GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

THIEF - Garrett, moje drugie imię... (cz. 14)

10.02.2002
15:23
smile
[1]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

THIEF - Garrett, moje drugie imię... (cz. 14)

THIEF - Dark Project, czy też późniejszy The Metal Age - to gra fenomenalna w swej formie, innowacyjnym potraktowania tematu, czy wreszcie w tym, co w elektronicznej rozrywce najwazniejsze - radości grania.
Jej kosmiczna miodnosc niejednych doprowadzila do słodkiego uzależnienia, nie dziwi też ze ma na swiecie grono oddanych fanów i sympatyków.

THIEF to gra nieśmiertelna, w ten czy inny sposob bedzie żyła na zawsze w pamieci graczy.
Bardzo chcialbym, aby wątek ten skupial wszystkich fanow tej gry, aby na tych łamach nastepowal przeplyw waznych dla nas informacji, by to tutaj dzielimy się swoimi doswiadczeniami, emocjami, problemami...

Zapraszam do dyskusji na wszystkie tematy dotyczace Thiefa ( 1 i 2 )
Witam i Ciebie - Czeladniku, Adepcie, Mistrzu Zlodziejskiego Fachu....
Wstap do naszej gildii...badz jej wierny....

Ponizej podaje link do poprzedniej czesci naszego watku....

10.02.2002
15:26
smile
[2]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Oto lista łączy do poszczególnych, wcześniejszych cześci naszego wątku... https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=208254 https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=202317 https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=199807 https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=197629 https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=191349 https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=179563 https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=208254 https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=214047 https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=217182 https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=221303 https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=228889 https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=232983 https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=246972

10.02.2002
15:28
smile
[3]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Projekt Bukarego i PiotraS z wszechmiar godny zainteresowania - kto nie zna niech czyta koniecznie... UWAGA! UWAGA! Wersja 1.0 (ostateczna) THIEF FAN COMPACT DISCS (2 wolumeny, 4 CDs) jest już gotowa! Na razie wstępne zamówienia proszę składać na adres PiotraS: [email protected] Więcej szczegółów na temat zawartości, układu, aktualizacji, ceny etc. TFCDs oraz przyczyn ich powstania znajdziecie tutaj: https://republika.pl/thief_age/tfcd.htm https://users.nethit.pl/forum/read/thiefage/541250/ https://www.ttlg.com/forums/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic&f=17&t=010640 Aby dowiedzieć się jak najwięcej, przeczytajcie CAŁE powyższe wątki (składają się one z 3-4 stron). Zachęcam też do odwiedzenia domowej strony projektu TFCDs (strony PiotraS): www.thiefage.prv.pl Staraliśmy się, aby był to produkt najwyższej jakości (testowaliśmy go i nanosiliśmy poprawki przez miesiąc) oraz aby cena TFCDs nie była zbyt wygórowana i pokrywała tylko koszty produkcji i wysyłki płyt. Zachęcam więc wszystkich fanów THIEFa do złożenia zamówienia. TFCDs to nie tylko zbiór WSZYSTKICH Fan i Demo Missions, filmów, programów i patchy związanych z grą, narzędzi dla DromEda, instrukcji i poradników dla edytora, „złodziejskich” aplikacji oraz dodatków dla Windows, artykułów, powieści i wierszy opartych na grze etc., ale również – dzięki wyjątkowemu zbiorowi linków – niezastąpione narzędzie do poznawania całego świata THIEFa oraz międzynarodowej społeczności „złodziei”. Czekamy również na wszelkie pytania dotyczące TFCDs. Najlepiej zadawać je na forum ThiefAge w wyżej wymienionym wątku.

10.02.2002
15:36
smile
[4]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Xyś - zwazywszy na wage Twej informacji postanowilem przeniesc Twoj post z poprzedniego watku na to miejsce - mam nadzieje ze sie nie pogniewasz... : ) zamieściłem pre-alfa wersję tutorialu do DromEd'a zainteresowanych zapraszam na https://www.dromedpl.prv.pl/ layout nie zachwici grafiką ani genialną nawigacją ale chodziło mi o umieszczenie tego z czego w przyszłości powstanie pełny opis do DromEd'a. Sukcesywnie będę dodawać dalsze zagadnienia. oczyiście czekam na uwagi. update'y planuję robić co tydzień. czekam na comments:\>

10.02.2002
15:38
smile
[5]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

przepraszam - zeby nie bylo niedomowien.... Xyś [Legionista] zamieściłem pre-alfa wersję tutorialu do DromEd'a zainteresowanych zapraszam na https://www.dromedpl.prv.pl/ layout nie zachwici grafiką ani genialną nawigacją ale chodziło mi o umieszczenie tego z czego w przyszłości powstanie pełny opis do DromEd'a. Sukcesywnie będę dodawać dalsze zagadnienia. oczyiście czekam na uwagi. update'y planuję robić co tydzień. czekam na comments:\>

10.02.2002
16:25
smile
[6]

Bukary [ Generaďż˝ ]

Xyś ---> Na razie jest tylko 5 części? Bo gdy klikam numer 6, to pojawia się strona z komunikatem: "Strona o podanym adresie nie istnieje". Rozumiem tez, że na razie nie ma mozliwości ściągnięcia całego samouczka. Wkrótce postram się napisać, czy znalazłem jakies błędy itp. Mam nadzieję, że - nie. Piotrze ---> No i doczekałeś się wreszcie strony o DromEdzie. Tak jak pisałem, powinienem już chyba przejśc na emeryturę... Xyś odwali chyba całą robotę. I dobrze! W związku z tym zawieszam chyba tłumaczenie DROMED BASIC TUTORIAL. Chętnie bym jednak usłyszał od WAS WSZYSTKICH co o tym tłumaczeniu sądzicie. Czy pojawiły się tam jakieś błędy, niejasności? Czy moje "neologizmy" i mój sposób przekładu pewnych terminów (bryły operacyjne, okna podglądu, widok szkieletowy itp.) Wam odpowiadały??? Czekam na wszwelkie uwagi!

10.02.2002
16:44
smile
[7]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Bukary - - > Twoje tlumaczenie czyta sie z przyjemnoscia, widac ze wygladzasz zdania, szukasz zlotego srodka miedzy wiernoscia przekladu a jasnoscia wypowiedzi - neologizmy ktore zastosowales sa jasne i zrozumiale bowiem oddaja istote opisywanych przez Ciebie cech interfejsu Dromeda.... zrobisz jak bedziesz uwazal za stosowne ale jak mowie Twoje tlumaczenie laczy nieczesto spotykane cechy - dobrej znajomosci anglika i metodologicznie slusznej, trafionej proby tlumaczenia z ichniejszego na nasze.... chociazby z tego wzgledu zasluguje ten projekt na kontynuowanie... Pozdrowko.... salut

10.02.2002
16:46
smile
[8]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Xyś - spojrzyj na lewo i wyobraz sobie ten kciu dwa razy wiekszy.... ; ) Brawo, brawo - czekamy na wiecej Bukary, Xyś --- juz niedlugo brzeszczot nie znajdzie watpliwych usprawiedliwien, zacznie pracowac w Dromedzie i..... zasypywac KOMAG swoimi probkami..., hehe... : )

10.02.2002
18:27
smile
[9]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Hello Judith - jestesmy tutaj : )

10.02.2002
18:47
[10]

Xyś [ Legionista ]

Brzeszczot --> pewnie nich bedzie w nowym wątku. zawsze mnie dziwiło skad sie biora te texty w kwadratowych nawiasach? Bukary --> tak, na razie tylko 5 części (niestety), to tylko taki przedsmak. następne części będę dodawał pojedynczo, jak tylko jakąś napiszę - nawiasem mówiąc gotowe są już dwie następne ale to taki draft w wordzie i musze to przystosowac do stronki tłumaczenia nie zawieszaj jeśli możesz. jest robione bardzo dobrze i jeśli się zgodzisz to z chęcią wrzucę to na stronkę (oczywiście wszelkie prawa są dla Ciebie zastrzeżone :) a tymczasem życzę wszystkim małych polycount'ów i niech DromEd będzie z wami ;)

10.02.2002
18:57
smile
[11]

Judith [ Gladiator ]

Brzeszczot --> wiem, wiem, pomyliło mi się, :)))). Moje problemy z DromEdem nie kończą się, jestem nawet po reinstalce całego T2 no i nic. Idę grzebać dalej... No i jak, oglądałeś "Dług"?

10.02.2002
19:03
[12]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

jeszcze nie ale mam wkrotce taki zamiar....

10.02.2002
19:36
[13]

Bukary [ Generaďż˝ ]

qrde, nie mogę się tutaj dostać...

10.02.2002
19:38
smile
[14]

Bukary [ Generaďż˝ ]

Xyś ---> Oto kilka uwag o Twoim poradniku. Poradnik jest w gruncie rzeczy w porządku. (Wyprzedziłeś moje tłumaczenie – jak na razie – tylko z teksturami). Można się przyczepić wyłącznie do szczegółów.

10.02.2002
19:44
[15]

Bukary [ Generaďż˝ ]

KURDE --- nie mogę podać tych uwag dla Xyśa, bo za każdym razem, gdy próbuję je wysłać, pojawia się komunikat: "Nie podałes wszystkich potrzebnych danych"!!! CO TO MA BYĆ!!!

10.02.2002
19:51
[16]

Bukary [ Generaďż˝ ]

Wysyłam na próbę.... STRONA 1

10.02.2002
19:55
smile
[17]

Bukary [ Generaďż˝ ]

KURWA!!! Straciłem pół godziny próbując wysłać te wiadomość i nie mogę. MAM TEGO DOSYĆ!!!! Prześlę tę wiadomość któremus z Was. Możecie ją w moim imieniu opublikować??

10.02.2002
20:06
smile
[18]

Judith [ Gladiator ]

Ważne dla tych, którzy mogą mieć lub mieli problemy z AI w Dromedzie do T2: Żeby Ai działała poprawnie musicie załadować oprócz skryptów ConVict i VictoryCheck jeszcze Gen. Inaczej strażników będzie można podnosić jak przedmioty i upuszczać, :)))) (na początku to jest śmieszna, ale jak się cały dzień próbuje dojść co jest do d.. to już mniej) Jeszcze raz przepraszam Cię Bukary za zawracanie ci głowy...

10.02.2002
20:12
[19]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Bukary - slij wiec....

10.02.2002
21:26
[20]

PiotrS [ Centurion ]

TO WIADOMOŚĆ OD BUKAREGO. Xyś --- Oto kilka uwag o Twoim poradniku. Poradnik jest w gruncie rzeczy w porządku. Dobra robota! (Wyprzedziłeś moje tłumaczenie – jak na razie – tylko z teksturami). Można się przyczepić wyłącznie do szczegółów. STRONA 1 Napisałeś: „Jeśli chcesz, możesz skorzystać z edytora umieszczonego na pierwszej płycie Thief'a 2. Wtedy nie musisz uruchamiać tego patcha, po prostu masz trochę starszą wersję gry”. No cóż, ja bym jednak DEFINITYWNIE radził zainstalować patcha i nową wersję DromEda. I nie chodzi tutaj tylko o to, że będzie się miało starszą wersję gry (czy DromEda). Starsza wersja edytora może sprawiać pewne kłopoty. I nie sądzę, by ktoś chciał się o tym przekonać np. po zrobieniu ½ swojego poziomu. Oczywiście, swoją pracę można przenieść z wersji starszej na nowszą, ale NIE MA żadnych gwarancji, że i wtedy nie pojawią się pewne błędy. Trzeba bowiem zdawać sobie sprawę z tego, że DromEd to program cholernie NIESTABILNY (bo nie objęty żadną pomocą techniczną). Warto by było również poinformować o konieczności zainstalowania nowych SCHEMAS dla „załatanej” wersji DromEda (znajdują się np. na TFCDs). STRONA 2 Warto tutaj również poinformować użytkowników, że praca z DromEdem o rozdzielczości 640x480 (edit_screen_size 640, 480) przy rozdzielczości pulpitu 800x600 wcale NIE GWARANTUJE, że wszystko na ekranie będzie widoczne. Spróbuj przy takich ustawieniach zrobić coś z rozmowami (conversations), a przekonasz się, o co mi chodzi... STRONA 3 W punkcie trzecim piszesz o poleceniu „light_bright”. Trzeba by jednak dodać tutaj informację o tym, że jest to OPCJONALNE (a nie – OBLIGATORYJNE) działanie. Albowiem budowanie poziomu z aktywnym „light_bright” uniemożliwia np. pracę nad oświetleniem (chociaż pomaga, rzecz jasna, w wielu innych sprawach). Piszesz, że bryły powietrza (air brush) są „teksturowane tylko od środka”. I – częściowo – masz rację. Ale nie ma w tym nie dziwnego, ponieważ te bryły NIE MAJĄ zewnętrznej strony. Świat DromEda (i wielu innych edytorów 3D) jest bowiem – o czym zapewne doskonale wiesz – jednym wielkim monolitem, z którego „wycina się” bryły. Piszesz też: „Oprócz metody klawiszowej, możesz przenieść się do interesującego Cię miejsca za pomocą myszki. Robisz to za pomocą menu kontekstowego w dwóch wybranych okienkach 2D (np. top, front)”. Czemu w dwóch, a nie w trzech? STRONA 4 Napisałeś: „Aby efekt twoich prac obejrzeć w okienku 3D należy z menu Tools wybrać polecenie Portalize. Chwilę to potrwa (w zależności od szybkości Twojego procka)”. No cóż, prędkość portalizacji zależy, owszem, od prędkości procesora, ale PRZEDE WSZYSTKIM – od ilości RAM-u. INNE SPRAWY Jako że jestem językoznawcą, to przyczepię się również do kilku (zapewne dla użytkowników nieistotnych) spraw. Otóż znalazłem kilka błędów ortograficznych, stylistycznych i interpunkcyjnych, np. „spowrotem” zamiast – „z powrotem”, brak przecinków przed „że” i w innych miejscach itp. Ale to drobiazgi, które można (i należy) poprawić. Koniecznie też sprawdź w słowniku ortograficznym pisownię obcych nazw. Piszemy: „DromEda”, a nie – „DromEd’a”, „Garretta”, a nie – „Garrett’a” itd. Apostrofy stosujemy głównie wtedy, gdy nie wymawiamy ostatniej litery obcego wyrazu, np. „Blake’a”. Poza tym w języku informatycznym utarło się (jeszcze od czasów DOS-a) przekładanie „command line” jako „wiersz poleceń”, a nie (jak u Ciebie) „linia komend”. Widzę, że przyjąłeś nieco inna technikę tłumaczenia niż ja. Zamiast przekładać terminy angielskie starasz się je odmieniać (przez liczby) i pozostawiać w niezmienionej postaci. Ja natomiast tłumaczyłem słownictwo związane z DromEdem, podając zawsze w nawiasach oryginalne brzmienie wyrazów. To nieco trudniejsza metoda. Nie wiem, które z tych rozwiązań jest lepsze. Czytelnicy ocenią to sami. Według mnie na przekładaniu terminów zyskuje jednak stylistyka tekstu. To, jak już powiedziałem, są tylko drobiazgi. Należą Ci się, Xyśu, GRATULACJE. ----------------------------------------------- Zastanawiam się więc, czy przekładać dalej DROMED BASIC TUTORIAL. Jest on z pewnością dokładniejszy od poradnika Xyśa, w którym brak np. głębszych objaśnień działania siatki itp. (i jest to po części zrozumiałe – to miał być tylko poradnik dla początkujących) Ale czy jego tłumaczenie ma teraz sens? Może należałoby zamiast tego stworzyć słowniczek ważniejszych pojęć DromEda? Zacząłem już coś takiego w pewien sposób robić, pisząc „monograficzne” posty na temat GRID SIZE, PORTALIZE, OPTIMIZE, SCENE COMPLEXITY, BRUSH OPERATIONS itd. (na forum ThiefAge oraz na forum GOL). Sam już nie wiem... Wszystko zależy od tego, czy ktoś by z tego w ogóle korzystał... Może Piotr ma rację? Nie potrzeba już poradników do DromEda. Nie dlatego jednak, że DromEd – jak twierdzi Piotr – jest przestarzały (bo jeszcze długo nie będzie), ale dlatego, że mało jest osób, które zajmują się DromEdem w Polsce (10?). Nie sądzę też, aby ta liczba zwiększyła się po tym, jak ukażą się jakieś tłumaczenia instrukcji i poradników. THIEF jest po prostu starą grą i niewiele osób już go pamięta (lub w ogóle wie o jego istnieniu). Przypuszczam, oczywiście, że wkrótce pojawi się szaleństwo tworzenia map do THIEVERY. Jestem tutaj jednak pełen sceptycyzmu. Jakoś żaden ze znanych mi i dobrych twórców FMs nie zadeklarował się, że będzie coś takiego robił. Nie jestem też pewien, czy będzie to (tzn. granie w THIEVERY) miało sens. I czy dostarczy nam takiej przyjemności jak dobra FM? Stworzenie mapy do THIEVERY nie będzie takim wyzwaniem jak stworzenie FM. UnrealEd jest (choć wiem to z drugiej ręki) znacznie prostszym narzędziem niż DromEd, a łatwość tworzenie wcale nie idzie w parze z jakością. Ponadto mapa do wieloosobowej rozgrywki nie jest tak „wymagająca” jak pełny poziom THIEFA. Chociaż, rzecz jasna, żeby stworzyć dobrą mapę, to również trzeba ruszyć głową. Cały czas próbuję sobie jednak wyobrazić THIEVERY i nic dobrego nie przychodzi mi na myśl. Oczywiście, grafika może być znakomita. Ale czy tzw. „grywalność” pójdzie z tym w parze? THIEVERY może być taka jak FM „The 7th Crystal” – piękna i pełna fajerwerków, ale prostacka i nudna. To, oczywiście, przejaskrawiona ocena. (Życzę każdemu, by zrobił coś takiego jak „The 7th Crystal”). Ale coś w tym jest. Ostatnio ponownie grałem w „Circle of Strain 2”. I znowu zachwycałem się piękną architekturą. I znowu żałowałem, że za rozgrywką nie stoi lepsza historia... A wszystko to jest zbyt proste... Czy z THIEVERY będzie tak samo?

10.02.2002
22:02
[21]

Bukary [ Generaďż˝ ]

Dzięki, Piotrze, za "opublikowanie" wiadomości. Judith, nie ma sprawy. Jak Ci już napisłem, uwielbiam oglądać pliki "*.mis".

10.02.2002
22:09
smile
[22]

Bukary [ Generaďż˝ ]

Ach, przepraszam jeszcze za ten niecenzuralny wyraz. Straszliwie się wtedy zdenerwowałem, bo przecież słono płacę za połączenie z Siecią.

10.02.2002
22:13
smile
[23]

Bukary [ Generaďż˝ ]

No i teraz dobra wiadomość dla polskich fanów THIEFa. Lada dzień (a może nawet lada godzina) paweuek udostępni Wam swoją misję. Misja jest już po pierwszej fazie beta-testów (byłem jednym z grających). Paweuek poprawia pewne błędy i wszystko będzie chyba wkrótce gotowe. Nie wiem tylko, czy autor zdecyduje się jeszcze na drugą fazę testów.

10.02.2002
22:14
[24]

PiotrS [ Centurion ]

Kilka zdań komentarza do końcowego fragmentu listu Bukarego. Nie wiem jak będzie wyglądał Thievery, czy zyska popularność wśród fanów Thiefa - zobaczymy. Nowych map do tego moda może powstanie dużo, ale bardzo niewiele będzie używanych i zyska akceptacje graczy, tak po prostu jest w modach UT. Dlaczego osobiście nie zajmuje się DromEdem, sprawa jest prosta, żeby stworzyć FMs na średnim światowym poziomie musiałbym poświecić mu kilka m-cy a nie mam na to czasu:) A dlaczego bawię się UnrealEdem? Edytor, który będzie w Thief 3 to tylko nowsza wersja obecnego edytora. Jeżeli programiści poradzą sobie z problemem światła i dźwięków [elementy najważniejsze w Thiefie] to silnik użyty w T3 będzie miał nieporównywalnie większe możliwości niż Dark Engine. Jestem spokojny o jakość przyszłych T3FMs, to czy misja będzie interesująca pod względem pomysłów i fabuły zależy wyłącznie od autora. Nowe możliwości to tylko "narzędzia", którymi przedstawią świat Garretta z jego specyficznym klimatem. Musimy się pogodzić, świat gier komputerowych idzie naprzód a Unreal Warfare to będzie silnik dominujący w grach akcji w najbliższych latach.

10.02.2002
22:16
smile
[25]

Bukary [ Generaďż˝ ]

Judith ---> Przeglądałem Twój plik .mis i muszę powiedzieć, że - jak na pierwsze dni z DromEdem - idzie Ci to całkiem nieźle. Masz smykałkę to tworzenia niezłej architektury. I dosyć racjonalnie gospodarujesz bryłami. OK.

10.02.2002
22:22
smile
[26]

Bukary [ Generaďż˝ ]

Judith ---> Jak to jest? Czy Unreal Warfare to tylko nowsza wersja UnrealEd?

10.02.2002
22:40
smile
[27]

Bukary [ Generaďż˝ ]

Patrzcie, jak się zapisuje plik w Windows XP.

10.02.2002
22:59
smile
[28]

Judith [ Gladiator ]

Bukary --> Cieszę się, że Ci się podoba. Rozumiem, że moje problemy z wstawieniem ambient sounds są przez niewstawienie poprawionych schemas? Lecę naprawić, :). Co do dyskusji nad edytorami to wydaje mi się, że dość ciężko jest porównać bez ocierania się o stronniczość UnrealEd'a i DromEd'a. Na korzyść tego pierwszego przemawia jedna rzecz - USER FRIENDLINESS - w porównaniu do DromEd'a UEd to kraina mlekiem i miodem płynąca, :). Zwłaszcza jeśli idzie o projektowanie skomplikowanych brył przez siebie wymyślonych, typu arkady, łuki, sklepienia krzyżowo-żebrowe, etc. Takie wypasy dla UEd'a normalność. Problem tylko leży w samym silniku U/UT. Otóż ma on raczej mniejszy potencjał w obsługiwanej ilości polygonów, nawet mniejszą niż DromEd, jak przypuszczam. Prosty przykład, zrobiłem kiedyś kapliczkę Mechanistów jako planszę DM do UT. Nie była ona zbyt skomplikowana, miała jeno duż łuków i arkad oraz piękną rzecz portale-lustra, (jak to się w UEd nazywało?) które przenoszą cie w inne miejsce a ty nawet tego nie widzisz. Sprawiłem wrażenie, że kościółek ten się nie kończy, :))), jak szło się lewą nawą boczną parterem, to po przejściu przez portal wychodziło się prawą nawą na piętrze... Ale jeszcze lepiej, gdy np. bohaterowie skręcali każdy w inne wyjście nawy poprzecznej, prowadzące do małego placyku poza koścołem, zdziwieni spotykali się twarzą w twarz... Mniam, szkoda, że skasowałem tą planszę, :(((. Aczkolwiek widziałem gdzieś tutorial pozwalający zrobić to samo w DromEdzie. Podobnie jak ty Bukary jestem sceptycznie nastawiony do plansz w Thievery - właśnie z powodu obsługi tak małej ilości polygonów... Nie ma szans na tak duże plansze jak np. Shipping & Recieving, odkryte przeze mnie na nowo, a to stosunkowo prosta plansza w T2, :). No chyba, że oRGy i spółka są tak pałerni, że rozpisali na nowo kod renderera... Co jest możliwe pod samym UEd'em. Jeśli ktoś zna javę i C++ to jest w stanie zmodyfikowac wszystko w silniku... Osobiście przyzwyczaiłem się już do DromEd'a, choć wolałbym obsługiwać widoki 3d i 2d myszką i mieć mnóstwo zbindowanych klawiszy (to akurat chyba da się zrobić w DromEd.cfg), ale da się to przeboleć. Widać, że DromEd był robiony raczej "by programmers for programmers" a UEd "by gamers for gamers", :)

10.02.2002
23:08
[29]

Judith [ Gladiator ]

Unreal Warfare jest to jak to nazywają sami programiści "silnik rodziny Unreal". Tak właściwie nie jest to nic stałego. Atutem tychże silników jest ich niemalże nieograniczona modyfikowalność, udostępniona do użytku publicznego (licencjonowana). Panowie z Epica, co rusz dodają jakieś nowe ciekawostki do niego. Przypuszczam zatem, że UW powstał o to co panowie mieli w U/UT, rozebrali to po prostu na części, to, co było do bani wyrzucili i wstawili lepsze. Zatem tak właściwie po kolei "częściami" wymienili cały silnik, np. no dobra to wywalamy ten stary, zakurzony renderer i wstawiamy ten nowy, cośmy go właśnie wymóżdżyli, :))

10.02.2002
23:18
[30]

Judith [ Gladiator ]

No włąśnie, ale gdzie jam mam te schemas zapisać? W Folderze T2 nie ma takiego katalogu (sorry za lamerskie texty, :))

10.02.2002
23:28
smile
[31]

Judith [ Gladiator ]

Dobra, wiem że jestem głupi sam sobie dopowiadam: DO GŁÓWNEGO KATALOGU THIEF'A!!!!!

10.02.2002
23:29
[32]

PiotrS [ Centurion ]

Bukary --> nie myl dwóch różnych pojęć. Unreal Warfare to nazwa nowego "silnika" gry a UnrealEd to edytor, w UT jest w wersji 2.0, w Unreal2 będzie w nowszej wersji, w T3 - może jeszcze w innej ale zawsze będzie ten_sam_edytor. Judith --> zgadzam się UEd ma więcej możliwości i nie jest doskonały [patrz zrzut - sknocił mi romańską katedre], mam nadzieje, że ten w T3 będzie lepszy ;)

10.02.2002
23:47
[33]

Judith [ Gladiator ]

Piotrze, ale i tak wygląda bosko, :))) Pytanie zupełnie innej natury: czego słuchacie podczas dłubania w DroEdzie? (na pewno nie przez Winampa)

11.02.2002
08:11
smile
[34]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Ja nie dlubie poki co w Dromedzie ale jak dlubie w Wordzie (wiem ze to zdecydowanie nie to samo - przy D trzeba sluchac cos zdecydowanie mocniejszego ; ) gdzie System of Down jest zdecudowanie"lajtowy" ) to sucham sobie klasykow powermetalu albo... Briana Ferry "As Times Go Bye...." Mam zamiar kupic sobie Dream Theater

11.02.2002
10:28
[35]

Judith [ Gladiator ]

To ja zupełnie inne klimaty - jak ma być klimatycznie to puszczam sobie ścieżkę z "Twierdzy" (filmu, nie gry, :)). Ale ostatnio rządzi u mnie podwójna koncertówka Dave Matthews Band!

11.02.2002
12:38
smile
[36]

anonimowy [ Legend ]

Cześć Widzę że zabrano się na ostro za tłumaczenia. Bardzo dobrze, berdzo. OK Pracowałem nad misją w łikend [:)], Utyrałem się, nie powiem. Jakie efekty? Tam gdzie miałem 700-800 polyg. mam teraz 350-400. (Zaznaczam że przy samych brushes). Jak babcie kocham więcej już z siebie ani z edka nie wyciągnę.

11.02.2002
12:41
smile
[37]

anonimowy [ Legend ]

Pytanko: Graliście juz w misję Paweuka?

11.02.2002
13:36
smile
[38]

Judith [ Gladiator ]

A gdzie mozna sobie tą mijśe ściągnąć - o ile pamiętam to jeszce jej nie ukończył (?)

11.02.2002
13:44
smile
[39]

anonimowy [ Legend ]

-->Judith edisk log i hasło " thiefage5" info jest na thiefage forum

11.02.2002
13:50
smile
[40]

anonimowy [ Legend ]

--> brzeszczot Mam prośbę czy nie mógłbyś na TABLICY OGŁOSZEŃ GILDII (są już posty o poprzednich wątkach, TFCD, itd.) umieścić informacje o konkursie? :))

11.02.2002
13:54
smile
[41]

Bukary [ Generaďż˝ ]

mabrus ---> Gdzie jest ta tablica ogłoszeń?? Ja już grałem (jako beta-tester) w misję paweuka. :)

11.02.2002
13:55
smile
[42]

Bukary [ Generaďż˝ ]

Rozumiem, że tablica ogłoszeń jest na początku każdego wątku... :)

11.02.2002
13:57
smile
[43]

anonimowy [ Legend ]

Jest, tylko nie nazwana. :)) Cze Bukary.

11.02.2002
13:58
[44]

anonimowy [ Legend ]

--> Bukary Czy to co umiescił na edysku to wersja finalna?

11.02.2002
13:59
smile
[45]

Bukary [ Generaďż˝ ]

Piotrze, co ci ten UnrealEd sknocił w tej katedrze?

11.02.2002
14:01
smile
[46]

Bukary [ Generaďż˝ ]

mabrus ---> Właśnie to ściągam i zobaczę, czy różni się od wersji beta. Jeśli się różni, to z pewnością jet to wersja końcowa. A co? Nie podoba się? :)

11.02.2002
14:02
[47]

anonimowy [ Legend ]

Dobra... Spadam - pojawię się jutro.

11.02.2002
14:03
smile
[48]

anonimowy [ Legend ]

Jeszcze nie grałem! Odpale wieczorem.

11.02.2002
14:06
smile
[49]

Bukary [ Generaďż˝ ]

mabrus ---> Tak, to chyba wersja końcowa.

11.02.2002
14:14
smile
[50]

Judith [ Gladiator ]

No dobra, zamiast pisac recenzję SS2 poprzyczepiam się do misji Paweuka, :). 1) "Eax - a co to takiego?" no wiesz co? Nie poustawiałeś EAX settings? Buu, :(((((( 2) Po ustawieniu na najtrudniejszy poziom nie ma tekstu objectives dotyczącego złota. 3) Natura samych objectives - czy to "Thief czy Hitman - Silent Assassin"? Zabijanie jest nudne, od tego jest Q3... 4) Fabuła w pliku .txt - sorry, chyba nie znam się na żartach, :() 5) Nie ma u mnie mapy, ani automapy, nawet kaprawej, :) Dobra idę dalej grać...

11.02.2002
14:27
[51]

Judith [ Gladiator ]

IMPRESJE DROM'EDOWCA CZ. I Tak mi się nasunęło, lekko autotematycznie rzecz biorąc... Nie jestem ekspertem w dziedzinie DromEd'a, ale podglądając niektóre misjie zauważyłem, że generalnie są dwa sposoby budowania miast w misjach do T2: a) Metoda a la Looking Glass, :) - czyli budowanie po kolei wycinając systematycznie kawałek po kawałku z Wielkiego Tortu Świata (to już jakaś metafizyka (?) ) b) Metoda zaobserwowana na np. "Raid on washout central" - przypuszczalnie autor wyznacza sobie pola do ustawiania budynków, a dopiero potem je wstawia. Metoda A jest trudniejsza, ale ma tą przewagę, że będzie mniejszy poly count. Trzeba tylko trochę kombinować - inaczej myśleć. Z kolei metoda B jest bliższa rzeczywistości. W taki sposób buduje się domy a nie tworzy korytarze z air brushes, które są "fikcyjnymi domami", widzianymi z jednej strony. Wadą jest oczywiście performance. c.d.n.

11.02.2002
14:29
smile
[52]

Judith [ Gladiator ]

Cześć Bukary! A co ty sądzisz o misji Paweuka? Wiem, że też jesteś skrupulatny, ale ja chyba potraktowałem tą FM zbyt poważnie, sorry...

11.02.2002
18:28
[53]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Panowie witam wszystkich serdecznie.... 1. pierwsza jaskolka - pierwsza FM po polsku (czyzby wiosna mial przyjsc wczesniej niz mysle?) z objectves nawiazujacym (analogie) do terazniejszej sytuacji geopolitycznej i w dodatku z zabojczym humorem ; ) --- doslownie i w przenosni - dopiero wlaczylem - czas przyjdzie jeszcze szersze refleksje 2. mabrus & all --- > co do "tablo" i konkursu - czy mam rozumiec ze stajecie/stajemy w szranki w takim zestawieniu " Judith, Mabrus, Bukary - nie jest to dla mnie jasne, wiec prosze o odpowiedz, moze jakies deklaracje... (?) siebie poki co pomijam -bo naprawde nie moge gwarantowac ze wygospodaruje cos czasu najpierw na poznanie Dromede a pozniej prace nad FM(brak czasu - to bolaczka nas wszystkich, jak miemam) -ale moge byc sekundantem - to macie jak banku - juz znalazlem ladny kawalek ubitej ziemi... : ) 3. wiecie co pomyslalem...eeee... to taka fanatsmagoria... przegladalem stronki poswiecone roznym grom namaszczone przez serwis GOLa - ach gdyba tam znalazla sie np strona o T (kolejna) trzymajaca poziom konkurencji jak i jej podobnym na GOLu tobym nie musial sie tak naklikac Prosze potraktujcie to polzartem / polserio

11.02.2002
18:42
[54]

PiotrS [ Centurion ]

Bukary --> Katedra ? W łukach przy suficie widać, że okręgi to tak naprawdę odcinki, ale gdy zwiększę ilość, czyli wygładzę powierzchnie mój sprzęt się buntuje sam proces „rebuilding geometry” twa w nieskończoność. Natomiast w przypadku kolumn w takiej formie światło odbija się nienaturalnie, wszystko wygląda nie tak jak powinno:) I pytanie dla znawców architektury, jak ma wyglądać proporcja między wysokością kolumn a wielkością łuków sufitowych w katedrze romańskiej, ale tej charakterystycznej dla terenów pn. Europy. Czyli prościej, czy kolumny mają być długie, łuki sufitowe łagodne [zrzut obok], czy odwrotnie krótkie kolumny a sufit – półokręgi [poprzedni zrzut]. W rzeczywistości to jest bardzo różnie ale jak wygląda ładniej. Ale ten świat dziwny, nigdy nie przypuszczałem, że będę zmuszony interesować się różnicami w architekturze średniowiecznej Europy ;))

11.02.2002
18:45
[55]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

aaaaaa slucham "Stratovariusa" - "Intermission" - "Falling Into Fantasy" - i pieknie jest, pije Warke, klepie w klawiature i dobrze mi - ot taki substrat szczescia w epoce dekedancji i postmodernizmu...

11.02.2002
18:48
[56]

Xyś [ Legionista ]

bukary --> fajnie, dzieki za uwagi. postaram sie jak najszybciej zastosowac :) jakby co to bylo slac na maila. widocznie to forum ma swoje ograniczenia :) o to wlasciwie chodzi zeby powstal w miarę porządny tekst, ale bez waszej pomocy to sie nie uda. duże podziękowania ślę za dotychczasowy wkład i staram się tworzyć dalej (czyt. dziś kolejny rozdz., jutro korekta po uwagach Bukarego)

11.02.2002
18:50
[57]

PiotrS [ Centurion ]

Brzeszczot --> jeżeli chodzi o strony w Federacji GOL to dostajesz 100 MB miejsca na serwerze i GOL musi zaakceptować wygląd i jakość.

11.02.2002
18:56
smile
[58]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Piotrze -- > moze cos takiego bedzi Ci pomocne : )

11.02.2002
18:59
[59]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

tak Piotrze -to widac ze kazda z nich trzyma jakis marytoryczny i graficzny poziom

11.02.2002
21:09
smile
[60]

Bukary [ Generaďż˝ ]

brtzeszczot ---> A znasz się na robieniu stron WWW? Może ty byś tę stronę zrobił?

11.02.2002
21:11
smile
[61]

Bukary [ Generaďż˝ ]

Może ktoś z Was spróbuje zrobić to samo, co Piotr (kolumny i łuki), w DromEdzie. Ciekawy jestem jak by to wyglądało? :)

11.02.2002
21:14
smile
[62]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

nie Bukary nie znam sie, nigdy nie mialem z tym do czynienia ale moze zaczne sie ksztalcic w tym kierunku (?) - pierwsze co zrobie to zamieszcze killa zdjec Pameli z autorskim komentarzem.. jak tam samopoczucie ? mi robota daje w kosc ostatnio... : (

11.02.2002
21:14
smile
[63]

Bukary [ Generaďż˝ ]

Czy wy jeszcze czasem zaglądacie na "czaty"??

12.02.2002
00:04
smile
[64]

Judith [ Gladiator ]

Piotrze, pytanko: którym UnrealEd'em tworzysz te arcydzieła? UEd2 jest trochę lepszy nie ma tylu bugów i ma sporo fajnych funkcji. Tyle, że najlepiej pracuje się z nim w 1024x768.

12.02.2002
00:16
[65]

Judith [ Gladiator ]

Bukary --> Może i w DromEdzie dałoby się zrobić coś takiego, owszem, czemu nie... A pamiętasz mój problem tunelem i strach o zbyt dużą liczbę polygonów/ No to wyobraź sobie robienie takimi skomplikowanymi air brushes w postaci kuli sklepień krzyżowo żebrowych... I pozostawienie tych kul... UEd ma tą zaletę, że możesz taki pędzel kuli np. umieścić średnicą, albo jakąkolwik częścią w sześcianie i użyć opcji intersect/deintersect (no, nareszcie sobie przypomniałem, jak się to nazywa!), i zostanie ci tylko ten wycinek kuli ,służący do zrobienia wklęsłości. W przypadku DromEda zostałaby ci w każdym przypadku cała cholerna bryła z ogromną ilością ścian. Ale jak chcesz, to mogę w swoim "mieście" gdzieś postawić taką katedrę, tylko który komp to uciągnie? Pamiętasz lekką "żabę" na PII 300 w "Sabotażu w Kuźni Dusz"? A przecież ta katedra nie była wcale skomplikowana, jeno torchę duża, :-)))

12.02.2002
09:29
smile
[66]

anonimowy [ Legend ]

Cze wszystkim. --> Judith - rzeczywiście podchodzisz do Fm Paweuka zbyt krytycznie. Więcej luzu ;).

12.02.2002
12:01
[67]

Judith [ Gladiator ]

A propos, udało ci sie ją przejść na "Utrudnionym"? Ja wymiękam, :)))

12.02.2002
15:27
smile
[68]

Bukary [ Generaďż˝ ]

Ja przeszedłem wczoraj całą na expercie. Bez problemu. Nie wiem, czemu wymiękasz, Judith. Przecież tam jest mnóstwo strzał (wodne, ogniowa, gazowa), jest też np. mina itd.

12.02.2002
16:01
[69]

Judith [ Gladiator ]

Może coś jest ze mną nie tak, ale ja nie mogę przejść początku!!!! Mam tylko głuszak i miecz, wejście główną bramą jest niemozliwe, bo odrazu mnie zabijają, a ukrytego wejścia z lewej nie mogę otworzyć, :(((. Ale to pewnie moje niedopatrzenie, bo grałem w nią tylko 15 min. - brak czasu, :((((

12.02.2002
18:51
smile
[70]

bu-li [ Pretorianin ]

Panowie - mam dal was dobra nowinę - moja strona - jak wskazują wszystkie znaki na niebie (tj. zapewnienia naczelnego ŚGK) zostanie opublikowana w wersji offline na CD SGK 03/2002 ! Oznacza to promocję mojej strony i oczywiście naszego tifowskeigo środowiska (przecież taki magazyn ma na pewno ponad 100 tys nakładu). Pozdrowienia

12.02.2002
19:03
smile
[71]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

BULI - -dobra robota - pierwsza dobra wiadomosc dzisiejszego dnia, gratulacje....

12.02.2002
20:34
[72]

Tokaj [ Pretorianin ]

Witam wszystkich Muszę się z wami rozstać na kilka tygodni, niestety (dla mnie) Mam nadzieję, że gdy wrócę za kilkanaście dni znajdę na Forum wątek : "Garrett..." i będzie miał już część przynajmniej pięćdziesiątą :) Trzymajcie się.

12.02.2002
21:50
smile
[73]

Judith [ Gladiator ]

Gratulacje Bu-li !!!!

12.02.2002
23:59
smile
[74]

Bukary [ Generaďż˝ ]

Judith ---> To ukryte wejście otwierasz przyciskiem po prawej stronie głównej bramy... :)

13.02.2002
00:42
smile
[75]

Judith [ Gladiator ]

A i tak ich rozwaliłem od frontu, :))). Nie ma to jak dobre wejście! Ale ten numer z wskrzeszeniem jest super - Crowley rulez! No i w ogóle, jakby to powiedział Garrett: "Creepy..."

13.02.2002
00:45
[76]

Judith [ Gladiator ]

Jak chcecie żebym wypełnił pampersa grając w waszą FM to wrzućcie dużo ciemnych pomiesczeń, mało strzał i dużo pająków. Normalnie się ich nie boję, ale te "Thiefowe"... brrrr ciarki mnie przechodzą.

13.02.2002
06:25
smile
[77]

anonimowy [ Legend ]

--> bu-li pozwolicisz że dołaczę do gratulacji. W misji Paweuka (może to plama :) ) ale nie wiem jak otworzyć kratę do pomieszczenia gdzie jest szeryf. Podobało mi się pomieszczenie z pajakiem.

13.02.2002
06:26
smile
[78]

anonimowy [ Legend ]

Zaspany jestem i szdzę byki...

13.02.2002
06:41
smile
[79]

anonimowy [ Legend ]

Thiefage forum nie chodzi. Padło czy co?

13.02.2002
09:19
smile
[80]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Witam wszystkich - we Wrocku cieplutko - taka wiosenna pogoda utrzymuje sie juz od dluzszego czasu...oby tak juz bylo.... Judith, PiotrS, Buli (jako autorzy stron) i wszyscy znajacy sie na rzeczy - - na dzien dzisiejszy ;) zainteresowalem sie edytorami stron WWW, moze sie cos poksztalce w tym kierunku - mam pytanie odnośnie narzedzia imetod edukacji... Co sadzicie o Pajaczku Pro 4.8.1, jaki edytory polecacie tekstowe (bo graficzne to chyba niezbyt dobry pomysl ? ) - moze FrontPage ? moja wiedza na ten temat, HTML jest zadna - nigdy nie mialem z tym nic wspolnego.... Prosze o porade...

13.02.2002
11:21
smile
[81]

Judith [ Gladiator ]

Ja niestety zwykle siedzę w notatniku, :(, ale z najlepszych edytorów HTML'a, które są i niewielkie i dość przystępne w obsłudze to polecam EZ HTML. Ponadto ściągnij sobie bodjaże ze strony PC Kuriera Kurs HTML Pawła Wimmera - na dobry początek, :).

13.02.2002
14:45
smile
[82]

bu-li [ Pretorianin ]

Brzeszczot- ja też głównie pracuje w Notataniku. A co do edytorów to nie jestem do nich przekonany. Judith dobrze ci radzi jesli chodzi o kurs - ten Pawął Wimmera jest najlepszy.

13.02.2002
18:51
smile
[83]

Bukary [ Generaďż˝ ]

Próbowałem dzisiaj zrobić w DromEdzie to, co Piotr zrobił UnrealEdzie, tj. sklepienia krzyżowo-żebrowe z kolumnami. Sami zobaczcie co wyszło... (Nie zwracajcie uwagi na tekstury, są niefortunnie dobrane). Jedyny problem, jaki się pojawił, to mała ilość maksymalna sides in base (12), powodująca czasem nieco „kanciasty” wygląd.

13.02.2002
18:59
smile
[84]

Bukary [ Generaďż˝ ]

I z nieco innej strony...

13.02.2002
19:03
smile
[85]

Bukary [ Generaďż˝ ]

I z nieco innymi teksturami...

13.02.2002
19:49
[86]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

BUKARY !!!! Moge powiedziec tyle ze grzeszysz marnujac oczywisty talent do grzebania w Dromedzie - masz do tego smykalke... Pieknie to wyglada..... klimatyczne sa szczegolnie dwa pierwsze screeny - tak wyglada Piwnica Swidnicka w na Rynku Wroclawskim, lub piwnice innego znanego w moim miescie lokal "Pod Gryfami"

13.02.2002
22:18
smile
[87]

Judith [ Gladiator ]

Łaaaaaa. Bukary, a jak to u Ciebie chodzi, :-/

13.02.2002
22:22
smile
[88]

Bukary [ Generaďż˝ ]

Judith ---> Chodzi całkiem normalnie. A mam tylko PII 350. :) I jeszcze jedno: Hmmm... Mam pewien problem. W poprzedniej wiadomości napisałem, że maksymalna liczba sides in base to 12. Sprawdziłem to jeszcze raz i okazało się, że w DromEdzie 2 mogę tylko utworzyć walca z 10 ścian! Sprawdziłem również w DromEdzie 1 i udało mi się utworzyć walec z 11 ścian!! Później zajrzałem do DromEd Manual i okazało się, że – rzeczywiście – liczba 11 jest właściwa dla D1. Nic już z tego nie rozumiem. Czyżby w D2 zmniejszyła się dopuszczalna liczba sides in base? Czy ktoś mógłby spróbować utworzyć walec z 12 (lub więcej?) ścian i napisać, czy mu się udało?

13.02.2002
22:31
smile
[89]

Bukary [ Generaďż˝ ]

Panowie, ale czy nie przeszkadza wam w tych zrzutach "kanciastość" kolumn i sklepienia? Czy tak może być? Pytam, bo na zrzutach Piotra było bardziej "gładko"... Czyż nie?

13.02.2002
22:38
smile
[90]

Bukary [ Generaďż˝ ]

brzeszczot ---> A co do marnowania talentu: wszystkie swoje talenty marnuję właśnie wtedy, gdy siedzę nad DromEdem... ;)

13.02.2002
22:42
smile
[91]

Bukary [ Generaďż˝ ]

A robiąc to sklepienie (i w ogóle pracując z DromEdem) najczęściej naciskałem ten klawisz na dole...

13.02.2002
22:43
smile
[92]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

hehehe...

13.02.2002
22:51
smile
[93]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Bukary - to straszne -wlasnie pomyslalem ze moze ja tez marnuje talenty tyle tylko ze nie pracujac jeszcze w Dromedzie.... : )))

13.02.2002
22:56
[94]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

tak w kontekscie sklepien...

13.02.2002
23:12
[95]

PiotrS [ Centurion ]

Coś bardziej "monumentalnego" ;)) Ja w UnrealEdzie nie mam ograniczeń [sides in base], tu w górze jest sklepienie wycinane walcem o 64 bokach ale jest inny problem, przy takiej budowli, gdzie mam kilkanaście sklepień wycinanych walcami i kulami, do tego kilkanaście kolumn mój sprzęt się buntuje i zawiesza się. Może jest inny sposób, nie wiem, jeszcze nie poznałem wszystkich możliwości edytora. Judith , może znasz jakieś ciekawe strony z opisem UD, mam go w wersji 2 [ten z UT].

13.02.2002
23:34
[96]

Judith [ Gladiator ]

A jeśli chodzi o tekstury, to ja do sklepień wżywam na razie tej. Jakbyścei nie wi(e)dzieli to jest sklepienie pięciokątne - całkiem nieźle wygląda, :))

13.02.2002
23:44
[97]

Judith [ Gladiator ]

Piotrze! Oto link - na tych tutorialach się "wychowałem" robiąc plansze do UT, prawie wszystko mam wydrukowane, :)). Niestety wszystko skasowałem, bo miałem kiedyś spory kryzys, i stwierdziłem, że marnuję sobie życie, :-/

14.02.2002
00:56
[98]

PiotrS [ Centurion ]

Opowiadanie "Projekt Martwego Boga" Marka Nowakowskiego na stronie https://www.thief.prv.pl

14.02.2002
07:43
[99]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Witam wszystkich i przychodzi mi zaprosic wszystkich do kolejnego watku....

14.02.2002
07:46
smile
[100]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Oto link do kolejnej czesci watku....

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.