
TAILEREKK [ Senator ]
POSZUKUJE PILNIE FIRMY TIUNINGOWEJ w WARSZAWIE
Witam...
na początek napisze że nie chodzi mi o jakieś normalne warsztaty
poszukuje ludzi którzy naprawde sie znają na rzeczy...
Chodzi o POLONEZA Caro z silnikiem Rovera..
cosik sie w nim pier... i pewno to znowu będzie uszczelka pod głowicą...
macie namiary do zakładów tiuningowych którzy wiedzą co i jak ?
może jakieś dodatkowe chłodzenia zaproponują albo cosik
poprosze o adresy i telefony
z góry thx.
ILEK [ Plugawy Karzełek ]
Chojnacki niezle zna sie na krajowych furkach...polecam pierwszy stopien tuningu u niego...zadne szlify tylko rozbieraja silnik i likwiduja babole powstale w fabryce...podnosi nieznacznie moc ale zmniejsza sporo spalanie...
TAILEREKK [ Senator ]
wszystko by było ok
ale nie ma działu KONTAKT :(
ILEK [ Plugawy Karzełek ]
oj Tailer...nie wystawiaj mojej cierpliwosci na probe:)))))

felomon [ KaeM apel ]
Mój szwagiewr też ma z silnikiem ROVERA, nic specjalnego, fakt przyspieszenie ma trochę leosze niż zwyłe POLDKI, ale co chwile coś sie wali, oddaje go do lokalnych serwisów i na jakiś czas starczają naprawy, ale ile mozna
ILEK [ Plugawy Karzełek ]
bo jak Polonez to tylko z dwulitrowym motorkiem Fiata 132...126 konikow:)))

TAILEREKK [ Senator ]
ILEK na serio u mnie cosik nie działa...
ale zaraz zadzwonie...
co do poldka... jak byś jeździł na dłuższe trasy znacznie byś odczuł różnice normalnego od tego z silnikiem rovera
różnica 70 kM w zasadzie :)
ILEK [ Plugawy Karzełek ]
w zasadzie to cie nie rozumiem...70 kM???
felomon [ KaeM apel ]
Jesli Ci chodzi o spalanie, to chyba jest na niekorzyść tego z silnikiem Rovera

Rendar [ Senator ]
Zdecydowanie polecema warsztat pana Chojnackiego! A dlaczego? - bo mam własnie Poldzia robionego u niego.
Robił mi wersje GT w silniku 1,6 GLI (jednopunktowy wtrysk) wraz kompletnym remontem kapitalnym. Zdecydowanie przyjemniej się jeździ teraz tym autkiem, a po "robocie" mam już natłuczone prawie 50tys. Praktycznie żaden "zwykły poldas" nie ma szans, a i paru kolesi w lepszych furach już nieraz się zdziwiło ;-))) Silnik przyjemniej pracuje i jest sporo elastyczniejszy, mam też jakoś inaczej przyszlifowane zawory (czy coś takiego) ze względu na zamontowany gaz. Jeśli nie masz gazu a chcesz montować to koniecznie mu to powiedz! Z silnika Rovera można naprawde sporo wyciągnąć, ale trzeba trochę mocniej zainwestować.
Facet robi naprawde rzetelnie i trzyma sie terminów, a przytem jest bardzo sympatyczny i rzeczowy.
Aha, i jak wyliczyłeś te 70kM? Mój obecnie ma jakieś 85 kM, a silnik 1,4 Rover ma fabrycznie 105....
Jełśi chodzi natomiast o Poldka z motore od Argenty to jest to super zabawaka, ale niestety na krótko - reszta wozu nie wytrzymuje (buda, most, skrzynia, wał)
ILEK [ Plugawy Karzełek ]
Rendar----->o tym wlasnie mowie:)))) choc pozostane jednak przy dwulitrowce:))...aha ja tez niewiem jak on to wymysli bo Rover ma 103 konie:))
ILEK [ Plugawy Karzełek ]
kurde nie doczytalem...mialem przyjemnosc jechac okolo 200 takim poldkiem silnik 2.0 od Fiata 132 i zgodze sie z Rendarem co do budy...powyzej 180 jest lekki strach co do innych podezespolow nie moge sie zgodzic gdyz oczywistym faktem jest ze taki silnik nie bedzie dobrze pracowal na standardowej skrzynce...ww przezemnie poldek mial skrzynie i wal od poldka z motorem rovera a most o poloneza trucka...

TAILEREKK [ Senator ]
Ten mój ma 105 kM
normalne poldki około 35
105-35=70
70kM róznicy (konie mechaniczne)
ILEK [ Plugawy Karzełek ]
Tailer---->zartujesz sobie...buahahahahahaha...35 kM ma Maluch po lekkim szlifie Polonezy maja od 75-85 kM w zaleznosci od pojemnosci i ukladu zasilania...
wysiu [ ]
Tailerekk --> Jaki "normalny" polonez ma 35 KM ???
felomon [ KaeM apel ]
Ilek ==> maluch po dobrym nawet tyle nie ma, "normalny" z taśmy ma 24kM
Kune [ TYCHY ]
www.forum.tuning.pl
Tam najpierw poczytaj wszystko i sie dowiesz. Chcesz adresow firm tuningowych?? To kup GT tam masz napisane co jak i gdzie.
Polonez to samochod bardzo prosty w budowie wiec nie powinno byc problemow przy zmianach. A tak wogole to co awaria uszczeliki ma do tego calego Tuningu??
PS. Widzial ktos tego poloneza na podtlenku z silnikiem 2.9??
Rendar [ Senator ]
TAILEREKK---> 35 koni to ma kurde maluch ;-)
Ilek--> A to most od trucka się różni od zwykłego? Z tego co się interesowałem, to żeby to wytrzymywało to pakowali komplet od 132 (motor, skrzynie i most) tylko trzeba było troche przeróbek, ale buda i tak jest zasłaba ;-)

Rendar [ Senator ]
Kune--> Widział :-)))))
ILEK [ Plugawy Karzełek ]
Kune---->widzialem...na podzespolach Forda Scorpio:)))potega...albo cala plejada Maluchow z silnikami 1.7 Alfy albo 1.9 tdi:)))) nie wspomnie juz o 1.1:))
felomon [ KaeM apel ]
Rendar ==> Truck jest dużo "twardszy" i znacznie mocniejszy od zwykłego
ILEK [ Plugawy Karzełek ]
Rendar---->tak...most trucka wytrzymuje wieksze przeciazenia...czyli przyrost mocy w zwyklym poldku nadrabia tym ze normalnie musi smigac z pelna paka:))a o tych polaczeniach tez slyszalem...generalnie najlepiej jest wrzucic caly komplet
Kune [ TYCHY ]
Most z Trucka jest duzo bardziej wytrzymaly na obciarzenia.
Co do tego silnika to nic nadzwyczajnego, duzo polonezow takich jezdzi wiec nic ciekawego, pozatym przewaznie te silniki sa przechodzone, wiec raczej trudno znalesc w bdb stanie. Ja bym poprobowal troche inne silniki, ale nie wiem jak to sie ma do poloneza i jego budy, ale taki jakis TDI to by byl ciekawy :D A moze cos mniejszego np. 1.3 Turbo z Fiata Uno?? Wieksza Turbina i masakra :D Wszystko zalezy czy by to weszlo :/ Na polonezach sie nie znam wiec trudno mi okreslic warunki techniczne.
Rendar [ Senator ]
TAILEREKK --> Proponuje zadzwonić do Chojnaka, albo napisz mu maila - odpowiada zwykle z wieczora.
Felomon, Ilek - no tego o moście to nie wiedziałem ;-)
Rendar [ Senator ]
Kune - > Diesle a już z turbiną to by rozwaliły komore silnika. Trzeba by dorabiac kupe wzmocnieć i przerabiać mocowania. Z tego co wiem to w poldkach z motorkiem dieslowskim urywały się właśnie mocowania ze względu na nieprzystosowanie do dużych drgań. A z kolei mniejsy motor to by chyba długo nie pohulał, bo masa zaduża.
IMO to w ogóle Poldki powinny być odpoczątu przystosowane do min 2 litrowego silnika.

Kune [ TYCHY ]
Ale zauwaz ze moment obrotowy silnika Turbo jest dosc znaczny!! Pozatym dzwiek turbiny to cos pieknego, a najlatwiej przekrecic silniki z Turbo, z niczego tak mocy nie wyciagniesz, jak juz sie wlaczy turbina to masakra :D
Jakbym mial $$$ to pomyslcie nad takim zestawem: Polonez + silnik z Volvo 2.0 T4 200 PS, albo Escorta RS 2.0 Turbo 220 PS, powinny sie zmiescic bo komora mniej wiecej wielkosci taka sama (no moze T4 troche wieksza ;)) tylko mocowania :/ Objechalo by sie nie jedna gablote GTI :D
ILEK [ Plugawy Karzełek ]
a pamietacie taki silniczek w 91 roku wrzucali 2.0 od Forda...to byl jedyny motor 2.0 jaki byl montowany fabrycznie cala reszta dwulitrowek byla montowana na zamowienie policji albo innych sluzb...ach 91 co to byl za roczek wyczytalem w katalogu wlasnie z tego roku ze wrzucali poza 2.0 forda i standardowymi 1.5 sle i 1.6 sle wlasnie ten 1.5 sle z turbina...i ze standardowych 75 kM robilo sie (tyle samo co w 2.0 forda) 105 kM

Rendar [ Senator ]
TAILEREKK -> aha, jeśli się zdecydujesz na robienie wersji GT, to po odebraniu nie spodziewaj się, że będzie to rakieta ;-) Przez pierwsze 5000 to spokojniutko...., bo się dotrzeć musi. Jak dasz odrazu po garach to tylko zmarnujesz kupe kasy i pracy mechanika. Tak naprawde przyjemność przyjdzie dopiero po dotarciu i wymianie oleju. Mój zaraz po odbiorze był jak czołg ;-) Ale jak po dotarciu wymieniłem filterki i olej to jakby mu kto połowe wagi zdjął.

Rendar [ Senator ]
Do Poldka bez większy przeróbek da się wpakowac silnik od Fordziaka 2.0 Cosworth, ale odpowiednich przeróbek budy i układu przeniesienia napędu to uciecha będzia na baardzo krótko ;-)
Rendar [ Senator ]
Edit dla ubogich:
ale odpowiednich = ale bez odpowiednich

Kune [ TYCHY ]
A z innej beczki:
Ile warty ten Twoj polonez?? Moze zamiast pakowac sie w bezsensowny tuning tego Poloneza, sprzedac i kupic cos z zagranicy?? :> Ja bym proponowal wlasnie Uno Turbo, male, lekkie i szybkie jak diabli!! W niemczech jest tego pelno po ok. 1000 euro. Moze to rozsadna propozycja??
Rendar [ Senator ]
Kune, dobrze gada. Najpierw przekalkuluj czy Ci się to opyla, jaki jest ogólny stan auta, reszty podzespołow i ile nim chcesz jeszcze hulać. Przyznam, że w przypadku mojego to już nie opłaca mi się go opylać ale raczej zajeździć. 1,5 po kupieni oddał go do Jacka rok później wpakowałem mu gaz a teraz wymieniłem zawieche na nową. I to już raczej koniec inwestycji (tylko bierząca eksploatacja), bo to się już przestało kompletnie opłacać.