GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Serie M&M, Wizardry i inne cRPGi w trybie FPP (cz. XXXVIII)

08.02.2002
22:11
smile
[1]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Serie M&M, Wizardry i inne cRPGi w trybie FPP (cz. XXXVIII)

Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI". Powstał on jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego kilkadziesiąt osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, Demise, czy Daggerfall. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Dlatego postanowiłem trochę rozszerzyć jego temat i zapraszam do dyskusji o tych właśnie tytułach (i nie tylko ;-)).

Poprzedni wątek:

08.02.2002
22:18
[2]

brzeszczot [ Generał ]

Mac - tak wszystko jest w dodatku, a co do ksiegarni to wybor jest w zasadzie podobny, ale mam wrazenie ze jest troche taniej, sa tez jakies przeceny - sklep jest na tej samej scianie Rynku co Empik ale zdecydowanie blizej "Jasia i Malgosi"

08.02.2002
22:30
[3]

brzeszczot [ Generał ]

podazajac za linkiem zobaczycie ze woda w Morrowind ma byc ladniejsze niz kiedykolwiek -ale nie ma nic za darmo - sprzet (karta graf.) musi byc nie lichy...

08.02.2002
22:39
smile
[4]

brzeszczot [ Generał ]

O nawiazaniach HOMM4 do MMIX mowi executive producer HOMM4 Jeff Blattner (calosc przeczytacie w linku) : "(...) GS: As we know, Heroes IV's campaign takes place in the new world of Axeoth, to which Emelia Nighthaven escapes after Erathia, the setting for Heroes III, is destroyed. What are the main differences between the two worlds (such as its monster population, or the way magic works)? Can you offer any hints as to how Heroes IV will tie into Might and Magic IX? JB: First, Emelia's story is the setting for only one of the six campaigns. The others each feature different main characters. Heroes IV and Might and Magic IX take place on completely separate parts of Axeoth. There is no crossover between the two stories (who knows what the future may hold). One of the main reasons for the switch to the new world is that the old sandbox the designers were playing in was getting too crowded. Now they have a fresh start and are less restricted. "

08.02.2002
22:40
[5]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> już kojarze:) A woda w Morrowindzie rzeczywiscie piekna:)

08.02.2002
22:56
smile
[6]

VOSTOK [ Konsul ]

Daj mi następnym razem założyć watek co : ) ???

08.02.2002
23:00
[7]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Vostok --> Nie ma sprawy:)

08.02.2002
23:02
[8]

VOSTOK [ Konsul ]

Mac---- chciałem załozyc dzisiaj ale wyszłem z Qmplem i znów niezdążyłem : ) Jestem pechowy dzieciak : )

09.02.2002
00:45
smile
[9]

Mastyl [ Legend ]

Po przeczytaniu wypowiedzi tego pana z 3DO tak mnie naszlo a propos bzdurności serii M&M. Każda część dzieje się na kolejnym, nowym kontynencie, o którym nic nie słyszelismy w częscie poprzedniej. A wszystko an tej samej planecie- to co to za planeta, i ile mają tych kontynetów... 1000? Jak dobrze pamiętam to w cz. 3 była Terra, w 4,5 Xeen- ale to chyba jeszce inna planeta... no to dalej: w MM6 Enroth, w MM7 Erathia, w MM8 Jadame- i nie było połączenia między nimi. A teraz kolejna cudowna, nowodkryta kraina- Axeoth... uff, niedługo im się nazwy skonczą. Zamawiam prawa autorskie do Bxeoth i Enxeoth i Axeathia... :-))))))))))

09.02.2002
01:12
[10]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mastyl --> Axeoth to nazwa planety, na której toczy się akcja (zupełnie inna planeta, niż w poprzednich częściach). Akcja MM9 toczy się na kontynencie tej planety - Rysh. Z kolei akcja HoMM4 dzieje się na innym kontynencie tej planety (podczas kataklizmu, część ocaleńców przeszła przez portale do świata Axeoth).

09.02.2002
01:38
smile
[11]

Mastyl [ Legend ]

Uff, dzieki za rozjasnienie tej zawieruchy. Zapomniałem, ze uniwersum M&M jest miejscem koegzystencji magii i techniki, i że Emelia Nighthaven mogła przelecieć, a nie przepłynąć do nowego miejsca...

09.02.2002
09:55
smile
[12]

VOSTOK [ Konsul ]

Ponawiam swą prośbę do wszystkich tych którzy w Wiz8 znależli Light Sowrda, a na dodatek pamiętają gdzie. Ktoś (sorry ale niepamiętam kto) mówił ze znalazł go w wiosce Banjyinn. Cóż przeszukałem ją wzdłuż i wszeż niestety nic nieznajdując. Byłbym zobowiązany

09.02.2002
11:09
smile
[13]

brzeszczot [ Generał ]

wiem ze dobrze rozwinieta(master) zdolnosc merchant to podstawa - ale potwierdzcie lub nie moja obserwacje : bardziej oplaca sie sprzedac zbedne przedmioty znalezione na obszarze CI w New sorpigal niz w samym zamku CI...zawsze te pare groszy wiecej...

09.02.2002
11:44
[14]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> potwierdzam. Każdy sklep w Enroth ma różne ceny i różną podatność na merchant.

09.02.2002
12:24
[15]

maYkel [ Pretorianin ]

VOSTOK -> To pewnie o mnie chodzi... light sworda znalazlem w zamknietej skrzyni w jednej z chatek (nie ma ich tam za duzo, to nie powinien byc problem). Moglo sie zdarzyc tak, ze po prostu otworzyles ta skrzynie i wziales 'take all'i po prostu nie zauwazyles - tez tak mialem - w tej skrzyni przed light swordem jest jeszcze cala strona innych przedmiotow... Sprawdz dobrze inventory! A light sword wymiata :))

09.02.2002
20:15
smile
[16]

VOSTOK [ Konsul ]

maYkel--------> Jeśli jestes pewin to sprawdzę jeszcze raz, ale w tym sęk że..................... Ja tez jestem prawie pewny : ) Ale sprawdzę i zamelduję pozdrawiam

09.02.2002
20:50
[17]

wojtess [ Generał ]

Mastyl --> A ziemia ile ma kontynentów ? Przecież nie tylko jeden! VOSTOK --> Jak brzmi polska nazwa Light Sowrda ?

09.02.2002
20:53
smile
[18]

VOSTOK [ Konsul ]

wjtess A po co przeciez polskiej wersji jeszcze niema ??? A ja pogrywam w Englisz : )

09.02.2002
22:51
smile
[19]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

He he !!! Ta woda ze screenów Morrowind'a faktycznie cudowna, ale bez karty z Enviroment Bump Mapingiem to możemy sobie tylko pomarzyć :((( A takie cudo obsługują tylko od GF3 wzwyż, ATI Rage 8500 wzwyż, no i Matrox G400 wzwyż :))) Apropos jeszcze pięknej wody, to pamiętam jak mając włąśnie Matroxa G400 grałem w Drakana tam latając na smoku o przepięknej łusce, woda była również cudowna (tylko dla EBM) NVidia wtedy się chowała nawet GF2 GTS mógł sobie tylko pomarzyć :)))

09.02.2002
23:03
smile
[20]

brzeszczot [ Generał ]

Lazac po Mire of Damned, po uprzedniej masowej eksterminacji wszystkiego co sie rusza, wlazlem (co to nie ja : )) w Dragon's Lair -- hehe.... smoczek usmazyl mnie na ruszcie jednym zionieciem - a moj druid jako pierwszy wachal kwiatki od dolu - ale sie jeszcze z bestia rozprawie -potrzebuje ino troche czasu.... : )

09.02.2002
23:12
smile
[21]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> nie strasz... własnie się tam rycerzami chciałem wybrać;)

10.02.2002
09:31
smile
[22]

Katane [ Useful Idiot ]

Witam po krótkiej nieobecności. Znowu zaczynam grać w MM6 :-) No, ale kto by się dziwił :-) I mam dylemat - jaką ekipę wybrać? Waham się między 4 druidami, a Paladynem, Łucznikiem i 2 knightami :-)

10.02.2002
11:04
[23]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Katane --> Jesli nie grałes jeszcze 4 druidami, to proponuję zagrać własnie tym składem. Sama przyjemnosc:)

10.02.2002
13:02
smile
[24]

brzeszczot [ Generał ]

Morrowind : z tego co widac to chyba wymiennie tpp/fpp....

10.02.2002
13:03
[25]

brzeszczot [ Generał ]

..............

10.02.2002
13:04
[26]

brzeszczot [ Generał ]

................

10.02.2002
15:51
[27]

VOSTOK [ Konsul ]

Rpg w tpp to przesada--t.z.n są dla mnie trudne w graniu. A może by tak ktoś jakies screeny z MM9 wrzucił ???

10.02.2002
16:12
smile
[28]

brzeszczot [ Generał ]

VOSTOK - -hejkawitka ! pojdz za linkiem to zobaczysz chyba wszystko co jest w sieci z obrazkow MM9 - wszystkie prezentowal na tych lamach Mac.. ja zamieszczam tylko jeden..(ten tez juz byl)

10.02.2002
16:17
smile
[29]

brzeszczot [ Generał ]

VOSTOK - Poza tym polecam Ci "biblie" kazdego fana swiata M&M - tam zajdz na dzial MM9 - obejrzysz sobie screeny, artworki.... a co do rysunku, ktory chcialem zamiescic to....

10.02.2002
16:19
smile
[30]

brzeszczot [ Generał ]

...to mial to byc screen przedstawiajacy interfejs (cholera byl za duzy : () Jak wam sie podoba, uwazacie go za "klimatyczny" - ja widze duze podobienstwo do HOMM4 i w sumie nawet mi sie podoba.. A jak Wam , wiem ze Mac chyba zabieral w tej sprawie glos.... ; )

10.02.2002
17:11
smile
[31]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Mam problem, a zasadzie trzy problemy dotyczące MM7: 1. Dlaczego w moim mieście Harmondale wszystko mam pozamykane, nawet świątynię, radę miasta i domy prywatne? 2. Co zrobić z zaszyfrowanym zwojem aby awansować na ninja? Gdzie jest książka z szyframi? 3. O co chodzi w tych miejscach wyzwań? Jak duże muszą być statystyki aby wygrywać? Pomóżcie!

10.02.2002
17:14
smile
[32]

VOSTOK [ Konsul ]

brzeszczot witam. Wspominałes coś o biblii MM można o link prosic. No chyba że chodzi o 3D0-- : ) Mam tez pytanie do grających w wiz8--Jak usunąc efekt drained powstały po ukąszeniu przez Vampir Bats -----A tak pozatym to mam zamiar zacząc (znowu) i może nawet tym razem ukończyć MM6 (jak wszystcy to wszystcy : ) ) Chcę wystartować z druzyną --------Knight łucznik Druid Druid ---co wy nato ????

10.02.2002
17:17
smile
[33]

VOSTOK [ Konsul ]

sliva--odpowiem na pierwsze bo dobrze pamiętam czemu------------------------- Napewno wziąłes od mr.malwicka na Evermorn Island rózdżkę, i napewno cię zaczepili żebyś się zrewanzował przynosząc im cos z Celeste. I napewno cię zaatakowały w mieśćie Gobliny. Poprostu zabij wszystkie w zamku i mieście ALE TO WSZYSTKIE--w ukrytych przejsciach też!!!!!!!!!!!! Pozdrawiam

10.02.2002
17:18
smile
[34]

VOSTOK [ Konsul ]

Chyba jakies błędy na forum bo watek wogóle niepodskoczył!!

10.02.2002
17:21
[35]

brzeszczot [ Generał ]

VOSTOK - z tego wszystkiego to zapomnialem (a z ta biblia to przesadzilem ; ) ) A i niestety biblia jest po niemiecku : (

10.02.2002
17:22
smile
[36]

VOSTOK [ Konsul ]

Nie tylko nie NIEMIECKIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ale spojrzę : ) Thank You!!

10.02.2002
17:59
[37]

maYkel [ Pretorianin ]

VOSTOK -> efekt 'drained' mozna z tego co wiem usunac tylko butelka 'renewal potion'. Tylko nie pytaj mnie gdzie tego szukac - ja wszystkie zdobylem w terenie :) Chociaz podejrzewam ze fuzzfas( czy jak mu tam) w tryntonie moze miec kilka na sprzedaz...

10.02.2002
18:13
smile
[38]

VOSTOK [ Konsul ]

renewal potion---chyba własnie nieusuwa ale sprawdzę A na Banjinn znalałem z 5 vaporizerów i ani śladu *Light* *Sworda* : ( W kazdym razie dzięki Pozdrawiam

10.02.2002
18:14
[39]

VOSTOK [ Konsul ]

renewal potion---chyba własnie nieusuwa ale sprawdzę A na Banjinn znalałem z 5 vaporizerów i ani śladu *Light* *Sworda* : ( W kazdym razie dzięki Pozdrawiam

10.02.2002
18:38
smile
[40]

Katane [ Useful Idiot ]

Sliva --> Już pomagam :-) 2.SPOILER. W Erathii jest taki mały loszek (dokładniej - prawy-dolny róg mapy). Są tam przyciski - powciskaj kolejno: górny, prawy, dolny, lewy i środkowy. Otworzy się przejśćie (czy coś podobnego się zrobi). Droga wolna! 3. To zależy od danego wyzwania. Najbardziej wymagające potzrebują do wygranej nawet 200 punktów.

10.02.2002
19:39
[41]

Adel [ Pretorianin ]

reneval potion AFAIR usuwa wszystkie "stany" poza drained i śmiercią :/ a ja mam ten sam problem :))) to co usuwa drained ???:)))

10.02.2002
19:56
[42]

Adel [ Pretorianin ]

a może to potion of restoration usuwa wszystko oprócz drained i death, a potion of renewal wszystko ? kurcze nie pamiętam :)))

10.02.2002
21:11
[43]

hugo [ v4 ]

Vostok ==> Ja w M&M IV gralem palladynem, druidem, priestem i magiem - to nałatwiejszy skład. Na drugi raz wziąłbym dwóch druidów (dragon breath rulez!) i dwóch magów. Początki pewnie bądą trudne ale potem - luzik.

10.02.2002
21:14
[44]

hugo [ v4 ]

Czy ktoś przeszedł Wizardry 8 zabijając WSZYSTKICH (za wyjądkiem Al-Asaiz) w rapax castle? Albo może ktoś wie jak zdobyć eliksir uruchamiający teleport w inny sposób niż kończąc inicjację na templara ?

10.02.2002
21:14
smile
[45]

Katane [ Useful Idiot ]

Hugo --> Sęk w tym, że druidzi nie mogą rzucać DB :-)

10.02.2002
21:25
[46]

Mac [ Sentinel of VARN ]

hugo --> zapewniam cię, że najłatwiejszy skład to 4x druid, a podany przez ciebie skład jest najprzyjemniejszy.

10.02.2002
21:38
[47]

hugo [ v4 ]

Katane ==> Jeśli dobrze pamiętam to... masz rację choroba :-( machnąłem się z mm7 w którego właśnie pocinam jak tylko skończę będzi dyplom :-)

10.02.2002
22:13
[48]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Asel, Vostok --> panowie przybywam z odsieczą;-)) Otóz chyba jedynym miejscem, w którym da się usunąć skutki drained jest fontanna znajdująca się na drugim poziomie jaskiń w bazie Umpani. Aby się tam dostać konieczny jest sojusz z Umpani. Ogólnie proponuję, żebyscie po zdrainowaniu zrobili load game, bo droga do fontanny jest długa i trzeba zrobić wczesniej parę questów. Ten drain to nagłupsza rzecz w grze.

10.02.2002
22:15
smile
[49]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Adel --> sorry za przekręt ksywy:/

11.02.2002
00:05
[50]

tymczasowy10232 [ Junior ]

Mam pytanie - czy ci z Was, którzy grają np. w Wizardry 8 mają piraty, czy kupili gdzieś oryginał? Jeżeli to drugie, to może mogą się podzielić gdzie, bo standardowo to sklepy zachodnie nie wysyłają gier komputerowych do krajów europejskich nie należących do UE (no i jeszcze kilku innych, ale oczywiście nie do Polski...) Nie chcę grać w pirata, ale jak zlokalizowaną (czyt. spieprzoną) wersję widzę, to mi się na wymioty łagodnie mówiąc zbiera...

11.02.2002
00:11
smile
[51]

VOSTOK [ Konsul ]

maYkel mówił prawdę--Renewal(nie RESTORATION) usuwa Efekty Drained!!!!! Sorry maYkel że w ciebie niewiezyłem. A te miksturki ma FuzFazz w Trynton Mac-----> a fontanny poszukam

11.02.2002
00:17
smile
[52]

VOSTOK [ Konsul ]

szafir--- a jak myślisz : ) ???????? Mac---> udało mi się przechytrzyć i Umpani i T'RANG, t.j. gram teraz na dwa fronty. A szpiegiem niejest Barman tylko gościu z zaopatrzenai sgt. Kunar Alez ta gra wciąga : )!!!!!!

11.02.2002
00:49
[53]

Mac [ Sentinel of VARN ]

szafir --> ja mam pirata, ale zobowiązałem się do kupna orginału:) A lokalizacja będzie w formie kinowej (napisy po polsku, a dialogi po angielsku) i zajął się tym Cd-Projekt, także nie ma się czym przejmować. Vostok --> i pomysleć, że przez 1/4 gry miałem drained samuraja, dopóki nie zanalazłem tej fontanny, a tu się okazuje, że jest do tego napój:/

11.02.2002
01:01
smile
[54]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

VOSTOK -->> Ale jak wykonasz ostatni quest dla jednej ze stron to zapomnij o wykonaniu dla drugiej :-))) Tak też musisz w końcu dokonac wyboru Umpani badź T'Rang. Mac--> I takie spolszczenie zajęło CD-Projektowi 3 miesiące czasu ????? Dla mnie to SZOK !!! A niech spróbują przeciągnąć date wydania :-[[[

11.02.2002
01:03
[55]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mac-->> Aha jeszcze apropos składu, najłatwiejszy i najprzyjemniejszy to: Kleryk druid druid Czarodziej :-))))

11.02.2002
08:20
[56]

Adamus [ Gladiator ]

Bodziu --> Masz rację, trochę długo nam każe czekac CD Projekt na Wizardry 8. Tym bardziej, że zapowiadał jej wydanie juz na listopad. Nie będę kometował tego :-((. Szafir --> A co Ci sie takiego nie podoba w lokalizacjach? Niektóre jak chociażby Torment są zrobione na znakomitym poziomie.

11.02.2002
08:35
smile
[57]

brzeszczot [ Generał ]

Adamus ---- > moim zdaniem jakims wyjsciem z sytuacji byloby okreslenie sie danego dystrubutora co do wydawania okreslonych gier - i tak firma xxx wydaje cRPGi, yyy strategie, zzzz jeszcze cos innego chyba malo realne....

11.02.2002
09:40
[58]

Adamus [ Gladiator ]

Brzeszczot --> To pomysł raczej nie do zrealizowania. Każdy z wydawców wspołpracuje z określonymi producentami i ma wyłączność na ich produkty. A w ofercie tych największych są zazwyczaj gry różnego rodzaju, w tym i cRPGi. Dlatego mamy, to co mamy i należy sie tylko cieszyć, że ten gatunek od kilku lat rozwija się coraz mocniej. W końcu po maraźmie połowy lat dziewiędziesiątych w gatunku cRPGów mamy wreszcie ich wysyp. Szkoda tylko, że pomimo takiej ich ilości w większości przypadków z jakościa jest nie najlepiej. Ale może ja jestem za bardzo wymagający i zwyczajnie marudzę i sie czepiam?

11.02.2002
10:09
smile
[59]

VOSTOK [ Konsul ]

Bodziu----> Fakt trzeba się określić, dla której ze stron bedziemy w koncu pracowac chyba że .............................. Doprowadzimy do do sojuszu Umpani-T'rang. I to właśnie chcę osiągnąć. Jak już wspominałem mam zamiar zacząć (znowu!) grać w MM6. Wybrałem drużynkę Knght-Łucznik-Druid-Druid

11.02.2002
10:12
smile
[60]

VOSTOK [ Konsul ]

brzeszczot----> Podoba ci się lokalizacja Tormenta??????? Mam eng Oryginał, i kiedy ostatnio grałem w polską wersję myślałem że dostanę czkawki agonalnej. Tak TRAGICZNIE dobranych lektorów niesłyszałem. No a DIABLO2---co oni z nim zrobili?????

11.02.2002
10:21
[61]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Bodziu --> Jest możliwe zakończenie gry pogadzając ze sobą obie skłócone strony. Musisz się w tym celu udać do Rapax Away Camp (więcje nic nie wiem, ale możesz przeczytać FAQ, albo zapytać Huga). Bodziu again--> ja jednak ciągle uważam, że najprzyjemniejszy (zwłaszcza za pierwszym razem) jest podany przeze mnie skład, ponieważ możesz wtedy korzystać z każdego przedmiotu i każdej umiejętnosci. Vostok --> Wtopiłes z tym Knightem. Lepiej weź kleryka, albo maga, bo nie będziesz mógł używać czarów życia i smierci.

11.02.2002
10:26
smile
[62]

VOSTOK [ Konsul ]

Mac-----> Nic jeszcze niewtopiłem.. ponieważ narazie tylko stworzyłem ta drużynkę i jestem w pierwszym miasteczku New Sorpigal. No ale drużyna z samymi magami : | ????????

11.02.2002
10:26
[63]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Vostok --> Nie podoba ci się zlokalizowany Torment? Ja roumiem, że możena się przyczepić do dubbingu (ja na przykład nie znoszę Emila Kamińskiego, dlatego nie podoba mi się głos Morte), ale napisy są spolszczone genialnie,wziąwszy pod uwagę jak trudno jest przetłumaczyć wiejski angielski żargon .

11.02.2002
10:28
smile
[64]

VOSTOK [ Konsul ]

Chodzi mi tylko o część wokalną-----------------Bo skoro przez całą grę mają gadać, to nich gadają po Angielsku, tam mają bardziej "klimatyczne" głosy. : )

11.02.2002
10:29
[65]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Vostok --> To weź chociaż paladyna, bo rycerz później znacznie odstaje od reszty i jest do niczego nieprzydatny. Paladyn umie to samo co rycerz, ale potrafi jeszcze uprawiać magię kapłańską.

11.02.2002
10:31
smile
[66]

VOSTOK [ Konsul ]

W MM6 mam zamiar zacząć znowu grać, ale nieznaczy to że już tę grę kiedyś przeszedłem, poprostu zaczynam znów próbowac : ) bo jakoś wolę MM 7. A napisałem to żeby niebyło niedomówień z mojej strony : )

11.02.2002
10:34
smile
[67]

Rmoahal [ Pretorianin ]

No własnie z tą lokalizacja W8 moze byc problem! , jestem ciekaw jak oni sobie poradza z przetłumaczeniem zagadek słownych tak by nie straciły sensu???

11.02.2002
10:35
[68]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Rysław --> Mam pytanie w sprawie MM9. Otóż na żadnym z dotychczas pokazanych screenów nie widziałem na interfejsie mini-mapy. Możesz mi powiedzieć, czy w tej alfa wersji w którą grałes jest mini-mapa?, bo ostatnio trochę zwątpiłem w jej istnienie (a to byłaby tragedia):/

11.02.2002
10:38
[69]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Rmoahal --> i w tym moim zdaniem tkwi własnie powód tak późnego wydania zlokalizowanej wersji. Jedno angielskie słowo ma w polskim języku kilka odmian, bądź odpowiedników. Wymieniinie każdego możliwego odpowiednika podczas jakiejs waźnej rozmowy powinno przyniesć pożądany efekt i umżliwienie tego prawdopodobnie zajmuje Cd-Projektowi tyle czasu.

11.02.2002
10:41
[70]

brzeszczot [ Generał ]

No coz gralem troche w Tormenta - i spolszczenie uwazam za dobre - a sama gre, fabule diablo ciekawsza od ID CDP - jest niekwestionowanym liderem w tlumaczeniu gier i..... w sumie to mnie troche martwi - jak kazdy monopol... Dobrze by bylo gdyby ktos deptal w tej dziedzinie CDP na piety - rywalizacja i zdrowa konkurencja o klienta na pewwno wynioslaby jeszcze bardziej poziom translacji... Adamus --- > no tak takie sa zasady rynku dystrybutorow - nie uwazam je za najlepsze ale coz... Jest to zapewne niemozliwe ale gdyby dystrybutorzy gier dzialali tak ja wydawnictwa ksiazkowe (te dziela sie rodzajem ksiazek - beletrystyka, ksiazki popularnonaukowe, poezja, fantasy, itp) zwiekszyloby to dbalosc o poziom wydawanych przez siebie produktow, szybkosc wydawania spolszczonych wersji na naszym rynku i tego typu dobrodziejstwa , ktore niestety nie sa naszym udzialem.....

11.02.2002
11:30
smile
[71]

VOSTOK [ Konsul ]

brzeszczot---> nietwierdzę że Torment jest zły, nawet nietwierdze że tłumaczenie jest złe,,--, ale te głosy lektorów są żenujące.

11.02.2002
11:40
[72]

Adel [ Pretorianin ]

brzeszczot wg mnie depcze powoli po piętach CDP Play-It, przykładem jest Arcanum, a zagadki sądze, że będą dobrze przetłumaczone, czy też prędzej odniesione na język polski, tak samo jak było w Arcanum właśnie. a co do drained to prawda :)) renewal usuwa to świństwo - wczoraj w nocy testnięte :)))))))))

11.02.2002
14:03
smile
[73]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

VOSTOK, Katane --> Dzięki za pomoc! A co do tego questu z szyfrem - mam zwój fal i zaszyfrowaną wiadomość. Gdzie znaleźć tę książkę z szyframi? Npc'y mówią mi że w zamkowej bibliotece, tylko gdzie to jest?

11.02.2002
14:04
[74]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Ryslaw --> Co z patchem do MM7 ? :-)

11.02.2002
14:39
smile
[75]

Slawekk [ Senator ]

Witam wszystkich starych watkowiczow tego szacownego watku :)) Gram w MM8 po dlugiej przerwie od zakonczenia MM7. Gre kupilem juz troche czasu temu, ale jakos nie moglem jej zaczac. Wkoncu w sprobowalem w piatek wieczorem ( zona akurat wyjechala na weekend z domu) i zassalo mnie do niedzieli wieczor - he , he i tak bywa.Troche juz przeszedlem - jestem na drugiej wyspie po rozniesieniu w pyl jaskini piratow. Mam pytanie techniczne - spowodowane brakiem porzadnej instrukcji - ten pomysl z dyskim dodatkowym to duza kupa- caly bajer to studiowanie tabelek - a tu co wachlowanie plytami i szukanie - strata czasu. Ale mialem o cos zapytac :))), amianowicie czy jest w grze jakis szybki zapis bez wchodzenia w menu itd. Poza tym - tabelki czy sa gdzies udostepnione , bo w instrukcji nie znalazlem - chyba ze slabo szukalem. Chodzi mi przedewszystkim o te gdzie moge znalezc do jakiego stopnia bieglosci mozna szkolic dana postac. A tak przy okazji to co to za pomysl z tymi postaciami - mam grac wampirem czy podobnym paskudztwem - fujjj, jak tu sie do tego przywiazac - ochyda. Acha - jeszcze jedno - czy mozna zmienic dla NPC glos - bo Jungowskiej (chyba tak nazywa sie ta kobieta- ta z "Ali i Asa") juz sluchac nie moge, a do konca gry daleko. Jeszcze raz pozdrawiam i licze na pomoc doswiadczonych kolegow.

11.02.2002
14:54
[76]

Adamus [ Gladiator ]

Slawekk --> Informacje o szkoleniach znajdziesz pod podanym linkiem.

11.02.2002
14:59
[77]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Slawekk --> witamy kolejnego fana M&M:) Co do quicksave'a, to niestety nie ma czegos takiego:( Wyjscie do menu i wcisniecie save game nie zajmuje jednak dużo czasu, także moim zdaniem nie jest to wielka strata, aczkolwiek quick save z pewnoscią by się przydał. Co do tabelek, to na pewno istnieją jakies strony z nimi, niestety ja takowych nie znam, Może pomogą ci w tym inni forumowicze. Ewentualnie możesz zajrzeć do poradnika MM8 na Gry-Online.

11.02.2002
15:08
smile
[78]

zarith [ ]

Mac --> specjalnie dla Ciebie :P w tym wątq.... no dobra, teraz pytania: 1. Wizardry 8: Mam Astral Dominae, Destinae Dominus jest chyba w Trynton i zdaje się, że już jutro też będę miał, Chaos Moligari jest u Mooków i nie widzę problemu, aby je zdobyć.... Czy to już koniec gry? Postacie na 18 poziomach chyba rozwalą te Rapaxy, próbowałem i wymiękały... powiedzcie, czy kończę już grę czy nie? Bo jak tak to walę to i gram z powrotem w wiz7, tam można grać latami... 2. Might and magic: W ciągu ostatnich kilq miesięcy powychodziły różne części m&m w różnych miesięcznikach, extra grach i innych takich. Mógłby ktoś zrobić mi rozpiskę co, gdzie, kiedy i za ile? Z góry dziękuję :-)

11.02.2002
15:11
smile
[79]

Slawekk [ Senator ]

Adamus----> dzieki chlopie, to jest to co tygrysy lubia najbardziej :)))). Hmmmm - poradnik GoL-a i znowu pod lampa najciemniej. Mac----> dzieki za powitanie :)))) Stary grasz bez tabelek????? Toz to miod na serce kazdego RPG-owca ;))))) W MM7 byla ksiazeczka z tabelkami i byla to niezapomniana lektura.Jednak brak qucksava - to boli.

11.02.2002
15:27
[80]

Mac [ Sentinel of VARN ]

zarith --> Do Destinae Dominus jeszcze będziesz się musiał sporo pofatygować, bo nie ma go w tryntonie - tam jest tylko wskazówka. W Rapax Castle i w Ascension Peak też jest sporo zabawy. Powinienes ukończyć grę gdzieś na 22 poziomie. MM6 - ukazał się chyba w październikowym Świecie Gier Komputerowych za 16,99 zł MM7 - Extra Klasyka - 19 zł MM8 - Extra Klasyka - 19 zł Slawekk --> W mm8 akurat grałem bez tabelek, bo ograniczenia postaci mogę zobaczyć w grze, a jak mi się nie podobają to zmieniam NPC'a. Tabelek używałem w MM7, bo tam rzeczywiscie były potrzebne przy tworzeniu druzyny.

11.02.2002
15:34
[81]

zarith [ ]

Mac --> dzięki za info... ale 22 poziom to malutko :-( Myślałem, że to gra z rozmachem a zrobili kolejny badziew na 3 płytkach :-((( Wiesz ile mi zajęło dojście do tego 18 poziomu? 3 dni! Owszem, jestem graczem doświadczonym i grałem po 12-15 godzin na dobę, ale mimo wszystko.....

11.02.2002
16:06
smile
[82]

Mastyl [ Legend ]

18 poziomów doświadczenia to w Wiz8 dużo? I jak długa jest ta gra? Ponad 100h? Zamierzam nabyć oryginał- w tym przypadku pirata na pewno nie kupie- ale muszę się dowiedziec o tej grze jak najwięcej. Demo rozczarowywalo, bo gra zapowiadala się jako permanentny dungeon crawl- więc ponawiam kiedys juz zadane pytania: "Czy w Wiz 8 robimy cos jeszce poza walką z potworami na drogach?" Bo z waszych postów wynika, ze raczej nie... "Czy znajde w Wiz8 sporo rozmów, NPC i miast? Czy ta gra ma szanse spodobać się komus kto jako wzór rpg stawia Fallouta?"

11.02.2002
16:24
[83]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mastyl --> Miasta są tylko 2 (jeśli można nazwać te wiochy miastami;-)). Ale są też 2 bazy i 1 zamek, które pełnią rolę miast. Dungeonów jest w niej bardzo niewiele (jest tylko jedno 2 poziomowe, 3 jednopoziomowe ukryte + 2poziomoy zamek i 2 bazy), najwięcej jest otwartych przestrzeni. Rozmów jest sporo, a walk 100 razy więcej (co czasami doprowadza do szewskiej pasji). Questów pobocznych również niewiele (z 10), za to questy główne plączą się i rozgałęziają. Artefaktów i reliktów też zbyt wiele nie znajdziesz. Krótko mówiąc raczej więcej wad, niż zalet, a jednak gra cholernie wciąga i ma po prostu to coś, co powoduje, ze ciągle do niej wracasz:)

11.02.2002
16:28
[84]

Mastyl [ Legend ]

Dzieki, spotkamy się na tym w forum w marcu, i będe mógl skonfrontować opinie... o ile wytrzymam i nie kupie pirata, bo to jeszce przecież 3 tygodnie. Ale teraz na szczescie (oj co ja plote, żadne to szczęście) mam sesje, to i na granie czasu nie będzie...

11.02.2002
16:34
smile
[85]

brzeszczot [ Generał ]

Slawekk --- > a jak bys poszukiwal dobrej strony o MM8 to koniecznie zerknij tutaj Tam zerknij na Character Creation --> Class vs. Skill (gdyby to co ci Adamus polecal nie wystarczalo -ja uwazam to zestawienie za bardziej przejrzyste..)

11.02.2002
16:49
smile
[86]

Katane [ Useful Idiot ]

Ludzie, no co Wy? W MM8 jest quicksave, F11 :-)

11.02.2002
17:06
smile
[87]

brzeszczot [ Generał ]

ZAGADKA: co to za bydle i co robi - ? Nagrode bedzie dla zwyciezcy moj wypasiony chowaniec..... : ))

11.02.2002
17:15
smile
[88]

brzeszczot [ Generał ]

ARX FATALIS ----- blisko coraz blizej..... Arx Fatalis Hands-On Preview Number 2: Beta Tester's Unofficial Report This is a follow up to the previous article I wrote for this website. If you have not read it yet, I think you should before you read this one (as this one will make more sense if you've read the original first… and, well, because I WANT YOU to read the original.) Since my last writing, progress on Arx Fatalis has centered around tweaking the physics, optimizing the renderer, improving the player character's model and animations, tweaking the controls, streamlining the interface, and XP Compatibility. There is now a quick character generate feature. The first time you click it, the game evenly disperses all of the player's stats. Since, when you are creating your character, you start with several dozen points you need to disperse through nine skills, it's nice to just be able to set them all to even automatically, and then tweak as you see fit. Of course, if you prefer the dice roll style, hitting the quick generate key again will randomize your stats. Putting items in your inventory is faster now. Before you had to open your inventory display and drag the item from the game world into the display. Now you just shift-click (while in cursor mode) the item, and it zaps right in. Quick, simple, easy. It's so much better, in fact, that once they put it into the game, I never click-dragged an inventory item ever again. The automap is now almost finished. The map is displayed on an open book, with a different display on each page. On the left is a zoomed out view of the entire map. Only where the player has visited is shown. As you walk through the dungeons, you have a mapping radius, which unveils the auto-map as you go; sort of like fog-of-war. On the right side is a much more zoomed in view of your immediate surroundings. You can even move while the map is open (though you cannot really see where you are going, nor can you turn) and the little red arrow moves. Much of the clipping problems that occurred before during fighting while crouched (the player's arms often passed right through the legs) have been fixed. The walk while crouched animation was changed so that your knees no longer are within range of your arms. It's not as realistic, but it certainly looks better, and is much less distracting. All of the player's body movements have been tweaked and refined. (In case you forgot, you can see your own body while in 1st persons simply by looking down.) Combat has been tweaked as well. The controls seem more forgiving, and generally easier to handle during a panic-filled combat situation. The animations have improved, so it looks better as well as feels better. I've noticed a good deal more blood now too. It's quite nice to take a swing at a bad-un and watch their blood splatter all over the floor, wall, and ceiling in a nice globular arc of particle effect goodness. The amount of blood you get depends on how long you load your attack. So, you see, there is a visual feedback to tell you how much damage you have done. One thing is certain about the combat animations, and effects - it's very enthusiastic. When the player character swings, it looks like he's swinging HARD. When you let the attack load all the way, he shouts out loud or grunts when you swing. Each weapon type (dagger, sword, club) has its own set of attack animations. When the bag-guy gets hit, it looks like it HURTS. Sometimes when the bad-guy is killed, their weapon goes flying. When the player gets hit, the screen shakes, and we can hear his heart beating. Spooky. Physics have been tweaked so that the player actually falls now, rather then floats. Oh, and the frame-rates have improved impressively due to optimization of the renderer. More NPC animations are in the game, now. I watched a goblin as he scratched himself in various places. He scratched his armpit, sniffed his fingers, and then tasted. Then he picked his nose, and ate it too. He's a mouth breather, with his slack jaw hanging loose, raising and lowering as he takes breaths. As I sat and watched him for a minute or two, I kept seeing new, smooth, subtle little movements. Oh, and he picks his nose very frequently. All characters now move their mouths when they speak. None of it is lip synced (or maybe it is in the French version… hehe) but hey, neither is Anime, so why whine? Oh, and they let you escape through the opening logos now. Whee! Sorry, Fishtank. Your logo is really cool, but I didn't want to watch it again, for the 45th time. :) Oh, but there's a catch. You have to let them play through at least once. As many of you should know, Arx Fatalis is not allowed the same "when it's done" mentality of some more high profile games. Bug fixing goes on and on through the days and weeks; but there will come a time when Fishtank will say "we're shipping," and Arkane will have to present that ominous gold master disc, in whatever hopefully stable form it is in. When you are working with a limited budget and limited time constraints, there is only so much you can do. I think that what Arkane has managed to put together with the minimal resources they have had is astounding. Arx Fatalis will ship with bugs. Every game does. All people like me can do is try to break their game in as many interesting ways as possible - so you gamers cannot. The playable pre-release demo of Arx Fatalis is coming soon. When it comes, I encourage all of you to pitch in and do what you can to give Arkane Studios as much feedback as possible. If you break the game, don't whine and complain. Tell them how it happened. If you see something which could be better, don't mumble it to yourself. Speak up, share your ideas, and maybe it will make a difference. I know my ideas have.

11.02.2002
17:57
[89]

brzeszczot [ Generał ]

wszystkim bardzo serdecznie polecam artykul Kacpra Kieji na GOLu w dziale "Publicystyka" -- "cRPG w 2002 roku" . Admin zalozyl specjalny watek gdzie mozna sie na jego temat wypowiadac.... a oto zamieszczone tam wyjatki - nas szczegolnie interesujace...... (...)Następna gra, której akcja toczy się w świecie fantasy, to Arx Fatalis francuskiej firmy Arkane Studios, która wyjdzie nakładem niemieckiego Fishtank. Autorzy programu – rasiści i fanatycy – są następnymi, którzy postanowili zohydzić nam zielone, urocze i łagodne stworki, nazywane goblinami. Na skandal zakrawa fakt, że rozpoczynasz grę, jako więzień goblińskiego więzienia. I w dodatku nie jest ci z tym faktem dobrze! Jednak świat Arx Fatalis został skonstruowany całkiem ciekawie. Oto kraina została nawiedzona przez nieprawdopodobne chłody i nastąpiła tam nowa epoka lodowcowa. Rasy zamieszkujące Arx zbudowały podziemne miasto, mające chronić mieszkańców przed zabójczym zimnem. Jako główny bohater rychło staniesz w obliczu wyzwań wręcz globalnych i znajdziesz się w samym centrum skomplikowanych konfliktów. A całą rzecz dodatkowo utrudni fakt, że cierpisz na amnezję i nic, ale to nic nie pamiętasz z własnej przeszłości. Ciekawostką jest fakt, że w grze zobaczymy dawno już nie stosowany w role-play magiczny system runów. Polega on na tym, że znajdujesz runy i składasz z nich konkretne czary. Podobne rozwiązanie zastosowano wieki temu w Ultimie. Jednak autorzy obiecują, że obsługa programu będzie łatwa, prosta i przyjemna. W Arx Fatalis świat zobaczysz z perspektywy pierwszej osoby. I trzeba przyznać, że grafika prezentuje się całkiem nieźle (przynajmniej na screenach). Program powinien na półkach sklepowych pojawić się jeszcze w lecie. Miłośnicy kultowego cyklu Might and Magic na pewno z niecierpliwością czekają na następną grę traktującą o ich ulubionym świecie. Niestety M&M VIII można przy dużej dozie dobrej woli uznać za co najwyżej produkt przeciętny. Sztampowa fabuła, przestarzały „silnik” na pewno nie były jej zaletami. Czy M&M IX: Writ of Fate stanie się przełomem i pozwoli cyklowi znowu wzbudzić cieplejsze uczucia graczy? Jeśli jakość tej gry będzie taka sama jak poświęconej jej strony internetowej, to program będzie się nadawał tylko do kubła :). Jak można przedstawiać miłośnikom świata Mocy i Magii całkowicie nieklikalną stronę, gdzie zobaczysz tylko tytuł programu i jakieś trzy badziewiarskie screeny? No, dobrze, zostawmy w spokoju stronę WWW i wróćmy do samej gry. Writ of Fate opowiada historię rozbitków, którzy lądują na wyspie o niepokojącej nazwie Isle of Ashes. Twoim zadaniem stanie się zjednoczenie sześciu skłóconych klanów, aby mogły one przeciwstawić się nadciągającemu z zachodowi zagrożeniu, niesionemu przez tajemniczych najeźdźców. Przed tobą eksploracja dwóch sporych kontynentów. Odwiedzisz także przeszło 40 różnego rodzaju labiryntów oraz podziemi. W dziewiątej części cyklu skorzystasz z pomocy przedstawicieli ośmiu profesji. Są to paladyn, krzyżowiec, wojownik i ranger (liczący na swe zdolności bojowe) oraz mag, druid, licz i kapłan (liczący na swe zdolności magiczne). Co ciekawe w trakcie gry będziesz mógł zmienić profesję bohatera! Podobnie jak w poprzednich częściach cyklu (licząc od części VI) będziesz mógł toczyć walki zarówno w trybie turowym, jak i w trybie czasu rzeczywistego. Oprócz czterech podstawowych bohaterów skorzystasz z pomocy dwóch NPC-ów. W odróżnieniu od poprzednich części będą oni mogli uczestniczyć w walce, a nie tylko spełniać rolę wspomagającą. Po dość już licznych screenach, które można znaleźć na sieci widać, że autorzy wyciągnęli wnioski z błędów poprzednich części. Postacie wreszcie nie są bitmapami, lecz zostały wyrysowane w pełnym 3D, a scenografie przygotowano w sposób znacznie bardziej urozmaicony niż w poprzednich częściach. Z prawdziwym zaskoczeniem, a wręcz niedowierzaniem przeczytałem informację, mówiącą iż firma Shiftingsuns przygotowuje grę The Bard’s Legacy, nieoficjalnie nawiązującą do kultowej serii role play, zatytułowanej Bard’s Tale (podejrzewam, że część naszych czytelników była jeszcze plemnikami, kiedy ten program święcił triumfy, ale wierzcie mi, że ongiś miał oddane grono fanów). Z całą pewnością mogę wam powiedzieć, czego NIE możecie się spodziewać po tym programie. Otóż nie zobaczymy tu graficznych fajerwerków, a koncepcja autorów zdecydowanie przypomina mi to co znam z Demise. Czyli: „oldschoolowe” potraktowanie tematu, grafika schodząca na plan dalszy i skupienie uwagi na rozwoju charakterystyk postaci. Swoich herosów wybierać będziesz mógł spośród dziewięciu ras, a oprócz standardowych dla role-play profesji (Bard, Fighter itp.) otrzymasz tak dziwne jak Arcanist, czy Psi Knight (po polsku brzmi zabawnie, prawda?:)). W The Bard’s Legacy świat zobaczysz z perspektywy pierwszej osoby, a do twojej dyspozycji stanie grupa złożona aż z ośmiu bohaterów. Zagorzałym erpegowcom rzecz powinna się spodobać, gdyż zapewni zabawę na przeszło 100 godzin. Mocno denerwujący może być jednak fakt, iż właściwy ekran akcji zajmuje mniej więcej jedną trzecią ekranu gry, więc czujesz się, jakbyś świat oglądał przez lornetkę od drugiej strony. (...) " Calosc przeczytacie tam.... polecam bo warto...

11.02.2002
18:34
smile
[90]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

...nikt mi nie podpowie? Gdzie jest zamkowa biblioteka z książką szyfrów? Może to głupie pytanie ale nie wiem...

11.02.2002
18:42
[91]

Katane [ Useful Idiot ]

Sliva --> Ja też nie wiem :-/ Ale sposób rozwiązania qwesta Ci zapodałem.

11.02.2002
18:54
[92]

Mac [ Sentinel of VARN ]

sliva --> ja wogóle nie pamiętam o co chodzi z tym szyfrem, nie mówiąc już o książce:/

11.02.2002
19:00
[93]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> trudno powiedzieć... Goblin który dłubie w nosie? ;-))

11.02.2002
19:08
smile
[94]

brzeszczot [ Generał ]

Mac - oglaszam wszem i wobec ze Mac wygral - trafnie bowiem odgadl obyczaju tego co tu mowic prymitywnego i oblesnego gatunku - nie na darmo ma przydomek Mac"Pogromca Goblinow" ; ) No coz pora sie rozstac - chowaniec jest Twoj - zwie sie Bambosz, zre niczym Beholder, z ryja cuchnie mu jak Liczowi, a i w nocy lubi sie wgryzc w szyje domownikom.... zatem gratulacje - nie przyjmuje zwrotow : )))

11.02.2002
19:18
smile
[95]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> będzie na czym trenować fireballe;-)) P.S. Skąd ty wiesz jak cuchnie liczowi z ryja? ;-))

11.02.2002
19:20
smile
[96]

VOSTOK [ Konsul ]

Może sie wkurzycie, bo i czemu nie: ), ale póżniej może byc zapóżno więc..............

11.02.2002
19:23
smile
[97]

VOSTOK [ Konsul ]

Już zawczasu planuję swe posunięcie, niczym największy taktyk.......................

11.02.2002
19:25
smile
[98]

VOSTOK [ Konsul ]

I niech nikt niemówi że statsuję : )............

11.02.2002
19:26
smile
[99]

VOSTOK [ Konsul ]

Ja poprostu chcę was ............................ : ) : ): ) :)

11.02.2002
19:28
[100]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Vostok --> wiemy wiemy chcesz założyć następną część:)

11.02.2002
19:28
smile
[101]

VOSTOK [ Konsul ]

Zaprosic do nowego watku pod adresem

11.02.2002
19:30
smile
[102]

VOSTOK [ Konsul ]

Ech Mac---> Wszystko prawie popsułes : ))))))))))))))))))))))))))))))) No ale isę udało !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

11.02.2002
19:59
[103]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Vostok --> Niestety nie:(( Oto link do prawidłowej następnej części:

© 2000-2021 GRY-OnLine S.A.