularne pododdzia³y pancerne. Postêpy by³y tak
szybkie ¿e nie mieliœmy czasu unicestwiæ amerykañskiej 14 grupy kawalerii przez co nasze póŸniejsza
sytuacja siê skomplikowa³a. 18 Grudnia czo³gi wjecha³y do Houffalize a oddzia³y PzLehr stoczy³y bój spotkaniowy i
zdoby³y Bastogne. Teraz wystarczy³o ju¿ tylko zabezpieczyæ tereny wokó³ tych miast i ruszaæ do wielkiego
finalnego szturmu. 19 Grudnia zabezpieczyliœmy amerykañskie sk³ady na pó³nocy i po³udniu, zdecydowa³em siê
zostawiæ tam kilka silnych jednostek takich jak batalion pancerny i zwiadowczy 1SS (z Królewskimi Tygrysami na sk³adzie). Czas mia³ pokazaæ jak ta paniczna ostro¿noœæ w po³¹czeniu z póŸniejszym niezdecydowaniem
odbije siê na losach kampanii. Tymczasem reszta oddzia³ów wykona³a pierwszy zdecydowany atak na punkty oporu
nieprzyjaciela na zachodnim skraju mapy, byliœmy o tyle zdziwieni ¿e napotkaliœmy doœæ zwarty opór ;)

"Mein Fuhrer ju¿ nied³ugo zdamy decyduj¹cy cios !!!" czyli Operacja "Friedenspfeife" 20-22 Grudnia:

20 rozpoczêliœmy t¹ jak¿e skomplikowan¹ operacjê ostatecznego uderzenia w kierunku
ostatnich sk³adów zaopatrzenia przeciwnika, przez ca³y front przetoczy³a siê seria krwawych bitew które
koñczy³y siê bardzo ró¿nie. Gdy któryœ z naszych ataków siê nie uda³ czêsto cofaliœmy po³owê frontu w obawie
przed okr¹¿eniem przez jak¹œ zdesperowan¹ jednostkê, tym bardziej ¿e nasze oddzia³y by³ strasznie rozci¹gniête
i praktycznie za nimi by³a ju¿ tylko pustka przez któr¹ mo¿na by³o przemaszerowaæ... No pewnie przesadzam ;D
21-22 Grudnia to kolejne natarcia na tego samego przeciwnika (ponownie amerykañska 10 DPanc.)
i nastêpne bitwy bez zwyciêzców. Na ty³ach wci¹¿ szala³a amerykañska 14 CG próbuj¹ca nas
nawet okr¹¿yæ, wkrótce zosta³a jednak zniszczona przez tylni¹ stra¿ dywizji na zachód od Bastogne.

"Mein Fuhrer, nieprzyjaciel kontratakuje !!!" czyli zwiastun z³ych czasów, 23 Grudnia:

Tego dnia nast¹pi³o to czego spodziewa³em siê ju¿ od dawna, mapa zaroi³a siê od
amerykañskich dywizji pancernych atakuj¹cych ca³¹ mapê na ka¿dym odcinku. W Baugnez nieprzyjaciel zniszczy³ brygadê pancern¹ Fuhrera która zast¹pi³a tam oddzia³ z 1SS. To by³o pierwsze prze³amanie przez nasze linie, mia³o ich byæ wiêcej. Ciê¿ki atak odpiera³a 116 Dpanc. i grenadierzy z 1SS. Nasza skuteczna obrona zminimalizowa³a skutki ca³ego nieprzyjacielskiego uderzenia jednak sytuacja na froncie zacze³a siê delikatnie mówi¹c "komplikowaæ".

"Mein Fuhrer, trzeba ratowaæ czo³gi, dzwonimy do Goringa ??" czyli operacja "Windhund" 24-25 Grudnia:

24 Grudnia zmieni³ wszystko, w naszych liniach powsta³a luka która jeszcze by³a broniona
ale jak siê okaza³o oddzia³ który mia³ zabezpieczaæ kluczowy punk zupe³nie siê do tego nie nadawa³. Tymczasem
zdecydowa³em o ratowaniu 116 Dpanc. której zaczyna³o brakowaæ paliwa i amunicji. Sprawnym manewrem zaopatrzy³em oddzia³ z powietrza, wystarczy³o to aby ruszy³a naprzód bez kontaktu z reszt¹ armii. Dziêki temu 116 nie zosta³a spalona przez shermany a zajê³a Marche i tym samym sta³a siê t¹ niemieck¹ jednostk¹ która zasz³a najdalej, to by³ nó¿ w gardle nieprzyjaciela który on musia³ zlikwidowaæ, ¿eby to zrobiæ musia³ zdobyæ Houffalize...
Miasto Houffalize by³o bronione przez grenadierów z 1SS, na papierze by³ to doborowy oddzia³, jednak rzeczywistoœæ okaza³a siê brutalna. Uda³o siê odeprzeæ 82 DPD ale kiedy ze wschodu (prze³amanie przez Baugnez)
przybyli Anglicy ze swoimi czo³gami moje oddzia³y zosta³y b³yskawicznie unicestwione.
Gdy 25 Grudnia rozszerzaliœmy przyczó³ek dooko³a 116 Dpanc. nieprzyjaciel ju¿ wy³azi³ nam na ty³y...
Maj¹c Houffazlie kontroluje siê centrum mapy, mieliœmy jednostki na przodzie ale nasz krêgos³up zosta³ z³amany.

"Mein Fuhrer atakujemy wycofuj¹c siê zarazem !!! :]" czyli jak amerykañscy pancerniacy okr¹¿yli Bastogne 26-27 Grudnia:

Tak... Sta³o siê, pó³nocny odcinek frontu praktycznie siê za³ama³, do ratowania sytuacji
wys³a³em Peipera. W centrum wszystko zastygne³o by ruszyæ z furi¹ 27 Grudnia. Rankiem okaza³o siê ¿e na naszych ty³ach s¹ dwa amerykañskie oddzia³y pancerne i dwa oddzia³y piechoty. Kontakt z Bastogne zacz¹³ siê urywaæ.
Wycofuj¹ca siê 116 Pancerna toczy³a boje z Anglikami nie maj¹c ju¿ paliwa i amunicji. Wszystko zaczê³o siê kruszyæ, wieczorem byliœmy ju¿ okr¹¿eni.

"Mein Fuhrer mamy ju¿ plan odsieczy, nikt siê wycofa !!!" czyli nasz "Czas Apokalipsy" 28-30 Grudnia:

Gdy nieprzyjaciel powoli stara³ siê zlikwidowaæ nasze oddzia³y otoczone w Bastogne,
podjêliœmy próbê przeprowadzenia odsieczy z pó³nocy przy pomocy KG Peiper. Oddzia³ ten zdo³a³ przebiæ siê przez silnie bronione Houffalize i dotar³ do Noville. Tam KG Peiper wpad³o w pu³apkê i zosta³o rozstrzelane na otwartej przestrzeni, tylko nieliczni ¿o³nierze dotarli do centrum miasteczka gdzie walczyli jeszcze przez kilka godzin do wyczerpania zapasów paliwa i amunicji.
Do Bastogne prawie dotar³ brygada pancerna fuhrera ale tak naprawdê nigdy nie uda³o siê jej po³¹czyæ z oddzia³em
spadochroniarzy którzy walczyli na jej ty³ach :D Walki w kotle trwa³y...

"Ike patrz kogo znaleŸliœmy, to Gen. Von T_Bone :)" czyli koniec mrozów w Bastogne, popo³udnie 31 Grudnia:

S³oñce kry³o siê powoli za horyzontem gdy ostatni niemiecki oddzia³ opuszcza³ Bastogne, niektóre jednostki na po³udnie od miasta wci¹¿ walczy³y ale ratunku ju¿ nie by³o. 1SS walczy³a jeszcze w St. Vith, mieœcie które kilka dni temu
zosta³o z ³atwoœci¹ zajête, teraz by³ to jeden z najbardziej wysuniêtych punktów naszego oporu na zachodzie.
Tak dobieg³a koñca nasza kampania w Ardenach.

14.08.2004
15:59
[66]

T_bone [ Generalleutnant ]

Tak wygl¹da³a mapa 31 Grudnia ---->

14.08.2004
16:00
[67]

T_bone [ Generalleutnant ]

A to szczytowy moment naszego natarcia --->

14.08.2004
16:03
[68]

T_bone [ Generalleutnant ]

Na naszych ty³ach toczyly siê czêsto walki z niedobitkami amerykañskich oddzia³ów. Akcje maj¹ce na celu ich zlikwidowanie by³y czêsto impulsywne i nieprzemyœlane, oto przyk³ad takiego rozsypanego ataku moich Volksgrenadierów -->

14.08.2004
16:04
[69]

T_bone [ Generalleutnant ]

Screen z ostatniej bitwy obronnej w Houffalize, pocz¹tek naszej klêski --->

14.08.2004
16:06
[70]

T_bone [ Generalleutnant ]

Ostatnia bitwa kampanii by³a naszych zwyciêstwem, popo³udniu 31 Grudnia opanowaliœmy Vianden -->

14.08.2004
16:10
[71]

T_bone [ Generalleutnant ]

Nasze "z³ote" za³ogi:
Hetzer z pierwszych dni kampanii --->

14.08.2004
16:11
[72]

T_bone [ Generalleutnant ]

Konigtiger --->

14.08.2004
16:12
[73]

T_bone [ Generalleutnant ]

Pantera z pu³ku PzLehr--->

14.08.2004
16:13
[74]

T_bone [ Generalleutnant ]

I oczywiœcie Jagdpantera, tak¿e z Panzer Lehr -->

16.08.2004
13:22
smile
[75]

olivier [ unterfeldwebel ]

Dowództwo si³ sprzymierzonych dziêkuje goszcz¹cemu w naszej niewoli Genera³owi SS Von Bonowi za ten jak¿e wyczerpujacy i momentami podkoloryzowany:P opis zmagañ w belgijskich lasach. Jak tylko czas pozwoli nast¹pi opis walk widziany od strony amerykañskiej. A walki trwa³y przede wszystkim d³ugooo chyba coœ z pó³tora roku, by³y po wielokroæ beznadziejene, heroiczne, czêsto ze zdumiewajacymi rozstrzygniêciami szczególnie jesli chodzi.. o mapê strategiczn¹.

16.08.2004
14:24
[76]

iNfiNity! [ Senator ]

Witam. Niedawno zaopatrzy³em siê w CC3. Moglibyœcie podaæ mi adres stronki z jakimiœ fajnymi modami? I ogólnie jak¹œ stronê o CC3 :) By³bym wdziêczny.

P.S. Jestem CM-owcem, wiêc mam nadziejê ¿e mnie nie zjecie ;]

16.08.2004
16:57
smile
[77]

T_bone [ Generalleutnant ]

iNfiNity!---> Poszukaj na https://www.closecombat.org/CSO/index.php
Do CC3 niewiele jest taki prawdziwych modów (jest du¿o mniejszych), najbardziej wyj¹tkowy jest Kharkov 2.1 i jeszcze mo¿e Grossdeutschland. Wkrótce ma zostaæ wydany mod Real Russian Front który mo¿e mocno namieszaæ w œwiatku modów do CC3...

17.08.2004
21:26
[78]

olivier [ unterfeldwebel ]

Jak wygl¹da dzieñ 16. grudnia dla amerykanów chyba ka¿dy zdajê sobie sprawê, obroniæ siê na którejœ mapie przed komputerem w pierwszej turze to ca³kiem niez³y wyczyn, a co dopiero przy grze z cz³owiekiem dowodz¹cym niemcami, tak czy inaczej 16 grudnia moja pêk³a ca³kowicie obrona, a odzia³y Von Bonea przela³y siê do przodu zajmuj¹c bez walki kolejne mapy i posuwajac siê na zachód w stronê Bastogne i St Vith. Moje pierwsze podci¹gniête odwody pancerne dwóæh dywizji mia³y na sk³adzie nadal po jednym czo³gu w pu³ku i tak zosta³y rozbite w St.Vith i przed Bastogne, szczególnie w tym drugim przypadku okaza³o siê to bolesne, gdyby jednostka czeka³a nieco z ty³u w³aœnie w Bastogne w nastêpnej turze mia³aby ju¿ pe³ny stan Pancerny i uda³o by siê utrzymaæ obronê na linii miasta przynajmniej przez jakiœ czas co zmieni³o by sytuacjê diametralnie, a tak miasto bronione przez lekko uzbrojonych spadochroniarzy zosta³o przez Niemców zdobyte z marszu i tym samym musia³y upaœæ mapy na PN i PD od Bastogne. Na PN wróg przeszed³ przez St.Vith i dalej po zaciêtych walkach przez Houffalize na zachód. Tym samym jeszcze przed 20 grudnia von Bone doszed³ do moich pozycji wyjœciowych na samym zachodzie (nie licz¹c kilku zaciekle bronionych przeze mnie map na pó³nocnym-zachodzie)...i stan¹³ przed nimi. Nie twierdze ¿e uda³oby mu siê zniszczyæ wszystkie respawnuj¹ce siê jednostki w jednej turze ale na pewno zyska³ by te parê dni by odwlec lub zmniejszyæ skalê ostatecznego rozstrzygniêcia. A jak g³upie s¹ tu respawny i jak dziwne mapy nieprzystosowane zupe³nie do tego systemu cc wchodzenia do walki nowych jednostek, okazywa³o siê po wielokroæ choæby w Stavelot czy mapie na pd-zachodzie. Po 20 grudnia wiêkszoœæ ponawianych przezemnie prób wyjœcia na wschód koñczy³o siê od razu wybiciem wchodz¹cych do walki jednostek, zaopatrzenie zaczê³o siê mi jednak polepszaæ, sprzêtu przybywa³o coraz wiêcej tak jak i piechoty, a Von Bonowi wprost odwrotnie. Poza tym broni³y siê moje przyczó³ki na PN i PD anga¿uj¹c nieco jednostek niemieckich (w tym na d³ugie dni doborow¹ jednostkê Peipera, która na pierwszej linii rozbija³a by moich spadochroniarzy jak odkurzacz domki z kart:). Prze³om dokona³ siê w okolicach 24-25 grudnia na mapach pn-zachodnich gdzie uda³o siê nieco wymanewrowaæ i przetrzepaæ rozci¹gniête jednostki niemieckie, na uwagê zas³uguj¹ zaciête walki pancerne Panter z ciê¿kimi Shermanami jak i skuteczna obrona moich spadochroniarzy z wykorzystaniem...panzerfaustów. Uda³o siê nieco rozci¹gn¹æ front, a nade wszystko przegrupowaæ wreszcie jednostki pancerne, po ciê¿kich walkach odzyskano Houffalize, a do 26 grudnia nawet Stavelot, Niemcy ponieœli ju¿ wówczas ciê¿kie straty i mieli dotkliwe braki w piechocie i czo³gach, wytworzy³a siê sytuacja jak na screenie, sytuacja na któr¹ A.H. zwyk³ mawiaæ "...nieczêsto zwyk³a pojawiaæ siê bogini Fortuna, a wtedy wystarczy dotkn¹æ jedynie r¹bek jej szat..." czy coœ w tym stylu :p, sytuacja która pojawia siê raz i któr¹ trzeba albo wykorzystywaæ albo ¿a³owaæ na wieki.

17.08.2004
21:27
[79]

olivier [ unterfeldwebel ]

Manewr który przyœpieszy³ efekty walk, zmieni³ ca³kowicie sytuacjê szczególnie w obliczu tego co mia³o wkrótce nadejœæ ze strony niemieckiej...Œmia³y atak oddzia³ów pancernych z Houffalize na PD-WSCH ³¹cz¹c siê z przyczó³kiem na po³udniu mia³ na celu okr¹¿yæ Bastogne i zamkn¹æ pozbawionych zaopatrzenia Niemców w kotle, ryzyko by³o spore choæby strata dywizji pancernych i tym samym opóŸnienie wynikaj¹ce z ponownego ich respawnowania i dojœcia na pozycjê.... manewr w ci¹gu jednej tury jednak siê uda³ choæ przez chwilê nie by³o takie jasne czy to ja odci¹³em Vov Bonea czy to on okr¹¿y³ moje jednostki pancerne pozbawione na krótko zaopatrzenia. Kocio³ jednak by³ zamkniêty niemal¿e z prawda historyczn¹ tyle ¿e odciêci byli...Niemcy.

17.08.2004
21:28
[80]

olivier [ unterfeldwebel ]

Jak siê okaza³o w sam¹ porê gdy¿ od 27. grudnia Niemcy zapewne w ramach planowanej operacji Wirbelwind dostali stuprocentowe uzupe³nienia i znowu zaroi³o siê od Panter, Tygrysów Królewskich, piechoty z panzerfaustami i panzershreckami...Tym razem postêpy niemieckie nie by³y ju¿ tak dynamiczne, gdy¿ teraz mia³em, czym opóŸniaæ postêpy wroga na wschodzie do zbli¿aj¹cego 31 grudnia (choæby presti¿owe utrzymanie St.Vith przez odzia³y brytyjskie - wczeœniejszych pogromców 116 niemieckiej pancernej, atakowane przez Pantery i nawet 2 KTigery jednoczeœnie!), a w tym czasie likwidowa³em odciête niemieckie jednostki wokó³ Bastogne.
Tym razem oby³o siê bez policzka od Bonea'a z kampanii GJS, Bastogne by³o amerykañskie w odró¿nieniu od, Caen którego zdobyæ siê nie da³o, no i St.Vith jak pisa³em tak¿e nie zosta³o stracone. Na uwagê zas³ugujê godna podziwu niemal 8 dniowa walka mojej 14. grupy kawalerii odciêtej i zaopatrywanej jedynie z powietrza, a tak¿e wspania³a wprost walka Brytyjskich oddzia³ów najpierw ze 116. Pancern¹, potem m.in. z KG Peipera. Zwyciêstwo niby wiêksze ni¿ historycznie choæ jeœli spojrzeæ na autentyczne mapy przedstawiaj¹ce sytuacjê z 31 grudnia 1944 to linia frontu by³¹ zdumiewaj¹co podobna.

17.08.2004
21:31
smile
[81]

olivier [ unterfeldwebel ]

Jako ¿e nad niemieckim niebem zapanowa³¹ tajna broñ Hitlera czyli ME262 poluj¹ce na samoloty zwiadowcze wykonuj¹ce zdjêcia nie osta³o ich siê wiele, zreszt¹ nawet pamiêæ odnoœnie dat, nazw map i pól bitewnych ju¿ nie ta...Ku pokrzepieniu przechwycone od niemców zdjêcie z krytycznego momentu kampaii...

17.08.2004
21:33
smile
[82]

olivier [ unterfeldwebel ]

Tu mamy ma³y come back w wykonaniu ciê¿ko doœwiadczonej 116. Pancernej niestety ch³opaki nie mieli w debiucie zbytnio szczêœcia, niemal jak polscy olimpijczycy w Atenach...

17.08.2004
21:37
smile
[83]

olivier [ unterfeldwebel ]

Na zakoñczenie bohater. Szeregowy Walton ze swym Piatem w dwóch kolejnych potyczkach w St.Vith siedz¹c na dworcu rozpru³ ze swego Piata najpierw Panterê a potem...Tygrysa Królewskiego. Przed taki wyczynem nawet Wittman musia³by sk³oniæ g³owê.

18.08.2004
10:54
[84]

zurek16 [ Pretorianin ]

Wiecie moze skad sciagnac taka mapke "Hedge3"?? Jest to jakas mapka z mostem. A i na CSO jej nie ma :/

18.08.2004
11:17
smile
[85]

T_bone [ Generalleutnant ]

Kurcze Oli nie wiedzia³em ¿e twój zwiad lotniczy widzi wszystkie moje jednostki jak na d³oni :DD Jak ja gdzieœ uderza³em to na œlepo, albo zaj¹³em teren bez walki albo wpad³em na Dpanc. hehehe

18.08.2004
12:06
[86]

olivier [ unterfeldwebel ]

Zwiad widzi jednostki jeœli jest dobra pogoda, przez wiêkszoœæ czasu by³em niestety "œlepy", a ¿e akurat w tym momencie widocznosæ by³a pe³na có¿ boginii fortuna..:p Co nie zmienia faktu ¿e jedna Pantera potrafi³a nie raz rozwaliæ ca³y pu³k pancerny.

18.08.2004
13:24
smile
[87]

Dymion_N_S [ Bezimienny ]

Mam ma³e pytañko, czy mo¿na jeszcze gdzieœ kupiæ Close Combat V ?

Pozdrawiam.

18.08.2004
14:33
[88]

iNfiNity! [ Senator ]

Dymion_N_S - masz link na dole

23.08.2004
23:19
smile
[89]

merkav [ Aguœ ]

Wiecie moze jak zmusic do startu CC4 pod XP'kiem ? Jak juz jestem na etapie 'Loading' gra wywala blad ze nie mozna zainicjowac streamu czy cos w tym stylu.

24.08.2004
00:24
smile
[90]

Mackay [ Red Devil ]

merkav --->> musisz wjesc do rejestru, znalezc w zakladce software wpis CC4 (bodajze SSI Interactive) i tam znalezc klucz PlayMovies ktory bedzie wygladal jakos tak:
01 00 00 00
i musisz go zmienic na
00 00 00 00
przy takim ukladzie nie bedzie sie uruchamialo intro i gra wejdzie bez problemu
gdybys z jakiegos powodu sobie nie poradzil to moze ktos zamiesci screena...ktos kto ma CC4 na dysku :]

24.08.2004
01:38
smile
[91]

merkav [ Aguœ ]

Mackay - dzieki, dziala :)

26.08.2004
15:39
smile
[92]

olivier [ unterfeldwebel ]

Jako ¿e pora letnio-urlopowo-wakacyjna wiêc chcia³em zapytaæ czy ktoœ nie czyta czegoœ ciekawego w wiadomych klimatach. Mi ostatnio wpad³y w rêke "Wspomnienia ¿o³nierza" H.Guderiana, w sumie obawia³em siê ¿e mo¿e byæ nudno gdy¿ to niejako atubiografia, ale czyta siê zdumiewaj¹co dobrze, mo¿na uzyskaæ wgl¹d w wiele ciekawych zdarzeñ co najwa¿niejsze u samego Ÿród³a, w koñcu to twórca niemieckich si³ pancernych. Gdzieœ mi siê rzuci³a w oczy z tej samej serii ksi¹¿ka "Lisy Pustyni" Carella , czy warto?

27.08.2004
08:09
[93]

janko [ Konsul ]

Olivier, uderz w stó³. Jasne, ¿e siê czyta. "Wspomnienia ¿o³nierza" s¹ niez³e choæ nie podoba³o mi siê kreowanie tzw. ¿o³nierza niemieckiego na szlachetnego rycerza, pe³nego honoru, rycerskoœci i skromnoœci, i to na wschodzie (jest taki akapit we wstêpie, wspomina³em zreszt¹ o tym na tym forum); a przecie¿ tak nie by³o, z NIemcami sz³a œmieræ, z rêki nie tylko Einsatzgruppen, Guderian musia³ o tym wiedzieæ. Ale ja nie o tym.
Olivier, pamiêtasz nasze spory na temat tego kto tak naprawdê by³ agresorem w wojnie niemiecko-rosyjskiej, czy Rosjan mo¿na nazwaæ wyzwolicielami czy okupantami, o co w ogóle chodzi³o w tej wojnie? Niedawno skoñczy³em "Lodo³amacz" Suworowa. Je¿eli ksi¹¿ka nie jest w 100% ³garstwem (a fakty z historii potwierdzaj¹ w du¿ej mierze, ¿e nie jest) to naprawdê zupe³nie inaczej patrzy siê na tamt¹ wojnê. Bardzo Ci polecam, jesli jeszcze nie czyta³eœ.
J.

28.08.2004
14:17
smile
[94]

olivier [ unterfeldwebel ]

Ksi¹¿ki nie czyta³em, z tego co teraz nieco wyczyta³em w sieci na jej temat to ponad czysto teoretyczne dywagacjê kto winny wojnie, przedk³adam jednak coœ konkretnego z zakresu dzia³añ wojennych. A winny z regu³y jest ten kto przekracza zbrojnie granicê:)

28.08.2004
14:20
[95]

Lim [ Senator ]

Janko ---> i ja to czyta³em ze 2 razy do wspomnieñ Maczka nie umywa siê ta lektura , zbyt wiele polityki i promowania w³asnej osoby na tego jedynie sprawiedliwego i uzdolnionego .

28.08.2004
14:42
[96]

U-boot [ Karl Dönitz ]

Olivier --> "Lisy pustyni" przeczyta³em bez problemu, choc ksiazka wywo³a³a na mej twarzy uœmiech niejednokrotnie. Niemcy sa tacy dobrzy, walka na pustyni by³a taka rycerska, slaba postawa wojsk w³oskich to tylko wina ich slabego uzbrojenia a i Hitler by³ czlowiekiem (wszytko to wina jakiegos majora z lacznosci). Mozna by tak d³ugo.
Jednak w ch³odne juz wieczory mozna tej pozycji poswiecic pare godzin - bedziesz mial wlasna opinie na jej temat.

Pozdrowionka.
p.s.
Ja moge ze swej strony polecic ksiazke pt.: Okrutne morze, Okrêt czy ostatnio wydana ksiazke Rekiny i male rybki - powiesci a nie wspomnienia czy opracowania wiec czyta sie szybciutko.

28.08.2004
15:27
smile
[97]

olivier [ unterfeldwebel ]

No tak ale przecie¿ i Carell i Guderian byli Niemcami wiêc patzrac na pewne rzeczy trzeba siê uzbroiæ w wiêksz¹ tolerancjê.

30.08.2004
09:55
smile
[98]

janko [ Konsul ]

...."z tego co teraz nieco wyczyta³em w sieci na jej temat to ponad czysto teoretyczne dywagacjê kto winny wojnie, przedk³adam jednak coœ konkretnego z zakresu dzia³añ wojennych. A winny z regu³y jest ten kto przekracza zbrojnie granicê:)"

Olivier, Ty stary prowokatorze (Gliwice to przy Tobie kaszka z mleczkiem) :o))!!! Jeœli tak to Amerykanie s¹ winni wojnom w Korei, Wietnamie, Afganistanie czy Iraku, nie mówi¹c o najechaniu Normandii w '44. A jednak nikt ich po Norymbergach czy Hagach nie ci¹ga... bo s¹ zwyciêzcami, a jak zawsze utrzymywa³em - zwyciêzcy pisz¹ historiê. Poczytaj Suworowa, Niemcy zrobili w '41 dok³adnie to co robi¹ dziœ Amerykanie.
A ksi¹¿ka nie jest o tym kto winny a kto nie. To s¹ wnioski jakie siê nasuwaj¹ po jej przeczytaniu. Ksi¹¿ka jest o przygotowaniach polityczno-militarnych do wojny, przede wszystkim Stalina... zreszt¹ co bêdê mówi³, czytaj.
Na allegro mozna tê ksi¹¿kê strzeliæ ca³kiem niedrogo.
J.

30.08.2004
12:26
smile
[99]

olivier [ unterfeldwebel ]

Bone ty siê le general nie denerwuj, kampania we francji stanê³a w miejscu z racji moich problemó sprzêtowych, jak nie procesor to problemy z sieci¹, do uslyszenia.

30.08.2004
12:46
[100]

T_bone [ Generalleutnant ]

Oli--> £¹cze siê z tob¹ w bólu heh

Z racji przerwy w kampanii Meuse mod z Olivierem pozwole sobie zadaæ pytanie tym ofcierom którzy ukoñczyli tego moda po stronie niemieckiej... Jak zniszczyæ czo³gi Char B1 Bis kiedy nie mamy dzia³ kal. 88 ???? :D Pomocy, to jest gorsze ni¿ tygrysy itp. bo nie mam ¿adnej powa¿nej broni AT. Haubice 105 mm robi¹ tylko du¿e bum, Pz III z dzia³em 37mm teoretycznie powinnien byæ skuteczny na bliskich dystansach (¿ó³te kó³eczko lub zielone) ale w praktyce jest znacznie gorzej, piechota to wogóle mo¿e sobie postukaæ m³otkiem :P

30.08.2004
15:13
[101]

janko [ Konsul ]

Bone, skoñczy³em kiedyœ Meuse, z kompem wprawdzie, ale w przypadku char B to bez znaczenia. Otó¿ udawa³o mi siê unieszkodliwiaæ je przy pomocy 3,7 PzIII i 7,5 PzIV oraz 3,7 PAK ale.... z boku. Najczêœciej traci³y g¹sienice i mocny ostrza³ z dwóch, trzech stron powodowa³ albo bum, albo taki stres za³ogi, ¿e wia³a do oflagu (stalagu) a¿ mi³o. Mo¿e byæ tylko jeden problem - ja walczy³em z kompem, a komp, jak komp - myœla³, zatañczy³ w kó³ko, to siê obróci³ w lewo, w prawo, pokiwa³ wie¿¹.... nie ostrzela³ prewencyjnie krzaków, które nawet œlepy by ostrzela³ bo tam musi byæ dzia³o (i by³o).... Ty walczysz z Olivierem, a Olivier ma tê wadê (jako przeciwnik), ¿e myœli ;o)).
Z tej te¿ przyczyny mo¿e byæ Ci trudno przycapiæ chara. W sumie najlepiej radzi sobie z charem PzIV, tylko nie zawsze jest dostêpny...
A próbowa³eœ okr¹¿yæ mapê z charami? Nie ma ich tak wiele, a nawet char bez paliwa i pocisków to tylko karma dla banth..... to znaczy dla hut w zag³êbiu Ruhry.
J.

30.08.2004
16:04
[102]

T_bone [ Generalleutnant ]

Janko---> WyobraŸ sobie jednostki z czo³gami B1 na stanie nacieraj¹ce na ciebie z po³udnia mapy strategicznej :D Atak wygl¹da tak: 5 czo³gów porusza siê w niewielkich odlego³oœciach od siebie dziêki czemu kryj¹ siê nawzajem, naprawdê trudno wyjœæ na tak¹ pozycjê ¿eby wzi¹œæ ich w skuteczny krzy¿owy ogieñ ;) Dziêki za radê z Pz IV, muszê spróbowaæ mo¿e siê uda...

P.S Na 5 czo³gów nieprzyjaciela unieruchomi³em 3, g³ownie ogniem z Pz III.

30.08.2004
18:12
smile
[103]

olivier [ unterfeldwebel ]

Ju¿ ty Bone siê nie denerwuj, po formacie systemu wszystko dzia³a echem to znaczy nie dzia³a nic ale bêdzie dzia³a³o tak ¿e jeszcze dziœ chêtnie zagram.

30.08.2004
23:08
[104]

janko [ Konsul ]

Taaa, mówi³em, ¿e z Olivierem to bêdzie ciêêêêê¿ko...

30.08.2004
23:33
smile
[105]

olivier [ unterfeldwebel ]

Bone oczywiœcie lekko dramatyzuje, sytuacja jest kiepska...ale dla moich francuskich ¿o³daków, Czary (:p) to moja tajna broñ niestety nie ma ich zbyt wiele, wypunktowanie takiego pzIV to jest dopiero osi¹gniêcie... Sytuacja staje siê kiepskawa choæ to ledwo 10. tura, straty wœród mojej piechoty s¹ drastycznie wysokie, kluczowe mapy ju¿ stracone, niemieckich czo³gów jak mrówek, do tego szkopki maj¹ opcjê uzupe³nieñ w ka¿dej jednostce, to jest dramat....ups chyba za³o¿ê nowy w¹tek.

31.08.2004
09:49
smile
[106]

olivier [ unterfeldwebel ]

Nowy w¹tek tego jak¿e traumatycznego cyklu pod wezwaniem:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.