Szaman [ Legend ]
Karczma "Pod Poetyckim Smokiem" cz. 272
Witamy w naszych skromnych progach :-)
Bufet jest czynny od 5:00 do 24:00 [dla potrzebujących non-stop, ale po godzinach obsługa we własnym zakresie]. Gościmy zbłąkanych, gdy tylko poczują, że na innych wątkach jest chwilowo podejrzanie cicho albo podejrzanie głośno. Za barem Holgan, Astrea (która okazała się doskonale nadawac do tej pracy i zostala postawiona za barem przez Szamana; nalezy także nadmienić, ze jest ona jedynym w swoim rodzaju Krysztalowym Duszkiem i zgodzila sie kolaborowac z liczem Szamanem i sluzyc mu za krysztalowa kule przepowiadajaca przyszłość) i Szaman (uwaga: Szaman ma zawsze racje, nie moze inaczej byc!) mieszają magiczne drinki, Magini kręci sie po sali, MarCamper pilnuje porzadku, eros w kuchni miesza ... w kotle (na czas jakis, obowiazki jego przejal Mac, czym zaskarbil sobie wdziecznosc tak gosci jak i obslugi, ktora martwic zaczynala sie o fakt przedluzajacego sie urlopu erosa) i rothon - na zapleczu dba o interes oraz dokarmia świnkę, ktorą kiedyś przyniósł w darze.
AnankE wpada wieczorkiem, puka w szybkę i pije soczek pomidorowy, mi5aser - etatowy stały klient, ostatnio rozgląda się nerwowo wyczekując na moment kiedy trzeba zmienić numerację. Adamus płaci za drinki wierszami sam przynosząc najlepsze alkohole świata, a Gambit przynosi ze soba świeczke i koronkową chusteczkę :-). Zajmuje się kominkiem, odkąd nastały jesienne dni i rozgląda się jeszcze bardziej nerwowo niż mi5aser, gdyż próbuje go uprzedzić przy zmianie numeracji. Pellaeon dba o czystość, kontrolując z sanepidowską dokladnoscią wszystkie zakamarki i regularnie wyprowadza Ósmego na spacery :-). Kroku dotrzymuje Admiralowi Pellaeonowi niejaki Viti, ktory dzielnie dotrzymuje towarzystwa obsłudze i gosciom oraz dyskutuje o Star Wars i jest generalnie grzeczny, chociaż jego subnick sugeruje potwora... ;) Nick Grzecha natomiast sugeruje rozne grzechy, ale osobnik ten wslawil sie szczegolnym upodobaniem do numeracji rzymskiej ;-)
Odwiedzał nas Alver the Gnom, a po jego uprzejmej propozycji dotyczącej naszej Karczmy "a może to też mam rozpieprzyć?!?" umiesciliśmy go w stopce papieru firmowego. Teraz czekamy, aż powróci do nas z wojska na białym koniu. Attyla, mnich pochodzący ponoć od smoka, przechodząc wstępuje na zimny prysznic, poza tym zawsze wie kiedy wstać i wyjść :). Tofu przychodził regularnie na zieloną herbatę, teraz jednak pojechal do Japonii na tę herbate. Czasem nas odwiedza o dziwnych porach jak na czas miejscowy Karczmy. Czekamy na niego, a Magini kupiła nawet na jego powrót specjalną filiżankę. Można tu też usłyszeć pieśni Wędrownego Barda i gromkie okrzyki imć Dymiona, który broni honoru kobiet i naszej Karczmy. JRK przynosi różne ciekawe rzeczy i pije wapno. Ostatnio mamy nowego dostawcę szmuglowanego piwa - Mr. JackSmitha, który zaczął też parać sie pracą barmana i jest w tym debeściarski :) Wieczorami lub noca przychodzi Kerever cierpiący na bezsenność, odkąd po raz pierwszy odwiedził Sosarię. Śni o tej krainie na jawie. Rankiem zjawia się też krasnolud Kastore, znany Zabójca Trolli, przychodzi opowiadać o swych wyprawach i stoczonych walkach. Nemeda też gdzieś tu się czai w mrocznym kątku, szukasz magii nekromanckiej, wypowiedz jej imię a pojawi sie od razu.
NicK probuje w przybudowce zorganizowac gorzelnie - zamarzylo mu sie piwo własnej produkcji.
Widziano nawet VIPów pijących kakao, ale o tym sza - jesteśmy znani z dyskrecji :-)
W sezonie zimowym zaś podajemy wszystkim zziębniętym grzańce najróżniejszego
sortu i w dowolnych ilościach (bardzo potrzebujacym i bardzo zasluzonym nawet za przyslowiowe "Dziekuje" ;-)
Poza tym na pięterku można spędzić noc - oddano wlaśnie do użytku wyremontowane pokoiki (które, należy dodać, są dobrze dogrzewane) .
"Wiec niech umierają slowa nasze - na to są, przez to są."
[Bar jest ciemny; kilka postaci siedzi przy kontuarze pijąc w milczeniu; nie mowiąc do siebie i nie patrząc na siebie trwaja w cichym porozumieniu ludzi uprawiajacych rozpustę i oddających się nałogowi, a barman o twarzy apostoła rozumiejącego słabosc ludzkiej natury stoi w półcieniu brzecząc kostkami lodu i porusza się bezszelestnie z jednego końca baru na drugi niby bóg niegodziwosci, wyposażony przez naturę w twarz ascety]
Poprzednia Część :
Szaman [ Legend ]
Jestem pierwszy?
Astrea [ Genius Loci ]
PU! ;))
Szaman [ Legend ]
HA! Duszku!!! Jednak o grubosc wlosa przed Toba... :)))
Yoghurt [ Senator ]
Jak zwykle modemik nie pozwala pierwszym być.... kurde no, to nie jest uczciwe:)
Astrea [ Genius Loci ]
Szaman---> Ty sie nie licz-ysz, Ty zakładałeś :-) Co do tych obiektów eksploracji... szukaj, znajdziesz zapewne osóbkę drobnęj postury zgodną i godną Twych ekperymentów na niej ;))) Yosiaczku----> w razie co, jest Szaman, a jak juz on nie wystarczy - telepatia i... jestem ;)))
Astrea [ Genius Loci ]
Jogurt---> ja tez na modemie, ale nie przez tepsę ;))
Szaman [ Legend ]
Yoghurt: Mnie nie musisz przepraszac, w koncu to nie mnie chciales zaciagac na gore... ;)))) I prosze mi tu bez inkwizycji, bo ja tez magiczny jestem, podobnie jak 3/4 Karczmy i jej obslugi... :PPP Tak wiec wszelkie spory natury inkwizycyjno-poscigowej zostaja przed drzwiami! :)
Yoghurt [ Senator ]
Z tym Inkłizitorem to jeszcze takie starusieńkie powiedzonko moje, Yosiaczek wie, o co chodzi:) Do reszty umagicznionych nic nie mam, o nie:)
Viti [ Capo Di Tutti Capi ]
Nowa cześć to sie wpisze :)
Szaman [ Legend ]
Astrea: Ranisz mnie do zywego, mowiac, ze sie nie licze... chlip... I cos mi sie wydaje, ze moje badania rozbija sie na obiekcie badawczym, bo nie zaobserwowano jakos szturmu ew. obiektow na moja samodzielna jednostke badawcza... ;))) Yoghurt: A Ty myslisz ze za pomoca czego ja sie komunikuje z reszta? ;)
Szaman [ Legend ]
No prosze... nasz Mazoku sie obudzil z drzemki! ; PPPP
Deser [ neurodeser ]
ósmy! eeeeee. ... dziewiąty :))) Poproszę piwo :) i Dzień dobry wszystkim!
Astrea [ Genius Loci ]
Viti----> moderator w Twoim watku zadal Ci pytanie :PPP Witaj :-) Szamanie---> no nie płacz... nie znisę łez u mokego Miszcza... Kupie Ci lizaka, chcesz...? Albo zabiorę Cie na hustawki, co? Tylko juz nie płacz :-)
Astrea [ Genius Loci ]
Witaj Deser :-) Piwo z gwożdziem dla Ciebie, proszę ;))
Szaman [ Legend ]
Astrea: Chlip... Chustawki? Ale mnie tam nie zostawisz samego, co? Ja chce do mamy... niech mnie ktos poczochra... (zawsze zapomne zapytac: dostalac moja polecona "rakiete"?)
Astrea [ Genius Loci ]
Szamanku... no nie płacz, nie zostawie Cie nigdzie samego :-)) Hmmm... czy właśnie wyszło ze jestem starsza? ;))) No tak... taka rola matki - Polki, nawet w karczmie ;P Juz nie płacz, poczochranie masz jak w banku, tylko najpierw zupe doprawie, ok? Poczekaj z poł godzinki i.... nie płacz juz :-))) No otrzyj łezki i wytrzyj nosek, lepiej? :-) Ps. AnankE - Ratuj... ;)))))
Szaman [ Legend ]
Tak sobie wlasnie czytam o duchach i dochodze do wniosku, ze dokonalem baaardzo fajnego wyboru na swoja uczennice oto co mowia o duchach madre ksiegi: Ghost "Ghost" is a template that can be added to any aberration, animal, beast, dragon, giant, humanoid, magical beast, monstrous humanoid, or shapechanger. The creature (referred to hereafter as the "base creature") must have a Charisma score of at least 8. The creature’s type changes to "undead." It otherwise uses all the base creature’s statistics and special abilities except as noted here. Hit Dice: Increase to d12. Speed: Ghosts have a fly speed of 30 feet, unless the base creature has a higher fly speed, with perfect maneuverability. AC: Natural armor is the same as the base creature but applies only to ethereal encounters. When the ghost manifests (see below) its natural armor value is +0, but it gains a deflection bonus equal to its Charisma modifier or +1, whichever is higher. Attacks: The ghost retains all the attacks of the base creature, although those relying on physical contact do not affect nonethereal creatures. Damage: Against ethereal creatures, a ghost uses the base creature’s damage ratings. Against nonethereal creatures, the ghost usually cannot deal physical damage at all but can use its special attacks, if any, when it manifests (see below). Special Attacks: The ghost retains all the special attacks of the base creature, although those relying on physical contact do not affect nonethereal creatures. The ghost also gains a manifestation ability plus 1d3 other special attacks described below. Saves have a DC of 10 + 1/2 ghost’s HD + ghost’s Charisma modifier unless noted otherwise. Manifestation (Su): All ghosts have this ability. As ethereal creatures, they cannot affect or be affected by anything in the material world. When they manifest, ghosts become visible but remain incorporeal. However, a manifested ghost can strike.with its touch attack or a ghost touch weapon. A manifested ghost remains on the Ethereal Plane but can be attacked by opponents on both the Material and Ethereal planes. When a spellcasting ghost is on the Ethereal Plane, its spells cannot affect targets on the Material Plane, but they work normally against ethereal targets. When a spellcasting ghost manifests, its spells continue to affect ethereal targets and can affect targets on the Material Plane normally unless the spells rely on touch. A manifested ghost’s touch spells don’t work on material targets. Corrupting Touch (Su): A ghost that hits a living target with its incorporeal attack deals 1d4 points of damage. Against ethereal opponents, it adds its Strength modifier to attack and damage rolls. Against material opponents, it adds its Dexterity modifier to attack rolls only. Frightful Moan (Su): The ghost can moan as a standard action. All living creatures within a 30-foot spread must succeed at a Will save or become panicked for 2d4 rounds. This is a sonic, necromantic, mind-affecting fear effect. A creature that successfully saves against the moan cannot be affected by the same ghost’s moan for one day. Horrific Appearance (Su): Any living creature within 60 feet that views the ghost must succeed at a Fortitude save or immediately suffer 1d4 points of permanent Strength, 1d4 points of permanent Dexterity, and 1d4 points of permanent Constitution drain. A creature that successfully saves against this effect cannot be affected by the same ghost’s horrific appearance for one day. Corrupting Gaze (Su): The ghost can blast living beings with a glance, at a range of up to 30 feet. Creatures that meet the ghost’s gaze must succeed at a Fortitude save or suffer 2d10 points of damage and 1d4 points of permanent Charisma drain. Malevolence (Su): Once per round, an ethereal ghost can merge its body with a creature on the Material Plane. This ability is similar to magic jar as cast by a 10th-level sorcerer (or the ghost’s character level, whichever is higher), except that it does not require a receptacle. If the attack succeeds, the ghost’s body vanishes into the opponent’s body. The target can resist the attack with a successful Will save (DC 15 + ghost’s Charisma modifier). A creature that successfully saves is immune to that ghost’s malevolence for one day. Telekinesis (Su): The ghost can use telekinesis once per round as a free action, as cast by a sorcerer whose level equals the ghost’s HD or 12, whichever is higher. Special Qualities: A ghost has all the special qualities of the base creature and those listed below, and gains the undead type and incorporeal subtype. Rejuvenation (Su): In most cases, it’s difficult to destroy a ghost through simple combat: The "destroyed" spirit will often restore itself in 2d4 days. Even the most powerful spells are often only temporary solutions. A ghost that would otherwise be destroyed returns to its old haunts with a successful level check (1d20 + ghost’s level or HD) against DC 16. As a rule, the only way to get rid of a ghost for sure is to determine the reason for its existence and set right whatever prevents it from resting in peace. The exact means varies with each spirit and may require a good deal of research. Turn Resistance (Ex): A ghost has +4 turn resistance. Saves: Same as the base creature Abilities: Same as the base creature, except that the ghost has no Constitution score, and its Charisma score increases by +4. Skills: Ghosts receive a +8 racial bonus to Hide, Listen, Search, and Spot checks. Otherwise same as the base creature. Feats: Same as the base creature Climate/Terrain: Any land and underground Organization: Solitary, gang (2-4), or mob (7-12) Challenge Rating: Same as the base creature +2 Treasure: None Alignment: Any Advancement: Same as the base creature Ghostly Equipment When a ghost forms, all its equipment and carried items usually become ethereal along with it. In addition, the ghost retains 2d4 items that it particularly valued in life (provided they are not in another creature’s possession). The equipment works.normally on the Ethereal Plane but passes harmlessly through material objects or creatures. A weapon of +1 or better enchantment, however, can harm material creatures when the ghost manifests, and enchanted weapons can harm the ghost. The original material items remain behind, just as the ghost’s physical remains do. If another creature seizes the original, the ethereal copy fades away. This invariably angers the ghost, who stops at nothing to return the item to its original resting place. (dla tych co mowia w tym barbarzynskim jezyku... ;)))) Jak bedziecie grzeczni, to pokaze Wam, co potrafia licze... ;)
Szaman [ Legend ]
Astreo: Nie zostawisz mnie samego? Chlip... to dobrze... A z czochraniem to poczekaj chwilke... musze sie przygotowac (znaczy, kudlu spacyfikowac i umyc...), bo moze sie okazac, ze reka Ci sie zaplacze i bedzie trzeba ciac (wlosy oczywiscie...). I dziekuje, juz mi lepiej... :) <A tym wiekiem to nie przesadzajmy - jakos zawsze wychodzi na to, ze ludzie sa ode mnie starsi, albo o mlodsi o duzo mniej, nizbym sie spodziewal... ;)> PS. AnankE zamiast mi pomoc mnie zamorduje za te ekscesy (to nie godzi sie przeciez i szkodzi wizerunkowi naszego klanu...). Ale jej jeszcze niestety nie ma... bedzie dopiero jutro... : (
Viti [ Capo Di Tutti Capi ]
Szamanie - jak jeszcze napiszesz to po naszemu to będzie wporzo ;)
Astrea [ Genius Loci ]
Szaman---> nie dam nikomu Cie zabic - to wykluczone, ale... Czy Ciebie mozna ukatrupic? Chyba nie, co? ;)))))) Przekładam czochranie do jutra. Z tego co pamietam mycie Twojej czupryny zajmuje Ci kilka godzin, no, chyba, że zrobisz to expresowo :-)) Mam czekac?
Szaman [ Legend ]
Viti: No to moze przetlumacze...? Nudzi mi sie troche... (ciekawe czy sie Ryslaw nie przewroci, jezeli to przez przypadek zobaczy... ;))) Astreo: Mnie mozna zabic, choc jest to baaaardzo ciezkie - jezeli zniszczy sie moja postac cielesna, to odrazdzam sie o ile nie zostanie takze zniszczone moje filkanterium, czyli cos w rodzaju "pojemnika na dusze", ktory tworzy sie przechodzac przemiane z zywego maga w licza... :) A glowa juz umyta, akurat zaczyna schnac, wiec mozesz smialo uderzac! ;)
Astrea [ Genius Loci ]
<uśmiech nr 7> Czochr, czochr, czochr. ... i co? Żyjesz jeszcze? ;))
Szaman [ Legend ]
<szeroki usmiech nr.1> Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...zyje...ale...Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...mam...nadzieje...Grrrrrrrrrrrrrr...ze...nie...masz...zamiaru...jeszcze...konczyc...Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr? :) Viti: Jeszcze chwila i powinno byc...
Astrea [ Genius Loci ]
Szaman, jak Ty to zrobiłeś???? Twoj post jest tak szeroki, ze az pasek przewijania mi sie wyświetlił :PPPP i.....stop - co za dużo to nie zdrowo ;))
Viti [ Capo Di Tutti Capi ]
Szaman - no co Ty ;) Przecież żartowałem. Zostaw to tłumaczenie w czortu, chyba że Ci się rzeczywiście nudzi strasznie ;-)
Magini [ Legend ]
Patrze sobie na was. Mozna? ;-)
Astrea [ Genius Loci ]
Ufff.... Mag :-)) Jakby było na co - to prosze, ja tam sie chowam pod fartuch jak zwykle ;PP
Viti [ Capo Di Tutti Capi ]
Hejka Magini :-) Mag - czy Ty też odnosisz wrażenie, że jakiś mały chaos wkradł się do karczmy ? Taki malutki, ledwo widoczny :)
Magini [ Legend ]
Astrea - na was wszystkich obecnych w Karczmie sobie patrze, nic sie nie boj. Patrze, ale nic nie widze ;-))
Magini [ Legend ]
Viti - dzis nic nie widze, a to dlatego, ze znowu dorwalo mnie jakies paskuden przeziebienie :-( Leb mnie boli, katar sie zaczyna, a gardla od wczoraj nie czuje. A chaosik? Hmmmm... cos sie chyba rzeczywscie dzieje, tak sobie mysle, ze moze to tylko ozywienie spowodowane zblizajaca sie wiosna? No wiesz, trudniej zasnac i takie tam ;-)))
Astrea [ Genius Loci ]
Viti---> jak słowo... czy Ty tym chaosem nie zaraziłeś się przypadkiem od Tygryska? To nie spisek przeciwko Tobie, wiec nic sie nie bój ;)) Mag ---> No to wyłażę :-) <looknięcie po sali> No! Chyba wszystko jest w porządku jak najlepszym :PP
HAL9000 [ Konsul ]
Witam wszystkich! [Po slowach powitania tajemniczy kaplan poszedl swoim zwyczajem w kat, aby posiedziec w spokoju] Hmmm, cos ciemno w tym kacie... [I z reki kaplana wystrzelila ognista strzala, jednak kaplan zle wycelowal i zamiast w kaganek trafil w sciane, przez co w karczmie wybuchl maly pozar] Ech, przepraszam, nie jestem koszykarzem, zeby zawsze trafiac [I kaplan przywolal podmuch wiatru, który w momencie zgasil ogien] Mam nadzieje, ze sie na mnie Pell nie pogniewa... w koncu to on bedzie musial dokonac napraw... :-))
Magini [ Legend ]
HAL - czesc :-)) Nie wnikaj w naprawy, zawsze ktos chetnie wejdzie w role konserwatora w zamian za darmowe drinki ;-)
Szaman [ Legend ]
Astreo:<Bardzo prosto... wystarczy pisac tak jak ja, czyli bez zadnej spacji, a wyswietlajac tekst nie bedzie "lamany"... ;)))> Chlip...? Juz koniec...? Buuuuuuu... Mag:Przeziebienie? Slyszalem, ze na to najlepiej robi czochranie licza! Wiec jak bedzie... przylaczysz sie...? ;))) Viti: Ale ja nie zartuje... troche mi to idzie powoli, bo nie mam zadnego slownika, ale poczekaj jeszcze chwile... :P Witaj HAL! Tylko niczego nie popal! ;)))
HAL9000 [ Konsul ]
Mag --> ale w kazdym razie przepraszam za szkody... ale coz... wzrok juz nie ten co za mlodych lat... ;-))
Magini [ Legend ]
HAL - spoko, przynajmniej cos sie dzieje ;-) Szaman - znaczy licz czochra mnie, czy ja licza? Jesli mnie, to nie teraz, bo mam koka na glowie, a moze jacys goscie nadejda. A jesli ja licza, to czytalam, ze juz licz byl czochrany niedawno, a przyjemnosci trzeba dozowac ;-)
HAL9000 [ Konsul ]
Szamanq --> Nie ma co sie bać - jak nie spale, to utopie ;-))
Viti [ Capo Di Tutti Capi ]
Cześć Hal :) Masz rację ;) Już szron na głowie, Już nie to zdrowie, A w sercu - ciągle maj!
Viti [ Capo Di Tutti Capi ]
Magini - to jak przeziębienie, to może woda z miodkiem. Były już toczone dysputy na ten temat :-) PS. Wiedziałem że jest coś nie tak.
HAL9000 [ Konsul ]
Taaaa, Viti... Qrcze... niedlugo juz mi 17 latek stuknie.... Czuje sie staro.... ;-))
HAL9000 [ Konsul ]
"(...)I want to run away.... and never say good bye(...)"
Astrea [ Genius Loci ]
Viti---> wrrr... no nie wypominaj ;))))
Szaman [ Legend ]
Co jest??? Od paru minut chce wyslac posta z tlumaczniem i nie chce mi go przyjac ("Nie podales wszystkich swoich danych" mi pisze...)
Szaman [ Legend ]
Viti: Masz i podziwiaj! ;))) (Ty tez mozesz o sobie poczytac Duszku... :) Duch. „Duch” jest określeniem, które może być dodane do opisu każdej aberracji, zwierzecia, bestii, smoka, humanoida, magicznej bestii, olbrzymiego humanoida lub zmiennoksztaltnego. Stworzenie takie (określane także jako „stworzenie bazowe”) musi mieć Charyzmę równą co najmniej 8. Typ stworzenia zmienia się na „nieumarłego”. Pozostałe statystyki i zdolności specjalne bazowego stworzenia pozostaja zasadniczo bez zmian (chyba że zaznaczono inaczej) Kości Życia: Zwiększone do k12 <Kości Życia to rodzaj kości, jakim należy wykonywać rzuty przy ustalaniu puntków życia, ich liczba określa zasadniczo także „poziom” potwora – im ich więcej, tym mocniejszy/bardziej „posumiety w poziomach” potwór> Prędkość: Duchy posiadają prędkość latania równą 30 stóp, chyba że stworzenie bazowe posiada prędkość wyższą od tu podanej, i lata z doskonalą manewrowością <manewrowość jest chyba uwzgledniana w mechanice walki, ale nie pamietam – poza tym nie jest to az tak ważne w tej chwili...> KP: Naturalna zbroja ma taka sama wartość co dla stworzenia bazowego, ale uwzględniana jest tylko w przypadku kiedy przeciwnik jest eteralny. Kiedy duch się pojawia (manifests) (patrz niżej), wartość jego naturalnego pancerza wynosi +0, ale zyskuje on premię unikową równą modyfikatorowi od Charyzmy ducha, lub +1 (używana jest większa wartość) Ataki: Duch zachowuje wszystkie ataki stworzenia bazowego, choc te bazujace na kontakcie fizycznym nie szkodza nieeteralnym istotom. Obrażenia: Przeciwko istotom eteralnym duch uzywa podstawowych wartości ataku stworzenia bazowego. Przeciwko istotom nieeteralnym duch nie może zadawac obrażeń fizycznych, ale może używać swoich ataków specjalnych, jeżeli takowe posiada, kiedy się pojawia (patrz poniżej). Ataki Specjalne: Duch zachowuje wszystkie ataki specjalne stworzenia bazowego, choć te bazujące na kontakcie fizycznym nie działają na nieeteralne istoty. Duch zyskuje także zdolność do Pojawiania się plus 1k3 innych specjalnych ataków opisanych poniżej. Rzut obronny ma KT <klasę trudnośći – aby rzut się powiódł, trzeba wyrzucic na k20 liczbę równą KT, lub większą – oczywiście liczą się wszelkie premie takie jak od wysokich wartosci cech, magicznych przedmiotów i inne i po zsumowaniu wynik musi być wyższy/równy KT rzutu> równą 10 + 1 liczby KŻ (kości życia) ducha + modyfikator od Charyzmy ducha, chyba że zaznaczono inaczej. Manifestation (Su): All ghosts have this ability. As ethereal creatures, they cannot affect or be affected by anything in the material world. When they manifest, ghosts become visible but remain incorporeal. However, a manifested ghost can strike.with its touch attack or a ghost touch weapon. A manifested ghost remains on the Ethereal Plane but can be attacked by opponents on both the Material and Ethereal planes. When a spellcasting ghost is on the Ethereal Plane, its spells cannot affect targets on the Material Plane, but they work normally against ethereal targets. When a spellcasting ghost manifests, its spells continue to affect ethereal targets and can affect targets on the Material Plane normally unless the spells rely on touch. A manifested ghost’s touch spells don’t work on material targets. Niszczacy dotyk (Su): Duch, który trafi żywą istotę niematerialnym atakiem, zadaje jej 1k4 pkt. obrażeń. Przeciwko eteralnym przeciwnikom dodaje on modyfikator od siły do rzutu na trafienie i obrażenia. Przeciwko przeciwnikom materialnym dodaje modyfikator od Zręczności tylko do rzutu na trafienie. Niepokojący krzyk (Su) <”Su” oznacza zdolność nadnaturalna, ma to czasem znaczenie, ale tu nie ma sensu się wdawac w podzial zdolnosci specjalnych>: Duch potrafi krzyknąć wykonujać akcje standardową. Wszystkie zywe stworzenia z promieniu 30 stóp od ducha muszą wykonać udany rzut na Wolę <siłę woli>, lub wpadną w panikę na 2k4 rund. Jest to dźwiękowy, nekromancki, działający na umysł efekt strachu. Istota, która wykonala udany rzut przeciwko tej zdolności, nie może być poddana działaniu krzyku tego samego ducha przez cały jeden dzień. Przerażajacy wygląd (Su): Każde żywe stworzenie w promieniu 60 stóp od ducha, które go zobaczy, musi wykonać rzut obronny na Hart, lub na stałe straci 1k4 punktów siły, 1k4 punktów zręczności i tyle sam punktów Kondycji. Istota, która wykonala udany rzut przeciwko tej zdolności, nie może być poddana działaniu Przerażającego wyglądu przez tego samego ducha przez cały jeden dzień. Niszczące spojrzenie (Su): Duch potrafi uderzyć w zywe istoty samym spojrzeniem na dystanr nie wiekszy niż 30 stóp. Istoty, które trafiło spojrzenie ducha muszą wykonać rzut obronny na Hart, lub otrzymają 2k10 pkt. obrażeń i stracą na stałe 1k4 pkt. Charyzmy. Malevolence (Su): Raz na rundę, eteralny duch może połączyć się z ciałem istoty przebywającej w Pierwszej sferze materialnej <czyli tej, na której zyjemy>. Ta zdolnośc jest podobna do czaru Magiczny Słój rzuconego przez 10-poziomowego maga (lub na poziomie dośw. na którym znajduje się duch – którakolwiej z tych wartości jest wyższa), ale nie potrzebuje on „przechowalni” dla swojej duszy. Jeżeli atak powiedzie się, ciało ducha „znika” w ciele ofiary. Cel ataku może oprzeć się atakowi wykonując rzut na Wolę (KT 15 + modyfikator od Charyzmy ducha). Istota, która wykonala udany rzut przeciwko tej zdolności, nie może być poddana działaniu Malevolence przez tego samego ducha przez cały jeden dzień Telekineza (Su): Duch może używać telekinezy raz w rundzie, wykonując wolną akcje. Zdolność ta dziala tak, jamby był to czar rzucony przez maga którego poziom dośw. rowny jest poziomowi ducha, lub 12 – którakolwiek z wartości jest większa. Specjalne cechy: Duch posiada wszystkie specjalne cech stworzenia bazowego i te podane poniżej, oraz zyskuje typ „Nieumarły”, oraz pod-typ „Niematerialny” Special Qualities: A ghost has all the special qualities of the base creature and those listed below, and gains the undead type and incorporeal subtype. Odnawianie się (Su): W większości wypadków bardzo trudno jest zniszczyć ducha w poprzez prostą walkę. „Zniszczony” duch najczęsciej odradza się po 2k4 dniach. Nawet najpoteżniejsze zaklęcia mogą się okazać tylko przejściowym rozwiązaniem. Duch, który normalnie zostałby zniszczony, może powrócić do swojej postaci wykonując udany rzut na poziom (1k20 + poziom ducha przeciwko klasie trudnosi = 16). Zasadą jest, że jedynym sposobem pozbycia się ducha jest zbadanie przyczyn jego istnienia i naprawienia wszelkich przyczyn niepozwalajacych mu na udanie się na spoczynek. Dokladne powody różnią się od siebie dla każdego ducha i ich odkrycie może wymagac sporego nakładu pracy i badań. Odporność na odpędzanie (Ex): Duch posiada +4 odporności na odpędzanie. Rzuty obronne: Takie same jak stworzenia bazowego Cechy: Takie same jak dla stworzenia bazowego, tyle tylko że duch nie posiada wartości Kondycji, a jego Charyzma zwiększa się o +4 Umiejętności: Duch otrzymuje +8 premii rasowej do rzutów na Krycie się, Słuchanie, Wykrycie i Wypatrzenie. Pozostałe tak samo jak dla stworzenia bazowego. Zdolności: Tak samo jak dla stworzenia bazowego. Klimat/Teren: Dowolny na powierzchni i pod ziemia. Organizacja: Samotny, gang (2-4), or mafia < ;PPPP> (7-12) Challenge Rating: Tak sam jak stworzenie bazowe +2 Skarby: brak Charakter: Dowlony Awans: Tak samo jak stworzenie bazowe. Ekwipunek ducha Kiedy duch tworzy się, cały jego ekwipunek i niesione przedmioty zwykle także staja się eteralne. Dodatkowo, duch zatrzymuje 2k4 szczególnie cennych dla niego za zycia przedmiotów (przy założeniu, ze nie sa w posiadaniu innej istoty). Ekwipunek funkcjonuje normalnie na Planie Eteralnym, ale przenika bezproblemowo przez materialne obiekty i stworzenia. Broń o umagicznieniu +1 lub lepszym jednak, może zranic materialne istoty, kiedy duch się pojawia, podobnie jak umagicznione bronie mogą zranic ducha. Oryginalne przedmioty należące do ekwipunku ducha pozostaja materialne, podobnie jak jego smiertelne szczątki. Jeżeli przedmioty takie przywłaszczy sobie inne stworzenie, ich eteryczna kopia znika. To rozdrażnia ducha, który nie zarrzyma się przed niczym w dążeniu do odzyskania przedmiotów i zwrócenia ich do miesca gdzie zostały złozone.
Szaman [ Legend ]
No wreszcie...
Viti [ Capo Di Tutti Capi ]
Szaman - widocznie program wykrył jakies rażące błędy w tłumaczeniu ; P Astrea - a który kawałek ubódł, ten o sercu ;) ?
Szaman [ Legend ]
Mag: Mnie chodzilo o to drugie... ale skoro mi wszystkie drobne radosci tego zycia chcecie zacjonowac... chlip... HAL: TY sie czujesz staro? To co ja mam powiedziec, e? ;))) Viti: Jak sobie poczytasz opis tego, co Ci Duszek moze zrobic, to przestaniesz jej wypominac! ;PPPP
Astrea [ Genius Loci ]
Szamanku, ale sie dzis w karczmie rozpychasz ;))))
Szaman [ Legend ]
Viti: Raczej mi talentu pozazrdoscil! ;PPPPP
Viti [ Capo Di Tutti Capi ]
Szamanie - aberracja rulez ;-) Dobrze że niedopisałeś 'chromosomowej' ;)
Szaman [ Legend ]
Viti: Nie pamietalem, czy tak to sie tlumaczylo w polskiej edycji, czy nie - ja zawsze sie tym terminem posluguje (wiadomo o co chodzi, wiec spelnia swoja role... ;))))
yosiaczek [ Generaďż˝ ]
witam ponownie :) szamanku teraz to sobie z nami juz nikt nie poradzi, coz w koncu duchow ani magow ani czarownic nie da sie zniszczyc, no bo przyjmijmy ze czarownice pala sie tylko na stosach :) a wy co wieczor przed kompami spedzacie, no co wy? ja lece na sabat ;) i wracam o godzinie duchow :) to mowilam ja - Yosia De Łicz (heheh, co yogh, wojna? :))
Szaman [ Legend ]
Yosiaczku: A coz ja bym robil na zewnatrz? Moczyl sie w deszczu, snul po miescie, a moze nawet bez sensu wydawal pieniadze... ;))) Trzymaj sie dzielnie miotly nie lataj za nisko! :)
Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]
Mitłe? Lepiej odkórzacz -dodatkowy napęd jak jest włączony!
Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]
Żeby się nikt nie czepiał ortografy -chodzi o miotłe
Iarwain Ben-Adar [ Generaďż˝ ]
Cześć Wam Formowicze. No to lu.... przy sobocie...
Iarwain Ben-Adar [ Generaďż˝ ]
Szaman, aleś się dzisiaj napismaczył!
Szaman [ Legend ]
Hamil_Hamster: A co zlego w kultywowaniu tradycji? Postep techniczy zabojca tradycji! Miotla dla kazdej czarownicy! :P Bracie Iarwainie: Ano wykorzystuje ostatnie dni wolnosci do statsowania... ;))) Podac cos do tego "Lu"? :)
Iarwain Ben-Adar [ Generaďż˝ ]
Gdzie się pismaczy, żeby zdjęli mi tego jenerała?
Iarwain Ben-Adar [ Generaďż˝ ]
Noo.... Wodę. I no... tego... lód. :-)
NicK [ Smokus Multikillus ]
Iarwain Ben-Adar ---> "prośby i pytania do moderatorów"
Iarwain Ben-Adar [ Generaďż˝ ]
Senk Ju.
Szaman [ Legend ]
NicK: Witaj ponownie! :PPPP Iarwainie: Czy ja dobrze slysze? Wode? Z lodem? Fiu, fiu... niezle musiales zabalowac wczoraj... ;))) A na zmiane moze bedziesz musial chwile poczekac - wszystko zalezy od tego, czy akurat bedzie pod reka ktorys z prefektow... :)
Iarwain Ben-Adar [ Generaďż˝ ]
Prośbę zamieściłem. Teraz czekam. Spadam z sieci Pa.
NicK [ Smokus Multikillus ]
Szaman ---> Witaj :)) A może to miała być Wóda a nie Woda ?? ;)))
Szaman [ Legend ]
Iarwainie: Do ozbaczyska! ;))) NicK: Znajac brata Iarwaina, to mozliwe... w koncu to krasnolud... ;))))))
Snake [ Konsul ]
Witam ponownie. :))))))))))))))) Przepraszam, ze sie nie odezwalem wczesniej. Ale sasiad przyszedl i w te slowa rzekl: "Ssaaek,kuude ... Ssaek" - dowiedzialem sie, ze tak mam na imie :) Staralem sie zrozumiec, lecz roznica "poziomow we krwi" jeszcze byla zbyt duza. Po godzinie znalezlismy wspolne odnosniki. )))) Umykam na razie i do zobaczenia wkurtce ;)))
Szaman [ Legend ]
Snake: Wkrotce, to znaczy kiedy? ;)))
Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]
Szaman--> Na korczmie jest tylko jeden mój post to nie powód aby od razu się mnie czepiać(chodzi mi o twoją wypowiedź na propozycjach do moderatorów).
NicK [ Smokus Multikillus ]
Snake ---> AAAAAA... umknął mi gdzieś Twój post. Witaj stary kompanie <misiaczek> :)))
Szaman [ Legend ]
Hamil_Hamster: Jeszcze sie tu chyba nikogo ne czepialem i nie wiem GDZIE jest napisane, ze cos Ci wypominam... poczytaj dokladnie to, co napisalem. To byla tylko moja reakcja na oswiadczenie Burga, ktory potraktowal Karczme jak oboz zeslania. Nie widzialem co napisales i ile napisales poza Karczma, wiec niby czego mialbym sie czepiac? Tak dlugo, jak dlugo nie bedziesz robil niczego niepoprawnego tutaj, nie mam sie CZEGO czepiac.
Nadhia [ Konsul ]
Witam... Nigdy tu chyba nie bylam..
NicK [ Smokus Multikillus ]
Witaj Nadhia, siadaj za stołem i się rozgość. Coś może podać?? :))
Nadhia [ Konsul ]
A co mam do wyboru?
NicK [ Smokus Multikillus ]
Nadhia ---> czego tylko dusza zapragnie. W Karczmie nie ma ograniczeń, ograniczeniem jest tylko fantazja zamawiającego :))) Proś o co chcesz :))
NicK [ Smokus Multikillus ]
Astrea i Szaman mogą Ci nawet włoski poczochrać jak chcesz. Są w tym całkiem nieźli, dużo ostatnio trenowali :))))
HAL9000 [ Konsul ]
A ja moge wywołac małą powódź w karczmie... jaktby Ci sie zachciało pić :-)) Ostatecznie mogę po tej powodzi wysuszyć wszystkich małym tornadem... O ogniu już nie będę wspominał :-))
Nadhia [ Konsul ]
Hmmm... no wiec, moze... wode, taka zwykla.. po prostu..
NicK [ Smokus Multikillus ]
Nadhia ---> proszę bardzo, oto szklaneczka krystalicznie czystej wody. Na zdrowie. Polecam też inne przepyszne trunki z przybudówki (autoreklama ;))
HAL9000 [ Konsul ]
Uwaga wszyscy!!! Zaraz zaczynam robić wode -zgodnie z zyczeniem :-))
HAL9000 [ Konsul ]
[kaplan zaczyna wykonywac ruchy rekoma jednoczesnie wymawiajac jakas sekretna inkantacje. Powietrze staje sie coraz bardziej wilgotne]
Szaman [ Legend ]
Nadhia: Witaj, skoro juz jest obsluga, to moze jednak cos podac? :) NicK: Ty dziewczynie (o ile sie nie myle...) nie mieszaj tu w glowie z czochraniem! Powiedz ze sam bys chcial i przez Ciebie zazrdosc przemawia! ;))))) HAL: Za powodz dziekujemy... jeszcze nam pozniej beda klijenci narzekac, ze znowu "drynki rozwodnione"! :)))
Szaman [ Legend ]
HAL! Bo jak tu zaraz strefe anty-magiczna zaloze, to bedziesz plakal!!! ;)))) Deszcze i ulewy mi w do ogrodka, za Karczme! :)
Astrea [ Genius Loci ]
Ale nowych gosci dzis przybyło do karczmy :-))))))))))))) Witam witam :-)) Hamil----> specjalnie dla Ciebie koktail owocowo - waniliowy z wisienką i słomką. A na deser (sorry Deser) ciastko z kremem ;))) Nadhia---> Wode Pomysłow Ci dam, chcesz? Ma moc wskrzeszania innowacyjonujacy... ups... ;)) Masz cos w domu do zmodernizowania? Moze sie taka woda wtedy bardzo przydac ;)) Nick---> Wiesz...? Nie chciałabym czochrac wszystkich kto mi pod reke podpadnie. Kiedy bym gotowała, czarowała, straszyła, podawała, zmywała, gadała, etc.....??? Nie mialabym na to czasu wcale - wiec... najpierw obowiazki a potem zabawa :-) Szaman---> Spółkę mamy jaką założyć, czy co? ;)
HAL9000 [ Konsul ]
[Kaplan spojrzal nieopatrznie w strone tego, ktory przerwal mu gwaltownie wypowiadane zaklecie..... i cala woda, zebrana podczas wypowiadania zaklecia spadla dokladnie na niczego nie spodziewającego się Szamana.... ] Uuuups... Dwa wiadra wody na Szamana... przepraszam :-))
Szaman [ Legend ]
Astrea: No wiesz, w koncu kazdy kiedys trafi do nas... ;))) Spolka? No problem - tyle tylko, ze ja chce byc tym od "bycia czochranym", a nie od "czochrania"! :)))
HAL9000 [ Konsul ]
Ale Szamanq... masz i tak szczescie, ze to byll poczatek wypowiadania zaklecia i tej wody uzbieralo sie tylko dwa wiadra :-)
Szaman [ Legend ]
ARGH! Kto mnie woda polal? KTO?! Przyznawac, sie i to szybko, bo Wam kurek z piwem zakrece! ;)))))
Nadhia [ Konsul ]
Szaman - jestem dziewczyna, nie mylisz sie
Viti [ Capo Di Tutti Capi ]
Czochranie powiadacie :-) A gdzie się można na to załapać :) ?
NicK [ Smokus Multikillus ]
Szaman ---> zazdrosny o wirtualne czochranie?? :))) Nie mam takiej wyobraźni, pewnie dlatego zwykłym wojownikiem zostałem :))) HAL9000 ---> mi też coś na nos kapnęło, dobrze że to woda a nie kwas Ósmego :)))
HAL9000 [ Konsul ]
Ale nie przejmujcie sie - zaraz zrobie lekki wiaterek i was wysuszy :-))
Szaman [ Legend ]
Nadhia: Hie, hie... setke mleka sobie szczele! Udalo mi sie odgadnac!!! :) Viti: Ty sie nie napalaj! Nie widzisz kartki nad barem: "Nie karmic i nie czochrac Mazoku"? :PPPPPP Wisi tam z dobrego powodu! ;)))) Nick: Wojownik potrafiacy mowic zdaniami zlozonymi to juz jest ewenement, (ale jutro dostane od AnankE za tego wojownika... oj, bede fruwal po Karczmie...) wiec i o wyobraznie odpowiednia moge Cie posadzic... :)))
Astrea [ Genius Loci ]
HAL---> tylko nie halny, pls...... poprzeziębiasz nas i bedzie znow zamkniete do odwołania z powodu choroby personelu ;)))
Nadhia [ Konsul ]
Szaman - Naprawde niesamowite;))))
HAL9000 [ Konsul ]
Astrea --> Poslucham Twojej rady! [Kaplan lekko poruszyl wskazującym palcem prawej reki i poruszyl ustami, choc nikt nie uslyszal zadnego slowa, a nastepnie w Karczmie kazdy mogl wyczuc leciutki, cieply wiaterek] Prosze bardzo :-))
Szaman [ Legend ]
HAL: Tylko jak mi za cieply bedzie, to zobaczysz! ;)))) Nadhia: No bo jestem niesamowity! ;PPPPP
Viti [ Capo Di Tutti Capi ]
Szamanie - dziwne, ja tam żadnej kartki nie widziałem :P ...Dobrze poproszę swoją znajomą smoczycę blondynkę ;) tzn. chciałem powiedzieć złotą. I tak pewno mi się oberwie.
Viti [ Capo Di Tutti Capi ]
Ale nim oberwe, założe nowa czesc.
Viti [ Capo Di Tutti Capi ]
Włazić tutaj, ale migiem ;-)