GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

THIEF - Garrett, moje drugie imię... (cz. 13)

07.02.2002
16:30
smile
[1]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

THIEF - Garrett, moje drugie imię... (cz. 13)

THIEF - Dark Project, czy też późniejszy The Metal Age - to gra fenomenalna w swej formie, innowacyjnym potraktowania tematu, czy wreszcie w tym, co w elektronicznej rozrywce najwazniejsze - radości grania.
Jej kosmiczna miodnosc niejednych doprowadzila do słodkiego uzależnienia, nie dziwi też ze ma na swiecie grono oddanych fanów i sympatyków.

THIEF to gra nieśmiertelna, w ten czy inny sposob bedzie żyła na zawsze w pamieci graczy.
Bardzo chcialbym, aby wątek ten skupial wszystkich fanow tej gry, aby na tych łamach nastepowal przeplyw waznych dla nas informacji, by to tutaj dzielimy się swoimi doswiadczeniami, emocjami, problemami...

Zapraszam do dyskusji na wszystkie tematy dotyczace Thiefa ( 1 i 2 )
Witam i Ciebie - Czeladniku, Adepcie, Mistrzu Zlodziejskiego Fachu....
Wstap do naszej gildii...badz jej wierny....

Ponizej podaje link do poprzedniej czesci naszego watku....

07.02.2002
16:31
smile
[2]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Oto lista łączy do poszczególnych, wcześniejszych cześci naszego wątku... https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=208254 https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=202317 https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=199807 https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=197629 https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=191349 https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=179563 https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=208254 https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=214047 https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=217182 https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=221303 https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=228889 https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=232983

07.02.2002
16:35
[3]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Projekt Bukarego i PiotraS z wszechmiar godny zainteresowania - kto nie zna niech czyta koniecznie... UWAGA! UWAGA! Wersja 1.0 (ostateczna) THIEF FAN COMPACT DISCS (2 wolumeny, 4 CDs) jest już gotowa! Na razie wstępne zamówienia proszę składać na adres PiotraS: [email protected] Więcej szczegółów na temat zawartości, układu, aktualizacji, ceny etc. TFCDs oraz przyczyn ich powstania znajdziecie tutaj: https://republika.pl/thief_age/tfcd.htm https://users.nethit.pl/forum/read/thiefage/541250/ https://www.ttlg.com/forums/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic&f=17&t=010640 Aby dowiedzieć się jak najwięcej, przeczytajcie CAŁE powyższe wątki (składają się one z 3-4 stron). Zachęcam też do odwiedzenia domowej strony projektu TFCDs (strony PiotraS): www.thiefage.prv.pl Staraliśmy się, aby był to produkt najwyższej jakości (testowaliśmy go i nanosiliśmy poprawki przez miesiąc) oraz aby cena TFCDs nie była zbyt wygórowana i pokrywała tylko koszty produkcji i wysyłki płyt. Zachęcam więc wszystkich fanów THIEFa do złożenia zamówienia. TFCDs to nie tylko zbiór WSZYSTKICH Fan i Demo Missions, filmów, programów i patchy związanych z grą, narzędzi dla DromEda, instrukcji i poradników dla edytora, „złodziejskich” aplikacji oraz dodatków dla Windows, artykułów, powieści i wierszy opartych na grze etc., ale również – dzięki wyjątkowemu zbiorowi linków – niezastąpione narzędzie do poznawania całego świata THIEFa oraz międzynarodowej społeczności „złodziei”. Czekamy również na wszelkie pytania dotyczące TFCDs. Najlepiej zadawać je na forum ThiefAge w wyżej wymienionym wątku.

07.02.2002
16:40
smile
[4]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Judith - co do sali koncertowej to nie wiem , Poznan jakos nie zrobil na mnie wrazenia, a czare goryczy przechylila cena kufla piwa w lokalu w Rynku - - 8zl ( za sikacza FAXE - ktorego moge miec u mnie w sklepie za niecale 3 - ja rozumiem marze i w ogole ale bez przesady - u nas we Wroclawiu na rynku piwko , przykladem tego Zywiec nie schodzi wyzej jak 6,50 - Bukary niech zaswiadczy ; )

07.02.2002
16:51
smile
[5]

Judith [ Gladiator ]

Brzeszczot --> Tak pytam, bo ma byc koncert Pata Metheny'ego w Poznaniu i w Warszawie i zastanawiam się co wybrać. Mam jechać samochodem i raczej boję się zostawić wózek w Wa-wie, bo wystarczy, że pójdę do kibla i już go nie będzie, :))

07.02.2002
16:53
smile
[6]

Judith [ Gladiator ]

A tak w ogóle to mój DromEd zaczyna odwalać dziwne rzeczy, np. mam na podłodze teksturę dirt i powinien być przy niej dźwięk, jak przy chodzeniu po żwirze, natomiast ja słyszę chodzenie po drewnianej podłodze...

07.02.2002
17:38
[7]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Romans łotrzykowski, romans pikarejski, gatunek prozy narracyjnej, który powstał w Hiszpanii w XVI w. i nosił nazwę novela picaresca. Jego bohaterami byli sprytni drobni złodzieje, awanturnicy, włóczędzy i żebracy, zręczni oszuści lekceważący nakazy obyczajowo-moralne. Przeciwstawiano ich postaciom z romansów heroiczno-rycerskich, starając się wzbudzić dla nich sympatię czytelnika. Romans łotrzykowski miał najczęściej charakter stylizowanej autobiografii (bohater opowiadał o swoim życiu i doświadczeniach nabytych w licznych środowiskach, co skutkowało obfitością spostrzeżeń społeczno-obyczajowych, z reguły w satyrycznym oświetleniu). Awanturniczo-przygodowa, wartka fabuła romansu łotrzykowskiego stanowiła o jego walorach rozrywkowych. Za pierwowzór tego gatunku uznano anonimowy Żywot Łazika z Tormesu (połowa XVI w.), którego popularność utrzymywała się do XVIII w., inspirując przez następne stulecia (aż do XX w.) takich pisarzy jak D. Defoe (Dole i niedole sławnej Moll Flanders, 1722, wydanie polskie 1951), T. Smollet (Przygody Roderyka Randoma, 1748, wydania polskie 1785, 1955), H. Fielding (Tom Jones, czyli Dzieje podrzutka, 1749, wydanie polskie 1793), T. Mann (Wyznania hochsztaplera Feliksa Krulla, 1954, wydanie polskie 1958), J. Steinbeck (Tortilla Flat, 1935, wydanie polskie 1957).

07.02.2002
17:39
smile
[8]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Zrodlem tego tekstu powyzej - jest Encyklopedia Onetu..

07.02.2002
18:32
smile
[9]

master_thief [ Chor��y ]

co do fm dyers eve to juz prawie skonczylem, zostalo mi 15 golda znalezc, ale zastanawia mnie do czego sluzy czerwony klucz ktory mial jeden z umarlakow? swoja droga gra po zastosowaniu metody "na posąg" stracila wiele uroku. w pol godzinki przeszedlem a normalnie to trudno bylo

07.02.2002
18:35
smile
[10]

master_thief [ Chor��y ]

zastanawia mnie jeszcze jedno. jak bukary wpadles na ten motyw na cmentarzu z osama? czyzbys posilkowal sie dromedem or something else? bo normalnie to chyba niemozliwe

07.02.2002
18:42
smile
[11]

Bukary [ Generaďż˝ ]

(CZ. 3) WPROWADZENIE DO EDYTORA DROMED ----------------------------------------------------------- III. GRAFICZNA REPREZENTACJA BRYŁ / PRZEMIESZCZANIE SIĘ W OKNACH PODGLĄDU W porządku, dokonaliśmy portalizacji poziomu. I chociaż wydawać się może, że nic tak naprawdę się nie wyda-rzyło, to jednak nie należy wpadać w panikę: okno „Widok 3D” standardowo wyświetla obraz szkieletowy (wireframe represenation) trójwymiarowego świata, dlatego też trudno jest w nim zauważyć jakiekolwiek zmiany. Przesuńmy kursor do okna „Widok 3D”, po czym naciśnijmy i przytrzymajmy prawy przycisk myszy. Umożliwi to wybór jednej z możliwości wyświetlania obrazu w tym oknie podglądu, w którym znajduje się w danej chwili kursor. Wyczerpująco objaśnimy te możliwości w dalszych partiach samouczka. Teraz natomiast podświetlmy opcję „monolit + wybór” (solid + selection) i zwolnijmy prawy przycisk. Dzięki temu obraz w oknie „Widok 3D” zmieni się ze szkieletowego (wireframe) na monolitowy (solid), a białe obramowanie wskazywać będzie na właśnie wybraną bryłę (w tym przypadku – j e d y n ą bryłę). Wciąż jednak możecie się zastanawiać, dlaczego widok trójwymiarowy zmienił się tylko w niewielkim stopniu: obraz szkieletowy stał się przecież czarną scenerią z kilkoma białymi liniami. Znajdujemy się de facto w samym środku bryły operacyjnej, którą właśnie stworzyliśmy, ale „pomieszczenie” zatopione jest w ciemnościach, nie zdołamy więc niczego zobaczyć. Gdy tworzymy pomieszczenia używając DromEda, wszędzie panuje absolutna ciemność. Musimy zatem rozmieścić źródła światła (bryły światła albo emitujące światło obiekty: pochodnie lub elektryczne lampy). Ale – by tworzenie poziomu uczynić nieco łatwiejszym – możemy również pójść na skróty i posłużyć się poleceniem „light_bright”, które w pełni oświetla cały poziom, eliminując wszelkie ciemności oraz cienie. [Ważna informacja: Pomimo że termin „pomieszczenie” może odnosić się do brył operacyjnych, które tworzymy, to należy jednak zdawać sobie sprawę z tego, że DromEd nie rozpoznaje ich jako par excellance pomieszczeń. Toteż nawet jeśli szczegółowo odtworzymy – dajmy na to – salę balową, DromEd nie będzie postrzegał tej przestrzeni jako pomieszczenia, ale jako – dużą bryłę powietrza (air brush). W tej chwili nie zaprzątajmy sobie jednak głowy takimi sprawami – dojdziemy do nich w dalszej części samouczka.] Aby wprowadzić polecenie, kliknijcie lewym przyciskiem myszy wiersz poleceń albo naciśnijcie klawisz średnika (należy nacisnąć shift i klawisz „;”). Wpiszcie „light_bright” (opuszczając – jak przy wszystkich poleceniach – cudzysłów) i naciśnijcie klawisz „Enter”. Teraz, gdy wprowadziliście polecenie „light_bright”, zauważycie (być może wpadając w panikę), że w oknie „Widok 3D” wciąż nic się nie zmieniło. To dlatego, że zanim polecenie „light_bright” stanie się aktywne, w świecie trójwymiarowym trzeba się „poruszyć”. W oknie „Widok 3D” klawisze „A” i „D” używane są do obrotów w prawo i w lewo; klawisze „W” i „S” – do poruszania się w przód lub w tył; klawisze „Z” i „C” – do przesuwania się na lewo lub na prawo; klawisze „Q” i „E” – do przemieszczania się w górę lub w dół. Naciśnijcie któryś z tych klawisz, a widok trójwymiarowy ulegnie zmianie: powinniście teraz unosić się w samym środku małego, bardzo brzydkiego pomieszczenia. Użyjcie klawiszy „R” i „V”, aby spojrzeć w górę lub w dół, i klawisza „F”, aby sprowadzić widok do stanu wyjściowego (recenter). Pamiętacie, jak wybieraliście opcję „monolit + wybór” (solid + selection) dla okna „Widok 3D”, naciskając i przytrzymując prawy przycisk myszy? Przesuńcie kursor do któregoś z okien dwuwymiarowych („Góra”, „Bok” lub „Przód”) i zróbcie to samo. Wybierzcie „teleportuj kamerę” (teleport camera), aby natychmiast przeskoczyć do wybranego miejsca w widoku dwuwymiarowym. Pole wyboru domyślnie otwiera się na opcji „teleportuj kamerę”, dlatego też powinniście wejść w nawyk przesuwania kursora do różnych miejsc w widoku dwuwymiarowym i klikania prawym przyciskiem, aby natychmiast do nich przeskoczyć. [Ważna informacja: Nie próbujcie tego robić, gdy kursor jest umieszczony w oknie „Widok 3D”. Pole wyboru w widoku trójwymiarowym domyślnie otwiera się na opcji „widok pojedynczy” (solo view). Przypadkowy wybór tej opcji spowoduje, że dwuwymiarowe (siatkowe) części interfejsu DromEda zastąpione zostaną przez ogromne okno trójwymiarowe. Jeśli to się zdarzy, należy po prostu kliknąć prawym przyciskiem w oknie „Widok 3D”, aby wznowić standardowy tryb pracy DromEda i przywrócić cztery małe okna.] Spróbujcie teleportować się poza bryłę operacyjną. W oknie „Widok 3D” będziecie mogli przyjrzeć się bryle operacyjnej z pewnej odległości – tak jakbyście znajdowali się w przestrzeni. Trzeba jednak zdać sobie sprawę, że w trakcie tworzenia poziomu nie możemy pozwolić, by gracz (lub jakakolwiek AI) wkroczył do „monolitowej” (soild) części terenu. Gracz oraz AIs mogą przemieszczać się w wodzie lub powietrzu, ale umieszczenie ich w monolicie (solid) z pewnością spowoduje „awarię” poziomu. Nadszedł czas, by wejść do trójwymiarowego świata w „trybie gry” (game mode) i spojrzeć na pomieszczenie oczyma Garretta. Powróćcie do pomieszczenia i naciśnijcie „Alt+G”, aby uruchomić tryb gry. Jesteście teraz – w pełnym tego słowa znaczeniu – w Thiefie. Możecie nacisnąć klawisz „Escape” i uzyskać dostęp do różnych opcji, np. zmiany karty graficznej lub konfiguracji klawiatury. [Uwaga: Zanim wejdziecie w tryb gry, upewnijcie się, że znajdujecie się w obrębie bryły operacyjnej, bo inaczej będziecie mieli kłopoty.] Nietrudno zauważyć, że pewnych rzeczy brakuje: Garrett nie posiada miernika zdrowia (health meter), nie macie żadnych przedmiotów w inwentarzu, brakuje też efektów dźwiękowych. Dzieje się tak, gdyż DromEd nie rozpoznaje bryły operacyjnej jako właściwego pomieszczenia, a model postaci Garreta (określany jako „Punkt Rozpoczęcia” [Starting Point]) nie został jeszcze umieszczony w świecie gry. Nie przejmujcie się jednak tymi rzeczami – wrócimy do nich później. Gdy będziecie gotowi na powrót do edytora, naciśnijcie „Alt+E”. Nadszedł czas, by dokonać pewnych modyfikacji w pomieszczeniu i uczynić je bardziej podobnym do pokoju.

07.02.2002
18:44
smile
[12]

Bukary [ Generaďż˝ ]

master_thief ---> To możliwe! :)

07.02.2002
18:48
smile
[13]

anonimowy [ Legend ]

Ciemno już. Chodziłem tu i tam. Zaglądam tu patrzę, a goście siedzą i dysputują. Zobaczcie co znalazłem. :))

07.02.2002
19:08
[14]

Tokaj [ Pretorianin ]

Cześć wszystkim Po ciężkich bojach z reinstalacją systemu na stary dobry W98 i konfiguracji z pewnym strachem odpaliłem FM i ....................poszło!!! Tym samym wracam w cień :) I sorki za fałszywy alarm - wystarczyło trochę się pogimnastykować z hardware'm - źle zainstalowane sterowniki karty graficznej... A jak tam po pączkowaniu :))

07.02.2002
19:10
smile
[15]

anonimowy [ Legend ]

O.. Cześć Tokaj Już myslałem że wszyscy gdzieś poszli. :))

07.02.2002
19:11
smile
[16]

anonimowy [ Legend ]

Nie zpączkowałem (?). Ja być jeden. :)

07.02.2002
19:17
[17]

Tokaj [ Pretorianin ]

Heja marbus Ja dopiero co przyszedłem, a nie wygląda, że jest pusto - a, no tak ja czytałem przecież wątki z nocy.. Jak tam Twój tajny plan? Zdradzisz jakieś szczególy? Może się na coś przydam? ;) I jeszcze jedno - gdzie znalazłeś mój Tajny Dzbanek Pełen Grosiwa? A myślałem, że tak dobrze go ukryłem :))

07.02.2002
19:18
smile
[18]

master_thief [ Chor��y ]

po pewnych klopotach odpalilem two towers ale gralem tylko poczatek bo czasu brak. male zdziwko: ide sobie i widze pajaka, obok niego przechodzi straznik i nic. pajaki robia dla dobrych? no, dobrych inaczej. dziwne

07.02.2002
19:19
[19]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Hej mabrus - ten garniec zlota to chyba zwinales -nie ma bata -albo leprechaunowi (kto gral w HOMM ten wie o kogo chodzi) albo archeologom... : ]

07.02.2002
19:27
smile
[20]

anonimowy [ Legend ]

Dzbanuszek znalazłem na trakcie zwanym przez barbarzyńców "autostrad", miejsca niestety nie zdradzę, bo mam zaufanie do kolegów z gildii. Sie znaczy do ich fachowości. ;)

07.02.2002
21:31
smile
[21]

anonimowy [ Legend ]

---> Tokaj Pytasz o mój chytry plan. Jeszcze trochę cierpliwości. Dodam natomiast co nieco do fabuły. ver 1.01 Już było: --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Garrett dostaje „zlecenie” ujawnienia prawdziwego celu wizyty posłańca gidii handlowej z północy (może być z południa albo ze wschodu jeżeli się Wam lepiej kojarzy :) ). Posłaniec po przeprawie morskiej odpoczywa u Lorda xxx. Lord xxx znany jest jako człowiek prawy i uczynny. Nie podejrzewając złych zamiarów posłańca gości go w swoim domu. Dokumenty które posiada ze sobą podróżnik, po dotarciu do wiadomych mu ludzi narobią wiele szkód miastu i samemu lordowi. Zleceniodawcom zależy na tym aby przesyłka nie dotarła do celu. Dlatego twoim celem jest dotarcie do posłańca, zapoznanie się z treścią listu i podrzucenie go w miejscu gdzie znajdzie do lord xxx, najlepiej w jego sypialni. Widząc złamane pieczęcie lord, bez zbytnich oporów również zapozna się z pismem. Ponieważ w przeszłości lord wyświadczył ci małą przysługę, nie możesz zabrać z jego posiadłości (Zamek u Źródeł- ta nazwa jest pewna) żadnej rzeczy, której brak zostanie zauważony. i nowe: Zaczynamy zadanie na przystani obok łodzi, którą tu dotarliśmy. Mamy odszukać w tym małym wykutym w skale porcie, żółty dom (sugerujecie inny kolor :)). W tym domu czeka na nas informator z kluczami do bramy prowadzącej w głąb lądu. Informator ma nam udostępnić plany zamku i rozkład wart. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- W niedalekiej przyszłości historia Zamku. To dzisiej prawdopodobnie mój ostatni post. :) Trzymajcie sie w Cieniu.

07.02.2002
22:12
smile
[22]

Judith [ Gladiator ]

Właśnie dłubię sobie w DromEdzie, jak na razie nie jest to nic ambitnego, no ale że dawno nie było obrazków, to żeby nie było światła na kolumnie, :)))

07.02.2002
22:13
[23]

Judith [ Gladiator ]

A tu z innej perspektywy...

07.02.2002
22:18
[24]

Judith [ Gladiator ]

No i moeże jeszcze tak... .. Back to work...

07.02.2002
22:38
smile
[25]

Bukary [ Generaďż˝ ]

No proszę. Judith, szykujesz nam jakąś miłą FM? :)

07.02.2002
22:55
smile
[26]

Bukary [ Generaďż˝ ]

-----------------PYTANIE--------------------- Gdybym ogłosił konkurs na niewielką misję, to ile osób wzięłoby w nim udział??? Ręce do góry...

07.02.2002
23:37
[27]

Judith [ Gladiator ]

Bukary --> Zeby zrobić niezłą FM, to trzeba siedzieć nad tym kilka tygodni, jak sam mam kilka pomysłów, ale tworzę na gorąco, może jeszce coś dojdzie, poza tym nie mam jeszce doświadczenia na tyle, żeby z kimś konkurować. Ale jak dobrze pójdzie to możemy zrobić taki konkurs w wakacje, :))). Aha, no właśnie ponawiam moje ptanie do Ciebie - jak to jest, że przy takiej znajomości DromEd'a nie zrobiłeś jescze żadnej FM?

07.02.2002
23:40
smile
[28]

Judith [ Gladiator ]

... co nie zmnienia faktu, że propozycja jest kusząca :))

07.02.2002
23:43
smile
[29]

Tokaj [ Pretorianin ]

Bukary --> widzę, że po Twoim ostatnim poście nastała głucha cisza :) To ja nieśmiało się zgłaszam :)

07.02.2002
23:49
[30]

Tokaj [ Pretorianin ]

Judith --> sorry, nie widziałem Cię wcześniej. Masz rację - wakacje to jest jakiś realny termin, przynajmniej dla mnie, z moją znajomością DromEd'a :( Chociaż fabuła już mi świta od pewnego czasu :)

07.02.2002
23:51
smile
[31]

Tokaj [ Pretorianin ]

Ale, ale coś sobie przypomniałem - a co to są wakacje? ;))

07.02.2002
23:55
smile
[32]

Tokaj [ Pretorianin ]

Bukary --> a propos pytania Judith -ogłaszając konkurs - może masz już coś w zanadrzu?

08.02.2002
00:25
smile
[33]

Judith [ Gladiator ]

Mam pytanko: chcałbym zrobić sobie protsy łuk jako wejście. Bryłą wyjśćiową jest np 12-ścienny walec. Jak przeciąć go na pół, żeby została tylko jedna część? W UnrealEd wiem jak to zrobić natomiast tu - nijak, :((((

08.02.2002
09:25
[34]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

mabrus - - no, ciekawie sie zapowiada Twoja FM - juz uruchomilem wyobraznie... : )

08.02.2002
09:32
[35]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Judith --- fajne screeny - jak Ci sie pracuje z Edkiem D. ?

08.02.2002
10:50
[36]

Judith [ Gladiator ]

Całkiem nieźle, tylko nie umniem przykrawać pędzli jak w opisanym przypadku powyżej. A jest to dość potrzebne, bo ogranicza liczbę polygonó przetwarzanych przez komputer. Jak potrzebujesz łuk a wciskasz zamiast tego cały walec to jest ich 2 razy więcej niż powinno być. Żałuję tylko jednej rzeczy, że sprzedałem swojego starego kompa. Teraz mam 950 i jak sknocę tą FM to będzie się w nią kiepsko grało, a ja nawet tego nie zauważę, :))))

08.02.2002
10:55
[37]

Judith [ Gladiator ]

To jest właśnie to sklepienie...

08.02.2002
12:15
[38]

Judith [ Gladiator ]

A oto i fragment uliczki dalej...

08.02.2002
12:35
[39]

Judith [ Gladiator ]

Oto naoczna ilustracja mojego problemu w DromEdzie, :)

08.02.2002
12:36
[40]

Judith [ Gladiator ]

Dobra panowie idę wreszcie coś zjeść...

08.02.2002
13:18
smile
[41]

Bukary [ Generaďż˝ ]

Niestety, Judith, z tego, co mi wiadomo, to nie ma prostszej możliwości utworzenia łuku (trzeba utworzyć cały cylinder). Nawet jeśli przeglądniesz oryginalne misje i oficjalny dokument poświęcony sposobom budowania (łączenia brył), to przekonasz się, że Twój sposób jest najlepszym (?) z możliwych. Na wszelki wypadek przejrzyj sobie jednak moje uwagi dotyczące rodzajów brył operacyjnych i operacji, jakie można na nich przeprowadzać. Może coś wymyślisz.

08.02.2002
13:24
smile
[42]

Bukary [ Generaďż˝ ]

Tokaj ---> Niestety, nie mam nic w zanadrzu. Kilka miesięcy temu zrobiłem dwa niewielkie niby-dema (jedno z nich jest na TFCDs). Ale DromEd już od dwóch miesięcy leży u mnie odłogiem. Nie mam motywacji (i czasu), by zacząć coś robić. Może taki konkurs wkrzesałby coś ze mnie. Nie wiem...

08.02.2002
13:34
smile
[43]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

U mnie w robocie taki mlyn - ze jasna cholera, gdybym mial flash bomb to bym stad zwial czym predzej, a tak... Pocieszam sie ze juz za pare godzin weekend...

08.02.2002
13:57
smile
[44]

Judith [ Gladiator ]

Bukary --> No to może ustanówmy taki konkurs! Jako że z robieniem na czas jest problem, tj. rzadko kto zdąża to ustalmy datę oddawania prac powiedzmy na 26 lipca, :))))). Kto zasiądzie w jury?

08.02.2002
14:25
smile
[45]

master_thief [ Chor��y ]

wlasnie skonczylem grac w Two Towers i ogolnie moje wrazenia sa bardzo zle. jest to po prostu kmiot inaczej nie da sie tego nazwac. nie wiem jak wczesna jest to wersja ale spodziewalem sie czegos wiecej. z uzbieraniem zlota nie ma wrecz zadnego problemu, straznikow kilku a pozim ich inteligencji-zaden, wlaza na sciany i gadaja w kolko to samo. klikanascie minut i po sprawie. bez zadnych przyjemnych doznan, po prostu kicha. mam nadzieje ze wersja finalna bedzie lepsza, ale wydaje mi sie ze pomysl jest zerzniety z Mage Towers do TG. tez podobne ogrody tylko ze tam wiez wiecej. kto wie moze bedzie lepiej

08.02.2002
16:56
smile
[46]

anonimowy [ Legend ]

Witam wszystkich. Na początek prywata: ---> Bukary obawy dotyczące poczty sa niestety uzasadnione. :( Prawdopodobnie bede musiał zmienic konto. ---> Judith - narobiłeś mi smaka tymi screenami - fajne uliczki. Najgorsze jest to że ja robiąć moją misje nie zastanawiałem się (przynajmniej z początku) nad ilością polygonów i show_stats pokazuje mi teraz czarna prawdę. (czasami 900 bez obiektów ). Ale nic to zobaczymy jak skończe. Jestem jak najbardziej za zrobieniem konkursu na małą misje. Myśle że termin wakacji jest dobry. Może Bukary poda jakieś konkrety dotyczace spraw technicznych. (ograniczenia w rozmiarze pliku?) Sądze że sprawę głosowania mozna zrobic przykładowo tak: Każdy głosuje na inne niż swoja misje 1 miejsce - xxxpkt 2 miejsce - 3 miejsce - Zwycięzcy kupujemy specjalną mychę pod dromedzia. :)))) (taka kudłatą :P )

08.02.2002
17:25
smile
[47]

Bukary [ Generaďż˝ ]

Macie kilka zrzutów z moich pierwszych prób pracy w DromEdzie. Najpierw podziemia zalane wodą...

08.02.2002
17:30
smile
[48]

Bukary [ Generaďż˝ ]

I znowu podziemia...

08.02.2002
17:33
smile
[49]

Bukary [ Generaďż˝ ]

Podziemna składnica...

08.02.2002
17:35
[50]

Bukary [ Generaďż˝ ]

Ukryty szyb windy...

08.02.2002
17:37
smile
[51]

Judith [ Gladiator ]

O ja, o ja, ale fajne, ja też tak chcę, :)))

08.02.2002
17:39
smile
[52]

Bukary [ Generaďż˝ ]

Wyłom w podziemnej składnicy...

08.02.2002
17:41
smile
[53]

Bukary [ Generaďż˝ ]

Para nakryta in flagranti...

08.02.2002
17:44
smile
[54]

Bukary [ Generaďż˝ ]

I pewien niezbyt ładny pokoik...

08.02.2002
17:46
[55]

Judith [ Gladiator ]

No to ja się też pochwalę

08.02.2002
17:47
[56]

Judith [ Gladiator ]

I może z drugiej strony...

08.02.2002
17:47
smile
[57]

anonimowy [ Legend ]

Ta para wygląda jakby ich coś zabiło. :))) Podziemia wygladaja dobrze. Zrobiłes z tego coś konkretnego?

08.02.2002
17:48
[58]

Judith [ Gladiator ]

I jeszzce to...

08.02.2002
17:50
smile
[59]

anonimowy [ Legend ]

---> Judith - ale ciemno :)

08.02.2002
17:54
smile
[60]

Bukary [ Generaďż˝ ]

master_thief ---> Mylisz się w kilku sprawach co do "The Two Towers". Ta misja już NIGDY nie będzie ukończona, a to, co udostępnił nam KoMaG, traktować należy TYLKO jako DEMO. Nie jest to FM i nie należy od "The Two Towers" wymagać grywalności FM. A jako DEMO jest to rzacz - moim zdaniem - znakomita. Porównaj moje uwagi na tym forum. Poniżej podaję link (wiadomość z godz. 20.32).

08.02.2002
17:57
smile
[61]

Bukary [ Generaďż˝ ]

mabrus ---> Jak chcesz sobie pochodzić po tych podziemiach, to sprawdź 2 CD z TFCDs. Co do pary: trzeba mieć o to pretensje do programistów, którzy układali MetaProperties :)

08.02.2002
18:01
smile
[62]

anonimowy [ Legend ]

--> Bukary. Jako sie zwom te podziemia?

08.02.2002
18:03
smile
[63]

Bukary [ Generaďż˝ ]

No, panowie, zapraszamy! Ktoś się jeszcze pochwali?

08.02.2002
18:03
smile
[64]

anonimowy [ Legend ]

---> Judith. Wiem że nie w temacie ale: Dałbyś do swojego w. o SS2 jakies screeny z edytora.

08.02.2002
18:07
smile
[65]

Bukary [ Generaďż˝ ]

mabrus ---> To znajduje się w dziale DEMO MISSIONS i nazywa się "Misja Bez Celu, Początku i Końca". Są to "odrzuty" z niegdyś tworzonej przeze mnie misji. Opis w pliku tekstowym jest następujący: --------------------------- To miała być część tworzonej przeze mnie misji. Niestety, nie spełnia moich oczekiwań. Zarzuciłem więc dalsze tworzenie tego obszaru. Dlatego też nie jest on wykończony: poszczególne pomieszczenia nie są 'wypełnione' odpowiednimi sprzętami, połączenia pomiędzy nimi nie są przemyślane, brak właściwego oświetlenia, stosownych dźwięków, flood i solid brushes nie są odpowiednio rozmieszczone itd. Aby zapewnić w miarę wygodne 'podróżowanie' po tym terenie, rozmieściłem w odpowiednich miejscach niewielkiego "poziomu" wskazówki-komentarze. Przygotowałem ponadto tę "misję" do załadowania w DarkLoaderze (nie trzeba jej włączać przez DromEda). Fragment fabuły misji, z której miał pochodzić ten obszar, wygląda następująco: Po potężnej, wywołanej przez Garretta eksplozji (która będzie częścią tworzonej przeze mnie misji) w magazynie Mechaników (The Mechanists) uszkodzeniu uległ pobliski system kanałów, którymi odprowadzne są ścieki z miasta. Część wody z tych kanałów wpłynęła do powstałych w wyniku eksplozji peknięć w podziemnej strukturze całej dzielnicy miasta. Garrett wykorzystał ogromny lej po wybuchu, aby dostać się do silnie strzeżonych piwnic we wspomnianym już magazynie, które prowadzą podobno do tajemniczego laboratorium bractwa (i potężnej fabryki, gdzie poddaje się oczyszczeniu wodę z miejskich kanałów i wykorzystuję ją do niewiadomych celów, które poznać ma Garrett) ukrytego głęboko pod powierzchnią ziemi. Po długiej podróży przez wyżłobione siłą eksplozji podziemne tunele, Garrett natrafia wreszcie na pozostałości po pomieszczeniach, poprzez które prowadził szlak komunikacyjny i transportowy do podziemnej fabryki. W tym mniej więcej miejscu miał się zaczynać ten obszar. Oczywiście, nie tak będzie on wyglądał w "oficjalnej" misji - jeśli ona kiedykolwiek powstanie :)

08.02.2002
18:10
smile
[66]

anonimowy [ Legend ]

Dlaczedgo zrezygnowałeś?

08.02.2002
18:11
smile
[67]

Bukary [ Generaďż˝ ]

mabrus ---> Jeszcze jedno: 900 polyglonów to naprawdę BARDZO dużo. Radziłbym Ci to zredukować do ok. 350. (Bo inaczej nie będę mógł zagrać w Twoją misję.)

08.02.2002
18:13
smile
[68]

anonimowy [ Legend ]

Z rozmów na forum zorientowałem się że dużo. :) Postaram sie ograniczać widoki.

08.02.2002
18:14
smile
[69]

anonimowy [ Legend ]

Dlaczego masz taką smutną minę ---> :/

08.02.2002
18:19
smile
[70]

Bukary [ Generaďż˝ ]

mabrus ---> Dlaczego zrezygnowałem? Hmm... Jakoś nie miałem motywacji, żeby to zrobić. Znałem wtedy niewiele osób zajmujących się DromEdem (właściwie tylko PiotraS i zagranicznych fanów). Nie miałem (i nie mam) też zbyt wiele czasu. Ponadto moja żona patrzy nieprzychylnym okiem na tego rodzaju zabawy. I bardzo słusznie... Ale znowu na poważnie zastanawiam się, czy nie powrócić do DromEda. Tym bardziej, że znalazłem chyba sposób na przedstawienie rzeczy, której jeszcze nikt nie przedstawił. Nie chcę zbyt wiele zdradzać. (Pewien przedsmak takiego efektu mieliśmy w misji "Bloodsport"). Powiem tylko, że przedstawienie takiego efektu wymaga zmiany CAŁEGO terenu w trakcie rozgrywki... Pewnie jednak nie znajdę na to czasu.

08.02.2002
18:24
smile
[71]

Bukary [ Generaďż˝ ]

Ach, do "Bloodsport" należałoby jeszcze dodać niesamowitą misję "Shunned" Gonchonga...

08.02.2002
18:27
smile
[72]

anonimowy [ Legend ]

Zmiany terenu powiadasz. Coś takiego: zaczynasz misję w nocy a kończysz w dzień?

08.02.2002
18:31
[73]

Bukary [ Generaďż˝ ]

He, he... To również. Ale nie o to mi chodziło. Zresztą zmiana nocy w dzień jest możliwa. I na TFCDs zamieściłem pewne instrukcje jak to zrobić... Szukajcie, a znajdziecie. :)

08.02.2002
18:44
smile
[74]

anonimowy [ Legend ]

proście a będzie wam dane...

08.02.2002
18:46
smile
[75]

anonimowy [ Legend ]

ponadto: Błogosławieni świadomi swoich potrzeb dromedowych , albowiem do nich należą misje. :)

08.02.2002
19:06
smile
[76]

Bukary [ Generaďż˝ ]

mabrus ---> No to jak sądzisz: ile jeszcze potrwają Twoje prace nad misją?

08.02.2002
19:20
[77]

master_thief [ Chor��y ]

bukary---> pomimo zapoznania sie z twoja recenzja czy jak to nazwac nadal uwazam ze ta fm czy dm to chala. piszesz ze straznicy zachowuja sie nietypowo, a to nieprawda dalej laza w kolko i sa tepi ze az boli. poziom razi schematycznoscia. jedynie co go ratuje to wyglada wiezy z zewnatrz, biblioteka i fakt ze rozplanowanie jest przyzwoite ale powtarza sie za czesto. pozostala reszta to bieda. ale skoro mowisz ze komag tylko cwiczyl to nie mozna za duzo wymagac

08.02.2002
19:55
smile
[78]

Tokaj [ Pretorianin ]

Bukary, Judith --> zastrzeliliście mnie swoimi screenami :) Wczoraj pochopnie "zgłosiłem" się do konkursu ale po tym co dzisiaj zobaczyłem mam dwa wyjścia : albo zacząć z DromEdem na poważnie, albo w porę usunąć się w cień :) Zawsze zostaje jeszcze miejsce w jury ;)

08.02.2002
20:15
smile
[79]

anonimowy [ Legend ]

Prace nad misją: Do końca lutego chciałbym zakończyć wszystkie tereny na zewnątrz budynków : port, trochę podziemi, zewnętrzny i wewnętrzny dziedziniec. Jeżeli dam rady to zrobię pomieszczenia. Przy tej okazji bede chciał zapytać jak ukryć w widokach (front itd.) widok brushes. Jakiś filtr? Niestety idzie powoli poniewaz cierpię na popularną dolegliwość: brak czasu. :(

08.02.2002
23:06
smile
[80]

Bukary [ Generaďż˝ ]

mabrus ---> Po prostu kliknij przycisk "Flter", a pojawią się możliwości "odfiltrowania" określonego rodzaju brył (brushes).

09.02.2002
00:17
[81]

Judith [ Gladiator ]

Mabrus --> Abitne plany! Ja na tymi dwiema uliczkami siedziałęm prawie da dni! No ale Begginerem być, :)) Tak w ogóle to nie mogę dodawać ambient sounds - plik snd.crf zajmuje tylko 83 kb i jest w nim tylko kilka 'łejwów'! Mam T2 z zainstalowanym patchem i nie bardzo wiem co robić, mój Thief Media Edit oszalał, czy co? Shock Ed'a na razie nie ruszam, co za dużo to nie zdrowo, :))) A tak w ogóle, to chcę jak ten pan w 'Fenomenie' nie spać i wszystko szybciej załapywać, to może mi życia starczy na ukończenie tej fanmisji, :))))))

09.02.2002
00:53
[82]

Judith [ Gladiator ]

Uffff... Panowie, przeżyłem mały szko, otóż odpalam moją pierdółkę w DromEd Game Mode a to wszystko zaczyna mi migać niemiłośiernie i nic nie pomaga!!! No ale nic, głupi restart kompa wystarczył...

09.02.2002
01:59
[83]

PiotrS [ Centurion ]

Nie wytrzymałem :)) wszyscy się chwalą, to ja mam być gorszy ? ;)) Co o tym myślicie ?

09.02.2002
02:19
smile
[84]

Judith [ Gladiator ]

Mniam, Piotrze, mniam, pycha, :))))))

09.02.2002
12:40
[85]

PiotrS [ Centurion ]

A dla ścisłości napisze, że to nie DromEd ale napewno świat Garretta :)

09.02.2002
13:36
smile
[86]

Judith [ Gladiator ]

Wiesz, jak bym miał do dyspozycji UnrealEd'a to rzeczywiście mozna by robić niezłe rzeczy.. A że to świat Garretta to nigdy nie wątpiłem, :))

09.02.2002
14:34
[87]

Judith [ Gladiator ]

No to kolejny zrzut...

09.02.2002
14:37
smile
[88]

Judith [ Gladiator ]

Jak to mawiał Woltaire, trzeba uprawiać własny ogródek, :))))

09.02.2002
14:46
smile
[89]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Judith - ciemno., ciemno choc oko wykol - Judith brachu postawil bys choc jednego swiecacego grzybka -halocynogena ; )

09.02.2002
14:54
smile
[90]

Judith [ Gladiator ]

Shit, coś jest nie tak z tymi screenami - na ekranie co innego, a PSP co innego. Ten screen capture jest do bani! Te zrzuty powinny wyglądać inaczej, :((((((((

09.02.2002
22:51
smile
[91]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Goraczka sobotniej nocy ??? ; )

09.02.2002
22:56
[92]

Judith [ Gladiator ]

Ja tam cały czas przy dromedzie, :). Idę sobie zmienić ksywkę na DromEd Addict. BTW na TVN leci teraz "Dług" Krauzego - interesujące i przerażające...

09.02.2002
22:58
[93]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Tak, ja to nagrywam na "wideło" : ) I jak doszedles co jest z tymi zrzutami ?

09.02.2002
23:09
[94]

Judith [ Gladiator ]

Nie mam pojęcia.. Swoją drogą jak PSP to robi? Na ekranie jest np. 2 statuły i dzban a na screenie dzbana nie ma! Albo zamiast drzewa jest czarny prostokąt!! W game mode jest wszystko OK

09.02.2002
23:51
smile
[95]

Judith [ Gladiator ]

Jezu, Brzeszczot, czy dzisiaj jest noc brutalnych filmów? Najpierw ten "Dług", potem w przerwie na reklamy przełączam na HBO a tam koleś gwałci zakonnicę, przebijając ją mieczem, żeby mu się nie wierciła, na dwójce policjant gwałci więźniarkę - OKROPNOŚĆ!!!!!. A mam dzisiaj takie dobre nastawienie do świata, teraż rzygać mi się chce...

10.02.2002
00:26
smile
[96]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

pojdz zatem w objecia Morfeusza jako ja czynie w tym momencie -hej ; ) - weltschmerz, ot co...

10.02.2002
13:39
smile
[97]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

z serii przeczytane na necie........ Opis bliskiej nam profesji wg tworcow polskiego mud -a...... ZlodziejeNaleza do profesji, na barkach ktorej spoczywa wazny obowiazek utrzymywania ekonomicznej rownowagi w spoleczenstwie. Metoda doboru naturalnego dokonuja oni selekcji osobnikow zbyt bogatych i szczesliwych "przerabiajac" ich tak, by nie ulegla zachwianiu delikatna rownowaga i porzadek rzeczy. Jest to profesja niewdzieczna i szalenie trudna... Zlodziej zdobywa doswiadczenie sprytem, nie jest to "mordoklepca", ktory najpierw bije, a potem pyta co masz w kieszeniach... Mowi sie, ze na szczycie hierarchii zlodziei stoja skrytobojcy... bezwzgledni, profesjonalni, sa mistrzami w szybkim zadawaniu smierci... sztylet, garota, strzala w ciemnosciach, trucizna to ich ulubione sposoby przywracania "rownowagi" spolecznej... Ich tryb zycia wymusza doskonala sprawnosc fizyczna, zycie na uboczu i ciagle rozgladanie sie w poszukiwaniu zasadzki. Jakkolwiek prawie kazdy zlodziej jest specjalista od wszystkiego, sa i tacy, ktorzy specjalizuja sie w pewnych typach zbrodni. Najbardziej popularni sa wlamywacze, kieszonkowcy i skrytobojcy. Zycie zlodzieja nieustannie wisi na wlosku... wystarczy, ze nieodpowiednio przygotuje sie do swojej roboty i obrobi jakiegos maga lub kupca ze zbyt duzymi znajomosciami a jego cialo zostanie znalezione w jakims rynsztoku. Dosc duze klopoty sprawiaja tez organy prawa, ktorych przedstawiciele maja zdecydowanie inne poglady co do zachowywania rownowagi ekonomicznej niz zlodzieje. Przykladowi przedstawiciele tej profesji: Jimmy Raczka ( R. E. Feist - cykl Wojna Swiatow ) Silk ( D. Eddings - cykl Belgariada ) Tasslehoff Burrfoot ( M. Weis i T. Hickman - Kroniki Smoczej Lancy ) Napisane na podstawie informacji uzyskanych ze Studni Dusz https://netclub.wariaci.net/sekcje/mud/thief.htm

10.02.2002
13:43
smile
[98]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

a to znacie..... (?) Policjant do kolegi: - Nie wiesz przypadkiem co to jest kurtyzana ? - Nie, ale tam stoi facet wyglądający na profesora, spytaj się go. Policjant, podchodzi i pyta: - Przepraszam, czy nie wie pan co to jest kurtyzana? - To taka rokokowa kokota. Drugi policjant pyta: - I co ci powiedzal ? - Eee tam, to jakiś jąkała.

10.02.2002
14:34
smile
[99]

Xyś [ Legionista ]

zamieściłem pre-alfa wersję tutorialu do DromEd'a zainteresowanych zapraszam na https://www.dromedpl.prv.pl/ layout nie zachwici grafiką ani genialną nawigacją ale chodziło mi o umieszczenie tego z czego w przyszłości powstanie pełny opis do DromEd'a. Sukcesywnie będę dodawać dalsze zagadnienia. oczyiście czekam na uwagi. update'y planuję robić co tydzień. czekam na comments:\>

10.02.2002
14:38
[100]

Xyś [ Legionista ]

judith --> co do screenshot'ów to postaraj się ustawić w thiefie gammę na maxa, powinny zniknąc problemy z egipskimi ciemnościami. a pozatym proponuję do screenów progz HyperSnap DeluXe, mozesz sciagnac m.in. z www.softzone.prv.pl i powinny zniknąc problemy ze znikajacymi brylami itp.

10.02.2002
15:22
[101]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Xyś - witaj Wszystkich zapraszam do nowego watku...

10.02.2002
15:24
[102]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

....... a oto link do niego.

10.02.2002
18:09
[103]

Judith [ Gladiator ]

Xyś -->Egipskie ciemności to nie problem, :))), to się nazywa ambient 20 20 20, :)). Jakby co to potem to zmienię...

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.