GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

[ciekawostka] Test na szybkie czytanie...

12.07.2004
00:22
[1]

morphine^ [ Junior ]

[ciekawostka] Test na szybkie czytanie...

W pierwszym moim wątku [również witam na forum] ktoś zasugerował, żeby się czymś zająć w czasie po-powrotnym. Tak więc zrobiłem sobie taki teścik z ksiązki Szybkiego Czytania, którą dostałem parenaście dni temu. Ciekaw jestem Waszych wyników :)

(...)
WSTĘP
W rozdziale tym proszę cię o zrobienie rzeczy dokładnie przeciwnej do tego, o co będę prosił we wszystkich kolejnych. Proszę, abyś nie czytał szybko, ponieważ musisz ustalić swoje obecne tempo, by móc na jego podstawie dokładnie ocenić postępy, jakie poczynisz, zapoznawszy się z tą książką.
Na końcu sprawdzony zostanie twój poziom zrozumienia za pomocą 15 pytań, na które wybierzesz odpowiedź spośród podanych lub typu “Prawda-Fałsz". Podczas lektury tekstu nie staraj się dążyć do bardzo wysokiego czy też niskiego pułapu zrozumienia; miej na celu dokładnie taki sam jego poziom, jaki zazwyczaj chcesz osiągnąć czytając tego typu materiał.
Nie martw się uzyskaniem słabych wyników w szybkości lub zrozumieniu. Pamiętaj, że książka ta została napisana dla osób, które pragną poprawić swoje umiejętności i dlatego niskie początkowe rezultaty są nie tylko powszechne, ale wręcz oczekiwane.
Nie pędź więc z szybkością większą niż zazwyczaj, nie wysilaj się, by osiągnąć doskonałe wyniki w zrozumieniu i nie martw się o efekty. Weź zegarek, przeprowadź sprawdzian sam (obecność kogoś odliczającego czas lub przyglądającego się niechybnie zakłóci twoje zrozumienie; sprawia także, iż niektóre osoby czytają prędzej niż zwykle, inne wolniej).
Po skończeniu artykułu natychmiast sprawdź czas i oblicz swoją prędkość. W dalszej części rozdziału dowiesz się, jak to zrobić.
Przygotuj się i rozpocznij teraz zwykle czytanie następującego tekstu.










“Wojna inteligentna" - trening umysłu na froncie

Nowe światowe trendy
Analitycy rynków giełdowych obserwują, niczym jastrzębie, dziesięć postaci z Silicon Yalley. Gdy pojawi się chociażby pogłoska, że któraś z nich może się przenieść z firmy A do firmy B, skaczą notowania na światowych parkietach.
Angielska Komisja ds. Zasobów Siły Roboczej opublikowała ostatnio badania, w których zauważono, że z 10 proc. najlepszych brytyjskich przedsiębiorstw 80 proc. ich zainwestowało znaczne sumy i czas w szkolenia, natomiast w firmach zaliczonych do 10 proc. najsłabszych, nie przeznaczono na ten cel żadnych pieniędzy ani czasu.
W stanie Minnesota projekt edukacyjny “Komputer Platon" spowodował podniesienie poziomu rozumowania i wyników nauki 200 tyś. uczniów.
W siłach zbrojnych coraz większej liczby krajów intelektualna strona prowadzenia walki staje się tak samo ważna jak fizyczne umiejętności bojowe.
Narodowe ekipy olimpijskie poświęcają aż 40 proc. czasu treningów na rozwijanie pozytywnej postawy, odporności psychicznej oraz na wizualizację.
Spośród członków Fortune 500 (500 najbardziej dochodowych firm w USA) samych tylko pięć najważniejszych kompanii komputerowych wydało ponad miliard dolarów na edukację swoich pracowników, a rozwój kapitału intelektualnego zaczęto uznawać za priorytetowy, wraz z rozwojem najsilniejszej waluty świata - inteligencji.
W Caracas dr Luis Alberto Machado został pierwszą osobą, która otrzymała tekę ministra inteligencji oraz polityczny mandat powiększania umysłowych możliwości narodu.
Jesteśmy świadkami ilościowego skoku w ewolucji ludzkości - pojawiania się świadomości własnej inteligencji i towarzyszącej jej wiedzy, że inteligencja ta może być z zadziwiającym pożytkiem kształtowana.

Te zachęcające wieści powinny być rozpatrywane w kontekście najważniejszych obszarów problemowych określonych przez wspólnotę interesów.
Ponad 20 lat temu przeprowadzono na ten temat ankietę wśród 100 tyś. ludzi z pięciu głównych kontynentów. Oto 20 najczęściej wymienianych dziedzin wymagających poprawy:
1. Szybkość czytania
2. Zrozumienie czytanego tekstu
3. Ogólne umiejętności uczenia się
4. Radzenie sobie z zalewem informacji
5. Pamięć
6. Koncentracja
7. Umiejętności komunikacji werbalnej
8. Umiejętności komunikacji pisemnej
9. Kreatywne myślenie
10. Planowanie
11. Sporządzanie notatek
12. Analiza problemów
13. Rozwiązywanie problemów
14. Motywacja
15. Myślenie analityczne
16. Techniki egzaminacyjne
17. Ustalanie priorytetów
18. Zarządzanie czasem
19. Asymilacja informacji
20. Rozpoczynanie (odkładanie spraw na później)
21. Spadek możliwości umysłowych wraz z wiekiem
Stosując nowoczesne badania nad funkcjonowaniem mózgu, każdy z tych problemów można stosunkowo łatwo pokonać. Badania te obejmują:

1. Funkcje kory lewej i prawej półkuli
2. Tworzenie map pamięci
3. Superszybkie czytanie rozszerzone - zespoły do zadań intelektualnych
4. Techniki ćwiczenia pamięci
5. Zapominanie po zakończeniu nauki
6. Komórka mózgu
7. Możliwości umysłowe i proces starzenia się.

Funkcje kory lewej i prawej półkuli
Wiedza o tym, że lewa i prawa struktura kory mózgu zawiadują odmiennymi funkcjami intelektualnymi, stała się już powszechna. Kora lewej półkuli odpowiada przede wszystkim za logikę, słowa, liczby, następstwo, analizę, linearność i porządek, podczas gdy prawa wiąże się z rytmem, postrzeganiem kolorów, wyobraźnią, wizualizacją, świadomością relacji przestrzennych i wymiarów.
Najnowsze eksperymenty wykazały, że ani kora lewej półkuli nie jest “akademicka", ani kora prawej nie może być uważana za “kreatywną, intuicyjną i emocjonalną". Na podstawie tomów badań wiemy już, że do osiągnięcia zarówno akademickiego, jak i twórczego sukcesu niezbędne jest posługiwanie się obiema współdziałającymi ze sobą półkulami.
Wielkie umysły tego świata, np. Einstein, Newton, Cezanne czy Mozart, a także geniusze biznesu, aby stworzyć swoje arcydzieła, korzystali jednocześnie z umiejętności lingwistycznych, obliczeniowych czy analitycznych i wyobraźni oraz wizualizacji.

Tworzenie map pamięci
Posługując się podstawową wiedzą z zakresu funkcjonowania umysłu możliwe staje się przeszkolenie ludzi tak, aby potrafili poradzić sobie z problemami w każdej z wymienionych na początku dziedzin, poprawiając swoje możliwości często nawet o 500 proc.
Jedną z nowoczesnych metod robienia takich postępów jest tworzenie map myśli.
W tradycyjnym notowaniu, bez względu na to, czy służyć ma ono zapamiętaniu informacji, przygotowaniu do wypowiedzi pisemnej lub ustnej, uporządkowaniu myśli, analizie problemu, planowaniu czy też twórczemu myśleniu, standardem jest linearny sposób prezentacji: zdania, krótkie wyliczenia i numerycznie albo alfabetycznie uporządkowane listy. Metody te, z powodu braku kolorów, wizualnego rytmu, obrazu i związków przestrzennych, ograniczają zdolności umysłu i dosłownie hamują każdy z wymienionych wcześniej procesów myślowych.
W przeciwieństwie do tego, tworzenie map myśli wykorzystuje pełen zakres możliwości mózgu, umieszczając obraz w centrum strony, aby ułatwić zapamiętywanie i twórcze uogólnianie idei, a następnie rozgałęziając się w sieć skojarzeń odzwierciedlających na zewnątrz wewnętrzne struktury mózgu. Korzystając z tego podejścia, na przygotowanie wystąpień potrzebujesz nie dni, lecz minut; problemy mogą być rozpatrywane bardziej wyczerpująco i szybciej rozwiązywane; kiepska pamięć - zamieniona w doskonałą, a osoby myślące kreatywnie - w miejsce króciutkiej listy pomysłów mogą generować je w nieskończoność.

Superszybkie czytanie rozszerzone - zespoły do zadań intelektualnych
Łącząc tworzenie map myśli z nowymi technikami czytania super-szybkiego i w szerokim zakresie (umożliwiają one przekroczenie szybkości 1000 słów na minutę przy jednoczesnym doskonałym zrozumieniu, a nawet efektywne czytanie 10 tyś. słów na minutę), można utworzyć zespoły do zadań intelektualnych.
Czytając z tak zaawansowaną szybkością, tworząc szczegółowe mapy myśli ujmujące zarys książki oraz jej rozdziały, wymieniając te informacje z wykorzystaniem zaawansowanej techniki tworzenia map myśli i umiejętności prezentacji, cztery osoby mogą każdego dnia zdobyć, zintegrować, zapamiętać i zacząć stosować w życiu zawodowym wiedzę równoważną czterem książkom.
Techniki te zostały ostatnio zastosowane w wielonarodowych organizacjach Nabisco i Digital Computers. 40 i 120 członków ich kadry kierowniczej zostało odpowiednio podzielonych na cztery grupy. Każda osoba z podgrupy spędzała dwie godziny stosując techniki szybkiego i rozszerzonego czytania podczas lektury jednej ż czterech wybranych pozycji.
Po upływie dwóch godzin członkowie każdej podgrupy dzielili się między sobą uwagami nt. rozumienia, interpretacji i reakcjami na książkę. Każda ekipa wybierała następnie reprezentanta, który wygłaszał wyczerpujący wykład do wszystkich członków trzech pozostałych grup.
Procedurę tę powtarzano cztery razy, a pod koniec dnia 40 i 120 dyrektorów każdej korporacji opuszczało salę seminaryjną nie tylko posiadając w głowach informacje równe czterem książkom, lecz mając je zintegrowane, zanalizowane i zapamiętane.
Podejście to może również zostać zastosowane w warunkach domowych i jest już wykorzystywane przez rodziny na całym świecie.
Niedawno rodzina z Meksyku pracowała w ten sposób z trójką swoich dzieci w wieku od 6 do 15 lat. W ciągu dwóch miesięcy każde dziecko stało się najlepszym uczniem w klasie i było w stanie z pomocą pozostałych członków rodziny przez dwa dni opanować to, co przeciętny uczeń w czasie całego roku.

Techniki ćwiczenia pamięci.
Mnemotechniki zostały pierwotnie wynalezione przez Greków i uważane były za “sztuczki". Obecnie zdajemy sobie sprawę, że narzędzia te bazowały na funkcjonowaniu mózgu i że odpowiednio stosowane mogą znacznie poprawić pamięć.
Wymagają one korzystania z zasad kojarzenia i wyobraźni w celu tworzenia w umyśle dramatycznych, barwnych, zmysłowych, a w konsekwencji niezapomnianych obrazów.
Mapa myśli jest w rzeczywistości wielowymiarową mnemotechniką, wykorzystującą właściwe funkcje mózgu do bardziej efektywnego kodowania danych lub informacji.
Przy użyciu mnemotechnik pewien biznesmen nauczył się, jak zapamiętać 40 nowo poznanych osób i, w podobny sposób, listę ponad 100 produktów wraz z informacjami na ich temat. Techniki te są obecnie stosowane w centrum treningowym IBM w Sztokholmie i miały poważny wpływ na sukces przeprowadzonego tam 17-tygodniowego programu treningu wprowadzającego. Tych samych technik używano przez ostatnich 5 lat podczas mistrzostw świata w zapamiętywaniu, szczególnie przez obecnego rekordzistę Dominika O'Briena.
Wzrasta świadomość, iż nauka uczenia się przed rozpoczęciem jakiegokolwiek szkolenia jest dobrym interesem. Oto dlaczego wiele postępowych organizacji międzynarodowych czyni mnemotechniki obowiązkowym wstępem do wszelkich kursów. Prosta kalkulacja pokazuje, że l milion złotych wydany na szkolenie, gdy 80 proc. wiadomości zosta-
je zapomnianych w ciągu dwóch tygodni, oznacza utratę w tym czasie sumy 800 tyś. złotych!

Zapominanie po zakończeniu nauki
Zapominanie po zakończeniu nauki przebiega gwałtownie.
Po godzinie uczenia się następuje krótki wzrost trwałości pamięci, po tym jak mózg zintegruje nowe dane. Później zachodzi nagły spadek prowadzący do utraty 80 proc. danych w ciągu 24 godzin.
Skala pozostaje w przybliżeniu taka sama, bez względu na czas trwania nauki. Wynika z tego, że trzydniowy kurs zostaje w zasadzie zapomniany po upływie jednego do dwóch tygodni od jego zakończenia.
Implikacje tego faktu są bardzo kłopotliwe; jeśli międzynarodowa firma wyda 50 milionów dolarów rocznie na szkolenia i nie będzie odpowiedniego programu powtórek, 40 milionów zostanie niewiarygodnie skutecznie utraconych w ciągu kilku dni po zakończeniu kursów.
Tylko dzięki poznaniu cyklów pamięci możliwe jest nie tylko odwrócenie tego procesu, lecz wyszkolenie ludzi w taki sposób, by zwiększyć ilość zapamiętanych danych i utrzymać ją na niezmienionym poziomie.

Komórka mózgu
W ciągu ostatnich pięciu lat komórka mózgu stała się nową granicą ludzkich poszukiwań.
Każdy z nas posiada w głowie nie tylko bilion komórek; istnieją także połączenia międzykomórkowe mogące tworzyć zdumiewająco dużą liczbę konfiguracji i permutacji. Liczba ta, obliczona przez rosyjskiego neuroanatoma Piotra K. Anochina, wyraża się liczbą l z dziesięcioma milionami kilometrów zer napisanych normalną czcionką maszynową!
Wziąwszy pod uwagę naszą wrodzoną zdolność do integrowania i manipulowania wieloma miliardami bitów danych, dla wszystkich zaangażowanych w badania nad mózgiem stało się jasne, że odpowiednie ćwiczenie tego fenomenalnego biokomputera (potrafiącego przeliczyć w ciągu jednej sekundy to, na co komputer Cray - przy szybkości 400 milionów kalkulacji na sęk. - potrzebuje 100 lat) niezmiernie przyspieszy i zwiększy zdolności rozwiązywania problemów, analizowania, ustalania priorytetów, tworzenia i komunikacji.

Możliwości umysłowe i proces starzenia się
“Umierają!" -odpowiada zazwyczaj chór głosów w odpowiedzi na pytanie: “Co dzieje się, z wiekiem, z komórkami twojego mózgu?" Odpowiedź wypowiadana jest z niebywałym i zaskakującym entuzjazmem. Jednakże najbardziej zachwycająca wiadomość pochodzi od zajmującej się badaniami nad mózgiem dr Marion Diamond z uniwersytetu kalifornijskiego, która potwierdziła niedawno, że nie istnieją dowody na utratę komórek wraz z wiekiem, w normalnych aktywnych i zdrowych mózgach. Przeciwnie. Obecne eksperymenty wskazują, że jeżeli mózg jest wykorzystywany i szkolony, następuje wzrost gęstości połączeń, tzn. inteligencja jednostki poprawia się.
Praca z sześćdziesięcio-, siedemdziesięcio-, osiemdziesięcio- i dziewięćdziesięciolatkami pokazała, że w każdym obszarze aktywności umysłowej osiągnąć można trwałą i statystycznie istotną poprawę.
Jesteśmy u progu rewolucji, jakiej świat jeszcze nie widział: ilościowego skoku w rozwoju ludzkiej inteligencji.
Informacje płynące z laboratoriów psychologicznych, neuropsychologicznych i edukacyjnych wykorzystywane są do rozwiązywania problemów z dziedziny życia osobistego, edukacji i biznesu, które poprzednio akceptowane były jako nieunikniona część procesu starzenia się.
Dzięki zastosowaniu wiedzy na temat czynności mózgu, odzwierciedleniu tych wewnętrznych procesów w postaci mapy myśli, wykorzystaniu znajomości elementów i rytmów pamięci oraz wiedzy o komórce mózgu, i możliwości stałego rozwoju umysłowego w ciągu całego życia uświadamiamy sobie, że inteligencja rzeczywiście jest czymś, co można zdobyć.








Teraz wyłącz stoper
Czas lektury: ........ min

Następnie oblicz szybkość czytania w słowach na minutę (sł./ min) dzieląc po prostu liczbę słów w tekście (w tym wypadku 1657) przez czas (w minutach), jaki ci to zajęło.
Formuła ustalania szybkości czytania:
słowa na minutę (sł./ min) = liczba słów
czas

Po wykonaniu obliczenia zapisz wynik w sł./ min. na końcu tego paragrafu. Zaznacz go także w zestawieniu i na wykresie postępów, strona 244.
Liczba słów na minutę: ............





SPRAWDZIAN 1: ZROZUMIENIE
Przy każdym pytaniu zakreśl słowo “Prawda" lub “Fałsz" albo zaznacz właściwą odpowiedź.
1. 80 proc. brytyjskich przedsiębiorstw inwestuje znaczne sumy i czas w szkolenia. Prawda-Fałsz
2. Narodowe ekipy olimpijskie poświęcają aż:
a) 20 proc.
b) 30 proc.
c) 40 proc.
d) 50 proc.
czasu treningów na rozwijanie pozytywnej postawy, odporności psychicznej oraz wizualizację.
3. Pierwszą osobą, która otrzymała tekę ministra inteligencji, był(a):
a) Dr Marion Diamond
b) Dr Luis Alberto Machado
c) Dominie O'Brien
d) Platon
4. Liczby są przede wszystkim domeną kory lewej półkuli mózgu.
Prawda-Fałsz
5. Wielkie umysły tego świata, np. Einstein, Newton, Cezanne czy Mozart, odnosili sukcesy, ponieważ \aczy\iprzede wszystkim:
a) liczby z logiką
b) słowa z analizą
c) kolor z rytmem
d) analizę z wyobraźnią
6. Podczas sporządzania map myśli:
a) umieszczasz w centrum obraz
b) umieszczasz w centrum słowo
c) nie umieszczasz w centrum nic
d) zawsze umieszczasz w centrum słowo i obraz
7. Korzystając z nowych technik superszybkiego i rozszerzonego czytania, powinieneś być w stanie ustalić swoją nową normalną szybkość na poziomie ponad:
a) 500 słów na minutę
b) 1000 słów na minutę
c) 10 tyś. słów na minutę
d) T min słów na minutę
8. Dwie kompanie międzynarodowe, które utworzyły zespoły do zadań intelektualnych, mające za zadanie studiowanie książek, noszą nazwy:
a) IBM i Coca Cola
b) Digital i Nabisco
c) Nabisco i Microsoft
d)IBMiICL
9. Mnemotechniki zostały pierwotnie wynalezione przez:
a) Chińczyków
b) Rzymian
c) Greków
d) Platona
10. Po godzinie następuje:
a) krótki wzrost ilości zapamiętanych informacji
b) ilość zapamiętanych informacji jest taka sama
c) chwilowy spadek ilości zapamiętanych informacji
d) nagły spadek ilości zapamiętanych informacji
11. Dwadzieścia cztery godziny po zakończeniu nauki zapomnieniu ulega następująca część szczegółów:
a) 60 proc.
b) 70 proc.
c) 80 proc.
d) 90 proc.
12. Liczba komórek przeciętnego mózgu wynosi:
a) milion
b) miliard
c) bilion
d) tysiąc bilionów
13. Moc komputera Cray zbliża się nareszcie do tej, jaką pod wzglądem ogólnych możliwości obliczeniowych dysponuje mózg.
14. Dr Marion Diamond potwierdziła ostatnio, że
a) nie istnieją dowody na utratę komórek .wraz z wiekiem, w normalnych, aktywnych i zdrowych mózgach
b) nie istnieją dowody na utratę komórek wraz z wiekiem w żadnym mózgu
c) nie istnieją dowody na utratę komórek wraz z wiekiem w mózgach osób mających mniej niż 40 lat
d) istnieją dowody utraty komórek mózgowych wraz z wiekiem w normalnych, aktywnych i zdrowych mózgach
15. Przy odpowiednim treningu statystycznie istotny i stały rozwój inteligencji może być osiągnięty przez osoby w wieku:
a) do lat 60
b) do lat 70
c) do lat 80
d) do lat 90

Porównaj swoje odpowiedzi z tymi na stronie 238. Następnie podziel liczbę uzyskanych punktów przez 15 i pomnóż przez 100; w ten sposób obliczysz proc. zrozumienia.


Uzyskany rezultat:
.......... na 15
......... proc.



JAK CI POSZŁO?
Po wykonaniu pierwszego sprawdzianu znasz swój poziom wyjściowy, który będziesz z pewnością podnosił. Aby porównać siebie z innymi czytelnikami na świecie, zapoznaj się z podaną na następnej stronie tabelą przedstawiającą rozkład szybkości czytania i zrozumienia od wyniku słabego do “jeden na tysiąc". Tabela ta pomoże ci redefiniować cele w miarę czynionych postępów.

Czytelnik Szybkość (sł./ min) Zrozumienie 1. słaby 10-100 30 - 50 proc. 2. przeciętny 200 - 240 50 - 70 proc. 3. sprawny 400 70 - 80 proc. 4. jeden na 100 800 - 1000 80+ proc. 5. jeden na 1000 1000+ 80+ proc.
Powodem wzrostu w miarę kształcenia się nie jest zdobycie wiedzy o tym, jak lepiej czytać, lecz presja wymuszająca zapoznanie się z mnóstwem materiału w krótkim czasie. Innymi słowy, motywacja jest czynnikiem zasadniczym. Kolejnym dowodem na to jest fakt, że dorośli po zakończeniu formalnej edukacji cofają się do poziomu ucznia szkoły podstawowej - głównie dlatego, że zmniejszyła się motywacja i znikła presja. Liczba przeczytanych pozycji obniża się średnio do zaledwie jednej książki na rok.
W przeciwieństwie do osób poddanych badaniu, po wchłonięciu informacji zawartych w tym podręczniku nie cofniesz się do poprzednich poziomów - zamiast tego utrzymasz i poprawisz osiągnięty rezultat.











































odpowiedzi

1 fałsz
2 c) 40 proc.
3 b) dr Machado
4 prawda
5 d) analizę z wyobraźnią
6 a) umieszczasz w centrum obraz
7 b) 1000 słów na minutę
8 b) Digital i Nabisco
9 c) Greków
10 a) krótki wzrost
11 c) 80 proc.
12 c) bilion
13 fałsz
14 a) nie istnieją dowody na utratę komórek wraz z wiekiem w normalnych, aktywnych i zdrowych mózgach
15 d) 90



-----------------------

A oto moje wyniki:

szybkość czytania: 138 słów/min
rozumienie: przeciętne (66%)

12.07.2004
00:41
[2]

SULIK [ olewam zasady ]

1 slowo na godzine
rozumeinie (0,666%)

inaczej mowiac za dlugi ten test :)
tym bardziej jak widze ze ty musiales to czytac 12 minut to mi sie nawet nie chce zaczynac :)

zreszta .... jak czytam to tylko ciekawe ksiazki i w nich moglbym sie pochwalic szybko cyztelnoscia w takim naukowym belkocie o czytanie to nie dla mnie :|

12.07.2004
00:45
smile
[3]

Peterrek [ 420 ]

Dla mnie ten tekst też jest za długi, więc całego nie przeczytałem.

A tak wogóle to lepiej czytać komiksy :D

12.07.2004
00:49
smile
[4]

PanSmok [ Konsul ]

301 sl/min
60%

12.07.2004
00:50
[5]

SULIK [ olewam zasady ]

tbra wzielem sobie inny tekst i zrobilem test na tekscie ktory mialem na pamierze
niestty moj wynik to tylko
188 slow na minute
ale to spowodowane jest tym, ze jestem zmeczony :)

a jakie rozumienie to nie wiem - ale pewnie wysokie bo wiem o czym byl ten tekst - niestety testu na rozumienie we wlasnym tekscie nie moge przeprowadzic bo musial bym ukladac pytania z pamieci - a ukladal bym pytania tylo tego co bym pamietal - wiec.... no coz tylko predkosc czytania moge podac :(

12.07.2004
00:52
[6]

SULIK [ olewam zasady ]

"Czytelnik Szybkość (sł./ min) Zrozumienie 1. słaby 10-100 30 - 50 proc. 2. przeciętny 200 - 240 50 - 70 proc. 3. sprawny 400 70 - 80 proc. 4. jeden na 100 800 - 1000 80+ proc. 5. jeden na 1000 1000+ 80+ proc."

troxhe dziwna ta tabela - bo nie kwalifikuje sie w niej nigdzie :>

12.07.2004
01:03
[7]

Rendar [ Senator ]

po 1 - nie wklejaj takich "wspaniałych" obrazków

po 2 - ta książka jest do pociągnięcia z torrenta.

12.07.2004
01:40
smile
[8]

amoreg1234 [ użytkownik ]

rendar -- i co z tego ? ..............

12.07.2004
04:05
smile
[9]

Rendar [ Senator ]

a to, że nie bardzo jest sens wklejać ten test do wątku, bo żeby zrozumieć zamysł i sens całego przedsięwzięcia należy jeszcze parę stron tej książki przeczytać, które są przed testem.
A po za tym to nico.

12.07.2004
09:39
smile
[10]

Herr Pietrus [ 404! Rank not found ]

no cóż - mam 206 słów na minute i rozumienie 80 proc
też nie kwalifikuje się do tabeli....

chociaż podejrzewam, ze jestem czytelnikime sprawnym...
dlaczego?
- po pierwsze wiedę, hak czytaja inni ( chodzi sie do tej skzoly...)
- po drugie - czytanie tekstu na ekranie komptera nie jest równioważne z robieniem tego w ksiażce - w drugim przypadku u wielu osób przebiega ono szybciej...
u mnie tak jest, wiec pewnie 400 slów bym spokojnie wyczesał - w tzreciej klasie podstawówki miałem jakieś 200, a od tego czasu wiele czytałem, wiec pewnie sie wyćwiczyłem... ;-)

12.07.2004
10:33
smile
[11]

Łowca Czarownic [ Konsul ]

morphine< Ty to przepisywałes chłopie?

U mnie czytanie jest na poziomie więc po co mi taki tekst?

12.07.2004
12:11
[12]

MOD [ Generaďż˝ ]

368 slow na minute ,60 % zrozumienia.Ten tekst byl strasznie nudny i dlugi wiec dlatego taki wynik;)

12.07.2004
12:17
[13]

Andrewlee [ BFXXJ ]

Tez mi sie nie chce czytac, ale jak kiedys cwiczylem szybkie czytanie to wychodzilo mi 1200 slow/min.

12.07.2004
12:23
smile
[14]

Viesiu [ vieśniak ]

łowca czarownic ---> chcialem o to samo spytac :P

przeczytalem polowe tego pierwszego tekstu kiedy nagle zoorientowalem sie ze stopera nie wlaczylem :D

12.07.2004
13:09
[15]

arthe[16] [ breakdance ]

110 słów/min
66% zrozumienia

12.07.2004
13:34
smile
[16]

^Piotrek^ [ Toilet Tantalizer ]

384 sł/min.

zrozumienie : 93% (w jednym się walnęłem)


polecam amfetaminę.

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.