GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Czy mocna karta graf przydaje się tylko do gier ?

13.07.2004
15:26
[1]

Misio-Jedi [ Legend ]

Czy mocna karta graf przydaje się tylko do gier ?

Co uzasadnia wydatek kupy szmalu na nową kartę ? - Wiadomo, nowe gry ! Ale nie grami jeno żyje człowiek. Co z innymi zastosowaniami ?
Jak wykorzystać moc karty w programach użytkowych ?
Photoshopowi chyba wszystko jedno jaką moc ma karta, byle miała dobrą jakość obrazu, ale w takim np. AutoCAD-zie czy 3DS max jak są zashadeowane bryły to pamięć karty zaczyna mieć znaczenie.
W AutoCAD-zie jest nawet ustawienie w opcjach - rendering hardwareowy/softwareowy.

13.07.2004
15:29
smile
[2]

Arkulus [ Konsul ]

Sam nie wiem czy karta garaficzna przydaje się tylko do gier napewno w największym stopniu karta przydaje się do gier myślę żę nawet ze słabą kartą graficzną można otwożyc i korzystać z programu dla windowsa.
Ale myslę karta graficzna nadaje się tylko do gier ,ale zależy też jaki program kto używa.

13.07.2004
15:30
smile
[3]

wysiu [ ]

No, to juz sobie odpowiedziales:)

13.07.2004
15:38
smile
[4]

Sephion [ One Winged Angel ]

Najnowsze karty to praktycznie tylko do gier sa, no moze poza grafika 3D ale tu juz nawet jakbys mial super mocny pc to zawsze bedzie za slaby do jakiegos projketu ;), choc tu juz karta graficzna ma jakies znaczenie, jest nawet seria kart geforce co sie zwie quadro czy jakos tak, z przeznaczeniem do "zabawy" w takich programach 3d :)

Tak naprawde w innych przypadkach oprocz gier bardziej liczy sie sila procesora i ilosc ramu. Przy tworzeniu rysunkow w photoshpie o rozdzielczosci rzedu 6000x5000 musisz miec baaardzo duzo ramu aby myslec o komfortowej pracy :) 3dstudio i inne tez potrzebuja duzo ramu. Shreka2 renderowano na maszynach z 1gb ramu :D.

13.07.2004
15:42
smile
[5]

Łowca Czarownic [ Konsul ]

Arkulus< Aleś to napisał ;D Masło Maślane się na takie cos mowi ;P

13.07.2004
15:48
[6]

Van Gray [ Qu!kdeV ]

Shreka 2 renderowano na superwydajnych stacjach roboczych Silicon Grapichs albo Cisco (ew. Sun) i na pewno miały one trochę więcej niż 1GB ramu :D
Jeżeli chodzi o kartę, to karty, które są przeznaczone do gier, prezentują raczej słabą wydajność w wymagających, specjalistycznych aplikacjach biurowych typu właśnie AutoCAD 2005, czy inne. Do nich są profesjonalne karty typu Ati FireGL, czy nVidia FX1000.

13.07.2004
16:05
[7]

wysiu [ ]

Van Grey -->
"Over 330 Hewlett Packard workstations running Linux were used by digital artists to create the animations.

The xw8000 workstation featured Red Hat Linux 7.2, dual-Intel Xeon 2.4GHz processors, nVidia Quadro 4 XGL graphics cards, 2GB Ram and dual monitors.

(...)

At the back end, the Shrek 2 render farm was comprised of 347 LP-1000 1.2GHz P3 dual processor servers with 2GB of Ram and 433 ProLiant DL360 2.8GHz P4 dual processor servers with 4GB of Ram.

Some portions of the film were rendered remotely at HP Labs in Palo Alto."

13.07.2004
16:46
smile
[8]

Misio-Jedi [ Legend ]

Van Gray ---> A czym się różni taki np ATI FireGL od Radeona albo nVidia FX1000 od GeForce ?

13.07.2004
16:49
[9]

Van Gray [ Qu!kdeV ]

Wysiu-> Byłem blisko :P zapomniałem o HPeku :P

Misio->
Chyba tak jak karty do gier (czyli Radeon i FXy) różnią się wydajnością w poszczególnych aplikacjach, np. jedna jest szybsza w AutoCadzie, druga w Spec-cośtam ( :P )...

13.07.2004
16:52
smile
[10]

Misio-Jedi [ Legend ]

A nVidia Quadro czym się różni od G-Force ? Bo słyszałem że GF można na Quadro "przerobić" ?

13.07.2004
16:57
[11]

Van Gray [ Qu!kdeV ]

Przede wszystkim Quadro i Quadro FX (czyli FX1000, FX2000, FX3000 itd.) są przystosowane do pracy w większych rozdzielczościach,np. powyżej 2048x1536 , mają raczej więcej pamięci (rzędzu 256-512). A czy można przerobić - nie wiem, nie próbowałem :D

13.07.2004
16:59
[12]

Van Gray [ Qu!kdeV ]

Aha, prócz Ati FireGL i Quadro są jeszcze Wildcaty :D

13.07.2004
17:02
smile
[13]

Misio-Jedi [ Legend ]

Z tego wszystkiego wynika że jak malec powie tacie : "tata , daj na nową kaltę bo na tej co ją mam to mi AutoCAD słabo chodzi, a psecies chces zebym został inzynielem" - to tata może od razu powiedzieć: "ty gałganie ! Co mi tu bajerujesz, w Man Hunta i Far Craja chcesz grać !!!"

13.07.2004
17:05
[14]

Van Gray [ Qu!kdeV ]

Dokładnie :D Na "zwykłych" kartach te aplikacje też jakoś chodzą, a Far Cry śmiga :D

13.07.2004
17:39
[15]

Zenedon_oi! [ Pretorianin ]

Na tych kartach do tworzenia grafiki 3d gry działają wolniej niż na takich przeznaczonych głównie do gier no a bez specjalistycznej karty i dwóch procków to skomplikowanych obiektów 3d nie zrobisz.
Taki sprzęt ma Thomas Suurland którego prace możecie w linku pooglądać.

Workstation
· Dual Xeon 3,06
· 2048MB RAM
· Quadro FX1000
· 76GB SCSI (work)
· 250GB IDE (storage)
· Pioneer DVD burner
· 2 21" Monitors

13.07.2004
21:56
[16]

Misio-Jedi [ Legend ]

Fajne. Ale takie rzeczy da się zrobić i na słabszym sprzęcie, tylko będzie mniej wygodnie.

13.07.2004
22:01
[17]

Zenedon_oi! [ Pretorianin ]

Te wcześniejsze jego prace tak ale one są w miare amatorskie. Jednak Garbusa, 307 i coś tam jeszcze było z bardzo skomplikowanych modeli, nie da się zrobić na sprzecie wiele słabszym od tego na którym on to robił. Jeśli robiłeś coś kiedyś w 3d to wiesz o co chodzi.

13.07.2004
22:13
[18]

Monther [ Generaďż˝ ]

Zenedon ---> ja robiłem w swoim życiu różne dziwne rzeczy w 3D (m.in. MAX) i powiem Ci, ze 100% pewnością, że DA SIĘ WSZYSTKO. Nawet na PIII 500, 128 RAM i GF2 M64 :D Problem w wygodzie tworzenia (koszmar) no i przede wszystkim czasie renderingu sceny... (tydzień na przykład :D) Ale dać się da.
W AutoCADzie pracowałem przez całe studia, przy dużych projektach, np. koncepcja EXPO 2010 we Wrocławiu, plan zagospodarowania przestrzenii... xx budynków, dojazdy, rozjazdy, parkingi podziemne itp. Robiłem to wszystko na Athlonie 1 GHz i GF2. Żaden problem.

13.07.2004
22:23
[19]

Logadin [ Christian Noir Stein ]

Zenedon_oi - da się, jest wiele sposobów, od Xrefów, poprzez chowanie ścianek czy też różne ustawienia wyświetlania w oknach viewport.

Tak GeForce można przerobić na Soft_Quadro - efektem tego jest nawet 50% wzrost szybkości działania apliakcji 3D oraz zauważalny spadek wydajności gier.

13.07.2004
23:21
[20]

Misio-Jedi [ Legend ]

Monther ---> AutoCAD to akurat nie ma zbyt wysokich wymagań sprzętowych, oczywiście o ile nie pracujesz na plikach powyżej 10MB z dużą ilością hatchy albo zashadowanych obiektów 3D. Co innego 3d studio - ten żre RAM nie gorzej od Photoshopa.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.