GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Close Combat i okolice...# 81

15.07.2004
09:16
smile
[1]

Ghost2 [ Panzerj鋑er ]

Close Combat i okolice...# 81

Witam wszystkich na stronie fan贸w i maniak贸w serii gier taktycznych czasu rzeczywistego z pod znaku CLOSE COMBAT. Poznasz tutaj grup臋 ludzi o umys艂ach zm膮conych wojn膮, weteran贸w z najr贸偶niejszych front贸w najwi臋kszej z wojen. W niezliczonych opowiadaniach i raportach z pierwszej linii, tak rzeczywistych i偶 poczujesz zapach spalonego prochu, odnajdziesz w sobie dusz臋 偶o艂nierza i kto wie...mo偶e ruszysz z kompani膮 wiernych przyjaci贸艂 na wsp贸lny b贸j. Mo偶e my艣lisz sobie teraz "co wy wiecie o Bastogne, Normandii czy Stalingradzie?", a ja ci powiem 偶e my tam kiedy艣 byli艣my...

"D-Day" min膮艂 jakby niezauwa偶ony, podobnie jak rocznica bitwy pod Kurskiem... Panowie oficerowie, albo na urlopach/wakacjach, albo w艂a艣nie si臋 na nie wybieraj膮...

Obok PzkwII L w "letnim" wydaniu, poni偶ej link do powszedniej cz臋艣ci..

15.07.2004
09:18
smile
[2]

Ghost2 [ Panzerj鋑er ]

Jaka "zwa砶a" w polskich literach... :-(

15.07.2004
10:01
smile
[3]

T_bone [ Generalleutnant ]

Ghost----> Jestem daleki od stwierdzenia 縠 D-day min钩 jakby niezauwa縪ny... ;)

Kampania Olivier vs Bone na pla縴 Omaha zako馽zy砤 si wyj箃kiem krytycznym sava :P Dobrze wszystkim radze, nie grajcie w moda Omaha, szkoda nerw體. Szykuje si powr髏 do kampanii w Ardenach gdzie trwa ostatnia tura.

16.07.2004
10:03
smile
[4]

Ghost2 [ Panzerj鋑er ]

T_Bone! :-P

Ruszy砮m Grand Campaign w ramach dywizji LSSAH. Pocz箃ek przebieg bardzo spokojnie - w pierwszej operacji straty wynios硑 mo縠 trzech lub czterech 縪硁ierzy. Kiedy LAH skierowa砤 si na 痽tomierz, "kartografia" zg硂si砤 brak trzech kolejnych map - ukr1,2,4. Dobra砮m z innego 焤骴砤 i posz硂 dalej. Zaczyna si robi ciekawie, bo pojawi硑 si wreszcie sowieckie czo砱i... :-)

18.07.2004
10:22
[5]

olivier [ unterfeldwebel ]

Co ty Bone za herezje prawisz. Grajcie w Omaha bo to bardzo dobry mod, niestety po減iech tw髍cy spowodowa niedopracowanie od strony technicznej dzi阫i czemu kampania si pr阣zej (dawna kampania z Bonem) czy p鬅niej (obecna kampania z Bonem) wywala na ryj:p A i miejmy nadziej 縠 ten Stalingrad si kiedykolwiek urodzi....

18.07.2004
19:22
smile
[6]

Wozu [ Panzerj鋑er Raider ]

A propos Zytomierza, to przypomniala mi sie ciekawa fotka :).

18.07.2004
21:11
smile
[7]

Krwawy [ Genera锟 ]

Kierwa co z tym stalingradem ?? Za 6 dni "Bia砮 niedzwiedzie" a tu ciagle cicho??

18.07.2004
22:18
[8]

T_bone [ Generalleutnant ]

Pr阣zej wyjdzie Kharkov ni Stalingrad :P Go滄 kt髍y robi moda podobno zaj钩 si sprawami nie wirtualnymi wi阠 czekanie jak dla mnie nie ma sensu.

19.07.2004
15:32
[9]

janko [ Konsul ]

Ale fajne to PzIV, usuni阾e ko硂 napinaj筩e (nie przypominam sobie takiej wersji czw髍ki, chyba 縠 mnie Wozu naprostuje). Ciekawe jak to si trzyma硂 na tym ostatnim kole bie縩ym?
Dawno si nie odzywa砮m, bo i nic si nie dzieje. Nuda. Dziwna wojna. Chyba napisz ksi箍k.
:o))

19.07.2004
20:12
[10]

Wozu [ Panzerj鋑er Raider ]

NIe... ja bym sie tu nic glebszego nie doszukiwal. Ot poprostu ersatz, aby tylko jakos czolga dzialal bez kola napinajacego. W zasadzie nie wiadome jest jak by taki czolg poruszal sie, ale klopoty z ewentualnym spadaniem gasienicy, mozna sobie wyobrazic.

19.07.2004
20:51
[11]

Ghost2 [ Panzerj鋑er ]

Janko! Drole de guerre ju kiedy si odby砤 - skutki wszyscy widzieli

Zabieram si za czytanie ksi箍ki "Corregidor - Szturm na Ska酬 1945". Kto to ju czyta...?

23.07.2004
22:51
[12]

janko [ Konsul ]

Czy kto z koleg體 oficyjer體 testuje t zach阠aj筩o wygl筪ajac z ok砤dki gr Soldiers? Warto zakupi? Bo cc to lipa.....

B砮, che, che, che...

23.07.2004
23:38
smile
[13]

Wozu [ Panzerj鋑er Raider ]

janko -> Najlatwiej sprawdzic demka (chyba teraz juz dwa). Mi sie srednio podoba. Ciekawie walczy piechota... (nieoslonieta bardzo szybko ginie, widac potege kemow, sprawnosc peemow i zabojcza skutecznosc karabinow), ale cala reszta ma swoje korzenie w plytkich RTSach, czyli postacie maja paski energii i nie potrafia panikowac, nawet jak zostanie 2% "zycia" to nie wplywa to np. na poruszanie sie czy strzelanie (tak przynajmniej bylo w pierwszym demku). Zas co sie tyczy walk pancernych, to jest to chyba jakis zart. Od momentu jak przez ponad minute "stukaly sie" Pz. IV (chyba D lub E) z Shermanem M4 na dystansie do 5m, gra stracila caly urok - chyba mialy na pokladzie jakies drewniane kolki a nie pociski ppanc.

24.07.2004
10:27
[14]

T_bone [ Generalleutnant ]

Wozu---> To gra z serii kolorowanych komandows體 z fajerwerkami a nie nast阷ca Pazner Elite, dobrze 縠 chocia tym czo砱om nie zmniejsza si pasek energii jak w zwyk硑ch, pospolitych RTS-ach. Gra napewno jest dobrze wykonana i mniej "dzieci阠a" ni taki Codname: Panzer's. Takie s moje wra縠nia po demie.

24.07.2004
10:51
smile
[15]

Wozu [ Panzerj鋑er Raider ]

Hej, Panzer Elite, to juz inna para kaloszy :)... W zasadzie nawet starych kaloszy, wciaz z wielka nadzieja czekam na jakis symulator (konkrentnie symulator a nie strzelanke z czolgiem) pojazdow pancernych z 2ws.

Narazie musze sie zadowolic tylko tym :P --->>

24.07.2004
10:55
[16]

T_bone [ Generalleutnant ]

Wozu---> Hehe b阣 musia skombinowa tak z 1GB ramu do czasu a wyjdzie wersja 0.62 :D

24.07.2004
11:03
smile
[17]

Wozu [ Panzerj鋑er Raider ]

No ja mam 512MB :/ i Prochorowka wgrywa mi sie ok. 2 min, ale za to mapa jest gigantyczna - takze jesli chodzi o ilosc sprzetu.

A tymczasem.. Desant w drodze na Krete... Jakiemus Brytolowi moze sie poszczescic... i miec +12 za jednym zamachem ;o))

24.07.2004
11:07
[18]

T_bone [ Generalleutnant ]

Aktualnie mam jeszcze 256 wi阠 gra na wiekszych mapach to koszmar :P

Zdj阠ie z bogatego archiwum --->

24.07.2004
11:22
[19]

Wozu [ Panzerj鋑er Raider ]

No to fakt, 256MB, to nawet nie jest zalecane w przypadku FH 0.61 :P.... Ale tez znam ludzi, ktorzy mimo wszystko na takiej wielkosci RAM graja :).
A co sie tyczy kolekcji, to zdjec mam niewiele, bo zwykle jestem zajetym czyms innym ;o)). Czasem jak jest spokojniej, to zlapie sie cos fajnego na widok dla PrintScreena ;).

29.07.2004
13:19
smile
[20]

T_bone [ Generalleutnant ]

Na CSO jest w箃ek pt. "Stalingrad, GJS 4.4 and Kursk" w kt髍ym toczy si dyskusja g丑wnie na temat moda Stalingrad. G丑wny tw髍ca moda Manoi nie daje znaku 縴cia od 3 miesi阠y a reszta zespo硊 nie ma zbyt wielkiej mo縧iwo渃i dzia砤nia bez niego :P My渓e 縠 dobrze uj钩 spraw tw髍ca moda Kharkov Ironcross "I believe that Manoi is gone forever. so face it Stalingard is dead!!!". Dobrze 縠 chocia mapy zosta硑 swego czasu wydane, mog si przyda modmakerom w przysz硂渃i :P

29.07.2004
13:36
smile
[21]

Lim [ Senator ]

Ghost2 ---> to musi by ciekawa ksi箍ka
Mia砮m daaawno temu tygrysa (ksi箍eczk) na ten temat
Po latach stwierdzi砮m 縠 to jeden z najlepiej napisanych tygrys體 , masa dat, danych bez zb阣nej ideologii i fabularyzacji ...nie mam poj阠ia co si sta硂 z setkami tych ksi箍eczek - niejasne przypuszczenia mam co do zawarto渃i karton體 gdzie w piwnicy :/

Bone - jak patrz na BF to zaraz mam ochot pogra w CC
te dwie gry to niebo i ziemia ...oczywi渃ie CC to niebo :D

29.07.2004
13:47
smile
[22]

Wozu [ Panzerj鋑er Raider ]

Lim -> Sprobowalbys zagrac w FH (to naprawde nie ma prawie nic wspolnego z BF), do tego w dobrym teamie :D, a zobaczylbys, ze Niebo to nie tylko CC :o))))))

29.07.2004
14:27
[23]

T_bone [ Generalleutnant ]

Taa nauki wyniesione z CC sprawdzaj si w Forgotten Hope :P Nie je焏zi Tygrysem po miasteczku bo mo縠 wyskoczy zapaleniec z 砤dunkiem wybuchowym :DD

29.07.2004
14:28
[24]

T_bone [ Generalleutnant ]

Aha Lim zapomnia砮m 縠 mam co dla ciebie ---->

29.07.2004
14:31
smile
[25]

T_bone [ Generalleutnant ]

I jeszcze ostatni prezencik dla naszego Lima i gwiezdnego pilota Juzia :>

29.07.2004
15:07
smile
[26]

Wozu [ Panzerj鋑er Raider ]

T_bone -> Moze i racje, ze sprzetem ciezkim i powolnym nie powinno sie jezdzic pod budynkami, ale... Sprobuj przezyc wjazd kolumny pancernej do Arnhem :P. Jak dotad zawsze grajac Brytolami przegrywalem. Za to Tygrys w bitwie o Walirsk sprawia wrazenie potegi... ale do czasu az na horyzoncie zjawi 6 T-34 :D... Choc mojemu koledze udalo sie z wielkim zapalem wypunktowac Tygrysa... BT-7 :P. Zaczail sie za jakims budynkiem, pod zgliszczami i walil non-stop przez jakas chwile. W koncu Tygrysa zapalil i gosc ze srodka ewakuowal sie.

29.07.2004
16:49
smile
[27]

T_bone [ Generalleutnant ]

Wozu----> Na moich ustawieniach graficznych przyrz筪y celownicze Tygrysa troch szwankuj, trzeba celowa 渞odkiem tr骿k箃a a nie tak ja w innych czo砱ach czubkiem wi阠 mia砮m przez d硊gi czas problemy z celnym strzelaniem :) Samego Tigera na Valirsku 砤two zniszczy strzel筩 ze wzg髍za w g箂ienice, ubywa mu wtedy zadziwiaj筩o du縪 energii :P Pami阾am jak ubi砮m Kr髄ewskiego Tygrysa na mapie battle of the bulge, zaczai砮m si niedaleko wyjazdu ze spawnu Tygrysa za tak chat Shermanem i czeka砮m z wy彻czonym silnikem. Po paru minutach us硑sza砮m rycz筩y silnik KT na pe硁ych obrotach, kiedy mina chat odczeka砮m chwil i zacz筶em strzela w jego ty tak szybko jak 砤downiczy 砤dowa pociski. Jak ju zacz钩 si obraca w moj stron stan钩 mu silnik i by硂 po wszystkim... A mi si r阠e przy tym trzes硑 :DDD

29.07.2004
19:38
smile
[28]

Wozu [ Panzerj鋑er Raider ]

I wlasnie za takie akcje kocham FH 0.61 :D. Tydzien temu na Valirsk z kolega mielismy takie zdarzenie. Ja siedzialem w BT-7 i z kumplem zajmowalismy flage daleko na zachod od skrzyzowania w miasteczku (w starszej wersji bylo chyba tam lotnisko... tego teraz juz nie pamietam). Tak sie zlozylo, ze przejal on Pz. IV. Wracamy wiec na wschod, do miasteczka, po drodze jest taki most-wiadukt. Wyjezdzamy zza zakretu - ja pierwszy w swojej betuszce... I nagle zamarlem. Przede mna zatrzymal sie Pz. IV. Zdazylem jeszcze powiedziec do kumpla, ktory jechal z tylu o niespodziance na drodze i... obserwowalem jak mozolnie, sekunda za sekunda wieza przekreca sie w moja strone. No wtedy sadzilem, ze to juz koniec. Zdarzylem tylko raz wcisnac klawisz spustu... Jednak po wystrzale zauwazylem, ze trafienie nie zrobilo na Pz. IV zadnego wrazenia. I wtem zauwazylem, ze jego lufa dokladnie mierzy w moja wierzyczke. Az tu nagla jak nie rozpadnie sie on na czesci! ... To byl moj kolega, ten w zdobycznym Pz. IV, ktory zaskoczyl chyba totalnie "niemca". Cale zdarzenie trwalo faktycznie moze z 5 sekund maksymalnie, ale zapadlo mi bardzo w pamieci... I ten niemilosiernie wydluzajacy sie czas gdy wieza z lufa przekreca sie w moja strone, a ja czekam i czekam i czekam az sie w koncu dzialo naladuje :P.

Co do celownika, to wiesz, ze w BFie, nie ma opcji zoomu dla pojazdow, wiec gora trojkacika mozna razic cele do 100m, potem trzeba uwzgledniac luk jaki robi pocisk po wystrzale.

30.07.2004
14:47
[29]

Dydas [ Konsul ]

Witam
Chcia砨ym zapyta czy jest jaka 砤tka do CC5 na wersje polsk? I jakbym m骻 prosi jakie dobre polskie www na temat tej gierki :)

30.07.2004
15:23
[30]

T_bone [ Generalleutnant ]

Dydas---> Nie ma 砤tki zmieniaj筩ej j陑yk na polski. Polska strona to www.closecombat.prv.pl

30.07.2004
19:47
smile
[31]

Dydas [ Konsul ]

Witam
Mam takie pytanko. Chcia砨ym zagra z moim kolegom przez multiplayer tylko nie wiem w jaki to zrobi spos骲. Czy m骻砨y kto mi napisa po kr髏ce jak to najpro渃iej zrobi. Wiem, 縠 pytanie mo縠 zdawa sie prymitywne ale obaj mamy CC od dzisiaj. A i zapomnia bym, chodzi o CC5

30.07.2004
20:22
smile
[32]

T_bone [ Generalleutnant ]

Dydas---> Najpro渃iej wygl筪a to tak...
Dajesz Multiplayer i host game TCP, podajesz swoje IP koledze i on si 彻czy.
Tak to wygl筪a je渓i masz du縪 szcz隃cia, jak nie masz to mog si dzia nast阷uj筩e rzeczy:
a) nie masz zewn阾rznego IP wi阠 縠gnasz si z jak筴olwiek my渓 o grze.
b) bitwy wywalaj si przy samym ko馽y a wtedy trzeba patcha 5.01 (ten patch to chyba mus tak czy siak) albo zainstalowa jakiego moda.
c) macie lagi :P
Je渓i gracie na LANie to ja si nie znam :P

30.07.2004
21:07
[33]

Dydas [ Konsul ]

T_bone ---> Wielkie dzieki! Tylko jeden problem -> po instalacji patcha 5.01 wyskakuje mi, 縠 chce CD-ka, kt髍y znajduje si w 渞odku... A a 縜dnego nie widzia砮m na tej stronce co poda砮 wcze渘iej

30.07.2004
21:29
[34]

Dydas [ Konsul ]

"... 縜dnego a..." oczywi渃ie :)

31.07.2004
10:36
[35]

T_bone [ Generalleutnant ]

Dydas---> Patcha najlepiej wypakowa do innego folderu i tam wyrzuci jego CC5.exe 縠by nie zast筽i硂 orginalnego i wtedy dopiero instalowa patcha. Skoro ju zainstalowa砮 to nowe CC5.exe to stare powinno by na p硑cie, poprostu je skopjuj.

03.08.2004
09:06
smile
[36]

Ghost2 [ Panzerj鋑er ]

Mackay! Ma砤 zagadka dla Ciebie... :-D Poni縮ze zdj阠ie zrobiono chyba po bitwie o most Arnhem, albo raczej przed je渓i bra uwag wygl筪 tych pan體. Zgadnij, kto zacz - ten pierwszy z prawej... :-P Dla u砤twienia dodam, 縠 jest to dosy bliska dla Ciebie posta...

03.08.2004
09:09
smile
[37]

Ghost2 [ Panzerj鋑er ]

W ramach dalszych u砤twie mog dorzuci jeszcze jeden obrazek - ten sam cz硂wiek, ale dla odmiany "filmowy" z "O jeden most za daleko"...

03.08.2004
10:50
smile
[38]

Mackay [ Red Devil ]

hyhy to latwa zagadka Ghost ;)

wydaje mi sie ze to zdjecie bylo robione zaraz na poczatku operacji...faktycznie po bitwie juz takich usmiechow raczej nie mieli :]

03.08.2004
10:58
smile
[39]

Ghost2 [ Panzerj鋑er ]

Mackay! Nie do滄, 縠 si nie cieszyli tak otwarcie, to i fizjonomie mieli troche inne - o samym tylko Ericku Mackay'u w podpisie do tego zdj阠ia podano, 縠 zwia z niewoli, mimo 縠 by kilka razy ranny. Ma硂 tego, pom骻 jeszcze wielu innym Czerwonym Diab硂m przedosta si na drug stron Renu. Nawiasem m體i筩, zdj阠ie zaczerpn钩em z angielskiego wydania "O jeden most za daleko" - jest wiele ciekawych zdj赕, kt髍ych wcze渘iej nie widzia砮m, a tych zwi箊anych z "A bridge too far" widzia砮m ju ca砶iem sporo.

03.08.2004
15:29
smile
[40]

olivier [ unterfeldwebel ]

C罂 za wspania砤 lineczka z jednego z w箃k體 CM, zawsze szuka砮m czego na ten temat a tu prosz. Pantery i Tygrys z powsta馽zymi za硂gami.. ach a si prosi o pierwszy prawdziwy polski film wojenny:) Szkoda ze nie by硂 wtedy w warszawie jakiego zagubionego ameryka駍kiego czo砱isty wtedy Hollywood by si na pewno pokusi硂:)

03.08.2004
15:40
[41]

Wozu [ Panzerj鋑er Raider ]

Dla zainteresowanych :>. Jest bardzo prawdopodobne, ze dla FH wykroi sie oficjalna mapka z Powstania Warszawskiego. Narazie trwaja prace nad nieoficjalna mapka z tego co jest do dyspozycji w FH 0.61. W zamierzeniach ma to byc cos w stylu Arnhem-Berlin.
No.. to tak OT dla T_bone'a i moze kogos, kto chcialby zerknac milszym okiem na FH ;o))

03.08.2004
16:30
smile
[42]

T_bone [ Generalleutnant ]

Wozu----> Widzia砮m ten w箃ek, ja tam bym wola zobaczy tak map w innej grze w kt髍ej stawia si na dzia砤nia piechoty bo FH to jednak g硂wnie "realistyczne" pojazdy, dla piechoty to nie ta skala.

03.08.2004
16:36
smile
[43]

Wozu [ Panzerj鋑er Raider ]

Ja Ci dam, ze to nie gra dla piechoty :P. Jesli masz pancerzownice, zaden czolg nie straszny.... o ile kumple za karabinami potrafia dac oslone przeciw piechocie. Arnhem chyba wszystko tlumaczy :P

03.08.2004
17:18
smile
[44]

T_bone [ Generalleutnant ]

Wozu---> Ech czo砱i, popatrz jak wygl筪a walka 縪硁ierza z 縪硁ierzem... Dooko砤 sztuczny teren, prawdziwe budynki do kt髍ych mo縩a wej滄 i prowadzi z nich ogie to rarytas do tego fizyka postaci przypominaj筩a Call of Duty w wersji 1.0 (podskakiwanie), tragicznie oddane bronie w stylu super mauser體 czy nagant體 kt髍e strzelaj z punktu A do B z tak specyficzn sztuczno渃i i zab骿cz skuteczno渃i. Dodam jeszcze 縠 na wi阫szych mapach piechota wygl筪a poprostu zabawnie np. miasta broni trzech rozrzuconych po okolicy go渃i a w rzeczywisto渃i robi砨y to zawarty pluton czy co tam jeszcze. 痚by walka wyg彻da砤 realistycznie mapa musia砤 by by jeszcze ograniczona do jednej g髍a dw骳h ulic z prawdziwymi budynkami. Silnik BFa nie jest wstanie pokaza prawdziwych walk piechoty i tyle.

03.08.2004
17:55
[45]

Wozu [ Panzerj鋑er Raider ]

Ech... Nic na to nie poradze, ze tak to odbierasz. Ale super karabiny... z tym sie nie zgodze. Raczej bedziesz mial szczescie jesli przezyjesz strzal w glowe lub klatke piersiowa. Natomiast strzaly w nogi i rece nie sa smiertelne (od razu)... jednak poprostu kazdy trzyma i tak celownik na wysokosci glowy :). A co do strzelania z punktu A do B...to w zasadzie nie wiem co masz na mysli, to ze nie powinny strzelac pociskami po torze prostym ? Tak sie sklada, ze BF liczy balistyke kazdego wystrzelonego obiekty, w tym i pociskow z karabinow i pistoletow - dlatego min. z tego powodu trzeba brac poprawki na strzelanie w ruchu.
Podskakiwanie... Tak, to byl blad tworcow BF, ze nie wprowadzili jakiegos miernika energii, sily postaci. No ale coz, BF jest arcade'owa strzelanka, wiec czego tu oczekiwac. Po za tym EA juz sie wypial na BF :/, aktualnie pielegnuje tylko BF:Vietnam, a bez kodu BF1942, rudno cokolwiek zmniec tworcom modow w strukturze gry.

03.08.2004
19:44
[46]

T_bone [ Generalleutnant ]

Wozu---> Jak chce polata to gram w I砤, jak chce powalczy piechot to gram w MoH, CoD, OPF czy co tam jeszcze, kiedy chce powalczy czo砱iem to khem tu nie ma zbyt wielkiego wyboru ;) Chce przez to powidzie 縠 Forgotten Hope jest dla mnie najbardziej optymalnym po彻czeniem wszystkiego, nie mog jedna przyzna 縠 wybitnie realistycznie przedstawia walk samych 縪硁ierzy bo poprostu silnik gry do tego nie s硊縴 i trudno go na co takiego przerobi.

03.08.2004
20:07
smile
[47]

Wozu [ Panzerj鋑er Raider ]

Gralem kiedys w MoH, a nawet CoD... ale niestety roznicy nie czulem. No chyba, ze chcesz powiedziec, ze inaczej sie gra w klaustrofobicznych budynkach, a inaczej w otwartym polu (ewentualnie miescie).

03.08.2004
20:30
[48]

T_bone [ Generalleutnant ]

Wozu---> W tych grach mapa to kawa砮k miasta, kilka linii 縴wop硂t體, jaka tam droga i farma a w BFie w ci筭u 5 min. przechodzimy ca彻 Iwo Jime, Kret i ca彻 obron wyspy stanowi np. 16 go渃i co w tamtych grach stanowi砨y mo縠 obron dw骳h dom體. Zdecydowanie najlepiej walk piechoty oddaj dwie gry: AA:O i Vietcong (tu zaznaczam 縠 w grze on-line) tak samo pod wzgl阣em terenu dzia砤 jak i oddania broni i wog髄e. Forgotten Hope to gra o czo砱ach przedewszystkim, reszta to tylko dodatek.

03.08.2004
20:38
smile
[49]

Wozu [ Panzerj鋑er Raider ]

Hmm... Bycmoze. Ale jakby co... wpadnij na Arnhem, to moze razem przytrzemy nosa Niemcom ;o) [oczywiscie jak bedziesz mial czas/mozliwosci/chec itp.]

03.08.2004
21:00
smile
[50]

T_bone [ Generalleutnant ]

Wozu---> mam ch赕, czas, mo縧iwo滄 :) A gdzie i kiedy mo縩a ci spotka ??

03.08.2004
21:03
smile
[51]

Wozu [ Panzerj鋑er Raider ]

Chocby teraz :). Zaraz zjem paczka i odezwe sie na GG jesli mam wciaz aktalny numer :).

03.08.2004
21:07
smile
[52]

T_bone [ Generalleutnant ]

Trzeba zej滄 z "okolic" i wr骳i do Close Combat ;D
Polecam adresik zwi箊any z modem Kharkov CC5 i... Market Garden.

04.08.2004
16:27
[53]

Dydas [ Konsul ]

Jako, 縠 jestem pocz箃kuj筩ym graczem mam takie pytanko, kt髍e zapewne zda Wam si proste :)
A wi阠, co oznaczaj k蟪eczka (zielone, 矿硉e, czerwone, czarne) w momencie gdy chc zaatakowa wybran jednostk?

04.08.2004
20:54
smile
[54]

Ghost2 [ Panzerj鋑er ]

Dydas! Witaj! :-D O ile pami阾am instrukcj do jednej z cz隃ci, kolor tego "k蟪eczka" oznacza prawdopodobie駍two celnego trafienia atakowanej jednostki. Kolor zielony oznacza, 縠 prawie na pewno trafisz celnie.

04.08.2004
21:33
[55]

olivier [ unterfeldwebel ]

Oczywi渃ie Ghost si pomyli zapewne nie渨iadomie, nie chodzi o prawdopodobie駍two celnego trafienia ale o prawdopodobie駍two przebicia pancerza/zniszczenia jednostki.

05.08.2004
10:08
smile
[56]

T_bone [ Generalleutnant ]

Dok砤dny cytat z instrukcji ehehe:
"Kiedy znajdzie si (celownik) na oddziale przeciwnika, zmienia kolor w zale縩o渃i od prawdopodobienstwa jego trafienia. Zielony 100-60% 硉y 59-30% Czerwony 29-10% czarny 9-0%."

Tak jest w instrukcji a prostym j陑ykiem m體i筩, jak co jest na zielonym to to rozwalisz :DD

05.08.2004
12:17
smile
[57]

olivier [ unterfeldwebel ]

Gratulacje dla pana t硊macza, stu lat 縴cia i dziesi阠iorga dzieci:)

05.08.2004
15:08
smile
[58]

Ghost2 [ Panzerj鋑er ]

Olivier! Przecie takie kolory pokazuj si nie tylko przy strzelaniu do cel體 opancerzonych..., a nic mi nie wiadomo, 縠by jacykolwiek piechurzy nosili jaki opepanc...:-P

05.08.2004
20:38
smile
[59]

olivier [ unterfeldwebel ]

Wiedzia砮m ze kto moze cfaniakowa;) dlatego napisa砮m wy縠j "prawdopodobie駍two przebicia pancerza/zniszczenia jednostki":) Pocfaniakuje jeszcze bardziej: potencjalna celno滄 trafienia zale縴 od wyszkolenia jednostki, jest dla gracza zagadk do czasu g硂渘ego BUM lub piechociarza padaj筩ego na twarz (no chyba 縠 pocisk przeszed obok i tu si pocimy g阺to , jeszcze bardziej je渓i pocisk trafi w cel lecz niewiele to da硂, wtedy w砤渘ie wychodzi nam "celno滄 trafienia":) ).

06.08.2004
10:03
[60]

Dydas [ Konsul ]

I kolejne pytanko =P
Co oznaczaj poszczeg髄ne kolory, podczas wybieranaia oddzia丑w do danej bitwy (tak samo zielony, z蟪ty, czerwony czarny)
Z gory dzieki za odpowiedz
Aha i nie musicie sie sprzeczac z powodu moich pytan ;o)

06.08.2004
10:41
[61]

T_bone [ Generalleutnant ]

Dydas---> to morale oddzia丑w, zielone to bardzo dobre, 矿硉e to 渞ednie, czerwony i czarny to z砮.
Na stronie kt髍 ci poda砮m jest do 渃i筭ni阠ia fanowska instrukcja, mo縠 j 渃i筭niesz, tam powinno by wszystko opisane...

10.08.2004
18:04
[62]

zurek16 [ Pretorianin ]

Witam, czy wiem moze ktos jak poradzic sobie z string error w CC4 z modem vetbob 1.1??

10.08.2004
18:58
[63]

janko [ Konsul ]

Cze滄, kto kiedy na forum szuka cc3, jest na allegro ale t硊m ludzi chce to kupi. Jeszcze 6 dni a juz 51 z...

10.08.2004
19:00
[64]

janko [ Konsul ]

NIe 6 tylko 2.... sorki....

14.08.2004
15:58
smile
[65]

T_bone [ Generalleutnant ]

Oto raport z ca硂渃i walk jakie mia硑 miejsce wczasie zako馽zonej ostatnio kampanii Olivier vs T_Bone w Ardenach :)

Plany operacji:
Nasz atak w Ardenach mia rozpocz规 si 16 Grudnia, wed硊g danych wywiadu pozycje nieprzyjaciela
przed nami by硑 obsadzone "zielon" piechot, mimo to obawiali渕y si sztuczek alianckiego genera砤 ;)
Operacj mia rozpocz规 zmasowany atak piechoty i silny ostrza artyleryjski.
Osobi渃ie apelowa砮m w OKW 縠by to czo砱i pierwsze przekroczy硑 lini frontu lecz fuhrer by przekonany 縠 przeciwnik jest tak s砤by 縠 wystarczy sama piechota aby nieprzyjaciel uciek w pop硂chu.
W pierwszych dniach liczy砤 si szybko滄, mieli渕y 3 g丑wne cele kt髍ych osi筭ni阠ie by硂 kluczowe dla operacji:
St. Vith, Houffalize i Bastogne. Najwa縩iejsze by硂 Houffalize, tam krzy縪wa硑 si drogi
ca砮go naszego obszaru dzia砤 i by硂 ono kluczowe do rozwini阠ia dalszego ataku.

"Mein Fuhrer nieprzyjaciel ucieka w pop硂chu, zwyci阺two b阣zie nasze' czyli 16-19 Grudnia:

16 grudnia moje oddzia硑 prze砤ma硑 op髍 piechoty nieprzyjaciela i fal wyla硑 si zza
umocnie linii Zygfryda, tylko na kilku odcinkach nieprzyjaciel zdo砤 si utrzyma do popo硊dnia. Szybko
ruszyli渕y na zach骴 praktycznie nie napotykaj筩 oporu. 12 Dywizja Volksgrenadier體 w brawurowym
ataku zaj瓿a St. Vith osi筭aj筩 pierwszy cel strategiczny operacji. Pr阣ko滄 z jak nacierali渕y by砤 naprawd
imponuj筩a, a zaczyna砮m si ba 縠 czo砱i nie nad箍 :P 17 Grudnia na p蟪nocnym i centralnym odcinku
frontu prowadzenie obj瓿y oddzia硑 grenadier體 pancernych i regularne pododdzia硑 pancerne. Post阷y by硑 tak
szybkie 縠 nie mieli渕y czasu unicestwi ameryka駍kiej 14 grupy kawalerii przez co nasze p鬅niejsza
sytuacja si skomplikowa砤. 18 Grudnia czo砱i wjecha硑 do Houffalize a oddzia硑 PzLehr stoczy硑 b骿 spotkaniowy i
zdoby硑 Bastogne. Teraz wystarczy硂 ju tylko zabezpieczy tereny wok蟪 tych miast i rusza do wielkiego
finalnego szturmu. 19 Grudnia zabezpieczyli渕y ameryka駍kie sk砤dy na p蟪nocy i po硊dniu, zdecydowa砮m si
zostawi tam kilka silnych jednostek takich jak batalion pancerny i zwiadowczy 1SS (z Kr髄ewskimi Tygrysami na sk砤dzie). Czas mia pokaza jak ta paniczna ostro縩o滄 w po彻czeniu z p鬅niejszym niezdecydowaniem
odbije si na losach kampanii. Tymczasem reszta oddzia丑w wykona砤 pierwszy zdecydowany atak na punkty oporu
nieprzyjaciela na zachodnim skraju mapy, byli渕y o tyle zdziwieni 縠 napotkali渕y do滄 zwarty op髍 ;)

"Mein Fuhrer ju nied硊go zdamy decyduj筩y cios !!!" czyli Operacja "Friedenspfeife" 20-22 Grudnia:

20 rozpocz阬i渕y t jak縠 skomplikowan operacj ostatecznego uderzenia w kierunku
ostatnich sk砤d體 zaopatrzenia przeciwnika, przez ca硑 front przetoczy砤 si seria krwawych bitew kt髍e
ko馽zy硑 si bardzo r罂nie. Gdy kt髍y z naszych atak體 si nie uda cz阺to cofali渕y po硂w frontu w obawie
przed okr箍eniem przez jak箿 zdesperowan jednostk, tym bardziej 縠 nasze oddzia硑 by strasznie rozci筭ni阾e
i praktycznie za nimi by砤 ju tylko pustka przez kt髍 mo縩a by硂 przemaszerowa... No pewnie przesadzam ;D
21-22 Grudnia to kolejne natarcia na tego samego przeciwnika (ponownie ameryka駍ka 10 DPanc.)
i nast阷ne bitwy bez zwyci陑c體. Na ty砤ch wci箍 szala砤 ameryka駍ka 14 CG pr骲uj筩a nas
nawet okr箍y, wkr髏ce zosta砤 jednak zniszczona przez tylni stra dywizji na zach骴 od Bastogne.

"Mein Fuhrer, nieprzyjaciel kontratakuje !!!" czyli zwiastun z硑ch czas體, 23 Grudnia:

Tego dnia nast筽i硂 to czego spodziewa砮m si ju od dawna, mapa zaroi砤 si od
ameryka駍kich dywizji pancernych atakuj筩ych ca彻 map na ka縟ym odcinku. W Baugnez nieprzyjaciel zniszczy brygad pancern Fuhrera kt髍a zast筽i砤 tam oddzia z 1SS. To by硂 pierwsze prze砤manie przez nasze linie, mia硂 ich by wi阠ej. Ci昕ki atak odpiera砤 116 Dpanc. i grenadierzy z 1SS. Nasza skuteczna obrona zminimalizowa砤 skutki ca砮go nieprzyjacielskiego uderzenia jednak sytuacja na froncie zacze砤 si delikatnie m體i筩 "komplikowa".

"Mein Fuhrer, trzeba ratowa czo砱i, dzwonimy do Goringa ??" czyli operacja "Windhund" 24-25 Grudnia:

24 Grudnia zmieni wszystko, w naszych liniach powsta砤 luka kt髍a jeszcze by砤 broniona
ale jak si okaza硂 oddzia kt髍y mia zabezpiecza kluczowy punk zupe硁ie si do tego nie nadawa. Tymczasem
zdecydowa砮m o ratowaniu 116 Dpanc. kt髍ej zaczyna硂 brakowa paliwa i amunicji. Sprawnym manewrem zaopatrzy砮m oddzia z powietrza, wystarczy硂 to aby ruszy砤 naprz骴 bez kontaktu z reszt armii. Dzi阫i temu 116 nie zosta砤 spalona przez shermany a zaj瓿a Marche i tym samym sta砤 si t niemieck jednostk kt髍a zasz砤 najdalej, to by n罂 w gardle nieprzyjaciela kt髍y on musia zlikwidowa, 縠by to zrobi musia zdoby Houffalize...
Miasto Houffalize by硂 bronione przez grenadier體 z 1SS, na papierze by to doborowy oddzia, jednak rzeczywisto滄 okaza砤 si brutalna. Uda硂 si odeprze 82 DPD ale kiedy ze wschodu (prze砤manie przez Baugnez)
przybyli Anglicy ze swoimi czo砱ami moje oddzia硑 zosta硑 b硑skawicznie unicestwione.
Gdy 25 Grudnia rozszerzali渕y przycz蟪ek dooko砤 116 Dpanc. nieprzyjaciel ju wy砤zi nam na ty硑...
Maj筩 Houffazlie kontroluje si centrum mapy, mieli渕y jednostki na przodzie ale nasz kr阦os硊p zosta z砤many.

"Mein Fuhrer atakujemy wycofuj筩 si zarazem !!! :]" czyli jak ameryka駍cy pancerniacy okr箍yli Bastogne 26-27 Grudnia:

Tak... Sta硂 si, p蟪nocny odcinek frontu praktycznie si za砤ma, do ratowania sytuacji
wys砤砮m Peipera. W centrum wszystko zastygne硂 by ruszy z furi 27 Grudnia. Rankiem okaza硂 si 縠 na naszych ty砤ch s dwa ameryka駍kie oddzia硑 pancerne i dwa oddzia硑 piechoty. Kontakt z Bastogne zacz钩 si urywa.
Wycofuj筩a si 116 Pancerna toczy砤 boje z Anglikami nie maj筩 ju paliwa i amunicji. Wszystko zacz瓿o si kruszy, wieczorem byli渕y ju okr箍eni.

"Mein Fuhrer mamy ju plan odsieczy, nikt si wycofa !!!" czyli nasz "Czas Apokalipsy" 28-30 Grudnia:

Gdy nieprzyjaciel powoli stara si zlikwidowa nasze oddzia硑 otoczone w Bastogne,
podj阬i渕y pr骲 przeprowadzenia odsieczy z p蟪nocy przy pomocy KG Peiper. Oddzia ten zdo砤 przebi si przez silnie bronione Houffalize i dotar do Noville. Tam KG Peiper wpad硂 w pu砤pk i zosta硂 rozstrzelane na otwartej przestrzeni, tylko nieliczni 縪硁ierze dotarli do centrum miasteczka gdzie walczyli jeszcze przez kilka godzin do wyczerpania zapas體 paliwa i amunicji.
Do Bastogne prawie dotar brygada pancerna fuhrera ale tak naprawd nigdy nie uda硂 si jej po彻czy z oddzia砮m
spadochroniarzy kt髍zy walczyli na jej ty砤ch :D Walki w kotle trwa硑...

"Ike patrz kogo znale焞i渕y, to Gen. Von T_Bone :)" czyli koniec mroz體 w Bastogne, popo硊dnie 31 Grudnia:

S硂馽e kry硂 si powoli za horyzontem gdy ostatni niemiecki oddzia opuszcza Bastogne, niekt髍e jednostki na po硊dnie od miasta wci箍 walczy硑 ale ratunku ju nie by硂. 1SS walczy砤 jeszcze w St. Vith, mie渃ie kt髍e kilka dni temu
zosta硂 z 砤two渃i zaj阾e, teraz by to jeden z najbardziej wysuni阾ych punkt體 naszego oporu na zachodzie.
Tak dobieg砤 ko馽a nasza kampania w Ardenach.

14.08.2004
15:59
[66]

T_bone [ Generalleutnant ]

Tak wygl筪a砤 mapa 31 Grudnia ---->

14.08.2004
16:00
[67]

T_bone [ Generalleutnant ]

A to szczytowy moment naszego natarcia --->

14.08.2004
16:03
[68]

T_bone [ Generalleutnant ]

Na naszych ty砤ch toczyly si cz阺to walki z niedobitkami ameryka駍kich oddzia丑w. Akcje maj筩e na celu ich zlikwidowanie by硑 cz阺to impulsywne i nieprzemy渓ane, oto przyk砤d takiego rozsypanego ataku moich Volksgrenadier體 -->

14.08.2004
16:04
[69]

T_bone [ Generalleutnant ]

Screen z ostatniej bitwy obronnej w Houffalize, pocz箃ek naszej kl阺ki --->

14.08.2004
16:06
[70]

T_bone [ Generalleutnant ]

Ostatnia bitwa kampanii by砤 naszych zwyci阺twem, popo硊dniu 31 Grudnia opanowali渕y Vianden -->

14.08.2004
16:10
[71]

T_bone [ Generalleutnant ]

Nasze "z硂te" za硂gi:
Hetzer z pierwszych dni kampanii --->

14.08.2004
16:11
[72]

T_bone [ Generalleutnant ]

Konigtiger --->

14.08.2004
16:12
[73]

T_bone [ Generalleutnant ]

Pantera z pu砶u PzLehr--->

14.08.2004
16:13
[74]

T_bone [ Generalleutnant ]

I oczywi渃ie Jagdpantera, tak縠 z Panzer Lehr -->

16.08.2004
13:22
smile
[75]

olivier [ unterfeldwebel ]

Dow骴ztwo si sprzymierzonych dzi阫uje goszcz筩emu w naszej niewoli Genera硂wi SS Von Bonowi za ten jak縠 wyczerpujacy i momentami podkoloryzowany:P opis zmaga w belgijskich lasach. Jak tylko czas pozwoli nast筽i opis walk widziany od strony ameryka駍kiej. A walki trwa硑 przede wszystkim d硊gooo chyba co z p蟪tora roku, by硑 po wielokro beznadziejene, heroiczne, cz阺to ze zdumiewajacymi rozstrzygni阠iami szczeg髄nie jesli chodzi.. o map strategiczn.

16.08.2004
14:24
[76]

iNfiNity! [ Senator ]

Witam. Niedawno zaopatrzy砮m si w CC3. Mogliby渃ie poda mi adres stronki z jakimi fajnymi modami? I og髄nie jak箿 stron o CC3 :) By砨ym wdzi阠zny.

P.S. Jestem CM-owcem, wi阠 mam nadziej 縠 mnie nie zjecie ;]

16.08.2004
16:57
smile
[77]

T_bone [ Generalleutnant ]

iNfiNity!---> Poszukaj na https://www.closecombat.org/CSO/index.php
Do CC3 niewiele jest taki prawdziwych mod體 (jest du縪 mniejszych), najbardziej wyj箃kowy jest Kharkov 2.1 i jeszcze mo縠 Grossdeutschland. Wkr髏ce ma zosta wydany mod Real Russian Front kt髍y mo縠 mocno namiesza w 渨iatku mod體 do CC3...

17.08.2004
21:26
[78]

olivier [ unterfeldwebel ]

Jak wygl筪a dzie 16. grudnia dla amerykan體 chyba ka縟y zdaj sobie spraw, obroni si na kt髍ej mapie przed komputerem w pierwszej turze to ca砶iem niez硑 wyczyn, a co dopiero przy grze z cz硂wiekiem dowodz筩ym niemcami, tak czy inaczej 16 grudnia moja p阫砤 ca砶owicie obrona, a odzia硑 Von Bonea przela硑 si do przodu zajmuj筩 bez walki kolejne mapy i posuwajac si na zach骴 w stron Bastogne i St Vith. Moje pierwsze podci筭ni阾e odwody pancerne dw箧h dywizji mia硑 na sk砤dzie nadal po jednym czo砱u w pu砶u i tak zosta硑 rozbite w St.Vith i przed Bastogne, szczeg髄nie w tym drugim przypadku okaza硂 si to bolesne, gdyby jednostka czeka砤 nieco z ty硊 w砤渘ie w Bastogne w nast阷nej turze mia砤by ju pe硁y stan Pancerny i uda硂 by si utrzyma obron na linii miasta przynajmniej przez jaki czas co zmieni硂 by sytuacj diametralnie, a tak miasto bronione przez lekko uzbrojonych spadochroniarzy zosta硂 przez Niemc體 zdobyte z marszu i tym samym musia硑 upa滄 mapy na PN i PD od Bastogne. Na PN wr骻 przeszed przez St.Vith i dalej po zaci阾ych walkach przez Houffalize na zach骴. Tym samym jeszcze przed 20 grudnia von Bone doszed do moich pozycji wyj渃iowych na samym zachodzie (nie licz筩 kilku zaciekle bronionych przeze mnie map na p蟪nocnym-zachodzie)...i stan钩 przed nimi. Nie twierdze 縠 uda硂by mu si zniszczy wszystkie respawnuj筩e si jednostki w jednej turze ale na pewno zyska by te par dni by odwlec lub zmniejszy skal ostatecznego rozstrzygni阠ia. A jak g硊pie s tu respawny i jak dziwne mapy nieprzystosowane zupe硁ie do tego systemu cc wchodzenia do walki nowych jednostek, okazywa硂 si po wielokro cho鎎y w Stavelot czy mapie na pd-zachodzie. Po 20 grudnia wi阫szo滄 ponawianych przezemnie pr骲 wyj渃ia na wsch骴 ko馽zy硂 si od razu wybiciem wchodz筩ych do walki jednostek, zaopatrzenie zacz瓿o si mi jednak polepsza, sprz阾u przybywa硂 coraz wi阠ej tak jak i piechoty, a Von Bonowi wprost odwrotnie. Poza tym broni硑 si moje przycz蟪ki na PN i PD anga縰j筩 nieco jednostek niemieckich (w tym na d硊gie dni doborow jednostk Peipera, kt髍a na pierwszej linii rozbija砤 by moich spadochroniarzy jak odkurzacz domki z kart:). Prze硂m dokona si w okolicach 24-25 grudnia na mapach pn-zachodnich gdzie uda硂 si nieco wymanewrowa i przetrzepa rozci筭ni阾e jednostki niemieckie, na uwag zas硊guj zaci阾e walki pancerne Panter z ci昕kimi Shermanami jak i skuteczna obrona moich spadochroniarzy z wykorzystaniem...panzerfaust體. Uda硂 si nieco rozci筭n规 front, a nade wszystko przegrupowa wreszcie jednostki pancerne, po ci昕kich walkach odzyskano Houffalize, a do 26 grudnia nawet Stavelot, Niemcy ponie渓i ju w體czas ci昕kie straty i mieli dotkliwe braki w piechocie i czo砱ach, wytworzy砤 si sytuacja jak na screenie, sytuacja na kt髍 A.H. zwyk mawia "...niecz阺to zwyk砤 pojawia si bogini Fortuna, a wtedy wystarczy dotkn规 jedynie r筨ek jej szat..." czy co w tym stylu :p, sytuacja kt髍a pojawia si raz i kt髍 trzeba albo wykorzystywa albo 縜硂wa na wieki.

17.08.2004
21:27
[79]

olivier [ unterfeldwebel ]

Manewr kt髍y przy減ieszy efekty walk, zmieni ca砶owicie sytuacj szczeg髄nie w obliczu tego co mia硂 wkr髏ce nadej滄 ze strony niemieckiej...宮ia硑 atak oddzia丑w pancernych z Houffalize na PD-WSCH 彻cz筩 si z przycz蟪kiem na po硊dniu mia na celu okr箍y Bastogne i zamkn规 pozbawionych zaopatrzenia Niemc體 w kotle, ryzyko by硂 spore cho鎎y strata dywizji pancernych i tym samym op鬅nienie wynikaj筩e z ponownego ich respawnowania i doj渃ia na pozycj.... manewr w ci筭u jednej tury jednak si uda cho przez chwil nie by硂 takie jasne czy to ja odci钩em Vov Bonea czy to on okr箍y moje jednostki pancerne pozbawione na kr髏ko zaopatrzenia. Kocio jednak by zamkni阾y niemal縠 z prawda historyczn tyle 縠 odci阠i byli...Niemcy.

17.08.2004
21:28
[80]

olivier [ unterfeldwebel ]

Jak si okaza硂 w sam por gdy od 27. grudnia Niemcy zapewne w ramach planowanej operacji Wirbelwind dostali stuprocentowe uzupe硁ienia i znowu zaroi硂 si od Panter, Tygrys體 Kr髄ewskich, piechoty z panzerfaustami i panzershreckami...Tym razem post阷y niemieckie nie by硑 ju tak dynamiczne, gdy teraz mia砮m, czym op鬅nia post阷y wroga na wschodzie do zbli縜j筩ego 31 grudnia (cho鎎y presti縪we utrzymanie St.Vith przez odzia硑 brytyjskie - wcze渘iejszych pogromc體 116 niemieckiej pancernej, atakowane przez Pantery i nawet 2 KTigery jednocze渘ie!), a w tym czasie likwidowa砮m odci阾e niemieckie jednostki wok蟪 Bastogne.
Tym razem oby硂 si bez policzka od Bonea'a z kampanii GJS, Bastogne by硂 ameryka駍kie w odr罂nieniu od, Caen kt髍ego zdoby si nie da硂, no i St.Vith jak pisa砮m tak縠 nie zosta硂 stracone. Na uwag zas硊guj godna podziwu niemal 8 dniowa walka mojej 14. grupy kawalerii odci阾ej i zaopatrywanej jedynie z powietrza, a tak縠 wspania砤 wprost walka Brytyjskich oddzia丑w najpierw ze 116. Pancern, potem m.in. z KG Peipera. Zwyci阺two niby wi阫sze ni historycznie cho je渓i spojrze na autentyczne mapy przedstawiaj筩e sytuacj z 31 grudnia 1944 to linia frontu by彻 zdumiewaj筩o podobna.

17.08.2004
21:31
smile
[81]

olivier [ unterfeldwebel ]

Jako 縠 nad niemieckim niebem zapanowa彻 tajna bro Hitlera czyli ME262 poluj筩e na samoloty zwiadowcze wykonuj筩e zdj阠ia nie osta硂 ich si wiele, zreszt nawet pami赕 odno渘ie dat, nazw map i p髄 bitewnych ju nie ta...Ku pokrzepieniu przechwycone od niemc體 zdj阠ie z krytycznego momentu kampaii...

17.08.2004
21:33
smile
[82]

olivier [ unterfeldwebel ]

Tu mamy ma硑 come back w wykonaniu ci昕ko do渨iadczonej 116. Pancernej niestety ch硂paki nie mieli w debiucie zbytnio szcz隃cia, niemal jak polscy olimpijczycy w Atenach...

17.08.2004
21:37
smile
[83]

olivier [ unterfeldwebel ]

Na zako馽zenie bohater. Szeregowy Walton ze swym Piatem w dw骳h kolejnych potyczkach w St.Vith siedz筩 na dworcu rozpru ze swego Piata najpierw Panter a potem...Tygrysa Kr髄ewskiego. Przed taki wyczynem nawet Wittman musia砨y sk硂ni g硂w.

18.08.2004
10:54
[84]

zurek16 [ Pretorianin ]

Wiecie moze skad sciagnac taka mapke "Hedge3"?? Jest to jakas mapka z mostem. A i na CSO jej nie ma :/

18.08.2004
11:17
smile
[85]

T_bone [ Generalleutnant ]

Kurcze Oli nie wiedzia砮m 縠 tw骿 zwiad lotniczy widzi wszystkie moje jednostki jak na d硂ni :DD Jak ja gdzie uderza砮m to na 渓epo, albo zaj钩em teren bez walki albo wpad砮m na Dpanc. hehehe

18.08.2004
12:06
[86]

olivier [ unterfeldwebel ]

Zwiad widzi jednostki je渓i jest dobra pogoda, przez wi阫szo滄 czasu by砮m niestety "渓epy", a 縠 akurat w tym momencie widocznos by砤 pe硁a c罂 boginii fortuna..:p Co nie zmienia faktu 縠 jedna Pantera potrafi砤 nie raz rozwali ca硑 pu砶 pancerny.

18.08.2004
13:24
smile
[87]

Dymion_N_S [ Bezimienny ]

Mam ma砮 pyta駅o, czy mo縩a jeszcze gdzie kupi Close Combat V ?

Pozdrawiam.

18.08.2004
14:33
[88]

iNfiNity! [ Senator ]

Dymion_N_S - masz link na dole

23.08.2004
23:19
smile
[89]

merkav [ Agu ]

Wiecie moze jak zmusic do startu CC4 pod XP'kiem ? Jak juz jestem na etapie 'Loading' gra wywala blad ze nie mozna zainicjowac streamu czy cos w tym stylu.

24.08.2004
00:24
smile
[90]

Mackay [ Red Devil ]

merkav --->> musisz wjesc do rejestru, znalezc w zakladce software wpis CC4 (bodajze SSI Interactive) i tam znalezc klucz PlayMovies ktory bedzie wygladal jakos tak:
01 00 00 00
i musisz go zmienic na
00 00 00 00
przy takim ukladzie nie bedzie sie uruchamialo intro i gra wejdzie bez problemu
gdybys z jakiegos powodu sobie nie poradzil to moze ktos zamiesci screena...ktos kto ma CC4 na dysku :]

24.08.2004
01:38
smile
[91]

merkav [ Agu ]

Mackay - dzieki, dziala :)

26.08.2004
15:39
smile
[92]

olivier [ unterfeldwebel ]

Jako 縠 pora letnio-urlopowo-wakacyjna wi阠 chcia砮m zapyta czy kto nie czyta czego ciekawego w wiadomych klimatach. Mi ostatnio wpad硑 w r阫e "Wspomnienia 縪硁ierza" H.Guderiana, w sumie obawia砮m si 縠 mo縠 by nudno gdy to niejako atubiografia, ale czyta si zdumiewaj筩o dobrze, mo縩a uzyska wgl筪 w wiele ciekawych zdarze co najwa縩iejsze u samego 焤骴砤, w ko馽u to tw髍ca niemieckich si pancernych. Gdzie mi si rzuci砤 w oczy z tej samej serii ksi箍ka "Lisy Pustyni" Carella , czy warto?

27.08.2004
08:09
[93]

janko [ Konsul ]

Olivier, uderz w st蟪. Jasne, 縠 si czyta. "Wspomnienia 縪硁ierza" s niez砮 cho nie podoba硂 mi si kreowanie tzw. 縪硁ierza niemieckiego na szlachetnego rycerza, pe硁ego honoru, rycersko渃i i skromno渃i, i to na wschodzie (jest taki akapit we wst阷ie, wspomina砮m zreszt o tym na tym forum); a przecie tak nie by硂, z NIemcami sz砤 渕ier, z r阫i nie tylko Einsatzgruppen, Guderian musia o tym wiedzie. Ale ja nie o tym.
Olivier, pami阾asz nasze spory na temat tego kto tak naprawd by agresorem w wojnie niemiecko-rosyjskiej, czy Rosjan mo縩a nazwa wyzwolicielami czy okupantami, o co w og髄e chodzi硂 w tej wojnie? Niedawno sko馽zy砮m "Lodo砤macz" Suworowa. Je縠li ksi箍ka nie jest w 100% 砱arstwem (a fakty z historii potwierdzaj w du縠j mierze, 縠 nie jest) to naprawd zupe硁ie inaczej patrzy si na tamt wojn. Bardzo Ci polecam, jesli jeszcze nie czyta砮.
J.

28.08.2004
14:17
smile
[94]

olivier [ unterfeldwebel ]

Ksi箍ki nie czyta砮m, z tego co teraz nieco wyczyta砮m w sieci na jej temat to ponad czysto teoretyczne dywagacj kto winny wojnie, przedk砤dam jednak co konkretnego z zakresu dzia砤 wojennych. A winny z regu硑 jest ten kto przekracza zbrojnie granic:)

28.08.2004
14:20
[95]

Lim [ Senator ]

Janko ---> i ja to czyta砮m ze 2 razy do wspomnie Maczka nie umywa si ta lektura , zbyt wiele polityki i promowania w砤snej osoby na tego jedynie sprawiedliwego i uzdolnionego .

28.08.2004
14:42
[96]

U-boot [ Karl D鰊itz ]

Olivier --> "Lisy pustyni" przeczyta砮m bez problemu, choc ksiazka wywo砤砤 na mej twarzy u渕iech niejednokrotnie. Niemcy sa tacy dobrzy, walka na pustyni by砤 taka rycerska, slaba postawa wojsk w硂skich to tylko wina ich slabego uzbrojenia a i Hitler by czlowiekiem (wszytko to wina jakiegos majora z lacznosci). Mozna by tak d硊go.
Jednak w ch硂dne juz wieczory mozna tej pozycji poswiecic pare godzin - bedziesz mial wlasna opinie na jej temat.

Pozdrowionka.
p.s.
Ja moge ze swej strony polecic ksiazke pt.: Okrutne morze, Okr阾 czy ostatnio wydana ksiazke Rekiny i male rybki - powiesci a nie wspomnienia czy opracowania wiec czyta sie szybciutko.

28.08.2004
15:27
smile
[97]

olivier [ unterfeldwebel ]

No tak ale przecie i Carell i Guderian byli Niemcami wi阠 patzrac na pewne rzeczy trzeba si uzbroi w wi阫sz tolerancj.

30.08.2004
09:55
smile
[98]

janko [ Konsul ]

...."z tego co teraz nieco wyczyta砮m w sieci na jej temat to ponad czysto teoretyczne dywagacj kto winny wojnie, przedk砤dam jednak co konkretnego z zakresu dzia砤 wojennych. A winny z regu硑 jest ten kto przekracza zbrojnie granic:)"

Olivier, Ty stary prowokatorze (Gliwice to przy Tobie kaszka z mleczkiem) :o))!!! Je渓i tak to Amerykanie s winni wojnom w Korei, Wietnamie, Afganistanie czy Iraku, nie m體i筩 o najechaniu Normandii w '44. A jednak nikt ich po Norymbergach czy Hagach nie ci筭a... bo s zwyci陑cami, a jak zawsze utrzymywa砮m - zwyci陑cy pisz histori. Poczytaj Suworowa, Niemcy zrobili w '41 dok砤dnie to co robi dzi Amerykanie.
A ksi箍ka nie jest o tym kto winny a kto nie. To s wnioski jakie si nasuwaj po jej przeczytaniu. Ksi箍ka jest o przygotowaniach polityczno-militarnych do wojny, przede wszystkim Stalina... zreszt co b阣 m體i, czytaj.
Na allegro mozna t ksi箍k strzeli ca砶iem niedrogo.
J.

30.08.2004
12:26
smile
[99]

olivier [ unterfeldwebel ]

Bone ty si le general nie denerwuj, kampania we francji stan瓿a w miejscu z racji moich problem sprz阾owych, jak nie procesor to problemy z sieci, do uslyszenia.

30.08.2004
12:46
[100]

T_bone [ Generalleutnant ]

Oli--> 9cze si z tob w b髄u heh

Z racji przerwy w kampanii Meuse mod z Olivierem pozwole sobie zada pytanie tym ofcierom kt髍zy uko馽zyli tego moda po stronie niemieckiej... Jak zniszczy czo砱i Char B1 Bis kiedy nie mamy dzia kal. 88 ???? :D Pomocy, to jest gorsze ni tygrysy itp. bo nie mam 縜dnej powa縩ej broni AT. Haubice 105 mm robi tylko du縠 bum, Pz III z dzia砮m 37mm teoretycznie powinnien by skuteczny na bliskich dystansach (矿硉e k蟪eczko lub zielone) ale w praktyce jest znacznie gorzej, piechota to wog髄e mo縠 sobie postuka m硂tkiem :P

30.08.2004
15:13
[101]

janko [ Konsul ]

Bone, sko馽zy砮m kiedy Meuse, z kompem wprawdzie, ale w przypadku char B to bez znaczenia. Ot罂 udawa硂 mi si unieszkodliwia je przy pomocy 3,7 PzIII i 7,5 PzIV oraz 3,7 PAK ale.... z boku. Najcz隃ciej traci硑 g箂ienice i mocny ostrza z dw骳h, trzech stron powodowa albo bum, albo taki stres za硂gi, 縠 wia砤 do oflagu (stalagu) a mi硂. Mo縠 by tylko jeden problem - ja walczy砮m z kompem, a komp, jak komp - my渓a, zata馽zy w k蟪ko, to si obr骳i w lewo, w prawo, pokiwa wie抗.... nie ostrzela prewencyjnie krzak體, kt髍e nawet 渓epy by ostrzela bo tam musi by dzia硂 (i by硂).... Ty walczysz z Olivierem, a Olivier ma t wad (jako przeciwnik), 縠 my渓i ;o)).
Z tej te przyczyny mo縠 by Ci trudno przycapi chara. W sumie najlepiej radzi sobie z charem PzIV, tylko nie zawsze jest dost阷ny...
A pr骲owa砮 okr箍y map z charami? Nie ma ich tak wiele, a nawet char bez paliwa i pocisk體 to tylko karma dla banth..... to znaczy dla hut w zag酬biu Ruhry.
J.

30.08.2004
16:04
[102]

T_bone [ Generalleutnant ]

Janko---> Wyobra sobie jednostki z czo砱ami B1 na stanie nacieraj筩e na ciebie z po硊dnia mapy strategicznej :D Atak wygl筪a tak: 5 czo砱體 porusza si w niewielkich odlego硂渃iach od siebie dzi阫i czemu kryj si nawzajem, naprawd trudno wyj滄 na tak pozycj 縠by wzi箿 ich w skuteczny krzy縪wy ogie ;) Dzi阫i za rad z Pz IV, musz spr骲owa mo縠 si uda...

P.S Na 5 czo砱體 nieprzyjaciela unieruchomi砮m 3, g硂wnie ogniem z Pz III.

30.08.2004
18:12
smile
[103]

olivier [ unterfeldwebel ]

Ju ty Bone si nie denerwuj, po formacie systemu wszystko dzia砤 echem to znaczy nie dzia砤 nic ale b阣zie dzia砤硂 tak 縠 jeszcze dzi ch阾nie zagram.

30.08.2004
23:08
[104]

janko [ Konsul ]

Taaa, m體i砮m, 縠 z Olivierem to b阣zie ci觋觋昕ko...

30.08.2004
23:33
smile
[105]

olivier [ unterfeldwebel ]

Bone oczywi渃ie lekko dramatyzuje, sytuacja jest kiepska...ale dla moich francuskich 縪砫ak體, Czary (:p) to moja tajna bro niestety nie ma ich zbyt wiele, wypunktowanie takiego pzIV to jest dopiero osi筭ni阠ie... Sytuacja staje si kiepskawa cho to ledwo 10. tura, straty w渞骴 mojej piechoty s drastycznie wysokie, kluczowe mapy ju stracone, niemieckich czo砱體 jak mr體ek, do tego szkopki maj opcj uzupe硁ie w ka縟ej jednostce, to jest dramat....ups chyba za硂筷 nowy w箃ek.

31.08.2004
09:49
smile
[106]

olivier [ unterfeldwebel ]

Nowy w箃ek tego jak縠 traumatycznego cyklu pod wezwaniem:

© 2000-2022 GRY-OnLine S.A.